Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Fjeze
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
DeluxZ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:05:
[...]

Parkeersensoren voor vind ik niet zo belangrijk. Ik parkeer vrijwel altijd achteruit in dus heb ze liever achter ;)
Helemaal mee eens hoor, maar vind het zo'n raar idee omdat alleen op het allerduurste model toe te passen.
Verder ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar de auto...
Ik kom vanuit een SEAT Leon ST FR 1.4 DSG met alcantara, panoramadak, stoelverwarming. Deze kon ik helaas vanuit mijn vorige werk niet meenemen, want het was echt een hele fijne auto.

Nu met ik dus een nieuwe lease auto uitzoeken, en kwam ik de Proceed tegen, wat mijn toch weer een wat modernere auto lijkt dan de SEAT Leon aangezien het model net op de markt komt.

Ook erg nieuwsgierig naar de kofferbak, deze was in de Leon toch wel erg prettig.

Fly or Die

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18:36
ralpje schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:28:

Ook even bij de Volkswagen dealer binnengelopen. Na eerst 20 minuten totaal genegeerd te zijn maar even een verkoper aan z'n jasje getrokken. Aangegeven dat ik graag de Passat station zou proefrijden. Kon niet, ik moest maar naar een filiaal 30 kilometer verderop. Valt voor mij daardoor af.
Bij VW hebben ze idd een bijzondere verkooptechniek. Wat jij beschrijft heb ik ook zo ervaren bij meerdere VW dealers de afgelopen 20 jaar. Op de een of andere manier lijkt het wel te werken want er worden aardig wat volkswagens verkocht.

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:45

Ook even bij de Volkswagen dealer binnengelopen. Na eerst 20 minuten totaal genegeerd te zijn maar even een verkoper aan z'n jasje getrokken. Aangegeven dat ik graag de Passat station zou proefrijden. Kon niet, ik moest maar naar een filiaal 30 kilometer verderop. Valt voor mij daardoor af.
Als 30km rijden in je leasebak al te veel moeite is dan was je niet echt geïnteresseerd in de auto. Dus hebben ze dat bij vw best goed voor elkaar.

Met gestrekt been.

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:06

ralpje

Deugpopje

Laten we het erop houden dat het de toon was waarop het gezegd wordt, in combinatie met het feit dat ze er blijkbaar ook geen moeite voor willen doen om bijna een halve ton aan auto te verkopen. Andere dealers (N=3) zeggen in zo'n geval 'joh, hebben we nu niet staan maar we kunnen wel zorgen dat 'ie hierheen komt. Wanneer wil je rijden?'

365Dude - Strava

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Oké, ik ben ook in de markt voor een nieuwe leasebak. In Juni loopt m'n huidige contract af en moet er wat anders komen, dus ik ben alvast aan het shoppen.
Vanuit beleid van de werkgever heb ik keuze uit vier auto's:

- Mercedes C-klasse
- Volkswagen Passat
- Opel Insignia
- Peugeot 508
<knip>
Van deze vier spreekt de 508 me het meest aan, maar ook de Insignia wordt erg positief gereviewd. Ik zou hem dus toch gaan rijden, en kijken of de (AGR?) stoelen beter zijn dan die van de 308 SW. Welke uitvoering van de 308SW heb je? Ik dacht dat de goedkopere Bluelease inderdaad vrij brakke stoelen had (iig na tig duizend km), maar dat de duurdere betere sportstoelen had. Ik paste daar helaas niet in (ben ook vrij breed), dus die viel voor mij af. De goedkopere viel af door vergelijkbare redenen als jij gaf: totaal ongeïnteresseerd personeel waarbij ik blij mocht zijn dat ik een proefritje mocht maken in een kale 1.2 benzine voor ik zou tekenen voor een vrij goed uitgeruste Bluelease diesel. De auto overtuigde al niet helemaal, en de houding van de verkoper gaf de doorslag.
Artbij schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:38:
[...]

Als 30km rijden in je leasebak al te veel moeite is dan was je niet echt geïnteresseerd in de auto. Dus hebben ze dat bij vw best goed voor elkaar.
Een stukje service naar de klant mag toch ook wel? Ik wilde bij mijn zoektocht graag rijden in een bepaalde uitvoering van de Honda Civic. De dealer heeft meerdere vestigingen, en ze hebben er gewoon voor gezorgd dat de goede versie op de afgesproken tijd klaar stond. Ook bij een verzoekje voor een leenauto proberen ze hem altijd klaar te zetten. Zo heb ik de meeste uitvoeringen van het nieuwe type ook al gereden; scheelt ze straks weer een paar proefritten :D
Fjeze schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:12:
[...]

Helemaal mee eens hoor, maar vind het zo'n raar idee omdat alleen op het allerduurste model toe te passen.
Verder ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar de auto...
Ik kom vanuit een SEAT Leon ST FR 1.4 DSG met alcantara, panoramadak, stoelverwarming. Deze kon ik helaas vanuit mijn vorige werk niet meenemen, want het was echt een hele fijne auto.

Nu met ik dus een nieuwe lease auto uitzoeken, en kwam ik de Proceed tegen, wat mijn toch weer een wat modernere auto lijkt dan de SEAT Leon aangezien het model net op de markt komt.

Ook erg nieuwsgierig naar de kofferbak, deze was in de Leon toch wel erg prettig.
Als de kofferbak van de Proceed je te klein/laag lijkt kan je altijd nog voor de Ceed SW gaan. Die heeft een vergelijkbare kofferbak als de Leon.

gwystyl wijzigde deze reactie 17-01-2019 15:57 (42%)

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:45
Ik vind het ook normale service dat er gezorgd wordt voor een auto. Maar ik zou echt niet een auto niet kopen omdat een dealer niet klantgericht is. Zo zorgt de dealer er wel voor dat ze niet voor niets allerlei zaken regelen.

Met gestrekt been.

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:06

ralpje

Deugpopje

gwystyl schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:55:
[...]

Van deze vier spreekt de 508 me het meest aan, maar ook de Insignia wordt erg positief gereviewd. Ik zou hem dus toch gaan rijden, en kijken of de (AGR?) stoelen beter zijn dan die van de 308 SW. Welke uitvoering van de 308SW heb je? Ik dacht dat de goedkopere Bluelease inderdaad vrij brakke stoelen had (iig na tig duizend km), maar dat de duurdere betere sportstoelen had. Ik paste daar helaas niet in (ben ook vrij breed), dus die viel voor mij af.
Ik rijd nu de BlueLease Premium in benzine-uitvoering, met de 'premium' stoelen. Wat me nu vooral opbreekt is de korte zit, waardoor ik vaak last van de bovenbenen krijg. Echte sportstoelen vallen bij mij sowieso al vaak af vanwege m'n postuur, die zitten gewoon te krap.
Ik wil die 508 op sich nog wel even testen, maar m'n huidige 308 is dusdanig gaar (er moet nu na nog geen 115k km een compleet nieuw blok in....) dat ik er wel erg over twijfel. Daarnaast wil ik graag een station en vraag ik me af of die voor juni al leverbaar is. Maar goed, even proberen kan geen kwaad ;)

365Dude - Strava

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 18:59
ralpje schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:00:
[...]

Ik rijd nu de BlueLease Premium in benzine-uitvoering, met de 'premium' stoelen. Wat me nu vooral opbreekt is de korte zit, waardoor ik vaak last van de bovenbenen krijg. Echte sportstoelen vallen bij mij sowieso al vaak af vanwege m'n postuur, die zitten gewoon te krap.
Ik wil die 508 op sich nog wel even testen, maar m'n huidige 308 is dusdanig gaar (er moet nu na nog geen 115k km een compleet nieuw blok in....) dat ik er wel erg over twijfel. Daarnaast wil ik graag een station en vraag ik me af of die voor juni al leverbaar is. Maar goed, even proberen kan geen kwaad ;)
Bizar, ik rijd nu een 308SW BLEP 1.6 diesel met bijna 160k op de teller. Nog nooit 1 probleem gehad op het reguliere onderhoud na. Auto doet het nog steeds top.

• Fjeze
  • Nu online
gwystyl schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:55:

Als de kofferbak van de Proceed je te klein/laag lijkt kan je altijd nog voor de Ceed SW gaan. Die heeft een vergelijkbare kofferbak als de Leon.
Dat klopt, maar dat vind ik dan weer echt geen mooie auto... Ik vind juist de Proceed een mooie en bijzondere verschijning. De gewone Ceed SW vind ik een beetje een grijze muizen auto.

Fly or Die

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:58
Fjeze schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Dat klopt, maar dat vind ik dan weer echt geen mooie auto... Ik vind juist de Proceed een mooie en bijzondere verschijning. De gewone Ceed SW vind ik een beetje een grijze muizen auto.
Van ver kan iemand denken dat de proceed een porche is..
En jah, proceed en porsche.... hebben beide "p", "o", "r", "c", en "e" :D :D

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• Fjeze
  • Nu online
gergs schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:29:
[...]

Van ver kan iemand denken dat de proceed een porche is..
En jah, proceed en porsche.... hebben beide "p", "o", "r", "c", en "e" :D :D
Haha dat hoeft dan ook weer niet, alhoewel ik groot Porsche fan ben.
Maar vind de Proceed wel een mooie auto, en zeker potentieel als opvolger van mijn Seat Leon ST FR.

Fly or Die

• gergs
Ik bedoelde eigl meer qua model, vooral de achterlichten

gergs wijzigde deze reactie 18-01-2019 13:52 (5%)

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• desmond
  • Laatst online: 12:22
gergs schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:51:
Ik bedoelde eigl meer qua model, vooral de achterlichten

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja doe maar de tweede dan. :-)

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 17:01
BastaRhymez schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:22:
Ik mag me dan ook (eindelijk) melden in dit topic *O* :)F

Helaas vind ik het op het eerste gezicht alleen wel flink tegenvallen allemaal :-(

Rijd nu een Skoda Octavia Combi 1.6 TDI 81 kW GreenLine.
Laatste tijd zit ik dichter bij huis, dus heeft werkgever besloten dat ik op benzine verder moet (prima).

Nu is al jaar op jaar de lease regeling versoberd :'( waardoor ik nog maar een leasebudget van € 612,- toegewezen heb gekregen. Gelijkwaardig rijden zit er dus helaas niet meer in, maar dat kan ik wel naast mij neerleggen. Immers rijd ik de auto alleen nog maar zakelijk en niet privé.

Maar wat is nou een beetje leuke auto om te leasen?
Uitgangspunt bij ons is: benzine, 25k km/jaar op basis van 60 maanden en max 121 g / km CO2 uitstoot
Metaallak is verplicht.

Naast zelf een auto samen stellen, kan ik ook voor de "standaard auto" kiezen. In mijn geval een Ford Focus 1.0 125pk Titanium Business Wagon. An sich een prima auto, maar waar ik wel mee zit.
Als ik inlog via LeasePlan en deze auto zelf selecteer (zonder opties!) geeft de site aan dat ik een eigen NETTO bijdrage heb van om en nabij 160 euro / maand :X |:(
Iemand toevallig ervaring hoe dit kan?

Heb LeasePlan al gebeld en die geven aan dat ik dan maar een andere auto moet kiezen als ik geen 160 euro / maand (voor woon-werk verkeer) wil betalen :+ In de autoregeling staat overigens niks over een eigen bijdrage als je de norm auto kiest... Volgens LeasePlan zou ik dan ook 160 euro / maand betalen. Vraag staat intern al uit hoe dit kan >:)

Wat overigens wel weer "raar" is, is dat als ik via LeasePlanDirect dezelfde auto samenstel met 60 maanden, 25k km/jaar en vele opties, dat ik ergens rond de 585 euro / maand uitkom. Offerte heb ik ook al in mn mailbox zitten :*) En als ik 'm kaal zou samen stellen, dan zou ik rond de 545 euro / maand uit.

Maargoed, iemand tips of ideeën die je voor max 612 euro kan leasen?
Hier weer een update, ondanks dat ik weinig verder ben gekomen.

Afgelopen week een proefrit gedaan met de Ioniq EV. Qua bereik viel het me zwaar tegen, dus die valt direct af. De Kona heeft een te lange levertijd (9 tot 12 maanden). Dus heb het elektrisch rijden maar uit m'n hoofd gezet.

Zit nu met de volgende 3 auto's, iemand ervaring met een van deze auto (positief of negatief)
KIA Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine 5d
Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo S/S 120 Jaar Edition 5d
SEAT Arona 1.0 TSI 85kW FR

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hou je er rekening mee dat die Arona een stukje kleiner is dan de Astra? vergelijkbaar met de Polo / Ibiza, niet met de Golf :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 15:29
Kunnen we vanaf heden leasebakken niet gewoon een nieuwe auto noemen.

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:23
wd200 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 02:53:
Kunnen we vanaf heden leasebakken niet gewoon een nieuwe auto noemen.
Bij lease auto's spelen andere dingen mee dan als je als particulier een auto koopt. Zoals je leasebudget en bijtelling, al is dat nu vrij eenvoudig. Maar daar kun je nog een klein beetje mee spelen zoals een trekhaak, tinten, lederenbekleding met stoelverwarming etc. van je auto achteraf.

• Henvar
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09:05
Na een testrit in fors focus wagon st en Kia Ceed SW neig ik enorm naar ford. Kia viel tegen qua afwerking, geluid(veel herrie met rijden) en handeling van de auto.

Binnenkort testrit in ford focus wagon titanium voor een definitief besluit aangezien ik oorspronkelijk voor titanium wilde en niet de ST en volgens de dealer rijden ze verschillend.

Wat ik wel jammer vind is dat de automaat bij ford meteen 3k duurder is

• jongetje
Henvar schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:08:
Ben wel benieuwd naar het verschil in stoelen, daar is wel wat keus in op de focus.

Dat van de automaat is bij deze hele klasse bij bijna elk merk en goede meerprijs. Pas bij Audi en BMW zie je op de duurdere modellen dat er zo goed als of geen meerprijs is. Alleen dan heb je het over een "iets" ander budget.

• Henvar
jongetje schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:53:
[...]

Ben wel benieuwd naar het verschil in stoelen, daar is wel wat keus in op de focus.

Dat van de automaat is bij deze hele klasse bij bijna elk merk en goede meerprijs. Pas bij Audi en BMW zie je op de duurdere modellen dat er zo goed als of geen meerprijs is. Alleen dan heb je het over een "iets" ander budget.
Heb na de testrit in ST in een titanium hatchback gezeten die in de showroom stond.
Persoonlijk vond ik de stoelen in de titanium wat zachter dan de ST en ook iets fijner maar ga het merken bij het rijden in combinatie met de vering.

• jongetje
Henvar schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:34:
[...]

Heb na de testrit in ST in een titanium hatchback gezeten die in de showroom stond.
Persoonlijk vond ik de stoelen in de titanium wat zachter dan de ST en ook iets fijner maar ga het merken bij het rijden in combinatie met de vering.
En dan heb je nog de stoelen uit het family pack, en nog die 10 voudig verstelbare :), succes met je keuze, ik moet nog even wachten.

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:17

Crazy D

I think we should take a look.

jongetje schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:21:
Bij lease auto's spelen andere dingen mee dan als je als particulier een auto koopt. Zoals je leasebudget en bijtelling, al is dat nu vrij eenvoudig. Maar daar kun je nog een klein beetje mee spelen zoals een trekhaak, tinten, lederenbekleding met stoelverwarming etc. van je auto achteraf.
Dat, en ik denk dat maar weinigen privé de auto zouden kopen die ze nu leasen. En als je ziet hoe sommigen met hun lease auto omgaan is "bak" ook wel de juiste term :X :o

Exact expert nodig? itwize.nl

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:43

Rivanov

Apple freak

@Crazy D Klopt. Privé zou ik nooit een Mercedes A-Klasse willen kopen (kunnen wel, maar ben niet gek ;)). Feit dat ik deze dus wel kan rijden door 'm te leasen is top. En verder behandel ik altijd mijn leaseauto's alsof het mijn privé auto's zijn. Krijg ook altijd complimenten bij het inleveren, hoe netjes de auto er na 4 jaar uit ziet.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15:17

Crazy D

I think we should take a look.

Rivanov schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:49:
En verder behandel ik altijd mijn leaseauto's alsof het mijn privé auto's zijn. Krijg ook altijd complimenten bij het inleveren, hoe netjes de auto er na 4 jaar uit ziet.
Is ook natuurlijk een beetje het bekende vooroordeel. Wat qua rijgedrag best vaak toch wel de waarheid lijkt te zijn maar dat is een heel andere discussie. Ik behandelde mijn leaseauto's niet anders dan privé auto's: het is een gebruiksvoorwerp, dat is het uitgangspunt maar daar kun je natuurlijk wel voorzichtig mee omgaan, het hoeft niet stuk :) Maar uiteindelijk had ik bij inleveren altijd wel weer ergens een kras (te vaak niet mijn eigen schuld trouwens, als ik ergens tegen aan rij is het wel meer dan een kras :X) zal wel iets te doen hebben met waar je woont en waar je komt voor je werk.

Exact expert nodig? itwize.nl

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Crazy D schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:53:
[...]

Is ook natuurlijk een beetje het bekende vooroordeel. Wat qua rijgedrag best vaak toch wel de waarheid lijkt te zijn maar dat is een heel andere discussie. Ik behandelde mijn leaseauto's niet anders dan privé auto's: het is een gebruiksvoorwerp, dat is het uitgangspunt maar daar kun je natuurlijk wel voorzichtig mee omgaan, het hoeft niet stuk :) Maar uiteindelijk had ik bij inleveren altijd wel weer ergens een kras (te vaak niet mijn eigen schuld trouwens, als ik ergens tegen aan rij is het wel meer dan een kras :X) zal wel iets te doen hebben met waar je woont en waar je komt voor je werk.
Het is m'n 'second home' dus ik wil dat het er gewoon altijd top uit ziet. Zowel van buiten als ook van binnen.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Z___Z
  • Niet online
Don’t be gentle it’s a rental :)

Overigens van de mensen die ik ken rijden degene die zelf een auto hebben gekocht in mooiere/duurdere nieuwe auto’s dan de mensen die ik ken en een lease auto hebben. Dus het gaat niet altijd op dat mensen duurder leasen dan zelf zouden kopen. Wel zie ik dat lease rijders in verhouding tot hun inkomen duurdere auto’s rijden dan niet lease rijders.

• Henvar
jongetje schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:44:
[...]

En dan heb je nog de stoelen uit het family pack, en nog die 10 voudig verstelbare :), succes met je keuze, ik moet nog even wachten.
Worden de standaard stoelen.
Qua packs zit ik denken aan technologie, parking, winter en designpack

• gergs
Rivanov schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:58:
[...]

Het is m'n 'second home' dus ik wil dat het er gewoon altijd top uit ziet. Zowel van buiten als ook van binnen.
Ga je nog iets doen met pekel e.d. - ik zit te denken om de velgen bijv te plastidippen, en id zomer weer eraf halen..

• gergs
Henvar schreef op zondag 20 januari 2019 @ 13:08:
Na een testrit in fors focus wagon st en Kia Ceed SW neig ik enorm naar ford. Kia viel tegen qua afwerking, geluid(veel herrie met rijden) en handeling van de auto.

Binnenkort testrit in ford focus wagon titanium voor een definitief besluit aangezien ik oorspronkelijk voor titanium wilde en niet de ST en volgens de dealer rijden ze verschillend.

Idd bij ford fors duurder jah. Zie hieronder mn post van oktober.
gergs schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:46:
Correcting myself.. het is duurder zowel ex en inc brandstof. Valt meer op als je idd budget heb incl brandstof.

Voorbeelden (obv 48m 35,000km per jaar):

Bij een benzine 1.0 125pk Titanium Business, handgeschakeld 708eur, automaat 810eur-> verschil van 102eur.
Bij een diesel 1.5 120pk Titanium Business, handgeschakeld 747eur, automaat 835eur -> verschil van 88 eur

Om te schetsen, een Golf 1.5tsi 130pk comfortline business, handgeschakeld 738eur, automaat 772eur -> verschil van 34 eur.
gergs schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:23:
[...]
Nog meer voorbeelden (van conventionele automaat)
- BMW 116d, handgeschakeld 863eur, automaat 890eur -> verschil 27eur
- Peugeot 308 bluelease 1.5hdi 130/ EAT8, handgeschakeld 790eur, auto 839eur -> verschil 49eur
- Volvo V40 CC (kan de normale niet meer kiezen), D3 kinetic, handbak 955 eur, auto 985eur -> verschil 30eur
- Honda Civic 1.0 Business edition (is wel een CVT), handbak 781eur, auto 804eur -> verschil 23eur

Zo zie je dat conventionele automaat soms zelf goedkoper is dan dsg bakken.
De feit dat bij Ford opeens 100eur per maand extra is.. snap ik totaal niet.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

gergs schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:43:
[...]

Ga je nog iets doen met pekel e.d. - ik zit te denken om de velgen bijv te plastidippen, en id zomer weer eraf halen..
Nee, gewoon vaak genoeg naar de wasstraat. ;)

• gergs
Rivanov schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:58:
[...]

Nee, gewoon vaak genoeg naar de wasstraat. ;)
Zit wassen ook in je tankpas? bij mij helaas niet.
Zit ook te denken om het helemaal te schoonmaken en sealen met gyeon rim oid..

• rspoe
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 16:02
Auto zou morgen geleverd worden maar het gaat niet omdat PON hem nog niet op kenteken heeft kunnen zetten. Meer mensen die hier last van hebben gehad de laatste tijd?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

gergs schreef op maandag 21 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Zit wassen ook in je tankpas? bij mij helaas niet.
Zit ook te denken om het helemaal te schoonmaken en sealen met gyeon rim oid..
Jep. Wassen kan gewoon via m'n tankpas. :)

• page404
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:56

page404

Sanity not found

Is het ooit iemand gelukt om een BMW 1-serie te configureren en na het kiezen van een pakket onder de 35000€ te blijven? 8)7
Geweldig! Elke optie of pakket die je kiest levert verplichte andere opties op die de prijs meteen van 31500 naar 38000 jagen. Kunnen ze niet gewoon beter al die opties in het “breed laten hangen” pakket twv 7000€ doen? Is voor iedereen makkelijker :D

When my hair's all but gone and my memory fades And the crowds don't remember my name When my hands don't play the strings the same way, mm I know you will still love me the same

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:26
page404 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:04:
Is het ooit iemand gelukt om een BMW 1-serie te configureren en na het kiezen van een pakket onder de 35000€ te blijven? 8)7
Geweldig! Elke optie of pakket die je kiest levert verplichte andere opties op die de prijs meteen van 31500 naar 38000 jagen. Kunnen ze niet gewoon beter al die opties in het “breed laten hangen” pakket twv 7000€ doen? Is voor iedereen makkelijker :D
https://directlease.nl/le...3&options[optionsRemoved]=

Ik snap je punt niet zo?

Even niets...

• DeluxZ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13:35

DeluxZ

Livin' the good life

Fjeze schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Afgelopen zaterdag uit nieuwsgierigheid naar de KIA dealer in Eindhoven (Content Autogroep) gereden om daar te informeren over de ProCeed. Deze verwachten hem begin februari. Daar stond wel een KIA Ceed SW GT-Line binnen. Die ziet er echt een heel stk beter uit als de 'gewone' Ceed SW. Dus lijkt mij zeker het overwegen waard hoor ;)

Ohja, de stoelen zitten echt enorm fijn! :*)

DeluxZ wijzigde deze reactie 21-01-2019 12:47 (3%)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, webontwikkeling C# / ASP.NET MVC of Embedded. DM voor info. ]|[

• Fjeze
  • Nu online
DeluxZ schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:46:
[...]

Afgelopen zaterdag uit nieuwsgierigheid naar de KIA dealer in Eindhoven (Content Autogroep) gereden om daar te informeren over de ProCeed. Deze verwachten hem begin februari. Daar stond wel een KIA Ceed SW GT-Line binnen. Die ziet er echt een heel stk beter uit als de 'gewone' Ceed SW. Dus lijkt mij zeker het overwegen waard hoor ;)

Ohja, de stoelen zitten echt enorm fijn! :*)
Ik heb toevallig vanmorgen een mail gestuurd met de vraag wanneer ze de proceed in de showroom krijgen, en kreeg inderdaad ook begin februari te horen.
Wel interessant dat ze de gewone ceed SW GT-line hebben staan! Ga ik zeker even langsrijden om die eens te bekijken.

Fly or Die

• GreX
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22-01 13:13
Bij Kia Nederland in Breukelen staan al 3 ProCeed(s). Vanmiddag weten kijken. Wat een mooie auto 😀

• Henvar
gergs schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:47:
[...]

Idd bij ford fors duurder jah. Zie hieronder mn post van oktober.

[...]

[...]
Zo dat is idd een erg forse toename bij een automaat. Ik had alleen naar de consumenten prijs gekeken maar laat in mijn ogen de waanzin zien van de prijsverhoging

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben afgelopen zaterdag toevallig ook een Kia-dealer binnen gestapt. Die hadden de ProCeed nog niet, maar verwachten hem deze week.
Ik vond de GT-line ook fijn zitten, maar vrouwlief heeft een rare rug, en die riep gelijk toen ze ging zitten dat dat 'm niet ging worden. De stoelen in de DynamicPlusLine en ExecutiveLine zaten wat mij betreft ook prima, dus ik ga over een maandje eens roefrijden in de Ceed SW en Niro. Qua levertijd zou dat ruim op tijd moeten zijn voor levering eind augustus....

• Batiatus
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-02 15:33
gwystyl schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:29:
Ik ben afgelopen zaterdag toevallig ook een Kia-dealer binnen gestapt. Die hadden de ProCeed nog niet, maar verwachten hem deze week.
Ik vond de GT-line ook fijn zitten, maar vrouwlief heeft een rare rug, en die riep gelijk toen ze ging zitten dat dat 'm niet ging worden. De stoelen in de DynamicPlusLine en ExecutiveLine zaten wat mij betreft ook prima, dus ik ga over een maandje eens roefrijden in de Ceed SW en Niro. Qua levertijd zou dat ruim op tijd moeten zijn voor levering eind augustus....
Vrouwlief heeft haar oog niet toevallig al gegooid op een ander merk/model? >:)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Batiatus schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:33:
[...]

Vrouwlief heeft haar oog niet toevallig al gegooid op een ander merk/model? >:)
Nee die interesseert zich niet heel erg voor auto's, en blijft het liefst nog 4 jaar in onze huidige auto doorrijden. "Die doet het toch prima?". Dubbele scoliose zorgt voor wat drukpunten op plekken waar autofabrikanten (sport)stoelen harde stukken willen geven....
De huidige is inderdaad een fijne auto, maar stiekem vind ik het ook wel fijn na bijna 4 jaar om een nieuwe uit te zoeken met de laatste snufjes O-). Ik word geacht op een gegeven moment met een beperkt lijstje bij haar te komen (max 5 ofzo) waarin we dan gaan proefrijden. Zij mag dan een voorkeur uitspreken voor model en kleur maar ik beslis welke het uiteindelijk wordt omdat ik er 99% van de tijd in rij.

Voorlopige shortlist:
- Honda Civic (geen station, dus even overwegen of dat ruim genoeg is)
- Kia Ceed SW
- Kia Niro
- Toyota Corolla TS (komt pas in maart)
- Toyota C-HR
- Mazda 3 hatchback (komt ook in maart)

Verder kijk ik wel rond wat er zoal uitkomt en bijvoorbeeld hier genoemd wordt. Vanaf maart wil ik actief gaan proefrijden en proberen de knoop door te hakken.

• FireDrunk
Same here, de ene dag hoor je, die is lelijk, dat is lelijk, dat wil ik niet, die wil ik niet. Elektrisch??? Ben je gek, dan moet je 's avonds je bed uit om je auto te verzetten (als ie vol is bij een laadpaal etc).

2 dagen later hoor je: "Ach moppie, als jij toch lekker een mooie auto wil rijden die wat duurder is moet je dat toch doen, je leeft maar 1 keer"

8)7

Even niets...

• The Eagle

The Eagle

@gwystyl Je zou ook kunnen vragen of het mogelijk is om een alternatieve berijdersstoel op maat te laten maken. Die dingen kosten geloof ik iets van 800 - 1000 euro. Prima mee te leasen, en sowieso uiten de bijtelling. Stoel gaat bij leasemij of dealer in het magazijn en als je hem inlvert bouwen ze hem weer terug - maar dta is dan niet meer jouw problem :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:52
FireDrunk schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:58:
Same here, de ene dag hoor je, die is lelijk, dat is lelijk, dat wil ik niet, die wil ik niet. Elektrisch??? Ben je gek, dan moet je 's avonds je bed uit om je auto te verzetten (als ie vol is bij een laadpaal etc).

2 dagen later hoor je: "Ach moppie, als jij toch lekker een mooie auto wil rijden die wat duurder is moet je dat toch doen, je leeft maar 1 keer"

8)7
Ratio != emotie :)

Onze main selectie ging door het combineren van wat parameters: baas wilde diesel, ik wilde automaat, vrouw wilde station, vrouw+ik wilde beperkte bijtelling. Dus een lekker burgerlijke 308SW diesel automaat geworden :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

GreX schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:55:
Bij Kia Nederland in Breukelen staan al 3 ProCeed(s). Vanmiddag weten kijken. Wat een mooie auto 😀
Die worden verwacht ik uitgeleverd aan de dealers. De man bij Content zei afgelopen zaterdag dat ze deze week bij KIA Nederland kwamen. Dat is dus gisteren al geweest blijkbaar? Wellicht in het weekend even langsrijden als ik nog niets hoor van de dealers.

Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd naar de nieuwe Mazda 3 maar dan wel met de Skyactiv-X motoren. Maar dat duurt nog zo langgggg. En de omzetting van de rekentabel mbt Co2 uitstoot en WLTP vs NEDC zou in de zomer moeten komen. Ben benieuwd of dat überhaupt invloed heeft op leaseprijzen.

DeluxZ wijzigde deze reactie 22-01-2019 10:19 (18%)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, webontwikkeling C# / ASP.NET MVC of Embedded. DM voor info. ]|[

• Fjeze
  • Nu online
GreX schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:55:
Is dat ook gewoon een showroom waar je zo binnen kan stappen?

Fly or Die

• GreX
  • Laatst online: 22-01 13:13
Ja, je kan bij Kia Nederland zo naar binnen stappen. Er zijn alleen geen verkopers die je van informatie kunnen voorzien.

Nadat ik in de auto heb gezeten heb ik mijn bestelling direct definitief gemaakt :)
Fjeze schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Is dat ook gewoon een showroom waar je zo binnen kan stappen?

GreX wijzigde deze reactie 22-01-2019 13:13 (12%)

• Fjeze
  • Nu online
GreX schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:11:
Ja, je kan bij Kia Nederland zo naar binnen stappen. Er zijn alleen geen verkopers die je van informatie kunnen voorzien.

Nadat ik in de auto heb gezeten heb ik mijn bestelling direct definitief gemaakt :)

[...]
Kijk, eens even kijken of ik daar morgen even langs kan rijden dan!
Verschillende kleuren staan?

Welke uitvoering en kleur heb je uiteindelijk besteld?

Fly or Die

• Fjeze
  • Nu online
GreX schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:11:

[...]
Vanmorgen ook even wezen kijken bij Kia in Breukelen.
Wat een mooie en gave auto is het geworden zeg! Echt prachtig.

Enige waar ik nog mee zit is toch wel de hoogte in de auto....
Heb jij daar geen probleem mee ondervonden?

Ik zelf ben niet bijzonder lang (1.82), maar ik zag toch echt al met mijn hoofd/haar tegen het plafond aan met de elektrische stoel op de laagste stand.
Als ik de rugleuning iets naar achtere zette, dan had ik wel meer hoofdruimte. Toch maar even een proefrit maken en de juiste zit positie goed bepalen.

Verder echt een prachtige auto zeg! Zowel van binnen als van buiten...

Fly or Die

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Fjeze schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 12:28:
[...]

Vanmorgen ook even wezen kijken bij Kia in Breukelen.
Wat een mooie en gave auto is het geworden zeg! Echt prachtig.

Enige waar ik nog mee zit is toch wel de hoogte in de auto....
Heb jij daar geen probleem mee ondervonden?

Ik zelf ben niet bijzonder lang (1.82), maar ik zag toch echt al met mijn hoofd/haar tegen het plafond aan met de elektrische stoel op de laagste stand.
Als ik de rugleuning iets naar achtere zette, dan had ik wel meer hoofdruimte. Toch maar even een proefrit maken en de juiste zit positie goed bepalen.

Verder echt een prachtige auto zeg! Zowel van binnen als van buiten...
Geen foto's gemaakt ? :P :9

• Fjeze
  • Nu online
Nee dat ben ik helaas vergeten!

Wat mij nog wel opviel is dat op de GT-plusline die daar stond ook voorruit verwarming zat...

Fly or Die

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:39
Fjeze schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:28:
[...]

Wat mij nog wel opviel is dat op de GT-plusline die daar stond ook voorruit verwarming zat...
Echt waar? Dat staat niet in de prijslijst. Ik vind dat bijna een must-have :)

• Fjeze
  • Nu online
Reinier schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:50:
[...]

Ik kon het op de prijslijst ook nergens vinden, en in de ene video review zie je dat knopje niet, en in de andere weer wel... Maar in het model in de showroom zat het knopje dus wel...

Weet niet of dat een losse optie is of dat het "standaard" is op de GT-plusline.

Ik zit in ieder geval echt in dubio tussen de Kia Proceed, of toch weer een SEAT Leon ST FR met alle opties...
Vooral de hoofdruimte in de Proceed moet ik eens goed bekijken nog een keer....

Fly or Die

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:50:
[...]

De Ford Fiesta, die ik tijdelijk reed, had ook vooruit verwarming. Ik stoorde me er vooral aan, met name tijdens regenachtig weer.

• FireDrunk
Dj-sannieboy schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:18:
[...]

De Ford Fiesta, die ik tijdelijk reed, had ook vooruit verwarming. Ik stoorde me er vooral aan, vooral tijdens regenachtig weer.
Die lijntjes zijn ouderwets, tegenwoordig gaat het met een coating en infrarood. Zie je niks van.

Even niets...

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:39
[...]

De Ford Fiesta, die ik tijdelijk reed, had ook vooruit verwarming. Ik stoorde me er vooral aan, vooral tijdens regenachtig weer.
Vind ik ook wel een nadeel (Volvo V40 en Ford Mondeo, dus zelfde systeem), ook bij laagstaande zon i.c.m. een gepolariseerde zonnebril.

• nocalimero
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:41
[...]

Daar heb ik nog nooit last van gehad.
Ik zou juist geen auto meer willen hebben zonder voorruit verwarming. Het is zo handig om in de winter vrijwel direct weg te kunnen rijden: auto op contact, voorruit verwarming aan, even buiten de zijruiten krabben, voorruit is inmiddels ijsvrij en wegrijden, Dit scheelt echt minuten elke ochtend dat het flink koud is.

Vooral mijn vrouw, ze is verloskundige, is fan. Ze moet regelmatig 's nachts op pad. Dan is het helemaal handig en veel veiliger om voorruitverwarming te hebben en vrijwel direct weg te kunnen rijden.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Heb het ook gehad op mijn vorige auto (Volvo V40) , maar ik vond het niet echt veel meerwaarde hebben. Als ik klaar was met het krabben van alle andere ramen moest ik alsnog het voorruit ijsvrij maken. Daarna heb ik een halve autohoes gekregen met Sinterklaas :P Dat vind ik nog veel handiger. Voor mijn huidige auto dus maar gekozen voor stuurwielverwarming ipv voorruitverwarming.

Als je je auto gewoon echt ijsvrij wil hebben moet je een standkachel nemen, voorruitverwarming is maar halfslachtige oplossing.

• carpcrack
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 13:39
nocalimero schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:37:
[...]

Daar heb ik nog nooit last van gehad.
Ik zou juist geen auto meer willen hebben zonder voorruit verwarming. Het is zo handig om in de winter vrijwel direct weg te kunnen rijden: auto op contact, voorruit verwarming aan, even buiten de zijruiten krabben, voorruit is inmiddels ijsvrij en wegrijden, Dit scheelt echt minuten elke ochtend dat het flink koud is.

Vooral mijn vrouw, ze is verloskundige, is fan. Ze moet regelmatig 's nachts op pad. Dan is het helemaal handig en veel veiliger om voorruitverwarming te hebben en vrijwel direct weg te kunnen rijden.
Het is inderdaad heel handig, vooral als er spoed geboden is. Mijn vorige auto was een fiesta en had het ook. Ik vond het wel een fijne optie. Iemand zien krabben bij het naar de auto lopen en bij het wegrijden die persoon nog steeds zien krabben. :+

De lijntjes die de fiesta door de ruit had lopen... ik heb me er nooit echt aan gestoord, maar mijn huidige auto heeft geen voorruitverwarming en nu vind ik de afwezigheid van die lijntjes toch wel prettig hoor.
En het krabben kost maar een paar minuutjes. Dus hoe erg is dat, die paar keer per jaar?

Een andere variant dan met lijntjes ken ik niet.

Ohh ik heb nu voor het eerst stoelverwarming. Dat vind ik véél véél waardevoller :P

carpcrack wijzigde deze reactie 24-01-2019 13:22 (3%)

• Ankona
Groot voordeel van voorruitverwarming is ook dat je net na het wegrijden niet meteen de ruiten beslaan en dit aanvriest.
Ik zou ook niet meer zonder willen. Mijn vorige auto had het, mijn huidige ook. (En nu ook stoelverwarming, ook lekker - net of je in je broek gepoept hebt maar dan blijven je kleren schoon)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb ook voorruitverwarming maar heb het nog steeds niet gebruikt - de ruit is al ijsvrij en onbeslagen alleen door de standkachel :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:28
Ankona schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:31: (En nu ook stoelverwarming, ook lekker - net of je in je broek gepoept hebt maar dan blijven je kleren schoon)
Hahahaha _O- _O- .
Met dit weer zou ik de volgende keer toch wel graag een standkachel ofzo hebben. De auto is nu zo ontzettend koud bij het wegrijden :|

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:18

JB

Cédric roelt!

Smobbo schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Hahahaha _O- _O- .
Met dit weer zou ik de volgende keer toch wel graag een standkachel ofzo hebben. De auto is nu zo ontzettend koud bij het wegrijden :|
Dan gebruik je toch je "standkachel" :? Auto starten en dan ontbijten. Ik heb nog nooit 2x hoeven krabben 's morgens..

Mijn boefje is liev!

• Smobbo
JB schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:55:
[...]

Dan gebruik je toch je "standkachel" :? Auto starten en dan ontbijten. Ik heb nog nooit 2x hoeven krabben 's morgens..
Tja, het milieu wil ook wat he...

• JB

JB

Cédric roelt!

Smobbo schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Tja, het milieu wil ook wat he...
Ja tuurlijk, alle (PH)EV's dragen ook keurig bij en worden voor een beter milieu geleased... :z

JB wijzigde deze reactie 24-01-2019 13:59 (8%)

Mijn boefje is liev!

• Smobbo
JB schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:58:
[...]

Ja tuurlijk, alle (PH)EV's dragen ook keurig bij en worden voor een beter milieu geleased... :z
Wat is dat nou weer voor reactie? Omdat iets anders niet gedaan wordt voor ‘goede’ redenen is dat voor jou een reden om dan maar bewust iets te doen wat slecht is voor het milieu?

• JB

JB

Cédric roelt!

Smobbo schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:05:
[...]

Wat is dat nou weer voor reactie? Omdat iets anders niet gedaan wordt voor ‘goede’ redenen is dat voor jou een reden om dan maar bewust iets te doen wat slecht is voor het milieu?
Kunt 'm ook omdraaien ;) Ik doe het al jaren maar wel met een Eco blok. Schei toch uit met je moraalridder reactie. "Leaserijders" kijken ook niet naar verbruik dus kom niet aanzetten met milieu als ik 5x per jaar de auto laat ontdooien.

Mijn boefje is liev!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:41
Stoelverwarming en stuurverwarming is echt heerlijk, ik gebruik dat echt ontzettend veel. In deze periode sowieso natuurlijk, maar eigenlijk de complete herfst en groot deel van het voorjaar ook.
En nee, ik ben geen vrouw en/of koukleum maar vind het wel fijn icm lederen bekleding.

Voorruitverwarming had ik mijn vorige ook en dat is prettig bij vorst. De lijntjes in de voorruit vallen vooral op bij een laagstaande zon vond ik, maar daar wen je vrij vlot aan.
Nu staat de auto of onder het afdak of, als mijn vriendin mij voor is en onder het afdak parkeert, start ik de auto 5 min van te voren. Slecht voor het mileu, maar met 40.000km per jaar maakt de extra uitstoot bij die handvol dagen per jaar ook niet meer uit :P

• carpcrack
Het 'warme drol'-gevoel wat @Ankona beschrijft herken ik :+

Stuurverwarming zat in de octacia waar ik de proefrit in heb gemaakt. Maar die vond ik toen voor m'n gevoel niet heel warm worden. Eerder lauwtjes en dat vond ik niet opwegen tegen de kosten. Heb uiteindelijk dus van die optie afgezien.
Achteraf vraag ik me af of ik het toen bij die proefrit misschien niet goed ervaren heb, omdat het toen niet echt koud was... ;(

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 08:41
Stuurverwarming wordt ook niet zo warm als stuurverwarming. Het is een beetje vergelijkbaar met de warmte als iemand een hele tijd zijn handen op dezelfde plek op het stuur heeft gehad en je deze daarna vastpakt, precies warm genoeg dus. Verschil in temperatuur is in de winter wel wat groter natuurlijk ;)

Ik zou het overigens ook niet los aanvinken bij het bestellen van een auto, maar het kwam nou eenmaal samen met de lederen bekleding :)

• FireDrunk
JB schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:55:
[...]

Sommige mensen wonen in een flat/appartement...

Even niets...

• Z___Z
  • Niet online
FireDrunk schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Sommige mensen wonen in een flat/appartement...
Meeste mensen die in een appartement wonen parkeren in een overdekte garage. Dan hoef je nooit te krabben.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:04
Z___Z schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:40:
[...]

Meeste mensen die in een appartement wonen parkeren in een overdekte garage. Dan hoef je nooit te krabben.
Kom eens naar Amsterdam...

Daar woont 90% in een appartement. Meeste mensen zonder parkeergarage.

Er wordt af en toe wat klein gedacht?

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• FireDrunk
Z___Z schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:40:
[...]

Bron? Voor mijn gevoel valt dat namelijk wel mee (of juist tegen? 8) )...

Even niets...

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

carpcrack schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:18:
[...]

Het is inderdaad heel handig, vooral als er spoed geboden is. Mijn vorige auto was een fiesta en had het ook. Ik vond het wel een fijne optie. Iemand zien krabben bij het naar de auto lopen en bij het wegrijden die persoon nog steeds zien krabben. :+

De lijntjes die de fiesta door de ruit had lopen... ik heb me er nooit echt aan gestoord, maar mijn huidige auto heeft geen voorruitverwarming en nu vind ik de afwezigheid van die lijntjes toch wel prettig hoor.
En het krabben kost maar een paar minuutjes. Dus hoe erg is dat, die paar keer per jaar?

Een andere variant dan met lijntjes ken ik niet.

Ohh ik heb nu voor het eerst stoelverwarming. Dat vind ik véél véél waardevoller :P
Ik heb het in mijn Fiesta nu voor het eerst maar ik heb nou niet echt het idee dat het mega veel tijd bespaard die voorruitverwarming. Het duurt zeker een paar minuten voordat de ruit echt ijsvrij is.

Is het bij mij stuk ofzo :?

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• FireDrunk
Nee hoor, duurt gewoon even. Het helpt wel heel goed tegen het opnieuw beslaan van de ruit.
Grootste voordeel vond ik, (wat je nu ook juist veel helpt) dat van die aangevroren sneeuw van onderuit los laat.
Dat krab je er dus met 2 tellen vanaf, omdat het niet meer zo vast zit.

Even niets...

• OosterF
  • Registratie: maart 2017
  • Nu online
OosterF in "Keuze leaseauto - Deel 5"

Terugkomend op bovenstaand verhaal; de shortlist is nu gereduceerd tot slechts twee auto's: de Mazda CX-3 1.8 diesel Skylease en de Kia Niro 1.6 Hybrid Dynamicplusline. Nog steeds vrij uiteenlopende auto's dus. Volgens rij-impressie filmpjes van Autoweek is de Niro vooral een stuk ruimer en rijker uitgerust, maar de Mazda rijdt wat fijner en is iets mooier (subjectief). De Mazda kost ongeveer 140 euro meer leasepremie en een tientje meer bijtelling. Is er iemand die voor dezelfde keuze heeft gestaan of ervaring heeft met 1 vd 2 auto's? Binnenkort evt langs de dealers voor een proefrit, maar ik ben benieuwd wat jullie gedachten zijn over deze auto's. Wat geeft bij jullie de doorslag bij het uitzoeken van een leaseauto?

• The Eagle

The Eagle

Weet niet hoe het met jou zit maar als ik naar mijn auto loop heb ik graag een glimlach op mijn gezicht. En als het fijner rijdt: daar gaat het uiteindelijk om volgens mij.
Zou voro mij een nobrainer zijn, dan maar dat tientje extra :)

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:32
Ik heb een keuze kunnen maken en zal er hoogst waarschijnlijk wel extra bijdrage voor moeten betalen maar is het waard denk ik.

Ford Focus 1.0 ecoboost titanium business automaat met de volgende opties:

- Style pakket titanium
- Winter pakket
- Design pakket
- Technology pakket
- Parking pakket
- Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
- Bang & Olufsen Play audiosysteem
- 10-weg handmatig verstelbare voorstoelen inclusief lendensteunverstelling en 4-weg
hoofdsteunen

Ik denk dat ik hiermee een complete auto heb en de aankomende vier jaar tegen aan kan.

"That's what I do. I drink and I know things."

• Smobbo
OosterF schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:24:
OosterF in "Keuze leaseauto - Deel 5"

Terugkomend op bovenstaand verhaal; de shortlist is nu gereduceerd tot slechts twee auto's: de Mazda CX-3 1.8 diesel Skylease en de Kia Niro 1.6 Hybrid Dynamicplusline. Nog steeds vrij uiteenlopende auto's dus. Volgens rij-impressie filmpjes van Autoweek is de Niro vooral een stuk ruimer en rijker uitgerust, maar de Mazda rijdt wat fijner en is iets mooier (subjectief). De Mazda kost ongeveer 140 euro meer leasepremie en een tientje meer bijtelling. Is er iemand die voor dezelfde keuze heeft gestaan of ervaring heeft met 1 vd 2 auto's? Binnenkort evt langs de dealers voor een proefrit, maar ik ben benieuwd wat jullie gedachten zijn over deze auto's. Wat geeft bij jullie de doorslag bij het uitzoeken van een leaseauto?
Het ligt denk ik echt aan wat je belangrijk vindt. Voor mij is een Mazda CX-3 gewoon te klein (uiteindelijk een opgehoogde Mazda 2...). De Niro is een c segment SUV (al is het niet echt een hoge auto) en dus gewoon een stuk ruimer.

De Mazda is overigens wel veeeel mooier wat mij betreft ;) !
Om het moeilijk te maken: waarom dan niet een Seat Arona? Gelijk formaat/groter dan een Mazda en goedkoper dan de Niro!

• carpcrack
Glashelder schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:18:
[...]

Ik heb het in mijn Fiesta nu voor het eerst maar ik heb nou niet echt het idee dat het mega veel tijd bespaard die voorruitverwarming. Het duurt zeker een paar minuten voordat de ruit echt ijsvrij is.

Is het bij mij stuk ofzo :?
Nee hoor, het is niet ineens *poef* gesmolten ofzo. Het duurt inderdaad wel eventjes. Maar het ijs komt wel veel sneller los van de ruit en in combinatie met je ruitenwisservloeistof poets je het zo weg met de ruitenwissers. Dus het bespaart niet mega veel tijd, maar je bent wel sneller en het is makkelijker.

• sjorremans
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15:14
Ik heb in mijn Astra ook stuurwielverwarming en stoelverwarming. Ik ben daar zo aan gewend geraakt dat mijn volgede auto dat ook moet hebben :+ Vooral stuurwielverwarming is heerlijk met deze temperaturen. Heerlijk om geen koude handen te hebben door een koud stuur :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Ankona
carpcrack schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:53:
[...]

Nee hoor, het is niet ineens *poef* gesmolten ofzo. Het duurt inderdaad wel eventjes. Maar het ijs komt wel veel sneller los van de ruit en in combinatie met je ruitenwisservloeistof poets je het zo weg met de ruitenwissers. Dus het bespaart niet mega veel tijd, maar je bent wel sneller en het is makkelijker.
Moet ook niet, dan zou je ruit kunnen springen.

Ik zet de voor en achterruit verwarming altijd aan voordat ik begin met de zijruiten krabben. Dan is het instappen en je ziet de voorruit voor je ontdooien. Duurt even, maar dan ineens gaat het snel. Zwieper met je ruitenwissers en rijden maar.

• Henvar
Frozenhands schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:14:
Ik heb een keuze kunnen maken en zal er hoogst waarschijnlijk wel extra bijdrage voor moeten betalen maar is het waard denk ik.

Ford Focus 1.0 ecoboost titanium business automaat met de volgende opties:

- Style pakket titanium
- Winter pakket
- Design pakket
- Technology pakket
- Parking pakket
- Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
- Bang & Olufsen Play audiosysteem
- 10-weg handmatig verstelbare voorstoelen inclusief lendensteunverstelling en 4-weg
hoofdsteunen

Ik denk dat ik hiermee een complete auto heb en de aankomende vier jaar tegen aan kan.
Benieuwd naar de kosten.
Maar mooie bak.
Volgende week ga ik testrijden in titanium wagon met automaat. Kan ik gelijk vergelijken met de ST(2 weken geleden in gereden)

• FireDrunk
Henvar schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:14:
[...]

Benieuwd naar de kosten.
Maar mooie bak.
Volgende week ga ik testrijden in titanium wagon met automaat. Kan ik gelijk vergelijken met de ST(2 weken geleden in gereden)
Hoe vond je de vering van de ST? Die staat volgens alle reviews erg strak afgesteld.

Even niets...

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ankona schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:11:
[...]

Moet ook niet, dan zou je ruit kunnen springen.

Ik zet de voor en achterruit verwarming altijd aan voordat ik begin met de zijruiten krabben. Dan is het instappen en je ziet de voorruit voor je ontdooien. Duurt even, maar dan ineens gaat het snel. Zwieper met je ruitenwissers en rijden maar.
Ik zet de motor aan, voorruit- en achterruitverwarming aan en ga weer naar binnen. :+

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:32
Henvar schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:14:
[...]

Benieuwd naar de kosten.
Maar mooie bak.
Mijn proefrit was in de jouw genoemde auto met een hoop opties erop. Ik denk dat je niet teleurgesteld gaat raken.

Ik heb voor de auto die ik nu heb gekozen om er andere stoelen in te zetten, deze is niet op andere versies te configureren. Tijdens de testrit zaten deze stoelen er jammer genoeg niet in, maar ik heb er vertrouwen in dat de stoelen zeer goed in te stellen zijn waardoor lange ritten geen enkel probleem meer moeten zijn. Daarnaast was voor mij automaat, ACC en Android Auto een must.

"That's what I do. I drink and I know things."

• Mr.Jingles
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15:09
Ik mag binnenkort ook een nieuwe lease auto gaan uitkiezen! Met de komst van een 3e kindje is dit dan ook meer dan welkom. Ik rij op dit moment in een 14% auto waar we ook uit gegroeid zijn. Dus ik ben met frisse moed op zoek gegaan. Mijn werkgever heeft de lease regels helemaal uitgekauwd dus ik heb wel met wat limitaties te maken.
Ik kan dus niet met offertes gaan zwaaien, maar moet echt in een portal de auto gaan kiezen:

Lease Budget : 750 euro
Enigenbijdrage: 80 euro + eventuele overschrijding
Merkenbeleid: Peugeot, Audi, BMW, Opel, Skoda, VW.
Looptijd: 5 jaar

Daarnaast mag ik mijn leasebudget kan ik niet laten uitkeren als salaris. Wie dit bedacht heeft… :X

Ik ben tot de conclusie gekomen dat 3 jonge kinderen(4,2,0) in een auto te krijgen best een uitdaging is. Je kan er voor kiezen om creatief te zijn met autostoeltjes en wat concessies te doen met veiligheid, en zo 3 zitjes in een station zoals een Skoda Octavia te krijgen. Wat mensen in mijn omgeving hebben hier ervaring mee, maar vinden het naar eigen zeggen niet ideaal.
Ik ben daarom zeer benieuwd naar wat jullie ervaring!

Daarom ben ik ook gaan kijken naar modellen die wat meer ruimte bieden achterin met 3x ISOfix, zoals een 5008, grand senic of touran.
Maar gezien mijn beperkte lease budget kom ik wel echt op heftige maand bedragen(460 euro voor een 5008 35.000) omdat ik dan overschrijding heb(Berekenhet).

Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel naar een wat ruimere auto, gezien ik vaak met mijn gezin in de auto zit. We gaan ook graag binnen Europa op vakantie. Zakelijk maak ik op dit moment veel minder kilometers, gezien mijn klant nu dicht bij huis zit. Ik kan er heen fietsen, maar in mijn werkveld (IT consultancy) kan dit binnen paar maanden zo veel verder weg zijn.
Dit maakt mijn keuze extra moeilijk, gezien niemand wil betalen voor een auto dat alleen maar stil staat en ik het budget niet kan uitkeren.

Ik sta ook wel open om eclectisch te rijden, maar ik merk dat de aanbod in wat grotere gezinsauto's behoorlijk beperkt is.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

• jongetje
Rivanov schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:10:
[...]

Ik zet de motor aan, voorruit- en achterruitverwarming aan en ga weer naar binnen. :+
Kun je beter een standkachel inbouwen. Is ook beter voor je motorblok (en hoef je niet je eigen huis te omringen met uitlaatgassen van een koude motor)

• Mvd1981
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14-02 20:07
Mvd1981 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:41:
Iemand die toevallig least bij ALD Automotive en mij een beetje inzicht zou kunnen geven in de mogelijkheden die ik heb met de volgende contract eigenschappen:

Leasebudget: 750- maximaal 200 overschrijding
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen idee
Overige afhankelijkheden: Onbekend
Specifieke wensen:
- Automaat
- Station wagon (heb een kind, wellicht dat er nog een tweede volgt)
- Liefst een beetje power
- Bij voorkeur een Duitse RWD - BMW of MB

Kom nu van een full option 300pk MB C klasse estate, dus het lijkt erop dat het inleveren wordt. Via directlease en leaseplan kom ik wel een eindje, maar weet niet of dit vergelijkbaar is voor ALD Automotive...
Het is even een tijdje geleden en helaas is er weinig transparantie geweest m.b.t. welke mogelijkheden er waren qua auto’s. Ik moest maar een offerte van de dealer inleveren en dan zou de leasemaatschappij, ALD, wel aangeven of het binnen het budget zou passen of niet. De rekentool was uitgeschakeld voor het bedrijf waar ik nu voor werk.

Op goed geluk, na wat gesprekjes met de accountmanager dat het waarschijnlijk echt niet zou gaan lukken, een offerte ingediend voor een Tesla Model 3 AWD LR met als enige optie de 19 inch sportvelgen (dus ook geen laadpaal e.d.) en warempel, het paste net aan in het budget plus maximaal bijbetalen.

Meeste eisen zijn een check in de box, alleen geen station en geen Duits merk. Daarentegen wel een forse besparing op de bijtelling over de komende vier jaren.

Nu begint het lange wachten - de Tesla website gaf aan dat de auto in maart uitgeleverd kon worden, de leasemaatschappij gaf aan niet voor november uit te kunnen leveren... :| :/

Mvd1981 wijzigde deze reactie 25-01-2019 21:09 (5%)

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14:04
Eergisteren de achterste 5 ruiten van onze Ford Mondeo hybrid laten tinten met HP22 bij Glasstinter in Emmen. :)
Na eerdere goede ervaring met de vorige auto (Volvo V40) hier weer naar toe gegaan. Ze halen de zijruiten er echt uit, waardoor je geen lelijke ongetinte randen hebt als je de zijruit open doet. Reden om het achteraf te doen is de lagere leaseprijs en bijtelling, en HP22 is iets donkerder dan af-fabriek tinten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Je kijkt er nog redelijk goed doorheen van buiten in normaal daglicht. De foto in de werkplaats spiegelt heel erg op het glas en geeft een vertekend beeld. Foto 2 geeft een beter beeld (de bijrijdersstoel is goed zichtbaar).

Voor de oplettende Tweaker; model- en typeaanduiding op de achterzijde is er bij de Ford dealer nog afgehaald, dat waren ze vergeten bij aflevering terwijl de auto van half november tot begin januari daar stond. :F

• SteveWoz
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 11:15
En waarom plaats je dit in het Keuze leaseauto topic?

• LuPo
SteveWoz schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 08:30:
En waarom plaats je dit in het Keuze leaseauto topic?
Omdat 'ie nu helemaal is zoals we vooraf hadden samengesteld, oftewel onze Keuze v/d leaseauto.

excuses dat ik dit erge vergrijp heb gepleegd :D

• Henvar
FireDrunk schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:26:
[...]

Hoe vond je de vering van de ST? Die staat volgens alle reviews erg strak afgesteld.
Yep vind ik ook. Hoewel Mn huidige v40 uit 2014 ook aardig strak is ben ik wel wat gewend.

Volgende week zaterdag titanium rijden en aanvoelen. Als deze soepeler rijdt ben ik eruit.

Henvar wijzigde deze reactie 26-01-2019 20:15 (3%)

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 16:45

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

LuPo schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 08:26:
Eergisteren de achterste 5 ruiten van onze Ford Mondeo hybrid laten tinten met HP22 bij Glasstinter in Emmen. :)
Na eerdere goede ervaring met de vorige auto (Volvo V40) hier weer naar toe gegaan. Ze halen de zijruiten er echt uit, waardoor je geen lelijke ongetinte randen hebt als je de zijruit open doet. Reden om het achteraf te doen is de lagere leaseprijs en bijtelling, en HP22 is iets donkerder dan af-fabriek tinten.

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je kijkt er nog redelijk goed doorheen van buiten in normaal daglicht. De foto in de werkplaats spiegelt heel erg op het glas en geeft een vertekend beeld. Foto 2 geeft een beter beeld (de bijrijdersstoel is goed zichtbaar).

Voor de oplettende Tweaker; model- en typeaanduiding op de achterzijde is er bij de Ford dealer nog afgehaald, dat waren ze vergeten bij aflevering terwijl de auto van half november tot begin januari daar stond. :F
Wat voor bedrag moet je aan denken? Mijn A-klasse is donderdag besteld en heb getint glas niet als optie genomen en er toch over na aan het denken ben.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• LuPo
Wim-Bart schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:30:
[...]

Wat voor bedrag moet je aan denken? Mijn A-klasse is donderdag besteld en heb getint glas niet als optie genomen en er toch over na aan het denken ben.
€199 voor hatchback.

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 12:34
Hier opzoek naar een vervanger voor de Seat Ibiza ST uit 2012.

Leasebudget: +- 750/800 inclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maand,
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Brandstof (Benzine) moet bij in het lease budget te zitten, maar mag los staan v/d auto
Merkbeleid, zo ja, welke: Niet echt, zolang het maar een zakelijke auto is.
Overige afhankelijkheden: We maken gebruik van een relatief kleine LM waarbij ook auto's met de kop eraf een optie zijn, auto's kunnen worden soms ook uit Duitsland gehaald. Fiscale waarde van de auto maximaal 30.000 i.v.m. de bijtelling.
Specifieke wensen:
Mijn wensen:
- Ruimte met name in kofferbak dus graag station, in elk geval 400 liter of meer.
- Cataloguswaarde ook niet meer dan 30k i.v.m. bijtelling.
- Voorkeur voor station
- Wat sportieve looks
- Cruise en climate control
- Goed audio systeem, dit kan voor mij zelfs een dealbreker zijn. Dus echt hoog op de prio!
- Android Auto is een pré

Uiteindelijke keuze:

Gekeken naar de Ford Focus ST line nieuwe model, zeer strakke auto, maar met een leuke config gaat hij snel richting de 33 a 35K. Met het B&O systeem qua audio goed, maar qua prijs dus net wat te hoog. Helaas is dit model ook nog dermate nieuw dat er qua "met de kop eraf" nog weinig beschikbaar is, dus occasion lease valt af.

Seat Leon ST, opzich een prima auto, maar de achterkant wordt ik nou niet bepaald warm of koud van. Niet helemaal mijn ding en ook mijn vrouw vindt het niet echt een mooie auto.

Seat Arona bekeken en met het budget van zo'n 30k heb je hem voor ruim onder dat bedrag flink aangekleed. Kofferbak is redelijk vergelijkbaar met de huidige Ibiza ST, maar het is en blijft eigenlijk maar een Ibiza op hoge poten. Net wat te klein dus.

Scoda Octavia de auto die qua ruimte en functies perfect past, echter qua audio (Canton) zou het wat tegen vallen en tevens is het wel een beetje een "degelijke" auto.

Op dit moment mijn zinnen gezet op een Renault Megane TCE 140 Bose 2018 Echter over het audio systeem van Bose lees je erg wisselende verhalen. Qua bedrag blijf je netjes onder de 30K en heb je wel een auto met alles erop en eraan met prima looks (met name in het blauw erg mooi!), ook de LM kan deze geschikt verkrijgen waarbij we binnen het leasebudget blijven.

Iemand nog een suggestie

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
NL_Scratch schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:17:
Hier opzoek naar een vervanger voor de Seat Ibiza ST uit 2012.

Leasebudget: +- 750/800 inclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maand,
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Brandstof (Benzine) moet bij in het lease budget te zitten, maar mag los staan v/d auto
Merkbeleid, zo ja, welke: Niet echt, zolang het maar een zakelijke auto is.
Overige afhankelijkheden: We maken gebruik van een relatief kleine LM waarbij ook auto's met de kop eraf een optie zijn, auto's kunnen worden soms ook uit Duitsland gehaald. Fiscale waarde van de auto maximaal 30.000 i.v.m. de bijtelling.
Specifieke wensen:
Mijn wensen:
- Ruimte met name in kofferbak dus graag station, in elk geval 400 liter of meer.
- Cataloguswaarde ook niet meer dan 30k i.v.m. bijtelling.
- Voorkeur voor station
- Wat sportieve looks
- Cruise en climate control
- Goed audio systeem, dit kan voor mij zelfs een dealbreker zijn. Dus echt hoog op de prio!
- Android Auto is een pré

Uiteindelijke keuze:

Gekeken naar de Ford Focus ST line nieuwe model, zeer strakke auto, maar met een leuke config gaat hij snel richting de 33 a 35K. Met het B&O systeem qua audio goed, maar qua prijs dus net wat te hoog. Helaas is dit model ook nog dermate nieuw dat er qua "met de kop eraf" nog weinig beschikbaar is, dus occasion lease valt af.

Seat Leon ST, opzich een prima auto, maar de achterkant wordt ik nou niet bepaald warm of koud van. Niet helemaal mijn ding en ook mijn vrouw vindt het niet echt een mooie auto.

Seat Arona bekeken en met het budget van zo'n 30k heb je hem voor ruim onder dat bedrag flink aangekleed. Kofferbak is redelijk vergelijkbaar met de huidige Ibiza ST, maar het is en blijft eigenlijk maar een Ibiza op hoge poten. Net wat te klein dus.

Scoda Octavia de auto die qua ruimte en functies perfect past, echter qua audio (Canton) zou het wat tegen vallen en tevens is het wel een beetje een "degelijke" auto.

Op dit moment mijn zinnen gezet op een Renault Megane TCE 140 Bose 2018 Echter over het audio systeem van Bose lees je erg wisselende verhalen. Qua bedrag blijf je netjes onder de 30K en heb je wel een auto met alles erop en eraan met prima looks (met name in het blauw erg mooi!), ook de LM kan deze geschikt verkrijgen waarbij we binnen het leasebudget blijven.

Iemand nog een suggestie
Ik rijd de Megane met Bose Audio al bijna 2 jaar nu en niets over te klagen. Klinkt goed gebalanceerd en kraakt nooit (ook niet op vol volume). Maar stap bij de dealer er eens in en luister zelf ff :)

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Kecin
  • Laatst online: 20:26
TS update gedaan met bijtelling over 2019:

Update 2019!
In 2017 is het normale percentage verlaagd van 25 naar 22. Is uw auto voor het eerst op naam gesteld vóór 2017, en gold voor die auto de 25%-bijtelling? Dan blijft de 25%-bijtelling van toepassing.

De onderstaande tabel geldt voor auto’s met een datum van eerste toelating in 2019.
CategorieCO2-uitstoot in gram per kilometer
4% bijtelling0
22% bijtellingmeer dan 0

In 2019 vallen alleen bepaalde auto’s zonder CO2-uitstoot in het 4%-tarief. Het verlaagde percentage van 4% geldt voor auto’s op waterstof. Voor nulemissie-auto’s die niet op waterstof rijden, geldt de 4% bijtelling slechts tot een cataloguswaarde van € 50.000.

Hoe lang geldt het verlaagde percentage?
Valt u in het verlaagde bijtellingspercentage (4%)? Dat percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating. Is die datum bijvoorbeeld 7 maart, dan start de 60-maandsperiode dus op 1 april.
Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden.

Hoe wordt de datum van de eerste toelating bepaald?
Als datum van de eerste toelating geldt de datum waarop de auto voor het eerst in gebruik is genomen. Dat kan in Nederland zijn, maar ook in het buitenland. Bij nieuwe auto’s valt dit moment samen met de datum waarop voor het eerst een kenteken is afgegeven. Maar dit hoeft niet altijd zo te zijn, bijvoorbeeld bij import van gebruikte auto’s.
Actuele info en bron: https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2019

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True