[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.211 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JackAvery schreef op zondag 29 juli 2018 @ 10:30:
Weet er eigenlijk iemand of third-party GameCube adapters voor de WiiU werken op Switch? Ik meen me te herinneren dat de officiële werkt... voor Smash zal ik ook liever gewoon mijn originele NGC controllers bovenhalen dan nieuwe kopen.
De Mayflash adapter werkt ook (geef een vierde speler voor MK8 de GC controller)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 23:08

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Hier loop ik inmiddels wel tegen problemen aan met de Switch en zeker met Octopath Traveler en Stardew Valley(guilty pleasure) mijn weekenden en vrije uurtjes gaan echt enorm snel..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:03
He, een Cait...
...
...m'n attacks missen hun doel?

Okay, dan pakken we het anders aan...

En wat fanart over Tressa's ware aard:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nc2qp6c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gecYzRb.png

[ Voor 33% gewijzigd door RayNbow op 30-07-2018 06:58 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Zeror schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:28:
Ik heb Paladins op m'n Switch gezet. Toffe game. Zat nog te twijfelen voor de aanschaf, maar nu ie gratis is en ik hem heb gespeeld, ben ik wel overtuigd.
Het is wel leuk. Maar... ik weet niet.. het mist wat 'fluïditeit'. Het loopt niet zo lekker. Ja, wel op 60 fps maar het bewéégt niet echt fijn. Geen headbob of iets lijkt het. Alsof je alleen maar door de levels heenbeweegt zonder een karakter te besturen zeg maar.

Ben nog niet helemaal overtuigd. Het is natuurlijk ook een kwestie van wennen, het werkt allemaal net even anders.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• watdachtjijnou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-08 14:37
Van het weekend Octopath gekregen van mijn vrouw (die had weer opgepikt dat ik mijn oog erop had laten vallen, dus als verrassing meegenomen na een dagje shoppen :P). Stiekem staat er dus al meer dan 6 uur op mijn save, geen idee waar ik die tijd vandaan heb gehaald :P

Ondertussen nog druk bezig met Mario Odyssey en Zelda, die ik allebei afwisselde. Maar nu met Octopath erbij denk ik dat ik toch wel een weekje verlof kan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 30 juli 2018 @ 06:14:
He, een Cait...
...
...m'n attacks missen hun doel?

Okay, dan pakken we het anders aan...
De eerste Caits kun je met een Soulstone (M) oneshotten. De fatties zijn wat meer uitdaging, maar ook wel te doen met de juiste tactieken :-) heb van het weekend alle Basic Jobs unlocked, ben wel bijna het level dat ik de Advanced kan gaan pakken. Cyrus met Peacock Strut en Divine skill doet nu 9999 damage per hit. M'n Ophilia is Cleric/Warrior, H'aanit Hunter/Thief, Cyrus Scholar/Dancer en Primrose Dancer/Scholar. Uiteindelijk ga ik heb de Advanced Jobs geven. De rest moet ik nog even gaan levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:08:
[...]

De eerste Caits kun je met een Soulstone (M) oneshotten.
Ik ben een items hoarder... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:41:
[...]

Ik ben een items hoarder... :p
Ik hoard liever EXP/JP, die items kun je namelijk jatten van villagers/vijanden :p die Caits komen wat minder vaak voor. Zelfs zonder alles leeg te roven heb ik altijd 20ish (M) stones :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:49:
[...]

Ik hoard liever EXP/JP, die items kun je namelijk jatten van villagers/vijanden :p die Caits komen wat minder vaak voor. Zelfs zonder alles leeg te roven heb ik altijd 20ish (M) stones :p
Zoveel heb ik er nog niet. Heb tot nu toe nog maar 1 ch02 uitgespeeld en ben ik momenteel bezig met Carrion Cave aan het verkennen.

(Wilde eig. ergens anders heen en voordat ik het wist was ik afgeleid en kwam ik in Bolderfall terecht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Wat Octopath betreft:

Ik begon met H'aanit en speelde ondertussen alle andere karakters vrij. De laatste was Ophelia, waarna ik naar chapter 2 van Therion doorreisde.

Bij die boss van Therion (ch. 2) leek me al snel dat die te hoog gegrepen was voor mijn team. Nu ben ik uit die stad weg en maar wat aan het rondlopen om extra te levellen in de hoop daar mijn slag te kunnen slaan bij die boss.

Nog anderen die dit meemaakten? Of hebben jullie extra tips? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 14:33
Een vraagje. Zijn blauw-blauw, rood-rood joycons beter of is zwart-zwart ook wel ok. Want ik zie dat switch met zwarte joycons duurder is dan
blauw-rood switch. Je hebt geen blauw-blauw switch natuurlijk nog niet tenminste. zwart is grijs 😀

[ Voor 5% gewijzigd door Sub-madara1310 op 30-07-2018 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:16
Sub-madara1310 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:15:
Een vraagje. Zijn blauw-blauw, rood-rood joycons beter of is zwart-zwart ook wel ok. Want ik zie dat switch met zwarte joycons duurder is dan
blauw-rood switch. Je hebt geen blauw-blauw switch natuurlijk nog niet tenminste. zwart is grijs 😀
Op de kleur na is het allemaal het zelfde. Verschil in prijs zal worden veroorzaakt door een verschil in vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:00

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Nee, het probleem bij de launch was dat veel mensen zwart-zwart wilde. Ik werd toen nog gebeld met devraag of ik niet liever een andere kleur wil hebben.

Mijn vermoeden (zeker weten doe ik het niet) is dat probleem nu nog speelt.

Overigens heeft mijn broertje een gekleurde variant en daar ben ik stiekem best jaloers op :X

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13
Iemand zin in een nieuwe Picross?

Komt volgende week al!

https://www.nwtv.nl/169732/picross-s2-aangekondigd/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sub-madara1310
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 14:33
DevWouter schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:18:
[...]

Nee, het probleem bij de launch was dat veel mensen zwart-zwart wilde. Ik werd toen nog gebeld met devraag of ik niet liever een andere kleur wil hebben.

Mijn vermoeden (zeker weten doe ik het niet) is dat probleem nu nog speelt.

Overigens heeft mijn broertje een gekleurde variant en daar ben ik stiekem best jaloers op :X
İk twijfel nog effe. rood-rood blauw-blauw lijkt me wel leuk om mee te spelen. Vooral alsje nog een joystick koopt want die is toch al zwart😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09 07:59
Je hebt geen blauw-blauw switch natuurlijk nog niet tenminste
Er is toevallig een set joy-cons beschikbaar die de kleuren omgewisseld hebben, stiekem wil ik dat doen omdat beide blauwe joycons + de console er mooi uitzien. Misschien als kadootje voor kerstmis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vrienden van mij hebben de rood-blauwe controllers omgewisseld voor zwarten omdat de kinderen altijd ruzie hadden over wie de blauwe mocht :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04

DukeBox

loves wheat smoothies

Eymas schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:27:
Er is toevallig een set joy-cons beschikbaar die de kleuren omgewisseld hebben, stiekem wil ik dat doen omdat beide blauwe joycons + de console er mooi uitzien. Misschien als kadootje voor kerstmis :)
* DukeBox heeft dat ook gedaan.. is ook meteen duidelijk van wie welke switch is (een helemaal blauwe en een helemaal rood/neon)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Matey schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:10:
Wat Octopath betreft:

Ik begon met H'aanit en speelde ondertussen alle andere karakters vrij. De laatste was Ophelia, waarna ik naar chapter 2 van Therion doorreisde.

Bij die boss van Therion (ch. 2) leek me al snel dat die te hoog gegrepen was voor mijn team. Nu ben ik uit die stad weg en maar wat aan het rondlopen om extra te levellen in de hoop daar mijn slag te kunnen slaan bij die boss.

Ik heb niet hoeven te grinden voor die boss, maar vlekkeloos ging ie hier niet (volgens mij was ook alleen m'n partyleader Primrose op een hoog genoeg level). Ik had btw wel de scholar-subclass gevonden op weg naar het gebied waar je nu bent. Verder zorgde ik er voor dat m'n party redelijke armor had.

Voor tips... gebruik de Analyze skill van de Scholar class om in ieder geval te weten te komen waar de boss weak voor is en probeer je party hierop in te richten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Wat Octopath betreft:

spoiler:
Aangezien de baas zijn grote aanval een elemental attack is: Zorg dat je een cleric met "Reflective Veil" en voldoende spell points bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 11:35
Mrs. Lissie schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 16:46:
Hebben jullie ook last om te verbinden met Paladins? Ik krijg steeds 'player disconnected'.
Ik heb hetzelfde probleem, wanneer de game gaat laden na character select word ik teruggezet naar het login scherm met de melding "player disconnected". Inloggen gaat daarna ook niet meer.

De standaard zaken al geprobeerd zoals game opnieuw installeren, Switch zelf resetten. Andere games draaien online prima (Mario Kart 8 Deluxe, Splatoon 2, Fortnite). Enige wat ik nog kan bedenken is dat ik moet gaan klooien met port forwarding op de router, maar dat was destijds met de Wii en Monster Hunter Tri ook niet zo'n succes.

Mocht iemand een fix weten dan hoor ik die graag! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mrs. Lissie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-01-2022
VP2000 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:52:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, wanneer de game gaat laden na character select word ik teruggezet naar het login scherm met de melding "player disconnected". Inloggen gaat daarna ook niet meer.

De standaard zaken al geprobeerd zoals game opnieuw installeren, Switch zelf resetten. Andere games draaien online prima (Mario Kart 8 Deluxe, Splatoon 2, Fortnite). Enige wat ik nog kan bedenken is dat ik moet gaan klooien met port forwarding op de router, maar dat was destijds met de Wii en Monster Hunter Tri ook niet zo'n succes.

Mocht iemand een fix weten dan hoor ik die graag! :)
Ik heb inmiddels contact opgenomen met HI-Rez Studios en zij geven dit aan:

1. From the home screen, go to System Settings.
2. In System Settings, go to Data Management
3. Select Manage Save Data/Screenshots and Videos
4. Select Paladins, and remove the save data (this does not affect your account information)
5. Go to System Settings once more, and select Formatting Options
6. Select Reset Cache, and confirm the action.
7. Now, you'll want to power cycle your console. Press and hold the power button for 12 seconds (keep holding even when the power options menu appears), wait for the system to power down completely, then press the power button again to turn it on.

We will also want to make sure that you have the proper ports open on your router.

You can find your router model / brand on this page: https://portforward.com/router.htm

Follow the guide to open the following ports for Paladins on the Switch:

UDP: 9000, 9001
TCP: 9002-9999

Helaas werkte bij mij dit nog niet, toen het volgende geprobeerd:

Lets try changing the MTU for your console:

MTU stands for "maximum transmission unit" and represents the size of each packet of data the console receives per request. Increasing this number can help if you’re experiencing lag during online matches, here's how to change it:

• Go to System Settings
• Click Internet and then Internet Settings
• Select the network currently active
• Choose to Change Settings and highlight the MTU option
• Change the number to 1500

Then lets configure your network to use the Google DNS, for detailed instructions on how to do so go to the following link:

https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using

De MTU instellingen aanpassen was voor mij voldoende om het spel werkende te krijgen. Ik hoop dat je er wat aan heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Mrs. Lissie schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:04:
[...]

Ik heb inmiddels contact opgenomen met HI-Rez Studios en zij geven dit aan:

1. From the home screen, go to System Settings.
2. In System Settings, go to Data Management
3. Select Manage Save Data/Screenshots and Videos
4. Select Paladins, and remove the save data (this does not affect your account information)
5. Go to System Settings once more, and select Formatting Options
6. Select Reset Cache, and confirm the action.
7. Now, you'll want to power cycle your console. Press and hold the power button for 12 seconds (keep holding even when the power options menu appears), wait for the system to power down completely, then press the power button again to turn it on.

We will also want to make sure that you have the proper ports open on your router.

You can find your router model / brand on this page: https://portforward.com/router.htm

Follow the guide to open the following ports for Paladins on the Switch:

UDP: 9000, 9001
TCP: 9002-9999

Helaas werkte bij mij dit nog niet, toen het volgende geprobeerd:

Lets try changing the MTU for your console:

MTU stands for "maximum transmission unit" and represents the size of each packet of data the console receives per request. Increasing this number can help if you’re experiencing lag during online matches, here's how to change it:

• Go to System Settings
• Click Internet and then Internet Settings
• Select the network currently active
• Choose to Change Settings and highlight the MTU option
• Change the number to 1500

Then lets configure your network to use the Google DNS, for detailed instructions on how to do so go to the following link:

https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using

De MTU instellingen aanpassen was voor mij voldoende om het spel werkende te krijgen. Ik hoop dat je er wat aan heb!
Dat laatste heb ik ook moeten doen om Rocket League bij mijn vriendin thuis enigszins normaal te kunnen spelen. Daarnaast werkte de wireless internet connectie niet mee, de geleverde brakke router voor het internet in combinatie met alle betonnenmuren van de nieuwbouw is funest.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
Top, dankje voor het doorzetten @Mrs. Lissie . Vanavond even prutsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrs. Lissie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-01-2022
Graag gedaan! Succes. Ben benieuwd of dit het voor jouw ook oplost!
VP2000 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:35:
Top, dankje voor het doorzetten @Mrs. Lissie . Vanavond even prutsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13
Iemand trouwens al de Rpg adventure game Tanzia al geprobeerd. Ik krijg er een erg WoW feeling bij als ik het filmpje bekijk.

https://www.nintendo.com/games/detail/tanzia-switch

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
Mrs. Lissie schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:05:
Graag gedaan! Succes. Ben benieuwd of dit het voor jouw ook oplost!

[...]
Yep, UTM naar 1500 gezet en zowaar! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:06
Zeror schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:18:
Iemand trouwens al de Rpg adventure game Tanzia al geprobeerd. Ik krijg er een erg WoW feeling bij als ik het filmpje bekijk.

Meestal vind ik de graphics en dergelijke niet zo belangrijk, maar ik krijg bij deze game wel erg het gevoel alsof het uit het jaar 2000 komt..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat Octopath betreft:

Er staan recommended levels bij, meestal kun je wel weg komen als je er max 3 levels onder zit. Je zou een ch2 van een lagere requirement kunnen doen. Heb je al je party members evenredig geleveled, of een paar specifiek? Ik zat bij aanvang van de chapter 2s namelijk in de 25-35 regio qua levels met 4-5 characters. Zorg voor degelijke gear. Met Steal kun je zeldzame dingen vroeg krijgen, en Inquire van Cyrus speelt in bepaalde steden korting en nieuwe supplies vrij.

Overigens, die vraag over Joycons eerder: de Switch is zwart, de controllers zijn grijs, niet zwart.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2018 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:13:
de controllers zijn grijs, niet zwart.
Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/wQosJ-ixcwkQRLJPY9mpmXr242BJGrBKvJsDz_evSW0.jpg?s=06a265a04c64c50d9b14d9f1afeebab9
spoiler:
Devkit :p
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:13:
Ik zat bij aanvang van de chapter 2s namelijk in de 25-35 regio qua levels met 4-5 characters.
Dat is een stuk verder dan waar ik was toen ik met Therion's ch02 begon. Volgens mij was alleen Prim (m'n party leader) boven lvl 20, de overige 7 characters waren ergens tussen lvl 13-18 of zo.

Momenteel begint Prim tegen lvl 30 aan te hikken gezien ik weer een Cait tegenkwam toen ik Carrion Cave aan het uitpluizen was. H'aanit, Ophelia en Tressa zijn nu in hun mid-20s.

[ Voor 49% gewijzigd door RayNbow op 30-07-2018 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caits zijn volgens mij gewoon random, en spawnen vaker op bepaalde plekken. Ik had er eentje in mn eerste speeluur :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:39:
Caits zijn volgens mij gewoon random, en spawnen vaker op bepaalde plekken. Ik had er eentje in mn eerste speeluur :p
Oh, dat geloof ik best. In de eerste uurtjes kwam ik ook een Cait tegen toen m'n party uit slechts 2 man bestond... en dan tevergeefs de Cait proberen te breaken en 'm dan volgens zien vluchten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:11:
[...]

Oh, dat geloof ik best. In de eerste uurtjes kwam ik ook een Cait tegen toen m'n party uit slechts 2 man bestond... en dan tevergeefs de Cait proberen te breaken en 'm dan volgens zien vluchten. :p
Er zijn nog twee Cait-varianten, de tweede (soort fatso Cait) flee'd pas vaak nadat alle andere enemies dood zijn. De catch is alleen dat ie ze elke beurt voor 3000 healed (en 80HP heeft, en (L) Soulstones maar 10-20 damage doen) :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2018 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Martinspire schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:23:
Iets anders dan, nog een paar dagen en dan is het 7 augustus, wanneer Overcooked 2 uit komt:
En daar was een nieuwe video van uitgekomen voor wat er in de pre-order te krijgen is.
[video]

Ben nog wel even benieuwd of je die cross platform of whatever kunt doen. Al ben ik al wel blij dat er sowieso online coop in zit. Lijkt me de beste coop game van het jaar in ieder geval :P
Voorbesteld, zusje van mijn vriendin ook want die had ik al helemaal lekker gemaakt voor Overcooked (1) :P

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
Huidige stand van zaken (30 juni, 2018):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4m1WzP5.png

Bijna de GameCube ingehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:18:

Als je met WoW feeling bedoelt "erg slechte graphics/animaties en achterhaalde gameplay" dan ja :+ Dat ze dit nog durven te maken/uit te brengen anno 2018... ziet eruit als een HBO game design-project.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
  • Laatst online: 06:54
RayNbow schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:40:
[afbeelding]

Een aantal interessante details:
  • In Q1 2018 is er iets minder hardware verkocht dit kwartaal dan in Q1 2017 (-5%). Van de 1.88m Switches die verkocht zijn in het kwartaal, komen er 700.000 uit 'Other' territories (dus voornamelijk Europa).
  • Totale software sales voor dit kwartaal ligt op 17.96m (Q1 2017 was dit 8.14m). Totale operating profit is bijna verdubbeld tov Q1 2017 (+88.4%).
  • DKCR:TF heeft 1.4 miljoen exemplaren verscheept, dit is meer dan Mario Tennis Aces (1.38m), en meer dan de WiiU versie (1.12m in december 2014).
  • De grote drie: Mario Odyssey zit aan 11.17m, MK8D verkocht 10.35m, Breath of the Wild is ondertussen door 9.32m mensen gespeeld
  • Andere titels met updates: Xenoblade Chronicles 2 (1.42m), Kirby (1.89m), ARMS (2.01m), 1-2-Switch (2.45m), Splatoon 2 (6.76m). Van Nintendo Labo zijn er gezamelijk 1.39 miljoen exemplaren verkocht.
  • Digitale sales voor dit kwartaal waren 24.2% van alle software sales. Omzet van alle digitale sales is zeer significant gestegen in vergelijking met Q1 2017 (11 miljard yen -> 18.5 miljard, +68% dus)
Software doet het dus erg sterk. Hardware doet het naar verwachtingen lijkt het, want Nintendo heeft de schattingen voor het hele fiscale jaar niet aangepast, deze waren 100m verkochte software and 20m aan hardware. Q1 is gewoonlijk het zwakste kwartaal van het fiscale jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 12:11
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2018 @ 00:07:
Ik heb de Smash GC controller, en de originele controllers nog, dus ga niet voor de knockoff troep. Het was toen al inferieur, en volgens mij nu nog steeds. Heb nog nooit voor een console een third-party controller vastgehouden die van enige kwaliteit was.
hrmmm, in de FGC is het spelen met de default controller vaak geen opie (denk dat de smashers de enige uitzondering zijn) maar fight sticks en pads zijn vaak prima, waarbij ik gelijk toegeef dat de sticks kwalitatief vaak beter zijn dan de pads, maar andere prijsklasse......en als padwarrior heb ik liever een kwalitatief iets mindere pad dan een perfecte joystick :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:16:
[...]

hrmmm, in de FGC is het spelen met de default controller vaak geen opie (denk dat de smashers de enige uitzondering zijn) maar fight sticks en pads zijn vaak prima, waarbij ik gelijk toegeef dat de sticks kwalitatief vaak beter zijn dan de pads, maar andere prijsklasse......en als padwarrior heb ik liever een kwalitatief iets mindere pad dan een perfecte joystick :+
Bij Smash Tournaments neem je altijd je eigen GC controller mee. Een van de grootste Nederlandse Smash gatherings heet zelfs "Bring Your Own Controller" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Bij Smash Tournaments neem je altijd je eigen GC controller mee. Een van de grootste Nederlandse Smash gatherings heet zelfs "Bring Your Own Controller" :D
Volgens mij is dat standaard bij alle fighting game tournaments :)

Maar waar bij SF/marvel/kof/anime games sticks volgens mij het meest gebruikt zijn is het bij smash wel altijd zo geweest dat het merendeel speelt op de orginele pads.......maar to be honest, ik volg(de) voornamelijk streetfighter, als het tijd voor Smash is bij Evo ga ik doorgaans even bijslapen :P

Bij mk/injustie en KI zie je volgens mij ook vaak/vaker pads en soms zelfs ook de default xbox/ps controllers

Ga jij dit weekend het Smash tournooi kijken (en eventueel andere games) bij Evo?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:44:
[...]

Als je met WoW feeling bedoelt "erg slechte graphics/animaties en achterhaalde gameplay" dan ja :+ Dat ze dit nog durven te maken/uit te brengen anno 2018... ziet eruit als een HBO game design-project.
Schandalig inderdaad dat een onafhankelijke gamestudio niet de middelen heeft om een AAA-style game te maken. :D

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RayNbow schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:40:
[afbeelding]

En ook gewoon 6x (ook in andere plaatjes) million verkeerd schrijven.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-09 03:13
CyBeR schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Of je snapt de grap niet. Of je doet alsof je de grap niet snapt. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

shadowkid053 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:08:
[...]

Of je snapt de grap niet. Of je doet alsof je de grap niet snapt. :D
D'r is geen grap?

De Mii komt hier vandaan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gfaB72l.png

En daar staat gewoon netjes 'million'.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 31-07-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
CyBeR schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Ja, dat viel me ook al op. Schijnt trouwens wel een vaak voorkomende typo te zijn (als ik Twitter als bron gebruik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-09 03:13
RayNbow schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Ja, dat viel me ook al op. Schijnt trouwens wel een vaak voorkomende typo te zijn (als ik Twitter als bron gebruik).
Blijkbaar Switchen ze dat zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 09:58

Mystikal

It never hurts to help!

Zo vandaag mijn Switch opgestuurd. Helemaal dood, gaat niet meer aan, zowel in dock als buiten dock. Wordt nog wel warm tijdens het opladen, maar meer dan dat krijg ik er niet uit.

Hopelijk blijven de save-games gespaard anders moet ik mijn zoontje van 8 teleurstellen (hij is enige die er op speelt).

Ik begreep dat het normaal gesproken dag of 10 duurt voordat je hem weer in bezit hebt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 19:11
Mystikal schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:38:
Zo vandaag mijn Switch opgestuurd. Helemaal dood, gaat niet meer aan, zowel in dock als buiten dock. Wordt nog wel warm tijdens het opladen, maar meer dan dat krijg ik er niet uit.

Hopelijk blijven de save-games gespaard anders moet ik mijn zoontje van 8 teleurstellen (hij is enige die er op speelt).

Ik begreep dat het normaal gesproken dag of 10 duurt voordat je hem weer in bezit hebt.
Succes, heb mijn dochter van 7 eens moeten uitleggen dat haar game saves weg waren. Hoop dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Heren! Ik zoek een goedkopere versie van het officiële dock om op kantoor neer te zetten en te laten staan in principe zodat ik alleen de switch mee hoef te nemen. Hebben jullie goeie opties? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
OllyNL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:46:
Heren! Ik zoek een goedkopere versie van het officiële dock om op kantoor neer te zetten en te laten staan in principe zodat ik alleen de switch mee hoef te nemen. Hebben jullie goeie opties? Bij voorbaat dank!
Als hij moet blijven werken dan kom je niet onder de officiële dock uit. Als je dagelijks "zal hij nog werken"-roulette wil spelen, dan is elk ander dock prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:04:
[...]

Schandalig inderdaad dat een onafhankelijke gamestudio niet de middelen heeft om een AAA-style game te maken. :D
Er komt genoeg moois uit indie-studios. Mooier dan dit, in ieder geval. Mag er geen kritiek zijn, omdat deze mensen niet voor EA/Ubisoft werken?
Sagat schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:28:
[...]

Volgens mij is dat standaard bij alle fighting game tournaments :)

Maar waar bij SF/marvel/kof/anime games sticks volgens mij het meest gebruikt zijn is het bij smash wel altijd zo geweest dat het merendeel speelt op de orginele pads.......maar to be honest, ik volg(de) voornamelijk streetfighter, als het tijd voor Smash is bij Evo ga ik doorgaans even bijslapen :P

Bij mk/injustie en KI zie je volgens mij ook vaak/vaker pads en soms zelfs ook de default xbox/ps controllers

Ga jij dit weekend het Smash tournooi kijken (en eventueel andere games) bij Evo?
Meestal kijk ik niet live mee, maar wellicht tune ik even in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:22:
[...]

Er komt genoeg moois uit indie-studios. Mooier dan dit, in ieder geval. Mag er geen kritiek zijn, omdat deze mensen niet voor EA/Ubisoft werken?

[...]

Meestal kijk ik niet live mee, maar wellicht tune ik even in :p
Ik heb er wel is voor vrijgenomen :$ :X
Maar nu doe ik dat niet meer
(heeft helemaal niets te maken met een papadag op maandag O-) )
Het is natuurlijk allemaal niet heel spannend en je hebt minder kans op spoilers dan met voetbal of de F1 ofzo, maar ik vind het toch wel leuk om dit live te zien.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
Magic schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:48:
[...]

Als hij moet blijven werken dan kom je niet onder de officiële dock uit. Als je dagelijks "zal hij nog werken"-roulette wil spelen, dan is elk ander dock prima.
Oh ja joh, zo erg? Thx voor de reactie iig. Is nogal prijzig z'n dock namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:52

Polycom

Poes van goud

Verwachten jullie eigenlijk dat Nintendo spoedig met update komt van de Switch? Iets in de trant van Switch XL (zoals ze ook met de DS hebben gedaan)
Ik wil eigenlijk wel een switch halen maar wacht op een update of price-drop :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Polycom schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:04:
Verwachten jullie eigenlijk dat Nintendo spoedig met update komt van de Switch? Iets in de trant van Switch XL (zoals ze ook met de DS hebben gedaan)
Die vraag komt elke week langs, het antwoord vind je hier: http://www.ask8ball.net/ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

5.0.0 included hw bringup for a new SoC called Mariko. nvidia calls it t214 (it's a fork of tegra X1), it has a custom nintendo bootrom, new key material, new pmic (and new pcb!). however it will probably look identical from outside ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
@Bisamrat Als ik het goed begrijp ligt "Mariko" al in de winkel, die moet de hardware hack oplossen.

Zoals @Magic zei, je kan gaan raden. Ik verwacht geen nieuwe versie tot ten vroegste volgend jaar.. en tenzij Switch verkopen lager liggen dan verwacht in het volgende kwartaal, zou ik ook niet denken dat er een pricedrop aankomt in 2018. Heel misschien een stealth-korting via een bundel, maar Nintendo heeft liever die extra marge per toestel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:52

Polycom

Poes van goud

:9 Sorry ben te lui voor het doorlezen van het topic, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

OllyNL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:58:
[...]

Oh ja joh, zo erg? Thx voor de reactie iig. Is nogal prijzig z'n dock namelijk..
Minder prijzig dan een nieuwe Switch.

Vergeet overigens niet dat de Dock geleverd wordt met een voeding en een HDMI kabel, dus je krijgt iets meer dan alleen 't Dock zelf.

Ik heb er overigens een tweedehands gekocht, dat scheelde toch net weer twee tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
JackAvery schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:23:
@Bisamrat Als ik het goed begrijp ligt "Mariko" al in de winkel, die moet de hardware hack oplossen.
Nee, de nieuwere Switches komen niet met fw 5.0, dus deze Switches hebben niet de Mariko-revisie van de Tegra-chip. Het klopt wel dat een van de bootrom vulnerabilities wel is gepatcht in recentere Switces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
RayNbow schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:10:
[...]

Nee, de nieuwere Switches komen niet met fw 5.0, dus deze Switches hebben niet de Mariko-revisie van de Tegra-chip. Het klopt wel dat een van de bootrom vulnerabilities wel is gepatcht in recentere Switces.
Ik baseerde me onder andere hierop en op posts van ResetEra, maar was niet zeker of de hardware update nog meer zou inhouden dan dat. Duidelijk dus dat dit wel een hardware update is, maar geen Mariko.

In ieder geval, het punt dat ik eigenlijk wou maken - en dat nog steeds geldt - is dat Mariko relatief irrelevant is voor de vraag of er een revisie uit zal komen (tenzij iemand homebrew wilt draaien).

[ Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 31-07-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
CyBeR schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:53:
[...]

Minder prijzig dan een nieuwe Switch.

Vergeet overigens niet dat de Dock geleverd wordt met een voeding en een HDMI kabel, dus je krijgt iets meer dan alleen 't Dock zelf.

Ik heb er overigens een tweedehands gekocht, dat scheelde toch net weer twee tientjes.
Minder prijzig dan een nieuwe switch is een beetje een raar argument toch? Maar idd, kabeltjes zitten er ook bij. Neemt niet weg dat het een ongelooflijk duur plastic kastje is..

Zal kijken of ik iets kan vinden op marktplaats, thx voor de tip :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

Nog wat datums van opkomende games:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YUuw9B4.png

Van fitness boxing heb ik nog niet gehoord? :?

[ Voor 22% gewijzigd door KoensSocialL op 31-07-2018 15:25 ]

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdachtjijnou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-08 14:37
Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met 'goedkope alternatieve' Switch Pro Controller, zoals deze?

Ik zie deze al een tijdje in de verkoop maar kan er maar weinig over vinden, naast de reacties op de Ali-pagina zelf. Ik heb nu 2 paar joycons, om ook 4-player games te kunnen spelen, maar een dedicated controller lijkt me ook wel wat. Alleen vind ik 70 pegels voor de Pro controller nét teveel van het goeie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

OllyNL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:36:
[...]

Minder prijzig dan een nieuwe switch is een beetje een raar argument toch?
Als je met onofficiele producten de kans loopt je Switch permanent te bricken (en dat is bepaald niet iets wat nog nooit voorgekomen is), zou ik dat niet zeggen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
CyBeR schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:31:
[...]

Als je met onofficiele producten de kans loopt je Switch permanent te bricken (en dat is bepaald niet iets wat nog nooit voorgekomen is), zou ik dat niet zeggen eigenlijk.
Ik begrijp nu wat je ermee bedoelde. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 15:50
KoensSocialL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:24:
Oktober - Mario Party
November - Pokemon
December - Smash

_/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 11:02

Martinspire

Awesomeness

[afbeelding]

Ik gok links DS en rechts Switch?

Vraag me nog wel af wat we aan 3rd party gaan krijgen wat vooralsnog is dat op Overcooked na niet zo heel spannend volgens mij

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
watdachtjijnou schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:31:
Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met 'goedkope alternatieve' Switch Pro Controller, zoals deze?

Ik zie deze al een tijdje in de verkoop maar kan er maar weinig over vinden, naast de reacties op de Ali-pagina zelf. Ik heb nu 2 paar joycons, om ook 4-player games te kunnen spelen, maar een dedicated controller lijkt me ook wel wat. Alleen vind ik 70 pegels voor de Pro controller nét teveel van het goeie.
Lijkt op een goedkope X1 controller clone. Heb deze nog nooit gezien dus kan je niet helpen, maar ik moet zeggen dat de Pro controller echt enorm fijn in de hand ligt. Uitgezonderd de d-pad kan ik er eigenlijk niks negatiefs over zeggen... en op bvb. Amazon valt ie vaak voor 55-60 euro al te vinden.

@Martinspire : die lijstjes op Nintendos financiële rapporten zijn altijd erg beknopt, meer dan highlights zijn het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 21:58

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

[afbeelding]

Kan ik ook minnen uitdelen op een post? De belangrijkste game van 2018 mist: eind volgende maand (28-8) Monster Hunter Generations Ultimate!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Thrace Grumble schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:44:
[...]

Kan ik ook minnen uitdelen op een post? De belangrijkste game van 2018 mist: eind volgende maand (28-8) Monster Hunter Generations Ultimate!
Ow ja! Die krijgen we ook nog! Mét Zelda outfits. Heerlijke games. Lijkt me echt ideaal op de Switch!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 17:55
Als ik even naar het verleden kijk dan verwacht ik een "vernieuwde" Switch ergens in 2020.

Tot dan denk ik eerder aan meerdere kleuren joy-cons of heel eventueel (5% kans?) een variant met 64/128gb opslag.

Maar is het de moeite waard om te wachten?

Nee, want het blijft een gok en voor hetzelfde geld is de opvolger meer van hetzelfde dus niet het wachten waard.

Qua prijs verlaging denk ik dat er 3 dingen kunnen gebeuren, 1 de prijs daalt lichtjes (logisch), 2 Nintendo komt met een goedkopere Switch bundel (die misschien dingen als de dock mist om kosten te drukken), en 3 wat ik ten zeerste betwijfel is dat ze hetzelfde doen als met de 2DS die een goedkoper alternatief op de 3DS was, goedkopere en beperktere switch model.
[...]

Kan niet wachten tot mijn pre-order binnen is :D

[ Voor 44% gewijzigd door Mizgala28 op 31-07-2018 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

[...]

Dan moet je je wenden naar Nintendo..
Heb het hier vandaan.. https://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2018/180731_2e.pdf
Daar staat je spel trouwens in een lijstje van Upcoming Third-Party Software

[ Voor 9% gewijzigd door KoensSocialL op 31-07-2018 19:38 ]

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

KoensSocialL schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:36:
[...]

Dan moet je je wenden naar Nintendo..
Heb het hier vandaan.. https://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2018/180731_2e.pdf
Daar staat je spel trouwens in een lijstje van Upcoming Third-Party Software
Haha, snap ik hoor. Ik was de ;) vergeten.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Thrace Grumble schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 19:41:
[...]

Haha, snap ik hoor. Ik was de ;) vergeten.
Had het lijstje van Tihrd-Party eerst niet gezien eigenlijk, enkel jammer dat er geen datums staan van releases daar :|

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasy99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-08-2024

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar aangezien deze controller niet in samenwerking is gemaakt met Nintendo, is de kans aanwezig dat de controller met de huidige firmware of toekomstige firmware updates niet meer werkt. Ik zou als ik jou was even op YouTube/Reddit kijken naar ervaringen of de controller na de laatste paar firmware updates wel/niet werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird-ce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 23:47
Ik heb ook een dergelijke controller via Aliexpress binnengehaald. Werkt vooralsnog prima, enkel geen rumble-functie in mijn variant (wist ik vantevoren en mis het ook niet echt). Wordt als een reguliere Pro-controller gedetecteerd, maar dat zou in de toekomst bèst anders kunnen zijn natuurlijk.

Voor mij was het het gokje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Ik denk trouwens dat we morgen nog één en ander nieuws mogen verwachten van Nintendo!
Meestal de dag na de cijfers komen ze met nieuwe informatie, zoals Mario Kart voor telefoon eind januari

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackAvery schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:23:
Oud: 0x10fb3c value "00 20" (mov r0, #0 in thumb)
Nieuw: 0x10769a value "00 21" (mov r1, #0 in thumb).

Binnen een maand is dit door TX gepatched.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2018 08:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
... en dat is dus de reden waarom we straks alleen nog maar games kunnen streamen en je dus overal en altijd online zal moeten zijn. Doffe ellende wordt dat. En bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DigitalExcorcist schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:18:
... en dat is dus de reden waarom we straks alleen nog maar games kunnen streamen en je dus overal en altijd online zal moeten zijn. Doffe ellende wordt dat. En bedankt.
Mwah, denk dat het wel meevalt. Hoeveel switches zijn er verkocht vs hoeveel dongels zijn er verkocht? Binnenkort is er ook een gratis oplossing, maar ik denk dat iedereen die er een wil hem al via TX gekocht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Wat betekend dit nu? Als ik het zo lees is er een warmboot hack waarmee ze de fuses uit kunnen lezen, en ze zien dat er een wijziging is?

Maar betekend dit nu dat ze een nieuwe exploit moeten vinden, of is de exploit nu gevonden en hoeven ze enkel een aanpassing te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:20:
[...]

Mwah, denk dat het wel meevalt. Hoeveel switches zijn er verkocht vs hoeveel dongels zijn er verkocht? Binnenkort is er ook een gratis oplossing, maar ik denk dat iedereen die er een wil hem al via TX gekocht heeft.
Je ziet het al steeds meer gebeuren. Nintendo’s eShop explodeert qua aantal aankopen, Microsoft zet er al langer op in om alles digitaal te doen (games, maar denk ook aan Office 365, abonnementen, het pushen van Windows 10 updates), EA met z’n EA Access, SteamOS, PlayStation Now... kwestie van tijd totdat er alleen maar gestreamed kan worden mede door dit soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:21:
Wat betekend dit nu? Als ik het zo lees is er een warmboot hack waarmee ze de fuses uit kunnen lezen, en ze zien dat er een wijziging is?

Maar betekend dit nu dat ze een nieuwe exploit moeten vinden, of is de exploit nu gevonden en hoeven ze enkel een aanpassing te doen?
Ze hadden totaal 3 exploits, waarvan één in de tegra chip zit die ze nu gepatched hebben. 2 overigen werken nog, anders hadden ze de bootrom niet kunnen uitlezen. SX OS en de Pro dongel patchen zodat die ook deze aan kan en dan hebben de hardwarematig aangepaste switches ook piracy/ homebrew mogelijkheden. Let op: kan goed zijn dat je switch open moet ofzo, aangezien we niet weten hoe de exploit die nu gebruikt wordt plaatsvindt...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2018 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DigitalExcorcist schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:14:
[...]

Je ziet het al steeds meer gebeuren. Nintendo’s eShop explodeert qua aantal aankopen, Microsoft zet er al langer op in om alles digitaal te doen (games, maar denk ook aan Office 365, abonnementen, het pushen van Windows 10 updates), EA met z’n EA Access, SteamOS, PlayStation Now... kwestie van tijd totdat er alleen maar gestreamed kan worden mede door dit soort ongein.
Eshop kun je dumpen, al die abonnementen zetten ze veel klanten mee buitenspel: niet overal is snel internet. Met een handheld streaming toepassen is game over :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackAvery
Nou ik blijf gewoon fysiek kopen zoveel ik kan, om een tegensignaal te geven, maar tegelijkertijd geef ik gerust toe dat digitaal ook voordelen heeft. Homebrew en de minder propere variant hou ik me niet mee bezig, ik hoop gewoon dat het de spuigaten niet gaat uitlopen met piracy zoals op de DS. Developers moeten hun brood kunnen verdienen...

Over fysieke versies gesproken, Salt and Sanctuary wordt de eerste fysieke release door publisher Leadman Games - het nieuwe bedrijf van ex-Nintendo America medewerker Dan Adelman. Deze kan men in de USA vanaf 30 oktober in de winkel vinden. Ook wij krijgen deze release, maar het is nog niet duidelijk wanneer.

Afbeeldingslocatie: https://nintendosoup.com/wp-content/uploads/2018/08/salt-and-sanctuary-drowned-tome-edition-pic-1-1038x576.jpg

Verder krijgen we ook een digitale release van de Taiko Drum Master game in het Westen, bevestigt Bandai Namco. De fancy controller ga je nog steeds moeten importeren, maar blijkbaar werkt een andere controller wel (onofficieel) met het spel, zie ook dit filmpje op Twitter:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://vignette.wikia.nocookie.net/nintendo/images/7/7a/Bongos_l.jpg/revision/latest/scale-to-width-down/180?cb=20071214131810&path-prefix=en

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:21:
[...]

Ze hadden totaal 3 exploits, waarvan één in de tegra chip zit die ze nu gepatched hebben. 2 overigen werken nog, anders hadden ze de bootrom niet kunnen uitlezen. SX OS en de Pro dongel patchen zodat die ook deze aan kan en dan hebben de hardwarematig aangepaste switches ook piracy/ homebrew mogelijkheden. Let op: kan goed zijn dat je switch open moet ofzo, aangezien we niet weten hoe de exploit die nu gebruikt wordt plaatsvindt...
In andere woorden, het is dus kennelijk eerder een kwestie van weken in plaats van maanden :/

Jammer, ik vind het niet erg als een console aan het eind van zijn leven helemaal open komt te liggen, maar dit is wel erg snel allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:23:
[...]

Eshop kun je dumpen, al die abonnementen zetten ze veel klanten mee buitenspel: niet overal is snel internet. Met een handheld streaming toepassen is game over :/
Microsoft háát klanten, dat weten we toch al? 😜 ja, zakelijk vinden ze prima - daar zul je Windows DaaS als eerste gaan zien. Gewoon terminals waarop Windows vanuit Azure draait. Device as a Service. Kan nu al vrij eenvoudig maar MS zal steeds meer aansturen op dit soort ontwikkelingen. Straks krijg je ongetwijfeld monitoren die via WiFi of UTP aan het netwerk hangen waardoor je ook geen terminal meer nodig hebt.

Maar goed, das voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 11:02

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:20:
[...]

Mja bijkomend voordeel is dat de eerste generatie dan wel een stuk gewilder is en dus meer oplevert als je hem doorverkoopt. Heck, het zal me niet verbazen als die straks qua prijs hoger ligt dan een nieuwe.

Verder heeft Nintendo eigenlijk altijd al wel ergens een 1 of andere hack gehad. De vraag bij dat is vooral hoeveel ze echt gaan missen. Zijn de mensen die dan de games downloaden ook mensen die de games daadwerkelijk gekocht hadden? Ik bedoel, tuurlijk ze hebben geen recht om die games gratis te spelen, maar de inkomsten waren anders ook 0 geweest. Of bijna 0. En soms spoort het mensen aan om het te gebruiken als demo's en vervolgens wel te halen. Want het zal straks ook wel zo zijn dat ze kunnen detecteren of je hem hebt omgebouwd of niet en dat je dan dus niet meer online kunt oid.

In ieder geval is het voor Nintendo niet nieuw en denk ik ook niet dat dit voor veel problemen gaat zorgen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
R3 kaarten waren anders wel degelijk een groot probleem voor de DS... goed we zijn nu ook wel 12 jaar verder natuurlijk.

Ik koop gewoon de games die ik wil hebben, mn dochters doen het maar met wat ze krijgen/zelf kopen, en dat werkt prima. Dan maar geen tientallen GiB’s op een 64GiB SD kaartje. Tevreden zijn met wat je hebt en selectief shoppen naar games - en ja, gamen is een dure hobby. Alle hobby’s zijn duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt gek, maar ik pirate meestal eerst en erna koop ik het (op elk platform). Wil voorkomen dat ik zo’n ‘zomg preorder now!!!’ spel koop wat gehyped is en gewoon super tekort schiet. Wat zonde is, is een consoleban waardoor je geen MP kunt spelen: om die reden is piracy gewoon kansloos op de Switch (1x online in custom firmware en je bent voltooid verleden tijd voor Nintendo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:43:
Klinkt gek, maar ik pirate meestal eerst en erna koop ik het (op elk platform). Wil voorkomen dat ik zo’n ‘zomg preorder now!!!’ spel koop wat gehyped is en gewoon super tekort schiet. Wat zonde is, is een consoleban waardoor je geen MP kunt spelen: om die reden is piracy gewoon kansloos op de Switch (1x online in custom firmware en je bent voltooid verleden tijd voor Nintendo).
Ik vind het persoonlijk idd ook niet erg als een console open komt te liggen na zijn levenduur. Maar binnen 1 jaar is idd slecht. Je weet gewoon dat er dan heel veel inkomsten misgelopen worden.
Maar goed de discussie piracy (pro's/con's) is er een zonder einde.

Beter om er gewoon niets meer over te zeggen, we weten allemaal (of horen te weten) dat dit onderwerp niet gewenst is op GoT.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Super #MarioParty, Super #SmashBros Ultimate and more are heading to #gamescom2018 this month!

We’ll also release new videos during the show, including deeper looks at already-announced #NintendoSwitch titles such as #DaemonXMachina.

http://bit.ly/2LFNRky

#NintendoGC
Fans can tune in to see new gameplay from a selection of games, including Super Mario Party, Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country, and DAEMON X MACHINA from Marvelous, featuring the game’s producer Kenichiro Tsukuda.
*O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Yay Gamescom! Ik ben erbij... kaartjes al lang en breed in huis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
Update voor Shantae 1/2 Genie Hero:
DigitalExcorcist schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:07:
Yay Gamescom! Ik ben erbij... kaartjes al lang en breed in huis!
We verwachten een uitgebreid verslag. :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:43:
Dat klinkt en IS inderdaad erg gek. Je kan ook gewoon ff wachten tot er meer reviews zijn of een demo beschikbaar is en DAN pas kiezen of je de game aanschaft. Of tweedehands de game kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:53
Thrace Grumble schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:58:
[...]

Dat klinkt en IS inderdaad erg gek. Je kan ook gewoon ff wachten tot er meer reviews zijn of een demo beschikbaar is en DAN pas kiezen of je de game aanschaft. Of tweedehands de game kopen.
Mwah valt wel mee vind ik. Zelf pirate ik helemaal niet, maar demo's zijn zeldzaam en de meeste reviews volledig onbetrouwbaar of niet aansluitend aan je eigen smaak. Zo heeft Zelda tienen, maar vind ik er geen zak aan en dat heb ik vrij vaak met games die tussen de 8 en 10 scoren(games die onder een 7 scoren zijn hoe dan ook al zeldzaam tegenwoordig zelfs met alle flaws).

Een game die goed is gemaakt hoef je niet leuk te vinden en een spel dat een onvoldoende scoort kan nog steeds grappig zijn om te spelen. Dat werkt met games net als met films of muziek. Kwestie van smaak.

Heb nu ongeveer 30 games op mijn Switch staan en ik denk dat ik op 70 % binnen 2 uur was uitgekeken. Nou hoef ik gelukkig niet elk dubbeltje op zijn kant te leggen om rond te komen, maar het irriteert me zo erg dat ik nu bijna niets meer op de Switch koop. Bij Steam kan ik simpelweg binnen 2 uur speeltijd en 2 weken echte tijd een refunds aanvragen zo dat ik in ieder geval kan kijken of de game is wat ik denk en of ik het ook echt leuk vind om te spelen.

Het zou fijn zijn als Nintendo dat voorbeeld volgt, want dan schakel je voor veel mensen de verleiding uit om de Switch te hacken. Eenmaal gehackt wil ik nog wel zien of de verleiding niet te groot is om gewoon veel games gratis te downloaden en niet eerlijk nog de €60 versie te kopen. Zeker niet als online je niets doet en hem zoals ik puur als een ouderwetse handheld gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Beakzz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:43:
[...]de meeste reviews volledig onbetrouwbaar of niet aansluitend aan je eigen smaak. Zo heeft Zelda tienen, maar vind ik er geen zak aan en dat heb ik vrij vaak met games die tussen de 8 en 10 scoren
Kwestie van reviews lezen en niet alleen maar naar het eindcijfer kijken? Daarnaast zijn van de meeste games ook Let's Play video's te vinden ter ondersteunend materiaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
Beakzz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:43:
[...]
demo's zijn zeldzaam en de meeste reviews volledig onbetrouwbaar of niet aansluitend aan je eigen smaak.
Ik vind dat het best meevalt op Switch wat demo's betreft, maar het is inderdaad een praktijk die zeldzaam is geworden tegenover vroeger. Qua reviews: vind reviewers die een gelijkaardige smaak/mening hebben als jij, dan ga je dat minder voorhebben ;) Maar het helpt ook gewoon om wat gameplay op YT te bekijken bvb.... zo ontwijk je ook een beetje in een 'echo chamber' te vallen.
Heb nu ongeveer 30 games op mijn Switch staan en ik denk dat ik op 70 % binnen 2 uur was uitgekeken. Nou hoef ik gelukkig niet elk dubbeltje op zijn kant te leggen om rond te komen, maar het irriteert me zo erg dat ik nu bijna niets meer op de Switch koop. Bij Steam kan ik simpelweg binnen 2 uur speeltijd en 2 weken echte tijd een refunds aanvragen zo dat ik in ieder geval kan kijken of de game is wat ik denk en of ik het ook echt leuk vind om te spelen.

Het zou fijn zijn als Nintendo dat voorbeeld volgt, want dan schakel je voor veel mensen de verleiding uit om de Switch te hacken.
Spijtig genoeg heeft Nintendo een heel beperkt refund-beleid... Er loopt momenteel een onderzoek/lobbyactie van de Noorweegse Consumentenbond, die vindt dat Nintendo's beleid op dit vlak niet strookt met de Europese wetgeving. Hoop dat daar wat schot in de zaak komt, ze hebben recent dit doorgegeven aan de Duitse autoriteiten. (Overzichtje van die zaak hier, meer recentere info oa hier).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:37
DigitalExcorcist schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:33:
R3 kaarten waren anders wel degelijk een groot probleem voor de DS... goed we zijn nu ook wel 12 jaar verder natuurlijk.

Ik koop gewoon de games die ik wil hebben, mn dochters doen het maar met wat ze krijgen/zelf kopen, en dat werkt prima. Dan maar geen tientallen GiB’s op een 64GiB SD kaartje. Tevreden zijn met wat je hebt en selectief shoppen naar games - en ja, gamen is een dure hobby. Alle hobby’s zijn duur.
Die R2/3 kaarten voor de DS waren een probleem, die waren super makkelijk in gebruik zonder bang te hoeven zijn voor bans e.d. en de DS had geen upgradable FW. Met de 3DS, Wii U en de Switch is het allemaal een stuk lastiger, als je online wilt blijven spelen, dan kan je een levenslange ban krijgen (wat al veel is gebeurd bij de 3DS en Wii U) of je moet rommelen met de software na een FW update.

Natuurlijk, een tech savvy persoon krijgt dit voor elkaar, op bans na meestal, maar de gemiddelde gebruiker begint er niet aan. Het probleem is hierdoor een stuk kleiner geworden en voor het goede.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Pagina: 1 ... 54 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.