Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06:47

Leoon.

waka waka hey hey

Thorgrem schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:24:
[...]

Een voorraadauto kan al snel zo'n 5000 euro schelen in aanschaf, De LM berekend die korting gewoon door in het maandelijkse leasebedrag. Daarnaast win jij ermee in je maandelijkse bijtelling.
Ah klinkt goed dat wist ik niet. Niet geheel bekend hier mee, de laatste keer kreeg ik een voorraadauto en in de komende maanden zelf 1 kiezen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:59
Vergeet niet dat op elke auto de lm al korting krijgt dus de voorraas korting soms minder invloed is dan je denkt.

Stel de LM krijgt al 4000 euro korting en jij krijgt 5000 euro voorraad korting is dit ipv de fleetowner korting dus krijg je maar 1000 euro extra.. reken je zelf niet te snel rijk ;-)

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-04 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

djidee schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:53:
[...]

XC40 is prijzig, maar stiekum best ruim.. Ben 2.06, dacht, nou, dat wordt niets... Ga erin zitten, oh, niet gek. Vriendin trekt achterdeur open... Ehh, heb jij je stoel goed staan? Ja, hoezo? Best veel ruimte nog (tov huidige mondeo (iets minder) en meer dan vorige focus/v60. Zou zelf liever voor een lagere V60 gaan, maar dat prijskaartje...
Nieuwe 508 moet je als je lange benen hebt echt even proefzitten, met die nieuwe i-cockpit met dat lage stuur zit ik gewoon klem met mijn benen... In zo'n grote 508 :X
Gisteren even bij Peugeot en Volvo langs geweest. De XC40 is ruimer dan je op basis van de looks zou verwachten. Maar achter mij zitten is toch vrij dramatisch. Het kan, maar daar houdt het mee op. Daarnaast, we krijgen de goedkoopste versie met ingebouwde Navi en bluetooth. Dat houdt als ik het goed zie voor de XC40 in dat je toch aan de 45k zit. Hoop geld.

V60 zit prima, maar natuurlijk nog een heel stuk duurder.

Bij de 508 kan ik inderdaad m'n benen niet kwijt. Stuur zit daar zo laag dat het letterlijk tussen mijn benen zit. Ruimte achterin is dan ook niet heel best. Verder wel echt een verschrikkelijk mooie auto zeg!

Peugeot 3008 en 5008 zijn denk ik de meest voor de hand liggende keuzes. Voorin natuurlijk precies hetzelfde. Achterin biedt de 5008 een hoop meer ruimte. Jammer is wel dat de klep minder ver omhoog gaat, en ongeveer op kin-hoogte eindigt.

Eens kijken of we de 5008 erbij geluld krijgen in de onderhandelingen ;) 3008 kan sowieso, maar ik ben een beetje bang dat een maxi Cosi nieteens achter me op de achterstoel past. Geen acuut issue, maar wel iets om rekening mee te houden de komende jaren.

MikeyMan wijzigde deze reactie 10-02-2019 11:43 (5%)

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
wd200 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:51:
Vergeet niet dat op elke auto de lm al korting krijgt dus de voorraas korting soms minder invloed is dan je denkt.

Stel de LM krijgt al 4000 euro korting en jij krijgt 5000 euro voorraad korting is dit ipv de fleetowner korting dus krijg je maar 1000 euro extra.. reken je zelf niet te snel rijk ;-)
Je kan het altijd navragen. Een collega van mij heeft zo 200 euro per maand (4 jaar dus 9600,-) bespaard op zijn Leon terwijl het niet eens een oud model was.

• jamas
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-04 18:21
@MikeyMan Ga eens bij Kia kijken. Ik ben ruim 2m en rij een Niro, die is onverwachts behoorlijk ruim kwa zitplaatsen(bagage ruimte is wel wat minder). Wil je dan nog iets luxer, dan is er ook nog de grotere Sportage.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jamas schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:04:
@MikeyMan Ga eens bij Kia kijken. Ik ben ruim 2m en rij een Niro, die is onverwachts behoorlijk ruim kwa zitplaatsen(bagage ruimte is wel wat minder). Wil je dan nog iets luxer, dan is er ook nog de grotere Sportage.
Zie eerdere post... Helaas zijn we beperkt tot specifieke merken en modellen.

Alleen Peugeot, Ford, Volvo en BMW, en dan nog specifieke modellen per categorie.

Zo mag ik officieel wel een 3008 en 508, maar valt de 5008 een categorie hoger. X1/X2 is dan weer geen probleem :X

• Jeroen V
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06:05

Jeroen V

yadda yadda yadda

Thorgrem schreef op zondag 10 februari 2019 @ 10:24:
[...]

Een voorraadauto kan al snel zo'n 5000 euro schelen in aanschaf, De LM berekend die korting gewoon door in het maandelijkse leasebedrag. Daarnaast win jij ermee in je maandelijkse bijtelling.
Bijtelling gaat over cataloguswaarde, en niet waarvoor de auto uiteindelijk aangeschaft wordt. Dus je wint er in bijtelling helemaal niets mee... (tenzij het hier over Belgie gaat, dan weet ik helemaal niets van bijtelling :))

• Thorgrem
  • Niet online
Jeroen V schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:18:
[...]

Bijtelling gaat over cataloguswaarde, en niet waarvoor de auto uiteindelijk aangeschaft wordt. Dus je wint er in bijtelling helemaal niets mee... (tenzij het hier over Belgie gaat, dan weet ik helemaal niets van bijtelling :))
Je hebt gelijk. Blijven dus slechts 2 voordelen over. De wachttijd en leaseprijs.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
[...]

Uitloopmodellen uit voorraad hebben ook een lagere catalogusprijs. Je krijgt meestal een full option auto voor de prijs van een kale aan het eind van de levenscyclus.

• Jeroen V
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 06:05

Jeroen V

yadda yadda yadda

Z___Z schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:36:
[...]

Uitloopmodellen uit voorraad hebben ook een lagere catalogusprijs. Je krijgt meestal een full option auto voor de prijs van een kale aan het eind van de levenscyclus.
En als het regent dan word je nat, maar dat heeft ook niets met mijn oorspronkelijke opmerking te maken :)

Het klopt overigens wat je zegt, maar er werd hier gesproken over een voorraadmodel, en niet over een uitloopmodel. In beide gevallen wordt (zoals altijd) de bijtelling berekend over de cataloguswaarde van de auto, en wie dat ding ook koopt (of het nou een leasemaatschappij of de werkgever zelf) voor welk bedrag dan ook is daarbij totaal niet van belang.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:16
Mits ze op 2018 kanteken staan (oude BPM berekening). Anders maakt het niet uit.

Verder zijn er series op voorraad geproduceerde standaardconfiguraties (speciale “lease editions”), die hebben standaard een optiepakket met flinke korting en daardoor een lagere cataloguswaarde.

• Z___Z
  • Niet online
@Jeroen V ja klopt, maar de discussie begon met de Golf 7 die bijna in die uitloopfase zit. Normale voorraad heeft inderdaad alleen invloed op de leaseprijs en niet op de bijtelling.

• jamas
MikeyMan schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:10:
[...]

Zie eerdere post... Helaas zijn we beperkt tot specifieke merken en modellen.

Alleen Peugeot, Ford, Volvo en BMW, en dan nog specifieke modellen per categorie.

Zo mag ik officieel wel een 3008 en 508, maar valt de 5008 een categorie hoger. X1/X2 is dan weer geen probleem :X
Inderdaad, las het zojuist in je eerdere bericht.

En de BMW 2 Serie Active Tourer, daar heb ik zeer tevreden berijders over gehoord.
Een X1 ziet er ook goed uit en de X2 heb ik nog nooit in het echt gezien maar omdat het een coupé achtig model is zal die achterin wel minder hoofdruimte bieden. Daarmee wel weer iets bijzonderder omdat de auto nog maar vrij kort bij BMW in het gamma zit.

Altijd weer leuk om een nieuwe auto uit te zoeken.
Succes met kiezen (y)

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-04 16:28
MikeyMan schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:42:
[...]
Eens kijken of we de 5008 erbij geluld krijgen in de onderhandelingen ;) 3008 kan sowieso, maar ik ben een beetje bang dat een maxi Cosi nieteens achter me op de achterstoel past. Geen acuut issue, maar wel iets om rekening mee te houden de komende jaren.
Past wel hoor zo’n maxi cosi. Ben zelf ook afgelopen donderdag wezen kijken naar een 3008/5008. Volgende week proefritje gepland voor de 5008. Voor mij is het puur een gezind hok met nu nog 2 kinderen, wellicht een 3e ik de komende 5 jaar (leasetermijn bij ons).

Ik kijk vaak naar reviews van babydrive (Australisch) https://babydrive.com.au/reviews/suvs/2018-peugeot-5008/

Daar passen ze ook allerlei zitjes en wandelwagens etc. Zie je ook dat een maxicosi makkelijk past

Computer says no

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@jamas vind die bmws echt veel te duur en te krap voor wat je ervoor terug krijgt. En zo'n active tourer ben ik nog een jaar of 20 te jong voor ;)

@Meekoh in de 3008, met de stoel op een voor mij comfortabele positie, is het volgens mij wel erg krap hoor. De afstand tussen voorstoel en achterstoelleuning houdt niet echt over. 5008 past uiteraard prima. Door de verschuifbare achterbank, maar ook al omdat de achterdeur een stuk langer is, wat de bereikbaarheid ten goede komt. Ik zet m'n zinnen voorlopig daarop, nu de baas nog zover krijgen dat ik een categorie hoger mag ;)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12:12

JB

Cédric roelt!

[...]

Voorraadauto's worden (vaak) fiscaal geherwaardeerd dus dat kan zeker wel! Scheelde mij ook 5000 euro fiscaal = lagere bijtelling... Gewoon in Nederland.

JB wijzigde deze reactie 11-02-2019 13:29 (3%)

Mijn boefje is liev!

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:59
JB schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:22:
[...]

Voorraadauto's worden (vaak) fiscaal geherwaardeerd dus dat kan zeker wel! Scheelde mij ook 5000 euro fiscaal = lagere bijtelling... Gewoon in Nederland.
Vag zeker ?

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

• Fjeze
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23-04 23:08
DeluxZ schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:51:
[...]

Vandaag bij de KIA dealer in Eindhoven en Valkenswaard geweest. Beide hadden de ProCeed. In Eindhoven de GT-Plusline en in Valkenswaard de GT-Line. Helaas niet opgelet of de GT-Plusline voorruitverwarming had :(

Het valt mij wel op dat de knoppen voor de voorruitverwarming er hetzelfde eruit ziet als de achterruitverwarming, als in de drie "streepjes". Maar kan het niet opmaken op de foto helaas.

Wel een mooie auto! Dus mogen er geen foto's ontbreken.. :9~

Kia ProCeed
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe vond je trouwens de zitpositie in de Proceed (weet niet hoe lang je bent).
Ik heb soms tock nog mijn twijfels i.v.m. de lagere daklijn icm het panorama dak, en ik ben slechts 1.83.

Fly or Die

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:25

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Fjeze schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:05:
[...]

Ik heb soms tock nog mijn twijfels i.v.m. de lagere daklijn icm het panorama dak, en ik ben slechts 1.83.
Lengte zegt niet alles. Ik ben ook 1.83, maar zit blijkbaar vrij rechtop waardoor ik in auto's waar langere mensen genoeg ruimte hebben (vooral die met glazen daken) al snel klem zit. Het kan ook zijn dat ik relatief korte pootjes en een lang bovenlichaam heb, maar volgens mij valt dat wel mee.
Moraal van het verhaal: de mening van iemand anders is een leuke indicatie, maar als je het zeker wil weten moet je toch zelf gaan zitten.....

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:54:
[...]

Lengte zegt niet alles. Ik ben ook 1.83, maar zit blijkbaar vrij rechtop waardoor ik in auto's waar langere mensen genoeg ruimte hebben (vooral die met glazen daken) al snel klem zit.
Grappig wel. Ik ben 1,90m, maar mijn probleem zit nooit in het dak, maar in m'n benen kwijt kunnen. Ik zit denk ik juist graag relatief dicht op het stuur, want die staat bij mij altijd maximaal naar me toe, en dan nog vind ik het in sommige modellen krap óf zit ik gevoelsmatig te ver van het stuur af.

• Rec0n
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23-04 16:53
Vorige week besteld:

Volkswagen Golf variant (5-d) 1.0tsi comfortline business dsg-7 aut
- Oryx white pearl
- Sportonderstel
- Digitaal instrumentenpaneel (Active Info Display)
- Achteruitrijcamera (Rear View)
- Rijstrookbehoudassistent (Lane Assist) met grootlichtassistent (Light Assist)
- Advance pakket (o.a. panorama/schuifdak, LED verlichting en geblindeerde ramen achter)
- Comfortpakket
- Model- & motoraanduiding op achterklep laten vervallen
- 17 inch lichtmetaal Madrid

Nu mag het lange wachten gaan beginnen. verwachte leverdatum: week 25 (17 juni) :o

Erg getwijfeld aan het type motor. helaas lag de 1.5 150pk buiten bereik dus keuze uit de 1.5 130pk bluemotion of 1.0 115pk. Maarja, een 1.0 in zo'n auto...dat zag ik niet helemaal voor mij.
Echter na eental proefritten heeft mij deze 1.0 toch positief verrast. Doet niks onder aan de 130pk bluemotion. Dus gekozen voor de 1.0 waardoor ik direct verlost ben van die afschuwelijke blauwe streep door de gril.

Overigens rij ik nu in de shortlease een BMW 218i Active Tourer. Prima auto met een hele fijne automaat. Stoelen zijn aan de korte kant met mijn 1,90m waardoor lange ritten wat vermoeiend zijn. Ook vind ik het onbegrijpelijk dat er in een BMW niet standaard een automatisch dimmende binnenspiegel zit.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23-04 20:24

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Equator schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 20:07:
Zo, de bestelling voor de Citroën Grand C4 Spacetourer ligt bij de dealer. Productie is ergens in december, dus levering januari.

WLTP verschil was +€800,-. Toch het e.e.a. aangepast om het totaal naar beneden te krijgen.

Uiteindelijk netto bijtelling inclusief eigen bijdrage is zo'n €412,-, dat is wel even wat anders dan de 14% 308SW die ik eerder reed.

Maar, dan is mijn wensenlijst wel bijna volledig afgetikt.

Hogere instap
Veel ruimte
Adaptieve cruise control
Zonnedak
Automatische versnellingsbak
DAB+
...

Het enige waar ik op heb in moeten leveren waren de parkeersensoren op de voorkant.

Nu nog wachten tot januari 2019.
Goed, januari is geweest. De originele leverdatum was 21 januari, maar die is vooruit geschoven naar 18 februari. Vrijdag kreeg ik de melding dat hij weer verder was geschoven naar 25 februari. Daar heb ik maar even op gereageerd. Bleek dat een collega van mijn vaste contactpersoon (die was op vakantie) hem maar even naar achteren had geschoven. Dat is dan nu weer ongedaan gemaakt.
Vrijdag de 15e wordt hij geleverd bij de dealer, en donderdag de 21ste ga ik hem (eindelijk) halen. Hebben ze ruim de tijd om de trekhaak te monteren, etc.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• DeluxZ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:31

DeluxZ

Livin' the good life

Fjeze schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:05:
[...]

Ik ben relatief klein voor een Nederlander met 1.78. Ik had geen problemen met de zitpositie. Ik heb mijn stoel altijd helemaal naar beneden staan en dan heb je genoeg ruimte. Ook achter mijzelf gaan zitten en daar kon ik prima zitten met genoeg hoofdruimte (centimeter of 7 a 8 over?). Enigste wat mij tegenviel was het zicht naar achteren. Maar toen ik in de SW ging zitten viel het mij daar ook wat tegen vergeleken met mijn huidige Golf VII.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, webontwikkeling C# / ASP.NET MVC of Embedded. DM voor info. ]|[

• Fjeze
DeluxZ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:24:
[...]

Ik ben relatief klein voor een Nederlander met 1.78. Ik had geen problemen met de zitpositie. Ik heb mijn stoel altijd helemaal naar beneden staan en dan heb je genoeg ruimte. Ook achter mijzelf gaan zitten en daar kon ik prima zitten met genoeg hoofdruimte (centimeter of 7 a 8 over?). Enigste wat mij tegenviel was het zicht naar achteren. Maar toen ik in de SW ging zitten viel het mij daar ook wat tegen vergeleken met mijn huidige Golf VII.
Dat scheelt inderdaad alweer 5cm. Ik ga proberen voor deze week een proefrit in te plannen, dan even goed de instellingen van de stoel bekijken. Achter mijzelf kan ik ook prima zitten, ook de hoofdruimte daar is zeker voldoende. Twijfel alleen over de hoofdruimte bij de bestuurdersstoel, of ik niet met mijn hoofd/haar constant langs het plafond van de auto ga.
Valt mij ook op de bijna alle testauto's van de reviews en dergelijke geleverd zijn zonder panoramadak, wat toch zeker weer een aantal cm hoofdruimte scheelt.

Fly or Die

• Nnoitra
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:08
Rec0n schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:57:

Erg getwijfeld aan het type motor. helaas lag de 1.5 150pk buiten bereik dus keuze uit de 1.5 130pk bluemotion of 1.0 115pk. Maarja, een 1.0 in zo'n auto...dat zag ik niet helemaal voor mij.
Echter na eental proefritten heeft mij deze 1.0 toch positief verrast. Doet niks onder aan de 130pk bluemotion.
Verbazingwekkend hoeveel power ze uit een 3 cilinder-1liter-blokje weten te persen heh?!
Zo'n jaar of 8 geleden heb ik een proefrit gehad in een auto met een 4 cilinder-1.4liter-blok; niet vooruit te branden!!!

Ik heb nu Seat Leon met die 1.0 motor en ben vooralsnog uiterst content mee. Qua rijden ervaar ik vooralsnog weinig verschil met de 1.6liter diesel die ik hiervoor had.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Rec0n schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:57:
[...]

Ook vind ik het onbegrijpelijk dat er in een BMW niet standaard een automatisch dimmende binnenspiegel zit.
Dat soort zaken zijn bij de 'premium' merken inderdaad nog steeds een optie. Tegenwoordig zit er in die premium merken wel standaard een airco volgens mij, iets wat niet lang geleden ook nog vrolijk een optie bleef.

Ik heb op mijn 'premium' merk leasewagen ook nog de optie 'verlichte make-up spiegels' van bijna EUR 100,= aangevinkt. Mijn vrouw heeft dat als minimale eis :D

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Fjeze schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:50:
[...]

Dat scheelt inderdaad alweer 5cm. Ik ga proberen voor deze week een proefrit in te plannen, dan even goed de instellingen van de stoel bekijken. Achter mijzelf kan ik ook prima zitten, ook de hoofdruimte daar is zeker voldoende. Twijfel alleen over de hoofdruimte bij de bestuurdersstoel, of ik niet met mijn hoofd/haar constant langs het plafond van de auto ga.
Valt mij ook op de bijna alle testauto's van de reviews en dergelijke geleverd zijn zonder panoramadak, wat toch zeker weer een aantal cm hoofdruimte scheelt.
Als het goed is is het achterin juist krapper als voorin door het aflopende dak. Als je achter goed kunt zitten lijkt mij dat je dat voor ook kunt. Tenzij je je stoel erg hoog omhoog zet...

Ik kon ook een proefrit inplannen voor 't einde van deze week. Maar als ik dat nu ga doen wil ik hem meteen bestellen en mag nog een tijd in mijn 14% rond rijden ..

DeluxZ wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:55 (9%)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, webontwikkeling C# / ASP.NET MVC of Embedded. DM voor info. ]|[

• Fjeze
DeluxZ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:54:
[...]

Als het goed is is het achterin juist krapper als voorin door het aflopende dak. Als je achter goed kunt zitten lijkt mij dat je dat voor ook kunt. Tenzij je je stoel erg hoog omhoog zet...

Ik kon ook een proefrit inplannen voor 't einde van deze week. Maar als ik dat nu ga doen wil ik hem meteen bestellen en mag nog een tijd in mijn 14% rond rijden ..
Dat leek mij dus ook, maar heb het idee dat het panoramadak aan de voorkant wat meer hoofdruimte weg neemt. Op de achterbank had ik genoeg ruimte, en onze kleine man van 8 maanden zeker ;)
Ik vind het echt een prachtige auto, scherp geprijsd, genoeg ruimte. Dus ik ga de proefrit maar eens inplannen (mag nu bestellen, rij nu een huur auto, een Renault Clio estate welke er van mij liever gisteren dan vandaag uit gaat).

Fly or Die

• Netsrek
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23-04 20:40
Ook ik mag dit voorjaar een eigen auto gaan samenstellen, hiervoor 2 keer een voorloop auto gehad (focus model 2014) en huidige is een V40 D4 (14% ga ik missen :'( )

Maar goed, ook wel weer leuk een nieuw exemplaar te mogen gaan samenstellen naar eigen inzicht en smaak.

Voorwaarden:
Budget: €930,- incl. brandstof (enkel benzine en diesel, elektrisch/PHEV mogen we niet 8)7 )
Periode: 48mnd
Km: 40.000
Winterbanden verplicht
Eigen bijdrage privé €90
Max €100,- overschrijding met extra eigen bijdrage

Vaste leasemaatschappij is Wagenplan (onderdeel Centraal beheer?) en die hebben niet de allerbeste autozoeker, als ik wat parameters invoer heb ik nog steeds teveel auto's waardoor de resultaten niet worden weergegeven...
We mogen ook niet zelf de dealer uitkiezen, dit wordt centraal geregeld dus achteraf opties monteren bij dealer is geen optie.

Mijn wensen:
- Automaat
- Station/Crossover/SUV model (zicht op toekomst komende 4 jaar is wat extra ruimte prettig)
- Fiscale waarde <35€k ivm bijtelling
- Ondersteuning AppleCar+Android Auto (werk+privé telefoon)
- Wat leuke opties zou leuk zijn
- Max 50€ extra eigen bijdrage

Heb zelf al (online)gekeken naar:
Focus Wagon
Kia Ceed SW
Kia Niro
Opel Grandland X

Hebben jullie nog tips rekening houdend met bovenstaande?
Hebben jullie ervaring/tips voor voorraad auto's en hoe dit werkt? Gewoon offerte bij dealer vragen waar de wagen op voorraad staat en die aan LM doorsturen? Ik heb begrepen eerder in dit forum dat dit soms aardig kan schelen (misschien niet direct op fiscale waarde, maar wel op leasebedrag icm brandstofvoorschot)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je fiscale waarde en je eigen bijdrage laten vallen en vooral voor benzine gaan. Hate to burst your bubble, maar auto's zijn gewoon schreeuwend duur geworden :X En diesel is nog duurder per maand dus minder opties.

Voorraad auto's: vraag je wagenparkbeheerder even. Heb je die niet, bel de leasemij.

Verder geeft directlease wel een redelijke indicatie van wat iets kost.

Andere SUV's: peug 3008, seat Ateca, skoda Karoq. Wel met de 1.5 TSI en automaat nemen als je het red.
Maar hou voor een keuk aangeklede middenklasser / station rekening met een fiscale waarde van 38 a 40k. Ter indicatie: mijn voorloper was een golf variant 1.0 tsi comfortline zonde veel extra toeters en bellen. Fiscale waarde 33k :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• t_captain
Zal een Focus wagon worden o.i.d.

Achterlijke leaseregeing waarin EV’s nog steeds zijn verboden. Een beetje werkgever zal toch iets voor de PR willen doen (en voor de CO2 footprint). De media staan vol van “gasvrij”, “klimaatdoelen” en tegelijk zijn juist nu betaalbare EV’s sterk in opkomst.

Bovendien is een EV vrijwel de enige resterende manier om een fiscaal voordeel te gunnen aan je werknemers. Tegen het nadeel dat je ze iets minder makkeljjk van hot naar her stuurt.

t_captain wijzigde deze reactie 12-02-2019 21:29 (23%)

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

t_captain schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:21:

Achterlijke leaseregeing waarin EV’s nog steeds zijn verboden. Een beetje werkgever zal toch iets voor de PR willen doen (en voor de CO2 footprint). De media staan vol van “gasvrij”, “klimaatdoelen” en tegelijk zijn juist nu betaalbare EV’s sterk in opkomst.
Inderdaad wel vreemd. Mijn werkgever pushed elektrisch rijden juist. Meer budget (niet overdreven veel meer maar toch leuk). Juist om de CO2 footprint te verminderen en zo bepaalde projecten binnen te kunnen halen..

• Beneveerg
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14:12
Ik mag mijn eerste leaseauto uitkiezen en heb totaal 0 verstand van auto's. Rondkijken en proefritten maken gaat mij nog wel van de rest heb ik geen verstand.

Voorwaarden:
Budget: €800,- incl. brandstof (geen volledig elektrisch)
Periode: 48mnd
Km: 40.000
Winterbanden verplicht
Eigen bijdrage privé €135
Max €100,- overschrijding met extra eigen bijdrage

Mijn eisen aan een auto zijn er volgens mij niet zo heel veel

- Hoge instap (ik ben vrij lang en heb rugklachten. Rij nu een Golf en vind dat echt te laag.
- Automaat
- Parkeersensoren

Ik heb ooit een Mitsubishi ASX gereden. Een hele fijne auto, maar helaas niet als automaat te verkrijgen. De Volkswagen T-Roc vind ik zelf een hele mooie auto en zou volgens mij ook nog wel te leasen zijn als ik over het budget ga. Ik wil mij niet blindstaren op per se die auto.

Heeft iemand tips over hoe en wat het uit te zoeken?

Het leven is te kort om te testen

• Netsrek
The Eagle schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:31:
Je fiscale waarde en je eigen bijdrage laten vallen en vooral voor benzine gaan. Hate to burst your bubble, maar auto's zijn gewoon schreeuwend duur geworden :X En diesel is nog duurder per maand dus minder opties........
Hier was ik inderdaad ook al een beetje op voorbereid, nieuwe BPM en belastingregels maken het niet veel aantrekkelijker momentee.

DeluxZ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:52:
[...]
Inderdaad wel vreemd. Mijn werkgever pushed elektrisch rijden juist. Meer budget (niet overdreven veel meer maar toch leuk). Juist om de CO2 footprint te verminderen en zo bepaalde projecten binnen te kunnen halen..
Eens met bovenstaande. Ik snap het ook niet, onze directie wil er nog niet aan om welke (on)bekende reden dan ook.

Tevens heb ik gehoord dat de wagenparkbeheerder nog wel eens benzine afwijst obv kilometers omdat het de werkgever dan op de lange termijn minder geld kost (terwijl ze in principe vrije keuze aanschrijven 8)7 ). Ik zal me dan maar eens proefritten van de Ceed en Focus gaan richten dan.

Wat me wel opviel is dat een Niro bijv. vrij lage leasekosten heeft omdat het hybride (benzine) is, dus relatief lage brandstof voorschot in het leasebedrag. Eventueel ook de moeite waard voor een proefrit, maar ik had m in de showroom bekeken en was niet heel erg onder de indruk....

• t_captain
Werknemers in een diesel, “laat ze maar rijden”.

Werknemers in een EV, “gun ze een voordeeltje”.

Zo komt het onderscheid om mij over.

• IUser
  • Niet online
Ik stel vast een hele domme vraag. Maar is de bijtelling voor 2020 eigenlijk wel definitief of is dat nog voorlopig als voorstel?

Ik sta op het punt een een kia e-niro te bestellen en verwacht hem pas in 2020 want dan loopt ook mijn leasecontract af.

Ik vraag dit omdat ik zeker wilt weten want anders betaal ik me blauw aan een EV met b.v. 22%.

Volgens dit document is het blijkbaar al een tijdje definitief?

https://www.leaseplan.nl/...6c-4c53-98ba-67833f66912d

IUser wijzigde deze reactie 12-02-2019 22:22 (21%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Netsrek schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:32:
[...]

Wat me wel opviel is dat een Niro bijv. vrij lage leasekosten heeft omdat het hybride (benzine) is, dus relatief lage brandstof voorschot in het leasebedrag. Eventueel ook de moeite waard voor een proefrit, maar ik had m in de showroom bekeken en was niet heel erg onder de indruk....
Dit was mij ook opgevallen, en geldt voor meer hybrides. Ze rekenen voor het voorschot dus nog steeds met de theoretische verbruiken die nooit gehaald gaan worden. Als je bijvoorbeeld de Ceed stationwagon en Niro naast elkaar legt, heeft de Ceed bij Directlease zo'n kleine € 300 brandstofvoorschot, en Niro een kleine € 200. Dat komt er in de praktijk dus op neer dat je bij de Niro meer uit kan geven aan de auto/uitrusting zelf. Nu is de Niro ook iets duurder dan de Ceed, waardoor je voor dat bedrag misschien uitkomt op de DynamicPlusLine voor beide.
Als je liever een gewone stationwagon hebt kan je spritmonitor erbij pakken voor het werkelijk verbruik en met de getallen van daar in de hand naar je wagenparkbeheerder/LM gaan. Bedenk hierbij wel dat de hybride dan ongunstiger wordt, dus als je die zou willen is dit misschien niet zo'n handige move 8). Als je de niet-hybride wil kan het een goed argument zijn om te kijken naar het bedrag exclusief brandstofvoorschot ipv inclusief.
Voor Toyota geldt hetzelfde verhaal: de nieuwe Corolla Hybrid heeft een vergelijkbaar voorschot als de Niro. Als 1.8 Business Intro wel helemaal volgehangen voor zo'n 31k, dus misschien past die ook wel binnen je budget.
Inclusief brandstofvoorschot vind ik persoonlijk oneerlijk, omdat ze vaak uitgaan van theoretische waarden ipv praktijkverbruik. Een favoriet van mij, de nieuwe Honda Civic heeft bijvoorbeeld een whopping € 334 aan brandstofvoorschot, terwijl hij in de praktijk net zoveel verbruikt als bijvoorbeeld een Golf met vergelijkbaar vermogen die een voorschot heeft van zo'n € 252 (bij 45k km en 42 mnd)

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

IUser schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:20:
Ik stel vast een hele domme vraag. Maar is de bijtelling voor 2020 eigenlijk wel definitief of is dat nog voorlopig als voorstel?

Ik sta op het punt een een kia e-niro te bestellen en verwacht hem pas in 2020 want dan loopt ook mijn leasecontract af.

Ik vraag dit omdat ik zeker wilt weten want anders betaal ik me blauw aan een EV met b.v. 22%.

Ik neem aan dat je doelt op de 4% bijtelling tot een cataloguswaarde van €50.000, en waarbij alles daarboven tegen 22% bijtelling wordt belast?

Die regeling is nu al van kracht en loopt ook door in 2020. Kans is zeer klein dat dit wordt aangepast maar het blijft wel de regering waar je van moet uitgaan ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:31

NeHoX

www.nehox.eu

IUser schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:20:

Naar mijn weten loopt de bijtelling altijd maximaal 5 jaar door. Zou gek zijn als je in december 2019 een EV koopt en vanaf jan 2020 22% bijtelling moet aftikken toch?

Website | Discord | Whatsapp Groep

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
NeHoX schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:37:
[...]

Naar mijn weten loopt de bijtelling altijd maximaal 5 jaar door. Zou gek zijn als je in december 2019 een EV koopt en vanaf jan 2020 22% bijtelling moet aftikken toch?
Datum van op kenteken zetten blijft leidend. Of je het ding nou in 1990 besteld hebt of niet.

Even niets...

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:47
RomeoJ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:41:
[...]

Dat soort zaken zijn bij de 'premium' merken inderdaad nog steeds een optie. Tegenwoordig zit er in die premium merken wel standaard een airco volgens mij, iets wat niet lang geleden ook nog vrolijk een optie bleef.

Ik heb op mijn 'premium' merk leasewagen ook nog de optie 'verlichte make-up spiegels' van bijna EUR 100,= aangevinkt. Mijn vrouw heeft dat als minimale eis :D
Vrouwen en prioriteiten 8)7
En maar raar vinden dat er niet zoveel vrouwen als mannen in de top zitten van bedrijven :X :+

Bovendien is een EV vrijwel de enige resterende manier om een fiscaal voordeel te gunnen aan je werknemers. Tegen het nadeel dat je ze iets minder makkeljjk van hot naar her stuurt.
Financieel helemaal mee eens, maar laten we niet meedoen aan de ilusie dat het iets gaat helpen voor de opwarming van de aarde. Als dat écht het doel zou zijn is langer doorrijden met je oude auto veel slimmer!
Minder produceren gaat enkel helpen voor die footprint.

De enige reden dat wij in het westen weinig uitstoot hebben en China zo gigantische uitstoot, is dat wij alles daar laten produceren!
t_captain schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:50:
Werknemers in een diesel, “laat ze maar rijden”.

Werknemers in een EV, “gun ze een voordeeltje”.

Zo komt het onderscheid om mij over.
Mwa wij mogen vooralsnog enkel diesel, maar ze hebben absoluut niet de instelling "laat ze maar rijden".
Het punt is gewoon dat kosten redelijk voorspelbaar zijn voor de komende jaren.

Bij EV is dat echt drama...
ik rijd nu bijna een jaar in de V60 PHEV en stoomkosten verschillen zo erg per aanbieder. Het omslagpunt bij mij ligt, vooral in de winter ongeveer op 35 cent per kWh. Boven de 35 cent kan ik beter diesel tanken.

Dan hoor ik bij onze gemeente al signalen dat de prijs naar 38-40 cent moet gaan. Echt compleet absurd.
Op benzine en diesel zit 9-11% marge. Van die marge moet men benzinestations ondrhouden, installaties onderhouden, tankwagens laten rondrijden en personeel laten rondlopen.
Waarom zit er op stroom bij laadpalen dan meer dan 50% marge!?

Echt waar mensen, iedereen die een hekel heeft aan oliemaatschappijen door het geld dat ze verdienen, berg je maar voor de energiereuzen. Die zijn echt velen malen erger! You aint seen nothing yet!
Ik merk dat al bij Eneco als warmte klant. Zodra ze weten dat je niet meer weg kunt, vervlt alle dienstverlening. Het interesseert een partij als Eneco geen hol! Het is een van de weinige.... Misschien het enige bedrijf dat ik een keihard failisement gun!

Youtube: DashcamNL

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

Heeft iemand een overzicht van welke leaseprijs bij welke catalogus waarde hoort?

Mijn vorige auto had een catalogus waarde van 42k bij een budget van 706 euro, kunnen we hier geen overzicht van maken met stapjes van 100 euro steeds bijv? 500 euro = catalogus waarde van... 600 euro = ... misschien kleinere stapjes, maar dat er een globaal overzicht is? Lijkt mij vrij handig voor sommige in de onderhandeling.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:00
dfrenner schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:08:
Echt waar mensen, iedereen die een hekel heeft aan oliemaatschappijen door het geld dat ze verdienen, berg je maar voor de energiereuzen. Die zijn echt velen malen erger! You aint seen nothing yet!
Ik merk dat al bij Eneco als warmte klant. Zodra ze weten dat je niet meer weg kunt, vervlt alle dienstverlening. Het interesseert een partij als Eneco geen hol! Het is een van de weinige.... Misschien het enige bedrijf dat ik een keihard failisement gun!
Daarvoor moet je de energiemarkt een beetje kennen.

Energiemaatschappijen zitten al een jaar of 10 in de hoek waar de klappen vallen. Sinds de splitsingswet zijn de meest winstgevende onderdelen (het netbeheer) losgetrokken van de energiehandel en is er ineens moordende concurrentie ontstaan (ook vanuit het buitenland). Daarnaast nemen de belastingen in rap tempo toe, worden de belastingvoordeeltjes ingetrokken en worden harde eisen gesteld aan de verduurzaaming. In Delfzijl staat een gloednieuwe energiecentrale die nog geen kilowatt geproduceerd heeft, omdat tijdens de bouw de wet- en regelgeving veranderd is en alles 'schoon' moest zijn. Met de komst van gespecificeerde factureren en prijsvergelijkers zoals Gaslicht.com is het ook nog eens bijna onmogelijk geworden om de consument te flessen met veel te hoge tarieven.

Lang verhaal kort, alle energiereuzen zijn opzoek naar nieuwe inkomsten zoals laadpalen, zonneparken en windmolens op zee en proberen daar hun slaatje uit te slaan om weer terug te geraken in het gouden tijdperk. Wat ze eigenlijk doen is spartelen om te overleven, want met de huidige concurrentie en wet- en regelgeving hebben ze gewoon niets meer in te brengen.

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
Leoon. schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:25:
Heeft iemand een overzicht van welke leaseprijs bij welke catalogus waarde hoort?

Mijn vorige auto had een catalogus waarde van 42k bij een budget van 706 euro, kunnen we hier geen overzicht van maken met stapjes van 100 euro steeds bijv? 500 euro = catalogus waarde van... 600 euro = ... misschien kleinere stapjes, maar dat er een globaal overzicht is? Lijkt mij vrij handig voor sommige in de onderhandeling.
Dat is bijna niet te doen, mss globaal wel maar heb je denk ik weinig aan.
Leaseprijzen is niet alleen maar afhankelijk van cat waarde.
Is vaak juist over welke merk, restwaarde, hoe gewild de auto is, onderhoudsgevoeligheid, automaat ja of nee, hoeveel inch banden, wat voor afspraken de leasemaatschappij heeft met welke dealer, enz enz. Een lange lijst en dus 9 van de 10 keer niet te afleiden van puur cat waarde.
Het is dus veel tijd spenderen op directlease en je eigen overzicht maken.

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leoon. schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:25:

Zoals @gergs al aangeeft is dat echt onmogelijk.
Dit is gebaseerd op de running costs.
En die zijn weer gebaseerd op de kosten van onderhoud, afschrijving, hoeveel de importeur wil investeren etc.

Om een voorbeeld te geven; bij ons is de indeling in categorieën volgens mij 100% afhankelijk van de daadwerkelijke leaseprijs.
Wat dus tot gevolg heeft dat binnen mijn categorie de Peugeot 3008 en BMW X1/X2 zitten.
Terwijl de 5008 een categorie hoger zit, en vele malen goedkoper is.

• Leoon.

Leoon.

waka waka hey hey

gergs schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:36:
[...]

Dat is bijna niet te doen, mss globaal wel maar heb je denk ik weinig aan.
Leaseprijzen is niet alleen maar afhankelijk van cat waarde.
Is vaak juist over welke merk, restwaarde, hoe gewild de auto is, onderhoudsgevoeligheid, automaat ja of nee, hoeveel inch banden, wat voor afspraken de leasemaatschappij heeft met welke dealer, enz enz. Een lange lijst en dus 9 van de 10 keer niet te afleiden van puur cat waarde.
Het is dus veel tijd spenderen op directlease en je eigen overzicht maken.
MikeyMan schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:48:
[...]

Zoals @gergs al aangeeft is dat echt onmogelijk.
Dit is gebaseerd op de running costs.
En die zijn weer gebaseerd op de kosten van onderhoud, afschrijving, hoeveel de importeur wil investeren etc.

Om een voorbeeld te geven; bij ons is de indeling in categorieën volgens mij 100% afhankelijk van de daadwerkelijke leaseprijs.
Wat dus tot gevolg heeft dat binnen mijn categorie de Peugeot 3008 en BMW X1/X2 zitten.
Terwijl de 5008 een categorie hoger zit, en vele malen goedkoper is.
Oh zoiets hoopte ik juist niet. Maar dan kun je dus pas nadat je weet welk budget je maandelijks krijgt weten wat voor auto je wil. Ik wil juist de voorpret oOo

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:47
Ypuh schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:26:
[...]

Daarvoor moet je de energiemarkt een beetje kennen.

Energiemaatschappijen zitten al een jaar of 10 in de hoek waar de klappen vallen. Sinds de splitsingswet zijn de meest winstgevende onderdelen (het netbeheer) losgetrokken van de energiehandel en is er ineens moordende concurrentie ontstaan (ook vanuit het buitenland). Daarnaast nemen de belastingen in rap tempo toe, worden de belastingvoordeeltjes ingetrokken en worden harde eisen gesteld aan de verduurzaaming. In Delfzijl staat een gloednieuwe energiecentrale die nog geen kilowatt geproduceerd heeft, omdat tijdens de bouw de wet- en regelgeving veranderd is en alles 'schoon' moest zijn. Met de komst van gespecificeerde factureren en prijsvergelijkers zoals Gaslicht.com is het ook nog eens bijna onmogelijk geworden om de consument te flessen met veel te hoge tarieven.

Lang verhaal kort, alle energiereuzen zijn opzoek naar nieuwe inkomsten zoals laadpalen, zonneparken en windmolens op zee en proberen daar hun slaatje uit te slaan om weer terug te geraken in het gouden tijdperk. Wat ze eigenlijk doen is spartelen om te overleven, want met de huidige concurrentie en wet- en regelgeving hebben ze gewoon niets meer in te brengen.
Nou hopelijk is Eneco de eerste die valt! Wat een bagger partij is dat.
Als warmteklant knijpen ze je helemaal uit! En met roestvorming op de installatie komen ze niet eens langs, letterlijke woorden: "Wij komen echt niet langs als u nog gewoon warm water heeft, we komen pas langs als er iets kapot is". Maar intussen betalen we voor een vergelijkbaar servicecontract bij een CV ketel, waar 2 jaarlijks preventief onderhoud plaats vindt... Bloedzuigers zijn het! Met het jaar wordt mijn mening over Eneco slechter. Van irritatie begint het na 10 jaar over te gaan in haat.

Mooi ook van afgelopen maand: Op 24 januari krijg je een mail met de nieuwe tarieven die vanaf 1 januari met terugwerkende kracht in gaan. Dat staat in de algemene voorwaarden, die je ook niet kunt weigeren, omdat je verplicht klant van ze bent... En de cirkel is weer rond.

Maar goed het gaat wat off topic.

Leuk dat een partij de laadpaal markt wil gebruiken om op andere takken verliezen goed te maken, maar daardoor maak je het wel onzekerder. Mijn werkgever ziet de tarieven van fastned en laadpalen en ziet weinig stabiliteit. Op basis van deze tarieven moet hij nu een afweging maken op de lange termijn. Er wordt voor ene periode van doorgaans 4 jaar geleased. Er zit een risico in verhoogde kosten voor stroom ten opzichte van nu. Naast alle andere ongemakken, waardoor inzetbaarheid bij uitdiensttreding niet zo vanzelfsprekend is.

Ze zijn er overigens nu wel druk mee bezig, ik heb een kleine berekening toegestuurd waardoor ik het naar mijn mening een goede zet vind. In diezelfde week verhoogde Tesla de superchargerprijzen van 20 cent per kWh naar 30 cent per kWh. Als je 1000 auto's hebt rondrijden en je geeft medewerkers een voordeeltje door lagere kosten, dan is een 33% verhoging van je geraamde kosten... Dat is wel weer iets naar beneden bijgesteld, maar je begrijp dat je op basis hiervan geen bedrijfsvoering kunt voeren.

Dit soort zaken helpen niet mee met de acceptatie.
Tesla is gewoon de mist in gegaan met alle freeloader Model S en Model X contracten. Dat moet nu terugbetaald gaan worden door nieuwe eigenaren om te kunnen blijven investeren.

Youtube: DashcamNL

• IUser
  • Niet online
RomeoJ schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:36:
[...]

Ik neem aan dat je doelt op de 4% bijtelling tot een cataloguswaarde van €50.000, en waarbij alles daarboven tegen 22% bijtelling wordt belast?

Die regeling is nu al van kracht en loopt ook door in 2020. Kans is zeer klein dat dit wordt aangepast maar het blijft wel de regering waar je van moet uitgaan ;)
Nee klopt idd. Ik doel op de 4% bijtelling. Wil namelijk een kia e-niro bestellen en in 2020 geleverd hebben.

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 09:12
NeHoX schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:37:
[...]

Dat is onjuist. De autobrief 2 voorziet in regelingen tot en met jaar 2020, dus TOT 2021.
Zie de eerste alinea van 'III. Beleidsvoornemens: afbouw BPM en aanpassingen MRB en bijtelling'
.
https://www.rijksoverheid...n/2015/06/19/autobrief-ii

You don’t want it bad, You just kinda want it. You don’t want it badder than you wanna party. You don’t want it as much as you want to be cool. Most of you don’t want success, As much as you want to sleep!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Faddermakker schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:03:
[...]

Dat is onjuist. De autobrief 2 voorziet in regelingen tot en met jaar 2020, dus TOT 2021.
Zie de eerste alinea van 'III. Beleidsvoornemens: afbouw BPM en aanpassingen MRB en bijtelling'
.
https://www.rijksoverheid...n/2015/06/19/autobrief-ii
Volgens mij bedoelt hij als de auto eenmaal aangeschaft is gaat voor die auto een vijfjaarstermijn in.

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Netsrek schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:32:
De Niro schijnt nog een hele goede restwaarde te hebben, waardoor deze relatief lage leasekosten heeft.
Ik was ook (positief) verbaasd en heb toen aan de verkoper van KIA gevraagd. Die gaf aan dat de ex Niro's het erg goed doen bij verkoop en dat je dit nu dus terug ziet.

Ik heb 'm in ieder geval besteld :)

• Netsrek
BastaRhymez schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:28:
[...]

De Niro schijnt nog een hele goede restwaarde te hebben, waardoor deze relatief lage leasekosten heeft.
Ik was ook (positief) verbaasd en heb toen aan de verkoper van KIA gevraagd. Die gaf aan dat de ex Niro's het erg goed doen bij verkoop en dat je dit nu dus terug ziet.

Ik heb 'm in ieder geval besteld :)
Ah, dat zou inderdaad een goede verklaring kunnen zijn! Ik zit nijg ook steeds meer naar de Niro als ik eerlijk ben...!

Hopelijk binnenkort eens een proefrit maken.

• BastaRhymez
  • Nu online
Ik twijfelde (en nu nog steeds) tussen de Niro Hybride en de Niro EV.
Ik vind de elektrische variant luxer en mooier (zeker van binnen), maar wij hebben helaas een achterlijke voorwaarde in leaseregeling, waarin 2.500 euro boete (netto) wordt opgelegd als je gedurende de lease periode uit dienst gaat of gaat verhuizen. Die boete is dan voor het plaatsen van de laadpaal.
Had al nagevraagd dat in geval van verhuizing je een huis koopt met laadpaal (en er dus geen nieuwe hoeft te komen), of de boete er dan ook nog is. Maar ook dan leggen ze de boete op (want oude laadpaal is niet meer door jou in gebruik). Daarnaast wisten ze ook te vermelden dat het plaatsen van een nieuwe laadpaal op het nieuwe adres ook nog voor eigen rekening komt...

Tja, toch maar afgezien van de EV.. Maar het blijft toch kriebelen / in mijn hoof zitten of ik wel de juist keuze heb gemaakt. Hopelijk verdwijnt dit zodra die geleverd is

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BastaRhymez schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:54:
Ik twijfelde (en nu nog steeds) tussen de Niro Hybride en de Niro EV.
Ik vind de elektrische variant luxer en mooier (zeker van binnen), maar wij hebben helaas een achterlijke voorwaarde in leaseregeling, waarin 2.500 euro boete (netto) wordt opgelegd als je gedurende de lease periode uit dienst gaat of gaat verhuizen. Die boete is dan voor het plaatsen van de laadpaal.
Had al nagevraagd dat in geval van verhuizing je een huis koopt met laadpaal (en er dus geen nieuwe hoeft te komen), of de boete er dan ook nog is. Maar ook dan leggen ze de boete op (want oude laadpaal is niet meer door jou in gebruik). Daarnaast wisten ze ook te vermelden dat het plaatsen van een nieuwe laadpaal op het nieuwe adres ook nog voor eigen rekening komt...

Tja, toch maar afgezien van de EV.. Maar het blijft toch kriebelen / in mijn hoof zitten of ik wel de juist keuze heb gemaakt. Hopelijk verdwijnt dit zodra die geleverd is
Waarom laat je sowieso niet zelf een laadpaal monteren dan? Als het niet voor je huidige auto is, is het wel voor de volgende.
Vind dit op zich geen gekke voorwaarde...

• BastaRhymez
  • Nu online
Omdat we nu geen parkeerplek op eigen terrein hebben.
Dus moet er sowieso een openbare plek worden "opgeofferd". Dit kan ik wel via de gemeente aanvragen, maar van lease maatschappij moeten ze het zelf plaatsen (en dus ook de rekening willen versturen)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

BastaRhymez schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:38:

Dus moet er sowieso een openbare plek worden "opgeofferd". Dit kan ik wel via de gemeente aanvragen,
Dan heb jij een luxe gemeente wat dat betreft. De mijne heeft plekken door de hele gemeente vooraf al aangewezen en dat zijn de enige plaatsen die ze ervoor beschikbaar maken. Niets in mijn straat, maar het beleid is dat het binnen 200 meter vanaf een woning moet zijn...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Gast1981
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12:22

Gast1981

room with a moose!

NeHoX schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:15:
Binnenkort lease auto uitzoeken met als uitgangspunt de volgende configuratie opties op directlease:

Budget: €550 ex BTW ex brandstof met max 10% overschrijding eigen bijdrage.
30000km per jaar
Eigen bijdrage €135
Budget vervangend vervoer
Winterbanden Ja

Weet totaal nog niet wat ik wil. Ook omdat er nog wel wat ruimte is met goed onderhandelen tussen de lease maatschappijen heb ik begrepen.

Alles waar ik tussen twijfel:
Skoda Octavia Sport Business
Volkswagen T-Roc Sport
Seat Leon FR
Opel Grandland X
Kia Proceed GT-PlusLine 2019

Eigenlijk komt het er op neer dat je met dit budget weinig helemaal aan kan kleden.

Jullie gedachten?
Eerste gedachte: je zet wel erg hoog in met dat budget :P
Als je ook nog aan diesel vast zit, dan kan je het helemaal wel vergeten..

Jouw config komt wel aardig met de mijne overeen;
  • Kilometrage: 40.000 km/jr
  • Looptijd: 48 mnd
  • Winterbanden: ja
  • Vervangend vervoer: ja
  • Brandstof: diesel of EV, expliciet geen benzine/hybride
  • Budget: € 600, ex btw, ex brandstof
  • Merkbeleid: geen
Komende uit een 14% catalogus < € 30k bak (C-segment) ga ik netto sowieso flink meer betalen bij de komende wagen.
De hoop op een D segmenter heb ik al laten varen... niet te betalen.
Idem voor een leuke SUV...
De vijver is dus opnieuw C-segment diesel stations. Ik kijk nu meer naar:

- Nieuwe Kia ProCeed GT Line (geen echte station, lijkt me echter ruim genoeg)
- Ford Focus Wagon 1.5 ctdi (Titanium of ST Line)
- Renault Megane Estate
- Opel Astra ST

Octavia Combi of Golf Variant zou qua ruimte ook goed passen, maar ik vind beide niet mooi (genoeg).
De nieuwe Golf ben ik overigens wel benieuwd naar...
Verder lijkt de spoeling wat dun in dit zoekgebied.
Verhoging leasebudget en/of vrijgave benzine auto's lijkt derhalve gewenst, maar lijkt voorlopig niet aan de orde ;)

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:53
Gast1981 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:07:
[...]

Eerste gedachte: je zet wel erg hoog in met dat budget :P
Als je ook nog aan diesel vast zit, dan kan je het helemaal wel vergeten..

Jouw config komt wel aardig met de mijne overeen;
  • Kilometrage: 40.000 km/jr
  • Looptijd: 48 mnd
  • Winterbanden: ja
  • Vervangend vervoer: ja
  • Brandstof: diesel of EV, expliciet geen benzine/hybride
  • Budget: € 600, ex btw, ex brandstof
  • Merkbeleid: geen
Komende uit een 14% catalogus < € 30k bak (C-segment) ga ik netto sowieso flink meer betalen bij de komende wagen.
De hoop op een D segmenter heb ik al laten varen... niet te betalen.
Idem voor een leuke SUV...
De vijver is dus opnieuw C-segment diesel stations. Ik kijk nu meer naar:

- Nieuwe Kia ProCeed GT Line (geen echte station, lijkt me echter ruim genoeg)
- Ford Focus Wagon 1.5 ctdi (Titanium of ST Line)
- Renault Megane Estate
- Opel Astra ST

Octavia Combi of Golf Variant zou qua ruimte ook goed passen, maar ik vind beide niet mooi (genoeg).
De nieuwe Golf ben ik overigens wel benieuwd naar...
Verder lijkt de spoeling wat dun in dit zoekgebied.
Verhoging leasebudget en/of vrijgave benzine auto's lijkt derhalve gewenst, maar lijkt voorlopig niet aan de orde ;)
Met die voorwaarden ga jij voor de ProCeed ook al ruim over je budget heen toch? Als ik hem zo bekijk op directlease met 40k/48mnd, winterbanden en vervangend vervoer zit je al ruim boven de €700 voor de goedkoopste diesel.

Mijn werkgever heeft aangegeven dat we over gaan stappen op benzineauto's, budget blijft hetzelfde. Dus voor mij is de ProCeed 1.4 (benzine) DCT7 GT-PlusLine binnen bereik. Volgende week ga ik een proefritje in eentje doen, ben benieuwd :D

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Tankiej schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:30:
[...]
Met die voorwaarden ga jij voor de ProCeed ook al ruim over je budget heen toch? Als ik hem zo bekijk op directlease met 40k/48mnd, winterbanden en vervangend vervoer zit je al ruim boven de €700 voor de goedkoopste diesel.

Mijn werkgever heeft aangegeven dat we over gaan stappen op benzineauto's, budget blijft hetzelfde. Dus voor mij is de ProCeed 1.4 (benzine) DCT7 GT-PlusLine binnen bereik. Volgende week ga ik een proefritje in eentje doen, ben benieuwd :D
Jup, klopt. Die gaat inderdaad boven budget. Binnen alle redelijkheid mogen wij wel boven budget leasen, dus ik dacht zelf aan zo'n 100-150 bruto max erboven. Binnen de 600 kan je zelfs een normale C-klasser niet leuk aankleden, zover ik kan zien. En, het bedrag boven budget gaat weer van de bijtelling af, dus enigszins acceptabel is zoiets wel. Een aangeklede Focus/Megane/Astra/308 zal bovendien ook boven de 600 komen...

GT-Line zou al volstaan voor mij, ik vind de extra's van de PlusLine niet heel bijzonder, ik zou zonder kunnen zeg maar ;)
Binnenkort eens een showroom opzoeken, benieuwd naar de live looks en ruimte van binnen. Op foto's in elk geval een mooie bak :Y

• Smobbo
  • Laatst online: 07:38
BastaRhymez schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:38:
Omdat we nu geen parkeerplek op eigen terrein hebben.
Dus moet er sowieso een openbare plek worden "opgeofferd". Dit kan ik wel via de gemeente aanvragen, maar van lease maatschappij moeten ze het zelf plaatsen (en dus ook de rekening willen versturen)
Als het een openbare paal van de gemeente betreft dan heeft de lease maatschappij daar niets mee van doen. Je least dan dus geen paal mee en kan dus ook niet een afkoopregeling van 2500€ hebben voor een niet bestaande paal.
Het is overigens veel gebruikelijker om een paal (als die wel op privé terrein gezet kan worden) gewoon als accessoire mee te lease. Over de looptijd van 4-5 jaar is de paal daarna van jou. Je kan hem dan meenemen of in de fik steken, jouw feestje...

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Smobbo schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:14:
[...]

Als het een openbare paal van de gemeente betreft dan heeft de lease maatschappij daar niets mee van doen. Je least dan dus geen paal mee en kan dus ook niet een afkoopregeling van 2500€ hebben voor een niet bestaande paal.
Het is overigens veel gebruikelijker om een paal (als die wel op privé terrein gezet kan worden) gewoon als accessoire mee te lease. Over de looptijd van 4-5 jaar is de paal daarna van jou. Je kan hem dan meenemen of in de fik steken, jouw feestje...
Meegeleaste accessoires moet je na afloop toch weer inleveren? Dat geldt in ieder geval voor dingen als een kofferbakbescherming, trekhaak, leren bekleding etc.
En dan blijft het probleem bij verhuizing dat je beter niet zelf aan zoiets kan gaan lopen knutselen maar dat je dat door een electriciën laat verhuizen.

• IUser
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 23:20:
[...]

Meegeleaste accessoires moet je na afloop toch weer inleveren? Dat geldt in ieder geval voor dingen als een kofferbakbescherming, trekhaak, leren bekleding etc.
En dan blijft het probleem bij verhuizing dat je beter niet zelf aan zoiets kan gaan lopen knutselen maar dat je dat door een electriciën laat verhuizen.
Sommige dingen mag je gewoon meenemen. De laadpaal laten ze staan en je kan er doen wat je ermee wilt.

Ik had ook b.v. Een kinderstoel meegeleased en dat mocht ik ook gewoon meenemen. De leasemaatschappij zei: je hebt hem zelf voor betaald.

Alleen weet ik ook niet wat je wel of niet mag meenemen.

• The Eagle

The Eagle

@Gast1981 en anderen die de nieuwe Golf willen zien: https://www.autoweek.nl/a...lf-8-meer-en-beter-beeld/

Niet echt iets nieuws onder de zon dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Dat lijkt inderdaad weinig bijzonders. Die haalt de shortlist (voorlopig) niet..

Als ik op DirectLease wat bij elkaar klik, doen al die diesel stations weinig voor elkaar onder qua prijs.
Met 600 ex alles ben ik geheid het bokje, ze komen allen al gauw op 740+ uit. Dan klik ik nog niet eens de duurste combi tezamen... wordt vervolgd :)

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:29:
@Gast1981 en anderen die de nieuwe Golf willen zien: https://www.autoweek.nl/a...lf-8-meer-en-beter-beeld/

Jeetje wat een lelijk ding, oke het is nog niet finaal maar wat een neus is dat.

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• BastaRhymez
  • Nu online
Net gebeld door LeasePlan...
Had de Kia Niro 1.6 GDi Hybrid DynamicPlusLine besteld, blijkt dat er per 1 mei een face lift komt en dat de fiscale waarde met 1.000 euro om hoog gaat.

Kan er bij Kia zelf nog niks over vinden echter...

Wel raar, dat de bestelling al een paar weken geleden is doorgegeven en ze er nu pas mee komen.

Heb nu de keuze gekregen om de huidige bestelling door te laten gaan (en 1k meer fiscale waarde voor mn kiezen krijg) of een goedkopere variant (DynamiqLine) te kiezen of een voorraad Executive Line met een hogere fiscale waarde en een hogere eigen bijdrage (omdat deze boven lease budget gaat)

• Fjeze
Tankiej schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:30:
[...]

Ik heb morgen een proefrit ingepland staan in Eindhoven, daar hebben ze de 1.4 automaat GTplus-line als demo auto. In de kleur Penta Grey, en binnen hebben ze de witte variant staan. Dus dat komt mooi uit, want zijn precies de 2 kleuren waar ik tussen twijfel.

Fly or Die

• jamas
@BastaRhymez Ik zou dan waarschijnlijk voor de facelift gaan van 1k meer. Je rijdt dan gelijk het nieuwste van het nieuwste. Of je laat de bestelling overzetten na een e-Niro, je hebt dan een hele lage bijtelling en gelijk ook alles er op en aan. Alleen moet je voor jezelf dan bepalen hoe groot de kans is dat je bij je werkgever weg gaat en/of gaat verhuizen binnen de maximale 5 jaar 4% lease periode. Succes met kiezen.

• Tankiej
Fjeze schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:43:
[...]

Ik heb morgen een proefrit ingepland staan in Eindhoven, daar hebben ze de 1.4 automaat GTplus-line als demo auto. In de kleur Penta Grey, en binnen hebben ze de witte variant staan. Dus dat komt mooi uit, want zijn precies de 2 kleuren waar ik tussen twijfel.
Ben benieuwd wat je er van vindt!

Ik twijfel tussen de blauwe en rode. Wil beslist geen witte of zwarte auto, en de meeste grijs tinten vind ik ook niets. Maar laat de meerderheid van de mensen maar die saaie kleuren houden, kan ik mijn auto makkelijker terugvinden op een grote parkeerplaats :+

• Z___Z
  • Niet online
2500 euro netto heb je binnen een jaar terugverdiend aan bijtellingskorting. Als je al twijfelt of je binnen nu en een jaar weg gaat, zou ik al helemaal geen auto uitkiezen. Dus ik zou je de Niro EV aanraden.

Laadpaal verhuizen is niet zo duur. Het loshalen van je oude locatie kan je zelf, het installeren is even duur al een nieuwe installeren. Zal tussen 200 en 1000 liggen afhankelijk hoever hij van de meterkast geplaatst moet worden. Lijkt me raar dat de LM daar geld voor vraagt als je het zelf laat verhuizen.

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 23-04 20:01
The Eagle schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:29:

Het lijkt alsof die omdraait omdat er iemand foto's maakt van de auto haha.

• Vincent240782
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Tankiej schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 19:08:
[...]

Ben benieuwd wat je er van vindt!

Ik twijfel tussen de blauwe en rode. Wil beslist geen witte of zwarte auto, en de meeste grijs tinten vind ik ook niets. Maar laat de meerderheid van de mensen maar die saaie kleuren houden, kan ik mijn auto makkelijker terugvinden op een grote parkeerplaats :+
Ik ben verdrietig.. Pas met mijn 1.92 met geen mogelijkheid in de ProCeed. Echt balen want voor de rest echt een schitterende auto die weer eens wat 'anders' is in het C-Segment.

• WesleyZ
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13:08
Vincent240782 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:33:
[...]

Ik ben verdrietig.. Pas met mijn 1.92 met geen mogelijkheid in de ProCeed. Echt balen want voor de rest echt een schitterende auto die weer eens wat 'anders' is in het C-Segment.
Hier the same, kom net van de dealer af en pas met 1.89 ook niet in de ProCeed, zit met mijn hoofd/haren tegen het dak! Ook vraag ik me af hoe ze die 600liter kofferbak gemeten hebben want dit vond ik ook erg tegenvallen.

• t_captain
Gast1981 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:22:

Als ik op DirectLease wat bij elkaar klik, doen al die diesel stations weinig voor elkaar onder qua prijs.
Met 600 ex alles ben ik geheid het bokje, ze komen allen al gauw op 740+ uit. Dan klik ik nog niet eens de duurste combi tezamen... wordt vervolgd :)
Bij diesel is het beter om een leasebedrag inclusief brandstof te hebben. Bij een leasebedrag exclusief is een benzine veel goedkoper.

• Vincent240782
  • Nu online
WesleyZ schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:48:
[...]

Hier the same, kom net van de dealer af en pas met 1.89 ook niet in de ProCeed, zit met mijn hoofd/haren tegen het dak! Ook vraag ik me af hoe ze die 600liter kofferbak gemeten hebben want dit vond ik ook erg tegenvallen.
Inderdaad.. Ook achterin houdt de ruimte niet over. Maar als je wat kleiner dan de gemiddelde Nederlander bent dan is het wel een hele mooie auto..

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

t_captain schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:53:
[...]

Bij diesel is het beter om een leasebedrag inclusief brandstof te hebben. Bij een leasebedrag exclusief is een benzine veel goedkoper.
Misschien wel, maar die keuze is niet aan ons ;)
Daarnaast, ze rekenen bij ons een vast voorschot. Valt het lager uit, mazzel voor WG. Valt het hoger uit, mazzel voor mij. Ik zie niet in hoe dat zou kunnen verschillen tussen E5 en D7 qua leasebudget?

• Tankiej
[...]

[...]

Hmm, dat is wel echt balen! Ik ben 1.90, dus ben benieuwd of ik dan er wel een beetje lekker in kan zitten. Verschilt per persoon natuurlijk ook een beetje hoe de verhouding lengte onderlichaam/bovenlichaam zit.
Maakt de keuze wel makkelijker als ik hier niet in pas, ik twijfel nog tussen een paar modellen namelijk. Maar het zou wel jammer zijn als hij daarom af zou vallen :X

• t_captain
Gast1981 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:08:
[...]

Misschien wel, maar die keuze is niet aan ons ;)
Daarnaast, ze rekenen bij ons een vast voorschot. Valt het lager uit, mazzel voor WG. Valt het hoger uit, mazzel voor mij. Ik zie niet in hoe dat zou kunnen verschillen tussen E5 en D7 qua leasebudget?
Bij een diesel is de lease 100 euro duurder, maar de barndstof 100 euro goedkoper.

Een vergelijkbaar leasebedrag inclusief brandstofcomponent zou bijvoorbeeld 850,- bedragen. dat houdt rekening met een kale lease van ~600 en een brandstofcomponent van ~250. Voor benzine is dat krap, voor diesel houdt het over. Dan zou je een diesel tot pakweg 670 excl brandstof kunnen leasen. Verplicht diesel + leasenorm excl brandstof = erg nadelig.

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 14:00
Hebben jullie in de ProCeed gereden met of zonder panoramadak? Ik ben 1.86m (gelukkig wat langere beentjes en kort bovenlichaam) en de ProCeed lijkt me een ideale vervanger wanneer over 2-3 jaar de eerste mooie occasions op de markt komen. Zo'n panoramadak scheelt al snel 2-3cm meende ik?

• Tankiej
Ypuh schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:22:
Hebben jullie in de ProCeed gereden met of zonder panoramadak? Ik ben 1.86m (gelukkig wat langere beentjes en kort bovenlichaam) en de ProCeed lijkt me een ideale vervanger wanneer over 2-3 jaar de eerste mooie occasions op de markt komen. Zo'n panoramadak scheelt al snel 2-3cm meende ik?
Glazen schuif/kanteldak is toch standaard voor de ProCeed? Staat al in de GT-Line uitrusting, en dat is de kaalste uitrusting die beschikbaar is (in Nederland) voor zover ik weet.

• Fjeze
Ypuh schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:22:
In nederland wordt de ProCeed alleen geleverd met panoramadak. Ik geloof in Engeland wel zonder.

Fly or Die

• Fjeze
[...]

[...]

Ik ben net terug van de proefrit, de auto rijdt er fijn moet ik zeggen! Mijn vrouw vond hem iets wat zwaar sturen, maar kan ook komen omdat ik nu als huurauto een Renault Clio heb.

De ruimte binnenin is prima, je merkt wel dat de auto lager is dan de meeste andere auto's, maar met de stoel op de laagste stand kon ik prima zitten (ben 1.83).
Verder is hij net iets minder pittig als mijn vorige auto (Seat Leon FR ST 1.4 DSG), maar zeker vlot genoeg!
En het is gewoon echt een prachtige auto, zowel in wit als in Penta Grey. Ik heb voorlopig toch voor wit gekozen (offerte), omdat ik vind dat de zwarte accenten dan niet wat beter uitkomen en de Penta Grey in de zon erg mooi is, maar daarbuiten toch wat saai/onopvallend oogt.

https://tweakers.net/ext/f/vNzNuvQPGJ641294W0AUeisi/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/OTeeOkoO1mPWg6dSWNkepIi2/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/G65qLJOwRPAkteOp9vq8JEGL/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/o2JUo5AQ6m7EHYzGGH42bXoU/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/NBDOxMvTVLkoKLgDNEGEwIAG/thumb.jpg

De witte uit de showroom:
https://tweakers.net/ext/f/03C8bPkVNFNdMNHqZ1IQz8Rh/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/t3tT8k3vOWu4mze3WKoKFyVj/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/ai2UWqNkxgeTPdM6ugJr4waM/thumb.jpg

Fjeze wijzigde deze reactie 16-02-2019 15:28 (31%)

Fly or Die

• Vincent240782
  • Nu online
Fjeze schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:15:
[...]

In nederland wordt de ProCeed alleen geleverd met panoramadak. Ik geloof in Engeland wel zonder.
Inderdaad het panoramadak is echt de boosdoener. Scheelt een cm of 5 denk ik in de hoogte.. Achterin alleen door de aflopende daklijn zit ik sowieso met mijn hoofd tegen de bekleding.

Als ik die foto's zie dan bevestigd het alleen maar dat het echt een schitterende auto is. Absoluut een aanrader als je er in past :-)

• Fjeze
Vincent240782 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 22:05:
[...]

Inderdaad het panoramadak is echt de boosdoener. Scheelt een cm of 5 denk ik in de hoogte.. Achterin alleen door de aflopende daklijn zit ik sowieso met mijn hoofd tegen de bekleding.

Als ik die foto's zie dan bevestigd het alleen maar dat het echt een schitterende auto is. Absoluut een aanrader als je er in past :-)
Ja klopt, het panoramadak scheelt echt wel een paar cm denk ik. Achterin kan ik prima zitten (1.83), voorin past precies met de stoel op de laagste stand.
Als hij in NL leverbaar was zonder panoramadak zou ik wel twijfelen. Vind met echt super mooi, en fijn zo’n open dak (had mijn Seat Leon FR ST ook).

Fly or Die

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Fjeze schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:07:
[...]

Ja klopt, het panoramadak scheelt echt wel een paar cm denk ik. Achterin kan ik prima zitten (1.83), voorin past precies met de stoel op de laagste stand.
Als hij in NL leverbaar was zonder panoramadak zou ik wel twijfelen. Vind met echt super mooi, en fijn zo’n open dak (had mijn Seat Leon FR ST ook).
Mooie foto's. Blijf het apart vinden dat je achterin beter kunt zitten als voorin :) En dat die net wat minder pittig is kan komen door de 10PK minder in de ProCeed ;) En wat kleur betreft zijn de eerste twee foto's inderdaad minder als de zon er niet vol op schijnt. De andere foto's zijn veel beter vol in de zon.

DeluxZ wijzigde deze reactie 16-02-2019 16:38 (17%)

• Fjeze
DeluxZ schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:36:
[...]

Mooie foto's. Blijf het apart vinden dat je achterin beter kunt zitten als voorin :) En dat die net wat minder pittig is kan komen door de 10PK minder in de ProCeed ;) En wat kleur betreft zijn de eerste twee foto's inderdaad minder als de zon er niet vol op schijnt. De andere foto's zijn veel beter vol in de zon.
Ja klopt, koppel en PK’s zijn wat lager, maar zeker niet hinderlijk.
En ja klopt, het verschil in of uit de zon is best groot. Toen we hem bij de dealer weer in de schaduw hadden geparkeerd en toen binnen de witte weer zagen staan waren wij er wel uit qua kleur. De auto viel een beetje weg op de parkeerplaats wanneer je de auto alleen van voren ziet.

Fly or Die

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:31

NeHoX

www.nehox.eu

Proefrit gemaakt in de Proceed. Ben helaas niet overtuigd. Met mijn 1.87m en de stoel op laagste stand vond ik dat ik erg weinig hoofdruimte had. 1.4motor was wel gewoon erg goed. Max volume van de JBL speakers was te laag bij sommige sommige spotify nummers.

Buitenkant is schitterend en ben ik wel echt een beetje verliefd op geworden.

Website | Discord | Whatsapp Groep

• PeSr
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

PeSr

FLXy

Ik ben aan het browsen voor een nieuwe D-segmenter tot 45.000 euro. Tot nu toe halen de shortlist:

Peugeot 508 GT-Line met automaat voor 44.800
Opel Insignia Grand Sport met zo'n beetje alles aangevinkt voor iets minder.

Nog goede suggesties voor alternatieven en zaken waar ik rekening mee moet houden?

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-04 20:19

djidee

Mr. Slungel

Hou bij de 508 even de zitpositie in de gaten als je wat langer bent (gok > 1.90), stuur staat door de i-cockpit erg laag waardoor hij vlot conflicteert met je bovenbenen.

"Mekker, blaat"

• PeSr
  • Niet online

PeSr

FLXy

djidee schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:32:
Hou bij de 508 even de zitpositie in de gaten als je wat langer bent (gok > 1.90), stuur staat door de i-cockpit erg laag waardoor hij vlot conflicteert met je bovenbenen.
Dat is goed om te weten. Ik ben 1,83 maar ik zal er sowieso nog een proefrit aan wagen.

• desmond
  • Laatst online: 15:06
PeSr schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:20:
Ik ben aan het browsen voor een nieuwe D-segmenter tot 45.000 euro. Tot nu toe halen de shortlist:

Peugeot 508 GT-Line met automaat voor 44.800
Opel Insignia Grand Sport met zo'n beetje alles aangevinkt voor iets minder.

Nog goede suggesties voor alternatieven en zaken waar ik rekening mee moet houden?
Geen idee wat voor ruimtecriteria je hebt. Lexus IS, Mazda 6, Volvo V60, Alfa Giulia, Honda Civic (full options).

• Smobbo
  • Laatst online: 07:38
NeHoX schreef op zondag 17 februari 2019 @ 12:17:
Proefrit gemaakt in de Proceed. Ben helaas niet overtuigd. Met mijn 1.87m en de stoel op laagste stand vond ik dat ik erg weinig hoofdruimte had. 1.4motor was wel gewoon erg goed. Max volume van de JBL speakers was te laag bij sommige sommige spotify nummers.

Buitenkant is schitterend en ben ik wel echt een beetje verliefd op geworden.
Wow, max volume is te laag? Ik denk bij elke auto die ik rij altijd weer ‘wat irritant dat het volume zo snel hard gaat’. Verder 5-10 op een schaal van 0-40 kom ik nooit. Heb je met maximaal volume niet gelijk een piep in je oren alsof je bent wezen stappen :o :+ ?

• PeSr
  • Niet online

PeSr

FLXy

desmond schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:16:
[...]

Geen idee wat voor ruimtecriteria je hebt. Lexus IS, Mazda 6, Volvo V60, Alfa Giulia, Honda Civic (full options).
Qua ruimte heb ik geen station nodig, vandaar ook mijn keuze voor een sedan / hatchback (grand sport / 508) ipv wagon (Sport Tourer of 5008), maar die v60 is wel prachtig. Helaas wel te duur als je met opties en kleuren gaat werken. Mijn bedrijf schaft de auto echt aan, dus de limiet van 45k is hard. Bij Mazda vind ik het infotainment matig (dat is belangrijk voor me) en de Civic (briljante suggestie voor de rest) vind ik niet representatief genoeg. Van de lexus zijn nog een aantal voordelige voorraadmodellen over, dus daar ga ik naar kijken en de alfa is echt schitterend. Bedankt voor de suggesties!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

PeSr schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:56:
[...]

Qua ruimte heb ik geen station nodig, vandaar ook mijn keuze voor een sedan / hatchback (grand sport / 508) ipv wagon (Sport Tourer of 5008), maar die v60 is wel prachtig. Helaas wel te duur als je met opties en kleuren gaat werken. Mijn bedrijf schaft de auto echt aan, dus de limiet van 45k is hard. Bij Mazda vind ik het infotainment matig (dat is belangrijk voor me) en de Civic (briljante suggestie voor de rest) vind ik niet representatief genoeg. Van de lexus zijn nog een aantal voordelige voorraadmodellen over, dus daar ga ik naar kijken en de alfa is echt schitterend. Bedankt voor de suggesties!
Als je geen station wil is de S60 misschien logischer dan de V60. Hopelijk ook iets goedkoper, maar bij Volvo gaat de teller hard lopen als je de optielijst in gaat.

Ik zou voor de hobby toch ook gaan rijden met de Civic. Full option is daar de sedan met 1.5 i-vtec 180pk, leer en ongeveer alle hulpsystemen die je kan bedenken. De sedan ziet er ook iets representatiever uit dan de hatchback.

Een iets veiliger keuze is wellicht de Mercedes A sedan?

• The Eagle

The Eagle

PeSr schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:56:
[...]

Als het eigen aanschaf is, kijk of je ergens een voorraadmodel kunt vinden (al dan niet tweedehands). Zwager zat in het zelfde schuitje, rijdt nu een herwaardeerde A5 blackline full options ex demo.

• Pegasus
  • Laatst online: 23-04 23:00
Een Audi A4 limousine iets voor je? Met 2.0 TFSI 150 pk motor en s-tronic in Lease Edition uitvoering behoorlijk compleet. Kost ca. 41k. Met sportonderstel, automatisch dimmende spiegel (ja, is optie) en multifunctioneel stuur plus, kom je op 42,5k. Kleur is dan uni zwart of wit. Metallic kost 1.350.

Standaard met o.a. sportstoelen, LED verlichting (buiten en binnen), alarm, 3 zone airco, 17 inch LM velgen, automaat, MMI navigatie, pre-sense, 8 speaker audiosysteem.

Pegasus wijzigde deze reactie 18-02-2019 09:58 (58%)

• Fjeze
DeluxZ schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:09:
Pfff.. de leaseprijzen van de Kia Proceed GT-PlusLine zijn in een week even 50 euro omhoog gegaan. Geen idee waarom maar het blijft apart

Zowel bij Athlon als bij directlease bv
Toevallig keek ik vandaag weer even bij onze lease maatschappij (multilease) en zie ik dat de prijzen nu juist weer aardig gezakt zijn! Voorheen kwam ik met de opties welke ik wilde op €722,- (op basis van 4 jaar en 35.000km), nu kom ik op €676,-
Wellicht bij andere leasemaatschappijen ook, nu hij ook daadwerkelijk leverbaar is.

Fly or Die

• PhuSioN
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
gwystyl schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:47:
[...]

Als je geen station wil is de S60 misschien logischer dan de V60. Hopelijk ook iets goedkoper, maar bij Volvo gaat de teller hard lopen als je de optielijst in gaat.

Ik zou voor de hobby toch ook gaan rijden met de Civic. Full option is daar de sedan met 1.5 i-vtec 180pk, leer en ongeveer alle hulpsystemen die je kan bedenken. De sedan ziet er ook iets representatiever uit dan de hatchback.

Een iets veiliger keuze is wellicht de Mercedes A sedan?
De S60 intro edition (enige leverbaar op het moment) is 49K, dus daar ga je al overheen.
Pagina: 1 ... 59 ... 66 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True