Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.263 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Eerste sneak preview gekregen van de dealer.

preview C4

Donderdag halen.

Ja, een ouwe lullen bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Fjeze schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:18:
[...]

Toevallig keek ik vandaag weer even bij onze lease maatschappij (multilease) en zie ik dat de prijzen nu juist weer aardig gezakt zijn! Voorheen kwam ik met de opties welke ik wilde op €722,- (op basis van 4 jaar en 35.000km), nu kom ik op €676,-
Wellicht bij andere leasemaatschappijen ook, nu hij ook daadwerkelijk leverbaar is.
Bij ons (Athlon) komt die op €657 excl. brandstof (4 jaar, 35k km). Brandstofvoorschot van €235 ;(

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

DeluxZ schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:56:
[...]

Bij ons (Athlon) komt die op €657 excl. brandstof (4 jaar, 35k km). Brandstofvoorschot van €235 ;(
De bedragen die ik noemde zijn ook excl. brandstof. Ik was in ieder geval verrast dat hij ineens eens stuk goedkoper is geworden en nu ruim binnen mijn budget valt (+/- 725 excl. brandstof). Wat is je leasebudget? Volgens mij is de Proceed nu wel een van de meest voordelige c-segmenters als ik even kijk bij multilease, zelfs mijn oude Seat Leon ST FR 1.4 DSG komt op 722,- excl. brandstof.

Gevraagd aan de dealer of er dan als accessoire rode remklauwen mogelijk waren, maar dat was niet mogelijk gaf hij aan omdat ze dat in de werkplaats zelf moeten doen en dan de garantie op de remmen vervalt. Het is geen optie vanuit Kia zelf helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door Fjeze op 18-02-2019 12:28 ]

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Equator schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:51:
Eerste sneak preview gekregen van de dealer.

[Afbeelding: preview C4]

Donderdag halen.

Ja, een ouwe lullen bak :P
Mooi kleurtje :)
Blauwe zwaailamp als optie bijbesteld? :P

En dat zijn toch hopelijk wel LM velgen en geen wieldoppen he :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

The Eagle schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:35:
[...]

Mooi kleurtje :)
Blauwe zwaailamp als optie bijbesteld? :P
Nee, helaas. :P
En dat zijn toch hopelijk wel LM velgen en geen wieldoppen he :X
Ja natuurlijk.. 'slechts' 16" maar dat vind ik voldoende. Ik verrek het om voor 17" of meer extra te betalen (vooral in brandstofkosten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle suggesties! Ik heb proefritten aangevraagd voor de Peugeot 508, Opel Insignia, Mercedes A Limousine en Audi A4. Ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponypark
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-07 11:03
De 508 is echt een mooie auto om te zien, morgen de nieuwe afhalen in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:24:
Bedankt voor alle suggesties! Ik heb proefritten aangevraagd voor de Peugeot 508, Opel Insignia, Mercedes A Limousine en Audi A4. Ik hou jullie op de hoogte :)
A Klasse? Je zoekt toch in het D segment? Dan sla je logischerwijs de A en de CLA over en ga je voor de C Klasse kijken! Evt nog de A5, 3 en 4 Serie?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:26
AllSeeyinEye schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:51:
[...]

A Klasse? Je zoekt toch in het D segment? Dan sla je logischerwijs de A en de CLA over en ga je voor de C Klasse kijken! Evt nog de A5, 3 en 4 Serie?
Is een C klasse, A5 of 3/4 serie niet heel karig uitgerust voor €45k? Als je er eentje überhaupt al voor die prijs hebt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tankiej schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:29:
[...]

Is een C klasse, A5 of 3/4 serie niet heel karig uitgerust voor €45k? Als je er eentje überhaupt al voor die prijs hebt :X
Oh, wist niet dat er een aanschafprijs restrictie aan zat... Sorry.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een C-Klasse is nog wel een optie. 1.6 liter met business solution plus past precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:01
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2019 @ 23:17:
Een C-Klasse is nog wel een optie. 1.6 liter met business solution plus past precies.
Mooie wagen! En in een Business Solution uitvoering past de C180 (156 pk) ook nog wel zie ik. Redelijk compleet en mooi velgen IMO. Het is dat ik een VAG auto moest kiezen, anders was de C180 Bus.Solution zeker een goed alternatief voor de A4 die ik nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Ik moet ook een keuze maken voor een nieuwe auto. Eigenlijk vind (vond) ik het niet zo belangrijk; het wordt gewoon een C segment auto, en die rijden allemaal wel een beetje gelijk tegenwoordig. Momenteel rijd ik in een paar jaar oude Golf Bluemotion en die bevalt eigenlijk perfect.

Als ik echt een sportauto voor erbij neem (en die vooral zelf moet betalen) dan ga ik op heel veel dingen letten, maar een C segmenter anno 2019 is altijd wel prima. Beetje saaie insteek dus.

Heb gereden in de A-Klasse, prachtig interieur, heel hoogwaardig, maar vind de auto vooral van achteren echt heel onaantrekkelijk. En de associatie met mensen die producten per gram verkopen vind ik ook een minpuntje. Heb in een 1-serie gereden, natuurlijk al heel oude auto die bijna aan vervanging toe is, maar het interieur ziet eruit als 1995 en het reed ook niet veel beter dan mijn Golf. Nieuwe Golf kan, maar is over een half jaar alweer de oude Golf, hetzelfde geldt voor de A3.

Vervolgens een ritje in de Ceed gedaan (bij Kia trouwens altijd heel aardige verkopers, helemaal top) en dat reed super. Degelijk interieur, heel dik in de opties en ook een strak uiterlijk. Ik was er bijna over uit tot iemand me bewoog om toch de Focus eens te proberen. Hmm, Ford, dat rijdt altijd wel goed maar nooit mooie interieurs en veel knopjes van plastic.

Maar wat rijdt zo'n ST-Line fan-tas-tisch zeg, Niet normaal. Nu reed ik wel in de 1.5 met een automaat, maar de wegligging is echt fenomenaal, ook veel beter dan de 1-serie. Dus nu sta ik voor de ingewikkelde keuze:

Kia Ceed 1.4 GT Plus Line DCT:
+ heel mooi interieur
+ opties
- verbruik
- acc en andere opties wel aanwezig, maar hokkerig

Ford Focus
+ strakke wegligging (is dat ook zo met de 1.0 met torsie as?)
+ acc, lane keeping net iets volwassener
- interieur iets meer plastic
- iets minder opties

En om het nog lastiger te maken, ga ik dan voor een ST Line met handbak of voor een Titanium Business met automaat?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

AllSeeyinEye schreef op maandag 18 februari 2019 @ 17:51:
[...]

Ken toch aantal MB C rijders die lease budget genoeg hadden voor goed uitgeruste C of E. Die uiteindelijk gekozen hebben voor een A. Zo heb ik de C350e estate de deur uit gedaan na twee jaar trouwe dienst. Wilden een maatje kleiner gaan rijden en zo bij de A uitgekomen.

Voor mij persoonlijk hoeft het beschikbare lease budget niet op en kijk ik niet meer naar segment x y z. Kijk naar auto die ik prettig vind rijden en voldoet aan mijn wensen ongeacht segment.
Tankiej schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:29:
[...]

Klopt de C is dan al aardig standaard en budget geeft nog weinig ruimte voor extra's. Bijvoorbeeld de C160 Business Solution. Start prijs 40.950 Euro.

Kies je voor bijvoorbeeld A180 dan kun je deze nog redelijk uitrusten. Kies je voor de Business Solution dan zijn de beschikbare opties behoorlijk uitgekleed. Geen leren bekleding, rij assistentie pakket, 360 camera etc....

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 19-02-2019 09:36 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Franco10 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:31:
Ik moet ook een keuze maken voor een nieuwe auto. Eigenlijk vind (vond) ik het niet zo belangrijk; het wordt gewoon een C segment auto, en die rijden allemaal wel een beetje gelijk tegenwoordig. Momenteel rijd ik in een paar jaar oude Golf Bluemotion en die bevalt eigenlijk perfect.

Als ik echt een sportauto voor erbij neem (en die vooral zelf moet betalen) dan ga ik op heel veel dingen letten, maar een C segmenter anno 2019 is altijd wel prima. Beetje saaie insteek dus.

Heb gereden in de A-Klasse, prachtig interieur, heel hoogwaardig, maar vind de auto vooral van achteren echt heel onaantrekkelijk. En de associatie met mensen die producten per gram verkopen vind ik ook een minpuntje. Heb in een 1-serie gereden, natuurlijk al heel oude auto die bijna aan vervanging toe is, maar het interieur ziet eruit als 1995 en het reed ook niet veel beter dan mijn Golf. Nieuwe Golf kan, maar is over een half jaar alweer de oude Golf, hetzelfde geldt voor de A3.

Vervolgens een ritje in de Ceed gedaan (bij Kia trouwens altijd heel aardige verkopers, helemaal top) en dat reed super. Degelijk interieur, heel dik in de opties en ook een strak uiterlijk. Ik was er bijna over uit tot iemand me bewoog om toch de Focus eens te proberen. Hmm, Ford, dat rijdt altijd wel goed maar nooit mooie interieurs en veel knopjes van plastic.

Maar wat rijdt zo'n ST-Line fan-tas-tisch zeg, Niet normaal. Nu reed ik wel in de 1.5 met een automaat, maar de wegligging is echt fenomenaal, ook veel beter dan de 1-serie. Dus nu sta ik voor de ingewikkelde keuze:

Kia Ceed 1.4 GT Plus Line DCT:
+ heel mooi interieur
+ opties
- verbruik
- acc en andere opties wel aanwezig, maar hokkerig

Ford Focus
+ acc, lane keeping net iets volwassener
- interieur iets meer plastic
- iets minder opties

En om het nog lastiger te maken, ga ik dan voor een ST Line met handbak of voor een Titanium Business met automaat?

:?
Als je voor Ford kiest, dan zou ik echt voor een automaat gaan om heel eerlijk te zijn. Dan kan je de auto voor een groot gedeelte zelfstandig laten rijden. Ik heb TB Automaat begin eind januari laten bestellen namelijk.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:09
Is een ST-Line met Automaat niet mogelijk dan?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
FireDrunk schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:33:
Jawel, maar die viel buiten mijn budget haha
https://directlease.nl/leasen/ford/focus-hatchback/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Dure auto, als hem zo lekker samenstelt :+

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Frozenhands schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:31:
[...]

Als je voor Ford kiest, dan zou ik echt voor een automaat gaan om heel eerlijk te zijn. Dan kan je de auto voor een groot gedeelte zelfstandig laten rijden. Ik heb TB Automaat begin eind januari laten bestellen namelijk.
Heb jij de beide versies gereden om de wegligging met elkaar te vergelijken? De ST heeft natuurlijk wel een veel mooier interieur + stoelen.

Wat me trouwens ook heel positief opviel aan de Focus was hoe stil ie was op de snelweg, ook in vergelijking met de Ceed.
FireDrunk schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:33:
Jawel, maar dan moet je om een of andere reden naar de 1.5. Ik vraag me af hoe groot het verschil in verbruik is met de 1.0, beide 3 cilinders.

[ Voor 20% gewijzigd door Franco10 op 19-02-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
Frozenhands schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:40:
[...]

Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:52:
[...]

Als het eigen aanschaf is, kijk of je ergens een voorraadmodel kunt vinden (al dan niet tweedehands). Zwager zat in het zelfde schuitje, rijdt nu een herwaardeerde A5 blackline full options ex demo.
Wat houd een auto herwaarderen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Aan de andere kant, wat ga je daar in de dagelijkse praktijk van merken? Als je regelmatig flink loopt te boenderen en bochtjes op hoge snelheid nemen je hobby is, dan kan de ophanging van de ST-line wel een verschil maken, maar als je meestal normaal met het verkeer mee rijdt zou ik me afvragen of het de meerprijs waard is.

Ik heb een autotest gezien (op autoweek.nl of anwb youtubekanaal) waarbij met de torsieas gereden werd. Ik weet niet meer of dat in de Focus of Fiesta was, maar het viel de journalist erg mee. De ST-line had inderdaad een betere wegligging, maar voor een torsieas was de wegligging van de Ford nog steeds erg goed.

@Franco10 Hierbij een video met vergelijking tussen de Ceed en Focus...
En hier de video op autoweek met opmerking over de twee verschillende achterassen (vanaf 3:30 ongeveer)

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 19-02-2019 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:05:
[...]

Aan de andere kant, wat ga je daar in de dagelijkse praktijk van merken? Als je regelmatig flink loopt te boenderen en bochtjes op hoge snelheid nemen je hobby is, dan kan de ophanging van de ST-line wel een verschil maken, maar als je meestal normaal met het verkeer mee rijdt zou ik me afvragen of het de meerprijs waard is.

Ik heb een autotest gezien (op autoweek.nl of anwb youtubekanaal) waarbij met de torsieas gereden werd. Ik weet niet meer of dat in de Focus of Fiesta was, maar het viel de journalist erg mee. De ST-line had inderdaad een betere wegligging, maar voor een torsieas was de wegligging van de Ford nog steeds erg goed.

En hier de video op autoweek met opmerking over de twee verschillende achterassen (vanaf 3:30 ongeveer)
Het zal allicht meevallen, maar lange snelwegbochten zal je fijner kunnen nemen denk ik. Of het je dat waard is, laat ik in het midden. Overigens hebben alle Honda Civics ook een multilink ophanging achter en die schijnt ook goed te rijden. https://www.autowereld.be...10-i-vtec-turbo-2016.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

desmond schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:34:
[...]

Het zal allicht meevallen, maar lange snelwegbochten zal je fijner kunnen nemen denk ik. Of het je dat waard is, laat ik in het midden. Overigens hebben alle Honda Civics ook een multilink ophanging achter en die schijnt ook goed te rijden. https://www.autowereld.be...10-i-vtec-turbo-2016.html
Dat klopt :). Ik dacht ik noem hem een keer niet..... ik heb zelf het vorige model, en die heeft al een erg fijne wegligging, maar het nieuwe model ligt wel duidelijk nog vaster op de weg. Het is trouwens niet alleen het feit dat het multilink is, maar vooral de uitvoering/afstelling van dat concept. Ford en Honda hebben dat gewoon erg goed voor elkaar.

Ik probeer meer aan te geven dat ieder voor zich moet bepalen wat hij/zij belangrijk vindt. Hier kort boven wordt al genoemd "alle C-segmenters rijden tegenwoordig wel prima". Voor die persoon zal het de meerprijs waarschijnlijk niet waard zijn; eerder in het topic zijn er ook wel voorbeelden te vinden van mensen die per se achterwielaandrijving willen omdat dat voor hun wat toevoegt aan de rijbeleving.

On another note: ik heb me gisteren aangemeld voor de introductie van de Toyota Corolla op 17 maart in Baarn. Korte presentatie, soort rijvaardigheidstraining en een hapje/drankje volgens mij. Ik ben heel benieuwd hoe zo iets gaat en hoe de auto gaat bevallen. Ik heb de Touring Sports op mijn short list staan, maar de sedan ziet er ook wel mooi uit. Als Business Intro lekker volgehangen met opties voor een acceptabel bedrag. Buiten mijn short list van hiervoor is de Ford Focus nog een outsider, al vind ik de station daarvan minder geslaagd en wil ik graag weten of de fiscale waarde een beetje binnen de perken blijft, want als ik hem zoals hierboven ga samenstellen wordt de Direct Lease prijs veel te hoog, terwijl de Ford configurator prijs prima te doen is. Zonder al die opties/accessoires vind ik dat hij teveel mist voor een vergelijkbare uitrusting/prijs ten opzichte van de concurrentie uit mijn short list.

[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 19-02-2019 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Franco10 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:04:
[...]

Heb jij de beide versies gereden om de wegligging met elkaar te vergelijken? De ST heeft natuurlijk wel een veel mooier interieur + stoelen.

Wat me trouwens ook heel positief opviel aan de Focus was hoe stil ie was op de snelweg, ook in vergelijking met de Ceed.
[...]
Jawel, maar dan moet je om een of andere reden naar de 1.5. Ik vraag me af hoe groot het verschil in verbruik is met de 1.0, beide 3 cilinders.
Nee, ik heb de versie gereden die ik in gedachten had, omdat alleen op de TB je aparte ergonomische stoelen kan selecteren en bij de andere versies niet. Bovendien de andere automaten die ging boven mijn budget.
[...]

De Civic stond bij mij ook op het lijstje, maar toen het bleek dat deze een stuk duurder was dan in eerste instantie gedacht viel deze af. De auto is wel heel erg fijn moet ik bekennen, je zit wel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Frozenhands schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:06:
[...]

[...]

De Civic stond bij mij ook op het lijstje, maar toen het bleek dat deze een stuk duurder was dan in eerste instantie gedacht viel deze af. De auto is wel heel erg fijn moet ik bekennen, je zit wel laag.
Is dat ook als je de business edition neemt? Die is ongeveer gelijk aan de Elegance, maar dan nog met een draadloze lader. De (fiscale) waarde is echter een paar duizend euro lager. Daardoor is hij volgens mij beter uitgerust dan welke andere C-segmenter van die prijs dan ook, of goedkoper dan de meeste concurrenten met dezelfde uitrusting. De opties/accessoires die je op de Civic kan bestellen zijn wel erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
gwystyl schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:10:
[...]

Is dat ook als je de business edition neemt? Die is ongeveer gelijk aan de Elegance, maar dan nog met een draadloze lader. De (fiscale) waarde is echter een paar duizend euro lager. Daardoor is hij volgens mij beter uitgerust dan welke andere C-segmenter van die prijs dan ook, of goedkoper dan de meeste concurrenten met dezelfde uitrusting. De opties/accessoires die je op de Civic kan bestellen zijn wel erg beperkt.
Ik heb daar niet zozeer naar gekeken. Toen ik er uiteindelijk achterkwam dat er andere stoelen konden in die van de Ford ben ik geswitched.

Ik had een harde eis dat ik AT, ACC en goede stoelen wou hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Frozenhands op 19-02-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Maar dat is niet met gelijke uitrusting?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 12-09 17:01
FireDrunk schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 14:57:
[...]

Maar dat is niet met gelijke uitrusting?
Klopt, minder opties, maar wel veel/genoeg nuttige opties IMO.

Het is wel duidelijk dat je voor een goed aangeklede C-segmenter een wat minder goed aangeklede D-segmenter kunt rijden. Ik rijd dus een dergelijke A4 Avant en ben zeer tevreden over comfort, wegligging en rust in interieur. De belangrijkste opties zitten erop, zoals goede sportstoelen, LED verlichting, MMI navigatie, PDC achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
gwystyl schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:05:
[...]

[...]

Thanks. In de file merk je er natuurlijk niks van, waar je de automaat wel fantastisch gaat vinden. De reden om voor de Focus te kiezen is echter wel juist die geweldige wegligging. Als je daar dan toch nog een beetje op moet inleveren kom je alweer in de buurt van de Ceed die ook prima rijdt.

Naast de bizar hoge bochten snelheid voor een 'gewone' hatchback was de stabiliteit ook fijn. De testrit was op een dag met heel harde wind, daar merkte je niets van op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 17:30
Oei ik ben ook weer aan het stoeien. Ben tot een selectie van 2 modellen gekomen en heb inmiddels een offerte.
Vind het verdomt moeilijk om te kiezen.

Leasebudget: Niet van toepassing. De baas koopt de wagen
Kilometrage per jaar:nvt
Contractduur: geen maar in principe 5 jaar rijden met de nieuwe wagen
Merkbeleid, zo ja, welke:VAG of Ford . het is VAG geworden omdat het me bij Ford niet echt lukt met mijn wensen ism budget.
Overige afhankelijkheden: budget is tot 32K inclusief een set winterwielen. Daarboven eigen bijdrage.dus zelf bij dokken. samen met de bijtelling loopt dat evengoed lekker op.
Specifieke wensen: Adaptive CC , Trekhaak 1400 kg trekken, stoelverwarming , DAB+ , achteruitrij camera
Uiteindelijke keuze:
De twijfel loopt nog tussen een:
Seat leon ST FR business intense met Adaptive CC Trekhaak Winterpakket en achteruitrijcamera.
of een VW golf variant comfortline business met comfort pakket , spiegel pakket ,achteruitrij camera , Reserve wiel.
Beide wagens met 130 pk 1.5 TSI motor.
Voordelen van de volkswagen ten opzichte van de seat :
-reservewiel voor 100 euro terwijl bij seat er beats bij dre bij moet a€450 ( hoezo dat ... )
-Voorruit verwarming mogelijk bij seat . Lijkt me donders makkelijk
-grotere kofferbak
-ik heb al dakdragers passend voor VW seat nemen betekend 200 euro investeren voor nieuwe.
-goedkoper ( scheelt ongeveer een 10 euro per maand dus niet de wereld)

Voordelen van de Seat ten opzichte van de VW
-persoonlijk vind ik het model wat mooier
-heeft in het intense pakket dus al lane assist verkeersbord herkenning en hi beam assist.
-zwarte dakhemel en binnenverlichting met verschillende kleuren . Geen must maar wel kek.
-heeft getinte ruiten achter . Bij VW kost dat ook weer 294 extra .

tja twijfel twijfel . Aan de ene kant denk ik je moet er ruim 5 jaar in toeren dus zorg dat het gewoon helemaal naar wens is en aan de andere kant denk ik je betaald het elke maand weer en heb je dat wel nodig.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:02
1.5TSI Golf heeft een meer geavanceerde achterophanging (multilink) dan de Seat, die heeft op de 1.5TSI een torsieas.
Ik zou de Golf kiezen, saai, maar objectief toch een stapje beter op vele vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
@Codeoranje ik heb 2,5 jaar de Seat Leon ST gereden en nu als tussenauto een golfje en ik merk dat de golf net ff wat fijner is.
Maar het is wel 90% dezelfde auto qua gevoel 😆.
Als de golf goedkoper is en de opties heeft die je wilt dan zou ik daar voor gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik dacht dat ik m'n keuze had beperkt tot 2 modellen, maar bij rondkijken komen er opeens weer meer opties bij. Ik denk zet m'n lijstje hier eens neer en wellicht dat er mensen zijn die met opties kunnen komen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb :D

Leasebudget: 650
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Verplicht winterbanden, benzine heeft sterke voorkeur tov diesel vanuit de werkgever
Specifieke wensen: Climate control en automaat zijn beide een must have, adaptive cruisecontrol eigenlijk ook wel. Android auto is 'should have', als er een goed multimediasysteem in de auto zit is zonder ook te doen.
Ik heb eigenlijk niet veel ruimte nodig, ik ben in m'n eentje, geen kinderen, geen huisdieren en geen hobby waar ik grote dingen voor moet vervoeren. Dus in principe zou een tweepersoons sportauto zelfs voldoen, maar mijn verstand zegt dat ik dat in ieder geval niet moet doen. Als ik er niet 4 jaar aan vast zou zitten was het geen probleem, maar met het oog op dat ik er 4 jaar in ga rijden, liever iets waar tenminste ook gewoon vier mensen in kunnen zitten.

Mijn verstand zegt mij wel eens iets, ook dat het wellicht heel goed is om een hogere auto te nemen vanwege de zit. Ik heb wel eens last van m'n rug, en diep naar/van beneden in-/uitstappen gaat dan niet altijd even lekker. Maar die gedachte heeft nog niet alles overgenomen, dus heb ook nog een lage auto op m'n lijstje.
Daarnaast wil ik niet meer dan €80 boven budget wil (eigen bijdrage) en een fiscale waarde van max +/- €38k vanwege de bijtelling.

Nu op m'n lijstje:
  • Kia ProCeed 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine (geen verdere opties mogelijk, alleen metallic lak. Kan zijn dat deze nog afvalt, hoor al verschillende mensen dat ze met hun hoofd tegen het dak aan zitten met een lengte van +/- 1.90, en dat ben ik zelf ook. Proefritje is gepland voor morgen)
  • Opel Grandland X 1.2 Turbo S&S 96kW Business Executive (plus Executive+ pakket, Adaptive Cruise Control, Denon sound systeem, 18" Bi-Color Black velgen. Proefrit op de planning a.s. zaterdag)
  • Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G 6AT Business Comfort (geen verdere opties mogelijk, alleen metallic lak)
  • Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Intens (plus Pack Technology, en er is dan nog wel ruimte om meer te kiezen, maar zou niet weten wat ik erbij wil. Staat pas kort op m'n lijst, kan zo niet vinden of adaptive cruise control mogelijk is(?))
  • Mazda 3 Sedan, maar bij die ben ik vooral geïnteresseerd in de nieuwe Skyactiv-x motor, die komt echter pas in juli...
Ik heb ook 'kleinere' hoge auto's bekeken, maar die vind ik veelal simpelweg lelijk. Bijvoorbeeld de Opel Crossland X, Mokka X, Renault Captur, Mazda CX-3, Ford Ecosport. Ik vind vooral de grotere mooi, zoals de paar die ik hierboven beschreven heb. Maar daar zit weer bij dat ze eigenlijk belachelijk groot zijn voor wat ik nodig heb. Opzich geen bezwaar, meer een observatie.
Daarnaast vind ik veel andere modellen ook gewoon niet mooi; bijna alles van Toyota, ongeveer alle Volkswagen (behalve de Arteon, maar die is toch echt te duur), Skoda's, Fiat, Citroën, Peugeot (behalve de nieuwe 508, maar ook te duur). En zo kan ik nog wel even door blijven gaan :+

Ik ben redelijk kritisch op uiterlijk, maar wellicht dat er nog bepaalde modellen zijn die ik over het hoofd heb gezien waar iemand hier wel op komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 09:52
Waarom dan al die hoge “makkelijke instap met de oudere gewrichten” auto’s op de lijst?

Een Mazda 6 zal niet veel schelen met een CX-5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
@Tankiej Ik zou ook even kijken naar de Ford Mondeo Hybrid Titanium X.

LuPo in "Het grote Ford topic"

Ik kan hem van harte aanbevelen. Wij rijden er nu anderhalve maand met veel plezier in.

€37k, <€700 leaseprijs en vol met opties: automaat, adaptive CC, Android Auto/Apple Carplay, Full led, elektrische stoel met geheugen, stoelverwarming, lane departure warning, dodehoek signalering etc.
Voor de hele lijst: LuPo in "Keuze leaseauto - Deel 5"

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 19-02-2019 20:49 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
t_captain schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:45:
Waarom dan al die hoge “makkelijke instap met de oudere gewrichten” auto’s op de lijst?
[...]
Mijn verstand zegt mij wel eens iets, ook dat het wellicht heel goed is om een hogere auto te nemen vanwege de zit. Ik heb wel eens last van m'n rug, en diep naar/van beneden in-/uitstappen gaat dan niet altijd even lekker.
[...]
Daarom :P
Een Mazda 6 zal niet veel schelen met een CX-5?
De 6 is in leaseprijs zo'n 140 euro duurder bij vergelijkbare uitrusting en benzine en automaat. Dat scheelt aardig wat :)
LuPo schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:47:
@Tankiej Ik zou ook even kijken naar de Ford Mondeo Hybrid Titanium X.

LuPo in "Het grote Ford topic"

Ik kan hem van harte aanbevelen. Wij rijden er nu anderhalve maand met veel plezier in.

€37k, <€700 leaseprijs en vol met opties: automaat, adaptive CC, Android Auto/Apple Carplay, Full led, elektrische stoel met geheugen, stoelverwarming, lane departure warning, dodehoek signalering etc.
Voor de hele lijst: LuPo in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Ga eens kijken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hmm. Vreemd. De vanafprijs scheelt maar 2k, en de brandstofcomponent op een 6 zou lager moeten zijn. Kennelijk hebben die CX-5’s een erg goede restwaardeverwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
t_captain schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:00:
Hmm. Vreemd. De vanafprijs scheelt maar 2k, en de brandstofcomponent op een 6 zou lager moeten zijn. Kennelijk hebben die CX-5’s een erg goede restwaardeverwachting.
Leaseprijs is excl. brandstof voor mij, dus brandstofcomponent zou geen invloed mogen hebben lijkt me?
Ik was ook wel verbaasd dat de CX-5 betaalbaar is, ik had hem duurder ingeschat.
Zelfde eigenlijk ook van die Opel, daar was eigenlijk alleen de 'Business' uitvoering betaalbaar. Maar omdat Opel 120 jaar bestaat, hebben ze verschillende aanbiedingen voor verschillenden modellen, voor de Grandland X is dat je de 'Business Executive' uitvoering voor slechts €120 extra (ten opzichte van de 'Business') hebt. Dat scheelt ook behoorlijk wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tankiej schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:37:
Ik dacht (...)

Ik heb eigenlijk niet veel ruimte nodig, ik ben in m'n eentje, geen kinderen, geen huisdieren en geen hobby waar ik grote dingen voor moet vervoeren. Dus in principe zou een tweepersoons sportauto zelfs voldoen, maar mijn verstand zegt dat ik dat in ieder geval niet moet doen.

(...)

Ik ben redelijk kritisch op uiterlijk, maar wellicht dat er nog bepaalde modellen zijn die ik over het hoofd heb gezien waar iemand hier wel op komt :P
Mini! Keus zat, passen ook 4 man in. Of je gaat voor 2+ en je neemt een cabrio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:34:
[...]

Mini! Keus zat, passen ook 4 man in. Of je gaat voor 2+ en je neemt een cabrio!
Kijk, dit zijn de opties waar ik gewoon helemaal niet naar gekeken heb :D

Nu moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk alleen de S varianten mooi vindt, wat sportiever uiterlijk. Maar die worden wel gelijk erg duur.. :X
Op z'n minst zou ik dan voor de Cooper willen gaan, die lijkt wel betaalbaar te zijn.. Moet er maar eens naar kijken, wellicht vind ik het wel wat als ik hem in het echt bekijk.

Zag net dat de Mercedes A200 sedan met automaat met de 'business solution plus' uitvoering ook binnen budget valt. Fiscale waarde ligt iets hoger, maar leaseprijs is dan weer lager dan de andere auto's waar ik naar kijk. Daardoor komt het netto bedrag ongeveer hetzelfde uit.
Twijfel alleen nogal over de 16" velgen waar die standaard meegeleverd wordt, op de foto vind ik het er niet uit zien. In de configurator zie ik alleen 18" als optie om grotere velgen te nemen, en dan zit je ook gelijk vast aan het AMG pakket die de prijs nogal opdrijft..
Misschien zaterdag maar eens gaan kijken, wellicht vallen die 16" velgen in het echt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Tankiej schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:37:
Ik dacht dat ik m'n keuze had beperkt tot 2 modellen, maar bij rondkijken komen er opeens weer meer opties bij. Ik denk zet m'n lijstje hier eens neer en wellicht dat er mensen zijn die met opties kunnen komen waar ik zelf nog niet aan gedacht heb :D

Leasebudget: 650
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Verplicht winterbanden, benzine heeft sterke voorkeur tov diesel vanuit de werkgever
Specifieke wensen: Climate control en automaat zijn beide een must have, adaptive cruisecontrol eigenlijk ook wel. Android auto is 'should have', als er een goed multimediasysteem in de auto zit is zonder ook te doen.
Ik heb eigenlijk niet veel ruimte nodig, ik ben in m'n eentje, geen kinderen, geen huisdieren en geen hobby waar ik grote dingen voor moet vervoeren. Dus in principe zou een tweepersoons sportauto zelfs voldoen, maar mijn verstand zegt dat ik dat in ieder geval niet moet doen. Als ik er niet 4 jaar aan vast zou zitten was het geen probleem, maar met het oog op dat ik er 4 jaar in ga rijden, liever iets waar tenminste ook gewoon vier mensen in kunnen zitten.

Mijn verstand zegt mij wel eens iets, ook dat het wellicht heel goed is om een hogere auto te nemen vanwege de zit. Ik heb wel eens last van m'n rug, en diep naar/van beneden in-/uitstappen gaat dan niet altijd even lekker. Maar die gedachte heeft nog niet alles overgenomen, dus heb ook nog een lage auto op m'n lijstje.
Daarnaast wil ik niet meer dan €80 boven budget wil (eigen bijdrage) en een fiscale waarde van max +/- €38k vanwege de bijtelling.

Nu op m'n lijstje:
  • Kia ProCeed 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine (geen verdere opties mogelijk, alleen metallic lak. Kan zijn dat deze nog afvalt, hoor al verschillende mensen dat ze met hun hoofd tegen het dak aan zitten met een lengte van +/- 1.90, en dat ben ik zelf ook. Proefritje is gepland voor morgen)
  • Opel Grandland X 1.2 Turbo S&S 96kW Business Executive (plus Executive+ pakket, Adaptive Cruise Control, Denon sound systeem, 18" Bi-Color Black velgen. Proefrit op de planning a.s. zaterdag)
  • Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G 6AT Business Comfort (geen verdere opties mogelijk, alleen metallic lak)
  • Renault Kadjar TCe 160 EDC GPF Intens (plus Pack Technology, en er is dan nog wel ruimte om meer te kiezen, maar zou niet weten wat ik erbij wil. Staat pas kort op m'n lijst, kan zo niet vinden of adaptive cruise control mogelijk is(?))
  • Mazda 3 Sedan, maar bij die ben ik vooral geïnteresseerd in de nieuwe Skyactiv-x motor, die komt echter pas in juli...
Ik heb ook 'kleinere' hoge auto's bekeken, maar die vind ik veelal simpelweg lelijk. Bijvoorbeeld de Opel Crossland X, Mokka X, Renault Captur, Mazda CX-3, Ford Ecosport. Ik vind vooral de grotere mooi, zoals de paar die ik hierboven beschreven heb. Maar daar zit weer bij dat ze eigenlijk belachelijk groot zijn voor wat ik nodig heb. Opzich geen bezwaar, meer een observatie.
Daarnaast vind ik veel andere modellen ook gewoon niet mooi; bijna alles van Toyota, ongeveer alle Volkswagen (behalve de Arteon, maar die is toch echt te duur), Skoda's, Fiat, Citroën, Peugeot (behalve de nieuwe 508, maar ook te duur). En zo kan ik nog wel even door blijven gaan :+

Ik ben erg benieuwd wat je van de Proceed vind na de proefrit, ik vraag me inderdaad wel af hoe je zit met jou lengte. Waar ga je proefrijden, toevallig Eindhoven daar hebben ze een Penta Grey als demo auto.

Ik heb ook naar een aantal auto's uit je lijstje gekeken:
Open Grandland X vond ik persoonlijk meer een auto voor zeg maar 65+ qua uitstraling, en zo ook de Renault Kadjar (nu ben ik sowieso geen groot fan van Renault, vind de Megane van buiten bijvoorbeeld echt een mooie auto, maar van binnen echt drama...) Ik rij nu als voorloop auto een Renault Clio, en kan niet wachten tot ik daar vanaf ben....

Mazda CX-5 Prachtige auto! Zelf ook naar gekeken, alleen dan de Business Luxery (wilde graag dat interieur en opties) maar dan valt hij toch net te duur uit in de lease helaas, anders was dit hem denk ik wel geworden.

Mazda 3: Oude model vind ik al prachtig, en volgens mij de nieuwe helemaal (sedan uitvoering) echter voor ons te klein qua kofferbak (1 kleine van 8mnd, en de hoop is er toch wel dat er daar nog 1 bij komt over zeg maar 1 - 1,5 jaar)

Kia Proceed: Heb er zelf een proefrit in gemaakt, en ik zit er goed in dus hier een offerte voor aangevraagd omdat deze auto de ruimte biedt die we nodig hebben, en ik het gewoon echt een van de mooiste auto's vind in deze klasse. Compleet uitgerust en voldoende vermogen (GTplus-line 1.4 T-GDI met automaat) en naar mijn mening gewoon een prachtig model, welke echt anders is dan de rest in dit segment.

P.S. ik heb zelf ook nog gekeken naar de Skoda Karoq Sportline 1.5 DSG, ik vind de normale Sportline ook echt 65+, maar de Sportline vind ik er wel erg geslaagd uitzien! Alleen groot nadeel vind ik toch wel de levertijd met de 1.5 DSG van minimaal 6 maanden (en ik verwacht stiekem wel langer als ik alles zo lees op de diverse fora)

P.P.S. Hiervoor heb ik een Seat Leon ST FR 1.4 DSG gereden, ook echt een hele fijne en naar mijn mening mooie auto! Wellicht is dat nog een optie.

Laat maar weten hoe de proefrit in de Proceed is verlopen!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Fjeze schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:20:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat je van de Proceed vind na de proefrit, ik vraag me inderdaad wel af hoe je zit met jou lengte. Waar ga je proefrijden, toevallig Eindhoven daar hebben ze een Penta Grey als demo auto.
Ik heb in Purmerend proefgereden, daar hebben ze een witte als demo, is ook de 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine.
De ProCeed reed echt heel lekker! Maar helaas, ook ik ben te lang voor de auto. Of beter gezegd, de auto is te laag voor mij :+
M'n hoofd komt niet tegen het dak aan, maar het scheelt niet veel. Bij een hobbeltje komt m'n hoofd er wel tegenaan, dus het is echt geen optie jammer genoeg.
Ik heb ook naar een aantal auto's uit je lijstje gekeken:
Open Grandland X vond ik persoonlijk meer een auto voor zeg maar 65+ qua uitstraling, en zo ook de Renault Kadjar (nu ben ik sowieso geen groot fan van Renault, vind de Megane van buiten bijvoorbeeld echt een mooie auto, maar van binnen echt drama...) Ik rij nu als voorloop auto een Renault Clio, en kan niet wachten tot ik daar vanaf ben....
De Kadjar heb ik ook weer geschrapt van m'n lijstje. Zag vandaag nog weer eentje rijden, en het is het toch niet.
De Grandland X heeft wel een beetje die uitstraling, maar aan de andere kant vind ik hem er ergens ook wel goed uit zien. Twijfel gevalletje, maar ga er nog wel in proefrijden.
Mazda CX-5 Prachtige auto! Zelf ook naar gekeken, alleen dan de Business Luxery (wilde graag dat interieur en opties) maar dan valt hij toch net te duur uit in de lease helaas, anders was dit hem denk ik wel geworden.

Mazda 3: Oude model vind ik al prachtig, en volgens mij de nieuwe helemaal (sedan uitvoering) echter voor ons te klein qua kofferbak (1 kleine van 8mnd, en de hoop is er toch wel dat er daar nog 1 bij komt over zeg maar 1 - 1,5 jaar)
Kleine kofferbak is voor mij gelukkig geen probleem :P
Nadeel vind ik dat de Skyactiv-x, de motorisering die ik juist interessant vind, pas in juli naar Nederland komt. Ook is alleen de kostprijs vanuit Mazda ervan bekend, nog geen idee wat ie in de bpm gaat doen en wat dan de uiteindelijke prijs wordt..
Kia Proceed: Heb er zelf een proefrit in gemaakt, en ik zit er goed in dus hier een offerte voor aangevraagd omdat deze auto de ruimte biedt die we nodig hebben, en ik het gewoon echt een van de mooiste auto's vind in deze klasse. Compleet uitgerust en voldoende vermogen (GTplus-line 1.4 T-GDI met automaat) en naar mijn mening gewoon een prachtig model, welke echt anders is dan de rest in dit segment.

P.S. ik heb zelf ook nog gekeken naar de Skoda Karoq Sportline 1.5 DSG, ik vind de normale Sportline ook echt 65+, maar de Sportline vind ik er wel erg geslaagd uitzien! Alleen groot nadeel vind ik toch wel de levertijd met de 1.5 DSG van minimaal 6 maanden (en ik verwacht stiekem wel langer als ik alles zo lees op de diverse fora)
De Sportline Business in Race Blue ziet er op de foto's best dik uit inderdaad! Maar de lange levertijd en gezien hij incl. opties eigenlijk toch net wel over het randje van m'n budget gaat, wordt dat hem niet.
P.P.S. Hiervoor heb ik een Seat Leon ST FR 1.4 DSG gereden, ook echt een hele fijne en naar mijn mening mooie auto! Wellicht is dat nog een optie.

Laat maar weten hoe de proefrit in de Proceed is verlopen!
Ik heb tijdelijk een Seat Leon ST 1.6TDI gereden. Ik heb erg snel gevraagd of een collega die wilde overnemen, ik vond het helemaal niets. Reed helemaal niet lekker.
Waarschijnlijk is de FR en benzine + automaat wel wat anders, maar de Leon hoeft niet van mij.

Na de proefrit in de Proceed, en nadat ik aan de verkoper had aangegeven dat er twee dingetjes zijn die ik als minpunt zie (het lage dak, en het feit dat als je mijn lengte hebt je niets ziet in de binnenspiegel), kwam hij met de vraag of ik niet een ander Kia model heb overwogen. Ja, ik had gekeken naar de Sportage, maar snel weer weggeklikt toen ik de prijs zag..

Nu kwam hij met de Niro Hybride, eigenlijk het model dat ik voor me zie als ik denk aan een 65+'er.
Maar hij was er zo enthousiast over en drukte de sleutels gelijk in m'n handen, dus daar ook nog even een proefritje in gemaakt. Ik was toch best wel verrast door de auto. Kan er lekker in zitten, rijdt opzich prima. Maar ondanks dat het vermogen (140 vs 141pk) gelijk is aan van de Proceed, en het een hybride is, reageert hij wel wat traag als je het gas in trapt. Maakt veel toeren, maar zit weinig gang in.
Maar daar tegenover staat weer dat als ik de ExecutiveLine neem, de meest uitgebreide uitvoering, dan zit ik ruim onder m'n gestelde budget. Dan zit er echter wel alles op dat ik zou wensen, plus meer.

Keuzes, keuzes, keuzes... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 20:08
Ik heb in januari een nieuwe leaseauto besteld.

Een Seat Ateca Style BI 1.5 TSI DSG.

Heb ook het rijtje hierboven overwogen, CX5, Grandland X, Karoq, T Roc, Leon, Octavia.

Uiteindelijk vond ik de Ateca het lekkerste rijden met zeer gunstige leaseprijs. Rij nu Skoda,.. het VAG interieur en media spreekt me erg aan, de Karoq is zelf nog mooier van binnen dan de Ateca, maar is ook wel een stuk duurder en naar mijn mening te soft in vergelijking met de Ateca.

De levertijd van de Seat is overigens ook gunstiger dan de Skoda als ik de levertijd forums mag geloven. De vertraging zit vooral in de bestellingen meer de 1.5 TSI motoren, die zijn niet aan te slepen.

[ Voor 18% gewijzigd door Liev op 20-02-2019 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Tankiej schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 19:28:
[...]

Ik heb in Purmerend proefgereden, daar hebben ze een witte als demo, is ook de 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine.
De ProCeed reed echt heel lekker! Maar helaas, ook ik ben te lang voor de auto. Of beter gezegd, de auto is te laag voor mij :+
M'n hoofd komt niet tegen het dak aan, maar het scheelt niet veel. Bij een hobbeltje komt m'n hoofd er wel tegenaan, dus het is echt geen optie jammer genoeg.

[...]

De Kadjar heb ik ook weer geschrapt van m'n lijstje. Zag vandaag nog weer eentje rijden, en het is het toch niet.
De Grandland X heeft wel een beetje die uitstraling, maar aan de andere kant vind ik hem er ergens ook wel goed uit zien. Twijfel gevalletje, maar ga er nog wel in proefrijden.

[...]

Kleine kofferbak is voor mij gelukkig geen probleem :P
Nadeel vind ik dat de Skyactiv-x, de motorisering die ik juist interessant vind, pas in juli naar Nederland komt. Ook is alleen de kostprijs vanuit Mazda ervan bekend, nog geen idee wat ie in de bpm gaat doen en wat dan de uiteindelijke prijs wordt..

[...]

De Sportline Business in Race Blue ziet er op de foto's best dik uit inderdaad! Maar de lange levertijd en gezien hij incl. opties eigenlijk toch net wel over het randje van m'n budget gaat, wordt dat hem niet.

[...]

Ik heb tijdelijk een Seat Leon ST 1.6TDI gereden. Ik heb erg snel gevraagd of een collega die wilde overnemen, ik vond het helemaal niets. Reed helemaal niet lekker.
Waarschijnlijk is de FR en benzine + automaat wel wat anders, maar de Leon hoeft niet van mij.

Na de proefrit in de Proceed, en nadat ik aan de verkoper had aangegeven dat er twee dingetjes zijn die ik als minpunt zie (het lage dak, en het feit dat als je mijn lengte hebt je niets ziet in de binnenspiegel), kwam hij met de vraag of ik niet een ander Kia model heb overwogen. Ja, ik had gekeken naar de Sportage, maar snel weer weggeklikt toen ik de prijs zag..

Nu kwam hij met de Niro Hybride, eigenlijk het model dat ik voor me zie als ik denk aan een 65+'er.
Maar hij was er zo enthousiast over en drukte de sleutels gelijk in m'n handen, dus daar ook nog even een proefritje in gemaakt. Ik was toch best wel verrast door de auto. Kan er lekker in zitten, rijdt opzich prima. Maar ondanks dat het vermogen (140 vs 141pk) gelijk is aan van de Proceed, en het een hybride is, reageert hij wel wat traag als je het gas in trapt. Maakt veel toeren, maar zit weinig gang in.
Maar daar tegenover staat weer dat als ik de ExecutiveLine neem, de meest uitgebreide uitvoering, dan zit ik ruim onder m'n gestelde budget. Dan zit er echter wel alles op dat ik zou wensen, plus meer.

Keuzes, keuzes, keuzes... :X
En de gewone Kia Ceed SW in de GT line uitvoering? Misschien minder mooi dan de Proceed, maar geen verkeerde auto.
Of een Ford Focus ST line (de hatchback dan, vind de wagon niet echt mooi van de nieuwe focus)

Ben het wel met je eens dat de Proceed echt heel lekker rijdt! Een klein voordeel van het lage dag en dat niet iedereen we goed in past is dat hij wat exclusiever blijft op de weg.

Fly or Die

• Tankiej
Fjeze schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:22:
[...]

En de gewone Kia Ceed SW in de GT line uitvoering? Misschien minder mooi dan de Proceed, maar geen verkeerde auto.
Dan zou ik eerder voor de 'gewone' Kia Ceed gaan, vind de SW duidelijk minder mooi. Alleen het probleem is dat de GT-PlusLine en de ExecutiveLine bij die ook weer een schuifdak hebben. Dus wellicht ook weer het hoogte probleem.. Die uitvoering stond niet bij de dealer waar ik gister was, dus kon dat niet uit proberen helaas.
Of een Ford Focus ST line (de hatchback dan, vind de wagon niet echt mooi van de nieuwe focus)
Heb ik ook naar gekeken, die schiet qua leaseprijs heel hard omhoog als je een paar opties aanvinkt. En een kale Focus vind ik dan ook weer niets..
Ben het wel met je eens dat de Proceed echt heel lekker rijdt! Een klein voordeel van het lage dag en dat niet iedereen we goed in past is dat hij wat exclusiever blijft op de weg.
Ook een manier om exclusiviteit te krijgen inderdaad, zorgen dat gewoon niet iedereen er in kan zitten. Zou dat wellicht de strategie zijn? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik denk dat Exclusiviteit wel een van de laatste doelstellingen is van Kia om eerlijk te zijn...

Even niets...

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Tankiej schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 06:26:
[...]

Dan zou ik eerder voor de 'gewone' Kia Ceed gaan, vind de SW duidelijk minder mooi. Alleen het probleem is dat de GT-PlusLine en de ExecutiveLine bij die ook weer een schuifdak hebben. Dus wellicht ook weer het hoogte probleem.. Die uitvoering stond niet bij de dealer waar ik gister was, dus kon dat niet uit proberen helaas.

[...]

Heb ik ook naar gekeken, die schiet qua leaseprijs heel hard omhoog als je een paar opties aanvinkt. En een kale Focus vind ik dan ook weer niets..

[...]

Ook een manier om exclusiviteit te krijgen inderdaad, zorgen dat gewoon niet iedereen er in kan zitten. Zou dat wellicht de strategie zijn? :P
Helemaal mee eens, een focus moet je zeker wel aankleden wil je er een leuke auto van maken. Hier in de buurt staat een gewone vrij kale focus met kleine velgen, en een mooi aangeklede ST line. Wereld van verschil!

Ik heb toevallig bij de dealer in Eindhoven wel in de Kia Ceed SW GTline gezeten met panoramadak, maar deze bied zeker meer hoofdruimte dan de Proceed! Wellicht toch nog eens kijken of je er in een kan zitten/proefrijden. Ik vind de gewoon Ceed ook echt een mooie auto geworden, en zeker mooier dan de SW versie. Als je de ruimte niet nodig hebt is het denk ik zeker een goede keus! Mooie moderne auto, goed in de opties voor een aantrekkelijke prijs.

Succes met je verdere zoektocht in ieder geval!

Fly or Die

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vanavond de GRoB halen. :)

Gisteren even de poolauto schoongemaakt (binnen en buiten). Kom ik vanmorgen bij mijn auto, heeft er een smerige klote vogel op gescheten. :P Nou, dat moet vanmiddag dan nog maar even schoon.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
Equator schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:58:
Vanavond de GRoB halen. :)

Gisteren even de poolauto schoongemaakt (binnen en buiten). Kom ik vanmorgen bij mijn auto, heeft er een smerige klote vogel op gescheten. :P Nou, dat moet vanmiddag dan nog maar even schoon.
Herkenbaar. Hier op de parkeerplaats staan 100 auto's, maar altijd na het wassen mikken ze precies op die van mij :/ .

• The Eagle

The Eagle

Daar schijnt een reden voor te zijn, meen iets met glimmen ofzo. Zal eens zoeken of ik een linkje kan vinden.

Die vogelschijt is voor een incidentele plek overigens prima met wat warm water en een doekje te verwijderen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

The Eagle schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:02:
Daar schijnt een reden voor te zijn, meen iets met glimmen ofzo. Zal eens zoeken of ik een linkje kan vinden.

Die vogelschijt is voor een incidentele plek overigens prima met wat warm water en een doekje te verwijderen.
Maar daar had ik vanmorgen om 05:50 geen zin in en geen tijd voor :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Fjeze schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:19:
Ik ben net terug van de proefrit, de auto rijdt er fijn moet ik zeggen! Mijn vrouw vond hem iets wat zwaar sturen, maar kan ook komen omdat ik nu als huurauto een Renault Clio heb.

De ruimte binnenin is prima, je merkt wel dat de auto lager is dan de meeste andere auto's, maar met de stoel op de laagste stand kon ik prima zitten (ben 1.83).
Verder is hij net iets minder pittig als mijn vorige auto (Seat Leon FR ST 1.4 DSG), maar zeker vlot genoeg!
En het is gewoon echt een prachtige auto, zowel in wit als in Penta Grey. Ik heb voorlopig toch voor wit gekozen (offerte), omdat ik vind dat de zwarte accenten dan niet wat beter uitkomen en de Penta Grey in de zon erg mooi is, maar daarbuiten toch wat saai/onopvallend oogt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De witte uit de showroom:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Update: De Kia Proceed GTplusline 1.4 T-GDI DCT7 automaat is besteld door de leasemaatschappij.
Kleur: Deluxe White
Opties: In-/uitstapverlichting LED wit.

Even afwachten wat de levertijd wordt, misschien was er nog 1 beschikbaar welke al in productie is dan zou de levertijd een week of 6 zijn.

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fazer013
  • Laatst online: 22:19
Gefeliciteerd met de ProCeed! Vandaag ook een kijkje genomen bij de dealer, mooie auto! Kunnen nog 2 vingers tussen hoofd en dak met mijn 1,85m. Heb nog geen proefrit gemaakt.

Heb nu een Leon ST FR met 150pk waar ik goed over tevreden ben, maar Seat ligt niet zo gunstig in onze lease tegenwoordig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

The Eagle schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:02:
Zijn er stats over welke kleuren het minst op wordt gescheten door vogels? :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
Crazy D schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:42:
[...]

Zijn er stats over welke kleuren het minst op wordt gescheten door vogels? :o
Alleen de verzekeringspremie is afhankelijk van de kleur: https://www.consumentenbo...hoogte-verzekeringspremie (al heb ik nooit de leaseprijs voor zwarte auto's hoger gezien dan voor blauwe om ontopic te blijven ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door jongetje op 22-02-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Reaal is alleen particulier actief. Wagenparkverzekeraars hebben geen differentiatie op kleur en waarschijnlijk ook niet zoveel zin om dat in te voeren.

Overigens, zwart als risico-kleur? Das war einmal. Tegenwoordig is 75% van het wagenpark in grijswaarden uitgevoerd en een aanzienlijk deel daarvan zwart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Fazer013 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 00:13:
Gefeliciteerd met de ProCeed! Vandaag ook een kijkje genomen bij de dealer, mooie auto! Kunnen nog 2 vingers tussen hoofd en dak met mijn 1,85m. Heb nog geen proefrit gemaakt.

Heb nu een Leon ST FR met 150pk waar ik goed over tevreden ben, maar Seat ligt niet zo gunstig in onze lease tegenwoordig.....
Ik heb hiervoor ook een Seat leon ST FR 1.4 DSG gereden (weliswaar maar een klein jaartje, kon hem niet meenemen naar het nieuwe bedrijf), erg fijne auto!
Ik heb er nu ook weer naar gekeken, maar wilde eigenlijk wel iets anders. Dat bleek nog best lastig te zijn, een ruime auto vinden welke ook nog betaalbaar is en er nog wat sportief uitziet.
Dan vallen er toch al snel veel af. (bijna alles eigenlijk haha).

Naast dat de Leon ook bij ons in de lease minder gunstig is dan nu de Proceed, waren er nog een aantal zaken waardoor ik niet meer voor de Seat Leon heb gekozen.

- Rij er de komende jaren in, en de nieuwe Leon wordt waarschijnlijk dit jaar aangekondigd, en dan leverbaar in 2020. Dus je rijdt al vrij snel het "oude" model.
- Je merkt aan aantal extra's dat de Leon een wat langer lopend model is: geen dode hoek detectie mogelijk in de buitenspiegels, geen elektrische kofferbak nodig (ja is een gadget, maar vind ik wel leuk), geen detectie voor kruisend verkeer/voetgangers achter.
- Alles opbergbakjes voorin zijn open, bij de Kia kan je de bekerhouders dichtschuiven, het opbergvakje onder de middenconsole kan dicht met een klepje.
- Met alle opties/wel beschikbare systemen wordt hij erg prijzig. (Wil panoramadak, 18inch velkgen, DSG, alcantara bekleding, Adaptive cruisecontrol en DSG Technologie pakket met Traffic Jam)

Dus uiteindelijk gekozen voor de Kia Proceed, en na de proefrit helemaal overtuigd. Wat een fijne auto! En zowel van binnen als van buiten mooier dan de Seat Leon, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik twijfelde eerst qua kofferbak, maar de kinderwagen past er met gemak in, en ondanks de minder diepe bodem zijn de opbergvakjes onder de bodem voor gewoon normaal gebruik wel erg fijn om wat spullen uit het zicht te leggen en te zorgen dat het niet allemaal door de kofferbak rolt.schuift in elke bocht. En voor de vakanties/weekendjes weg ga ik een plaat laten bekleden welke precies past op de plek van deze bak in de kofferbak zodat we op die momenten wel de extra diepte hebben.

Fly or Die

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Leasebudget: 600/maand + max 10% eigen bijdrage
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: brandstof van de zaak (NL)
Merkbeleid, zo ja, welke: in principe kan alles in het middensegment
Specifieke wensen: sportief, navigatie, DAB+, ACC, gewoon rijk uitgerust
Uiteindelijke keuze: VW T-Roc Sport 1.5 TSI Business R

Na 4 jaar een Peugeot 308 SW was het tijd om een nieuwe lease auto uit te zoeken. Dat is natuurlijk leuk, maar viel ook even tegen. Want de huidige automobielen lijken allen een stuk duurder geworden dan een aantal jaar geleden. Dit zal komen door de recente BPM verhoging? Verder ga ik van 14% naar 22% bijtelling, wat ook even zeer doet.
We hebben (nog) geen kinderen, dus op zich mag het wel ietsje minder ruim worden.
Ik heb o.a. gekeken naar de Ateca, Karoq, T-Roc, Golf, Tiguan, Arteon en 508. Al snel bleken die laatste 3 (veel) te duur. Jammer, maar helaas. Van Seat, Skoda en VW neigde ik al het meest naar VW qua looks en gevoel. En stiekem vond ik die T-Roc wel een grappig ding.
Uiteindelijk dus vorige maand bij de VW dealer beland, en warempel er was net een nieuw pakket uit: Business R met gratis Sport + (getinte ramen, etc) Top ! Paste tevens precies binnen mijn leasebudget.
Inmiddels is hij dus besteld, met als enige nadeel 20 weken levertijd.
Maar goed, dan heb je wat om naar uit te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De keuze is bij mij verder beperkt tot drie kandidaten omdat de vrienden van Opel mij weigeren terug te bellen voor een afspraak. Voor de A4, 508 en C-Klasse heb ik de komende drie zaterdagen proefritten staan om tot een besluit te komen. Levertijd gaat ook nog een rol spelen, want ik begrijp dat die 508 heel lang duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 13:21

Nullifiel

╞═══════╡

@Verwijderd Is je keuze natuurlijk, maar ik vind het wel bijzonder dat je die laat afhangen van het feit of iemand je terugbelt of niet. Insignia zou ik zeker als optie hebben overwogen als ik Opel had kunnen kiezen

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het is ook een beetje beroepsdeformatie, maar ik vind het belangrijk dat je als klant wordt gewaardeerd. Na de online aanvraag hing Peugeot vijf minuten later aan de lijn, bij Audi en Mercedes duurde het twee dagen en van Opel heb ik na een week nog niks gehoord. Ik snap dat het een beetje 'triggered' overkomt ;) maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:03:
De keuze is bij mij verder beperkt tot drie kandidaten omdat de vrienden van Opel mij weigeren terug te bellen voor een afspraak. Voor de A4, 508 en C-Klasse heb ik de komende drie zaterdagen proefritten staan om tot een besluit te komen. Levertijd gaat ook nog een rol spelen, want ik begrijp dat die 508 heel lang duurt.
Die nieuwe 508 lijkt me wel een hele leuke wagen. Misschien wel de eerste Peugeot waar mijn eerste indruk 'Tof!' is. Zag wel dat je voor een leuk aangeklede al snel richting de 60k gaat.

Bij de Insignia (2009 model) had ik dat gevoel ook. Alles ziet er op het oog goed uit, zowel buiten als binnen, maar als je tijdens een proefrit de eerste 10 minuten voorbij bent kun je van binnen toch wel merken dat het op een budget gebouwd is. Het voelt allemaal toch wat minder lekker aan dan je zou willen en het plastic piept en kraakt. Ook zijn ze prijzig in onderhoud en is de restwaarde lachwekkend, dat ga je ook merken in het leasebedrag.

Hopelijk hebben ze die zaken opgelost in het nieuwe model en krijgt de markt er weer een goede optie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Fjeze schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:30:
[...]

Ik heb hiervoor ook een Seat leon ST FR 1.4 DSG gereden (weliswaar maar een klein jaartje, kon hem niet meenemen naar het nieuwe bedrijf), erg fijne auto!
Ik heb er nu ook weer naar gekeken, maar wilde eigenlijk wel iets anders. Dat bleek nog best lastig te zijn, een ruime auto vinden welke ook nog betaalbaar is en er nog wat sportief uitziet.
Dan vallen er toch al snel veel af. (bijna alles eigenlijk haha).

Naast dat de Leon ook bij ons in de lease minder gunstig is dan nu de Proceed, waren er nog een aantal zaken waardoor ik niet meer voor de Seat Leon heb gekozen.

- Rij er de komende jaren in, en de nieuwe Leon wordt waarschijnlijk dit jaar aangekondigd, en dan leverbaar in 2020. Dus je rijdt al vrij snel het "oude" model.
- Je merkt aan aantal extra's dat de Leon een wat langer lopend model is: geen dode hoek detectie mogelijk in de buitenspiegels, geen elektrische kofferbak nodig (ja is een gadget, maar vind ik wel leuk), geen detectie voor kruisend verkeer/voetgangers achter.
- Alles opbergbakjes voorin zijn open, bij de Kia kan je de bekerhouders dichtschuiven, het opbergvakje onder de middenconsole kan dicht met een klepje.
- Met alle opties/wel beschikbare systemen wordt hij erg prijzig. (Wil panoramadak, 18inch velkgen, DSG, alcantara bekleding, Adaptive cruisecontrol en DSG Technologie pakket met Traffic Jam)

Dus uiteindelijk gekozen voor de Kia Proceed, en na de proefrit helemaal overtuigd. Wat een fijne auto! En zowel van binnen als van buiten mooier dan de Seat Leon, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik twijfelde eerst qua kofferbak, maar de kinderwagen past er met gemak in, en ondanks de minder diepe bodem zijn de opbergvakjes onder de bodem voor gewoon normaal gebruik wel erg fijn om wat spullen uit het zicht te leggen en te zorgen dat het niet allemaal door de kofferbak rolt.schuift in elke bocht. En voor de vakanties/weekendjes weg ga ik een plaat laten bekleden welke precies past op de plek van deze bak in de kofferbak zodat we op die momenten wel de extra diepte hebben.
Kun je die bak eruit halen dan? Dacht dat die er vast in zat.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
@Verwijderd goede keus :) ik rijd bijna dezelfde auto sinds deze week. T-Roc sport 150pk automaat, rijdt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

DeluxZ schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:06:
[...]

Kun je die bak eruit halen dan? Dacht dat die er vast in zat.
Het voorste deel (eerste klep) die zit inderdaad vast, het deel daar achter (de dubbele klep met 2 rijen opbergruimtes) die kan je eruit halen.
Dat scheelt denk ik toch minimaal 15cm in de diepte. (alleen nodig voor vakanties en weekendjes weg verwacht ik)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik neig meer naar de Focus dan de Kia. Nu dus kiezen tussen ST, Titanium AUT of helemaal top met de ST AUT. Ik vraag me af wat het verschil is in praktijkverbruik tussen de 1.0 ecoboost en de 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
FireDrunk schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:32:
Ik denk dat Exclusiviteit wel een van de laatste doelstellingen is van Kia om eerlijk te zijn...
Ik denk dat ze ook die doelstelling ergens toch wel een beetje hebben, hetzij alleen met specifieke modellen zoals de stinger

De Ceed zal inderdaad een mainstream model zijn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Franco10 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:25:
Ik neig meer naar de Focus dan de Kia. Nu dus kiezen tussen ST, Titanium AUT of helemaal top met de ST AUT. Ik vraag me af wat het verschil is in praktijkverbruik tussen de 1.0 ecoboost en de 1.5
Heb ook bij de Focus gekeken, als hatchback echt een prachtige auto in ST-line! Maar als Wagon vond ik hem toch niet echt sportief/mooi ogen. Maar gelukkig smaken verschillen!
Ik zou denk ik toch echt voor de 1.5 gaan, zeker als je een wagon neemt is een 1.0 toch wel wat ondermaats ben ik bang...

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Gadgeteer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:47:
[...]

Ik denk dat ze ook die doelstelling ergens toch wel een beetje hebben, hetzij alleen met specifieke modellen zoals de stinger

De Ceed zal inderdaad een mainstream model zijn]
Ja dat denk ik ook, ze maken een hoop mainstream modellen Ceed, Ceed Sportwagon, etc.

Maar ze maken tegenwoordig ook modellen welke ze weten dat niet heel veel gaan verkopen, maar waar ze wel mee willen laten zien: Kijk dit kunnen wij bij Kia ook.
Hiervan zijn de Stinger (prachtige auto!) en de Proceed (uiteraard ook prachtig ;) ) beide een goed voorbeeld.
Niet gemaakt voor de grote aantallen, maar wel met in het achterhoofd een stuk marketing.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Fjeze schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:47:
[...]

Heb ook bij de Focus gekeken, als hatchback echt een prachtige auto in ST-line! Maar als Wagon vond ik hem toch niet echt sportief/mooi ogen. Maar gelukkig smaken verschillen!
Ik zou denk ik toch echt voor de 1.5 gaan, zeker als je een wagon neemt is een 1.0 toch wel wat ondermaats ben ik bang...
Ik heb de 1.5 in de wagon gereden en die had nog best wat over, denk niet dat het behelpen is met een 1.0

Ik denk zelf aan de hatchback, weet alleen niet hoe blij de baas zal zijn met het extra verbruik van de 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Franco10 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:06:
[...]

Ik heb de 1.5 in de wagon gereden en die had nog best wat over, denk niet dat het behelpen is met een 1.0

Ik denk zelf aan de hatchback, weet alleen niet hoe blij de baas zal zijn met het extra verbruik van de 1.5
Behelpen zal het ook niet zijn, vind alleen 140/150 PK zelf wel het minimum, vind ik gewoon prettig om wat vermogen te hebben soms.
Inderdaad wel even kijken wat de lease doet met de 1.5, zeker ook qua brandstof deel...

Goede keus de hatchback, echt een mooie auto in ST line uitvoering en dan leuk aankleden. Zelf toch wat meer ruimte nodig (kleine van 8mnd), anders was het denk ik ook de Focus Hatchback ST geworden met alles opties ;)

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
Vandaag kon ik weer een uurtje rijden in de Focus, dit keer een ST-Line met handbak. Wat ik wilde testen was de handbak, het vermogen van de 1.0 en de wegligging van de torsie-as.

De 1.0 rijdt soepel, vlot genoeg met onderin ook nog aardig beweeglijk. Als de waarden van de boordcomputer kloppen ook best zuinig. De handbak schakelt lekker licht. En de wegligging is met een woord geweldig. Ik vind het echt bizar hoe goed deze auto stuurt. Deze stond weliswaar op 18 inch met Michelin Pilot Sport 2 rubber eronder, maar het is echt verbazend hoe goed een normale c segmenter kan sturen.

Het dashboard is meh, vooral als je kijkt naar digitale revoluties bij de Golf of de A-klasse. Als je gaat voelen links en recht kom je veel hard plastic tegen, de deuren achterin zijn bijna helemaal met hard plastic bekleed. Dus op dat moment denk ik weer, hm toch maar de Ceed doen dan?

Maar dan pak je twee bochtjes, en dan zou het je ook niets uitmaken als het dashboard door fisher price was ontworpen. Dus bij deze is mijn keuze gemaakt :) Nu nog kijken of het de 1.0 met handbak wordt of de 1.5 met automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:24
Best bizar eigenlijk hoe ze 125PK uit 3 blikes cola persen. Vind de focus van buiten een mooie bak om te zien, maar van binnen is het niets voor mij. Met name het design van de infotainment laat wat te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Franco10 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:25:
Weet niet of je leasebedrag inclusief of ex brandstof is. In case ex brandstof: verbruik is niet boeiend want zie je niet terrug in jouw maandelijkse leasebedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franco10 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:46:
Vandaag kon ik weer een uurtje rijden in de Focus, dit keer een ST-Line met handbak. Wat ik wilde testen was de handbak, het vermogen van de 1.0 en de wegligging van de torsie-as.

De 1.0 rijdt soepel, vlot genoeg met onderin ook nog aardig beweeglijk. Als de waarden van de boordcomputer kloppen ook best zuinig. De handbak schakelt lekker licht. En de wegligging is met een woord geweldig. Ik vind het echt bizar hoe goed deze auto stuurt. Deze stond weliswaar op 18 inch met Michelin Pilot Sport 2 rubber eronder, maar het is echt verbazend hoe goed een normale c segmenter kan sturen.

Het dashboard is meh, vooral als je kijkt naar digitale revoluties bij de Golf of de A-klasse. Als je gaat voelen links en recht kom je veel hard plastic tegen, de deuren achterin zijn bijna helemaal met hard plastic bekleed. Dus op dat moment denk ik weer, hm toch maar de Ceed doen dan?

Maar dan pak je twee bochtjes, en dan zou het je ook niets uitmaken als het dashboard door fisher price was ontworpen. Dus bij deze is mijn keuze gemaakt :) Nu nog kijken of het de 1.0 met handbak wordt of de 1.5 met automaat.
Gefeliciteerd met je keuze, zelf gisteren mijn Focus ST 1.0 125 pk afgehaald en het is werkelijk een heerlijke auto.

Dashboard vind ik overigens ook wel meevallen het is geen eyecatcher maar het zit ook niet in de weg omdat het te lelijk is of zo. Eerder een neutraal dashboard zonder fratsen en voor multimedia gebruik ik toch Apple Carplay, daar kan geen enkel multimedia systeem aan tippen ook Mercedes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:02:
[...]

Gefeliciteerd met je keuze, zelf gisteren mijn Focus ST 1.0 125 pk afgehaald en het is werkelijk een heerlijke auto.

Dashboard vind ik overigens ook wel meevallen het is geen eyecatcher maar het zit ook niet in de weg omdat het te lelijk is of zo. Eerder een neutraal dashboard zonder fratsen en voor multimedia gebruik ik toch Apple Carplay, daar kan geen enkel multimedia systeem aan tippen ook Mercedes niet.
Ik prefereer MBUX in mijn A-Klasse op dit moment nog boven Carplay in zijn huidige vorm. Gebruik het af en toe.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je Waze dan op MBUX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Waze, Flitsmeister gaan via CarPlay dat draait boven op MBUX ;-)

Zelf ben ik ook geen groot fan van CarPlay. Heel af en toe slinger ik deze aan met Waze als auto navigatie er potje van maakt, maar dat komt niet vaak voor. Vind systeem in de auto er gelikter uit zien en gebruikers vriendelijker.

[ Voor 41% gewijzigd door Daan_ op 24-02-2019 13:04 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:02:
[...]

Nice! Veel plezier.

Interface van de navigatie vind ik prima overigens, een stuk vrolijker dan bij de Ceed bijvoorbeeld. Qua snelheid en futuristisch gevoel legt Ford het wel af tegen de mbux en wat de Vag groep allemaal doet. Straks zullen de A3 en Golf 8 het ook wel naar een volgend niveau tillen.

Vooral het materiaal hebben de Duitsers beter voor elkaar, als je in de A klasse zit met interieur verlichting etcetera voelt het gewoon wat luxer. Ik vind het gewoon (vooral van achter) geen mooie auto en heb er mindere associaties mee hehe.

De Focus is echt een mooie auto die verrassend stil is, stiller dan een Ceed op de snelweg (en ook stiller dan m'n Golf 7). Maar bovenal het superieure gevoel dat je hebt omdat de auto alles onder controle lijkt te hebben qua wegligging is voor mij de reden om voor de Focus te gaan.

Ik sta nog steeds versteld hoe je met een 1.0 motor in een c segment auto het gevoel hebt dat je in een sportauto rijdt.
The Eagle schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:40:
[...]

Weet niet of je leasebedrag inclusief of ex brandstof is. In case ex brandstof: verbruik is niet boeiend want zie je niet terrug in jouw maandelijkse leasebedrag.
We hebben niet veel leaserijders op de zaak, op de tankpas merkt de baas het snel genoeg :)

[ Voor 11% gewijzigd door Franco10 op 24-02-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Gisteren proefritjes gemaakt in de Opel Grandland X en de Mazda CX-5 :)
De Opel reed niet verkeerd, het was nog in de 'oude' 6-bak automaat, nieuwe Grandland's worden met een 8-bak geleverd. Die zal nog wel wat beter/soepeler zijn gok ik zo. Ondanks dat het een 1.2 driecilinder is, voelt hij best wel vlot aan. Dat zal te maken hebben met het feit dat ie z'n maximum koppel (230nm) al bij 1750 toeren heeft gok ik zo.

Niets verkeerds aan de Opel, maar toen ik wegreed in de Mazda.. Dat voelt wel aan als een klasse hoger. Stiller, soepeler, comfortabeler. Heerlijk rijden! Bedienen van het multimediasysteem gaat ook lekker makkelijk met de bedieningsknop op de middenconsole. Hoef je niet naar voren te leunen om bij het touchscreen te kunnen (die overigens ook niet meer te bedienen is tijdens het rijden, dan werkt alleen de knop op de middenconsole).

Ik heb nu twee offertes naar m'n werkgever gestuurd, eens zien wat voor leaseprijzen eruit rollen!

Opel Grandland X 1.2 Turbo (130pk) Automaat Business Executive
  • Executive+ pakket (LED AFL, mistlampen vóór, AGR-stoelen, automatisch grootlicht)
  • Adaptive cruise control
  • Denon sound system
  • Topaz Blue
  • Zilveren dakrails
  • 18" Bi-Color black velgen
Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G (165pk) Automaat Business Comfort
  • Soul Red Crystal metallic lak
Bij de Mazda zijn verder geen opties mogelijk, maar de Business Comfort uitvoering heeft eigenlijk alles al wat je nodig hebt (LED-verlichting voor en achter, climate control, cruise control, lederen bekleding, keyless entry/start, Bose speakers, stoelverwarming voor, stuurwielverwarming, etc).
Wel jammer dat adaptive cruise control bij de Mazda alleen op de Luxury en Signature uitvoeringen zit, en het geen losse optie is. Het zit überhaupt niet op de business uitvoeringen, wat ik eigenlijk wel vreemd vind.. Maar ik kan ook wel leven zonder adaptive cruise control (eigenlijk nog wel zonder veel meer, maar het wordt wel makkelijker en soms ook leuker met :+ ).

De Mazda heeft overduidelijk mijn voorkeur, nu eens zien wat de leaseprijs wordt. De Mazda is iets duurder in de fiscale waarde, €39.115 ten opzichte van €37.414 van de Opel. Maar de Mazda heeft een iets gunstiger restwaarde als ik het zo bekijk, leaseprijs op bijv. Directlease is ook gelijk aan elkaar (scheelt een paar euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:13
Franco10 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:46:

Ik rij nu bijna 4 maanden in een Ford Focus Titanium 1.0 en ik vind het echt geweldig. Ik heb zelf alleen de handbak ervaren, die mist wel adaptieve cruise control met filerijden en de lane assist is reactief in plaats van dat hij echt de lijnen volgt, dus de automaat is in dat opzicht wel completer. En verder het verschil in vermogen natuurlijk.

Als je in die 3-cylinder 5-6000 toeren maakt gaat ie leuk brommen en vind ik het qua snelheid niets tekort doen. Ook kun je makkelijk snelheid vasthouden in de bochten dus hoef je minder te accelereren bij rotondes (plus is leuk om te doen). In mijn ervaring is die niet zo zuinig als op de boorcomputer heb er nu bijna 6000km mee gereden, ik doe ongeveer 7l/100km maar merk dat met het warmere weer het nog steeds naar beneden gaat en lees ook verhalen dat die eerst een paar 1000km nodig heeft. Ik rij veel snelweg vooral 120/130 op de ACC en laat die z'n werk doen. Succes met je keuze ik denk dat je er geen spijt van krijgt 8) Als je vragen hebt laat maar weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Gebruikte voorheen altijd Waze, maar sinds september vorig jaar toen ik de A-klasse kreeg niet meer. De Mercedes navigatie met Live Traffic werkt perfect en kan ik tenminste gebruiken op beide displays. Sowieso vond ik Waze de laatste tijd iets té enthousiast de kortste route kiezen waardoor je over de meest bijzondere wegen kwam.. En niet altijd positief.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe lease auto. Momenteel hebben we 1 kind van 1 jaar, wellicht in de toekomst nog een tweede.

Liefst zou ik voor electrisch gaan en heb daarom afgelopen weekend een BMW i3 mee gehad. Rijd echt heerlijk alleen viel de ruimte in de achterklep me toch wat tegen. Daarnaast zijn die 'suicide doors' echt totaal niet praktisch als je naast elkaar parkeert. Als de parkeerplekken wat smal zijn krijg je er echt niet eenvoudig een maxicosi uit. Hebben anderen hier ervaring mee hoe erg het in de praktijk is?

Denk dat ik sowieso nog even wil kijken naar de Leaf of dat een beter alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Shinji schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:23:
Ik ben nu aan het kijken voor een nieuwe lease auto. Momenteel hebben we 1 kind van 1 jaar, wellicht in de toekomst nog een tweede.

Liefst zou ik voor electrisch gaan en heb daarom afgelopen weekend een BMW i3 mee gehad. Rijd echt heerlijk alleen viel de ruimte in de achterklep me toch wat tegen. Daarnaast zijn die 'suicide doors' echt totaal niet praktisch als je naast elkaar parkeert. Als de parkeerplekken wat smal zijn krijg je er echt niet eenvoudig een maxicosi uit. Hebben anderen hier ervaring mee hoe erg het in de praktijk is?

Denk dat ik sowieso nog even wil kijken naar de Leaf of dat een beter alternatief is.
Waarom mis ik in je verhaal de Kia e-Niro? Misschien de moeite waard om te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Frozenhands schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:37:
[...]

Waarom mis ik in je verhaal de Kia e-Niro? Misschien de moeite waard om te bekijken.
Die staat in zijn geheel niet bij ons in de portal van de lease maatschappij.

De Kona etc overigens wel maar begreep dat levertijd daarvan momenteel een jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
Shinji schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:51:
[...]

Die staat in zijn geheel niet bij ons in de portal van de lease maatschappij.

De Kona etc overigens wel maar begreep dat levertijd daarvan momenteel een jaar is.
Levertijd van de Kona Electric en de e-Niro is beide inderdaad ongeveer 1jr.
Beide zijn overigens wel de beste elektrische optie op dit moment.
Daarna komen de tesla model 3 (duurder), Nissan leaf (minder range), Hyundai Ioniq / vw golf (nog minder range).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Even een andere vraag; bij verschillende dealers de vraag gesteld welke brandstof goedkoper is, en ze sturen bij 30.000 km allemaal aan op benzine. Voor privé rijden is het omslagpunt niet zo hoog maar geldt dat wel voor zakelijke lease? Het verschil per maand is zo'n 100 euro maar dat geef je wel uit aan de benzine gok ik.

Ter info: ik heb geen specifieke regeling op werk, we kijken samen met werkgever wat onder de streep voor beiden het goedkoopst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Franco10 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 03:34:
Even een andere vraag; bij verschillende dealers de vraag gesteld welke brandstof goedkoper is, en ze sturen bij 30.000 km allemaal aan op benzine. Voor privé rijden is het omslagpunt niet zo hoog maar geldt dat wel voor zakelijke lease? Het verschil per maand is zo'n 100 euro maar dat geef je wel uit aan de benzine gok ik.

Ter info: ik heb geen specifieke regeling op werk, we kijken samen met werkgever wat onder de streep voor beiden het goedkoopst is.
Onze leasemaatschappij gaf ten tijde van het offerte traject van mijn A-klasse aan, dat deze tot +/- 40.000km / 45.000km per jaar in benzine uitvoering gunstiger was. Gelukkig maar, want de A200 viel hierdoor binnen budget en de A180d zou er buiten vallen. :+

Bij ons op de zaak worden alle nieuwe auto's nu benzine versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Doen we bij ons ook. Bij ons wordt voor 35k per jaar afgesloten en dan is benzine nog steeds het goedkoopste. Dat krijgen we keer op keer van de leasemij terug en van wagenparkbeheer. Inmiddels is de standaard regeling aangepast en zijn we van standaard diesel naar standaard benzine gegaan, waarbij we hybrid en EV in de gaten houden. Oftewel: dat kan wel mits de condities juist zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Brandstofprijzen voor diesel en benzine kruipen de laatste jaren aardig naar elkaar toe. 20 jaar geleden kostte een liter diesel 80 cent en een liter benzine f1,60. Tel daarbij op dat je uit die liter diesel meer kilometers kon rijden en het was snel aantrekkelijk ondanks de fors hogere mrb.

Wat tegenwoordig ook meespeelt is de verwachte restwaarde. Diesels zijn in NL bijna niet meer te verkopen dus hebben een forsere afschrijving dan enkele jaren geleden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:14
Shinji schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:23:

Een i3.. met twee kinderen? Respect!
Ik rijd een Golf Variant (lease) en een Alfa Romeo Giulietta (prive) .. maar ben toch wel erg blij met de ruimte in de Golf Variant als ik met de kindjes op pad ga. Mijn jongste is nu 8 maanden en de oudste is 2,5 jaar.
De kinderwagen krijg ik met wat passen en meten wel in de Giulietta maar de ruimte in de Golf Variant is toch wel fijner.
Nu heb je nog maar 1 maxi cosi.. dat wordt straks een kinderstoel + een maxicosi. Die gaan al niet achter elkaar passen wil je de oudste dan nog wat beenruimte geven. En probeer ook even of moeders/vaders dan op de achterbank past. Als we met zijn allen op pad gaan dan zit mijn vrouw namelijk vaak achterin bij de oudste en de jongste staat naast mij in de maxicosi (airbag uit!)
Mijn buurman heeft een i3.. ik kan me geen voorstelling maken hoe je dat moet doen met twee kids.. :D

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Privé is het omslagpunt bij nieuw kopen nog veel hoger. Het verschil in brandstofprijs is namelijk ex. btw kleiner dan incl. btw, terwijl het verschil in MRB zakelijk en privé gelijk is. Bij nieuw kopen/leasen ligt het omslagpunt naar diesel bij veel modellen al snel richting de 50k km/jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Z___Z schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:36:
[...]

Privé is het omslagpunt bij nieuw kopen nog veel hoger. Het verschil in brandstofprijs is namelijk ex. btw kleiner dan incl. btw, terwijl het verschil in MRB zakelijk en privé gelijk is. Bij nieuw kopen/leasen ligt het omslagpunt naar diesel bij veel modellen al snel richting de 50k km/jaar.
Wij hebben op het werk (kleine detacheerder) het omslagpunt rond de 40/45k liggen voor nieuwe lease.
Wij leasen dus eigenlijk allemaal benzine tegenwoordig.

[ Voor 7% gewijzigd door DonJunior op 26-02-2019 10:26 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
DonJunior schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:34:
[...]

Een i3.. met twee kinderen? Respect!
Ik rijd een Golf Variant (lease) en een Alfa Romeo Giulietta (prive) .. maar ben toch wel erg blij met de ruimte in de Golf Variant als ik met de kindjes op pad ga. Mijn jongste is nu 8 maanden en de oudste is 2,5 jaar.
De kinderwagen krijg ik met wat passen en meten wel in de Giulietta maar de ruimte in de Golf Variant is toch wel fijner.
Nu heb je nog maar 1 maxi cosi.. dat wordt straks een kinderstoel + een maxicosi. Die gaan al niet achter elkaar passen wil je de oudste dan nog wat beenruimte geven. En probeer ook even of moeders/vaders dan op de achterbank past. Als we met zijn allen op pad gaan dan zit mijn vrouw namelijk vaak achterin bij de oudste en de jongste staat naast mij in de maxicosi (airbag uit!)
Mijn buurman heeft een i3.. ik kan me geen voorstelling maken hoe je dat moet doen met twee kids.. :D
Dat is dus ook mijn twijfelpunt, maar aan de andere kant is al die ruimte ook een luxe probleem natuurlijk. Vroeger hebben veel mensen ook kinderen overal heen gebracht en op vakantie geweest met kleine Corsa'tjes etc.

Dat gezegd hebbende, vakantie was sowieso de bedoeling met de privé auto met aanhanger. Dus zou alleen wellicht voor weekendjes weg dan wat lastiger worden.

Als die deuren niet zo irritant waren had ik het denk ik gedaan, maar nu wil ik toch nog even de Leaf bekijken.

Grofweg heb ik een drievoudige indeling:
1. Elektrisch (leuk voor bijtelling maar zit wel aan max budget en dus ook eigen bijdrage waardoor ik netto op ongeveer €140/150 uit kom. Dit zijn de i3 of de Leaf.
2. Zo veel mogelijk ruimte voor zo min mogelijk geld (kale Clio Estate bijvoorbeeld). Resterend lease budget krijgen we bij salaris opgeteld (bruto) dus financieel is dat ook best gunstig. Netto zou dit denk ik ook ongeveer 150€ aan bijtelling zijn maar doordat ik dan extra loon krijg zal het financieel gunstiger uitpakken.
3. Geld speelt (tot op zekere hoogte) geen rol, gewoon een grote auto met veel ruimte en redelijk wat luxe zover het budget het toelaat.

Als 1 niet lukt weet ik nog niet of ik 2 of 3 ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Shinji als je echt veel ruimte voor weinig wil moet je niet naar de Clio maar zijn Roemeense neefjes kijken, de Dacia Logan MCV of Lodgy. De meest luxe uitvoering van de Logan MCV is net geen 20k
, de Lodgy krijg je met veel moeite net over de 25k
Bij de Leaf is het grootste nadeel dat die geen actief gekoeld accupakket heeft, waardoor hij bij meerdere keren snelladen oververhit raakt en langzamer gaat laden. Op lange reizen (laten we zeggen >500 km) wel iets om rekening mee te houden. Als je dit maar twee keer per jaar oid doet hoeft het geen belemmering te zijn; voor mij is dat een No-Go. Verder ziet hij er wel leuk uit en is hij volgens mij vrij groot voor een C-segmenter.

Bij 3 ben je zelf de grens.... wat wil je kwijt aan je auto :). Ik probeer een grens te stellen, maar merk dat ik die ook steeds ga opzoeken en voor mezelf probeer te verantwoorden dat ik optie x toch eigenlijk ook wel "nodig heb".
Gelukkig trapt vrouwlief op een gegeven moment wel op de rem :D

Tussenstand bij mij: De shortlist is op het moment echt kort:
  • Toyota Corolla 1.8 Hybrid Business Intro Sedan/TS (17 maart introductiemeeting)
  • Mazda 3 sedan Comfort Bose automaat (komt eind maart in showroom)
  • Honda Civic 1.0 CVT Business (heb ik gereden, nieuwe model van huidige auto maar alleen hatchback ipv station)
Met als outsiders
  • Kia Ceed SW 1.4 DCT7 DynamicPlusLine
  • Kia Niro Hybrid 1.6 GDi DynamicPlusLine
  • Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic (aan de dure kant)
Ford Focus is voor mij afgevallen; ik heb er afgelopen zaterdag met junior in de showroom in gezeten, en met de opties die ik er graag op wil wordt hij me te duur. Daarnaast vond ik de afwerking mèh en vond ik de standaard stoel van de Titanium Business niet fijn zitten. Bij de Kia Ceed had ik gelijk een veel betere indruk. Misschien dat ik hem toch nog ga rijden om er achter te komen of hij dan overtuigt, maar de dealer gaf aan dat de levertijd zo'n 5 à 6 maanden is. Als ik hem eind augustus wil hebben moet ik dus eigenlijk nu gaan bestellen, terwijl ik zeker de Toyota Corolla en Mazda 3 wil bekijken voor ik dat doe.

[ Voor 49% gewijzigd door gwystyl op 26-02-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
gwystyl schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:03:
@Shinji als je echt veel ruimte voor weinig wil moet je niet naar de Clio maar zijn Roemeense neefjes kijken, de Dacia Logan MCV of Lodgy. De meest luxe uitvoering van de Logan MCV is net geen 20k
, de Lodgy krijg je met veel moeite net over de 25k
Bij de Leaf is het grootste nadeel dat die geen actief gekoeld accupakket heeft, waardoor hij bij meerdere keren snelladen oververhit raakt en langzamer gaat laden. Op lange reizen (laten we zeggen >500 km) wel iets om rekening mee te houden. Als je dit maar twee keer per jaar oid doet hoeft het geen belemmering te zijn; voor mij is dat een No-Go. Verder ziet hij er wel leuk uit en is hij volgens mij vrij groot voor een C-segmenter.
Dacia, je kan te ver gaan hè ;) Maar er zijn in ieder geval ook Clio station voor onder de 20k te krijgen. Dan is die vrij kaal maar navigatie doe ik toch op telefoon dus al dat soort opties hoeven van mij niet per se.
Bij 3 ben je zelf de grens.... wat wil je kwijt aan je auto :).
Leasebudget is hier niet oneindig dus ik ben niet alleen de grens ;) Voor mezelf lijkt de grand scenic voor bij optie 3 ook nog wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
gwystyl schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:03:
[..]

Met als outsiders
  • Kia Ceed SW 1.4 DCT7 DynamicPlusLine
  • [..]
[..]
Weet natuurlijk niet wat je budget is (hoef ik ook niet te weten) maar ook al gekeken naar de nieuwe Kia Proceed? Dat vind ik persoonlijk echt een mooie auto. Hij is alleen wat prijzig..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Shinji schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:56:
[...]

Dacia, je kan te ver gaan hè ;) Maar er zijn in ieder geval ook Clio station voor onder de 20k te krijgen. Dan is die vrij kaal maar navigatie doe ik toch op telefoon dus al dat soort opties hoeven van mij niet per se.
Tja het zou ook niet mijn keuze zijn, maar als je volgens je eigen definitie zou gaan zoeken zou je hem eigenlijk mee moeten nemen ;). Ik zou ook eerder voor de Clio gaan.
[...]

Leasebudget is hier niet oneindig dus ik ben niet alleen de grens ;) Voor mezelf lijkt de grand scenic voor bij optie 3 ook nog wel interessant.
Ben je op zoek naar een 7-zitter? Dat is bij de Grand Scenic (en de Lodgy }) ) in ieder geval een optie. Zo niet zou ik eerder naar de Mégane kijken...
DonJunior schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:04:
[...]

Weet natuurlijk niet wat je budget is (hoef ik ook niet te weten) maar ook al gekeken naar de nieuwe Kia Proceed? Dat vind ik persoonlijk echt een mooie auto. Hij is alleen wat prijzig..
Is inderdaad een erg mooie auto, maar die vind ik te duur worden; ik wil maximaal € 250 kwijt zijn aan netto bijtelling (belastingaftrekverandering etc niet meegerekend), dus dan kom ik op een maximum cataloguswaarde van zo'n 33k uit. Daarnaast is hij er alleen/vanaf de GT-line, en die heeft te harde stoelen voor mijn vrouw. De gewone Ceed SW vind ik ook niet lelijk en is goedkoper, dus dan is de keus vrij makkelijk.

Verder heb ik geen duidelijk beleid qua merk of budget: ik moet met een voorstel komen, en de baas zegt dan OK (of niet). Ik verwacht eerder tegen mijn eigen gestelde grens aan te lopen dan die van de baas. Voorkeur vanuit ISO 14001 milieudoelstelling is liever benzine/hybride/EV dan diesel, maar uiteindelijk wordt vooral gekeken naar welke optiet het goedkoopst is. Voor mij is benzine goedkoper, dus ik vind het prima.

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 26-02-2019 14:22 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.