[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.203 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:03
Grappig hoe ze alle voordelen van online uitleggen terwijl iedereen dat nu al gratis kan. Ik vind niet dat het gratis hoeft te blijven, maar het is wel akward :)

En dan even laten zien hoe makkelijk je saves verloren kunnen gaan, maar het wel in een betaalde dienst stoppen. Echt te achterlijk voor woorden. Naar mijn mening zwaar klant onvriendelijk en andere bedrijven laten zien hoe het ook kan. Betalen voor online backuppen en gratis offline backuppen.

En over de voice app wil ik me niet eens meer druk maken. De Switch zal toch nooit mijn online game platform worden.

Maar verder wel een boeiende direct met wat mooie aankondigingen. Civ 6 was natuurlijk al bekend, maar ik wil toch wel zien hoe die game gaat draaien op de Switch. Had liever een Civ revolution gezien aangezien die net even wat leuker is voor korte sessies.

Hoe dan ook veel beter dan de E3 direct.

[ Voor 23% gewijzigd door Beakzz op 14-09-2018 03:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:03
Lijst van NES titels bekend gemaakt voor dit jaar:

Launch titles:
  • Soccer
  • Tennis
  • Donkey Kong™
  • Mario Bros.™
  • Super Mario Bros.™
  • Balloon Fight™
  • Ice Climber™
  • Dr. Mario™
  • The Legend of Zelda™
  • Super Mario Bros.™ 3
  • Double Dragon
  • River City Ransom
  • Ghosts'n Goblins™
  • Tecmo Bowl
  • Gradius
  • Pro Wrestling
  • Excitebike™
  • Yoshi™
  • Ice Hockey
  • Baseball
October:
  • Double Dragon (SP)
  • Gradius (SP)
  • NES Open Tournament Golf
  • Solomon's Key
  • SUPER DODGE BALL
  • Super Mario Bros. 3 (SP)
November:
  • Dr. Mario (SP)
  • Metroid (SP)
  • Mighty Bomb Jack
  • Super Mario Bros. (SP)
  • TwinBee
December:
  • Adventures of Lolo
  • The Legend of Zelda (SP)
  • NINJA GAIDEN
  • Wario's Woods

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:40

Mauz1978

Console War Veteran

Wat betekent SP achter sommige titels? Single-Player?

Ik heb trouwens de LE gekocht van Smash terwijl ik de switch nog niet heb haha. Nu maar een mooie aanbieding daarvoor afwachten :o

[ Voor 55% gewijzigd door Mauz1978 op 14-09-2018 06:49 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:17
Mauz1978 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 06:48:
Wat betekent SP achter sommige titels? Single-Player?

Ik heb trouwens de LE gekocht van Smash terwijl ik de switch nog niet heb haha. Nu maar een mooie aanbieding daarvoor afwachten :o
SP = Special version in EU for some reason.
Staat in de link

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vind het maar zielig hoor die NES games die je 'gratis' mag spelen. Alsof ze mij (en ik spreek voor mezelf) een plezier doen.. We worden blij gemaakt met een dooie mus.

Ik zie het al helemaal voor me :

Jongeren onder de 16 na misschien even te hebben uitgeprobeerd; "wat is dit voor ouderwetse troep. Het speelt voor geen meter. Iedereen speelt Mario Kart of Splatoon". Ik ga snel die spellen weer spelen.

Tussen de 16 en 25: Ahhh grappig, mijn oudere broer of zus speelde dit altijd, even proberen. Dag later kijken ze er al helemaal niet meer naar om.

Ouder dan 25: been there done that.

Cities Skylines is grappig, maar uit het filmpje zie je al hoe beperkt de Switch is. Zonder mods een stuk minder aantrekkelijk.

Luigi's Mansion 3 en Yoshi's Crafted World zijn de spellen die mij nu zo snel opvallen. Snel even de rest bekijken van de Direct.

Edit : Town lijkt wel wat op Ni No Kuni, dus veelbelovend.

[ Voor 93% gewijzigd door JoeZuCK op 14-09-2018 07:30 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Gameplay trailer Daemon X Machina:
InF.Inc schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 07:07:
Ik vind het maar zielig hoor die NES games die je 'gratis' mag spelen. Alsof ze mij (en ik spreek voor mezelf) een plezier doen.. We worden blij gemaakt met een dooie mus.
Het is het alleen al waard voor titels als Balloon Fight
[YouTube: Satoru Iwata - Game Center CX (Balloon Fight)]
en TwinBee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 10:32
Kan iemand mij vertellen wat die vage mail inhoidt over het linken van je account met een console? Super vaag en onduidelijk. En daar komen ze dan een paar dagen van tevoren mee...

Ik moet nu spellen gekocht met een ander account gaan koppelen aan het hoofd account of ik kan niet online gamen of saves opslaan? Snap er geen zak van.

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 14-09-2018 08:07 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:29
Hier zat ik op te wachten _/-\o_ geweldige aankondiging. Heb zoveel genoten van deel 2 op de 3DS :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Phusebox schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:03:
Kan iemand mij vertellen wat die vage mail inhoidt over het linken van je account met een console? Super vaag en onduidelijk. En daar komen ze dan een paar dagen van tevoren mee...
Wat is hier niet duidelijk aan?
Afterwards, it will no longer be possible to unlink your Nintendo Account from your Nintendo Switch user profile. Prior to this change, you should verify that your Nintendo Account or your child’s Nintendo Account is linked to the correct user profile.
Je hebt gebruikersprofielen op een Switch. Elk profiel kan aan een Nintendo Account (waarmee je onlinediensten als de eShop betreedt en waarmee je straks Nintendo Switch Online gebruikt) gekoppeld worden. Tot nu toe kon je die koppeling aanpassen, maar vanaf de nieuwe firmware 6.0 niet meer. Vanaf die firmware ligt die koppeling vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
RayNbow schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:14:
[...]

Wat is hier niet duidelijk aan?

[...]

Je hebt gebruikersprofielen op een Switch. Elk profiel kan aan een Nintendo Account (waarmee je onlinediensten als de eShop betreedt en waarmee je straks Nintendo Switch Online gebruikt) gekoppeld worden. Tot nu toe kon je die koppeling aanpassen, maar vanaf de nieuwe firmware 6.0 niet meer. Vanaf die firmware ligt die koppeling vast.
Dus ik kan dan spellen niet meer spelen die met een ander profiel zijn gekocht? Of ik moet voor elk account betalen als ik saves will kunnen opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ibood.com/elec...witch-pro-controller.html

55 euro voor de pro controller vandaag op ibood, staan nog een paar nsw dingen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:23:
http://www.ibood.com/elec...witch-pro-controller.html

55 euro voor de pro controller vandaag op ibood, staan nog een paar nsw dingen op :)
Houdt er rekening mee dat iBood vrij forse verzendkosten heeft, kun je beter wachten op een Amazon.de aanbieding want dan heb je ook nog eens gratis verzendkosten. Afgelopen maanden vaak zat voor 55 euro bij Amazon te koop geweest.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
Phusebox schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:20:
[...]

Dus ik kan dan spellen niet meer spelen die met een ander profiel zijn gekocht? Of ik moet voor elk account betalen als ik saves will kunnen opslaan?
Je betaalt inderdaad per account voor cloud saves en multiplayer. De mail van Nintendo houdt in dat eenmaal een account gekoppeld is aan een gebruiker op een console, deze koppeling permanent wordt.

Als je nu dus accounts hebt die niet gekoppeld zijn zoals je ze eigenlijk wilt koppelen, aanpassen voor 18 september.

Overigens kan je altijd alle games op een console spelen met alle gebruikers. Online multiplayer zal dan gewoon niet werken omdat de gebruiker geen gekoppelde account met abo heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JackAvery schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:39:
[...]

Je betaalt inderdaad per account voor cloud saves en multiplayer. De mail van Nintendo houdt in dat eenmaal een account gekoppeld is aan een gebruiker op een console, deze koppeling permanent wordt.

Als je nu dus accounts hebt die niet gekoppeld zijn zoals je ze eigenlijk wilt koppelen, aanpassen voor 18 september.

Overigens kan je altijd alle games op een console spelen met alle gebruikers. Online multiplayer zal dan gewoon niet werken omdat de gebruiker geen gekoppelde account met abo heeft.
Ik volg het nog steeds niet. Zal wel loslopen.
Vage manier van accountbeheer... Kan ik ook meerdere accounts aan 1 user koppelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Phusebox schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:57:
Kan ik ook meerdere accounts aan 1 user koppelen dan?
Nee. Een gebruikersprofiel heeft 0 of 1 accounts eraan gekoppeld.
Phusebox schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:20:
[...]

Dus ik kan dan spellen niet meer spelen die met een ander profiel zijn gekocht?
Een profiel koopt geen spellen, een account koopt spellen.

Daarnaast wat @JackAvery aangeeft, spellen zijn door alle gebruikers op het systeem te spelen.
Of ik moet voor elk account betalen als ik saves will kunnen opslaan?
Voor het opslaan van saves van een profiel is een account nodig met een NSO-abonnement of een account nodig die onderdeel maakt van een familie waarbij het hoofd van de familie een familie-NSO-abonnement heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:17
Lijkt me erg leuk spel om City Skylines te gaan spelen en de switch weer uit het stof te halen maar 39,99 pfff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:59
Ik weet nog niet zo goed wat ik vind van de aankonidigingen romdom Switch online. Ik had heel erg gehoopt dat ze nog iets gingen aankondigen wat we nog niet wisten, en had goede hoop voor exclusieve deals, maar daar werd niets over gezegd. Dat wat op de website staat is ook niet heel veel soeps.
Vooral had ik gehoopt dat de VC component van de dienst uitgebreider ging worden dan alleen NES, maar helaas. Vooral omdat het schijnt dat ook SNES controllers in de 6.0 firmware waren opgedoken hoop ik dat in de nabije toekomst misschien nog wel een keer zoiets tevoorschijn komt, al is die hoop wel een beetje weggevaagd doordat die klapper niet nu net is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:30

Megalodon86

Enzyme X

De Super Smash Brother bundle met Switch staat nu op de website, dit was al een gerucht, maar nu dan toch eindelijk bevestigd?

https://www.nintendo.com/switch/buy-now/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Megalodon86 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:15:
De Super Smash Brother bundle met Switch staat nu op de website, dit was al een gerucht, maar nu dan toch eindelijk bevestigd?

Dit werd gisteren tijdens de Direct bevestigd.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:30

Megalodon86

Enzyme X

Ah toch wel, heb hem niet helemaal gekeken. Wel de vele andere nieuwsberichten gelezen, een hoop mooie dingen! Blij dat ik ook eindelijk een Switch besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
RayNbow schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:05:
[...]

Nee. Een gebruikersprofiel heeft 0 of 1 accounts eraan gekoppeld.

[...]

Een profiel koopt geen spellen, een account koopt spellen.

Daarnaast wat @JackAvery aangeeft, spellen zijn door alle gebruikers op het systeem te spelen.

[...]

Voor het opslaan van saves van een profiel is een account nodig met een NSO-abonnement of een account nodig die onderdeel maakt van een familie waarbij het hoofd van de familie een familie-NSO-abonnement heeft.
Ik heb een tweetal accounts op mijn switch, mijn standaard voor de nl eshop en een tweede account voor de zuid Afrikaanse eshop (lekker goedkoop daar). Dus om al me spellen cloud save te kunnen gebruiken moet ik twee keer abbo hebben?
Kan ik de twee accounts nu ook nog mergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB_92
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-01-2024
RayNbow schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 06:07:
Lijst van NES titels bekend gemaakt voor dit jaar:

Launch titles:
  • Soccer
  • Tennis
  • Donkey Kong™
  • Mario Bros.™
  • Super Mario Bros.™
  • Balloon Fight™
  • Ice Climber™
  • Dr. Mario™
  • The Legend of Zelda™
  • Super Mario Bros.™ 3
  • Double Dragon
  • River City Ransom
  • Ghosts'n Goblins™
  • Tecmo Bowl
  • Gradius
  • Pro Wrestling
  • Excitebike™
  • Yoshi™
  • Ice Hockey
  • Baseball
October:
  • Double Dragon (SP)
  • Gradius (SP)
  • NES Open Tournament Golf
  • Solomon's Key
  • SUPER DODGE BALL
  • Super Mario Bros. 3 (SP)
November:
  • Dr. Mario (SP)
  • Metroid (SP)
  • Mighty Bomb Jack
  • Super Mario Bros. (SP)
  • TwinBee
December:
  • Adventures of Lolo
  • The Legend of Zelda (SP)
  • NINJA GAIDEN
  • Wario's Woods
Mooi lijstje op zich, alleen jammer dat ze in de rest van het jaar ook nieuwe versies van games die er al op staan toevoegen (Super Mario Bros.) in plaats van compleet nieuwe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:24
Vanmiddag Final Fantasy 15 Pocket Edition HD spelen. Woohoo! https://www.nintendo.nl/G...T-EDITION-HD-1438600.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
gnauw schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:28:
[...]

Ik heb een tweetal accounts op mijn switch, mijn standaard voor de nl eshop en een tweede account voor de zuid Afrikaanse eshop (lekker goedkoop daar). Dus om al me spellen cloud save te kunnen gebruiken moet ik twee keer abbo hebben?
Dat hangt af van hoe je de spellen hebt opgestart. Ik heb drie profielen met elk een account op m'n Switch (NL, US, JP), maar gebruik altijd m'n Nederlandse profiel met een Nederlands account om de spellen te spelen. (Edit: Ter verduidelijking, al m'n saves staan dus onder mijn Nederlandse profiel.)
Kan ik de twee accounts nu ook nog mergen?
Nee, dat kan niet. Accounts kunnen niet gemerged worden. Profielen evenmin.

[ Voor 5% gewijzigd door RayNbow op 14-09-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
RayNbow schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:37:
[...]

Dat hangt af van hoe je de spellen hebt opgestart. Ik heb drie profielen met elk een account op m'n Switch (NL, US, JP), maar gebruik altijd m'n Nederlandse profiel met een Nederlands account om de spellen te spelen. (Edit: Ter verduidelijking, al m'n saves staan dus onder mijn Nederlandse profiel.)

[...]

Nee, dat kan niet. Accounts kunnen niet gemerged worden. Profielen evenmin.
Ok, dan snap ik hem, maakt niet uit met welk account je hem aanschaft maar met welk account je speelt, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Beetje lame van Nintendo. Dus als je met twee personen de switch gebruikt en beide je saves will kunnen opslaan moet je twee keer dokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:04
Phusebox schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:08:
Beetje lame van Nintendo. Dus als je met twee personen de switch gebruikt en beide je saves will kunnen opslaan moet je twee keer dokken?
Daarvoor is het family plan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
Nivali schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:09:
[...]

Daarvoor is het family plan..
Ja, en je moet sowieso voor 2 accounts docken als je met twee online wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Met 2 Switches thuis en 4 gezinsleden die gamen ben ik sowieso gebonden aan een Family abo. De kosten zijn het ook niet.. als ik zie hoeveel uur die Switch gebruikt wordt kan dat prima uit.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Meh dan maar geen cloud saves voor mij. Ga geen twee accounts of family account betalen. Online ga ik toch nooit en die NES spellen geef ik niks om.

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 14-09-2018 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Laatst online: 08:54
michaeltjeh1 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:47:
Lijkt me erg leuk spel om City Skylines te gaan spelen en de switch weer uit het stof te halen maar 39,99 pfff...
ik wacht even de reviews af. Die trailer leek wel 15 fps op 420p..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
gnauw schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:57:
[...]

Ok, dan snap ik hem, maakt niet uit met welk account je hem aanschaft maar met welk account je speelt, duidelijk.
Correct, en voor cloudsaves moet je dus het abonnement kopen met het account waarmee je speelt.
Baelrog schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:43:
[...]

Eurogamer: Cities: Skylines for Switch has some disappointing performance issues

[ Voor 37% gewijzigd door RayNbow op 14-09-2018 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Baelrog schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:43:
[...]

Zelfs moderne computers vertragen zichtbaar bij grote steden. Geen hoge verwachtingen voor de switch versie :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 09:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Phusebox schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:35:
Meh dan maar geen cloud saves voor mij. Ga geen twee accounts of family account betalen. Online ga ik toch nooit en die NES spellen geef ik niks om.
Is ook een optie inderdaad. Splatoon 2 gaat bij mij daardoor binnenkort MP op. Jammer, maar het is helaas zo.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Laatst online: 17:04
Is voor online straks altijd een abonnement nodig of vallen games als Fortnite hier buiten? Is namelijk het enige wat hier online wordt gespeeld en op andere platformen zijn er ook geen beperkingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Sempy schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:28:
Is voor online straks altijd een abonnement nodig of vallen games als Fortnite hier buiten? Is namelijk het enige wat hier online wordt gespeeld en op andere platformen zijn er ook geen beperkingen.
Zoals ik het heb begrepen blijven zulke games gratis.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow
Sempy schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:28:
Currently no free-to-play game on Switch says it will require a Nintendo Online sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Ik ben vanmiddag aan Torna begonnen, maar ik kan niet vinden hoe ik m'n party kan veranderen gedurende het spel, behalve als er iemand bij komt. Is een van jullie daar toevallig al achter?

Edit: komt kennelijk later in het spel.

[ Voor 10% gewijzigd door Emmavdv op 14-09-2018 17:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Ik vind dat toch wel weer typisch, ongelooflijk dat dat in deze tijden nog op zo'n gare manier opgelost wordt. Je neemt een jaar abbo, dan kan de Switch offline toch opgedragen worden om een jaar na check-in van de abbo automatisch verwijdert worden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
psychoclown schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:27:
[...]

Ik vind dat toch wel weer typisch, ongelooflijk dat dat in deze tijden nog op zo'n gare manier opgelost wordt. Je neemt een jaar abbo, dan kan de Switch offline toch opgedragen worden om een jaar na check-in van de abbo automatisch verwijdert worden.
Het is wel een abonnement op een onlinedienst? ;)

Verder is waarschijnlijk de wekelijkse check algemeen ingesteld ongeacht het soort abonnement je hebt. In bijvoorbeeld het geval van een familieabonnement is het mogelijk dat iemand tussentijds uit de familiegroep wordt gezet. Zou zo'n account dan gewoon, door een jaar offline te blijven, een jaar lang de games mogen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltaquad
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 12:33
Seroczynski schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:33:
[...]

Zoals ik het heb begrepen blijven zulke games gratis.
Dus FIFA 2018 kan ik straks ook niet meer gratis online spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantenbakkie
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-03 17:08
deltaquad schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 22:28:
[...]

Dus FIFA 2018 kan ik straks ook niet meer gratis online spelen?
Fifa 18 en fifa 19 worden inderdaad ook onderdeel daar van

• RayNbow
Zijn hier eigenlijk mensen die door hadden waarnaar dit een verwijzing was? ;)

[Video: Splatoon v4]

In ander nieuws, Labyrinth of Refrain heeft nu een demo (US eShop).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q3eObry.png

[ Voor 29% gewijzigd door RayNbow op 15-09-2018 08:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow
Arunia schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:59:
Mijn vrouw koopt november haar switch (Poké editie). Dan is het de vraag, moet ik nu al 20 euro betalen en dan later over naar de family? Of kan ik dan beter nu al de family nemen voor die 2 maanden. Verwacht dat je altijd wel kunt upgraden zonder problemen.
Is nu bekend:
Q. Can I change to a Family Membership while I am on an Individual Membership?

A. Even if you have time remaining on an Individual Membership, it is possible to purchase a Family Membership, and to change auto-renewal to the Family Membership. However, it is not currently possible to carry over any time remaining on the Individual Membership. If you purchase a Family Membership when using an Individual Membership, then automatic renewal for the Individual Membership will be automatically disabled. Thus, you will not have both an Individual Membership and Family Membership renewed automatically.
Voor die 2 maanden zou ik dan dus in ieder geval geen volledig jaar individueel abonnement afsluiten.

Meer Q&A: Nintendo shares updated Switch Online FAQ

• DigitalExorcist
RayNbow schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:36:
Zijn hier eigenlijk mensen die door hadden waarnaar dit een verwijzing was? ;)

[Gfycat: Splatoon v4]

In ander nieuws, Labyrinth of Refrain heeft nu een demo (US eShop).
[Afbeelding]
Het lijkt me een anime, maar ik snap de verwijzing niet nee :P

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

• RayNbow
DigitalExcorcist schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:53:
[...]

Het lijkt me een anime, maar ik snap de verwijzing niet nee :P
De gehele trailer was in de style van wat je in intro's van animeseries ziet, ja. Na de intro (op tv) volgt er nog een sponsorbericht. Zo'n sponsorbericht ziet er meestal zo uit:
("This program is brought to you by the following sponsors")

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Gisteren deze controller binnen gekregen: https://www.aliexpress.co...d-Switch/32916294314.html

Moet zeggen dat hij beter in elkaar zit dan de vorige soort die ik kreeg, ligt goed in de hand en lijkt wat soepeler te werken qua sticks. Verder nog niet veel getest, de software erachter lijkt wel hetzelfde aangezien je hem met Home+Y moet registreren in de switch. Denk wel dat hij de paar euro extra waard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

DigitalExcorcist schreef op zondag 9 september 2018 @ 18:19:
[...]

Zowel docked als handheld geprobeerd?

En als je ‘m een aantal uur uitgeplugd laat (de oplader dus) en dan weer inplugt?
Een week het ding uit het stopcontact gehad en dit weekend maar weer eens aangesloten. Het werkt weer *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Edmin schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:28:
[...]

Een week het ding uit het stopcontact gehad en dit weekend maar weer eens aangesloten. Het werkt weer *O*
Mooi 😎 doe ik mn nickname weer eer aan.. haha

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15

-ET-

Phone Home

Voor de derde keer Diablo 3 gekocht. Eerst op de pc toen op de PS3 en nu voor de switch. Kan niet wachten tot 2 november. Nu eindelijk beneden op de bank spelen als de kids ook beneden zijn.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:07
Hoi, even een snelle vraag:
Er komt dus geen crossplay voor diablo 3 op de switch? en ik kan niet met mijn bestaande battle.net account inloggen?

• DigitalExorcist
sderooij schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:18:
Er komt dus geen crossplay voor diablo 3 op de switch? en ik kan niet met mijn bestaande battle.net account inloggen?
Das geen vraag, da’s een vaststelling 😜 inderdaad kan dat niet. Tenminste.. nergens blijkt uit dat het wel zo is.

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:07
DigitalExcorcist schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:30:
[...]

Das geen vraag, da’s een vaststelling 😜 inderdaad kan dat niet. Tenminste.. nergens blijkt uit dat het wel zo is.
hence my question :P maar thanks :)

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik ben ook erg blij dat Diablo 3 voor Black Friday uitkomt. Dan kan ie nog mooi mee op vakantie :D Ondanks dat dit voor mij ook al de 3e gaat worden (PS4 en PC) zal me dat vast wel vermaken in de lange busreis.
sderooij schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:18:
De console-versies zijn op andere platformen ook volledig gescheiden. Van elkaar voor obvious Sony-gerelateerde redenen, maar ook van de PC ook gelukkig. Er zijn heel erg veel cheaters op console dus je moet er niet teveel waarde aan hechten. Diablo 3 is een spel wat je alleen met elkaar speelt dus als je bij cheaters in een game komt dan heb jij dus ook baat van die cheats, ondanks dat je er zelf niet actief aan meedoet.

(Het is een paar jaar geleden dat ik de ps4-versie voor het laatst speelde. Misschien is de situatie nu anders)

Misschien is het daardoor voor Switch-spelers het spel daardoor wel leuker dan wanneer er wel cross play zou zijn :)

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
@sderooij Ik sluit mij aan bij @BlackMage. Ook ik bezit zowel de PC als de PS4 versie. Speciaal de PS4 versie gekocht om lekker op de bank te spelen, Diablo leent zich daar ideaal voor. Echter na één van mijn eerste online potjes zat ik, zonder dat ik me daar bewust van was, met een cheater en het gevolg was dat ik er meteen klaar mee was... Daarom hoop ik juist dat het gescheiden blijft zodat dit niet gaat gebeuren op de Switch. Dat progressie ook voldoening geeft en er geen overpowered chars ineens in je party zitten die het spel bederven.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:35
BlackMage schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:39:
Misschien is het daardoor voor Switch-spelers het spel daardoor wel leuker dan wanneer er wel cross play zou zijn :)
Dat gaat niet gebeuren. De mechanics op console zijn anders dan hoe het op de PC speelt.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
Daniel. schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:49:
[...]

Dat gaat niet gebeuren. De mechanics op console zijn anders dan hoe het op de PC speelt.
Valt wel mee hoor. De veranderingen zitten vooral in de UI en in abilities die je niet vanuit je karakter gebruikt maar (op de pc) met je muis moet neerzetten.

En als je goed leest zie je ook dat ik nergens zei dat het kon gaan gebeuren. In tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Die metal slug. Oei.... dat is hardcore genadeloos moeilijk zeg! Haha!

Supervette game! Echt retro heaven de Switch. Helaas nog steeds geen ms pacman, en dat is balen. Een taito bundel met Phoenix en andere toppers van weleer zie ik ook graag komen.

En waar blijft Cave nou???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Turfschipper schreef op zondag 16 september 2018 @ 03:40:
Ik heb het nog nooit gespeeld, maar wel vaak genoeg in video's gezien. Het is van oorsprong een arcadespel, oftewel een kwartjesverslinder. Het moet moeilijk zijn. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:21
@Turfschipper
Oh man, dat zou gaaf zijn als Cave wat shmups uit gaat brengen!!

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:14
Turfschipper schreef op zondag 16 september 2018 @ 03:40:

Supervette game! Echt retro heaven de Switch. Helaas nog steeds geen ms pacman, en dat is balen. Een taito bundel met Phoenix en andere toppers van weleer zie ik ook graag komen.

En waar blijft Cave nou???
Ik heb me in de vakantie vermaakt met Contra, om precies te zijn super contra op x360. En ik ben heel eerlijk, zelfs met een controller met turbo functie was het ontzettend moeilijk, maar het is me gelukt! (game uitspelen en maxen qua achievements) en ik ben nou niet bepaald gods gift to gaming, dus hang in there en het gaat uiteindelijk vast lukken!

Maar idd, quarter gobblers, dus je weet waarom het lastig, contra is dat ook maar wel (behoorlijk) fair.

Maar phoenix? echt joh? vroeger als jongetje veel gespeeld op mijn 2600, maar zelfs als ik heel nostalgish ben en zelfs de arcade versie start, dan ben ik er echt wel vrij snel klaar mee volgens mij :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

RayNbow schreef op zondag 16 september 2018 @ 08:42:
[...]

Ik heb het nog nooit gespeeld, maar wel vaak genoeg in video's gezien. Het is van oorsprong een arcadespel, oftewel een kwartjesverslinder. Het moet moeilijk zijn. :p
Hehe, i know. Maar mijn skills zijn slechter ge-aged dan metal slug zelf. ;)

-

Phoenix zowat elke vakantie in Spanje vroeger helemaal grijs gespeeld in de speelhalletjes. Vond dat de leukere Galaga en Galaxian. Die ik ook nog steeds tof vind om te spelen overigens.

Je moet wel de arcade versie hebben dan.

[ Voor 24% gewijzigd door Turfschipper op 16-09-2018 22:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RayNbow
Compilatie van beelden van het NES-menu op de Switch:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat een rommeltje, rijen met 3, 4 of 5 games naast elkaar en door elkaar heen. Hoop dat ze gewoon ook netjes in een grid gezet kunnen worden.

En ben benieuwd naar de weergaveopties, of ze ook met integer scaling gespeeld kunnen spelen, en of CRT-scanlines een opties zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Magic op 17-09-2018 09:33 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Magic schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:28:
rijen met 3, 4 of 5 games naast elkaar
Je vergeet het getal 7 (edit) en 6. :p

[ Voor 3% gewijzigd door RayNbow op 17-09-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Ik hoop persoonlijk dat ze ook op termijn SNES classics gaan toevoegen. En VC met N64 en GC games mogen ook echt komen. Dat ze (toch) luisteren naar de fans is gebleken met Luigi's Mension en Animal Crossing

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Tsja.....je zou zeggen dat de snes en nes mini toch wel redelijk hun moment in de spotlight gehad hebben. Wellicht komen er nog een n64 en cube mini, maar kweet niet.......lijkt me toch geen reden om geen vc te hebben.
Dus dan is het enige andere argument dat ze het toch in de online service verwerken.......ik heb zelf nog geen nut voor het online abbonement, maar als je inderdaad een goed aanbod krijgt uit de back catalog van nintendo, dat is is voor mij als retro liefhebber wel verleidelijk.

Het enige waar ik mee zit is het roterende karakter. Stel ze doen snes yoshi island erin, en na een maand is ie weer weg, ik zou dat zwaar irritant vinden als ik hem dan nog niet uitgespeeld heb......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Sagat schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:20:
Tsja.....je zou zeggen dat de snes en nes mini toch wel redelijk hun moment in de spotlight gehad hebben. Wellicht komen er nog een n64 en cube mini, maar kweet niet.......lijkt me toch geen reden om geen vc te hebben.
Weet niet of je logica kan hangen aan het bedrijfsbeleid om dit soort dingen bij Nintendo :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Het enige waar ik mee zit is het roterende karakter. Stel ze doen snes yoshi island erin, en na een maand is ie weer weg, ik zou dat zwaar irritant vinden als ik hem dan nog niet uitgespeeld heb......
Volgens mij is dat nooit officieel gecommuniceerd. Wellicht omdat een paar bronnen het "netflix for nes games" hebben genoemd dat iemand dat zelf bedacht heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 22:19

Dit hebben ze na kritiek al aangepast, is volgens mij al een jaar geleden dat dit is aangepast op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met cities skyline op de switch? Net zo goed als op pc? Ben angstig voor de controls...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 21:17
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:13:
Iemand ervaringen met cities skyline op de switch? Net zo goed als op pc? Ben angstig voor de controls...
Nope, maar vind een prijs van 40 euro wel erg hoog voor dat spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Linkje3 schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:08:
[...]

Dit hebben ze na kritiek al aangepast, is volgens mij al een jaar geleden dat dit is aangepast op hun website.
Ok, dat is wel interresant. Nou ja, we gaan het wel zien

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:00

De Joycons van de Smash editie zijn niet zo spannend maar het dock ziet er op zich wel strak uit. Zodra Smash uit is zullen veel smash spelers de switch online wel aanschaffen, en dan zijn de nes games gewoon een leuk extra'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 19:05
Ga iig voor 35 euro het familie pakket aanschaffen qua online. Zit nog te twijfelen over de NES controllers, maar schijnbaar zijn die alleen voor de NES games. Tja, dat vind ik dan echt wel erg zonde. Zeker daar ze 60 euro zouden gaan kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:12:
Ga iig voor 35 euro het familie pakket aanschaffen qua online. Zit nog te twijfelen over de NES controllers, maar schijnbaar zijn die alleen voor de NES games. Tja, dat vind ik dan echt wel erg zonde. Zeker daar ze 60 euro zouden gaan kosten.
Precies, ik heb al een 8bitdo controller (de oude snes30) en die voldoet dan ook prima, voor hetzelfde geld heb je daar ook 2 van, en die kun je overal gebruiken, bijvoorbeeld shovel knight en mega man collection (en zelfs mario kart) spelen daar ook zalig mee :)

[ Voor 8% gewijzigd door Magic op 17-09-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 19:05
@Magic Heb die nog niet, maar toevallig was dat vandaag dat ik het tegen mijn vrouw al zei. Kan dan beter zo'n 8bit do halen en gaan. Dan heb ik er meer aan. Maar denk dat ik de pro controller gewoon blijf gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:13:
Ik zou meer angstiger worden over de performance ..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plantenbakkie
InF.Inc schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:41:
[...]

Ik zou meer angstiger worden over de performance ..
Met alle respect maar daar klopt niks van, van alle footage die ik heb gezien runt het gewoon best goed.

Ik zal ff zoeken naar de video.
Edit: YouTube: Cities Skylines on the Nintendo Switch Live!
Ps: er staan nog meer livestream van op dit kanaal.

[ Voor 19% gewijzigd door plantenbakkie op 17-09-2018 15:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Laatst online: 08:54
plantenbakkie schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:51:
[...]

Met alle respect maar daar klopt niks van, van alle footage die ik heb gezien runt het gewoon best goed.

Met alle respect maar daar klopt ook helemaal niks aan. Er zijn nu veel mensen die 15-20 uur in een stad hebben met rond de 100k inwoners ze klagen allemaal over hetzeflde, Mega framedrops bij in en uit zoomen.

De 3x speed optie schakelt het spel zelf al uit bij een stad van rond de 15.000 inwoners, je kunt alleen nog speed 1 en 2 doen dan en mensen die ver zijn zeggen dat 1 en 2 dezelfde speed is bij een grote stad.

Er zijn genoeg reviews van mensen die het spel 1 of 2 uur spelen en ja alles loopt er heerlijk en soepel, maar van te voren waren mensen meer bang over de performance op lange duur (net als bij PC ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

plantenbakkie schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:51:
[...]

Met alle respect, het spel is al gedowngrade, zonder mods een stuk minder aantrekkelijk. Maar koop het spel maar, bouw een redelijke stad (en niet dat lullig dorpje van het filmpje) en de performance krijgt een dikke hit. Je zult zien.. En kom dan maar terug op wat je schreef.

[ Voor 3% gewijzigd door JoeZuCK op 17-09-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:34
Zie nog geen reden om voor.online te gaan betalen eigenlijk, die nes games zijn gewoon zo oud dat ze me weinig boeien, als het N64 games waren geweest had ik het wel leuk gevonden. En er zijn dus ook geen party mogelijkheden met voice chat dat je buiten games om samen van game naar game kan gaan?

Wat een online service zeg, zou er nog geen euro voor betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Stylze op 17-09-2018 17:48 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Jup 'service'. Het is dat ik af en toe wel een potje Mario Kart online wil spelen. Ik gebruik daarvoor een mii. Ik weet niet eens of dat poppetje op mijn of haar account is aangemaakt. Stel dat laatste.. Kan ik alsnog tegen mijn vrouw online racen? En dat eerste?

Bij een jaar lidmaatschap krijg je 'tromgeroffel' Splatoon 2 jerseys. Wauw echt, ik word meteen lid. Wat een grap.

[ Voor 18% gewijzigd door JoeZuCK op 17-09-2018 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

South Park: The Stick of Truth komt op 25 september uit voor Nintendo Switch..
Hij kost 30 dollar (& dus ook euro)

https://news.ubisoft.com/...Coming-to-Nintendo-Switch

Sorry, effe serieus dit, wat een grap is dit..

Toen de nieuwe South Park uitkwam kreeg je die gratis bij PS4, Xbox One en PC..
Bij de Switch moet je dus en het tweede spel apart kopen en het eerste als je ze beide wilt..

K.W.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
KoensSocialL schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:43:
South Park: The Stick of Truth komt op 25 september uit voor Nintendo Switch..
Hij kost 30 dollar (& dus ook euro)

https://news.ubisoft.com/...Coming-to-Nintendo-Switch

Sorry, effe serieus dit, wat een grap is dit..

Toen de nieuwe South Park uitkwam kreeg je die gratis bij PS4, Xbox One en PC..
Bij de Switch moet je dus en het tweede spel apart kopen en het eerste als je ze beide wilt..
Ohjee, een commercieel bedrijf vraagt geld voor een product. Ze hebben die versie echt niet gratis weggegeven zonder dat ze dachten er winst uit te halen. Waarschijnlijk dachten ze de pre-orders (want het was enkel bij pre-order van deel 2) een boost te geven. Aangezien deel 2 al uit is gaat dat uiteraard niet gebeuren op de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantenbakkie
InF.Inc schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:26:
[...]

Met alle respect, het spel is al gedowngrade, zonder mods een stuk minder aantrekkelijk. Maar koop het spel maar, bouw een redelijke stad (en niet dat lullig dorpje van het filmpje) en de performance krijgt een dikke hit. Je zult zien.. En kom dan maar terug op wat je schreef.
Sorry dan dat ik de positieve footage en reacties die op YouTube en Reddit stonden geloofde😉

Ik vind het dan alsnog vreemd dat er aardig wat positieve mensen zijn die zeggen dat ze meer dan 20 uur in de game hebben en dat het best redelijk loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
plantenbakkie schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:32:
[...]

Sorry dan dat ik de positieve footage en reacties die op YouTube en Reddit stonden geloofde😉

Ik vind het dan alsnog vreemd dat er aardig wat positieve mensen zijn die zeggen dat ze meer dan 20 uur in de game hebben en dat het best redelijk loopt :)
De vraag is of je 20fps en een real time (1x) simulatiesnelheid acceptabel vind. 20fps zou ik nog mee kunnen leven voor een dergelijke game, maar ik vind 2 of 3 of meer keer snelheid iig op de pc wel een must. De consensus lijkt wel te zijn dat hij niet veel verder dan 20fps dipt.

Wat wel een ding is is dat er een paar reports zijn van mensen die melden dat de game zelfs in docked mode de batterij leegtrekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Is er een overzicht van first-party games op de Switch?

Er zijn wel lijsten van alle games, maar een first-party game kan ook van Bandai zijn gezien Bandai weer van Nintendo is.

Ik ben opzoek naar een lijst met first-party games voor de Switch, maar dat is nog niet zo makkelijk blijkbaar.

Dit zou de lijst met first-party games moeten zijn voor de switch:

1-2-Switch
Arms
Bayonetta
Bayonetta 2
Bayonetta 3
Captain Toad: Treasure Tracker
Daemon X Machina
Donkey Kong Country: Tropical Freeze
Fire Emblem: Three Houses
Fire Emblem Warriors
Fitness Boxing
Flip Wars
Go Vacation
Hyrule Warriors
KirbyStar Allies
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Mario Kart 8 Deluxe
Mario Tennis Aces
Nintendo Labo
Pokemon
Snipperclips
Splatoon 2
Super Mario Odyssey
Super Mario Party
Sushi Striker: The Way of Sushido
Xenoblade Chronicles 2

[ Voor 49% gewijzigd door Squ1zZy op 17-09-2018 22:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Stylze schreef op maandag 17 september 2018 @ 17:48:
Zie nog geen reden om voor.online te gaan betalen eigenlijk, die nes games zijn gewoon zo oud dat ze me weinig boeien, als het N64 games waren geweest had ik het wel leuk gevonden. En er zijn dus ook geen party mogelijkheden met voice chat dat je buiten games om samen van game naar game kan gaan?

Wat een online service zeg, zou er nog geen euro voor betalen.
Je hoeft het niet te kopen he. Niemand verplicht je. Ik vind het echter de saves backup al waard voor 20 euro per jaar. Dat is nog geen 2 euro per maand. En daar krijg ik nes games gratis bij en ik wil straks diablo 3 kunnen doen met een goede vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik heb niks met dat online abbo. Op tetris na geen online games ook nog. Maar wil graag wel mario 1 en 3 hebben.

Ik hoop dat je die nes games ook los kan kopen. Maar dat zal wel niet, of voor een onbehoorlijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Squ1zZy schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:28:
Is er een overzicht van first-party games op de Switch?
Dat moet vast te Googlen zijn. Is er iets specifieks dat je wilt weten?
Het hangt namenlijk ook af van wat je precies wilt. Tel je Nintendo als publisher ook mee, of niet? 2nd party?
In je lijstje staan namenlijk al een zooi 3rd party titels.

Als je een lijst van titels met Nintendo als publisher goed genoeg vind (want dit heeft alle 1st party titels en een enkele (al dan niet exclusieve) 3rd party titel:

Ga naar de E-shop, zoek één Nintendo titel, en klik op "Nintendo" net onderaan de titel. Dan krijg je een overzicht van alle titels van die publisher.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Sméagol schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 02:05:
[...]

Dat moet vast te Googlen zijn. Is er iets specifieks dat je wilt weten?
Het hangt namenlijk ook af van wat je precies wilt. Tel je Nintendo als publisher ook mee, of niet? 2nd party?
In je lijstje staan namenlijk al een zooi 3rd party titels.

Als je een lijst van titels met Nintendo als publisher goed genoeg vind (want dit heeft alle 1st party titels en een enkele (al dan niet exclusieve) 3rd party titel:

Ga naar de E-shop, zoek één Nintendo titel, en klik op "Nintendo" net onderaan de titel. Dan krijg je een overzicht van alle titels van die publisher.
Ik wil graag een lijst van alle 1st party games voor de Switch. Welke is volgens jou 3rd party dan? Naar mijn idee zijn dit 1st party games namelijk.

Ik heb deze lijst gebruikt:
Wikipedia: List of Nintendo Switch games

Hierop heb ik gezocht op publisher Nintendo.

Ook webshops doen het fout. Zie bijvoorbeeld:
https://www.bestbuy.com/s...acet%3DPublisher~Nintendo
code:
1
2
Minecraft - Nintendo Switch
Publisher:Nintendo SKU:5723312 Release Date:06/21/2018 ESRB Rating:E10+ (Everyone 10+)

Ik heb geselecteerd op "publisher:Nintendo" en daar zie je bij Minecraft "Publisher:Nintendo" staan terwijl dat Mojang moet zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Squ1zZy op 18-09-2018 07:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Squ1zZy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 06:03:
[...]

Ik wil graag een lijst van alle 1st party games voor de Switch. Welke is volgens jou 3rd party dan? Naar mijn idee zijn dit 1st party games namelijk.
Ja, wat ik zeg, het hangt af van wat je precies bedoelt met first party. Persoonlijk versta ik daaronder: games die gemaakt zijn door Nintendo's interne studios. Daarmnaast hanteer ik persoonlijk ook nog 2nd party (studios die (grotendeels) eigendom zijn van Nintendo (vroeger Rare als bekend voorbeeld, nu Monolith), andere mensen rekenen dit gewoon tot 1st party, en daarna 3rd party.

Maar daarnaast heb je dus games die gedistribueerd worden door Nintendo. Dit zijn natuurlijk alle games van Nintendo zelf (de 1st party games dus), maar ook af en toe 3rd party games, en dit wil ook per regio verschillen.

En om dan op je lijst terug te komen: dit is dus een lijst van games die gedistribueerd worden door Nintendo (ik neem aan dat dit dan regio EU is, zoals ik al zei, dat kan ook verschillen). Hier zitten ook enkele 3rd party titels tussen.

Alle Bayonetta games zijn 3rd party, gemaakt doort Platinum games. Deel 2 en straks deel 3 zijn exclusief voor Nintendo. Deel 1 was oorspronkelijk een Playstation 3 en Xbox 360 titel. Later geport naar WiiU, maar recentelijk ook naar PC.

De Warrior titels, Hyrule Warriors en Fire Emblem Warriors zijn 3rd party titels, van Koei Tecmo. Vanwege de rechten, de licences voor Fire Emblem en Zelda in dit geval, zijn deze 2 exclusief voor Nintendo. Maar de Warrior series gaat echt ver terug, en is op zo'n beetje alle systemen te vinden. Ik ben hier verder geen fan van, dus ook niet de expert.

Go Vacation, Snipperclips en Daemon X Machina zijn ook 3rd party.

Xenoblade Chronicles is dus iets wat ik zelf 2nd party noem. Monolith is tegenwoordig onderdeel van Nintendo, maar was oorspronkelijk een zelfstandig bedrijf dat games uitbracht voor Playstation.

Ik weet niet precies hoe 't zit technisch, maar er valt wat voor te zeggen dat Pokémon en ook Mario Tennis Aces 3rd party zijn. Gamefreak en voor zover ik kan zien ook Camelot, zijn geen onderdeel van Nintendo (al is dat bij Camelot praktisch bijna wel het geval, maar technisch gezien niet). Al liggen (een deel van) de rechten van die games wel bij intendo, en zijn daarom dus exclusief.

Nintendo kan bepaalde rechten hebben op een game, waardoor zo'n game exclusief is (wat duidelijk is als je Nintendo characters gebruikt zoals Mario Tennis Aces), maar dat wil niet zeggen dat de studio die de game maakt ook van Nintendo is.

Om even wat andere voorbeelden te noemen, Gamefreak, de voornaamste makers van de Pokémon games, hebben een paar jaar terug nog een game voor de Playstation (en PC) uitgebracht. Die game is niet terug te vinden op Nintendo consoles. Aan de andere kant, heb je b.v. Capcom, een grote 3rd party studio (en publisher), die in het verleden b.v. ook wel wat Zelda games heeft gemaakt.

Om het af te sluiten.. Wil je dus echt weten welke games door Nintendo zélf gemaakt worden, dan moet je hier beginnen:
Wikipedia: List of Nintendo development teams

Wil je een lijst van games die geditribueerd worden door Nintendo, kan je doen wat ik eerder zei, in de E-shop op "Nintendo" klikken, el zal de wikipedia lijst ook volstaan over het algemeen (al staan daar ook fouten in volgens mij).

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sagat
Magic schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:27:
[...]

Ohjee, een commercieel bedrijf vraagt geld voor een product. Ze hebben die versie echt niet gratis weggegeven zonder dat ze dachten er winst uit te halen. Waarschijnlijk dachten ze de pre-orders (want het was enkel bij pre-order van deel 2) een boost te geven. Aangezien deel 2 al uit is gaat dat uiteraard niet gebeuren op de switch.
Het probleem hier is dat je bij nintendo, voor dezelfde content vaak meer geld kwijt bent. In dit geval zelfs 30 euro vs gratis. (ik heb fractured but whole voor 15 euro gekocht voor ps4, en dus inc. stick of truth) deze beide games kopen kost me op de switch 60 euro verwacht ik.

Ja het zijn commerciele bedrijven, MAAR ik als multiplatform gamer, cherry pick juist door dit prijs gedrag wel heer erg mijn games. Ik moet wel heel graag iets portable willen spelen, een andere reden om te double dippen heb ik niet. Omdat vrijwel altijd de switch versie ook technisch at best gelijksoortig zal zijn en vaak zelfs minder......

Dit zou uiteindelijk weer tot het al oude gedrag kunnen leiden van 'alleen nintendo games verkopen goed, 3rd party niet' wat weer dan een gebrek aan games gaat opleveren.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
Sagat schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:13:
[...]

Het probleem hier is dat je bij nintendo, voor dezelfde content vaak meer geld kwijt bent. In dit geval zelfs 30 euro vs gratis. (ik heb fractured but whole voor 15 euro gekocht voor ps4, en dus inc. stick of truth) deze beide games kopen kost me op de switch 60 euro verwacht ik.

Ja het zijn commerciele bedrijven, MAAR ik als multiplatform gamer, cherry pick juist door dit prijs gedrag wel heer erg mijn games. Ik moet wel heel graag iets portable willen spelen, een andere reden om te double dippen heb ik niet. Omdat vrijwel altijd de switch versie ook technisch at best gelijksoortig zal zijn en vaak zelfs minder......

Dit zou uiteindelijk weer tot het al oude gedrag kunnen leiden van 'alleen nintendo games verkopen goed, 3rd party niet' wat weer dan een gebrek aan games gaat opleveren.
Ik geef je gelijk dat Ubisoft's prijsstelling allesbehalve interessant is, maar ze zullen vast een economische reden ervoor hebben. Je ziet echter wel op alle consoles dat games die later dan normaal gereleased worden, een hogere prijs krijgen dan de discounted versie op een ander platform. Gezien Switch momenteel het nieuwste platform is, zullen we hier nog wel even last van hebben. Voor de publisher is het een nieuwe release voor een ander segment van de markt, en zij proberen hier zoveel mogelijk uit te halen.

Als je een paar maanden wacht, zal deze vast een korting krijgen.
Squ1zZy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 06:03:
[...]

Ik heb deze lijst gebruikt:
Wikipedia: List of Nintendo Switch games

Hierop heb ik gezocht op publisher Nintendo.

Ook webshops doen het fout. Zie bijvoorbeeld:
https://www.bestbuy.com/s...acet%3DPublisher~Nintendo
code:
1
2
Minecraft - Nintendo Switch
Publisher:Nintendo SKU:5723312 Release Date:06/21/2018 ESRB Rating:E10+ (Everyone 10+)

Ik heb geselecteerd op "publisher:Nintendo" en daar zie je bij Minecraft "Publisher:Nintendo" staan terwijl dat Mojang moet zijn.
@Sméagol heeft al een heel goede uitleg gegeven, maar uit nieuwsgierigheid: waarom wil je dit weten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
JackAvery schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:10:
[...]

Ik geef je gelijk dat Ubisoft's prijsstelling allesbehalve interessant is, maar ze zullen vast een economische reden ervoor hebben. Je ziet echter wel op alle consoles dat games die later dan normaal gereleased worden, een hogere prijs krijgen dan de discounted versie op een ander platform. Gezien Switch momenteel het nieuwste platform is, zullen we hier nog wel even last van hebben. Voor de publisher is het een nieuwe release voor een ander segment van de markt, en zij proberen hier zoveel mogelijk uit te halen.

[...]

@Sméagol heeft al een heel goede uitleg gegeven, maar uit nieuwsgierigheid: waarom wil je dit weten? :D
@Sméagol Bedankt! Duidelijke uitleg :)
@JackAvery Ik heb het idee gehad om alle fysieke Switch games te sparen. Ik ga er wel mee door, maar het is veel lastiger dan ik had gedacht. Ook de kosten lopen erg op. Ik wou me misschien gaan focussen om alle 1st party games te gaan sparen (nieuw in seal bedoel ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
JackAvery schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:10:
[...]

[...]

Ik zie je punt. Maar omgedraaid, hollowknight was eerst op de switch EN korting. Ja die heb ik WEL gekocht.

Edit:
Prijs 14,99...ok wellicht geen korting :X enter the gungeon had ik wel met korting.... geloof ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 18-09-2018 13:24 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Turfschipper schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 01:32:
Ik heb niks met dat online abbo. Op tetris na geen online games ook nog. Maar wil graag wel mario 1 en 3 hebben.

Ik hoop dat je die nes games ook los kan kopen. Maar dat zal wel niet, of voor een onbehoorlijke prijs.
Dan is wellicht de pricewatch: Nintendo Classic Mini iets voor je? Staan Mario 1, 2 en 3 op met nog andere games als bonus erbij. Zie ongeveer halverwege deze pagina voor alle games.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:21:
[...]
Dan is wellicht de pricewatch: Nintendo Classic Mini iets voor je? Staan Mario 1, 2 en 3 op met nog andere games als bonus erbij. Zie ongeveer halverwege deze pagina voor alle games.
voor hetzelfde geld heb je 3 jaar switch online, en als de memberkortingen een beetje meevallen nog wat meer zelfs :)

hoewel daar Super Mario 2 nog wel de grote ontbrekende is, voor mij gelukkig geen gemis, dat vind ik verreweg de minste :z

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.