Ik mag binnenkort ook een nieuwe lease auto gaan uitkiezen! Met de komst van een 3e kindje is dit dan ook meer dan welkom. Ik rij op dit moment in een 14% auto waar we ook uit gegroeid zijn. Dus ik ben met frisse moed op zoek gegaan. Mijn werkgever heeft de lease regels helemaal uitgekauwd dus ik heb wel met wat limitaties te maken.
Ik kan dus niet met offertes gaan zwaaien, maar moet echt in een portal de auto gaan kiezen:
Lease Budget : 750 euro
Enigenbijdrage: 80 euro + eventuele overschrijding
Merkenbeleid: Peugeot, Audi, BMW, Opel, Skoda, VW.
Looptijd: 5 jaar
Daarnaast mag ik mijn leasebudget kan ik niet laten uitkeren als salaris. Wie dit bedacht heeft…
Ik ben tot de conclusie gekomen dat 3 jonge kinderen(4,2,0) in een auto te krijgen best een uitdaging is. Je kan er voor kiezen om creatief te zijn met autostoeltjes en wat concessies te doen met veiligheid, en zo 3 zitjes in een station zoals een Skoda Octavia te krijgen. Wat mensen in mijn omgeving hebben hier ervaring mee, maar vinden het naar eigen zeggen niet ideaal.
Ik ben daarom zeer benieuwd naar wat jullie ervaring!
Daarom ben ik ook gaan kijken naar modellen die wat meer ruimte bieden achterin met 3x ISOfix, zoals een 5008, grand senic of touran.
Maar gezien mijn beperkte lease budget kom ik wel echt op heftige maand bedragen(460 euro voor een 5008 35.000) omdat ik dan overschrijding heb(Berekenhet).
Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel naar een wat ruimere auto, gezien ik vaak met mijn gezin in de auto zit. We gaan ook graag binnen Europa op vakantie. Zakelijk maak ik op dit moment veel minder kilometers, gezien mijn klant nu dicht bij huis zit. Ik kan er heen fietsen, maar in mijn werkveld (IT consultancy) kan dit binnen paar maanden zo veel verder weg zijn.
Dit maakt mijn keuze extra moeilijk, gezien niemand wil betalen voor een auto dat alleen maar stil staat en ik het budget niet kan uitkeren.
Ik sta ook wel open om eclectisch te rijden, maar ik merk dat de aanbod in wat grotere gezinsauto's behoorlijk beperkt is.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!