Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• RobBouman
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 16-04 16:56
Mr.Jingles schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:19:
Ik mag binnenkort ook een nieuwe lease auto gaan uitkiezen! Met de komst van een 3e kindje is dit dan ook meer dan welkom. Ik rij op dit moment in een 14% auto...Ik sta ook wel open om eclectisch te rijden, maar ik merk dat de aanbod in wat grotere gezinsauto's behoorlijk beperkt is.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Is je leasebudget inclusief of exclusief brandstof? 750,- per maand met 35.000 km per jaar, zou ik sowieso kijken naar een benzine. Wel eens gedacht aan een Tiguan, Karoq of Ateca? Zijn iets ruimere auto's. BMW en Audi ga je denk ik niet halen, dus je bent wel wat beperkt door je merkenbeleid.

Gewoon een reguliere business uitvoering pakken (comfortline business voor de Tiguan bv.) en niet al te gekke opties erop. Kijken waar je op uitkomt. Voor jouw info: als ik bij ons een 1.5 TSI 130pk Tiguan Comfortline Business calculeer (60mnd / 35.000km) op basis van Full Operational Lease, kom je rúim binnen je budget uit als dit exclusief brandstof is.

Edit: Je kunt zelfs nog een Tiguan Allspace (7zits) kiezen, en daarna goed overleggen met de leasemaatschappij want je ligt daarmee net boven je budget :)

Succes met je zoektocht!

RobBouman wijzigde deze reactie 28-01-2019 08:09 (6%)

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

• Mr.Jingles
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16-04 21:37
RobBouman schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:07:
[...]

Is je leasebudget inclusief of exclusief brandstof? 750,- per maand met 35.000 km per jaar, zou ik sowieso kijken naar een benzine. Wel eens gedacht aan een Tiguan, Karoq of Ateca? Zijn iets ruimere auto's. BMW en Audi ga je denk ik niet halen, dus je bent wel wat beperkt door je merkenbeleid.

Gewoon een reguliere business uitvoering pakken (comfortline business voor de Tiguan bv.) en niet al te gekke opties erop. Kijken waar je op uitkomt. Voor jouw info: als ik bij ons een 1.5 TSI 130pk Tiguan Comfortline Business calculeer (60mnd / 35.000km) op basis van Full Operational Lease, kom je rúim binnen je budget uit als dit exclusief brandstof is.

Edit: Je kunt zelfs nog een Tiguan Allspace (7zits) kiezen, en daarna goed overleggen met de leasemaatschappij want je ligt daarmee net boven je budget :)

Succes met je zoektocht!
Het is inclusief brandstof.
Benzine was ik ook al beetje van uit gegaan. Diesel is wat ik berekend heb niet echt een optie meer.
Tiguan kan ik helaas niet kiezen. Ik denk dat dit te maken heeft met de uitstoot. Mijn werkgever heeft ook een maximum aan de uitstoot gesteld. Dus ik denk dat de tiguan daar net buiten valt. Over limitaties gesproken. 8)7
Maar ik zal eens kijken.

• RobBouman
Mr.Jingles schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:27:
[...]
Het is inclusief brandstof.
Benzine was ik ook al beetje van uit gegaan. Diesel is wat ik berekend heb niet echt een optie meer.
Tiguan kan ik helaas niet kiezen. Ik denk dat dit te maken heeft met de uitstoot. Mijn werkgever heeft ook een maximum aan de uitstoot gesteld. Dus ik denk dat de tiguan daar net buiten valt. Over limitaties gesproken. 8)7
Maar ik zal eens kijken.
Brrr. Dat is wel naar ja.

Mogelijkheden incl. brandstof:
Seat Leon ST 1.0 Style Business Intense
Skoda Octavia Combi 1.0 Ambition Business (kun je een paar opties bij doen nog)

Let trouwens op hoor, de 1.5 TSI Tiguan (niet de AllSpace) komt qua uitstoot nog best dicht in de buurt van zo'n station.

• Mr.Jingles
RobBouman schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:33:
[...]

Brrr. Dat is wel naar ja.

Mogelijkheden incl. brandstof:
Seat Leon ST 1.0 Style Business Intense
Skoda Octavia Combi 1.0 Ambition Business (kun je een paar opties bij doen nog)

Let trouwens op hoor, de 1.5 TSI Tiguan (niet de AllSpace) komt qua uitstoot nog best dicht in de buurt van zo'n station.
De Octavia staat op mijn shortlist, ik heb hem ook proef gereden. En qua ruimte vind ik hem top.
Leon lijk me iets kleiner.

Qua budget mag ik 20% overschrijding hebben. Dit komt dan gewoon bij mijn eigen bijdrage op.

De nadeel van een station als de Octavia(Tiguan, Karoq, etc hebben hier ook last van) is dat ze niet 3 volledige zittingen hebben achterin.

Dit is de reden ook dat ik de 5008 zo aantrekkelijk vind. Touran heeft dit ook, maar dan heb je wel een touran. :X Volgens mij zijn er niet veel meer auto's die dit ook hebben.

Mr.Jingles wijzigde deze reactie 28-01-2019 08:44 (44%)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 15:03
Mr.Jingles schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:44:
[...]
De nadeel van een station als de Octavia(Tiguan, Karoq, etc hebben hier ook last van) is dat ze niet 3 volledige zittingen hebben achterin.

Dit is de reden ook dat ik de 5008 zo aantrekkelijk vind. Touran heeft dit ook, maar dan heb je wel een touran. :X Volgens mij zijn er niet veel meer auto's die dit ook hebben.
Volgens mij heb je de Karoq ook met flexseats, heb je naar ik begreep iets minder ruimte op de achterbank maar wel 3 stoelen ipv een bank.

Maar als 3 zittingen een eis is dan blijft er best weinig over. Dan kom je meer uit in dingen als een Dacia Lodgy.

• Mr.Jingles
jongetje schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:53:
[...]

Volgens mij heb je de Karoq ook met flexseats, heb je naar ik begreep iets minder ruimte op de achterbank maar wel 3 stoelen ipv een bank.

Maar als 3 zittingen een eis is dan blijft er best weinig over. Dan kom je meer uit in dingen als een Dacia Lodgy.
Ik zal toch maar even een bezoekje plannen bij de skoda dealer.
Ik denk dat dit ook de reden is waarom de meeste mensen zwichten voor een stationwagen.
En er dus voor kiest om creatief te zijn met de auto stoeltjes.

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
NL_Scratch schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:17:
Hier opzoek naar een vervanger voor de Seat Ibiza ST uit 2012.

Leasebudget: +- 750/800 inclusief brandstof
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maand,
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Brandstof (Benzine) moet bij in het lease budget te zitten, maar mag los staan v/d auto
Merkbeleid, zo ja, welke: Niet echt, zolang het maar een zakelijke auto is.
Overige afhankelijkheden: We maken gebruik van een relatief kleine LM waarbij ook auto's met de kop eraf een optie zijn, auto's kunnen worden soms ook uit Duitsland gehaald. Fiscale waarde van de auto maximaal 30.000 i.v.m. de bijtelling.
Specifieke wensen:
Mijn wensen:
- Ruimte met name in kofferbak dus graag station, in elk geval 400 liter of meer.
- Cataloguswaarde ook niet meer dan 30k i.v.m. bijtelling.
- Voorkeur voor station
- Wat sportieve looks
- Cruise en climate control
- Goed audio systeem, dit kan voor mij zelfs een dealbreker zijn. Dus echt hoog op de prio!
- Android Auto is een pré

Uiteindelijke keuze:

Gekeken naar de Ford Focus ST line nieuwe model, zeer strakke auto, maar met een leuke config gaat hij snel richting de 33 a 35K. Met het B&O systeem qua audio goed, maar qua prijs dus net wat te hoog. Helaas is dit model ook nog dermate nieuw dat er qua "met de kop eraf" nog weinig beschikbaar is, dus occasion lease valt af.

Seat Leon ST, opzich een prima auto, maar de achterkant wordt ik nou niet bepaald warm of koud van. Niet helemaal mijn ding en ook mijn vrouw vindt het niet echt een mooie auto.

Seat Arona bekeken en met het budget van zo'n 30k heb je hem voor ruim onder dat bedrag flink aangekleed. Kofferbak is redelijk vergelijkbaar met de huidige Ibiza ST, maar het is en blijft eigenlijk maar een Ibiza op hoge poten. Net wat te klein dus.

Scoda Octavia de auto die qua ruimte en functies perfect past, echter qua audio (Canton) zou het wat tegen vallen en tevens is het wel een beetje een "degelijke" auto.

Op dit moment mijn zinnen gezet op een Renault Megane TCE 140 Bose 2018 Echter over het audio systeem van Bose lees je erg wisselende verhalen. Qua bedrag blijf je netjes onder de 30K en heb je wel een auto met alles erop en eraan met prima looks (met name in het blauw erg mooi!), ook de LM kan deze geschikt verkrijgen waarbij we binnen het leasebudget blijven.

Iemand nog een suggestie
Ik meen dat er een tweaker hier die heeft de arona getest qua ruimte en volgens hem is de arona zeker groter dan ibiza. Bijna even groot als leon, en soms praktischer. Kan alleen de post niet meer vinden.

Wat betr de megane, je kan ook focal audio laten plaatsen. Kan als het goed is zelfs als dealer accessories (kan soms gunstig zijn ivm bijtelling).

Ander optie is een clio station. Zelfde klasse als je huidige ibiza maar als station dus meer ruimte.
Verder wordt de nieuwe clio vandaag gepresenteerd (als het goed is). Als je kan wachten dan rij je zo meteen in een gloednieuwe model, zo niet is ook mooi, want dan kan je vaak heel veel korting krijgen op de bestaande model.

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Mr.Jingles schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:08:
[...]

Ik zal toch maar even een bezoekje plannen bij de skoda dealer.
Ik denk dat dit ook de reden is waarom de meeste mensen zwichten voor een stationwagen.
En er dus voor kiest om creatief te zijn met de auto stoeltjes.
/offtopic van het lease topic
Hier ook 3 kinderen (in dezelfde leeftijd). Wat een optie kan zijn, is eens goed naar de autostoeltjes te kijken. De een is wat breder dan de ander en daar kan je vaak nog wel wat in winnen (zonder afbreuk te doen aan veiligheid).
Bij ons past in de Ford Focus Wagon met wat "creativiteit" een maxi cosi (groep 0+), een kinderstoel (groep 2/3) en een peuterstoel (groep 1). Nadeel van de 2,5 zits achterbanken (wat de meeste auto's hebben), is dat de zittingen bol zijn en niet geheel vlak.
Onze "creativiteit": Om de achterbank vlak te maken, heb ik wat (oude) planken laminaat op de achterbank gelegd, met daaronder wat kussens om af te vlakken. Daar boven op staan dan de autostoeltjes op een vlakke ondergrond. Ze zitten wat hoger dan normaal, maar wel gewoon middels de normale gordels vast en ze schuiven ook niet (gordel goed strak trekken).
In de Octavia lukt deze oplossing helaas niet (autostoelen zijn te breed / achterbank niet breed genoeg voor deze opstelling).

En wat anders ook nog een optie is, is de oudste niet meer in een kinderstoel te doen. Officieel mogen ze, zolang ze in het midden zitten, ook zonder autostoel. Dit omdat aan weerszijde dan een autostoel/maxi cosi staat. Lijkt mij niet ideaal zitten (hard plastic naast je en geen zicht meer), maar het schijnt wel te mogen, zie bijvoorbeeld https://www.anwb.nl/exper...sen-twee-autostoeltjes-in en het artikel waar MissB naar refereert https://www.anwb.nl/auto/...uto/kinderzitje-de-regels

BastaRhymez wijzigde deze reactie 28-01-2019 09:54 (3%)

• CptMorgan
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
Ik mag binnenkort ook een nieuwe lease auto gaan uitkiezen! Met de komst van een 3e kindje is dit dan ook meer dan welkom. Ik rij op dit moment in een 14% auto waar we ook uit gegroeid zijn. Dus ik ben met frisse moed op zoek gegaan. Mijn werkgever heeft de lease regels helemaal uitgekauwd dus ik heb wel met wat limitaties te maken.
Ik kan dus niet met offertes gaan zwaaien, maar moet echt in een portal de auto gaan kiezen:

Lease Budget : 750 euro
Enigenbijdrage: 80 euro + eventuele overschrijding
Merkenbeleid: Peugeot, Audi, BMW, Opel, Skoda, VW.
Looptijd: 5 jaar

Daarnaast mag ik mijn leasebudget kan ik niet laten uitkeren als salaris. Wie dit bedacht heeft… :X

Ik ben tot de conclusie gekomen dat 3 jonge kinderen(4,2,0) in een auto te krijgen best een uitdaging is. Je kan er voor kiezen om creatief te zijn met autostoeltjes en wat concessies te doen met veiligheid, en zo 3 zitjes in een station zoals een Skoda Octavia te krijgen. Wat mensen in mijn omgeving hebben hier ervaring mee, maar vinden het naar eigen zeggen niet ideaal.
Ik ben daarom zeer benieuwd naar wat jullie ervaring!

Daarom ben ik ook gaan kijken naar modellen die wat meer ruimte bieden achterin met 3x ISOfix, zoals een 5008, grand senic of touran.
Maar gezien mijn beperkte lease budget kom ik wel echt op heftige maand bedragen(460 euro voor een 5008 35.000) omdat ik dan overschrijding heb(Berekenhet).

Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel naar een wat ruimere auto, gezien ik vaak met mijn gezin in de auto zit. We gaan ook graag binnen Europa op vakantie. Zakelijk maak ik op dit moment veel minder kilometers, gezien mijn klant nu dicht bij huis zit. Ik kan er heen fietsen, maar in mijn werkveld (IT consultancy) kan dit binnen paar maanden zo veel verder weg zijn.
Dit maakt mijn keuze extra moeilijk, gezien niemand wil betalen voor een auto dat alleen maar stil staat en ik het budget niet kan uitkeren.

Ik sta ook wel open om eclectisch te rijden, maar ik merk dat de aanbod in wat grotere gezinsauto's behoorlijk beperkt is.

Wellicht een VW Passat Variant? Een (oud)collega van mij kreeg daar 3 kinderzitjes in. Zou ook binnen budget moeten passen verwacht ik.
Wellicht is dit een betere vraag voor het Keuze Leaseauto topic?

• Can2
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23-04 15:17
Mr.Jingles schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:44:
[...]

De Octavia staat op mijn shortlist, ik heb hem ook proef gereden. En qua ruimte vind ik hem top.
Leon lijk me iets kleiner.

Qua budget mag ik 20% overschrijding hebben. Dit komt dan gewoon bij mijn eigen bijdrage op.

Dat is de reden dat wij ook voor de 5008 zijn gegaan.. het is echt ideaal dat je drie aparte stoelen hebt. Daarnaast is het ook nog eens heel handig dat je bij een kinderfeestje of zo nog twee kinderen extra achterin kan vervoeren.
Als alternatief zou je nog naar de C4 (grand) Picasso kunnen kijken of de VW Touran.
De (Grand) Scenic heb ik ook bekeken, die heeft wel een achterbank in twee delen maar is wel meer verdeeeld in drie zitplekken zeg maar.

Succes met de zoektocht.

• RobBouman
CptMorgan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:57:
[...]
Wellicht een VW Passat Variant? Een (oud)collega van mij kreeg daar 3 kinderzitjes in. Zou ook binnen budget moeten passen verwacht ik.
Wellicht is dit een betere vraag voor het Keuze Leaseauto topic?
Een budget van € 750,- inclusief brandstof op basis van 35.000 per jaar. Ik denk dat een Passat wat te ambitieus is.

• CptMorgan
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
RobBouman schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:20:
[...]

Een budget van € 750,- inclusief brandstof op basis van 35.000 per jaar. Ik denk dat een Passat wat te ambitieus is.
Ah ja, dan gaat dat inderdaad niet lukken. Ik had het latere berichtje over de brandstof niet gezien. Stond niet in dit bericht ;) ex brandstof had het moeten lukken.

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Ik mag binnenkort ook een nieuwe lease auto gaan uitkiezen! Met de komst van een 3e kindje is dit dan ook meer dan welkom. Ik rij op dit moment in een 14% auto waar we ook uit gegroeid zijn. Dus ik ben met frisse moed op zoek gegaan. Mijn werkgever heeft de lease regels helemaal uitgekauwd dus ik heb wel met wat limitaties te maken.
Ik kan dus niet met offertes gaan zwaaien, maar moet echt in een portal de auto gaan kiezen:

Vrienden van ons hebben ook een Octi gehad met 3 jonge kinderen (zelfde leeftijd toen) maar 3 autostoeltjes ging niet passen....de oudste zat daar dus zonder stoeltje erin (ook op vakantie naar Z-Frankrijk wat officieel niet mag maargoed je moet toch iets). Ze rijden nu een nieuwe Passat en dat gaat goed.

Die van ons zijn 6, 4 en bijna 1. Ik rij een E61 530D (uit 2006) maar was ook passen en meten om een maxi cosi en 2x Rodi XP's erin te krijgen. En dan rij je de grootste station van BMW...(balen dat je je leasebudget niet mag laten uitkeren, mag bij ons gelukkig wel, zit ook in de IT consultancy).

Succes ermee maar als het kan/past zou ik zeker voor de Passat gaan! :)

• desmond
  • Laatst online: 15:06
@Road-runner83 Misschien is MultiMac iets voor je?
https://multimac.co.uk/home

• Mr.Jingles
Road-runner83 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:40:
[...]

Vrienden van ons hebben ook een Octi gehad met 3 jonge kinderen (zelfde leeftijd toen) maar 3 autostoeltjes ging niet passen....de oudste zat daar dus zonder stoeltje erin (ook op vakantie naar Z-Frankrijk wat officieel niet mag maargoed je moet toch iets). Ze rijden nu een nieuwe Passat en dat gaat goed.

Die van ons zijn 6, 4 en bijna 1. Ik rij een E61 530D (uit 2006) maar was ook passen en meten om een maxi cosi en 2x Rodi XP's erin te krijgen. En dan rij je de grootste station van BMW...(balen dat je je leasebudget niet mag laten uitkeren, mag bij ons gelukkig wel, zit ook in de IT consultancy).

Succes ermee maar als het kan/past zou ik zeker voor de Passat gaan! :)
Passat zou zeker gaaf zijn! Alleen kan ik hem niet kiezen, voldoet niet aan uitstoot normen of valt buiten budget.
Voor de creatievelingen met stationwagon, maken jullie ook gebruik van ISOfix?
Dit is niet mogelijk of wel?
BastaRhymez schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:40:
En wat anders ook nog een optie is, is de oudste niet meer in een kinderstoel te doen. Officieel mogen ze, zolang ze in het midden zitten, ook zonder autostoel. Dit omdat aan weerszijde dan een autostoel/maxi cosi staat. Lijkt mij niet ideaal zitten (hard plastic naast je en geen zicht meer), maar het schijnt wel te mogen, zie bijvoorbeeld https://www.anwb.nl/exper...sen-twee-autostoeltjes-in en het artikel waar MissB naar refereert https://www.anwb.nl/auto/...uto/kinderzitje-de-regels
Ah, tnx! Goed om te weten dat het dus wel mag, ben wel benieuwd wat de verzekering er van vindt.

• jongetje
Mr.Jingles schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:24:
[...]

In mijn octavia zit alleen op de buitenste plekken op de achterbank Isofix en als optie kun je het ook op de voorstoel krijgen. Ik heb altijd stoeltjes gehad zonder Isofix (heb 2 kinderen dus verder ook geen ruimte issue).

Vriend van me had een Leon station en met handdoeken het hoogte verschil van de wangen van de stoelen opgevangen en zo 3 stoeltjes achterin gekregen.

• BastaRhymez
  • Nu online

[...]

Ah, tnx! Goed om te weten dat het dus wel mag, ben wel benieuwd wat de verzekering er van vindt.
Wat zou de verzekering er van moeten vinden als het (wettelijk) mag? :+
Zolang je niet meer personen vervoerd dan het voertuig aan zitplaatsen biedt, dan is er niks aan de hand.
Meeste auto's geven aan dat er 5 zitplaatsen zijn.

BastaRhymez wijzigde deze reactie 28-01-2019 11:32 (21%)

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@gergs Ik dacht dat de nieuwe Clio (in ieder geval in eerste instantie) alleen als 5-deurs hatchback geleverd gaat worden? Dan wordt wachten op een station een hele toer...... Huidige model is wat mij betreft nog steeds één van de mooiste in zijn segment. Voor de station is dat makkelijk omdat er nog maar een paar andere types zijn met een station in B-segment, maar daar kan je nog best een paar jaar goed mee voor de dag komen.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Road-runner83
  • Nu online
Die kwam op bimmerportal forum ook voorbij in topic hoe krijg je 3 autostoeltjes in je 5-serie ;). Vond ze nog aan de prijzige kant (1300 pond) en het past nog prima bij ons mits de kids in een bepaalde volgorde de auto gaan (eerst de dochter aan de linkerkant, dan de maxi-cosi in het midden en dan de zoon en oudste aan de rechterkant). Maxi cosi kan ook nog helemaal rechts maar dan krijgen ze ruzie wie er in het midden mag zitten en langs de jongste mag ;) :D

• Road-runner83
  • Nu online
[...]

Passat zou zeker gaaf zijn! Alleen kan ik hem niet kiezen, voldoet niet aan uitstoot normen of valt buiten budget.
Met 3 kids achterin gaat het niet lukken om de isofix te gebruiken. We gebruiken de isofix wel voor doordeweeks om de kids weg te brengen (dan kan de familyfix en kinderstoel met isofix achterin de auto en de stoel zonder isofix voorin).

• gergs
  • Nu online
gwystyl schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:41:
@gergs Ik dacht dat de nieuwe Clio (in ieder geval in eerste instantie) alleen als 5-deurs hatchback geleverd gaat worden? Dan wordt wachten op een station een hele toer...... Huidige model is wat mij betreft nog steeds één van de mooiste in zijn segment. Voor de station is dat makkelijk omdat er nog maar een paar andere types zijn met een station in B-segment, maar daar kan je nog best een paar jaar goed mee voor de dag komen.
De station komt idd wellicht later. Mss niet op tijd voor hem. Alhoewel, de veranderingen zijn meer binnen en niet zo zeer de buitenkant. Wellicht gaat het daarmee dus sneller op markt?

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:48

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

[...]

Als het mag, dan vind de verzekering het ook goed.

Ik gebruik een maxi cosi tobi rechts voor de kleine van 1, een Britax Römer Kids II links voor de kleine van 5 (met inderdaad wat opvulling om de stoel zo ver mogelijk stabiel naar buiten te krijgen) en in het midden zit de oudste van 7 op een Bubblebum.https://www.bol.com/nl/p/bubblebum-zitverhoger-autozitje-opblaasbaar-autostoeltje-zwart/9200000013435461/

Voordeel van dat ding, is dat hij ook een gordelgeleider heeft voor de schouder, wat ik wel belangrijk vond omdat de gordel anders nogal hoog zat.
En als het kan, gaat de oudste gewoon op de passagiersstoel, uiteraard tot groot ongenoegen van de middelste.

"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-04 16:28
Road-runner83 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:45:
[...]

Die kwam op bimmerportal forum ook voorbij in topic hoe krijg je 3 autostoeltjes in je 5-serie ;). Vond ze nog aan de prijzige kant (1300 pond) en het past nog prima bij ons mits de kids in een bepaalde volgorde de auto gaan (eerst de dochter aan de linkerkant, dan de maxi-cosi in het midden en dan de zoon en oudste aan de rechterkant). Maxi cosi kan ook nog helemaal rechts maar dan krijgen ze ruzie wie er in het midden mag zitten en langs de jongste mag ;) :D
Aan de andere kant met losse kinderzitjes kan ik ook wel richting de 1000 euro komen hoor ;)

Computer says no

• Road-runner83
  • Nu online
@Meekoh Dat kan zeker maar als je alle stoelen al hebt is dat ook weer zo zonde ;)

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14:49
Frozenhands schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:14:
Ik heb een keuze kunnen maken en zal er hoogst waarschijnlijk wel extra bijdrage voor moeten betalen maar is het waard denk ik.

Ford Focus 1.0 ecoboost titanium business automaat met de volgende opties:

- Style pakket titanium
- Winter pakket
- Design pakket
- Technology pakket
- Parking pakket
- Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
- Bang & Olufsen Play audiosysteem
- 10-weg handmatig verstelbare voorstoelen inclusief lendensteunverstelling en 4-weg
hoofdsteunen

Ik denk dat ik hiermee een complete auto heb en de aankomende vier jaar tegen aan kan.
Kleine update; als de bestelling er deze week uitgaat, dan zal de auto begin april geleverd worden _/-\o_

"That's what I do. I drink and I know things."

• Mr.Jingles
BastaRhymez schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:53:
[...]

Hier ook 3 kinderen (in dezelfde leeftijd). Wat een optie kan zijn, is eens goed naar de autostoeltjes te kijken. De een is wat breder dan de ander en daar kan je vaak nog wel wat in winnen (zonder afbreuk te doen aan veiligheid).
Bij ons past in de Ford Focus Wagon met wat "creativiteit" een maxi cosi (groep 0+), een kinderstoel (groep 2/3) en een peuterstoel (groep 1). Nadeel van de 2,5 zits achterbanken (wat de meeste auto's hebben), is dat de zittingen bol zijn en niet geheel vlak.
Onze "creativiteit": Om de achterbank vlak te maken, heb ik wat (oude) planken laminaat op de achterbank gelegd, met daaronder wat kussens om af te vlakken. Daar boven op staan dan de autostoeltjes op een vlakke ondergrond. Ze zitten wat hoger dan normaal, maar wel gewoon middels de normale gordels vast en ze schuiven ook niet (gordel goed strak trekken).
In de Octavia lukt deze oplossing helaas niet (autostoelen zijn te breed / achterbank niet breed genoeg voor deze opstelling).
Ik ben nog wel benieuwd: Als je nou opnieuw voor de keuze zou staan, zou je dan nog een keer voor deze oplossing gaan? Of zou je voor een grotere model gaan tegen een wat hoger maand bedrag?

• BastaRhymez
  • Nu online
Mr.Jingles schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:57:
[...]

Ik ben nog wel benieuwd: Als je nou opnieuw voor de keuze zou staan, zou je dan nog een keer voor deze oplossing gaan? Of zou je voor een grotere model gaan tegen een wat hoger maand bedrag?
ik PM je even mijn verhaal, too much info voor dit topique

• BastaRhymez
  • Nu online
BastaRhymez schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:01:
Hier weer een update, ondanks dat ik weinig verder ben gekomen.

Afgelopen week een proefrit gedaan met de Ioniq EV. Qua bereik viel het me zwaar tegen, dus die valt direct af. De Kona heeft een te lange levertijd (9 tot 12 maanden). Dus heb het elektrisch rijden maar uit m'n hoofd gezet.

Zit nu met de volgende 3 auto's, iemand ervaring met een van deze auto (positief of negatief)
KIA Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicLine 5d
Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo S/S 120 Jaar Edition 5d
SEAT Arona 1.0 TSI 85kW FR
Inmiddels de Kia Niro DynamicPlusLine besteld!
De Astra is afgevallen omdat de geplande proefrit niet door kon gaan (ivm een terugroepactie en de komende weken geen nieuwe proefrit mogelijk was ;w 8)7 )
De Arona toch te "klein" bevonden.

Heb overigens ook nog overwogen om de eNiro te leasen, maar daar toch vanaf gezien.
Vooralsnog rijd ik alleen zakelijk (en dus niet prive). Meerwaarde van ev is er dan niet (behalve uit bepaalde overwegingen om groener te gaan rijden). En wel weer prive gaan rijden zou een optie zijn, maar op vakantie naar Frankrijk, Italië of Spanje met een ev zie ik op dit moment (nog) niet zitten. Iedere 400 km moeten (snel)laden staat me niet helemaal aan. Met vakantie wil ik zo snel mogelijk van A naar B (en soms C, als B een tussen overnachting is).

Nu wachten tot ik de definitieve datum door krijg :*)

• freestyler2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 12:55

freestyler2

Moderator

BastaRhymez schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:27:
[...]

Inmiddels de Kia Niro DynamicPlusLine besteld!
De Astra is afgevallen omdat de geplande proefrit niet door kon gaan (ivm een terugroepactie en de komende weken geen nieuwe proefrit mogelijk was ;w 8)7 )
De Arona toch te "klein" bevonden.

Heb overigens ook nog overwogen om de eNiro te leasen, maar daar toch vanaf gezien.
Vooralsnog rijd ik alleen zakelijk (en dus niet prive). Meerwaarde van ev is er dan niet (behalve uit bepaalde overwegingen om groener te gaan rijden). En wel weer prive gaan rijden zou een optie zijn, maar op vakantie naar Frankrijk, Italië of Spanje met een ev zie ik op dit moment (nog) niet zitten. Iedere 400 km moeten (snel)laden staat me niet helemaal aan. Met vakantie wil ik zo snel mogelijk van A naar B (en soms C, als B een tussen overnachting is).

Nu wachten tot ik de definitieve datum door krijg :*)
Op basis van hoeveel jaar / km en wat was de leaseprijs?

Xrekt Telegram Etherscan

• BastaRhymez
  • Nu online
25k / jaar en leaseprijs net boven de 600 euro (incl brandstof)

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07:47
BastaRhymez schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:27:
Als je zo snel mogelijk wil ga je toch niet met de auto? :+ Je kan makkelijk een trein/vliegticket kopen en/of een auto huren van de besparing als je er echt tegenop ziet om er eens per jaar een paar uur langer over te doen om je vakantiebestemming te halen.

SW-0040-8191-9064

• BastaRhymez
  • Nu online
ph4ge schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:01:
[...]

Als je zo snel mogelijk wil ga je toch niet met de auto? :+ Je kan makkelijk een trein/vliegticket kopen en/of een auto huren van de besparing als je er echt tegenop ziet om er eens per jaar een paar uur langer over te doen om je vakantiebestemming te halen.
Eens, vliegen / trein is sneller
Maar gezien het kostenplaatje, is de auto voordeliger ipv 5 vliegtickets te moeten kopen (en daar vervolgens weer een auto te huren)

En ja, het "nadeel" van ev is de langere laadtijd. Ik word er niet gelukkig van als ik een half uur+ moeten wachten om weer verder te kunnen rijden als de accu bijna leeg is. Dat is voor mij de reden om het vooralsnog niet te doen. Ook al komt het waarschijnlijk maar sporadisch voor dat je langs de kant van de weg zal gaan laden (meeste zal je toch thuis of op het werk laden).

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:46
BastaRhymez schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:53:
[...]

Levensgevaarlijk wat je doet. Stoelen moeten niet op laminaat en al helemaal niet op kussens.

Met gestrekt been.

• BastaRhymez
  • Nu online
Artbij schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:26:
[...]

Levensgevaarlijk wat je doet. Stoelen moeten niet op laminaat en al helemaal niet op kussens.
Waar baseer je op dat het levensgevaarlijk is?

Voor de autostoelen maakt het echt niet uit, of het op een plankje staat of op de achterbank zelf...
De stoelen zijn allemaal vast gezet met de autogordel zoals wordt voorgeschreven.

Het enige is, dat de stoelen ietsje hoger (lees: dikte van laminaatplank) staan.

• _Chris_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14:12
Maar met 3 stoeltjes, waarom allemaal op de achterbank als dat te krap is? De stoel die de meeste ruimte inneemt kan toch ook op de bijrijdersstoel. En je partner op de achterbank....

• Roper
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22-04 19:40
BastaRhymez schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:23:
[...]

Eens, vliegen / trein is sneller
Maar gezien het kostenplaatje, is de auto voordeliger ipv 5 vliegtickets te moeten kopen (en daar vervolgens weer een auto te huren)

En ja, het "nadeel" van ev is de langere laadtijd. Ik word er niet gelukkig van als ik een half uur+ moeten wachten om weer verder te kunnen rijden als de accu bijna leeg is. Dat is voor mij de reden om het vooralsnog niet te doen. Ook al komt het waarschijnlijk maar sporadisch voor dat je langs de kant van de weg zal gaan laden (meeste zal je toch thuis of op het werk laden).
Ik rij sinds vorige week een Hyundai Kona electric. Keuze viel oorspronkelijk op een rijk uitgeruste Skoda Superb, maar vanwege het financiële plaatje toch gewisseld naar de Kona electric. (besteld zodra de boeken open gingen, levering 10-2018 belooft, is dus 1-2019 geworden)

Vond het vooral ook interessant om te kijken of het met mijn rijstijl en kilometers uit zou kunnen. Uitsluitend snelweg, 1500 tot 2000 km per week. Ik rij nog steeds 130 of 140 en heb pas 1 keer fastnet hoeven bezoeken. Ik vertrek met 90%, maar zet hem op de verschillende werklocaties ook aan een laadpaal indien beschikbaar. Als dit in de winter al lukt komt het wel goed. Zelfs met deze kilometers heb ik nog niet echt hoeven plannen qua laden. Maar dus wel altijd laden als het kan.

Als ik meer dan 6 of 700km per dag moet doen huur ik denk ik wel een auto of ga vliegen. Wil niet meer dan 1 keer per dag aan de snel lader, dat is echt zonde van de tijd.

Voor de twijfelaars. De Kona rijdt heerlijk, alle opties die je hartje begeert als standaard, absoluut een aanrader en er blijft voldoende budget over om voor die vier weken vakantie een dikke Duitser te huren. Ik ben na twee weken al wel overtuigd van de juistheid van de keuze.

• Faddermakker
  • Nu online
Roper schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:14:
[...]

Ik rij sinds vorige week een Hyundai Kona electric. Keuze viel oorspronkelijk op een rijk uitgeruste Skoda Superb, maar vanwege het financiële plaatje toch gewisseld naar de Kona electric. (besteld zodra de boeken open gingen, levering 10-2018 belooft, is dus 1-2019 geworden)

Vond het vooral ook interessant om te kijken of het met mijn rijstijl en kilometers uit zou kunnen. Uitsluitend snelweg, 1500 tot 2000 km per week. Ik rij nog steeds 130 of 140 en heb pas 1 keer fastnet hoeven bezoeken. Ik vertrek met 90%, maar zet hem op de verschillende werklocaties ook aan een laadpaal indien beschikbaar. Als dit in de winter al lukt komt het wel goed. Zelfs met deze kilometers heb ik nog niet echt hoeven plannen qua laden. Maar dus wel altijd laden als het kan.

Als ik meer dan 6 of 700km per dag moet doen huur ik denk ik wel een auto of ga vliegen. Wil niet meer dan 1 keer per dag aan de snel lader, dat is echt zonde van de tijd.

Voor de twijfelaars. De Kona rijdt heerlijk, alle opties die je hartje begeert als standaard, absoluut een aanrader en er blijft voldoende budget over om voor die vier weken vakantie een dikke Duitser te huren. Ik ben na twee weken al wel overtuigd van de juistheid van de keuze.
Dit is wel een bemoedigend bericht :P Zit zelf te denken aan de e-niro. Incidenteel rij ik 300km per dag maar dat is dan ook een incident. Mijn rijstijl is misschien nog wel de grootste uitdaging maar als ik lees dat je gewoon 130-140 kan kachelen :9 De v40 moet er per 12-19 uit dus mag wel opschieten met bestellen :+

You don’t want it bad, You just kinda want it. You don’t want it badder than you wanna party. You don’t want it as much as you want to be cool. Most of you don’t want success, As much as you want to sleep!

• sander121
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23-04 19:44
Frozenhands schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:24:
[...]

Kleine update; als de bestelling er deze week uitgaat, dan zal de auto begin april geleverd worden _/-\o_
De mijne is zojuist besteld en wordt verwacht in week 15.. inderdaad april helaas.

Ford Focus Wagon 1.5 EcoBo 150pk Titanium Business Wagon 5D
- Desert Island Blue kleur
- Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio
ontvangst
- Voorbereidingspakket voor trekhaak montage
- Trekhaak vast 13 polig + witte plaat
- Design Pack 1
- Technology Pack
- Winter Pack

Zeer blij mee. Mooie upgrade vanuit een Ford Fiesta.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23-04 20:24

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Faddermakker schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:31:
[...]

Mijn rijstijl is misschien nog wel de grootste uitdaging
En dat is voldoende.. jouw rijstijl is inderdaad een uitdaging.. ;)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• BastaRhymez
  • Nu online
_Chris_ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:24:
Maar met 3 stoeltjes, waarom allemaal op de achterbank als dat te krap is? De stoel die de meeste ruimte inneemt kan toch ook op de bijrijdersstoel. En je partner op de achterbank....
Omdat mijn partner dan in het midden zou moeten zitten (tussen de autostoelen in).
Niet heel handig dus...

De rede sat ze in het midden zou moeten zitten, is omdat bij de meeste auto's de achterbank niet vlak is (stoelen zijn voorgevormd), waardoor de autostoel in het midden scheef komt te staan (die zakt weg in de vervorming can de stoel o dat de middebplek over het algemeen smal is)

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Faddermakker schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:31:
[...]

Dit is wel een bemoedigend bericht :P Zit zelf te denken aan de e-niro. Incidenteel rij ik 300km per dag maar dat is dan ook een incident. Mijn rijstijl is misschien nog wel de grootste uitdaging maar als ik lees dat je gewoon 130-140 kan kachelen :9 De v40 moet er per 12-19 uit dus mag wel opschieten met bestellen :+
Same here. Ik denk dat je toch anders moet gaan rijden met een elektrische auto.

Voor mij is de E-Niro waarschijnlijk net wat te duur in de lease. Volgena de calculatietool van Arval is de leaseprijs van de 64kWh Executive €858 per maand (incl. ‘brandstof’).

Bij ons is het budget voor een EV lager dan voor een benzine of diesel, dus dan zou ik om ruim €200 eigen bijdrage zitten.

Daarnaast moeten we verplicht een laadpaal (meeleasen), wat eigenlijk alleen een optie is als je een eigen oprit hebt.

• Frozenhands
sander121 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:38:
[...]

De mijne is zojuist besteld en wordt verwacht in week 15.. inderdaad april helaas.

Ford Focus Wagon 1.5 EcoBo 150pk Titanium Business Wagon 5D
- Desert Island Blue kleur
- Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio
ontvangst
- Voorbereidingspakket voor trekhaak montage
- Trekhaak vast 13 polig + witte plaat
- Design Pack 1
- Technology Pack
- Winter Pack

Zeer blij mee. Mooie upgrade vanuit een Ford Fiesta.
Als ik het juist lees heb je niet gekozen voor de automaat, waarom niet? Ik heb in zoveel reviews gelezen, dat met alle systemen de combinatie het beste is met een automaat waardoor de auto voor een groot gedeelte zelf kan rijden.

• Faddermakker
  • Nu online
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:26:
[...]

Same here. Ik denk dat je toch anders moet gaan rijden met een elektrische auto.

Voor mij is de E-Niro waarschijnlijk net wat te duur in de lease. Volgena de calculatietool van Arval is de leaseprijs van de 64kWh Executive €858 per maand (incl. ‘brandstof’).

Bij ons is het budget voor een EV lager dan voor een benzine of diesel, dus dan zou ik om ruim €200 eigen bijdrage zitten.

Daarnaast moeten we verplicht een laadpaal (meeleasen), wat eigenlijk alleen een optie is als je een eigen oprit hebt.
En zonder 'brandstof'?

You don’t want it bad, You just kinda want it. You don’t want it badder than you wanna party. You don’t want it as much as you want to be cool. Most of you don’t want success, As much as you want to sleep!

• Dj-sannieboy
  • Niet online
€744

• Roper
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:26:
[...]

Bij mij was de situatie vergelijkbaar. Ik heb onze kersverse verantwoordelijke voor duurzaamheidsbeleid er fijntjes op gewezen dat dit lease beleid niet alleen verouderd, maar ook in strijd is met onze breed uitgemeten "duurzame principes". Ik heb hem netjes voorgerekend hoeveel CO2 uitstoot het zou bespraren als mijn kilometers elektrisch in plaats van met diesel gereden werden.

De concessies die ik heb moeten doen zij 1. Thuis groene stroom afnemen (deed ik toch al) 2. Als ik onderweg zonder stroom kom te staan zijn de afsleepkosten voor mij (waarop mijn leidinggevende verkondigde: wat een onzin, steek dat ding dan maar in de fik, dat is schijnbaar geen probleem :) )

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:59
Zonder stroom staan is net als zonder brandstof zijn nog “strafbaar” ook, staat een hoge boete op als je gepakt wordt..

Lijkt me ook logisch trouwens dat de die afsleepkosten (die je makkelijk kan voorkomen) niet gedekt zijn door de leasemaatschappij

*overigens het bewust zelf in brandsteken is niet verzekerd dus vele malen hogere kosten.

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• gergs
  • Nu online
Roper schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:46:
[...]
waarop mijn leidinggevende verkondigde: wat een onzin, steek dat ding dan maar in de fik
_/-\o_ geef mij maar zo'n leidinggever :D

• DeluxZ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:31

DeluxZ

Livin' the good life

Pfff.. de leaseprijzen van de Kia Proceed GT-PlusLine zijn in een week even 50 euro omhoog gegaan. Geen idee waarom maar het blijft apart

Zowel bij Athlon als bij directlease bv

DeluxZ wijzigde deze reactie 05-02-2019 11:09 (17%)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, webontwikkeling C# / ASP.NET MVC of Embedded. DM voor info. ]|[

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:38
Leasebudget: 730 euro
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstof, geen idee of fabrieksopgave of iets anders
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Geen 4x4 of cabrio toegestaan.
Specifieke wensen:
- ruim genoeg voor gezin
- automaat
- adaptieve cruise controle
- Climate controle
- Apple CarPlay
- geinige snufjes zijn een plus
- misschien eens een SUV
- niet te veel betalen ;)
Huidige auto: Seat Leon ST 1.0 TSI handbak uit 2016. Nieuwe baan, dus nieuwe auto.
Uiteindelijke keuze: Kia eNiro Executiveline, zwart.

De keuze was uiteindelijk vrij makkelijk. Ik wou qua comfort niet minder dan mijn huidige Seat en een SUV/hogere auto leek me wel eens leuk. Maar als je dan naar een 3008 of Ateca gaat kijken dan zit je al snel rond de 300-350 € bijtelling. Daar komt gezien mijn budget dan nog wat eigen bijdrage bij ook.
Nu de eNiro gekozen, met eigen bijdrage en bijtelling zo rond de 125-140 € per maand (nog ff afhankelijk van laadpaal kosten).
De eNiro in Executiveline is gewoon bizar vol met snufjes gehangen, dat vind ik tof.
Wat zit er zoal op?
ACC
Actieve Lane keep assist
Leren bekleding
Stoelverwarming
Stuur verwarming
Stoel ventilatie
Uiteraard een automaat met het mega koppel vanaf 0 wat bij een EV hoort.

Nadelen?
Ja, de levertijd is 12 mnd :o !
Voor sommigen kan de range van 300-450km een probleem zijn, maar voor mij niet. De afgelopen 2,5 jaar / 90k km nooit meer dan 400 km op een dag gereden, dus onderweg laden zal ik niet veel doen.

Al met al zeer tevreden met mijn keuze, nu kan het lange wachten beginnen :) !

• Fjeze
  • Laatst online: 23-04 23:08
DeluxZ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:09:
Pfff.. de leaseprijzen van de Kia Proceed GT-PlusLine zijn in een week even 50 euro omhoog gegaan. Geen idee waarom maar het blijft apart

Zowel bij Athlon als bij directlease bv
Bij multilease (daar moet ik kijken) is hij nog niet omhoog gegaan gelukkig. Al wacht ik wel nog tot ik hem ergens in de showroom kan bekijken, en een proefrit kan maken. Ben ook aan het kijken naar de Skoda Karoq Sportline in Steel grey, 1.5 TSI DSG.

Fly or Die

• HJTP
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:48
Roper schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:14:
[...]

Goed om te horen dit! Kun je dat ook vertalen naar een echt aantal kilometers? Als je 130 rijdt, hoeveel kilometer gaat er dan uit?

't Is FastneD :)

Asus Sabertooth P67, i7 2600k, Asus GTX 580, Corsair Dominator 8GB, CM HAF922, Samsung 850 EVO 1TB, WD 1TB caviar blue. 2x LG W2453V /e-peen compare mode off.

• Henvar
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23-04 21:59
Vandaag de offerte naar de baas gestuurd die de auto zal doorzetten naar de lease voor een definitieve prijs.

Gekozen voor

Ford Focus Titanium Business wagon 125pk.

Parking Pack
Technology Pack
Design Pack 1
Winter Pack

Trendy Metaallak met Desert Island Blue

En mocht het passen in het leasebudget de optie Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert.

Gepland voor september aangezien mijn huidige 14% leasebak eind sept eruit gaat en dat mij ong 100 euro netto scheelt per maand.

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:16
@Henvar Automaat?

Even niets...

• Henvar
Nee handbak. Helaas rekent Ford een in mijn ogen belachelijke meerprijs van 3k.
Aangezien ik komende jaren weinig woon werk verkeer heb vind ik het niet waard

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Smobbo schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:27:
Leasebudget: 730 euro
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstof, geen idee of fabrieksopgave of iets anders
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Geen 4x4 of cabrio toegestaan.
Specifieke wensen:
- ruim genoeg voor gezin
- automaat
- adaptieve cruise controle
- Climate controle
- Apple CarPlay
- geinige snufjes zijn een plus
- misschien eens een SUV
- niet te veel betalen ;)
Huidige auto: Seat Leon ST 1.0 TSI handbak uit 2016. Nieuwe baan, dus nieuwe auto.
Uiteindelijke keuze: Kia eNiro Executiveline, zwart.

De keuze was uiteindelijk vrij makkelijk. Ik wou qua comfort niet minder dan mijn huidige Seat en een SUV/hogere auto leek me wel eens leuk. Maar als je dan naar een 3008 of Ateca gaat kijken dan zit je al snel rond de 300-350 € bijtelling. Daar komt gezien mijn budget dan nog wat eigen bijdrage bij ook.
Nu de eNiro gekozen, met eigen bijdrage en bijtelling zo rond de 125-140 € per maand (nog ff afhankelijk van laadpaal kosten).
De eNiro in Executiveline is gewoon bizar vol met snufjes gehangen, dat vind ik tof.
Wat zit er zoal op?
ACC
Actieve Lane keep assist
Leren bekleding
Stoelverwarming
Stuur verwarming
Stoel ventilatie
Uiteraard een automaat met het mega koppel vanaf 0 wat bij een EV hoort.

Nadelen?
Ja, de levertijd is 12 mnd :o !
Voor sommigen kan de range van 300-450km een probleem zijn, maar voor mij niet. De afgelopen 2,5 jaar / 90k km nooit meer dan 400 km op een dag gereden, dus onderweg laden zal ik niet veel doen.

Al met al zeer tevreden met mijn keuze, nu kan het lange wachten beginnen :) !
Wat is de leaseprijs incl. ‘brandstof’?

• Smobbo
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:20:
[...]

Wat is de leaseprijs incl. ‘brandstof’?
Met laadpaal 840€

• Dj-sannieboy
  • Niet online
En je werkgever vind het oke dat je 12 maanden in een voorloop/huur auto gaat rijden?

• Smobbo
Dj-sannieboy schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:34:
[...]

En je werkgever vind het oke dat je 12 maanden in een voorloop/huur auto gaat rijden?
Ik rij nu nog in een huurauto, die wordt zsm vervangen door een shortlease.
Ff afwachten wat dat wordt, daar heb ik minder invloed op. Ik heb gevraagd om iig automaat, ruimte (station?) en Apple CarPlay.
Uiteraard moet het qua bijtelling ook leuk blijven ;) .

• gergs
  • Nu online
Shortlease is bijna niets anders dan huur he, is gewoon duurder. Gemiddeld betaal je zo'n d-segment tarief voor c-segment auto.

• Smobbo
gergs schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:16:
Shortlease is bijna niets anders dan huur he, is gewoon duurder. Gemiddeld betaal je zo'n d-segment tarief voor c-segment auto.
Uiteraard, maar shortlease is wel een stukje goedkoper dan huur, dus bij mijn werkgever zijn ze wel meer fan van shortlease dan huur ;) .
Ik heb nu als huurauto een VW Golf met redelijk wat opties, dus heb er vertrouwen in dat ik wat moois krijg :)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-04 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij mij zit de keuze er inmiddels ook aan te komen...
Rijd nu in een Skoda Octavia Combi BusinessLine GreenLine. Prima wagen, als ik eerlijk ben. Nog met 14%, dus de nieuwe auto gaat helaas een forse aderlating worden.

Heb inmiddels ook enkele promoties doorgemaakt, waarbij de lease-categorie harder is gestegen dan mijn salaris. Heeft tot gevolg dat de keuzelijst nogal prijzig uitvalt. Ik had net zo lief een nieuwe Octavia (Superb/Kodiaq) uitgezocht, maar gezien VAG bij ons op de black list staat, lukt dat niet.

De vaste lijst is:
- Peugeot 508 automaat (50 e.b.)
- Peugeot 3008 / 3008 automaat (50 e.b.)
- Ford Grand C-Max
- Ford Mondeo
- Volvo V40 Automaat
- Volvo XC40 (50 e.b.)
- BMW 2 Serie Active Tourer / Automaat
- BMW X1 automaat (50 e.b.)
- BMW X2 automaat (50 e.b.)

Vind het persoonlijk vooral dure auto's die ook niet perse veel meer ruimte hebben dan m'n oude vertrouwde Octavia. Er is zeer binnenkort wederom een promotie aanstaande, en dan wordt het nog een duurder lijstje:

- Peugeot 5008 Automaat
- Ford Mondeo Automaat
- Volvo V60 automaat
- BMW 3 serie touring automaat
- BMW 4 serie grand coupe automaat

Ben zelf tegen de 2meter lang, dus hecht vooral waarde aan een beetje ruimte, ook op de achterbank. Wat hoger model vind ik m.b.t. instap ook best prettig. Status doet me niks, automaat ook niet. Zou haast van ellende voor een 3008 gaan, ondanks mijn aversie tegen franse auto's. Zo'n beetje de goedkoopste van het lijstje, maar ook op de achterbank niet echt ruim.
Vind het vooral erg jammer dat we niet meer vrij mogen kiezen met een budget. Maargoed, daar doe je weinig aan. De keuze die we nu hebben is trekhaak en/of leren bekleding. En dan in donkergrijs, donkerblauw of zwart :)

Al met al niet echt een vraag, maar meer even luchten. Beetje morele support zoeken hier vooral ;)

• Pegasus
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-04 23:00
Kun je niet in een lagere categorie gaan leasen ondanks je hogere functie?

Aan de andere kant, kies een leuke auto die je fijn vindt rijden en geniet ervan!

Een leaseauto is vaak veel goedkoper dan een privé wagen, dus wat is het probleem?

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23-04 17:57
MikeyMan schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:28:
Rijd nu in een Skoda Octavia Combi BusinessLine GreenLine. Prima wagen, als ik eerlijk ben. Nog met 14%, dus de nieuwe auto gaat helaas een forse aderlating worden.

Heb inmiddels ook enkele promoties doorgemaakt, waarbij de lease-categorie harder is gestegen dan mijn salaris. Heeft tot gevolg dat de keuzelijst nogal prijzig uitvalt. Ik had net zo lief een nieuwe Octavia (Superb/Kodiaq) uitgezocht, maar gezien VAG bij ons op de black list staat, lukt dat niet.

De vaste lijst is:
- Ford Grand C-Max
- Ford Mondeo
- Volvo V40 Automaat
- Volvo XC40 (50 e.b.)

Vind het persoonlijk vooral dure auto's die ook niet perse veel meer ruimte hebben dan m'n oude vertrouwde Octavia. Er is zeer binnenkort wederom een promotie aanstaande, en dan wordt het nog een duurder lijstje:

- Peugeot 5008 Automaat
- Ford Mondeo Automaat
- Volvo V60 automaat

Ben zelf tegen de 2meter lang, dus hecht vooral waarde aan een beetje ruimte, ook op de achterbank. Wat hoger model vind ik m.b.t. instap ook best prettig. Status doet me niks, automaat ook niet. Zou haast van ellende voor een 3008 gaan, ondanks mijn aversie tegen franse auto's. Zo'n beetje de goedkoopste van het lijstje, maar ook op de achterbank niet echt ruim.
Vind het vooral erg jammer dat we niet meer vrij mogen kiezen met een budget. Maargoed, daar doe je weinig aan. De keuze die we nu hebben is trekhaak en/of leren bekleding. En dan in donkergrijs, donkerblauw of zwart :)

Al met al niet echt een vraag, maar meer even luchten. Beetje morele support zoeken hier vooral ;)
Al met al geen verkeerd lijstje toch? Je moet maar zo zien, het is een luxeprobleem.
Ik zou er trouwens ook van balen als mijn voorkeur er niet tussen zit.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Pegasus ja, zoals ik zei, ik heb liever een goedkope Skoda. Meer ruimte voor minder geld. Maar als ik heel eerlijk ben zou ik nog liever een Phaeton van 10 jaar oud rijden. Dat moderne spul doet me niks. Vind ze gewoon te duur en te klein van binnen. Niet handig voor een stuk gereedschap ;)

@D.deJong op zich heb je gelijk, het is zeker een luxeprobleem, maar ik vind de status van een Volvo of BMW het geld niet waard. Zeker niet als ik er in praktische zin op inlever. 'achter mezelf zitten' is in geen van deze wagens beter voor elkaar dan ik nu heb.

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-04 20:19

djidee

Mr. Slungel

MikeyMan schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:28:

De vaste lijst is:
- Ford Grand C-Max
- Ford Mondeo
- Volvo V40 Automaat
- Volvo XC40 (50 e.b.)

- Peugeot 5008 Automaat
- Ford Mondeo Automaat
- Volvo V60 automaat

XC40 is prijzig, maar stiekum best ruim.. Ben 2.06, dacht, nou, dat wordt niets... Ga erin zitten, oh, niet gek. Vriendin trekt achterdeur open... Ehh, heb jij je stoel goed staan? Ja, hoezo? Best veel ruimte nog (tov huidige mondeo (iets minder) en meer dan vorige focus/v60. Zou zelf liever voor een lagere V60 gaan, maar dat prijskaartje...
Nieuwe 508 moet je als je lange benen hebt echt even proefzitten, met die nieuwe i-cockpit met dat lage stuur zit ik gewoon klem met mijn benen... In zo'n grote 508 :X

"Mekker, blaat"

• Henvar
Vraagje over de ford focus.
Online bij direct lease en ook bij de ford configurator is desert island blue een trendy metaallak (1000 euro) maar op de lease offerte wordt premium metaallak (1200) opgegeven. Is premium ook betere kwaliteit of is dit een foutje?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

djidee schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:53:
[...]

XC40 is prijzig, maar stiekum best ruim.. Ben 2.06, dacht, nou, dat wordt niets... Ga erin zitten, oh, niet gek. Vriendin trekt achterdeur open... Ehh, heb jij je stoel goed staan? Ja, hoezo? Best veel ruimte nog (tov huidige mondeo (iets minder) en meer dan vorige focus/v60. Zou zelf liever voor een lagere V60 gaan, maar dat prijskaartje...
Nieuwe 508 moet je als je lange benen hebt echt even proefzitten, met die nieuwe i-cockpit met dat lage stuur zit ik gewoon klem met mijn benen... In zo'n grote 508 :X
Misschien toch eens naar die xc40 kijken dan. O.b.v.v40 en V60 had ik daar weinig vertrouwen in. Maar ook die is al fors aan de prijs hoor!

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
djidee schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:53:
[...]

Ik heb dat ook ervaren (2 meter ook) en vond vooral ook de ruimte achterin + hoofdruimte als bijrijder echt dramatisch. Vorm voor functie, maar dan ook echt tot in het extreme. Het stuur wat zo gek zit ben ik na 2,5 maand in een 308 als voorloopauto wel aan gewend overigens.

Website

• Roper
HJTP schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:54:
[...]

Goed om te horen dit! Kun je dat ook vertalen naar een echt aantal kilometers? Als je 130 rijdt, hoeveel kilometer gaat er dan uit?

't Is FastneD :)
Je hebt geljik, Fastned ;)

Ik kan het je zo eigenlijk niet vertellen, sta er niet bij stil.
Kan het wel even bijhouden.

• flowiej
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 13-04 16:52
Vanmorgen mijn nieuwe leaseauto besteld. Het is een Mercedes A klasse Business Solution AMG geworden met eigenlijk alle opties die ik aan kon klikken in het wit.

Ik rij nu als voorloop auto een Kia Ceed (wat een prima auto is) maar toch wel echt van een ander kaliber dan de Audi A3 die ik hiervoor reed of de Mercedes die nu is besteld.

Heeeeeeel ongeduldig wachten op de aflevering nu. Gelukkig staat deze momenteel op 9 april wat vrij rap is :*) :*) :*)

Hier wat foto's van een gelijke uitvoering:

merc1

merc2

Merc3

flowiej wijzigde deze reactie 07-02-2019 16:36 (73%)

• sander121
Frozenhands schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:16:
[...]

Als ik het juist lees heb je niet gekozen voor de automaat, waarom niet? Ik heb in zoveel reviews gelezen, dat met alle systemen de combinatie het beste is met een automaat waardoor de auto voor een groot gedeelte zelf kan rijden.
Dat de auto meer autonoom wordt met een automaat samen met de huidige opties kan ik goed begrijpen. Echter heb ik er niet eens naar gekeken, heb een aantal keer in een automaat gereden maar ik vind handmatig schakelen niet vervelend. Daarnaast zie ik dat de 150 pk niet beschikbaar is in automaat vorm. Liever de 150 pk versie.

• Frozenhands
sander121 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:17:
[...]

Dat de auto meer autonoom wordt met een automaat samen met de huidige opties kan ik goed begrijpen. Echter heb ik er niet eens naar gekeken, heb een aantal keer in een automaat gereden maar ik vind handmatig schakelen niet vervelend. Daarnaast zie ik dat de 150 pk niet beschikbaar is in automaat vorm. Liever de 150 pk versie.
Ja, dat is een overweging inderdaad. Ik heb nu een wat sportievere auto en heb met de Focus juist gekozen voor de comfort tijdens file rijden en meer bezig houden met de weg.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:11

Rivanov

Apple freak

flowiej schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:34:
Vanmorgen mijn nieuwe leaseauto besteld. Het is een Mercedes A klasse Business Solution AMG geworden met eigenlijk alle opties die ik aan kon klikken in het wit.

Ik rij nu als voorloop auto een Kia Ceed (wat een prima auto is) maar toch wel echt van een ander kaliber dan de Audi A3 die ik hiervoor reed of de Mercedes die nu is besteld.

Heeeeeeel ongeduldig wachten op de aflevering nu. Gelukkig staat deze momenteel op 9 april wat vrij rap is :*) :*) :*)

[Afbeelding: merc1]

[Afbeelding: merc2]

[Afbeelding: Merc3]
Nice. Rij 'm sinds september met inmiddels 16k+ km. op de klok.
Heerlijke auto.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• jongetje
sander121 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:17:
[...]
Daarnaast zie ik dat de 150 pk niet beschikbaar is in automaat vorm. Liever de 150 pk versie.
Als je de focus in automaat met 150pk wilt zul je de active of de vignale uitvoering moeten nemen. Kan dus wel.

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20-04 16:30

Mooi hoor!

Een maand na mijn geplaatste bestelling kwam Mercedes ineens als merk beschikbaar in 'onze' leaselijst. Als ik niet al had besteld, dan was het misschien ook wel een A geworden!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Mooie wagen!

Ik zit stiekem al te kijken naar mijn volgende lease auto en de A200 Business Solutions AMG staat op m’n lijstje!

Overigens wel de Limousine, omdat de hatchback net te weinig kofferbakvolume heeft.

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 08-02-2019 08:44 (4%)

• flowiej
Rivanov schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:30:
[...]

Nice. Rij 'm sinds september met inmiddels 16k+ km. op de klok.
Heerlijke auto.
Ik heb heel lang zitten twijfelen over een BMW 3 serie maar dit scheelt me gewoon 130 euro per maand netto en de A is helemaal vol. Ik was echt helemaal om na de proefrit. Wat een heerlijke auto.

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 13:53

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

@flowiej A is zeker comfortabele auto om mee te mogen cruisen. Alvast heel veel rij plezier. Dat gaat straks vast lukken :)

Zelf twee weken terug redelijk uitgeruste A220 in ontvangst mogen nemen en de C350e estate ingeleverd.

Wij hebben eerst gekeken naar een nieuwe C en BMW3, de gewenste configuraties kwamen helaas ver boven de door ons zelf gestelde max. fiscale waarde/bijteling van +/- 60k

Waren bij MB dealer en die vroeg of we zin hadden om eens te rijden in de nieuwe A. Hij zei nog "het is wel geen C of E waar je nu naar kijkt, maar laat je verrassen..." Wij waren aangenaam verrast. Hebben alles eens goed op ons in laten werken. Vonden de A toch wel leuke auto die aan onze wensen voldeed. En na enkel weken de knoop doorgehakt en de A besteld. Fiscale waarde zit onder gestelde max., maar is met 57k nog steeds fors *bloos*

Onze configuratie is uiteindelijk de A220 (launch edition) AMG Line berggrijs geworden.
Lease termijn 3 jaar, 40k km, winterbanden, vervangend vervoer luxe
* Premium Plus Pack
* adaptief verstelbare demping
* Leder zwart
* Sierdelen lindehout zwart
* Nightpakket
* Rijassistentie pakket
* Head-up display
* Parkeerpakket 360°
* Voorverwarmingsinstallatie
* Stoelventilatie/verwarming
* Voorstoelen elektrisch verstelbaar incl. memory
* Bagageruimte pakket
* Burmester
* Digitale radio
* AR navigatie
* Multibeam Led + grootlichtassistent plus
* Connectiviteitspakket navigatie + smartphone
* Draadloos laden voor mobiele eindapparatuur + digitale voertuigsleutel
* Grotere tank inhoud 51l
* Panorama-schuifdak

Dealer heeft achteraf trekhaak gemonteerd en hebben er nog een MB fietsendrager bij geleverd. En nu is heerlijk cruisen ;-)

Daan_ wijzigde deze reactie 11-02-2019 11:08 (24%)

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

• flowiej
Superdaantje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:56:
@flowiej A is zeker comfortabele auto om mee te mogen cruisen. Alvast heel veel rij plezier. Dat gaat straks vast lukken :)

Zelf twee weken terug redelijk uitgeruste A220 in ontvangst mogen nemen en de C350e estate ingeleverd.

Wij hebben eerst gekeken naar een nieuwe C en BMW3, de gewenste configuraties kwamen helaas ver boven de door ons zelf gestelde max. fiscale waarde/bijteling van +/- 60k

Waren bij MB dealer en die vroeg of we zin hadden om eens te rijden in de nieuwe A. Hij zei nog "het is wel geen C of E waar je nu naar kijkt, maar laat je verrassen..." Wij waren aangenaam verrast. Hebben alles eens goed op ons in laten werken. Vonden de A toch wel leuke auto die aan onze wensen voldeed. En na enkel weken de knoop doorgehakt en de A besteld.

Onze configuratie is uiteindelijk de A220 AMG Line berggrijs geworden. Lease termijn 3 jaar 40k km
* Premium Plus Pack
* adaptief verstelbare demping
* Leder zwart
* Sierdelen lindehout zwart
* Nightpakket
* Rijassistentie pakket
* Head-up display
* Parkeerpakket 360°
* Voorverwarmingsinstallatie
* Stoelventilatie/verwarming
* Voorstoelen elektrisch verstelbaar incl. memory
* Bagageruimte pakket
* Burmester
* Digitale radio
* AR navigatie
* Multibeam Led + grootlichtassistent plus
* Connectiviteitspakket navigatie + smartphone
* Draadloos laden voor mobiele eindapparatuur + digitale voertuigsleutel
* Panorama-schuifdak

Dealer heeft achteraf trekhaak gemonteerd en hebben er nog een MB fietsendrager bij. En nu is heerlijk cruisen ;-)
Flink compleet. Dikke bak hoor :) Ik kon tot ongeveer 52k maar zo vies veel bijtelling :o

• sander121
jongetje schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:23:
[...]

Als je de focus in automaat met 150pk wilt zul je de active of de vignale uitvoering moeten nemen. Kan dus wel.
Zo ver had ik niet gekeken inderdaad, ik had even snel gekeken bij de samenstel opties onder de titanium variant. Als ik dan even kijk bij de Vignale met dezelfde opties en dan automaat gaat het al snel richting de 40 k.. denk dat mijn baas dat niet zo grappig vindt. Ik ben zeer tevreden met mijn opstelling. Het viel mij allang mee dat mijn opstelling in een keer werd goed gekeurd zonder eigen bijdrage.

• Daan_

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

flowiej schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:47:
[...]

....... Ik kon tot ongeveer 52k maar zo vies veel bijtelling :o
Bijteling is ook fors....

Hebben op Private Car Sharing na, alle beschikbare opties geselecteerd.

Daan_ wijzigde deze reactie 09-02-2019 11:07 (61%)

• Z___Z
  • Niet online
@Superdaantje is er een optie voor een grotere brandstoftank? Lijkt me echt niks die 43 liter tank.

• Daan_

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

@Z___Z

Begin september toen ik mijn A220 bestelde was de 51l een extra optie a 60,- euro, maar eind september was dit weer standaard.

Edit: MB dealer bevestigde dat grotere brandstof tank niet beschikbaar is voor 180 en 200. Of deze beschikbaar gaat komen durfde hij niet te zeggen.

Daan_ wijzigde deze reactie 09-02-2019 11:10 (62%)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:11

Rivanov

Apple freak

Nee, die optie was er niet voor mijn A200. Was die er maar.. Sta continue bij de pomp.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:31

NeHoX

www.nehox.eu

Binnenkort lease auto uitzoeken met als uitgangspunt de volgende configuratie opties op directlease:

Budget: €550 ex BTW ex brandstof met max 10% overschrijding eigen bijdrage.
30000km per jaar
Eigen bijdrage €135
Budget vervangend vervoer
Winterbanden Ja

Weet totaal nog niet wat ik wil. Ook omdat er nog wel wat ruimte is met goed onderhandelen tussen de lease maatschappijen heb ik begrepen.

Alles waar ik tussen twijfel:
Skoda Octavia Sport Business
Volkswagen T-Roc Sport
Seat Leon FR
Opel Grandland X
Kia Proceed GT-PlusLine 2019

Eigenlijk komt het er op neer dat je met dit budget weinig helemaal aan kan kleden.

Jullie gedachten?

Website | Discord | Whatsapp Groep

• Frozenhands
NeHoX schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:15:
Binnenkort lease auto uitzoeken met als uitgangspunt de volgende configuratie opties op directlease:

30000km per jaar
Eigen bijdrage €135
Winterbanden Ja

Weet totaal nog niet wat ik wil. Ook omdat er nog wel wat ruimte is met goed onderhandelen tussen de lease maatschappijen heb ik begrepen.

Volkswagen T-Roc Sport
Seat Leon FR
Opel Grandland X

Eigenlijk komt het er op neer dat je met dit budget weinig helemaal aan kan kleden.

Jullie gedachten?
Ik heb in het zelfde schuitje gezeten als jou met dit lease budget; het is eigenlijk een achterhaald budget en wat niet meer past bij de huidige tijd waarin ook de lease prijzen omhoog schieten. Ik heb voor een Ford Focus TB Aut. gekozen met wat opties.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-04 21:50

revolution-nl

tijdelijk PV-loos :(

30000km per jaar
Eigen bijdrage €135
Winterbanden Ja

Volkswagen T-Roc Sport
Seat Leon FR
Opel Grandland X

Jullie gedachten?
Hyundai Ioniq Premium, heb je alles erop en eraan en 4% bijtelling.

tijdelijk PV-loos :(

• t_captain
  • Laatst online: 14:16
Helaas is het leasebudget excl brandstof. Voor EV's is de lease vaak wat hoger, maar de brandstofcomponent goedkoper. Dan is het voordelig om een budget incl brandtsof te hebben.

Een kale Ioniq lijkt overigens netjes in de 550,- excl te passen. Pakweg 490,- lease (LP Direct + vervangend vervoer en laadpas) + 75 BTW-correctie als de auto ook prive wordt gereden = een rekening van 565 voor de werkgever.

Ik neem aan dat electrisch anno 2019 geen probleem is in een leaseregelement en door veel werkgevers zelfs aangemoedigd wordt. Het past in de "MVO" strategie die de meeste bedrijven naar buiten toe communiceren, en is de enge manier om fiscaal gunstig te leasen (22% is vaak een tikje duurder in de belasting dan een gelijkwaardig mobiliteitsbudget, ondanks de 14 jaar niet meer geindexeerde vrije kilometervergoeding).

• NeHoX

NeHoX

www.nehox.eu

revolution-nl schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:57:
[...]

Hyundai Ioniq Premium, heb je alles erop en eraan en 4% bijtelling.
EV valt voor mij af. Kan niet sterkeren voor de deur en op de zaak. Tevens vind ik de auto niet mooi.

• Fjeze

30000km per jaar
Eigen bijdrage €135
Winterbanden Ja

Volkswagen T-Roc Sport
Seat Leon FR
Opel Grandland X

Jullie gedachten?
Voor hoeveel jaar moet je hem lease? Ik 4 jaar met 35000 km en bij mij komt de Kia Proceed GT-Line op 722,- ex BTW en ex brandstof (incl. voetruimte verlichting en uitstapverlichting als accessoire erbij). Dus dat ga je met 550,- (met Max 10% overschrijding) denk ik niet voor elkaar krijgen. De rest van de auto's komen allemaal rond dezelfde prijs, waarbij de Octavia helemaal duur uitviel in vergelijking met de rest (ik wil hem dan wel ongeveer full option)

Fly or Die

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Fjeze schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:28:
[...]

Nee dat ben ik helaas vergeten!

Wat mij nog wel opviel is dat op de GT-plusline die daar stond ook voorruit verwarming zat...
Vandaag bij de KIA dealer in Eindhoven en Valkenswaard geweest. Beide hadden de ProCeed. In Eindhoven de GT-Plusline en in Valkenswaard de GT-Line. Helaas niet opgelet of de GT-Plusline voorruitverwarming had :(

Het valt mij wel op dat de knoppen voor de voorruitverwarming er hetzelfde eruit ziet als de achterruitverwarming, als in de drie "streepjes". Maar kan het niet opmaken op de foto helaas.

Wel een mooie auto! Dus mogen er geen foto's ontbreken.. :9~

Kia ProCeed
https://tweakers.net/ext/f/bHjAV8hcDM9PgTcYhbF5By6c/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/BLV6Sq4XoJCMAZIOU6WeilrB/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/qn51iTkgfDxybfbo6wQ3z6TY/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/Qc8dLta7is1TzuBZ5oO04geN/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/XzJyQTPV5BWrRFNk9aj2jTA4/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/HY7VKfrOETn10ir1oUEELiHO/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/eW93HstyxmkxtUei4SpS2Ol3/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/YgKNFhdQZhcwAJW9yderzM8j/thumb.jpg

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, webontwikkeling C# / ASP.NET MVC of Embedded. DM voor info. ]|[

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

30000km per jaar
Eigen bijdrage €135
Winterbanden Ja

Volkswagen T-Roc Sport
Seat Leon FR
Opel Grandland X

Jullie gedachten?
Wellicht dat je een klasse lager moet gaan kijken. Dus de B segment in plaats van C segment.

De ProCeed 1.0 GT-Plusline handbak zit bij mij (35k en 4 jaar) op 598 excl. brandstof.
Grandland X 1.2 Business handbak op 559.
Een Polo 1.0 85kW Highline Business R handbak zit op 457.

Om even een idee te geven ;)

• Fjeze
DeluxZ schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:51:
[...]

Vandaag bij de KIA dealer in Eindhoven en Valkenswaard geweest. Beide hadden de ProCeed. In Eindhoven de GT-Plusline en in Valkenswaard de GT-Line. Helaas niet opgelet of de GT-Plusline voorruitverwarming had :(

Het valt mij wel op dat de knoppen voor de voorruitverwarming er hetzelfde eruit ziet als de achterruitverwarming, als in de drie "streepjes". Maar kan het niet opmaken op de foto helaas.

Wel een mooie auto! Dus mogen er geen foto's ontbreken.. :9~

Kia ProCeed
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Op de GTplus-line welke in Eindhoven in de showroom staat zit helaas geen voorruit verwarming, hier heb ik specifiek naar gekeken omdat dit wel zat op het model op het Kia hoofdkantoor in Breukelen. Waarschijnlijk is dit een buitenlands model waar dit wel op zit.
Zilvergrijs vind ik ook wel mooi, maar denk toch dat ik wit of Penta Metal mooier vind. Wel erg mooi dat Metalic Wit op de auto in Eindhoven.

Proceed light on
Proceed side

Fjeze wijzigde deze reactie 09-02-2019 19:59 (6%)

Fly or Die

• NeHoX

NeHoX

www.nehox.eu

DeluxZ schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:04:
[...]

Wellicht dat je een klasse lager moet gaan kijken. Dus de B segment in plaats van C segment.

De ProCeed 1.0 GT-Plusline handbak zit bij mij (35k en 4 jaar) op 598 excl. brandstof.
Grandland X 1.2 Business handbak op 559.
Een Polo 1.0 85kW Highline Business R handbak zit op 457.

Om even een idee te geven ;)
Thnx, wellicht dat ik dat inderdaad maar moet gaan doen. Helaas zijn de lease bedragen nooit geïndexeerd en vind ik een B-Segmenter voor een Service Delivery Manager scheef. Kan ook aan mij liggen.

@Fjeze 48 maanden 30k.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06:47

Leoon.

waka waka hey hey

De golf 8 komt in juni van de band af rollen, iemand een idee vanaf wanneer hij daadwerkelijk te configureren is? Meer uit ervaring en minder uit glazen bol is de insteek :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Tegen die tijd gewoon een dik uitgeruste Golf 7 uit voorraad leasen. Bespaard je veel geld en wachttijd en vrijwel niemand ziet of merkt het verschil.

• Pegasus
  • Laatst online: 23-04 23:00
NeHoX schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 23:46:
[...]

Thnx, wellicht dat ik dat inderdaad maar moet gaan doen. Helaas zijn de lease bedragen nooit geïndexeerd en vind ik een B-Segmenter voor een Service Delivery Manager scheef. Kan ook aan mij liggen.

@Fjeze 48 maanden 30k.
Inderdaad. Een B segmenter vind ik niet echt marktconform voor een service delivery manager. Bij ons in het bedrijf is een C segmenter de norm voor deze functie. Max. 35k. Daar kun je dus nog wel een A3 voor rijden.

Even snel in de configurator een A3 Lease Edition bij elkaar geklikt. Motor 1.5 TFSI 150 pk. S-tronic. Kleur brillant zwart. Wielen 17 inch. LED verlichting, sportstoelen, comfort airco. Voor 36k. Bij ons mag je 10% boven budget als eigen bijdrage.

Uit eigen ervaring weet ik dat dit een zeer fijne auto is, met een vlotte en stille motor. Fijne stoelen en fijne automaat. Wel een uitlopend model.

Pegasus wijzigde deze reactie 10-02-2019 09:54 (26%)

• DonnieDoezoe
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-04 08:37

Nice deze ook besteld vorige week, maar dan in het zwart en als optie een panodak, night upgrade en dab+ radio

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06:47

Leoon.

waka waka hey hey

Thorgrem schreef op zondag 10 februari 2019 @ 08:51:
Tegen die tijd gewoon een dik uitgeruste Golf 7 uit voorraad leasen. Bespaard je veel geld en wachttijd en vrijwel niemand ziet of merkt het verschil.
Krijg je dan extra waar voor je geld ook? Of puur minder lang wachten?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Leoon. schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:16:
[...]

Krijg je dan extra waar voor je geld ook? Of puur minder lang wachten?
Een voorraadauto kan al snel zo'n 5000 euro schelen in aanschaf, De LM berekend die korting gewoon door in het maandelijkse leasebedrag. Daarnaast win jij ermee in je maandelijkse bijtelling.
Pagina: 1 ... 58 ... 66 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True