Die autorijdertjes hebben vaak geen alternatief (behalve verhuizen

)
Met de wagen rij ik tussen de 1u5 en 2u naar m'n werk (afhankelijk van de files dus).
Met het OV ben ik
best case scenario 2u15 onderweg
Dat houdt in:
1. 10 minuten wandelen naar de bushalte (750 meter)
2. 12 minuten de bus nemen naar het station
3. 15 minuten wachten op de trein
4. 59 minuten de trein nemen
5. 10 minuten wandelen naar het metrostation en wachten op de metro (300 meter)
6. 20 minuten de metro nemen
7. 10 minuten wandelen naar m'n kantoorgebouw (750 meter)
Dus best case ben ik met trein ongeveer even snel als op een hele zware filedag énmoet ik daarvoor 20 a 30 minuten wandelen (leuk bij winterweer)...
En geloof me als ik zeg dat ik niet de enige ben (in BE hebben we erg veel lintbebouwing (naar ik lees in het westen van NL ook), dan is OV vaak gewoon geen optie. Alternatief kan ik m'n job in een grootstad opgeven en broodjes gaan smeren in de broodjeszaak op fietsafstand, maar dan ga ik wss 50% van m'n loon moeten inleveren, dat is ook niet de meest ideale optie...)
Ik zie veel meer heil in investeringen in het wegennet en subsidies voor meer energieneutrale wagens. Electrisch is nog altijd niet waar op moeten richten (het maken en verwerken van de accu's is niet bepaald goed voor het milieu) maar het lijkt me toch al een stap in de goede richting.
Waarom wordt er ook niet gesproken over bedrijven beboeten (of net belonen, dat werkt vaak beter) als ze hun personeel 40% (2 dagen van de 5) laten homeworken? Echt, bij zowat 50% van de kantoorjobs (if not more) in de grootsteden kan dit toch perfect, dat zal de filedruk ongetwijfeld doen afnemen.
[
Voor 18% gewijzigd door
Jebus4life op 20-07-2018 14:36
]