Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.281 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:58

Gast1981

room with a moose!

The Eagle schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:40:
[...]

Weet niet of je leasebedrag inclusief of ex brandstof is. In case ex brandstof: verbruik is niet boeiend want zie je niet terrug in jouw maandelijkse leasebedrag.
Wat me wel op viel bij bijv die nieuwe Focus diesels, de 1.5 versus de 2.0 uitvoering;
Verschil in catalogusprijs slechts 2k, maar verschil in maandbedrag ruim 75 euro :o :'(
Dus voor dat verschil betaal je feitelijk in 48 maand een slordige € 3600... ex brandstof is dat..
Waar zit hem dat dan in? Hoger verwachte onderhoudskosten? Hogere afschrijving? Jammer in elk geval wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zwaardere auto --> meer wegenbelasting zou mijn eerste vermoeden zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

@Gast1981 Is gewoon een zwaardere auto en valt 1 catagorie hoger in wegenbelasting.

Zelf voor de neiuwe A180 Business Solution Plus 5 DSG gegaan. Benzine uitvoering in het wit, DAB+,en Carplay voor €640 in de maand ex brandstof. Door modelwisselingen kwam alleen de A200 in Diesel variant in aanmerking als alternatief, maar daar moesten zo veel opties op dat die dan op € 1014 ex brandstof. Dan is bij 40.000km/jaar Diesel veel goedkoper maar is de Benzine uitvoering inclusief brandstof goedkoper dan de Diesel zonder brandstof.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
TheUninvited schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:39:
[...]

Ik rij nu bijna 4 maanden in een Ford Focus Titanium 1.0 en ik vind het echt geweldig. Ik heb zelf alleen de handbak ervaren, die mist wel adaptieve cruise control met filerijden en de lane assist is reactief in plaats van dat hij echt de lijnen volgt, dus de automaat is in dat opzicht wel completer. En verder het verschil in vermogen natuurlijk.

Als je in die 3-cylinder 5-6000 toeren maakt gaat ie leuk brommen en vind ik het qua snelheid niets tekort doen. Ook kun je makkelijk snelheid vasthouden in de bochten dus hoef je minder te accelereren bij rotondes (plus is leuk om te doen). In mijn ervaring is die niet zo zuinig als op de boorcomputer heb er nu bijna 6000km mee gereden, ik doe ongeveer 7l/100km maar merk dat met het warmere weer het nog steeds naar beneden gaat en lees ook verhalen dat die eerst een paar 1000km nodig heeft. Ik rij veel snelweg vooral 120/130 op de ACC en laat die z'n werk doen. Succes met je keuze ik denk dat je er geen spijt van krijgt 8) Als je vragen hebt laat maar weten...
Dank! De 1.0 versies zijn lang en breed op voorraad (met wat gunstiger prijzen), helaas geldt dat niet voor de 1.5 met automaat. Op bestelling is die ook gewoon best duur met alle opties. Een van de reden om voor de Focus over de Ceed te kiezen was die fijne meestuur assistent, maar die valt dus ook weg als je een automaat hebt.

Hmm. Dan wordt het toch waarschijnlijk kiezen tussen de 1.0 Titanium met automaat of de ST-line met handbak. Ik weet niet of ik die stuurassistent zo vaak ga gebruiken of me daar nu een beetje op blind staar omdat het cool is. Het meest nuttige aan die functie is dat als je om een of andere reden bent afgeleid, hij er voor zorgt dat je niet op een andere baan terecht komt. Misschien ga ik het wel irritant vinden als ie de hele tijd aan het stuur loopt te trekken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:33
Franco10 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:43:
[...]

Dank! De 1.0 versies zijn lang en breed op voorraad (met wat gunstiger prijzen), helaas geldt dat niet voor de 1.5 met automaat. Op bestelling is die ook gewoon best duur met alle opties. Een van de reden om voor de Focus over de Ceed te kiezen was die fijne meestuur assistent, maar die valt dus ook weg als je een automaat hebt.

Hmm. Dan wordt het toch waarschijnlijk kiezen tussen de 1.0 Titanium met automaat of de ST-line met handbak. Ik weet niet of ik die stuurassistent zo vaak ga gebruiken of me daar nu een beetje op blind staar omdat het cool is. Het meest nuttige aan die functie is dat als je om een of andere reden bent afgeleid, hij er voor zorgt dat je niet op een andere baan terecht komt. Misschien ga ik het wel irritant vinden als ie de hele tijd aan het stuur loopt te trekken? :?
Die stuurassistent op de handbak is nutteloos dat is letterlijk tussen de lijnen pingpongen, dat ziet er uit alsof je dronken bent. Het is puur een waarschuwingsmechanisme, je kan het volgens mij wel instellen dat die passief waarschuwt zonder tegen te sturen. ACC is wel handig, maarja zelf anticiperen werkt beter vooral in langzaamrijdend verkeer reageert het niet menselijk. Soms moet je ook terug schakelen zelf, automaat is dan wel fijn met stop&go-traffic lijkt me. Zelf zou ik voor de automaat gaan als ik opnieuw mocht kiezen, dat is toch net wat fijner in de file. De ST-line is volgens mij vooral alleen uiterlijk anders, en die Titanium ziet er niet slechter uit wat mij betreft. Leukste is natuurlijk ST-line 1.0 met automaat maar als dat buiten budget is zou ik de Titanium doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:50
TheUninvited schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:39:
[...]

Die stuurassistent op de handbak is nutteloos dat is letterlijk tussen de lijnen pingpongen, dat ziet er uit alsof je dronken bent. Het is puur een waarschuwingsmechanisme, je kan het volgens mij wel instellen dat die passief waarschuwt zonder tegen te sturen. ACC is wel handig, maarja zelf anticiperen werkt beter vooral in langzaamrijdend verkeer reageert het niet menselijk. Soms moet je ook terug schakelen zelf, automaat is dan wel fijn met stop&go-traffic lijkt me. Zelf zou ik voor de automaat gaan als ik opnieuw mocht kiezen, dat is toch net wat fijner in de file. De ST-line is volgens mij vooral alleen uiterlijk anders, en die Titanium ziet er niet slechter uit wat mij betreft. Leukste is natuurlijk ST-line 1.0 met automaat maar als dat buiten budget is zou ik de Titanium doen.
Persoonlijk heb ik echt andere ervaringen. Zowel in mijn Golf 7 (2017) als in mijn huidige V60 (2015) is het op de snelweg echt super fijn. Juist als je de kneepjes een beetje snapt kan je er heerlijk natuurlijk mee rijden. Op landweggetjes met scherpe bochten waar je zelf op moet anticiperen zal het niet handig zijn, maar ja, hoe vaak (lees: hoeveel km) rij je daar.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
TheUninvited schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:39:
[...]

Ah, das jammer. Ik vind de ST wel echt een stuk mooier zowel van binnen als buiten, en hij is cm lager en iets stugger. Helaas is de automaat voor de ST er alleen voor de 1.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Franco10 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:24:
[...]

Ah, das jammer. Ik vind de ST wel echt een stuk mooier zowel van binnen als buiten, en hij is cm lager en iets stugger. Helaas is de automaat voor de ST er alleen voor de 1.5
Een ST-line wil je toch ook met een 1.5, niet met een 1.0 motor?

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Shinji schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:49:
[...]

Grofweg heb ik een drievoudige indeling:
1. Elektrisch (leuk voor bijtelling maar zit wel aan max budget en dus ook eigen bijdrage waardoor ik netto op ongeveer €140/150 uit kom. Dit zijn de i3 of de Leaf.
Je vergeet de Ioniq, in de praktijk net zoveel range als de Leaf, velen malen efficienter op hogere snelheid. Bij fastned 400km/h laden i.p.v.200km/h bij de Leaf, waarbij je bij de leaf blij mag zijn als je dat haalt i.v.m. #rapidgate.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar proefritten achter de rug, maar het meest onder de indruk ben ik van de Ford Focus ST-Line Wagon 1.5 150pk automaat van een collega. In eerste instantie zat die niet eens op de shortlist (geen sedan, en hij is zelfs full option een stuk goedkoper dan de originele richtprijs), maar ik ga toch voor die wagen denk ik. Briljant onderstel, stuurt fantastisch voor een station.

Dit zou dan de config zijn: www.ford.nl/s/hJMB

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:42
revolution-nl schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:54:
[...]

Je vergeet de Ioniq, in de praktijk net zoveel range als de Leaf, velen malen efficienter op hogere snelheid. Bij fastned 400km/h laden i.p.v.200km/h bij de Leaf, waarbij je bij de leaf blij mag zijn als je dat haalt i.v.m. #rapidgate.
Die staat er bij ons alleen als 28kWh variant in, kan me bijna niet voorstellen dat ze daar een zelfde afstand mee afleggen als met de 40kWh van de Leaf.

Ik denk dat ik electrisch nog een lease periode moet uitstellen helaas. Nu vooral aan het rondkijken voor optie 3.

De Grand Scenic is volgens mij redelijk hetzelfde geprijsd als de Megane maar wel nog een slagje groter. Wordt dan geen 7 zitter overigens de Grand Scenic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronhui
  • Laatst online: 21-02 17:03
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:31:
Ik heb nu een paar proefritten achter de rug, maar het meest onder de indruk ben ik van de Ford Focus ST-Line Wagon 1.5 150pk automaat van een collega. In eerste instantie zat die niet eens op de shortlist (geen sedan, en hij is zelfs full option een stuk goedkoper dan de originele richtprijs), maar ik ga toch voor die wagen denk ik. Briljant onderstel, stuurt fantastisch voor een station.

Toffe kleur, die wil ik ook :P.
Al twijfel ik nog wel tussen de Titanium en ST. De Titanium is iets luxer en iets goedkoper met de 1.0 motor. Ik had tot dit topic niet eens gedacht aan de ST, maar ik heb nu wel een proefrit aangevraagd in beide.

Ik heb tot 2 jaar geleden in de 14% focus gereden (wel handgeschakeld en Diesel) Maar ik vond dat echt een briljante auto. Geselecteerd uit economisch perspectief, maar geen seconde spijt van gehad. Vond het zelfs zonde dat ik deze na 5 jaar moest inleveren.

[ Voor 14% gewijzigd door Ronhui op 27-02-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:42

Is het qua ruimte vergelijkbaar aan de A4? Of nog net iets kleiner? Op zich wel een mooie voordelige optie.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:50

Vette bak. Vind de station niet zo mooi en het blijft jammer genoeg 'maar een Ford'. Toch was ik ook meteen verkocht bij mijn Volvo S40 die op een Focus onderstel staat. Het rijdt gewoon fantastisch en qua techniek/multimedia/looks is het ook allemaal wel oke.

Voor deze prijs zou mijn voorkeur toch uitgaan naar een volgehangen Proceed, maar daar moet je maar weer net inpassen als ik de ervaringen hier mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Een beetje een noob vraag hoor, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik zit in een bedrijf met weinig leaseauto's en daarmee geen specifieke regeling; we moeten er gewoon samen uitkomen.

Nu ga ik van een 14% diesel naar een benzine, naast iets meer leaseprijs per maand gaan vooral de kosten op de tankpas voor de werkgever omhoog. Dus ik wil kijken hoe we daar iets gunstigs in kunnen vinden.

Als ik nu 100 euro eigen bijdrage ga betalen voor privé gebruik, kan ik die aftrekken van de bijtelling. De werkgever gaat dan van geen eigen bijdrage naar eentje van 100 euro. Gaan we er dan per definitie allebei op vooruit? De eenpitter accountant had er naar gekeken en zei dat dat niet zo was, maakt ie een fout of snap ik het zelf gewoon niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:22
Franco10 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:27:
Een beetje een noob vraag hoor, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik zit in een bedrijf met weinig leaseauto's en daarmee geen specifieke regeling; we moeten er gewoon samen uitkomen.

Nu ga ik van een 14% diesel naar een benzine, naast iets meer leaseprijs per maand gaan vooral de kosten op de tankpas voor de werkgever omhoog. Dus ik wil kijken hoe we daar iets gunstigs in kunnen vinden.

Als ik nu 100 euro eigen bijdrage ga betalen voor privé gebruik, kan ik die aftrekken van de bijtelling. De werkgever gaat dan van geen eigen bijdrage naar eentje van 100 euro. Gaan we er dan per definitie allebei op vooruit? De eenpitter accountant had er naar gekeken en zei dat dat niet zo was, maakt ie een fout of snap ik het zelf gewoon niet 8)7
Als je werkgever voorheen 600 euro voor de auto betaalde en de nieuwe auto is 700 euro (waar jij dus 100 euro eigen bijdrage voor betaald), dan ga jij er 100 euro op achteruit en de werkgever blijft nagenoeg gelijk (even andere factoren buiten beschouwing latend).

Oftewel: voor de werkgever blijven de kosten gelijk (duurdere brandstofkosten, maar dat is niet jou probleem) en voor jou worden de kosten hoger.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Jij betaalt 50 euro extra (100 netto inhouding minus de besparing van ~50 aan loonheffing).

Je werkgever speelt quitte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Shinji schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:21:
[...]

Die staat er bij ons alleen als 28kWh variant in, kan me bijna niet voorstellen dat ze daar een zelfde afstand mee afleggen als met de 40kWh van de Leaf.
Ioniq heeft 28kWh bruikbaar en een 32kWh accupakket de Leaf heeft 36kWh bruikbaar en een 40kWh accupakket. De marketing afdeling heeft bij Nissan een grotere vinger in de pap gehad ;)

Het verschil is dus maar 8kWh en de Ioniq is velen malen efficienter (lagere cw waarde en betere aandrijflijn). Op hogere snelheden en in de winter zal de range van de leaf niet veel groter zijn dan de Ioniq en soms zelfs een fractie minder. In de stad zal de leaf in het voordeel zijn.

Gemiddeld verbruik op spritmonitor gedeeld door de accucapaciteit:
Ioniq 136wh/km = 201km range
Leaf 167wh/km = 215km range

Met de Ioniq heb je alleen geen #rapidgate kan je wel stabiel en bijna 2x zo snelladen.
100km /15min bij 175kW lader @fastned

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 27-02-2019 19:15 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

NoTimeRemains

I know

Leasebudget: 790
Kilometrage per jaar: Diesel: 45K / Benzine: 40K
Contractduur: Op basis van 48 maanden, 180K voor diesel, 160K voor benzine. De uiteindelijke inzet is 60 maanden.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief (geen idee of dit fabrieks of een alternatieve regeling is, maar ik denk fabrieks)
Merkbeleid, zo ja, welke: nvt
Overige afhankelijkheden: nvt
Specifieke wensen: ruimte genoeg voor de spullen van 2 kinderen > 3, keyless entry, keyless start/stop, dode hoek alert.

Ik heb nu tijdelijk een Ford Focus als tussenwagen, op zich niet verkeerd maar ik vind em niet echt mooi. EV zou een optie kunnen zijn maar ik vind de actieradius wat aan de krappe kant aangezien ik vaker lange afstanden rij.

Ik ben benieuwd waar jullie mee op de proppen komen, want ik kom er niet meer uit.

This is the Way.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 16:12
Nou mijn nieuwe lease-gebakje is er ook!

Countryman SE in Moonwalk Grey (eigenlijk full option behalve de lederen stoelen, de halfleren vond ik zelf prima zitten en JCW pakket).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3NOw4wr.jpg

Nu 220km op de klok en toen gebeurde het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5XSwHc2.jpg
Allerlei storingen na een ritje van 60km, auto wilde na stilstand ook niet meer starten en ook op elektrisch wilde hij geen meter meer rijden. ;(

Dealer gebeld en die hebben meteen een sleepbedrijf laten komen en een nieuw speelgoedje meegenomen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Y3rL0vy.jpg
Een Clubman Cooper met vrijwel dezelfde opties als mijn Countryman SE. Rijd toch weer anders, dit is een handgeschakelde met 14km op de klok (binnen 24u twee nieuwe auto's is toch wel een nieuw record :+ ).

Hopelijk is de Countryman snel gefixt want begon net te wennen aan de 220+ paardjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

The Eagle schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:50:
Zwaardere auto --> meer wegenbelasting zou mijn eerste vermoeden zijn.
Wim-Bart schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:04:
@Gast1981 Is gewoon een zwaardere auto en valt 1 catagorie hoger in wegenbelasting.
Ah check, dat gewichtsverschil had ik niet zo groot verwacht.
Maar, dan nog.. 1 categorie hoger, da's plm 140 euro per jaar zie ik. Oftewel een goeie 12 euro op het maandbedrag? Blijft er nog een aardig gat over.
Maar okay, uiteindelijk toch weinig aan te doen ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Gast1981 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:27:
[...]

[...]

Ah check, dat gewichtsverschil had ik niet zo groot verwacht.
Maar, dan nog.. 1 categorie hoger, da's plm 140 euro per jaar zie ik. Oftewel een goeie 12 euro op het maandbedrag? Blijft er nog een aardig gat over.
Maar okay, uiteindelijk toch weinig aan te doen ben ik bang...
Er zijn meer zaken, zoals de aanschafprijs, die is meestal zo een 2K meer voor een Diesel, verdeeld over 4 jaar is dat 48 euro per maand en de verzekering zal ook een 10'tje per maand schelen.

Daarnaast is onderhouds interval van Diesel lager (20-25K) ten opzichte van Benzine (30-35K) afhankelijk van merk en is de beurt bij Diesel vaak hoger. Gemiddeld is een Diesel hierin ongeveer € 10-€12,50 per maand duurder. Daarnaast heeft een Diesel van af 2 (dus 3e jaar) jaar verplichte jaarlijkse APK en Benzine vanaf 3 jaar (dus 4e jaar) iedere 2 jaar APK. Ook dit is van invloed op de leaseprijs.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Op een Diesel zit ook minder btw, omdat de bpm meestal hoger is. Dus ex. btw is het prijsverschil groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Vayne schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:19:
EINDELIJK akkoord gekregen op de offerte van mijn nieuwe auto!

Het wordt een Mercedes A200 Limousine Business Solution Plus Upgrade Edition 7-DCT (what's in a name) in metallic mountaingrijs.

Vanwege de speciale actie wordt ie geupgrade met een AMG pakketje, standaar krijg ik dan op de auto:
- AMG Styling
- 18" lichtmetalen velgen
- Parkeerpilot
- Stoelverwarming
- High-performance led-koplampen
- Business pakket (navigatie , spoorassistent, remassistent, cruise control)
- 8" mediadisplay
- Stuurwiel in leder
- Licht- & zichtpakket (interieurverlichting)
- Achteruitrijcamera
- Lendesteun

Daarnaast nog de volgende opties:
- Connectiviteitspakket smartphone (CarPlay)
- Panorama schuifdak
- Donkergetint glas vanaf de B-stijl

Het komt er dan ongeveer zo uit te zien: [Afbeelding]

:D mega blij!
Zojuist te horen gekregen dat de auto in Nederland is aangekomen! Volgende week vrijdag of anders de maandag erna wordt 'ie gebracht :D :9~ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Vayne schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:09:
[...]

Zojuist te horen gekregen dat de auto in Nederland is aangekomen! Volgende week vrijdag of anders de maandag erna wordt 'ie gebracht :D :9~ :D
Hoop voor je dat je de 2 x 10.25" schermen krijgt ipv de kleine 8" schermpjes?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Zit standaard in het business pakket volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Chutney schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:29:
Zit standaard in het business pakket volgens mij
In mijn Business Solution AMG wel in ieder geval.
Die 7" schermen zien er echt treurig uit namelijk.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Vayne schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:09:
[...]

Sweet! Mag ik vragen wat ie nu uiteindelijk gaat kosten qua leasebedrag en bijtelling?

Ik twijfel sterk tussen een A200 en een Mazda 3. Ik hoor over de nieiwe a klasse dat de automaat erg schokt bij het wegrijden. Daar zou ik mij mateloos aan iriteren. En je kan op zo'n voordelige Business Solution geen Rijassistentiepakket nemen, waardoor je geen ACC hebt :(

Bij de mazda zou dat allemaal net wat beter zijn, hoewel de automaat daar ook niet heel hoog aangeprezen staat.
Ik hoop dat dat microhybridesysteem voor zachtjes wegrijden zorgt.

Ben heel benieuwd naar jou ervaringen! Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt!

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf met de A220 geen last van schokken. MB heeft t/m 31 maart nog een actie met de Lauch Edition A220 en bij de limousine A180 en A220. Fiscale voordeel iets meer dan 2000,-. Deze uitvoering zijn alle opties beschikbaar. Je kunt het dan zo gek maken als je zelf wilt.

De A220 heeft bijvoorbeeld standaard 51l brandstof tank. A200 heeft bijvoorbeeld 42l en geen optie om te upgraden naar 51l. Persoonlijk vind ik de grotere brandstof tank wel erg fijn.

Bruto en Netto bijteling kun je zelf makkelijk bereken met de diverse rekentools. De netto bijteling afhankelijk in welke loonschaal je valt. Dit zal niet voor ieder het zelfde zijn? ;-)
Rivanov schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 09:33:
[...]

In mijn Business Solution AMG wel in ieder geval.
Die 7" schermen zien er echt treurig uit namelijk.
Dat valt ook wel mee. Niet ieder wenst de grotere schermen of heeft daar de extra centen voor over. Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar de 10, maar als ik van een E overstap de A in met 10 dan zijn de schermen daar ook wel klein ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Daan_ op 02-03-2019 11:29 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
I know. Ging mij meer om de totale prijs van de auto. Het verschil tussen een business solution en een gewone versie is echt aanzienlijk. Mijn 'droom' A200 zit op ruim _50_k... Dat is echt extreem veel geld voor een kleine C segmenter... Wel luxe natuurlijk.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Verschil tussen standaard uitvoering en Lauch Edition is € 2.178,-. volgens MB. En met een redelijke basis net als de Business Solution?
Basis voor Launch Edition:
· Line Style Plus met 17 inch lichtmetalen velgen en High performance LED koplampen
· Advantage pakket (inclusief Mercedes-Benz navigatiesysteem, 10 inch mediadisplay, parkeerpakket, spiegelpakket)
· Connectiviteitspakket, smartphone (smartphone-integratie, voertuig set-up en voertuig monitoring via Mercedes me)
Kies je bijvoorbeeld een pakket als AMG Line wordt de korting daarin verrekend, zodat je onder de streep de bovenstaande korting behoud in de totaal config....

Is dat erg dat een C segment tegen de 50k + kost? Zolang het binnen de voor je zelf acceptabele bijteling blijft. En dat zal per persoon verschillen.

[ Voor 21% gewijzigd door Daan_ op 02-03-2019 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-09 07:30
Ik mag/ moet dit jaar ook weer een nieuwe lease auto uitzoeken. Ik rijd nu een v40 d2 Business Sport met 14% bijtelling, precies binnen lease budget.

De bijtelling verhoging zal ik moeten accepteren, echter wat mij vooral opvalt is dat het brandstofvoorschot zo verschrikkelijk omhoog is gegaan! Waar ik met de huidige auto nog geen €100 aan brandstofvoorschot betaal en dus ook geen eigenbijdrage hoef te betalen, lijkt het nu bij de meeste auto's ergens tussen de €180 en €300 te liggen in onze configurator (Alphabet)! Kan iemand dit verklaren?

Leasebudget: €850,-
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 48mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, ik geloof op basis van gemiddelde
Specifieke wensen: nvt
Uiteindelijke keuze: Geen idee, ik kom er niet uit.

Ik zou er liever niet op achteruitgaan qua luxe etc, maar ook weer niet leeglopen op de kosten.
Ter indicatie, huidige auto kost mij zo'n €175,- netto per maand (bijtelling+loonheffing).
Een beetje leuke auto lijkt mij nu al snel €300,- of meer te gaan kosten (mede door de eigenbijdrage ten gevolge van veel hogere brandstofvoorschot).
Ik neig er steeds meer naar om (als het mogelijk is) het huidige contract maar te verlengen met een jaar.

Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties en antwoord op mijn vraag mbt het brandstofvoorschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heel simpel: tenzij je elektrisch gaat rijden ga je je significant omhoog tegen inlevering van luxe. Je huidige auto reed je met een forse korting van 100 per maand. Als je dat zo bekijkt dan is die 300 niet raar, dat zat je ook al bijna aan (zonder korting).

En, 300 voor een nieuwe auto is natuurlijk nog steeds een koopje, toch?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ik ben ook van +/- € 130 netto bijtelling per maand (14% Peugeot 308 Premium) naar +/- € 320 netto bijtelling gegaan voor m'n 22% Mercedes A-klasse Business Solution AMG. Maar betaal het met alle liefde en plezier. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
Wat een verrassing. M'n tiguan is er aanstaande vrijdag al ipv 15 mei. Of ik heb mazzel of misschien waren ze mijn telefoontjes zat. Anyway enorm blij mee. (november besteld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
_Erik_ schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:18:
Ik mag/ moet dit jaar ook weer een nieuwe lease auto uitzoeken. Ik rijd nu een v40 d2 Business Sport met 14% bijtelling, precies binnen lease budget.

De bijtelling verhoging zal ik moeten accepteren, echter wat mij vooral opvalt is dat het brandstofvoorschot zo verschrikkelijk omhoog is gegaan! Waar ik met de huidige auto nog geen €100 aan brandstofvoorschot betaal en dus ook geen eigenbijdrage hoef te betalen, lijkt het nu bij de meeste auto's ergens tussen de €180 en €300 te liggen in onze configurator (Alphabet)! Kan iemand dit verklaren?

Leasebudget: €850,-
Kilometrage per jaar: 35000
Contractduur: 48mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, ik geloof op basis van gemiddelde
Specifieke wensen: nvt
Uiteindelijke keuze: Geen idee, ik kom er niet uit.

Ik zou er liever niet op achteruitgaan qua luxe etc, maar ook weer niet leeglopen op de kosten.
Ter indicatie, huidige auto kost mij zo'n €175,- netto per maand (bijtelling+loonheffing).
Een beetje leuke auto lijkt mij nu al snel €300,- of meer te gaan kosten (mede door de eigenbijdrage ten gevolge van veel hogere brandstofvoorschot).
Ik neig er steeds meer naar om (als het mogelijk is) het huidige contract maar te verlengen met een jaar.

Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties en antwoord op mijn vraag mbt het brandstofvoorschot.
Je schrijft dat de bijtelling omhoog gaat, maar voor iets boven je lease budget (schatting) heb je een Tesla model 3 die binnen no time geleverd kan worden en met weinig bijtelling. Waarom zou je nog voor een brandstofauto willen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Aurelium schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:55:
[...]

Je schrijft dat de bijtelling omhoog gaat, maar voor iets boven je lease budget (schatting) heb je een Tesla model 3 die binnen no time geleverd kan worden en met weinig bijtelling. Waarom zou je nog voor een brandstofauto willen gaan?
Voor 850 obv 35k/48 maand heb je geen Telsa. Zijn budget is incl. brandstof maar zelfs zonder zit je toch minimaal op 1100 voor een beetje Model 3. Met wat opties en de eigen bijdrage gaat de bijtelling van een Model 3 ook al redelijk omhoog. Dan valt een belangrijk voordeel van de Telsa toch weg. (bijtelling lager.) Verder krijg je er ook de nodige nadelen voor terug. Minder flexibiliteit, minder ruimte en minder luxe als een soortgelijke auto met dit budget. Ik sta voor dezelfde keuze maar echte opties die ook nog redelijk snel te leveren zijn kan ik niet vinden. Of te duur, Model 3/iPace etc, lange levertijden of wel heel klein. (i3/Leaf etc.)

Op Leaseplandirect kom je op 1100 EUR voor de meest kale Model 3 die nu beschikbaar is. Dat is obv 35/48 en met winterbanden en stelpost voor laadpaal. Ook is het brandstofvoorschot aan de lage kant. Op basis van 850 budget zit je dan al op 250 eigen bijdrage. Zit je ook op 300 EUR netto bijtelling.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 03-03-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Inspired schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:04:
[...]

Voor 850 obv 35k/48 maand heb je geen Telsa. Zijn budget is incl. brandstof maar zelfs zonder zit je toch minimaal op 1100 voor een beetje Model 3. Met wat opties en de eigen bijdrage gaat de bijtelling van een Model 3 ook al redelijk omhoog. Dan valt een belangrijk voordeel van de Telsa toch weg. (bijtelling lager.) Verder krijg je er ook de nodige nadelen voor terug. Minder flexibiliteit, minder ruimte en minder luxe al een soortgelijke auto met dit budget. Ik sta voor dezelfde keuze maar echte opties die ook nog redelijk snel te leveren zijn kan ik niet vinden. Of te duur, Model 3/iPace etc, lange levertijden of wel heel klein. (i3/Leaf etc.)
Ik heb 48 maanden / 30.000 en ga een kale model 3 (standaard kleur en velgen) leasen voor 870 inclusief 'brandstof'. Dan heb je al AWD en meest premium interieur en je kan sinds 1 maart beperkte autopilot met adaptive cruise controle en lane keeping buiten de bijtelling als accessoire nemen waarmee het basisbedrag weer lager wordt (55600 euro). Ook komen er op korte termijn al iets goedkopere modellen zonder AWD en lagere range. Hoe kom je aan 1100? Wellicht vanwege laadpaal lease?

Wel mee eens dat de model 3 niet een ideale familiewagen is qua ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Aurelium schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:11:
[...]

Ik heb 48 maanden / 30.000 en ga een kale model 3 leasen voor 870 inclusief 'brandstof'. Dan heb je al AWD en meest premium interieur en je kan sinds 1 maart beperkte autopilot met adaptive cruise controle en lane keeping buiten de bijtelling als accessoire nemen waarmee het basisbedrag weer lager wordt (55600 euro). Ook komen er op korte termijn al iets goedkopere modellen zonder AWD en lagere range. Hoe kom je aan 1100? Wellicht vanwege laadpaal lease?

Wel mee eens dat de model 3 niet een ideale familiewagen is qua ruimte.
Tja, als ik op leaseplandirect kijk, kom je daar op uit. Heb je winterbanden? Laadpaal? De ruimte is ook nog wel een struikelblok. Tuurlijk, gebruik het 95+% van de tijd niet, maar goed een auto an sich gebruik ik ook 95%+ van de tijd niet. :) Zou 95%+ van de tijd ook met een i3 uit kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 03-03-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Inspired schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Tja, als ik op leaseplandirect kijk, kom je daar op uit. Heb je winterbanden? Laadpaal?
Winterbanden zijn inclusief, laadpaal op kosten van de zaak. Dat maakt natuurlijk wel een verschil. Al zou je voor het verschil in bijtelling kunnen kiezen een laadpaal uit eigen zak te betalen. Is ook waardevermeerdering van je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Aurelium schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:15:
[...]

Winterbanden zijn inclusief, laadpaal op kosten van de zaak. Dat maakt natuurlijk wel een verschil. Al zou je voor het verschil in bijtelling kunnen kiezen een laadpaal uit eigen zak te betalen. Is ook waardevermeerdering van je huis.
Ja, zou een optie zijn idd. Maar goed, verzwaren van aansluiting en aanpassen naar 3-fase zit ook wel wat kosten in denk ik. Al zal een laadpaal ook niet in de bijtelling terug komen, wel in maandbedrag natuurlijk. Al zou op 3,7 laden op zich ook niet meteen een issue zijn. (15 uur laden max.)

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 03-03-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Waarschijnlijk omdat een EV nog te duur is.

Een Tesla Model 3 75kWh AWD LR (Consumentenprijs €58800) heeft bij ons een leaseprijs van €965 (€1078, incl “brandstof”)

In mijn geval betaal ik dan zoveel eigen bijdrage, dat de voordelige bijtelling teniet gedaan wordt.

Komt nog bij dat je een laadpaal moet hebben, wat niet handig is als je geen eigen oprit hebt.

Dan is er nog de range, die beperkter is dan die van een een brandstofauto. (Zeker wanneer je veel 130 rijdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Superdaantje schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:15:
Verschil tussen standaard uitvoering en Lauch Edition is € 2.178,-. volgens MB. En met een redelijke basis net als de Business Solution?

[...]

Kies je bijvoorbeeld een pakket als AMG Line wordt de korting daarin verrekend, zodat je onder de streep de bovenstaande korting behoud in de totaal config....

Is dat erg dat een C segment tegen de 50k + kost? Zolang het binnen de voor je zelf acceptabele bijteling blijft. En dat zal per persoon verschillen.
Ik zei ook tussen standaard en business solution, en had het niet over de Launch Edition.
Zie hier:

Business Solution zonder extra opties:
630 euro p/m / 38 fiscale waarde
https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting Laat maar, linkjes werken niet, kutsite.

De 'gewone' 180 DCT, met dezelfde opties aangevinkt als op de Business Solution:
740 euro p/m / 41.5k
https://www.leaseplandire...=new&lijn=-#tab=pakketten

Uiteraard komt dat omdat de BPM berekening op zo'n business solution anders werkt (iets met een gek truukje dat ze de opties pas activeren in NL, dan hoeven ze er geen BPM over te betalen ofzo.).

Ik zou graag een 'gewone' versie willen, zodat het Rijassistentiepakket een optie is, dat is namelijk niet mogelijk op de Business Solution, waardoor ACC je dus feitelijk 110 euro per maand / 4K fiscale waarde kost.

Stomme belasting regels...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
FireDrunk schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:41:
[...]

Ik zei ook tussen standaard en business solution, en had het niet over de Launch Edition.
Zie hier:

Business Solution zonder extra opties:
https://www.leaseplandire...#tab=standaard-uitrusting Laat maar, linkjes werken niet, kutsite.

De 'gewone' 180 DCT, met dezelfde opties aangevinkt als op de Business Solution:
https://www.leaseplandire...=new&lijn=-#tab=pakketten

Uiteraard komt dat omdat de BPM berekening op zo'n business solution anders werkt (iets met een gek truukje dat ze de opties pas activeren in NL, dan hoeven ze er geen BPM over te betalen ofzo.).

Ik zou graag een 'gewone' versie willen, zodat het Rijassistentiepakket een optie is, dat is namelijk niet mogelijk op de Business Solution, waardoor ACC je dus feitelijk 110 euro per maand / 4K fiscale waarde kost.

Stomme belasting regels...
Wat bedoel je precies met een gek truukje? Komt toch gewoon omdat het pakket voordeliger is waardoor de auto een lagere waarde heeft? Begrijp trouwens niet waarom ze dat op de A niet bieden op de BS. Op de C was dat wel gewoon mogelijk met BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Business Solutions zijn vaak modellen waar ze af fabriek zeggen dat de auto veel minder waard is.
Ze importeren hem dus 'kaal' naar NL toe, waardoor de BPM laag is.
Daarna 'activeren' ze die opties in NL (ze zeggen dat ze de opties in NL daadwerkelijk inbouwen), waardoor de BPM niet meer stijgt, maar de waarde wel.

Hierdoor is de fiscale waarde bij importeren vanuit de fabriek veel lager.

Mazda deed het ook met zijn SkyLease modellen.

[ Voor 6% gewijzigd door FireDrunk op 03-03-2019 09:48 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat werkt zo niet. Het betreft namelijk nieuwe auto’s. Dan wordt de BPM niet bij import geheven maar bij registratie.

Hoe het wel werkt: deze modellen hebben een optiepakket met een flinke korting.

Die komt deels uit het kostenvoordeel (flinke serie identieke uitvoeringen), deels uit de marge. Ook het grootste dee van de korting die een dealer kan geven, zit in de extra scherpe prijs verwerkt.

Gevolg: een lagere catalogusprijs. In tegenstelling tot een auto waar de korting door de dealer wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ok, ik geloof je hoor, ik heb alleen andere verhalen gehoord. Wat daar dan van waar is, maakt weinig uit.

Feit blijft, dat die Business Solution net onhandig is als je ACC wil :'(
Ik twijfel tussen:

Mazda 3 (standaard ACC, matige automaat, verder heel compleet), ~260-280 euro bijtelling.
A180 DCT AMG Line (meer gimmicks, wisselende verhalen over de Automaat, mooi uiterlijk, redelijk compleet) ~310-325 euro bijtelling.
Focus (Met wat pakketten leuk aangekleed, dure automaat, veel rijplezier, maar wel minder comfortabel dan de andere twee volgens reviews), ~260-300 euro bijtelling, afhankelijk van opties.

Leaseprijs van de twee is ongeveer gelijk, de MB zal wel een betere restwaarde hebben, waardoor de LM hem lager prijst.

Vergelijkbare auto's vind ik erg lastig: Golf heb ik al gehad, V40 is te oud, rest is allemaal beetje so-so.

Ik zoek eigenlijk een Luxe C-Segmenter met: Automaat, Comfort (Stoelen + Geluid), ACC is een pre.
Ruimte is niet van belang, mag heel klein, we zijn maar met z'n tweeen thuis. Ook dingen als isofix, ruimte achterin, laadruimte is allemaal niet belangrijk. Ik zou haast een A1 / Mini overwegen, maar die zijn dan weer ruk :+

Budget is 750 ex brandstof (48m/35k). Vrije keuze, geen limieten verder.

[ Voor 30% gewijzigd door FireDrunk op 03-03-2019 10:14 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Weet niet hoe gaar de automaat is in de Mazda, maar dat zou me ACC niet waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:34
FireDrunk schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:08:
V40 is te oud, rest is allemaal beetje so-so.
Dus omdat de auto goed rijd, goede stoelen heeft en verder naar je zin is maar "oud"(?) is (je krijgt toch een nieuwe neem ik aan :P ) is het geen optie? Misschien ben ik dan anders dan je, maar daar heb ik echt schijt aan. Ik trek ook geen fel gekleurde sokken aan omdat dat hip is.

Je kunt hem natuurlijk ook rijden omdat je dan de laatste bent die er een heeft genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:34
Ok, ik geloof je hoor, ik heb alleen andere verhalen gehoord. Wat daar dan van waar is, maakt weinig uit.

Ik twijfel tussen:

Mazda 3 (standaard ACC, matige automaat, verder heel compleet), ~260-280 euro bijtelling.
A180 DCT AMG Line (meer gimmicks, wisselende verhalen over de Automaat, mooi uiterlijk, redelijk compleet) ~310-325 euro bijtelling.
Focus (Met wat pakketten leuk aangekleed, dure automaat, veel rijplezier, maar wel minder comfortabel dan de andere twee volgens reviews), ~260-300 euro bijtelling, afhankelijk van opties.

Leaseprijs van de twee is ongeveer gelijk, de MB zal wel een betere restwaarde hebben, waardoor de LM hem lager prijst.

Vergelijkbare auto's vind ik erg lastig: Golf heb ik al gehad, V40 is te oud, rest is allemaal beetje so-so.

Ik zoek eigenlijk een Luxe C-Segmenter met: Automaat, Comfort (Stoelen + Geluid), ACC is een pre.
Ruimte is niet van belang, mag heel klein, we zijn maar met z'n tweeen thuis. Ook dingen als isofix, ruimte achterin, laadruimte is allemaal niet belangrijk. Ik zou haast een A1 / Mini overwegen, maar die zijn dan weer ruk :+

Afhankelijk van hoeveel haast je hebt kan je ook nog een paar maanden wachten op de mid range tesla model 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
jongetje schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:21:
[...]

Dus omdat de auto goed rijd, goede stoelen heeft en verder naar je zin is maar "oud"(?) is (je krijgt toch een nieuwe neem ik aan :P ) is het geen optie? Misschien ben ik dan anders dan je, maar daar heb ik echt schijt aan. Ik trek ook geen fel gekleurde sokken aan omdat dat hip is.

Je kunt hem natuurlijk ook rijden omdat je dan de laatste bent die er een heeft genomen ;)
Geen Android Auto, outdated interieur, ouderwets scherm, geen touch screen, outdated radio systeem (geen DAB+).
R-Design is niet meer te krijgen, alleen nog maar "Polestar". Dus op zich wel prima stoelen, maar niet meer die sportstoelen van toen.Niet goed gekeken, ik ga even verder neuzen. Thanks voor de tip :)

Ik heb er in gereden (R-Design, heb hem een keer als vervangende auto meegehad), die zou ik inderdaad best willen. Zat perfect, helaas was dat een handbak (welke ik overigens niet zo goed vond), dus geen ervaring met die automaat.
Smobbo schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:27:
[...]

Afhankelijk van hoeveel haast je hebt kan je ook nog een paar maanden wachten op de mid range tesla model 3 ;)
Ik heb echt lang naar een Model 3 zitten kijken, maar ik woon in een flat zonder eigen parkeerplaats, waardoor ik toch maar af zie van die keuze... Dat wordt echt te onhandig.

[ Voor 18% gewijzigd door FireDrunk op 03-03-2019 11:11 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik twijfel tussen:

Als ik het zo je wensen lees en je lease budget. Dan zou ik niet naar de MB kijken. Die komt al snel boven je budget met de gewenste opties. Ga niet af op andermans ervaringen en reviews. Ga zelf proefrijden. Comfort etc is iets persoonlijks...

Kom met mijn A op zo'n 1180,- lease ex brandstof per maand en netto bijtelling op zo'n 560,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9

Ik twijfel tussen:

BMW 1 Sport Shadow? Vooral als je van beetje leuk sturen houdt een redelijke no brainer imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Superdaantje schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:43:
[...]

Als ik het zo je wensen lees en je lease budget. Dan zou ik niet naar de MB kijken. Die komt al snel boven je budget met de gewenste opties. Ga niet af op andermans ervaringen en reviews. Ga zelf proefrijden. Comfort etc is iets persoonlijks...

Kom met mijn A op zo'n 1180,- lease ex brandstof per maand en netto bijtelling op zo'n 560,-
Klopt, aan de andere kant rij ik nu een V60 PHEV van 67k (krijgertje van ex-collega), welke 400 euro eigen bijdrage kost (en dus geen bijtelling). Ik vind persoonlijk de V60 de 400 euro niet waard, en daarom zit ik naar een iets lager segment te kijken.

De A klasse zou inderdaad boven budget komen, maar dat gaat dan weer in mindering van de bijtelling, dus ach. Broekzak vestzak ;)
VidaR-9 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:44:
[...]

BMW 1 Sport Shadow? Vooral als je van beetje leuk sturen houdt een redelijke no brainer imo.
Eigenlijk beetje zelfde als de V40, maar dan *nog* ouder :+
En lekker sturen is relatief, dat is de eerste week leuk, maar daarna... meh... Comfort, en wat technische snufjes geef ik meer om ;)

Maar ik zal er eens naar kijken. Heb er wel eens in gereden, en reed idd prima.

[ Voor 3% gewijzigd door FireDrunk op 03-03-2019 10:50 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
FireDrunk schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:49:
[...]

Klopt, aan de andere kant rij ik nu een V60 PHEV van 67k (krijgertje van ex-collega), welke 400 euro eigen bijdrage kost (en dus geen bijtelling). Ik vind persoonlijk de V60 de 400 euro niet waard, en daarom zit ik naar een iets lager segment te kijken.

De A klasse zou inderdaad boven budget komen, maar dat gaat dan weer in mindering van de bijtelling, dus ach. Broekzak vestzak ;)

[...]

En lekker sturen is relatief, dat is de eerste week leuk, maar daarna... meh... Comfort, en wat technische snufjes geef ik meer om ;)

Eigen bijdrage compenseert een beetje tegenover de bijtelling maar niet volledig. Je kunt dat niet tegen elkaar wegstrepen qua netto kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Aurelium schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Eigen bijdrage compenseert een beetje tegenover de bijtelling maar niet volledig. Je kunt dat niet tegen elkaar wegstrepen qua netto kosten.
Dat gebeurt wel bij mij, dunno waarom, maar zo zit mijn loonstrook in elkaar :+. Maar dat is een discussie voor een ander topic.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Aurelium schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:02:
[...]

Wel als de eigen bijdrage hoger is dan de bijtelling. Zal in de geval zo zijn aangezien het een 7% PHEV zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
Inspired schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:09:
[...]

Wel als de eigen bijdrage hoger is dan de bijtelling. Zal in de geval zo zijn aangezien het een 7% PHEV zal zijn.
Ik dacht dat negatieve bijtelling niet mogelijk was? Maar goed, idd een discussie voor een ander topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
FireDrunk schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:49:
[...]

Als je van lekker sturen houdt is dat juist niet relatief. Ik ga nu regelmatig gewoon stukje binnendoor, gewoon omdat dat leuk is, of in het weekend stukje rijden over rustige weggetjes. Maar prioriteit is persoonlijk natuurlijk. Kan me ook goed voorstellen dat voor een ander de gadgets interessanter zijn.

Al is de 1 ook qua gadgets/entertainment systeem nog steeds meer up to date dan bijv Mazda 3 of Focus. De A is dan wel weer echt stukje verder wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Zowel Mazda 3 als Focus hebben zowel Android Auto als ACC :)
Focus is overigens gloednieuw? Dus die is juist erg up-to-date?
Mazda's infotainment is wel beetje jammer.

[ Voor 14% gewijzigd door FireDrunk op 03-03-2019 12:13 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

FireDrunk schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:13:
Zowel Mazda 3 als Focus hebben zowel Android Auto als ACC :)
Focus is overigens gloednieuw? Dus die is juist erg up-to-date?
Mazda's infotainment is wel beetje jammer.
Wat is er mis met het infotainment systeem van de Mazda 3?

Over 3 weken ga ik een proefrit maken met de nieuwe Mazda 3, ben erg benieuwd! Als de ruimte van de sedan in orde is en de Skyactiv-X niet te lang op zich laat wachten is het voor mij een hele grote kanshebber.

Andere kanshebbers zijn de A Klasse A200 Limousine Business Solutions en de Kia Proceed GT Plusline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Beetje ouderwets, niet zo snel, geen multi-touch, niet erg intuitief. Maar 'mis' is een groot woord. Het kan (volgens vele reviewers) gewoon niet tippen aan de concurrentie. Voldoet het voor dagelijks gebruik? Vast wel.

Ik ben ook erg beniewd naar de Skyactive-X, ik hoop dat ze daar wat sporty gevoel aan kunnen geven, en niet volledig gefocussed hebben op zuinigheid. Ik las ergens dat hij 'pas' Juli 2019 komt.
Mijn auto gaat er per 1 september uit, dus ik weet niet of ik dat zou redden :(

[ Voor 38% gewijzigd door FireDrunk op 03-03-2019 12:40 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

FireDrunk schreef op zondag 3 maart 2019 @ 12:38:
Beetje ouderwets, niet zo snel, geen multi-touch, niet erg intuitief. Maar 'mis' is een groot woord. Het kan (volgens vele reviewers) gewoon niet tippen aan de concurrentie. Voldoet het voor dagelijks gebruik? Vast wel.

Ik ben ook erg beniewd naar de Skyactive-X, ik hoop dat ze daar wat sporty gevoel aan kunnen geven, en niet volledig gefocussed hebben op zuinigheid. Ik las ergens dat hij 'pas' Juli 2019 komt.
Mijn auto gaat er per 1 september uit, dus ik weet niet of ik dat zou redden :(
De enige voorwaarde die ik heb is Apple Carplay dus dat zit wel snor.

Verder heeft het infotainment systeems volgens mij geen touchscreen maar gebruiken ze een commander, dat werkt prima. Het zal in ieder geval stukken beter zijn dan het infotainment systeem in m’n huidige 308 BLP. :)

Mijn contract loopt tot eind september, dus hopelijk komt dat net goed uit met de introductie van de Skyactiv-X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Als je stil staat is het touch, zodra je begint te rijden, valt dat uit.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
AllSeeyinEye schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:00:
Heel simpel: tenzij je elektrisch gaat rijden ga je je significant omhoog tegen inlevering van luxe. Je huidige auto reed je met een forse korting van 100 per maand. Als je dat zo bekijkt dan is die 300 niet raar, dat zat je ook al bijna aan (zonder korting).

En, 300 voor een nieuwe auto is natuurlijk nog steeds een koopje, toch?!
Eens dat ik de huidige auto met forse korting reed, nogmaals de verhoging in bijtelling accepteer ik ook gewoon.
Mijn "probleem/ vraag" zit hem ook meer in het brandstofvoorschot. Ik begrijp niet zo goed waarom dat zo fors omhoog is gegaan. Nu geen eigen bijdrage bij een auto van rond de 31k, dit lijk nu alleen mogelijk bij een auto tussen de 26k en 27k.... Heeft dus niets met bijtelling te maken. Bij een gelijk lease bedrag zonder brandstof komt er (bij vergelijkbare auto's) nu veel meer voorschot brandstofkosten bij.
Rivanov schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:03:
Ik ben ook van +/- € 130 netto bijtelling per maand (14% Peugeot 308 Premium) naar +/- € 320 netto bijtelling gegaan voor m'n 22% Mercedes A-klasse Business Solution AMG. Maar betaal het met alle liefde en plezier. ;)
Ik ben ook stiekem naar de A-klasse aan het kijken, zou een leuke upgrade zijn. In jouw uitvoering zeker geslaagd.
[...]

Ook naar gekeken, echter lease bedrag komt dan voor de "kaalste" uitvoering op €1150,- uit (€300,- eigen bijdrage, volgens mij nog zonder laadpaal). Zoals @Inspired en @Dj-sannieboy al aangeven, vervalt dan een beetje het voordeel van de lage bijtelling. Wel een erg toffe wagen, maar hoe praktisch als je geen mogelijkheid heb tot laden op eigen terrein? Ik ben hierop nog wel aan het oriënteren. Vind het alleen wel een grote gok of het gaat bevallen, dat laden t.o.v. even snel tanken. Ruimte is voor mij weer niet echt een issue. Als de goedkopere versies komen misschien weer wat interessanter.

Ik heb het idee dat @Inspired een beetje in het zelfde schuitje zit als ik en ben dan ook erg benieuwd waar jij op uit gaat komen qua keuze.

Ik vind het jammer dat er geen nieuwe v40 komt, ik wil niet weer 4 jaar in bijna de zelfde auto rijden. Terwijl deze uitstekend bevalt. Ik twijfel of ik de a-klasse wel echt zo mooi vind, van binnen zeker wel! De sedan lijkt mij wat geslaagder, maar ook weer duurder. Een a3 sedan vind ik ook erg geslaagd, echter wanneer komt het nieuwe model?
Mijn struggle zit m ook in hoeveel ik wil inleveren op mijn netto inkomen, je kan het maar 1 keer uitgeven, dit kan ik uiteraard alleen zelf bepalen.
Verstandigste keuze zou de nieuwe Focus zijn denk ik, maar dat voelt (waarschijnlijk onterecht) toch een beetje als achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik vind de (lease)prijs van de focus erg tegenvallen. Als je die leuk aankleed (~35k) zit het leasebedrag ook al snel boven de 750 euro (ex brandstof). Uiteraard is de bijtelling wel iets lager, maar het viel me toch tegen.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
Ben ik het wel mee eens ja, als ik deze aankleed richting de uitrusting van mijn huidige v40 loopt het inderdaad al snel op. Ik zou dan denken aan de ST line, echter zou ik het liefst automaat gaan rijden waar Ford de hoofdprijs voor vraagt heb ik het idee.

[ Voor 34% gewijzigd door _Erik_ op 03-03-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:06
_Erik_ schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:25:
Ben ik het wel mee eens ja, als ik deze aankleed richting de uitrusting van mijn huidige v40 loopt het inderdaad al snel op. Ik zou dan denken aan de ST line, echter zou ik het liefst automaat gaan rijden waar Ford de hoofdprijs voor vraagt heb ik het idee.
Bij de V40 vroeg Volvo ook best veel voor de automaat dacht ik. Bij Opel ook niet anders.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erik_
Zou best kunnen hoor. Ik reed dan ook schakelbak wegens de 14%. Nu zou ik echter graag automaat gaan rijden, maar niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
FireDrunk schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:23:
Ik vind de (lease)prijs van de focus erg tegenvallen. Als je die leuk aankleed (~35k) zit het leasebedrag ook al snel boven de 750 euro (ex brandstof). Uiteraard is de bijtelling wel iets lager, maar het viel me toch tegen.
Die van mij komt op 595 exclusief brandstof en waarde ligt bij de 33k.
_Erik_ schreef op zondag 3 maart 2019 @ 13:25:
Als de auto goed is, dan is het naar mij idee het waard. Mijn bestelde Focus is de Titanium Business automaat, met best wat leuke opties erop.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:23

JB

Cédric roelt!

Frozenhands schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:36:
[...]

Wellicht verschil tussen diesel en benzine?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
Ik mag ook weer een nieuwe auto uitzoeken, maar weet het nog niet helemaal.
Momenteel rijd ik al bijna 5 jaar (1 jaar verlengd) naar alle tevredenheid een Ford Focus 3 Wagon EcoBoost Edition en ik ga deze week in ieder geval een proefrit maken in een Focus ST Line Wagon en een Astra Sports Tourer. Ik zoek dus wel een auto met ruimte, want primaire auto en vrouw en 2 kids.

Ik ben niet kapot van Citroen, Hyundai en Kia. Misschien onterecht hoor, dus overtuig me maar als ik een van deze merken wel moet overwegen ;)

Leasebudget: 925 inc. brandstof
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen beperking
Overige afhankelijkheden: Elektrisch niet toegestaan
Specifieke wensen: Trekhaak, maar ik ga geen caravan trekken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

[...]

Als de auto goed is, dan is het naar mij idee het waard. Mijn bestelde Focus is de Titanium Business automaat, met best wat leuke opties erop.
Voor de grap ook eens een Focus bij elkaar geklikt in de portal van onze leasemaatschappij.

Wat mij opvalt is dat er enorm veel opties zijn! Mooi natuurlijk, maar de leaseprijs gaat aardig omhoog als je een ‘m een beetje leuk aankleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
JB schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:40:
[...]

Wellicht verschil tussen diesel en benzine?
Ja, die van mij is benzine, dat zal het verschil verklaren.
Dj-sannieboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:04:
[...]

Voor de grap ook eens een Focus bij elkaar geklikt in de portal van onze leasemaatschappij.

Wat mij opvalt is dat er enorm veel opties zijn! Mooi natuurlijk, maar de leaseprijs gaat aardig omhoog als je een ‘m een beetje leuk aankleed.
Over het algemeen vallen de optieprijzen mee qua vergelijking met andere merken. Ik heb bewust voor de Focus gekozen vanwege een aantal aspecten o.a. ACC, automaat, Android Auto en ergonomische stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
[...]

Scheelt dan toch behoorlijk:
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

~33.5k -> 686 euro.
Ik wil eigenlijk zelfs de 1.5 (150PK) versie. Dat scheelt nog weer meer...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
FireDrunk schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:44:
[...]

Scheelt dan toch behoorlijk:
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

~33.5k -> 686 euro.
Ik wil eigenlijk zelfs de 1.5 (150PK) versie. Dat scheelt nog weer meer...
Dat scheelt enorm en de prijzen waren lager volgens mij. Ik lease overigens via Stern.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Hmm, goed om te weten. Goed opletten dat baaslief dus een goede deal weet te scoren :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online

Ik twijfel tussen:

Wellicht is een Kia Ceed HB full option iets voor je? Als je naar de executiveline/gtplusline kijkt heb je heel veel luxe voor vrij weinig.

Na een proefrit met de Kia Ceed HB Executive was ik overtuigd van de luxe en fijne automaat DCT7. Vlot en soepel icm de 1.4 turbo 140pk.

Ik heb zelf de SW uitvoering besteld maar nog geen bericht van goedkeur ontvangen. Fingers crossed! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
@Netsrek Zeker, heb ook al reviews van de Ceed GT zitten kijken, die oogt ook nog eens leuk, en met zijn 200PK ook best vlot. Misschien maar eens een proefritje in proberen te krijgen.

Ik vind, (in tegenstelling tot veel anderen blijkbaar) de pro-ceed echt spuuglelijk :+

Even niets...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
Alsof ik het zojuist over de duvel had, zojuist bevestiging gekregen dat de auto besteld wordt.

Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine 5D 103kW in Lunar Silver! Nu wachten tot ik een levertijd ontvang!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Wim-Bart schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:51:
[...]
Er zijn meer zaken, zoals de aanschafprijs, die is meestal zo een 2K meer voor een Diesel, verdeeld over 4 jaar is dat 48 euro per maand en de verzekering zal ook een 10'tje per maand schelen.

Daarnaast is onderhouds interval van Diesel lager (20-25K) ten opzichte van Benzine (30-35K) afhankelijk van merk en is de beurt bij Diesel vaak hoger. Gemiddeld is een Diesel hierin ongeveer € 10-€12,50 per maand duurder. Daarnaast heeft een Diesel van af 2 (dus 3e jaar) jaar verplichte jaarlijkse APK en Benzine vanaf 3 jaar (dus 4e jaar) iedere 2 jaar APK. Ook dit is van invloed op de leaseprijs.
Ja, verschil met een Benzine is me wel duidelijk.
Mijn vraag ging juist om het onderlinge verschil; een 1.5 diesel t.o.v. een 2.0 diesel.
Aanschaf 'slechts' 2k hoger, wegenbelasting 1 categorie hoger, brandstofcomponent (verbruik) buiten beschouwing, en toch ruim 75 euro per maand verschil. Ze zullen het wel meenemen in o.a. afschrijving/restwaarde en onderhoud, maar hoe die 500cc daaraan bijdraagt.... geen idee.
Ik zal het t.z.t. eens bij de leasemij neerleggen, zodra nieuw bestellen voor mij echt relevant wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Gast1981 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:58:
[...]

Ja, verschil met een Benzine is me wel duidelijk.
Mijn vraag ging juist om het onderlinge verschil; een 1.5 diesel t.o.v. een 2.0 diesel.
Aanschaf 'slechts' 2k hoger, wegenbelasting 1 categorie hoger, brandstofcomponent (verbruik) buiten beschouwing, en toch ruim 75 euro per maand verschil. Ze zullen het wel meenemen in o.a. afschrijving/restwaarde en onderhoud, maar hoe die 500cc daaraan bijdraagt.... geen idee.
Ik zal het t.z.t. eens bij de leasemij neerleggen, zodra nieuw bestellen voor mij echt relevant wordt ;)
Ik heb het voor je nagevraagd. Afschrijving. Er wordt op een 2.0 uitvoering meer afgeschreven omdat de waarde relatief lager is na einde lease contract. Op de tweede-hnds markt zijn minder zware auto's eenvoudinger kwijt te raken.

[ Voor 4% gewijzigd door Wim-Bart op 05-03-2019 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Okay, zit wel iets in. Bedankt voor het navragen (y)

Jammer, maar dat verschil ga ik niet zelf betalen.. dus de 2.0 gaat sowieso van de shortlist :-(
Dj-sannieboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 10:04:
[...]

Ook dat.. een ST-uitvoering is verder relatief 'kaal'. Je klikt zo voor 5 a 7k aan opties bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Na nog een proefrit in de Kia Proceed GT-Plusline 1.4 DCT toch behoorlijk overtuigd dat dat hem gaat worden. In de enorm verrassende kleur, Deluxe White (what's in the name ;))

Ben eigenlijk nog even op zoek naar iemand die bij Alphabet zit en die de prijs van hun kan berekenen voor mij (35k, 4 jaar). Graag een PB :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Volgende offertes ingeschoten bij onze fleetafdeling.
4 jaar, 30.000 km, inclusief laadsysteem en inclusief brandstof

- Kia e-niro Executive line: 868€ p/m, bijtelling 7 tientjes. Levertermijn juli 2019
- Tesla model 3: 1003€ p/m (wtf, aan die prijzen neemt niemand er toch een?). Levertermijn mei 2019
- Nissan leaf tekna: €811 p/m. Levertermijn 5 maanden (beetje gelijk aan de e-niro)

Die 4% bijtelling is sowieso iets waar ik voor wil gaan, maar het lijkt alsof het toch nog net iets te vroeg is vwb elektrische auto's. De Kia is best een ok auto met veel opties (maar het blijft een kia), het rijbereik van de leaf is het minste en de model 3 is het meest compleet maar ook het duurste. Geen gemakkelijke keuze.

[ Voor 16% gewijzigd door matthewk op 05-03-2019 14:32 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet drie foto's van de auto's naast elkaar en bedenk waar je het liefste in zou stappen.
Kost je dus 1003 euro per maand en een paar maanden wachttijd ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@matthewk hoe kom je aan die levertijd van een paar maanden bij de e-Niro? Ik dacht dat je daar bijna een jaar op moest wachten inmiddels? Zie ook Het grote Kia e-Niro topic

Voor de Leaf is de niet actieve koeling van het accupack een no-go. Ik wil best iets langer over een lange reis doen (ben een paar keer met een Model S naar Zweden geweest), maar weiger extra te overnachten omdat de auto moet opladen.

Voor mij is elektrisch niet echt een optie zonder eigen oprit en met genoeg parkeerproblemen met de huidige auto's in de straat. Verder wordt de Model 3 zoals ik hem hebben wil niet heel veel goedkoper dan een leuk aangeklede C-segmenter, dus ben ik daar meer naar aan het kijken. Zal vanavond eens de template invullen en kijken of men nog met andere suggesties komt dan ik nu op mijn lijstje heb staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
gwystyl schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:58:
Verder wordt de Model 3 zoals ik hem hebben wil niet heel veel goedkoper dan een leuk aangeklede C-segmenter
Idd als ik de model 3 long range versie volgooit met alle opties kom ik op ongeveer zelfde netto als een normale auto van 40k (obv 48m 35dkm/jaar, leasebudget 1000eur, 5k salaris per maand). Maar goed, die zijn ook geen opties die je in normale c-segment (kan) krijgen. Verbeterde autopilot, laadpal stelpost, 19" velgen, multicoat lak van 2100eur..
Als ik de model 3 long range configureer met solid black lak (geen extra), geen andere interieur, geen verbeterde autopilot, geen 19 inch, maar wel laadpal (vanuitgaan dat je nog geen een heb), dan kom ik met zelfde gegevens als hierboven (48m, 35dkm, leasebudget 1000eur, 5k salaris p/m) op 180 euro hoger netto salaris. Tjah, is idd niet heeeel veel.. 2160 eur per jaar.
Maar ik denk dat je het moet vergelijken met een d-segment en hogere leasebudget en salarisschaal. Dan kom je wel 3-400eur goedkoper per maand/ bijna 5k per jaar.. en dan wordt het interessant.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

gwystyl schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:58:
@matthewk hoe kom je aan die levertijd van een paar maanden bij de e-Niro? Ik dacht dat je daar bijna een jaar op moest wachten inmiddels? Zie ook Het grote Kia e-Niro topic

Voor de Leaf is de niet actieve koeling van het accupack een no-go. Ik wil best iets langer over een lange reis doen (ben een paar keer met een Model S naar Zweden geweest), maar weiger extra te overnachten omdat de auto moet opladen.

Voor mij is elektrisch niet echt een optie zonder eigen oprit en met genoeg parkeerproblemen met de huidige auto's in de straat. Verder wordt de Model 3 zoals ik hem hebben wil niet heel veel goedkoper dan een leuk aangeklede C-segmenter, dus ben ik daar meer naar aan het kijken. Zal vanavond eens de template invullen en kijken of men nog met andere suggesties komt dan ik nu op mijn lijstje heb staan.....
Is sterk afhankelijk waar je hem besteld. Ik zit gelukkig in het zuiden :) elke dealer krijgt per locatie hetzelfde aantal bestellingen dat ze mogen doen. Had Kia zelf gecontacteerd om dit te laten bevestigen en zij zeiden dat wat de dealer zegt klopt. De bestellingen lopen wel snel op in limboland, ondertussen gaat het ook daar richting 6 maanden.

[ Voor 8% gewijzigd door matthewk op 05-03-2019 17:56 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

matthewk schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:29:

- Tesla model 3: 1003€ p/m (wtf, aan die prijzen neemt niemand er toch een?). Levertermijn mei 2019
Valt toch wel mee? Is alsnog fors goedkoper dan een goed aangeklede D segment auto. Ik heb m samen met de Polestar 2 op mn shortlist staan iig. Zou op basis van een eerste indicatie van de leasemij mogelijk moeten zijn (3 jr, 50k km, geen laadpaal nodig. M'n huidige auto kost bijna 1200 in de maand in de lease. )

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

matthewk schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:29:

- Kia e-niro Executive line: 868€ p/m, bijtelling 7 tientjes. Levertermijn juli 2019
- Nissan leaf tekna: €811 p/m. Levertermijn 5 maanden (beetje gelijk aan de e-niro)

Die 4% bijtelling is sowieso iets waar ik voor wil gaan, maar het lijkt alsof het toch nog net iets te vroeg is vwb elektrische auto's. De Kia is best een ok auto met veel opties (maar het blijft een kia), het rijbereik van de leaf is het minste en de model 3 is het meest compleet maar ook het duurste. Geen gemakkelijke keuze.
Je vergeet de Ioniq ;) Op de snelweg een gelijke actieradius als de Leaf door de betere stroomlijn en lekker 430km/u laden i.p.v. 240km/u laden en geen #rapidgate.

Met de ioniq kan je ook nog eens 1000km op een dag rijden, iets wat met de leaf onmogelijk is door de lange laadtijden.

https://abetterrouteplanner.com/ laat mooi het verschil zien in reistijden.

Je zou nog even kunnen wachten op de Ioniq Gen2 met 40kWh of de Model 3 SR (verwachte prijs in NL 42-45k)

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 05-03-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

revolution-nl schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:00:
[...]

Je vergeet de Ioniq ;) Op de snelweg een gelijke actieradius als de Leaf door de betere stroomlijn en lekker 430km/u laden i.p.v. 240km/u laden en geen #rapidgate.

Met de ioniq kan je ook nog eens 1000km op een dag rijden, iets wat met de leaf onmogelijk is door de lange laadtijden.

https://abetterrouteplanner.com/ laat mooi het verschil zien in reistijden.

Je zou nog even kunnen wachten op de Ioniq Gen2 met 40kWh of de Model 3 SR (verwachte prijs in NL 42-45k)
Hyundai heeft echt zowat de slechtste interieurafwerking na Dacia(en vind m niet mooi). Ik heb er even ingezeten, net als de kona, maar ik hou te veel van auto's om daar in rond te rijden.

Heb een tijd lang de santa fe gehad en nog voor 80.000 km hoorde je overal gekraak van het interieur. Maar die auto zag er toen tenminste leuk uit :p

[ Voor 8% gewijzigd door matthewk op 05-03-2019 19:11 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

matthewk schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:06:
[...]

Hyundai heeft echt zowat de slechtste interieurafwerking na Dacia(en vind m niet mooi). Ik heb er even ingezeten, net als de kona, maar ik hou te veel van auto's om daar in rond te rijden.
Smaken verschillen ;)

Qua EV is het een onderschatte auto, men kiest vaak voor de slechtere leaf of e-golf omdat men alleen naar de kWh cijfertjes kijkt van de accu, heel apart want niemand kijkt bij de aanschaf van zijn auto naar de inhoud van zijn tank.

Laadsnelheid km/u kijkt ook geen hond naar terwijl dit juist zo van belang is met <60kWh EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik vind mijn 70 liter dieseltank ook wel prettig. Maar bij ICE's is het gewoon niet zo'n issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hierbij dan eindelijk mijn lijstje. Voordeel/nadeel: er zijn niet veel dingen vastgelegd. Mijn Honda Civic Tourer diesel uit 2015 moet er eind augustus uit. Er staat dan zo'n 195k op de teller, dus veel uitloop heb ik niet (max 200k?)

Leasebudget: niet hard vastgesteld, ik moet een offerte inleveren en baas geeft OK (of niet). C-segment moet geen probleem zijn.
Kilometrage per jaar: nu 45000, blijft waarschijnlijk zo
Contractduur: nu 48 mnd, wordt waarschijnlijk iets korter als het benzine/hybride moet zijn.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: niet bekend
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: er moeten meerdere personen meekunnen (in theorie zou een 2-zitter nog mogen)
Specifieke wensen: Een flink lijstje dingen die ik nu heb, wil ik op de volgende auto weer:
  • Cruise control (liefst adaptive met file-assistent),
  • Climate control,
  • Regen- en lichtsensoren,
  • PDC voor en achter (liefst ook camera),
  • DAB+ radio met goede speakers
  • Stoelverwarming voor (geen harde eis, wel lekker)
Daarnaast
  • Automaat
  • Benzine/hybride vanwege milieudoelstellingen bedrijf
  • LED-koplampen zeer gewenst, niet noodzakelijk
  • Max fiscale waarde € 33.000 (netto bijtelling < € 230)
  • Genoeg ruimte voor vrouw + 3-jarige en regelmatig aardig wat zooi
tussentijdse gedachten/lijstjes

Shortlist
  • Toyota Corolla 1.8 Hybrid Business Intro Sedan/TS (17 maart introductiemeeting, hopelijk snel daarna in showroom en te bestellen)
  • Mazda 3 sedan Comfort Bose automaat (komt eind maart in showroom)
  • Honda Civic 1.0 CVT Business (heb ik gereden, nieuwe model van huidige auto maar alleen hatchback ipv station)
Met als outsiders
  • Kia Ceed SW 1.4 DCT7 DynamicPlusLine
  • Kia Niro Hybrid 1.6 GDi DynamicPlusLine
  • Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic (aan de dure kant)
Afvallers:
  • VAG - redelijk ongefundeerd, maar is niet mijn smaak
  • Ford Focus - te duur met de opties die ik wil, geen goed gevoel bij bekijken in showroom
  • Volvo V40 - te klein
  • EV's - geen laadmogelijkheid bij huis, te lange wachttijden (behalve als je in Limburg woont blijkbaar), plannen van ritten te vaak nodig, WAF
  • Kia ProCeed - erg mooie auto, maar alleen als GT-line met harde stoelen (vindt rug van vrouwlief niet leuk) en duurder dan de gewone Ceed SW die ik ook mooi vind.
Overwegingen:
  • Carrosserievorm: ik heb zowel station als hatchback als sedan als SUV/crossover op mijn lijstje. Ik heb in het verleden altijd stations gehad, maar vind een sedan ook erg mooi. Zeker die van de Mazda 3, bij de Corolla moet ik in het echt kijken of ik de sedan of station mooier vind.
  • Hoeveel ruimte heb ik nodig? Meestal zit ik alleen in de auto, maar ik moet een paar keer per maand mijn kofferbak volladen met zooi. Voordeel van een stationwagon is dat dat zonder problemen gaat; bij een hatchback of sedan zou het iets meer puzzelen worden, en moet de bank wat vaker plat. Privé vergelijkbaar: 90% van de tijd zal er geen issue zijn, maar af en toe is zo'n blokkendoos wel erg handig omdat je niet zo hoeft na te denken over wat er mee moet/kan. Met vakantie wordt hij toch vol, en is een dakkofer/karretje een optie.
  • Nieuwe Honda Civic is een nieuwer model dan ik nu heb, maar qua bediening/knoppen/multimedia erg vergelijkbaar. Ga ik daar nog 4 jaar mee rijden? Ik heb hem een paar keer mee gehad als leenauto, en het is wel een erg fijne auto: iets groter dan ik nu heb (op kofferbak na), goede wegligging en toch comfortabel.
  • Ik wil graag rijden in de Toyota Corolla en Mazda 3 voor ik de knoop doorhak, maar heb nog geen idee van levertijden. Als ze niet voor half september leverbaar zijn, wordt het een no-go. Om die reden kan ik waarschijnlijk niet wachten op de Skyactiv-X motor, al is het verleidelijk die gewoon te bestellen vanwege de coole techniek en geringe meerprijs voor meer vermogen.
  • Moet ik de Renault Mégane, Peugeot 308 en Opel Astra nog gaan bekijken?
Ik ben de Autoweek site doorgegaan met de eisen benzine/automaat/max 33k, en zag zo snel geen alternatieven waar ik warm van werd. Weet iemand toch nog een leuk alternatief die ik misschien vergeten ben?
Zoals jullie zien zijn de shortlist auto's allemaal Aziaten. Naast dat de styling me vaak wel aanspreekt, vind ik het ook makkelijk dat er gewoon een paar uitrustingsniveaus zijn en je niet een heel boekwerk moet uitpluizen waardoor een leuk geprijste uitvoering toch nog veel duurder wordt dan het in eerste instantie lijkt. Hierdoor heb ik VAG/MB/BMW en Volvo overgeslagen.

shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Poeh, goede voorbereiding :+ Ik zou eigenlijk niet weten wat nog meer leuke opties zijn.
Mazda 3 staat ook op mijn shortlist, en moet ik ook nog in gaan rijden.
Kia Niro heeft mijn schoonvader, en die rijdt ook prima eigenlijk, voelde wat goedkoop aan in verhouding tot mijn Golf toen, was mijn ervaring.
Honda Civic heb ik nog nooit in gereden, dus kan ik niks over zeggen.
Megane heeft dacht ik geen ACC, 308 ook niet, en bij Opel is de optie _idioot_ duur (1600 euro).
Opel schijnt wel hele goede stoelen te hebben.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Update e-niro:

Heb het laten vastleggen: Indien je zelf de kleur niet kiest, dan is de levertermijn juni-juli en dan krijg je dus gewoon een voorraadwagen die elke garage krijgt. Customize je hem ook maar een teeny-tiny bit dan is de levertermijn oktober. Dit is dus wel degelijk anders dan wat ze eerst zeiden, maar ik vind het nog steeds prima. Draait om de bijtelling te ontlopen, niet om hoe mooi die is. Heb wel aangegeven dat ik deze verkooptactieken niet zo leuk vind.

[ Voor 7% gewijzigd door matthewk op 06-03-2019 09:15 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

FireDrunk schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:56:
...
Megane heeft dacht ik geen ACC, 308 ook niet, en bij Opel is de optie _idioot_ duur (1600 euro).
...
Pack Drive Assist 2 op de Blue Lease Premium heeft ACC.

KLik voor de 308 BL Premium, met nog wat opties, fiscale waarde €32.901,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
gwystyl schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:15:
Hierbij dan eindelijk mijn lijstje. Voordeel/nadeel: er zijn niet veel dingen vastgelegd. Mijn Honda Civic Tourer diesel uit 2015 moet er eind augustus uit. Er staat dan zo'n 195k op de teller, dus veel uitloop heb ik niet (max 200k?)

Leasebudget: niet hard vastgesteld, ik moet een offerte inleveren en baas geeft OK (of niet). C-segment moet geen probleem zijn.
Contractduur: nu 48 mnd, wordt waarschijnlijk iets korter als het benzine/hybride moet zijn.
Overige afhankelijkheden: er moeten meerdere personen meekunnen (in theorie zou een 2-zitter nog mogen)
Specifieke wensen: Een flink lijstje dingen die ik nu heb, wil ik op de volgende auto weer:
  • Climate control,
Daarnaast
  • Automaat

Shortlist
  • Toyota Corolla 1.8 Hybrid Business Intro Sedan/TS (17 maart introductiemeeting, hopelijk snel daarna in showroom en te bestellen)
  • Honda Civic 1.0 CVT Business (heb ik gereden, nieuwe model van huidige auto maar alleen hatchback ipv station)
Met als outsiders
Afvallers:
  • Ford Focus - te duur met de opties die ik wil, geen goed gevoel bij bekijken in showroom
  • Volvo V40 - te klein
  • EV's - geen laadmogelijkheid bij huis, te lange wachttijden (behalve als je in Limburg woont blijkbaar), plannen van ritten te vaak nodig, WAF
  • Kia ProCeed - erg mooie auto, maar alleen als GT-line met harde stoelen (vindt rug van vrouwlief niet leuk) en duurder dan de gewone Ceed SW die ik ook mooi vind.
Overwegingen:
  • Carrosserievorm: ik heb zowel station als hatchback als sedan als SUV/crossover op mijn lijstje. Ik heb in het verleden altijd stations gehad, maar vind een sedan ook erg mooi. Zeker die van de Mazda 3, bij de Corolla moet ik in het echt kijken of ik de sedan of station mooier vind.
  • Hoeveel ruimte heb ik nodig? Meestal zit ik alleen in de auto, maar ik moet een paar keer per maand mijn kofferbak volladen met zooi. Voordeel van een stationwagon is dat dat zonder problemen gaat; bij een hatchback of sedan zou het iets meer puzzelen worden, en moet de bank wat vaker plat. Privé vergelijkbaar: 90% van de tijd zal er geen issue zijn, maar af en toe is zo'n blokkendoos wel erg handig omdat je niet zo hoeft na te denken over wat er mee moet/kan. Met vakantie wordt hij toch vol, en is een dakkofer/karretje een optie.
  • Nieuwe Honda Civic is een nieuwer model dan ik nu heb, maar qua bediening/knoppen/multimedia erg vergelijkbaar. Ga ik daar nog 4 jaar mee rijden? Ik heb hem een paar keer mee gehad als leenauto, en het is wel een erg fijne auto: iets groter dan ik nu heb (op kofferbak na), goede wegligging en toch comfortabel.
  • Ik wil graag rijden in de Toyota Corolla en Mazda 3 voor ik de knoop doorhak, maar heb nog geen idee van levertijden. Als ze niet voor half september leverbaar zijn, wordt het een no-go. Om die reden kan ik waarschijnlijk niet wachten op de Skyactiv-X motor, al is het verleidelijk die gewoon te bestellen vanwege de coole techniek en geringe meerprijs voor meer vermogen.
Ik ben de Autoweek site doorgegaan met de eisen benzine/automaat/max 33k, en zag zo snel geen alternatieven waar ik warm van werd. Weet iemand toch nog een leuk alternatief die ik misschien vergeten ben?
Zoals jullie zien zijn de shortlist auto's allemaal Aziaten. Naast dat de styling me vaak wel aanspreekt, vind ik het ook makkelijk dat er gewoon een paar uitrustingsniveaus zijn en je niet een heel boekwerk moet uitpluizen waardoor een leuk geprijste uitvoering toch nog veel duurder wordt dan het in eerste instantie lijkt. Hierdoor heb ik VAG/MB/BMW en Volvo overgeslagen.

shoot!
Nog een outsiders: Subaru Impreza Luxury?
Is 33,496 eur en mega compleet. https://static.subaru.nl/...2019/19MY_IMP_spec_NL.pdf
Als ik zo zie dan zelf een stapje lager ook nog behoorlijk compleet.

Nog een, Lexus CT200h? Is wel wat gedateerd maar ik vind het nog steeds leuk eigl - en wat mooier afgewerkt.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
gwystyl schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:15:

• Climate control,
Daarnaast
  • Automaat

Shortlist
Met als outsiders
Afvallers:
  • Volvo V40 - te klein
Overwegingen:

shoot!
Zelf vanwege (ook met name de bijtelling) gekozen voor een Renault Megane estate Bose uitvoering. Ik had eerst een Ford Focus wagon st-line en VW-T-Roc op het oog, maar met de opties die ik zocht kwam de fiscale waarde toch wel erg ruim boven de 30k. De Megane in de Bose uitvoering zit onder de 29k, wat mij dus heeft doen besluiten om voor de fransman te gaan :)
Pagina: 1 ... 61 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.