[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.211 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:31:
[...]

Als je met onofficiele producten de kans loopt je Switch permanent te bricken (en dat is bepaald niet iets wat nog nooit voorgekomen is), zou ik dat niet zeggen eigenlijk.
Je trekt het wel heel erg uit verband. De Switches die zijn gebrickt, zijn door onofficiele laders via een dock gebrickt. Dit gaat dus om het verhaaltje stroomtoevoer. Ik heb bvb. een dock adapter, waar ik de officiele kabel op aansluit, en dit werkt prima. Er is helemaal geen sprake van je Switch bricken met een controller, dat is nog nooit gebeurd, en lijkt me ook niet dat dat kan gebeuren. Een controller geeft je Switch geen klap op de accu o.i.d. die verbind via Bluetooth, of dat doet ie niet.

Die bangmakerij ook overal gelijk op alle Switch fora steeds... :z

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:51
...ik moet binnenkort weer eens wat gaan rippen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Kx8earZCSbnKOa8bCuj44LM4/full.jpg

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:14
https://twitter.com/Okami.../1024669732954353665?s=19

De artwork is wel heel erg mooi. Dit maakt het voor veel mensen alleen maar pijnlijker dat dit exclusief voor Japan is. Wij moeten het doen met de digitale release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Laatst online: 20:43
Oh erg cool die Okami vinyl, en verkocht vanuit Europa dan nog wel! Helaas geen geld ervoor momenteel, maar heb wel de fysieke game in Japan besteld.

Idem trouwens @RayNbow zijn Octopath soundtrack. Die is voor later denk ik, heb nu de BOTW soundtrack die onderweg is...

Om toch nog wat nuttigs te zeggen, Undertale is bevestigd voor Japanse release op 15/09. Waarschijnlijk wordt dat een wereldwijde release datum, gezien het Undertale's "verjaardag" is.

En blijkbaar is die Hori joycon met de d-pad een gigantische batterijvreter en dus niet aan te raden.

[ Voor 35% gewijzigd door JackAvery op 01-08-2018 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

Ik heb eens navraag gedaan rond gamescom bij Nintendo over een aantal zaken.

Helaas gaat er voor Smash Bros geen sysyeem zijn zoals op de E3 waarbij je kan reserveren om te spelen, dus 'First Come, First served'

Dan vond ik het ook vreemd dat Pokemon Let's Go er niet bij was, daarover is het volgende gezegd:
The Reason Pokèmon Let´s Go isn´t on the Line-up is, because we dont have anything more to reveal at this time.

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 16:39:

[afbeelding]
Doe eens delen? :D anders moet ik naar Youtube met pauperkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[afbeelding]
Waar heb je die octotunes vandaan? :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:12:
[...]

Doe eens delen? :D anders moet ik naar Youtube met pauperkwaliteit
Denk niet dat helemaal de bedoeling is...

spoiler:
En volgens mij kun je vast wel de rips online vinden. ;)
Touchdomex schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:16:
[...]

Waar heb je die octotunes vandaan? :D
Beide van CDJapan (Octotune, Octopath Traveler). Moest wel 25 piek douanekosten betalen. :/

(Edit: je kunt ze ook bij Amazon JP halen.)
JackAvery schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:24:
En blijkbaar is die Hori joycon met de d-pad een gigantische batterijvreter en dus niet aan te raden.
De Zelda- en Mario-variant schijnt daarentegen een gereviseerd model te zijn, waarbij dit issue is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:30
Beakzz schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:43:
[...]

Mwah valt wel mee vind ik. Zelf pirate ik helemaal niet, maar demo's zijn zeldzaam en de meeste reviews volledig onbetrouwbaar of niet aansluitend aan je eigen smaak. Zo heeft Zelda tienen, maar vind ik er geen zak aan en dat heb ik vrij vaak met games die tussen de 8 en 10 scoren(games die onder een 7 scoren zijn hoe dan ook al zeldzaam tegenwoordig zelfs met alle flaws).[...]
Extra Credits heeft eens een hele mooie uitleg over de reden voor het uitblijven van demo's op Youtube gezet, waarin ze eigenlijk tot de conclusie komen dat demo's eigenlijk maar weinig opleveren, en in de meeste gevallen alleen maar klanten of geld kosten.

Het kost geld om die dingen te maken, en alleen de klanten die interesse genoeg hebben om de demo te downloaden én die daarna nog genoeg interesse hebben om de volledige game te kopen, leveren geld op. Iemand die de demo checkt en dan besluit de game toch niet te kopen, daar draai je verlies op. Een klant die de demo checkt en besluit dat dat eigenlijk al wel genoeg was (ik hoor veel mensen over de Puyo Puyo Tetris demo zeggen dat dat eigenlijk alles is dat je nodig hebt), is verlies.
Een demo die te beknopt is, of geen volledig beeld van de complete game geeft (en dat wordt alleen maar moeilijker met de 1000-en-1 sandbox games tegenwoordig) zal meer mensen wegjagen als aantrekken. Ben je niet alleen de kosten van je demo kwijt, maar ook loop je het risico dat die klanten je volgende game ook links laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48

[afbeelding]
Ach ik heb laatst de officiële soundtrack van Breath of the Wild gekocht, 5 CD's incl. button-MP3-speler.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
DigitalExcorcist schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:32:
[...]

Ach ik heb laatst de officiële soundtrack van Breath of the Wild gekocht, 5 CD's incl. button-MP3-speler.
Die heb ik 6 mei lopen rippen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Wut? De soundtrack van BOTW is iemand die gewoon wat random bliepjes op een piano ramt :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
boe2 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:00:
[...]

Wut? De soundtrack van BOTW is iemand die gewoon wat random bliepjes op een piano ramt :?
Ja dat dacht ik eerst ook, maar ze weten er écht 5 CD's mee te vullen. Muziek uit de trailer, uit de Shrines, uit de Divine Beasts, boss battles - van alles staat erop. Toch méér dan je denkt nog :)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
RayNbow schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 06:49:
De Zelda- en Mario-variant schijnt daarentegen een gereviseerd model te zijn, waarbij dit issue is opgelost.
IGN heeft deze westerse release gereviewd (YouTube), en heeft erbij vermeldt dat Hori zegt dat dit probleem niet opgelost is. Het komt erop neer dat deze joycon de Switch vrij snel draint in slaapstand. Mensen die deze joycon willen kopen, houden hier dus best rekening mee: disconnect deze van je Switch nadat je klaar bent met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Oeh die muziek van octopath is echt erg goed! Mooi om aan de collectie toe te voegen.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:33
RayNbow schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 06:49:
Beide van CDJapan (Octotune, Octopath Traveler). Moest wel 25 piek douanekosten betalen. :/

(Edit: je kunt ze ook bij Amazon JP halen.)
Probeer anders YesAsia eens. Bij die winkel heb ik nog nooit extra kosten gehad. Ondertussen alweer een jaar geleden dat ik daar wat besteld heb, dus het kan ondertussen veranderd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Yukidaruma schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:35:
[...]

Probeer anders YesAsia eens. Bij die winkel heb ik nog nooit extra kosten gehad. Ondertussen alweer een jaar geleden dat ik daar wat besteld heb, dus het kan ondertussen veranderd zijn.
Die gebruik ik ook wel eens. Haal daar meestal Japanse blu-rays vandaan.
boe2 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 09:00:
[...]

[ Voor 28% gewijzigd door RayNbow op 02-08-2018 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Heel stoer natuurlijk om online te pochen over je piracy praktijken maar dan ben je op Tweakers aan het verkeerde adres.

[ Voor 88% gewijzigd door psychoclown op 02-08-2018 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 15:16

Plainside

I browse when I'm at work

Wat waren voor jullie doorslag gevende momenten om de switch aan te schaffen?
Ik wil graag BOTW spelen maar wil hierbij ook graag dan de switch + controller + BOTW (duh).
Hier hangt natuurlijk wel een aardig prijs kaartje aan.

Ook heb ik nog een Xbox One controller liggen vermeende dat hiermee ook mogelijkheden mee waren? En weet iemand hier hoe je dit eventueel werkend krijgt?
Ik ga er ook vanuit dat je bij de switch appart nog weer een oplader moet kopen (had ik ook met new 3ds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 19:44
Plainside schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:01:
Ik wil graag BOTW spelen maar wil hierbij ook graag dan de switch + controller + BOTW (duh).

Ook heb ik nog een Xbox One controller liggen vermeende dat hiermee ook mogelijkheden mee waren? En weet iemand hier hoe je dit eventueel werkend krijgt?
Ik ga er ook vanuit dat je bij de switch appart nog weer een oplader moet kopen (had ik ook met new 3ds).
Bij de switch zit een dock, adapter en HDMI kabel dus dat hoef je niet los te kopen.

Het gebruiken van je xbox one controller met de switch vereist een extra stukje hardware -> Mayflash adapter http://www.mayflash.com/products/nintendowiiu/magic-ns.html

Zou zelf lekker een switch met BotW kopen en dan kijken hoe de joycons bevallen (heb zelf zo het 1e halfjaar gespeeld). nu moet ik wel zeggen dat de pro controller echt heel chil is en zeker het geld waard.

Wat mij over de streep haalde was het feit dat het een nintendo console was en ik heel graag weer de games van nintendo wilde spelen. Iedereen heeft zijn eigen reden om het ding wel of niet te kopen. Denk dat het gewoon een systeem is met een goed aantal hele sterke games en leuke dingen aan de horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:53

Mayflash inderdaad (heb er 2 en werkt perfect)

De Switch is gewoon een perfecte toevoeging op mijn PC en PS4 aangezien Nintendo games gewoon een hele andere vibe hebben.

Als laatste is de handheld optie voor mij echt een pluspunt. Even voor het slapen of tijdens het reizen. Gebruik het dock enkel bij local mp avondjes.

En ondertussen is het ook mijn go to indie platform geworden. Games die ik op de andere platformen minder snel speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-09 15:29

Een extra controller is helemaal niet nodig, ik vind twee losse joycons het meest ideaal spelen. Lekker veel vrijheid waar hoe ik op de bank lig, zit, hang of wat dan ook :)

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 15:46
Sokkeh schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:12:
[...]

Bij de switch zit een dock, adapter en HDMI kabel dus dat hoef je niet los te kopen.

Het gebruiken van je xbox one controller met de switch vereist een extra stukje hardware -> Mayflash adapter http://www.mayflash.com/products/nintendowiiu/magic-ns.html

Zou zelf lekker een switch met BotW kopen en dan kijken hoe de joycons bevallen (heb zelf zo het 1e halfjaar gespeeld). nu moet ik wel zeggen dat de pro controller echt heel chil is en zeker het geld waard.

Wat mij over de streep haalde was het feit dat het een nintendo console was en ik heel graag weer de games van nintendo wilde spelen. Iedereen heeft zijn eigen reden om het ding wel of niet te kopen. Denk dat het gewoon een systeem is met een goed aantal hele sterke games en leuke dingen aan de horizon.
Deze dus? Werkt die beter dan die 8bit do adapter? Lees daar over namelijk redelijk wat negatieve reacties.

edit; hier zelfs met OTG adapter.

[ Voor 6% gewijzigd door Nivali op 02-08-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokkeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 19:44
Nivali schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:38:
[...]

Deze dus? Werkt die beter dan die 8bit do adapter? Lees daar over namelijk redelijk wat negatieve reacties.

edit; hier zelfs met OTG adapter.
Ja geloof het wel, dat is degene waar ik goeie dingen over hoor. heb hem zelf niet overigens. anderen hier zullen er wel op reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:50
Het moment was mijn verjaardag, de argumenten waren de vele family-friendly, content rijke games die ik verwachtte en er inmiddels al aardig zijn. Het portable zijn is een leuke bijkomstigheid, maar niet doorslaggevend.

Zelda, Mario Kart, Mario Odyssey, Splatoon2 waren genoeg om me over de streep te trekken en er is inmiddels zoveel leuks uit dat ik moeite heb met kiezen als ik weer wat zou willen uitzoeken.

De Switch is hier voor de family friendly, casual games. Dingen die ik samen met mijn vrouw kan spelen of die zij ook in single-player waardeert. Mijn PC gebruik ik nog voor de first person shooters en multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Mijn voornaamste reden was de aankondiging van Zelda BOTW bij release. Al is de algemene reden voornamelijk dat Nintendo's games gewoon lekker wegspelen en de Wii/WiiU mij niet echt tot aanschaf konden over halen, maar de Switch wel wegens zijn handheld gebruik.
Met de Joy-Con grip kan je nog best aardig gamen als je (tijdelijk) wat wilt besparen. Ideaal: not really, bruikbaar: ja hoor.
Oplader, dock en HDMI zitten bij de Switch.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 12:11

Ik was van plan om lekker tot ongeveer nu eigenlijk af te wachten hoe de switch het ging doen. Na de wii (wel gekocht) en wii u (niet gekocht) was mijn vertrouwen in nintendo wat laag. Daardoor eigen niet direct interesse. Echter via een tweakers en een weddenschap alsnog op day 1 ingestapt. Ik vind het zelf al een fijn device, maar heb nog niet de killer game gespeeld, maar wil op vakantie wel aan de slag met Mario O BOTW, hollow knight en enter the gugeon, die allen heb ik nog niet of amper gespeeld.

Wel al een beetje super mario kart, welk ik leuk vind (maar door nostalgie zal ik wsl de snes versie tot aan het einde der tijden de leukste vinden :P ) en wat sonic mania, maar ben niet bepaald een sonic fan.
Verder ligt pokken ook nog klaar. Dus ik ga me sowieso niet vervelen en ik heb nog een indie wannabe ghosts n goblin in de vorm van cast of the 7 godsend.

Maar om de vraag te beantwoorden? waarom interesse? de nintendo games en de combinatie handheld/tv console.

En de xbox controller zou moeten werken via een mayflash adapter, hou er echter rekening mee dat dit een onofficieel apparaat is. Ik geloof wel dat ie updates kan krijgen dus in theorie zou hij moeten blijven werken mits up to date.
zie
http://www.mayflash.com/products/nintendowiiu/magic-ns.html

edit:
eerst bijlezen dan posten |:(
Maar de info is iig bevestigd :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:17

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik zit eigenlijk te wachten tot er ondersteuning komt voor het Wii Balance Board. Voor de Wii en later de Wii:U zijn er een aantal games verschenen die het balance board op een leuke manier wisten te benutten. Daarom had ik eigenlijk gehoopt dat de Switch dit accessoire ook zou ondersteunen, maar helaas.

Het hele portable gamen is geen argument voor mij. Wat ook niet meehielp is dat diverse games simpele ports waren zonder echt nieuwe content.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
BOTW, en uitzicht op een nieuwe Mario game. Dat waren voor mij de redenen om toch een Switch aan te schaffen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Rhapsody schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:36:
Ik zit eigenlijk te wachten tot er ondersteuning komt voor het Wii Balance Board. Voor de Wii en later de Wii:U zijn er een aantal games verschenen die het balance board op een leuke manier wisten te benutten. Daarom had ik eigenlijk gehoopt dat de Switch dit accessoire ook zou ondersteunen, maar helaas.

Het hele portable gamen is geen argument voor mij. Wat ook niet meehielp is dat diverse games simpele ports waren zonder echt nieuwe content.
Ik vond de balance board echt het toppunt van een wii periode uitbreiding. Begrijp me niet verkeerd het is an sich een geinig apparaat. Maar dit is niet is waar gamers op zaten te wachen volgens mij, of iig niet de core gamers,
Ben ook wel benieuwd of je nog andere games naast wii fit leuk vond?

Verder eens dat er veel ports zijn, maar volgens mij ook gevolgd dat de wii u niet zo'n succes was, ze konden dus snel wat goede games beschikbaar krijgen die weinig mensen gespeeld hadden. Maar eens, wederom als core gamer en/of iemand die vieel op de wii u spelen, is het aanbod echt nieuwe AAA games wat laag. Er is natuurlijk wel heel veel te spelen qua indie spul, en is er vrij behoorlijk 3rd party support, het kan natuurlijk beter, maar het is nu al vele malen beter dan wat ik in eerste instantie verwachtte na de wii en wii u.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Sagat schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:34:
[...]

Ik vond de balance board echt het toppunt van een wii periode uitbreiding. Begrijp me niet verkeerd het is an sich een geinig apparaat. Maar dit is niet is waar gamers op zaten te wachen volgens mij, of iig niet de core gamers,
Ben ook wel benieuwd of je nog andere games naast wii fit leuk vond?
Jazeker, vooral de Nintendo games (Mario, Donkey Kong, Mario Kart, Mario Maker, Toad Treasure Tracker).

Dat Fit board is inderdaad niet voor de core gamers, maar dat was de Wii/Wii:U in zijn geheel niet echt. Voor games als Battlefield, Assassins Creed, Fall Out etc ga je niet voor een Wii/Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Rhapsody schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:39:
[...]
Jazeker, vooral de Nintendo games (Mario, Donkey Kong, Mario Kart, Mario Maker, Toad Treasure Tracker).

Dat Fit board is inderdaad niet voor de core gamers, maar dat was de Wii/Wii:U in zijn geheel niet echt. Voor games als Battlefield, Assassins Creed, Fall Out etc ga je niet voor een Wii/Switch.
Sorry ik bedoelde welke andere balance board games (vroeg me af of er games op waren die ik niet kende, ik heb ook het ding nog staan :) )

En die games die jij noemt zijn imho wel core games voor de nintendo fan. Mario en donkey kong kan je natuurlijk heel veel tijd in kwijt als je ALLES wil vinden en doen. Op de wii had je ook de usual suspects van nintendo wat ook toppers zijn, maar buiten nintendo was er niet veel. op de switch heb je iig wat keuze. Zij het nog steeds beperkt(er) vergeleken met ps4/xb

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Sagat schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:43:
[...]

Sorry ik bedoelde welke andere balance board games (vroeg me af of er games op waren die ik niet kende, ik heb ook het ding nog staan :) )
Een aantal van die Rabbids games (van Ubisoft) o.a. maakten er leuk gebruik van. Verder moet ik even graven, want ik heb de meeste games verkocht (om te voorkomen dat ik ze nooit meer kwijtraak)
En ik vond Shaun White Snowboarding wel leuk.

Wikipedia: List of games that support Wii Balance Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Nou, lijkt erop dat ik er niet aan onder weg kom, op terug weg toch maar ff langs de intertoys/mediamarkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Even het topic opgeschoond over de piracy discussie.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:30
[...]

Idem hier, plus de OST van Xenoblade Chronicles 2. Die kan dan mooi bij de OST's van XBC en XBCX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
jdevries189 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:35:
Heel stoer natuurlijk om online te pochen over je piracy praktijken maar dan ben je op Tweakers aan het verkeerde adres.
Valt weinig stoer over te doen als je kijkt hoe simpel het is:*snip* nope...

[ Voor 5% gewijzigd door Geronimous op 02-08-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 21:15
heeft iemand hier Morphite al gekocht/gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertware
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:44
Met kerst gekozen: in plaats van Xbox te kopen samengelegd met mijn vriendin voor switch en deel van ouders cadeau gekregen. Ook nieuwe games en accessoires leggen we samen, dit drukt de prijs wat. Vooral het feit dat er veel family-friendly (local) multiplayer games zijn en ook veel singleplayer games die ook aan haar interesseren waren doorslaggevend voor de keuze van console.
Mijn vriendin had nog nooit echt gegamed maar wel al super Mario Galaxy leren spelen op Wii. Met het zien van Mario Odyssey trailer was ze helemaal verkocht aan de switch. Iets later hebben we ook Zelda BOTW gekocht (volgens trailers "niets voor haar", maar vindt ze nu ook een fantastisch spel :P )

Hebben ondertussen ook al een aanzienlijk lijstje met titels die we nog willen.

Portable was een argument in de zin dat ieder om beurt de switch voor een maand kon hebben in langeafstandsrelatie. Behalve dit was het niet echt een argument, maar ik merk nu wel dat gewoon handheld spelen ook echt goed gaat. Het grote scherm laat het als een echte console aanvoelen, dus niet zoals een DS bijvoorbeeld.
Ik gebruik anker 2 port laders met anker usb-c kabels, en heb een 2e officiële lader op de kop getikt voor 15 euro (refurbished). Die 2e officiële lader is puur convenience en niet echt nodig, is wel sneller dan de anker lader (die geen usb-pd heeft).

Een pro controller staat ook op mijn wishlist, maar nog niet gekocht wegens de prijs, en we spelen nog vaak portable met joycons gewoon aan de switch. Losse joycons vind ik niet zo comfortabel om lang te spelen, maar met de bijgeleverde grip zitten ze best wel goed!

[ Voor 10% gewijzigd door bertware op 03-08-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

bertware schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:46:
[...]

Een pro controller staat ook op mijn wishlist, maar nog niet gekocht wegens de prijs, en we spelen nog vaak portable met joycons gewoon aan de switch. Losse joycons vind ik niet zo comfortabel om lang te spelen, maar met de bijgeleverde grip zitten ze best wel goed!
Jep kwam ik ook achter gister avond haha. Had hem even kunnen testen bij de mediamarkt voelde idd gewoon goed.
Mogelijk dat ik ooit nog mijn Xbox controller er aan zet die vind ik kwa grote nog toch wel fijner maar vanavond eerst maar testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34
Ik heb toevallig gisteren mijn pro controller ontvangen. Een Switch heb ik alleen nog niet. Daarvoor moet ik, net als vroeger, netjes op mijn verjaardag wachten :P
Ik wilde hem voor Steam gebruiken en zo kan ik meteen wennen voordat de Switch er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Plainside schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

Jep kwam ik ook achter gister avond haha. Had hem even kunnen testen bij de mediamarkt voelde idd gewoon goed.
Mogelijk dat ik ooit nog mijn Xbox controller er aan zet die vind ik kwa grote nog toch wel fijner maar vanavond eerst maar testen.
joycons werken wat mij betreft prima, en voor spontane multiplayer (weliswaar afhankelijk van het spel) werkt een single joypad ook.
als je op tv gamed, vind ik persoonlijk de grip idd fijner dat losse joycons
een pro controller is dan nog weer een comfort niveau hoger.

Mayflash is dat ik 2-3 tientjes, als je een xbox controller fijn vind zou ik dat absoluut doen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Sagat schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:58:
[...]

joycons werken wat mij betreft prima, en voor spontane multiplayer (weliswaar afhankelijk van het spel) werkt een single joypad ook.
als je op tv gamed, vind ik persoonlijk de grip idd fijner dat losse joycons
een pro controller is dan nog weer een comfort niveau hoger.

Mayflash is dat ik 2-3 tientjes, als je een xbox controller fijn vind zou ik dat absoluut doen.
Heb de Mayflash inmiddels ook besteld, ik vind met de joy-grip controller dat die aardig klein is.
Mijn handen vallen in het grote formaat en een Xbone controller is daar perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:34
Grote Smurf schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:11:
Ik heb toevallig gisteren mijn pro controller ontvangen. Een Switch heb ik alleen nog niet. Daarvoor moet ik, net als vroeger, netjes op mijn verjaardag wachten :P
Ik wilde hem voor Steam gebruiken en zo kan ik meteen wennen voordat de Switch er is.
Je bent 33 en je moet op je verjaardag wachten? :P gewoon kopen dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 15:50
Grote Smurf schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:11:
Werkt dat inmiddels al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Switch Pro Controller en Steam?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dgy4ePTWAAEoEsN.jpg:large

Ja, dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
RayNbow schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:37:
[...]

Switch Pro Controller en Steam?

[afbeelding]

Ja, dat werkt.
Awesome, dacht dat ze daar nog mee bezig waren... 8)7
Stel, ik koop Formule 1 2018? Dan kan ik dat spelen via de Pro Switch controller?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13
En wat heeft dit te betekenen? Wario voor de Switch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vsaJCZ2tbZ6Ece6rBHpF9bZp/full.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazzaG
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-09 07:55
Zeror schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:47:
En wat heeft dit te betekenen? Wario voor de Switch?

[afbeelding]
Lijkt erop dat Wario het Twitter account van Nintendo America heeft gekaapt :P Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ut8Tqk5.jpg

Asus ROG STRIX X370-F Gaming | AMD Ryzen 7 1700 @3.8GHz (stock Wraith Spire RGB cooler) | 16GB G.Skill Trident Z RGB @3000MHz | MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Laatst online: 22:51
Plainside schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:31:
[...]

Heb de Mayflash inmiddels ook besteld, ik vind met de joy-grip controller dat die aardig klein is.
Mijn handen vallen in het grote formaat en een Xbone controller is daar perfect.
Wat kan je allemaal met die Mayflash en waar bestel je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 13:21
Haha, super droog dat van Wario :+. Ik hoop echt dat er een 2d platformer van Wario komt. Wario Labd 4 was echt fantastisch, net als de shake dimension voor de Wii.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
lowskilled-ftw schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:41:
[...]

Awesom, dacht dat ze daar nog mee bezig waren... 8)7
Stel, ik koop Formule 1 2018? Dan kan ik dat spelen via de Pro Switch controller?
Nu weet ik niet of support nog per spel kan verschillen, maar de Switch Pro controller staat in ieder geval vermeld in de Steam-instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v1jNGBb1B7oeX5gXEHtSF7H9/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g8J4SlZJoL6ySJi1eEXte08J/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J8UBkvdF7dOvh4sPw3ZGv4MA/full.png

Ondertussen zijn er wat mensen op internet die bovenstaande tweet vergeleken hebben met een ander stukje artwork:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JvsLfbr.png
O_O

[ Voor 25% gewijzigd door RayNbow op 04-08-2018 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ah, weer een hint naar bravely default op de switch? :*)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
lowskilled-ftw schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:41:
[...]

Awesom, dacht dat ze daar nog mee bezig waren... 8)7
Ik heb in de laatste Steam sale F1 2014 oid gekocht en dat werkt op zich prima met de Switch Pro Controller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
Thx! Van de week maar is proberen dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
RayNbow schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 07:40:
[...]

Ondertussen zijn er wat mensen op internet die bovenstaande tweet vergeleken hebben met een ander stukje artwork:
[afbeelding]
O_O
Oh wauw, ik heb Bravely Default nog op mijn bucketlist (zit er pas 4uur in) maar whatever it'll be (remake of nieuw) ik zou het echt tof vinden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

hotymoty schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:54:
[...]

Wat kan je allemaal met die Mayflash en waar bestel je die?
Kan je gewoon bluethooth devices gebruiken op je switch. Heb hem besteld bij amazon, komt als een van de eerste resultaten naar boven als je zoekt op google naar mayflash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 11:02

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij is er een Wario game uit voor de DS dacht ik. WarioWare Gold oid. Hoop wel op nog zo'n game voor de switch maar eigenlijk heb ik die serie al jaren niks boeiends zien doen dan wat lamme minigames snel voorbij laten gaan waarbij het al snel herhalend is. Moet ook nog wel wat vernieuwen imo.

Overigens net even Fortnite gedaan. Even aan het opdrogen bij het zwembad en dan even de Switch pakken. Merk je wel dat ie zonder pro-controller toch behoorlijk brak speelt, maar ook de tegenstander is echt niet fantastisch. Ben zojuist 3e geworden nadat ik de nummer 2 killde met een rocket launcher en daarbij ook mezelf uitschakelde. Nummer 1 stond erbij te klappen in de post-match camera _O-

Verder merk ik dat het scherm in de zon (of zelfs uit de zon) ook vrij waardeloos is. Moet erg veel moeite doen om er nog wat van te maken. Kan het nog niet echt aanraden zo. Al komt het mogelijk doordat ik wat grote handen heb, maar ik vind hem niet echt fijn vasthouden. Voor Captain Toad is ie op zich prima en met Mario had ik er ook niet zo heel veel moeite mee, maar shooters e.d. is gewoon niet fijn.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ben ik wel mee eens. Bij snelheid en precisie is de Joycon toch een stuk minder fijn om op te spelen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:00

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Martinspire schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:01:
Verder merk ik dat het scherm in de zon (of zelfs uit de zon) ook vrij waardeloos is. Moet erg veel moeite doen om er nog wat van te maken. Kan het nog niet echt aanraden zo. Al komt het mogelijk doordat ik wat grote handen heb, maar ik vind hem niet echt fijn vasthouden. Voor Captain Toad is ie op zich prima en met Mario had ik er ook niet zo heel veel moeite mee, maar shooters e.d. is gewoon niet fijn.
Het is mij ook opgevallen dat zon vrij waardeloos is.
Voor de duidelijkheid, de zon is waardeloos en niet de switch! :+

Verder valt het me ook op dat ik de Switch undocked bij lange na niet zo fijn vind als docked wanneer je verwent bent met de pro-controller. Toen ik vorige week bij mijn ouders was en ik twijfelde of de ik de switch zou meenemen wilde ik ook meteen mijn mobiele projector meenemen (Ha! Alsof dat zou werken in de zon).

Als ik nog een spel mag aanraden: Iconoclasts, heerlijke soepele platformer, met goeie teksten en prachtig sprites.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 16:41
De laatste tijd steeds meer te denken om een switch aan te schaffen naast mijn PS4.

Als ik zie wat een hoop toffe games er op de switch zijn en hoe handig zo'n handheld modus is (bijv in bed) dan lijkt het een makkelijke keuze. Echter wacht ik nog wel op een bundel/aanbieding want de games / accessoires zijn wel duur.

Zal hopelijk tegen het einde van het jaar komen, al is er nog geen bundel geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 17:17
Verwacht met kerst wel een mooie bundel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Laatst online: 26-09 12:07
DevWouter schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:27:
[...]

Het is mij ook opgevallen dat zon vrij waardeloos is.
Voor de duidelijkheid, de zon is waardeloos en niet de switch! :+

Verder valt het me ook op dat ik de Switch undocked bij lange na niet zo fijn vind als docked wanneer je verwent bent met de pro-controller. Toen ik vorige week bij mijn ouders was en ik twijfelde of de ik de switch zou meenemen wilde ik ook meteen mijn mobiele projector meenemen (Ha! Alsof dat zou werken in de zon).

Als ik nog een spel mag aanraden: Iconoclasts, heerlijke soepele platformer, met goeie teksten en prachtig sprites.
De switch buiten wekt niet altijd even best met het scherm inderdaad maar waarom niet gewoon op de kickstand(ik heb wel de stand erbij gekocht waarbij je tegelijkertijd kan laden) en dan de pro controller er bij? ik doe dat bijna altijd en anders heb ik de joycons in de houder zitten als ik om wat voor reden dan ook de pro niet bij me heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist

Legend of Zelda. En m'n vrouw wil perse de Nintendo collectie compleet houden (en uiteraard ben ik het daar roerend mee eens :P ) en de aankondiging van Skyrim, Xenoblade Chronicles II, Rocket League en nog meer leuks.

Elke Nintendo console komt hier praktisch day one binnen. De WiiU heeft wat langer geduurd maar ook die hadden we nog vrij vlot. De eerste WiiU die we hadden is later naar m'n neefje gegaan en we hebben toen zelf de Zelda-Wind Wakereditie gekocht.

Inmiddels 2 Switches in huis en geen seconde spijt van. Maar ik heb ook een PS4 en Xbox One erbij staan. Die Xbox is ook erg leuk, vooral voor Netflix, méér dan dat valt er toch niet mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Rhapsody schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:39:
[...]

Assassin's Creed III was anders wél een launchtitel op de WiiU ;-) net als Mass Effect trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Wie heeft Iconoclasts al gespeeld? Is het wat? Game ziet er wel tof uit en ben eigenlijk wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Zeror schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:30:
Wie heeft Iconoclasts al gespeeld? Is het wat? Game ziet er wel tof uit en ben eigenlijk wel benieuwd.
* DevWouter steekt zijn vinger op
Ikke, ikke, ikke!!

Ik raad je aan om de trailer te bekijken. Qua gameplay lijkt het super complex, maar het speelt natuurlijk en gemakkelijk. Het verhaal zit vol met zwarte humor. En de personages zijn sterk geschreven.

Ik kan het spel dus echt aanraden.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Tijd om Octopath Traveler demo te proberen.
Zeer benieuwd hoe het speelt en of het 60 euro waard is.

Jammer dat er geen Dragon Quest games klaar staan voor de Switch (XI zal wel komen maar duurt nog ff).
Zijn er nog andere JRPG's die ik over het hoofd heb gezien die al uit zijn op de switch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Plainside schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 01:20:
Zijn er nog andere JRPG's die ik over het hoofd heb gezien die al uit zijn op de switch?
Dat hangt af van wat voor JRPG je zoekt, want het is best wel een breed begrip. Zet bijv. Octopath, I am Setsuna, Xenoblade 2 en Ys VIII tegenover elkaar en je ziet dat ze elk spel anders speelt.

In ander nieuws, wat Octopath fanart:
[Video: https://i.imgur.com/5mnEOiB.gifv]
https://twitter.com/ktwfc/status/1025739913113686016

[ Voor 16% gewijzigd door RayNbow op 05-08-2018 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Plainside schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 01:20:
Tijd om Octopath Traveler demo te proberen.
Zeer benieuwd hoe het speelt en of het 60 euro waard is.

Jammer dat er geen Dragon Quest games klaar staan voor de Switch (XI zal wel komen maar duurt nog ff).
Om het lijstje van @RayNbow iets uit te breiden heb je ook nog:

Atelier Lydie Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings
Disgaea 5 Complete (Disgaea 1 Complete gaat ook komen, meer een SRPG met JRPG elementen)
Lost Sphear
Shining Resonance Refrain (lijkt wel lastig te vinden nu :/)

En dit jaar sowieso ook nog Valkyria Chronicles 4 (volgens mij is deze binnenkort al?) en Tales of Vesperia Definitive Edition.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
DevWouter schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:26:
[...]

* DevWouter steekt zijn vinger op
Ikke, ikke, ikke!!

Ik raad je aan om de trailer te bekijken. Qua gameplay lijkt het super complex, maar het speelt natuurlijk en gemakkelijk. Het verhaal zit vol met zwarte humor. En de personages zijn sterk geschreven.

Ik kan het spel dus echt aanraden.
Bedankt.

Ik had al wat trailers bekeken.

Gisteravond besloten om de game aan de schaffen. Nu een uurtje of 2 gespeeld en wat een heerlijke game. Tot nu toe nu al te moeilijk, maar wel erg leuk. Verhaal is ook wel geinig.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Grumpmeister schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:44:
[...]

Om het lijstje van @RayNbow iets uit te breiden heb je ook nog:

Atelier Lydie Suelle: The Alchemists and the Mysterious Paintings
Disgaea 5 Complete (Disgaea 1 Complete gaat ook komen, meer een SRPG met JRPG elementen)
Lost Sphear
Shining Resonance Refrain (lijkt wel lastig te vinden nu :/)

En dit jaar sowieso ook nog Valkyria Chronicles 4 (volgens mij is deze binnenkort al?) en Tales of Vesperia Definitive Edition.
Atelier en Shining Resonance Refrain zijn beide wel erg "anime" RPGs en ik merk dat het bij tegenwoordig niet meer een pluspunt is. In beide games heb ik ongeveer 30 uur gestopt voordat het verplaatst werd naar de backlog.

Maar... Ik ben ook meer van de actie RPGs die vrij spectaculair zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 23:26

KoensSocialL

Mezelf.

Woensdag 8 augustus 2018 om 16 uur een nieuwe Direct!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/38726062_10214355390910526_7238119267948822528_n.jpg?_nc_cat=0&oh=a93a7fb6987548db3f74e85ae02778b5&oe=5C117B00

K.W.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Laatst online: 24-09 14:08
KoensSocialL schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 22:27:
Woensdag 8 augustus 2018 om 16 uur een nieuwe Direct!

[afbeelding]
Alleen super smash... Ik ben persoonlijk vooral wel benieuwd of we nog een keer iets te horen gaan krijgen over de online service, gezien een hoop details nog niet bekend zijn volgens mij, en we toch gewacht worden te gaan betalen volgende maand. Maar helaas niet in deze direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Emmavdv schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 06:33:
[...]

Alleen super smash... Ik ben persoonlijk vooral wel benieuwd of we nog een keer iets te horen gaan krijgen over de online service, gezien een hoop details nog niet bekend zijn volgens mij, en we toch gewacht worden te gaan betalen volgende maand. Maar helaas niet in deze direct.
Ze kunnen natuurlijk in een hoofdzakelijk smash direct wel wat kleine huishoudelijke mededelingen doen. Het enige wat we volgens mij nog moeten weten over de online service is wanneer deze precies ingaat en de overige 10 NES-games die er bij zitten. En dan nog eventueel een uitspraak over de geruchten dat free2play de service niet nodig heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik zou graag willen weten of er enige integratie is met het online gedeelte. Bij zowel Microsoft als Sony maakt het online platform een deel van de ervaring uit, waar verschillende services als één geheel via het dashboard worden getoond. Nintendo heeft altijd kleine, geïsoleerde applicaties gehad. Ik zou het niet verkeerd vinden om een nieuwe versie van het OS te mogen ontvangen met het e.e.a. aan tweaks, waarbij meer integratie / interactie met Nintendo Switch Online centraal staat.

Ben enorm tevreden, maar blijf toch sceptisch over Nintendo Switch Online.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

De originele Xbox toonde 17 jaar geleden hoe je het online aspect moet aanpakken op een spelconsole. Microsoft en Sony hebben door de jaren heen drastische verbeteringen gemaakt op dat vlak. Nintendo zit ondertussen nog altijd ver achter op het niveau van die originele xbox.
Voordien was er het "niet klagen, het is gratis" argument. Ben benieuwd wat het argument nu gaat zijn.

Positievere noot: Dit weekend Ys VIII uitgespeeld op normal. 100% discovery, 203 approval en iets meer dan 60 uur op te teller. Al bij al nog een vrij korte game :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
Seroczynski schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:53:
Ik zou graag willen weten of er enige integratie is met het online gedeelte. Bij zowel Microsoft als Sony maakt het online platform een deel van de ervaring uit, waar verschillende services als één geheel via het dashboard worden getoond. Nintendo heeft altijd kleine, geïsoleerde applicaties gehad. Ik zou het niet verkeerd vinden om een nieuwe versie van het OS te mogen ontvangen met het e.e.a. aan tweaks, waarbij meer integratie / interactie met Nintendo Switch Online centraal staat.

Ben enorm tevreden, maar blijf toch sceptisch over Nintendo Switch Online.
Precies. Ik vind bijvoorbeeld de online ervaring met Splatoon al een stuk beter dan met MK. Ik verwacht voor 20 euro per jaar in ieder geval wel meer dan 10 NES games en mogelijkheden die er nu gratis zijn, ookal gaat het er sowieso wel komen. Bijvoorbeeld een beter vriendensysteem, je kunt nu namelijk alleen zien wat voor games er zijn gespeeld, maar iemand uitnodigen ofzo via de switch kan niet, uitgebreidere virtual console, maar bijvoorbeeld achievements zou ik ook een leuke toevoeging vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Emmavdv schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:44:
[...]

Precies. Ik vind bijvoorbeeld de online ervaring met Splatoon al een stuk beter dan met MK. Ik verwacht voor 20 euro per jaar in ieder geval wel meer dan 10 NES games en mogelijkheden die er nu gratis zijn, ookal gaat het er sowieso wel komen. Bijvoorbeeld een beter vriendensysteem, je kunt nu namelijk alleen zien wat voor games er zijn gespeeld, maar iemand uitnodigen ofzo via de switch kan niet, uitgebreidere virtual console, maar bijvoorbeeld achievements zou ik ook een leuke toevoeging vinden.
De informatiepagina mbt de dienst is al behoorlijk compleet, ik verwacht niet dat daar voor de release nog spectaculaire zaken bijkomen:
https://www.nintendo.nl/N...witch-Online-1183143.html

Cloud save is wel zo'n beetje dé selling point imho, alhoewel ik ook zeker de (20 bij release en groeiend aantal) NES games wel ga waarderen. De membership-aanbiedingen zullen nog moeten blijken of ik de 20 euro daaraan terugverdien :P

Natuurlijk zijn de cloud saves wel een oplossing voor een gemaakt probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantenbakkie
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-03 17:08
Magic schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:13:
[...]

En dan nog eventueel een uitspraak over de geruchten dat free2play de service niet nodig heeft.
Het zijn geen geruchten.. Het staat letterlijk en duidelijk in de Eshop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Magic schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 09:58:
[...]

De informatiepagina mbt de dienst is al behoorlijk compleet, ik verwacht niet dat daar voor de release nog spectaculaire zaken bijkomen:
https://www.nintendo.nl/N...witch-Online-1183143.html

Cloud save is wel zo'n beetje dé selling point imho, alhoewel ik ook zeker de (20 bij release en groeiend aantal) NES games wel ga waarderen. De membership-aanbiedingen zullen nog moeten blijken of ik de 20 euro daaraan terugverdien :P

Natuurlijk zijn de cloud saves wel een oplossing voor een gemaakt probleem.
Klopt, de pagina is behoorlijk compleet. Ik heb echter wel gehoord dat er nog informatie bij gaat komen voor de release, maar ik weet niet meer pecies waar. Daarnaast geeft de website niet echt een duidelijk idee over de ervaring. Bijvoorbeeld die app wordt genoemd, en er staat bij dat je die kunt gebruiken met ondersteunde titels, maar wat die titels zijn wordt niet duidelijk. Op dit moment is dat alleen Splatoon, maar zullen MK en bijvoorbeeld Overcooked 2 er ook bij komen?
Daarnaast, 20 NES titels is leuk, maar er staat ok dat er meer bij komen. Betekend dat dat dat er 1 per maand wordt? Of 1 per jaar? Ik hoop ook dat het niet alleen bij NES blijft, want zowel de SNES als de N64 moeten toch niet zo heel moeilijk te emuleren zijn op de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
plantenbakkie schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:31:
[...]

Het zijn geen geruchten.. Het staat letterlijk en duidelijk in de Eshop..
Het gegeven dat bepaalde tekst mist bij bepaalde titels is precies het tegenovergestelde van letterlijk en duidelijk ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Nog meer mensen die uitkijken naar Dead Cells op de Switch? Lijkt me een erg toffe game! Ik sta in dubio of ik Hollow Knight, Dead Cells of geen van beide aanschaf (iets met backlog... ;) ):

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
Van wat ik heb gehoord van kennissen die beide gespeeld hebben:

Dead Cells en Hollow Knight zijn eigenlijk twee volledig andere visies op wat metroidvania-stijl games zijn. Hollow Knight is een handgemaakte wereld die het moet hebben van zijn intentionele level design, Dead Cells gaat de volledig omgekeerde richting op omdat het focust op rogue-like elementen door zijn procedurele werelden. Hoewel beide games beïnvloed zijn door het idee van progressief sterker worden en interessante combat aan te bieden, zou ik zeggen dat in Dead Cells de focus ligt op je unieke karakter uit te bouwen afhankelijk van de wapens en upgrades die je vindt en bijhoudt tussen 'runs', terwijl Hollow Knight focust op een meer klassieke opbouw van power-ups die je nieuwe technieken en verdere toegang tot de wereld verlenen...

De vraag is dus, waar heb je het meeste zin in? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

JackAvery schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:38:
Van wat ik heb gehoord van kennissen die beide gespeeld hebben:

Dead Cells en Hollow Knight zijn eigenlijk twee volledig andere visies op wat metroidvania-stijl games zijn. Hollow Knight is een handgemaakte wereld die het moet hebben van zijn intentionele level design, Dead Cells gaat de volledig omgekeerde richting op omdat het focust op rogue-like elementen door zijn procedurele werelden. Hoewel beide games beïnvloed zijn door het idee van progressief sterker worden en interessante combat aan te bieden, zou ik zeggen dat in Dead Cells de focus ligt op je unieke karakter uit te bouwen afhankelijk van de wapens en upgrades die je vindt en bijhoudt tussen 'runs', terwijl Hollow Knight focust op een meer klassieke opbouw van power-ups die je nieuwe technieken en verdere toegang tot de wereld verlenen...

De vraag is dus, waar heb je het meeste zin in? ;)
Mooie uitleg van het verschil (y)

Wel moest ik een wenkbrouwer optrekken toen je het over "rogue-like elementen" had in een metroidvania.

Overigens is er een leuk artikel op Gamasutra over hoe ze wereld bouwen: https://www.gamasutra.com...nia_a_hybrid_approach.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
DevWouter schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:27:
[...]

Voor de duidelijkheid, de zon is waardeloos en niet de switch!
Man man man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Persoonlijk heb ik liever: Vrouw vrouw vrouw... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:33
Of beide. Hollow Knight pas vorige week gekocht en heb pas net de eerste boss verslagen, maar wat een geweldig spel tot nu. Dead Cells heb ik op de PC overgeslagen gebaseerd op screenshots, maar toen ik dat filmpje van Arekkz zag toch maar meteen een pre-order geplaatst op de PS4. Even later bedacht ik me dat ik dit eigenlijk op de Switch wil spelen en toen nog maar eens gekocht :p
Mijn backlog bestaat uit enkele tientallen games, maar die heb ik nu allemaal al zo lang niet gespeeld dat die paar extra weken/maanden er ook nog wel bij kunnen. Speel ik liever iets dat nu mijn interesse heeft, dan iets wat ik 5 jaar geleden eens in een sale heb gekocht.
Hoop wel dat ik snel mijn Switch terug heb, afgelopen zaterdag helaas moeten opsturen naar Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dead Cells staat sinds afgelopen weekend ook op mijn radar. Die gaat hier ook zeker komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
Magic schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 08:43:
Ah, weer een hint naar bravely default op de switch? :*)
Nu ook iets van het BD Twitter account:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dj5yQnOUUAA4WCL.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

Thrace Grumble schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:03:
Nog meer mensen die uitkijken naar Dead Cells op de Switch? Lijkt me een erg toffe game! Ik sta in dubio of ik Hollow Knight, Dead Cells of geen van beide aanschaf (iets met backlog... ;) ):

[video]
Persoonlijk ga ik eerst voor Hollow Knight en daarna Dead Cells (kan me nog net niet helemaal overtuigen).

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Over roguelites gesproken, een andere waar ik erg naar uitkijk is Unexplored:

https://www.nintendo.nl/G...e/Unexplored-1406598.html

Iemand ervaring met deze game?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Laatst online: 24-09 03:30

Turfschipper

Hup NAC

Waar TF blijft Ms. Pacman nou? Waarom moet dat nou jaren gaan duren?

PFFF!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Denk vandaag maar een van de weinige digitale games aanschaffen voor mn switch.. Deadcells is denk ik een must voor het digitale gebeuren, snel switchen naar deze game ^^

Wellicht al voorbij gekomen maar weet iemand hoe die draait in portable modus? 720/30 of 720/60?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
...meer Bravely Default nieuws:
Not up yet for preorder, but The Art of Bravely Default is coming to the west in Feb. 2019 (256 pages) https://amzn.to/2vHHDWl
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dj7QJODVAAAPplE.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plantenbakkie
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-03 17:08
Magic schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Het gegeven dat bepaalde tekst mist bij bepaalde titels is precies het tegenovergestelde van letterlijk en duidelijk ;)
Je snapt wat ik bedoel... Als er ergens iets niet staat dan gebeurt het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
plantenbakkie schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:56:
[...]

Je snapt wat ik bedoel... Als er ergens iets niet staat dan gebeurt het niet :)
Ik snap de gist, maar zolang Nintendo het niet officieel bevestigd kan het op elk moment alsnog aangepast/toegevoegd worden. Wellicht zijn ze nog aan het onderhandelen met de uitgevers :)

Dead cells krijgt er op reddit aardig van langs. Het lijkt er op dat de performance op de switch niet helemaal up to par is en de game nogal last heeft van framedrops/jitter/microstutter (streep door welke niet van toepassing :P ). Ik wacht wel even af of dit gepatcht wordt, de reactie van de developers wordt op reddit (wellicht onterecht) nogal dik aangemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 15:23

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb interesse in Dead Cells, maar wat Hollow Knight betreft: de content die je krijgt voor die prijs is best achterlijk (als in: achterlijk veel). Hou je van MetroidVanias, dan is Hollow Knight in ieder geval een must-buy. Koop die dus, kijk daarna of je Dead Cells eventueel erbij wilt.

Ander nieuws, de demo van de game waar ik nu nog het meest naar uitkijk op m'n Switch dit jaar, Valkyria Chronicles, is te downloaden in de E-shop.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 13:59

[video]
Beide games zijn erg sterk maar erg verschillend van elkaar.

Hou je van metroidvanias dan is Hollow Knight wel the way to go momenteel en ga je voor een casual playthrough niet zo maar op uitgekeken zijn.

Dead Cells is meer een Roguelite, ga dood en je begint opnieuw met wat power ups die je hebt kunnen verzamelen over de tijd van de game. Deze power ups zijn randomly generated en ook zo is de map. Als je van dezelfde game spelen maar elke keer een andere layout dan is dit zeker een leuke game. Ik vond 20XX ook heel goed, is ook een Roguelike maar meer met de playstyle van Mega Man X.

Mocht je echt een keuze willen maken tussen de 2 zou ik zeggen pak eerst Hollow Knight, die game is naar mijn mening beter dan Dead Cells. Maar dta komt mede omdat ik meer metroidvania heb dan Roguelite.

Ik heb ze beide niet op de switch gespeeld omdat ze daar pas later op uit kwamen maar op de PC heb ik er meer dan voldoende tijd mee uitgehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door Kadardar op 07-08-2018 19:48 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Pagina: 1 ... 55 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.