Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.290 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
DonnieDoezoe schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:12:
Ik heb een belachelijk leasebudget van 700 incl brandstof iemand ideeën of tips?
B-segment en niet te hard los gaan op de opties. Polo, Ibiza, Fiesta of iets van die orde moet nog wel lukken voor dat geld.

Of kijken of je het uitgekeerd kunt krijgen of een kilometervergoeding en zelf een tweedehansie halen als je liever groter wilt. Met onderhoud, brandstofkosten en alles wat er dan wel weer bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Equator schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:25:
* Equator kijkt nog eens naar de topicwarning.. Gezanik over ruimte :N Laat iedereen daar zijn eigen keuze in maken. :P

geschatte leverdatum is nog steeds 21 januari, maar ik kan niet wachten. Begin me ondertussen goed te ergeren aan de VW Golf.

Ik hoorde overigens dat mijn ex-lease 308SW naar een collega is gegaan, en nu moet plotseling de koppeling worden vervangen. Raar, ik heb er 3,5 jaar in gereden zonder problemen, en na bijna 6 maanden met een andere chauffeur is de koppeling stuk. Apart..
De koppeling van de 308 die ik rij is bij mij in 4 jaar tijd inmiddels al 2 keer vervangen, net als het koppelingspedaal. Zeg het maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 06:32:
[...]

De koppeling van de 308 die ik rij is bij mij in 4 jaar tijd inmiddels al 2 keer vervangen, net als het koppelingspedaal. Zeg het maar..
Nou, misschien is dat wel een zwak puntje van deze auto. Ik heb er nooit last van gehad in ieder geval :)

Over schakelen gesproken. Heeft er iemand al een keer een proefrit gemaakt in de nieuwe PSA acht-traps Efficient Automatic Transmission (EAT8)? En wat zijn daar de ervaringen van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:34
Ik heb een belachelijk leasebudget van 700 incl brandstof iemand ideeën of tips?
Hoezo is dat belachelijk?
Daar kan je gewoon een kale c segmenter voor krijgen. Als je een kleine bijdrage doet kan je hem zelfs een beetje leuk aankleden.
Ik heb 760 incl brandstof. Nu nog een tijdelijk auto, maar als ik nu rond kijk kan ik daarmee straks prima uit de voeten.

Oh en hybrides bekijken, ivm de incl brandstof. Volgens mij kan een Kia Niro of Hyundai ioniq ook wel met wat meer opties aangevinkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Smobbo op 06-11-2018 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

vanisher schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:53:
Heeft iemand al eens serieus naar de nieuwe Outlander PHEV 2019 gekeken? Vanaf prijs is best interessant 36k voor een serieus grote auto.
Die van mij wordt als t goed is vanmiddag geleverd :) Eerlijk gezegd qua investering niet de meest slimme optie :X de nieuwe Toyota Prius PHEV of een EV was veel verstandiger geweest, maar het is echt een superfijne wagen. Comfortabel, ontspannen rijdend, lekker ruim.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:21
Crazy D schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:51:
[...]

Die van mij wordt als t goed is vanmiddag geleverd :) Eerlijk gezegd qua investering niet de meest slimme optie :X de nieuwe Toyota Prius PHEV of een EV was veel verstandiger geweest, maar het is echt een superfijne wagen. Comfortabel, ontspannen rijdend, lekker ruim.
Welke versie heb je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:37
Ik sta op het punt 1 te bestellen. S edition oriental red met sportpack en protectionpack 2.

heb nu de 0% versie nog. Hybride rijdt gewoon top en die 5 jaar hebben ze niet stilgezeten. de 2019 rijdt een stuk beter en is niet zo spartaans meer van binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Hetisookwat schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:06:
[...]

Welke versie heb je gekozen?
De Instyle editie.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Hoezo

Met 700 eur incl brandstof kan je een BMW 3 serie M Sport edition met Executive package, Audio media package, and Parking package. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Ja zo werkt het niet ey....
Dus graag de template op eerste pagina invullen.

Als ik vanuit gaan van "gangbare" normen (4jaar 35dkm)
Dan kan je nog een VW Golf erin passen met Comfort pack and Spiegel pakket.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Ga je een stap terug (een polo dus) dan heb je behoorlijk complete auto voor dat geld. Automaat.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]= incl full led, 17 inch velgen, winterpakket, spiegelpakket, digitaal display, infotainment scherm met app connect, en parkeersensoren. automaat. oh dat heb ik gezegd.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 13:21

Nullifiel

╞═══════╡

Je kan het bedrag boven de 700 euro als eigen bijdrage aftrekken van de bijtelling, waarmee je nog wat meer mogelijkheden kan creëren.

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Nullifiel schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:55:
[...]

Je kan het bedrag boven de 700 euro als eigen bijdrage aftrekken van de bijtelling, waarmee je nog wat meer mogelijkheden kan creëren.
Moet dat natuurlijk wel mogen. Maar alleen roepen dat je 700euro als budget hebt is informatie weer je weinig mee kunt. Net zo goed als je alleen zegt dat de looptijd 4 jaar en 40k km's per jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

jongetje schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:15:
[...]

Moet dat natuurlijk wel mogen. Maar alleen roepen dat je 700euro als budget hebt is informatie weer je weinig mee kunt. Net zo goed als je alleen zegt dat de looptijd 4 jaar en 40k km's per jaar is.
Moet wel mogen idd, maar dat is aan @DonnieDoezoe om te bepalen.
Bij mij kan het gelukkig wel. Anders had ik nu geen leuke C-segmenter gehad.

Maar je hebt gelijk hoor: Beetje karige info...

[ Voor 8% gewijzigd door Nullifiel op 06-11-2018 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanisher
De kogel is door de kerk. De opvolger van de Outlander Phev 2013, wordt een Outlander Phev 2019 S Edition Orient Red Met. met Sportpack, Protection Pack 2, trekhaak 13-polig, rubbermatten en wat blauwe lampies voor binnen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

vanisher schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:47:
De kogel is door de kerk. De opvolger van de Outlander Phev 2013, wordt een Outlander Phev 2019 S Edition Orient Red Met. met Sportpack, Protection Pack 2, trekhaak 13-polig, rubbermatten en wat blauwe lampies voor binnen :)
Zo dan! Jij bent de eerste die ik tegenkom die de Outlander niet om de bijtelling neemt!!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
Haha, ik ken er wel meer, ik ben zelf ondernemer en had hem ook naar prive over kunnen halen. Paar jaar rijden en dan kijken wat de markt biedt.

Voor zover nu bekend wordt de bijtelling voor alles per 1-1-2021 gewoon 22%, dan heeft wachten ook weinig nut. Bijtelling is ja, kut, maar de voorgaande 5 jaar was deze 0 :)

Zakelijk gezien is het interessant tegenwoordig 5 jaar garantie. En mocht de overheid toch beslissen om (PH)EV interessant te maken/houden in 2021 dan kan ik deze alsnog gewoon inruilen / verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:38:
Zo dan! Jij bent de eerste die ik tegenkom die de Outlander niet om de bijtelling neemt!!
Nummer 2 8) Maar het is simpel: een SUV van dat formaat is per definitie groot, zwaar, onzinnig, en duur in de bijtelling. Als je over dat punt heen bent, is de Outlander wel een erg fijne bak (vind ik iig). Qua investering zijn er zat betere opties, maar geen van allen zijn SUV van dat formaat :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Crazy D schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:03:
[...]

Nummer 2 8) Maar het is simpel: een SUV van dat formaat is per definitie groot, zwaar, onzinnig, en duur in de bijtelling. Als je over dat punt heen bent, is de Outlander wel een erg fijne bak (vind ik iig). Qua investering zijn er zat betere opties, maar geen van allen zijn SUV van dat formaat :D
Kodiaq?
Tiguan All Space?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IKBBb30vkARfm11CHPHFycBP/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 07-11-2018 12:17 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
Jep, als je de kodiaq of de allspace met een vergelijkbare uitrusting bij elkaar klikt zijn ze duurder dan de Outlander. En het hybride rijcomfort is absoluut een hele grote pré tegenover de DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

De VW en de Skoda vind ik lelijk :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:33
Laatst nog in een Skoda Kodiaq gezeten, wat een zee van ruimte in die auto zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:40:
Laatst nog in een Skoda Kodiaq gezeten, wat een zee van ruimte in die auto zeg
Alleen een levertijd van zeker een jaar... Jammer dat het niet goed leverbaar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:56
Crazy D schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:38:
[...]

De VW en de Skoda vind ik lelijk :P
ok.. ik kop hem in, en de https://www.seat.nl/modellen/tarraco dan?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Vind ik op zich wel meevallen al wordt ik niet warm van het merk Seat. Maar nog niet leverbaar dus viel buiten de boot :D Maar ik snap de optie en in vergelijking met de VW en de Skoda is deze wel mooi. Maar goed de mijne staat voor de deur en ik denk dat de meesten hier geen SUV gaan leasen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Die is leuk geworden! Mooier dan de Kodiaq IMHO.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 22:25
jongetje schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:15:
[...]

Sorry guys info was super summier :D
ik mag 10% afwijken van de 700 euro's. Incl brandstof, 48 maandjes en 30k

Als ik heel creatief bent past een beetje basic nieuwe a-klasse ook wel...alleen best kaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

DonnieDoezoe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:21:
[...]

Als ik heel creatief bent past een beetje basic nieuwe a-klasse ook wel...alleen best kaal
Zou ik echt niet doen.
Een a160. Zonder opties kom ik al uit op 500 a 530 exclusief Brandstof. Denk zeker 170 -190 aan brandstof component.

Dus 700 zit je wel aan. En 70 euro erboven aan een kleine optie ook.
Dan rij je alleen Mercedes voor Mercedes.
Zal lekker b segment doen. En die lekker uitrusten

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
DonnieDoezoe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:21:
[...]

Focus ST-Line wellicht?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Goed, ik wil een 7 persoons auto, rij nu een Dacia Lodgy naar alle tevredenheid maar die is alleen nog maar leverbaar in bi-fuel wat volgens mij neerkomt op LPG. Dat mot ik niet.

Mijn oog is daardoor gevallen op de Peugeot 5008. Ook omdat ik zelf wel iets luxer wil rijden dan de Dacia Lodgy maar wel de 7 stoelen wil houden. Waarom zou ik dat wel moeten doen, welke uitvoering en waarom zou ik dat juist niet moeten doen gezien welk ander model echt beter is. Leasebudget is meer dan voldoende voor de auto dus dat is het probleem niet heel echt, maar alles wat overblijft van dat budget zou ik als brutosalaris erbij krijgen.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je een Lodgy ok vindt, geef je iig niks om wat "men" er van vindt. Dat is gunstig, want dat biedt mogelijkheden voor een "people-carrier". Ik zou eens kijken naar een Renault Grand Scenic, die is volgens mij een stukje goedkoper dan de Peugeot maar luxer dan de Dacia. De 5008 is een erg mooie wagen geworden maar redelijk aan de prijs.
Qua 7-zitters kom je verder gauw uit bij grote SUV's als de Kodiaq, of eventueel een VW Touran (als die nog verkocht wordt) of Tiguan Allspace. De Ford S-max bestaat volgens mij ook niet meer? De Nissan X-trail (vroeger Qashqai +2) is er ook als 7-zitter

Ik zie verder alleen staan dat er genoeg lease-budget is. Heb je nog een maximum bedrag of catalogus waarde (als eis vanuit bedrijf of voor bijtelling) of maakt dat niet uit?

De autoweek vergelijker is een beetje stuk sinds ze de site benieuwd hebben volgens mij, anders zou deze link kunnen helpen

[ Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 08-11-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

gwystyl schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:06:
Als je een Lodgy ok vindt, geef je iig niks om wat "men" er van vindt. Dat is gunstig, want dat biedt mogelijkheden voor een "people-carrier". Ik zou eens kijken naar een Renault Grand Scenic, die is volgens mij een stukje goedkoper dan de Dacia. De 5008 is een erg mooie wagen geworden maar redelijk aan de prijs.
Qua 7-zitters kom je verder gauw uit bij grote SUV's als de Kodiaq, of eventueel een VW Touran (als die nog verkocht wordt). De Ford S-max bestaat volgens mij ook niet meer?

Ik zie verder alleen staan dat er genoeg lease-budget is. Heb je nog een maximum bedrag of catalogus waarde (als eis vanuit bedrijf of voor bijtelling) of maakt dat niet uit?

De autoweek vergelijker is een beetje stuk sinds ze de site benieuwd hebben volgens mij, anders zou deze link kunnen helpen
De Dacia Lodgy was destijds een financieel ding, ik had toen graag luxer gereden maar het budget was er niet. Wat dat betreft klopt je aanname niet en ik vind dat de Lodgy een te slechte naam heeft want het is functioneel gezien een meer dan prima wagen geweest.

De Renault Grand Scenic is vanaf 30k en de Peugeot 5008 vanaf 34k. Verschil is wel inmens wat mij betreft.

Er is verder zeker wel een maximum bedrag maar als we uitgaan van de
Peugeot 5008 Blue Lease Premium BlueHDi 130 S&S EAT8 dan zitten we aardig in de richting van wat ik wil uitgeven met misschien nog wat extra opties erbij.
Vergeet niet dat de Dacia relatief duur was in de lease vanwege het gigantische waardeverlies waar 4 jaar geleden nog rekening mee gehouden werd.

[ Voor 7% gewijzigd door Paxlie op 08-11-2018 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Paxlie schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:11:
[...]

De Dacia Lodgy was destijds een financieel ding, ik had toen graag luxer gereden maar het budget was er niet. Wat dat betreft klopt je aanname niet en ik vind dat de Lodgy een te slechte naam heeft want het is functioneel gezien een meer dan prima wagen geweest.

Er is verder zeker wel een maximum bedrag maar als we uitgaan van de
Peugeot 5008 Blue Lease Premium BlueHDi 130 S&S EAT8 dan zitten we aardig in de richting van wat ik wil uitgeven met misschien nog wat extra opties erbij.
Vergeet niet dat de Dacia relatief duur was in de lease vanwege het gigantische waardeverlies waar 4 jaar geleden nog rekening mee gehouden werd.
Ik bedoel dat je wel open staat voor alternatieve opties, niets ten nadele van de Lodgy!
Je genoemde uitvoering is zo'n 46k, daarvoor moeten de meeste modellen die ik in mijn vorige post noemde wel beschikbaar zijn. Eventueel een C4 Grand Tour, maar dat is al een ouder model waardoor ik liever voor de 5008, Scenic of X-trail zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

gwystyl schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:27:
[...]

Ik bedoel dat je wel open staat voor alternatieve opties, niets ten nadele van de Lodgy!
Je genoemde uitvoering is zo'n 46k, daarvoor moeten de meeste modellen die ik in mijn vorige post noemde wel beschikbaar zijn. Eventueel een C4 Grand Tour, maar dat is al een ouder model waardoor ik liever voor de 5008, Scenic of X-trail zou gaan.
Ow ja dat zeker, de 5008 is een supermooie auto maar dat is niet prio 1, al helpt het deze keer wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Misschien is de (niet erg lang geleden ook al genoemde) Seat Tarraco ook nog een optie. Volgens mij komt deze ook als 7-zitter. Komt in februari 2019.

https://www.seat.nl/modellen/tarraco

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:02
De Opel Zafira is er ook als 7-zitter, is er wel vanaf 36k maar wellicht is de basisuitrusting al luxer aangezien het model al even mee gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

B-Real schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:48:
De Opel Zafira is er ook als 7-zitter, is er wel vanaf 36k maar wellicht is de basisuitrusting al luxer aangezien het model al even mee gaat?
Ik heb echt helemaal niks met dat model. Prima wagen verder waarschijnlijk, maar ik word er niet warm of koud van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:02
Hij schoot mij zomaar te binnen als 7-zitter optie :)
Ik vind de Scenic, maar zeker de 5008 ook een stuk mooier!

Echter, aangezien je budget ook enigszins leidend is kun je met een wat ouder model zoals de Zafira wel lekker veel bang for bucks krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Paxlie schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:54:
Goed, ik wil een 7 persoons auto, rij nu een Dacia Lodgy naar alle tevredenheid maar die is alleen nog maar leverbaar in bi-fuel wat volgens mij neerkomt op LPG. Dat mot ik niet.

Mijn oog is daardoor gevallen op de Peugeot 5008. Ook omdat ik zelf wel iets luxer wil rijden dan de Dacia Lodgy maar wel de 7 stoelen wil houden. Waarom zou ik dat wel moeten doen, welke uitvoering en waarom zou ik dat juist niet moeten doen gezien welk ander model echt beter is. Leasebudget is meer dan voldoende voor de auto dus dat is het probleem niet heel echt, maar alles wat overblijft van dat budget zou ik als brutosalaris erbij krijgen.
Toyota Prius+? Zuinig, stil, comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Nog 2 opties:
BMW 2 serie Gran Tourer is ook in 7-zits te koop (+€795 voor een 3e zitrij).
Citroen Berlingo/Peugeot Rifter/Opel Combo zijn er ook als 7-zits, alleen is het nieuwe model nog niet te configureren op de websites.

[ Voor 5% gewijzigd door Paling1 op 09-11-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:29

MrManuel

The impossible is easy...

Bah bah..
De vorige maand geconfigureerd auto is nu niet meer op deze manier leverbaar.

De Seat Leon ST heeft geen 1.0 TSI DSG meer alleen nog maar de EcoTSI welke dus geen Adap. cruise control heeft.

Dilemma's..
Is ACC het waard in een handgeschakelde auto?

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
MrManuel schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:52:
Bah bah..

De Seat Leon ST heeft geen 1.0 TSI DSG meer alleen nog maar de EcoTSI welke dus geen Adap. cruise control heeft.

Dilemma's..
Het biedt nog steeds wel voordelen, maar met DSG zijn dat er meer. Als je het niet kiest, zit er dan wel normale CC op?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52

Daan_

Alles op zijn tijd !!

MrManuel schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:52:
Bah bah..

Dilemma's..
Waar geconfigureerd? Op de website van Seat of LM? Als bij LM is dan is vast wel mogelijk. Was bij mij ook zo. Bij de LM configurator waren bepaalde combinaties niet mogelijk, maar bij MB zelf wel. Deze configuratie code doorgestuurd naar LM en offerte gekregen en besteld. :)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:29

MrManuel

The impossible is easy...

Op de site van Seat inderdaad. Daar is het veranderd. En bij LM nu ook.

Voorheen:
Seat Leon ST 1.0 TSI DSG Style Business Intense met:
- ACC
- Upgrade winter
- Virtual cockpit.

Nu zijn er alleen nog maar EcoTSI modellen waarop ACC niet kan (CC zit er inderdaad wel op).
Wanneer ik nu nog ACC wil moet ik upgraden naar de Seat Leon ST 1.5 TSI DSG FR Business Intense.

Een stuk duurder dus.
Dusja.. ik ben echt een CC rijder gebruik het overal. maar daarin tegen sta ik ook dagelijkse in de file.
Dus moet de keuze maken tussen:

http://configurator.seat.nl/samenvatting?code=OWDG

http://configurator.seat.nl/samenvatting?code=NWDG

http://configurator.seat.nl/samenvatting?code=VYDG

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45

Tesla model X (je zegt dat leasebudget ruim voldoende is dus ben benieuwd of ie past ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:03
B-Real schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:48:
Volgens mij is het huidige model niet meer als 7-zitter te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Kluutmaran schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:50:
[...]

Tesla model X (je zegt dat leasebudget ruim voldoende is dus ben benieuwd of ie past ;))
er passen 4 5008's in het budget van een model X dus die is helaas buiten mogelijkheden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:16
toyota prius+? In elk geval een zuinige en betrouwbare auto; over uitzicht is veel te zeggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 22:25
DarkSide schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:52:
[...]

Zou ik echt niet doen.
Een a160. Zonder opties kom ik al uit op 500 a 530 exclusief Brandstof. Denk zeker 170 -190 aan brandstof component.

Dus 700 zit je wel aan. En 70 euro erboven aan een kleine optie ook.
Dan rij je alleen Mercedes voor Mercedes.
Zal lekker b segment doen. En die lekker uitrusten
Is het toch wel geworden, er is een of andere aanbieding bij mercedes nu: Business Solution Limited: https://www.mercedes-benz.../stage-offers.module.html

Ben gister op jullie aanraden ook langs de Ford dealer geweest en eerlijk de focus is wel erg mooi en compleet. Was aangenaam verrast. Daarna toch even langs Mercedes, maar dat is toch wel even een andere beleving hoor. ok, veel minder opties...maar alles voelt veel meer auto...reed ook erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik hoor(lees: lees) en zie maar weinig over volledig elektrische auto's voorbij komen. Nu is het aanbod nog beperkt maar in 2019 staan toch een aantal interessante auto's op de productie band.

https://ev-database.nl/

Bijvoorbeeld
Kia e-Niro
Volkswagen I.D. Neo
DS 3 Crossback E-Tense

Hoe zijn de ervaringen van Tweakers met volledig elektronisch rijden? Ik rijdt relatief kleine afstand (max 100km op een dag). Hooguit vakantie maakt het minder interessant maar er zijn vast collega's die wel 2 - 3 weken mijn auto willen ruilen. Of wellicht biedt de leasemaatschappij deze optie als onderdeel van contract. De bijtelling maakt alles weer goed, desnoods huur ik een auto voor vakantie.

Mijn leasebudget is 700 eu - incl brandstof en gebaseerd op 25k / 48mnd.

Mijn voorkeur gaat uit naar een auto met een 'grote' kofferbak (suv achtige auto dus).

Suggesties zijn welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door freestyler2 op 11-11-2018 18:23 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@freestyler2 Als ik zie hoe moeizaam die EV's op dit moment geleverd worden. Lange wachttijden voor een Kona e.d. Tesla gaat misschien wat sneller maar die is ook vele malen duurder. Ik voorzie dat als die auto's in 2019 op de markt komen dat je er erg snel bij moet zijn en anders pas in 2020 aan de beurt bent.

Ik moet over ander half jaar iets nieuws bestellen maar verwacht dat ik dan gewoon nog een benzine wagen ga rijden (ik ben dan weer erg benieuwd naar de nieuwe Octavia en de prijs hiervan)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@freestyler2 Ik zou hier even kijken: Elektrische auto's - deel 4. In dit topic moeten de auto’s allemaal geschikt zijn om de Ikea leeg te kopen en zo snel mogelijk naar de wintersport. ;)

Edit: voor €700 p/m incl brandstof wordt het lijstje wel erg kort. Zoë, Ioniq of misschien de Leaf zijn denk ik de beste opties.
- Zoë kan 3 fase laden, maar weinig tech.
- Ioniq is groot, efficiënt en laad snel, maar niet de mooiste.
- Leaf is zeer ruim, maar beperkt snelladen door rapidgate. Echter binnen dat budget kijk je naar de instapper zonder tech.

[ Voor 53% gewijzigd door Deveon op 11-11-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 15:48
Ik ben bezig met een een andere baan en heb nu 2 aanbiedingen liggen waarbij ik een lease auto kan krijgen. Aangezien ik nog nooit eerder een lease auto heb gehad vind ik het moeilijk in te schatten of de lease bedragen een beetje ok zijn. Het gaat om:

€925 per maand inclusief brandstof (diesel of bezine) voor 48 maanden 40k per jaar
en
€700 per maand exclusief brandstof (diesel) voor 48 maanden 40k per jaar

Nou heb ik een beetje rond zitten kijken op directlease maar ik weet niet in hoeverre de prijzen daar gelijkwaardig zijn aan de prijzen van andere lease maatschappijen.

Auto's waar ik naar heb zitten kijken:
- Seat Leon (lijkt binnen budget met redelijk wat opties)
- Volvo XC40 (lijkt buiten budget)
- Mazda CX3 (lijkt binnen budget full options)

Het lijkt er wel op dat de 925 per maand inclusief brandstof de betere deal is.

Last.fm
Films!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Sv3n
De XC40 lijkt niet alleen alleen buiten budget, dat is die gewoon. Reken rustig op een 1000 tot 1200 voor die auto, ex brandstofvoorschot en bij een basis aankleding.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Sv3n schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:49:
Ik ben bezig met een een andere baan en heb nu 2 aanbiedingen liggen waarbij ik een lease auto kan krijgen. Aangezien ik nog nooit eerder een lease auto heb gehad vind ik het moeilijk in te schatten of de lease bedragen een beetje ok zijn. Het gaat om:

€925 per maand inclusief brandstof (diesel of bezine) voor 48 maanden 40k per jaar
en

Nou heb ik een beetje rond zitten kijken op directlease maar ik weet niet in hoeverre de prijzen daar gelijkwaardig zijn aan de prijzen van andere lease maatschappijen.

Is altijd heel lastig om zo iets over te roepen zonder de details en specifieke afspraken tussen werkgever en leasemaatschappij te kennen. Vraag gewoon aan die nieuwe werkgever een voorbeeld van een leaseauto die je zou kunnen leasen en wat die je dan kost. Dan heb je een richting.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d8nser
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 09:07

Zelf rijd ik momenteel de 5008 Business GT-Line 1,2. Echt een aanrader, het enige wat ik mis is de automaat die helaas niet leverbaar was op deze versie:
Verdere opties -> Leer (incl massage en stoelverwarming)
Visiopack 2.

Mocht je vragen hebben dan hoor / lees ik dat graag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@Sv3n Ik denk dat je met allebei de bedragen een prima auto kunt rijden. Maar leg je ook dingen als pensioen e.d. naast elkaar?

Daarnaast moet je natuurlijk voor de baan gaan waar je de meeste energie uit haalt. Laat geld of een mooie auto AJB niet de belangrijkste drijfveer zijn. Is echt niet leuk om met een mooie auto elke dag een uur in de file te staan onderweg naar werk wat je minder leuk vind. Dan kun je beter in een mindere auto naar leuker werk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
freestyler2 schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:20:
Ik hoor(lees: lees) en zie maar weinig over volledig elektrische auto's voorbij komen. Nu is het aanbod nog beperkt maar in 2019 staan toch een aantal interessante auto's op de productie band.

https://ev-database.nl/

Bijvoorbeeld
Kia e-Niro
Volkswagen I.D. Neo
DS 3 Crossback E-Tense

Hoe zijn de ervaringen van Tweakers met volledig elektronisch rijden? Ik rijdt relatief kleine afstand (max 100km op een dag). Hooguit vakantie maakt het minder interessant maar er zijn vast collega's die wel 2 - 3 weken mijn auto willen ruilen. Of wellicht biedt de leasemaatschappij deze optie als onderdeel van contract. De bijtelling maakt alles weer goed, desnoods huur ik een auto voor vakantie.

Mijn leasebudget is 700 eu - incl brandstof en gebaseerd op 25k / 48mnd.

Mijn voorkeur gaat uit naar een auto met een 'grote' kofferbak (suv achtige auto dus).

Suggesties zijn welkom.
Ik heb wel eens gekeken naar een auto huren bij de leasemij voor 4-6 weken per jaar en dat is zo duur dat het voordeel in bijtelling teniet wordt gedaan met de kosten voor autohuur...

In ruil daarvoor rijd je ook nog een kleine auto met weinig kofferbak.

M.i. gaat het pas echt interessant worden bij 120-150kWh accu's. Veel leaserijders rijden veel snelwegkilometers en willen geen gedoe. Routes plannen is niet echt mijn ding...
Juist op de snelwegen is een EV onwijs onzuinig. Als je daar nog eens bij optelt dat de winters een stuk minder actieradius hebben... Zelfs een Model S 100d doet in de winter maar 350 km op de snelweg.

Al die gecombineerde actieradiussen is leuk voor de boodschappenauto's die slechts af en toe een weekendje de snelweg op gaan, maar voor mensen die iedere dag voornamelijk snelweg rijden is het gewoon puzzelen geblazen, om vakanties nog maar te vergeten.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 15:48
jongetje schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:48:
@Sv3n Ik denk dat je met allebei de bedragen een prima auto kunt rijden. Maar leg je ook dingen als pensioen e.d. naast elkaar?

Daarnaast moet je natuurlijk voor de baan gaan waar je de meeste energie uit haalt. Laat geld of een mooie auto AJB niet de belangrijkste drijfveer zijn. Is echt niet leuk om met een mooie auto elke dag een uur in de file te staan onderweg naar werk wat je minder leuk vind. Dan kun je beter in een mindere auto naar leuker werk rijden.
Ow nee zo was het zeker ook niet bedoelt, het was meer een check over hoe het allemaal werkt. Lease budget is zeker niet een een criterium die hoog op het lijstje staat. De aanbieding met het hoogste lease budget heb ik hier niet eens genoemd omdat die het vanwege andere redenen het toch niet gaat worden.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Sv3n schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:49:

en

In mijn ervaring komt dat ongeveer overeen. Bij de meeste auto's die ik wil configureren zit ik rond de 200 euro aan brandstofvoorschot.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

d8nser schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:05:
[...]

Zelf rijd ik momenteel de 5008 Business GT-Line 1,2. Echt een aanrader, het enige wat ik mis is de automaat die helaas niet leverbaar was op deze versie:
Verdere opties -> Leer (incl massage en stoelverwarming)
Visiopack 2.

Mocht je vragen hebben dan hoor / lees ik dat graag.
Goed om te weten. Als het heel specifiek is zal ik dm-en want dan wordt het wat te gedetailleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Sv3n schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:13:
[...]

Ow nee zo was het zeker ook niet bedoelt, het was meer een check over hoe het allemaal werkt. Lease budget is zeker niet een een criterium die hoog op het lijstje staat. De aanbieding met het hoogste lease budget heb ik hier niet eens genoemd omdat die het vanwege andere redenen het toch niet gaat worden.
Fijn :) Ik denk dat het elkaar niet zoveel ontloopt. Alleen denk ik dat je vraag op dit moment beter hier": Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 past (zie topic warning). Tenzij je nu al een auto op het oog hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:58:
[...]
Al die gecombineerde actieradiussen is leuk voor de boodschappenauto's die slechts af en toe een weekendje de snelweg op gaan, maar voor mensen die iedere dag voornamelijk snelweg rijden is het gewoon puzzelen geblazen, om vakanties nog maar te vergeten.
Of 90% van het woon-werkverkeer die geen 300 kilometer per dag hoeven af te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonnieDoezoe schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:56:
[...]

Is het toch wel geworden, er is een of andere aanbieding bij mercedes nu: Business Solution Limited: https://www.mercedes-benz.../stage-offers.module.html

Ben gister op jullie aanraden ook langs de Ford dealer geweest en eerlijk de focus is wel erg mooi en compleet. Was aangenaam verrast. Daarna toch even langs Mercedes, maar dat is toch wel even een andere beleving hoor. ok, veel minder opties...maar alles voelt veel meer auto...reed ook erg lekker.
Ik denk dat je hier spijt van gaat krijgen.
Het is op deze manier echt een kale auto zowel exterieur als interieur. Dat lijkt nu even leuk, maar je gaat je er gigantisch aan storen.

Ik heb 1x (gelukkig shortlease) die fout gemaakt door een kale 5 serie te verkiezen boven een rijkelijk aangeklede 330. Never ever again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:40
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:06:
[...]

Het is op deze manier echt een kale auto zowel exterieur als interieur. Dat lijkt nu even leuk, maar je gaat je er gigantisch aan storen.

Ik heb 1x (gelukkig shortlease) die fout gemaakt door een kale 5 serie te verkiezen boven een rijkelijk aangeklede 330. Never ever again.
Even gekeken, maar kaal valt nog wel mee. Dat Mbux systeem zit erop, stoelverwarming, automaat, led lampen,...

Er zijn wel meer kale uitvoeringen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Definitie "kaal" zal in deze ook per persoon verschillen. Begrijp @Iamhere reactie wel. Zou zelfde reageren...

Versie voorzien van Business Plus pakket en DAB. MBUX werkt wel fijn met de extra opties als Connectiviteitspakket navigatie (786,-) en Connectiviteitspakket smartphone (484,-). Deze twee zie ik niet bij optie pakket zitten als ik snel de link scan van MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Deveon schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:03:
Of 90% van het woon-werkverkeer die geen 300 kilometer per dag hoeven af te leggen.
Klopt, maar je moet ook niet iedere dag moeten laden, want dan zit je weer in de problemen. Daarnaast: vakanties. Zoals ik net uitleg is huren voor vakanties niet aantrekkelijk...

Kan ik kosten technisch net zo goed weer een dikke diesel kiezen. Dan rijd ik heel het jaar gewoon fijn zonder zorgen!
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:06:

Dat ligt er toch een beetje aan.
Een kale 5 serie is bijvoorbeeld niet zo traag, als een kale 3 serie...

3 serie: 116pk
https://www.autoweek.nl/auto/83735/bmw-316d/

5 serie: 150pk
https://www.autoweek.nl/auto/94552/bmw-518d/

Het verschil tussen een 330 en 518 is wel heel erg groot.

Maar iets dichter bij elkaar, is een 3 serie wel al gauw sneller, maar de uitrusting van een basis 5 serie is helemaal niet slecht:
https://www.autoweek.nl/c...a.php?id1=83790&id2=94552

Ik zou zo een 5 serie kiezen, maar ik vind het gewoon de mooiste auto in zijn klasse. Zelfs een 5 serie met wieldoppen zou ik zo doen :+
Superdaantje schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:38:
Definitie "kaal" zal in deze ook per persoon verschillen. Begrijp @Iamhere reactie wel. Zou zelfde reageren...

Versie voorzien van Business Plus pakket en DAB. MBUX werkt wel fijn met de extra opties als Connectiviteitspakket navigatie (786,-) en Connectiviteitspakket smartphone (484,-). Deze twee zie ik niet bij optie pakket zitten als ik snel de link scan van MB.
Kaal is de afgelopen jaren gigantisch verschoven, toen ik 11 jaar geleden een eerste leaseauto kreeg, was ik blij met navigatie, leer en voorruitverwarming.

Een auto moest toen toch wel minimaal CC hebben, navigatie, parkeersensoren en het liefste gescheiden climate control. Zaken die tegenwoordig redelijk standaard zijn (op leer na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:59:
[...]

Klopt, maar je moet ook niet iedere dag moeten laden, want dan zit je weer in de problemen. Daarnaast: vakanties. Zoals ik net uitleg is huren voor vakanties niet aantrekkelijk...

Kan ik kosten technisch net zo goed weer een dikke diesel kiezen. Dan rijd ik heel het jaar gewoon fijn zonder zorgen!

[...]

Dat ligt er toch een beetje aan.
Een kale 5 serie is bijvoorbeeld niet zo traag, als een kale 3 serie...

3 serie: 116pk
https://www.autoweek.nl/auto/83735/bmw-316d/

5 serie: 150pk
https://www.autoweek.nl/auto/94552/bmw-518d/

Het verschil tussen een 330 en 518 is wel heel erg groot.

Maar iets dichter bij elkaar, is een 3 serie wel al gauw sneller, maar de uitrusting van een basis 5 serie is helemaal niet slecht:
https://www.autoweek.nl/c...a.php?id1=83790&id2=94552

Ik zou zo een 5 serie kiezen, maar ik vind het gewoon de mooiste auto in zijn klasse. Zelfs een 5 serie met wieldoppen zou ik zo doen :+

[...]

Kaal is de afgelopen jaren gigantisch verschoven, toen ik 11 jaar geleden een eerste leaseauto kreeg, was ik blij met navigatie, leer en voorruitverwarming.

Een auto moest toen toch wel minimaal CC hebben, navigatie, parkeersensoren en het liefste gescheiden climate control. Zaken die tegenwoordig redelijk standaard zijn (op leer na).
Zo zie je maar dat keuzes (gelukkig) persoonlijk zijn en ieder een andere keuze maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:03:
Zo zie je maar dat keuzes (gelukkig) persoonlijk zijn en ieder een andere keuze maakt.
Ik snap zeker de keuze voor een 330 wel hoor! Snelheid en peekaas is gewoon erg lekker.
Ik heb zelfs nu ook veel peekaas, niet zo veel als de 330, maar als ik opnieuw moet zoeken, zou ik denk ik eerder een kalere Mondeo kiezen dan een full option Focus.

De V60 was een buitenkansje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
dfrenner schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:58:
[...]

Ik heb wel eens gekeken naar een auto huren bij de leasemij voor 4-6 weken per jaar en dat is zo duur dat het voordeel in bijtelling teniet wordt gedaan met de kosten voor autohuur...

In ruil daarvoor rijd je ook nog een kleine auto met weinig kofferbak.

M.i. gaat het pas echt interessant worden bij 120-150kWh accu's. Veel leaserijders rijden veel snelwegkilometers en willen geen gedoe. Routes plannen is niet echt mijn ding...
Juist op de snelwegen is een EV onwijs onzuinig. Als je daar nog eens bij optelt dat de winters een stuk minder actieradius hebben... Zelfs een Model S 100d doet in de winter maar 350 km op de snelweg.

Huh? Wat zeg je hier nu weer?
Het wordt pas interessant bij 120-150kwh? Dus een range voor een Kia Niro van bijna 1000km?! Je wilt graag elke dag op en neer naar Parijs kunnen?

Volgens mij is voor 90% van de zakelijke rijders een range van 350-400 km ruim voldoende. Een rondje randstad is ~200km...

Het belangrijkste ding voor elektrisch rijden is nu nog de mogelijkheid om thuis/op werk te laden. Zonder die mogelijkheid moet je vaker ‘tanken’ terwijl je wacht, maar als je wel thuis of op werk kan laden dan hoef je dus nooit meer te ‘tanken’.

In mijn geval (met oprit), is elektrisch de logische keuze voor mijn volgende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Smobbo schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:12:
[...]

Huh? Wat zeg je hier nu weer?
Het wordt pas interessant bij 120-150kwh? Dus een range voor een Kia Niro van bijna 1000km?! Je wilt graag elke dag op en neer naar Parijs kunnen?

Volgens mij is voor 90% van de zakelijke rijders een range van 350-400 km ruim voldoende. Een rondje randstad is ~200km...

Het belangrijkste ding voor elektrisch rijden is nu nog de mogelijkheid om thuis/op werk te laden. Zonder die mogelijkheid moet je vaker ‘tanken’ terwijl je wacht, maar als je wel thuis of op werk kan laden dan hoef je dus nooit meer te ‘tanken’.

In mijn geval (met oprit), is elektrisch de logische keuze voor mijn volgende auto.
Volgens mij schat je verbruik iets te rooskleurig in, tenzij je alleen ind e zomer in de stad gaat rijden.
Met 120kWh komt een Niro-ev in de winter op de snelwegen ongeveer 500km ver. en in de zomer op snelwegen ongeveer 700km.

Vanaf dan zou ik het interessant vinden voor vakanties ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:59:
[...]

Misschien is elektrisch rijden gewoon niets voor jou. Echter het gemiddelde woon- werkverkeer is 22,6 km. Wanneer ik eindelijk mijn Model 3 heb rijd ik 500 km op een volle batterij. Gezien mijn woon- werktraject van 8x 40 km per week en bijna volledig maximaal 100 km/u (gemiddeld 65 km/u volgens de boordcomputer) red ik dat op één accu.

Voor de vakantie zijn er ook andere opties dan met de lease auto. Zo zijn er vliegtuigen en tweede auto's. Ik ga ruim €200 p/m inkomstenbelasting besparen door elektrisch te rijden, daarvoor kan ik prima alternatieven mee betalen. Helemaal aangezien die tweede auto voor ons toch al noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Deveon schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:10:
[...]
Wanneer ik eindelijk mijn Model 3 heb rijd ik 500 km op een volle batterij.
Rij je dan tot die tijd een huurauto of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Nullifiel schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:13:
[...]

Rij je dan tot die tijd een huurauto of zo?
Ja, mijn huidige lease contract wordt met 4 maanden verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
[...]

Misschien is elektrisch rijden gewoon niets voor jou. Echter het gemiddelde woon- werkverkeer is 22,6 km. Wanneer ik eindelijk mijn Model 3 heb rijd ik 500 km op een volle batterij. Gezien mijn woon- werktraject van 8x 40 km per week en bijna volledig maximaal 100 km/u (gemiddeld 65 km/u volgens de boordcomputer) red ik dat op één accu.

Voor de vakantie zijn er ook andere opties dan met de lease auto. Zo zijn er vliegtuigen en tweede auto's. Ik ga ruim €200 p/m inkomstenbelasting besparen door elektrisch te rijden, daarvoor kan ik prima alternatieven mee betalen. Helemaal aangezien die tweede auto voor ons toch al noodzakelijk is.
500km op een volle accu?
Long range is de grootste accu...

Snelweg - Winter: 340 km
Snelweg - Zomer: 445 km

Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC.

Dan adviseert Tesla ook niet 100% laden. Maar max 90%.

Maakt:
Snelweg - Winter: 300 km
Snelweg - Zomer: 400 km

Dit is in het meest gunstige geval van de long range...
Prima als het voor jou voldoet, voor mij zou het behelpen zijn.

Woon werk verkeer zou nog wel lukken, weekendjes weg en vooral vakanties echt niet te doen.
Ik merk hoe lastig het soms is met de PHEV een vrije paal te vinden...

Oh en gemiddeld woon werk verkeer is inclusief mensen als mijn vrouw, die 3 minuten fietst en op werk is.
Als je in dit topic met leaseauto's gaat kijken is 40k per jaar eerder gemiddeld.

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 12-11-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:38:
[...]

500km op een volle accu?
Long range is de grootste accu...

Snelweg - Winter: 340 km
Snelweg - Zomer: 445 km

Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtse geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC.

Dan adviseert Tesla ook niet 100% laden. Maar max 90%.
Tesla staat laden tot 100% helemaal niet toe. Van de 80 kWh in de LR is maar 74 beschikbaar, dus zelf met laden tot "100%" zit je maar op 92,5% en bij de Mid Range 95,4%. De Mid Range komt dan nog steeds uit op 295 km uit in de winter op de snelweg. In de zomer lekker laden tot 90% en als het echt koud wordt gewoon tot 100% net voor vertrek. Eigenlijk hoop ik nog op de Long Range RWD aangezien die administratief een lagere EPA rating heeft gekregen zodat de dual motor beter verkoopt, maar wel degelijk efficiënter is.

Overigens is de Model 3 toevallig op mijn pad gekomen (geen interessant verhaal). Ik was eigenlijk de Ioniq in shortlease van plan aangezien ik daarmee twee dagen zonder laden kan overbruggen en kan terugvallen op onze tweede auto.
Woon werk verkeer zou nog wel lukken, weekendjes weg en vooral vakanties echt niet te doen.
Ik merk hoe lastig het soms is met de PHEV een vrije paal te vinden...
Ik kies een auto op wat ik er mee ga doen, niet wat ik ermee kán doen. Weekendje weg maak ik mij geen zorgen om, na 3 uur rijden wil ik best even met de kinderen de benen strekken en/of even een praatje maken met de andere Tesla eigenaren en/of EV pioniers.
Oh en gemiddeld woon werk verkeer is inclusief mensen als mijn vrouw, die 3 minuten fietst en op werk is.

Als je in dit topic met leaseauto's gaat kijken is 40k per jaar eerder gemiddeld.
Is dat natte vinger werk? Het is namelijk bijna een verdubbeling van de cijfers van CBS uit 2012.

Edit: Recente bron (spoiler: benzine 20k, diesel 30k)

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 12-11-2018 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Als ik ergens eind volgend jaar een nieuwe lease auto mag uitzoeken, ga ik zeker een volledig elektrische auto overwegen. 4% bijtelling is gewoon heel aantrekkelijk.

De Kia e-Nero heeft een prima range en ziet er ‘oke’ uit. Ik rij zo’n 100km per dag, dus dan hoef ik niet eens iedere dag te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
Beatman schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:17:
[...]

Ik ben van de i3 gaan houden, en heb er ook een proefrit mee gemaakt. Dit is wat er aan koffers in de achterbak past:
[Afbeelding]
Een grote koffer, en een iets kleinere die in de grote koffer past.

Tijdens een vakantie op Mallorca heb ik 'm gehad als huurauto:
[Afbeelding]
Heerlijke wagen om mee rond te rijden. Kinderen (mijne 1 en 3) stop je inderdaad makkelijk in hun zitjes achterin en voorin zit je als een vorst. Weekendjes en vakanties weg kunnen alleen als je alleen kleding mee neemt en misschien een kleine buggy.

Begin dit jaar was de grote accu er nog niet, en kon je ook nog geen adaptief LED krijgen. Naast de i3 stond in de BMW showroom echter ook de 2 active tourer. Die is er ook als plug-in en dat leek me een mooi compromis (mijn meeste ritten zijn toch < 40 km). In de (private) lease was die echter erg duur. Omdat ik ondertussen toch erg verknocht aan BMW was geraakt is het de BMW 218i geworden. Contract voor twee jaar, dus hoop dat er midden 2020 meer elektrisch aanbod is.

Zou ik nu mogen kiezen, dan mag ik inmiddels zakelijk leasen en zou ik voor de i3 gaan met het grote accupakket en adaptief LED. Van het bespaarde geld kan ik dan mooi indien nodig een andere auto huren.
Een hele late reactie, maar ben met verhuizing bezig, klussen e.d.

Maar idd, ik mag zakelijk leasen en dan denk ik voor het geld wat ik bespaar (200 a 300 per maand) kan ik af een toe een auto huren als het echt moet. Of van m'n ouders lenen. Die wonen vlak bij. Echter rijd ik nu in een passat met een kofferbak van zo'n 600 liter 8)7 . Ruimtegebrek heb ik dus nooit en vraag me af of ik me er niet gigantisch op verkijk hoe vaak ik meer dan 260l gebruik. Onderstel van een kinderwagen plus boodschappen zal al niet lukken. Dat wordt dan draagzak voor de allerkleinste. Maar als die slaapt in de maxi cosi, dan is dat kut on hem/haar er uit te tillen. De vraag is dan of dat gedoe me 200 a 300 euro per maand waard is... Ff nog een paar nachtjes over slapen en na verhuizing de knoop doorhakken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
[...]

Heb je de model 3 al besteld dan? Zo ja, zakelijk of prive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad2ness
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 11:17
Hey beste mede tweakers, goed nieuws ik mag wat leuks uitzoeken. Ik rij op dit moment Golf VI en ben opzoek naar iets in het C-segment met ruimte. Ik ben namelijk 2.06, binnen 5 jaar verwacht ik wel gezinsuitbreiding echter heb ik geen wens om station te gaan rijden.

Ik heb uiteraard gekeken naar de Golf VII (Highline Business R), maar ben eigenlijk nog opzoek naar iets anders. De nieuwe Ford Focus ziet er ook goed uit echter twijfel ik of deze voldoende ruimte heeft.
Ik zit ook nu te kijken naar de Toyota CH-R (Business 1.8 hybrid automaat), iemand hier ervaring mee?

Ik moet nog proefritten gaan rijden hebben jullie nog iets leuks in gedachte?

Leasebudget:
30K met eigen bijdragen op te rekken tot 33/34K d.m.v. eigen bijdrage

Kilometrage per jaar:
20.000/30.000 km

Contractduur:
5 jaar, 60 maanden

Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Alle bijkomende kosten zoals brandstof worden gewoon betaald.

Merkbeleid, zo ja, welke:
Geen
Overige afhankelijkheden:
nvt
Specifieke wensen:
Ruimte
LED verlichten
Sportief uiterlijk
Automaat is een pre, dat rij ik nu namelijk ook en lijkt me geweldig in combinatie met ACC

Uiteindelijke keuze:
n.t.b.

mvg,

Ronald

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
EINDELIJK akkoord gekregen op de offerte van mijn nieuwe auto!

Het wordt een Mercedes A200 Limousine Business Solution Plus Upgrade Edition 7-DCT (what's in a name) in metallic mountaingrijs.

Vanwege de speciale actie wordt ie geupgrade met een AMG pakketje, standaar krijg ik dan op de auto:
- AMG Styling
- 18" lichtmetalen velgen
- Parkeerpilot
- Stoelverwarming
- High-performance led-koplampen
- Business pakket (navigatie , spoorassistent, remassistent, cruise control)
- 8" mediadisplay
- Stuurwiel in leder
- Licht- & zichtpakket (interieurverlichting)
- Achteruitrijcamera
- Lendesteun

Daarnaast nog de volgende opties:
- Connectiviteitspakket smartphone (CarPlay)
- Panorama schuifdak
- Donkergetint glas vanaf de B-stijl

Het komt er dan ongeveer zo uit te zien: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WM8ULPI.png

:D mega blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Congrats! Ik hoop echter wel dat je 2 x 10" schermen krijgt i.p.v. het standaard 8" Display?

/edit: ja dus, Volledig digitaal display van het combi-instrument zit in het Business Solution Plus pakket.

[ Voor 39% gewijzigd door Rivanov op 13-11-2018 09:25 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vayne schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:19:
EINDELIJK akkoord gekregen op de offerte van mijn nieuwe auto!

Het wordt een Mercedes A200 Limousine Business Solution Plus Upgrade Edition 7-DCT (what's in a name) in metallic mountaingrijs.

Vanwege de speciale actie wordt ie geupgrade met een AMG pakketje, standaar krijg ik dan op de auto:
- AMG Styling
- 18" lichtmetalen velgen
- Parkeerpilot
- Stoelverwarming
- High-performance led-koplampen
- Business pakket (navigatie , spoorassistent, remassistent, cruise control)
- 8" mediadisplay
- Stuurwiel in leder
- Licht- & zichtpakket (interieurverlichting)
- Achteruitrijcamera
- Lendesteun

Daarnaast nog de volgende opties:
- Connectiviteitspakket smartphone (CarPlay)
- Panorama schuifdak
- Donkergetint glas vanaf de B-stijl

Het komt er dan ongeveer zo uit te zien: [Afbeelding]

Op de kleur en het ontbreken van een trekhaak na zou ik ‘m zo ook wel willen. Nice!

Wat kost dit in de lease en qua bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Requiem19 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:25:
[...]

Op de kleur en het ontbreken van een trekhaak na zou ik ‘m zo ook wel willen. Nice!

Ik rij de A200 Business Solution AMG 7G-DCT in 5-deurs variant en die kost € 750,- excl. brandstof per maand in de lease en mij +/- € 310,- netto bijtelling.

Afbeeldingslocatie: https://www.mercedesforum.nl/forum/download/file.php?id=203140

Afbeeldingslocatie: https://www.mercedesforum.nl/forum/download/file.php?id=203142

Afbeeldingslocatie: https://www.mercedesforum.nl/forum/download/file.php?id=203144

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 13-11-2018 09:28 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nullifiel

Nullifiel

╞═══════╡

Mad2ness schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:06:
Hey beste mede tweakers, goed nieuws ik mag wat leuks uitzoeken. Ik rij op dit moment Golf VI en ben opzoek naar iets in het C-segment met ruimte. Ik ben namelijk 2.06, binnen 5 jaar verwacht ik wel gezinsuitbreiding echter heb ik geen wens om station te gaan rijden.

Ik heb uiteraard gekeken naar de Golf VII (Highline Business R), maar ben eigenlijk nog opzoek naar iets anders. De nieuwe Ford Focus ziet er ook goed uit echter twijfel ik of deze voldoende ruimte heeft.
Ik zit ook nu te kijken naar de Toyota CH-R (Business 1.8 hybrid automaat), iemand hier ervaring mee?

Ik moet nog proefritten gaan rijden hebben jullie nog iets leuks in gedachte?

Leasebudget:
30K met eigen bijdragen op te rekken tot 33/34K d.m.v. eigen bijdrage

Kilometrage per jaar:
20.000/30.000 km

Contractduur:
5 jaar, 60 maanden

Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Alle bijkomende kosten zoals brandstof worden gewoon betaald.

Merkbeleid, zo ja, welke:
Geen
Overige afhankelijkheden:
nvt
Specifieke wensen:
Ruimte
LED verlichten
Sportief uiterlijk
Automaat is een pre, dat rij ik nu namelijk ook en lijkt me geweldig in combinatie met ACC

Uiteindelijke keuze:
n.t.b.

mvg,

Ronald
Een Skoda Octavia zou echt prima voldoen. Natuurlijk ben ik niet bepaald objectief te noemen, omdat ik er zelf één heb, maar je hebt heel veel ruimte (ook de hatchback heeft dat), een DSG-bak, ACC, LED, stoelverwarming en wat al niet meer, voor een 'habbekrats'.

Ok, een sportief uiterlijk heeft het niet (biedt wel enorm comfort) en 'status' kan je op je buik schrijven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
[...]

Ik was zelf liever voor Mercedes donkerblauw gegaan, maar die is er voor de A niet. De keuze moet gemaakt worden uit: wit, zwart, zilver, rood of champagnekleurig.

Wit en zwart heb ik afgezworen, van zilver en champagne word ik direct 20 jaar ouder en ik zit nog niet in m'n midlife crisis dus valt rood ook af :9

Bij onze leasemaatschappij komt dit model op 950 p/m (incl brandstof) en +- 300 netto per maand aan bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

[...]

Dit kan men je niet zo makkelijk zeggen, is mede afhankelijk in welke loonbelasting schaal je zit. Je kunt het zelf vrij gemakkelijk berekenen. Bijvoorbeeld met behulp van configuratie tool van Directlease etc...

Zelf gekozen voor een A220 en als ik deze in januari in ontvangst mag nemen kom ik op zo'n 570,- Neto bijteling. Trekhaak laat ik er later onderzetten. Scheelt weer in de bijteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vayne schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:19:

Het komt er dan ongeveer zo uit te zien: [Afbeelding]

Super mooie bak <3 , ik wil volgende maand exact dezelfde bestellen. (Ok, misschien een andere kleur)

Wat is de levertijd?

[ Voor 51% gewijzigd door FiXeR.nl op 13-11-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
FiXeR.nl schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:19:
[...]

Super mooie bak <3 , ik wil volgende maand exact dezelfde bestellen. (Ok, misschien een andere kleur)

Wat is de levertijd?
Hoop ik vandaag te horen! De laatste keer dat ik contact had met de dealer zei hij Januari, daar hoop ik dus nog steeds op :D Als ik later vandaag een update krijg zal ik updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Nullifiel schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:28:
[...]

Een Skoda Octavia zou echt prima voldoen. Natuurlijk ben ik niet bepaald objectief te noemen, omdat ik er zelf één heb, maar je hebt heel veel ruimte (ook de hatchback heeft dat), een DSG-bak, ACC, LED, stoelverwarming en wat al niet meer, voor een 'habbekrats'.

Ok, een sportief uiterlijk heeft het niet (biedt wel enorm comfort) en 'status' kan je op je buik schrijven. :+
Er komt volgens mij ook een ‘luxere’ update van de Rapid Spaceback die ze Scala gaan noemen.
Ziet er uit als een leuk, ruim alternatief voor de golf zonder gelijk naar een Octavia te gaan. De Octavia is alleen als station of sedan hatchback met een sedan look te krijgen, dus in mijn ogen wordt die Scala eigenlijk de hatchback variant hiervan.
Wellicht ook interessant!

@Hetisookwat , je hebt gelijk!

[ Voor 3% gewijzigd door Smobbo op 13-11-2018 11:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:21
Smobbo schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:06:
[...]

Er komt volgens mij ook een ‘luxere’ update van de Rapid Spaceback die ze Scala gaan noemen.
Ziet er uit als een leuk, ruim alternatief voor de golf zonder gelijk naar een Octavia te gaan. De Octavia is alleen als station of sedan te krijgen, dus in mijn ogen wordt die Scala eigenlijk de hatchback variant hiervan.
Wellicht ook interessant!
Kleine kanttekening; Octavia oogt wellicht als Sedan maar is een hatchback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mooie bak @Vayne En dan hoop ik dat je daar beter in zit en er niet weer een zekere poule opgezet hoeft te worden ;)

Hier nog steeds aan het zoeken. Wil gewoon een lekkere grote aangeklede Duitse station, automaat, ACC en leuke motor. iig niet de 1.0 TSI, die trekt icm ACC bij lange na niet snel genoeg bij. Dat blijkt nogal lastig te zijn met wat er wanneer te leveren is (Octavia station kan momenteel niet eens besteld worden). Dus we zoeken verder :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Mad2ness schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:06:
De nieuwe Focus is volgens mij toch iets groter dan de Golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad2ness
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 11:17
jongetje schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:47:
[...]

Ik ga vrijdag even langs bij de Ford dealer :) Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
jongetje schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:47:
[...]

Hij rijdt vooral beter dan de Golf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
dfrenner schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:12:
[...]

Hij rijdt vooral beter dan de Golf ;)
ST-line focus is erg leuk. Helaas hanteert ons bedrijf een max CO2 uitstoot van 130 en laat nu de automaat 133 zijn van die Focus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negahrev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11-2024
Hallo allemaal,

Momenteel rij ik een Volvo v40 nog in de 14%.
Maar mag een nieuwe auto uitzoeken en graag wat tips.

Heb op het moment een bestelling gedaan voor de Hyundai Kona Electric.
Echter is deze wachttijd enorm (november 2019) en twijfel of ik toch voor iets anders ga kiezen.
Of zeggen jullie, niet doen. Kona houden.

Leasebudget: 700 euro eigen bijdrage mogelijk
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: Neen
Overige afhankelijkheden: -
Specifieke wensen:
SUV model erg gaaf!
Mag wel een sportievere uitstraling hebben en graag LED.
Android auto is ook handig.
Automaat ook.

Al is de nieuwe A klasse ook erg intressant met het nieuwe dashboard.

Uiteindelijke keuze:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
Rivanov schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:26:
[...]

Ik rij de A200 Business Solution AMG 7G-DCT in 5-deurs variant en die kost € 750,- excl. brandstof per maand in de lease en mij +/- € 310,- netto bijtelling.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nette auto! Alleen jammer dat ze dat foeilelijke hoogglans in het interieur gebruiken daar zie echt elk vuiltje, krasje etc op (praktijk ervaring met mijn lease auto een Mercedes W205 Estate C160). Wie dat een goed idee heeft gevonden. 8)7

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deano0532
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-08 07:45
Heren,

Nieuw op dit forum en ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, afgelopen juli de nieuwe Peugeot 508 Blue Lease Allure 130 besteld in de kleur donkerblauw (Bovenste afbeelding).

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2018/peugeot-508-berline-bluehdi130-allure-blue-front-side-2018-750.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2018/peugeot-508-allure-bluehdi130-blue-rear-side-2018-750.jpg

Standaard is deze al goed aangekleed met o.a. half leer, full-led, achteruitrij camera, sensoren rondom, DAB+, etcetera.

Echter laat levering nog even op zich wachten i.v.m. productieproblemen. Verwachte levertijd is nu januari. Meer mensen die op hun nieuwe 508 zitten te wachten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 21:00
Mooie bak. Benieuwd hoe de SW eruit gaat zien.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Hari-Bo schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:04:
[...]

Nette auto! Alleen jammer dat ze dat foeilelijke hoogglans in het interieur gebruiken daar zie echt elk vuiltje, krasje etc op (praktijk ervaring met mijn lease auto een Mercedes W205 Estate C160). Wie dat een goed idee heeft gevonden. 8)7
Daarom heb ik een microfiber doekje in het dashboardkastje liggen. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:40
Deano0532 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:25:
Heren,

Nieuw op dit forum en ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, afgelopen juli de nieuwe Peugeot 508 Blue Lease Allure 130 besteld in de kleur donkerblauw (Bovenste afbeelding).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Standaard is deze al goed aangekleed met o.a. half leer, full-led, achteruitrij camera, sensoren rondom, DAB+, etcetera.

Echter laat levering nog even op zich wachten i.v.m. productieproblemen. Verwachte levertijd is nu januari. Meer mensen die op hun nieuwe 508 zitten te wachten? :D
Collega van mij. Ongeveer een 6 weken geleden besteld en hoorde ook januari. Vorige week kreeg hij het bericht dat januari voor hem niet haalbaar was maar ergens einde Q1 begin Q2
Pagina: 1 ... 50 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.