[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 124 Laatste
Acties:
  • 695.689 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Aslanboy1905 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 18:53:
Ik heb zeker naar de locatie gekeken. Heb toch wel interessante dingen gevonden. Zo is Obama in 2008 naar dezelfde locatie geweest en noemde CNN het 'Majestic' en 'Quite a sight' (bron). Twaalf jaar later noemen ze het 'monument to two slaveowners'. Het is echt lachwekend dit. Manipulatie ten top. Ik wist niet dat opkomen voor je monumenten haat oogsten is, by the way 8)7
Dat was inderdaad 12 jaar geleden, dat heb je goed gezien :')
Heersende opinie verandert razendsnel jeweetz. Trump heeft bijvoorbeeld in 3 jaar tijd handelingen genormaliseerd waar je 10 jaar geleden door het hele congres/senaat direct impeached zou zijn geweest .

Ik kan me nog herinneren dat je in NL in de jaren 70 als politicus een discussie over pedofilie kon voeren waar je in de jaren 80 al aan de hoogste boom voor zou zijn opgeknoopt.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:41
[...]

Wat een onzin. Deze monumenten zijn nu opeens een probleem geworden? In geen enkel land heeft een burger het recht om een monument neer te halen. Dat valt onder vandalisme en is strafbaar, ook in Nederland. Dubieus of niet, jouw mening over die monumenten is niet relevant in dit geval. In de VS is er een bepaald groep op dit moment die denken dat ze boven 'the law' zijn na het dood van George Floyd. Dit zijn inderdaad extremisten die zolang mogelijk onrust willen veroorzaken.
Die monumenten zijn al heel lang een probleem. Sinds ze neergezet zijn als tegengewicht tegen de civil rights movement. Een dikke middelvinger naar de zwarte bevolking.

De groep die boven de wet staat is de groep agenten die ongestraft onschuldige burgers vermoordt. Daar wordt terecht tegen geprotesteerd.
[...]

Ik heb zeker naar de locatie gekeken. Heb toch wel interessante dingen gevonden. Zo is Obama in 2008 naar dezelfde locatie geweest en noemde CNN het 'Majestic' en 'Quite a sight' (bron). Twaalf jaar later noemen ze het 'monument to two slaveowners'. Het is echt lachwekend dit. Manipulatie ten top. Ik wist niet dat opkomen voor je monumenten haat oogsten is, by the way 8)7
Mount Rushmore staat op prive-land. Het is namelijk van de Lakota (Sioux). Dat de overheid van de VS het heeft afgepakt is ongrondwettelijk, zoals ook het Supreme Court besliste in 1980.

De Lakota hebben zeker het recht om mount rushmore te slopen als ze dat zouden willen.

Dat Trump deze lokatie kiest is weer een dogwhistle naar zijn racistische achterban. Net als zijn rally plannen op de lokatie en herdenkingsdag van de grootste lynchpartij in de Amerikaanse geschiedenis, en net als de 88 facebook ads met een nazi symbool.

Edit: Kimberly Guilfoyle campagnemedewerker en de vriendin van Donald Jr heeft positief getest op Covid 19.

[ Voor 5% gewijzigd door Spookelo op 04-07-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:47
aljooge schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Voorbarig. Als alle swing states naar Trump gaan, wint hij gewoon een tweede termijn. Zelfs met de huidige polls is nog alles mogelijk. Kijk maar naar dit kaartje.

https://www.270towin.com/
Da’s niet helemaal waar, de standaard kaart die je te zien krijgt is niet op basis van recente polls, maar consensus; op basis van de polls, de 2e optie uit t keuze-lijstje, zijn er 287 kiesmannen ‘zeker’ (minimaal 5%-punt verschil) voor Biden en 137 ‘battleground’-kiesmannen’

Nu ga ik er op basis van polls en uitslagen van de laatste jaren wel vanuit dat Trump wel eens onderschat kan worden, maar dit ziet er op dit moment vrij beroerd uit voor Trump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
rik86 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:19:
[...]

Da’s niet helemaal waar, de standaard kaart die je te zien krijgt is niet op basis van recente polls, maar consensus; op basis van de polls, de 2e optie uit t keuze-lijstje, zijn er 287 kiesmannen ‘zeker’ (minimaal 5%-punt verschil) voor Biden en 137 ‘battleground’-kiesmannen’

Nu ga ik er op basis van polls en uitslagen van de laatste jaren wel vanuit dat Trump wel eens onderschat kan worden, maar dit ziet er op dit moment vrij beroerd uit voor Trump
Hier is het linkje. Inderdaad 287 kiesmannen.

https://www.270towin.com/maps/biden-trump-polling-map

[ Voor 10% gewijzigd door aljooge op 04-07-2020 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is dit nu serieus?

https://www.theguardian.c...-for-us-president-in-2020

Als hij mee gaat doen als onafhankelijke kandidaat, heeft hij net de overwinning aan Trump gegeven.
Dat is zo goed als zeker.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:12
rik86 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:19:
De polls waren spot on in 2018 en 2016 is een eigen leven gaan leiden. Vanwege de Comey brief was het gat in de polls tussen Clinton en Trump ook in de polls een stuk kleiner geworden in aanloop naar de verkiezingen, en er waren slechts minimale lokale verschillen tov de polls, alleen door hun bizarre systeem was de impact wel enorm. Alles zat ruim binnen de foutmarge.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:10
Cyberpope schreef op zondag 5 juli 2020 @ 07:31:
Is dit nu serieus?

Als hij mee gaat doen als onafhankelijke kandidaat, heeft hij net de overwinning aan Trump gegeven.
En gezien het feit dat hij een hele grote fan is van Trump is het dus wel leuk bedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:27

polthemol

Moderator General Chat
Is dit nu serieus?

de gast is bipolair en heeft een reputatie om stupid, impulsieve shit te roepen. Negeren :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[...]

Ligt er natuurlijk wel aan welke boodschap je gaat verkondigen. En heb je de speech wel gelezen?
"The violent mayhem we have seen in the streets and cities that are run by liberal Democrats in every case is the predictable result of years of extreme indoctrination and bias in education, journalism, and other cultural institutions."
Het uitvergroten van de rellen tijdens demonstraties, die toch grotendeels vreedzaam zijn verlopen, en dit direct relateren aan alles wat een beetje links is. Het is het opzetten van groepen tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Is dit nu serieus?

Hoezo is dat zo goed als zeker? Ik zou niet met zekerheid zeggen dat hij meer stemmen bij Biden weghaalt dan bij Trump. Het zou dus zelfs averechts kunnen werken voor Trump. Als Bernie Sanders oid als independent mee zou doen zou veel schadelijker zijn voor de democraten

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Het zou de grap van de eeuw zijn in iedergeval :D
Alhoewel Kayne natuurlijk een laten we zeggen bijzonder persoon is denk ik niet dat hij bewust meer schade kan/wil doen dan een Trump. Idiocracy in 3 2 1 :D

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Wat een bizarre wereld leven we in dat een weirde rapper een betere kandidaat is dan de huidige president.
En ja Idiocracy comes to mind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 17-09 07:28
Hij is overigens wel ietwat laat, in een aantal staten zal hij niet meer op het stembiljet verschijnen.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 15:34

gws24

Thinking is hard!

voske schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:58:
Hij is overigens wel ietwat laat, in een aantal staten zal hij niet meer op het stembiljet verschijnen.
Hoezo niet? Officieel zijn de democratische en republikeinse kandidaten toch ook nog niet bekend dus die moeten ook nog worden toegevoegd aan de ballots. Iedereen weet natuurlijk wel wie het gaan worden maar officieel is het nog niet dus als independent zou je ook nog toegevoegd moeten kunnen worden lijkt mij.

EDIT: veel info hier te vinden: Wikipedia: Ballot access in the United States

en dan vind je bv voor california een regel als
If on or before the 135th day before any primary election, it appears to the Secretary of State, as a result of examining and totaling the statement of voters and their political affiliations transmitted to him or her by the county elections officials, that voters equal in number to at least 1 percent of the entire vote of the state at the last preceding gubernatorial election have declared their intention to affiliate with that party.
aangezien het nog maar 4 maanden is naar de verkiezingen zou dat inderdaad betekenen dat hij in bepaalde staten niet meer mee kan doen, of in ieder geval niet meer in California, ik heb niet alle regels doorgespit ;)

edit 2: maar dat gaat schijnbaar weer alleen op als je voor een partij wil meedoen. Volgens deze site: https://ballotpedia.org/B...irements_for_independents is de deadline voor Californie 7 augustus maar voor Indiana (30 juni) is hij wel te laat.

Om het makkelijk te maken al die verschillende regels per staat zullen we maar zeggen :+

[ Voor 57% gewijzigd door gws24 op 05-07-2020 12:17 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:11
Dat artikel in The Guardian stelt dat hij support van Elon Musk heeft gekregen.

Goed dat die ook eens duidelijk aangeeft dat hij naast een handige entrepreneur ook een figuur met behoorlijk bedenkelijke denkbeelden is.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:07

steveman

Comfortabel ten onder

maartend schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:49:
[...]

En gezien het feit dat hij een hele grote fan is van Trump is het dus wel leuk bedacht
Volgens mij was hij fan... Tot ie het inzicht kreeg dat ie een useful idiot was is.

Tweetterde hij ook niet eens 2024? Lijkt men dus 4 jaar korting te krijgen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
gws24 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Hoezo niet? Officieel zijn de democratische en republikeinse kandidaten toch ook nog niet bekend dus die moeten ook nog worden toegevoegd aan de ballots. Iedereen weet natuurlijk wel wie het gaan worden maar officieel is het nog niet dus als independent zou je ook nog toegevoegd moeten kunnen worden lijkt mij.
Er gelden in de meeste staten verschillende regels voor kandidaten van de Democratische en Republikeinse partij en voor overige kandidaten. Zo moesten onafhankelijke kandidaten zich in New Mexico op 25 juni registreren. Overigens is dat in sommige gevallen nog op te lossen door een registratie als "write-in candidate". Dan kom je niet op het stembiljet, maar mag men daarop wel jouw naam invullen. Maar dat geldt niet voor alle staten.

Voor Californië heeft ie overigens nog tot 7 augustus de tijd om minstens 196.964 handtekeningen binnen te halen om als onafhankelijke kandidaat mee te doen aldus dit document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 15:34

gws24

Thinking is hard!

voske schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Er gelden in de meeste staten verschillende regels voor kandidaten van de Democratische en Republikeinse partij en voor overige kandidaten. Zo moesten onafhankelijke kandidaten zich in New Mexico op 25 juni registreren. Overigens is dat in sommige gevallen nog op te lossen door een registratie als "write-in candidate". Dan kom je niet op het stembiljet, maar mag men daarop wel jouw naam invullen. Maar dat geldt niet voor alle staten.

Voor Californië heeft ie overigens nog tot 7 augustus de tijd om minstens 196.964 handtekeningen binnen te halen om als onafhankelijke kandidaat mee te doen aldus dit document.
Ik had mijn post al ge-edit en ik had natuurlijk eerst zelf moeten googlen voordat ik die vraag neer plempte ;) . Sowieso wel eens leuk om al die regels door te lezen. In een aantal staten moet je als independent ook meegedaan hebben met de gouverneur verkiezingen en een bepaald percentage gehaald hebben. Bijvoorbeeld North Carolina:
1.5% of the total number of votes cast for governor in the last general election
en deadline was 3/3

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cui bono.

Wie heeft baat bij het verkiesbaar stellen van West. Dat is een verkenning en berekening die verder gaat dan zijn eigen verdienmodel. In termen van de huidige polarisatie, wat zijn de primaire en rimpeleffecten voor zowel de Democratische als Republikeinse electorale segmenten ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woy schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:35:
[...]

Hoezo is dat zo goed als zeker? Ik zou niet met zekerheid zeggen dat hij meer stemmen bij Biden weghaalt dan bij Trump. Het zou dus zelfs averechts kunnen werken voor Trump. Als Bernie Sanders oid als independent mee zou doen zou veel schadelijker zijn voor de democraten
Bij welke partij is sprake van pijlers van etnische verbindingen? Bij welke partij is sprake van segmenten van popular culture mobility?

Als ik de Democraten en Republikeinen even naast elkaar zet, dan zijn die eerste veel meer divers in afhankelijkheden van zowel demografische affiniteit als diversiteit. Aan Republikeinse zijde is het enige segment met hoog potentieel van diversiteit het confessionele, en dat heeft zich zo sterk verbonden aan het Trump netwerk dat er nauwelijks nog sprake is van gescheiden organisatie. En dat segment kent uniform pijnlijk hoge bindingskracht in electorale focus.

Een van de lessen bij de vorige verkiezingen zat hem in de opmerkelijke kracht van microtargeting in kieskringen met overslagpunten voor electoral college votes. Disenfranchisement was precies in die staten al een factor van groot gewicht. De combinatie van disenfranchisement en misdirectie kandidatuur is zelfs in marginaal resultaat iets wat in het Amerikaanse kiesstelsel vrij makkelijk grote effecten kan hebben.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voske schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:22:
[...]

Het wordt interessant om te zien of / in welke mate West überhaupt iets gaat doen, het is misschien meer interessant om te zien waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Suggestie voor Biden: Oprah Winfrey als running mate ;)

De USA heeft entertainment wel echt in het DNA. Als film zou je het niet geloven...

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Virtuozzo schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Het wordt interessant om te zien of / in welke mate West überhaupt iets gaat doen, het is misschien meer interessant om te zien waar.
de kerel is bipolair en heeft een trackrecord van whacky shit roepen. West is random, niet geplanned, op ego gericht enz.

Ik zou er echt 0 van verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
polthemol schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:36:
[...]

de kerel is bipolair en heeft een trackrecord van whacky shit roepen. West is random, niet geplanned, op ego gericht enz.

Ik ken er nog zo een en die is momenteel toch echt president ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Kanye dacht zeker dat het nog niet genoeg op Idiocracy lijkt 7(8)7
Maar dat Elon Musk zijn steun heeft uitgesproken vind ik een aparte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
SnowDude schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:41:
[...]

Ik ken er nog zo een en die is momenteel toch echt president ;)
Trump is niet bipolair :)

@Mutatie Musk is de man die ook wel eens vaker hard roepte dat slaap optioneel was. Wie zou gedacht hebben dat het je tot een labiel persoon zou maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
polthemol schreef op maandag 6 juli 2020 @ 07:36:
[...]

Het zegt eigenlijk al genoeg over een land als figuren als West en Trump zich kandidaat kunnen stellen .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dr. Strangelove schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:04:
Dat artikel in The Guardian stelt dat hij support van Elon Musk heeft gekregen.

Goed dat die ook eens duidelijk aangeeft dat hij naast een handige entrepreneur ook een figuur met behoorlijk bedenkelijke denkbeelden is.
Bestaat die support uit meer dan dit tweetje ?

https://twitter.com/elonmusk/status/1279577069005897728?s=20

Ik heb het idee dat iedereen dat aanneemt.
Terwijl ik er niet meer dan een sarcastische opmerking in lees.
(als in, doe het, what else could go wrong)

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 06-07-2020 12:01 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Op het NOS Nieuws werd net genoemd dat ie VP wil worden.
Over uit z'n verband trekken gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
leekers schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Het zegt eigenlijk al genoeg over een land als figuren als West en Trump zich kandidaat kunnen stellen .
Is natuurlijk makkelijk weg te zetten dat rare land aan het andere kant van het water. Maar daar wonen ook gewone mensen, alleen wat extra beïnvloedt door de media(vooral wat langer al) en een aantal cruciale systemen functioneren daar niet helemaal lekker(2 party system, kiesmannen/districten etc).

Pas op met het wegzetten alsof zoiets hier nooit zou kunnen voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
heuveltje schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:00:
[...]

weet je, dat is het issue toch wel: jij 'neemt aan' da thij niet bedoeld wat hij schrijft en geeft er een eigen invulling aan.

Het is een beproefde manier om alles te kunnen roepen wat maar kan zonder dat iemand je vderantwoordelijk kan houden. De wereld zou een stuk makkelijker zijn als we mensen gewoon aanspreken en waarderen op wat ze zeggen :)

@leekers oh zonder meer een waarheid als een koe. Er is een hele lange lijst van mensen waarvan je je afvragt in de VS hoe die in hemelsnaam ooit iets van een officieel iets hebben kunnen doen. Bush was al een issue en zou een verlichting zijn nu, Bolton is ook een paria voor de wereld, maar zelfs hij lijkt rationeler dan Trump. Een West is de volgende parasiet die opduikt nu er leefruimte is. Het zijn allemaal ego's, die helemaal geen ene reet aan de wereld toevoegen, maar, men vult hun woorden zelf in, zonder ze aan te spreken op wat ze nu daadwerkelijk zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

RodeStabilo schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:02:
Op het NOS Nieuws werd net genoemd dat ie VP wil worden.
Over uit z'n verband trekken gesproken.
Wie, Elon Musk ? Die komt niet in aanmerking omdat hij in Zuid-Afrika is geboren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

polthemol schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:07:
[...]

weet je, dat is het issue toch wel: jij 'neemt aan' da thij niet bedoeld wat hij schrijft en geeft er een eigen invulling aan.
Laat ik anders stellen.

Ik zie 1 gast zaterdag om half 3 snachts tweeten "ik voor president 2020"
En iemand anders 10 minuten later "mijn steun heb je"

Dat is voor zover ik kan zien het enige wat er gebeurd is ?

Geen pers conferenties, inschrijvingen, toezegingen, plannen etc.
Oftewel 2 in 5 sec uitgegooide berichtjes en daar is het tot nu toe bij gebleven.

Ik kan dat met geen mogelijkheid serieus nemen, dus ik vraag me af waarom de complete media dat wel lijkt te doen ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Het is imo niet meer dan een minuscuul zuchtje wind in een glas water ter grote van het IJsselmeer. Ik zal er niet mijn geld op inzetten dan West daadwerkelijk een campagne gaat voeren die gefinancierd wordt door Musk.

Aan de andere kant heb ik dat bij Trump ook wel eens gedacht :F

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
heuveltje schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:00:
[...]

Musk heeft zich sterk uitgesproken tegen de COVID maatregelen waarmee hij op lijn staat met de regering Trump. Hij heeft zich in het verleden ook positief uitgelaten over West.

Dus ik zie niet in waarom we deze tweet niet gewoon on face value kunnen nemen.
Standeman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:55:
Het is imo niet meer dan een minuscuul zuchtje wind in een glas water ter grote van het IJsselmeer. Ik zal er niet mijn geld op inzetten dan West daadwerkelijk een campagne gaat voeren die gefinancierd wordt door Musk.

Aan de andere kant heb ik dat bij Trump ook wel eens gedacht :F
Ik verwacht ook niet dat er een daadwerkelijke campagne uitkomt en de persoon Kanye West is gewoon een totaal irrelevant karakter.

Met Musk heb ik echter veel meer issues omdat die man in veel kringen als de messiah gezien wordt. En dat in mijn ogen absoluut niet is. Een wat genuanceerder beeld van de man zou goed zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-07-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Dr. Strangelove schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:59:
[...]

Ik verwacht ook niet dat er een daadwerkelijke campagen uitkomt en de persoon Kanye West is gewoon een totaal irrelevant karakter.

Met Musk heb ik echter veel meer issues omdat die man in veel kringen als de messiah gezien wordt. En dat in mijn ogen absoluut niet is. Een wat genuanceerder beeld van de man zou goed zijn.
Tja, hoe hij gezien wordt kan je moeilijk hem aanrekenen. Musk is op sommige vlakken gewoon zo gek als een deur excentriek en kan rare dingen zeggen en doen. Ergens zijn er wel parallellen te trekken naar Howard Hughes, die ook heel succesvol was, maar flink van het padje ging in zijn later leven.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:22

J2S

Ik verwacht ook niet dat er een daadwerkelijke campagne uitkomt en de persoon Kanye West is gewoon een totaal irrelevant karakter.
Zoals Trump in 2012 bedoel je? :p

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50
Mutatie schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:48:
Kanye dacht zeker dat het nog niet genoeg op Idiocracy lijkt 7(8)7
Maar dat Elon Musk zijn steun heeft uitgesproken vind ik een aparte
Was ook het eerste waar ik aan moest denken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIbS7yfgAxUOlUn9W_gm2jsJBVc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e3nHp5f0TsqDU6NkG5e0tJAx.png?f=user_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:07

steveman

Comfortabel ten onder

Is dhr West niet gewoon een nieuw album aan het promoten :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
Dat is dan weer Tesla bashen he :)
Kanye en Trump worden net zo goed in veel/bepaalde kringen als Messiah gezien.

Ik durf zelfs te stellen dat het gemiddelde IQ van die "musk fans" waar jij het over hebt wat hoger ligt dan die van Trump/Kanye fans gezien dat standup toch vaak is gebaseerd op mileutechnische en innovatie redenaties. Maar goed. Dat is dan weer een andere discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
En weer tegenslag voor de Greatest President Ever, hij wordt weer eens teruggefloten door een rechter in zijn Crusade of Deobamaization:
De omstreden Dakota Access-oliepijpleiding in de Amerikaanse staat South Dakota moet uiterlijk 5 augustus zijn stilgelegd. Dat heeft een rechtbank maandag besloten. Het is een grote overwinning voor de indianenstammen die al jaren strijden tegen de pijpleiding en een flinke klap voor president Donald Trump en de olie-industrie.

De pijpleiding loopt door een meer, Oaha, op korte afstand van het reservaat Standing Rock van de Sioux-stam. De stam en anderen spanden in 2016 een rechtszaak aan om de aanleg te voorkomen. Die zou de watervoorraad van Standing Rock en belangrijke culturele plekken in gevaar brengen.

Duizenden activisten brachten dat jaar maanden door op de omstreden plek waar de pijpleiding moest komen. Het kwam regelmatig tot botsingen tussen hen en de politie.

De regering-Obama bevroor de werkzaamheden door een laatste vergunning te weigeren en zegde toe de aanleg opnieuw te zullen onderzoeken, met inspraak van de Sioux. Zijn opvolger Donald Trump veegde de bezwaren van tafel en gelastte in 2017 de aanleg voort te zetten.

De juridische procedures rond de kwestie liepen door. De rechtbank gaf het Amerikaanse leger, dat de aanleg door het meer Oaha had goedgekeurd, in 2017 opdracht de impact op het milieu opnieuw te onderzoeken, maar stond toe dat de pijpleiding in de tussentijd in bedrijf bleef.

Rechter James Boasberg heeft nu besloten dat dit onderzoek tekortschiet en de onwelgevallige meningen van deskundigen die zich zorgen maken over het risico op een olie-lek in het meer onterecht buiten beschouwing werden gelaten.

Het Amerikaanse leger heeft laten weten dat het aanvullende onderzoek waartoe Boasberg maandag het bevel gaf waarschijnlijk medio 2021 zal worden afgerond.
Bron: Rechter legt omstreden Amerikaanse oliepijpleiding Dakota Access stil

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik trek geen vergelijking tussen West en Musk. Elk woord dat aan West wordt vuil gemaakt is een waste of oxygen en nee, West 2020 is niet Trump 2012 of 2016, de verschillen tussen die twee lijken me evident.

Musk is een veel interessanter persoon om in de gaten te houden. Heeft de cash en de cloud om een politieke impact te hebben maar is vanuit mijn optiek niet iemand op wie ik zou stemmen. Even afgezien van de absurditeit van een West-Musk ticket, Musk is geboren in Zuid-Afrika en daarom volgens de natural-born-citizen clause uneligible als veep.

@thewizard2006 I take it dat die smiley betekent dat je niet serieus bent dat kritisch zijn over Musk gelijk staat aan Tesla bashen. Er zijn gradaties mogelijk tussen de man en zijn werk tot op de grond toe affikken en hem als de second coming of Christ te zien. Het zou prettig zijn als dergelijke onderwerpen niet in cats vs dogs, Beatles vs Stones en Apple vs Android discussies ontaarden en de nuance in beeld blijft. Je kan respect hebben voor de engineer Musk en tegelijk de persoon Musk niet zo aardig vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-07-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Defector schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Is natuurlijk makkelijk weg te zetten dat rare land aan het andere kant van het water. Maar daar wonen ook gewone mensen, alleen wat extra beïnvloedt door de media(vooral wat langer al) en een aantal cruciale systemen functioneren daar niet helemaal lekker(2 party system, kiesmannen/districten etc).

Pas op met het wegzetten alsof zoiets hier nooit zou kunnen voorkomen.
Ik ben er jaren geleden diverse keren geweest maar heb zo langzamerhand het idee dat alle "gewone" mensen zijn doodgeschoten en de braindeads zijn overgebleven .

Justitie rammelt aan alle kanten en ze kunnen politiek gezien helemaal geen besluiten meer samen nemen .

Het wordt tijd voor de biografie "Een land in chaos The Greatest Nation on Earth"

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Musk en West zijn al een halve pagina nieuws op een willekeurig forum in NL waar op aardig niveau de politiek wordt bediscussieerd in de VS, dus ik denk dat het doel van beide heren behaald is: het genereren van media-aandacht. Of het doel van de media is bereikt: We hebben op ze geklikt en er een halve pagina aan gewijd.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een serieus topic, dus s.v.p. geen meme's of oneliners die niets toevoegen.

[ Voor 85% gewijzigd door defiant op 07-07-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Dr. Strangelove schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:32:
@thewizard2006 I take it dat die smiley betekent dat je niet serieus bent dat kritisch zijn over Musk gelijk staat aan Tesla bashen. Er zijn gradaties mogelijk tussen de man en zijn werk tot op de grond toe affikken en hem als de second coming of Christ te zien. Het zou prettig zijn als dergelijke onderwerpen niet in cats vs dogs, Beatles vs Stones en Apple vs Android discussies ontaarden en de nuance in beeld blijft. Je kan respect hebben voor de engineer Musk en tegelijk de persoon Musk niet zo aardig vinden.
Nou eigenlijk niet. Dat is namelijk de enige reden wat het verschil zou kunnen zijn tussen die 3 personen. Ze zijn allen rijk en zijn allen gek tot gestoord aan toe etc. En jij pleit er ineens voor dat er een selectie groep is die in Musk een messias zien en dit blijkbaar uniek is én daarom het beeld over hem aangepast moet worden. Echt precies datzelfde gebeurd ook bij een Trump en een Kanye. Echt totaal precies compleet hetzelfde. Alleen Elon is van de Tesla en dat kan bij sommige mensen al kriebels opwekken (idd net zoals bijv een Microsoft vs Apple etc). Maar goed. Wellicht gaat we wat offtopic. We zijn het er volgens mij de volle 100% over eens dat geen van de 3 een geschikte kandidaat zou zijn ooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vraag me af of West of Musk (of Trump) zich kan verplaatsen in wat de 'gewone' man op straat doorstaat. Trump heeft mazzel gehad met zijn outsider-argument, maar ik denk dat de 'gewone' man op straat inmiddels daar ook spuugzat van is. Die 'gewone' man zit werkloos thuis zonder zorgverzekering en wil wat. Kunnen die drie Pipo's wat leveren?

Maar wat een land, je kiest je topbestuurder op basis van een reclamecampagne (keeping up the Kardasjians) op Facebook ipv daadwerkelijk bestuurlijke vaardigheden. Geen wonder dat ze in de shit zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Delerium schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:14:
Ik vraag me af of West of Musk (of Trump) zich kan verplaatsen in wat de 'gewone' man op straat doorstaat. Trump heeft mazzel gehad met zijn outsider-argument, maar ik denk dat de 'gewone' man op straat inmiddels daar ook spuugzat van is. Die 'gewone' man zit werkloos thuis zonder zorgverzekering en wil wat. Kunnen die drie Pipo's wat leveren?
Waarom ga je er van uit dat er een impuls tot affiniteit of empathie is? Het enige perspectief voor relatie is de context van grondstoftoepassing (gebruik arbeid als component / mechanisme). Dat is een van de primaire frames in elk aspect van Amerikaanse cultuur én gedragskaders. Het buiten dat perspectief treden is het domein van confessionele organisatie, fiscale hefbomen en de segmenten van demografie die buiten sociaal-economische structuren vallen. Individualisme, consumptief perspectief, korte afstand & termijn.
Maar wat een land, je kiest je topbestuurder op basis van een reclamecampagne (keeping up the Kardasjians) op Facebook ipv daadwerkelijk bestuurlijke vaardigheden. Geen wonder dat ze in de shit zitten.
Welkom bij de toekomst. Exact dezelfde ontwikkelingslijnen als daar zijn ook hier aanwezig. Exact dezelfde trends in gedragslijnen. Exact dezelfde verschuivingen in prikkels en drivers. Exact dezelfde veranderingen in sociaal-economisch denken t.g.v. verschuivingen in onderwijs. Condities verschillen, maar dat was in de VS ook het geval.

Amerikanen hebben hier al lang geen boodschap meer aan. Ze hebben de ruimte niet, ze kennen enkel de kruimel, of het nu sociale of economische activiteit is het is consistent netwerkspecifiek, zelfs waar hoog opgeleid weten ze niet veel buiten hun specialisatie en voor de rest is alles gelovig. Of het nu ideologisch is, confessioneel, actief of passief.

Oprecht, wij hier doen er verstandig aan om de VS als post-mortem te nemen bij een oefening van spiegelen. Dit soort verschuivingen zijn niet te corrigeren, hooguit te repareren en daar gaat een reparatie over heen. Het is ongemakkelijk, gevoelig, wrijft tegen menige haar in, maar aangezien we nu kunnen zien hoe fragiel zaken zijn - en hoe anders de realiteit is in verhouding tot onze perceptie - is het een kwestie van eigen belang om er eens heel zorgvuldig naar te kijken.

Je zou eens moeten zien welke argumenten en methodes de revue passeren bij het CDA drama van wie op de preekstoel mag 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
thewizard2006 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:52:
[...]

Nou eigenlijk niet. Dat is namelijk de enige reden wat het verschil zou kunnen zijn tussen die 3 personen. Ze zijn allen rijk en zijn allen gek tot gestoord aan toe etc. En jij pleit er ineens voor dat er een selectie groep is die in Musk een messias zien en dit blijkbaar uniek is én daarom het beeld over hem aangepast moet worden. Echt precies datzelfde gebeurd ook bij een Trump en een Kanye. Echt totaal precies compleet hetzelfde. Alleen Elon is van de Tesla en dat kan bij sommige mensen al kriebels opwekken (idd net zoals bijv een Microsoft vs Apple etc). Maar goed. Wellicht gaat we wat offtopic. We zijn het er volgens mij de volle 100% over eens dat geen van de 3 een geschikte kandidaat zou zijn ooit :)
Ik heb geen idee waarom je Trump en West er steeds bijhaalt. Niet onderdeel van de discussie. Enige dat ik zeg is dat een hoop redelijk intelligente mensen denken dat Musk fantastisch is, maar bij wie door zijn recente gedrag nu langzaam de ogen opengaan dat hij niet de messiah is maar ook domme dingen kan doen en zeggen. Aardig verhaaltje daarover hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Komt een nieuw boek uit, van de nicht van Trump. Dit is nu al een bestseller.

“Too Much and Never Enough: How My Family Created the World’s Most Dangerous Man,”

https://www.nytimes.com/2...tics/mary-trump-book.html

Maak de volgende keer even een samenvatting en licht even toe wat de link bijdraagt aan de discussie.
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

[ Voor 28% gewijzigd door tweakduke op 08-07-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Even dicht voor onderhoud

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:En we gaan weer open. Er is een hoop off-topic verwijderd omtrent racisme/discriminatie en BLM. Dit topic is er [ZT] Gelijkwaardigheid in Westerse samenlevingen Lees de TW a.u.b. door.
Is er een nieuwe actualiteit of onderwerp waar je niet zeker van bent of het in dat topic of hier past? Bespreek het dan eerst in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic
Tevens ga niet in het topic discussiëren wat een whataboutisme is of andere zaken die niet toegestaan zijn. Maak een TR en dan pakken wij het z.s.m. op. Mede daardoor ontspoorde deze hele discussie waardoor die in de TC belandde.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Edit: Never mind :P

[ Voor 96% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-07-2020 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:21

MazeWing

The plot thickens...

tweakduke schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:29:
[modbreak]En we gaan weer open. Er is een hoop off-topic verwijderd omtrent racisme/discriminatie en BLM. Dit topic is er [ZT] Gelijkwaardigheid in Westerse samenlevingen Lees de TW a.u.b. door.
Is er een nieuwe actualiteit of onderwerp waar je niet zeker van bent of het in dat topic of hier past? Bespreek het dan eerst in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic
Tevens ga niet in het topic discussiëren wat een whataboutisme is of andere zaken die niet toegestaan zijn. Maak een TR en dan pakken wij het z.s.m. op. Mede daardoor ontspoorde deze hele discussie waardoor die in de TC belandde. [/]
Ik zou nog even het topic goed doornemen (laatste paar pagina’s) aangezien je sommige posts (waaronder die van mij) niet hebt verwijderd...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

heuveltje schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:03:
Laat ik anders stellen.

Ik zie 1 gast zaterdag om half 3 snachts tweeten "ik voor president 2020"
En iemand anders 10 minuten later "mijn steun heb je"

Dat is voor zover ik kan zien het enige wat er gebeurd is ?

Geen pers conferenties, inschrijvingen, toezegingen, plannen etc.
Oftewel 2 in 5 sec uitgegooide berichtjes en daar is het tot nu toe bij gebleven.

Ik kan dat met geen mogelijkheid serieus nemen, dus ik vraag me af waarom de complete media dat wel lijkt te doen ?
Er staat een interview met West op Forbes: https://www.forbes.com/si...-in-between/#21c227dc47aa. Hij lijkt weldegelijk serieus.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:20
.oisyn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:34:
[...]

Er staat een interview met West op Forbes: https://www.forbes.com/si...-in-between/#21c227dc47aa. Hij lijkt weldegelijk serieus.
Mja, zoals ze bij Forbes aangeven is het een behoorlijke lading geraaskal. De man wordt nogal eens belachelijk gemaakt omdat hij zelf denkt zo ongeveer het grootste genie op aarde te zijn, terwijl de buitenwacht daar net iets anders over denkt. Overigens is dat dan weer niet direct een diskwalificerende eigenschap voor een president, weten we inmiddels. :P
Ik ben toch meer van het adagium 'put your money where your mouth is'. Vooralsnog zijn er geen serieuze stappen gezet door West voor zijn kandidatuur. Zolang dat niet verandert is het voor mij toch vooral een kwestie van eerst zien, dan geloven.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mugwump schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Mja, zoals ze bij Forbes aangeven is het een behoorlijke lading geraaskal. De man wordt nogal eens belachelijk gemaakt omdat hij zelf denkt zo ongeveer het grootste genie op aarde te zijn, terwijl de buitenwacht daar net iets anders over denkt. Overigens is dat dan weer niet direct een diskwalificerende eigenschap voor een president, weten we inmiddels. :P
Ik ben toch meer van het adagium 'put your money where your mouth is'. Vooralsnog zijn er geen serieuze stappen gezet door West voor zijn kandidatuur. Zolang dat niet verandert is het voor mij toch vooral een kwestie van eerst zien, dan geloven.
Vergeet de lessen van de vorige verkiezingen niet. Ladingen raaskal toen zijn tegenwoordig de facto genormaliseerd en in macht geconsolideerd.

Dit wil niet zeggen dat het geen idiote actie is, vooralsnog is het vooral meer marketing dan - inderdaad - daadwerkelijke actie.

Dat gezegd, net als bij de omstandigheden en effecten van de Bloomberg campagne in de Democratische selectie is in het Amerikaanse binaire bestel er altijd iets te zeggen voor het heel goed letten op de effecten van een derde kandidaat. Waarschijnlijk al lang vergeten, maar Ralph Nader's marginale participatie deed iemand zijn overwinning kosten. Perot's minder marginale participatie in de strijd idem. En zo zijn er allerlei voorbeelden te vinden ook van positioneren van mensen die uiteindelijk effectief niet deelnamen, maar wel de arena wisten te beïnvloeden.

Daarom dat het interessant blijft om op de grond te letten op effecten van de West actie voor geselecteerde talking points en prikkels voor resonantie. Laat ik het zo zeggen, de volgende verkiezingen worden beslist in een diverse maar zeer krappe dynamiek van zeer specifieke stukjes binnen een beperkt aantal staten in relatie tot mobilisatiepotentieel aan Democratische zijde. Elke third actor kan disproportioneel effect ressorteren.

Ik kan West niet als serieuze kandidaat zien, ik moet ook nog daadwerkelijk handelen zien, maar zelfs bovenstaande kan te makkelijk een reële factor zijn. Dat het West geen windeieren zal leggen, dat is duidelijk. Maar wie krijgt de grootst mogelijke baat in welk third actor scenario dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik vraag me af hoe groot de overlap is tussen mensen die aangesproken worden door een kandidatuur van West en de groep van mensen die überhaupt een intentie heeft om te gaan stemmen. Ik schat die vrij klein in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Strangelove schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:46:
Ik vraag me af hoe groot de overlap is tussen mensen die aangesproken worden door een kandidatuur van West en de groep van mensen die überhaupt een intentie heeft om te gaan stemmen. Ik schat die vrij klein in.
Kleine maar op punten interessante overlap etnische electorale kringen, dat zie ik echter niet als issue, de districten waar dat zou kunnen optreden zitten meer met een ander issue, disenfranchisement. Veel meer de gedragseffecten, verwarring informatiestromen, afleiding beeldvorming e.d. Voor de gemiddelde Amerikaan is het extreem moeilijk om zelfstandig gedragskeuzes te maken.

Enfin, campagne platform ontbreekt, serieus te nemen voor verkiezingen an sich is het niet (althans, dat is mijn optiek). Maar, verkiezingen zijn meer dan een kruisje bij een van de twee kolommen, zogezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25
@Virtuozzo en de voor Trump onbenaderbare groepen aanspreken om ze alsnog in kamp Trump te krijgen? Zijn kandidatuur kan net zo goed een marketingactie zijn, voor Trump?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, linkdump en ongefundeerde claim naar de NOS

[ Voor 82% gewijzigd door Migrator op 10-07-2020 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
waarom moeten ze dat rectificeren? De NOS presenteerde het, net zoals the Guardian, dat West Musk als VP mogelijk wilde of als hoofd voor ruimtetoestanden.

Musk wilde misschien VP worden, hij lijkt met dit slechts zijn mening te herzien.

dus in feite: waar heb je het over? of wil je insinueren dat kranten er weer naast zitten om wat op kranten te bashen? Want zo ruikt je statement wel.

on topic: wat me opvalt als ik Trump zijn tweets volg: zijn narcisme is groter en groter aan het worden per tweet. Hij is zich aan het oppompen om zijn gebral van 2016 nog een standje hoger te zetten lijkt het.

Fox staat ondertussen weer netjes terug in het gelid en voert 'business as usual' uit qua propaganda voeren. Ik vermoed dat hierin de opkomst van OAN meespeelt ook: gezien OAN nog een tandje extremer is, lijkt Fox zich gedwongen te voelen om hun eigen standpunten nog maar wat verder op te rekken. Frappant hoe extreem giftig Murdoch structureel is met zijn nieuwsimperium. Je zou ergens verwachten dat hij net keihard aangevallen moest worden via conspiracies, gezien hij er echt onder valt.

[ Voor 5% gewijzigd door Migrator op 10-07-2020 11:55 . Reden: Quote verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@polthemol Ik heb zo'n beetje elk interview dat er ooit met Elon is geweest gezien en het was geen sprake van dat hij ook maar enigszins liet blijken dat hij VP wilde worden. De media is gewoon verziekt en wilt clicks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:33:
@polthemol Ik heb zo'n beetje elk interview dat er ooit met Elon is geweest gezien en het was geen sprake van dat hij ook maar enigszins liet blijken dat hij VP wilde worden. De media is gewoon verziekt en wilt clicks.
De NOS wil clicks voor een artikel dat niet bestaat?
Of iig onvindbaar is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:46

DevWouter

Creator of Todo2d.com

YakuzA schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:27:
[...]

De NOS wil clicks voor een artikel dat niet bestaat?
Of iig onvindbaar is.
Ik deel jouw conclusie. Het enige artikel dat ik kan vinden is dat Musk zijn "volledige steun" geeft en dat is in een wekdienst bericht.

* Zoek opdracht google
* Wekdienst bericht (scroll naar het einde)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:44
West is al aan het terugkrabbelen.

https://www.tmz.com/2020/...esident-forbes-interview/
Kanye West is in the throes of a serious bipolar episode, our Kanye sources say, and those around him are concerned it has impacted his decision-making and some of the things he's said in the last week ... sources close to Kanye tell TMZ.
Uhuh. Dat heet damage control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
autje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:03:
West is al aan het terugkrabbelen.

https://www.tmz.com/2020/...esident-forbes-interview/

[...]

Uhuh. Dat heet damage control.
Een roddelsite die zegt dat bronnen omtrent iemand iets zegen lijkt me niet direct hetzelfde als 'die persoon is aan het terugkrabbelen'.

Maar goed, zonder concrete stappen om werk te maken van een politieke carrière was dit altijd al 'Celebrity roept wat'. Doen ze wel wel vaker. Niet te veel aandacht aan schenken in mijn ogen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:44
Onderschat niet hoe goed TMZ ingevoerd is in het wereldje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:12:
@Virtuozzo en de voor Trump onbenaderbare groepen aanspreken om ze alsnog in kamp Trump te krijgen? Zijn kandidatuur kan net zo goed een marketingactie zijn, voor Trump?
Ik heb niet de indruk dat het überhaupt enige focus heeft. In die zin, andere focus dan eigen marketing. Het is wel zo dat dit soort gedoe in de VS een markt is, en het is zo dat gedrag in de VS veel minder zelfstandig is dan tot aan de vorige verkiezingen gedacht werd.

De crux zit hem in de aard van de arena, achter de theorie en het beeld zit een dynamiek waar overslagpunten bepaald worden door pijnlijk kleine kringetjes op specifieke sociaal-geografische punten. Natuurlijk is het meer complex dan dit, er zijn veel processen en toepassingen aanwezig (zoals disenfranchisement, zoals de confessionele microtargeting initiatieven) maar het stelsel wat men heeft is bijzonder kwetsbaar voor grote effecten van kleine bewegingen.

Stel West komt daadwerkelijk met een platform en campagne (en voldoende medicatie) en weet in twee of drie swing states in een twintigtal districten (waar het neerkomt op gepolariseerde mobilisatie om de uitslag te bepalen voor Democratisch / Republikeins) het stemgedrag van de minderheidsgroep (die zonder hem als actor in de race Democratisch zou stemmen) eigen richting te geven.

Zie Ralph Nader en zijn impact. Miserabele 3% maar daar ging de boot. Zoals ik zei, in mijn optiek is West niet serieus, maar zelfs als opmaat naar iemand die ruimte ziet maar wel platform schept is en blijft het iets om binnen de effectieve werkzaamheid van electorale dynamiek serieus te nemen.

Zonder platform is de electorale dynamiek ook gewoon bijzonder kwetsbaar voor toepassingen, dit weten we al geruime tijd. Amerikanen zijn primair consumptief in vorming van perceptie en omgang met informatiestromen. Men is gewend aan de oneliner, het theater is alles, het zero-sum perspectief dominant. Zaken of ontwikkelingen die invloed uitoefenen op perceptie of vorming daarvan voor of binnen groepen kan vrij laagdrempelig grote rimpeleffecten kennen. Zie de microtargeting van de Mercer marketing in de voormalige wingebieden van steenkolen en de resultaten daarvan op blue collar electoraal gedrag uiteindelijk in de vorige verkiezingen. Het ging dusdanig eigen leven leiden dat er op specifieke punten een omslag kwam in electorale oriëntatie.

Het is voor ons hier absoluut complex, maar het is van bijzonder groot belang om eens heel goed te kijken naar wat er met een bestel komt te gebeuren wanneer je het niet van tijd tot tijd aanpast conform vereisten onder de constante van verandering (zie hoe Willink's initiatieven in het Nederlandse afgewimpeld zijn). Zo ook voor het kijken naar de termijneffecten van consumptieve omgang met politiek en bestuur, marketing wordt het draaiboek, uitdagingen en problematiek worden buiten dat non-topics omdat oplossingen in de weg zitten van wat het meest effectief wordt zo voor electorale politieke marketing. Het is ook goed om te zien wat er volgt wanneer er geen balans geforceerd wordt op informatiestromen middels het zekeren van publiek omroepbestel en kaders van onderzoeksjournalistiek versus de best gekende drivers en prikkels van commercieel economische activiteit daarbij.

Het is niet enkel meer het bestel, het stelsel, de methode - voor verkiezingen daar. Het is een wetenschap van theater en gedrag geworden waar geen van die concepten tegen opgewassen is. Daarmee zijn zelfs de spreekwoordelijke bipolaire vlinder wannabees net zo'n risico van disproportioneel effect als hefboomfuncties en gerichte toepassingen voor invloed op vorming van perceptie en richting van keuzegedrag.

De ironie is bijzonder. Een samenleving vol zogeheten zelfredzamen die alles uit zich zelf halen als individu voor eigen huis & tuin waar het normaal het redelijke is zelfs al is het grenzeloos en kortzichtig - waar precies al die overtuigingen de hefboom zijn van het ondermijnen van alles wat men daarbij wenst, wil en kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 09-07-2020 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
autje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:33:
Onderschat niet hoe goed TMZ ingevoerd is in het wereldje.
Ik onderschat ook helemaal niet dat ze bronnen hebben die betrouwbare informatie kunnen leveren. Ik stel dat je hieruit niet zo maar kunt concluderen dat er een bewuste strategie wordt gekozen om terug te krabbelen zoals jij gelijk impliceert. Maar nogmaals, laten we het hier gewoon lekker over politiek hebben en niet over de zoveelste celeb die al dan niet een mentale breakdown heeft.

Bijvoorbeeld over de ambities van Pence:
Mike Pence’s Plan to Save Trump—And Himself
Their fates are wholly entwined: “You get the Trump stink on you, it’s hard to get it off.”

In private moments, Donald Trump has told aides that he rescued Mike Pence from a potentially embarrassing defeat by pulling him out of a tough reelection bid in the 2016 Indiana governor’s race and putting him on the ticket, a former White House official told me. Now it’s Vice President Pence’s turn to see what, if anything, he can do to rescue Trump from a more momentous loss—and keep alive a long-held ambition to win the presidency in his own right.

Their fates, at this point, are wholly entwined. Pence would have trouble winning in 2024 if voters repudiate Trump in November. Yet even if he runs after a second Trump term, he’d surely be tarnished by the rolling tragedies of 2020. For three years, Pence largely sidestepped Trump’s unending dramas. Not so with the pandemic. Trump pulled Pence from the bubble wrap and plunked him into a crisis, making him the head of the coronavirus task force overwhelmed by COVID-19’s relentless spread. Now Pence is forever tied to the government’s botched response. And that’s something he’ll need to defend and explain as the current campaign ramps up, and if he ever runs for the higher office he’s long prized.

“You get the Trump stink on you, it’s hard to get it off,” said the former official, who, like others, spoke on the condition of anonymity to talk more freely.

For the moment, Pence needs to help salvage a campaign whose prospects look bleak. Trump has made the race a referendum on him. Part of Pence’s role is convincing voters that there’s something in it for them. In the coming months, he will spend several days a week visiting crucial swing states, a campaign adviser told me. Pence will approach each state as if he’s running to be its governor, zeroing in on local issues important to voters’ daily lives, the adviser said, and he’ll try to showcase the federal grants and other benefits the Trump administration has dished out. He’ll also talk about the stakes in broader terms, if past speeches are a guide. At the president’s rally in Tulsa, Oklahoma, last month, Pence predicted that Joe Biden would appoint “activist” judges, weaken border security, and harm the economy through expanded government regulation.

Staff may try to recruit some surprise guests along the way, perhaps inviting former Republican House Speaker Paul Ryan to join Pence on a Wisconsin bus tour, where the pair could “tool around from Appleton to La Crosse at some point,” the adviser told me. (Ryan, who hasn’t joined Pence for past campaign stops, has feuded with Trump for years, though he’s stayed on good terms with his onetime colleague Pence, a former congressman from Indiana.)

If there’s an organizing theme to Pence’s vice presidency, it’s that he must never offend a man whose emotional antennae quiver at any slight. That means he’s perennially validating a president who insists the pandemic is under control when reality screams that it’s not. Privately, he is under no illusions about the crisis, people who work with him have told me. “He never shoots the messenger,” one member of the task force said. “If you tell him something that the administration won’t like or the president won’t like, you never get the impression that he’s saying, ‘Enough of that, let’s move on to the next topic.’ He hears you out.” (Trump, meanwhile, has turned on the government’s top infectious-disease expert, Anthony Fauci, telling an interviewer this week that he disagrees with Fauci’s warnings about the virus and believes “we are in a good place.”)

Pence knows it’s important to wear masks; he grasps that the virus is a serious public-health threat; and he appreciates the governors who have played a prominent role in combatting the disease, the people who’ve worked with him told me. One governor’s office sent me notes of a private conference call last month with Pence and governors from both parties. Pence delivered a more supportive message than Americans typically hear from Trump, who has scolded some Democratic governors for failing to “liberate” their states. The notes show Pence saying, “We’re with you,” while commending states that have “taken prudent steps to pause reopening” because of the spike in new infections.

In public, Pence takes pains to ensure that he and the president are aligned. On June 26, at the task force’s first public briefing in two months, he delivered the Trumpian message that “truly remarkable progress” had been made fighting the coronavirus, despite a worrisome rise in cases in dozens of states.

I asked the task-force member why, at times, Pence hasn’t worn a mask in public to model responsible behavior. Is it because he doesn’t want Trump to see and take umbrage? “That’s the only reason,” this person said. “He’ll wear it in a microsecond. He doesn’t want to egregiously look like he’s opposing the president.” (Asked about Pence’s mask-wearing message, John Fea, a historian and the author of Believe Me: The Evangelical Road to Donald Trump, referenced Pence’s Christian identity: “You can’t apply these scriptural ideas about loving your neighbor until you first understand that actually wearing a mask is to protect your neighbor.”)

Even if he’s mirrored the president in his public comments about the virus, Pence will campaign in his own style. Normally, vice-presidential nominees are the ones who level the most pointed attacks, while presidents try to be the statesmen. Here, the roles are reversed. Trump is only too happy to stick nicknames on Biden and question his mental capacity, while Pence—avoiding visceral attacks—talks policy and draws more substantive contrasts with Biden’s record.

Whether anyone’s listening to what Pence has to say is another matter. The bottom half of the ticket seldom decides presidential races. And, in any case, Pence is defending a record that looks more damaged by the day. The pandemic is getting worse, not better. Millions of people have lost their jobs. Three-quarters of voters believe that the country is on the wrong track.

By some measures, Pence’s undimmed loyalty to Trump has paid off. He’s one of the few senior officials whom Trump hasn’t marginalized and, partly as a consequence, his presidential aspirations are still within reach. He considered jumping into the 2012 presidential race when he was in the House, but instead chose a different office. “I counseled him: Don’t run for president now, run for governor,” says former Vice President Dan Quayle, who viewed the Indiana governor’s office as a more viable springboard to the presidency. Quayle, Pence’s friend for more than 30 years, thinks he’ll run for president four years from now, though he says they haven’t spoken about it. “He’s been an effective and loyal vice president to Donald Trump,” Quayle says. “I would think he’d get a lot of credit for that. But it’s not automatic.” (One White House official told me that Pence is “entirely focused on helping this ticket win in November 2020.”)

If he runs in 2024, Pence will need to stay in Trump’s favor. And that’s no easy thing. His allegiance hasn’t stopped Trump from questioning his value. Inside the White House, Trump has mused about whether Pence pulls in enough voters beyond Christian conservatives, the ex–White House official told me. In reply, aides would tell Trump: “Be careful, he brought an awful lot of votes your way and if you’re seen to be turning your back on the evangelicals, you may be in trouble,” this person said. (The White House spokesman Judd Deere told me in a statement that “any suggestion that President Trump does not appreciate and value Vice President Pence’s advice, experience, and skill is simply false and complete fabrication.”)

How exactly Pence stays on Trump’s right side is something of a mystery. Obsequiousness is surely part of it. Last year, Pence gave a speech at the Munich Security Conference and in the course of the half-hour address he mentioned the president’s name 30 times—once per minute. (In his own half-hour speech at the same conference in 2015, then–Vice President Biden mentioned his boss, Barack Obama, just one time.) A European official who attended Pence’s speech told me that he was approached later by a Chinese diplomat who confided that the performance had reminded him of Mao Zedong’s Cultural Revolution, “where you had to mention the name of the ‘Great Leader’ every third sentence.”

“There’s no more loyal person who truly believes in President Donald Trump and all his accomplishments than Mike Pence,” said one senior Trump-administration aide, when I asked about Pence’s unstinting praise.

Even some senior White House officials have seemed unsure of what goes on between the pair when they talk alone. Pence tends to be reticent in larger staff meetings, former aides have told me. John Bolton, the president’s former national security adviser, writes in his new book, The Room Where It Happened, that he suspected Pence “did much of his best work in private conversations with Trump.”

On the campaign trail this summer and fall, Pence could face pressure to speak more openly about the administration’s pandemic response and his own role leading the task force. That pressure will be inescapable if he runs for president. “Trump’s legacy, which doesn’t look particularly good at this point, will certainly splash hard onto Pence,” Charlie Dent, a former Republican congressman from Pennsylvania, told me.

At least one of his former associates has echoed that warning. After Pence won an Indiana congressional race in 2000, he would meet with Rob Schenck, an evangelical minister, and pray and read scripture together. Schenck sees two warring and unresolved dimensions of Pence’s personality, ambition and altruism, and says that one seems to be crowding out the other. “If he were to seek pastoral counseling from me, I would say to him, ‘Brother Mike, Jesus commands you to love your neighbor, not love your boss,’” says Schenck, who plans to vote for Biden, the first Democrat he’s supported in a presidential race since Jimmy Carter in 1976. “That’s not God’s command.”

A couple of years ago, Schenck sent a letter to Pence after seeing him at a swearing-in ceremony for Sam Brownback, the administration’s ambassador for international religious freedom. In the letter, Schenck cited the commandment that warns against bearing false witness. “I conveyed in the letter that that was one of the greatest failures of this administration: truth-telling,” Schenck told me. “I was trying to say to him, ‘You need to be a truth-teller.’” He never got a reply.
The Atlantic

In mijn ogen zit Pence weliswaar in een onmogelijke positie, maar is hij ook wel aardig bezig om z'n eigen glazen in te gooien. Hij leidt die corona taskforce en laat zich daar eigenlijk volledig piepelen door Trump, ten koste van de eigen bevolking. Trump wilde volledig inzetten op de economie met het idee dat dat goed is voor z'n eigen herverkiezing, maar je ziet in de VS nu juist waar veel voor gewaarschuwd werd, namelijk dat de economische gevolgen alleen maar groter zullen zijn als je te snel weer alle restricties laat vieren, het virus weer oplaait en er weer opnieuw extra restrictieve maatregelen moeten worden genomen. Trump lijkt op alle fronten bezig om z'n eigen glazen in te gooien en met een verlies in 2020 en een dramatisch aangepakte COVID-19 crisis waarvoor Pence verantwoordelijk is heb je ook het idee dat Pence in 2024 aangeschoten wild zal zijn. Helemaal omdat hij dan weliswaar gezien kan worden als een 'fatsoenlijkere' kandidaat dan Trump, maar wel gewoon die man 4 jaar ten koste van alles heeft verdedigd en gesteund en dat meer uit opportunisme en ambitie lijkt te hebben gedaan. Toch ook niet heel fatsoenlijk, zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Mugwump schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 14:18:

In mijn ogen zit Pence weliswaar in een onmogelijke positie, maar is hij ook wel aardig bezig om z'n eigen glazen in te gooien. Hij leidt die corona taskforce en laat zich daar eigenlijk volledig piepelen door Trump, ten koste van de eigen bevolking. Trump wilde volledig inzetten op de economie met het idee dat dat goed is voor z'n eigen herverkiezing, maar je ziet in de VS nu juist waar veel voor gewaarschuwd werd, namelijk dat de economische gevolgen alleen maar groter zullen zijn als je te snel weer alle restricties laat vieren, het virus weer oplaait en er weer opnieuw extra restrictieve maatregelen moeten worden genomen. Trump lijkt op alle fronten bezig om z'n eigen glazen in te gooien en met een verlies in 2020 en een dramatisch aangepakte COVID-19 crisis waarvoor Pence verantwoordelijk is heb je ook het idee dat Pence in 2024 aangeschoten wild zal zijn. Helemaal omdat hij dan weliswaar gezien kan worden als een 'fatsoenlijkere' kandidaat dan Trump, maar wel gewoon die man 4 jaar ten koste van alles heeft verdedigd en gesteund en dat meer uit opportunisme en ambitie lijkt te hebben gedaan. Toch ook niet heel fatsoenlijk, zou je zeggen.
1. Pence heeft wat vaker gebeurd door mensen die gebruikt worden in een 'con'. Hij heeft iets nodig en heeft het publiekelijk laten merken :) De georganiseerde misdaad vind zo ook hun drugsrunners en handlangers: help ze met iets
2. Hij heeft een aardig stuk van zijn oer-, prehistorische wereldvisie kunnen uitvoeren via Trump, waarbij er wederom wat ultraconservatieve christelijke mumbo-jumbo in wetten en aanstellingen zijn omgegoten.
3. De man heeft absoluut niet meer fatsoen dan Trump. Pence vloekt dan misschien wel niet, alle anderen dan conservatief Christelijke gelovigen, krijgen weinig tot geen aandacht van hem. De man is een religieuze extremist tot en met. Voor die geloofsvisie was hij zonder met zijn ogen te knipperen bereid een pact te sluiten met de duivel waarbij er onder Trump weer actief werd geschoten op homorechten, de LGBT-gemeenschap, transseksuelen in dienst, abortus, enz enz. Die man is intens creepy, maar slim genoeg om in te zien dat het uitvoeren van zijn wensen een one time shot zou zijn ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Pence lijkt me echt zo'n streng evangelische man die van alles doet wat God verboden heeft, maar alles voor zichzelf al heeft beredeneerd waarom het in zijn geval niet erg is. Alles moet wijken voor zijn ambitie, want zijn ambitie zal leiden tot vervulling van de in zijn ogen broodnodige evangelische revolutie en omdat dat een heel hoog en nobel doel is voor het koninkrijk Gods mag je er best voor liegen en bedriegen en eigenlijk min of meer jezelf verloochenen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Supreme Court beslist 7-2 dat Trump niet zijn belasting gegevens absoluut niet hoeft geven aan een Grand Jury.

https://www.supremecourt.gov/opinions/19pdf/19-635_o7jq.pdf

edit: en de 2 dissenting zijn niet de Trump benoemingen naar Thomas en Alito

edit2: gecorrigeerd, het is inderdaad een uitspraak die nu nog niks veranderrt, alleen is bevestigd dat de beslissing bij een district court hoort te liggen

[ Voor 48% gewijzigd door IJzerlijm op 09-07-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
IJzerlijm schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:24:
Supreme Court beslist 7-2 dat Trump zijn belasting gegevens moet geven aan een Grand Jury.

De beslissing is iets genuanceerder: het beroep van de president op absolute immuniteit gaat niet op en er moet nu verder geprocedeerd worden:
The arguments presented here and in the Court of Ap-peals were limited to absolute immunity and heightened need. The Court of Appeals, however, has directed that the case be returned to the District Court, where the President may raise further arguments as appropriate.
We affirm the judgment of the Court of Appeals and remand the case for further proceedings consistent with this opinion.
Ook in de procedures waarin drie commissies van het Huis van Afgevaardigden middels dagvaardingen hadden verzocht om financiële stukken van o.a. Trump en zijn familie zijn met 7-2 teruggewezen door het Supreme Court.
When Congress seeks information “needed for intelligent legislative action,” it “unquestionably” remains “the duty of all citizens to cooperate.” Congressional subpoenas for information from the President, however, implicate special concerns re- garding the separation of powers. The courts below did not take adequate account of those concerns. The judgments of the Courts of Appeals for the D. C. Circuit and the Second Circuit are vacated, and the cases are remanded for further proceedings consistent with this opinion.
Thomas en Alito dissented.

Bron: https://www.supremecourt.gov/opinions/19pdf/19-715_febh.pdf

[ Voor 34% gewijzigd door voske op 09-07-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 12:47
IJzerlijm schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:24:
Supreme Court beslist 7-2 dat Trump niet zijn belasting gegevens absoluut niet hoeft geven aan een Grand Jury.

edit: en de 2 dissenting zijn niet de Trump benoemingen naar Thomas en Alito
Volgens mij beslist het hof met 7-2 dat een lager hof 't moet beslissen

edit: Uitstel van executie voorlopig dus voor Trump, maar wel winst voor 'm, omdat het over de verkiezingen heen getild zal worden voordat 't weer de hele juridische procedure door is.

[ Voor 17% gewijzigd door rik86 op 09-07-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:21

MazeWing

The plot thickens...

FunkyTrip schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:22:
Pence lijkt me echt zo'n streng evangelische man die van alles doet wat God verboden heeft, maar alles voor zichzelf al heeft beredeneerd waarom het in zijn geval niet erg is. Alles moet wijken voor zijn ambitie, want zijn ambitie zal leiden tot vervulling van de in zijn ogen broodnodige evangelische revolutie en omdat dat een heel hoog en nobel doel is voor het koninkrijk Gods mag je er best voor liegen en bedriegen en eigenlijk min of meer jezelf verloochenen.
Pence lijkt me een zeer matig politicus (ook gezien zo’n trackrecord) die onder Trump “eindelijk” iets mag vertellen (of het van hemzelf komt laten we even in het midden) en dankzij Trump enige rol van betekenis heeft gekregen. Een rol die hij enkel had kunnen krijgen door, praktisch al enige, de running mate van Trump te willen zijn.

Dat hier voor veel heeft moeten wijken lijkt me duidelijk. Alles om maar een “rol van betekenis” te hebben.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Het lijkt mij dat het verzoek van het Huis aan Mazars en Deutsche moet worden overgedaan, op basis van de richtlijnen die de SCOTUS stelt. Ik telde vier nieuwe richtlijnen, die eigenlijk neerkomen op een (nieuwe) inperking op het vorderingsrecht van het Congres. Het Hof erkent dat de Kamers van het Congres niet zonder reden een President de kleren van het lijf mogen vragen.
Congressional subpoenas for information from the President, however, implicate special concerns regarding the separation of powers. The courts below did not take adequate account of those concerns. The judgments of the Courts of Appeals for the D. C. Circuit and the Second Circuit are vacated, and the cases are remanded for further proceedings consistent with this opinion.
Nu ja. Ik weet niet of dit goed gaat komen voor de verkiezingen....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:11
Op Nu.nl lees ik juist dat Trump zijn belastingaangifte wel moet vrijgeven aan de aanklager van New York:

https://www.nu.nl/buitenl...ijgeven-in-strafzaak.html

Lijkt me toch ook significant en potentieel brisant, want wat als die strafbare feiten vindt in de aangiften?

Congres krijgt vooralsnog geen inzage, zoals hierboven ook al gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:41

Plasma_Wolf

Student

MazeWing schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:46:
[...]

Pence lijkt me een zeer matig politicus (ook gezien zo’n trackrecord) die onder Trump “eindelijk” iets mag vertellen (of het van hemzelf komt laten we even in het midden) en dankzij Trump enige rol van betekenis heeft gekregen. Een rol die hij enkel had kunnen krijgen door, praktisch al enige, de running mate van Trump te willen zijn.

Dat hier voor veel heeft moeten wijken lijkt me duidelijk. Alles om maar een “rol van betekenis” te hebben.
Pence is een aartsconservatief in het kwadraat. Expliciet tegen homoseksuelen in het leger (dus ook niet onder het intussen afgeschafte Dont Ask Don't Tell), toen hij gouverneur van Indiana was deed werkte hij tegen plannen om een HIV-uitbraak tegen te gaan of in te dammen, en zijn standpunt over huwelijk is dat alleen hetero-huwelijken zouden mogen. Hij is er nog explicieter in uitgesproken dan de SGP.

Daarnaast heeft hij herhaaldelijk Focus on the Family geprezen voor hun werk. Die groepering biedt cursussen aan om de geaardheid van homo's te veranderen.

Deze punten vormen de kern van Mike Pence. Gematigd? Nee, religieus extremist vormt een veel accurater beschrijving.

Het onderzoekswerk van John Oliver en zijn team, voor als je meer wil weten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:13

Dido

heforshe

Plasma_Wolf schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:49:
Gematigd? Nee, religieus extremist vormt een veel accurater beschrijving.
offtopic:
Matig is iets heel anders dan gematigd ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FunkyTrip schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:22:
Het is nog erger. Pence is een zeloot. Zijn hele denken en voelen wordt beheerst door strikte confessionele overtuiging van terugkeer naar wat hij ziet als de samenleving van god. Hij ziet geen enkel probleem in het onderuit halen van structuren en mechanismen van samenleving als dat het doel dient. Zijn loopbaan voorafgaand aan de netwerk push richting Trump is doorspekt met voorbeelden daarvan.

Margaret Atwood's Handmaid's Tale is geworteld in de reële aanwezigheid van mensen zoals Pence.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Virtuozzo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 02:49:
[...]

Het is nog erger. Pence is een zeloot. Zijn hele denken en voelen wordt beheerst door strikte confessionele overtuiging van terugkeer naar wat hij ziet als de samenleving van god. Hij ziet geen enkel probleem in het onderuit halen van structuren en mechanismen van samenleving als dat het doel dient. Zijn loopbaan voorafgaand aan de netwerk push richting Trump is doorspekt met voorbeelden daarvan.

Margaret Atwood's Handmaid's Tale is geworteld in de reële aanwezigheid van mensen zoals Pence.
Zeloot was het woord wat ik zocht ja :D
Met zo'n zwarte empathieloze blik de meest gruwelijke dingen roepen en doen omdat zijn hele wezen er van overtuigd is dat God dit wil. Nee, hij heeft het zichzelf uitgelegd dat God dit wil.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
FunkyTrip schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:28:
[...]

Met zo'n zwarte empathieloze blik
'The thing about Pence, he's got lifeless eyes, black eyes, like a doll's eyes. When he comes at you he doesn't seem to be livin'... until he bites you, and those black eyes roll over white.'

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de voortdurende stortvloed aan benoemingen dit keer een wel erg opmerkelijke, in plaats van de gebruikelijke rotatie tussen onderdelen van de strijdkrachten opnieuw een benoeming uit het leger voor de stoel van de DIA. Van de vier kandidaten is de uiteindelijke keuze degene die voor achtergrond het minste fundament heeft. Daarbij is Berrier een van de meest gecompromitteerde figuren die gevonden kan worden, na zijn drama's van verstrengelingen met PMC's in Afghanistan.

Hiermee heeft Trump opnieuw een benoeming vanuit het leger binnen het inlichtingenapparaat, en wel de grootste dienst, tevens de meest gewantrouwde door beide huizen. En weer een benoeming met meer dan waarschijnlijke voet in de beslissing van Esper en Milley, die in hun posities sterke aanjagers zijn van het aandeel een benoemingen en overdracht van civiele milities naar strijdkrachten.

Wat timing aangaat wordt het even wachten wanneer de bevestiging doorgezet wordt (reces), maar het is weer zo'n opmerkelijke situatie van introduceren van loyaliteitsnetwerken bij het inlichtingenapparaat vanuit het leger met hulp van figuren die tot nu toe vreemde agenda volgen. Dit in de categorie zaken die buiten beeld vallen bij de spreekwoordelijke fixaties op Tweets van Trump, zogezegd, en waar dus niet de vinger aan de pols gelegd wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Virtuozzo schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:03:
In de voortdurende stortvloed aan benoemingen dit keer een wel erg opmerkelijke, in plaats van de gebruikelijke rotatie tussen onderdelen van de strijdkrachten opnieuw een benoeming uit het leger voor de stoel van de DIA. Van de vier kandidaten is de uiteindelijke keuze degene die voor achtergrond het minste fundament heeft. Daarbij is Berrier een van de meest gecompromitteerde figuren die gevonden kan worden, na zijn drama's van verstrengelingen met PMC's in Afghanistan.

Hiermee heeft Trump opnieuw een benoeming vanuit het leger binnen het inlichtingenapparaat, en wel de grootste dienst, tevens de meest gewantrouwde door beide huizen. En weer een benoeming met meer dan waarschijnlijke voet in de beslissing van Esper en Milley, die in hun posities sterke aanjagers zijn van het aandeel een benoemingen en overdracht van civiele milities naar strijdkrachten.

Wat timing aangaat wordt het even wachten wanneer de bevestiging doorgezet wordt (reces), maar het is weer zo'n opmerkelijke situatie van introduceren van loyaliteitsnetwerken bij het inlichtingenapparaat vanuit het leger met hulp van figuren die tot nu toe vreemde agenda volgen. Dit in de categorie zaken die buiten beeld vallen bij de spreekwoordelijke fixaties op Tweets van Trump, zogezegd, en waar dus niet de vinger aan de pols gelegd wordt.
Kom op zeg, dit kan je toch niet serieus stellen ?
What’s unusual about the pick: If confirmed by the Senate, Berrier would replace Army Lt. Gen. Robert Ashley — who is expected to retire after a traditional three-year term as director — ensuring that the DIA would have back-to-back Army chiefs, something that hasn’t occurred in six years,
Als er elke maand van director gewisseld zou worden is zes jaar een periode waarvan je kan zeggen dat het raar is dat er van afgeweken wordt.

Wikipedia: Director of the Defense Intelligence Agency

Het is ook nog eens incorrect, in 2012 volgde Michael Flynn (!) een andere Army generaal op. In totaal zijn er 20 wisselingen geweest, dit zou de zesde worden van iemand uit dezelfde tak van de strijdkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Stone krijgt een pardon:
[Twitter: https://twitter.com/ajdukakis/status/1281762725572599808?s=20]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
Ongelofelijk de corruptie ten top een crimineel die veroordeeld is voor zaken die direkt berokkenheid hebben op Trump zijn verkiezing en een persoonlijke vriend van hem .

Werkelijk waar dat land kan niet verder zakken dan dit wat een ongelofelijk corrupte bende met een president die volkomen afwezig is bij een pandemie alles negeert en maar met 1 ding bezig is namelijk zijn eigen ego .

Europa en Canada zouden nu openlijk hun handen moeten aftrekken van de USA .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
leekers schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 05:45:
[...]

Werkelijk waar dat land kan niet verder zakken dan dit wat een ongelofelijk corrupte bende met een president die volkomen afwezig is bij een pandemie alles negeert en maar met 1 ding bezig is namelijk zijn eigen ego .
Ik zou niet te vroeg juichen. Mijn gevoel zegt dat we nog wel meer fratsen gaan zien dit jaar. Er is ook niets wat hem nog tegenhoudt. Zelfs de Democraten zetten in op indictment in 2021 (in plaats van nu iets ondernemen). Tweet van Hakeem Jeffries, chair van het House Democratic Caucus en lid van de judiciary committee:

Ze kunnen natuurlijk ook niet veel anders, een afzettingsprocedure wordt gewoon weer tegengehouden in de senaat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leekers schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 05:45:
[...]

Ongelofelijk de corruptie ten top een crimineel die veroordeeld is voor zaken die direkt berokkenheid hebben op Trump zijn verkiezing en een persoonlijke vriend van hem .

Europa en Canada zouden nu openlijk hun handen moeten aftrekken van de USA .
Ik snap dat je dit denkt. Maar het enige wat je hier mee bereikt is dat je een boeman creëert voor Trump om de aandacht af te leiden.

Ik zit in veel Amerikaanse community's en je ziet nu al de haat tegen Canada en Europa stijgen. Het laatste wat je wilt is Trump een goede reden geven om false consciousness te gebruiken.

Amerikanen houden van hun land (Nationalisme is een verschrikking) en ook al haten veel Trump, het is een bomvat. We moeten nog heel even volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:30

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik hoop dat Joe Biden de boel weer recht kan zetten en de VS weer kan maken tot het lichtend voorbeeld voor de rest van de wereld, wat het altijd geweest is.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Not gonna happen. Niet op korte termijn.

In november wint Trump of verliest hij, in beide gevallen heeft bijna de helft van de stemmers gezegd dat hij een prima vent is. Die mensen zijn na alle waanzin van de afgelopen drie jaar alleen maar meer van hem gaan houden.

De polarisatie wordt alleen maar erger. Dit is een structureel probleem in de VS en er is geen oplossing voor. Trump is slechts het symptoom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:27:
[...]

Ik snap dat je dit denkt. Maar het enige wat je hier mee bereikt is dat je een boeman creëert voor Trump om de aandacht af te leiden.

Ik zit in veel Amerikaanse community's en je ziet nu al de haat tegen Canada en Europa stijgen. Het laatste wat je wilt is Trump een goede reden geven om false consciousness te gebruiken.

Amerikanen houden van hun land (Nationalisme is een verschrikking) en ook al haten veel Trump, het is een bomvat. We moeten nog heel even volhouden.
het is evident dat ook een VS een Europa en Canada nodig heeft. Het zou niet zo verkeerd zijn om wat gaten in te vullen die de VS/Trump laten vallen als EU zijnde.

On speaking terms blijven, maar elk steekje wat ze laten vallen, oppakken lijkt me het meest zinnige om te doen. Vergeet niet dat we met problemen te kampen hebben momenteel (milieu/klimaat, pandemie, inkomende economische crisis met wat pech, Rusland en China die zich heel sterk profileren op niet al te frisse wijzes) die om actie vragen en waar wat loze woorden geen zoden aan de dijk zetten.

In dat kader is de VS met dank aan het GOP en Trump afgeschreven voor een vrij fikse tijd. Of de gemiddelde Amerikaan daarvoor wel of geen haat gaat opbouwen: jammer, je kunt niet alles blijven tolereren en de laatste jaren is de buitenland politiek van de VS onder een Pompeo of in NL met Pete Hoekstra stuitend incompetent at best en schofferend in veel gevallen.

Het is voor de rest een veel gehoord iets: beweeg niet, want Trump kan dat wel eens gebruiken. In effect krijg je een verlamde tegenpartij op die manier, wat nog veel meer in de kaart speelt.

De meest wijze keuze voor een EU lijkt me om zich wat los te weken van een UK en VS waar mogelijk, omdat hun politieke bestel zo intens verrot is dat deze problemen niet heel erg uniek zullen blijven bij volgende verkiezingen, als ze die systematische issues niet oplossen. Dan kun je je daardoor in de problemen laten brengen (zoals nu) of je gaat je eigen koers varen en zoekt nieuwe vrienden, waarbij je oude vrienden nog altijd terug mogen komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:02
DirtyBird schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:38:
Ik hoop dat Joe Biden de boel weer recht kan zetten en de VS weer kan maken tot het lichtend voorbeeld voor de rest van de wereld, wat het altijd geweest is.
Het land weer op de rit krijgen, is op zich is al heel moeilijk, misschien zelfs onmogelijk in vier jaar als president. Stuk maken is heel wat makkelijker. Daarbij denk ik niet dat Biden de persoon is die zoiets kan. Ook al doet hij het niet alleen natuurlijk.

Maar verder, de VS is niet altijd een lichtend voorbeeld geweest voor de rest van de wereld. Die opmerking is op meerdere punten nogal fout.
Het enige land wat atoombommen heeft geworpen op steden. Die veel oorlogen heeft gevoerd in landen met andere culturen. Waar indianen als volk kapot zijn gemaakt en waar slavernij het allerergst is geweest. Waar de democratie als 'kapot' kan worden beschreven.

Wat de VS vaak heeft gehad is een culturele invloed, vooral door muziek en films, maar ook door merken als coca-cola.
De VS is een groot 'land' met economische kracht. En daardoor vrijwel altijd erg invloedrijk geweest. Ik vind het verder ergens een mooi land qua natuur en door de prestigeprojecten als landing op de maan. En door de uiteindelijke hulp in WOII. Maar een goed voorbeeld in het algemeen zou ik het nooit willen noemen. Lichtend voorbeeld zeker niet. Meest hypocriet eerder, dankzij de nog sterk verankerde Christelijke moreel in een land waar verder alles kan. Grootste porno-industrie maar op televisie allerlei vloekwoorden weg-beepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:30

DirtyBird

Praktiserend denker

Playa del C. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:12:
[...]

Het land weer op de rit krijgen, is op zich is al heel moeilijk, misschien zelfs onmogelijk in vier jaar als president. Stuk maken is heel wat makkelijker. Daarbij denk ik niet dat Biden de persoon is die zoiets kan. Ook al doet hij het niet alleen natuurlijk.

Maar verder, de VS is niet altijd een lichtend voorbeeld geweest voor de rest van de wereld. Die opmerking is op meerdere punten nogal fout.
Het enige land wat atoombommen heeft geworpen op steden. Die veel oorlogen heeft gevoerd in landen met andere culturen. Waar indianen als volk kapot zijn gemaakt en waar slavernij het allerergst is geweest. Waar de democratie als 'kapot' kan worden beschreven.

Wat de VS vaak heeft gehad is een culturele invloed, vooral door muziek en films, maar ook door merken als coca-cola.
De VS is een groot 'land' met economische kracht. En daardoor vrijwel altijd erg invloedrijk geweest. Ik vind het verder ergens een mooi land qua natuur en door de prestigeprojecten als landing op de maan. En door de uiteindelijke hulp in WOII. Maar een goed voorbeeld in het algemeen zou ik het nooit willen noemen. Lichtend voorbeeld zeker niet. Meest hypocriet eerder, dankzij de nog sterk verankerde Christelijke moreel in een land waar verder alles kan. Grootste porno-industrie maar op televisie allerlei vloekwoorden weg-beepen...
Dat was een uitspraak van Biden. Dat maakt me nogal treurig over de volgende 4 jaar, want Biden zet dus ook in op het nationalisme.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:04
Playa del C. schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:12:
Mja, je hebt het over het land dat tegelijkertijd ons heeft bevrijd van de nazi bezetter. Indianen die door Europeanen kapot zijn gemaakt, waar slavernij door de Europeanen is opgezet en is uitgevoerd.. om daar nou de huidige Verenigde staten de schuld van te geven? Elke blanke in de VS stamt af van een Europeaan en is een xxste generatie Europeaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:27:
[...]

Toch niet Reddit community? :X is het vertrouwen in mens verloren na het lezen van Trump Reddit kanaal

Dacht dat Dumpert erg was maar blijkbaar kan het nog erger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:02
President schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:24:
[...]

Mja, je hebt het over het land dat tegelijkertijd ons heeft bevrijd van de nazi bezetter. Indianen die door Europeanen kapot zijn gemaakt, waar slavernij door de Europeanen is opgezet en is uitgevoerd.. om daar nou de huidige Verenigde staten de schuld van te geven? Elke blanke in de VS stamt af van een Europeaan en is een xxste generatie Europeaan...
Deels schuldig inderdaad. Zodra ze echter Amerikaanse burgers werden, is het op veel punten nog een stuk slechter geworden. Ik zeg verder ook niet dat Europa wel goed is. Alleen de Amerikaanse cultuur is naar mijn idee geen lichtend voorbeeld voor de rest van de wereld. Ook niet in de laatste eeuw en zeker niet het laatste decennium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

DirtyBird schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 07:38:
Dat hoorde ik ook toen Obama president werd en binnen een paar maanden was het als vanouds dat Amerika een kutland is dat verantwoordelijk is voor alle ellende in de wereld. Soms door actie, soms door inactie maar altijd was het hun schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25
IJzerlijm schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:59:
[...]

Dat hoorde ik ook toen Obama president werd en binnen een paar maanden was het als vanouds dat Amerika een kutland is dat verantwoordelijk is voor alle ellende in de wereld. Soms door actie, soms door inactie maar altijd was het hun schuld.
Wellicht is het grote verschil met andere landen dat de VS de neiging heeft interventies of het niet intervenieren te verpakken als een humanitaire of morele beslissing en vervolgens gewoon handelsbelangen beschermd of vergaart.

Als je zelf de moral high ground claimt moet je niet verbaasd zijn als je daarop afgerekend wordt. Rusland, China en talloze andere landen doen dit niet en daarvan verwacht je ook min of meer dat ze doen wat ze doen.
Iets waar de VS zich inmiddels bij aangesloten heeft wellicht. Trump kiest die morele positie niet, maar gooit het op de VS eerst en doet ik eerst. Dus heeft hij daar gedoe mee.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Is het de Trump die de moral high ground claimt ? Hij maakt er geen geheim van dat de rest van de wereld 'm niks kan schelen zolang de belangen van de VS niet in gevaar komen. Ik zie eerder andere landen claimen dat de VS de moral high ground moet claimen om zo de problemen op te lossen waar ze last van hebben.

Neem bijvoorbeeld het verdrijven van Gadaffi. Hier hadden de Europese landen de VS nodig voor hun militaire macht die tekort schoot. En later als het een teringbende wordt wijst men naar de VS als degene die de verantwoordelijkheid draagt daarvoor, ze hebben hun plicht om het land weer op te bouwen verzaakt.

Pagina: 1 ... 113 ... 124 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=26]Zero Tolerance [/font]

Stel je ziet dit topic als nieuwe deelnemer en je bent het oneens met de consensus, dan verwachten we dat je je standpunten onderbouwt met betrouwbare bronnen, zo ontstaat er een constructieve wederzijdse discussie. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gebruiken om direct de confrontatie op te zoeken. Neem bij twijfel contact op moderatie. Bij overtreding behouden we het recht voor berichten te verwijderen

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.