Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:13
Nee, helemaal niet negatief zelfs - mijn lease (pool) 308SW (vanaf 1-1) is in zowat dezelfde kleur blauw :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
dfrenner schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:21:

[...]

Ieder zijn ding, maar de Golf is één van de weinige keuzes die ik écht niet begrijp, voor dat geld...
Het ding van een Golf is dat er geen enkele andere C segmenter is die op letterlijk elk vlak evengoed of beter is. Er zijn heel veel concurrenten die op bepaalde punten gewoon beter zijn dan de Golf, maar die laten allemaal minstens een of enkele steken vallen op een ander vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bakvis schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:34:
Afgelopen vrijdag na een periode van wachten mijn nieuwe lease auto op mogen halen bij de ford dealer! Wat een verademing. Het is de volgende auto geworden:

2019 Ford Focus Titanium
1.0 benzine (125PK)
- Dessert island blue
- Technology pack (adaptive CC etc)
- Design pack 1 (LED koplampen + 17" velgen)
- Winter pack (verwarmde stoelen, stuurwiel en voorruit)
- DAB+ & B&O audio systeem

Plaatje:
[Afbeelding]

Wat een verademing. Ik kom van een Seat Leon 1.6 TDI af en wat is deze focus stiller en comfortabeler dan de Seat, een grote verbetering en wat is adaptive cruise control fijn O+
ongegeneerde cross-post uit het ford topic.
Hoe lang heb je moeten wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:55

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:50:
[...]

Hoe lang heb je moeten wachten?
10 aug besteld, 30 november geleverd. Dit had een week eerder kunnen zijn maar dat kreeg ik helaas niet gepland.

Levertijd van benzine + handbal en benzine + automaat valt mee, diesel duurt langer schijnbaar.

Mijn Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
AndRo555 schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:05:
Het ding van een Golf is dat er geen enkele andere C segmenter is die op letterlijk elk vlak evengoed of beter is. Er zijn heel veel concurrenten die op bepaalde punten gewoon beter zijn dan de Golf, maar die laten allemaal minstens een of enkele steken vallen op een ander vlak.
Dat hoor ik altijd wel, maar ik merk er in al die huur golfjes die ik de afgelopen jaren heb gereden helemaal niets van.

Ik vind het in de bochten rijden als een zwabber, het zit niet lekker, uiterlijk is uitermate saai, ze zijn niet bijzonder ruim...

Maar goed, zoveel mensen zoveel wensen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:36

Nullifiel

╞═══════╡

AndRo555 schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:05:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen?
Als een auto voor 99,99% beter is, maar de usb-poort zit net wat slechter dan in de golf, dan voldoet dit aan wat jij zegt, maar weet ik wel dat de golf niet mijn voorkeur heeft.

Maargoed, ieder zijn ding. Ik rij een Octavia, vind ik prima... een ander wil er misschien niet eens als passagier in gezien worden. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Nullifiel op 04-12-2018 10:16 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:05
De facelift van de Ford Mondeo is gespot in België

LuPo in "Het grote Ford topic"

Er komt ook een nieuwe Mondeo (Wagon) hybrid in 2019: https://fordmediacenter.n...rste-mondeo-hybrid-wagon/

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

LuPo schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:13:

Er komt ook een nieuwe Mondeo (Wagon) hybrid in 2019: https://fordmediacenter.n...rste-mondeo-hybrid-wagon/
Dat is AFAIK sinds het modeljaar update de nieuwe achterkant, is verder geen facelift of LCI maar een 'tussenversie' :?

Zie ook: https://www.autoweek.nl/a...acelift-voor-ford-mondeo/

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:04

JB

Cédric roelt!

LuPo schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:13:

Afgelopen zomer al gespot :)

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/12/06/DE7EFB85-0CC8-4E75-BC88-2BAC37743072.jpg

Blijf het apart vinden dat dit model niet vervangen wordt in EU. In de US is de Fusion al lang en breed (echt) gefacelift... Dit is niet meer dan een andere klep en achterlichten :) Dacht eerst aan EOL ivm de SUV trend maar ze blijven 'm toch nog maken (in huidige vorm).

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 06-12-2018 13:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:05
De 'echte' facelift komt dus nog :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:04

JB

Cédric roelt!

@LuPo Eerst zien, dan geloven bij Ford... Als het net zo snel gaat als hun kaart updates :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:14
Short list;

- Tiguan Allspace 1.5TSI-DSG Highline Business R met zo'n beetje alle (nuttige) extra opties (~52k)

- MB C200 Combi automaat Business AMG Plus Upgrade met zo'n beetje alle (nuttige) opties extra. (~57k)

Twee verschillende auto's.. lastig de knoop door te hakken. Iemand tips? Qua rijden wint de MB maar qua ruimte en looks toch de VW. Morgen nog een keer in de C rijden. Ook om nog eens goed de achterbank te inspecteren. Voordeel van de MB is ook wel de levertijd. VW laat snel 6 maand op zich wachten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:09
Inspired schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:43:
Short list;

- Tiguan Allspace 1.5TSI-DSG Highline Business R met zo'n beetje alle (nuttige) extra opties (~52k)

- MB C200 Combi automaat Business AMG Plus Upgrade met zo'n beetje alle (nuttige) opties extra. (~57k)

Twee verschillende auto's.. lastig de knoop door te hakken. Iemand tips? Qua rijden wint de MB maar qua ruimte en looks toch de VW. Morgen nog een keer in de C rijden. Ook om nog eens goed de achterbank te inspecteren. Voordeel van de MB is ook wel de levertijd. VW laat snel 6 maand op zich wachten.
Ik zou persoonlijk geen enkele reden zien om de VW boven de MB te verkiezen. Wellicht praktisch gebruik als dat heel belangrijk voor je is.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik zat ongeveer voor dezelfde keus. Heb uiteindelijk voor een Passat gekozen... (De mercedes was in de lease best scherp geprijsd maar de fiscale waarde ging richting 65k en dat werd mij te bont)

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Ik zou persoonlijk niet zeggen dat de vw wint qua looks.. maar smaken verschillen.
Verder zou ik de 1.5tsi vergelijken met C180 en niet C200.
Qua 0-100 is het zelfs C160 dichterbij de Tiguan.
Dan kom je denk ik in de buurt van de Tiguan qua prijs.

Hierzo, beide bijna full options, Tiguan 52k, C klasse 53k.

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

https://directlease.nl/le...options[optionsRemoved]=2

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Bedankt allen. Ja, de Tiguan is een stukje trager. Komt met name door extra gewicht en feit dat het een vierkante doos is. 😬 Als het qua achterbank te doen is dan zal het de C worden. Passat was ook een optie maar die zie ik net wat teveel rijden. MB is nu erg aantrekkelijk in de lease. @Ankona ik neem aan dat het dan niet om een c200 ging? 65k is niet haalbaar op dat model. Qua looks vind ik overigens de allspace met R design echt wel wat hebben. Maar smaken verschillen idd. 😊 56k is qua bijtelling nog te doen. Hiervoor een A4 van 52k maar in 25%. Dus komt een beetje gelijk uit. En dan is de C een heeeel pak luxer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Maar je kijkt nu naar de Business AMG Plus Upgrade en deze heeft niet alle optie keuzes beschikbaar. Kijk je naar de C200 dan heb je keuzes als HUD, luchtvering. Premium Plus, etc. etc.

Kwam bij configureren van C200 boven de 70K uit. Zelf gekeken naar limo en coupe uitvoering. En wij hadden ons zelf bij 22% bijteling een fiscale waarde van max. +/- 60K gesteld.

Rij nu zelf C350e Estate. En dat rijd dik prima. Alleen hier is de wens iets kleiner te gaan rijden. En nemen wij in januari afscheid van de C na twee jaar trouwe dienst. Gaan dan naar iets kleinere auto. ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door Daan_ op 08-12-2018 09:56 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Superdaantje schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:53:
Maar je kijkt nu naar de Business AMG Plus Upgrade en deze heeft niet alle optie keuzes beschikbaar. Kijk je naar de C200 dan heb je keuzes als HUD, luchtvering. Premium Plus, etc. etc.

Kwam bij configureren van C200 boven de 70K uit. Zelf gekeken naar limo en coupe uitvoering. En wij hadden ons zelf bij 22% bijteling een fiscale waarde van max. +/- 60K gesteld.

Rij nu zelf C350e Estate. En dat rijd dik prima. Alleen hier is de wens iets kleiner te gaan rijden. En nemen wij in januari afscheid van de C na twee jaar trouwe dienst. Gaan dan naar iets kleinere auto. ;-)
Ja, maar dan kom je echt in de opties terecht die ik niet snel zal nemen. Als je dan een vergelijk naar Passat maakt dan gaat de vergelijking sowieso mank. Die heeft veel opties niet of in mindere kwaliteit. Voor 56k heb je toch een hele complete C200 nu. Met bv alle rijassistent opties etc. Aan de andere kant, rij nu een Superb als voorloopauto. Iets van 40k, is eigenlijk ook prima. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
C klasse vind ik een mooie elegante verschijning die ook erg goed rijdt.

Alternatief kan de nieuwe Audi A4 zijn. Met 2.0 TFSI met 150 pk in lease edition uitvoering voor ca. 45k. Redelijk compleet met navigatie, LED verlichting, elektrische achterklep, sportstoelen, goede carkit etc.

Ik rijd zelf een 1.4 TFSI Avant met s-tronic en ben daar zeer tevreden over. Voor 5k meer dan een Superb wel een fijnere wagen met meer uitstraling, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Inspired schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:14:
[...]

Ja, maar dan kom je echt in de opties terecht die ik niet snel zal nemen. Als je dan een vergelijk naar Passat maakt dan gaat de vergelijking sowieso mank. Die heeft veel opties niet of in mindere kwaliteit. Voor 56k heb je toch een hele complete C200 nu. Met bv alle rijassistent opties etc. Aan de andere kant, rij nu een Superb als voorloopauto. Iets van 40k, is eigenlijk ook prima. 😊
Voor mij persoonlijk was Burmester, HUD, elc. verstelbare stoelen met geheugen, voorverwarm installatie, rijassistentie plus, een must have.

Wij hebben uiteindelijk niet voor een C200 gekozen, maar voor een volledig uitgerust A220. Komen nog steeds uit op +/- 59K. Op papier was het niet onze keuze, maar na proefrit vonden wij het wel een auto die bij onze wensen paste.Waren aangenaam verrast. En houden nog wat leasebudget over. Dus dat is ook wel prettig om stukje te compenseren van 15% na 22% :)

Ik zou zelf lekker proefrit maken en keuze maken op eigen ervaring en wensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Inspired schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:11:
Bedankt allen. Ja, de Tiguan is een stukje trager. Komt met name door extra gewicht en feit dat het een vierkante doos is. 😬 Als het qua achterbank te doen is dan zal het de C worden. Passat was ook een optie maar die zie ik net wat teveel rijden. MB is nu erg aantrekkelijk in de lease. @Ankona ik neem aan dat het dan niet om een c200 ging? 65k is niet haalbaar op dat model. Qua looks vind ik overigens de allspace met R design echt wel wat hebben. Maar smaken verschillen idd. 😊 56k is qua bijtelling nog te doen. Hiervoor een A4 van 52k maar in 25%. Dus komt een beetje gelijk uit. En dan is de C een heeeel pak luxer.
Ik zat er een half jaar geleden naar te kijken, voor de facelift. Lijkt erop dat er nu een veel groter aanbod aan scherper geprijsde uitvoeringen zijn. Heb je een kaal model en moet je zelf de boel bij elkaar klikken dan schiet de prijs omhoog.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Pegasus schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:34:
C klasse vind ik een mooie elegante verschijning die ook erg goed rijdt.

Alternatief kan de nieuwe Audi A4 zijn. Met 2.0 TFSI met 150 pk in lease edition uitvoering voor ca. 45k. Redelijk compleet met navigatie, LED verlichting, elektrische achterklep, sportstoelen, goede carkit etc.

Ik rijd zelf een 1.4 TFSI Avant met s-tronic en ben daar zeer tevreden over. Voor 5k meer dan een Superb wel een fijnere wagen met meer uitstraling, vind ik.
Heb hiervoor A4 gereden dus wil graag wat anders. Daar komt bij dat ik de A4 met opties die ik wil gewoon te duur vind. Het is dat C nu redelijk voordelig is. Anders was het geen “premium” geworden. Leer/adaptive cruise/stoelverwarming/18”/sound upgrade/virtual cockpit/apple carplay dan gaat het bij Audi snel qua prijs. Ben ik wel wat klaar mee. Dimmende binnenspiegel? EUR 250 Sensoren voor? EUR 500 etc. Vond S-Tronic ook niet super lekker reageren. De DSG in de Skoda reageert veel sneller. En dat terwijl dit maar een 1.4 is en de A4 een 2 liter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Inspired schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:06:
[...]

Heb hiervoor A4 gereden dus wil graag wat anders. Daar komt bij dat ik de A4 met opties die ik wil gewoon te duur vind. Het is dat C nu redelijk voordelig is. Anders was het geen “premium” geworden. Leer/adaptive cruise/stoelverwarming/18”/sound upgrade/virtual cockpit/apple carplay dan gaat het bij Audi snel qua prijs. Ben ik wel wat klaar mee. Dimmende binnenspiegel? EUR 250 Sensoren voor? EUR 500 etc. Vond S-Tronic ook niet super lekker reageren. De DSG in de Skoda reageert veel sneller. En dat terwijl dit maar een 1.4 is en de A4 een 2 liter was.
De automaat van de C is helemaal geniaal. Heb zelf de alom geprezen ZF + BMW combi, maar de 9-bak van MB is nog fijner.

Sowieso vind ik een 3 en C per definitie fijner en meer premie dan A4 (want RWD), maar dat terzijde. Hoe mooi een A4 ook is (en interieur is super nice natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Inspired schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:43:
Short list;

Niet de MB. Ik heb zo'n C-klasse en hij is niet zo super als je zou verwachten van het merk. De navigatie is ronduit slecht, perkeersensoren zeer onhandig met piepjes, sowieso is heel het bedieningssysteem achterhaald, traag en onhandig in de bediening (bijv. telefoon).

Het rijden is wel oke en het blijft een mooie auto, maar verder zijn er momenteel wel betere keuzes. De C-klasse loopt natuurlijk ook alweer heel wat jaartjes mee, dus ik zou in die klasse altijd voor een A4 of 3-serie gaan. De 3-serie heb ik ook gehad en vond ik op bijna ieder gebied de betere auto, en mijn vader heeft een A4. Kan ze dus aardig vergelijken.

edit: Zie overigens net dat de C-klasse in zijn 5e levensjaar flink wordt aangepakt qua elektronica: https://media.mercedes-be...olutie-van-een-bestseller
Dus mocht je de Mercedes echt willen hebben, wacht dan totdat je deze upgrade krijgt. Maar besef je wel dat je waarschijnlijk een paar jaar in een 'oud' model gaat rondrijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Leolinedance op 08-12-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Superdaantje schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 12:30:
[...]

Voor mij persoonlijk was Burmester, HUD, elc. verstelbare stoelen met geheugen, voorverwarm installatie, rijassistentie plus, een must have.

Wij hebben uiteindelijk niet voor een C200 gekozen, maar voor een volledig uitgerust A220. Komen nog steeds uit op +/- 59K. Op papier was het niet onze keuze, maar na proefrit vonden wij het wel een auto die bij onze wensen paste.Waren aangenaam verrast. En houden nog wat leasebudget over. Dus dat is ook wel prettig om stukje te compenseren van 15% na 22% :)

Ik zou zelf lekker proefrit maken en keuze maken op eigen ervaring en wensen...
Is dit private lease (omdat 'wij')? Ik ben blij dat ik de keuze alleen mag maken, de enige eis is voldoende ruimte voor kid(s) :P Ik heb ook Burmester en vind het een beetje tegenvallen in de C-klasse. De audio in een A4 met B&O upgrade (Eur 1.500) is echt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Leolinedance schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:28:
[...]

Is dit private lease (omdat 'wij')? Ik ben blij dat ik de keuze alleen mag maken, de enige eis is voldoende ruimte voor kid(s) :P Ik heb ook Burmester en vind het een beetje tegenvallen in de C-klasse. De audio in een A4 met B&O upgrade (Eur 1.500) is echt veel beter.
Dan is die upgrade in de MB niet best. Vond de B&O ook niet zo heel spannend in de A4. Voor 1500 EUR mag je toch echt wel iets meer verwachten. Een echte subwoofer bv. Binnen een jaar krakende speakers in de deuren etc. Komt ook in veel reviews terug, beter de 1500 EUR in aftermarket steken maar dat is in de lease natuurlijk niet te doen helaas.

De C klasse heeft de upgrade net gehad. Dus het model is vernieuwd qua electronics.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 08-12-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Jep die heeft vlgns mij zelfde navi net als de nieuwe A klasse met grote scherm en niet zo'n kleine tomtom van jaren 2000 die bij de prefacelift op dashboard staat gelijmd. Vond ik het echt schandalig voor zon premium merk. De nieuwe is MBUX en schijnt veel fijner te werken.

Audio is echt een persoonlijk kwestie. Ik had de burmester geluisterd in de auto van een vriend en ik vond het matig (zeker voor de prijs). Audi premium sound vond ik juist heel goed (dus niet eens de B&O).

En vergeet niet dat de audio een tijdje moet "burnen" voordat de geluid echt zoals het moet zijn.
Dus vraag de dealer of de auto waarmee je gaat proefrijden al een tijdje meegaat of net net nieuw.
Ik rij nu Giulia zonder audio upgrade en in het begin vond ik het helemaal scheel en ik was dus al van plan om de speakers te vervangen, sub toevoegen enz. En paar weken later... Uhmm klinkt eigenlijk erg goed voor standaard systeem :D Zelfde reactie van heel veel mensen in verschillende fora. Dus.. let it burn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
gergs schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 22:06:
Jep die heeft vlgns mij zelfde navi net als de nieuwe A klasse met grote scherm en niet zo'n kleine tomtom van jaren 2000 die bij de prefacelift op dashboard staat gelijmd. Vond ik het echt schandalig voor zon premium merk. De nieuwe is MBUX en schijnt veel fijner te werken.

Audio is echt een persoonlijk kwestie. Ik had de burmester geluisterd in de auto van een vriend en ik vond het matig (zeker voor de prijs). Audi premium sound vond ik juist heel goed (dus niet eens de B&O).

En vergeet niet dat de audio een tijdje moet "burnen" voordat de geluid echt zoals het moet zijn.
Dus vraag de dealer of de auto waarmee je gaat proefrijden al een tijdje meegaat of net net nieuw.
Ik rij nu Giulia zonder audio upgrade en in het begin vond ik het helemaal scheel en ik was dus al van plan om de speakers te vervangen, sub toevoegen enz. En paar weken later... Uhmm klinkt eigenlijk erg goed voor standaard systeem :D Zelfde reactie van heel veel mensen in verschillende fora. Dus.. let it burn.
Bij de Audi A4 Avant vind ik ook het standaard audio systeem heel aardig klinken. Beter dan het Audi Sound System. Ik heb nog een subwoofer onder de bijrijdersstoel geplaatst. Nu is het geluid prima. De lage tonen komen nu uit de sub en minder uit de speaker in de portieren. Die klinken daardoor minder geforceerd en gaan ook niet vervormen bij hogere geluidssterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
gergs schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 22:06:

De gefacelifte C heeft nog niet exact hetzelfde scherm als de nieuwe A-Klasse. Het is nog steeds een opgeplakte iPad. Nu echter wel widescreen i.p.v. dat ielig schermpje dat het eerder had. Maar het is nog niet hetzelfde MBUX scherm.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Leolinedance schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:28:
[...]

Short lease van1 jaar en jaar verlengd, maar neem ook graag de wensen mee van mijn vrouw, maar die staan gelukkig niet haaks op die man mijn. Wilde beide kleiner en nodige luxe ;-)

En geluid is persoonlijk....

[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 09-12-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Rivanov schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:34:
[...]

De gefacelifte C heeft nog niet exact hetzelfde scherm als de nieuwe A-Klasse. Het is nog steeds een opgeplakte iPad. Nu echter wel widescreen i.p.v. dat ielig schermpje dat het eerder had. Maar het is nog niet hetzelfde MBUX scherm.
Jep je hebt gelijk het is nog net geen MBUX. NTG5.5 (dus nog steeds een command systeem) en MBUX is NTG6.0. Alhoewel Merc zei dat qua functionaliteit heeft de Ntg5.5 gewoon alle functies die een MBUX zou hebben.
Voor de rest vind ik weinig anders behalve dat het dan geen 1 lange ipad is maar dan een digital cockpit en een scherm in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb nog een jaar voor de levering, maar, ik zit te twijfelen tussen een Audi A6 Avant vs BMW 520 Touring of een Audi A4 Avant vs BMW 320 Touring. De komende maanden kijk ik ook naar andere auto's, voornamelijk elektrisch, maar, ik vermoed dat ik uiteindelijk voor 1 van deze 4 kies.

In alle gevallen de M Shadow/S Blackline, met automaat, panoramadak, etc. Als ik deze configureer, dan kom ik bij de BMW's +-60 Euro per maand netto goedkoper uit in de lease. Mijn vrouw vindt de BMW's mooier, ik vind de Audi's mooier.

Ten opzichte van mijn huidige auto (Mondeo Titanium Wagon) betaal ik bij de A4/320 ongeveer +-160 Euro meer, bij de A6/520 wordt dit >250 Euro per maand meer. Financieel is dit haalbaar, maar, we betalen bijv. liever extra af aan het huis, dan iedere maand extra voor een grotere auto te gaan betalen. De Mondeo is wel groter dan de A4/320, maar, los van de kofferbak is dit niet enorm belangrijk.

Kortom: Ik verwacht dat het een keuze wordt tussen A4 Avant en 320 Touring. Waarbij de BMW dus met dezelfde configuratie en opties ongeveer 50-60 Euro netto per maand goedkoper is.

Het is natuurlijk altijd een kwestie van smaak, ervaringen, gevoel, etc. Maar zijn er goede (objectieve) redenen om voor de Audi of voor de BMW te gaan? Of is het om het even? Want dan heb ik altijd geleerd om voor de goedkoopste te gaan...

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Wacht dan wel op de nieuwe 3 touring, die zal waarschijnlijk ook iets duurder worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Superdaantje schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:01:
[...]

Short lease van1 jaar en jaar verlengd, maar neem ook graag de wensen mee van mijn vrouw, maar die staan gelukkig niet haaks op die man mijn. Wilde beide kleiner en nodige luxe ;-)

En geluid is persoonlijk....
Aha dank je. De nieuwe A-klasse vind ik trouwens wel een fijne auto, qua bediening beter dan mijn 2015 C-klasse. Geluid is zeker persoonlijk, maar Burmester wordt op het MB forum ook niet heel enthousiast ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
Taro schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:32:
Ik heb nog een jaar voor de levering, maar, ik zit te twijfelen tussen een Audi A6 Avant vs BMW 520 Touring of een Audi A4 Avant vs BMW 320 Touring. De komende maanden kijk ik ook naar andere auto's, voornamelijk elektrisch, maar, ik vermoed dat ik uiteindelijk voor 1 van deze 4 kies.

In alle gevallen de M Shadow/S Blackline, met automaat, panoramadak, etc. Als ik deze configureer, dan kom ik bij de BMW's +-60 Euro per maand netto goedkoper uit in de lease. Mijn vrouw vindt de BMW's mooier, ik vind de Audi's mooier.

Voor mijn huidige Mondeo Titanium Wagon betaal ik ongeveer 330 Euro netto bijtelling, bij de A4/320 wordt dit +-160 Euro meer, bij de A6/520 wordt dit >250 Euro per maand meer. Financieel is dit haalbaar, maar, we betalen bijv. liever extra af aan het huis, dan iedere maand extra voor een grotere auto te gaan betalen. De Mondeo is wel groter dan de A4/320, maar, los van de kofferbak is dit niet enorm belangrijk.

Kortom: Ik verwacht dat het een keuze wordt tussen A4 Avant en 320 Touring. Waarbij de BMW dus met dezelfde configuratie en opties ongeveer 50-60 Euro netto per maand goedkoper is.

Het is natuurlijk altijd een kwestie van smaak, ervaringen, gevoel, etc. Maar zijn er goede (objectieve) redenen om voor de Audi of voor de BMW te gaan? Of is het om het even? Want dan heb ik altijd geleerd om voor de goedkoopste te gaan...
Welke motoren gaat het dan om bij de A4 c.q. de 3-serie? Vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Rivanov schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:34:
[...]

De Mercedes Me app heeft onlangs ook een update gehad. Dit is een fikse verbetering, maar het inschieten van navigatie bestemmingen vanuit de app wil nog altijd niet werken. Het blijft allemaal nogal knullig overkomen. En nu na bijna 3 jaar moet ik er straks een abonnement voor afsluiten. Ben benieuwd hoe hoog het bedrag is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Leolinedance schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:46:
[...]

De Mercedes Me app heeft onlangs ook een update gehad. Dit is een fikse verbetering, maar het inschieten van navigatie bestemmingen vanuit de app wil nog altijd niet werken. Het blijft allemaal nogal knullig overkomen. En nu na bijna 3 jaar moet ik er straks een abonnement voor afsluiten. Ben benieuwd hoe hoog het bedrag is..
Navigatie instellen vanuit de Mercedes Me app is hij mijn A-klasse ook soms hit-and-miss.
Soms werkt het via Google Maps / Apple Maps beter, want ook vanuit Maps kun je het adres doorsturen via de Share knop naar Mercedes Me. :) Op iOS tenminste.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@Taro de nieuwe 3 touring zal tegen die tijd geleverd worden en die zal qua prijs hoger liggen in lease en fiscale waarde dan de huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Leolinedance schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:34:
[...]

Aha dank je. De nieuwe A-klasse vind ik trouwens wel een fijne auto, qua bediening beter dan mijn 2015 C-klasse. Geluid is zeker persoonlijk, maar Burmester wordt op het MB forum ook niet heel enthousiast ontvangen.
Het is ook geen hoog vlieger, maar voor mij persoonlijk voldoende. Heb mijn huidige C naast de A gezet. En Burmester van A vond ik persoonlijker net iets betere in de oren. De C heeft bass uit de front speakers en de A heeft aparte sub in reserve wiel. De Burmester van de A en C is niet te vergelijken met die van de hogere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Pegasus schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:40:
[...]

Welke motoren gaat het dan om bij de A4 c.q. de 3-serie? Vergelijkbaar?
Ja, allebei 2.0 liter benzine.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:17
Taro schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:32:

De nieuwe 3 (sedan) is een stuk duurder dan de vorige, maar is ook completer. Dat zal voor de touring ongetwijfeld hetzelfde zijn. Leaseprijs die ik geoffreerd heb gekregen (voor de sedan) viel me desondanks mee.

Grote verschil tussen de Audi en de BMW is wat mij betreft aandrijving van de wielen. Als je dat niet belangrijk vindt is de keuze wat ingewikkelder dan als je dat wel belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@BoardCrusher Aandrijving in het voordeel van BMW, Audi of per persoon anders op basis van smaak/gevoel/emotie?

Waarom heb je zelf voor de BMW gekozen? Of was Audi sowieso niet in the picture?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoardCrusher
Taro schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:28:
@BoardCrusher Aandrijving in het voordeel van BMW, Audi of per persoon anders op basis van smaak/gevoel/emotie?

Waarom heb je zelf voor de BMW gekozen? Of was Audi sowieso niet in the picture?
Achterwielaandrijving, dus in het voordeel van de BMW. Voor mij een no-brainer: ik zou nooit vergelijkbare prijzen betalen voor een voorwielaangedreven auto. Maar zoveel mensen zoveel wensen, als jij dat niet belangrijk vindt of voorwielaangedreven fijner/ praktischer vindt (bijvoorbeeld in de sneeuw) dan is het voor jou geen argument.

Ik heb niet specifiek iets met BMW, vind uiterlijk Audi's in het algemeen mooier (binnenkant niet echt), maar in mijn ervaring is rijden in een BMW toch een stapje prettiger dan Audi (of Volvo, of Lexus). Daarnaast is het iDrive systeem best briljant, met name de 8 voorkeuzeknopjes op het dash vind ik heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

BoardCrusher schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:38:
[...]

Ik heb niet specifiek iets met BMW, vind uiterlijk Audi's in het algemeen mooier (binnenkant niet echt), maar in mijn ervaring is rijden in een BMW toch een stapje prettiger dan Audi (of Volvo, of Lexus). Daarnaast is het iDrive systeem best briljant, met name de 8 voorkeuzeknopjes op het dash vind ik heel fijn.
Audi heeft die programmeerbare knopjes ook al enige tijd in het dashboard verwerkt zitten, bij BMW waren ze daar inderdaad als eerste mee en is zeker fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door RomeoJ op 11-12-2018 19:57 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Zie dat de SEAT Tarraco bij directlease te kiezen is. 1 optie dus dat is een makkelijke keuze. Erg veel ruimte, ruim 700 liter. Als je hem aankleedt met benzine zit je op bijna 40K, dan is de bijtelling netto 300e, wat nog te doen is.

https://directlease.nl/le...aco/1.5-tsi-style/1109489

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Komen dr nogwel meer neem ik aan. Wat er staat is alleen de handbak en 1 benzine en 1 dieselmotor. Ik ga er vanuit dat dat wel aangevuld wordt. Bovendien geeft seat zelf twee versies aan op zijn site.

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 11-12-2018 21:57 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
RomeoJ schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:55:
[...]

Audi heeft die programmeerbare knopjes ook al enige tijd in het dashboard verwerkt zitten, bij BMW waren ze daar inderdaad als eerste mee en is zeker fijn.
En jammer genoeg gaan ze over naar touchscreen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Vandaag eens naar de dealer om te kijken of ik een offerte kan krijgen van de Kodiaq Sportline 1.5TSI DSG. Gisteren na heel lang wachten mijn leasebudget gekregen van 900,-. ex brandstof.

Ik denk dat ik hem voor dat geld behoorlijk kan aankleden met de meeste opties.

Zaken die ik sowieso wil hebben zijn: panodak, Lane assist, adaptive cc, 20inch.

Grootste struikelblok blijft tot nu toe een dealer vinden die een offerte wilt maken. Ook al heb ik vrije dealerkeuze, afgelopen zaterdag was ik bij een dealer die niets voor mij kan betekenen. Vandaag eens naar een grotere gaan.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
gergs schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:24:
[...]

En jammer genoeg gaan ze over naar touchscreen. 8)7
BMW bedoel je? Vond ik ook teleurstellend. Gelukkig kun je nog steeds alles via iDrive blijven bedienen. Als ze iDrive hadden verwijderd was het wel een reden geweest om bij de buren te gaan kijken.

Snap sowieso nooit zo goed waarom autofabrikanten zo graag touchscreens willen, ik vind het bijzonder onhandig in de auto. Maar misschien heb ik te weinig ervaring met een goede implementatie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Mystikal schreef op woensdag 12 december 2018 @ 06:27:
Vandaag eens naar de dealer om te kijken of ik een offerte kan krijgen van de Kodiaq Sportline 1.5TSI DSG. Gisteren na heel lang wachten mijn leasebudget gekregen van 900,-. ex brandstof.

Zaken die ik sowieso wil hebben zijn: panodak, Lane assist, adaptive cc, 20inch.

Grootste struikelblok blijft tot nu toe een dealer vinden die een offerte wilt maken. Ook al heb ik vrije dealerkeuze, afgelopen zaterdag was ik bij een dealer die niets voor mij kan betekenen. Vandaag eens naar een grotere gaan.
Wat wil je met een offerte dan? Mijn ervaring is dat de verkopers ook echt maar weinig weten. Zoveel opties heeft de Kodiaq (Sportline) ook weer niet toch? Wat zijn verder de specs van je budget? 48m/30km? Op zich ziet de Sportline er wel mooi uit. Al vrees ik dat de levertijd ook wel weer flink zal zijn. Gebruikt ook iemand echt lane assist? Is leuk een keer aan te zetten maar ik zou het in de praktijk niet snel gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Inspired op 12-12-2018 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
BoardCrusher schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:12:
[...]

BMW bedoel je? Vond ik ook teleurstellend. Gelukkig kun je nog steeds alles via iDrive blijven bedienen. Als ze iDrive hadden verwijderd was het wel een reden geweest om bij de buren te gaan kijken.

Snap sowieso nooit zo goed waarom autofabrikanten zo graag touchscreens willen, ik vind het bijzonder onhandig in de auto. Maar misschien heb ik te weinig ervaring met een goede implementatie ervan.
Touch kan handig zijn voor weinig gebruikte functies en soms in de navigatie wat toevoegen. (toetsenbord, punt op de kaart pakken etc) Maar voor veel gebruikte zaken, zeker zaken die je tijdens het rijden gebruikt wil je gewoon eigen knoppen hebben en ook geen menu's. (Moet zeggen dat dit iets is waar VW flink de mist mee ingaat. Alles menus en schermen en veel via touchscreen - geen idee hoe de andere VAG derivaten dat opgelost hebben maar BMW heeft wel een goede naam op het gebied van ergonomie.)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:37
Lane assist leuk zo nutteloos en zeker als je het niet kent moet je er ontzettend aan wennen.

Echter toen ik vorige week een auto mee had zonder lane assist vond ik juist dat heel gek/raar rijden. Dat went natuurlijk ook snel genoeg weer.

Dus ja, ik gebruik dat echt. Zou ik er extra geld voor over hebben als het niet onder een pakket valt? Nee, dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mystikal schreef op woensdag 12 december 2018 @ 06:27:

Welke dealer was dat :? Weten we ook weer dat we die niet moeten hebben ;)
En met 900 ex brandstof moet je dat wel kunnen redden, hangt een beetje van je kilometrage en de looptijf af denk ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
BoardCrusher schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:12:
[...]

Nee audi, die gaat wrs in de volgende A3 A4 ook de knop eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Inspired schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:36:
[...]

Wat wil je met een offerte dan? Mijn ervaring is dat de verkopers ook echt maar weinig weten. Zoveel opties heeft de Kodiaq (Sportline) ook weer niet toch? Wat zijn verder de specs van je budget? 48m/30km? Op zich ziet de Sportline er wel mooi uit. Al vrees ik dat de levertijd ook wel weer flink zal zijn. Gebruikt ook iemand echt lane assist? Is leuk een keer aan te zetten maar ik zou het in de praktijk niet snel gebruiken.
Indienen bij de leasemaatschappij.

Inmiddels betere ervaring. Vanochtend goed geholpen.

Nu voor een 1.5TSI DSG Sportline een offerte laten opmaken.

2Y2Y Moon white metallic
HG Bekleding zwart
WHA Comfort pakket
PB2 Elektrisch verst. voorstoelen
PH1 Panoramdak elektr.bedienbaar
WH9 Functie pakket
RA2 Canton soundsysteem
PZG Navigatie plus pakket
PJS Lm-velgen 20 inch vega antrac

Parameters zijn 42maanden 40.000km. Levertijd is 6 maanden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Mystikal schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:18:
[...]

2Y2Y Moon white metallic
HG Bekleding zwart
WHA Comfort pakket
WH9 Functie pakket
RA2 Canton soundsysteem

6 maand. Grappenmakers bij Skoda. :) Volgens mij moet de eerste Kodiaq die binnen 6 maand geleverd is nog aankomen in NL. Sportline zal echt wel weer wat vertraging hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Ankona schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:59:
[...]

Touch kan handig zijn voor weinig gebruikte functies en soms in de navigatie wat toevoegen. (toetsenbord, punt op de kaart pakken etc) Maar voor veel gebruikte zaken, zeker zaken die je tijdens het rijden gebruikt wil je gewoon eigen knoppen hebben en ook geen menu's. (Moet zeggen dat dit iets is waar VW flink de mist mee ingaat. Alles menus en schermen en veel via touchscreen - geen idee hoe de andere VAG derivaten dat opgelost hebben maar BMW heeft wel een goede naam op het gebied van ergonomie.)
Adres invoeren werkt redelijk soepel met spraak dus daarvoor zou ik hem niet nodig hebben, maar voor punt op de kaart pakken kan ik me wel voorstellen dat het handig is inderdaad.
gergs schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:35:
[...]

Nee audi, die gaat wrs in de volgende A3 A4 ook de knop eraf halen.
Dat lijkt me een gemis dan. Zat gisteren voor de grap nog eens een A4 te configureren; dacht dat de prijzen vergelijkbaar waren met BMW maar blijkt dat opties een factor 1,5 a 2 hoger liggen. En ik vond BMW al duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
BoardCrusher schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:36:
[...]

Dat lijkt me een gemis dan. Zat gisteren voor de grap nog eens een A4 te configureren; dacht dat de prijzen vergelijkbaar waren met BMW maar blijkt dat opties een factor 1,5 a 2 hoger liggen. En ik vond BMW al duur :)
Factor 2 hoger? Dat lijkt me sterk voor een vergelijkbaar model. Prijzen zijn toch redelijk gelijk tussen premium merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Wackmack schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:16:
Zie dat de SEAT Tarraco bij directlease te kiezen is. 1 optie dus dat is een makkelijke keuze. Erg veel ruimte, ruim 700 liter. Als je hem aankleedt met benzine zit je op bijna 40K, dan is de bijtelling netto 300e, wat nog te doen is.

https://directlease.nl/le...aco/1.5-tsi-style/1109489
Alleen jammer als handbak... Ik wacht even af op optie met DSG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mystikal schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:18:
[...]

2Y2Y Moon white metallic
HG Bekleding zwart
WHA Comfort pakket
WH9 Functie pakket
RA2 Canton soundsysteem

Kijk, dat helpt. Wat is de fiscale waarde van die bak als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Inspired schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:35:
[...]

6 maand. Grappenmakers bij Skoda. :) Volgens mij moet de eerste Kodiaq die binnen 6 maand geleverd is nog aankomen in NL. Sportline zal echt wel weer wat vertraging hebben.
Er zijn er zeker ook een aantal binnen 6 maanden geleverd. Of ze de 6 maanden gaan halen, geen idee. Echter de pijn van dit jaar zal voor een stuk voorbij zijn. Van de andere kant is de 1.5TSI een motor die in ontzettend veel modellen gaat. Tot die tijd rij ik gewoon een voorloopauto. Ik ga het vanzelf meemaken.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

The Eagle schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:59:
[...]

Kijk, dat helpt. Wat is de fiscale waarde van die bak als ik vragen mag? :)
Fiscale waarde heb ik niet. Totale waarde is net geen 49K. Dat is overigens incl trekhaak (wordt later gemonteerd).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
Inspired schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:38:
[...]

Factor 2 hoger? Dat lijkt me sterk voor een vergelijkbaar model. Prijzen zijn toch redelijk gelijk tussen premium merken.
Alleen opties bedoel ik. Kwam voor een vergelijkbare uitrusting meer dan 7K duurder uit bij Audi (toegegeven: ik ben gek op opties, maar dit was wel een redelijk goede vergelijking voor de offerte die ik bij de BMW heb). Ik denk dat ik meer aandacht had moeten besteden aan pakketten met opties, maar ik hou het niet goedkoop als ik MMI+, leder, standkachel en parkeerassistent wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Mystikal schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:00:
[...]

Fiscale waarde heb ik niet. Totale waarde is net geen 49K. Dat is overigens incl trekhaak (wordt later gemonteerd).
Pff. Wat een geld voor een Skoda met 1.5je. Zullen er ook nog mensen zijn die prive een auto kopen tegenwoordig..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Inspired schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:04:
[...]

Pff. Wat een geld voor een Skoda met 1.5je. Zullen er ook nog mensen zijn die prive een auto kopen tegenwoordig..?
Helemaal mee eens. Ergens anders shoppen wordt het niet beter van... En ik was zo iemand die nog privé een auto kocht. Maar inderdaad 2e hands (s-Max van rond de 20K).

Ben zelf wel tevreden met het uiterlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MCot8I1e7m3MYRFJaGw8mKqq/full.jpg

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Klopt, in sportline van buiten zeer mooie wagen. Van binnen natuurlijk allemaal een tandje minder en prestaties vallen natuurlijk wat tegen. Met een prijskaartje van bijna 50k is het qua bijtelling ook niet super voordelig. Persoonlijk lever ik dan liever ruimte in, en ga ik voor meer kwaliteit binnen en wat betere prestaties. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Inspired schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:22:
Klopt, in sportline van buiten zeer mooie wagen. Van binnen natuurlijk allemaal een tandje minder en prestaties vallen natuurlijk wat tegen. Met een prijskaartje van bijna 50k is het qua bijtelling ook niet super voordelig. Persoonlijk lever ik dan liever ruimte in, en ga ik voor meer kwaliteit binnen en wat betere prestaties. Maar dat is persoonlijk.
Ik snap je argumenten inderdaad. Ik zit namelijk met mijn bijna 2mtr. Ik heb ook een superb gekeken (ook niet de kleinste), maar daar kan ik achterin niet zitten ivm hoofdruimte. En dat was een station.

Daarnaast heb ik nu een S-Max, die qua ruimte ongeveer hetzelfde heeft.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Mystikal schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:38:
[...]

Ik snap je argumenten inderdaad. Ik zit namelijk met mijn bijna 2mtr. Ik heb ook een superb gekeken (ook niet de kleinste), maar daar kan ik achterin niet zitten ivm hoofdruimte. En dat was een station.

Ja, ruimte is dan wel fijn. Al zit ik zelf nooit achterin, dus daar houd ik geen rekening mee. Rij nu tijdelijk de Superb met de iets sterkere 1.4TSI. Op zich is de 0 - 80 nog wel prima. Maar daar boven is het wat traag. Kodiaq is dan nog wat trager. Je komt wel van a - b natuurlijk maar wil toch liever iets meer power weer. Zit er 95% van de tijd toch alleen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:36

Nullifiel

╞═══════╡

Mystikal schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:38:
[...]

Ik heb in 20 jaar tijd nog geen 5 keer achterin mijn eigen (lease)auto gezeten. Maar je wil denk ik ook genoeg hoofdruimte voor andere lange mensen? Anders zou ik het wel een vreemde eis vinden.

Hmmm je kan natuurlijk ook een chauffeur hebben, maar dan zou ik het weer vreemd vinden dat je Skoda kiest :+

[ Voor 8% gewijzigd door Nullifiel op 12-12-2018 12:51 ]

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mystikal schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:09:
[...]

Helemaal mee eens. Ergens anders shoppen wordt het niet beter van... En ik was zo iemand die nog privé een auto kocht. Maar inderdaad 2e hands (s-Max van rond de 20K).

Ben zelf wel tevreden met het uiterlijk.
[Afbeelding]
Dikke bak zo ja. Kijk je toevallig ook naar een Tiguan Allspace? Kun je ook in die kleur wit hebben met de opties die je wilt hebben. Zou in de lease niet hel veel meer moeten doen volgens mij, dat ivm restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Mystikal op 12-12-2018 13:38 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Inspired schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:53:
[...]

Ja, ruimte is dan wel fijn. Al zit ik zelf nooit achterin, dus daar houd ik geen rekening mee. Rij nu tijdelijk de Superb met de iets sterkere 1.4TSI. Op zich is de 0 - 80 nog wel prima. Maar daar boven is het wat traag. Kodiaq is dan nog wat trager. Je komt wel van a - b natuurlijk maar wil toch liever iets meer power weer. Zit er 95% van de tijd toch alleen in.
Ik rij nu een 1.6TDI met 116pk (S-max). Zeker niet snel, maar niemand rijdt sneller naar de Costa in Spanje dan ik :) . Ik ben dus ook geen snelle motor gewend en rij eigenlijk altijd op cruise-control. Ik heb hem bijna ook alleen maar voor woon-werk wat 40km per dag is, met 2 minuten snelweg....
Nullifiel schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:49:
[...]

Ik heb in 20 jaar tijd nog geen 5 keer achterin mijn eigen (lease)auto gezeten. Maar je wil denk ik ook genoeg hoofdruimte voor andere lange mensen? Anders zou ik het wel een vreemde eis vinden.

Hmmm je kan natuurlijk ook een chauffeur hebben, maar dan zou ik het weer vreemd vinden dat je Skoda kiest :+
Ik neem regelmatig buitenlandse gasten mee (Amerikanen met dito postuur) en dan is een beetje ruimte wel lekker.
The Eagle schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:29:
[...]

Dikke bak zo ja. Kijk je toevallig ook naar een Tiguan Allspace? Kun je ook in die kleur wit hebben met de opties die je wilt hebben. Zou in de lease niet hel veel meer moeten doen volgens mij, dat ivm restwaarde.
Tiguan Allspance zeker ook bekeken. Ik heb de bulk-lijst gekregen van de leasemij en daar zat toch een verschil in. Zeker als je hem gaat aankleden. Nu heb ik hem eigenlijk full options, dat red ik denk niet met de Allspace. Daarnaast vinden een aantal reviews de Kodiaq ook wat beter rijden dan de Allspace, maar dat zal niet veel zijn.

Het klopt wel dat hij in deze kleurstelling ook te krijgen is voor de Allspace. Ook mooi! Levertijd net zo lang overigens.

Uiteindelijk geeft de Skoda meer bang for buck.

Hieronder het vergelijk tussen de 2 volgens onze berekeningen:
Kodiaq 1.5 TSI ACT Greentech 110kW Sportl. Bus. D 765.62
Tiguan Allspace 1.5 TSI 110kW Highline Business R 817.03
Verschil in aanschafwaarde tussen de 2 is 2.415 in voordeel Kodiaq.

[ Voor 37% gewijzigd door Mystikal op 12-12-2018 13:38 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Is de Kodiaq qua beenruimte ruimer op de achterbank dan de Allspace? Ik vond de Allspace tegen vallen op de achterbank (Ja, hij stond naar achteren) t.o.v. de Superb. In de Tiguan Allspace had ik niet heel veel ruimte als ik achter mezelf ging zitten. (1,95) Had in ieder geval meer verwacht in de Allspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct

[ Voor 117% gewijzigd door SirLct op 12-12-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Inspired schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:46:
Is de Kodiaq qua beenruimte ruimer op de achterbank dan de Allspace? Ik vond de Allspace tegen vallen op de achterbank (Ja, hij stond naar achteren) t.o.v. de Superb. In de Tiguan Allspace had ik niet heel veel ruimte als ik achter mezelf ging zitten. (1,95) Had in ieder geval meer verwacht in de Allspace.
Ik weet niet hoe je dat gevoel hebt kunnen krijgen, omdat bij de Kodiaq / All Space je rechter zit en dus automatisch meer beenruimte hebt. Ik had met mijn 1,98 totaal geen last om achter mezelf te zitten. Stoel van de Kodiaq heb ik ook niet helemaal op de achterste stand gezet, want dat was voor mijn gevoel te ver weg van het stuur/pedalen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BoardCrusher schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 07:38:
[...]
Achterwielaandrijving, dus in het voordeel van de BMW. Voor mij een no-brainer: ik zou nooit vergelijkbare prijzen betalen voor een voorwielaangedreven auto. [...]
Ik heb niet specifiek iets met BMW, vind uiterlijk Audi's in het algemeen mooier (binnenkant niet echt), maar in mijn ervaring is rijden in een BMW toch een stapje prettiger dan Audi (of Volvo, of Lexus).
Ter info, Lexus beschikt meestal over achterwielaandrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

desmond schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:18:
[...]

En de Alfa Giulia :9~

• Inspired
Mystikal schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:01:
[...]

Ik weet niet hoe je dat gevoel hebt kunnen krijgen, omdat bij de Kodiaq / All Space je rechter zit en dus automatisch meer beenruimte hebt. Ik had met mijn 1,98 totaal geen last om achter mezelf te zitten. Stoel van de Kodiaq heb ik ook niet helemaal op de achterste stand gezet, want dat was voor mijn gevoel te ver weg van het stuur/pedalen.
Waarschijnlijk vallen alle auto's tegen nu ik de Superb als voorloop auto heb. Zal nog eens goed kijken aankomend weekend in de Allspace. Ik kon wel zitten, maar vond het nou niet heel ruim. Zou zeggen dat er in de Superb zo nog 10cm extra zit. Is er ergens al een prijslijst van de Kodiaq met opties..? Zo slecht in informatievoorziening dat Skoda. Ook bij de Superb. Ze hebben flink lopen snoeien in de uitvoeringen maar op de site is dat allemaal nog niet aangepast. Prijslijsten inmiddels wel aangepast maar configurator nog steeds niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 13-12-2018 08:36 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Inspired schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:29:
[...]

Waarschijnlijk vallen alle auto's tegen nu ik de Superb als voorloop auto heb. Zal nog eens goed kijken aankomend weekend in de Allspace. Ik kon wel zitten, maar vond het nou niet heel ruim. Zou zeggen dat er in de Superb zo nog 10cm extra zit. Is er ergens al een prijslijst van de Kodiaq met opties..? Zo slecht in informatievoorziening dat Skoda. Ook bij de Superb. Ze hebben flink lopen snoeien in de uitvoeringen maar op de site is dat allemaal nog niet aangepast. Prijslijsten inmiddels wel aangepast maar configurator nog steeds niet.
Skoda website klopt in pricipe gewoon voor de Kodiaq. Behalve de sportline, die is officieel pas vanaf februari te leveren en de configurator staat nog niet op de website.

Basement Bios ---- Exo-S

• SirLct
Ga gewoon naar directlease, die is qua prijs en pakket/ optie vaak beter up-to-date dan de site van de fabrikant zelf. Voor uitleg wat exact optie a of b betekent moet je wel bij de website van fabrikant maar voor berekening beter bij directlease.

• Inspired
Mystikal schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:46:
[...]

Skoda website klopt in pricipe gewoon voor de Kodiaq. Behalve de sportline, die is officieel pas vanaf februari te leveren en de configurator staat nog niet op de website.
Geeft al aan dat het niet klopt. :) Er staat op de Skoda site "vanaf nu bestelbaar" bij de Sportline. Maar de eerste bestellingen komen dan pas rond aug/sep in het land dus? (feb + 6 maand) Ik vind het gewoon slecht dat een site niet niet up to date is. Net zoals de uitvoeringen in de Superb configurator die helemaal niet meer te bestellen zijn. Directlease heeft ook nog geen opties btw voor de Kodiaq.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 13-12-2018 09:24 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Inspired schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:20:
[...]

Geeft al aan dat het niet klopt. :) Er staat op de Skoda site "vanaf nu bestelbaar" bij de Sportline. Maar de eerste bestellingen komen dan pas rond aug/sep in het land dus? (feb + 6 maand) Ik vind het gewoon slecht dat een site niet niet up to date is. Net zoals de uitvoeringen in de Superb configurator die helemaal niet meer te bestellen zijn. Directlease heeft ook nog geen opties btw voor de Kodiaq.
Bestellingen worden geaccepteerd, levertijd nu is week 26 begreep ik gisteren van de dealer.
Andere Kodiaq modellen wellicht al in April/Mei.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 22:26
Ik heb gisteren een order voor de model 3 gesubmit bij onze leasemaatschappij. Ik ben benieuwd of die goedkeurd wordt een hoe lang alles zal duren. Long range versie met als extra sport velgen. Totaal 60400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

gergs schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:52:
Ga gewoon naar directlease, die is qua prijs en pakket/ optie vaak beter up-to-date dan de site van de fabrikant zelf. Voor uitleg wat exact optie a of b betekent moet je wel bij de website van fabrikant maar voor berekening beter bij directlease.
Directlease is onderdeel van Van Mossel leasing. Die hebben zo'n beetje dealerships van alle merken, dat helpt ;)

Vwb Skoda: die hebben vanaf oktober al te horen gekregen dat ze de Octavia's in 2018 niet meer konden bestellen, en ze nog geen bestellingen voro 2019 klaar konden zetten. Andere modellen zal ook wel zoiets zin vermoed ik.
Skoda heeft de grootste problemen met leveringen door de WLTP shizzle. Dr staat een shitload te wachten op export vanaf de fabriek, maar die mogen nog niet weg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Ik ga op dit jaar nog een proefrit maken in de Kia Ceed Sportswagon GT Plusline.
32k voor een auto met alles erop en eraan, en meer kofferbakruimte dan een Insignia Sports Tourer.

De Kia heeft zelfs electrische stoelen met memoryfunctie en een verwarmde achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
Maar een Ceed kan je toch niet echt tegenover een Insignia zetten? Dat is toch meer het broertje van een Astra Sports Tourer?

Insignia zou ik eerder tegenover de Optima zetten.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Klopt voorin inderdaad wel, maar de nieuwe Ceed heeft een kofferbak van 625 liter, vergelijkbaar met de Octavia en Civic, maar groter dan de meeste D- en zelfs E-segmenters. Bij grotere auto's is er meestal meer ruimte nodig voor de motor (tegenwoordig misschien wat minder, maar een in de lengte geplaatste zescilinder heeft aardig wat ruimte nodig), en de inzittenden zitten vaak wat ruimer. De kofferbak heeft blijkbaar minder prioriteit.

Doordat de Insignia een grotere wielbasis heeft zal hij misschien wel wat rustiger/stabieler rijden dan de Ceed?

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 14-12-2018 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
Inspired schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:46:
Wielbasis:
Superb: 2841mm
Tiguan Allspace: 2787mm
Kodiaq: 2791mm

Niet verwonderlijk, allen zijn MQB en hebben dus dezelfde afstand van het stuur en de pedalen tot de vooras. En de Superb heeft nog eens kleinere wielen. Het zou vreemd zijn als die dan toch minder beenruimte zou hebben op de achterbank.
desmond schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:18:
[...]

Niet echt nee. Alle relevante Lexii (lees niet 6 jaar oud en geen 80k+ euro) zijn FWD. Denk ES, NX, RX, UX en de ondertussen al oude CT.
IS en RC zijn nog achterwielaandrijvers, maar die zijn al echt oud.
Alleen de LS en de LC zijn nieuw en achterwielaangedreven, maar zitten aan 6 cijfers, wat wel te duur is voor het gros van de lezers hier.
De GX en LX zijn wel achter (en/of vierwiel) aangedreven, maar die worden hier niet verkocht.

[ Voor 32% gewijzigd door AndRo555 op 14-12-2018 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door AndRo555 op 14-12-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 06:35
Een IS300h is hopelijk toch nog steeds RWD zoals de IS200/220d/250 in het verleden? Verder zal een goede uitvoering van de RX AWD zijn. FWD was volgens mij een trucje om die auto nog in de 20% bijtelling te krijgen ~2012/2013.

[ Voor 25% gewijzigd door t_captain op 14-12-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
AndRo555 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:38:
[...]

Alle relevante Lexii (lees niet 6 jaar oud en geen 80k+ euro) zijn FWD. Denk ES, NX, RX, UX en de ondertussen al oude CT.
IS en RC zijn nog achterwielaandrijvers, maar die zijn al echt oud.
Alleen de LS en de LC zijn nieuw en achterwielaangedreven, maar zitten aan 6 cijfers, wat wel te duur is voor het gros van de lezers hier.
De GX en LX zijn wel achter (en/of vierwiel) aangedreven, maar die worden hier niet verkocht.
Ik heb het even opgezocht en je hebt grotendeels gelijk, ik leef in het verleden.
FWD: CT, NX, ES, UX.
RWD: IS, RC, LC, LS.
Zowat alle FWD's kan je ook AWD krijgen; de RX komt alleen in AWD.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
Yay, m'n model 3 order is door m'n werkgever goedgekeurd! Let the waiting game begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

gebruikershaes schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:10:
Yay, m'n model 3 order is door m'n werkgever goedgekeurd! Let the waiting game begin.
Enig idee van levertijd? Had je hem al zelf gereserveerd of heb je een reservering van een leasemaatschappij kunnen gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gebruikershaes
@gwystyl Geen idee nog. Is nog niet besteld maar in behandeling bij alphabet en enkel door de werkgever goedgekeurd. Heb geen reservering dus gok dat het een jaartje oid zal duren. Maar ja een jaar wachten op een model 3 of een kona electric.. Dan kies ik voor de model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
gebruikershaes schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:35:
@gwystyl Geen idee nog. Is nog niet besteld maar in behandeling bij alphabet en enkel door de werkgever goedgekeurd. Heb geen reservering dus gok dat het een jaartje oid zal duren. Maar ja een jaar wachten op een model 3 of een kona electric.. Dan kies ik voor de model 3.
En wie weet heeft Alphabet wel wat reserveringen. Vriend van me moet bij Van Mossel leasen en daar hadden ze ook nog reserveringen over voor hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Gisteren de definitieve offerte doorgezet van de Kodiaq Sportline. Nog wat kleine aanpassingen. Typloos en Dynamic Chassis Control. Komt de auto ook meteen 1,5 cm lager. Wat wel weer mooi staat bij de 20inch. Draagtijd is 7 maanden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@VidaR-9 Ja dat zou fantastisch zijn. Zodra ik meer weet dan post ik het ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Mystikal schreef op zondag 16 december 2018 @ 08:11:
Gisteren de definitieve offerte doorgezet van de Kodiaq Sportline. Nog wat kleine aanpassingen. Typloos en Dynamic Chassis Control. Komt de auto ook meteen 1,5 cm lager. Wat wel weer mooi staat bij de 20inch. Draagtijd is 7 maanden.
Je hebt niet kunnen rijden in 20" denk ik? Twijfel zelf nog wat over 20" met DCC op Allspace of toch 19". Als ik links en rechts wat fora lees dan worden ze wel flink hard op 20" met sportonderstel. Weet even niet of DCC het beter maakt. 1,5 cm lager en minder hoogte op de band ga je wel voelen natuurlijk. Maar het oogt wel mooier op 20 inch.. lastig.

Heb ook nog wel even naar de Kodiaq gekeken de Sportline valt dan toch af. Alcantara vind ik niet mooi en daarnaast kun je op de Allspace meer opties krijgen zoals verwarmde voorruit en stuur en parkeerassistent. Zonder is ook wel te overleven maar goed :) Alcantara weegt wel zwaar voor me, en voor de vrouw de parkeerassistent. Skoda maakt wat vreemde keuzes qua opties de laatste tijd.
AndRo555 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:38:
[...]

Wielbasis:
Superb: 2841mm
Tiguan Allspace: 2787mm
Kodiaq: 2791mm

Niet verwonderlijk, allen zijn MQB en hebben dus dezelfde afstand van het stuur en de pedalen tot de vooras. En de Superb heeft nog eens kleinere wielen. Het zou vreemd zijn als die dan toch minder beenruimte zou hebben op de achterbank.
Er zit blijkbaar ook nog verschil qua tweede zitrij in 5 vs 7 zits uitvoeringen. De verkoper ( :| ) gaf aan dat er geen verschil in zit qua tweede zitrij. Maar een andere bron geeft aan dat er wel degelijk verschil zit. De tweede zitrij kan als het goed is 6cm meer naar achteren dan een 7 zits versie. De dealers hier hebben alleen maar 7 zits staan op dit moment. Op zich ook wel te doen op de achterbank, maar die 6 cm extra is wel weer welkom.

[ Voor 49% gewijzigd door Inspired op 17-12-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Inspired schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:42:
[...]

Je hebt niet kunnen rijden in 20" denk ik? Twijfel zelf nog wat over 20" met DCC op Allspace of toch 19". Als ik links en rechts wat fora lees dan worden ze wel flink hard op 20" met sportonderstel. Weet even niet of DCC het beter maakt. 1,5 cm lager en minder hoogte op de band ga je wel voelen natuurlijk. Maar het oogt wel mooier op 20 inch.. lastig.

Heb ook nog wel even naar de Kodiaq gekeken de Sportline valt dan toch af. Alcantara vind ik niet mooi en daarnaast kun je op de Allspace meer opties krijgen zoals verwarmde voorruit en stuur en parkeerassistent. Zonder is ook wel te overleven maar goed :) Alcantara weegt wel zwaar voor me, en voor de vrouw de parkeerassistent. Skoda maakt wat vreemde keuzes qua opties de laatste tijd.

[...]

Er zit blijkbaar ook nog verschil qua tweede zitrij in 5 vs 7 zits uitvoeringen. De verkoper ( :| ) gaf aan dat er geen verschil in zit qua tweede zitrij. Maar een andere bron geeft aan dat er wel degelijk verschil zit. De tweede zitrij kan als het goed is 6cm meer naar achteren dan een 7 zits versie. De dealers hier hebben alleen maar 7 zits staan op dit moment. Op zich ook wel te doen op de achterbank, maar die 6 cm extra is wel weer welkom.
DCC wordt helaas niet geleverd op de sportline 2wd. Jammer dat ik daar zelf melding van moest maken. Was niet bekend bij de dealer.
Vond de Kodiaq wat mooier, maar idd vreemde keuzes mbt samenstelling. Heb ook niet proef gereden met de 20inch. Maar komt vast goed.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:48
Ienand al gekeken naar de Seat Tarraco als alternatief voor Kodiaq of Tiguan Allspace?
Pagina: 1 ... 53 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.