Ziet er fantastisch uit, maar qua ruimteaanbod is het echt dramatisch (vind ik). Heb je hem zelf al eens in het echt gezien? Naar mijn mening is het iets te veel vorm voor functie.Deano0532 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:25:
Heren,
Nieuw op dit forum en ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, afgelopen juli de nieuwe Peugeot 508 Blue Lease Allure 130 besteld in de kleur donkerblauw (Bovenste afbeelding).
Mooie auto zeg. Peugeot is echt een nieuwe weg ingeslagen qua design
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Zo'n ontzettend vette bak is dat! Peugeot gaat echt een slag slaan in dat segment, de A4s/C klasses/3 series zijn echt een stuk duurder, denk dat deze er luxe-technisch niet voor onder doetDeano0532 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:25:
Heren,
Nieuw op dit forum en ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, afgelopen juli de nieuwe Peugeot 508 Blue Lease Allure 130 besteld in de kleur donkerblauw (Bovenste afbeelding).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Standaard is deze al goed aangekleed met o.a. half leer, full-led, achteruitrij camera, sensoren rondom, DAB+, etcetera.
Echter laat levering nog even op zich wachten i.v.m. productieproblemen. Verwachte levertijd is nu januari. Meer mensen die op hun nieuwe 508 zitten te wachten?
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar persoonlijk vind ik de Peugeot maar kitscherig. Beetje lomp en niet verfijnd zoals we dat van de Duitsers of de Italianen kennen. Het komt op mij over als een niet al te mooie vrouw met teveel makeup.

Verschrikkelijk inderdaad, maar je ziet het steeds vakerHari-Bo schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:04:
[...]
Nette auto! Alleen jammer dat ze dat foeilelijke hoogglans in het interieur gebruiken daar zie echt elk vuiltje, krasje etc op (praktijk ervaring met mijn lease auto een Mercedes W205 Estate C160). Wie dat een goed idee heeft gevonden.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb ook de Peugeot 508 BLue Lease Allure besteld. Automaat + Focal sound. Krijg hem Eind Februari geleverd.
Een beetje lomp? De voorkant lijkt op een enorme kledingkast met een opening voor wielen. 30-40cm tussen bovenkant motorkap en de wielkast. Tuurlijk, alle nieuwe auto's zien er tegenwoordig uit als boten op wielen maar ik vind deze Peugeot echt veel en veel te groot en te lomp. Wat me ook stoort zijn die plastic achterbumpers. Bijna elke auto, van 20k tot ''premium'' van een ton, hebben zon standaard achterbumperunit. Waarom maken fabrikanten niet meer iets origineels of op zn minst hoogwaardig materiaal? Dat alles gezegd hebbende vind ik de achterkant als geheel wel geslaagd. Het is weer eens wat anders.gebruikershaes schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:02:
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar persoonlijk vind ik de Peugeot maar kitscherig. Beetje lomp en niet verfijnd zoals we dat van de Duitsers of de Italianen kennen. Het komt op mij over als een niet al te mooie vrouw met teveel makeup.[Afbeelding]
Ik vind hem ook erg geslaagd, maar naast een A4 of 3 serie kies ik toch voor die laatste twee. Het blijft een Peugeot, gewoon naast de Passat, Talisman en Insignia. En dan is hij opeens wel erg duur...Vayne schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:43:
[...]
Zo'n ontzettend vette bak is dat! Peugeot gaat echt een slag slaan in dat segment, de A4s/C klasses/3 series zijn echt een stuk duurder, denk dat deze er luxe-technisch niet voor onder doet
Twijfel, rij nu een aantal jaar met veel plezier in de Golf GTE (3 jaar), nu komt er gezinsuitbreiding aan en denk ik dat deze auto dan ineens een stuk minder praktisch is. Een collega die nu op zoek moet naar een nieuwe auto stelde gister voor te ruilen (hij kan dan goedkoper rijden en ik groter).
Hierdoor ben ik erg gaan twijfelen, ik rij met veel plezier in deze auto maar de bergruimte is zeer beperkt door het batterypack in de kofferbak. Daarnaast moet ik denk ik bijna het dubbele gaan betalen als ik zou upgraden naar een grotere auto. Auto's waarnaar ik zou gaan kijken zijn dan de:
Volkswagen T-Roc
Volkswagen Golf Station
Volkswagen Passat Station
Skoda Octavia Station
Seat Leon Station
Ford Focus Station
Ik wil qua comfort / opties niet inleveren, en ik vind het belangrijk dat een stoere station / SUV is, dus leuke velgen / getinte ramen etc.
Wat denken jullie? Blijven rijden of gebruik maken van deze mogelijkheid?
Edit: Ik ben geen ster in het doorrekenen van dergelijke zaken
Hierdoor ben ik erg gaan twijfelen, ik rij met veel plezier in deze auto maar de bergruimte is zeer beperkt door het batterypack in de kofferbak. Daarnaast moet ik denk ik bijna het dubbele gaan betalen als ik zou upgraden naar een grotere auto. Auto's waarnaar ik zou gaan kijken zijn dan de:
Volkswagen T-Roc
Volkswagen Golf Station
Skoda Octavia Station
Seat Leon Station
Ford Focus Station
Ik wil qua comfort / opties niet inleveren, en ik vind het belangrijk dat een stoere station / SUV is, dus leuke velgen / getinte ramen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Protax op 15-11-2018 11:12 ]
Ik zou het lekker eerst eens proberen met de GTE en een kind - mocht het te klein zijn dan kun je altijd nog gaan ruilen. Wat mij betreft is de Golf GTE één van de beste leasedeals van de afgelopen jaren. (Ik heb hem toevallig zelf ook.)Protax schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:11:
Twijfel, rij nu een aantal jaar met veel plezier in de Golf GTE (3 jaar), nu komt er gezinsuitbreiding aan en denk ik dat deze auto dan ineens een stuk minder praktisch is. Een collega die nu op zoek moet naar een nieuwe auto stelde gister voor te ruilen (hij kan dan goedkoper rijden en ik groter).
Volkswagen T-Roc
Volkswagen Golf Station
Skoda Octavia Station
Seat Leon Station
Ford Focus Station
Ja, het is een geweldige autoMrAcid schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:17:
[...]
Ik zou het lekker eerst eens proberen met de GTE en een kind - mocht het te klein zijn dan kun je altijd nog gaan ruilen. Wat mij betreft is de Golf GTE één van de beste leasedeals van de afgelopen jaren. (Ik heb hem toevallig zelf ook.)
Voor het doorrekenen trouwens: https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.htmlProtax schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:19:
[...]
Ja, het is een geweldige autoGeniet er nog steeds van om in te rijden, daardoor wil ik ook zeker weer een DSG bak in mijn volgende auto. T-Roc vind ik echt een leuke auto om te zien, maar is echt zakelijk? En is er genoeg ruimte
Dan heeft de collega waarschijnlijk al een auto uitgekozen lijkt me. En is die dus minder happig om te ruilen?MrAcid schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:17:
[...]
Ik zou het lekker eerst eens proberen met de GTE en een kind - mocht het te klein zijn dan kun je altijd nog gaan ruilen. Wat mij betreft is de Golf GTE één van de beste leasedeals van de afgelopen jaren. (Ik heb hem toevallig zelf ook.)
don't mind me
Heeft die T-Roc een beetje kofferbak dan? Oogt niet heel ruim en liters zeggen me niet zoveel.
Mijn boefje is liev!
Ja, als hij heeft gekozen gaan we niet meer ruilen. Het is dus nu of nog twee jaar wachten tot ik weer aan de beurt ben.Pindakaas schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:29:
[...]
Dan heeft de collega waarschijnlijk al een auto uitgekozen lijkt me. En is die dus minder happig om te ruilen?
Met 1 kind is het wellicht wel te doen om nog 2 jaar uit te zingen. Enige is de kinderwagen. Als die niet lekker past incl wieg dan zou ik zelf voor ruilen gaan. Dat gek*t in de kofferbak elke keer is het mij niet waard tov de goedkopere bijtelling maar dat is voor iedereen anders.Protax schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:58:
[...]
Ja, als hij heeft gekozen gaan we niet meer ruilen. Het is dus nu of nog twee jaar wachten tot ik weer aan de beurt ben.
Mijn boefje is liev!
Precies hoe ik er ook over denk, wacht af of hij zich nog bij mij meld. Anders ga ik denk ik eens de Volkswagen dealerJB schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:01:
[...]
Met 1 kind is het wellicht wel te doen om nog 2 jaar uit te zingen. Enige is de kinderwagen. Als die niet lekker past incl wieg dan zou ik zelf voor ruilen gaan. Dat gek*t in de kofferbak elke keer is het mij niet waard tov de goedkopere bijtelling maar dat is voor iedereen anders.
Mijn keuze is gevallen op deze mooie bak;

Opel Grandland X Business Executive 1.2T automaat
Panoramadak
Achteruitrij camera
Executive+ pakket
Stoelverwarming
Helaas is de levertijd mei/juni door de velgen en automaat
Zonder die opties had het medio maart geweest. Ik hou het er maar op dat ik nu meer voorpret heb

Panoramadak
Achteruitrij camera
Executive+ pakket
Stoelverwarming
Zonder die opties had het medio maart geweest. Ik hou het er maar op dat ik nu meer voorpret heb
Ik vond het enorm prutsen elke keer om de kinderwagen in de GTE te krijgen en moest eigenlijk steeds de halve bank plat gooien. Dan kun je ook niet meer naast de kleine zitten.Protax schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:11:
Volkswagen T-Roc
Volkswagen Golf Station
Skoda Octavia Station
Seat Leon Station
Ford Focus Station
Nu heb ik een Leon ST FR in bestelling staan, daar past de wagen gewoon normaal in.
Ik zit er aan te denken om een i3 te nemen met straks 2 kinderen. De kinderwagen kan dan helemaal niet mee, maar waarom ook? Genoeg mensen die kinderen groot brengen in auto's van polo formaat. Paar vrienden me toevallig ook. Draagzak mee. Wellicht alleen onderstel en maxi cosi in klikken. Scheelt me 300 euro in de maand. Dat is best een dure kofferbak dan. Ik zeg dus lekker houden die GTE.JB schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:01:
[...]
Met 1 kind is het wellicht wel te doen om nog 2 jaar uit te zingen. Enige is de kinderwagen. Als die niet lekker past incl wieg dan zou ik zelf voor ruilen gaan. Dat gek*t in de kofferbak elke keer is het mij niet waard tov de goedkopere bijtelling maar dat is voor iedereen anders.
Vriend van me heeft 'm. Ik vind het een Polo met een off-road look, maar wel leuke fijne auto. Maar om een racefiets erin te stoppen moet de bank plat en het voorwiel eruit. Heb je iets aan die maat-indicatie?JB schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:33:
Heeft die T-Roc een beetje kofferbak dan? Oogt niet heel ruim en liters zeggen me niet zoveel.
Exact expert nodig?
Ik zou lekker de GTE houden, ontzettend veel waarde voor je geld en een kind (plus toebehoren) past er prima in. Collega van mij heeft er één en drie kinderen (oudste een jaar of 5) en het is volgens hem was het maar heel zelden behelpen.
De besparing op de bijtelling van enkele duizenden euro's verzacht het ongemak, daarvan kun je zelfs nog een meer compacte kinderwagen kopen mocht het nodig zijn
De besparing op de bijtelling van enkele duizenden euro's verzacht het ongemak, daarvan kun je zelfs nog een meer compacte kinderwagen kopen mocht het nodig zijn
Vandaag de vraag gekregen van wagenpark of ik mijn V40D4@14% nog een jaar wil verlengen
Uiteraard wil ik dat maar ook even gevraagd hoe het zit met het bestellen van een nieuwe auto gezien op sommige auto's uit mijn lijstje een levertijd zit van 9-12 maanden
Uiteraard wil ik dat maar ook even gevraagd hoe het zit met het bestellen van een nieuwe auto gezien op sommige auto's uit mijn lijstje een levertijd zit van 9-12 maanden

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Dat is ook prima maar dan zit je in het straatje "portemonnee". Ik zelf heb graag wat meer geld over voor ruimte/comfort/gemak etc. Hier deed het ook pijn toen de Leon ST 14% total loss werd gereden maar geen moment spijt van de keuze. Die paar keer ergeren met een kofferbak stapel actie tijdens een regenbui is het mij niet waard ook al is het maar een paar keer. Ik geniet elke dag van de opties en had ook om die redenen isofix base dingen in onze auto's omdat ik ook geen gek*t met gordels wilgebruikershaes schreef op donderdag 15 november 2018 @ 23:00:
[...]
Ik zit er aan te denken om een i3 te nemen met straks 2 kinderen. De kinderwagen kan dan helemaal niet mee, maar waarom ook? Genoeg mensen die kinderen groot brengen in auto's van polo formaat. Paar vrienden me toevallig ook. Draagzak mee. Wellicht alleen onderstel en maxi cosi in klikken. Scheelt me 300 euro in de maand. Dat is best een dure kofferbak dan. Ik zeg dus lekker houden die GTE.
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 16-11-2018 08:52 ]
Mijn boefje is liev!
Hi all!
Ik heb vanuit mijn werkgever te horen gekregen dat ik een leaseauto mag gaan uitzoeken. Op dit moment rij ik zelf een Renault Clio Estate en ben op zoek naar een wagen in hetzelfde segment of hoger. De auto zal 4 jaar mee moeten gaan en ik moet dan ook wel een beetje rekening gaan houden met een gezinnetje.
Vorige week heb ik een proefrit gemaakt in een Seat Leon ST met een 1.0 EcoTSI DSG echter als ik deze wat luxer wil aan wil kleden dan ga ik over het maximale leasebudget heen. De LED koplampen zijn rond de 1500 euro als optie en dan wordt het eigenlijk te duur. Heeft iemand nog ideeën voor andere merken/typen?
Leasebudget: €29.000 tot €33.000 d.m.v. eigen bijdrage
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: PON groep
Overige afhankelijkheden: Geen
Specifieke wensen:
- Led verlichting
- Een betere audio set dan standaard
- Liefst automaat
Uiteindelijke keuze:
N.n.b.
Ik heb vanuit mijn werkgever te horen gekregen dat ik een leaseauto mag gaan uitzoeken. Op dit moment rij ik zelf een Renault Clio Estate en ben op zoek naar een wagen in hetzelfde segment of hoger. De auto zal 4 jaar mee moeten gaan en ik moet dan ook wel een beetje rekening gaan houden met een gezinnetje.
Vorige week heb ik een proefrit gemaakt in een Seat Leon ST met een 1.0 EcoTSI DSG echter als ik deze wat luxer wil aan wil kleden dan ga ik over het maximale leasebudget heen. De LED koplampen zijn rond de 1500 euro als optie en dan wordt het eigenlijk te duur. Heeft iemand nog ideeën voor andere merken/typen?
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Exclusief
Specifieke wensen:
- Led verlichting
- Liefst automaat
Uiteindelijke keuze:
N.n.b.
Weddings are basically funerals with cake.
De T-Roc is in vergelijking met de rest van het lijstje wat kleiner. Skoda zou ik niet nemen als ik naar je andere eisen kijk. Ik ben zelf voor een Golf Station Highline Business R-line gegaan met aftermarket velgen. Ziet er best kek uit.Protax schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:11:
Volkswagen T-Roc
Volkswagen Golf Station
Skoda Octavia Station
Seat Leon Station
Ford Focus Station
[...]
Het hangt ook af van je kinderwagen. Ik heb zelf een best grote gekocht om ook goed in het bos te kunnen rijden, maar die is best nog fors ingeklapt. Als je een kleinere hebt kan die denk ik best in de GTE en rij je nog lekker en goedkoop.
Als je alleen PON mag dan is het beperkt tot:Robinvdh5 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:40:
Op dit moment rij ik zelf een Renault Clio Estate en ben op zoek naar een wagen in hetzelfde segment of hoger. De auto zal 4 jaar mee moeten gaan en ik moet dan ook wel een beetje rekening gaan houden met een gezinnetje.
Specifieke wensen:
- Led verlichting
- Liefst automaat
VW, Audi, Skoda en Seat
Check die sites en kijk of het bijv. echt die led verlichting waard is om zoveel bij te betalen (of een luxere uitvoering te nemen waar het op zit). Ik zelf zou ook vooral kijken welke stoelen lekker zitten, vind ik persoonlijk belangrijker dan LED verlichting (maar zoveel mensen, zoveel wensen...).
Ik begrijp hieruit dat je werkgever de auto koopt ipv leased vanwege het aankoop bedrag?
Wellicht komen er nog acties voor het einde van het jaar? Boekjaar moet vaak gunstig worden afgesloten waardoor je wellicht wel zaken in budget krijgt door gestunt bij dealers.Robinvdh5 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:40:
Hi all!
Specifieke wensen:
- Led verlichting
- Liefst automaat
Uiteindelijke keuze:
N.n.b.
Mijn boefje is liev!
Mijn werkgever heeft een deal met PON omtrent het leasen van auto's. Hierdoor wordt er een korting gegeven op een nieuwe wagen en vervolgens worden een aantal leasepartijen aangeschreven met de vraag wat het gaat kosten om de wagen over te nemen met de gewenste configuratie. Persoonlijk vind ik het een vreemde constructie, maargoed, ik mag niet klagen want ik mag er tenslotte een rijden.jongetje schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:49:
[...]
Als je alleen PON mag dan is het beperkt tot:
VW, Audi, Skoda en Seat
Check die sites en kijk of het bijv. echt die led verlichting waard is om zoveel bij te betalen (of een luxere uitvoering te nemen waar het op zit). Ik zelf zou ook vooral kijken welke stoelen lekker zitten, vind ik persoonlijk belangrijker dan LED verlichting (maar zoveel mensen, zoveel wensen...).
Ik begrijp hieruit dat je werkgever de auto koopt ipv leased vanwege het aankoop bedrag?
Goede comfort is zeer belangrijk voor mij maar goede verlichting is ook een must. Ik heb nog niet eerder met LED verlichting gereden maar ik hoor zo'n beetje van alle collega's dat dit veel prettiger rijden is in de avonden. Aangezien ik dat met grote regelmaat doe is dat dan wel prettig, inderdaad: zoveel mensen, zoveel wensen
Weddings are basically funerals with cake.
LED verlichting is wel meer dan alleen de looks. Het geeft ook een hele bak meer licht dan halogeen lampjes die steeds stuk gaan.
alles kan off-topic
Een octavia met een voordeelpakket, en nog wat opties waaronder led verlichting komt neer op ~30k, neem daar nog wat korting op en je zit rond die 29k. Is dat geen optie? Zelfde 1.0 tsi blok, en waarschijnlijk ruimer aan te kleden dan de seat.Robinvdh5 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:02:
[...]
Mijn werkgever heeft een deal met PON omtrent het leasen van auto's. Hierdoor wordt er een korting gegeven op een nieuwe wagen en vervolgens worden een aantal leasepartijen aangeschreven met de vraag wat het gaat kosten om de wagen over te nemen met de gewenste configuratie. Persoonlijk vind ik het een vreemde constructie, maargoed, ik mag niet klagen want ik mag er tenslotte een rijden.
Goede comfort is zeer belangrijk voor mij maar goede verlichting is ook een must. Ik heb nog niet eerder met LED verlichting gereden maar ik hoor zo'n beetje van alle collega's dat dit veel prettiger rijden is in de avonden. Aangezien ik dat met grote regelmaat doe is dat dan wel prettig, inderdaad: zoveel mensen, zoveel wensen
Nice. Ben zelf ook erg gecharmeerd van de Grandland X. Mag ik vragen wat je leaseprijs is incl. aantal jaar en kilometers uiteraardArquero schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:34:
Mijn keuze is gevallen op deze mooie bak;
[Afbeelding]
Panoramadak
Achteruitrij camera
Executive+ pakket
Stoelverwarming
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Skoda Octavia Style Business?Robinvdh5 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:40:
Hi all!
Specifieke wensen:
- Led verlichting
- Liefst automaat
Uiteindelijke keuze:
N.n.b.
Standaard met Xenon (ok geen LED, maar nop steeds beter dan halogeen).
Upgraded Canton Audio standaard
Kan met automaat
Sportstoelen voor kleine meerprijs (zitten heerlijk).
Ik zie het inderdaad nu, mijn style business is van 10-2016 toen was het nog Xenon de standaard. Led ging volgens mij nog niet eens als optie.vinom schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:42:
Ehm, op een Style Business zit gewoon full led, geen Xenon
Octavia Combi Style Business: bij 35k per jaar wordt dat een benzinebak. Weet niet wat de 1.0 TSI doet, maar de 1.5 Style business doet als je ook nog een paar kleine opties neemt bijna 40k als consumentenprijs.
De Clever is trouwens niet eens meer te bestellen. Heck, in 2018 mag voorlopig geen octavia meer besteld worden, en bestellingen voor 2019 worden er door de dealer nog niet ingezet.
Iets met VAG die zijn zaakjes qua WLTP en andere zaken niet lekker op orde had
De Clever is trouwens niet eens meer te bestellen. Heck, in 2018 mag voorlopig geen octavia meer besteld worden, en bestellingen voor 2019 worden er door de dealer nog niet ingezet.
Iets met VAG die zijn zaakjes qua WLTP en andere zaken niet lekker op orde had
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja bizar he hoe duur die Octavia is geworden in een jaar tijd. Panoramadak kan nu ook alleen nog op de 1.5TSI en voor stuurverwarming moet je een heel pakket met achterbank verwarming, usb poorten, 230 stopcontact e.d. nemen, waardoor het bijna ander half duizend euro kost.
Ha! Ik ben dus niet de enige die zich daar over verbaasde toen ik zojuist even een normale, maar niet hele gekke Octavia Combi bij elkaar klikte
Helemaal mee eens. Destijds toen ik de auto bestelde (Volvo) vond ik het 'wel leuk'. Nu is het een soort van essentieel iets geworden. Zoveel meer zicht als dat je hebt ik het donker.Ankona schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:07:
LED verlichting is wel meer dan alleen de looks. Het geeft ook een hele bak meer licht dan halogeen lampjes die steeds stuk gaan.
LED Koplampen zijn sinds de facelift optioneel. Daarvoor was Bi-Xenon optioneel, naast standaard halogeen.Nohead schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:33:
[...]
Ik zie het inderdaad nu, mijn style business is van 10-2016 toen was het nog Xenon de standaard. Led ging volgens mij nog niet eens als optie.
www.google.nl
Hoop geklik met Peugeot 5008's en ondertussen ben ik er geloof ik redelijk uit. Morgen een proefrit maken met een 3008 (ze hebben helaas geen 5008) om te kijken hoe het voelt.
Model waar ik waarschijnlijk voor ga is de Peugeot 5008 Blue Lease GT-line PureTech 130 S&S
Model waar ik waarschijnlijk voor ga is de Peugeot 5008 Blue Lease GT-line PureTech 130 S&S
Tof, maar dat zijn toch echt verschillende auto’s..... Ik zou me niet zozeer op deze proefrit gaan baseren. Even elders een 5008 rijden?Paxlie schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:44:
Hoop geklik met Peugeot 5008's en ondertussen ben ik er geloof ik redelijk uit. Morgen een proefrit maken met een 3008 (ze hebben helaas geen 5008) om te kijken hoe het voelt.
Sometimes you need to plan for coincidence
De 3008 en de 5008 hebben hetzelfde onderstel. De 5008 is alleen een stukje langer
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
En voelt dus als een wat lompere auto 
Peug dealers zat, bel een andere zou ik zeggen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat zeg ikralpje schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:20:
De 3008 en de 5008 hebben hetzelfde onderstel. De 5008 is alleen een stukje langer
Als je een 5008 wil, dan maak je een proefrit in een 5008. Met bij voorkeur dezelfde motor en versnellingsbak overigens.
Precies, je gaat ook geen proefrit in een Golf maken als je een Octavia wilt.Hmmbob schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:53:
[...]
Dat zeg ik
Als je een 5008 wil, dan maak je een proefrit in een 5008. Met bij voorkeur dezelfde motor en versnellingsbak overigens.
Heel Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht gehad qua dealers, niemand had er eentje staan. Ze stonden bij de dealer wel echt naast elkaar en het scheelt een paar centimeter aan lengte. Het is vooral dat de 5008 helemaal doorloopt tot achter en de 3008 wat meer een kont heeft.The Eagle schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:52:
En voelt dus als een wat lompere auto
Er is vast wel een dealer met een occasion 5008. Vraag je die mee voor een ritje. Alleen voor de ervaring. Meeste dealers gaan daar wel in mee vooral als je daar ook mag bestellen en onderhoud laat uitvoeren.Paxlie schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:56:
[...]
Heel Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht gehad qua dealers, niemand had er eentje staan. Ze stonden bij de dealer wel echt naast elkaar en het scheelt een paar centimeter aan lengte. Het is vooral dat de 5008 helemaal doorloopt tot achter en de 3008 wat meer een kont heeft.
Staan er 39 tweedehands te koop bij de dealers https://www.leeuwekeur.pe...ers[8][energy]=elektrisch
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Golf Highline Business R met 150 pk motor handgeschakeld en Lapiz Blue. De Focus is toch een stuk krapper van binnen en het interieur voelt ook erg goedkoop aan.Mad2ness schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:06:
Hey beste mede tweakers, goed nieuws ik mag wat leuks uitzoeken. Ik rij op dit moment Golf VI en ben opzoek naar iets in het C-segment met ruimte. Ik ben namelijk 2.06, binnen 5 jaar verwacht ik wel gezinsuitbreiding echter heb ik geen wens om station te gaan rijden.
Ik heb uiteraard gekeken naar de Golf VII (Highline Business R), maar ben eigenlijk nog opzoek naar iets anders. De nieuwe Ford Focus ziet er ook goed uit echter twijfel ik of deze voldoende ruimte heeft.
Ik zit ook nu te kijken naar de Toyota CH-R (Business 1.8 hybrid automaat), iemand hier ervaring mee?
Ik moet nog proefritten gaan rijden hebben jullie nog iets leuks in gedachte?
Leasebudget:
30K met eigen bijdragen op te rekken tot 33/34K d.m.v. eigen bijdrage
Kilometrage per jaar:
20.000/30.000 km
Contractduur:
5 jaar, 60 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Alle bijkomende kosten zoals brandstof worden gewoon betaald.
Merkbeleid, zo ja, welke:
Geen
Overige afhankelijkheden:
nvt
Specifieke wensen:
Ruimte
LED verlichten
Sportief uiterlijk
Automaat is een pre, dat rij ik nu namelijk ook en lijkt me geweldig in combinatie met ACC
Uiteindelijke keuze:
n.t.b.
mvg,
Ronald
Met het spiegelpakket en de kleur kom ik op €33800 euro uit.
Wanneer wordt ie geleverd? Die van mij heeft zojuist een duw naar achteren gekregen (12 wkn vertraging) agv WLTP issues...Mad2ness schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:29:
[...]
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Golf Highline Business R met 150 pk motor handgeschakeld en Lapiz Blue. De Focus is toch een stuk krapper van binnen en het interieur voelt ook erg goedkoop aan.
Met het spiegelpakket en de kleur kom ik op €33800 euro uit.
Verwijderd
12 weken vertraging bovenop de normale levertijd??Happy Man 2013 schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:24:
[...]
Wanneer wordt ie geleverd? Die van mij heeft zojuist een duw naar achteren gekregen (12 wkn vertraging) agv WLTP issues...
Heb zelf ook een Golf Variant Highline Business R besteld op 11 sept, verwachte productieweek was toen
week 51, vorige week contact gehad met de dealer en verplaast naar productieweek 1 dus dat viel me nog mee (zal vast nog wel weer worden bijgesteld ben ik bang).
Wanneer heb jij hem besteld als ik mag vragen?
Volgens mij is daar meer op te sturen dan de betrokkenen laten lijken. Bij mij was daar ook zo'n verhaal. Leasemaatschappij zei dat de dealer niets kon en afhankelijk was van een planning bij PON. PON gaf aan dat de regie bij de dealer lag.... Kortom, niemand wist wanneer de WLTP keuring zou komen en niemand kon er iets aan doen. Zou zomaar 3 maanden kunnen duren.Happy Man 2013 schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:24:
[...]
Wanneer wordt ie geleverd? Die van mij heeft zojuist een duw naar achteren gekregen (12 wkn vertraging) agv WLTP issues...
Even de telefoon en mail erbij gepakt. RDW gesproken, PON gesproken.... Beetje uitleg gehad, RDW gaf aan dat als ik het chassis nummer wist ze direct de status op konden zoeken. Dealer om chassisnummer gevraagd (geen reactie gehad).
Maar wat blijkt.... stom toevallig een paar dagen later bericht dat de keuring helemaal rond was en de auto geleverd kon worden. Precies op de dag dat ik ben gaan bellen en mailen is de keuring uitgevoerd.....
alles kan off-topic
Dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Die keuring plan je van te voren in en doe je niet omdat er iemand aan de telefoon hangt direct lijkt me.Ankona schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:29:
[...]Precies op de dag dat ik ben gaan bellen en mailen is de keuring uitgevoerd.....
Dat is natuurlijk wel de officiele uitleg. Maar ik vind het iets te toevallig. Het ene moment is iedereen naar elkaar aan het wijzen en speelt de dealer het slachtoffer. Dan bel je wat rond en blijkt de dealer de regie partij te zijn in het proces. En dan heel toevallig juist op die dag is alles rond. (terwijl die auto minimaal al ruim 3 weken bij PON klaar stond...)jongetje schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:58:
[...]
Dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Die keuring plan je van te voren in en doe je niet omdat er iemand aan de telefoon hangt direct lijkt me.
Dus bewijzen heb ik niet, maar mijn kennis van kansrekenen en statistiek doet mij toch wel het een en ander vermoeden. (En niet iedereen zal de hele wereld gaan bellen, zou dat massaal gebeuren dan gooi je wat lastiger elke wagen a la minute in het proces)
alles kan off-topic
Wie heeft ervaring met het nemen van een leaseauto via Mobility Mixx (https://mobilitymixx.nl/nl/home.html)?
Op de website spreken ze niet over lease-auto's? Volgens mij kun je daar alleen van die Green Wheels mee huren enzo. (sowieso niet het goede topic hier voor volgens mij)xypds schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:54:
Wie heeft ervaring met het nemen van een leaseauto via Mobility Mixx (https://mobilitymixx.nl/nl/home.html)?
Bij een vorige werkgever wel een pasje voor gehad. Was eigenlijk vooral om ov mee af te rekenen, auto's staan op de tweede plaats. (wij kregen die dan ook naast de leaseauto)xypds schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:54:
alles kan off-topic
Eindelijk mijn bestelling kunnen plaatsen. Het is de vw tiguan highline business r geworden, oryx white, velgen suzuka 20", achteruitrijcamera incl. park assist. Zat 85 boven budget maar werkgever was erg coulant ivm wltp. Levertijd helaas wel mei pas.. Hopelijk zit daar nog wat vooruitgang in..
Volledig digitaal kan toch ook met 2 x 7" ?
woops, ff f5en
woops, ff f5en
[ Voor 25% gewijzigd door FireDrunk op 19-11-2018 20:03 ]
Even niets...
Week 8 als ik het deze week weet te regelenHappy Man 2013 schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:24:
[...]
Afgelopen zaterdag heb ik proefgereden in de Toyota C-HR Hybrid. Ik weet niet precies welke uitvoering, want het was in het kader van de "Toyota Hybrid Electric challenge". Omdat ik de C-HR toch al een leuke auto vond heb ik die maar gekozen voor de rit. Je moet dan een vastgesteld parcours rijden (per dealer verschillend, in mijn geval 16 km waarvan ongeveer de helft snelweg en de helft B-weg). Als je meer dan 50% elektrisch rijdt ding je mee naar een e-bike.
Door die challenge heb ik niet zo lang gereden als ik normaal zou doen en heb ik minder met knopjes/instellingen gespeeld, maar de eerste indruk was zeker goed. Het bekende/beruchte geloei van de CVT was er wel bij plankgas, en bij kwart gas was hij gewoon traag, maar ergens daartussen ging het prima en reed hij erg prettig.
Navigatie en radiobediening zitten vrij hoog op een scherm (zoals de Ford Focus en Kia Ceed tegenwoordig ook hebben), maar dat maakt het wel lekker overzichtelijk. De snelheid van de multimedia was prima, en door de vele knoppen op het stuur hoef je niet veel op het scherm in te typen. Een raar dingetje vond ik dat er alsnog een los pookje was voor de cruise controle.
Ik ben er achter dat ik nog tot augustus 2019 door moet met mijn huidige auto. Die staat dan op ongeveer 200.000 km. Mijn contract is volgens mij 180.000 km of 48 mnd, maar blijkbaar rekken ze de km's op in plaats van de auto bij 180k in te nemen (dat zou ongeveer begin mei zijn). Door die extra tijd ga ik ook wachten op de nieuwe Corolla en die proefrijden als hij in maart ongeveer bij de dealer staat. Die krijgt ook een hybride, maar volgens de dealer wordt het een soort CVT met dubbele koppeling, waardoor het geloei bij snel optrekken een stuk minder aanwezig zou moeten zijn. Ik ben benieuwd.
Zo wordt mijn "shortlist" alleen wel weer wat langer
Door die challenge heb ik niet zo lang gereden als ik normaal zou doen en heb ik minder met knopjes/instellingen gespeeld, maar de eerste indruk was zeker goed. Het bekende/beruchte geloei van de CVT was er wel bij plankgas, en bij kwart gas was hij gewoon traag, maar ergens daartussen ging het prima en reed hij erg prettig.
Navigatie en radiobediening zitten vrij hoog op een scherm (zoals de Ford Focus en Kia Ceed tegenwoordig ook hebben), maar dat maakt het wel lekker overzichtelijk. De snelheid van de multimedia was prima, en door de vele knoppen op het stuur hoef je niet veel op het scherm in te typen. Een raar dingetje vond ik dat er alsnog een los pookje was voor de cruise controle.
Ik ben er achter dat ik nog tot augustus 2019 door moet met mijn huidige auto. Die staat dan op ongeveer 200.000 km. Mijn contract is volgens mij 180.000 km of 48 mnd, maar blijkbaar rekken ze de km's op in plaats van de auto bij 180k in te nemen (dat zou ongeveer begin mei zijn). Door die extra tijd ga ik ook wachten op de nieuwe Corolla en die proefrijden als hij in maart ongeveer bij de dealer staat. Die krijgt ook een hybride, maar volgens de dealer wordt het een soort CVT met dubbele koppeling, waardoor het geloei bij snel optrekken een stuk minder aanwezig zou moeten zijn. Ik ben benieuwd.
Ik heb hem begin augustus besteld 1.5 tsi DSG highline business R. Zou eerst december zijn, toen januari, nu maart/april. Wil niet jullie voorpret bederven, het zal wel liggen aan de DSG en/of opties!Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:10:
[...]
12 weken vertraging bovenop de normale levertijd??
Heb zelf ook een Golf Variant Highline Business R besteld op 11 sept, verwachte productieweek was toen
week 51, vorige week contact gehad met de dealer en verplaast naar productieweek 1 dus dat viel me nog mee (zal vast nog wel weer worden bijgesteld ben ik bang).
Wanneer heb jij hem besteld als ik mag vragen?
Morgen ga ik (eindelijk) mijn Volkswagen Golf Variant 1.6 DSG Highline Business R in Lapiz Blue ophalen.Happy Man 2013 schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:17:
[...]
Ik heb hem begin augustus besteld 1.5 tsi DSG highline business R. Zou eerst december zijn, toen januari, nu maart/april. Wil niet jullie voorpret bederven, het zal wel liggen aan de DSG en/of opties!
Besteld laatste week van maart, dit jaar. Lange levertijd kwam uiteraard door de vertraging met de WLTP testen. Maar volgens de dealer ook omdat de DSG bakken nog eens extra vertraging hebben.
Aangezien ze een flinke achterstand in te halen hebben, zullen de huidige levertijden ook niet mals zijn.
Ik geloof niet in dit soort ideeën. Het is uiteindelijk veel duurder dan een eigen/lease auto.xypds schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:54:
Tenzij je naast je werk woont...
Neemt de administratie van grotere bedrijven gewoon veel werk uit handen en het scheelt de werknemers dat ze geen bonnetjes hoeven te bewaren en declaraties in hoeven te dienen.dfrenner schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:29:
[...]
Ik geloof niet in dit soort ideeën. Het is uiteindelijk veel duurder dan een eigen/lease auto.
Tenzij je naast je werk woont...
Er is dus zeker wel een meerwaarde voor dit soort producten alleen heeft het niets met leaseauto's te maken.
alles kan off-topic
Het gaat mij om het totaalproduct, inclusief autohuur, is gewoon altijd duurder dan een eigen auto/ leaseauto.Ankona schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:33:
[...]
Neemt de administratie van grotere bedrijven gewoon veel werk uit handen en het scheelt de werknemers dat ze geen bonnetjes hoeven te bewaren en declaraties in hoeven te dienen.
Er is dus zeker wel een meerwaarde voor dit soort producten alleen heeft het niets met leaseauto's te maken.
Tenzij je geen km maakt...
Hoe korter je leased, hoe duurder...
Shortlease resulteert al gauw in twee klasses lager, dan long lease met gelijke kosten.
[ Voor 10% gewijzigd door BlakHawk op 20-11-2018 10:54 ]
Lees nou eens goed wat @Ankona schrijft: het is geen lease product maar een mobiliteitsoplossing welke inderdaad veelal op OV inzet en af en toe een huurauto. En voor die huurauto heeft Mobilitymixx ongetwijfeld een goede deal. Maar het is dus geen leaseproduct, dus stop met het vergelijken daarmee.
[ Voor 34% gewijzigd door Hmmbob op 20-11-2018 12:00 ]
Toch bijzonder, ik had een Golf met dezelfde motor en DSG besteld in mei en kreeg de sleutel 17 oktober.denkeldermans schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:20:
[...]
Morgen ga ik (eindelijk) mijn Volkswagen Golf Variant 1.6 DSG Highline Business R in Lapiz Blue ophalen.
Besteld laatste week van maart, dit jaar. Lange levertijd kwam uiteraard door de vertraging met de WLTP testen. Maar volgens de dealer ook omdat de DSG bakken nog eens extra vertraging hebben.
Aangezien ze een flinke achterstand in te halen hebben, zullen de huidige levertijden ook niet mals zijn.
Veel plezier morgen!
Ja.. dat heb ik vaker gehoord inderdaad. Ik ben uiteindelijk maar gestopt met afvragen waarom de leverweek telkens werd uitgesteld... Ach, morgen is alles vergetenPannekoek81 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:04:
[...]
Toch bijzonder, ik had een Golf met dezelfde motor en DSG besteld in mei en kreeg de sleutel 17 oktober.![]()
Veel plezier morgen!
Moet dit topic niet hernoemd worden naar het Keuze VW leaseauto?
90% hier is allemaal VAG
90% hier is allemaal VAG
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Best bizar eigenlijk dat zoveel werknemers een VAG wagen kiezen en er zoveel werkgevers zijn die alleen de keuze voor VAG wagens geven, terwijl Volkswagens de hele wereld heeft opgelicht met hun “sjoemelsoftware”. Gezien de verkoopcijfers boeit het blijkbaar maar heel weinig mensen.Glashelder schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:47:
90% hier is allemaal VAG
offtopic:
Dat was ook mijn conclusie maar goed, ik wil dit topic uiteraard niet die kant op sturen
Laten we het hierbij laten gezien voor we een waarschuwing krijgen van een VAG lieghebber 
Dat was ook mijn conclusie maar goed, ik wil dit topic uiteraard niet die kant op sturen
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Value for money he. Je krijgt nog steeds best een hoop auto voor wat het kost. Tot de 2e hands markt in elkaar stort want dat verandert de lease tarieven meteen (maar daar is dan weer een ander topic voorDj-sannieboy schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:28:
Best bizar eigenlijk dat zoveel werknemers een VAG wagen kiezen en er zoveel werkgevers zijn die alleen de keuze voor VAG wagens geven, terwijl Volkswagens de hele wereld heeft opgelicht met hun “sjoemelsoftware”. Gezien de verkoopcijfers boeit het blijkbaar maar heel weinig mensen.
Exact expert nodig?
VAG is misschien niet erg spannend, over de hele linie zijn het prima moderne producten zonder echt zwakke plekken.
En wat betreft dat sjoemel verhaaltje, daar maakt de hele industrie zich schuldig aan alleen VW kreeg alle shit over zich heen. Dat is wel het laatste waardoor ik me zou laten leiden.
En wat betreft dat sjoemel verhaaltje, daar maakt de hele industrie zich schuldig aan alleen VW kreeg alle shit over zich heen. Dat is wel het laatste waardoor ik me zou laten leiden.
alles kan off-topic
Hier polo beats met DSG, besteld in maart en verwachte levertijd 9 januari. Wel veel opties ook.
Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..
Zo kun je het ook uitleggen, ik vind ze juist nergens in uitblinken.Ankona schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:15:
VAG is misschien niet erg spannend, over de hele linie zijn het prima moderne producten zonder echt zwakke plekken.
Ze zijn niet comfortabel, niet sportief, niet enorm luxe, niet echt mooi, totaal geen emotie en ik kan nog wel even doorgaan.
Maar goed, ieder zijn ding.
Als er een goedkope lease Passat/A4 voorbij komt, zal ik hem zeker overwegen. Maar eerder bij gebrek aan beter. Dus tussen een C segment station, of een Passat of A4 is het een voorkeur, door een grotere duurdere auto.
In veel gevallen is dat ook niet een keuze van de gebruiker/berijder, maar "keuze". Ik zou ook graag wel wat anders willen kiezen, maar ik heb simpelweg de keus niet vanuit mijn werkgever... Met mij zullen er ook nog vele anderen zijn waar dat voor geldt.Glashelder schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:47:
90% hier is allemaal VAG
Geen VAG, maar een heerlijk burgerlijke 308SW hoor
Wow. De mijne is ook in maart besteld en rij ik al sinds augustus. Vrij standaard uitvoering weliswaar, maar zo veel tijd kan een paar opties en een subwoefert vastschroeven toch niet kosten toch?Patrick89 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:22:
Hier polo beats met DSG, besteld in maart en verwachte levertijd 9 januari. Wel veel opties ook.
Die had ik bij mijn vorige werkgever. Nu een Golf Station. En net de offerteaanvraag de deur uitgedaan voor een Tiguan. Ben nu vrij zeker dat het die moet worden. Blijkt overigens dat als je hem nieuw least, goedkoper te zijn dan een tweedehandseHmmbob schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:38:
Geen VAG, maar een heerlijk burgerlijke 308SW hoor

En Pon is zo groot dat ze goede deals kunnen sluiten met de diverse leasemij's.
Verwijderd
@feen : je zegt dat de werkgever coulant is mbt de WLTP: betekent dat, dat je die EUR 85,- niet uit je eigen zak hoeft te betalen?
Verwijderd
@The Eagle : top, Tiguain vind ik persoonlijk erg geslaagd. Welk model heb je in elkaar geklikt?
Dat zat ik inderdaad boven mijn budget, dat hebben ze gematcht.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:45:
@feen : je zegt dat de werkgever coulant is mbt de WLTP: betekent dat, dat je die EUR 85,- niet uit je eigen zak hoeft te betalen?
Comforline business R of de highline business R. Valt na dat R pakket verder weinig aan te klikken trouwens, ze maken elkaar qua opties niet zoveel.Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:47:
@The Eagle : top, Tiguain vind ik persoonlijk erg geslaagd. Welk model heb je in elkaar geklikt?
Persoonlijk maar de Tiguan met R pakket erg mooiThe Eagle schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:11:
[...]
Comforline business R of de highline business R. Valt na dat R pakket verder weinig aan te klikken trouwens, ze maken elkaar qua opties niet zoveel.
Kreeg ik niet in mijn budget voor elkaar helaas. Collega die wat meer budget heeft rijdt een witte.
Ah Pon, de VAG importeur bekend van oplichting en fraude.The Eagle schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:18:
[...]
En Pon is zo groot dat ze goede deals kunnen sluiten met de diverse leasemij's.
Per 1 december een nieuwe baan en hierbij kan ik voor de eerste keer een leaseauto gaan uitzoeken.
Privé rij ik al 10 jaar Ford Focus naar alle tevredenheid en met net een nieuw model Ford Focus was de keuze snel gemaakt.
Leasemaatschappij: Alphabet
Leasebudget: 607 euro
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: geen
Specifieke wensen: Led koplampen, stuur en stoelverwarming, panorama dak
Uiteindelijke keuze:
Ford Focus 1.0 Ecoboost 125pk Titanium Business wagon
Zwart Mica Lak
Design Pack 1
Parking Pack
Winter Pack
Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+
Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
Panorama dak
Ik denk voor het leasebedrag een mooie complete auto met alle wensen die ik wil hebben.
Verwachte levertijd is rond Maart, dus het lange wachten kan beginnen.
Privé rij ik al 10 jaar Ford Focus naar alle tevredenheid en met net een nieuw model Ford Focus was de keuze snel gemaakt.
Uiteindelijke keuze:
Zwart Mica Lak
Design Pack 1
Parking Pack
Winter Pack
Panorama dak
Ik denk voor het leasebedrag een mooie complete auto met alle wensen die ik wil hebben.
Ik heb 10 augustus de normale ford focus besteld (non-wagon). Deze is afgelopen maandag bij de dealer afgeleverd. De productie tijden kloppen redelijk. De mijne heeft 2 weken vertraging gehad in totaal.EReflex schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:15:
Per 1 december een nieuwe baan en hierbij kan ik voor de eerste keer een leaseauto gaan uitzoeken.
Uiteindelijke keuze:
Zwart Mica Lak
Design Pack 1
Parking Pack
Winter Pack
Panorama dak
Ben heel beniewd naar ervaringen met de nieuwe Focus, ik kijk er ook met een scheef oog naar, maar ik lees erg wisselende verhalen. Sommigen loven hem in alle opzichten, anderen zeggen dat het allemaal maar mager is.
Vooral benieuwd naar Comfort (stoelen, zithouding), Lawaai van de motor, en de kwaliteit van de nieuwe 8-traps automaat.
Ik hoor graag jullie bevindingen!
Vooral benieuwd naar Comfort (stoelen, zithouding), Lawaai van de motor, en de kwaliteit van de nieuwe 8-traps automaat.
Ik hoor graag jullie bevindingen!
Even niets...
Oh helemaal waar, ik moet alleen nog 10 maanden doen met mijn auto, dus beetje vroeg misschien 
Met levertijden in het achterhoofd gehouden, is het in het voorjaar misschien mogelijk om alvast te bestellen.
Duurt nog even dus
Met levertijden in het achterhoofd gehouden, is het in het voorjaar misschien mogelijk om alvast te bestellen.
Duurt nog even dus
Even niets...
Net gebeld door de dealer. Ik kan 30-11 mijn auto ophalen! (Focus wagon ST-line 150pk automaat) Net op tijd voor 1-12
Daarna zet de leasemaatschappij niks meer op naam namelijk dit jaar.
Dat klinkt bekend, ik ben ook net op tijd (30-11).DunDave schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:28:
Net gebeld door de dealer. Ik kan 30-11 mijn auto ophalen! (Focus wagon ST-line 150pk automaat) Net op tijd voor 1-12Daarna zet de leasemaatschappij niks meer op naam namelijk dit jaar.
Super vet! Pics heDunDave schreef op woensdag 21 november 2018 @ 15:28:
Net gebeld door de dealer. Ik kan 30-11 mijn auto ophalen! (Focus wagon ST-line 150pk automaat) Net op tijd voor 1-12Daarna zet de leasemaatschappij niks meer op naam namelijk dit jaar.
Ik mag ook gaan zoeken naar een nieuwe wagen. Voor mij de eerste keer op deze manier . Is de cataloguswaarde nog aan prijsschommelingen gebonden ? Ik heb namelijk best lang om te kiezen bijna 3/4e jaar ( wellicht ook de levertijd even in acht nemen ). Wanneer heb je het meest waar voor je geld om het zo maar te zeggen ?
500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO
Ik heb een lease-Yaris wat geen slechte auto is, maar mede de CVT heeft mijn overweging voor een Lexus wel gedoofd. CVT maakt veel herrie en verbruik is veel, veel hoger als je op snelheid zit of moet inhalen. Voor mij nooit meer CVT, ook niet een hybride. Over een week of 3 krijg ik gelukkig een ander merk en type.gwystyl schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:05:
Afgelopen zaterdag heb ik proefgereden in de Toyota C-HR Hybrid. Ik weet niet precies welke uitvoering, want het was in het kader van de "Toyota Hybrid Electric challenge". Omdat ik de C-HR toch al een leuke auto vond heb ik die maar gekozen voor de rit. Je moet dan een vastgesteld parcours rijden (per dealer verschillend, in mijn geval 16 km waarvan ongeveer de helft snelweg en de helft B-weg). Als je meer dan 50% elektrisch rijdt ding je mee naar een e-bike.
Met CVT moet je op een wat andere manier rijden. Ik heb jarenlang Auris gereden en zolang je idd niet 130+ wilt rijden valt t best wel mee, hoewel 130 ook niet zo extreem onzinnig is. En 1:19 a 1:20 is voor benzine met dat formaat auto (station) ook zeker niet slecht, en dan reed ik zeker niet in eco-mode (als in, bij het stoplicht wilde ik toch altijd als eerste weg zijn en accelereren indien nodig is wel gewoon plankgas ipv er 3 sec langer over te doen en daarmee ook een stuk zuiniger). Lexus schijnt wel stiller te zijn trouwens dan de Auris.Rene44 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:13:
Ik heb een lease-Yaris wat geen slechte auto is, maar mede de CVT heeft mijn overweging voor een Lexus wel gedoofd. CVT maakt veel herrie en verbruik is veel, veel hoger als je op snelheid zit of moet inhalen. Voor mij nooit meer CVT, ook niet een hybride. Over een week of 3 krijg ik gelukkig een ander merk en type.
Exact expert nodig?
Lexus heeft volgens autoweek de CVT wel anders afgesteld.Rene44 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:13:
[...]
Ik heb een lease-Yaris wat geen slechte auto is, maar mede de CVT heeft mijn overweging voor een Lexus wel gedoofd. CVT maakt veel herrie en verbruik is veel, veel hoger als je op snelheid zit of moet inhalen. Voor mij nooit meer CVT, ook niet een hybride. Over een week of 3 krijg ik gelukkig een ander merk en type.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
De Lexus IS300h heeft ook een 2.5 liter motor ipv de 1.8 in de meeste Toyota's. De CT200H heeft volgens mij wel de 1.8?
@Rene44 Heb je hier de hele lease-periode last van gehad? Ik heb een paar keer in de Lexus IS300h van mijn collega gereden, en na wat wennen kon ik hier prima mee omgaan. Zoals @Crazy D zegt moet je een beetje spelen met het gaspedaal. Ik weet alleen niet of de Lexus hier door meer vermogen of andere afstelling misschien minder last van had dan een Yaris/Auris/C-HR. Bij de proefrit met de C-HR vond ik het erg opvallen, maar toen was ik erg gefocust op het elektrisch rijden en had ik weinig tijd om de auto te leren kennen. Tijdens beurten van mijn auto heb ik wel eens een Honda Civic met CVT meegekregen, en daar stoorde het me niet heel erg.
Volgende week heeft mijn auto weer een beurt, en dan krijg ik de Civic diesel automaat mee. Dat is een conventionele 9-traps automaat, volgens mij dezelfde die Mercedes gebruikt in o.a. de C-klasse. Ben heel benieuwd of dat veel beter bevalt dan de 1.0 met CVT. In business-uitvoering heeft de Civic ongeveer alles wat ik graag wil, behalve LED-koplampen. Helaas is dat bij Honda geen losse optie, maar moet je voor een duurder uitrustingsniveau gaan. Omdat de business-uitvoering zo'n € 6000 goedkoper is dan de Elegance waar hij op gebaseerd is, kost het volgende uitrustingsniveau gelijk € 9000 meer
. Dat is het me niet waard. Ik zit zelfs te kijken of de 1.0 met CVT voldoet en mag van mijn baas en leasemaatschappij. Die is namelijk nog eens € 4000 goedkoper. Mijn baas heeft aangegeven dat ze voornamelijk kijken naar netto lease-bedrag (ex brandstof?), maar ik weet niet of de leasemaatschappij een policy heeft voor > x km is verplicht dieselen.
@Rene44 Heb je hier de hele lease-periode last van gehad? Ik heb een paar keer in de Lexus IS300h van mijn collega gereden, en na wat wennen kon ik hier prima mee omgaan. Zoals @Crazy D zegt moet je een beetje spelen met het gaspedaal. Ik weet alleen niet of de Lexus hier door meer vermogen of andere afstelling misschien minder last van had dan een Yaris/Auris/C-HR. Bij de proefrit met de C-HR vond ik het erg opvallen, maar toen was ik erg gefocust op het elektrisch rijden en had ik weinig tijd om de auto te leren kennen. Tijdens beurten van mijn auto heb ik wel eens een Honda Civic met CVT meegekregen, en daar stoorde het me niet heel erg.
Volgende week heeft mijn auto weer een beurt, en dan krijg ik de Civic diesel automaat mee. Dat is een conventionele 9-traps automaat, volgens mij dezelfde die Mercedes gebruikt in o.a. de C-klasse. Ben heel benieuwd of dat veel beter bevalt dan de 1.0 met CVT. In business-uitvoering heeft de Civic ongeveer alles wat ik graag wil, behalve LED-koplampen. Helaas is dat bij Honda geen losse optie, maar moet je voor een duurder uitrustingsniveau gaan. Omdat de business-uitvoering zo'n € 6000 goedkoper is dan de Elegance waar hij op gebaseerd is, kost het volgende uitrustingsniveau gelijk € 9000 meer

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.