Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• robhof
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:08

robhof

Lembongan view

JB schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:16:
[...]

Fijne auto mbt hoge instap maar de normale stoelen zijn drama. Amper steun aan zijkanten dus met bochtenwerk niet prettig.
En een (voor mij) te smalle zitting. Hopelijk voor jou niet! ;)

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
gwystyl schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:51:
[...]

Mooi ding inderdaad. Hij wordt volgend weekend geïntroduceerd, staat daarna bij de dealers.

[...]

Hoe doe je dat? Ik kwam op een cataloguswaarde van ongeveer 66000, en dat is rond de 190 euro bijtelling. Eerste 50k is 4%, daarboven 22%.
Puntje bij de Model 3 kan ook het lease bedrag zijn. Bij 45k km en 42mnd kwam ik zo'n 200 euro per maand hoger uit op directlease tov een C-segmenter van rond de 30k.
Ik had de autopilot optie (nog) niet aangevinkt. Dan kom je uit op cataloguswaarde 58k. Tegen 38,1% betaal je dan 124 euro bijtelling. Koopje.

Maar autopilot is wel must have eigenlijk. De euro's boven de 50k tellen wel pijnlijk hard mee helaas. Met autopilot kom ik op 65k. Bijtelling 173 euro. Nog steeds niet slecht.

Helaas voor mij in huidige functie echter nog kleine eigen bijdrage, dus zou iets hoger worden.. maar goed, je moet vertrouwen hebben in toekomstige promoties ;).

[...]
Als je het echt interessant wil maken moet je vooral kijken naar de modellen onder de 50k (bijv Kia e-Niro en Hyundai Kona). Dan blijf je ruim onder de 100 euro per maand.....
Niro ook even gecheckt. Die komt uit op 57 euro bijtelling per maand. Financieel natuurijk echt heellll interessant. Zo wordt autorijden wel bijzonder goedkoop.

Maar de vraag die je dan moet beantwoorden is of het je 120 euro per maand waard is om een Tesla te rijden... Proefrit in de Model 3 wordt lastig denk ik? Ben wel erg benieuwd of ik kan wennen aan dat kale interieur. Persoonlijk vind ik het interieur van een nieuwe A-klasse, een nieuwe 3-serie of zelfs de nieuwe Mazda 3 nog een stuk mooier dan wat Tesla kan brengen...

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• wfvanputten
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 06:40
Smobbo schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:14:
[...]

De laadpaal aan huis is meestal iets van 1500-2000, dat valt tegenwoordig wel mee.

[...]

Bij bijvoorbeeld directlease.nl kan je het voorschot simpel zien (mits je op de gewone site en niet de mobiele site zit).
Bij 4jr en 30k:
Een c-segment benzine heeft vaak ongv 150-200 euro voorschot. Diesel is 125-150. Hybride is 150. Elektrisch is 75.
Een elektrische auto geeft dus over het algemeen iets meer ruimte in leasebudget.
Okay, I was wrong...

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-08 09:27
Mystikal schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:30:
[...]

Jeuh, vandaag inruilen tegen een BMW x1. Iemand ervaring met deze auto met betrekking tot hogere zit?
En hoe bevalt deze voorloper? :)

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:21

Mystikal

It never hurts to help

LuPo schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:15:
[...]

En hoe bevalt deze voorloper? :)
Deze bevalt stukken beter.Het is een X1 20i Corp Lease automaat. Met 192 pk dus dat wil op zich wel...
Verder is het een 'huur auto' dus er zitten weinig opties in. Ik kwam er vanochtend achter dat ik handmatig mijn binnenspiegel moest dimmen :P .

Maar zit een stuk beter, zijdelingse steun is niet veel, maar wel een hogere zit wat essentieel is voor mij! Ruimte achter mij is wel wat beperkt, kinderzitje kan er eigenlijk niet staan, ivm de voeten die dan klem komen te zitten tussen de stoel en mijn voorstoel. Kofferbak is ruimer, met een '2e ruimte' onder de kofferbak en diepe zijbakken. Beter dus voor de vakantie. Het zal sowieso anders worden, want wij namen altijd erg veel mee (elektrische step of triker en meer van dat soort fratsen... :+ ). Maar prima voor de komende 6 maanden en dan hopelijk de Kodiaq voor de zomervakantie geleverd.

Basement Bios ---- Exo-S

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13:13
@Requiem19 Ben je nou een auto van 60k aan het uitrekenen tegen een salaris in de 1e schijf?

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 13:45

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

t_captain schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:57:
@Requiem19 Ben je nou een auto van 60k aan het uitrekenen tegen een salaris in de 1e schijf?
Ik denk het wel, want met €65k EV kom ik op 229,- netto in het hoogste belastingtarief.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Requiem19
  • Nu online
t_captain schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:57:
In 2019 is de 2e schijf 38,1%. De 3e schijf van 51,75% begint bij 68.508.

Voor mij zou de bijtelling in de 2e schijf vallen. Overigens reken ik dit niet zelf uit, is gewoon de fleetagent tool van Alphabet.

• t_captain
Heb je een belastbaar inkomen bovben de 34k? Dan heb ik slecht nieuws:

https://www.belastingdien...tabel-arbeidskorting-2019

https://www.belastingdien...mene-heffingskorting-2019

Tel maar 11% bij je belastingdruk op.

• Requiem19
  • Nu online
t_captain schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:29:
Heb je een belastbaar inkomen bovben de 34k? Dan heb ik slecht nieuws:

https://www.belastingdien...tabel-arbeidskorting-2019

https://www.belastingdien...mene-heffingskorting-2019

Tel maar 11% bij je belastingdruk op.
Dat gaat over de arbeidskorting toch en niet over het nominale tarief?

Ik kan uiteraard niet checken of de fleetagent tool van Alphabet dit allemaal goed verwerkt heeft...

• t_captain
Stel, je hebt een belastbaar inkomen van 40.000.

Dan is het netto gevolg van 100 euro bijtelling:
* 38,10 belasting in de 2e schijf
* 6,- afbouw arbeidskorting
* 5,15 afbouw algemene heffingskorting

Dus je marginale balastingdruk over die bijtelling is 49,25%. De auto is dus bijna een kwart duurder dan je had berekend.

offtopic:
Werkenden hebben in 2019 een tweeschijvenstelsel. Dik 40% voor minimum-modaal en rond de 50% voor alles boven modaal.

t_captain wijzigde deze reactie 08-01-2019 09:53 (32%)

• Requiem19
  • Nu online
t_captain schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:50:
Stel, je hebt een belastbaar inkomen van 40.000.

Dan is het netto gevolg van 100 euro bijtelling:
* 38,10 belasting in de 2e schijf
* 6,- afbouw arbeidskorting
* 5,15 afbouw algemene heffingskorting

Dus je marginale balastingdruk over die bijtelling is 49,25%. De auto is dus bijna een kwart duurder dan je had berekend.

offtopic:
Werkenden hebben in 2019 een tweeschijvenstelsel. Dik 40% voor minimum-modaal en rond de 50% voor alles boven modaal.
Nogmaals - ik bereken dit niet zelf, dit is gewoon een tool van Alphabet die je maandlasten weergeeft.

Als ik jou goed begrijp vind je dat Alphabet’s tool niet correct is. Dat zou best kunnen...

Ik ben fiscalist bij een Big 4, maar alleen indirecte belastingen. Maar omdat je zo streng bent zal ik het wetboek er vandaag eens bijpakken en alles doorrekenen. Als Alphabet’s tool niet klopt is dat wel een flatertje uiteraard en krijgen ze een lief mailtje van mij.

• t_captain
Requiem19 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Nogmaals - ik bereken dit niet zelf, dit is gewoon een tool van Alphabet die je maandlasten weergeeft.

Als ik jou goed begrijp vind je dat Alphabet’s tool niet correct is. Dat zou best kunnen...

Ik ben fiscalist bij een Big 4, maar alleen indirecte belastingen. Maar omdat je zo streng bent zal ik het wetboek er vandaag eens bijpakken en alles doorrekenen. Als Alphabet’s tool niet klopt is dat wel een flatertje uiteraard en krijgen ze een lief mailtje van mij.
Ik zou eerder naar een tool van een salarisverwerker gaan dan naar een tool van een leasemaatschappij. Dit is mijn go-to-tool: https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
[...]

Er staat waarscheinlijk bij Alphabet dat je geen rechten kan ontlenen aan de getoonde bijtelling bedragen. Voor de LM is het natuurlijk gunstig als je een zo duur mogelijke auto neemt, want duurdere auto = meer marge.

Alle LM bijtelling calculators die ik heb gezien, laten alleen de IB zien, zonder afbouw AK en AHK. Het makkelijkst bijtelling berekenen is op je loonstook bijzonder tarief bekijken. Dat is namelijk de marginale belastingdruk bij je huidige salaris.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14:10
Deze tool heeft de optie om wél alles mee te nemen (zoals AHK): https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Hmmbob wijzigde deze reactie 08-01-2019 14:04 (4%)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• LuPo
[...]

Als fiscalist zou je toch verwachten dat je iets meer moeite zou doen. Maar wie ben ik..

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 13:45

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Vandaag te horen gekregen dat mijn Grand C4 SpaceTourer een paar weken uitstel heeft. Voorlopige datum stond op 21 januari. Maar dat is nu 12 februari. :(

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-08 19:45
Hi allen,

Mijn vriendin is aan het kijken voor een nieuwe lease-auto. Ze rijd nu een Peugeot 108.
We kijken naar B-segmenters of (goedkope) C-segmenters.
Budget: EUR 510,- ex. brandstof / 60 maanden

Op de shortlist voor nu:

1. VW Polo Highline Business R (a EUR 23240,-)
- 95PK benzine handbak
- Extra losse opties: licht- en zichtpakket en Active Info Display (EUR 204,- + EUR 368,-).
- Belangrijkste extra opties t.o.v. Comfortline Business: R-pakket exterieur, 16' velg, ramen getint,
sportstoel/comfortstoelen voor, sfeerverlichting interieur, onderstel anders (oa 15mm verlaagd), airco
automatisch.

Totaal EUR 23812,-

2. VW Polo Comfortline Business (a EUR 21465,-)
-95PK benzine handbak
-Extra opties: licht- en zichtpakket en Active Info Display (EUR 204,- + EUR 368,-).

Totaal EUR 22037,-

Bovenstaande hebben we bij elkaar geklikt en komt uit op max. EUR 195,- in de maand aan bijtelling.
De Polo is qua auto al een prima vooruitgang t.o.v. de huidige leaseauto.
Wat zijn nu de leuke alternatieven, die vergelijkbaar zijn qua 'auto' en prijs/bijtelling?

Al genoteerd...

B-segment:
- Seat Ibiza
- Ford Fiesta

C-segment:
- VW Golf / T-Roc
- Ford Focus

Dank allen! :)

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-08 22:06

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

T-Roc is volgens mij B-segment en gebaseerd op de Polo

Mission all-electric started

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
-Muncky- schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:39:
Hi allen,

Mijn vriendin is aan het kijken voor een nieuwe lease-auto. Ze rijd nu een Peugeot 108.

Op de shortlist voor nu:

- 95PK benzine handbak
- Extra losse opties: licht- en zichtpakket en Active Info Display (EUR 204,- + EUR 368,-).
- Belangrijkste extra opties t.o.v. Comfortline Business: R-pakket exterieur, 16' velg, ramen getint,
sportstoel/comfortstoelen voor, sfeerverlichting interieur, onderstel anders (oa 15mm verlaagd), airco
automatisch.

Totaal EUR 23812,-

-95PK benzine handbak
-Extra opties: licht- en zichtpakket en Active Info Display (EUR 204,- + EUR 368,-).

Totaal EUR 22037,-

Bovenstaande hebben we bij elkaar geklikt en komt uit op max. EUR 195,- in de maand aan bijtelling.
Wat zijn nu de leuke alternatieven, die vergelijkbaar zijn qua 'auto' en prijs/bijtelling?

Al genoteerd...

B-segment:
- Seat Ibiza
- Ford Fiesta

C-segment:
- VW Golf / T-Roc
- Ford Focus

De Skoda Scala is wel een leuke als je nog een paar maanden kan wachten. Dan is toch wat meer auto dan een Polo of andere B segmenter, maar zal iets minder duur zijn als de "volwaardige" C segmenters (Golf, Octavia, Focus, i30, 308, etc.)
revolution-nl schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:53:
T-Roc is volgens mij B-segment en gebaseerd op de Polo
Nee, is echt wel C en gebaseerd op de Golf. T-cross is B segment (samen met de Seat Arona,)

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-08 10:57

Mad-Matt

TheDoctor#2181

-Muncky- schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:39:
Hi allen,

Op de shortlist voor nu:

- 95PK benzine handbak
automatisch.

Totaal EUR 23812,-

-95PK benzine handbak

Totaal EUR 22037,-

Al genoteerd...

B-segment:
- Seat Ibiza
- Ford Fiesta

C-segment:
- VW Golf / T-Roc
- Ford Focus

Ik heb sinds een paar maanden m'n eerste Seat en ik moet zeggen dat die enorm goed bevalt. (komend uit een Audi)
Met de auto's die jij op je lijstje heb staan, zou ik als eerst kijken naar de Ibiza of eventueel de Arona.
Erg leuke auto's en net wat goedkoper dan de VW, dus meer opties mogelijk.

D3 Profile D3 XP Ladder

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-08 22:06

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

AndRo555 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:55:
[...]

Nee, is echt wel C en gebaseerd op de Golf. T-cross is B segment (samen met de Seat Arona,)
My bad.. 1x meegereden in zo'n ding.. het interieur vond ik Polo waardig (zoveel hard plastic)

Mission all-electric started

• AndRo555
  • Nu online
revolution-nl schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 22:29:
[...]

My bad.. 1x meegereden in zo'n ding.. het interieur vond ik Polo waardig (zoveel hard plastic)
Dat klopt wel, ik heb een paar maand geleden ook in zo een gereden. Volgens mij doet die zelfs onder voor de huidige polo wanneer het op harde plastics aankomt. Ook geen multi-link achterophanging wat je wel hebt op de sterkere Golf's.
Al bij al echt een auto waar de stijl toch echt bovenaan de prioriteiten zat.

• JayRune
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-08 21:04
Met veel enthousiasme een VW T-Roc 1.5 TS Sport besteld op 14-09. De verwachte levertijd was eind januari inmiddels een bericht gekregen dat dit begin juni 2019 wordt. Wat een bizar lange levertijd!

• MadGlobox
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16-08 11:20
JayRune schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:07:
Met veel enthousiasme een VW T-Roc 1.5 TS Sport besteld op 14-09. De verwachte levertijd was eind januari inmiddels een bericht gekregen dat dit begin juni 2019 wordt. Wat een bizar lange levertijd!
Eind Januari is natuurlijk ook niet mogelijk :D

• Hmmbob
MadGlobox schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:15:
[...]
Eind Januari is natuurlijk ook niet mogelijk :D
Voor een auto die in september besteld is? :?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• MadGlobox
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16-08 11:20
Hmmbob schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:40:
[...]

Voor een auto die in september besteld is? :?
Oeps, ik las over de datum heen :+ ik dacht besteld op de datum van posten.

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-08 17:48
Zijn er mensen hier die een Golf GTE rijden? ik zie mezelf heel eerlijk gezegd niet vaak stekkeren en ben benieuwd naar wat je dan als gemiddeld verbruik kunt rijden.

• jongetje
  • Laatst online: 13:34
Franco10 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:17:
Zijn er mensen hier die een Golf GTE rijden? ik zie mezelf heel eerlijk gezegd niet vaak stekkeren en ben benieuwd naar wat je dan als gemiddeld verbruik kunt rijden.
Als je niet wilt stekkeren zou ik geen GTE gaan rijden... Dan is het hele concept van een plugin weg en heb je een hele zware benzine auto over. (als je werkgever dat al goed vind dat je zo goed als op benzine rijdt).

• doc
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-08 13:38
Requiem19 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:03:
[...]

Ik had de autopilot optie (nog) niet aangevinkt. Dan kom je uit op cataloguswaarde 58k. Tegen 38,1% betaal je dan 124 euro bijtelling. Koopje.

Maar autopilot is wel must have eigenlijk. De euro's boven de 50k tellen wel pijnlijk hard mee helaas. Met autopilot kom ik op 65k. Bijtelling 173 euro. Nog steeds niet slecht.

[...]
Autopilot kan je ook als optie nemen, is dan wel duurder, maar minder bijtelling, dus dat kan schelen

Me Tarzan, U nix!

• jongetje
doc schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:29:
[...]

Autopilot kan je ook als optie nemen, is dan wel duurder, maar minder bijtelling, dus dat kan schelen
Hoe bedoel je minder bijtelling? Opties tellen gewoon mee voor de waarde van de auto. Alleen accessoires die achteraf worden toegevoegd (na dat de auto uit de fabriek komt) tellen niet mee voor de bijtelling.

jongetje wijzigde deze reactie 10-01-2019 18:48 (6%)

• doc
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-08 13:38
jongetje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:48:
[...]

Hoe bedoel je minder bijtelling? Opties tellen gewoon mee voor de waarde van de auto. Alleen accessoires die achteraf worden toegevoegd (na dat de auto uit de fabriek komt) tellen niet mee voor de bijtelling.
Sorry, als accessoire idd. Je kan auto-pilot achteraf laten activeren. Beste is dus afleveren zonder auto-pilot en dan daarna pas activeren. Kan de belastingdienst ook nooit zeuren.

Me Tarzan, U nix!

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:00
Ik mag me dan ook (eindelijk) melden in dit topic *O* :)F

Helaas vind ik het op het eerste gezicht alleen wel flink tegenvallen allemaal :-(

Rijd nu een Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 81 kW GreenLine.
Laatste tijd zit ik dichter bij huis, dus heeft werkgever besloten dat ik op benzine verder moet (prima).

Nu is al jaar op jaar de lease regeling versoberd :'( waardoor ik nog maar een leasebudget van € 612,- toegewezen heb gekregen. Gelijkwaardig rijden zit er dus helaas niet meer in, maar dat kan ik wel naast mij neerleggen. Immers rijd ik de auto alleen nog maar zakelijk en niet privé.

Maar wat is nou een beetje leuke auto om te leasen?
Uitgangspunt bij ons is: benzine, 25k km/jaar op basis van 60 maanden en max 121 g / km CO2 uitstoot
Metaallak is verplicht.

Naast zelf een auto samen stellen, kan ik ook voor de "standaard auto" kiezen. In mijn geval een Ford Focus 1.0 125pk Titanium Business Wagon. An sich een prima auto, maar waar ik wel mee zit.
Als ik inlog via LeasePlan en deze auto zelf selecteer (zonder opties!) geeft de site aan dat ik een eigen NETTO bijdrage heb van om en nabij 160 euro / maand :X |:(
Iemand toevallig ervaring hoe dit kan?

Heb LeasePlan al gebeld en die geven aan dat ik dan maar een andere auto moet kiezen als ik geen 160 euro / maand (voor woon-werk verkeer) wil betalen :+ In de autoregeling staat overigens niks over een eigen bijdrage als je de norm auto kiest... Volgens LeasePlan zou ik dan ook 160 euro / maand betalen. Vraag staat intern al uit hoe dit kan >:)

Wat overigens wel weer "raar" is, is dat als ik via LeasePlanDirect dezelfde auto samenstel met 60 maanden, 25k km/jaar en vele opties, dat ik ergens rond de 585 euro / maand uitkom. Offerte heb ik ook al in mn mailbox zitten :*) En als ik 'm kaal zou samen stellen, dan zou ik rond de 545 euro / maand uit.

Maargoed, iemand tips of ideeën die je voor max 612 euro kan leasen?

• jongetje
@BastaRhymez is dat niet de netto bijtelling voor als je privé gaat rijden?

Wat betreft de auto zou je ook kunnen kijken naar de skoda scala, heb je een volledig nieuw model.

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:00
jongetje schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:28:
@BastaRhymez is dat niet de netto bijtelling voor als je privé gaat rijden?

Wat betreft de auto zou je ook kunnen kijken naar de skoda scala, heb je een volledig nieuw model.
ik rijd alleen zakelijk en houd een gesloten km registratie bij
dit heb ik ook binnen de omgeving van leaseplan aangezet. Anders komt er nog een veel hoger bedrag uit...

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23-08 21:25
heb je niet toevallig tankpas, verzekering, winterbanden, vervangend vervoer vergeten aan te vinken?
maar goed, is je leasebudget incl of ex brandstof?

Life is too short to drive boring cars

• marti28
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 11:45
@BastaRhymez Wellicht kun je ons wat meer info geven? Check even de start post. Mijn stevig aangeklede Octavia 1.0TSI automaat kost namelijk ongeveer €600 ex brandstof, 40k per jaar, 4 jaar.

Dus hoezo is gelijkwaardig rijden niet mogelijk...?

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23-08 07:48

loewie1984

music addict! pizza monster!!

In zijn algemeen is het maar karig geworden allemaal. Budgetjes van 6 a 700 euro. Daar eten de honden toch geen brood van. We worden toch met zijn allen beetje bij beetje uitgekleed door onze overheid. Jaar na jaar komt het gelijkwaardig rijden steeds verder onder druk te staan.

Werkgevers indexeren de leasebudgetten niet naar rato dat de belastingdruk stijgt door co2 belastingen etc.

Ik zat voor de grap even te kijken naar suv's in het premium segment. Ik rij zelf sinds september '18 een Volvo XC40. Maar een leuk aangeklede X1, Q3, Tiguan is gewoon niet meer leuk. De Nederlandse staat lacht zich kapot. Eerst 15k BPM aftikken om vervolgens 30k bijtelling te ontvangen op zo'n auto. Dan kun je zeggen, ja als je zo'n auto kan betalen verdien je het om belasting af te tikken, maar ik vind de verhoudingen ver te zoeken.

Bedoel ik klaag niet, in mijn geval was het een bewuste keuze. De auto koste 60k, 22% bijtelling is 1100 bruto per maand / 550 netto, maar als je toch maar gewoon een simpele Octavia wilt leasen is het ook al niet meer leuk. Laat staan een golf variant. Met beide auto's kun je zo de 30 tot 40k cataloguswaarde aan tikken. Dat is voor de gewone man toch niet meer te doen en dat zijn nog wel de auto's met de meeste 'bang for buck'.

discogs

• Z___Z
  • Niet online
loewie1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:25:
In zijn algemeen is het maar karig geworden allemaal. Budgetjes van 6 a 700 euro. Daar eten de honden toch geen brood van. We worden toch met zijn allen beetje bij beetje uitgekleed door onze overheid. Jaar na jaar komt het gelijkwaardig rijden steeds verder onder druk te staan.

Werkgevers indexeren de leasebudgetten niet naar rato dat de belastingdruk stijgt door co2 belastingen etc.

Ik zat voor de grap even te kijken naar suv's in het premium segment. Ik rij zelf sinds september '18 een Volvo XC40. Maar een leuk aangeklede X1, Q3, Tiguan is gewoon niet meer leuk. De Nederlandse staat lacht zich kapot. Eerst 15k BPM aftikken om vervolgens 30k bijtelling te ontvangen op zo'n auto. Dan kun je zeggen, ja als je zo'n auto kan betalen verdien je het om belasting af te tikken, maar ik vind de verhoudingen ver te zoeken.

Bedoel ik klaag niet, in mijn geval was het een bewuste keuze. De auto koste 60k, 22% bijtelling is 1100 bruto per maand / 550 netto, maar als je toch maar gewoon een simpele Octavia wilt leasen is het ook al niet meer leuk. Laat staan een golf variant. Met beide auto's kun je zo de 30 tot 40k cataloguswaarde aan tikken. Dat is voor de gewone man toch niet meer te doen en dat zijn nog wel de auto's met de meeste 'bang for buck'.
De overheid behaalt hiermee wel z'n doel. Namelijk mensen in zuinigere auto's laten rijden (dus niet SUV's). Het zijn vooral SUVs die veel duurder zijn geworden. Een 3 Serie heeft dit jaar niet meer BPM dan vorig jaar. Dat de 3 serie veel duurder is geworden licht toch echt aan BMW die de netto prijs heeft verhoogt. Veel fabrikanten wijzen naar de belastingdienst, maar als ik veel "normale" auto's vergelijk met vorig jaar, komt de prijsstijging voornamelijk door de stijging van netto prijzen.

Onze leasebudgetten zijn de afgelopen 6 jaar niet geïndexeerd. Dus met inflatie meegerekend hebben we nu gewoon minder leasebudget....

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23-08 23:06
De overheid is een vertegenwoordiging van de politieke partijen en die partijen kiezen voor de standpunten van de meerderheden. Er zijn meer mensen zonder dan met een leaseauto en bij de mensen zonder leaseauto is vaak nog wel wat afgunst. Tel uit je winst en pak die extra belasting inkomsten.

22% is teveel, deskundigen zijn van mening dat een bijtelling van ca 12% redelijk is.

alles kan off-topic

• loewie1984

loewie1984

Z___Z schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:32:
[...]

De overheid behaalt hiermee wel z'n doel. Namelijk mensen in zuinigere auto's laten rijden (dus niet SUV's).
Ja, de overheid heeft vooral lol in het afpakken waar mensen hard voor werken. Alle geneugten des levens worden de nek om gedraaid omwille van drogredenen waarvan de daadwerkelijke motieven niet duidelijk zijn. Maar dat is een andere discussie.

Misschien komen die gele hesjes in de auto toch nog een keer van pas :P

discogs

• Z___Z
  • Niet online
loewie1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Ja, de overheid heeft vooral lol in het afpakken waar mensen hard voor werken. Alle geneugten des levens worden de nek om gedraaid omwille van drogredenen waarvan de daadwerkelijke motieven niet duidelijk zijn. Maar dat is een andere discussie.

Misschien komen die gele hesjes in de auto toch nog een keer van pas :P
Iedereen z'n eigen mening natuurlijk, maar ik vind zelf dat de Nederlandse overheid geen slecht beleid heeft. Het belastinggeld wordt misschien niet overal even efficiënt uitgegeven, maar er zijn weinig landen die het beter doen. Ofwel er zijn weinig andere landen waar ik liever zou willen wonen dan Nederland vanwege de overheid/belastingdruk etc.

Overigens als je een auto van 60k kan leasen, heb je zelf waarschijnlijk ook weinig te klagen.

Om on-topic te blijven, het lijkt me goed als iedereen weer een lage auto gaat rijden. Want als iedereen een SUV gaat rijden is het voordeel van de SUV weg, namelijk dat je makkelijker over het overige verkeer heen kan kijken. Blijft alleen de ineffientie van de hoge auto over...

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22-07 23:17
Franco10 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:17:
Waarom zie je jezelf dat niet doen?
Ik rijd een V60 PHEV en probeer juist zo veel mogelijk te stekkeren...

Bij winkelcentra lekker mooie vrije plaatsen, pretparken lekker vooraan parkeren, elektrisch rijdt het prima in de stad.

Op de snelweg rijd ik wel altijd op diesel... En stoplichtsprintje af en toe >:)
GTE is zeker niet langzaam.
loewie1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:25:

Helemaal mee eens!
Ankona schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:47:
De overheid is een vertegenwoordiging van de politieke partijen en die partijen kiezen voor de standpunten van de meerderheden. Er zijn meer mensen zonder dan met een leaseauto en bij de mensen zonder leaseauto is vaak nog wel wat afgunst. Tel uit je winst en pak die extra belasting inkomsten.

22% is teveel, deskundigen zijn van mening dat een bijtelling van ca 12% redelijk is.
Dan zit je op een verjaardag met mensen die niet weten dat ik een leaseauto heb.

"Ja die mensen met leaseauto's moeten ze een aanpakken, zo weinig aan bijtelling betalen en dan nog gratis mogen tanken voor vakanties! Wij moeten toch ook brandstof betalen, bijtelling betaal je alleen voor de auto, niet voor de brandstof."

Ik heb even haarfijn uitgelegd dat nbijtelling niet de enige kostenpost is, daarnaast betaal ik uit een persoonlijk budget ook het leasebedrag en neem ik 2 uur reistijd voor lief. Die reistijd mag best een voordeel tegenover staan toch!? Ik investeer tijd, en dan mag ik er beter van worden. Als jij 40 uur werkt mag jij toch ook best meer verdienen dan dat je 20 uur werkt? Je investeert tijd en dat levert geld op...
Ik heb even voorgerekend dat een C segmenter zo een 700-900 euro netto kost per maand om te rijden.

- Bijtelling
- Netto leasebedrag a 19 cent per km
- Restant leasebedrag tegen 42% belasting

Youtube: DashcamNL

• loewie1984

loewie1984

dfrenner schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:53:
Ik investeer tijd, en dan mag ik er beter van worden. Als jij 40 uur werkt mag jij toch ook best meer verdienen dan dat je 20 uur werkt?
Ook dat is een andere discussie maar ben het wel met je eens. Ik heb bijzonder veel respect voor mensen die 1 a 2 uur enkele reis per dag voor lief nemen. Ik heb 12 jaar als consultant gewerkt waarin het laatste jaar structureel buiten mijn provincie (Limburg) ik moest elke dag 'de provincie' uit rijden voor werk waar ik van overtuigd ben ik ook binnen de provincie uit had kunnen voeren.

In de overstap naar deze nieuwe werkgever heb ik in de loononderhandelingen meegenomen dat ik een week per maand extra in de auto ging zitten en ik vond dat dat niet alleen maar van mijn kant kon komen.

Uiteraard is dit een wisselwerking tussen werkgever en werknemer en moet een van de twee partijen zo 'gek' zijn om daar in mee te gaan. Je kan als werkgever zeggen "Ja hallo jij kiest er toch zelf voor om bij ons te komen werken, weet dan ook dat je veel moet reizen", van de andere kant als ze dat zeiden hadden ze waarschijnlijk minder medewerkers. Vanuit de werknemer gezien is het andersom precies hetzelfde ook die maakt een bewuste afgewogen keuze om bijvoorbeeld meer reistijd voor lief te nemen voor bijvoorbeeld een leukere klus, gepaard met een financiële ontwikkeling.

Maar zeker voor consultants is een auto een verlengstuk van je kantoor. Mag dat dan een fatsoenlijk kantoor zijn!

discogs

• Sunri5e
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22-08 14:22
Zojuist een offerte binnengekregen voor een model 3.

- Tesla Model 3 Long-Range Dual Motor AWD Launch Version Solid Black
- Looptijd van 60 maanden
- 30.000km per jaar
- Vervangend vervoer
- €150,- eigen risico
- Pechhulp binnen- en buitenland

Leaseprijs €860,- per maand. Nette aanbieding of niet?

• dfrenner
Sunri5e schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:49:

- 30.000km per jaar
- Vervangend vervoer
- €150,- eigen risico

Ik had meer verwacht... niet bij de grote leasemij’s denk ik?

Maar wat doet de bijtelling uiteindelijk? Met het
Deel boven de 50k?

• marti28
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 11:45
Wow, dat is een nette aanbieding! De Kona van een collega zit op 780 met 35k op 60 maanden. Schat zo in dat 30k op 60 maanden die Kona rond de 730 zit, die dat is maar weinig verschil.

Een probleem alleen, nu ik die prijs weet wil ik m'n huidige lease bak nog sneller kwijt... Moet alleen nog 3 jaar :(. Iemand een Octavia DSG hebben? Hahaha

• Sunri5e
dfrenner schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:45:
[...]

Ik had meer verwacht... niet bij de grote leasemij’s denk ik?

Maar wat doet de bijtelling uiteindelijk? Met het
Deel boven de 50k?
Bij de lokale autodealer. Maar die zitten volgens mij ook weer ergens aangesloten.

Over de bijna 10.000 euro boven de 50k wordt 22% gesteld. Daarbij is mijn leasebudget 600 euro in de maand dus ik pak 260 euro eigen bijdrage. In totaal kom ik dan op 295 euro netto in de maand uit. Nog steeds minder dan een Volvo v40 diesel van 35k fiscale waarde.

• Sunri5e
Levertijd is trouwens eind april. Nu nog even snel zonnepanelen laten leggen.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14:21

- 30.000km per jaar
- Vervangend vervoer
- €150,- eigen risico

Bij de grote jongens is hij rond de 1100-1200, dus dat is een bijzonder goede aanbieding.
Zo goed dat ik zou twijfelen aan de juistheid :+

• Sunri5e
Smobbo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:38:
[...]

Bij de grote jongens is hij rond de 1100-1200, dus dat is een bijzonder goede aanbieding.
Zo goed dat ik zou twijfelen aan de juistheid :+
Ik heb het zowel zwart op wit in een offerte als telefonisch te horen gekregen van de verkoper. Hij gaf aan dat deze auto's waardevast en onderhoudsarm zijn.

• Smobbo
Sunri5e schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:41:
[...]

Ik heb het zowel zwart op wit in een offerte als telefonisch te horen gekregen van de verkoper. Hij gaf aan dat deze auto's waardevast en onderhoudsarm zijn.
Zo, dat is nice! Ik ga toch ook maar eens opnieuw rondkijken :o

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 10:04
Ik heb een KIA Ceed Sportswagon 1.4 T-GDI GT-Line in Flame Blue besteld.

213e in de maand, 558e bruto ex brandstof, en gigantisch compleet uitgerust.

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13:47

- 30.000km per jaar
- Vervangend vervoer
- €150,- eigen risico

Weet je de prijs van 40k/4j toevallig ook? :o

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Sunri5e
Faddermakker schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Weet je de prijs van 40k/4j toevallig ook? :o
Nee, ik heb alleen de offerte voor deze looptijd en km's opgevraagd.

• RichieB
  • Laatst online: 09:39

- 30.000km per jaar
- Vervangend vervoer
- €150,- eigen risico

Is dit inclusief of exclusief BTW? Ik gok het laatste, anders is het echt bizar goedkoop.

• Sunri5e
RichieB schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:37:
[...]

Is dit inclusief of exclusief BTW? Ik gok het laatste, anders is het echt bizar goedkoop.
Ex natuurlijk. Het is een zakelijke lease.

• Hmmbob
RichieB schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:37:
[...]

Bizar goedkoop? Directlease zit er met 899 niet ver boven toch? Zit alleen nog geen "brandstofcomponent" bij.

https://directlease.nl/le...=&options[optionsRemoved]=

• Sunri5e
Hmmbob schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:47:
[...]

Bizar goedkoop? Directlease zit er met 899 niet ver boven toch? Zit alleen nog geen "brandstofcomponent" bij.

https://directlease.nl/le...=&options[optionsRemoved]=
Daar betaal je 21 cent per meer gereden KM's als van tevoren afgesproken. In mijn offerte is dat 11 cent. Echt een groot verschil.

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:19
marti28 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:47:
@BastaRhymez Wellicht kun je ons wat meer info geven? Check even de start post. Mijn stevig aangeklede Octavia 1.0TSI automaat kost namelijk ongeveer €600 ex brandstof, 40k per jaar, 4 jaar.

Dus hoezo is gelijkwaardig rijden niet mogelijk...?
@BastaRhymez Hier hetzelfde, een prima aangeklede Octavia 1.0TSI automaat, (niet de combi) voor grofweg ~600 euro per maand (lease). voor mij is het 35k en 4 jaar ex brandstof.

• RichieB
Hmmbob schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:47:
[...]

Bizar goedkoop? Directlease zit er met 899 niet ver boven toch?
Ik zei dat een leasebedrag van €860 inclusief BTW bizar goedkoop zou zijn. Ex btw is het prima, maar niet meer bizar. :+ Ik heb 5 jaar een V60 PIH gereden in eigen beheer en de totale kosten waren per maand €865 ex btw ex brandstof. Inclusief brandstof (elektra + diesel) kwam het uit op €985 ex btw. En ik denk dat de Model 3 een veel leukere auto is!

RichieB wijzigde deze reactie 12-01-2019 15:12 (27%)

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:18
Lensent schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:02:

Heel netjes en hele mooie auto. Snap niet dat niet meer mensen voor de ceed gaan. Echt top prijs kwaliteit verhouding. Vanmorgen de Ceed gezien en ziet er super uit. Ook bizar veel opties.

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 10:04
Wackmack schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:20:
[...]

Heel netjes en hele mooie auto. Snap niet dat niet meer mensen voor de ceed gaan. Echt top prijs kwaliteit verhouding. Vanmorgen de Ceed gezien en ziet er super uit. Ook bizar veel opties.
Houden zo, ik voel me spekkoper iig!
Proefrit was ook super.

• AndRo555
  • Nu online
Wackmack schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:20:
[...]

De nieuwe Cee'd is echt een mooie auto, maar ook echt duur in aankoopprijs. Op 400 euro na even duur als een Golf Variant met dezelfde opties. (toch hier in België)

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij zag ik hier laatst iemand die een Focus had besteld. Klopt het dat de fiscale waarde heel laag is, en de meeste opties als accessoire worden aangemerkt?
Als ik een Focus Titanium business wagon helemaal volhang op de Ford configurator kom ik op een fiscale waarde van € 30.600, en een cataloguswaarde van ruim € 38k.
Als ik datzelfde bij elkaar klik op de directlease pagina, kom ik op een fiscale waarde van iets meer dan € 37k.
Voor ruim 30k vind ik de Focus best een leuke optie, maar ik ga hem niet volhangen tot 38k om tot een vergelijkbare uitrusting te komen als andere kandidaten....

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:14

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

gwystyl schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:26:
Volgens mij zag ik hier laatst iemand die een Focus had besteld. Klopt het dat de fiscale waarde heel laag is, en de meeste opties als accessoire worden aangemerkt?
Als ik een Focus Titanium business wagon helemaal volhang op de Ford configurator kom ik op een fiscale waarde van € 30.600, en een cataloguswaarde van ruim € 38k.
Als ik datzelfde bij elkaar klik op de directlease pagina, kom ik op een fiscale waarde van iets meer dan € 37k.
Voor ruim 30k vind ik de Focus best een leuke optie, maar ik ga hem niet volhangen tot 38k om tot een vergelijkbare uitrusting te komen als andere kandidaten....
Die fiscale waarde klopt niet, bijvoorbeeld een panodak als accessoire?!?

www.google.nl

• desmond
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:08
RichieB schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:09:
[...]

Ik zei dat een leasebedrag van €860 inclusief BTW bizar goedkoop zou zijn. Ex btw is het prima, maar niet meer bizar. :+ Ik heb 5 jaar een V60 PIH gereden in eigen beheer en de totale kosten waren per maand €865 ex btw ex brandstof. Inclusief brandstof (elektra + diesel) kwam het uit op €985 ex btw. En ik denk dat de Model 3 een veel leukere auto is!
(€985-€865 = ) €120 Brandstofkosten per maand is erg weinig. Hoeveel kilometers rijd je?

Als vuistregel houd ik voor 100% EV een brandstofbesparing van 70% aan. Stekkeren is dus veel goedkoper, maar het kost wel wat natuurlijk.

• RichieB
desmond schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:00:
[...]

(€985-€865 = ) €120 Brandstofkosten per maand is erg weinig. Hoeveel kilometers rijd je?
Mijn woon-werk-woon verkeer was toen 35km die ik compleet op elektra reed. Dus diesel gebruikte ik alleen voor langere ritten die sporadisch voor kwamen. Gemiddeld zat ik rond de 20k km per jaar. Dus ja, hybride rijden was best goedkoop.

• LuPo

Hoe kom je aan €213 bijtelling per maand? Als ik de configurator start begint jouw versie bij €32.040 (versie en kleur geselecteerd). Afhankelijk van je inkomen zit je volgens mij altijd hoger qua netto bijtelling. Je vergeet de afbouw heffingskortingen mee te nemen.

Voorbeeld: met €40.000 jaarinkomen kost de auto €289 per maand.

Zie: https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:37

JB

Cédric roelt!

MisteRMeesteR schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:54:
[...]

Die fiscale waarde klopt niet, bijvoorbeeld een panodak als accessoire?!?
Dat kan achteraf. Werd mij toen wel afgeraden ivm kans op lekken etc. maar het kan zeker.

https://www.webasto.com/n...ystemen-voor-fabrikanten/

JB wijzigde deze reactie 14-01-2019 15:44 (12%)

Mijn boefje is liev!

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23-08 21:25
En de vraag natuurlijk of LM het toelaat.. Bij mij is bijv niets toegelaten :( maar ik heb wel een klein stickertje geplakt.. :D

Life is too short to drive boring cars

• jongetje
Zou wat zijn als je een auto koopt voor 5000euro (of eigenlijk alleen een chasis met bromer motortje, minibandjes, klapstoeltjes en alles zo simpel mogelijk en die in Nederland volledig ombouwt met een nieuwe motor, versnellingsbak, luxe stoelen, panoramadak, navigatie met Hi-Fi audio etc. De vraag is hoever je hiermee kunt gaan als fabrikant voor een zo laag mogelijke bijtelling. Is een beetje zoals http://saabyoungtimerlease.nl/ waarbij een minimaal 15 jaar oude SAAB helemaal wordt vernieuwd van de motor t/m lak, stoelen en navigatie. En vervolgens rond de 80euro bijtelling betalen...

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dan een zo goed als nieuwe 9-5 Viggen station rijden ofzo :D
Je betaalt je ws alleen blauw aan brandstofvoorschot en ingecalculeerd onderhoud. Zijn toch refurb onderdelen enzo. Maar qua bijtelling is het idd een lachertje :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10:27

qadn

Pinnacle of Perversion

The Eagle schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:28:
En dan een zo goed als nieuwe 9-5 Viggen station rijden ofzo :D
Je betaalt je ws alleen blauw aan brandstofvoorschot en ingecalculeerd onderhoud. Zijn toch refurb onderdelen enzo. Maar qua bijtelling is het idd een lachertje :D
Ik zocht op de website nog wel een kosten-indicatie.
Ik snap dat het een individuele berekening is, maar een ongeveer zou handig zijn om te weten.
Best mooie auto's, en als zei de risico's pakken qua onderhoud ook wel aantrekkelijk.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• dfrenner
LuPo schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:25:
[...]

Hoe kom je aan €213 bijtelling per maand? Als ik de configurator start begint jouw versie bij €32.040 (versie en kleur geselecteerd). Afhankelijk van je inkomen zit je volgens mij altijd hoger qua netto bijtelling. Je vergeet de afbouw heffingskortingen mee te nemen.

Voorbeeld: met €40.000 jaarinkomen kost de auto €289 per maand.

Zie: https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
Het zijn de heffingskortingen die erin hakken...

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:22
dfrenner schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 07:01:
[...]

Het zijn de heffingskortingen die erin hakken...
Wauw, inderdaad zeg. Net voor de grap even gekeken wat een 45k auto zou kosten...

Fiscale bijtelling Bruto € 825
Fiscale bijtelling Netto € 330
Minder heffingskorting € 86
Totaal Netto: € 416

FireDrunk wijzigde deze reactie 15-01-2019 09:45 (10%)

Even niets...

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:37

JB

Cédric roelt!

jongetje schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:29:
Zou wat zijn als je een auto koopt voor 5000euro (of eigenlijk alleen een chasis met bromer motortje, minibandjes, klapstoeltjes en alles zo simpel mogelijk en die in Nederland volledig ombouwt met een nieuwe motor, versnellingsbak, luxe stoelen, panoramadak, navigatie met Hi-Fi audio etc. De vraag is hoever je hiermee kunt gaan als fabrikant voor een zo laag mogelijke bijtelling. Is een beetje zoals http://saabyoungtimerlease.nl/ waarbij een minimaal 15 jaar oude SAAB helemaal wordt vernieuwd van de motor t/m lak, stoelen en navigatie. En vervolgens rond de 80euro bijtelling betalen...
Dat is nou net de de sport! 5-10K niet AF-fabriek is zo voor elkaar en erg lekker in de bijtelling :)

Mijn boefje is liev!

• dfrenner
FireDrunk schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:44:
[...]

Wauw, inderdaad zeg. Net voor de grap even gekeken wat een 45k auto zou kosten...

Fiscale bijtelling Bruto € 825
Fiscale bijtelling Netto € 330
Minder heffingskorting € 86
Totaal Netto: € 416
Dat valt nog mee, als ik hier kijk:
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Met 40-55k inkomen:
€ 314 netto
€ 406 netto incl. heffingen

Verschil van 92 euro.... NETTO... :/

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:55

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Als men dieper op bijtelling etc. in wil gaan is het beter om daarover in Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 verder te gaan.

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• DeluxZ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:15

DeluxZ

Livin' the good life

Mooie auto. Gisteren de KIA dealer gebeld om te informeren naar de ProCeed. Ze vertelde mij dat ze deze zeer binnenkort binnen krijgen in de 1.4 T-GDI GT-Line DCT (automaat). Zodra die er is zouden ze mij bellen om een proefrit te plannen :9~

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, webontwikkeling C# / ASP.NET MVC of Embedded. DM voor info. ]|[

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DeluxZ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Mooie auto. Gisteren de KIA dealer gebeld om te informeren naar de ProCeed. Ze vertelde mij dat ze deze zeer binnenkort binnen krijgen in de 1.4 T-GDI GT-Line DCT (automaat). Zodra die er is zouden ze mij bellen om een proefrit te plannen :9~
Mooi ding. Ik ben alleen benieuwd naar het verschil met de gewone Ceed sportswagon. Ik zie dat hij er pas vanaf GT-line is, dus de uitrusting zal wel vrij compleet zijn, maar alsnog is het een stevige meerprijs tov de SW met dezelfde uitrusting(snaam) voor een iets sportievere lijn.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Fjeze
  • Laatst online: 10:16
DeluxZ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Ik heb ook interesse in de ProCeed, echter wist de dealer in Den Bosch mij vrij weinig te vertellen... Bij welke dealer komt dit model in de showroom? En enig idee op welke termijn?

Ik heb interesse in de 1.4 GT-PlusLine DCT

Fly or Die

• The Eagle

The Eagle

Die Kia dealer in Den Bosch ben ik 1x geweest. Wat een aanfluiting van een dealerschap is dat :(
Ik zou een willekeurige andere dealer bellen. Bel Hurkmans in Veghel even, daar zou ik veel meer van verwachten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fazer013
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 08:06
Geloof dat de proceed ver hetzelfde is, uitgezonderd de ophanging en sportiever rijgedrag. Check dit eens:
YouTube: Kia ProCeed GT (2019) - Test - Autovisie TV

• Fjeze
The Eagle schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:15:
Die Kia dealer in Den Bosch ben ik 1x geweest. Wat een aanfluiting van een dealerschap is dat :(
Ik zou een willekeurige andere dealer bellen. Bel Hurkmans in Veghel even, daar zou ik veel meer van verwachten :)
Bedankt voor de informatie! Rij ik denk ik morgen even langs Veghel.
En inderdaad wat een waardeloze “dealerschap” is dat zeg in Den Bosch. Over stereotype autoverkopers gesproken daar.

Wat een aanfluiting, je aanspreken is teveel moeite en als je iets wilt vragen dan kost het ze erg veel moeite om het op te brengen je te woord te staan.

Fjeze wijzigde deze reactie 17-01-2019 07:20 (15%)

Fly or Die

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Fjeze schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:37:
[...]

Ik heb ook interesse in de ProCeed, echter wist de dealer in Den Bosch mij vrij weinig te vertellen... Bij welke dealer komt dit model in de showroom? En enig idee op welke termijn?

Ik heb interesse in de 1.4 GT-PlusLine DCT
KIA Winters in Valkenswaard. Op werk termijn, geen idee. Maar ik verwacht nog in januari zoals hij het mij vertelde. De GT-Plusline DCT is ook interessant, maar 2k duurder voor die opties die je dan extra krijgt...ik weet niet of dat het mij waard is. Anyway, eerst maar een proefrit zien te regelen voordat ik er iets nuttigs over kan zeggen. Misschien valt de auto wel tegen in het echt.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, webontwikkeling C# / ASP.NET MVC of Embedded. DM voor info. ]|[

• Fjeze
DeluxZ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:05:
[...]

KIA Winters in Valkenswaard. Op werk termijn, geen idee. Maar ik verwacht nog in januari zoals hij het mij vertelde. De GT-Plusline DCT is ook interessant, maar 2k duurder voor die opties die je dan extra krijgt...ik weet niet of dat het mij waard is. Anyway, eerst maar een proefrit zien te regelen voordat ik er iets nuttigs over kan zeggen. Misschien valt de auto wel tegen in het echt.
Valkenswaard is ook nog goed te doen! En ja inderdaad eerst een proefrit maken, en de auto even in het echt zien.
Hij is inderdaad wel 2K duurder ja, maar dan krijg je wel JBL Sound, 18inch bij automaat, elektrische stoelen met geheugenfunctie, elektrische kofferbak en een praktische 40/20/40 neerklapbare achterbank. Dat vind ik wel erg fijne extra's voor 2K.

Alleen erg jammer dat alleen de duurste GT parkeersensoren voor krijgt en de parkeerhulp krijgt. Snap niet zo goed dat dat niet op de GT-plusline kan...

Fly or Die

• Rene44
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 03-03 09:22
Ik heb voor een BMW 118i 3-deurs gekozen. Mijn keuze was voornamelijk omdat ik veel goede verhalen hoorde over adaptieve cruise control en ik veel file moet tijgeren.

So far, so good. In de praktijk is het echt 1 van de meest indrukwekkende nieuwe technologieën die ik geprobeerd heb. Je gaat de deur uit, zet systeem aan en hoeft vrijwel pas weer in te grijpen als je bij bestemming bent. Bij VW moet je steeds opnieuw een voorligger instellen maar bij BMW neemt ie gewoon elke nieuwe voorligger die er is.

Ik heb een 3-deurs gekozen omdat je veel klachten over kraakjes hoort bij de 5-deurs versies, en dat gerelateerd lijkt te zijn. Indeed, ik hoor helemaal niets tijdens het rijden. Ik vind ook de motor (3-cyl) prima te doen. Misschien laat ik er een plugplay power upgrade chip op aansluiten maar voor woon/werk verkeer heb ik geen vermogen nodig. Het M-onderstel is ook erg fijn. Het interieur is wel redelijk krapjes (en ik ben 1.83) en daar moet je wel van houden. Ik denk dat zelfs de 5-deurs met kinderen niet heel praktisch is. Maar het lage gewicht en rijcomfort voor de bestuurder is waarvoor je deze auto moet kiezen.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
Rene44 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:20:
Ik heb voor een BMW 118i 3-deurs gekozen. Mijn keuze was voornamelijk omdat ik veel goede verhalen hoorde over adaptieve cruise control en ik veel file moet tijgeren.

So far, so good. In de praktijk is het echt 1 van de meest indrukwekkende nieuwe technologieën die ik geprobeerd heb. Je gaat de deur uit, zet systeem aan en hoeft vrijwel pas weer in te grijpen als je bij bestemming bent. Bij VW moet je steeds opnieuw een voorligger instellen maar bij BMW neemt ie gewoon elke nieuwe voorligger die er is.

Ik heb een 3-deurs gekozen omdat je veel klachten over kraakjes hoort bij de 5-deurs versies, en dat gerelateerd lijkt te zijn. Indeed, ik hoor helemaal niets tijdens het rijden. Ik vind ook de motor (3-cyl) prima te doen. Misschien laat ik er een plugplay power upgrade chip op aansluiten maar voor woon/werk verkeer heb ik geen vermogen nodig. Het M-onderstel is ook erg fijn. Het interieur is wel redelijk krapjes (en ik ben 1.83) en daar moet je wel van houden. Ik denk dat zelfs de 5-deurs met kinderen niet heel praktisch is. Maar het lage gewicht en rijcomfort voor de bestuurder is waarvoor je deze auto moet kiezen.
Ik denk dat een huidige generatie ACC van VAG niet veel onder doet. Daarnaast zijn er merken met betere ACC zoals Mercedes. Overigens, het gewicht is toch niet laag voor een C segment auto? Versie met automaat 1400KG? A-klasse/A3/Golf etc zitten daar niet boven.

Inspired wijzigde deze reactie 17-01-2019 12:10 (4%)

• The Eagle

The Eagle

Fjeze schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 00:17:
[...]

Bedankt voor de informatie! Rij ik denk ik morgen even langs Veghel.
En inderdaad wat een waardeloze “dealerschap” is dat zeg in Den Bosch. Over stereotype autoverkopers gesproken daar.

Wat een aanfluiting, je aanspreken is teveel moeite en als je iets wilt vragen dan kost het ze erg veel moeite om het op te brengen je te woord te staan.
Offopic, maar mijn ervaring: Op een warme dag in de showroom lopen, 2 verkoper. Jonge kerel staat te kletsen met een klant, begroet verder niet. Oudere kerel (leek op de eigenaar) constant aan een bureau aan de telefoon.
Auto's maar half open, kofferbak die bijna nergens open ging wegens lege accu, sommige auto's ook gewoon op slot. 10 minuten rondgekeken en de twee verkopers waren nog steeds het zelfde aan het doen.
Dan ben ik ook snel weg ;)

• HJTP
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 15:01

Hoe kom je aan die informatie? De adaptive cruise control in mijn Volkswagen pakt ook automatisch een nieuwe voorganger, en ik kan kiezen hoeveel afstand hij dan houdt.

Asus Sabertooth P67, i7 2600k, Asus GTX 580, Corsair Dominator 8GB, CM HAF922, Samsung 850 EVO 1TB, WD 1TB caviar blue. 2x LG W2453V /e-peen compare mode off.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23-08 23:06
. Bij VW moet je steeds opnieuw een voorligger instellen maar bij BMW neemt ie gewoon elke nieuwe voorligger die er is.
Dat is nieuw voor mij, wat doe ik dan fout in mijn VW Passat met ACC? Als het druk wordt zet ik dat ding aan en laat hem lekker de file volgen. Werkt prima. Wat zou ik dan moeten doen bij een nieuwe voorligger? Ik zou het niet weten.

alles kan off-topic

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:22
Ik heb met ACC van Volvo (2015), Volkswagen (2018), Audi (2016) en BMW (2018) gereden. Allemaal vergelijkbaar van kwaliteit en werking.

FireDrunk wijzigde deze reactie 17-01-2019 12:09 (4%)

Even niets...

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:03
Ankona schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:03:
[...]

Dat is nieuw voor mij, wat doe ik dan fout in mijn VW Passat met ACC? Als het druk wordt zet ik dat ding aan en laat hem lekker de file volgen. Werkt prima. Wat zou ik dan moeten doen bij een nieuwe voorligger? Ik zou het niet weten.
Inderdaad, niets. Wanneer ACC aanstaat en je wisselt rijstrook of je voorganger slaat af, pakt ACC automatisch je nieuwe voorganger. Doet mijn VW Golf ook zo.

Picobello B.V.

• Rene44
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 03-03 09:22
Ankona schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:03:
[...]

HJTP schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:02:
[...]

Hoe kom je aan die informatie? De adaptive cruise control in mijn Volkswagen pakt ook automatisch een nieuwe voorganger, en ik kan kiezen hoeveel afstand hij dan houdt.
Really? Ik had vorig jaar een testrit met een VW verkoper die met deze uitleg kwam. Fijn dat het toch anders blijkt te zijn.

• Yokidrink
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-08 16:04
Rene44 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:03:

Really? Ik had vorig jaar een testrit met een VW verkoper die met deze uitleg kwam. Fijn dat het toch anders blijkt te zijn.
ik rijd in een golf GTE since 2016 en de ACC is een van de beste opties in die bak. ik heb 2 jaar lang elke week op en neer gereden tussen NL en Frankrijk en de ring Antwerpen met ACC pakken is een geweldige ervaring. enige waar je rekening mee moet houden vind ik, is de manier van remmen die over het algemeen veel harder is dan wanneer ik zelf rem.

ik ga volgende maand in de nieuwe KIA CEED rijden die ook ACC heeft en ik hoop echt dat het niet onderdoet voor de VW ACC.

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Fjeze schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:30:
[...]

Valkenswaard is ook nog goed te doen! En ja inderdaad eerst een proefrit maken, en de auto even in het echt zien.
Hij is inderdaad wel 2K duurder ja, maar dan krijg je wel JBL Sound, 18inch bij automaat, elektrische stoelen met geheugenfunctie, elektrische kofferbak en een praktische 40/20/40 neerklapbare achterbank. Dat vind ik wel erg fijne extra's voor 2K.

Alleen erg jammer dat alleen de duurste GT parkeersensoren voor krijgt en de parkeerhulp krijgt. Snap niet zo goed dat dat niet op de GT-plusline kan...
Parkeersensoren voor vind ik niet zo belangrijk. Ik parkeer vrijwel altijd achteruit in dus heb ze liever achter ;)

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-08 18:36

ralpje

Deugpopje

Oké, ik ben ook in de markt voor een nieuwe leasebak. In Juni loopt m'n huidige contract af en moet er wat anders komen, dus ik ben alvast aan het shoppen.
Vanuit beleid van de werkgever heb ik keuze uit vier auto's:

- Mercedes C-klasse
- Volkswagen Passat
- Opel Insignia
- Peugeot 508

Andere auto's kunnen ook, maar met eigen bijdrage. Ik wil me eigenlijk beperken tot één van deze vier. Standaard wordt er uitgegaan van benzine.

Mijn 'eisen' aan de auto:

- Station
- Goede stoelen
- Automaat
- Liefst adaptive cruise control

Overige opties zijn allemaal nice to have, maar dit zijn de echt 'harde' eisen.

Momenteel rijd ik een 308SW. Die stoelen zijn brak (kom ik achter nu ik de laatste tijd wat meer kilometers ben gaan maken door een wissel van werkgever). De 508 heeft wel AGR-stoelen als optie, maar door allerlei problemen met die 308 ben ik het vertrouwen een beetje kwijt en valt de Peugeot dus af voor mij.

Mercedes C-klasse vorige week gereden. Ik kon daar geen fijne zit in vinden. Ik heb een vrij stevig postuur en had het gevoel steeds klem te zitten tegen de B-stijl. Ook viel de ruimte op de tweede zitrij me wat tegen.

Ook even bij de Volkswagen dealer binnengelopen. Na eerst 20 minuten totaal genegeerd te zijn maar even een verkoper aan z'n jasje getrokken. Aangegeven dat ik graag de Passat station zou proefrijden. Kon niet, ik moest maar naar een filiaal 30 kilometer verderop. Valt voor mij daardoor af.

Bij de Opel dealer even kunnen zitten in de Insignia Sports Tourer. Zeeën van ruimte, mooie auto. Zit leek op het eerste gevoel ook prima. Proefrit wordt geregeld, er wordt een Sports Tourer als automaat opgesnord voor me.

Voorlopig neig ik uit deze lijst dus naar de Insignia Sports Tourer. Met één en ander aan leuke opties zal dat rond de 45k aan cataloguswaarde uitkomen. Maar... wellicht heeft iemand hier nog wel een suggestie waar ik nog niet naar gekeken heb en die het de moeite waard maakt om buiten deze vier te kijken?

365Dude - Strava

• Smobbo
Mmm, als je uit die 4 moet kiezen en dan 2 laat vallen voor totaal niet aan de auto gerelateerde redenen (Peugeot en vw), dan wordt het snel kiezen.

Volgens mij blijft alleen Opel over, de nieuwe insignia staat er volgens mij over het algemeen goed op, dus goede keuze!

• RobKJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23-08 15:00
De Insignia heeft ook een optie voor AGR stoelen, dat zou voor mij wel echt een vereiste zijn.

Verder is het denk ik waar je zelf het beste bijvoelt :).

Asus ROG GL552VW-CN104T <>Minix X8-H <> Shuttle ST20G5 Xpenology <> Philips 32PFK5709 <> LG BH7420P <> Apple iPhone 6 64GB

Pagina: 1 ... 56 ... 75 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True