Een stroomnet zonder kernenergie is prima mogelijk, het kan alleen wel wat duurder zijn. (kan, hoeft niet)dfrenner schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:06:
[...]
Voor 95% reductie is “een klein beetje inspanning” echt niet voldoende...
Volgens mij heeft niemand enig idee wat dit inhoudt. Dit gaat je echt heel fors raken, iedereen overigens.
Al is het zonder kernenergie onmogelijk.
Kijk alleen al naar zonnepanelen. Het is veel als mensen met panelen 20% van hun opbrengst gebruiken!
Overigens is klimaat juist één van de dingen waar ik het niet met FvD eens ben. Maar ik twijfel toch wel voor hen te stemmen. Gewoon omdat ik een stem heb en het kan. Lastig, altijd VVD gestemd, dus dat blijft ook een optie...
Vooropgesteld dat Nederland het niet gaat lukken met enkel (Nederlandse) zonne- en windenergie, wat zou gebeuren als we bijv. 10 kopieën van de NorNed kabel aanleggen en kunnen gebruiken?
Of als er een baanbrekende ontwikkeling komt in zoiets als geothermische energiewinning?
Misschien wel wat minder voor de hand liggend, maar er zijn heus wel alternatieven voor jouw gewenste kernenergie.
Hoe dan ook zou ik liever adviezen over onze stroomopwekking laten leiden door onze TSO, die is vrij capabel.
offtopic:
Kijk vooral naar het stemgedrag van FvD en VVD. Als je het daar mee eens bent, prima. Maar ga alsjeblieft niet enkel stemmen voor een partij op basis van hun propaganda. (vooral propaganda vlak voor verkiezingen)
Kijk vooral naar het stemgedrag van FvD en VVD. Als je het daar mee eens bent, prima. Maar ga alsjeblieft niet enkel stemmen voor een partij op basis van hun propaganda. (vooral propaganda vlak voor verkiezingen)
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice