Met kerst gekozen: in plaats van Xbox te kopen samengelegd met mijn vriendin voor switch en deel van ouders cadeau gekregen. Ook nieuwe games en accessoires leggen we samen, dit drukt de prijs wat. Vooral het feit dat er veel family-friendly (local) multiplayer games zijn en ook veel singleplayer games die ook aan haar interesseren waren doorslaggevend voor de keuze van console.
Mijn vriendin had nog nooit echt gegamed maar wel al super Mario Galaxy leren spelen op Wii. Met het zien van Mario Odyssey trailer was ze helemaal verkocht aan de switch. Iets later hebben we ook Zelda BOTW gekocht (volgens trailers "niets voor haar", maar vindt ze nu ook een fantastisch spel

)
Hebben ondertussen ook al een aanzienlijk lijstje met titels die we nog willen.
Portable was een argument in de zin dat ieder om beurt de switch voor een maand kon hebben in langeafstandsrelatie. Behalve dit was het niet echt een argument, maar ik merk nu wel dat gewoon handheld spelen ook echt goed gaat. Het grote scherm laat het als een echte console aanvoelen, dus niet zoals een DS bijvoorbeeld.
Ik gebruik anker 2 port laders met anker usb-c kabels, en heb een 2e officiële lader op de kop getikt voor 15 euro (refurbished). Die 2e officiële lader is puur convenience en niet echt nodig, is wel sneller dan de anker lader (die geen usb-pd heeft).
Een pro controller staat ook op mijn wishlist, maar nog niet gekocht wegens de prijs, en we spelen nog vaak portable met joycons gewoon aan de switch. Losse joycons vind ik niet zo comfortabel om lang te spelen, maar met de bijgeleverde grip zitten ze best wel goed!
[
Voor 10% gewijzigd door
bertware op 03-08-2018 10:52
]