Als je eis achterwiel aandrijving is en een beperkte uitstoot, blijft er weinig over.Pauperesk schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:14:
[...]
Maar een Audi, nope sorry... Aandrijving op de verkeerde wielen en (ja ja, typische BMW rijder) toch echt wat minder sportief. Als ik een Alfa had mogen leasen had ik waarschijnlijk voor een Giulia gegaan. Maar helaas...
Je haalt de woorden uit mijn mondwoutur schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:29:
[...]
Ahhh als Giuliarijder zwelt mijn hartje opNa 7 maanden rijden zoek ik elke dag nog steeds excuses om erin te gaan rijden.
Life is too short to drive boring cars
Ben niet helemaal mee eens. Ik zie tegenwoordig groter verschillen tussen a4 en a5 sportback dan een 3 serie en 4 serie GC. Ik moet zeggen dat de laatste A5 echt mooi is, alleen jah, niet echt mijn ding.gwystyl schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:25:
[...]
Ze hadden dat ding gewoon 3 serie hatchback moeten noemen, dan was er niks aan de hand. Net als Audi met de A4/A5 varianten. Dat zijn gewoon carrosserie varianten van hetzelfde model ipv verschillende modellen.
Ford maakt het op het moment zelfs nog bonter door de verschillende uitrustingsniveaus van de Focus compleet verschillende modellen te noemen.....
De nieuwe 3... mwah.. ik vind in aantal dingen verbeterd maar hier en daar ook weer niet.
Stuurwiel vind ik de vorige mooier (zeker de M sportstuur). Toerenteller omgekeerd (Peugeot?) Koplamp is nu gejat van... Peugeot.. Achterlicht van Lexus. Waarom zo identiteitsloos geworden snap ik niet. Ze hebben zelf de hofmeister knik veranderd.....
En wie is de debiel die had bedacht dat meer knopjes beter is om driving modus te selecteren? En ook goedkoop ogend plastic gebruiken? (van foto's dan)
Van dit

Naar dit

Mwah, bij BMW valt op zich genoeg te shoppen hoor:jongetje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:36:
[...]
Als je eis achterwiel aandrijving is en een beperkte uitstoot, blijft er weinig over.
- 3 serie diesels;
- 4 serie diesels;
- 5 serie diesels.
Ook Mercedes heeft met de C en de E klasse nog wel wat in de aanbieding (totaal niet mijn merk). Verder Alfa natuurlijk met de Giulia (ook diesel) maar zoals gezegd valt die buiten de merken die ik mag. Had nog even gekeken naar die 190 pk A5 sportback, maar dat is een mild hybrid volgens mij. Mag 'm in ieder geval niet selecteren terwijl hij wel binnen de uitstootregels valt.
Maar je hebt een punt, daarom ook mijn opmerking dat ik met de 420i GC spekkoper ben: lage cataloguswaarde door de benzine, wel gewoon voldoende (184pk) vermogen en goede opties.
Bij een giulia ben je 8k minder kwijt en krijg je ook nog 16pk meerPauperesk schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:29:
[...]
Mwah, bij BMW valt op zich genoeg te shoppen hoor:
- 3 serie diesels;
- 4 serie diesels;
- 5 serie diesels.
Ook Mercedes heeft met de C en de E klasse nog wel wat in de aanbieding (totaal niet mijn merk). Verder Alfa natuurlijk met de Giulia (ook diesel) maar zoals gezegd valt die buiten de merken die ik mag. Had nog even gekeken naar die 190 pk A5 sportback, maar dat is een mild hybrid volgens mij. Mag 'm in ieder geval niet selecteren terwijl hij wel binnen de uitstootregels valt.
Maar je hebt een punt, daarom ook mijn opmerking dat ik met de 420i GC spekkoper ben: lage cataloguswaarde door de benzine, wel gewoon voldoende (184pk) vermogen en goede opties.
Sorry sorry, ik moet stoppen met het zout strooien.. sorry..
Zout strooien? Voor sommigen is een Alfa gewoon geen optie. That inclusies me - ik vind het oprecht geen mooie auto.
Sometimes you need to plan for coincidence
Een alfa kan niet tegen zout toch??gergs schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:37:
[...]
Bij een giulia ben je 8k minder kwijt en krijg je ook nog 16pk meer
Sorry sorry, ik moet stoppen met het zout strooien.. sorry..
Growing old is mandatory, growing up is optional.
En iedereen vergeet Jaguar?jongetje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:36:
[...]
Als je eis achterwiel aandrijving is en een beperkte uitstoot, blijft er weinig over.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik hoef het ook niet hoor, alhoewel ik het een hele mooie auto vind en het snaarstrak stuurt. De automaat is onrustiger dan bij BMW, de infotainment is minder en van het aanraken van de iDrive knop werd ik helemaal droevig, dat stoorde me nog het meest. Hoe je zo'n knop die je zo vaak gebruikt zo fragiel en cheap kan laten aanvoelen.Hmmbob schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:25:
Zout strooien? Voor sommigen is een Alfa gewoon geen optie. That inclusies me - ik vind het oprecht geen mooie auto.
De schakelpaddles zijn dan wel weer erg dik.
Nee, gewoon niet mijn auto.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Haha hij wilde wel maar kan niet, vandaar mijn opmerking, niet bedoeld voor wider publicHmmbob schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:25:
Deze wel
Voor mijn nieuwe baan maakt mijn werkgever gebruik van short lease. Mag een Golf Variant met automaat rijden dus dat is prima. Lees dat short lease een jaar is. Nieuwe auto word dus ergens eind 2019 besteld.
Zoek een lijstje welke modellen er in 2019 uitkomen. Heeft iemand een linkje? Las sowieso de golf 8
Zoek een lijstje welke modellen er in 2019 uitkomen. Heeft iemand een linkje? Las sowieso de golf 8
Afgelopen drie jaar ook shortlease gereden. Houdt er rekening mee dat je geen auto samen stelt, maar dat je aantal auto's die reeds geconfigureerd zijn binnen jou budget krijgt aangeboden. Dit zijn veelal auto's die op voorraad staan of op voorraad komen. Dit kan nieuw zijn of auto waar reeds in gereden is. Zelf elke keer nieuwe auto gehad...
Weet je bij welk bedrijf ze leasen. Kun je altijd eens informeren wat er binnen je budget past en wat voor auto's ze hebben staan en krijgen.
Weet je bij welk bedrijf ze leasen. Kun je altijd eens informeren wat er binnen je budget past en wat voor auto's ze hebben staan en krijgen.
[ Voor 17% gewijzigd door Daan_ op 17-10-2018 19:21 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Als je na het jaar zelf iets mag uitzoeken dan zou ik dat minimaal 3 maanden voor het aflopen van de shortlease doen ivm levertijd.Wackmack schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:06:
Voor mijn nieuwe baan maakt mijn werkgever gebruik van short lease. Mag een Golf Variant met automaat rijden dus dat is prima. Lees dat short lease een jaar is. Nieuwe auto word dus ergens eind 2019 besteld.
Daarnaast wil je toch gewoon een wagen naar je zin (lees in moter, automaat/handgeschakeld, acc, panoramadak, stuurverwarming, navigatie (met al dan geen gratis updates), ruimte, etc. Etc.?) Dat nieuwe is er na een aantal weken wel af... en lijkt mij belangrijker dan of het model 1 maand of 2 jaar leverbaar is.
Leasebudget: 800
Kilometrage per jaar: 30k
Contractduur:48mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Neen
Overige afhankelijkheden: Neen
Specifieke wensen: Neen
Uiteindelijke keuze: Polo Highline 7-DSG 115pk
Opties
- Kleur White Silver
- 17 inch lichtmetaal
- Executive pakket
- Advance pakket (Pano dak / led koplampen)
- Style pakket
- Spiegelpakket
- Active info display
- Beats audio set
- Rear view camera
- Licht- en zichtpakket
- R-Line exterieurpakket
Ik kom nu van een Golf 5 Trendline uit 2003 af (Airco + McDonalds raampjes), en vond de nieuwe Polo aardig volwassen geworden. Veel vergeleken maar door het aantrekkelijke lease tarief + veel optie mogelijkheden binnen budget toch voor een Polo gekozen.
Ook proefgereden in een nieuwe Golf 7 Comfortline Business. Rijd goed, alleen daar viel niks extra's op te schroeven met ons budget. En aangezien ik alleen samen m'n vriendin ben ben ik al die loze achterbank ruimte niet nodig.
Opties
- Kleur White Silver
- 17 inch lichtmetaal
- Executive pakket
- Style pakket
- Spiegelpakket
- Active info display
- Beats audio set
- Rear view camera
- Licht- en zichtpakket
- R-Line exterieurpakket
Ik kom nu van een Golf 5 Trendline uit 2003 af (Airco + McDonalds raampjes), en vond de nieuwe Polo aardig volwassen geworden. Veel vergeleken maar door het aantrekkelijke lease tarief + veel optie mogelijkheden binnen budget toch voor een Polo gekozen.
Ook proefgereden in een nieuwe Golf 7 Comfortline Business. Rijd goed, alleen daar viel niks extra's op te schroeven met ons budget. En aangezien ik alleen samen m'n vriendin ben ben ik al die loze achterbank ruimte niet nodig.
Verwijderd
Ik vind het een behoorlijk fors bedrag voor een polo eerlijk gezegd. Voor zoveel geld wil ik een luxe uitgeruste c-segmenter.
Ik had nergens het bedrag genoemd, maar 29,5k
Welke luxe uitgeruste C-segmenter bedoel je dan precies?
Nieuwe Polo is zeker leuke auto om mee te rijden. En gekozen uitvoering ga je je veel rijplezier aan beleven.
Zelfde soort reacties kreeg ik ook toen ik van een MB C klasse besloot om voor dik aangeklede A klasse te gaan. Soms maak je keuzes die voor andere niet logisch zijn, maar belangrijkste dat ze voor je zelf wel zijn
Zelfde soort reacties kreeg ik ook toen ik van een MB C klasse besloot om voor dik aangeklede A klasse te gaan. Soms maak je keuzes die voor andere niet logisch zijn, maar belangrijkste dat ze voor je zelf wel zijn
Welke motorisering? En dus geen R-line interieur?
Voor dat budget had je of een kale Golf gehad of nu dus een dik aangeklede Polo, dat is de keuze die je dan maakt en snap ik wel. De huidige Polo is absoluut geen kleine onvolwassen auto meer en dan dus meer dan prima als je met z'n tweeën bent.
Wel vind ik VW nog steeds erg duur voor wat je krijgt, maar het steekt allemaal wel goed en vooral doordacht in elkaar. Voorbeeld daarvan is het multimedia/navi systeem, dat is mijn auto (Opel Astra) absoluut niet slecht maar VAG heeft het toch allemaal iets beter doordacht.
Voor dat budget had je of een kale Golf gehad of nu dus een dik aangeklede Polo, dat is de keuze die je dan maakt en snap ik wel. De huidige Polo is absoluut geen kleine onvolwassen auto meer en dan dus meer dan prima als je met z'n tweeën bent.
Wel vind ik VW nog steeds erg duur voor wat je krijgt, maar het steekt allemaal wel goed en vooral doordacht in elkaar. Voorbeeld daarvan is het multimedia/navi systeem, dat is mijn auto (Opel Astra) absoluut niet slecht maar VAG heeft het toch allemaal iets beter doordacht.
Leasebudget: 750 euro
Kilometrage per jaar: 45.000 km per jaar
Contractduur: 53 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen, al kreeg ik wel het verzoek niet met een Dacia aan te komen zetten ;-)
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen: Automaat, Cruise Control, trekhaak, meer bagageruimte dan mijn huidige auto
Uiteindelijke keuze: Mercedes CLA180 Shooting Brake
- Business Solution AMG Upgrade Edition
- Night pakket
- Digitale radio
- Kleur Arctic Silver
- Wegklapbare trekhaak
Kom van een Volvo V40 (D4 en D2) af, en mis toch wel wat kofferruimte. Geen zee van ruimte in de Mercedes, maar wel een stuk meer dan de Volvo.
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen, al kreeg ik wel het verzoek niet met een Dacia aan te komen zetten ;-)
Specifieke wensen: Automaat, Cruise Control, trekhaak, meer bagageruimte dan mijn huidige auto
- Night pakket
- Digitale radio
- Kleur Arctic Silver
- Wegklapbare trekhaak
Kom van een Volvo V40 (D4 en D2) af, en mis toch wel wat kofferruimte. Geen zee van ruimte in de Mercedes, maar wel een stuk meer dan de Volvo.
[ Voor 8% gewijzigd door Avalanche17 op 19-10-2018 09:44 ]
Ieder zijn ding, maar het blijft een polo...B-Real schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:39:
Ik vind 30k voor een polo echt compleet gestoord, maar goed, dat ben ik...
Daar heb je ook gewoon een Focus ST line business voor, als je de Focus met automaat wil, zit je op eind €31k. Dan heb je echt een goed sturende auto.
https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting
Je hebt voor dat bedrag ook een kale A3 limousine met s tronic:
Dan is het contrast opeens wel heel groot, vind ik persoonlijk.
Maar gelukkig rijden we niet allemaal hetzelfde.
Ja best zonde inderdaad, het is echt een auto die klasse uitstraalt en leaseprijzen vallen nog best mee.ST10©DE schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:38:
En iedereen vergeet Jaguar?
Is dat binnen de 750 euro budget?Avalanche17 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:40:
- Night pakket
- Digitale radio
- Kleur Arctic Silver
- Wegklapbare trekhaak
Ik heb zelf de zelfde auto overwogen, alleen was er geen ruimte meer voor al die pakketten en AMG upgrade. Dan was het bij ons op basis van 35k per jaar en 48 maanden.
Ik heb hem uiteindelijk laten schieten voor de v60 (occasion).
Verwijderd
Voor 31k heb je de meest luxe uitgeruste Ioniq hybrid. Automaat, stoelverwarming en koeling, dual zone climate control, achterbankverwarming, acc, flippers aan het stuur, enz enz. 700 euro per maand Inc brandstof met 4 jaar 40k p/j. Maar met een Auris kom je waarschijnlijk ook heel ver binnen het budget.MadGlobox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:33:
Ik had nergens het bedrag genoemd, maar 29,5k
Uiteindelijk was het 756 euro per maand, maar met de leasemaatschappij terug onderhandeld naar 750 euro ronddfrenner schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:04:
Is dat binnen de 750 euro budget?
Ik heb zelf de zelfde auto overwogen, alleen was er geen ruimte meer voor al die pakketten en AMG upgrade. Dan was het bij ons op basis van 35k per jaar en 48 maanden.
Ik heb hem uiteindelijk laten schieten voor de v60 (occasion).
Ja, maar ik hou niet van een Ioniq, en ook niet van HyundaiVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:14:
[...]
Voor 31k heb je de meest luxe uitgeruste Ioniq hybrid. Automaat, stoelverwarming en koeling, dual zone climate control, achterbankverwarming, acc, flippers aan het stuur, enz enz. 700 euro per maand Inc brandstof met 4 jaar 40k p/j. Maar met een Auris kom je waarschijnlijk ook heel ver binnen het budget.
En de ST Line zit al tegen de 800 aan te hikken.
Een 1.0 benzine, 115 pk DSG. En geen R-line interieur nee.B-Real schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:39:
Tja, en dan heb je een Hyundai...Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:14:
[...]
Voor 31k heb je de meest luxe uitgeruste Ioniq hybrid. Automaat, stoelverwarming en koeling, dual zone climate control, achterbankverwarming, acc, flippers aan het stuur, enz enz. 700 euro per maand Inc brandstof met 4 jaar 40k p/j.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Dat klopt. Rijdt heerlijk en naar het schijnt er betrouwbaar. Een hele verademing na een half jaartje een voorloop Golfje 7 DSG te hebben gereden.
Ohhhh nog een benzine ook!?MadGlobox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:21:
Een 1.0 benzine, 115 pk DSG. En geen R-line interieur nee.
Mijn vergelijking was met diesels

Dan is het wel heeeeeel erg duur voor een Polo zeg.
Waarschijnlijk moeten ze die miljardenboetes terugbetalen
Ik weet niet waar je least maar wel duur zeg 800 voor de bovengenoemde.MadGlobox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:20:
Opties
- Kleur White Silver
- 17 inch lichtmetaal
- Executive pakket
- Style pakket
- Spiegelpakket
- Active info display
- Beats audio set
- Rear view camera
- Licht- en zichtpakket
- R-Line exterieurpakket
Directlease: 668 eur inclusief brandstof
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Met 797 eur kan ik een A3 1.0tfsi lease edition krijgen
https://directlease.nl/le...tions[optionsRemoved]=102
Waarom niet de nieuwe A klasse?Avalanche17 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:40:
- Night pakket
- Digitale radio
- Kleur Arctic Silver
- Wegklapbare trekhaak
Is volgens mij groter dan V40 en is gewoon een nieuwere model.
De CLA is denk ik tegen end-of-life.
De verwachting is inderdaad dat eind volgend jaar een nieuwe CLA beschikbaar is. Ik heb ook een proefrit gemaakt in de nieuwe A klassse, en hier was niks op aan te merken, vooral het MBUX systeem deed me wel twijfelen. CLA bagageruimte is toch nog iets groter.gergs schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:11:
[...]
Waarom niet de nieuwe A klasse?
Is volgens mij groter dan V40 en is gewoon een nieuwere model.
De CLA is denk ik tegen end-of-life.
Uiteindelijk de keuze voor de CLA gemaakt, aangezien ik de looks stiekem erg geslaagd vind, en van mening ben dat het design nog niet te gedateerd is..
[ Voor 4% gewijzigd door Avalanche17 op 19-10-2018 11:37 ]
Wellicht een interessant artikel voor de mensen die roepen dat een Polo te duur is voor wat ie is:
https://www.autoblog.nl/nieuws/lease-maar-volkswagen-polo-of-volkswagen-golf-114261
https://www.autoblog.nl/nieuws/lease-maar-volkswagen-polo-of-volkswagen-golf-114261
Leuke Polo samengesteldMadGlobox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:20:
Opties
- Kleur White Silver
- 17 inch lichtmetaal
- Executive pakket
- Style pakket
- Spiegelpakket
- Active info display
- Beats audio set
- Rear view camera
- Licht- en zichtpakket
- R-Line exterieurpakket
Wij leasen bij Alphabet en kom ik voor mijn budget de Golf leuk aankleden. Bij directlease kon de Passat voor hetzelfde budget goed vol. De vergelijk met directlease die hier vaker gemaakt wordt is daarom niet altijd terecht. Veel hangt af van de maatschappij en de afspraken die je werkgever maakt.
DirectLease heb ik dan niet eens bekeken, maar in mijn geval (Seat Leon) kwam mijn werkgever met de mededeling dat Arval zo'n €65 per maand goedkoper dan Alphabet was.Pannekoek81 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:58:
De vergelijk met directlease die hier vaker gemaakt wordt is daarom niet altijd terecht. Veel hangt af van de maatschappij en de afspraken die je werkgever maakt.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Als prijzen van je LM veel duurder is dan directlease (met juiste config) dan is volgens mij reden om het aan te kaarten zowel bij werkgever en LM zelf. Er zijn bedrijven die werken met andere afspraken, dat kan ik niet beoordelen (bijv. contract kosteloos te anuleren bijv bij vertrek medewerker, enz.) maar dan ligt het aan je eigen werkgever zelf. Maar like-for-like zou de prijzen wel dichtbij elkaar moeten zijn.
Vaak wordt het ook vaak gezegd dat directlease veels te goedkoop lijkt maar men vergeet vaak de duur, km, winterbanden, v.vervoer, eig. risico, te veranderen en kijk verkeerd naar bedragen ex of incl brandstof.
Vaak wordt het ook vaak gezegd dat directlease veels te goedkoop lijkt maar men vergeet vaak de duur, km, winterbanden, v.vervoer, eig. risico, te veranderen en kijk verkeerd naar bedragen ex of incl brandstof.
Ik zeg niet dat je voor een golf moet gaan maar 800 incl brandstof voor je polo config is erg duur.MadGlobox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:44:
Wellicht een interessant artikel voor de mensen die roepen dat een Polo te duur is voor wat ie is:
[ Voor 28% gewijzigd door SirLct op 19-10-2018 13:28 ]
Even een quote uit die tekst:MadGlobox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:44:
Lol er is een reden dat de Golf III bijna niet mee rond rijdt in NL...Als we naar het meest luxe model kijken, de 1.0 TSI Highline, dan valt ons op dat de Polo bizar veel overeenkomsten vertoond met de Golf III GTI uit 1996. Zowel qua vermogen, gewicht, koppel, lengte, breedte, hoogte, bagageruimte, prestaties en nieuwprijs zit het eng dicht bij elkaar.
Het is prima dat mensen een Polo boven een golf verkiezen, maar aangeven dat het bijna geen verschil meer maakt is toch een beetje onzin...
lengte oude polo: 3972 mm
lengte nieuwe polo: 4053 mm
lengte golf: 4258 mm
Ja ze kruipen dichter naar elkaar, maar wat denk je dat de Golf 8 volgend jaar doet?
Als je naar de concurrentie kijkt is de Polo helemaal niet super groot. Hij is iets breder, maar een Clio is langer, hoger en heeft een grotere wielbasis:
https://www.autoweek.nl/c...=86110&id4=92438&cache=no
We moeten niet doen alsof de nieuwe Polo opeens een Golf is geworden...
Als de ene met automaat is en de ander zonder, snap ik ook best de keuze wel. Zou ik ook best overwegen. Maar het kwam bij sommige reacties een beetje over alsof polo bijna hetzelfde is als een golf.Pannekoek81 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:58:
Leuke Polo samengesteld. Prima keuze, Polo is totaal niet meer zoals vroeger. Ik heb een paar maanden geleden gekozen voor een Golf highline i.p.v. Passat comfortline. Naast de basis uitvoering ook vanwege opties zoals dsg, led, pano dak etc. Sommige zeggen dan ook had ik niet gedaan. Tja keuze was simpel alleen al vanwege de automaat.
Wij leasen bij Alphabet en kom ik voor mijn budget de Golf leuk aankleden. Bij directlease kon de Passat voor hetzelfde budget goed vol. De vergelijk met directlease die hier vaker gemaakt wordt is daarom niet altijd terecht. Veel hangt af van de maatschappij en de afspraken die je werkgever maakt.
Tot mijn aangename verbazing blijkt de nieuwe Ford Focus Wagon ST-line met 2.0 diesel @ 150PK ook binnen budget te vallen. Morgen ga ik een proefrit maken.
Vorige week met de Seat Ateca (115pk diesel) gereden, in het echt zag deze er een stuk knapper uit dan online en bleek deze ons erg goed te bevallen. Mooie wagen en goed aangekleed. Maar de Focus is een stuk krachtiger en vergelijkbaar qua uitrusting, dus ik denk dat de Focus een grote kanshebber zal zijn.
Vorige week met de Seat Ateca (115pk diesel) gereden, in het echt zag deze er een stuk knapper uit dan online en bleek deze ons erg goed te bevallen. Mooie wagen en goed aangekleed. Maar de Focus is een stuk krachtiger en vergelijkbaar qua uitrusting, dus ik denk dat de Focus een grote kanshebber zal zijn.
Na openen beperkt houdbaar
Even mijn auto als zelfstandige:
Leasebudget: 550, financial lease + verzekering + WB
Kilometrage per jaar: 40~50K
Contractduur:60 maanden
Brandstof: diesel, gewoon op het bedrijfspasje
Auto: Volvo V40 2015, automaat
Bijtelling: nee
Opties
- Kleur grijs
- climate control
- Executive pakket
- Parkeersensoren
- Carkit
Waarom een Volvo? Betrouwbaarheid, dat is voor mij het belangrijkste.
De auto moet gewoon starten het s'morgens
Opties
- Kleur grijs
- climate control
- Executive pakket
- Parkeersensoren
- Carkit
Diesel v40 heeft toch vaak last van EGR probleem?hackerhater schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:11:
Opties
- Kleur grijs
- climate control
- Executive pakket
- Parkeersensoren
- Carkit
Verder zou ik eigl richting japaner gaan (of tegenwoordig koreaan) als het gaat over betrouwbaarheid.
https://www.whatcar.com/n...reliability-survey/n17799
V40 is nummer 24 van 27 autos in medium segment.
(De v60 is wel erg goed voor exec segment..... raar eigl)
Rank Brand Score
1 Suzuki 97.7%
2 Lexus 97.5%
3 Toyota 96.8%
4= Kia 95.8%
4= Mitsubishi 95.8%
4= Subaru 95.8%
7 Skoda 95.6%
8 Alfa Romeo 95.5%
9 Hyundai 95.4%
10 Seat 95.2%
11= Mazda 94.6%
11= Vauxhall 94.6%
13 Dacia 94.1%
14 Fiat 94.0%
15 Honda 93.8%
16 BMW 93.4%
17 Volkswagen 92.9%
18 Ford 92.7%
19 Renault 91.7%
20= Audi 91.5%
20= Volvo 91.5%
22 Mini 91.2%
23 Porsche 90.9%
24 Peugeot 89.4%
25 Citroen 88.1%
26 Mercedes-Benz 88.0%
27 Nissan 87.1%
28 Jaguar 84.9%
29 Jeep 82.7%
30 Land Rover 76.5%
31 Tesla 57.3%
.
.
.
.
.
.
.
Wie heeft gisteren nog gezegd dat alfa onbetrouwbaar is?
[ Voor 25% gewijzigd door SirLct op 19-10-2018 15:26 ]
De aziaten zijn inderdaad nog beter, maar vlak volvo niet uit hoor.gergs schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:21:
[...]
Diesel v40 heeft toch vaak last van EGR probleem?
Verder zou ik eigl richting japaner gaan (of tegenwoordig koreaan) als het gaat over betrouwbaarheid.
Die klep zou kunnen, maar dat hebben bijna alle diesels tegenwoordig.
Leuke auto, ook al is het een verouderd model.hackerhater schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:11:
Opties
- Kleur grijs
- climate control
- Executive pakket
- Parkeersensoren
- Carkit
Om voor een Volvo te kiezen uit betrouwbaarheidsoverweging snap ik niet, zoals al aangegeven zijn er veel betere opties te vinden.
Ook voor dezelfde prijsrange met al die opties erop? 
Dat het een wat verouderd model is care, Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste te rijden en over een paar jaar is de auto volledig eigendom.
Just omdat ie een paar jaar ouder is + dealer onderhouden betekend dat alle mogelijke maandag-ochtend problemen er al uit zijn
Dat het een wat verouderd model is care, Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste te rijden en over een paar jaar is de auto volledig eigendom.
Just omdat ie een paar jaar ouder is + dealer onderhouden betekend dat alle mogelijke maandag-ochtend problemen er al uit zijn
Ag, oké. Ik las niet goed. Dit is een occassion die op afbetaling maar dan met belasting en verzekering aangeschaft wordt.
Daarmee dus een ander verhaal dan de lease auto’s hier.
Hoe dan ook, mooie auto
.
Daarmee dus een ander verhaal dan de lease auto’s hier.
Hoe dan ook, mooie auto
Er staat toch dat zijn budget 800 is, misschien gaat ie wel voor minder bijtelling en is het leasebedrag voor de polo (een flink stuk) minder dan de genoemde 800...gergs schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:03:
[...]
Ik weet niet waar je least maar wel duur zeg 800 voor de bovengenoemde.
Directlease: 668 eur inclusief brandstof
Die antwoord wacht ik dus op. Idd mogelijk dat hij de rest budget bruto laten uitkeren.Waus26 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:20:
[...]
Er staat toch dat zijn budget 800 is, misschien gaat ie wel voor minder bijtelling en is het leasebedrag voor de polo (een flink stuk) minder dan de genoemde 800...
Maar zo niet... sodeju dure LM heeft ie..
Ik mag binnenkort ook een andere leaseauto kiezen, ik heb mijn oog laten vallen op de nieuwe MB A200-klasse Sedan (Bus.Sol AMG). Ik hou het topic goed in de gaten wat de ervaringen zijn, veel mensen kiezen die namelijk. Toch sta ik open voor andere opties.
Op dit moment rijd ik een MB CLA SB met AMG pakket, dat bevalt goed.
Leasebudget: +/- 750 euro
Kilometrage per jaar: 35k
Contractduur: 48 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: alleen VAG merken, BMW, Mercedes of Opel (Dus Duits)
Overige afhankelijkheden: Geen coupé / cabrio
Specifieke wensen: Sportief, adaptive CC & carplay. Ik ben alleen, dus liever klein & snel dan groot & traag.
Uiteindelijke keuze: ???
De BMW 1 serie vind ik persoonlijk wat out-dated, idemdito voor de Audi A3. Ik weet echter niet welke ontwikkelingen op de automarkt het afwachten waard zijn. Daarom zijn tips welkom.
Specifieke wensen: Sportief, adaptive CC & carplay. Ik ben alleen, dus liever klein & snel dan groot & traag.
De BMW 1 serie vind ik persoonlijk wat out-dated, idemdito voor de Audi A3. Ik weet echter niet welke ontwikkelingen op de automarkt het afwachten waard zijn. Daarom zijn tips welkom.
Heeft de st line een sportonderstel?Fustje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:40:
Tot mijn aangename verbazing blijkt de nieuwe Ford Focus Wagon ST-line met 2.0 diesel @ 150PK ook binnen budget te vallen. Morgen ga ik een proefrit maken.
Hallo, kijk eens naar hoe dat "onderzoek" gedaan is.gergs schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:21:
[...]
Diesel v40 heeft toch vaak last van EGR probleem?
https://www.whatcar.com/n...reliability-survey/n17799
V40 is nummer 24 van 27 autos in medium segment.
(De v60 is wel erg goed voor exec segment..... raar eigl)
Rank Brand Score
1 Suzuki 97.7%
2 Lexus 97.5%
3 Toyota 96.8%
4= Kia 95.8%
4= Mitsubishi 95.8%
4= Subaru 95.8%
7 Skoda 95.6%
8 Alfa Romeo 95.5%
9 Hyundai 95.4%
10 Seat 95.2%
11= Mazda 94.6%
11= Vauxhall 94.6%
13 Dacia 94.1%
14 Fiat 94.0%
15 Honda 93.8%
16 BMW 93.4%
17 Volkswagen 92.9%
18 Ford 92.7%
19 Renault 91.7%
20= Audi 91.5%
20= Volvo 91.5%
22 Mini 91.2%
23 Porsche 90.9%
24 Peugeot 89.4%
25 Citroen 88.1%
26 Mercedes-Benz 88.0%
27 Nissan 87.1%
28 Jaguar 84.9%
29 Jeep 82.7%
30 Land Rover 76.5%
31 Tesla 57.3%
.
.
.
.
.
.
.
Wie heeft gisteren nog gezegd dat alfa onbetrouwbaar is?
"More than 18,000 people told us about the reliability of their cars. Here we reveal the most - and least - dependable newer family cars..."
Een onderzoek waar personen zelf kunnen aangeven hoe betrouwbaar hun auto is, zonder statistieken is wat mij betreft bestemd voor de prullenbak.
VAG heeft altijd zeer loyale fans, vooral Audi en VW. Die zien het vaak als hun eigen merk en zullen het niet snel laten vallen. Bij andere merken is dat veel minder.
Ik rijd de V60, in veel modellen zijn de motoren gelijk als in de V40. Ik heb toevallig een D6 die niet terug te vinden is in de V40, maar waar sommigen echt veel problemen mee hebben. Vooral de eerste generatie phev had wat problemen, sinds de twin engine valt het mee.
Daarnaast maakt het vermogen een hoop goed
Ik zou mijn V60 bij een onderzoek ook een 10 geven, ook al zouden zich wat probleempjes voordoen.
Mooie bak die nieuwe A klasse.FiXeR.nl schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:28:
Ik mag binnenkort ook een andere leaseauto kiezen, ik heb mijn oog laten vallen op de nieuwe MB A200-klasse Sedan (Bus.Sol AMG). Ik hou het topic goed in de gaten wat de ervaringen zijn, veel mensen kiezen die namelijk. Toch sta ik open voor andere opties.
Ja, sportonderstel en sportstoelen zijn standaard op de ST-line. Ik kan alleen voor de ST-line kiezen, vreemd genoeg, maar dat maakt me verder niet zoveel uit. De proefrit morgen is met de 5-deurs ST-line, al ga ik voor de Wagon.
Ben benieuwd!Fustje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:03:
[...]
Ja, sportonderstel en sportstoelen zijn standaard op de ST-line. Ik kan alleen voor de ST-line kiezen, vreemd genoeg, maar dat maakt me verder niet zoveel uit. De proefrit morgen is met de 5-deurs ST-line, al ga ik voor de Wagon.
Ik ben altijd wel fan van de Focus gebleven. Het rijplezier destijds was echt top! Hoe strak je die de bocht in kon gooien en dat was nog zonder sportonderstel
Het is een survey..... Survey vraagt naar mening van mensen... Dus..............dfrenner schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:38:
Hallo, kijk eens naar hoe dat "onderzoek" gedaan is.
"More than 18,000 people told us about the reliability of their cars. Here we reveal the most - and least - dependable newer family cars..."
Een onderzoek waar personen zelf kunnen aangeven hoe betrouwbaar hun auto is, zonder statistieken is wat mij betreft bestemd voor de prullenbak.
Wil je liever dan de autofabrikanten hun gegevens delen? Dan scoren ze allemaal 100%
17 Volkswagendfrenner schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:38:
VAG heeft altijd zeer loyale fans, vooral Audi en VW. Die zien het vaak als hun eigen merk en zullen het niet snel laten vallen. Bij andere merken is dat veel minder.
20 Audi
was je toen maar gevraagd voor de survey.... oh nee, je houd niet van surveys...dfrenner schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:38:
Ik rijd de V60, in veel modellen zijn de motoren gelijk als in de V40. Ik heb toevallig een D6 die niet terug te vinden is in de V40, maar waar sommigen echt veel problemen mee hebben. Vooral de eerste generatie phev had wat problemen, sinds de twin engine valt het mee.
Daarnaast maakt het vermogen een hoop goed![]()
Ik zou mijn V60 bij een onderzoek ook een 10 geven, ook al zouden zich wat probleempjes voordoen.
ach tis vrijdag middag...
Er komt nieuwe A3 binnenkort - ze zijn al aan het testen. Maar ik denk pas ergens Q1 2019 denk ik.FiXeR.nl schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:28:
Hier wat speculatie foto's https://www.carscoops.com...nes-everything-else-know/
Nieuwe 1 serie is ook waarschijnlijk volgend jaar - alhoewel ze zeggen dat richting eind dit jaar wel bekend zou worden hoe het eruit gaan zien. Zou niet ver zijn van deze: https://www.motor1.com/ne...mw-1-series-sedan-mexico/ hier is een render https://www.motor1.com/news/264255/2019-bmw-1-series-render/
Maar A klasse sedan is ook leuk denk ik.
Vandaag gereden in een Seat Ateca Fr en had een afspraak voor een tiguan highline business r. Alleen kreeg ik een allspace mee. Ik vond de Seat beter rijden, strakkere wegligging en reageerde sneller. Ben van plan om nog een proefrit te maken in de tiguan r line. Iemand beide auto's gereden die z'n ervaring wil delen?
Ik zit vast aan leaseplan, dus allemaal leuk dat directlease goedkoper is maar ik moet het ermee doen.Waus26 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:20:
[...]
Er staat toch dat zijn budget 800 is, misschien gaat ie wel voor minder bijtelling en is het leasebedrag voor de polo (een flink stuk) minder dan de genoemde 800...
En inderdaad bijtelling

Ik rij nu tijdelijk rond in de nieuwe Ford Focus ST-line met alle opties. En ik moet zeggen dat het echt wel een leuke auto is. En dat zegt iemand die BMW/Audi gewend is. Hij rijdt en oogt sportief.
Ik weet niet precies welke opties standaard zijn bij dit model. Maar de mijne heeft o.a. stuurverwarming en stoelverwarming. Wat echt heel fijn is. De veiligheidssystemen zitten erin: o.a. lane assist, pre-collision adaptieve cruisecontrol. En deze werken prettig. Als je even niet oplet (..) dan stuurt de auto je netjes automatisch weer terug in de baan. En remt indien nodig af. Aardig geautomatiseerd. De achteruitrijcamera is ook erg fijn en werkt goed. En om het af te maken, key-less entry en een start/stop knop. De bluetooth verbinding met mijn telefoon is bijna instant. En er zit o.a. Android Car op. Om een één of andere reden raakt mijn telefoon wel oververhit steeds met Flitsmeister aan. De bediening van het onboard systeem werkt best prettig. Het is een touchscreen. Ik vind persoonlijk het systeem van Audi/BMW iets prettiger. Omdat je met een touchscreen toch iets meer moeite moet doen en je bent erdoor wel iets meer afgeleid merk ik. De overige bediening op het dashboard (zoals climate controle/airco) werkt prettig. Het wijst zich allemaal vanzelf.
De stoelen zitten ook prettig. De verstel mogelijkheden zijn wel iets beperkt. Zo kan je de stoel volgens mij niet kantelen en kan je het zitvlak niet uitschuiven. Maar in vergelijking met bijvoorbeeld de korte zitvlak van de Volvo V40 is deze wel voldoende ruim.
Kortom, ben je opzoek naar een nieuwe auto. Dan zou deze zeker in je rijtje moeten staan.
Qua minpunt zou ik zeggen het geluidsysteem. Er zit een B&O geluidsysteem in. Ik weet niet of dit een upgrade is. Maar ik vind de Audi Sound System toch beter klinken. En (..) geen verlichting bij je voeten. Of dit is een optie - of instelling, geen idee. Maar ik vind zoiets (hoe simpel ook) wel erg fijn.
Ik weet niet precies welke opties standaard zijn bij dit model. Maar de mijne heeft o.a. stuurverwarming en stoelverwarming. Wat echt heel fijn is. De veiligheidssystemen zitten erin: o.a. lane assist, pre-collision adaptieve cruisecontrol. En deze werken prettig. Als je even niet oplet (..) dan stuurt de auto je netjes automatisch weer terug in de baan. En remt indien nodig af. Aardig geautomatiseerd. De achteruitrijcamera is ook erg fijn en werkt goed. En om het af te maken, key-less entry en een start/stop knop. De bluetooth verbinding met mijn telefoon is bijna instant. En er zit o.a. Android Car op. Om een één of andere reden raakt mijn telefoon wel oververhit steeds met Flitsmeister aan. De bediening van het onboard systeem werkt best prettig. Het is een touchscreen. Ik vind persoonlijk het systeem van Audi/BMW iets prettiger. Omdat je met een touchscreen toch iets meer moeite moet doen en je bent erdoor wel iets meer afgeleid merk ik. De overige bediening op het dashboard (zoals climate controle/airco) werkt prettig. Het wijst zich allemaal vanzelf.
De stoelen zitten ook prettig. De verstel mogelijkheden zijn wel iets beperkt. Zo kan je de stoel volgens mij niet kantelen en kan je het zitvlak niet uitschuiven. Maar in vergelijking met bijvoorbeeld de korte zitvlak van de Volvo V40 is deze wel voldoende ruim.
Kortom, ben je opzoek naar een nieuwe auto. Dan zou deze zeker in je rijtje moeten staan.
Qua minpunt zou ik zeggen het geluidsysteem. Er zit een B&O geluidsysteem in. Ik weet niet of dit een upgrade is. Maar ik vind de Audi Sound System toch beter klinken. En (..) geen verlichting bij je voeten. Of dit is een optie - of instelling, geen idee. Maar ik vind zoiets (hoe simpel ook) wel erg fijn.
[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 19-10-2018 21:50 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Leuke review, alleen heb ik nog nooit verlichting bij mijn voeten gemist. Ik weet de 2 (Of 3) pedalen inmiddels blindelings te vindenaex351 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:47:
En (..) geen verlichting bij je voeten. Of dit is een optie - of instelling, geen idee. Maar ik vind zoiets (hoe simpel ook) wel erg fijn.
Maar als het begint te stinken en je hebt geen baby in de auto kun je wel meteen (goed) zien of je stront op de pedalen hebt zittenjongetje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 08:02:
[...]
Leuke review, alleen heb ik nog nooit verlichting bij mijn voeten gemist. Ik weet de 2 (Of 3) pedalen inmiddels blindelings te vinden.
Vergeet niet dat veel (vooral grotere) werkgevers veel minder aan de leasemaatschappij betalen dan de offerte prijs die jij als berijder te zien krijgt (en waarop je eventuele eigen bijdrage gebaseerd is)gergs schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:27:
Als prijzen van je LM veel duurder is dan directlease (met juiste config) dan is volgens mij reden om het aan te kaarten zowel bij werkgever en LM zelf. Er zijn bedrijven die werken met andere afspraken, dat kan ik niet beoordelen (bijv. contract kosteloos te anuleren bijv bij vertrek medewerker, enz.) maar dan ligt het aan je eigen werkgever zelf. Maar like-for-like zou de prijzen wel dichtbij elkaar moeten zijn.
[...]
Ik zeg niet dat je voor een golf moet gaan maar 800 incl brandstof voor je polo config is erg duur.
Ja, vies trucje.
alles kan off-topic
Nou, het is 'm geworden!dfrenner schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:11:
[...]
Ben benieuwd!
Ik ben altijd wel fan van de Focus gebleven. Het rijplezier destijds was echt top! Hoe strak je die de bocht in kon gooien en dat was nog zonder sportonderstel

Benieuwd wanneer ie geleverd wordt, zou volgens deze dealer begin januari zijn maar ik ben afhankelijk van de dealer in Amsterdam...
Gisteren ook met de Focus gereden(titanium, ik wil een ST-Line). wat een auto! Ik zat eerst nog een beetje te twijfelen, maar deze proefrit heeft dat wel weg gehaald.. Geweldige wegligging, goed geluid(B&O, must have!) en zat meer dan prima.
Ik rij sinds vrijdag de Titanium wagon automaat en de auto valt zeker niet tegen destijds uit de folder bestelt dus wel een klein gokje.darkkingll schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:43:
Gisteren ook met de Focus gereden(titanium, ik wil een ST-Line). wat een auto! Ik zat eerst nog een beetje te twijfelen, maar deze proefrit heeft dat wel weg gehaald.. Geweldige wegligging, goed geluid(B&O, must have!) en zat meer dan prima.
Nee, BTW-correctie privégebruik staat niet op de offerte want die is exclusief BTW. De werkgever krijgt deze kosten wel, en ze zijn niet allemaal voor eigen rekening te nemen. Dan zillen ze eerder doorbelasten en de leasevergoedi verhogen; staat leuker op de contractvoorstellen waarmee je probeert om werknemers te strikken.Ankona schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:30:
[...]
Vergeet niet dat veel (vooral grotere) werkgevers veel minder aan de leasemaatschappij betalen dan de offerte prijs die jij als berijder te zien krijgt (en waarop je eventuele eigen bijdrage gebaseerd is)
Ja, vies trucje.
Ja idd.. Gelukkig is het bij mij niet zo.Ankona schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:30:
[...]
Vergeet niet dat veel (vooral grotere) werkgevers veel minder aan de leasemaatschappij betalen dan de offerte prijs die jij als berijder te zien krijgt (en waarop je eventuele eigen bijdrage gebaseerd is)
Ja, vies trucje.
https://www.leaseplandire...Highline#tab=leaseproductMadGlobox schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:15:
[...]
Ik zit vast aan leaseplan, dus allemaal leuk dat directlease goedkoper is maar ik moet het ermee doen.
En inderdaad bijtelling
712eur incl brandstof. En dat is met EU tankpas, 710eur met NL tankpas.
Ik weet niet of het al besteld is maar wellicht kun je het meenemen in je beslissing:
- achteruitrijcamera bij een hatchback vind ik overbodig
- Ik zou juist winterpakket aanvinken - stoelverwarming is toch echt fijn
- R line exterieur van 586 eur vind ik veel geld voor een R line badge en wat zwarte delen (desnoods spuit je het met plasti dip kan je later eraf halen... maar ik kan het alleen van foto's beoordelen dus wellicht eerst in het echt kijken bij de dealer naast elkaar?)

- Style pakket, vond ik ook duur 348eur. Van foto's zie je niet zo snel de verschil.
Het zou een sport-comfortstoelen zijn maar op foto bijna geen verschil. Dus wellicht even langs dealer en even uitproberen? Als de normale goed zit zou ik deze ook niet aanvinken. (Als je schakkelpaddels wil kost dit maar 97eur)

Links "Style", rechts normaal
- Executive pakket vind ik ook aan de dure kant (1,239eur). Ik gebruik zelf nooit de navi van de auto dus als ik zelf moet kiezen zou ik voor de Composition Media zonder navi gaan (249eur) + app connect (kan je android auto/ apple carplay gebruiken voor navi evt) (186eur). Probleem is dat je dan geen beats audio kan kiezen. Deze vond ik zelf matig (heeft het ooit geluisterd), klinkt vrij blikkerig, voor 300 eur kon je al een aftermarket van Focal o.i.d. laten monteren en dit zou veel beter klinken. Save the 100 bucks om later weer eraf te halen voordat je de auto terug leveren (sommige LM vond het niet erg - sterker nog, als het netjes is gedaan zou dit alleen maar een added value zijn) https://www.focal.com/en/...cal-volkswagenr/is-165-vw
Ja, alles achterwege laten om na aflevering zelf met plastidip aan de slag te gaan, verplicht je telefoon moeten gebruiken in de auto en gelijk alle plastic panelen loshalen om de audio te upgraden
Nee, ik (dat woordje komt trouwens erg vaak voor in je post) zou dat dus niet doen en het lekker bij de bestelling aanvinken als het binnen budget past én je het er voor over hebt. Geen gedoe en gewoon goed.

Nee, ik (dat woordje komt trouwens erg vaak voor in je post) zou dat dus niet doen en het lekker bij de bestelling aanvinken als het binnen budget past én je het er voor over hebt. Geen gedoe en gewoon goed.
Wie zegt dat het moet? Hij mag het gewoon alles aanvinken hoor wat mij betreft, geef hem alleen wat perspectief. Ik vond 586 euro voor iets zwart maken wat normaal wit is geen good value for money. Als ik hem was zou ik het niet eens spuiten en gewoon zo laten, want veel verschil is het niet. Maar dat is mijn mening, dus als het te veel gedoe is, vink het gewoon aan af fabriek, laat de robot van vw het spuitenB-Real schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:39:
Ja, alles achterwege laten om na aflevering zelf met plastidip aan de slag te gaan, verplicht je telefoon moeten gebruiken in de auto en gelijk alle plastic panelen loshalen om de audio te upgraden![]()
Ik vind navi van geen auto prettig werken en voordat je weet is het niet meer uptodate, maar idd dat is ook mijn mening. Ik gebruik zelf waze. Maar als hij het fijner vinden om navi van de auto te gebruiken.. Nogmaals.. Vink het gewoon aan!
[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 22-10-2018 09:49 ]
Hij geeft toch alleen een alternatief, niet zo negatief!B-Real schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:39:
Ja, alles achterwege laten om na aflevering zelf met plastidip aan de slag te gaan, verplicht je telefoon moeten gebruiken in de auto en gelijk alle plastic panelen loshalen om de audio te upgraden![]()
Ik vind een navigatie in een auto ook geen toegevoegde waarde meer hebben. Vroeger moest en zou dat erin zitten, tegenwoordig gebruik ik het nooit meer. Ze zijn echt stuk voor stuk ruk en lopen achter! Om over file informatie nog maar niet te spreken.
Ik rijd iedere dag in Leiden geen enkel nav systeem geeft echt file informatie die accuraat is in de steden. Apple kaarten, of waze wel gewoon. Ik rijd uitsluitend nog op de mobiel.
Geprobeerd:
Ford, VAG, Peugeot en Volvo...
Allemaal voldoen ze niet!
[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 22-10-2018 10:58 ]
Serieus? Dit weekend een proefrit gedaan in een Focus met het B&O systeem (is inderdaad een optie/upgrade), 1 van de betere af fabriek geluidssystemen die ik heb gehoord in auto'saex351 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 21:47:
Ik kan me hierbij aansluiten. Ook dit weekend proefrit gehad, de B&O klinkt serieus goed.FireSonus schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:04:
[...]
Serieus? Dit weekend een proefrit gedaan in een Focus met het B&O systeem (is inderdaad een optie/upgrade), 1 van de betere af fabriek geluidssystemen die ik heb gehoord in auto's. Was ook de eerste optie die ik aanvinkte op de offerte
Heb 'm dus ook aangevinkt op de bestellijst.
Eens, ook ik vind het super klinken en ga hem ook aanvinken als zelf bestellen goedkoper blijkt te zijn dan een voorraadauto.
@timmie271 complimenten trouwens voor je collega's.. Het eerste dealerbedrijf dat mij binnen een half uur terug belt n.a.v. een aanvraag op hun website! meestal zitten er minstens 2 dagen tussen.
Ik heb nu een offerte voor een blauwe ST-line aangevraagd en de verkoper gaat wat dingetjes omtrend lpg(verplichting vanuit de werkgever) voor mij uitzoeken. Hopelijk woensdag bestellen
@timmie271 complimenten trouwens voor je collega's.. Het eerste dealerbedrijf dat mij binnen een half uur terug belt n.a.v. een aanvraag op hun website! meestal zitten er minstens 2 dagen tussen.
Ik heb nu een offerte voor een blauwe ST-line aangevraagd en de verkoper gaat wat dingetjes omtrend lpg(verplichting vanuit de werkgever) voor mij uitzoeken. Hopelijk woensdag bestellen
[ Voor 3% gewijzigd door darkkingll op 22-10-2018 12:28 ]
Ik heb hem even samen geklikt, voor de grap, maar best leuke opties voor weinig in de Focus.
Alleen jammer dat de 2.0 diesel geen automaat optie heeft. Maar goed, daar kom ik ook wel overheen!
Alleen jammer dat de 2.0 diesel geen automaat optie heeft. Maar goed, daar kom ik ook wel overheen!
Wat mij opvalt is dat bij de focus de automaat bizaar duur is vooral als het gaat over incl brandstof leaseprijzen.. Is de automaat van Ford zodanig zuipt? In de focus zit niet meer de welbekende powershift toch?
Ford is door de vele problemen met de powershift (dubbele koppeling) terug gegaan naar een conventionele automaat met koppelomvormer. Deze verbruiken over het algemeen wat meer inderdaad. Ik schrok hier ook al van.gergs schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:13:
Wat mij opvalt is dat bij de focus de automaat bizaar duur is vooral als het gaat over incl brandstof leaseprijzen.. Is de automaat van Ford zodanig zuipt? In de focus zit niet meer de welbekende powershift toch?
Scheelde in mijn geval 100 euro per maand (brutto), een bedrag wat het mij niet waard was over 4 jaar om automaat te rijden...
Correcting myself.. het is duurder zowel ex en inc brandstof. Valt meer op als je idd budget heb incl brandstof.
Voorbeelden (obv 48m 35,000km per jaar):
Bij een benzine 1.0 125pk Titanium Business, handgeschakeld 708eur, automaat 810eur-> verschil van 102eur.
Bij een diesel 1.5 120pk Titanium Business, handgeschakeld 747eur, automaat 835eur -> verschil van 88 eur
Om te schetsen, een Golf 1.5tsi 130pk comfortline business, handgeschakeld 738eur, automaat 772eur -> verschil van 34 eur.
Bij een benzine 1.0 125pk Titanium Business, handgeschakeld 708eur, automaat 810eur-> verschil van 102eur.
Bij een diesel 1.5 120pk Titanium Business, handgeschakeld 747eur, automaat 835eur -> verschil van 88 eur
Om te schetsen, een Golf 1.5tsi 130pk comfortline business, handgeschakeld 738eur, automaat 772eur -> verschil van 34 eur.
Zijn ze niet terug bij de geartronic van Volvo?gergs schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:13:
Is het ook echt de Geartronic?bakvis schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:18:
[...]
Ford is door de vele problemen met de powershift (dubbele koppeling) terug gegaan naar een conventionele automaat met koppelomvormer. Deze verbruiken over het algemeen wat meer inderdaad. Ik schrok hier ook al van.
Scheelde in mijn geval 100 euro per maand (brutto), een bedrag wat het mij niet waard was over 4 jaar om automaat te rijden...
Ik rijd nu een geartronic en het is wel een heerlijke bak hoor.
Vooral in de bergen, veel bochten, of rechtuit even gas geven. Als hij bij mij naar zijn twee schakelt levert dat zo'n duw in mijn rug op.
Is niet helemaal eerlijk vergelijken, tussen dubbele koppeling en een échte automaat.gergs schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:46:
Correcting myself.. het is duurder zowel ex en inc brandstof. Valt meer op als je idd budget heb incl brandstof.
Het doel van VW is altijd geweest, zo goedkoop mogelijk een automatische transmissie plaatsen, zodat het op grote schaal kan worden toegepast.
Een conventionele automaat, kan in 1, 2 en 3 meer toeren maken, voordat de lock-in plaatsvindt. Er is dat geen directe koppeling tussen de aandrijving en de aangedreven as. Bij een (dubbele) koppeling uiteraard wel, waardoor geen energie verloren gaat.
Het voordeel van de convetionele automaat is dat hij niet bij terugval in snelheid hoeft terug te schakelen en dat de koppelomvormer het koppel kan verhogen. Dat voel je net na een schakelmoment, erg lekker bij accelereren.
Ik kan wel eens een filmpje proberen te maken, wat een geartronic doet als je lager in de toeren komt dan bij die snelheid hoort. Hij schakelt dan niet terug, maar verhoogt de toeren (klein beetje CVT idee).
Ik zou bij een volgende auto ook zeker wel een DCT overwegen en er zeker geen auto op afstrepen, maar als ik mocht kiezen ging ik voor de conventionele automaat.
Ik zou zelfs weer gaan schakelen met de hand als de auto het plaatje compleet maakt. De gisteren bij elkaar geklikte Focus bijvoorbeeld... Dan maar geen automaat...
Maar goed, nog zo lang mogelijk de Volvo blijven rijden, daarna kijken we wel weer verder
Hier een voorbeeld van een conventionele automaat. Waar de auto met een directe koppeling zal terug moeten schakelen, hoeft dat met een koppelomvormer niet. De motor maakt meer toeren. Voordeel op twee punten:
- meer koppel door de koppelomvormer bij hogere toeren.
- geen heen en weer geschakel
Het gaat daardoor rustiger en wat mij betreft comfortabeler. Daar hoort inderdaad een hoger brandstofverbruik bij.
Overigens geeft Volvo aan dat de geartronic een autoleven lang mee gaat, geen onderhoud nodig.
En als je voor zuinig wil gaan, moet je de D6 sowieso links laten liggen. Een geartronic zal een druppel op de gloeiende plaat zijn. Al lukt het mij deze maand al redelijk goed om uitsluitend elektrisch te rijden. Op zo’n 1000km heb ik ongeveer 20 liter diesel verbruikt. Dat heeft alleen weinig met de motor te maken, want die gebruik je gewoon zo veel mogelijk niet...
[ Voor 20% gewijzigd door BlakHawk op 23-10-2018 06:21 ]
Maakt volvo geartronic zelf? ik dacht van aisin.dfrenner schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:04:
[...]
Zijn ze niet terug bij de geartronic van Volvo?
[...]
Is het ook echt de Geartronic?
Ik rijd nu een geartronic en het is wel een heerlijke bak hoor.
Vooral in de bergen, veel bochten, of rechtuit even gas geven. Als hij bij mij naar zijn twee schakelt levert dat zo'n duw in mijn rug op.
[...]
Is niet helemaal eerlijk vergelijken, tussen dubbele koppeling en een échte automaat.
Het doel van VW is altijd geweest, zo goedkoop mogelijk een automatische transmissie plaatsen, zodat het op grote schaal kan worden toegepast.
Een conventionele automaat, kan in 1, 2 en 3 meer toeren maken, voordat de lock-in plaatsvindt. Er is dat geen directe koppeling tussen de aandrijving en de aangedreven as. Bij een (dubbele) koppeling uiteraard wel, waardoor geen energie verloren gaat.
Het voordeel van de convetionele automaat is dat hij niet bij terugval in snelheid hoeft terug te schakelen en dat de koppelomvormer het koppel kan verhogen. Dat voel je net na een schakelmoment, erg lekker bij accelereren.
Ik kan wel eens een filmpje proberen te maken, wat een geartronic doet als je lager in de toeren komt dan bij die snelheid hoort. Hij schakelt dan niet terug, maar verhoogt de toeren (klein beetje CVT idee).
Ik zou bij een volgende auto ook zeker wel een DCT overwegen en er zeker geen auto op afstrepen, maar als ik mocht kiezen ging ik voor de conventionele automaat.
Ik zou zelfs weer gaan schakelen met de hand als de auto het plaatje compleet maakt. De gisteren bij elkaar geklikte Focus bijvoorbeeld... Dan maar geen automaat...
Maar goed, nog zo lang mogelijk de Volvo blijven rijden, daarna kijken we wel weer verder
Hier een voorbeeld van een conventionele automaat. Waar de auto met een directe koppeling zal terug moeten schakelen, hoeft dat met een koppelomvormer niet. De motor maakt meer toeren. Voordeel op twee punten:
- meer koppel door de koppelomvormer bij hogere toeren.
- geen heen en weer geschakel
Het gaat daardoor rustiger en wat mij betreft comfortabeler. Daar hoort inderdaad een hoger brandstofverbruik bij.
[YouTube: Volvo V60 Geartronic]
Overigens geeft Volvo aan dat de geartronic een autoleven lang mee gaat, geen onderhoud nodig.
En als je voor zuinig wil gaan, moet je de D6 sowieso links laten liggen. Een geartronic zal een druppel op de gloeiende plaat zijn. Al lukt het mij deze maand al redelijk goed om uitsluitend elektrisch te rijden. Op zo’n 1000km heb ik ongeveer 20 liter diesel verbruikt. Dat heeft alleen weinig met de motor te maken, want die gebruik je gewoon zo veel mogelijk niet...
En ik heb ook torque converter maar het is echt een kickdown - dus schakel die echt terug. Niet toeren verhoging zoals je hierboven noemt (is het niet CVT?)... Werkt het dan anders? Ik dacht dat toerenverhoging is de mechanisme zelf, het is toch gewoon hoe torque converter werkt - de stator verhoogt de torque.
Nog meer voorbeelden (van conventionele automaat)
- BMW 116d, handgeschakeld 863eur, automaat 890eur -> verschil 27eur
- Peugeot 308 bluelease 1.5hdi 130/ EAT8, handgeschakeld 790eur, auto 839eur -> verschil 49eur
- Volvo V40 CC (kan de normale niet meer kiezen), D3 kinetic, handbak 955 eur, auto 985eur -> verschil 30eur
- Honda Civic 1.0 Business edition (is wel een CVT), handbak 781eur, auto 804eur -> verschil 23eur
Zo zie je dat conventionele automaat soms zelf goedkoper is dan dsg bakken.
De feit dat bij Ford opeens 100eur per maand extra is.. snap ik totaal niet.
Zijn dit prijzen incl brandstof? Ik ben momenteel in het proces om een auto te bestellen maar kapot geschrokken van de prijzen. Bij ons word berekend met 48mnd 37500km.gergs schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:46:
Ford focus komt dan 'kaal' op:
1.0 EcoBoost 92kW Titanium Business wagon 866.88
1.0 EcoBoost 92kW Titanium Business wagon automaat 948.86
Dit zijn de prijzen die ik krijg via Alphabet. Ik merk dat de beperkingen bij ons behoorlijk zijn en echt een update moeten krijgen om iets leuks te kunnen bestellen:
- A, B, C label
- Merkenbeleid (Audi, BMW, Ford, Renault, Peugeot, Volkswagen)
- 37500 km
Is van aisin ja.gergs schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
Maakt volvo geartronic zelf? ik dacht van aisin.
En ik heb ook torque converter maar het is echt een kickdown - dus schakel die echt terug. Niet toeren verhoging zoals je hierboven noemt... Werkt het dan anders?
- Peugeot 308 bluelease 1.5hdi 130/ EAT8, handgeschakeld 790eur, auto 839eur -> verschil 49eur
- Volvo V40 CC (kan de normale niet meer kiezen), D3 kinetic, handbak 955 eur, auto 985eur -> verschil 30eur
- Honda Civic 1.0 Business edition (is wel een CVT), handbak 781eur, auto 804eur -> verschil 23eur
Ik weet dat Ford in het verleden wat problemen heeft gehad met de Powershift, misschien onderhoud!?
Ik geef in mijn filmpje bijna geen gas, als ik het wat verder induw, schakelt hij wel terug. Maar kickdown staat los van het type automaat. Alle automaten schakelen terug bij een zwaardere rechtervoet.
Dit was meer om even het gedrag van een conventionele automaat te laten zien. Er zit geen directe koppeling tussen aandrijving en aangedreven as.
Hier nog wat uitleg:
Yep incl brandstof.forzav schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:40:
[...]
Zijn dit prijzen incl brandstof? Ik ben momenteel in het proces om een auto te bestellen maar kapot geschrokken van de prijzen. Bij ons word berekend met 48mnd 37500km.
Ford focus komt dan 'kaal' op:
1.0 EcoBoost 92kW Titanium Business wagon 866.88
1.0 EcoBoost 92kW Titanium Business wagon automaat 948.86
Dit zijn de prijzen die ik krijg via Alphabet. Ik merk dat de beperkingen bij ons behoorlijk zijn en echt een update moeten krijgen om iets leuks te kunnen bestellen:
- A, B, C label
- Merkenbeleid (Audi, BMW, Ford, Renault, Peugeot, Volkswagen)
- 37500 km
Maar jeetje wat duur. Bij directlease is een Titanium business wagon 1.0 92kw handgeschakeld 767eur (en dat incl brandstof obv 48m en 40,000km omdat 37500 niet te kiezen is). Bij leaseplan 810eur.
Wellicht heb je werkgever een rare afspraken (bijv contract kosteloos te annuleren e.d.)?
Die uitleg ken ik inderdaad, maar goed, heb het nooit opgemerkt dat het zo'n cvt achtig ook tewerk kan gaan, en idd mijn rechtervoet weegt paar ton.dfrenner schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:43:
[...]
Is van aisin ja.
Ik weet dat Ford in het verleden wat problemen heeft gehad met de Powershift, misschien onderhoud!?
Ik geef in mijn filmpje bijna geen gas, als ik het wat verder induw, schakelt hij wel terug. Maar kickdown staat los van het type automaat. Alle automaten schakelen terug bij een zwaardere rechtervoet.
Dit was meer om even het gedrag van een conventionele automaat te laten zien. Er zit geen directe koppeling tussen aandrijving en aangedreven as.
Hier nog wat uitleg:
[YouTube: Torque Converter, How does it work ?]

Ik zit nog even prijzen te kijken. Automaat is 2500 euro meerprijs.gergs schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
Maakt volvo geartronic zelf? ik dacht van aisin.
En ik heb ook torque converter maar het is echt een kickdown - dus schakel die echt terug. Niet toeren verhoging zoals je hierboven noemt (is het niet CVT?)... Werkt het dan anders? Ik dacht dat toerenverhoging is de mechanisme zelf, het is toch gewoon hoe torque converter werkt - de stator verhoogt de torque.
Ervan uitgaande dat je hem in 48 maanden afschrijft: €52 per maand.
Automaat met 35k en 48 maanden: €676,20
Zonder automaat met 35k en 48 maanden: €628,74
Verschil van €47,46... Valt best mee toch?
@dfrenner je vergeet zeker de laatste tab met verzekering, winterbanden, en tankpas. En dus prijzen zonder brandstof aan het vergelijken. Ik heb steeds incl brandstof gerekend. Via leaseplan (jouw link) kom ik op 801eur handgeschakeld, 888eur automaat - verschil is dus 87eur, dubbele van de gemiddelde.
Ohhhhh inclusief brandstof even gemist...gergs schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:55:
@dfrenner je vergeet zeker de laatste tab met verzekering, winterbanden, en tankpas. En dus prijzen zonder brandstof aan het vergelijken. Ik heb steeds incl brandstof gerekend. Via leaseplan (jouw link) kom ik op 801eur handgeschakeld, 888eur automaat - verschil is dus 87eur, dubbele van de gemiddelde.
Welke automaat heb je nu eigenlijk?
[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 23-10-2018 10:25 ]
ZF8, werkt uitstekend
Ben momenteel ook op zoek naar een nieuwe lease auto. Het leasebudget is niet heel hoog, dus het zal wat eigen bijdrage worden.
Momenteel ben ik aan het kijken naar:
SEAT Leon ST 1.0 TSI FR Business Intense 5d
Opties
Stof Techny - € 0,00
Upgrade winter - € 425,00
Metallic lak - € 605,00
Eclipse Orange - Mettalic - € 0,00
Adaptive Cruise Control - € 355,00
Virtual Cockpit - € 405,00
Ben er alleen nog niet helemaal uit met rekenen hoeveel deze mij nou in de maand netto gaat kosten.
Momenteel ben ik aan het kijken naar:
SEAT Leon ST 1.0 TSI FR Business Intense 5d
Opties
Stof Techny - € 0,00
Upgrade winter - € 425,00
Metallic lak - € 605,00
Eclipse Orange - Mettalic - € 0,00
Adaptive Cruise Control - € 355,00
Virtual Cockpit - € 405,00
Ben er alleen nog niet helemaal uit met rekenen hoeveel deze mij nou in de maand netto gaat kosten.
[ Voor 11% gewijzigd door MrManuel op 23-10-2018 11:21 ]
ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder
De makkelijkste manier is om deze auto bij elkaar te klikken op directlease.nl, daar staat de netto prijs rechts erbij. Dat zou op 224 netto uitkomen.
[ Voor 70% gewijzigd door Hmmbob op 23-10-2018 11:35 ]
Het zit 'm voor een groot deel in de BPM; de Ford Focus automaat heeft namelijk zo'n 13gram meer uitstoot.gergs schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:46:
Afhankelijk van loonbelasting schaal. Advies deze in te stellen naar eigen situatie.Hmmbob schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:32:
De makkelijkste manier is om deze auto bij elkaar te klikken op directlease.nl, daar staat de netto prijs rechts erbij. Dat zou op 224 netto uitkomen.
Idd. Houdt ook rekening mee dat je je budget overschreiding mee neemt?
En eventuele prive bijdrage. Dat maakt dat er nog wat bij komt bij die 224,-
Altijd goed kijken naar de eigen lease regelingen en je niet te snel rijk rekenen
En eventuele prive bijdrage. Dat maakt dat er nog wat bij komt bij die 224,-
Altijd goed kijken naar de eigen lease regelingen en je niet te snel rijk rekenen
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Jullie hebbend beiden gelijk natuurlijk
Ja ik ga maar eens achterhalen wie dit 'onderhandeld' heeft, duidelijk geen goede regeling / prijsafspraken. Maar goed dat is een ander topic.gergs schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:48:
[...]
Yep incl brandstof.
Maar jeetje wat duur. Bij directlease is een Titanium business wagon 1.0 92kw handgeschakeld 767eur (en dat incl brandstof obv 48m en 40,000km omdat 37500 niet te kiezen is). Bij leaseplan 810eur.
Wellicht heb je werkgever een rare afspraken (bijv contract kosteloos te annuleren e.d.)?
[...]
Die uitleg ken ik inderdaad, maar goed, heb het nooit opgemerkt dat het zo'n cvt achtig ook tewerk kan gaan, en idd mijn rechtervoet weegt paar ton.
Zojuist even de nieuwe focus station bekeken bij de dealer en dat is wel een prachtige auto geworden. Voor mij is echter de ruimte achterin een struikelblok.
[ Voor 12% gewijzigd door forzav op 24-10-2018 09:08 ]
2 januari ga ik beginnen bij mijn nieuwe werkgever en mag (na proeftijd) een lease auto uitzoeken. Ben natuurlijk al flink aan het configureren gegaan, maar ben bang dat ik mezelf lekker aan het maken ben en dat ik kosten mis. Voor zover ik kan zien heb ik best wat keuze met deze gegevens:
Leasebudget: €700
Kilometrage per jaar: 35000
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Athlon/Multilease
Specifieke wensen: Automaat. Omdat wij al een prima eigen auto hebben (Sportage uit 2015), wil ik de lease auto alleen zakelijk gaan rijden, dus bijtelling is nvt.
Shortlist:
1. Mercedes A-klasse Limousine - A200 Business Sol AMG Night Upgrade
Schitterende nieuwe uitvoering (en holy fak die cabine). En dan eventueel met panoramadak (randje budget volgens mij).
2. Alfa Giulietta - 1.4 MultiAir TCT Super
Zwak voor Alfa romeo (zelf nu een Mito die eruit gaat, en voor de Sportage had ik een 159). Helaas past de Giulia niet in budget... Minpunt: Deze Giulietta is wel end-of-life, vrees niet dat ik kan wachten op de nieuwe Giulietta, anders is dit een no-brainer voor mij.
3. VW T-Roc - 1.5 DSG Sport
Erg leuke bak, zie je (nog) weinig rijden. Minpunt: zie een paar keer voorbijkomen dat de binnenkant erg summier en hard plastic is.
Specifieke wensen: Automaat. Omdat wij al een prima eigen auto hebben (Sportage uit 2015), wil ik de lease auto alleen zakelijk gaan rijden, dus bijtelling is nvt.
Shortlist:
Schitterende nieuwe uitvoering (en holy fak die cabine). En dan eventueel met panoramadak (randje budget volgens mij).
Zwak voor Alfa romeo (zelf nu een Mito die eruit gaat, en voor de Sportage had ik een 159). Helaas past de Giulia niet in budget... Minpunt: Deze Giulietta is wel end-of-life, vrees niet dat ik kan wachten op de nieuwe Giulietta, anders is dit een no-brainer voor mij.
Erg leuke bak, zie je (nog) weinig rijden. Minpunt: zie een paar keer voorbijkomen dat de binnenkant erg summier en hard plastic is.
Wij hebben ook Athlon en volgens hun calculator (wel met voorwaarden van ons bedrijf natuurlijk). Is de MB A-Klasse Limousine A 200 Business Sol Plus Upgrade DCT (dus niet de AMG Night Upgrade) "al" 650 exclusief brandstof. De MiTo zit op 557 en de T-Roc zit op 606. Allemaal zonder extra optiesTVG88 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:42:
2 januari ga ik beginnen bij mijn nieuwe werkgever en mag (na proeftijd) een lease auto uitzoeken. Ben natuurlijk al flink aan het configureren gegaan, maar ben bang dat ik mezelf lekker aan het maken ben en dat ik kosten mis. Voor zover ik kan zien heb ik best wat keuze met deze gegevens:
Shortlist:
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Verwijderd
Zoals de mede-tweaker hierboven, mag ook ik een leaseauto uitzoeken.
Per 1 december zal ik de overstap maken naar de nieuwe werkgever.
Leasebudget: Ongelimiteerd, maar voor mijzelf een maximum van €800 gesteld.
Kilometrage per jaar: Tussen de 25000 & 35000 (werkgever heeft het liefst 35000)
Contractduur: 48+ maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee, maar het moet wel een bepaalde status hebben.
Ikzelf vind het erg lastig om een keuze te maken. Momenteel rijd ik een Seat Leon (CUPRA-look) uit 2014 en wil wel dezelfde ruimte behouden.
Zelf kom ik uit bij de volgende 3 auto's, maar sta zeker open voor suggesties:
- Mercedes-Benz A220 Launch Edition
- Mercedes-Benz A200 Limousine Launch Edition
- Tesla Model 3
De Tesla is een stuk goedkoper qua bijtelling en een prachtig stukje techniek. Het schijnt een geweldige bak te zijn om in te rijden als we de reviews erop nalopen. Het kan echter nog een vrij lange tijd duren, voordat ze beschikbaar zijn in Nederland. (de goedkopere versies)
Aangezien ik voor mijzelf een grens heb gesteld van €800, zal het een standaard batterij Tesla worden, waardoor de leverdatum verplaatst zal worden naar eind 2019 - begin 2020 is mijn verwachting.
De Mercedes stap ik zo in (zaterdag proefrit), vind ik persoonlijk qua interieur een stuk mooier, maar is wel een stuk prijziger qua bijtelling.
Als jullie suggesties hebben, let me know.
Kilometrage per jaar: Tussen de 25000 & 35000 (werkgever heeft het liefst 35000)
Ikzelf vind het erg lastig om een keuze te maken. Momenteel rijd ik een Seat Leon (CUPRA-look) uit 2014 en wil wel dezelfde ruimte behouden.
- Tesla Model 3
De Tesla is een stuk goedkoper qua bijtelling en een prachtig stukje techniek. Het schijnt een geweldige bak te zijn om in te rijden als we de reviews erop nalopen. Het kan echter nog een vrij lange tijd duren, voordat ze beschikbaar zijn in Nederland. (de goedkopere versies)
Aangezien ik voor mijzelf een grens heb gesteld van €800, zal het een standaard batterij Tesla worden, waardoor de leverdatum verplaatst zal worden naar eind 2019 - begin 2020 is mijn verwachting.
De Mercedes stap ik zo in (zaterdag proefrit), vind ik persoonlijk qua interieur een stuk mooier, maar is wel een stuk prijziger qua bijtelling.
Mijn leasebudget a €700 is ook ex brandstof. De MB met AMG Night Upgrade komt op €638.. dan zou ik dat toch wel halen?DeluxZ schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:04:
[...]
Wij hebben ook Athlon en volgens hun calculator (wel met voorwaarden van ons bedrijf natuurlijk). Is de MB A-Klasse Limousine A 200 Business Sol Plus Upgrade DCT (dus niet de AMG Night Upgrade) "al" 650 exclusief brandstof. De MiTo zit op 557 en de T-Roc zit op 606. Allemaal zonder extra optiesJust to give you an idea.
Verwijderd
Als ik een berekening maak op Directlease, kom ik uit op exact €700.TVG88 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:29:
[...]
Mijn leasebudget a €700 is ook ex brandstof. De MB met AMG Night Upgrade komt op €638.. dan zou ik dat toch wel halen?
Het gaat dan om de A200 Bus Sol AMG Night Upgrade - 35k kilometers, 4-jarig leasecontract met eigen risico van €135. Zit geen vervangend vervoer / winterbanden bij inbegrepen.
Als je budget onbeperkt is, waarom dan die grens van 800? Dat is voor je werkgever toch?Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:27:
Zoals de mede-tweaker hierboven, mag ook ik een leaseauto uitzoeken.
- Tesla Model 3
Ik zou eerder voor jezelf bepalen wat je max aan bijtelling kwijt wilt zijn.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Verwijderd
Flexibiliteitsbudget. Ik kan zelf bepalen wat het salaris / leasebedrag wordt.VidaR-9 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:46:
[...]
Als je budget onbeperkt is, waarom dan die grens van 800? Dat is voor je werkgever toch?
Ik zou eerder voor jezelf bepalen wat je max aan bijtelling kwijt wilt zijn.
Ik kan het leasebedrag ook bruto uit laten betalen bij mijn salaris iedere maand.
Voor mij persoonlijk is het niet interessant om een hoger leasebedrag te stellen van €800 in de maand.
Dan is het toch een combinatie van leasebedrag + bijtelling aan kosten die je kwijt bent?Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:51:
[...]
Flexibiliteitsbudget. Ik kan zelf bepalen wat het salaris / leasebedrag wordt.
Ik kan het leasebedrag ook bruto uit laten betalen bij mijn salaris iedere maand.
Voor mij persoonlijk is het niet interessant om een hoger leasebedrag te stellen van €800 in de maand.
Dan heb je helemaal geen Lease opties aangeklikt. Of wil je bedrijf geen inzittende verzekering? Vervangend vervoer, lager eigen risico.. Maakt het allemaal duurder heTVG88 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:29:
[...]
Mijn leasebudget a €700 is ook ex brandstof. De MB met AMG Night Upgrade komt op €638.. dan zou ik dat toch wel halen?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Verwijderd
Klopt inderdaad.jongetje schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:20:
[...]
Dan is het toch een combinatie van leasebedrag + bijtelling aan kosten die je kwijt bent?
Stel ik geef mijzelf een salaris van €4000 zonder leaseauto, zou het betekenen dat ik met leaseauto van €800 een bruto salaris overhoud van €3200. Vervolgens gaat er inderdaad nog eens de bijtelling af.
Momenteel wel een stijging van 30% gekregen. Ik kan straks met leaseauto nog steeds een stuk meer sparen, dan dat ik nu al doe.
Ja klopt! Ik moest nog een pagina verder klikkenDeluxZ schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:34:
[...]
Dan heb je helemaal geen Lease opties aangeklikt. Of wil je bedrijf geen inzittende verzekering? Vervangend vervoer, lager eigen risico.. Maakt het allemaal duurder he

Check het op Raet.nlVerwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:36:
[...]
Klopt inderdaad.
Stel ik geef mijzelf een salaris van €4000 zonder leaseauto, zou het betekenen dat ik met leaseauto van €800 een bruto salaris overhoud van €3200. Vervolgens gaat er inderdaad nog eens de bijtelling af.
Momenteel wel een stijging van 30% gekregen. Ik kan straks met leaseauto nog steeds een stuk meer sparen, dan dat ik nu al doe.
Ik heb net gedaan obv de bovenstaande info
1. Bruto 3200, leasebudget 800. Auto van 40k @22% bijtelling
2. Bruto 2600, Tesla model S: lease 1400, waarde 89,100eur @4% bijtelling
Kom met optie 1 aan 2035 euro netto en optie 2 1947 euro netto
Verschil is 88 euro netto maar rij je wel een Tesla.
Niet dat ik het zou doen maar gewoon een vergelijkingsmateriaal bij onbeperkt leasebudget
Verwijderd
Wordt sws geen Model S, haha. Maar als ik zo naar jouw berekening kijk, denk ik dat ik ga wachten op de Model 3. Mercedes is gewoon te prijzig. Voorlopig pak ik dan gewoon vol salaris.gergs schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:08:
[...]
Check het op Raet.nl
Ik heb net gedaan obv de bovenstaande info
1. Bruto 3200, leasebudget 800. Auto van 40k @22% bijtelling
2. Bruto 2600, Tesla model S: lease 1400, waarde 89,100eur @4% bijtelling
Kom met optie 1 aan 2035 euro netto en optie 2 1947 euro netto
Verschil is 88 euro netto maar rij je wel een Tesla.
Niet dat ik het zou doen maar gewoon een vergelijkingsmateriaal bij onbeperkt leasebudget
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.