Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:07
Inspired schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:04:
Zie genoeg "premium" A4tjes rond rijden met bijna basic config en 17". Dan liever een minder premium auto. :)
17" maakt een auto toch niet meer of minder? Je kan er wel 18" of een S-line pakket op gooien, maar als het dan nog steeds maar een handgeschakelde 1.4 TFSI is... tsja....

Sterker nog: ik vind het wel grappig als dikke auto's juist niet van die grote opvallende velgen hebben. Valt het alleen maar minder op dat je echt dik rijdt :)

Helaas zie je het tegenwoordig vaak andersom; M-pakket, S-line pakket of AMG-pakket en een dik velgenfestijn, maar niet meer dan 120 - 170 pk...

BFmango wijzigde deze reactie 23-12-2018 10:38 (11%)

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 11:20
M'n vorige auto had 17", de huidige 18". Maakt niet heel veel uit, 17" is wat comfortabeler en dat kan juist een reden zijn om niet te groot te gaan. Groter is niet altijd beter.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-01 15:40
twodigits schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:18:
[...]

Mooie auto. Neem aan dat de leaseprijs ex BTW is?
Ja, ex BTW en ex brandstof.

• Inspired
BFmango schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:36:
[...]

17" maakt een auto toch niet meer of minder? Je kan er wel 18" of een S-line pakket op gooien, maar als het dan nog steeds maar een handgeschakelde 1.4 TFSI is... tsja....

Sterker nog: ik vind het wel grappig als dikke auto's juist niet van die grote opvallende velgen hebben. Valt het alleen maar minder op dat je echt dik rijdt :)

Helaas zie je het tegenwoordig vaak andersom; M-pakket, S-line pakket of AMG-pakket en een dik velgenfestijn, maar niet meer dan 120 - 170 pk...
17 inch maakt de auto niet minder snel nee. Maar wel minder mooi IMHO. Helemaal op de A4 waar je een hele hoge wang krijgt.

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
17 inch maakt je auto wel een stuk comfortabeler, fijn als je veel kilometers moet maken. Bijkomstig voordeel is dat het brandstofverbruik minder is.

• twodigits
Thorgrem schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:33:
17 inch maakt je auto wel een stuk comfortabeler, fijn als je veel kilometers moet maken. Bijkomstig voordeel is dat het brandstofverbruik minder is.
Grootste voordeel vond ik zelf de kleinere kans op velgschade.

• Inspired
Thorgrem schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:33:
Ligt er wel aan op welke auto. Als de wang te hoog is op 17 kan 18 een stuk fijner rijden. Op een A4 kan volgens mij 20 inch. Verschil gaan ze in wang compenseren. Op 18 inch was de A4 echt nog comfortabel genoeg. Brandstofverbruik boeit me niet veel. Al weet ik ook even niet of dat een noemenswaardig verschil maakt als de breedte gelijk blijft.

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
twodigits schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:34:
[...]

Grootste voordeel vond ik zelf de kleinere kans op velgschade.
Ook een belangrijk voordeel ja.

Dus;
- milieu
- comfort
- minder kans op schade
- lager leasebedrag (brandstofcomponent minder en goedkopere velgen en banden)

Zie eigenlijk geen reden om tractor velgen onder een auto te nemen anders dan optisch. En ook dat is smaakgebonden.

• twodigits
Thorgrem schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:41:
[...]

Dus;
- milieu
- comfort
- minder kans op schade

Zie eigenlijk geen reden om tractor velgen onder een auto te nemen anders dan optisch. En ook dat is smaakgebonden.
Ik vind het persoonlijk wel prettiger rijden, afhankelijk van het type auto. Sportiever, directer, minder deining/ vertraging in het wiel. En persoonlijk vind ik een net wat grotere velg dan standaard ook mooier.
Verschil in brandstofverbruik merk ik niet. De omtrek van het wiel blijft gelijk en de breedte van de band in mijn geval ook.

twodigits wijzigde deze reactie 23-12-2018 11:58 (5%)

• Inspired
[...]

Dus;
- milieu
- comfort
- minder kans op schade

Tractor velgen is qua verhouding juist een kleine velg. Maar is allemaal persoonlijk idd. Als een auto je niks boeit inderdaad gewoon Dacia met stalen velg nemen. Nog meer voordelen.

• BFmango
Inspired schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:50:
[...]

Tractor velgen is qua verhouding juist een kleine velg. Maar is allemaal persoonlijk idd. Als een auto je niks boeit inderdaad gewoon Dacia met stalen velg nemen. Nog meer voordelen.
Kan.

Ik heb liever wat meer vermogen en minder grote opzichtige velgen en bumperpakketten. Anders wordt het in mijn optiek al gauw 'ik wil wel maar kan niet'.

Ieder z'n ding.

• wfvanputten
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:00
Inspired schreef op zondag 23 december 2018 @ 09:34:
Na lang wikken en wegen toch voor ruimte en opties gegaan ipv krap en relatief kaal maar premium.

Tiguan Allspace 1.5TSI met DSG in Highline Business R uitvoering, als extra's nog;
  • Advance Pakket (Pano dak/winterpakket etc.)
  • Top Comfort stoelen (Leer en stoelen/spiegels met memory)
  • Deep Black Metallic
  • Discover Pro Navigatie
  • 20 inch velgen
  • Adaptief onderstel
  • Stuurwiel verwarmbaar
  • Voorruit verwarmbaar
  • Dynaudio geluidsysteem Upgrade
  • Assistentie Pakket (Lane/Traffic Jam/Blind Spot/Emergency)
  • Luxe kenteken platen
Veel opties, veel ruimte en vind het in R-line op 20" een prima vertoning.

Iets van 850 in de lease obv 48/35k. Indicatie catalogus waarde is 53k.
Supermooie auto! Zelf ook net een Tiguan Allspace in bestelling staan. Iets bescheidener. Handgeschakeld, en fiscale waarde 46,6k. Wel 3e zitrij, advance pakket, grotere navi, en wat kleiner grut.

• Inspired
wfvanputten schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:57:
[...]

Supermooie auto! Zelf ook net een Tiguan Allspace in bestelling staan. Iets bescheidener. Handgeschakeld, en fiscale waarde 46,6k. Wel 3e zitrij, advance pakket, grotere navi, en wat kleiner grut.
Zeker. Nu lang wachten helaas..
BFmango schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:57:
[...]

Kan.

Ik heb liever wat meer vermogen en minder grote opzichtige velgen en bumperpakketten. Anders wordt het in mijn optiek al gauw 'ik wil wel maar kan niet'.

Ieder z'n ding.
Heb ook liever beide maar is niet altijd mogelijk helaas. Wat rij je zelf?

Inspired wijzigde deze reactie 23-12-2018 12:01 (34%)

• BFmango
Inspired schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:00:
[...]

[...]

Heb ook liever beide maar is niet altijd mogelijk helaas. Wat rij je zelf?
Vorige model E-Klasse 200 CGI Avantgarde. Geen lease overigens.

BFmango wijzigde deze reactie 23-12-2018 12:07 (4%)

• Inspired
BFmango schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:06:
[...]

Ah, prive. Tja, dan zou ik ook wat anders rijden. Heb nog even gekeken naar een A6 3.0TFSI van een paar jaar oud maar lease is gewoon veel goedkoper en minder gezeur. Dus toch maar voor lease gekozen. Kan ook te maken hebben met de leeftijd. 😬

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:30
BFmango schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:06:
[...]

Je had het over wat meer vermogen toch?

Ik vind 17” op een D segmenten geen porum. Het ziet er zo instap versie uit. Dan liever inderdaad een mooi sportpakket met 18” erop, dat rijdt ook nog eens fijner als je van sportief rijden houdt.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
sham27 schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:39:
[...]

Ik vind 17” op een D segmenten geen porum. Het ziet er zo instap versie uit. Dan liever inderdaad een mooi sportpakket met 18” erop, dat rijdt ook nog eens fijner als je van sportief rijden houdt.
Mijn C-Klasse had ik op 16” staan voor 20% bijtelling. Kon me er niet aan storen. Ik kies een auto voor mezelf en niet voor de buren. Ik zou eerder een grotere motor kiezen dan optische dingen als velgen, bumpers of andere onnozele opties. Liever een kale C200 dan een C180 met veel opties.

• BFmango
sham27 schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:39:
[...]

Wat bedoel je?

• sham27
Dat is toch ook gewoon instapmotor? ;)

@Z___Z een auto kiezen obv wat anderen ervan vinden is sowieso beetje droevig natuurlijk

• BFmango
sham27 schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:09:
[...]

Dat is toch ook gewoon instapmotor? ;)

@Z___Z een auto kiezen obv wat anderen ervan vinden is sowieso beetje droevig natuurlijk
Da's inderdaad de instapmotor. Maar dan wel met 184 pk. Als het me enkel en alleen om snelheid ging dan zijn er heel wat betere opties dan een 1700 kg zware wagen.

En daarbij maak ik ook duidelijk de vergelijking met een 1.4 TFSI met 20 inch velgen. Mijn 184 pk'tje staat daarom ook niet op 20 inch velgen ;)

• wfvanputten
wfvanputten schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:57:
[...]

O ja, ook nog Full LED. Zo te bezien heb ik een handgeschakelde Comfortline Business voorzien van Highline opties ;-)

• wfvanputten
Inspired schreef op zondag 23 december 2018 @ 12:00:
[...]

Enig idee van de huidige levertijden van de Tiguan Allspace? Mijn huidige Passat Variant moet er idealiter eind mei uit.

• Inspired
wfvanputten schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:13:
[...]

Enig idee van de huidige levertijden van de Tiguan Allspace? Mijn huidige Passat Variant moet er idealiter eind mei uit.
Wel een maand of zes. Mijne is afgelopen week besteld. Zal ergens in juni komen. Als je begin deze maand besteld hebt dan zou eind mei wel haalbaar moeten zijn.

• feen
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22-01 22:12
wfvanputten schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:13:
[...]

Mijn Tiguan eind november besteld en wordt 15 mei verwacht.

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 14:39
En ik rij 200pk d-segment met 17inch, vind het prima zo :D
Als ik opnieuw moet kiezen dan wordt het altijd vermogen en niet hoe dik mijn velgen zijn.
En idd, is zo fijn dat je niet bang hoeft te zijn voor velgschade.

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• sham27
gergs schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:07:
Als ik opnieuw moet kiezen dan wordt het altijd vermogen en niet hoe dik mijn velgen zijn.
Ik ga toch voor 252pk d-segment met 19”... :Y

• gergs
@sham27 ik vind dit prima zat als 28 jarige :D

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ankona schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:23:
[...]

Nee, ik heb vaak genoeg gezien dat werkgevers (wel de grotere jongens) en leasemaatschappijen onderling nog door onderhandelen en er extra kortingen zijn waar de werknemer niets van ziet. Uiteindelijk wil de HR manager met een leuk leasebudget wapperen maar de fleetmanager zo min mogelijk betalen.
Zodra de deal gesloten is tussen LM en werkgever, gaat de LM vaak pas (echt) onderhandelen bij de dealer. Mbt leasebudgetten ook altijd grappig om te zien dat sommigen bij werkgevers met 800 (ex brandstof, zelfde kms) minder kunnen uitzoeken dan iemand bij andere werkgever met 700 (ex brandstof, zelfde kms). Krijg je ze niet aan het verstand gebracht dat het leasebudget lang niet altijd iets zegt mbt mogelijkheden en lekker in portemonnee van werkgever blijft (of fleetmanager :+).

JB wijzigde deze reactie 24-12-2018 10:05 (5%)

Mijn boefje is liev!

• sham27
gergs schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:02:
@sham27 ik vind dit prima zat als 28 jarige :D
Uiteraard. Zeker niets mis mee als 28 jarige - toen moest ik t doen met 122pk. Gelukkig nu paar jaar later (34) beter voor elkaar.

• desmond
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:06
[...]

Dus;
- milieu
- comfort
- minder kans op schade

Nog een:
- minder zware belasting van ophanging, want de hogere wang vangt de eerste klappen telkens op.

• twodigits
Als je jong bent wil je vermogen, wie kent het niet. 200 of 250 pk maakt ook het verschil niet, het is beiden meer dan vlot genoeg. Dik 300pk is echt een ander level maar dan mag je ook flink betalen anno nu en dat heb ik er ook weer niet (meer) voor over.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:50

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

190pk in een D segment en wil niet meer terug naar lager. Ook de automaat blijft. (18" hier)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• RicX
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02-01 00:17

RicX

Het leven is geen ponypark

FireDrunk schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:13:
[...]

Misschien mis ik iets, maar als ik op directlease een 320i corporate edition pak icm 48m/35k zit die al op 843 euro. En dan heb je nog niet 1 optie.

Mijn 'beoordeling' zou dan ook zijn, dat die ver buiten budget ligt, of mis ik iets?
Pauperesk schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:23:
[...]

Good luck with that... Tenzij je flink wil gaan bijleggen natuurlijk.

Ter vergelijk; ik heb een budget van E 1260 parameters: 37k / 48 maanden / inclusief brandstof (grote werkgever met merkenbeleid en dus relatief goede deals). Ik rij een 420i (M-pakket / High executive / wat los grut) en die kost +/- 1230 p/m. De brandstof component is volgens mij 260 euro ofzo. Dus ik ben benieuwd hoe je dit soort auto's binnen budget wil krijgen. Of jouw werkgever kan echt een topdeal sluiten.
Inderdaad, er zal iets aan eigen bijdrage bij zitten. De aangeklede 420i zou een 100 euro boven het leasebedrag zijn, waarvan je weer een deel kunt minnen op je bijtelling. Dus netto om en nabij 50 euro erbij. Maar aangezien ik veel kilometers maak, vind ik het die 50 euro wel waard.

Als ik ook op leaseplandirect of directlease configureer, kom ik op rond de 900 ex brandstof uit. Prijzen van boven de 1k zijn denk ik gebaseerd op inclusief brandstof, of Belgie?

Ik denk dat het de 420i gaat worden, voornamelijk ook omdat deze een 5-deurs is, wat me toch een iets beter gevoel geeft dan een kofferbak.

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
@RicX Ik weet niet wat jij op DirectLease doet, maar ik kom toch echt hoger uit:

https://directlease.nl/le...=&options[optionsRemoved]=

En dat is zonder ook maar 1 optie...

Even niets...

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:57

ST10©DE

Dus.............

FireDrunk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:25:
@RicX Ik weet niet wat jij op DirectLease doet, maar ik kom toch echt hoger uit:

En dat is zonder ook maar 1 optie...
Dat is wel een X drive.

Ik kom op 847 Eur (kaal)

• amdguard
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 22-01 14:19
En dat was ook een coupe. Die zijn altijd duurder dan 5 deurs.

• FireDrunk
  • Nu online
Ik weet niet waar jij kijkt, maar ik zie op bmw.nl en op directlease.nl alleen maar BMW 4 Coupes...

Even niets...

• Pauperesk
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:28
FireDrunk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:53:
Ik weet niet waar jij kijkt, maar ik zie op bmw.nl en op directlease.nl alleen maar BMW 4 Coupes...
Moet je beter kijken ;)

Bij DirectLease en BMW kan ik gewoon de 4 Gran Coupe vinden (5 deurs).
RicX schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:04:
[...]

[...]

Inderdaad, er zal iets aan eigen bijdrage bij zitten. De aangeklede 420i zou een 100 euro boven het leasebedrag zijn, waarvan je weer een deel kunt minnen op je bijtelling. Dus netto om en nabij 50 euro erbij. Maar aangezien ik veel kilometers maak, vind ik het die 50 euro wel waard.

Als ik ook op leaseplandirect of directlease configureer, kom ik op rond de 900 ex brandstof uit. Prijzen van boven de 1k zijn denk ik gebaseerd op inclusief brandstof, of Belgie?

Ik denk dat het de 420i gaat worden, voornamelijk ook omdat deze een 5-deurs is, wat me toch een iets beter gevoel geeft dan een kofferbak.
Dat gaat geen 100 euro eigen bijdrage worden hoor ;) Mijn 1239 (even nagekeken) is inderdaad inclusief brandstof, maar die component heb ik erbij genoemd; ongeveer 260. Dus de mijne zit op 980 p/m ex brandstof. Kom je toch heel dichtbij de 1000.

EDIT: Ik heb voor de grap jouw samenstelling (uit je eerste post) op directlease in elkaar geklikt (met 135 eigen risico, budget vervangend vervoer en winterbanden) op 48/35k en kom op 1000 exclusief brandstof uit (ja keurig rond :*) ). Dus ook daar al significant duurder.

Ik zou het persoonlijk niet doen, een grote eigen bijdrage. Ook een dure grap als je weg zou willen voordat het leasecontract afgelopen is.

Verder; de 4 GC is super praktisch. Kom uit een 3 sedan dus heb een goed vergelijk. De 4 is een stuk praktischer, ondanks dat veel mensen dit niet zouden verwachten.

Pauperesk wijzigde deze reactie 28-12-2018 15:19 (7%)

• FireDrunk
  • Nu online
Pauperesk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:00:
[...]

Moet je beter kijken ;)

Uh, Gran Coupe is toch nog steeds een Coupe... Dat BMW de term gebruikt voor een 5 deurs auto, is niet mijn probleem :+

Even niets...

• Pauperesk
FireDrunk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:12:
[...]

Uh, Gran Coupe is toch nog steeds een Coupe... Dat BMW de term gebruikt voor een 5 deurs auto, is niet mijn probleem :+
Maar, maar, het is een grote coupe. En dus 5 deuren :P

• RicX

RicX

Pauperesk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:00:
[...]

Moet je beter kijken ;)

[...]

Dat gaat geen 100 euro eigen bijdrage worden hoor ;) Mijn 1239 (even nagekeken) is inderdaad inclusief brandstof, maar die component heb ik erbij genoemd; ongeveer 260. Dus de mijne zit op 980 p/m ex brandstof. Kom je toch heel dichtbij de 1000.

EDIT: Ik heb voor de grap jouw samenstelling (uit je eerste post) op directlease in elkaar geklikt (met 135 eigen risico, budget vervangend vervoer en winterbanden) op 48/35k en kom op 1000 exclusief brandstof uit (ja keurig rond :*) ). Dus ook daar al significant duurder.

Ik zou het persoonlijk niet doen, een grote eigen bijdrage. Ook een dure grap als je weg zou willen voordat het leasecontract afgelopen is.

Verder; de 4 GC is super praktisch. Kom uit een 3 sedan dus heb een goed vergelijk. De 4 is een stuk praktischer, ondanks dat veel mensen dit niet zouden verwachten.
Bij directlease kom ik met mijn config op 935 uit, bij leaseplandirect op 994. Lijkt erop dat het nu net iets meer is dan twee weekjes terug. Van de andere kant... Bijtelling wordt komend jaar wel iets voordeliger met de 42% -> 38%. Toch maar eens een nieuwe berekening maken :P

Verschil tussen coupe en gran coupe zijn best groot wat mij betreft. Prijs is lager voor de GC, terwijl deze groter is. Daarbij lijkt me de 4 gc inderdaad praktischer vanwege de 5 deuren.
Nog een dingetje is inderdaad de xDrive. Die pak ik niet... scheelt ook al gauw een paar duizend euro...

• RicX

RicX

Pauperesk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:14:
[...]

Maar, maar, het is een grote coupe. En dus 5 deuren :P
Niet echt meer een coupe... Het is meer een grote hatchback als we dan gaan nitpikken op terminologie ;)

• ebis
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
RicX schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:53:
[...]
Bij directlease kom ik met mijn config op 935 uit, bij leaseplandirect op 994. Lijkt erop dat het nu net iets meer is dan twee weekjes terug. Van de andere kant... Bijtelling wordt komend jaar wel iets voordeliger met de 42% -> 38%. Toch maar eens een nieuwe berekening maken :P
Ik wil je feestje niet bederven maar daar hebben ze in Den Haag natuurlijk ook goed over nagedacht en een aantal andere heffingen verhoogd. Dit om ervoor te zorgen dat je in 2019 een paar euro extra per maand voor je lease auto mag aftikken. De schoorsteen op het Binnenhof moet natuurlijk wel blijven roken.

• gergs
[...]

Verschil tussen coupe en gran coupe zijn best groot wat mij betreft. Prijs is lager voor de GC, terwijl deze groter is. Daarbij lijkt me de 4 gc inderdaad praktischer vanwege de 5 deuren.
Nog een dingetje is inderdaad de xDrive. Die pak ik niet... scheelt ook al gauw een paar duizend euro...
Ik weet niet hoe je de berekening maakt maar het is echt geen 935 eur op directlease met je config.
Heb je eigen risico naar 300 of 135 gezet? Winterbanden aangezet? Vervangend vervoer ook?

• sham27
ebis schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:17:
[...]

Ik wil je feestje niet bederven maar daar hebben ze in Den Haag natuurlijk ook goed over nagedacht en een aantal andere heffingen verhoogd. Dit om ervoor te zorgen dat je in 2019 een paar euro extra per maand voor je lease auto mag aftikken. De schoorsteen op het Binnenhof moet natuurlijk wel blijven roken.
Wat dan?

• Leolinedance
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18-01 00:32
Hier 279 pk op 17" en bevalt prima.

• ebis
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Dit komt omdat de verrekening van de heffingskorting in 2019 omhoog gaat van 8,38% naar 11,15%. Net genoeg om ervoor te zorgen dat de bijtelling een klein beetje omhoog gaat.

Rekenvoorbeeld op basis van salaris van 4.500 per maand en leaseauto met een fiscale waarde van 40.000.

2018 -> Netto salaris zonder leaseauto = 2998,92, met lease auto = 2640,67. Bijtelling voor de leaseauto = 358,25
2019 -> Netto salaris zonder leaseauto = 3056,17, met lease auto = 2697,17. Bijtelling voor de leaseauto = 359,00

Het verschil is niet heel groot maar het is in tegenstelling wat men je graag doet geloven geen verlaging maar toch echt een verhoging.

• sham27
ebis schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:31:
[...]
Dit komt omdat de verrekening van de heffingskorting in 2019 omhoog gaat van 8,38% naar 11,15%. Net genoeg om ervoor te zorgen dat de bijtelling een klein beetje omhoog gaat.

Rekenvoorbeeld op basis van salaris van 4.500 per maand en leaseauto met een fiscale waarde van 40.000.

2018 -> Netto salaris zonder leaseauto = 2998,92, met lease auto = 2640,67. Bijtelling voor de leaseauto = 358,25
2019 -> Netto salaris zonder leaseauto = 3056,17, met lease auto = 2697,17. Bijtelling voor de leaseauto = 359,00

Het verschil is niet heel groot maar het is in tegenstelling wat men je graag doet geloven geen verlaging maar toch echt een verhoging.
Thanks voor duidelijk voorbeeld. Ik had mezelf ook al ‘rijk’ gerekend |:(

• Pauperesk
[...]

Hoe kom je toch aan die 935? Zeker met €500 eigen risico, geen vervangend vervoer en geen winter banden? Dat is niet heel realistisch... Directlease geeft sowieso al (veel) lagere prijzen dan de meesten (Leaseplan, Arval, etc.) dus als je dan die parameters ook niet aanpast dan krijg je niet heel realistische prijzen.

Ik wil, net als anderen, je feestje niet verpesten maar ik ben er wel redelijk zeker van dat je de leaseprijs echt onderschat. Leaseplandirect komt denk ik het meeste in de buurt van een realistische prijs. Zoals ik eerder heb gezegd, als je €200 eigen bijdrage gaat nemen, denk hier goed over na. Kan een dure grap zijn bij het verlaten van je werkgever.
RicX schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 22:54:
[...]

Niet echt meer een coupe... Het is meer een grote hatchback als we dan gaan nitpikken op terminologie ;)
Well duh... Niet mijn opmerking te serieus nemen hè, het was een gebbetje met FireDrunk. Ik heb er zelf één hè ;)

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
FireDrunk schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:12:
[...]

Het helpt je bij sommige bedrijven zelfs, want het komt regelmatig voor dat de lease-regeling geen coupe's toestaat maar wel 5-deurs auto's met een coupe-vorm ;) Ik mag bijvoorbeeld wel een 4-serie Gran Coupe leasen, maar geen 4-serie Coupe.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:15

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat BMW gran coupe een mooiere naam vindt dan hatchback maakt het niet ineens wat anders hè? Voor mij is het gewoon een 3-serie hatchback. Mooie auto, maar niks coupe aan....
Netzoals de Audi A5 gewoon een A4 hatchback of 2-deurs sedan is.
Het is blijkbaar een goede marketing truc als men bereid is er extra voor te betalen.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Pauperesk
gwystyl schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 23:11:
Dat BMW gran coupe een mooiere naam vindt dan hatchback maakt het niet ineens wat anders hè? Voor mij is het gewoon een 3-serie hatchback. Mooie auto, maar niks coupe aan....
Netzoals de Audi A5 gewoon een A4 hatchback of 2-deurs sedan is.
Het is blijkbaar een goede marketing truc als men bereid is er extra voor te betalen.
Je kunt het niet echt zien als de hatchback van. Er zitten namelijk wel duidelijk verschillen tussen; de 4 gran coupe is lager, breder en langer. Natuurlijk (als je de "oude" definities aan wilt houden) is het geen echte coupé. Mij maakt de exacte definitie niet heel veel uit, door de aflopende daklijn, de breedte en het lagere profiel, een stuk mooier gelijnd dan de 3 serie sedan .

Waarom zouden overigens de tweedeurs Audi A5 ( dan waarschijnlijk ook de BMW 4 coupé) geen coupés zijn? Een sedan kan het niet zijn want die heeft per definitie vier deuren, dus net als dat jij vindt dat een vierdeurs coupé niet kan bestaan, kan een tweedeurs sedan ook niet bestaan 😉

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:12
Mailtje van de dealer dat mijn nieuwe lease auto binnen is en klaar staat om opgehaald of gebracht te worden.. met kort erachteraan een mailtje oeps ik moet nog even anderhalve maand wachten tot mijn huidige contract is afgelopen :'( voelt zo zuur als die al klaar staat maar ik hem niet mag ophalen

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, je had al bij voorbaat een verouderd model besteld? :+
Maar wel zuur idd, kanme helemaal boorstelle. Wat had je besteld btw?

* The Eagle bij zijn eerste leasebak tijdens de bestelling een wallpaper van die auto in die kleur op zijn laptop gezet, verzachtte het wachten enigszins :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:12
The Eagle schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:28:
Ah, je had al bij voorbaat een verouderd model besteld? :+
Maar wel zuur idd, kanme helemaal boorstelle. Wat had je besteld btw?
ik heb een VW T-Roc besteld maar zal mijn cliootje nog even door moeten rijden terwijl de nieuwe auto stof hapt : (

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 31-12-2018 10:33 (3%)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Piet_Piraat7 schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:31:
[...]

ik heb een VW T-Roc besteld maar zal mijn cliootje nog even door moeten rijden terwijl de nieuwe auto stof hapt : (
https://nos.nl/artikel/22...p-naar-jaarwisseling.html

Mijn boefje is liev!

• jongetje
  • Laatst online: 14:37
Wat bedoel je daarmee? Dat je je auto in brand moet steken om die nieuwe te krijgen???

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:24:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Dat je je auto in brand moet steken om die nieuwe te krijgen???
Ja natuurlijk! Ben bloed serieus...! Of in kanaal rijden, kan ook!

Mijn boefje is liev!

• jongetje
  • Laatst online: 14:37
JB schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:25:
[...]

Ja natuurlijk! Ben bloed serieus...! Of in kanaal rijden, kan ook!
Tja. je post wel een link naar zo'n bericht.
Je kunt ook je huis in brand steken, krijg je ook een nieuwe van de verzekering. Hoef je hem ook niet op te knappen.

• The Eagle

The Eagle

Piet_Piraat7 schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:31:
[...]

Dan laat je de huidige auto toch stof happen? Overstekende bomen genoeg met de feestdagen :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• OosterF
  • Laatst online: 13:03
Mijn pa mag weer een nieuwe leaseauto uitzoeken en hij heeft mij weer gevraagd om mee te denken. Hij weet en geeft niet zoveel om auto’s maar het moet hem wel comfortabel van A naar B brengen en mag vooral niet te duur. Hij rijdt nu een 14% Volvo V40 D2 die terug naar de leasemaatschappij moet omdat hij aan zijn max kilometers zit (160k). Hij is tevreden over de V40, echter een nieuwe (22%) V40 vindt hij te duur. Idealiter zou de nieuwe auto evenveel kosten als de huidige V40, al wordt dat met een brandstofauto natuurlijk lastig met de nieuwe bijtellingregels.

Leasebudget: Onbeperkt, cafetaria model.
Kilometrage per jaar: 40.000 km
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: NVT
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen merkenbeleid.
Overige afhankelijkheden: Geen.
Specifieke wensen: Met name basis zaken zoals climate control, telefoonvoorbereiding en cruise control. Lederen bekleding is een pre.

Hij verwacht overigens minder en vooral kortere afstanden te rijden de komende 4 jaar. Vanuit milieu-oogpunt wil hij daarom liever geen diesel meer rijden. Hij twijfelt of een EV een optie is aangezien langere ritjes (naar bv hoofdkantoor of vakantiebestemmingen) een probleem kunnen zijn. Ik heb al even kort rond geklikt in zijn leaseportaal en zag dat de stekkerloze Kia Niro Hybrid dynamicplus line wel scherp geprijsd was. Ik kan over deze auto -in tegenstelling tot de EV variant- weinig informatie en ervaringen vinden. Zou dit een goede kandidaat zijn? Aan welke auto’s moeten jullie denken bij bovenstaand verhaal?

OosterF wijzigde deze reactie 04-01-2019 15:26 (4%)

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:38
Benzine auto's zijn vaak qua cataloguswaarde iets goedkoper als hun dieselvarianten, daar zou je vader iets kunnen winnen om een gelijkwaardige auto te rijden.
Verder is je info nogal wat summier en kunnen we een hele waslijst aan auto's aandragen.

Aangezien hij weinig om auto's geeft, hij niet meer geld kwijt wil zijn en qua luxe/comfort geen stap terug wil doen zou ik denk ik ook voor iets Aziatisch gaan shoppen. Veel waar voor je geld.
Piet_Piraat7 schreef op maandag 31 december 2018 @ 07:45:
Mailtje van de dealer dat mijn nieuwe lease auto binnen is en klaar staat om opgehaald of gebracht te worden.. met kort erachteraan een mailtje oeps ik moet nog even anderhalve maand wachten tot mijn huidige contract is afgelopen :'( voelt zo zuur als die al klaar staat maar ik hem niet mag ophalen
Je kunt net als een oud collega van mij o.a. even een rondje Nederland doen om zo sneller aan je kilometers te zitten :P
Hij deed dit om zo voor zijn vakantie nog zijn nieuwe auto op te kunnen pikken. De vakantie ging richting Portugal, per auto. Na de vakantie stond er al iets van 6.000km op de teller en hij had nog geen zakelijke kilometer gemaakt _O-

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

OosterF schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:23:
Mijn pa mag weer een nieuwe leaseauto uitzoeken en hij heeft mij weer gevraagd om mee te denken. Hij weet en geeft niet zoveel om auto’s maar het moet hem wel comfortabel van A naar B brengen en mag vooral niet te duur. Hij rijdt nu een 14% Volvo V40 D2 die terug naar de leasemaatschappij moet omdat hij aan zijn max kilometers zit (160k). Hij is tevreden over de V40, echter een nieuwe (22%) V40 vindt hij te duur. Idealiter zou de nieuwe auto evenveel kosten als de huidige V40, al wordt dat met een brandstofauto natuurlijk lastig met de nieuwe bijtellingregels.

Specifieke wensen: Met name basis zaken zoals climate control, telefoonvoorbereiding en cruise control. Lederen bekleding is een pre.

Hij verwacht overigens minder en vooral kortere afstanden te rijden de komende 4 jaar. Vanuit milieu-oogpunt wil hij daarom liever geen diesel meer rijden. Hij twijfelt of een EV een optie is aangezien langere ritjes (naar bv hoofdkantoor of vakantiebestemmingen) een probleem kunnen zijn. Ik heb al even kort rond geklikt in zijn leaseportaal en zag dat de stekkerloze Kia Niro Hybrid dynamicplus line wel scherp geprijsd was. Ik kan over deze auto -in tegenstelling tot de EV variant- weinig informatie en ervaringen vinden. Zou dit een goede kandidaat zijn? Aan welke auto’s moeten jullie denken bij bovenstaand verhaal?
Vanaf 50K fiscale waarde is een EV nu ook 22% bijtelling. Iets om rekening mee te houden.

Mijn boefje is liev!

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
OosterF schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:23:

Je hebt 4% volledig elektrisch of 22% bij alles wat niet volledig elektrisch is.
Daarbij is het ook nog zo dat vanaf januari dit jaar je tot aan de 50K bij vol elektrisch 4% bijtelling hebt en alles boven de 50K de volle 22% betaald. Een tesla bijvoorbeeld >50k wordt dus ook direct een stuk duurder.

Het feit dat je pa een paar jaar lang op 14% heeft mogen rijden is natuurlijk lekker en was uiteraard min of meer een cadeautje. De nieuwe V40 zit in de 22% en bij een cataloguswaarde van zo'n 32K als je wat opties erbij klikt kom je op zo'n 225 netto per maand. Nog steeds een bedrag waar je zelf nooit eenzelfde auto voor kunt rijden/onderhouden/benzine/belasting/verzekering en afschrijving.

De V40 zit in het C segment en wil je dus minder netto betalen zul je een klasse lager moeten. Kijk bijvoorbeeld is naar een Volkswagen Polo / Seat Ibiza welke toch zeer volwassen auto's zijn geworden op het nieuwe platform.

Eventueel kun je ook hier je wensen een beetje invullen en de maximale netto bijtelling aangeven:
https://www.autoweek.nl/n...netto-bijtelling=100--200

Bij mij is net de 14% Seat Ibiza eruit gelopen, jammer maar helaas, ik heb er ook een paar jaar van kunnen profiteren.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06:34

DarkSide

theres no place like ::1

De v40 met 22% is te duur? Is dat omdat hij de v40 het niet waard vind? Of omdat hij het netto bedrag gewoon niet wilt uitgeven voor een auto.

In het laatste geval moet je waarschijnlijk gaan denken aan een lager segment om netto te gaan besparen.
Of idd electrisch.
Op Tesla en de i-pace na moet je onder de 50k wel wat kunnen vinden.
e-golf, Kona, nero om maar wat te noemen. Laatste hebben meer range. En zijn prima samen te stellen volgens mij.

Wil je geen EV kun je idd kijken naar benzine.
Bij ons mag je tot 40.000 km gewoon benzine nemen. Scheelt wat tov diesel.
Maar beetje leuke c-segmenter samenstellen gaat ook over de 30k. En zit je weer dat je niets bespaard.

Wat is dus het exacte bedrag wat je kwijt wilt zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jjkester
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 10:52
Kia Niro Hybrid is een fijne auto om mee te rijden, regelmatig in de auto van een collega gereden. Alles is ook netjes afgewerkt en je krijgt veel waar voor je geld. Ik vind het uiterlijk persoonlijk niet zo mooi, maar dat zie je niet als je achter het stuur zit.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:50

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

NL_Scratch schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:48:
[...]

De nieuwe V40 zit in de 22% en bij een cataloguswaarde van zo'n 32K als je wat opties erbij klikt kom je op zo'n 225 netto per maand. Nog steeds een bedrag waar je zelf nooit eenzelfde auto voor kunt rijden/onderhouden/benzine/belasting/verzekering en afschrijving.
Volgens mij op €305 (32k * 0.22 * 0.52 / 12) en dan is er met de versnelde afbouw van kortingen nog geen rekening gehouden. Nog steeds een koopje, daar niet van, maar wel 80 duurder dan jij berekende.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
[...]
De nieuwe V40 zit in de 22% en bij een cataloguswaarde van zo'n 32K als je wat opties erbij klikt kom je op zo'n 225 netto per maand. Nog steeds een bedrag waar je zelf nooit eenzelfde auto voor kunt rijden/onderhouden/benzine/belasting/verzekering en afschrijving.
Wél als je de leasebijdrage bruto laat uitkeren plus 19ct per km netto ter compensatie van brandstofcompartiment en BTW correctie.

• OosterF
  • Laatst online: 13:03
[...]

Je hebt 4% volledig elektrisch of 22% bij alles wat niet volledig elektrisch is.
Daarbij is het ook nog zo dat vanaf januari dit jaar je tot aan de 50K bij vol elektrisch 4% bijtelling hebt en alles boven de 50K de volle 22% betaald. Een tesla bijvoorbeeld >50k wordt dus ook direct een stuk duurder.

Het feit dat je pa een paar jaar lang op 14% heeft mogen rijden is natuurlijk lekker en was uiteraard min of meer een cadeautje. De nieuwe V40 zit in de 22% en bij een cataloguswaarde van zo'n 32K als je wat opties erbij klikt kom je op zo'n 225 netto per maand. Nog steeds een bedrag waar je zelf nooit eenzelfde auto voor kunt rijden/onderhouden/benzine/belasting/verzekering en afschrijving.

De V40 zit in het C segment en wil je dus minder netto betalen zul je een klasse lager moeten. Kijk bijvoorbeeld is naar een Volkswagen Polo / Seat Ibiza welke toch zeer volwassen auto's zijn geworden op het nieuwe platform.

Eventueel kun je ook hier je wensen een beetje invullen en de maximale netto bijtelling aangeven:
https://www.autoweek.nl/n...netto-bijtelling=100--200

Bij mij is net de 14% Seat Ibiza eruit gelopen, jammer maar helaas, ik heb er ook een paar jaar van kunnen profiteren.
Ik ben inderdaad op de hoogte van de nieuwe bijtellingregels en ben het helemaal met je eens dat de 14% een cadeautje was. Mijn post was ook zeker niet bedoelt als kritiek op de nieuwe bijtelling, maar meer om erachter te komen welke auto's in hetzelfde segment de beste prijs-kwaliteit bieden. Persoonlijk vind ik de nieuwe Polo en Ibiza keurige auto's, zeker op het nieuwe onderstel. Het is inderdaad alleen wel duidelijk een segment lager. Bedankt voor de nuttige website; ga ik gebruiken!
DarkSide schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:22:
De v40 met 22% is te duur? Is dat omdat hij de v40 het niet waard vind? Of omdat hij het netto bedrag gewoon niet wilt uitgeven voor een auto.

In het laatste geval moet je waarschijnlijk gaan denken aan een lager segment om netto te gaan besparen.
Of idd electrisch.
Op Tesla en de i-pace na moet je onder de 50k wel wat kunnen vinden.
e-golf, Kona, nero om maar wat te noemen. Laatste hebben meer range. En zijn prima samen te stellen volgens mij.

Wil je geen EV kun je idd kijken naar benzine.
Bij ons mag je tot 40.000 km gewoon benzine nemen. Scheelt wat tov diesel.
Maar beetje leuke c-segmenter samenstellen gaat ook over de 30k. En zit je weer dat je niets bespaard.

Wat is dus het exacte bedrag wat je kwijt wilt zijn.
Het is inderdaad omdat hij het netto bedrag niet wil uitgeven voor een auto. Los van het feit dat hij nog niet zo enthousiast wordt van EV door de beperkte range hebben de Kona en de E-Niro natuurlijk ook een levertijd waar je u tegen zegt. De huidige V40 kost ongeveer 820 incl brandstof aan leasebedrag en 190 aan bijtelling. Het zou dus mooi zijn om tegen datzelfde bedrag een auto te leasen met min of meer dezelfde mate van comfort. De in mijn eerste post genoemde hybride Niro zat uit mijn hoofd rond de 770 leasebedrag maar uiteraard wel enkele tientjes hoger in bijtelling.
jjkester schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:39:
Kia Niro Hybrid is een fijne auto om mee te rijden, regelmatig in de auto van een collega gereden. Alles is ook netjes afgewerkt en je krijgt veel waar voor je geld. Ik vind het uiterlijk persoonlijk niet zo mooi, maar dat zie je niet als je achter het stuur zit.
Bedankt voor je post. Fijn om een ervaring van de Niro te lezen!

Bedankt voor alle reacties!

• wfvanputten
feen schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:27:
[...]

Mijn Tiguan eind november besteld en wordt 15 mei verwacht.
Inniddels bericht gehad van de dealer; hij laat weten dat mijn Tiguan Allspace wordt verwacht in de week van 30 juli (eind december besteld). Waarschijnlijk 7 maanden lever- en wachttijd dus, maar hopelijk nog wel geleverd voor de vakantie.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mbt EV 2019 :9 :9~ O+

Mijn boefje is liev!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De voorste is een Volvo (Polestar?), de achterste en reïncarnatie van de Peugeot 504 coupe? Zien er beide wel erg gelikt uit, maar gaan helaas niet handig genoeg zijn met kind vrees ik.

Ik heb gisteren eindelijk de Model 3 in het echt gezien in Hoog Catharijne in Utrecht. Daar staat er één vlakbij de uitgang bij Vredenburg als showmodel. Helaas niet in kunnen zitten of mee spelen omdat de openingstijden voorbij zijn, maar hij is daar blijkbaar elke (werk) dag te bewonderen van 11 tot 18 oid.
Eerste indruk: heeft veel weg van de Model S, maar veel cleaner/kaler en een stukje kleiner. Het is nog steeds een vrij forse auto. Alles lijkt wat simpeler uitgevoerd. Kofferbak is erg lang maar niet zo hoog en lastiger bereikbaar dan die van de S omdat het een sedan is.

Ik ga toch proberen er op korte termijn wat langer mee te spelen en liefst een proefrit maken. Een collega heeft de Model S dus ik weet redelijk waar je tegen aanloopt als je 45k per jaar rijdt, en ik zou van hem en code kunnen krijgen om gratis gebruik te maken van het super charge netwerk. Dat neemt een deel van de range anxiety weg, al moet de grootste horde nog overwonnen worden: acceptatie door vrouwlief :). Zij vindt hem nog veel te fancy/luxe overkomen voor ons. Een nieuwe auto vindt ze al heel wat.

Volgens de verkoper is de levertijd ongeveer een half jaar. Nu bestellen zou levering in juni/juli zijn.

gwystyl wijzigde deze reactie 04-01-2019 23:31 (8%)

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

gwystyl schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:22:
De voorste is een Volvo (Polestar?), de achterste en reïncarnatie van de Peugeot 504 coupe?
Klopt! Polestar en e-Legend :)

Mijn boefje is liev!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-01 23:34
LuPo schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:28:
[...]

De Ford Mondeo Hybrid Titanium X is besteld.
Kleur: Guard (donkergroen metallic)

De auto zit goed in de spulletjes :)

Standaarduitrusting:
4-weg verstelbare bestuurders- en passagiersstoel
8 inch touch&swipe scherm
Achterbank in delen neerklapbaar met middenarmsteun met bekerhouders
Bagage afdekhoes
Cruise Control i.c.m. Speed Limiter
Curtainairbags voor en achter en knie airbag bestuurder
Dual Zone automatische airconditioning (links en rechts apart instelbaar)
Elektrisch bedienbare portierramen rondom
Elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels met geintegreerde richtingaanwijzers
Elektrische parkeerrem
FordEasy Fuel
FordPower startbutton
Geavanceerde parkeerassistent -incl. Park-out assist en parkeersensoren voor en achter
Global Closing: Centraal openen en sluiten van portierramen voor en achter
Guide-me-home verlichting
Hill Start Assist
Inschakelbare passagiersairbag
ISOfix bevestigingspunten
LED dagrijverlichting, LED achterlichten en LED bagageruimteverlichting
Mistlampen voor
Multi Colour Ambient Lighting (subtiele LED interieurverlichting)
MyKey
Pollenfilter
Radio/CD-speler met 8 luidsprekers, DAB+, 2 USB-aansluitingen
Ruimtebesparend reservewiel
Skiluik
Statische bochtverlichting
SYNC 3: Geavanceerd Bluetooth en Voice Control systeem incl. Navigatie (West-Europa)

Meeruitrusting Titanium Hybrid:
Mistlampen voor
MyKey
Pollenfilter
16 inch 10-spaaks lichtmetalen velgen
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde richtingaanwijzers
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automatisch inschakelende dimlichten
Chromen sierlijst rondom portierramen
Elektrisch bedienbare achterklep
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
FordKeyless Entry Grootlicht assistent
Hoogglans zwarte afwerking grille met chromen omlijsting
Instaplijsten voor van geborsteld roestvrijstaal
Lane Keeping Aid
Regensensor
Sportstoelen voor
Verkeersbordherkenning
Verwarmbare voorruit
Schakelpeddels aan het stuurwiel (PowerShift automaat)
Elektrisch bedienbare achterklep

Meeruitrusting Titanium X t.o.v. Titanium Hybrid:
10-weg elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen incl. memory (bestuurder)
Achteruitrijcamera
Adaptieve Cruise Control
Adaptieve LED verlichting met geintegreerde LED dagrijverlichting en richtingaanwijzers
Blind Spot Information System (BLIS)
Elektrisch verstelbare stuurkolom met memory
Forward Collision Warning en Distance Alert
Lane Keeping Aid
Opblaasbare veiligheidsgordels achter
Traffic Sign Recognition

Dit is de kleur:
[Afbeelding]

Accessoires:
- 18" LM velgen
- Leder

Deze velgen:
[Afbeelding]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu 14 weken wachten!
3 januari de nieuwe auto opgehaald. :)

http://i64.tinypic.com/5mcv13.jpg

http://i67.tinypic.com/2uibqxe.jpg

Hij zoeft echt over de weg. Wat rijdt dit goed zeg! :*)
Leerkleur is kaneelbruin, foto is 's avonds laat gemaakt. In het echt ziet het er heel chique uit zo.

Helemaal happy mee _/-\o_

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:57
LuPo schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:43:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Leerkleur is kaneelbruin, foto is 's avonds laat gemaakt. In het echt ziet het er heel chique uit zo.

Gave bak hoor! Wij rijden (privé) een Ford Fusion (de Amerikaanse Mondeo) en zijn er nog steeds heel erg blij mee!

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat wordt genieten!

Mijn boefje is liev!

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:43:
[...]

Volgens mij op €305 (32k * 0.22 * 0.52 / 12) en dan is er met de versnelde afbouw van kortingen nog geen rekening gehouden. Nog steeds een koopje, daar niet van, maar wel 80 duurder dan jij berekende.
Ik had ongeveer 32k samengesteld op Directlease.nl 3n kwam daardoor op dat bedrag.
Ook volgens autoweek kom ik op dat bedrag, maar puur op basis van loonbelasting. Hij valt hoger uit als de heffingskorting ook veranderd.

Bron autoweek:
De bijtelling van de auto van de zaak zorgt ervoor dat er belasting wordt geheven over een hoger inkomen. Als gevolg hiervan kunnen de arbeidskorting en algemene heffingskorting, die beide inkomensafhankelijk zijn, ook wijzigen. Zij zullen dan, bij bepaalde inkomens, dalen. U krijgt dan minder korting op de te betalen belasting en betaalt daardoor effectief meer belasting.
Kies 'ja' als u de gevolgen van de bijtelling op de heffingskortingen wilt meenemen in de berekening. Als u 'nee' kiest wordt er alleen gerekend met het verschil in te betalen loonbelasting.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Deveon schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:00:
[...]

Wél als je de leasebijdrage bruto laat uitkeren plus 19ct per km netto ter compensatie van brandstofcompartiment en BTW correctie.
En waar haal je die 32k vandaan?

• Deveon
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:42:
[...]

En waar haal je die 32k vandaan?
Private lease of een lening.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Deveon schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 11:25:
[...]

Private lease of een lening.
Ik ben benieuwd naar je berekening, kan mij niet voorstellen dat je goedkoper uit bent of hetzelfde betaald als met zakelijk leasen.

• Deveon
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:27:
[...]

Ik ben benieuwd naar je berekening, kan mij niet voorstellen dat je goedkoper uit bent of hetzelfde betaald als met zakelijk leasen.
Kia Niro Hybrid Dynamicline kost bij Directlease zakelijk €521 p/m voor 40k p/j en 48 maanden. Via private lease bij Directlease is dat 409 p/m + €187 aan meer kilometers.

Bijtelling over €29045 kost je minimaal €197,28 p/m en de Niro doet ongeveer 1 op 20 en heeft dus 2000 liter nodig van +/- €1,621 (adviesprijs) en dat komt uit op €270 p/m. Zo ver de kosten.

€521 bruto uit laten keren levert je minimaal €263,11 op, tel hierbij de op bespaarde bijtelling van €197,28 en tot slot €475 voor de 30.000 zakelijke kilometers. Minus de private lease prijs en brandstof kom je uit op een winst van €69,39 per maand.

Nu weet ik niet of de contracten bij Directlease 100% vergelijkbaar zijn, maar zal elkaar niet veel ontlopen. Daarnaast is er vast een beter private lease deal te vinden dan 12.000 in contract en 28.000 meer kilometers. De brandstof is vaak goedkoper te krijgen dan de adviesprijs (maar voor hoe lang). Tot slot ga ik bij uitbetalen van de vergoeding uit van het hoge inkomstenbelasting en bij de bijtelling van laag inkomstenbelasting en moet je wel recht hebben op een volledige reiskostenvergoeding.

Maar het grootste voordeel van zelf kopen is de complete vrijheid. Iedereen weet dat een auto van 3-4 jaar oud veel goedkoper is om te rijden dan nieuw.

Deveon wijzigde deze reactie 05-01-2019 14:30 (5%)
Reden: Brandstof moet ook betaald worden

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:52
Na terugkomst van sabbatical ben ik nu een lease auto aan het overwegen. Mijn oog was gevallen op de prachtige nieuwe Mazda 3 Sedan.

In de Alphabet fleetagent staat deze er helaas (nog?) niet bij voor mij.. mogelijk vanwege de milieu-eisen die mijn werkgever stelt. Wellicht dat dit verandert zodra de Skyactiv X er komt.

Voor de grap wat auto's samengesteld in de configurator om eens te kijken wat dit mij netto gaat kosten.

A klasse Sedan (niet aangekleed) zit voor mij met eigen bijdrage en bijtelling zo rond de 330 euro per maand aan kosten.

Per toeval kwam de Tesla Model 3 langs. Als ik die doorreken kom ik uit op 125 euro aan bijtelling. Geen eigen bijdrage omdat mijn werkgever een hoger budget ter beschikking heeft voor EV.

Als je die bedragen vergelijkt.. damn, dan wordt elektrisch rijden wel echt HEEL interessant financieel.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:43
Zakelijk is een EV sowieso de aantrekkelijkste optie.

Met de BPM van 2019 en 22% bijtelling is een benzinegestookte auto meestal niet erg interessant (privégebruik wordt in veel gevallen zwaarder belast dan de feitelijke waarde).

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Requiem19 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:08:
Na terugkomst van sabbatical ben ik nu een lease auto aan het overwegen. Mijn oog was gevallen op de prachtige nieuwe Mazda 3 Sedan.
Mooi ding inderdaad. Hij wordt volgend weekend geïntroduceerd, staat daarna bij de dealers.
In de Alphabet fleetagent staat deze er helaas (nog?) niet bij voor mij.. mogelijk vanwege de milieu-eisen die mijn werkgever stelt. Wellicht dat dit verandert zodra de Skyactiv X er komt.

Voor de grap wat auto's samengesteld in de configurator om eens te kijken wat dit mij netto gaat kosten.

A klasse Sedan (niet aangekleed) zit voor mij met eigen bijdrage en bijtelling zo rond de 330 euro per maand aan kosten.

Per toeval kwam de Tesla Model 3 langs. Als ik die doorreken kom ik uit op 125 euro aan bijtelling. Geen eigen bijdrage omdat mijn werkgever een hoger budget ter beschikking heeft voor EV.
Hoe doe je dat? Ik kwam op een cataloguswaarde van ongeveer 66000, en dat is rond de 190 euro bijtelling. Eerste 50k is 4%, daarboven 22%.
Puntje bij de Model 3 kan ook het lease bedrag zijn. Bij 45k km en 42mnd kwam ik zo'n 200 euro per maand hoger uit op directlease tov een C-segmenter van rond de 30k.
Als je die bedragen vergelijkt.. damn, dan wordt elektrisch rijden wel echt HEEL interessant financieel.
Als je het echt interessant wil maken moet je vooral kijken naar de modellen onder de 50k (bijv Kia e-Niro en Hyundai Kona). Dan blijf je ruim onder de 100 euro per maand.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice! Jammer dat de Hybrid een sedan is, ik vind de hatchback superhandig.
Is dat leer achteraf gedaan? Mooie kleur!
Ik had eerst ook Guard besteld maar het is uiteindelijk Magnetic geworden. Achteraf spijt van. Ik zie op jouw foto eigenlijk niet dat ie groen is.

Veel rijplezier :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-01 23:34
Reinier schreef op zondag 6 januari 2019 @ 07:37:
[...]

Ik had eerst ook Guard besteld maar het is uiteindelijk Magnetic geworden. Achteraf spijt van. Ik zie op jouw foto eigenlijk niet dat ie groen is.

Thanks man!

Dat is wel een nadeel inderdaad. Alleen hebben wij de ruimte nu niet nodig in de kofferbak. Komende jaren maar zien hoe of wat. Evt kunnen we als het echt lastig wordt deze niet meer privé rijden en dan een station kopen bijv. Voor nu is de fiscale waarde van de hybrid wel erg gunstig. €37,5k voor een compleet met opties volgeladen Mondeo én ook een automaat (dat was een must voor ons).

Het leer is inderdaad achteraf gedaan. We krijgen er veel complimenten over! Zeker ook i.c.m. de kleur d:)b

Guard is een hele vette kleur. In daglicht lijkt het donkergrijs, maar als je goed gaat kijken zie je wel dat het donkergroen is. Zeker in kunstlicht:

http://i64.tinypic.com/bbn84.jpg

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:53

Mystikal

It never hurts to help

Gisteren mijn voorloop auto op de Kodiaq Sportline gekregen. Een 318i Touring en ik kan er niet echt warm van worden. Ik ben vrij lang 1,98 en kan er niet echt lekker in zitten. Al snel rugklachten en ben het gewoon niet meer gewend zo'n lage auto. Ik kom van een S-max. Maandag toch eens bellen of ze geen hoger model hebben.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:33
Chique auto de Mondeo!

Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe leaseauto per april. Er staat een e-golf op de lijst, maar deze heeft ongeveer hetzelfde leasebedrag per maand (excl brandstof) als een golf 1.5 Tsi dsg r-line. Deze verbruikt ongeveer 200 euro benzine per maand. Electra zal denk rond de 75 euro zijn. Zit dus 125 euro verschil in de maandkosten. Hebben jullie voor electrisch een hoger leasebedrag? Maandag de lease maatschappij maar eens bellen en vragen wat de excl en incl brandstof prijzen zijn

• FireDrunk
  • Nu online
@Fazer013 Ga je hem niet prive rijden dat de bijtelling je niet uit maakt? Want de bijtelling van zo'n e-Golf is natuurlijk een stukje lager ;)

Even niets...

• Fazer013
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:33
Dat de bijtelling een stuk lager is weet ik. Vroeg me af hoe andere werkgevers met leasebudget en electrische auto’s omgaan? Een tesla model 3 gaat denk niet in mijn budget passen en bij een e-golf zit je met de range van 150 a 200 km per lading. Was benieuwd of ik mijn budget wat kan opkrikken bij mijn werkgever :-)

• wfvanputten
Fazer013 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:12:
Dat de bijtelling een stuk lager is weet ik. Vroeg me af hoe andere werkgevers met leasebudget en electrische auto’s omgaan? Een tesla model 3 gaat denk niet in mijn budget passen en bij een e-golf zit je met de range van 150 a 200 km per lading. Was benieuwd of ik mijn budget wat kan opkrikken bij mijn werkgever :-)
Vergeet ook het evt. meeleasen van een laadpaal bij huis niet. Ik meen mij te herinneren dat dit voor ca. 4000 euro kan... Zonder laadpaal bij huis en werk/klant is een volledig ev volstrekt waardeloos.

• wfvanputten
Fazer013 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:04:
Chique auto de Mondeo!

Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe leaseauto per april. Er staat een e-golf op de lijst, maar deze heeft ongeveer hetzelfde leasebedrag per maand (excl brandstof) als een golf 1.5 Tsi dsg r-line. Deze verbruikt ongeveer 200 euro benzine per maand. Electra zal denk rond de 75 euro zijn. Zit dus 125 euro verschil in de maandkosten. Hebben jullie voor electrisch een hoger leasebedrag? Maandag de lease maatschappij maar eens bellen en vragen wat de excl en incl brandstof prijzen zijn
Ik geloof niet dat de per km energie kosten voor electrisch veel goedkoper zijn dan benzine, laat staan diesel, wellicht zelfs duurder. Reken jezelf hierop niet rijk.

• FireDrunk
  • Nu online
wfvanputten schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Ik geloof niet dat de per km energie kosten voor electrisch veel goedkoper zijn dan benzine, laat staan diesel, wellicht zelfs duurder. Reken jezelf hierop niet rijk.
Wij verbruikten tijdens onze test zo’n 15 kWh/100 km, wat aan een prijs per kWh van € 0,25,- overeenkomt met € 3,75,- per 100 km.
Bron: https://www.autonieuws.be...wh-kwestie-van-voorsprong

Hoewel technisch vast mogelijk, is EUR 3.75 voor 100km met diesel in mijn ogen een ver bovengemiddelde prestatie.

Even niets...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Fazer013 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:12:
Voor dat soort vragen zit je hier verkeerd, dit topic gaat puur over de keuze van je auto. Waar je dan wel moet zijn: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 :)

En ja, dat loopt soms door elkaar. Maar onder de streep is het voor de werkgever een non-issue wat de bijtelling doet, maar puur wat een auto per maand kost in de lease inclusief brandstofvoorschot. En dat staat allemaal netjes op de offerte die ze van de leasemij krijgen - en jij mogelijk niet eens te zien krijgt. En daarom zie je dus ook dat een werknemer een budget X krijgt n.a.v. functie Y, niks meer en niks minder. Speciale regelingen voor elektrisch ben ik iig nog nooit tegengekomen, hooguit of het uberhaupt wordt toegestaan of niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op zondag 6 januari 2019 @ 07:37:
[...]

Dealer gaf zaterdag aan dat de Wagon ook nog komt als Hybrid. Nog steeds geen hatchback maar wel meer koffer.

Mijn boefje is liev!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:52
The Eagle schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:55:
[...]

Voor dat soort vragen zit je hier verkeerd, dit topic gaat puur over de keuze van je auto. Waar je dan wel moet zijn: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 :)

En ja, dat loopt soms door elkaar. Maar onder de streep is het voor de werkgever een non-issue wat de bijtelling doet, maar puur wat een auto per maand kost in de lease inclusief brandstofvoorschot. En dat staat allemaal netjes op de offerte die ze van de leasemij krijgen - en jij mogelijk niet eens te zien krijgt. En daarom zie je dus ook dat een werknemer een budget X krijgt n.a.v. functie Y, niks meer en niks minder. Speciale regelingen voor elektrisch ben ik iig nog nooit tegengekomen, hooguit of het uberhaupt wordt toegestaan of niet.
Mijn werkgever (5000 man personeel) heeft zoals eerder vermeldt wel een speciale regeling voor elektrisch. Leasebudget voor EV ligt een stuk hoger dan voor benzine/diesel.

Een leuke 3 serie kan niet, maar een Tesla 3 kan wel..

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan kom je goed weg en zit je vermoedelijk ook bij een werkgever die:
- graag uitdraagt dat ze groen bezig zijn
- er ook het geld voor heeft en voor over heeft om dat te kunnen doen.

En zou ik zelf ok eens naar mijn uurloon kijken en wat ik per jaar binnentrok. Blijft denk ik teveel aan de strijkstok hangen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:05
wfvanputten schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:39:
[...]

Vergeet ook het evt. meeleasen van een laadpaal bij huis niet. Ik meen mij te herinneren dat dit voor ca. 4000 euro kan... Zonder laadpaal bij huis en werk/klant is een volledig ev volstrekt waardeloos.
De laadpaal aan huis is meestal iets van 1500-2000, dat valt tegenwoordig wel mee.
wfvanputten schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Bij bijvoorbeeld directlease.nl kan je het voorschot simpel zien (mits je op de gewone site en niet de mobiele site zit).
Bij 4jr en 30k:
Een c-segment benzine heeft vaak ongv 150-200 euro voorschot. Diesel is 125-150. Hybride is 150. Elektrisch is 75.
Een elektrische auto geeft dus over het algemeen iets meer ruimte in leasebudget.

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:53

Mystikal

It never hurts to help

Mystikal schreef op zondag 6 januari 2019 @ 07:53:
Gisteren mijn voorloop auto op de Kodiaq Sportline gekregen. Een 318i Touring en ik kan er niet echt warm van worden. Ik ben vrij lang 1,98 en kan er niet echt lekker in zitten. Al snel rugklachten en ben het gewoon niet meer gewend zo'n lage auto. Ik kom van een S-max. Maandag toch eens bellen of ze geen hoger model hebben.
Jeuh, vandaag inruilen tegen een BMW x1. Iemand ervaring met deze auto met betrekking tot hogere zit?

Basement Bios ---- Exo-S

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mystikal schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:30:
[...]

Jeuh, vandaag inruilen tegen een BMW x1. Iemand ervaring met deze auto met betrekking tot hogere zit?
Fijne auto mbt hoge instap maar de normale stoelen zijn drama. Amper steun aan zijkanten dus met bochtenwerk niet prettig.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True