Gaat niet helemaal op. Per 1 januari 2019 is alleen de eerste 50k tegen 4procent, alles daarboven is 22 procent. Dat geeft wel een ander beeld.gergs schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:08:
[...]
2. Bruto 2600, Tesla model S: lease 1400, waarde 89,100eur @4% bijtelling
Hoe zit dat dan eigenlijk bij onverhoops ontslag?
Wordt bij het bepalen van de hoogte van de WW-uitkering het leasebudget meegerekend? Anders is ditwel iets om rekening mee te houden bij zo'n variabele constructie, lijkt me..
Wordt bij het bepalen van de hoogte van de WW-uitkering het leasebudget meegerekend? Anders is ditwel iets om rekening mee te houden bij zo'n variabele constructie, lijkt me..
Growing old is mandatory, growing up is optional.
Lijkt me niet. Met je pensioen rekenen ze het leasebudget ook niet mee.Nullifiel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:42:
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ik denk dat je een Model 3 echt niet gaat redden voor 800...Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:27:
Zoals de mede-tweaker hierboven, mag ook ik een leaseauto uitzoeken.
Per 1 december zal ik de overstap maken naar de nieuwe werkgever.
Leasebudget: Ongelimiteerd, maar voor mijzelf een maximum van €800 gesteld.
Kilometrage per jaar: Tussen de 25000 & 35000 (werkgever heeft het liefst 35000)
Contractduur: 48+ maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee, maar het moet wel een bepaalde status hebben.
Ikzelf vind het erg lastig om een keuze te maken. Momenteel rijd ik een Seat Leon (CUPRA-look) uit 2014 en wil wel dezelfde ruimte behouden.
Zelf kom ik uit bij de volgende 3 auto's, maar sta zeker open voor suggesties:
- Mercedes-Benz A220 Launch Edition
- Mercedes-Benz A200 Limousine Launch Edition
- Tesla Model 3
De Tesla is een stuk goedkoper qua bijtelling en een prachtig stukje techniek. Het schijnt een geweldige bak te zijn om in te rijden als we de reviews erop nalopen. Het kan echter nog een vrij lange tijd duren, voordat ze beschikbaar zijn in Nederland. (de goedkopere versies)
Aangezien ik voor mijzelf een grens heb gesteld van €800, zal het een standaard batterij Tesla worden, waardoor de leverdatum verplaatst zal worden naar eind 2019 - begin 2020 is mijn verwachting.
De Mercedes stap ik zo in (zaterdag proefrit), vind ik persoonlijk qua interieur een stuk mooier, maar is wel een stuk prijziger qua bijtelling.
Als jullie suggesties hebben, let me know.
Hij gaat overstappen per 1 december zegt ie toch.. En ja ik weet dat er heel veel LM niet meer na November op kenteken gaat zetten maar deze is een heel ander verhaal want er zijn ook genoeg die het voor je echt gaan doen (bij mij op werk al 2 tesla's na november die wordt geleverd nog in 2018 om de bijtelling verhoging te voorkomen).jongetje schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:19:
[...]
Gaat niet helemaal op. Per 1 januari 2019 is alleen de eerste 50k tegen 4procent, alles daarboven is 22 procent. Dat geeft wel een ander beeld.
Ik snap je logika maar een model 3 zou met 40k beginnen. Met opties mss 50k.dfrenner schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:49:
[...]
Ik denk dat je een Model 3 echt niet gaat redden voor 800...
Omdat de eerste 50k tegen 4% bijtelling wordt gerekend dan zou het toch wel interessant optie is voor hem.
[ Voor 23% gewijzigd door SirLct op 25-10-2018 08:53 ]
Life is too short to drive boring cars
Als je overstapt naar een andere werkgever is het (in de meeste gevallen, aanname, ik weet het) zo dat je pas na je proeftijd een wagen mag uitzoeken (en dan heb je nog levertijd). Dan lijkt mij 1 december in dienst en voor 31 december leveren wel erg krap en heb daarom de aanname gedaan dat het na 1 januari wordt.gergs schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:51:
[...]
Hij gaat overstappen per 1 december zegt ie toch.. En ja ik weet dat er heel veel LM niet meer na November op kenteken gaat zetten maar deze is een heel ander verhaal want er zijn ook genoeg die het voor je echt gaan doen (bij mij op werk al 2 tesla's na november die wordt geleverd nog in 2018 om de bijtelling verhoging te voorkomen).
Als dat zo is kun je natuurlijk ook kijken naar een 2e hands lease van iemand die hem heeft ingeleverd.
Waarom denk je dat?dfrenner schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:49:
[...]
Ik denk dat je een Model 3 echt niet gaat redden voor 800...
Een Hyundai Kona EV 64KW full options, marktwaarde €44k kost inclusief 'brandstof' bij Directlease €725/maand.
- De Model 3, zeker de basisuitvoering, zal lager geprijsd zijn. Maar laten we dan maar zeggen dat hij net zo duur is voor deze vergelijking.
- Al vermoed ik dat een Tesla meer premium en daardoor meer waardevast is dan een Hyundai
- Elektriciteitskosten zijn sowieso laag, maar de Model 3 is zuiniger dan een Kona.
Tenzij de leasemaatschappijen door schaarste de prijzen laten stijgen, zou ik niet weten waarom @Verwijderd geen Model 3 zou kunnen krijgen voor 800.
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 25-10-2018 09:48 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Idd wordt qua tijd krap en hij zegt ook al dat hij geen model s wilt. 2e hands is een optie of auto's die al op kenteken zijn/ voorraadmodellen/ vervroegd op kenteken. 1 van de 2 die op mijn werk als "2018 inschrijving" geleverd gaan worden is eigl ook pas in januari contractueel gezien wordt afgeleverd maar afgesproken dat het 2018 op kenteken.jongetje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:30:
[...]
Als je overstapt naar een andere werkgever is het (in de meeste gevallen, aanname, ik weet het) zo dat je pas na je proeftijd een wagen mag uitzoeken (en dan heb je nog levertijd). Dan lijkt mij 1 december in dienst en voor 31 december leveren wel erg krap en heb daarom de aanname gedaan dat het na 1 januari wordt.
Als dat zo is kun je natuurlijk ook kijken naar een 2e hands lease van iemand die hem heeft ingeleverd.
Verwijderd
De Model 3, zoals ik hem geconfigureerd heb (bij MisterGreen), is €794 per maand. Wel met 25.000km i.p.v. 35.000km, maar dat moet ik makkelijk redden. Het gaat hier om de Standard Battery uitvoering met Premium Interior, Metallic lak en Sportvelgen. De standaard batterij doet 350km per lading (zal iets lager uitvallen) en dat is voor mij voldoende.
De Mercedes valt eigenlijk wel af. Ik heb momenteel een auto en wil toch elektrisch gaan rijden. Bijtelling laag en naast de Model 3 komen er ook andere leuke modellen aan. Als ik een Mercedes wil leasen, ben ik en die €750 per maand aan budget kwijt en nog eens €300 netto aan bijtelling. Dat is iets teveel van het goede.
De Mercedes valt eigenlijk wel af. Ik heb momenteel een auto en wil toch elektrisch gaan rijden. Bijtelling laag en naast de Model 3 komen er ook andere leuke modellen aan. Als ik een Mercedes wil leasen, ben ik en die €750 per maand aan budget kwijt en nog eens €300 netto aan bijtelling. Dat is iets teveel van het goede.
Wat hebben elektriciteitskosten er nou weer mee te maken?Richh schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:48:
[...]
Waarom denk je dat?
Een Hyundai Kona EV 64KW full options, marktwaarde €44k kost inclusief 'brandstof' bij Directlease €725/maand.
- De Model 3, zeker de basisuitvoering, zal lager geprijsd zijn. Maar laten we dan maar zeggen dat hij net zo duur is voor deze vergelijking.
- Al vermoed ik dat een Tesla meer premium en daardoor meer waardevast is dan een Hyundai
- Elektriciteitskosten zijn sowieso laag, maar de Model 3 is zuiniger dan een Kona.
Tenzij de leasemaatschappijen door schaarste de prijzen laten stijgen, zou ik niet weten waarom @Verwijderd geen Model 3 zou kunnen krijgen voor 800.
Omdat de Model S ook belachelijk duur is in de lease...
Nee, ook geen bonussen of andere zaken, enkel basis inkomen.Nullifiel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:42:
Voor WW maakt het niet veel uit, dat is toch gemaximaliseerd. (Ok, voor iemand die nog niet aan dat maximale ww loon zit is het misschien een issue)Nullifiel schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:42:
alles kan off-topic
4600 bruto, basis loon, dus exclusief bonussen, prestatiebonussen en leasebudgetten...Ankona schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:06:
[...]
Voor WW maakt het niet veel uit, dat is toch gemaximaliseerd. (Ok, voor iemand die nog niet aan dat maximale ww loon zit is het misschien een issue)
Ik heb het over een prijs inclusief 'brandstofkosten' aka laadpas. Onzuinige auto's zijn ook duurderdfrenner schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:50:
[...]
Wat hebben elektriciteitskosten er nou weer mee te maken?
Ja, dat is een auto van meer dan een ton, waarvan velen de restwaarde niet in durfden te schatten, zeker in het begin.Omdat de Model S ook belachelijk duur is in de lease...
Deze auto kost 1/3e van een Model S en heeft waarschijnlijk een vergelijkbare restwaarde.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Zoals je in zijn post zag, heeft hij een budget ex brandstof.Richh schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:41:
Ik heb het over een prijs inclusief 'brandstofkosten' aka laadpas. Onzuinige auto's zijn ook duurder
Het voordeel tegenover diesel valt al helemaal tegen. Vooral nu ik geluiden hoor over kWh verhogingen...
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik zie het somber in...Ja, dat is een auto van meer dan een ton, waarvan velen de restwaarde niet in durfden te schatten, zeker in het begin.
Deze auto kost 1/3e van een Model S en heeft waarschijnlijk een vergelijkbare restwaarde.
Mistergreen heeft ook nog geen flauw idee waarvoor ze hem nu daadwerkelijk gaan aanbieden. Al is dat voor de meesten ook niet relevant, want die zitten vast aan partijen als Leaseplan en Athlon... Zoals ik ook...
Weet zo iemand de ‘updates’ van de Seat Leon my19 t.o.v. de my18?
Ik kan het zo niet gevonden krijgen.
Ik kan het zo niet gevonden krijgen.
Fly or Die
Ik ben in de markt voor mijn eerste lease auto, maar vind het toch lastig om een keuze te maken. Ik treed pas per 1 februari 2019 in dienst en ben al een tijdje aan het oriënteren en zit nu een beetje met de volgende shortlist, tussenhaakjes de netto maandlasten voor mij volgens de Alphabet rekentool alles is op basis van 36 maanden:
Volkswagen Polo Highline 95pk DSG (EUR 295)
Ford Focus Trend Edition Business Hatchback + comfort pack 100 pk (EUR 280)
Ford Focus ST line Business Hatchback 125 pk (EUR 314)
eGolf (EUR 170)
De eGolf is nu zo goedkoop door allerlei extra stimulering maatregelen, maar valt voor mij persoonlijk toch een beetje af door de beperkte range en het feit dat ik vaak op locaties kom waar geen laadpaal is.
Groot voordeel van de Polo vind ik de automaat en het feit dat ik die auto redelijk vol hangt met extra opties (Panorama dak, stijl pakket, led pakket), de Polo zou ik nemen in de oranje kleur waardoor die toch een stuk minder saai wordt.
De nieuwe Focus vind ik echt een gave auto geworden, heb al gereden in de 125 pk ST line welke voor mij als beginend bestuurder sportief genoeg is (heb tijdens de proefrit mijn eerste boete gereden á EUR 117
), maar het maandelijkse prijs verschil met de Trend is toch wel flink. Een sportief uitziende Fiesta kost ook ongeveer EUR 280 dus dan valt de keuze eerder op de Focus.
De standaard auto is op dit moment de Toyota Yaris 1.5 inclusief wieldoppen welke EUR 200 per maand kost.
Ben benieuwd naar jullie mening en eventuele suggesties!
Volkswagen Polo Highline 95pk DSG (EUR 295)
Ford Focus Trend Edition Business Hatchback + comfort pack 100 pk (EUR 280)
Ford Focus ST line Business Hatchback 125 pk (EUR 314)
eGolf (EUR 170)
De eGolf is nu zo goedkoop door allerlei extra stimulering maatregelen, maar valt voor mij persoonlijk toch een beetje af door de beperkte range en het feit dat ik vaak op locaties kom waar geen laadpaal is.
Groot voordeel van de Polo vind ik de automaat en het feit dat ik die auto redelijk vol hangt met extra opties (Panorama dak, stijl pakket, led pakket), de Polo zou ik nemen in de oranje kleur waardoor die toch een stuk minder saai wordt.
De nieuwe Focus vind ik echt een gave auto geworden, heb al gereden in de 125 pk ST line welke voor mij als beginend bestuurder sportief genoeg is (heb tijdens de proefrit mijn eerste boete gereden á EUR 117
De standaard auto is op dit moment de Toyota Yaris 1.5 inclusief wieldoppen welke EUR 200 per maand kost.
Ben benieuwd naar jullie mening en eventuele suggesties!
Beste value for money is absoluut een electrische auto. Met 22% wordt een gewone auto ongeveer even zwaar belast als hetzelfde bedrag aan mobiliteitsbudget. Met 4% is een electrische auto fiscaal heel wat gunstiger. Ook te overwegen: Leaf. De nieuwe modellen hebben best een aardige range.
Toch liever benzine? Focus boven Polo als ze ongeveer hetzelfde kosten. Maatje groter, scheelt best veel in het comfort op langere ritten.
Toch liever benzine? Focus boven Polo als ze ongeveer hetzelfde kosten. Maatje groter, scheelt best veel in het comfort op langere ritten.
Kan wel zijn, maar het oog wil ook wat. En dat beperkt de keuze voor elektrisch vooralsnog tot die nieuwe Audi, de nieuwste Mercedes de Jaguar en wellicht nog de Model S (al verschillen daarin smaken).
[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-10-2018 16:11 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De nieuwe Kia e-Niro vind ik geen lelijke elektrische auto (ook niet de mooiste), niet te duur en heeft een flinke range (485km WLTP).
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Verwijderd
Bijtelling telt mee voor je WW want hoger SV loon.dfrenner schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:54:
[...]
Nee, ook geen bonussen of andere zaken, enkel basis inkomen.
Helemaal mee eens, zou voor die 24 euro ook zeker voor de ST-line gaan met 125 pk!t_captain schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:56:
Beste value for money is absoluut een electrische auto. Met 22% wordt een gewone auto ongeveer even zwaar belast als hetzelfde bedrag aan mobiliteitsbudget. Met 4% is een electrische auto fiscaal heel wat gunstiger. Ook te overwegen: Leaf. De nieuwe modellen hebben best een aardige range.
Wist ik niet!Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:00:
[...]
Bijtelling telt mee voor je WW want hoger SV loon.
Niet iedere werkgever berekend op dezelfde voorwaarden, zo zit er verschil in berekening op TNO of ECE norm.gergs schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:30:
[...]
Ja idd.. Gelukkig is het bij mij niet zo.
[...]
https://www.leaseplandire...Highline#tab=leaseproduct
712eur incl brandstof. En dat is met EU tankpas, 710eur met NL tankpas.
Ik weet niet of het al besteld is maar wellicht kun je het meenemen in je beslissing:
- achteruitrijcamera bij een hatchback vind ik overbodig
- Ik zou juist winterpakket aanvinken - stoelverwarming is toch echt fijn
- R line exterieur van 586 eur vind ik veel geld voor een R line badge en wat zwarte delen (desnoods spuit je het met plasti dip kan je later eraf halen... maar ik kan het alleen van foto's beoordelen dus wellicht eerst in het echt kijken bij de dealer naast elkaar?)
[Afbeelding]
- Style pakket, vond ik ook duur 348eur. Van foto's zie je niet zo snel de verschil.
Het zou een sport-comfortstoelen zijn maar op foto bijna geen verschil. Dus wellicht even langs dealer en even uitproberen? Als de normale goed zit zou ik deze ook niet aanvinken. (Als je schakkelpaddels wil kost dit maar 97eur)
[Afbeelding]
Links "Style", rechts normaal
- Executive pakket vind ik ook aan de dure kant (1,239eur). Ik gebruik zelf nooit de navi van de auto dus als ik zelf moet kiezen zou ik voor de Composition Media zonder navi gaan (249eur) + app connect (kan je android auto/ apple carplay gebruiken voor navi evt) (186eur). Probleem is dat je dan geen beats audio kan kiezen. Deze vond ik zelf matig (heeft het ooit geluisterd), klinkt vrij blikkerig, voor 300 eur kon je al een aftermarket van Focal o.i.d. laten monteren en dit zou veel beter klinken. Save the 100 bucks om later weer eraf te halen voordat je de auto terug leveren (sommige LM vond het niet erg - sterker nog, als het netjes is gedaan zou dit alleen maar een added value zijn) https://www.focal.com/en/...cal-volkswagenr/is-165-vw
- Achteruitrijcamera voor de vrouw, no offense ladies! en dit scheelt wel 3 euro per maand bijtelling.
- Stoelverwarming vind ik verschrikkelijk
- En plastidip, gast, een nieuwe auto
De auto is besteld zoals in mijn eerste post is vermeld en wordt geleverd ergens in Maart 2019. Foto's volgen uiteraard
Edit:
Style-pakket bevat meer dan alleen bekleding, zo ook een zwarte hemel (vind ik gaaf), paddles voor DSG, vloermatten, decorinleg op dashboard in de kleur Iron en lendensteunen.
En qua Executive pakket en Beats, ik heb erna geluisterd en vind het dikke prima. Inderdaad, het is geen Denon o.i.d., maar zeker wel bovengemiddeld. Navigatie wil ik niet missen op m'n active info display.
Dit pakket is overigens verplicht voor mij.
[ Voor 7% gewijzigd door MadGlobox op 30-10-2018 15:58 ]
800 voor een polo, blijft toch mega duur vinden, maar goed, your choice he! veel plezier ermeeMadGlobox schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:55:
[...]
Niet iedere werkgever berekend op dezelfde voorwaarden, zo zit er verschil in berekening op TNO of ECE norm.
- Achteruitrijcamera voor de vrouw, no offense ladies! en dit scheelt wel 3 euro per maand bijtelling.
- Stoelverwarming vind ik verschrikkelijk
- En plastidip, gast, een nieuwe autoR-Line is coool.
De auto is besteld zoals in mijn eerste post is vermeld en wordt geleverd ergens in Maart 2019. Foto's volgen uiteraard
Edit:
Style-pakket bevat meer dan alleen bekleding, zo ook een zwarte hemel (vind ik gaaf), paddles voor DSG, vloermatten, decorinleg op dashboard in de kleur Iron en lendensteunen.
En qua Executive pakket en Beats, ik heb erna geluisterd en vind het dikke prima. Inderdaad, het is geen Denon o.i.d., maar zeker wel bovengemiddeld. Navigatie wil ik niet missen op m'n active info display.
Dit pakket is overigens verplicht voor mij.
Gelukkig hoef ik die niet te betalen
Toch wel.. Indirect dan. Voorbeeldje; stel dat je werkgever bij directlease zit dan heb je zelfde auto voor onder 700 euro. Meer dan 100eur onder de leasebudget, dan had je (afhankelijk van de afspraak) de verschil bruto laten uitkeren. Grofweg dan 50 eur net meer per maand, 4 jaar lang, dat is 2400 euro.
Vind ik zelf veel geld, maar goed, nogmaals, je keuze ey.
[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 30-10-2018 16:10 ]
Inmiddels is de kogel door de kerk:darkkingll schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:47:
Leasebudget: Bijtelling: 520 euro/maand, 550 voor diesel. Cataloguswaarde:22.000 euro incl btw.
Kilometrage per jaar:40.000
Contractduur:48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke:
Overige afhankelijkheden:Vrije keus, bij benzine dient er een LPG installatie in te worden gebouwd, op kosten van werkgever. Benzine hybride niet toegestaan.
Specifieke wensen: Shortlist: Ford Fiesta ST-line, Ford Focus St-line, Opel Astra 1.4 150pk, Seat Ibiza 1.5 fr business intense, diesel??
Uiteindelijke keuze:
Komenda zaterdag ga ik met de Hyundai Kona Electric rijden, om te kijken of dat wat is, want hoewel veel van de genoemde auto's boven budget zijn, is dat(mits goedgekeurd door de directie) geen probleem, d.m.v. een formule betaal ik dan zelf wat extra.
Auto ben ik nog niet over uit. Voorkeur is op dit moment een Focus ST-line benzine, 1.0 125 pk, rood met zwart dak en ST pakket. Mogelijk nog de upgraded audio.
Ford Focus STline 1.5 diesel, ST-pack, comfort pack, designpack en het draadloos opladen. Kleur? Race red
Mooie bak !!darkkingll schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:04:
[...]
Inmiddels is de kogel door de kerk:
Ford Focus STline 1.5 diesel, ST-pack, comfort pack, designpack en het draadloos opladen. Kleur? Race red
Dat heb je netjes gedaan. Met dat budget die auto krijgen, zit toch 10.000 boven catalogus en een paar 100 boven het lease bedrag.
Kun jij volgende week niet mijn functioneringsgesprek voeren
Haha, Heeft ook al menig jaloerse blikken opgeleverd, moet ik zeggen..
Ik heb geen vrouw ofzo en niet veel vaste lasten, dus die +- 100 euro extra per maand t.o.v. een leuke Ibiza, ach..
Trouwens vergeten te melden: uiteraard heeft ie ook het B&O geluidspakket
Ik heb geen vrouw ofzo en niet veel vaste lasten, dus die +- 100 euro extra per maand t.o.v. een leuke Ibiza, ach..
Trouwens vergeten te melden: uiteraard heeft ie ook het B&O geluidspakket
[ Voor 17% gewijzigd door darkkingll op 30-10-2018 22:16 ]
Wij krijgen het overige bedrag niet uitgekeerd helaas. Het is take it or leave it.gergs schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:10:
[...]
Toch wel.. Indirect dan. Voorbeeldje; stel dat je werkgever bij directlease zit dan heb je zelfde auto voor onder 700 euro. Meer dan 100eur onder de leasebudget, dan had je (afhankelijk van de afspraak) de verschil bruto laten uitkeren. Grofweg dan 50 eur net meer per maand, 4 jaar lang, dat is 2400 euro.
Vind ik zelf veel geld, maar goed, nogmaals, je keuze ey.
Kijk hierboven met veel minder budget een C-segment met veel opties.MadGlobox schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:14:
[...]
Wij krijgen het overige bedrag niet uitgekeerd helaas. Het is take it or leave it.
Dan heb je met 800 een b segment, ik zou het wel op zn minst aankaarten bij de werkgever dat de LM echt duur is. Of bij de finance afdeling want als ie kosten kun besparen zou die wel blij zijn
Let wel op het prijsverschil tussen VW en Ford. Een Golf welke hetzelfde is uitgerust als bovenstaande Focus is echt een klap duurder.
800eu blijft veel geld voor een Polo (wel een hele mooie!), maar VW is ook gewoon duur. Dat was twee jaar geleden voor mij de reden om voor een fully loaded Astra te gaan ipv medium loaded Golf.
800eu blijft veel geld voor een Polo (wel een hele mooie!), maar VW is ook gewoon duur. Dat was twee jaar geleden voor mij de reden om voor een fully loaded Astra te gaan ipv medium loaded Golf.
t_captain schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:55:
Die schade is niet aan de leasemaatschappij om te claimen, maar aan de berijder. Hij dient zich als benadeelde in de schadezaak te voegen.
Zoals destijds aangegeven; ik heb het bij de leasemaatschappij en later de verzekeraar neergelegd.JB schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:56:
Zelf actie ondernemen. Heb je een rechtsbijstand? Ik heb dit ook gehad en de nog 2 jaar 14% bijtelling is mij gecompenseerd omdat ik geen nieuwe 14% auto kon uitzoeken (verschil tussen 14% en 22% op basis van dezelfde fiscale waarde).
Ik heb een berekening gemaakt, wat voor mij de extra kosten over 9 maand (de extra bijtelling (14% tov 22%) en een paar tientjes hoger leasebedrag) zijn.
Afgelopen week bericht gekregen dat het berekende bedrag een dezer dagen op mijn rekening staat
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Onze nieuwe leaseauto is er ook!

Ford Fiesta ST, met alle beschikbare opties!

https://wren.co/join/Devian
Ziet er erg stoer uit! Hoe bevalt de 3 pitters met toch wel 200pk?
Foto'tjes van het interieur ook graag! 
Ik zie mij zelf over een jaar of twee ook wel in zo'n klein bommetje rijden. Vriendinlief wil na de Astra graag een Insignia of Passat. Ik heb liever een Polo GTI of Fiesta ST nu het nog kan, een eerste kind krijgen we hier ook nog wel in
Aan de andere kant, ik rijd meer op de snelweg (waar dus een D-segmenter beter tot z'n recht komt) dan dat ik over bochtige weggetjes knal (waar een hot hatch beter geschikt voor is).
Ik zie mij zelf over een jaar of twee ook wel in zo'n klein bommetje rijden. Vriendinlief wil na de Astra graag een Insignia of Passat. Ik heb liever een Polo GTI of Fiesta ST nu het nog kan, een eerste kind krijgen we hier ook nog wel in
Aan de andere kant, ik rijd meer op de snelweg (waar dus een D-segmenter beter tot z'n recht komt) dan dat ik over bochtige weggetjes knal (waar een hot hatch beter geschikt voor is).
Een eerste kind past MAKKELIJK in een polo of fiesta (polo is volgens reviews wel praktischer).B-Real schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:47:
Bij mij is het andersom, ik zou juist graag een luxe auto willen maar vriendinlief wil zo min mogelijk bijtelling. Vriendinlief wint
[ Voor 9% gewijzigd door Hetisookwat op 01-11-2018 09:51 ]
Kijk, die zie je niet zo vaak! Toch vreemd, aangezien het echt een mooie wagen is.Devian schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:38:
Onze nieuwe leaseauto is er ook!
[Afbeelding: Fiesta voor]
[Afbeelding: Fiesta achter]
Reed er laatst één voor mij en was toch sneller dan ik verwacht had. Moest toch wel even over van hybrid naar de power stand.
Verschil tussen D en B segment is ook wel erg groot...B-Real schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:47:
Ik zou het zelf absoluut niet doen. Dan maar wat trager en logger, D segment rijdt lekkerder voor lange ritten. Maar vooral de ruimte.
Ik vind mijn V60 echt al aan de krappe kant... Je hebt meer ruimte dan een Astra/Golf/Megane hatchback, en vooral praktischer in te richten met vakanties, maar het houdt absoluut niet over. Een (normale) station had veel meer ruimte gehad. Maar goed, het vermogen maakt een hele hoop goed.
Heb jij ooit een kinderwagen op vakantie meegenomen in een Polo/Fiesta!?Hetisookwat schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:49:
Een eerste kind past MAKKELIJK in een polo of fiesta (polo is volgens reviews wel praktischer).
Bij mij is het andersom, ik zou juist graag een luxe auto willen maar vriendinlief wil zo min mogelijk bijtelling. Vriendinlief wint.
Het is dat ik geen kinderwagen meer nodig heb en de kinderen wat ouder zijn, maar anders was de V60 absoluut geen optie. C segment station is met kinderwagen echt wel het minimum voor op vakantie en weekendjes weg.
Ja, in een Polo wel, in een fiesta niet. Wat mij betreft prima te doen, maar het is niet mijn dagelijkse realiteitdfrenner schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:00:
[...]
Heb jij ooit een kinderwagen op vakantie meegenomen in een Polo/Fiesta!?
Het is dat ik geen kinderwagen meer nodig heb en de kinderen wat ouder zijn, maar anders was de V60 absoluut geen optie. C segment station is met kinderwagen echt wel het minimum voor op vakantie en weekendjes weg.
Ik had laatst een vervangend vervoer polo mee. We gingen er een weekendje mee weg. Zónder kinderwagen en slechts een weekendje, was echt al een drama. Echt proppen.Hetisookwat schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:04:
Ja, in een Polo wel, in een fiesta niet. Wat mij betreft prima te doen, maar het is niet mijn dagelijkse realiteit. We hebben het ook over één kind hier, niet meerdere.
Prima wagentje voor dicht bij huis, maar zodra ik langere afstanden zou rijden, zou ik C segment zeker erboven verkiezen.
Tja, leuk al die vakantie excuses maar dat is bij ons 1x per jaar en af en toe een weekendje weg. Dat laatste lukt sowieso en voor alleen de grote trip in de vakantie hoef ik niet per se een grotere auto, anders kan ik het beste een E-klasse Avant of Suberb Combin als lease auto nemen. Dakkoffer is desnoods ook snel aangeschaft.
Overigens is het maar goed dat ik nog +/- 2 jaar met de huidige auto moet, want ik zou het nu echt niet weten. Als ik zo die Fiesta ST hierboven zie word ik enthousiast van een hot hatch, als ik dan weer eens in de Passat van een kameraad mee rijdt is dat toch ook wel weer ontzettend fijn
En ach, de Astra doet het eigenlijk ook best aardig. Daar ging overigens afgelopen zomer ook gewoon een grote tent, camping kastje, elektrische koelbox, eetgerei, dekbed plus kussens en kleding voor twee personen in. De hoedenplank kon er gewoon in blijven zitten en op de achterbank kwam het ook niet boven de hoofdsteunen uit
Overigens is het maar goed dat ik nog +/- 2 jaar met de huidige auto moet, want ik zou het nu echt niet weten. Als ik zo die Fiesta ST hierboven zie word ik enthousiast van een hot hatch, als ik dan weer eens in de Passat van een kameraad mee rijdt is dat toch ook wel weer ontzettend fijn
En ach, de Astra doet het eigenlijk ook best aardig. Daar ging overigens afgelopen zomer ook gewoon een grote tent, camping kastje, elektrische koelbox, eetgerei, dekbed plus kussens en kleding voor twee personen in. De hoedenplank kon er gewoon in blijven zitten en op de achterbank kwam het ook niet boven de hoofdsteunen uit
Rijdt verrassend lekker! Op geen enkel moment het idee dat het een 3 pitter is.gergs schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:31:
Ziet er erg stoer uit! Hoe bevalt de 3 pitters met toch wel 200pk?
Interieur foto's zal ik later nog even maken.
We hebben toch gekozen voor het "leuke" rijden..en voor de vakantie er een dakkoffer bij genomen...die max 1x per jaar dat de auto echt volgepakt word lossen we op die manier wel op.
Verder ook het sportpakket erop met limited slip differentieel en launch control. LED verlichting (dagrij en normaal allemaal LED), stoelverwarming, stuurverwarming, dode hoek detectie, rijlaan assistentie, etc etc...alles aangevinkt wat er viel aan te vinken.
We hebben ook gekeken naar iets groter (bvb de Honda Civic), maar qua rijplezier is dit ruimschoots beter...en elke dag met plezier in je auto telt ook wel!
https://wren.co/join/Devian
En ik rij met een baby en dus kinderwagen en al op vakantie in mijn sedan
zonder dakkoffer!
En ja incl baby bad ding, wieg, nestje, en 2 koffers voor mij en mn vrouw.
Alles kan..........
Alles kan..........
Ik schrok wel toen ik zag dat die Fiesta €34k kost.. uiteraard wel 200pk en full options maar toch. Boel geld!
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Waarschijnlijk ben je al even uit de kinderwagen, want in mijn Clio Estate met dakkoffer konden we prima kamperen met twee kinderen én tent.dfrenner schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:00:
[...]
Heb jij ooit een kinderwagen op vakantie meegenomen in een Polo/Fiesta!?
Tegenwoordig zelfs drie kinderen en dat past voor een weekend weg ook, al zal ik met drie kinderen toch minimaal C segment willen (nog 4 maanden). Voor de vakanties hebben we tegenwoordig een caravan.
Ja maar je hebt sedans en sedans.gergs schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:38:
En ik rij met een baby en dus kinderwagen en al op vakantie in mijn sedanzonder dakkoffer!
Alles kan..........
Een 7 serie sedan is een stuk groter dan een CLA bijvoorbeeld.
In de gemiddelde hatchback passen al geen 2 koffers, laat staan met kinderwagen, campingbedje en een koelbox.
Met de Focus Wagon moestvik dat ook allemaal meenemen en moest er echt een dakkoffer op het dak.
Maar goed misschien dat het anderen wel lukt
34k voor een - ok, erg toffe - fiesta? Wow, wat een smak geld zeg...LuPo schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:10:
Ik schrok wel toen ik zag dat die Fiesta €34k kost.. uiteraard wel 200pk en full options maar toch. Boel geld!
Hoe tof ook, na 4 jaar in een (minder snelle) fiesta gereden te hebben, heb ik er wel genoeg van. Mij te klein.
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Growing old is mandatory, growing up is optional.
Tja er kwam hier ook iemand langs met een Polo voor 30k. En dat was geen GTI...Nullifiel schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:12:
[...]
34k voor een - ok, erg toffe - fiesta? Wow, wat een smak geld zeg...
Hoe tof ook, na 4 jaar in een (minder snelle) fiesta gereden te hebben, heb ik er wel genoeg van. Mij te klein.
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Dan vind ik zo’n Fiesta ST wel een stuk spannender...
Het blijft een boel geld, maar het geeft je wel een glimlach achter het stuur.
Al zou het voor mij ook echt te klein zijn.
Geen idee in welke periode jij een kinderwagen had. Wij hadden een Joolz kinderwagen en kreeg 2 koffers, de Joolz, koelbox, bedje en nog wat troep achterin een Golf Variant met hoes dicht.dfrenner schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 06:44:
[...]
Ja maar je hebt sedans en sedans.
Een 7 serie sedan is een stuk groter dan een CLA bijvoorbeeld.
In de gemiddelde hatchback passen al geen 2 koffers, laat staan met kinderwagen, campingbedje en een koelbox.
Met de Focus Wagon moestvik dat ook allemaal meenemen en moest er echt een dakkoffer op het dak.
Maar goed misschien dat het anderen wel lukt
Of een kinderwagen past hangt veelal af van de kinderwagen die je kiest. Sommige zijn vrij klein als je ze opvouwt al blijven het ondingen.
Verwijderd
Ik heb verschillende hatchbacks gehad en altijd paste er 2 flinke koffers in. Mazda 323, Nissan Almera, Mazda 3, Citroen C4 Cactus, Peugeot 308, VW Golf en nu Hyundai Ioniq.
Ik krijg bij dit topic soms het idee dat mensen beter een VW Transporter kunnen leasen dan een personenwagen.
Ik krijg bij dit topic soms het idee dat mensen beter een VW Transporter kunnen leasen dan een personenwagen.
Wij hadden ook de Joolz.Pannekoek81 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:44:
[...]
Geen idee in welke periode jij een kinderwagen had. Wij hadden een Joolz kinderwagen en kreeg 2 koffers, de Joolz, koelbox, bedje en nog wat troep achterin een Golf Variant met hoes dicht.
Of een kinderwagen past hangt veelal af van de kinderwagen die je kiest. Sommige zijn vrij klein als je ze opvouwt al blijven het ondingen.
Maar dat lukte ons echt niet. Golf zal een zelfde formaat als de Focus hebben.
Probleem van kinderwagens is gewoon dat het veel volume inneemt. Kinderwagen met reiswieg erop paste net onder de afdekhoes, maar dan heb je ernaast nog wat ruimte voor een koelbox en erachter misschien een campingbedje, maar nog twee koffers erbij?! Pics of it didn’t happen
Wij doen tegenwoordig alles in sporttassen van Thule. Lekker dus en flexibel, maar zo sterk.
En met kinderwagen, koelbox en campingbedje erbij?Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:05:
Ik heb verschillende hatchbacks gehad en altijd paste er 2 flinke koffers in. Mazda 323, Nissan Almera, Mazda 3, Citroen C4 Cactus, Peugeot 308, VW Golf en nu Hyundai Ioniq.
Nou ja dan zal het aan ons liggen
Maar het lukt echt niet.
De V60 zat tot het plafond afgelopen zomer met enkel kleding, koelbox en speelgoed... zonder kinderwagen of campingbedje, geen beddengoed en handdoeken...
En ik ga met de S60 met 5 personen 3 weken op vakantie. 5 koffers, koelbox en een krat of tas met extra rotzooi past er makkelijk in. Het ligt dus inderdaad aan de persoon en aan wat je meeneemtdfrenner schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:10:
[...]
De V60 zat tot het plafond afgelopen zomer met enkel kleding, koelbox en speelgoed... zonder kinderwagen of campingbedje, geen beddengoed en handdoeken...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Kinderwagen: gewoon een Quinny Zap nemen, ding is supercompact.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
@dfrenner nee ik heb echt sedan sedan, niet eens de ruimste in zijn klasse. Alfa Giulia heeft ongeveer even veel liter als Audi A4 maar de vorm is niet de meest vierkante. Ik heb ook Joolz en ja met wieg nog.
Wieg en onderstel kinderwagen in kofferbak, daarboven de bad ding en nestje, kan de kofferbak nog net dicht. 2 koffers voor mij en vrouw in de achterbank.
Wieg en onderstel kinderwagen in kofferbak, daarboven de bad ding en nestje, kan de kofferbak nog net dicht. 2 koffers voor mij en vrouw in de achterbank.
Maar die heeft dan ook minder ruimte in de kofferbak (onder het zeil) dan een Clio estate die 2 klasses lager zit ...dfrenner schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:10:
[...]
2 grote weekendtassen, 1 handbagagekoffer, 2 kussens, 2 klapkratten, campingbed + matras + camerarugtas + Joolz Geo kinderwagen gingen prima onder het zeiltje bij de Octavia. Maarja, dan heb je ook bijna 2x zoveel liters als in een V60...
Dan nog. In een V60 moet je prima met 2 kinderen op vakantie naar de camping kunnen, inclusief kinderwagen en alle troep die erbij komt kijken. Dan zitten de kinderen achterin misschien een beetje ingebouwd, maar als het 25 jaar geleden in een Opel Astra kon met papa en mama, dan kan het nu in een V60 zeker ook.
Gewoon praktischer indelen en beter nadenken wat je wel en niet mee wil nemen. Of je prioriteiten anders leggen qua auto, een ruimtehok kiezen en wel je hele huisraad meenemen.
Gewoon praktischer indelen en beter nadenken wat je wel en niet mee wil nemen. Of je prioriteiten anders leggen qua auto, een ruimtehok kiezen en wel je hele huisraad meenemen.
Ik kreeg een aantal weken geleden geen 2 grote koffers in mijn Golf hoor. En met grote koffers bedoel ik de grootste van een set van 3. Geen idee hoeveel liters of wat de afmetingen zijn van die koffers. Het paste in ieder geval niet...Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:05:
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Verwijderd
Met grote koffers bedoel ik koffers die nog wel normaal hanteerbaar zijn. Geen hutkoffers.DeluxZ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:46:
[...]
Ik kreeg een aantal weken geleden geen 2 grote koffers in mijn Golf hoor. En met grote koffers bedoel ik de grootste van een set van 3. Geen idee hoeveel liters of wat de afmetingen zijn van die koffers. Het paste in ieder geval niet...
Dat maakt nogal een verschil, ik dacht alles in de kofferbak...gergs schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:50:
@dfrenner nee ik heb echt sedan sedan, niet eens de ruimste in zijn klasse. Alfa Giulia heeft ongeveer even veel liter als Audi A4 maar de vorm is niet de meest vierkante. Ik heb ook Joolz en ja met wieg nog.
5 koffers in een sedan, wat voor koffers zijn dat dan?AllSeeyinEye schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:29:
En ik ga met de S60 met 5 personen 3 weken op vakantie. 5 koffers, koelbox en een krat of tas met extra rotzooi past er makkelijk in. Het ligt dus inderdaad aan de persoon en aan wat je meeneemt
Ik vind het knap!
Ja onder het zeil heb ik vrij weinig. Maar de wens om onder het zeil te blijven laten we met iedere auto maar varen.J0YR1D3R schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:31:
Maar die heeft dan ook minder ruimte in de kofferbak (onder het zeil) dan een Clio estate die 2 klasses lager zit ...
2 grote weekendtassen, 1 handbagagekoffer, 2 kussens, 2 klapkratten, campingbed + matras + camerarugtas + Joolz Geo kinderwagen gingen prima onder het zeiltje bij de Octavia. Maarja, dan heb je ook bijna 2x zoveel liters als in een V60...
Boven het zeil is het in ieder geval een stuk praktischer dan een willekeurige hatchback.
Koffers hebben vaak een vervelend formaat, ik kreeg 4 koffers al niet lekker mee in mijn 308 station, en dat is echt een van de grootste C segment kofferbakken.DeluxZ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:46:
Ik kreeg een aantal weken geleden geen 2 grote koffers in mijn Golf hoor. En met grote koffers bedoel ik de grootste van een set van 3. Geen idee hoeveel liters of wat de afmetingen zijn van die koffers. Het paste in ieder geval niet...
Gewoon reiskoffers voor als je op vliegvakantie gaat, waar met gemak 23kg in kan... Geen trolleys of handbagage koffertjes...
Belangrijkste is ook met plezier rijden. En met deze uitvoering moet dat wel lukken. Ziet er strak uitDevian schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:55:
[...]
Rijdt verrassend lekker! Op geen enkel moment het idee dat het een 3 pitter is.
Interieur foto's zal ik later nog even maken.
We hebben toch gekozen voor het "leuke" rijden..en voor de vakantie er een dakkoffer bij genomen...die max 1x per jaar dat de auto echt volgepakt word lossen we op die manier wel op.
Verder ook het sportpakket erop met limited slip differentieel en launch control. LED verlichting (dagrij en normaal allemaal LED), stoelverwarming, stuurverwarming, dode hoek detectie, rijlaan assistentie, etc etc...alles aangevinkt wat er viel aan te vinken.
We hebben ook gekeken naar iets groter (bvb de Honda Civic), maar qua rijplezier is dit ruimschoots beter...en elke dag met plezier in je auto telt ook wel!
Persoonlijk ga ik ook liever voor het leuke rijden dan een pak ezel. En soms maken we keuzes die voor andere weer wat moeilijker te begrijpen zijn. ;-)
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Na met de Arteon te zijn begonnen met het testrijden, ben ik steeds een slag kleiner gegaan. En nu uiteindelijk uitgekomen bij de BMW i3!
De reden; volledig volgestampt alsnog mega goedkoop in de lease (vergeleken met de verbrandingsmotor auto's) en de nieuwe 42KWh accu.
Het enige probleem is dat ik straks 2 kinderen heb. Eentje van 2 en eentje op komst. Dus dat wordt wat passen en meten. Heb paar jaar geleden een Passat gehaald voor wat ruimte, maar heb letterlijk 5x de kinderwagen in de achterbak gehad. Zonde.. dus ga het nu met heel wat minder kofferbak liters proberen.
Iemand ervaring in een vergelijkbare situatie? Ik denk dat het moet lukken, maar het kan zijn dat ik me heel erg verkijk op hoe klein dat ding is. Heb er al een keer kort in gereden en ga morgen een uitgebreide proefrit maken dus ben heel benieuwd. Tot zo ver vind ik het een geweldig blikje!
De reden; volledig volgestampt alsnog mega goedkoop in de lease (vergeleken met de verbrandingsmotor auto's) en de nieuwe 42KWh accu.
Het enige probleem is dat ik straks 2 kinderen heb. Eentje van 2 en eentje op komst. Dus dat wordt wat passen en meten. Heb paar jaar geleden een Passat gehaald voor wat ruimte, maar heb letterlijk 5x de kinderwagen in de achterbak gehad. Zonde.. dus ga het nu met heel wat minder kofferbak liters proberen.
Iemand ervaring in een vergelijkbare situatie? Ik denk dat het moet lukken, maar het kan zijn dat ik me heel erg verkijk op hoe klein dat ding is. Heb er al een keer kort in gereden en ga morgen een uitgebreide proefrit maken dus ben heel benieuwd. Tot zo ver vind ik het een geweldig blikje!
@gebruikershaes Leuk, een ongebruikelijke keuze
. Wil je hem met range extender of puur elektrisch? Twee kleine kinderen (en bijbehorende meuk) lijkt me een flinke uitdaging in een i3. Dat wordt goed kijken naar welke kinderwagen/buggy je wil. Als je de kinderwagen toch weinig gebruikt kan het inderdaad wel een goede optie zijn.
Ter referentie: wat zijn je looptijd, km's en lease-bedrag? Ik ben stiekem wel benieuwd wat voor i3 je bij elkaar hebt geklikt.
edit: nvm, hij is er blijkbaar alleen nog maar vol-elektrisch. Als ik hem op directlease probeer samen te stellen zit ik me wel een paar keer te verbazen: zit standaard geen cruise controle, airco, PDC of achteruitrijcamera op, DAB+ radio en nog wat dingen die ik op mijn Civic van 30k wel heb..... qua leasebedrag is het te overzien, en zeker bijtelling is nog erg leuk...
Ter referentie: wat zijn je looptijd, km's en lease-bedrag? Ik ben stiekem wel benieuwd wat voor i3 je bij elkaar hebt geklikt.
edit: nvm, hij is er blijkbaar alleen nog maar vol-elektrisch. Als ik hem op directlease probeer samen te stellen zit ik me wel een paar keer te verbazen: zit standaard geen cruise controle, airco, PDC of achteruitrijcamera op, DAB+ radio en nog wat dingen die ik op mijn Civic van 30k wel heb..... qua leasebedrag is het te overzien, en zeker bijtelling is nog erg leuk...
[ Voor 28% gewijzigd door gwystyl op 02-11-2018 14:20 ]
Ik weet niet wat voor wandelwagen(s)/buggy's je hebt, maar die kunnen vaak nogal ongebruikelijk zijn van formaat. Het zal wel passen, maar door de ongebruikelijke maat van met name wandelwagens verlies je veel ruimte omdat er eigenlijk niet veel bij past. Het lijkt mij erg lastig in een i3 in ieder geval.gebruikershaes schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:51:
Na met de Arteon te zijn begonnen met het testrijden, ben ik steeds een slag kleiner gegaan. En nu uiteindelijk uitgekomen bij de BMW i3!
Heb zelf al moeite om de hele meuk voor 2 kinderen mee te slepen in een Auris TS (station dus met +-600L kofferbak). En dat komt met name door de loze ruimte die de wandelwagen achterlaat. Er past net niks meer bij/tussen.
Bovendien ben ik erg benieuwd hoe het in/uit de stoeltjes halen van de kids/maxicosi werkt met de "aparte" deuren van een i3
Computer says no
Zou een mooie keuze zijn! Ik vind de i3 een leuke wagen en in de juiste uitvoering een lekker dik ding. Voor mij was het ten tijde van bestelling sowieso geen optie gezien de range. Wellicht dat dat nu beter zou zijn En ook durfde ik het qua ruimte denk niet aan met 1 kleine..gebruikershaes schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:51:
@Meekoh volgens mij gaat het juist super chill met kinderstoelen icm de deuren van de i3. Heb in mijn oriëntatie fase wat youtube filmpjes afgekeken en herinner me dat dit juist positief aspect was vanuit praktisch oogpunt.
Pas de kinderwagen aan op de auto, niet andersom.. In andere woorden, zoek voor de nieuwe aanwinst een kinderwagen die zeer compact opvouwt.gebruikershaes schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:51:
Verwijderd
Waarom dan wel. Ik heb de auto aangepast op het formaat en alles wat mee moet en niet anders om...Deveon schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:23:
[...]
Pas de kinderwagen aan op de auto, niet andersom.. In andere woorden, zoek voor de nieuwe aanwinst een kinderwagen die zeer compact opvouwt.
Meah, die ruimte is anders wel verdraaid handig hoor, en niet alleen voor een kinderwagen. Ligt helemaal aan het beoogd gebruik. Ga met een i3 maar eens een nieuwe kinderkamer halen ofzo. In een flinke station schuif je zo een matras, kast, bed. In 1 keer. Of en flinke lading potgrond. Of een laminaatvloer. Dat zie ik een i3 nog niet doen 
Kortom: zoveel mensen, zoveel wensen
Persoonlijk is mijn instelling "liever mee verlegen dan om verlegen". En kost een flinke station in de lease netto nog steeds minder dan hem zelf prive betalen
Persoonlijk is mijn instelling "liever mee verlegen dan om verlegen". En kost een flinke station in de lease netto nog steeds minder dan hem zelf prive betalen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Hier een passat héérlijk die extra ruimte. Met 3kindjes wil je gewoon extra spaceThe Eagle schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:05:
Meah, die ruimte is anders wel verdraaid handig hoor, en niet alleen voor een kinderwagen. Ligt helemaal aan het beoogd gebruik. Ga met een i3 maar eens een nieuwe kinderkamer halen ofzo. In een flinke station schuif je zo een matras, kast, bed. In 1 keer. Of en flinke lading potgrond. Of een laminaatvloer. Dat zie ik een i3 nog niet doen
Persoonlijk is mijn instelling "liever mee verlegen dan om verlegen". En kost een flinke station in de lease netto nog steeds minder dan hem zelf prive betalen :
Voor die 200-300 euro die je per maand aan bijtelling bespaard kan je ook prima een keer een busje huren of nog beter lekker laten bezorgen.
Zelf heb ik drie kinderen (5,2,0) in de Clio Estate en dat past ook, ook met kinderwagen en de weekboodschappen. Ik raad het niet aan met drie kinderen, maar de ruimte is voldoende.
Zelf heb ik drie kinderen (5,2,0) in de Clio Estate en dat past ook, ook met kinderwagen en de weekboodschappen. Ik raad het niet aan met drie kinderen, maar de ruimte is voldoende.
[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 02-11-2018 19:26 ]
Ik ben van de i3 gaan houden, en heb er ook een proefrit mee gemaakt. Dit is wat er aan koffers in de achterbak past:gebruikershaes schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:51:

Een grote koffer, en een iets kleinere die in de grote koffer past.
Tijdens een vakantie op Mallorca heb ik 'm gehad als huurauto:

Heerlijke wagen om mee rond te rijden. Kinderen (mijne 1 en 3) stop je inderdaad makkelijk in hun zitjes achterin en voorin zit je als een vorst. Weekendjes en vakanties weg kunnen alleen als je alleen kleding mee neemt en misschien een kleine buggy.
Begin dit jaar was de grote accu er nog niet, en kon je ook nog geen adaptief LED krijgen. Naast de i3 stond in de BMW showroom echter ook de 2 active tourer. Die is er ook als plug-in en dat leek me een mooi compromis (mijn meeste ritten zijn toch < 40 km). In de (private) lease was die echter erg duur. Omdat ik ondertussen toch erg verknocht aan BMW was geraakt is het de BMW 218i geworden. Contract voor twee jaar, dus hoop dat er midden 2020 meer elektrisch aanbod is.
Zou ik nu mogen kiezen, dan mag ik inmiddels zakelijk leasen en zou ik voor de i3 gaan met het grote accupakket en adaptief LED. Van het bespaarde geld kan ik dan mooi indien nodig een andere auto huren.
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
QED dus. Die koffers maar dan wat groter plus kinderwagen, reiswieg, campingbedje, tas met speelgoed, beautycase van moeders, twee rugzakken en een koelbox gaat hem dus niet worden.
* The Eagle schrapt een i3 van het lijstje met praktische auto's voor een gezin met kleine kinderen
Van het lijstje van mooie auto's was ie al af toen ik hem voor het eerst zag trouwens.
Bovendien: als ik me wil voortbewegen op fietsbanden pak ik de fiets wel
* The Eagle schrapt een i3 van het lijstje met praktische auto's voor een gezin met kleine kinderen
Van het lijstje van mooie auto's was ie al af toen ik hem voor het eerst zag trouwens.
Bovendien: als ik me wil voortbewegen op fietsbanden pak ik de fiets wel
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Tja, het is maar net wat je allemaal wilt meenemen. Die reiswieg heb je maar een paar maanden nodig en met kleine kinderen kan je ook veel kwijt tussen de voorstoelen en de achterbank.The Eagle schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:38:
QED dus. Die koffers maar dan wat groter plus kinderwagen, reiswieg, campingbedje, tas met speelgoed, beautycase van moeders, twee rugzakken en een koelbox gaat hem dus niet worden.
Het campingbedje kan je makkelijk ter plekke huren en je drankjes en versnapering kan je ook makkelijk betalen uit je jaarlijkse besparing van 2500-3500 euro. Daarnaast hebben veel leasecontracten hebben ook de optie voor vervangend vervoer voor de vakantie.
Natuurlijk is een grotere auto prettig, maar met een besparing/budget van 10.000-14.000 euro (obv 4 jaar bijtelling, +/- 40k cataloguswaarde) kan je flink wat ongemakkelijkheden af kopen. En voor het dagelijkse verkeer zou ik veel meer plezier hebben aan de i3 dan een Passat met instapmotor.
Edit: over smaak valt niet te twisten, dus daar hoor je mij niet over. Ik vind de i3 niet de mooiste, maar ook zeker niet de lelijkste auto die momenteel te krijgen is.
[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 03-11-2018 08:10 ]
Verwijderd
iemand aanwezig die een nieuwe facelift C-klasse al in bestelling heeft staan? Ik ben benieuwd naar de levertijd, ik hoorde laatst circa 6 maanden, maar zou het graag van iemand willen weten die er al een heeft besteld.
Verwijderd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:05:
Exact expert nodig?
Dat heb ik simpel opgelost door werkgever te verzoeken een afneembare trekhaak en fietsendrager mee te bestellen bij de nieuwe auto. Straks geen gedoe meer met MTB achter in de auto schuiven. En rijden gelijk een stuk kleiner wat vrouw liefs wens was. Wij zwaaien straks met plezier de MB C350e estate uit
Als we straks keer iets groots moeten vervoeren, dan gooien we wel een aanhangwagen of paardentrailer achter de auto.
Kleiner is niet altijd goedkoper. Zo komen wij straks wat hoger uit met het nieuwe gebakje. Komt mede dat wij alle beschikbare opties hebben mee besteld en van 15% naar 22% gaan.
Zelf niet gekozen voor de C. Paste in budget, maar vond 700+ bijteling te veel van goede.
Als we straks keer iets groots moeten vervoeren, dan gooien we wel een aanhangwagen of paardentrailer achter de auto.
Kleiner is niet altijd goedkoper. Zo komen wij straks wat hoger uit met het nieuwe gebakje. Komt mede dat wij alle beschikbare opties hebben mee besteld en van 15% naar 22% gaan.
Ligt aan welke uitvoering je wenst. Heb zelf naar de C200 gekeken met alle opties en die kwam op iets meer dan 6 maanden uit volgens de dealer. Niet alle opties waren gelijk beschikbaar. Tip vraag het bij een dealer na (bijvoorbeeld met je online configuratie code). Levertijd zal per uitvoering en gewenste configuratie verschillen.Verwijderd schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:42:
iemand aanwezig die een nieuwe facelift C-klasse al in bestelling heeft staan? Ik ben benieuwd naar de levertijd, ik hoorde laatst circa 6 maanden, maar zou het graag van iemand willen weten die er al een heeft besteld.
Zelf niet gekozen voor de C. Paste in budget, maar vond 700+ bijteling te veel van goede.
[ Voor 76% gewijzigd door Daan_ op 03-11-2018 15:37 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Toevallig net deze bekeken op directlease. Met alle opties kom ik op 210e bijtelling. Scheelt veel met een megane estate.Deveon schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:24:
Voor die 200-300 euro die je per maand aan bijtelling bespaard kan je ook prima een keer een busje huren of nog beter lekker laten bezorgen.
Voor de weekenden weg kan je dan uit de voeten met een dakkoffer. Scheelt je in 4 jaar zo 4000e tov Megane Estate. Qua concurrenten van de Clio Estate zag ik alleen de Fabia maar die lijkt alweer iets ouder.
Zo lang er een plof motor in zit verschilt het niet zoveel. Mijn Clio is van 2015 en nog 14% bijtelling dus netto iets boven de €100 p/m.
Echter volledige elektrisch (zoals de i3) is met 4% over 50k kost je €80 per maand, terwijl je voor een Megane Estate al snel €250 p/m kwijt ben. Dan is het een dure kofferbak.
Echter volledige elektrisch (zoals de i3) is met 4% over 50k kost je €80 per maand, terwijl je voor een Megane Estate al snel €250 p/m kwijt ben. Dan is het een dure kofferbak.
De Fabia lijkt misschien ouder maar is dat niet. Uit mijn hoofd is dit model van 2015 terwijl de Clio estate van 2013 is. Ik heb de clio estate als voorloopauto gehad en vond het toen een comfortabele cruiser met wat kleine irritatiepuntjes.Wackmack schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:19:
[...]
Toevallig net deze bekeken op directlease. Met alle opties kom ik op 210e bijtelling. Scheelt veel met een megane estate.
Voor de weekenden weg kan je dan uit de voeten met een dakkoffer. Scheelt je in 4 jaar zo 4000e tov Megane Estate. Qua concurrenten van de Clio Estate zag ik alleen de Fabia maar die lijkt alweer iets ouder.
Na de laatste facelift ziet hij er wel weer lekker fris uit en zijn misschien wat van die puntjes aangepakt.
De huidige Fabia heb ik nooit gereden maar ziet er voor zijn segment wel volwassen uit. Qua stations in het B segment heb je sowieso niet veel keus meer, dus ik zou ze zeker beide gaan rijden en dan kijken welke beter bij je past.
Goeie tips! Dank, kom van een Octavia en rij nu even de Renault Megane Estate en krijg volgende week de Golf Variant voor de short lease. Budget is 750e, diesel en 40K per jaar dus genoeg ruimte.gwystyl schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 21:45:
[...]
De Fabia lijkt misschien ouder maar is dat niet. Uit mijn hoofd is dit model van 2015 terwijl de Clio estate van 2013 is. Ik heb de clio estate als voorloopauto gehad en vond het toen een comfortabele cruiser met wat kleine irritatiepuntjes.
Na de laatste facelift ziet hij er wel weer lekker fris uit en zijn misschien wat van die puntjes aangepakt.
De huidige Fabia heb ik nooit gereden maar ziet er voor zijn segment wel volwassen uit. Qua stations in het B segment heb je sowieso niet veel keus meer, dus ik zou ze zeker beide gaan rijden en dan kijken welke beter bij je past.
Per 1 april dit jaar behoor ik ook tot de lease auto rijders, kreeg eerst een voorloop auto voor 3 maanden een Peugeot 308 diesel met 14% bijtelling. Prima auto, daarna moest ik een Citroen C4 Picasso Grand overnemen voor 9 maanden, 20% bijtelling. Geen goede stoel ( reed privé altijd een Volkswagen), wel veel ruimte in deze Citroen en een hoge instap maar niet echt mijn voorkeur deze auto.
Nu wordt er gevraagd of ik geïnteresseerd ben om een Peugeot 308 over te nemen voor 1,5 jaar (14% bijtelling). Wat is wijsheid om te doen, ik kan er nu ook voor kiezen om een nieuwe eigen uitgezochte lease auto te gaan rijden per 1-4-2019, lease bedrag is ongeveer 760 euro exclusief brandstof mag benzine of diesel zijn. Of kies ik voor de nog gunstige bijtelling van 14% voor 1,5 jaar? Ga ik in mijn eigen voet schieten door nog 1,5 jaar te wachten met het uitzoeken van een nieuwe lease auto en dan misschien in een nog ongunstigere positie te zitten voor 5 jaar?
Nu wordt er gevraagd of ik geïnteresseerd ben om een Peugeot 308 over te nemen voor 1,5 jaar (14% bijtelling). Wat is wijsheid om te doen, ik kan er nu ook voor kiezen om een nieuwe eigen uitgezochte lease auto te gaan rijden per 1-4-2019, lease bedrag is ongeveer 760 euro exclusief brandstof mag benzine of diesel zijn. Of kies ik voor de nog gunstige bijtelling van 14% voor 1,5 jaar? Ga ik in mijn eigen voet schieten door nog 1,5 jaar te wachten met het uitzoeken van een nieuwe lease auto en dan misschien in een nog ongunstigere positie te zitten voor 5 jaar?
@kpc Je weet hoe de 308 rijdt dus kunt zelf de afweging maken of je hier 1,5 jaar in wilt rijden. Tenzij je elektrisch wilt rijden (maar blijkbaar mag je alleen diesel/benzine) is goedkoper dan die 308 niet mogelijk. Waar ben je verder bang voor? Goedkoper ga je niet rijden dan met die 308 en in 1,5 jaar veranderd er ook weer niet zoveel.
Verwijderd
Als je nu nog 1,5 jaar kan rondrijden in een 14% Peugeot 308 dan zou ik dat zeker doen. Goedkoper ga je het niet krijgen, zeker niet in het c-segment. In 1,5 jaar veranderd er echt niet zo heel veel, maar misschien zijn er dan net wat meer leuke EV modellen uit zodat de keuze daar makkelijker te maken is.
Dit is het belangrijkste lijkt mijkpc schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 22:41:
Per 1 april dit jaar behoor ik ook tot de lease auto rijders, kreeg eerst een voorloop auto voor 3 maanden een Peugeot 308 diesel met 14% bijtelling. Prima auto, daarna moest ik een Citroen C4 Picasso Grand overnemen voor 9 maanden, 20% bijtelling. Geen goede stoel ( reed privé altijd een Volkswagen), wel veel ruimte in deze Citroen en een hoge instap maar niet echt mijn voorkeur deze auto.
Hoe prettig rijdt de 308 voor jou?jongetje schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:41:
@kpc Je weet hoe de 308 rijdt dus kunt zelf de afweging maken of je hier 1,5 jaar in wilt rijden.
Financieel is het een prima keuze maar als jij van mening bent dat 308 niet fijn rijdt dan kan 1,5 jaar te lang zijn. Anders wel doen en over 1,5 jaar weer rondkijken.
Ik rij inmidddels 4 jaar in een 308 BLP en heb het contract verlengd tot eind 2019, zodat ik de maximale 5 jaar kan genieten van 14% bijtelling.kpc schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 22:41:
Dit had ik uiteraard niet gedaan als ik de 308 geen fijne auto zou vinden.
Het blijft echter een persoonlijke keuze. Ik weet in ieder geval dat mijn volgende auto een automaat en Apple Carplay moet hebben. Dat heb ik nu niet, maar nog een jaar lang 14% is heel fijn.
Cabin size koffers. Iedereen heeft er een, waarbij de badlakens worden verdeeld over die van mij en die van de jongens om vrouw en dochter net wat meer speling qua ruimte te geven. Schoenen etc kunnen dan los achterin (tussen koffers en achterbank).dfrenner schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:06:
[...]
5 koffers in een sedan, wat voor koffers zijn dat dan?
Ik vind het knap!
Dat zijn geen koffers, dat zijn uit de klauwen gegroeide handtassen
Ach, t is groot genoeg voor 3 weken vakantieThe Eagle schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:19:
Dat zijn geen koffers, dat zijn uit de klauwen gegroeide handtassen
Als je alleen een zwembroek nodig hebt, wel ja. Aankomende wintersport ben ik toch weer heel blij met "veel ruimte" en dan ligt schoonmoeder ook nog op het dak!AllSeeyinEye schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:08:
[...]
Ach, t is groot genoeg voor 3 weken vakantie
Mijn boefje is liev!
Nou heb je met een vakantie naar de sneeuw (ski) toch ook wel iets meer kleding etc. nodig dan een zonvakantie waarbij een setje slippers, zwembroek en t-shirtje al bijna genoeg isJB schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:44:
[...]
Als je alleen een zwembroek nodig hebt, wel ja. Aankomende wintersport ben ik toch weer heel blij met "veel ruimte" en dan ligt schoonmoeder ook nog op het dak!
Daarom is het te kortzichtig om te zeggen dat "iets makkelijk past"... Vermoeiende discussie hier altijd.NL_Scratch schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:50:
[...]
Nou heb je met een vakantie naar de sneeuw (ski) toch ook wel iets meer kleding etc. nodig dan een zonvakantie waarbij een setje slippers, zwembroek en t-shirtje al bijna genoeg is
Mijn boefje is liev!
Tja, je weet toch echt zelf het beste wat je met je auto gaat doen. Echter is het zinloos om een auto te kopen voor wintersport als je nooit gaat of voor kamperen in Zuid Frankrijk als je elk jaar met het vliegtuig gaat.JB schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:52:
[...]
Daarom is het te kortzichtig om te zeggen dat "iets makkelijk past"... Vermoeiende discussie hier altijd.
Tja er is rationeel veel voor te zeggen om voor vakanties een busje te huren en de rest van het jaar een stuk kleiner en goedkoper te rijden.
Niet mijn keus. Kan het niet uitleggen maar ik wil gewoon me met mijn spullen redden. En ja, dan komt het vaker prima uit dat er wat meer in die doorgaans veel te grote bak past. (een keer een fiets achterin gooien is geen probleem, spontaan de Ikea plunderen ook niet)
En wat betreft die lange vakantie ritten. Die doe ik wel in stijl met het comfort van mijn eigen luxe auto ipv een of ander huur busje.
Niet mijn keus. Kan het niet uitleggen maar ik wil gewoon me met mijn spullen redden. En ja, dan komt het vaker prima uit dat er wat meer in die doorgaans veel te grote bak past. (een keer een fiets achterin gooien is geen probleem, spontaan de Ikea plunderen ook niet)
En wat betreft die lange vakantie ritten. Die doe ik wel in stijl met het comfort van mijn eigen luxe auto ipv een of ander huur busje.
alles kan off-topic
Tja het is nog steeds de normaal in Nederland om een auto te kopen voor 3 weken vakantie om de rest van het jaar in een busje rond te rijden. Heeft verder weinig zin om de carresorievorm te discussiëren.
* Equator kijkt nog eens naar de topicwarning.. Gezanik over ruimte
Laat iedereen daar zijn eigen keuze in maken. 
geschatte leverdatum is nog steeds 21 januari, maar ik kan niet wachten. Begin me ondertussen goed te ergeren aan de VW Golf.
Ik hoorde overigens dat mijn ex-lease 308SW naar een collega is gegaan, en nu moet plotseling de koppeling worden vervangen. Raar, ik heb er 3,5 jaar in gereden zonder problemen, en na bijna 6 maanden met een andere chauffeur is de koppeling stuk. Apart..
geschatte leverdatum is nog steeds 21 januari, maar ik kan niet wachten. Begin me ondertussen goed te ergeren aan de VW Golf.
Ik hoorde overigens dat mijn ex-lease 308SW naar een collega is gegaan, en nu moet plotseling de koppeling worden vervangen. Raar, ik heb er 3,5 jaar in gereden zonder problemen, en na bijna 6 maanden met een andere chauffeur is de koppeling stuk. Apart..
Ik lees hier ook af en toe mee, maar het gaat nu inderdaad echt alleen maar over kofferruimte, dit lijkt me iets wat mensen het beste zelf kunnen inschatten.
Het liefst zie ik hier opmerkingen / hulp bij bijvoorbeeld mooie acties:
- BMW heeft nu gratis automaat (tijdelijke actie)
- BWM I3 heeft een grotere accu gekregen.
- JEEP renegade nieuwe motoren.
- Etc
Dit soort zaken zijn volgens mij veel interessanter om mensen te helpen bij de keuze van een lease-auto!
- Etc
Dit soort zaken zijn volgens mij veel interessanter om mensen te helpen bij de keuze van een lease-auto!
Ben ik het niet helemaal mee eens. Het kan juist heel verhelderend zijn als iemand een lekker out of the box kan denken en op basis daarvan een tip kan geven (moet alleen niet uitmonden in doorzeuren)Koerski schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:36:
Ik lees hier ook af en toe mee, maar het gaat nu inderdaad echt alleen maar over kofferruimte, dit lijkt me iets wat mensen het beste zelf kunnen inschatten.
- Etc
En wat betreft de tips... iedereen wordt al doodgegooid met de reclames. Wat betreft die tijdelijke gratis automaat bij BMW, die actie duurt al zeker een jaar of 5..... (Tips over end of life aanbiedingen zijn wel interessant, als is het maar omdat sommigen niet in een verouderd model willen rijden en anderen die aanbieding juist willen pakken)
alles kan off-topic
Heeft iemand al eens serieus naar de nieuwe Outlander PHEV 2019 gekeken? Vanaf prijs is best interessant 36k voor een serieus grote auto.
Ik heb een leasebudget van 700 incl brandstof iemand ideeën of tips?
[ Voor 8% gewijzigd door DonnieDoezoe op 12-11-2018 20:26 ]
Uit laten keren en prive een leuke tweedehands zoeken?DonnieDoezoe schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:12:
Ik heb een belachelijk leasebudget van 700 incl brandstof iemand ideeën of tips?
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.