[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.203 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Magic schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:45:
voor hetzelfde geld heb je 3 jaar switch online, en als de memberkortingen een beetje meevallen nog wat meer zelfs :)
Als je het zo gaat bekijken, is op lange termijn de Classic Mini Nes natuurlijk het goedkoopst. ;) Dus dit is wat mij betreft een non-excuus. Bij deze zit er ook een controller bij, waar je als je op de Switch met online het echte classic gevoel wilt hebben, ook nog de aparte classic NES JoyCon's a €60,- dient aan te schaffen. ;) Het is dus echt maar net hoe je het bekijkt.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2018 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:36
Ik heb een groep aangemaakt met 7 man, dus wij zijn voor 5 euro per jaar per persoon klaar. Als je bedenkt dat er nog elke maand NES games worden toegevoegd denk ik dat ik dan toch meer waar voor mijn geld ga hebben. Wat je krijgt vind ik het voor 5 euro wel ontzettend waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:49:
[...]
Als je het zo gaat bekijken, is op lange termijn de Classic Mini Nes natuurlijk het goedkoopst. ;) Dus dit is wat mij betreft een non-excuus. Bij deze zit er ook een controller bij, waar je als je op de Switch met online het echte classic gevoel wilt hebben, ook nog de aparte classic NES JoyCon's a €60,- dient aan te schaffen. ;) Het is dus echt maar net hoe je het bekijkt.
Precies, was ook niet bedoeld om jouw suggestie te ontkrachten, ik gaf het enkel als alternatieve optie :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:16
Squ1zZy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:42:
[...]
@JackAvery Ik heb het idee gehad om alle fysieke Switch games te sparen. Ik ga er wel mee door, maar het is veel lastiger dan ik had gedacht. Ook de kosten lopen erg op. Ik wou me misschien gaan focussen om alle 1st party games te gaan sparen (nieuw in seal bedoel ik dan).
Aha, ja dat is inderdaad lastig. Veel limited releases, en cartridges zijn soms duur. Beperk je op zijn minst tot één regio, dat helpt denk ik wel! Enkel first party verzamelen moet wel te doen zijn trouwens, maar zoals je ziet, moet je vooral voor jezelf beslissen wat je als first party beschouwt ^^
Sagat schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:20:
[...]

Ik zie je punt. Maar omgedraaid, hollowknight was eerst op de switch EN korting. Ja die heb ik WEL gekocht.

Edit:
Prijs 14,99...ok wellicht geen korting :X enter the gungeon had ik wel met korting.... geloof ik ;)
Inderdaad de normale prijs :D Maar indie developers hebben vaak een ander prijsbeleid dan grote publishers, dus die vergelijk je best niet denk ik. Wat mij vooral opvalt is dat de top indie games evenveel of meer waarde bieden voor een lagere prijs dan de gemiddelde AAA game. Het is toch enigzins geruststellend, het leek er een aantal jaar geleden op alsof het low-budget release segment volledig ging uitsterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54
Kom op zeg, een uurtje (voor sommige wellicht twee) werken voor een jaarabonnement.. waar je je al niet druk om kan maken.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 18-09-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

outlandos schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:05:
Kom op zeg, een uurtje (voor sommige wellicht twee) werken voor een jaarabonnement.. waar je je al niet druk om kan maken.
Elke euro is er weer een en Nintendo biedt de optie, dus waarom niet. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
@Sméagol Volgens jou is dit de 1st party games lijst?

1-2-Switch
Arms
Captain Toad: Treasure Tracker
Mario Kart 8 Deluxe
Nintendo Labo
Splatoon 2
Super Mario Odyssey
Zelda

Dat zijn er niet veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:35
Squ1zZy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:09:

1-2-Switch
Arms
Mario Kart 8 Deluxe
Nintendo Labo
Splatoon 2
Super Mario Odyssey

Dat van Zelda wist ik niet, dacht echt dat het een Nintendo dingetje zou zijn.
Op alle doosjes staat op de zijkant toch ook van wie ze zijn. Bij Zelda staat daar toch echt Nintendo en ik denk dat bij de Pokemon game, ik weet het nog niet ook Nintendo gaat staan i.p.v. GameFreak.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Daniel. schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:24:
[...]

Dat van Zelda wist ik niet, dacht echt dat het een Nintendo dingetje zou zijn.
Op alle doosjes staat op de zijkant toch ook van wie ze zijn. Bij Zelda staat daar toch echt Nintendo en ik denk dat bij de Pokemon game, ik weet het nog niet ook Nintendo gaat staan i.p.v. GameFreak.
Zelda is wel van Nintendo, maar Pokemon niet. Die is van Game Freak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Hoi, ik ben ook van plan om een Switch te kopen voor mijn zoontje die binnenkort 6 word. Zelf ermee spelen zal ook vast gebeuren haha! Waar moet ik allemaal opletten heb de 1e post al gelezen en ook hier een aantal dingen over verbogen Joycons enz.. Is er nog een lijstje met tips ofzo?

En is dit een goede actie? https://www.gamemania.nl/...switch/2132mario?type=New
Weet niet of er een prijs topic is voor de Switch..

Zijn er ook educatieve games? Kon ze niet 123 vinden namelijk..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruimel0
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:13
Rohit schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:45:
Om alleen even hier op in te haken: Nintendo Labo heeft een bepaald programmeer-leren-gehalte erin zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery

En is dit een goede actie? https://www.gamemania.nl/...switch/2132mario?type=New
Weet niet of er een prijs topic is voor de Switch..
[Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic is het prijs topic

Om op de specifieke actie in te gaan: je wint er weinig mee tov apart kopen van wat je exact nodig hebt. Persoonlijk zou ik het niet oppikken.

Individuele prijzen met een paar minuten google:
- Switch kost 309 euro (of minder in het buitenland)
- Mario kost 55 euro (of minder in het buitenland/web)
- De 32GB Sandisk kan je voor 15-17 euro vinden... maar een 64GB kaartje is slechts een paar euro duurder.
- Die starter kit kost 15 euro apart. (Op zich geen slechte prijs als je al deze dingen effectief wilt, maar ik heb al die plastic niet en heb gewoon voor <10 euro een glazen screenprotector gekocht).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Squ1zZy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:27:
Zelda is wel van Nintendo, maar Pokemon niet. Die is van Game Freak.
Voor Pokemon zit het helemaal ingewikkeld in elkaar. De rechten van Pokemon worden beheerd via The Pokemon Company, een dochter bedrijf van Nintendo dat dus o.a. het licentiebeheer doet van alles wat met Pokemon te maken heeft.

Van The Pokemon Company is GameFreak weer voor zo'n 33% eigenaar (net als de andere eigenaren Nintendo en Creatures). Nintendo heeft de handelsmerken op de namen*. Nintendo en GameFreak hebben eigenlijk samen Pokemon bedacht. Touch Arcade legt het gedetailleerder uit.

Maar je kan dus wel stellen dat Pokemon dus wel degelijk van Nintendo is, zij het via een omslachtige constructie.

* Hiermee voorkomt Nintendo dat de Pokemon-franchise een uitstapje kan maken naar bijvoorbeeld PlayStation.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
JackAvery schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:03:
[...]

[Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic is het prijs topic

Om op de specifieke actie in te gaan: je wint er weinig mee tov apart kopen van wat je exact nodig hebt. Persoonlijk zou ik het niet oppikken.

Individuele prijzen met een paar minuten google:
- Switch kost 309 euro (of minder in het buitenland)
- Mario kost 55 euro (of minder in het buitenland/web)
- De 32GB Sandisk kan je voor 15-17 euro vinden... maar een 64GB kaartje is slechts een paar euro duurder.
- Die starter kit kost 15 euro apart. (Op zich geen slechte prijs als je al deze dingen effectief wilt, maar ik heb al die plastic niet en heb gewoon voor <10 euro een glazen screenprotector gekocht).
Oke thanks! Alles los zat ik ook aan te denken, enige voordeel die ik daarvan ga krijgen is idd een 64 GB SD voor goedkoper dan. Maar denk wel dat ik dat ga doen ja. En die starters kit lijkt me handig voor me zoontje, geen zin om een nieuwe te kopen als die dat ding laat vallen... Of helpt dat niet veel? Oh zie nu dat het alleen de joycons beschermd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emmavdv
Rohit schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:09:
[...]

Oke thanks! Alles los zat ik ook aan te denken, enige voordeel die ik daarvan ga krijgen is idd een 64 GB SD voor goedkoper dan. Maar denk wel dat ik dat ga doen ja. En die starters kit lijkt me handig voor me zoontje, geen zin om een nieuwe te kopen als die dat ding laat vallen... Of helpt dat niet veel?
Naar mijn idee is het allemaal redelijk stevig. Het kwetsbaarst is nog de verbinding van de joycons met de switch zelf, maar die siliconen covers gaan dat niet beschermen als je hem laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Emmavdv schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:11:
[...]

Naar mijn idee is het allemaal redelijk stevig. Het kwetsbaarst is nog de verbinding van de joycons met de switch zelf, maar die siliconen covers gaan dat niet beschermen als je hem laat vallen.
Thanks voor je bericht!

Is een switch in de auto op te laden door middel van een Quallcom 3.0 fast charge oplader? Die gebruik ik namelijk voor mijn Note8 (USB-C) Zou dat ook genoeg zijn voor de switch?

Voltages en ampère: 5V/3A, 9V/2A, 12V/1.5A

Oh en misschien is het handig om deze topics onderaan de pagina te pinnen?

[Nintendo Switch] prijzen, voorraad en bestel topic
[Nintendo Switch] Problemen en garantie-afhandelingen

[ Voor 17% gewijzigd door Rohit op 18-09-2018 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Rohit Volgens deze site zou je uitkomen op een goede laadoptie met 9V/2A
https://switchchargers.com/how-it-works/

Hou me ten goede, ik weet niet of het klopt.
De Switch vraagt 15V normaal, dus niet echt standaard.

[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 18-09-2018 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
De Switch ondersteunt wel geen fast charge (zoals QC3.0) tenzij het via USB-PD geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
JackAvery schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:29:
De Switch ondersteunt wel geen fast charge (zoals QC3.0) tenzij het via USB-PD geleverd wordt.
Nee dat snap ik haha maar had dat erbij gezet omdat die meestal meer power leveren.. Maar we gaan het gewoon proberen joh! Heb nog kleine 2 maandjes voordat die jarig is dus ik wacht even rustig tot er misschien een aanbieding komt ;) Maar ik blijf dit topic voorlopig even in de gaten houden! En hoor graag als jullie nog meer tips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 19:44
wat goed werkt is gewoon een 5V usb adapter die 2.4A kan leveren (heb een powerbank die dat doet en die laadt de switch heel langzaam op tijdens het spelen van zware games.

Kijk ook vooral dat je een goeie usb A -> C kabel gebruikt (die van de pro controller bijvoorbeeld).

[ Voor 23% gewijzigd door Sokkeh op 18-09-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Sokkeh schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:34:
wat goed werkt is gewoon een 5V usb adapter die 2.4A kan leveren (heb een powerbank die dat doet en die laadt de switch heel langzaam op tijdens het spelen van zware games.

Kijk ook vooral dat je een goeie usb A -> C kabel gebruikt (die van de pro controller bijvoorbeeld).
Dan moet het goedkomen! Heb een Nillkin usb-c kabel van goeie kwaliteit! Laadt mijn Note8 iig prima op en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:47
Is het al bekend hoelaat de online service morgen start? Heb nachtdienst aankomende nacht dus hoop dan al wat classics te kunnen checken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
@schumi1986 gezien de 6.0 update gepland staat voor 5PM EDT (23h onze tijd) en in de US de service op de 18de start, gok ik op een uur later, middernacht dus. Het laatste wat zou kunnen is 6 uur 's ochtends.
Edit: er is vanaf 23h een drie uur lange maintenance op de eShop. Erna dus?

Mensen die met meerdere accounts zitten: vergeet niet dat je Nintendo accounts kan unlinken van je profielen tot 6.0 geïnstalleerd is. Vandaag dus best nog de nodige aanpassingen maken, of de update uitstellen tot je dit gedaan hebt.

Iets anders, maar Nintendo heeft net een Fortnite bundle aangekondigd met wat v-bucks en exclusieve (?) skins.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DnYNzJZW4AEcEZV.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door JackAvery op 18-09-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:40
Ik vind de informatie van Nintendo rond de release van Online maar knap waardeloos. Eerst zo lang wachten met het geven van een datum. Nu weer geen duidelijke tijd vermelden.

Kondig het gewoon groot aan. Maak er een feestje van. Hoewel de naam wat mij betreft Nintendo-onwaardig is. Online? Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:01
JackAvery schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:37:
@schumi1986
Mensen die met meerdere accounts zitten: vergeet niet dat je Nintendo accounts kan unlinken van je profielen tot 6.0 geïnstalleerd is. Vandaag dus best nog de nodige aanpassingen maken, of de update uitstellen tot je dit gedaan hebt.
Hoe bedoel je dit? Ik heb 3 accounts (US, JP, NL). Ik denk dat alleen de NL aan m'n Nintendo account is gekoppeld. Wat moet je dan om straks de andere accounts ook nog te kunnen gebruiken?

Edit, ah gaat om accounts op je switch.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 18-09-2018 17:57 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:44
Vervolg op VA-11 Hall-A:

Suda51 in gesprek met Marvelous om No More Heroes 1 en 2 naar de Switch te brengen.
Squ1zZy schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:28:
Er zijn wel lijsten van alle games, maar een first-party game kan ook van Bandai zijn gezien Bandai weer van Nintendo is.
Bandai is niet van Nintendo. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
matthijst schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:52:
[...]

Hoe bedoel je dit? Ik heb 3 accounts (US, JP, NL). Ik denk dat alleen de NL aan m'n Nintendo account is gekoppeld. Wat moet je dan om straks de andere accounts ook nog te kunnen gebruiken?

Edit, ah gaat om accounts op je switch.
Ja, ik heb daar ergens een onduidelijkheid geschreven :D

Account = Nintendo account
Gebruiker = profiel op je console

Je Nintendo account doe je aankopen mee en is hetgene waar online toegang aan gekoppeld wordt. Na de 6.0 update wordt het onmogelijk om een account van een specifieke gebruiker los te koppelen. Dus zorg je er best voor dat de account waarvoor je online toegang wilt, aan de juiste gebruiker gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Wacht wat? Ik heb mijn account ingesteld en die van mijn vrouw (gebruiker gekoppeld aan N id) daarna er op gezet. In november komt haar switch. Betekent dat dat ik die van haar los moet koppelen omdat die anders niet meer kan transferen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Squ1zZy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:09:

1-2-Switch
Arms
Mario Kart 8 Deluxe
Nintendo Labo
Splatoon 2
Super Mario Odyssey
Zelda

Ik denk het ja, uit m'n hoofd.. Maar zoals ik al zei, zelf maak ik ook onderscheid tussen 1st en 2nd party, andere mensen doen dat niet.

Edit: binnenkort de NSMBU port, en Mario party als first party. Smash is 3rd party.

Donkey Kong Country: tropical Freeze en Xenoblade Chronicles zijn 2nd party. Het zijn hoe dan ook gewoon Nintendo titels.

Dan heb je dus de 3rd party titels die gebruik maken van Nintendo licenses, en dus ook 100% exclusives zijn. Hieronder vallen dus de Fire Emblem Wariors en Hyrule Warriors, Pokken tournament, en de beste van de 3rd party exclusives: Mario + Rabbids: kingdom battle.

En een 3rd party titel waar voor zo ver ik weet alle rechten door Nintendo zijn opgekocht: Snipperclips (een super leuke co-op game overigens).

Dan ten slotte de enige echte 3rd party exclusive waarvan ik niet weet hoe het zit met rechten:

Octopath Traveler. Een erg leuke JRPG. Maar deze is van Square Enix, en het zal me niet verbazen als we dit uiteindelijk ook op andere consoles + PC zien verschijnen. Maar vooralsnog is het een exclusive.

Maar goed, het gaat jou dus om de verzameling. Ik zeg: filteren op first party is redelijk willekeurig. Ik ben ook een verzamelaar, maar heb ook beperkte middelen. Dit is wat ik doe: ik koop de games die me leuk lijken. First party, third party.. Whatever. De teller voor fysieke games staat inmiddels op 24. Nintendo titels die me niet boeien komen er natuurlijk niet in, of ze nou 1st, 2nd of 3rd party zijn. Pokken tournament, Hyrule Warriors en Fire Emblem Warriors zijn wat dat betreft grote "Nintendo" titels die ik links heb laten liggen. Daarentegen heb ik 3rd party exclusives als Mario + Rabbids en Octopath Traveler keihard gepre-ordered.

Het is belangrijk om goede 3rd party titels te kopen voor support. Dit is waar het op de Switch nog wel beter kan. Dit is bijvoorbeeld een aspect waar de Wii nog beter scoort. Desondanks flopte veel van die games omdat ze niet gekocht werden. Ik heb zelf, grappig genoeg, een aantal weken twerug, voor m'n Wii collectie, Metroid: Another M, en Red Steel 2 gekocht. Allebei 3rd party exclusives. Gesealed voor 20 euro.. Stonden nog op m'n backlog, had er toendertijd geen geld voor.

Dus ja, nogmaals, mijn conclusie: koop wat je leuk lijkt.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
https://www.vg247.com/201...-unlink-nintendo-account/

Volgens deze site gaat het erom dat je zeker moet zijn dat je account bij die gebruiker hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Arunia schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:21:
Wacht wat? Ik heb mijn account ingesteld en die van mijn vrouw (gebruiker gekoppeld aan N id) daarna er op gezet. In november komt haar switch. Betekent dat dat ik die van haar los moet koppelen omdat die anders niet meer kan transferen?
Dit heeft niks met transferen van gebruikers naar andere apparaten te maken. Natuurlijk kan dat nog steeds.

Een gebruiker is wel of niet gekoppeld aan een Nintendo account. Er kan maar één gebruiker aan dezelfde account gekoppeld zijn. Tot nu toe was het zo dat je de Nintendo account van een gebruiker kon loskoppelen en dan aan een andere gebruiker kon koppelen, maar vanaf de 6.0 update kan je dit niet meer. Dan zit ie vast aan één specifieke gebruiker.
Arunia schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:45:
https://www.vg247.com/201...-unlink-nintendo-account/

Volgens deze site gaat het erom dat je zeker moet zijn dat je account bij die gebruiker hoort.
Dat dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@JackAvery ok, duidelijk. Ben nu een tijd bezig geweest om het mijn vrouw uit te leggen. :D
Dan ga ik niets doen verder en komt het tzt wel goed. Blijf het gaar vinden dat niet alle saves de Cloud in kunnen. Dus Splatoon saves ben je kwijt wanneer je switch onherstelbaar is.

Zodra het kan maar even een family abo aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Ach het zal wel loslopen met die accounts en abonnementen. Zo lastig is ‘t niet...

Ik spee dermate veel online dat het sowieso een no-brainer is om online te behouden.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ik lees even wat terug..

Er schiet me niet zo veel te binnen, alleen Hiragana Pixel Party. Een simpele runner, waar je dus Hiragana kan leren. Heb er nog geen tijd aan besteed, dus kan niet zeggen hoe effectief 't is.

Labo is al genoemd.

Er staan 2 programmeer applicaties in de planning, allebei software waar je m.b.v. een BASIC variant zelf games kan programmeren. Petit4 zou eind dit jaar moeten komen, maar voorlopig alleen in japan. Wat de status van Fuze is, geen idee.

Korg Gadget is ook een leuk idee. In principe is het een DAW. Muziek maken dus.

Als je dan nog interesse hebt in puzzel games: de picross games zijn kind vriendelijk en er zal wat rekenen aan te pas komen.

Persoonlijk geen ervaring mee, maar Human Resource Machine is een programmeer puzzel game. Volgens mij een goeie, maar ik weet niet of je de humor geschikt vind.

En een persoonlijke favoriet: Gorogoa. Een artsy point & click game, niet al te moeilijk, maar je moet af en toe toch (letterlijk) out of the box denken. Visueel prachtig ook.

Wil je toch wat meer game: Mario + Rabbids is een Xcom actige strategie game, maar dan dus zonder aliens en met Mario. Daar moet dus ook nagedacht worden, maar de presentatie is dan behoorlijk uitgebreid.

@RayNbow Ik ben een fan van Valhalla. Limited Run heeft zo juist een fysieke versie uitgebracht voor Playstation (of althans, pre-orders aangenomen), en ik wacht tot ze het zelfde doen voor Switch, dan zal ik wel double dippen. De sequel koop ik eerst op PC.

[ Voor 8% gewijzigd door Sméagol op 18-09-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52
Ik zat te bedenken. Ik ben eigenlijk wel blij dat Super Mario Bros. U is aangekondigd. Dat betekent dat de volgende 2d Mario game waarschijnlijk Mario Maker zal zijn. SMBU moest eerst komen anders wordt het ondergesneeuwd door Mario Maker. Dus hopelijk volgend jaar een aankondiging voor Super Mario Maker Deluxe/2 :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Laten we dat hopen. Mario Maker zou ik erg tof vinden.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Om 2.00 deze nacht komt de update beschikbaar!
https://www.ign.com/artic...endo-switch-online-launch

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Maar 05:00 heb je er pas wat aan (de maintenance duurt 3 uur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Zojuist het nes gebeuren even gespeeld, zelda alleen al is me het lidmaatschap waard. Speelt prima!

Gelijk weer terug in m'n jeugd, toen speelde ik dat met de buurjongen. Ben benieuwd hoeveel ik er nog van weet na al die jaren.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• schumi1986
Beetje jammer dat die NES controllers pas in december geleverd worden..

Verder speeld super Mario lekker weg op de switch!

Verwijderd

Franko P. schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:05:
Zojuist het nes gebeuren even gespeeld, zelda alleen al is me het lidmaatschap waard. Speelt prima!

Gelijk weer terug in m'n jeugd, toen speelde ik dat met de buurjongen. Ben benieuwd hoeveel ik er nog van weet na al die jaren.
Download je dit naar je switch of streamt hij het? Het is niet gewenst om piracy zaken te bespreken op Tweakers.

[ Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 19-09-2018 11:09 ]

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
schumi1986 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:15:
Beetje jammer dat die NES controllers pas in december geleverd worden..

Verder speeld super Mario lekker weg op de switch!
Kan je ze al bestellen dan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackAvery
Goed, onverwacht nieuws: Nintendo ondersteunt vanaf nu het delen van je digitaal games over meerdere consoles ala PS4. Je kan met je account/gebruiker op meerdere consoles inloggen, waarbij er een console je primaire console is. Elke gebruiker op je primary console kan jouw games spelen. Op een secundaire console werken je digitale games enkel op jouw gebruiker en als internet actief is, en vanaf dat iemand op de primaire console jouw games speelt, zal de secundaire gepauzeerd worden.

Alle details vind je op de support pagina van Nintendo.com.

• schumi1986
HMR90 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:38:
[...]

Kan je ze al bestellen dan?
Op de website staat te bestellen vanaf 19 sept. Maar het is nog niet mogelijk op dit moment om te bestellen.

• Emmavdv
Ik heb net geprobeert het familie lidmaatschap aan te schaffen via de eshop, maar ik krijg de volgende foutcode bij het afrekenen: 2813-0117
Hebben jullie dit probleem ook?

• Arunia
  • Nu online
@JackAvery Dat is goed nieuws. Maar dan zou ik dus mijn account op mijn vrouw d'r Switch moeten zetten als main console en andersom. Zodat als ik wat aan schaf, zij het kan spelen en andersom. :P
Vind dat altijd zo nasty eigenlijk. Aan de andere kant, zij speelt eigenlijk nooit echt mijn spellen e.d.

@Emmavdv Een beetje googlefu leert me dat het een tijdelijks service outage is:
https://www.nintendo.co.u...de-2813-9804-1357544.html

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 19-09-2018 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Meanwhile heb ik m'n Switch gewoon niet geüpdatet en kan ik nog gewoon gratis online.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Arunia
  • Nu online
@CyBeR Haha, ok. Dat is wel apart.

• JackAvery
Arunia schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:39:
@JackAvery Dat is goed nieuws. Maar dan zou ik dus mijn account op mijn vrouw d'r Switch moeten zetten als main console en andersom. Zodat als ik wat aan schaf, zij het kan spelen en andersom. :P
Vind dat altijd zo nasty eigenlijk. Aan de andere kant, zij speelt eigenlijk nooit echt mijn spellen e.d.
Je kan maar primary zijn op één console he :P Hoe het werkt is: je zet je eigen account als primary op je eigen console, als secundary op de Switch van je vrouw. Zolang jij niet op je console aan het gamen ben, kan zij dan jouw games spelen (op jouw account).

Ik snap wel dat je liever volledig sharet ;) Maar dit zijn eigenlijk +- dezelfde restricties als op PS4 en Steam. Op Steam is het wel zo dat bij family sharing je de games van je family op je eigen account speelt, maar vanaf dat zij zelf beginnen spelen is het ook klaar.

@CyBeR heeft dat niet gewoon te maken met service die nog plat ligt? Zou anders wel grappig zijn.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
CyBeR schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:57:
Meanwhile heb ik m'n Switch gewoon niet geüpdatet en kan ik nog gewoon gratis online.
Leuk en aardig totdat ze games uitbrengen die een hogere firmware nodig hebben. :P

• plantenbakkie
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-03 17:08
Good luck met het spelen van Smash, Mario Kart en Mario Tennis zodra ze hun update krijgen😉

Grote kans dat je deze alleen kan spelen met 6.0!

Verder wel grappig dat je dan nu nog online kan spelen😂

• Arunia
  • Nu online
@JackAvery Nee dat snapte ik. Wellicht verkeerd verwoord.
Maar het maakt dus niet uit op welke console je primary staat? Alleen het tegelijk spelen (logisch) gaat dan dus niet. Haalde namelijk er uit op dat je zoals op de PS je main console de andere moest kiezen. Vandaar mijn uitspraak.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Vraagje, Pokemon Lets Go wordt een remake van red/blue/yellow toch? Betekent dat dat er hier ook weer version exclusives zijn bij de 2 versies zoals in de oude games?

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 10:44
In het voorbeeld van Nintendo zelf zie ik alleen de gebruikersprofiel van John.
Dan is het logisch dat die non primary op pauze gaat als je op de primary weer onder John gaat spellen.
Dat is op de ps4 en xbox ook zo. Dan wordt je bij de ander eruit gegooid.

Wat als je op de primary console met Pietje de game start. Dan blijft de game voor John op de non primary console gewoon draaien lijkt mij. Thuis straks maar even testen. :)
mark-k schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:27:
Vraagje, Pokemon Lets Go wordt een remake van red/blue/yellow toch? Betekent dat dat er hier ook weer version exclusives zijn bij de 2 versies zoals in de oude games?
https://www.serebii.net/letsgopikachueevee/exclusives.shtml
Dat klopt. :)

[ Voor 29% gewijzigd door wPlayNL op 19-09-2018 09:30 ]

• DigitalExorcist
Nog wel, ik denk zomaar dat dat eind van de dag afgelopen is ;) de servers updaten namelijk wél allemaal en die zullen firmware 6.x als verplichting gaan stellen.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

wPlayNL schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:29:
In het voorbeeld van Nintendo zelf zie ik alleen de gebruikersprofiel van John.
Dan is het logisch dat die non primary op pauze gaat als je op de primary weer onder John gaat spellen.
Dat is op de ps4 en xbox ook zo. Dan wordt je bij de ander eruit gegooid.

Wat als je op de primary console met Pietje de game start. Dan blijft de game voor John op de non primary console gewoon draaien lijkt mij. Thuis straks maar even testen. :)

[...]

https://www.serebii.net/letsgopikachueevee/exclusives.shtml
Dat klopt. :)
Dat is echt zo ram lame he... Dus als ik Arcanine wil dan moet ik de hele tijd met n pikachu rondlopen ipv een eevee... Of weer met PoGo gaan klooien zodat je ze om kan zetten gok ik?

• JackAvery
@Arunia Klopt, anders zou men je geen primary console laten kiezen :P

Concreet hoe Nintendo het uitlegt:
Key Points:

Primary Console:
  • You can have one primary console at a time for your Nintendo Account.
  • The first Nintendo Switch console you use to connect to Nintendo eShop on Nintendo Switch will become your primary console.
  • While using the primary console, any user account on the console can play the downloadable content you have purchased.
  • While using the primary console, you do not need to have an active Internet connection while playing downloadable software.
  • An Internet connection is still required to use online features or games which require a subscription service.
  • You can change which Nintendo Switch console is your primary console but you must first deactivate the current primary console.
Non-Primary Console:
  • A Nintendo Account can be linked to Nintendo Switch consoles that are not designated as the primary console, however, some functionality differs from when a Nintendo Account is used on a primary console.
  • While using a non-primary console, you can still use the Nintendo Account to access the Nintendo eShop, purchase and download software, and under certain conditions, play your downloadable software.
  • While using a non-primary console, you must have an active Internet connection to play downloadable content.
  • If you lose your Internet connection while playing downloadable content on a non-primary console, your game will pause after a certain amount of time; however, once you connect online again, you will be able to resume from the point you left off.
  • While using a non-primary console, downloadable content can only be started by the user that purchased the content.
  • When using downloadable software on a non-primary console, your game will pause if your Nintendo Account is used to access downloadable software on any other Nintendo Switch console.
@wPlayNL het voorbeeld van Nintendo toont enkel "John" omdat het op secundaire consoles niet mogelijk is voor andere gebruikers om de games van "John" te spelen. Je moet op een secundaire console dus met de "John" account zijn games spelen :)

@mark-k je kan ook gewoon traden met mensen he :P of inderdaad PoGo gebruiken.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
mark-k schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:27:
Yep. Die zijn ook al aangekondigd.

https://www.ign.com/artic...clusive-pokemon-announced

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@JackAvery Ah, daar was ik al bang voor. Ofwel ze moet dan op mijn account spelen.
Nahja, denk dat ze weinig van mijn spellen speelt en dat we Splatoon 2 nog een keer aanschaffen en de DLC dan maar 2x.

thanks voor de moeite en uitleg. ;)

• outlandos
Kun je die buttons remappen in die NES games? Ik wil springen met B in Mario Bros 3....

• Magic
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:11:
Kun je die buttons remappen in die NES games? Ik wil springen met B in Mario Bros 3....
Lijkt er helaas niet op, met mario1 kwam ik hetzelfde probleem al tegen. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Magic schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:13:
[...]

Lijkt er helaas niet op, met mario1 kwam ik hetzelfde probleem al tegen. :-(
Sjongejonge dan is het voor mij persoonlijk compleet onspeelbaar. :(

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik kan Dragonball Xenoverse 2 niet zonder de update en zeker niet zonder Nintendo Switch Online online spelen ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:15:
[...]

Onspeelbaar nog net niet voor mij, maar het probleem is idd dat de nes de knoppen naast elkaar had, daarna schuin. met de duim is het dus lastig om beide knoppen tegelijk te bedienen zonder je hand vreemd schuin te houden.

• outlandos
Magic schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:17:
[...]

Onspeelbaar nog net niet voor mij, maar het probleem is idd dat de nes de knoppen naast elkaar had, daarna schuin. met de duim is het dus lastig om beide knoppen tegelijk te bedienen zonder je hand vreemd schuin te houden.
Precies dit ja.

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 22:19
Kun je wel meerdere accounts als primary hebben op eén Switch, Ik heb namelijk een tweede account waar ik games koop op de ZA Eshop. Maar ik speel de games altijd op mijn eerste account (waar ik straks ook NSO voor aanschaf). Kan ik de games aangeschaft op mijn tweede account wel nog online spelen op mijn eerste account?

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:53
Volgens mij is een switch primary of non-primary. Op een primary switch zijn alle games van alle accounts speelbaar op alle accounts; op een non-primary switch zijn games alleen te spelen op het account waarmee ze zijn aangeschaft, moet je wel online zijn en mag de primary mag niet ook aan't spelen zijn.

Bron:
https://en-americas-suppo...pNVAxUkN3SUR2NFh3JTIxJTIx

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoe hebben jullie eigenlijk Nintendo Switch Online ingesteld? Via de browser zie ik er geen opties voor, die zijn bij mij nog uitgeschakeld? Via de site staat er "Binnenkort verkrijgbaar!"?

Of kan dit - vooralsnog - alleen via de eShop op de Switch zelf? :?

Wat dat betreft vind ik het maar matig, dat het niet via de site zelf al kan, zou je toch wel minstens verwachten dan, ik althans wel.

EDIT:
Of gewoon de pagina wat verder lezen... 8)7 Kan dus inderdaad alleen via vouchers gekocht in winkels (want die kun je natuurlijk ook alleen in de eShop op de Switch verzilverven), of in de eShop op de Switch zelf.

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2018 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
JackAvery schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:00:
Goed, onverwacht nieuws: Nintendo ondersteunt vanaf nu het delen van je digitaal games over meerdere consoles ala PS4. Je kan met je account/gebruiker op meerdere consoles inloggen, waarbij er een console je primaire console is. Elke gebruiker op je primary console kan jouw games spelen. Op een secundaire console werken je digitale games enkel op jouw gebruiker en als internet actief is, en vanaf dat iemand op de primaire console jouw games speelt, zal de secundaire gepauzeerd worden.

Alle details vind je op de support pagina van Nintendo.com.
Video ervan van GameXplain:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 22-09 19:26
Je kunt dit weekend Dark Souls remastered uitproberen.

Zie ook:
https://twitter.com/Ninte...tatus/1042336349980950528

• Yptisem
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-07-2021
JackAvery schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:15:
[...]

Je kan maar primary zijn op één console he :P Hoe het werkt is: je zet je eigen account als primary op je eigen console, als secundary op de Switch van je vrouw. Zolang jij niet op je console aan het gamen ben, kan zij dan jouw games spelen (op jouw account).

@CyBeR heeft dat niet gewoon te maken met service die nog plat ligt? Zou anders wel grappig zijn.
Maar als ik bijvoorbeeld Zelda op mijn Switch aan het spelen ben kan mijn vriendin dan ook nog mijn digitale versie van Stardew Valley spelen op haar Switch? Anders kan ik dit misschien nog omzeilen door per game een apart account aan te maken :/

• JackAvery
Yptisem schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:53:
[...]

Maar als ik bijvoorbeeld Zelda op mijn Switch aan het spelen ben kan mijn vriendin dan ook nog mijn digitale versie van Stardew Valley spelen op haar Switch? Anders kan ik dit misschien nog omzeilen door per game een apart account aan te maken :/
Geen idee, ik vermoed van niet, ik zou aannemen dat het om het gebruik van de account gaat. Het lijkt wel alsof er een workaround mogelijk is metvluchtmodus.

Natuurlijk als je enkel je 'gedeelde' games op aparte accounts gaat kopen, dan kan je doen wat je voorstelt, maar lijkt me best moeite gewoon om een game te delen :P

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 19-09-2018 12:05 ]

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
[...]

Ja typisch weer een naaistreek van Nintendo. Ik speel met XA maar YB had een stuk natuurlijker aangevoeld.

Dit grapje flikte ze met de Cube controller ook al! Konden ze je die Classic controller aansmeren met remappen had die controller gewoon goed geweest.

Denk dat ik maar een klacht naar Nintendo stuur.

• DigitalExorcist
Bintzak schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:21:
[...]

Ja typisch weer een naaistreek van Nintendo. Ik speel met XA maar YB had een stuk natuurlijker aangevoeld.

Dit grapje flikte ze met de Cube controller ook al! Konden ze je die Classic controller aansmeren met remappen had die controller gewoon goed geweest.

Precies om die reden hebben ze toch die NES controllers straks verkrijgbaar??

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zou me niet verbazen dat het probleem er niet is met de speciale NES-controller van €60,-. ;)
Maar ik denk dat het wel wat overdreven is om het gelijk compleet onspeelbaar te bestempelen.
DigitalExcorcist schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:33:
Tja, gezien de prijs, zit niet iedereen daarop te wachten denk ik zo. ;)
Anders krijg ik graag een setje van je! ;)

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2018 12:39 ]

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ik kan niet zeggen dat de nes spellen goed speelbaar zijn, waaronder de buttons een rol speelt
Plus ik ben meer gewend de snes spellen te spelen
En de reactie tijd in spellen ging wat sneller daar in zoals super Mario bros

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:53
Yptisem schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:53:
[...]

Zolang zij met jouw account speelt moet dat werken. Moet zij wel online zijn en jij mag niet ook Stardew gaan spelen (althans, niet online... zolang je offline blijft is er volgens mij niets aan de hand...)

• outlandos
[...]

Ja, ik heb ook een klacht ingestuurd. Als ze je op deze manier die nes controllers willen aansmeren zijn ze echt slecht bezig.

• JackAvery
[...]

Ik heb nog geen abo dus ik weet nog niet of het me stoort, maar wat ik wel gek vind is dat Nintendo die NES controllers echt enkel laat werken voor de NES games in het abonnement. Ze hadden deze minstens met alle games kunnen laten werken die slechts een beperkt aantal knoppen nodig hebben.

Nuja ik ging die controllers toch niet kopen dus geen groot probleem.

Overigens: Nintendo laat je nu ook één maal per jaar van primaire switch wisselen, zonder dat je toegang moet hebben tot je console zelf (vaker als je dat wel hebt). Je kan dit zelf doen via een website. Handig, dit maakt het makkelijker om zelf je digitale aankopen te herstellen bij verlies van je Switch.

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 19-09-2018 13:47 ]

• Gruffy
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:07
Vandaag is net op tijd mijn Hori cross controller aangekomen. Ideaal voor de nes spellen in handheld modus (de enige manier dat ik mijn switch gebruik). Gelukkig lees ik hier dat XA ook werkt(zelf niet ontdekt), want BA werkt voor geen meter. Zelf ook liever YB gezien.

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:29

danplo

The Force is strong with me

Kan ik nu ook een familie abonnement met bijvoorbeeld mijn Zuid-Afrikaans account bestellen en mijn Nederlandse accounts eraan toe kennen als familie? Dit scheeld namelijk een hoop geld.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

• JackAvery
Arunia schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:45:
@JackAvery Ah, daar was ik al bang voor. Ofwel ze moet dan op mijn account spelen.
Nahja, denk dat ze weinig van mijn spellen speelt en dat we Splatoon 2 nog een keer aanschaffen en de DLC dan maar 2x.

thanks voor de moeite en uitleg. ;)
Kleine 'update', maar ik las daarstraks een post op ResetERA die beweert dat het misschien wel mogelijk is dezelfde game op twee consoles tegelijk te spelen. Het is niet helemaal duidelijk, misschien bedoelen ze dat een tweede account het spel op de primaire Switch speelt ... maar misschien valt er dus wel een soort sharing te bereiken.

Edit: dit werkt enkel als je op de primaire switch het spel start met een secundaire account, en op een secundaire switch met de primaire account, legt dezelfde persoon uit. Neemt niet weg dat de eigenlijke bedoeling is dat je je account op een andere Switch kan gebruiken :P

[ Voor 19% gewijzigd door JackAvery op 19-09-2018 16:55 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

danplo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:44:
Kan ik nu ook een familie abonnement met bijvoorbeeld mijn Zuid-Afrikaans account bestellen en mijn Nederlandse accounts eraan toe kennen als familie? Dit scheeld namelijk een hoop geld.
Hoe het werkt weet ik niet, maar bij Spotify is het zo dat het adres hetzelfde moet zijn. Als dat niet zo is, houden zij zich het recht voor om, bla bla bla (lijkt me duidelijk iig wat ze dan mogen). ;) Lijkt me dat zoiets ook van toepassing is bij Nintendo. Ik kan alleen zo snel even niet de (algemene) voorwaarden vinden van Nintendo Switch Online, maar het zal daar ongetwijfeld in voorbij komen.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2018 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
danplo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:44:
Het lijkt erop dat Family groups niet region locked zijn, zo zeggen oa Polygon en dit Reddit Thread.

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:29

danplo

The Force is strong with me

JackAvery schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:23:
[...]

Het lijkt erop dat Family groups niet region locked zijn, zo zeggen oa Polygon en dit Reddit Thread.
Klopt, dat geeft mij het gevoel dat het gewoon moet kunnen. Je kan accounts met hun email adres eraan toekennen als familie lid, sommige accounts vsn mij hebben niet eens een adres, maar alleen een land, dus is het hopen dat ze daar niet naar kijken. Anders kan je goedkoop aan een familie abonnement komen via het buitenland.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

• RayNbow
Het is blijkbaar mogelijk om de Famicom spellen te spelen, zelfs al is je hoofdaccount niet Japans. Met een Japans account kun je de Japanse eShop in en vervolgens kun je ファミリーコンピュータ Nintendo Switch Online downloaden:

Vervolgens start je de Famicom-collectie met het account waarop je NSO-abonnement actief is.

Eventuele problemen: Het spel kan geblockt zijn in sommige regio's. Ik zit momenteel op vakantie in Singapore en kreeg een foutmelding. Ik kon de download wel starten vanuit de browser op m'n laptop door eerst een tunnel op te zetten naar een machine thuis en dat apparaat als proxy te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:21
CH4OS schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:48:
Hoe hebben jullie eigenlijk Nintendo Switch Online ingesteld? Via de browser zie ik er geen opties voor, die zijn bij mij nog uitgeschakeld? Via de site staat er "Binnenkort verkrijgbaar!"?

Of kan dit - vooralsnog - alleen via de eShop op de Switch zelf? :?

Wat dat betreft vind ik het maar matig, dat het niet via de site zelf al kan, zou je toch wel minstens verwachten dan, ik althans wel.

EDIT:
Of gewoon de pagina wat verder lezen... 8)7 Kan dus inderdaad alleen via vouchers gekocht in winkels (want die kun je natuurlijk ook alleen in de eShop op de Switch verzilverven), of in de eShop op de Switch zelf.
Het is mij vanochtend wel gelukt, maar dan wel via de internationale website 8) Op de nederlandstalige site waren de bestelknoppen inderdaad niet in te drukken. Als je naar deze website gaat en inlogt kan je het wel gewoon doen. Halverwege het proces heeft de website door dat je eigenlijk uit Nederland komt, maar verder blijft het dan wel werken.

[ Voor 5% gewijzigd door flippiej op 19-09-2018 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
DigitalExcorcist schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:33:
[...]

Gelukkig heb ik (ja Nintendo) de roms nog op pc _/-\o_ .

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Opzich kan ik de NES games prima spelen nadat ik had gevonden dat XA ook werkt. Voelt redelijk natuurlijk aan.

Wil nog wel de NES controllers hebben maar deze blijken nog niet bestelbaar, al zijn ze bestelbaar als ik de Amerikaanse website mag geloven worden ze pas in December toegestuurd. Dat is best balen want dat duurt nog wel eventjes. ;(

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:21
Jullie een manier gevonden om de zwarte balk met uitleg onderin (- SELECT + START etc) de hiden?

Ik wil eigenlijk gewoon de game zien en verder niets...

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
Ondertussen zijn de NES controllers bestelbaar. Volgens mij komt die voor einde van deze maand nog binnen als ik de tekst na mijn bestelling mag geloven. :)

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 15:38
Kadardar schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:36:
Ondertussen zijn de NES controllers bestelbaar. Volgens mij komt die voor einde van deze maand nog binnen als ik de tekst na mijn bestelling mag geloven. :)
Waar?

• Kadardar
Op de website van Nintendo.

Je moet echter wel een betaald lidmaatschap hebben, die 7 dagen gratis nu activeren zodat je later een echt lidmaatschap neemt telt niet, echter kun je deze nu annuleren en dan de betaalde nemen en daarna de controllers kopen.

Edit:
Mocht je de gratis lidmaatschap hebben en nu annuleren gaat de betaling van kracht over 7 dagen, die 7 dagen gratis neem je gewoon mee.

[ Voor 57% gewijzigd door Kadardar op 19-09-2018 22:00 ]

• outlandos
Kadardar schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:45:
[...]

Op de website van Nintendo.

Je moet echter wel een betaald lidmaatschap hebben, die 7 dagen gratis nu activeren zodat je later een echt lidmaatschap neemt telt niet, echter kun je deze nu annuleren en dan de betaalde nemen en daarna de controllers kopen.

Edit:
Mocht je de gratis lidmaatschap hebben en nu annuleren gaat de betaling van kracht over 7 dagen, die 7 dagen gratis neem je gewoon mee.
Link? Ik kan hem niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
outlandos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:02:
[...]

Link? Ik kan hem niet vinden.
https://www.nintendo.nl/N...n-voor-leden-1437882.html

Soms als ik naar deze website staat is die bestelling nog steeds grijs, na een refresh is het dan ineens mogelijk. Je moet ook ingelogd zijn met je account waar het lidmaatschap opstaat

[ Voor 57% gewijzigd door Kadardar op 19-09-2018 22:06 ]

• outlandos
Kadardar schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:03:
[...]

https://www.nintendo.nl/N...n-voor-leden-1437882.html

Soms als ik naar deze website staat is die bestelling nog steeds grijs, na een refresh is het dan ineens mogelijk. Je moet ook ingelogd zijn met je account waar het lidmaatschap opstaat
Thanks.

Ook nog eens 5 euro verzendkosten en enkel betalen met creditcard. Het wordt er niet beter op.

• schumi1986
Ach ik wacht wel tot mijn trial is afgelopen voor ik bestel. De controllers zijn toch pas leverbaar vanaf december.

• Kadardar
schumi1986 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:14:
Ach ik wacht wel tot mijn trial is afgelopen voor ik bestel. De controllers zijn toch pas leverbaar vanaf december.
als je cancelled gaan je dagen niet weg. Mijn abo gaat pas in over 7 dagen ;)

• outlandos
Je kunt dit product voorbestellen. Het product wordt pas in rekening gebracht als het is verstuurd.
Mooi niet, ze hebben direct een reservering op mijn creditcard gemaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
outlandos schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:19:
[...]

Mooi niet, ze hebben direct een reservering op mijn creditcard gemaakt...
Dat is normaal. Op die manier is de verkopende partij gegarandeerd van het geld, de betaling zelf wordt pas doorgezet wanneer het verstuurd wordt. Ik heb hetzelfde momenteel met bol.com voor KH3

Pagina: 1 ... 66 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.