[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 124 Laatste
Acties:
  • 694.091 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[Jules] schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:12:
Ik vraag me af of en hoe groot het effect is van walkaway op de verkiezingen.
Voormalige democraten die grotendeels verklaren weg te lopen van de democraten en nu independent voters zijn.
Op wie ze ook gaan stemmen: het zal negatief uitpakken voor de democraten.
Grotendeels een non issue. Iemand die aandacht wil en dat op deze manier makkelijk krijgt.

https://news.gallup.com/p...ply-toward-democrats.aspx

https://news.gallup.com/poll/15370/party-affiliation.aspx
Door de media bias vind ik het lastig een goed beeld van de grootte en dynamiek van deze groep te krijgen.
Kunnen we eens ophouden met die ongesubstansieerde "media bias" ? Sommige media is pro trump sommige anti trump en de meeste louter daar voor winst te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 11:37
In plaats van naar de eligibility van Harris kan Trump beter even naar de eligibility van de leiding van het Department of Homeland Security kijken. Uit de WaPo:
Top DHS officials Wolf and Cuccinelli are not legally eligible to serve in their current roles, congressional watchdog agency finds

(...)

The appointments of the top two officials at the Department of Homeland Security violated federal law, the Government Accountability Office said on Friday.

GAO, which is an independent watchdog agency that reports to Congress, said that Acting Secretary of Homeland Security Chad Wolf and his deputy Kenneth Cuccinelli are serving under an invalid order of succession under the Vacancies Reform Act.

The Vacancies Reform Act governs how temporary appointments can be made to positions that require Senate confirmation. President Trump has repeatedly circumvented the Senate confirmation process by placing people in acting positions -- including Wolf and Cuccinnelli, whose official title is Senior Official Performing the Duties of Deputy Secretary of Homeland Security.

Those two appointments violated the act, GAO said, because of the sequence of events following the resignation of DHS Secretary Kirstjen Nielsen in April of last year. The official who assumed the title of acting secretary at that time, Kevin McAleenan, had not been designated in the order of succession, GAO said.

Subsequent personnel moves also were invalid, and Wolf and Cuccinnelli “are serving under an invalid order of succession," the agency said.

GAO said it was referring the matter to the DHS inspector general for reviews, and that any further actions would be up to Congress and the IG.
Beslissing van de GAO.
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:16:
[...]
Vrienden van mij hebben twee weken terug al gestemd.
Zou het kunnen zijn dat dat voor een primary was of dat het een aanvraag van een absentee ballot was? Het lijkt me vrij gek dat er gestemd zou kunnen worden voordat überhaupt bekend is wie er op het stembiljet moeten staan.

[ Voor 8% gewijzigd door voske op 14-08-2020 16:27 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:09

[Jules]

Confusion in confusion

Sorry, maar ik vind in je links niets over walkaway wat je claim ondersteunt.
[...]

Kunnen we eens ophouden met die ongesubstansieerde "media bias" ? Sommige media is pro trump sommige anti trump en de meeste louter daar voor winst te maken.
Je beantwoord je eigen vraag met de constatering dat er media bias is.
Ik weet niet zo goed wat je nu wilt bereiken met deze opmerking.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:21

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ph4ge schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:45:
Net als dat Kanye ook zomaar meer Trump stemmers kan afsnoepen dan democraten. Het is echt te simplistisch gedacht van de republikeinen dat zwarte mensen op Kanye zullen stemmen omdat hij zwart is, en omdat er meer zwarten op Biden stemmen dat dus ten koste van hem gaat. De kans is net zo groot dat de mensen die op flamboyante beroemdheden stemmen nu Kanye een kans gaan geven.
Naja, in zoverre...de republikeinse stemmers (trump fans) wéten door hun media-dieet dat Kanye er vooral zit om stemmen van zwarte mensen bij Biden weg te trekken dus kijken wel uit. En de low-info redneck uit een rural state gaat echt niet op Kanye stemmen.

Terwijl zwarte mensen in achterstandwijken een dusdanig miniem media-dieet hebben dat ze alleen meekrijgen dat Kanye presidentskandidaat is!!1!!1

Ik ben enigszins bevoordeeld, maar als ik zie hoe idioot belachelijk low-info (en misschien ook low-intelligentce) men daar in die achterbuurten is dan is het pijnlijk eenvoudig om ze te beinvloeden.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Voormalige democraten die grotendeels verklaren weg te lopen van de democraten en nu independent voters zijn.
Door de media bias vind ik het lastig een goed beeld van de grootte en dynamiek van deze groep te krijgen.
Als de walk-away movement al een echt ding is, dan is dat uiteraard gewoon weg te strepen tegen /r/trumpgets toch? Dat is de groep die openlijk spijt betuigt op Trump gestemd te hebben.

Laten we dit dus gewoon als non-issue beschouwen. Als het een werkelijk ding was geweest, dan waren dit soort verschuivingen al lang door een journalist opgepakt geweest.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[Jules] schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:25:
[...]

Sorry, maar ik vind in je links niets over walkaway wat je claim ondersteunt.
Je vraagt je af of dit de democraten beinvloed . Wel democraten en mensen die zich als democraat identificeren zijn gestegen tov 2018 wanneer deze campagne startte. Lijkt me toch wel duidelijk dat de invloed van deze campagne klein is.
Je beantwoord je eigen vraag met de constatering dat er media bias is.
Ik weet niet zo goed wat je nu wilt bereiken met deze opmerking.
Er is makkelijk neutraal nieuws te vinden doen alsof het onmogelijk is om "de waarheid" te achterhalen is gewoon onzin. Zoals ik je hierboven aantoon door louter statistieken/peilingen kan je zien dat democraten het beter/even goed doen als de laatste 10 jaar oftewel niks om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

FunkyTrip schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

Als de walk-away movement al een echt ding is, dan is dat uiteraard gewoon weg te strepen tegen /r/trumpgets toch? Dat is de groep die openlijk spijt betuigt op Trump gestemd te hebben.

Laten we dit dus gewoon als non-issue beschouwen. Als het een werkelijk ding was geweest, dan waren dit soort verschuivingen al lang door een journalist opgepakt geweest.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee van reddit, behalve dat het over het algemeen op me overkomt als een trollfabriek. Geen idee.

Ik vroeg het me af juist omdat het hier en daar in het nieuws verschijnt.
Bijvoorbeeld Hollywood: aan de ene kant lees ik over honderden mensen, aan de andere kant lees ik over duizenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[Jules] schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:37:
Ik vroeg het me af juist omdat het hier en daar in het nieuws verschijnt.
Bijvoorbeeld Hollywood: aan de ene kant lees ik over honderden mensen, aan de andere kant lees ik over duizenden.
Maar zoals ik al zei: Aan de andere kant gebeurt het ook:

https://news.cgtn.com/new...ump-RtgL1zTE1a/index.html

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

k995 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:35:
[...]

Je vraagt je af of dit de democraten beinvloed . Wel democraten en mensen die zich als democraat identificeren zijn gestegen tov 2018 wanneer deze campagne startte. Lijkt me toch wel duidelijk dat de invloed van deze campagne klein is.
Ik heb ook gezien dat deze campagne rond 2018 is gestart, maar zie ook dat het recent wat meer momentum krijgt.
Da's te recent voor statistieken.
[...]

Er is makkelijk neutraal nieuws te vinden doen alsof het onmogelijk is om "de waarheid" te achterhalen is gewoon onzin. Zoals ik je hierboven aantoon door louter statistieken/peilingen kan je zien dat democraten het beter/even goed doen als de laatste 10 jaar oftewel niks om rekening mee te houden.
Nieuws is een fenomeen dat niet vergelijkbaar is met statistieken (wat je daar ook van mag vinden).
Statistieken zijn geen nieuws.
Zie de link in m'n eerdere posts. De ene bron downplayt het verhaal, de andere blaast het op.
Maar wat is het nou? In ieder geval nog lang geen statistiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[Jules] schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:41:
[...]

Ik heb ook gezien dat deze campagne rond 2018 is gestart, maar zie ook dat het recent wat meer momentum krijgt.

[...]

Nieuws is een fenomeen dat niet vergelijkbaar is met statistieken (wat je daar ook van mag vinden).
Zie de link in m'n eerdere posts. De ene bron downplayt het verhaal, de andere blaast het op.
Dit is statistiek:

https://www.pewresearch.o...among-demographic-groups/

En daar lijkt de trend gewoon te zijn: republikeinen schuiven naar indepedent en democraten nemen in aantal toe.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[Jules] schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:41:
[...]

Neen gallup doet regelmatig peilingen, belijk gewoon die links dan zie je het gewoon dat het tot dusver 0.0 effect heeft gehad.
Begin met de bronnen te bekijken en of die betrouwbaar zijn.

Hier om je te helpen:

https://www.adfontesmedia.com/

Nogmaals genoeg erover te vinden van neutrale betrouwbare bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:29
Op de wiki pagina staan voldoende bronnen die het over de schaal hebben. De meeste hebben het over een gecoördineerde aanval door Russische trollen en vergelijkbaar.

Geen enkele geeft aan dat het om meer dan enkele duizenden mensen zo gaan.

In de conservatieve media is het vrij groot maar daarbuiten is het echt een non issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:09
voske schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:21:

Zou het kunnen zijn dat dat voor een primary was of dat het een aanvraag van een absentee ballot was? Het lijkt me vrij gek dat er gestemd zou kunnen worden voordat überhaupt bekend is wie er op het stembiljet moeten staan.
Dat klopt denk ik inderdaad niet. Ik heb het even opgezocht, en een aantal staten laten je 45 dagen van tevoren al via absentee voting stemmen (dat is dus half september).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

k995 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:51:
[...]
Neen gallup doet regelmatig peilingen, belijk gewoon die links dan zie je het gewoon dat het tot dusver 0.0 effect heeft gehad.
Ik neem het van je aan. Toch vraag ik me af hoe de uitslag van een peiling in juli de ontwikkelingen van afgelopen week mee hebben genomen.
[...]

Begin met de bronnen te bekijken en of die betrouwbaar zijn.

Hier om je te helpen:

https://www.adfontesmedia.com/

Nogmaals genoeg erover te vinden van neutrale betrouwbare bronnen.
Het zal aan m'n mobiel liggen, maar die site geeft een aantal WP errors.
Ik zal maar aannemen dat de waarheid in het midden ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Jules]

[Jules]

Confusion in confusion

Philip Ross schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:54:
[...]

Op de wiki pagina staan voldoende bronnen die het over de schaal hebben. De meeste hebben het over een gecoördineerde aanval door Russische trollen en vergelijkbaar.

Geen enkele geeft aan dat het om meer dan enkele duizenden mensen zo gaan.

In de conservatieve media is het vrij groot maar daarbuiten is het echt een non issue.
Ook op quora zie ik de claims over Russische bots/trolls e.d. Maar da's uit 2018. Niet iets van afgelopen week.

De ene media blaast het op, de andere downplayed het, dat snap ik ook wel.

Hoe dan ook lijkt het de afgelopen weken meer momentum te hebben gekregen, getuige nieuwsberichten links en rechts.

Maar niemand dus die er iets meer over lijkt te weten.
Laten we dit onderwerp maar rusten. Het is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:44
voske schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:21:

Ja sorry was de Kansas house primaries. November elections zijn 30-45 dagen van tevoren voor mail in voting, afhankelijk van de staat.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
[Jules] schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:58:
[...]

Ik neem het van je aan. Toch vraag ik me af hoe de uitslag van een peiling in juli de ontwikkelingen van afgelopen week mee hebben genomen.
Wat zou de democraten dan zo negatief beinvloed hebben?
Het zal aan m'n mobiel liggen, maar die site geeft een aantal WP errors.
Ik zal maar aannemen dat de waarheid in het midden ligt.
Om dit gaat het dan eigenlijk :

https://www.adfontesmedia...bias-chart_3.0_Hi-Res.jpg

Overzicht van veel media kanalen hun positie en hoe correct hun berichtgeving is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

k995 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:14:

Om dit gaat het dan eigenlijk :

https://www.adfontesmedia...bias-chart_3.0_Hi-Res.jpg

Overzicht van veel media kanalen hun positie en hoe correct hun berichtgeving is.
Wel interessant om te zien hoe de links-rechts bias ongeveer in evenwicht is, maar dat left-biased media veel betrouwbaarder zijn dan hun counterparts.Voor mij wederom een bewijs dat de realiteit in de VS een linkse bias heeft.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:09

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Nu de running mate van Biden is gekozen is en November nadert, is het tijd voor een nieuw topic met als thema de Amerikaanse presidentsverkiezingen.

We gaan dus verder in: De Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1 ... 123 124 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=26]Zero Tolerance [/font]

Stel je ziet dit topic als nieuwe deelnemer en je bent het oneens met de consensus, dan verwachten we dat je je standpunten onderbouwt met betrouwbare bronnen, zo ontstaat er een constructieve wederzijdse discussie. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gebruiken om direct de confrontatie op te zoeken. Neem bij twijfel contact op moderatie. Bij overtreding behouden we het recht voor berichten te verwijderen

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.