Max snelheid terug is geen echt probleem, groot deel van de tijd haal je de 100 al niet eens laat staan de 130. En op langere afstanden maakt het niet veel uit.Cyberpope schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:10:
[...]
Juist en welk prijskaartje hangt aan maximum snelheid terug naar 100? Geen dus. Behalve een paar frusto's die dat een kansloze snelheid vinden. Maar het kost geen extra geld, het kost geen extra menskracht, het kost geen... . Het levert echter op: Minder CO2, minder kosten voor de automobilist, meer inkomsten voor de staat (van hardrijders), minder doden, minder longziektes (levert ook geld op).
Behalve de argumentatie dat het je het een kansloze snelheid vind, heb je dus geen enkele onderbouwing om de snelheid niet terug te brengen naar 100km/h. En als ik jezelfde stijl van redeneren pak, is dat toch geen probleem want de meesten rijden (volgens jou eigen stelling) toch al geen 130.
Je geeft dus voortdurend een bak "whataboutisms", zonder met feitelijke oplossingen te komen, waarbij de impact van maatregelen meeneemt. En de enige onderbouwing is dat "ik wil het niet, want het lijkt me niet leuk". Dus voor jouw plezier, moeten andere schade lijden?
En voordat je weer begint. Al die andere maatregelen die je geeft (zoals verkorten van routes of andere dingen) kunnen ook gedaan worden. Het is geen verhaal, als we dan x doen dan hoeft y niet. Elke maatregel moet op zijn eigen merites beoordeeld worden.
Het kost de staat alleen heel erg veel omdat er dan minder geld binnenkomt aan accijns, en mensen die langer leven is ook minder orgaan donoren.
Aan de andere kant als straks iedereen electrisch gaat rijden gaat iedereen vanzelf wel naar de 100 toe hoor, vaak ben je dan sneller op bestemming dan met 130, spreek uit ervaring.