Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17-02 15:55
wfvanputten schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:46:
Ienand al gekeken naar de Seat Tarraco als alternatief voor Kodiaq of Tiguan Allspace?
Niet echt. Maar zijkant is net Tiguan Allspace en de voorkant vind ik niks. Dus nee, dank je. 😉

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:13

Mystikal

It never hurts to help

wfvanputten schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:46:
Ienand al gekeken naar de Seat Tarraco als alternatief voor Kodiaq of Tiguan Allspace?
Vindt hem persoonlijk niet zo mooi als de Kodiaq. Dus hem hem links laten liggen.

Basement Bios ---- Exo-S

• carpcrack
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:45
Mystikal schreef op maandag 17 december 2018 @ 18:59:
[...]

DCC wordt helaas niet geleverd op de sportline 2wd. Jammer dat ik daar zelf melding van moest maken. Was niet bekend bij de dealer.
Vond de Kodiaq wat mooier, maar idd vreemde keuzes mbt samenstelling. Heb ook niet proef gereden met de 20inch. Maar komt vast goed.
Ik heb proefgereden in een Octavia Style Business. Deze heeft standaard 17". Vond het heerlijk rijden. Uiteindelijk toch gekozen voor een Octavia Ambition Business. Deze heeft 16". Nou, dat rijdt ook prima, maar het was wel een verrassing toen ik de auto ophaalde. Toch echt een heel verschil.
Kan me voorstellen dat het verschil tussen 19"en 20" ook goed merkbaar is.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001

Mystikal

It never hurts to help

carpcrack schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:58:
[...]

Ik heb proefgereden in een Octavia Style Business. Deze heeft standaard 17". Vond het heerlijk rijden. Uiteindelijk toch gekozen voor een Octavia Ambition Business. Deze heeft 16". Nou, dat rijdt ook prima, maar het was wel een verrassing toen ik de auto ophaalde. Toch echt een heel verschil.
Kan me voorstellen dat het verschil tussen 19"en 20" ook goed merkbaar is.
Ach het oog wil ook wat.

Basement Bios ---- Exo-S

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:37

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dit. Die Octavia vraagt m.i. toch minimaal om 18". Die kan je ook op een Ambition versie zetten.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Octavia op 18" is anders een duur grapje icm winterbanden. Het zijn niet alleen de velgen die er bij komen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Inspired
The Eagle schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:12:
Octavia op 18" is anders een duur grapje icm winterbanden. Het zijn niet alleen de velgen die er bij komen ;)
Mwoah, dat valt nog wel mee. 16" obv 35k per jaar kost EUR 22,50 en 18" EUR 30,- per maand voor winterbanden. Standaard leaseplandirect prijzen. Beetje organisatie heeft nog wel betere prijzen.

• newtastyland
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:44
Inspired schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:42:
[...]

Je hebt niet kunnen rijden in 20" denk ik? Twijfel zelf nog wat over 20" met DCC op Allspace of toch 19". Als ik links en rechts wat fora lees dan worden ze wel flink hard op 20" met sportonderstel. Weet even niet of DCC het beter maakt. 1,5 cm lager en minder hoogte op de band ga je wel voelen natuurlijk. Maar het oogt wel mooier op 20 inch.. lastig.

[...]
Dat valt toch wel mee? Alleen als je naar de auto kijkt zie je het verschil (of misschien nog geen eens). Maar als je er in rijdt, merk je die 1,5 cm lager elke rit, sterker nog elke km.... Ooit zelf in een verlaagde A3 met 18" gereden, zou ik nu nooit meer doen. Succes met je keuze en veel rijplezier!

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15:40
Hallo allemaal, door een functiewijziging (promotie) kom ik in een andere functiegroep terecht en heb ik de mogelijkheid gekregen om een andere auto uit te zoeken. Ook omdat mijn huidige auto (Seat Ibiza FR Business Intense) niet fijn zit op de lange stukken.

Wat voor mij belangrijk is, is een goede zit positie, dat ik mijn benen goed kwijt kan en een goede ondersteuning heb. Daarnaast heb ik nu ACC op mijn Ibiza en dat wil ik graag behouden en wil met de nieuwe auto een automaat hebben voor een stukje extra comfort tijdens evt. files.

Leasebudget: +- 600 p/m exclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Zover ik weet geen merkbeleid, wel een kleurenbeleid.
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: ACC, Automaat, Goede Stoelen
Uiteindelijke keuze:

Momenteel heb ik na een tijdje rondneuzen op Directlease de volgende shortlist gemaakt die ik vanaf volgende week wil gaan proefrijden:

- Ford Focus (Sedan/Station)
- Honda Civic 5- deurs
- Opel Astra station
- Kia Ceed / Sportswagon
- Toyota C-HR

Het is een aardig lijstje en heb eigenlijk drie favorieten; Focus, Civic en Astra. Nu heb ik bewust niet gekozen voor een Golf, Octavia omdat deze auto's mij niet echt aanspreken.

Suggesties altijd welkom!

"That's what I do. I drink and I know things."

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09:08

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Comfort van stoelen is heel persoonlijk. Zou dan ook test rit gaan maken met de auto's. En starten met jou favorieten ;-)

My plekje op het Web -_- Workshops fotografie

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:44
newtastyland schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:52:
[...]

Dat valt toch wel mee? Alleen als je naar de auto kijkt zie je het verschil (of misschien nog geen eens). Maar als je er in rijdt, merk je die 1,5 cm lager elke rit, sterker nog elke km.... Ooit zelf in een verlaagde A3 met 18" gereden, zou ik nu nooit meer doen. Succes met je keuze en veel rijplezier!
Ligt meer aan de lage banden (40 of 45%) dan aan die 1.5 centimeter rijhoogte. Wat mij betreft kan een auto niet laag genoeg zijn. In- en uitstappen doet 10 seconden pijn, een laag zwaartepunt is de hele rit plezier.

Helemaal als ze hoge auto's zoals busjes, maar eigenlijk alles boven de 1.55 hoogte, zouden verbieden in de linker rijstrook.

• RicX
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 25-01 13:32

RicX

Het leven is geen ponypark

Voor mij zit de tijd er nu ook weer aan te komen. Ik heb al een shortlist, maar ben nog in de orienterende fase...

Leasebudget: 800
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: n.v.t.
Overige afhankelijkheden: Niet elektrisch en geen plugin hybrid
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Mijn shortlist:
BMW 420i Model M Sport
Pakketten: M Sportpakket | High Executive | Audio Media Pack | Parking Pack
Opties: Alpinweiss, Stuurschakeling, Trekhaak, Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie, Getint glas achter

Volvo S60 (2019 versie) Intro Edition
Pakketten: Intro Edition
Opties: Metallic lak, 20" 5-triple spaaks, noodreservewiel, DAB+, verwarmbare voorruit, schakelpaddles, exterieur styling met dorpelverbreders en dubbele eindpijpen, trekhaak

BMW 320i (2019 versie) Model M Sport
Pakketten: M Sport | High Executive | Audio Media Pack | Parking Pack
Opties: Alpinweiss, Trekhaak, Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie, Getint glas achter

Netto gezien in mijn situatie zal waarschijnlijk de Volvo het goedkoopste zijn, daarna de 420i en daarna de 320i. Het blijft een luxe-probleem, maar ik vind het nog steeds moeilijk kiezen. Iemand tips?

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• BoardCrusher
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 15-02 07:42
RicX schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:08:

Opties: Alpinweiss, Trekhaak, Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie, Getint glas achter

Netto gezien in mijn situatie zal waarschijnlijk de Volvo het goedkoopste zijn, daarna de 420i en daarna de 320i. Het blijft een luxe-probleem, maar ik vind het nog steeds moeilijk kiezen. Iemand tips?
M-sport pakket vergeten en in plaats daarvan een 330i nemen? Prijsverschil 320i - 330i is €4.023. M-sport pakket is €4.750. Geen sperdifferentieel en uiterlijke tirelantijntjes, wel 74 pk en 100 Nm meer.

• wfvanputten
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 08:13
Mystikal schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 07:35:
[...]

Vindt hem persoonlijk niet zo mooi als de Kodiaq. Dus hem hem links laten liggen.
Tarraco is wel meer dan 4 cm langer, heeft een modernere AID en multimedia meer op ooghoogte dan de Skoda en de VW zie ik.

Voor mij komt hij iets te laat. Heb een Allspace in bestelling staan, interieur is echter vrij gelijkend aan mijn huidige leaseauto, een Passat Variant Highline.

• The Eagle

The Eagle

Hm, flinke twijfel hierzo. Had al offertes doorgestuurd voor een Tiguan. Lag buiten budget maar daar viel wel te onderhandelen nog. Nu komt er een 2017 Passat station 1.6 TDI 120pk DSG7 vrij van een vertrekkende collega. Is mij aangeboden, donderdag uiterlijk laten weten. Opties mij nog onduidelijk, is comfortline business met advance en executive plus pakket.
Als ie flippers aan het stuur heeft zou het wel een optie kunnen zijn, al zou ik het liefste ook traffic jam assist hebben. Maar dat zal er wel niet op zitten. Heb die motorisering met dsg wel gereden in een superb, dat was geen strepentrekker maar wel redelijk eigenlijk. Blijft 1400 kilo wat mee moet.
Grijze muis (kleur urano grey, witte bekleding) en qua ruimte de verstandige keuze ivm kleine kinderen. Ook geen eigen bijdrage. Maar het is geen witte Tiguan in R line...

Beetje gevalletje volg ik mijn hart (Tiguan, sportieve hoge wagen, wel duu, vraag of ik het er echt door krijg) of ga ik voor de zee vam ruimte van de Passat...

The Eagle wijzigde deze reactie 18-12-2018 23:03 (14%)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 16:06
Voor mij zit de tijd er nu ook weer aan te komen. Ik heb al een shortlist, maar ben nog in de orienterende fase...

Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Mijn shortlist:
BMW 420i Model M Sport
Opties: Alpinweiss, Stuurschakeling, Trekhaak, Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie, Getint glas achter

Opties: Metallic lak, 20" 5-triple spaaks, noodreservewiel, DAB+, verwarmbare voorruit, schakelpaddles, exterieur styling met dorpelverbreders en dubbele eindpijpen, trekhaak

De 320i zou mijn keuze zijn.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:33
The Eagle schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:42:
Hm, flinke twijfel hierzo. Had al offertes doorgestuurd voor een Tiguan. Lag buiten budget maar daar viel wel te onderhandelen nog. Nu komt er een 2017 Passat station 1.6 TDI 120pk DSG7 vrij van een vertrekkende collega. Is mij aangeboden, donderdag uiterlijk laten weten. Opties mij nog onduidelijk, is comfortline business met advance en executive plus pakket.
Als ie flippers aan het stuur heeft zou het wel een optie kunnen zijn, al zou ik het liefste ook traffic jam assist hebben. Maar dat zal er wel niet op zitten. Heb die motorisering met dsg wel gereden in een superb, dat was geen strepentrekker maar wel redelijk eigenlijk. Blijft 1400 kilo wat mee moet.
Grijze muis (kleur urano grey, witte bekleding) en qua ruimte de verstandige keuze ivm kleine kinderen. Ook geen eigen bijdrage. Maar het is geen witte Tiguan in R line...

Beetje gevalletje volg ik mijn hart (Tiguan, sportieve hoge wagen, wel duu, vraag of ik het er echt door krijg) of ga ik voor de zee vam ruimte van de Passat...
Ik heb ermee gereden en vond de 1.6 echt tegenvallen. Ik vind het wel raar om zo'n hogere auto sportiever te noemen, of bedoeld je dat alleen qua pks?

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 00:46
Als het even kan en je bent ondernemer met winst, zou ik niet leasen eigenlijk. Indien je bijvoorbeeld een volledig elektrische auto koopt kan je tot 50.000 van de aankoopsom er een extra aftrek bij optellen. Naast de investeringsaftrek, 28% extra, kan je 13,5% extra aftrekken onder de MIA. en onder de VAMIL mag je 75% willekeurig afschrijven in een jaar.

Je moet wel door een papiermolen bij de BD, Maar je rijdt voor minder dan de helft van de aanschafprijs. Indien de auto zakelijk is kan je onderhoud ook aftrekken...

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:50

Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Mijn shortlist:
BMW 420i Model M Sport

Misschien mis ik iets, maar als ik op directlease een 320i corporate edition pak icm 48m/35k zit die al op 843 euro. En dan heb je nog niet 1 optie.

Mijn 'beoordeling' zou dan ook zijn, dat die ver buiten budget ligt, of mis ik iets?

Even niets...

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
Superdaantje schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:27:
Comfort van stoelen is heel persoonlijk. Zou dan ook test rit gaan maken met de auto's. En starten met jou favorieten ;-)
Ja, dit was ik sowieso van plan en ga ik doen in mijn twee weken vakantie straks.

"That's what I do. I drink and I know things."

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 17-02 19:56

de 120 pk TDI is in een passat net aan. Je kunt er goed mee meekomen maar houdt niet over. De DSG is erg actief en vangt een hoop op door snel terug te schakelen. (zelf heb ik met de 1.6 een proefrit gemaakt maar rij nu met een 2.0. In de 1.6 was dat schakel gedrag noodzakelijk, in de 2.0 maakt hij hem eigenlijk te nerveus)
Grootste voordeel van de passat tov de Tiguan is het comfort. De passat is erg stil en stabiel.
Wat beterft flippers aan het stuur. Daar zou ik echt geen waarde aan hechten. Voegt echt niets toe.

• Inspired
FireDrunk schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:13:
[...]

Misschien mis ik iets, maar als ik op directlease een 320i corporate edition pak icm 48m/35k zit die al op 843 euro. En dan heb je nog niet 1 optie.

Mijn 'beoordeling' zou dan ook zijn, dat die ver buiten budget ligt, of mis ik iets?
Belgie? Kan hem me anders ook niet echt voorstellen. Die 420i zit tegen de 1200 aan. Een groot bedrijf heeft betere prijzen maar 33% lijkt me heel veel.

• Inspired
wfvanputten schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:24:
[...]

Tarraco is wel meer dan 4 cm langer, heeft een modernere AID en multimedia meer op ooghoogte dan de Skoda en de VW zie ik.

Voor mij komt hij iets te laat. Heb een Allspace in bestelling staan, interieur is echter vrij gelijkend aan mijn huidige leaseauto, een Passat Variant Highline.
Langer dan welke? Volgens mij 3,8 langer dan Kodiaq en 3,4 langer dan Tiguan Allspace. De vraag is ook even of die ruimte binnen terug komt. Ik blijf het van de zijkant ook net een Tiguan Allspace vinden waarbij de voor en achter kant want aangepast is. Wat ronder. Wat is er moderner aan de Seat? Wel een plus dat ze standkachel als optie bieden. Dat had ik nou graag op mijn Tiguan Allspace willen hebben. Verder gaan ze elkaar in de lease niet zoveel doen denk ik.

Inspired wijzigde deze reactie 19-12-2018 09:28 (3%)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Inspired schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:11:
[...]

Belgie? Kan hem me anders ook niet echt voorstellen. Die 420i zit tegen de 1200 aan. Een groot bedrijf heeft betere prijzen maar 33% lijkt me heel veel.
Die S60 zit in Nederland ook tegen de 1200 aan. En de 320 ook.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 15:00
Prachtige auto die S60, maar die lampen aan de achterkant :'( naar mijn mening verpest het de achterkant een beetje.

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 19-12-2018 12:39 (4%)

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16:01
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:39:
Prachtige auto die S60, maar die lampen aan de achterkant :'( naar mijn mening verpest het de achterkant een beetje.
Ach, daar kijken enkel je achterliggers tegenaan ;)

• Inspired
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:39:
Vind het wel wat hebben. Al zou ik altijd voor de V90 gaan. Helaas is Volvo vrij duur in de lease de laatste tijd.

• Piet_Piraat7
Inspired schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:54:
[...]

Vind het wel wat hebben. Al zou ik altijd voor de V90 gaan. Helaas is Volvo vrij duur in de lease de laatste tijd.
Valt helaas ook redelijk ver buiten mijn leasebuget. V90 is echt prachtig ja, vind het chique auto's.

• Pauperesk
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-02 20:37

Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Mijn shortlist:
BMW 420i Model M Sport

Good luck with that... Tenzij je flink wil gaan bijleggen natuurlijk.

Ter vergelijk; ik heb een budget van E 1260 parameters: 37k / 48 maanden / inclusief brandstof (grote werkgever met merkenbeleid en dus relatief goede deals). Ik rij een 420i (M-pakket / High executive / wat los grut) en die kost +/- 1230 p/m. De brandstof component is volgens mij 260 euro ofzo. Dus ik ben benieuwd hoe je dit soort auto's binnen budget wil krijgen. Of jouw werkgever kan echt een topdeal sluiten.

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:09
Pauperesk schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:23:
[...]

Good luck with that... Tenzij je flink wil gaan bijleggen natuurlijk.

Ter vergelijk; ik heb een budget van E 1260 parameters: 37k / 48 maanden / inclusief brandstof (grote werkgever met merkenbeleid en dus relatief goede deals). Ik rij een 420i (M-pakket / High executive / wat los grut) en die kost +/- 1230 p/m. De brandstof component is volgens mij 260 euro ofzo. Dus ik ben benieuwd hoe je dit soort auto's binnen budget wil krijgen. Of jouw werkgever kan echt een topdeal sluiten.
Wellicht een belgische compaan :)?

• Pauperesk
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-02 20:37
Hetisookwat schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:26:
[...]
Wellicht een belgische compaan :)?
In BE hebben ze voor zo ver ik weet niet de executive / high executive pakketten. Verwacht overigens ook niet dat je het daar gaat halen met 800 euro, maar misschien heb ik het mis

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Voor degenen die de nieuwe Mazda 3 overwegen:

In juni komt het Skyactiv X blok beschikbaar. Met (jaja!) 180pk.

Dat klinkt als een toekomstige lease topper.

Bron: Autorai.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• t_captain

Als je van hoog en sportief houdt, moet Tiguan natuurlijk Macan worden :)

• Inspired
Requiem19 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:54:
Voor degenen die de nieuwe Mazda 3 overwegen:

In juni komt het Skyactiv X blok beschikbaar. Met (jaja!) 180pk.

Dat klinkt als een toekomstige lease topper.

Bron: Autorai.
Eerst maar eens de CO2 en catalogus waarde zien. Veel leasers gaan voor instapmotoren. Dus ik vraag me af of dit een “topper” gaat worden.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-02 19:45

Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Mijn shortlist:
BMW 420i Model M Sport

Met een flinke eigen bijdrage moet dat best haalbaar zijn.

• wfvanputten
Inspired schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:26:
[...]

Langer dan welke? Volgens mij 3,8 langer dan Kodiaq en 3,4 langer dan Tiguan Allspace. De vraag is ook even of die ruimte binnen terug komt. Ik blijf het van de zijkant ook net een Tiguan Allspace vinden waarbij de voor en achter kant want aangepast is. Wat ronder. Wat is er moderner aan de Seat? Wel een plus dat ze standkachel als optie bieden. Dat had ik nou graag op mijn Tiguan Allspace willen hebben. Verder gaan ze elkaar in de lease niet zoveel doen denk ik.
Je hebt gelijk, het is een dikke 3 cm langer. Het is inderdaad niet te zeggen wat daar van binnen van over blijft.

De AID in de Tarraco is moderner, evenals de multimedia unit. De AID in de Allspace lijkt identiek aan degene in mijn Passat Variant uit mei 2015 namelijk. Degene in de Tarraco lijkt op die in de nieuwe T-Rock.

• Inspired
wfvanputten schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:05:
[...]

Je hebt gelijk, het is een dikke 3 cm langer. Het is inderdaad niet te zeggen wat daar van binnen van over blijft.

De AID in de Tarraco is moderner, evenals de multimedia unit. De AID in de Allspace lijkt identiek aan degene in mijn Passat Variant uit mei 2015 namelijk. Degene in de Tarraco lijkt op die in de nieuwe T-Rock.
Dat hij ergens op lijkt zegt nog niks over functionaliteit. Daarbij, dat systeem boeit me niet veel. Als bluetooth/apple carplay werkt vind ik het prima. Navigatie van de auto gebruik ik niet meer vaak.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Inspired schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:25:
[...]

Eerst maar eens de CO2 en catalogus waarde zien. Veel leasers gaan voor instapmotoren. Dus ik vraag me af of dit een “topper” gaat worden.
Prijzen zijn net bekend geworden:
https://www.autoweek.nl/a...kost-de-nieuwe-mazda-3-2/

In een iets leesbaarder tabelletje gegoten
MotorUitrustingsniveauPrijs
SkyActiv G 122 pk -
Comfort
Luxury
€ 27.160
€ 28.910
€ 32.310
SkyActiv X 180 pk -
Comfort
Luxury
€ 28.110
€ 29.860
€ 33.260

Sedan is +€ 500, automaat + € 2500?

Ik ben er wel benieuwd naar, maar het zit redelijk tegen de bovengrens aan van wat ik wil uitgeven. Ik ga in ieder geval even kijken als hij in de showroom staat.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Skyactive-X Comfort met automaat, dus dan zo ik uitkomen op 32360 (+ nog wat voor metallic lak gok ik).

Bij Autoweek wordt trouwens niet gezegd dat de Comfort uitvoering leer en LED verlichting heeft, maar in de nieuwsbrief die ik gisteren van Mazda kreeg wel? Ik ga het wel merken. Ik heb nog tot eind augustus voor hij er moet zijn dus ik kan nog even afwachten wat het precies wordt en of er misschien nog een speciale business versie komt.
Lease de nieuwe Mazda3 vanaf € 359,- per maand

De prijzen van de nieuwe Mazda3 zijn bekend. Je rijdt de nieuwe Mazda3 vanaf € 359,- ex BTW met een looptijd van 60 maanden en 10.000 km, operational lease. De vanafprijs van de nieuwe Mazda3 Hatchback is € 27.160,-.

Je stapt dan in een zeer rijke uitrusting: standaard voorzien van onder andere Active Driving Display met projectie op de voorruit, kleurendisplay met intuïtieve bediening, LED verlichting, navigatie met Apple CarPlay en DAB+, dode hoek detectie en zelfs Mazda Radar Cruise Control.

Kies je voor de Comfort uitvoering met Bose® en zwart lederen interieur, de ideale keuze voor de leaserijder, dan is het leasetarief € 389,- per maand.

De revolutionaire Skyactiv-X motor is vanaf juli verkrijgbaar voor een meerprijs van € 950,-. Wij sturen jou een update over de technische specificaties wanneer deze beschikbaar zijn in maart.

gwystyl wijzigde deze reactie 20-12-2018 10:33 (42%)

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:42:
[...]

Prijzen zijn net bekend geworden:
https://www.autoweek.nl/a...kost-de-nieuwe-mazda-3-2/

In een iets leesbaarder tabelletje gegoten

Sedan is +€ 500, automaat + € 2500?

Ik ben er wel benieuwd naar, maar het zit redelijk tegen de bovengrens aan van wat ik wil uitgeven. Ik ga in ieder geval even kijken als hij in de showroom staat.
Skyactiv-X leverbaar vanaf juli 2019. Dat komt goed uit, want mijn huidige leasecontract loopt tot september 2019.

• wfvanputten
Inspired schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:43:
[...]

Dat hij ergens op lijkt zegt nog niks over functionaliteit. Daarbij, dat systeem boeit me niet veel. Als bluetooth/apple carplay werkt vind ik het prima. Navigatie van de auto gebruik ik niet meer vaak.
Eens. Ik bedoel het verschil tussen een generatie 1 AID en een generatie 2 AID. Bij het nieuwe systeem kan de navigatie kaart over de gehele breedte van het scherm. Bij mijn Passat kan dat niet. Maar als je de navigatie toch niet gebruikt....

Zelf zweer ik bij de geïntegreerde navigatie boven de mogelijkheden die apple carplay biedt, of Android auto.

• wfvanputten
Snowhite0901 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 06:29:
[...]

Ik heb ermee gereden en vond de 1.6 echt tegenvallen. Ik vind het wel raar om zo'n hogere auto sportiever te noemen, of bedoeld je dat alleen qua pks?
Ik rij nu een kleine 4 jaar met een Passat Variant met de 1.6 TDI 120 pk. Persoonlijk vind ik het een hele fijne rustige motor voor het dagdagelijkse verkeer op de snelweg (ik rij zo' n 700 km per week, heel Nederland). Vlot genoeg, boetes ook genoeg ;-)

Tijdens vakanties in de bergen, maar zelfs al in de Ardennen merk je wel dat de motor wat te krap is voor de auto.

PS. Handgeschakeld. Een mens moet toch wat te doen hebben tijdens het rijden...

wfvanputten wijzigde deze reactie 20-12-2018 00:26 (5%)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

wfvanputten schreef op donderdag 20 december 2018 @ 00:06:
[...]

Ik rij nu een kleine 4 jaar met een Passat Variant met de 1.6 TDI 120 pk. Persoonlijk vind ik het een hele fijne rustige motor voor het dagdagelijkse verkeer op de snelweg (ik rij zo' n 700 km per week, heel Nederland). Vlot genoeg, boetes ook genoeg ;-)

Tijdens vakanties in de bergen, maar zelfs al in de Ardennen merk je wel dat de motor wat te krap is voor de auto.

Riep ik ook altijd heel hard. Maar als je heel Nederland doorkruist en veel in files staat is dat geen pretje meer. Wilde voor mn nieuwe leaseauto ook absoluut een automaat, wat ik nu ook heb in m'n nieuwe A-klasse en wil nooit meer zonder. Rijdt zoveel relaxter.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Snowhite0901
[...]

Ik reed in de automaat. Ik vond dat hij al heel snel moest terugschakelen en dat er onderin weinig gebeurt.

• wfvanputten
Rivanov schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:01:
[...]

Riep ik ook altijd heel hard. Maar als je heel Nederland doorkruist en veel in files staat is dat geen pretje meer. Wilde voor mn nieuwe leaseauto ook absoluut een automaat, wat ik nu ook heb in m'n nieuwe A-klasse en wil nooit meer zonder. Rijdt zoveel relaxter.
Mijn vorige leaseauto was een automaat, en toegegeven in de file is het wel veel fijner. Toch is mijn volgende leaseauto, ik heb een Tiguan Allspace in bestelling staan, toch weer een handgeschakelde. Dat wordt dus weer 4 jaar files mijden ;-)

• wfvanputten
Snowhite0901 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 07:18:
[...]

Ik reed in de automaat. Ik vond dat hij al heel snel moest terugschakelen en dat er onderin weinig gebeurt.
Dat herken ik wel. Met lage toeren rij je wel zuinig. Ik haal gemiddeld 1 op 18,5 en met lange einden cruisen met 100 km/uur zelfs 1 op 24!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wfvanputten schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:13:
[...]

Mijn vorige leaseauto was een automaat, en toegegeven in de file is het wel veel fijner. Toch is mijn volgende leaseauto, ik heb een Tiguan Allspace in bestelling staan, toch weer een handgeschakelde. Dat wordt dus weer 4 jaar files mijden ;-)
Want het rijden in een automaat bevalt toch niet voldoende? Want ook de Tiguan zal toch wel als automaat te krijgen zijn?

• Ankona
wfvanputten schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:13:
[...]

Reden? Die automaten worden meer en meer standaard en zijn nu op zo ongeveer alle uitvoeringen leverbaar. Vaak zonder of met minimale meerprijs.
[...]

Die mag je uitleggen. Wat voegt het handmatig roeren van tandwielen door een bak olie toe? Laat er dan trappers inbouwen zodat je een beetje mee kunt fietsen.

Ankona wijzigde deze reactie 20-12-2018 12:03 (26%)

• carpcrack
Sinds ik automaat rij (en dat is nu nog maar 5 maand) kan ik al niet meer op 2 handen tellen hoevaak ik de vraag heb gekregen of dat niet saai rijden is. Ik begrijp die mensen écht niet :+

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
carpcrack schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:48:
Sinds ik automaat rij (en dat is nu nog maar 5 maand) kan ik al niet meer op 2 handen tellen hoevaak ik de vraag heb gekregen of dat niet saai rijden is. Ik begrijp die mensen écht niet :+
Altijd leuk de automaat discussie.
Ik vraag dan aan die mensen wat er zo spannend is aan het rijden met een handbak. Ik zit liever met mijn linkerbeen relaxed in de auto zonder elke keer op het koppelings pedaal te hoeven trappen. Gebruiken die mensen ook de interval en automatische stand van de ruitenwisser niet en drukken ze de hendel elke keer naar beneden als het regent? Net zoals cruisecontrol, hoef je ook niet meer op de km teller te kijken want dde snelheid staat gewoon vast. Is juist heerlijk om lekker in de stoel te zitten en de auto het werk (incl schakelen) te laten doen. Je zult alsnog op de weg moeten letten lijkt me.

• Snowhite0901
Ik snap dat het relaxed is.
Ik moet zeggen dat ik mensen die zeggen dat ze echt een automaat willen omdat ze zoveel file rijden dan weer niet snap. Ik sta elke dag in de file maar het koppelen en schakelen gaat zo automatisch, daar hoef ik echt niet over na te denken. Daarom kies ik liever meer opties, dan een automaat. Daarnaast geeft het me toch meer een gevoel alsof ik echt in controle ben (en ja ik weet dat dat nergens op slaat).

• carpcrack
Snowhite0901 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:01:
Ik moet zeggen dat ik mensen die zeggen dat ze echt een automaat willen omdat ze zoveel file rijden dan weer niet snap. Ik sta elke dag in de file maar het koppelen en schakelen gaat zo automatisch, daar hoef ik echt niet over na te denken. Daarom kies ik liever meer opties, dan een automaat. Daarnaast geeft het me toch meer een gevoel alsof ik echt in controle ben (en ja ik weet dat dat nergens op slaat).
Ik ben ook in controle. Ik heb flippers aan het stuur en een "handmatig"-stand. Dan kan ik de pook naar voren en terug tikken. (Beiden gebruik ik zelden) Voor jouw gevoel gaat het bij je automatisch, bij mij gáát het automatisch. Helemaal lekker met adaptive cruise control. Sinds mijn automaat zit ik echt meer relaxt elke dag in de spits. Ok, de spits is dan nog steeds geen feestje, maar wel veel comfortabeler. Maargoed, dat is heel misschien wel persoonlijk :)

carpcrack wijzigde deze reactie 20-12-2018 13:07 (3%)

• Ankona
Die snap ik dan weer niet. Welke extra opties zoek je dan die je meer comfort geven?
Regensensor? Die hendel een tik geven daar hoef je ook niet over na te denken als je niet anders gewend bent.
Electrische ramen? Een slinger geeft veel meer controle en werkt ook als het contact uit staat
Een startmotor? Altijd vervelend als je niet kunt starten omdat je accu leeg is, doe mij maar gewoon een slinger voorop.
Cruise control? Helemaal een drama! hoef je niet eens meer je poot op het gaspedaal te houden om kramp in je kuit te krijgen.
Een digitale radia die zelf zijn zenders zoekt?
Climate control ? Je zal toch maar eens in de 10 minuten een knopje wat bij moeten draaien om een behagelijk binnen klimaat te hebben.

Doe mij maar een automaat, de rest is luxe die ik ook niet wil missen maar wel een lagere prio heeft.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 08:33

Crazy D

I think we should take a look.

Gaat niet om het nadenken. Maar om continue je poot op de koppeling te hebben, op te laten komen, etc. Ik heb serieus wel kramp gehad in m'n poot na 2 uur file rijden. Geef mijn portie maar aan Fikkie, veel plezier met lekker in de file met de koppeling spelen, ook al gaat dat automatisch. Ik hoef echt nooit meer een auto zonder automaat. (en ik vond schakelen echt wel leuk, maakte er wel een sport van om zo soepel mogelijk te schakelen en zo).

Exact expert nodig? itwize.nl

• wfvanputten
AllSeeyinEye schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:13:
[...]

Want het rijden in een automaat bevalt toch niet voldoende? Want ook de Tiguan zal toch wel als automaat te krijgen zijn?
Zeker, maar neem liever andere opties.

• wfvanputten
Ankona schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:00:
[...]

Reden? Die automaten worden meer en meer standaard en zijn nu op zo ongeveer alle uitvoeringen leverbaar. Vaak zonder of met minimale meerprijs.

[...]

Die mag je uitleggen. Wat voegt het handmatig roeren van tandwielen door een bak olie toe? Laat er dan trappers inbouwen zodat je een beetje mee kunt fietsen.
Andere generatie waarschijnlijk, nostalgie. Ik heb het idee meer in controle te zijn als ik zelf schakel. En behalve in de file vind ik het ook leuker rijden. Puur persoonlijk uiteraard.

• wfvanputten
Ik deel je argumenten. Controle. Zelfs de adaptive cruise control gebruik ik maar zelden.

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Nohead

PSN ID: Nohead

Niet te vergeten als je met een automaat rijd zou je "bijna" altijd met 2 handen op het stuur kunnen rijden.
Schakelen in gevaarlijke situaties vereist sturen met 1 hand etc etc (ja ik weet de meeste van ons hebben dit jaren al gedaan met de handbak). Maar met een automaat dus minder zorgen. Focus op de weg.

En tevens eet een broodje in de auto makkelijker met een automaat :)

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• Ankona
Scheren gaat ook veel makkelijker als je niet steeds die pook hoeft te bedienen

(maar idd, broodje eten achter het stuur doe ik veel. Met mijn vorige auto's met handbak ging dat ook prima maar met een automaat is het wel veel relaxter om in bochten en bij wegrijden gewoon ongestoord door te eten)

Ankona wijzigde deze reactie 20-12-2018 14:10 (58%)

• The Eagle

The Eagle

Kogel door de kerk, het is de Passat geworden. De verstandige keuze. En ook de veel goedkopere - Tiguan zou na overleg voor mij erg duur zijn geworden door flinke eigen bijdrage en nog wat andere dingen. Passat heeft eigenlijk alles wat nodig is en geen eigen bijdrage :)

• carpcrack
The Eagle schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:27:
[...]

Kogel door de kerk, het is de Passat geworden. De verstandige keuze. En ook de veel goedkopere - Tiguan zou na overleg voor mij erg duur zijn geworden door flinke eigen bijdrage en nog wat andere dingen. Passat heeft eigenlijk alles wat nodig is en geen eigen bijdrage :)
Er zit een grens aan het volgen van je gevoel, toch? :) Gefeliciteerd, geniet ervan.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jongetje schreef op donderdag 20 december 2018 @ 12:58:
[...]

Altijd leuk de automaat discussie.
Ik vraag dan aan die mensen wat er zo spannend is aan het rijden met een handbak. Ik zit liever met mijn linkerbeen relaxed in de auto zonder elke keer op het koppelings pedaal te hoeven trappen. Gebruiken die mensen ook de interval en automatische stand van de ruitenwisser niet en drukken ze de hendel elke keer naar beneden als het regent? Net zoals cruisecontrol, hoef je ook niet meer op de km teller te kijken want dde snelheid staat gewoon vast. Is juist heerlijk om lekker in de stoel te zitten en de auto het werk (incl schakelen) te laten doen. Je zult alsnog op de weg moeten letten lijkt me.
Ik ben al zo gewend aan mijn licht- en regensensoren en cruise controle dat ik vast ook heel snel ga wennen aan automaat met ACC. Ik merk dat ik bij een dag met veel file echt veel vermoeider ben als ik thuis kom en last van mijn rechter heup heb. Dan wordt de keuze voor automaat met ACC echt heel makkelijk. Het maakt alleen het lijstje met eisen voor de volgende auto wat langer O-)

gwystyl wijzigde deze reactie 20-12-2018 14:56 (8%)

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• The Eagle

The Eagle

Nee hoor, het maakt het juist makkelijker, want evt poolauto's die men door wil schuiven kun je direct afwijzen ;)

• freestyler2
  • Registratie: februari 2007

freestyler2

Moderator

Vroeger kreeg ik van mijn werkgever altijd een overzicht in Excel van de leasemaatschappij van alle beschikbare auto's, inclusief diverse specificaties zoals uitstoot(ivm toentertijd nog de verschillende bijtelling %) cataloguswaarde en indicatie van de leaseprijs (afhankelijk van extra opties), brandstof voorschot etc etc

Nu geeft mijn werkgever aan dat zo'n lijst niet meer beschikbaar is. Nu zullen er vast Tweakers zijn die nog wel zo'n lijst ontvangen van hun werkgever / leasemaatschappij. Wie zou zo vriendelijk willen zijn om deze lijst met mij te delen?

Xrekt Telegram Etherscan

• Paxlie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 21:09

Paxlie

chaos en inslag

freestyler2 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:16:
Vroeger kreeg ik van mijn werkgever altijd een overzicht in Excel van de leasemaatschappij van alle beschikbare auto's, inclusief diverse specificaties zoals uitstoot(ivm toentertijd nog de verschillende bijtelling %) cataloguswaarde en indicatie van de leaseprijs (afhankelijk van extra opties), brandstof voorschot etc etc

Nu geeft mijn werkgever aan dat zo'n lijst niet meer beschikbaar is. Nu zullen er vast Tweakers zijn die nog wel zo'n lijst ontvangen van hun werkgever / leasemaatschappij. Wie zou zo vriendelijk willen zijn om deze lijst met mij te delen?
Je kan bij sites als DirectLease met wat filters toch wel een eind komen?

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• freestyler2

freestyler2

Moderator

Paxlie schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:18:
[...]

Je kan bij sites als DirectLease met wat filters toch wel een eind komen?
Nope ik wil bijvoorbeeld filteren op cataloguswaarde, daarnaast wil ik filteren op bepaalde merken en ben ik vooral benieuwd naar limited edities (=extra voordeel op modellen)

Xrekt Telegram Etherscan

• jongetje
freestyler2 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:13:
[...]

Nope ik wil bijvoorbeeld filteren op cataloguswaarde, daarnaast wil ik filteren op bepaalde merken en ben ik vooral benieuwd naar limited edities (=extra voordeel op modellen)
Ik denk dat het weinig zin heeft als Tweakers hier een lijst kunnen (of mogen) delen. Zeker bij de grotere bedrijven zitten hier waarschijnlijk specifieke poolauto's bij en tarieven die onderling zijn besproken (of een merken/uitstoot beleid is opgenomen).

Waarom bel je niet met je wagenpark beheerder zodat je contact kunt opnemen met de leasemaatschappij? Dan heb je een actueel inzicht wat er op dat moment staat en kunnen ze die eventueel reserveren.

• The Eagle

The Eagle

Dat mogen delen is sowieso een dingetje...aan dat soort lijsten zitten vaak afspraken tussen werkgevers onderling en leasemij's vast. Dus bedrijfsgevoelige info van twee kanten.

Ik zou idd zelf even contact zoeken met de wagenparkbeheerder / accountmanager van de leasemij, kijken wat er beschikbaar is. En verder gewoon samenstellen op directlease / leaseplandirect. Directlease is van Van Mossel, die zitten vaak redelijk on par met wat een realistische prijs is. Speciale aanbiedingen zou ik laten gaan voor wat ze zijn. Als de leasemij's die al doen kopen ze groot in en willen ze zelf graag die korting op de inkoop, dus die krijg jij meestal niet zelf. Limited edities moet je gewoon kijken naar de opties en wat dat ding kost in de lease.

• Ankona
The Eagle schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 10:54:
Dat mogen delen is sowieso een dingetje...aan dat soort lijsten zitten vaak afspraken tussen werkgevers onderling en leasemij's vast. Dus bedrijfsgevoelige info van twee kanten.
Valt wel mee, je krijgt als werknemer toch nooit de echte prijs te zien, alleen de prijs die gebruikt worden om met jou af te rekenen. (en dus vaak hoger is dan de prijs die de werkgever krijgt van de leasemij)

• The Eagle

The Eagle

Ongetwijfeld, en alles is onderhandelbaar. Maar dan nog is het voor beide kanten potentieel gevoelige info :)

• sham27
The Eagle schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:40:
Ongetwijfeld, en alles is onderhandelbaar. Maar dan nog is het voor beide kanten potentieel gevoelige info :)
Eens, maar zo'n lijst in Excel is natuurlijk ook in twee minuten te anonimiseren wat betreft werkgever en leasemij. Dan is er weinig gevoeligs aan. ;)

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-02 18:29
LuPo schreef op zondag 16 september 2018 @ 08:39:
[...]

Auto komt eind oktober aan bij de dealer. Ze hebben wat lopen treuzelen met bestellen :/ (er was wat gedoe over aftermarket leder), waardoor de auto volgens mij twee weken later is besteld. Tweede week november ophalen zoals het er nu uitziet. Zin in! :)

Dit is de kleur en ook de gekozen velgen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Update:
Uiteindelijk is de levering doorgezet naar januari omdat het leer niet goed was voorgesneden bij de fabriek van de lederinbouwer. Blijkbaar is de hybrid toch iets anders van binnen dan een normale Mondeo(?). Ze moesten dus het leer opnieuw bestellen. Uiteindelijk stond de auto 24 november bij de dealer, maar mocht hij niet meer uitgeleverd worden. Wel balen want eigenlijk zou de auto half oktober al in NL zijn. Dan kon hij eind oktober uitgeleverd worden.

3 januari hebben we een afspraak staan om hem op te halen. Kan niet wachten :)

• t_captain
Leer als dealeroptie? Wou je een andere kleur of kwaliteit dan Ford kan leveren?

• t_captain
Ankona schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 11:21:
[...]

Valt wel mee, je krijgt als werknemer toch nooit de echte prijs te zien, alleen de prijs die gebruikt worden om met jou af te rekenen. (en dus vaak hoger is dan de prijs die de werkgever krijgt van de leasemij)
Het voorkomende verschil is de BTW-Correctie. Deze zit niet in de leaseprijs (excl BTW) maar komt wel te laste van de werkgever. Vaak wordt deze doorberekend in de leaseprijs die de werknemer ziet.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-02 18:29
t_captain schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:17:
Leer als dealeroptie? Wou je een andere kleur of kwaliteit dan Ford kan leveren?
Nee accessoire, bij Alba lederinbouw.

• Ankona
t_captain schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:19:
[...]

Het voorkomende verschil is de BTW-Correctie. Deze zit niet in de leaseprijs (excl BTW) maar komt wel te laste van de werkgever. Vaak wordt deze doorberekend in de leaseprijs die de werknemer ziet.
Nee, ik heb vaak genoeg gezien dat werkgevers (wel de grotere jongens) en leasemaatschappijen onderling nog door onderhandelen en er extra kortingen zijn waar de werknemer niets van ziet. Uiteindelijk wil de HR manager met een leuk leasebudget wapperen maar de fleetmanager zo min mogelijk betalen.

• Tanako
  • Laatst online: 15-02 12:50
ik mag bijna weer een nieuwe lease auto kiezen :D

Leasebudget: 700
Specifieke wensen: Geen 'oude' modellen die bijna worden gerefreshed, sportief, automaat, lage auto en vermogen maakt mij in principe niet heel erg uit.

Mijn keuze leunt heel erg naar de nieuwe mercedes benz a klasse sedan a200 business solution amg echter ik ben benieuwd of jullie nog andere aanbevelingen hebben

Tanako wijzigde deze reactie 21-12-2018 12:52 (8%)

• Piet_Piraat7
Tanako schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:45:
echter ik ben benieuwd of jullie nog andere aanbevelingen hebben
Dat is lastig met zo weinig specifieke wensen :p qua formaat auto, vermogen, hoge zit of laag, sportief of praktisch

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
Het gaat hier vaak richting de "dikke Duitsers", maar ik was afgelopen week zeer positief verrast met de Kia Ceed Comfortline 7DCT die ik als loaner had vanuit de zaak. Ik was zo positief verrast dat ik zelfs dacht dat ik het hier maar eens ging posten :+

Fijne motor, fijne automaat, fijne technische snufjes (lane assist, auto groot licht, botsingswaarschuwing, prima entertainment systeem, etc etc). Mocht iemand in de markt zijn voor dat segment auto's: het overwegen van een proefrit waard.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• chupkes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:02
Tanako schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:45:
ik mag bijna weer een nieuwe lease auto kiezen :D

Leasebudget: 700
Specifieke wensen: Geen 'oude' modellen die bijna worden gerefreshed, sportief, automaat, lage auto en vermogen maakt mij in principe niet heel erg uit.

Mijn keuze leunt heel erg naar de nieuwe mercedes benz a klasse sedan a200 business solution amg echter ik ben benieuwd of jullie nog andere aanbevelingen hebben
Lekker gaan proefrijden! Ik vond de A een leuke bak, maar voelde me er niet echt in thuis. Was ook niet ondersteboven van dat MBUX. Vervolgens met de Tiguan gereden, meteen een klik, superfijne bak. Uiteindelijk is 't een A3 geworden :+. Ook een ontzettend fijne auto, maar de volgende wordt toch wel die Tiguan :>.

En natuurlijk: BMW 1-serie voor het sturen :)

• The Eagle

The Eagle

Herkenbaar. Volgende auto wordt wellicht een Tiguan. Nu net gisteren akkoorrd gegeven op een Passat Station :+

• freestyler2

freestyler2

Moderator

sham27 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:03:
[...]

Eens, maar zo'n lijst in Excel is natuurlijk ook in twee minuten te anonimiseren wat betreft werkgever en leasemij. Dan is er weinig gevoeligs aan. ;)
Exact ik vraag niet om lease tarieven (al is een indicatie natuurlijk wel handig) maar gewoon een overzicht van alle merken/typen en de bijbehorende cataloguswaarde. Verder zijn gegevens zoals uitstoot niet van belang, tenzij het natuurlijk een electrische auto betreft. Als iemand mij hieraan kan helpen graag. Zelf contact met de leasemaatschappij om offertes op te vragen heeft geen zin - deze lopen namelijk altijd via de wagenparkbeheerder.

Xrekt Telegram Etherscan

• Fustje
  • Laatst online: 08-01 15:51

Fustje

Koel bewaren

Blijkbaar is op 12 december mijn Ford Focus 1.5 182pk Wagon ST-line (eindelijk) besteld. De wagenparkbeheerder heeft nog niets terug vernomen en zou er vandaag achteraan gaan.
Man man man, wat duurt het proces toch ellendig lang. Heb zelf eind november de bestelling in het systeem van Alphabet gezet, maar men moest ook bij Athlon een offerte opvragen (collega's ook verbaasd) en uiteindelijk heeft men om onbekende reden (waarschijnlijk goedkoper) toch bij Athlon besteld. Ook al hadden zij bijna 2 weken nodig voor een offerte. :/
En hij moet per se in Amsterdam geleverd worden. Zal mij benieuwen wanneer ie er is...

Na openen beperkt houdbaar

• The Eagle

The Eagle

@freestyler2 Als het je alleen om de cataloguswaarde gaat, kun je die dan niet gewoon op Autoweek.nl zien? :)

• jongetje
freestyler2 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:05:
[...]

Exact ik vraag niet om lease tarieven (al is een indicatie natuurlijk wel handig) maar gewoon een overzicht van alle merken/typen en de bijbehorende cataloguswaarde
Wat heeft dat voor zin? Elk merk heeft meerdere modellen en elk model meerdere uitvoeringen en die zijn weer te configuren met meerdere opties.

Als je weet wat voor auto je wilt kun je de cataloguswaarde toch uitrekenen op de site van het merk?

• freestyler2

freestyler2

Moderator

jongetje schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:27:
[...]

Wat heeft dat voor zin? Elk merk heeft meerdere modellen en elk model meerdere uitvoeringen en die zijn weer te configuren met meerdere opties.

Als je weet wat voor auto je wilt kun je de cataloguswaarde toch uitrekenen op de site van het merk?
Precies dat staat dus in de lijst en is de reden waarom ik deze graag zou willen hebben. Bovendien als ik zou weten welke auto ik zou willen was deze lijst dus niet nodig...

Xrekt Telegram Etherscan

• Hmmbob
freestyler2 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 15:55:
[...]

Precies dat staat dus in de lijst en is de reden waarom ik deze graag zou willen hebben. Bovendien als ik zou weten welke auto ik zou willen was deze lijst dus niet nodig...
Ga eens spelen met de filters op autoweek.nl en kijk dan op directlease.nl, dan kun je al je benodigde data zelf verzamelen.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• jongetje
[...]

Uit nieuwsgierigheid. Bijv. een Skoda Octavia begint bij ruim 24duizend euro en kun je helemaal aankleden t/m een bedrag van bijna 49duizend euro. HOe ga je dan een keuze maken met een lijst waarin alleen prijzen staan? Ik denk dat je beter eerst kunt bedenken welke opties je graag wilt hebben en dan kijken welke wagens er over blijven (en wil je een up! of een 7 serie rijden).

• t_captain
Hmmbob schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:50:
Het gaat hier vaak richting de "dikke Duitsers", maar ik was afgelopen week zeer positief verrast met de Kia Ceed Comfortline 7DCT die ik als loaner had vanuit de zaak. Ik was zo positief verrast dat ik zelfs dacht dat ik het hier maar eens ging posten :+

Fijne motor, fijne automaat, fijne technische snufjes (lane assist, auto groot licht, botsingswaarschuwing, prima entertainment systeem, etc etc). Mocht iemand in de markt zijn voor dat segment auto's: het overwegen van een proefrit waard.
Een Ceed is toch geen concurrent van de “dikke Duitsers” maar hooguit van de compacte modellen A3/A/1?

Bij Kia/Hyundai kun je wel wat groter naar de Optima/i40, maar tegenover de 5- en 7-serie staat eigenlijk geen Koreaanse concurrentie. Alleen Totota blaast met de Lexus GS en LS een partij mee in het “dikke” segment.

• Hmmbob
t_captain schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:12:
[...]

Een Ceed is toch geen concurrent van de “dikke Duitsers” maar hooguit van de compacte modellen A3/A/1?

Bij Kia/Hyundai kun je wel wat groter naar de Optima/i40, maar tegenover de 5- en 7-serie staat eigenlijk geen Koreaanse concurrentie. Alleen Totota blaast met de Lexus GS en LS een partij mee in het “dikke” segment.
Dat zeg ik :+ ik geef aan dat de adviezen of wensen vaak richting de Duitsers gaan, maar dat in het kleinere / goedkopere segment de Ceed interessant kan zijn.

• The Eagle

The Eagle

t_captain schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:12:
[...]

Nee, dan moet je in China zijn, die maken gewoon een X5 na van pisbakkenstaal :+
Maar vergeet Infinity (Nissan) niet, wordt ook in NL geleverd. Is alleen totaal oninteressant qua leaseprijs. geen vorospelling op te doen qua kosten en restwaarde, dus flinke hoeveelheid extra en daarme legt ie het af tegen een vergelijkbare Europese concurrent.

• Inspired
[...]

Wat denk je nou precies aan die lijst te hebben? Op directlease kun je obv leasebedrag en wat je wilt qua model toch veel beter zoeken? Plus je weet toch wel ongeveer wat je wilt?

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
Ankona schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:23:
[...]

Nee, ik heb vaak genoeg gezien dat werkgevers (wel de grotere jongens) en leasemaatschappijen onderling nog door onderhandelen en er extra kortingen zijn waar de werknemer niets van ziet. Uiteindelijk wil de HR manager met een leuk leasebudget wapperen maar de fleetmanager zo min mogelijk betalen.
Zo werkt het inderdaad vaak bij de grotere bedrijven. Al begrijp ik soms echt niet meer waar de leasetoko's hun marges van halen. In onze tool staan er voor 35k pj/4j met winterbanden E-klasses vanaf 480 euro de maand en een Opel Insignia vanaf 345 de maand. Excl brandstof en BTW uiteraard.

• Paxlie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 21:09

Paxlie

chaos en inslag

AndRo555 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:34:
[...]

Zo werkt het inderdaad vaak bij de grotere bedrijven. Al begrijp ik soms echt niet meer waar de leasetoko's hun marges van halen. In onze tool staan er voor 35k pj/4j met winterbanden E-klasses vanaf 480 euro de maand en een Opel Insignia vanaf 345 de maand. Excl brandstof en BTW uiteraard.
Ik krijg gewoon alle offertes doorgestuurd, mijn hr manager is daarna nog gaan zeuren, daar kwam toen Stern uit die het goedkoopste was. Ik kende ook nog iemand bij Stern dus zelf ook nog wat geprobeerd maar zelfs personeel krijgt geen korting. Vervolgens bij Stern dus afgesloten. Daarna gebeld door de dealer dat ik tijdens het gesprek graag de gratis leren stoelen wilde (Peugeot 5008, van Mossel in Purmerend) dus van alle kanten prima geregeld.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

• Inspired
Na lang wikken en wegen toch voor ruimte en opties gegaan ipv krap en relatief kaal maar premium.

Tiguan Allspace 1.5TSI met DSG in Highline Business R uitvoering, als extra's nog;
  • Advance Pakket (Pano dak/winterpakket etc.)
  • Top Comfort stoelen (Leer en stoelen/spiegels met memory)
  • Deep Black Metallic
  • Discover Pro Navigatie
  • 20 inch velgen
  • Adaptief onderstel
  • Stuurwiel verwarmbaar
  • Voorruit verwarmbaar
  • Dynaudio geluidsysteem Upgrade
  • Assistentie Pakket (Lane/Traffic Jam/Blind Spot/Emergency)
  • Luxe kenteken platen
Veel opties, veel ruimte en vind het in R-line op 20" een prima vertoning.

Iets van 850 in de lease obv 48/35k. Indicatie catalogus waarde is 53k.

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Nog steeds veel te duur volgens mij. Dat ga je voelen in bijtelling. Een gelijkwaardig uitgeruste Qashqai ga je denk ik wel voor 10k minder tegenkomen.

• sham27
Inspired schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:34:
Na lang wikken en wegen toch voor ruimte en opties gegaan ipv krap en relatief kaal maar premium.

Tiguan Allspace 1.5TSI met DSG in Highline Business R uitvoering, als extra's nog;
  • Deep Black Metallic
  • Discover Pro Navigatie
  • 20 inch velgen
  • Adaptief onderstel
  • Stuurwiel verwarmbaar
  • Voorruit verwarmbaar
  • Luxe kenteken platen

Mooie en lekker volle samenstelling!

Ik vond zelf de 1.5 TSI te zwak voor D-segmenten, dus dat zal met een Allspace niet beter zijn ben ik bang. Daardoor viel de Tiguan gelijk van mn lijstje af.

• Inspired
sham27 schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:51:
[...]

Mooie en lekker volle samenstelling!

Ik vond zelf de 1.5 TSI te zwak voor D-segmenten, dus dat zal met een Allspace niet beter zijn ben ik bang. Daardoor viel de Tiguan gelijk van mn lijstje af.
Klopt. Is geen snelheidsmonster. Met name boven de 100. Maar het is keuzes maken helaas. Helemaal tegenwoordig met de extra BPM. Had hiervoor een A4, 2.0 / 190PK met S-Tronic. Nu tijdelijk een Superb met 1.4 en DSG. Is het langzamer? Ja. Maar het is nou ook niet dat ik het gevoel heb dat het een slak is. En dan weegt de ruimte ivm de kids en de opties toch zwaarder. Ben wel wat klaar met premium qua optie prijzen. Zie genoeg "premium" A4tjes rond rijden met bijna basic config en 17". Dan liever een minder premium auto. :)
Thorgrem schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:49:
Nog steeds veel te duur volgens mij. Dat ga je voelen in bijtelling. Een gelijkwaardig uitgeruste Qashqai ga je denk ik wel voor 10k minder tegenkomen.
Geen idee wat de Qashqai doet en of hij uberhaupt gelijk qua opties te krijgen is. Vind hem niet mooi en niet naar gekeken. Als het echt op goedkoop aan kwam zou ik wel een Dacia rijden. Ik kom uit een 25% auto van 55k dus het is al snel goedkoper voor me. :)

Inspired wijzigde deze reactie 23-12-2018 10:06 (23%)

• sham27
Inspired schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:04:
[...]

Klopt. Is geen snelheidsmonster. Met name boven de 100. Maar het is keuzes maken helaas. Helemaal tegenwoordig met de extra BPM. Had hiervoor een A4, 2.0 / 190PK met S-Tronic. Nu tijdelijk een Superb met 1.4 en DSG. Is het langzamer? Ja. Maar het is nou ook niet dat ik het gevoel heb dat het een slak is. En dan weegt de ruimte ivm de kids en de opties toch zwaarder. Ben wel wat klaar met premium qua optie prijzen. Zie genoeg "premium" A4tjes rond rijden met bijna basic config en 17". Dan liever een minder premium auto. :)
Helemaal mee eens hoor, zo’n instap premium vind ik ook niets. Dan liever een dikkere VW bijv.

Maar je komt nu op 53k. Toen ik keek had ik ongeveer voor hetzelfde geld een A4 Avant 2.0 TFSI black S Line voor met virtual cockpit. Toch verre van een instapper ;)

Maargoed, ruimte is ook een argument.

• Inspired
sham27 schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:11:
[...]

Helemaal mee eens hoor, zo’n instap premium vind ik ook niets. Dan liever een dikkere VW bijv.

Maar je komt nu op 53k. Toen ik keek had ik ongeveer voor hetzelfde geld een A4 Avant 2.0 TFSI black S Line voor met virtual cockpit. Toch verre van een instapper ;)

Maargoed, ruimte is ook een argument.
Ja, klopt. Voor 53k heb je een redelijke A4. Al zul je leer/pano/adaptive cruise/stoel met geheugen etc moeten laten vallen. Anders zit je minimaal op 10 meer. En om eerlijk te zijn. Vind de DSG in de VW/Superb beter rijden dan de S-Tronic in de A4. :X Veel snellere reactie bij wegrijden bv. Wellicht kwam het door de 2.0TFSI Ultra config. Die was op papier ook heeeel zuinig. In de praktijk 1 op 10. :)

Inspired wijzigde deze reactie 23-12-2018 10:18 (7%)

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 09:22
Inspired schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:34:

• Deep Black Metallic
  • Discover Pro Navigatie
  • 20 inch velgen
  • Adaptief onderstel
  • Stuurwiel verwarmbaar
  • Voorruit verwarmbaar
  • Luxe kenteken platen

Mooie auto. Neem aan dat de leaseprijs ex BTW is?
Pagina: 1 ... 54 ... 60 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True