JT schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:14:
Zijn er mensen die al hebben gestuurd in de variant met multi-link achter zonder ST-Line én torsie-as mét ST-Line? Ben wel benieuwd hoe die zich verhouden tot elkaar. Wagen met ST-Line én multi-link past niet in m'n budget.
In een Autoweek review van een 1.5 182 multi-link ST-Line hatchback Focus kwam aan bod dat die best stevig op de weg lag (op het harde af). Ik vermoed dat een ST-Line torsie-as daar nog wat harder zal zijn om een vergelijkbare dynamiek te bieden.
Uiteindelijk rijd je zelf een keer best met beiden. Van de Golf 7 weet ik uit ervaring dat de multi-link net wat rustiger over oneffenheden gaat, zeker als het in een bocht is. De meeste mensen merken het niet, of echt alleen als je ze er op wijst.
240 is best veel als je van een leuk uitgeruste Passat komt die 80 euro kost.

En van dat slechte wegennet merk je niet zoveel als je er op stilstaat.

Eigen bijdrage mag er inderdaad afgetrokken worden, alleen moet de baas dergelijke eigen bijdrage nog wel toelaten, wat nog al een opdracht is.
Overigens kost dergelijke plugin twee keer niets in VAA ("bijtelling"). Sub 100 euro netto voor een 530e.

Hoewel ik de E (en C) klasse al had afgeschreven ben ik toch eens gaan kijken omdat jij zei dat ze zo goed geprijsd zijn, wat blijkt: E300de (plug in diesel hybrid) voor 650 de maand, echt heel goedkoop.
Al wat oudere modellen en (imho) niet op het niveau van de Duitse drie of Volvo.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:47:
[...]
Hoe die regeling in Belgie in elkaar steekt weet ik niet, maar ik kan me zomaar voorstellen dat de reactie met name geent is op jouw 'sloot' aan bijtelling. Ik denk dat die auto's nog geen 250 in de maand aan 'bijtelling' kosten daar in het zuiden!! Omg,
* AllSeeyinEye is best jaloers daarop... Een beetje 5 serie telt hier al gauw € 620 netto in de maand bij, da's nog 50% hoger dan wat ik voor mijn Volvo al kwijt ben
De auto's zijn ook gewoon goedkoper in aanschaf, belastingen en brandstof in Belgie dus dat de VAA/Bijtelling lager is, is ook niet verwonderlijk. Dat de plugins zo goedkoop zijn in de huidige structuur is mooi meegenomen, een 530e rij je voor minder dan 100 euro netto VAA.
Al moet er wel bij gezegd worden dat er komaf gemaakt wordt met de "fake" plugins, enkel minder dan 50gr/km en 0.5kWh batterij per 100kg wagen wordt (in de nabije toekomst) gerekend als echte plugin.
[
Voor 63% gewijzigd door
AndRo555 op 29-11-2018 19:49
]