Allemaal leuk en aardig dat de Ioniq sneller kan laden, maar zolang de meeste snelladers maar 50 kW zijn heb je daar op dit moment dus niks aan. Kan je nog steeds beter een grotere accu hebben zoals de Kona of e-Niro. Alleen Tesla heeft op dit moment een fatsoenlijke dekking van 100 kW+ laders.revolution-nl schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:00:
[...]
Je vergeet de IoniqOp de snelweg een gelijke actieradius als de Leaf door de betere stroomlijn en lekker 430km/u laden i.p.v. 240km/u laden en geen #rapidgate.
Met de ioniq kan je ook nog eens 1000km op een dag rijden, iets wat met de leaf onmogelijk is door de lange laadtijden.
https://abetterrouteplanner.com/ laat mooi het verschil zien in reistijden.
Je zou nog even kunnen wachten op de Ioniq Gen2 met 40kWh of de Model 3 SR (verwachte prijs in NL 42-45k)
Ah good to know, dat is nieuw voor mij.Equator schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:21:
[...]
Pack Drive Assist 2 op de Blue Lease Premium heeft ACC.
KLik voor de 308 BL Premium, met nog wat opties, fiscale waarde €32.901,-
Even niets...
Haha ja, autonieuws volgen is een beetje hobby, en een groot deel van de pret is de voorpret door uitpluizen welke opties waarop zitten, reviews kijken, bedenken wat ik nu heb en weer zou willen of wel kan missen etc.FireDrunk schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:56:
Poeh, goede voorbereidingIk zou eigenlijk niet weten wat nog meer leuke opties zijn.
Mazda 3 staat ook op mijn shortlist, en moet ik ook nog in gaan rijden.
Kia Niro heeft mijn schoonvader, en die rijdt ook prima eigenlijk, voelde wat goedkoop aan in verhouding tot mijn Golf toen, was mijn ervaring.
Honda Civic heb ik nog nooit in gereden, dus kan ik niks over zeggen.
Megane heeft dacht ik geen ACC, 308 ook niet, en bij Opel is de optie _idioot_ duur (1600 euro).
Opel schijnt wel hele goede stoelen te hebben.
Leuke samenstelling. Ik heb bij het uitzoeken van de Civic ook in de 308 van toen gezeten, maar ik paste niet goed in de (sport/premium?)stoelen van de 308 SW BL Premium. Zo samengesteld voldoet hij op papier wel aan al mijn wensen, dus misschien toch eens kijken.Equator schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:21:
[...]
Ik hou van outsiders, maar ik verwacht dat ik de Impreza er niet door ga krijgen voornamelijk door het verbruik.gergs schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:43:
[...]
Nog een outsiders: Subaru Impreza Luxury?
Is 33,496 eur en mega compleet. https://static.subaru.nl/...2019/19MY_IMP_spec_NL.pdf
Als ik zo zie dan zelf een stapje lager ook nog behoorlijk compleet.
Is inderdaad redelijk gedateerd maar wel mooi. Ik vrees alleen dat de bagageruimte daarin net als bij de Volvo V40 erg beperkt is.Nog een, Lexus CT200h? Is wel wat gedateerd maar ik vind het nog steeds leuk eigl - en wat mooier afgewerkt.
Van buiten wel netjes, maar ik ben niet zo'n fan van dat vingerafdrukgevoelige scherm. Ik heb er echter nog niet in gezeten, dus misschien toch eens kijken. Ik dacht dat ik een Mégane bij elkaar had geklikt die een stuk duurder was. Bij 29k zit er nog wat ruimte voor gadgets (euh nuttige veiligheidsoptiesNL_Scratch schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:49:
[...]
Zelf vanwege (ook met name de bijtelling) gekozen voor een Renault Megane estate Bose uitvoering. Ik had eerst een Ford Focus wagon st-line en VW-T-Roc op het oog, maar met de opties die ik zocht kwam de fiscale waarde toch wel erg ruim boven de 30k. De Megane in de Bose uitvoering zit onder de 29k, wat mij dus heeft doen besluiten om voor de fransman te gaan

Ik heb het kleinere scherm en was behoorlijk huiverig over de snelheid van het R-Link systeem. Echter is dit mij toch best wel mee-gevallen en werkt het eigenlijk wel prima. Tevens kun je veel functies (geluid + switchen van input) prima via het pookje achter het stuur gebruiken. Geluid van het Bose systeem geeft mij geen WOW factor, maar klinkt doorgaans gewoon primaVan buiten wel netjes, maar ik ben niet zo'n fan van dat vingerafdrukgevoelige scherm. Ik heb er echter nog niet in gezeten, dus misschien toch eens kijken. Ik dacht dat ik een Mégane bij elkaar had geklikt die een stuk duurder was. Bij 29k zit er nog wat ruimte voor gadgets (euh nuttige veiligheidsopties)....
Ja de impreza is niet zuinig nee....gwystyl schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:08:
[...]
Ik hou van outsiders, maar ik verwacht dat ik de Impreza er niet door ga krijgen voornamelijk door het verbruik.
[...]
Is inderdaad redelijk gedateerd maar wel mooi. Ik vrees alleen dat de bagageruimte daarin net als bij de Volvo V40 erg beperkt is.
De CT is wel ruimer dan V40 hoor, zeker qua achterbak.
Qua liter al wat meer en de vorm maakt ie bruikbaarder dan die van V40.
Life is too short to drive boring cars
Voor welke Opel? Bij de Astra staat ACC voor €849 in de prijslijst, wel alleen mogelijk i.c.m. Innovation of Business Executive uitvoering en de 1.4 benzine of 1.6 136pk diesel.FireDrunk schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 08:56:
Poeh, goede voorbereidingIk zou eigenlijk niet weten wat nog meer leuke opties zijn.
Mazda 3 staat ook op mijn shortlist, en moet ik ook nog in gaan rijden.
Kia Niro heeft mijn schoonvader, en die rijdt ook prima eigenlijk, voelde wat goedkoop aan in verhouding tot mijn Golf toen, was mijn ervaring.
Honda Civic heb ik nog nooit in gereden, dus kan ik niks over zeggen.
Megane heeft dacht ik geen ACC, 308 ook niet, en bij Opel is de optie _idioot_ duur (1600 euro).
Opel schijnt wel hele goede stoelen te hebben.
999 op de Insignia (sports tourer, 1.5 benzine), maar daar krijg je dan wel collision detection / braking en lane keep assist bij
[ Voor 12% gewijzigd door ralpje op 06-03-2019 13:21 ]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Excuus, 999 idd. Ik kijk ook altijd bij de Insignia.
Even niets...
@gwystyl had het over de Astra, dus lijkt me handiger om bij die prijslijst te kijken, en die zegt €849FireDrunk schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 16:11:
Excuus, 999 idd. Ik kijk ook altijd bij de Insignia.
Om nog een update over mijn eigen keuze te geven: ik ben er nog niet over uit of het de Mazda CX-5 of de Opel Grandland X wordt.. Vanavond maar eens een lijstje maken wat precies de verschillen tussen de twee zijn in de gekozen uitrustingen

[ Voor 31% gewijzigd door Tankiej op 06-03-2019 18:30 ]
Ik heb inmiddels een soort van offerte liggen voor de Opel Insignia Sports Tourer, met een 1.5 165PK benzine automaat.
In Business Executive uitvoering, kleur darkmoon blue en met de 'gewone' stoffen bekleding.
Als opties dan het winterpakket (stoelverwarming, verwarmde voorruit), executive + pakket (o.a. keyless entry + start, uitbreiding op het navi systeem, AGR stoelen) park & go pakket (park pilot voor & achter, camera, elektrische buitenspiegels), Intellilux LED verlichting, ACC (incl lane assist), elektrische achterklep en head-up display. Oh, en het panoramadak
Als accessoire Buiten de bijtelling nog een afneembare trekhaak.
Alles bij elkaar een ongelooflijk dikke auto met iets teveel opties. Nu me alleen nog even over de geestelijke drempel van de bijtelling zetten en dan maar akkoord geven
In Business Executive uitvoering, kleur darkmoon blue en met de 'gewone' stoffen bekleding.
Als opties dan het winterpakket (stoelverwarming, verwarmde voorruit), executive + pakket (o.a. keyless entry + start, uitbreiding op het navi systeem, AGR stoelen) park & go pakket (park pilot voor & achter, camera, elektrische buitenspiegels), Intellilux LED verlichting, ACC (incl lane assist), elektrische achterklep en head-up display. Oh, en het panoramadak
Alles bij elkaar een ongelooflijk dikke auto met iets teveel opties. Nu me alleen nog even over de geestelijke drempel van de bijtelling zetten en dan maar akkoord geven
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Van die twee zou ik liever de CX-5 hebben, maar ik verwacht dat die wat duurder uitkomt dan de Opel, al kan dat meevallen als je de Grandland X met dezelfde opties wil hebben als de Mazda.Tankiej schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:28:
[...]
@gwystyl had het over de Astra, dus lijkt me handiger om bij die prijslijst te kijken, en die zegt €849
Om nog een update over mijn eigen keuze te geven: ik ben er nog niet over uit of het de Mazda CX-5 of de Opel Grandland X wordt.. Vanavond maar eens een lijstje maken wat precies de verschillen tussen de twee zijn in de gekozen uitrustingen
CX-5 is inderdaad iets duurder, +/- €20 netto per maand. Maar valt nog wel binnen het budget dat ik mezelf gesteld heb (op maandelijkse netto kosten). Het verschil is in ieder geval klein genoeg dat ik daar de keuze niet op kan makengwystyl schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:43:
[...]
Van die twee zou ik liever de CX-5 hebben, maar ik verwacht dat die wat duurder uitkomt dan de Opel, al kan dat meevallen als je de Grandland X met dezelfde opties wil hebben als de Mazda.
Belangrijkste verschillen, in de uitrustingen die ik nu gekozen heb, zijn:
Grandland X heeft adaptive cruise control, CX-5 'normale' cruise control
Grandland X heeft stoffen bekleding, CX-5 heeft lederen bekleding
Grandland X staat op 18" velgen, CX-5 17"
Grandland X heeft een elektrisch bedienbare achterklep (ga ik niet missen, maar het is wel een verschil)
CX-5 heeft verwarmde voorstoelen en stuurwiel
Grandland X past eventueel nog een (afneembare) trekhaak binnen het budget (in de afgelopen 6 jaar 2x een trekhaak nodig gehad, dus niet erg belangrijk)
Daarnaast zijn er nog de 'smaakverschillen': ik vind de CX-5 comfortabeler rijden. Het is stiller in de auto, gaat allemaal wat soepeler lijkt het. De CX-5 heeft dan ook een 2 liter viercilinder met 165pk en de Grandland X een 1.2 driecilinder met 130pk, dat maakt ook wel wat verschil natuurlijk.
En eigenlijk vind ik de CX-5 mooier..
Eigenlijk het punt qua opties waar ik op blijf hangen is de adaptive cruise control. Ik rijd nu sinds oktober in een auto die dat heeft (Golf 7), maar dat is een handgeschakelde auto en eigenlijk geeft het adaptive deel meer ergernis dan gemak. Ik heb het idee dat dat met een automaat in ieder geval minder ergernis is. Maar of ik het echt ga missen als ik voor de CX-5 ga, daar twijfel ik over.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik het niet ga missen, ik neig ook wel erg naar de CX-5.
Verwijderd
Ik heb ook stukje gereden in beiden en die Mazda is voor mij de 'betere' auto. Het rijdt lekker - een stuk vlotter dan die Opel iig, hij is goed uitgerust en ik prefereer stoelverwarming 100% boven ACC (inderdaad meer een ergernis).Tankiej schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:39:
[...]
CX-5 is inderdaad iets duurder, +/- €20 netto per maand. Maar valt nog wel binnen het budget dat ik mezelf gesteld heb (op maandelijkse netto kosten). Het verschil is in ieder geval klein genoeg dat ik daar de keuze niet op kan maken
Belangrijkste verschillen, in de uitrustingen die ik nu gekozen heb, zijn:
Grandland X heeft adaptive cruise control, CX-5 'normale' cruise control
Grandland X heeft stoffen bekleding, CX-5 heeft lederen bekleding
Grandland X staat op 18" velgen, CX-5 17"
Grandland X heeft een elektrisch bedienbare achterklep (ga ik niet missen, maar het is wel een verschil)
CX-5 heeft verwarmde voorstoelen en stuurwiel
Grandland X past eventueel nog een (afneembare) trekhaak binnen het budget (in de afgelopen 6 jaar 2x een trekhaak nodig gehad, dus niet erg belangrijk)
Daarnaast zijn er nog de 'smaakverschillen': ik vind de CX-5 comfortabeler rijden. Het is stiller in de auto, gaat allemaal wat soepeler lijkt het. De CX-5 heeft dan ook een 2 liter viercilinder met 165pk en de Grandland X een 1.2 driecilinder met 130pk, dat maakt ook wel wat verschil natuurlijk.
En eigenlijk vind ik de CX-5 mooier..
Eigenlijk het punt qua opties waar ik op blijf hangen is de adaptive cruise control. Ik rijd nu sinds oktober in een auto die dat heeft (Golf 7), maar dat is een handgeschakelde auto en eigenlijk geeft het adaptive deel meer ergernis dan gemak. Ik heb het idee dat dat met een automaat in ieder geval minder ergernis is. Maar of ik het echt ga missen als ik voor de CX-5 ga, daar twijfel ik over.
Ik denk eerlijk gezegd dat ik het niet ga missen, ik neig ook wel erg naar de CX-5.
Stoelverwarming heb ik nu ook, maar heb ik het misschien maar één of twee keer aan gehad. Daar kan ik ook best zonder. Sommige passagiers waarderen het wel heel erg, maar voor hen kies ik geen auto natuurlijkVerwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:20:
[...]
Ik heb ook stukje gereden in beiden en die Mazda is voor mij de 'betere' auto. Het rijdt lekker - een stuk vlotter dan die Opel iig, hij is goed uitgerust en ik prefereer stoelverwarming 100% boven ACC (inderdaad meer een ergernis).
Ik ga vanmiddag nog eens bij de CX-5 kijken, en als de demo vrij is ook nog een rondje rijden. Daarna wordt het maar tijd om een beslissing te maken!
Ik heb altijd de stoelverwarming aan
Ik wil niet meer anders. Alleen in de zomer gaat 'ie uit
Even niets...
De Megane ook iig. Denk niet dat het op elke uitvoering leverbaar is maar toch.Equator schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:21:
[...]
Ik loop blijkbaar ver achter qua info. Megane heeft het voor 695 euro inderdaad.
Dat maakt het aantal opties weer breder voor mij... Dammit, al die keuzes
Dat maakt het aantal opties weer breder voor mij... Dammit, al die keuzes
Even niets...
Zo de keuze is gemaakt de opvolger van mijn huidige Skoda Octavia zal een Skoda Kodiaq worden.
Uitvoering Business met Comfort en Functie pack met wat accessoires om op te leuke zoals zwarte grill, zwarte emblemen, sport pedalen en sierstuk diffuserlook.
Nog meer mensen die aan het rondkijken zijn naar een Kodiaq?
Uitvoering Business met Comfort en Functie pack met wat accessoires om op te leuke zoals zwarte grill, zwarte emblemen, sport pedalen en sierstuk diffuserlook.
Jep, op wat voor leasebedrag ben jij uiteindelijk uitgekomen? Of wat was je budget?Nohead schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:28:
Zo de keuze is gemaakt de opvolger van mijn huidige Skoda Octavia zal een Skoda Kodiaq worden.
Alleen ik twijfel nog.
Het wordt of een dik uitgeruste Karoq of een iets minder dik uitgeruste Kodiaq.
Computer says no
€847 ex brandstof op basis van 40k/3jaarMeekoh schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:52:
[...]
Jep, op wat voor leasebedrag ben jij uiteindelijk uitgekomen? Of wat was je budget?
Alleen ik twijfel nog.
Het wordt of een dik uitgeruste Karoq of een iets minder dik uitgeruste Kodiaq.
Brandstof toeslag is iets van €280
Wat is je leasebudget? Ik vind de Kodiaq Business standaard al redelijk aardig uitgerust. Krijg je wel echt een stuk ruimere auto voor terug dan een Karoq.
[ Voor 16% gewijzigd door Nohead op 08-03-2019 13:56 ]
Bij ons moet de auto worden aangevraagd met 30k/5jaar.Nohead schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:55:
[...]
€847 ex brandstof op basis van 40k/3jaar
Brandstof toeslag is iets van €280
Wat is je leasebudget? Ik vind de Kodiaq Business standaard al redelijk aardig uitgerust. Krijg je wel echt een stuk ruimere auto voor terug dan een Karoq.
Leasebudget ligt rond de 600 ex brandstof. Als ik jou setup bij Leasplan in elkaar klik dan kom ik met mijn looptijd/km op +-650. Nu is het wel zo dat bij ons de ervaring is dat de uiteindelijke prijs vaak wel 50 euro kan schelen(lager) bij het opvragen van een offerte vs schatting op de website.
Zou opzich moeten passen dus of met hooguit een kleine eigen bijdrage.
Computer says no
Nou ik denk van niet... Je vergeet denk ik de verzekering, winterbanden, tankpas e.d.Meekoh schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:03:
[...]
Bij ons moet de auto worden aangevraagd met 30k/5jaar.
Leasebudget ligt rond de 600 ex brandstof. Als ik jou setup bij Leasplan in elkaar klik dan kom ik met mijn looptijd/km op +-650. Nu is het wel zo dat bij ons de ervaring is dat de uiteindelijke prijs vaak wel 50 euro kan schelen(lager) bij het opvragen van een offerte vs schatting op de website.
Zou opzich moeten passen dus of met hooguit een kleine eigen bijdrage.
Vaak wat men bedoelt met norm van "600 ex brandstof" is wel de leaseprijzen PLUS de bovengenoemde zaken (verzekering, winterbanden, tankpas, vervangendvervoer, e.d.), ex brandstof component. Als ik die dan in de leaseplan meeneem dan kom je op 696eur.
Daarom wordt het leaseplan ook nietgergs schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:08:
[...]
Nou ik denk van niet... Je vergeet denk ik de verzekering, winterbanden, tankpas e.d.
Vaak wat men bedoelt met norm van "600 ex brandstof" is wel de leaseprijzen PLUS de bovengenoemde zaken (verzekering, winterbanden, tankpas, vervangendvervoer, e.d.), ex brandstof component. Als ik die dan in de leaseplan meeneem dan kom je op 696eur.
Computer says no
Ik ben eruit, het wordt een Mazda CX-5 Business Comfort, benzine automaat (165pk), kleur Soul Red Crystal 
Heb nog gevraagd hoeveel het qua leaseprijs wordt als er een trekhaak bij komt, eens zien of dat nog interessant is.
En dan maar wachten tot ie er is. Levertijd was niet heel lang gaf de verkoper bij Mazda aan, hij had het over 7-8 weken. Zou mooi zijn als dat zo is, maar dat is even afwachten tot ie echt bestelt is.
Heb nog gevraagd hoeveel het qua leaseprijs wordt als er een trekhaak bij komt, eens zien of dat nog interessant is.
En dan maar wachten tot ie er is. Levertijd was niet heel lang gaf de verkoper bij Mazda aan, hij had het over 7-8 weken. Zou mooi zijn als dat zo is, maar dat is even afwachten tot ie echt bestelt is.
Die betaal je vaak zelf volledig af in de lease termijn. Reken op 6 a 700 euro / aantal maanden...Tankiej schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:37:
Ik ben eruit, het wordt een Mazda CX-5 Business Comfort, benzine automaat (165pk), kleur Soul Red Crystal
emm okay.. maar goed, whatever floats your boatMeekoh schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:33:
[...]
Daarom wordt het leaseplan ook nietheb niet alle accessoires/opties erbij zitten die @Nohead heeft gekozen. Ik kijk slechts bij hun ter indicatie. Dit is niet de eerste leasebak die ik uitzoek
Meekoh schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:03:
[...]
Als ik jou setup bij Leasplan in elkaar klik dan kom ik met mijn looptijd/km op +-650.
[ Voor 4% gewijzigd door SirLct op 10-03-2019 20:43 ]
Denk het eigenlijk ook ja, maar we gaan het zienMikeyMan schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:58:
[...]
Die betaal je vaak zelf volledig af in de lease termijn. Reken op 6 a 700 euro / aantal maanden...
Iemand enig idee welke kleur ceed in dit artikel wordt gereden?
https://www.autowereld.co...-sw-is-beter-dan-een-golf
Ben in de race voor een nieuwe leaseauto. Ben er ongeveer van overtuigd dat het een ceed wordt maar ben nog aan het twijfelen over carrosserievorm. Vind dat blauw wel een mooie kleur.
Ben in de race voor een nieuwe leaseauto. Ben er ongeveer van overtuigd dat het een ceed wordt maar ben nog aan het twijfelen over carrosserievorm. Vind dat blauw wel een mooie kleur.
Als ik de brochure bekijk dan lijkt me dat dat de kleur Blue Flame is. De andere blauw, Cosmo Blue, is veel donkerder. Maar ik zou even naar een Kia dealer gaan en daar vragen of je de voorbeeldkleuren mag zien, dan weet je snel genoeg welke kleur het islauranvh schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:16:
Zoals hierboven al wordt genoemd inderdaad Blue Flame. Folder is o.a. hier te downloaden.lauranvh schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:16:
Ik probeer over twee weken zowel de Ceed SW als Niro te rijden. Ik ben benieuwd vanaf wanneer de Niro facelift te bestellen is. Als ik de plaatjes/filmpjes van Geneve bekijk lijkt dat er wel mooi uit te gaan zien. Buitenkant net wat flitsender, maar vooral binnenin nog wat moderner.
[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 11-03-2019 08:57 ]
Niro is qua lease wel interessant, deze facelift zal wel iets duurder worden.gwystyl schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:54:
[...]
Zoals hierboven al wordt genoemd inderdaad Blue Flame. Folder is o.a. hier te downloaden.
Ik probeer over twee weken zowel de Ceed SW als Niro te rijden. Ik ben benieuwd vanaf wanneer de Niro facelift te bestellen is. Als ik de plaatjes/filmpjes van Geneve bekijk lijkt dat er wel mooi uit te gaan zien. Buitenkant net wat flitsender, maar vooral binnenin nog wat moderner.
Maar hopelijk is hij er tegen eind van dit jaar, dat ik in elk geval kan proefrijden.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik hoop iets eerder. In het filmpje dat ik linkte werd gezegd Q3. Dat is vanaf juli, en mijn auto moet er eind augustus uit. Als het dus vanaf begin Q3 is hoop ik dat ik een facelift krijg als ik de Niro bestel.Quad schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:12:
[...]
Niro is qua lease wel interessant, deze facelift zal wel iets duurder worden.
Maar hopelijk is hij er tegen eind van dit jaar, dat ik in elk geval kan proefrijden.
Toen ik mijn huidige auto ging uitzoeken zat er voor de Toyota Auris een facelift aan te komen. Als ik zou bestellen zou ik die krijgen, al was hij nog niet in de showroom.
Ah bij de facelift hebben ze het 'stomme' handrem/voetrem vervangen door een elektrische handremgwystyl schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:54:
[...]
Zoals hierboven al wordt genoemd inderdaad Blue Flame. Folder is o.a. hier te downloaden.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ik zag vanochtend op de A28 'mijn' toekomstige Ceed SW voorbij flitsen (tegengestelde rijrichting), ook in de kleur die ik besteld heb, Flame Blue.
Wachten duurt lang
Wachten duurt lang
Heb zelf een Polo Highline besteld in Januari, verwachtte levertijd is week 30 ~juli 2019.JayRune schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:07:
Met veel enthousiasme een VW T-Roc 1.5 TS Sport besteld op 14-09. De verwachte levertijd was eind januari inmiddels een bericht gekregen dat dit begin juni 2019 wordt. Wat een bizar lange levertijd!
Hoeveel levertijd heb je op de Ceed SW?Lensent schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:32:
Ik zag vanochtend op de A28 'mijn' toekomstige Ceed SW voorbij flitsen (tegengestelde rijrichting), ook in de kleur die ik besteld heb, Flame Blue.
Wachten duurt lang
Heb je de 1,4 of 1,0 motor?
Ik kreeg vanuit de dealer de indicatie van 4 maanden voor de Ceed HB 1,4 automaat DynamicPlusLine
Ga deze waarschijnlijk binnenkort bestellen
[ Voor 4% gewijzigd door lauranvh op 11-03-2019 18:05 ]
Mededeling:
Na bijna 4 jaar, is het voor mij tijd om bijna afscheid te nemen van de Golf GTE.
Hij is trouw geweest en ik neem met een beetje pijn in mijn hart afscheid van hem binnenkort (augustus).
Pluspunten:
Ergonomisch top, echt waar, alles zit op de juiste plek, en alles werkt zoals je het verwacht, zelfs iets daarboven, geen missers kunnen vinden.
Snel, wegligging, stuurgedrag, alles klopte (behalve de minpunten hieronder).
Minpunten:
-De lage instap, en voor langere ritten de "zit", gaan toch irriteren (ik heb geen last van mijn rug, maar vond het op een bepaald moment moeilijk om met mijn armen een juiste positie te vinden).
-Tevens houdt de ruimte niet over, zowel bij de achterbank (kids worden wat groter) plus aan de zut die ik tegenwoordig regelmatig wil meenemen.
- Het principe van zuinigheid is ook matig uitgewerkt, ik bedoel hiermee de kilo's. Golfje had wat last van gewicht op de achteras, en kon niet goed overweg met het vermogen op de vooras (want PHEV). Ik stekker matig, maar toch ik heb een sterk vermoeden dat een lichtere (lees non PHEV) met alleen de 1.4 Turbo motor veel zuiniger was geweest. De actieradius van 50km full electric is een sprookje wat door elfen bij maanlicht is gesmeden, sorry geschreven
. De helft is gemiddeld gezien een meer realistisch verbruik full electric.
-Ondanks dat VAG alles goed voor elkaar heeft, mag het wel wat spannender
Specs Nieuwe Auto
Ik wilde dus een grotere auto, met een hogere zit, meer ruimte en iets bijzonders. Volledig elektrisch gaat het niet worden, ik rij vaak in het buitenland, waar laad mogelijkheden ernstig beperkt zijn, tevens heb ik er de tijd ook niet voor om te wachten tijdens een rit naar huis / klant om op te laden (Dit is mijn keuze, en ik wil hier ook geen verder discussies mee starten).
Dus de bijtelling gaat pijn doen, but it is what it is.
Maximale fiscale prijs rond de €50K (ish), Benzine, 35K km per jaar (5 jaar), automaat (fatsoenlijke), hoge instap/zit, leer, en minimaal aankleding wat de golf ook had (alles zo'n beetje).
De Keuze:
Jeep Compass 1.4 Multiair Limited (170 PK), alles er op en eraan (alle packs), in granite grey, automaat (geen zonnedak helaas). Vanaf augustus, als "El Presidente"deze week de papieren tekent.

Ik ben er (bijna) blij mee
Na bijna 4 jaar, is het voor mij tijd om bijna afscheid te nemen van de Golf GTE.
Hij is trouw geweest en ik neem met een beetje pijn in mijn hart afscheid van hem binnenkort (augustus).
Pluspunten:
Ergonomisch top, echt waar, alles zit op de juiste plek, en alles werkt zoals je het verwacht, zelfs iets daarboven, geen missers kunnen vinden.
Minpunten:
-De lage instap, en voor langere ritten de "zit", gaan toch irriteren (ik heb geen last van mijn rug, maar vond het op een bepaald moment moeilijk om met mijn armen een juiste positie te vinden).
-Tevens houdt de ruimte niet over, zowel bij de achterbank (kids worden wat groter) plus aan de zut die ik tegenwoordig regelmatig wil meenemen.
- Het principe van zuinigheid is ook matig uitgewerkt, ik bedoel hiermee de kilo's. Golfje had wat last van gewicht op de achteras, en kon niet goed overweg met het vermogen op de vooras (want PHEV). Ik stekker matig, maar toch ik heb een sterk vermoeden dat een lichtere (lees non PHEV) met alleen de 1.4 Turbo motor veel zuiniger was geweest. De actieradius van 50km full electric is een sprookje wat door elfen bij maanlicht is gesmeden, sorry geschreven
-Ondanks dat VAG alles goed voor elkaar heeft, mag het wel wat spannender

Specs Nieuwe Auto
Ik wilde dus een grotere auto, met een hogere zit, meer ruimte en iets bijzonders. Volledig elektrisch gaat het niet worden, ik rij vaak in het buitenland, waar laad mogelijkheden ernstig beperkt zijn, tevens heb ik er de tijd ook niet voor om te wachten tijdens een rit naar huis / klant om op te laden (Dit is mijn keuze, en ik wil hier ook geen verder discussies mee starten).

Maximale fiscale prijs rond de €50K (ish), Benzine, 35K km per jaar (5 jaar), automaat (fatsoenlijke), hoge instap/zit, leer, en minimaal aankleding wat de golf ook had (alles zo'n beetje).
De Keuze:
Jeep Compass 1.4 Multiair Limited (170 PK), alles er op en eraan (alle packs), in granite grey, automaat (geen zonnedak helaas). Vanaf augustus, als "El Presidente"deze week de papieren tekent.

I have no special talent. I am only passionately curious.
Verwijderd
Nogmaals bedankt voor deze tip. Bedrijf is (na wat onderhandelen over het budget) akkoord met een nieuwe (maar wel voorraad) Audi A5 Sportsback S-Line op 19' lichtmetaal. Ik kan niet wachten tot ik hem hebThe Eagle schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:52:
[...]
Als het eigen aanschaf is, kijk of je ergens een voorraadmodel kunt vinden (al dan niet tweedehands). Zwager zat in het zelfde schuitje, rijdt nu een herwaardeerde A5 blackline full options ex demo.
Waar heb je de 1.4 automaat dynamicplusline kunnen vinden om te leasen als ik vragen mag? Ik kan alleen de handgeschakelde vinden.lauranvh schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:05:
[...]
Hoeveel levertijd heb je op de Ceed SW?
Ik kreeg vanuit de dealer de indicatie van 4 maanden voor de Ceed HB 1,4 automaat DynamicPlusLine
Ceed SW GT Line 1.4 in het blauw dus, verwachtte levertijd ergens in mei.lauranvh schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:05:
[...]
Hoeveel levertijd heb je op de Ceed SW?
Idd 4 maanden geleden besteld.
Automaat is alleen op de 1400 te leveren volgens mij.mprkooij schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 01:49:
[...]
Waar heb je de 1.4 automaat dynamicplusline kunnen vinden om te leasen als ik vragen mag? Ik kan alleen de handgeschakelde vinden.
Ik ga vanuit mijn werkgever leasen dus geen private lease
Wat een ellende. Ik mocht gisteren eindelijk mijn nieuw A-klasse ophalen bij de dealert..... heeft de beste man een hatchback besteld ipv een sedan.Vayne schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:09:
[...]
Zojuist te horen gekregen dat de auto in Nederland is aangekomen! Volgende week vrijdag of anders de maandag erna wordt 'ie gebracht![]()
![]()

In de tussentijd heb ik een A200 meegekregen (voor 3 dagen) en mocht iemand twijfelen over deze auto; maak alsjeblieft een proefrit. Als voorloopauto heb ik een Seat Leon ST FR welke op zich al prima rijdt, maar deze A klasse is wat mij betreft echt wel van een ander niveau. Het infotainmentsystem is ook echt een verademing ten opzichte van die Seat meuk
Whoa, en niemand had dat in het proces afgevangen dusVayne schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:34:
[...]
Wat een ellende. Ik mocht gisteren eindelijk mijn nieuw A-klasse ophalen bij de dealert..... heeft de beste man een hatchback besteld ipv een sedan.:'
Sometimes you need to plan for coincidence
Gefeliciteerd! Ik had deze ook op het oog want vrouw wilt hoge auto. Proefgereden en vond het een prima auto. Ik ben alleen vrij kort en dus niet echt lekker kunnen zitten.. Voor de rest echt compleet idd!ricardo246 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:01:
Mededeling:
Pluspunten:
Minpunten:
- Het principe van zuinigheid is ook matig uitgewerkt, ik bedoel hiermee de kilo's. Golfje had wat last van gewicht op de achteras, en kon niet goed overweg met het vermogen op de vooras (want PHEV). Ik stekker matig, maar toch ik heb een sterk vermoeden dat een lichtere (lees non PHEV) met alleen de 1.4 Turbo motor veel zuiniger was geweest. De actieradius van 50km full electric is een sprookje wat door elfen bij maanlicht is gesmeden, sorry geschreven. De helft is gemiddeld gezien een meer realistisch verbruik full electric.
-Ondanks dat VAG alles goed voor elkaar heeft, mag het wel wat spannender![]()
Specs Nieuwe Auto
De Keuze:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dat is toch de auto met een 2 liter motor, zonder turbo? Hoe vond je dat rijden? Mis je die turbo, of valt dat totaal niet op? En heb je de versie met automaat of handbak geredenTankiej schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:39:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Widow op 12-03-2019 09:23 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Klopt! Ik ben geen expert, maar ik heb tijdens de proefrit in ieder geval geen enkel moment gehad dat ik iets mis. De CX-5 rijdt heerlijk comfortabel en heeft genoeg vermogen om een beetje vlot door te rijden als je dat wilt.Widow schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:21:
[...]
Dat is toch de auto met een 2 liter motor, zonder turbo? Hoe vond je dat rijden? Mis je die turbo, of valt dat totaal niet op? En heb je de versie met automaat of handbak gereden
Sowieso is het een aardig verschil met wat ik nu rijd, een Golf 1.0 TSI (driecilinder turbo), en ook met de auto die ik kort daarvoor heb proefgereden, namelijk de Grandland X met 1.2 (ook een driecilinder turbo). De Mazda is veel stiller, lijkt allemaal net wat soepeler te gaan.
Ik heb in de automaat gereden
Ah vandaar. Ik heb hem toch nog kunnen vinden bij Arval Private Lease. Dan gaat het om de Kia Ceed Sportswagon 5-deurs / 1.4T-GDi 140PK DCT7 Automaat DynamicPlusLine.lauranvh schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:23:
[...]
Automaat is alleen op de 1400 te leveren volgens mij.
Ik ga vanuit mijn werkgever leasen dus geen private lease
Zit alleen nog tussen de verschillende kleuren te twijfelen. Levertijd binnen 16 weken.
24 maanden, 15.000km €450,- p.m.
Zojuist kreeg ik een mailtje van Skoda over de Scala. Rijklaar prijs vanaf 21.990. Niet veel imho.
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Sport Business met full options, gaat over de 37k.mobstaa schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:07:
Zojuist kreeg ik een mailtje van Skoda over de Scala. Rijklaar prijs vanaf 21.990. Niet veel imho.

Gisteren als leen auto een Skoda Octavia Sport Business meegehad, automaat met ACC oa, werkt heerlijk.
Gaat wel op mijn wensenlijst, automaat met ACC.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Leon vs A is ook wel iets andere prijsklasseVayne schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:34:
[...]
Wat een ellende. Ik mocht gisteren eindelijk mijn nieuw A-klasse ophalen bij de dealert..... heeft de beste man een hatchback besteld ipv een sedan.![]()
Nu moet er dus een nieuwe besteld worden, dat gaat enorm veel pijn doen wat betreft levertijd vrees ik....
In de tussentijd heb ik een A200 meegekregen (voor 3 dagen) en mocht iemand twijfelen over deze auto; maak alsjeblieft een proefrit. Als voorloopauto heb ik een Seat Leon ST FR welke op zich al prima rijdt, maar deze A klasse is wat mij betreft echt wel van een ander niveau. Het infotainmentsystem is ook echt een verademing ten opzichte van die Seat meuk
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Volgens mij klopt die configurator nog niet. Als je Navigatie pakket van 1190 euro pakt heb je nog steeds een optie voor Virtual Cockpit die je kunt kiezen van 490 euro. Hetzelfde geld voor het Panoramadak van 790 euro die al in het Emotion pakket zit van 1490 euro.Quad schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 18:30:
[...]
Sport Business met full options, gaat over de 37k.
Gisteren als leen auto een Skoda Octavia Sport Business meegehad, automaat met ACC oa, werkt heerlijk.
Gaat wel op mijn wensenlijst, automaat met ACC.(als het allemaal binnen het budget past ofc.)
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Gave keuze, anders dan anders is altijd goed!ricardo246 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 23:01:
De Keuze:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Verwijderd
Leasebudget: rond de €500
Kilometrage per jaar: 15000
Contractduur: zo lang mogelijk. 48/60/72 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief brandstof
Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling:
Merkbeleid, zo ja, welke:Twijfel tussen de A160 en de CLA 180 ivm met de private lease editie acties tot 31 maart. De a160 is echter wat aan de slome kant, maar heeft een geweldig nieuw platform. De acceleratie van de CLA is een verademing tov de a160 echter is de CLA over enkele maanden alweer een ‘oud’ model.
Eventueel een B-merk of een andere optie van een A-merk mag ook, de actie kwam voorbij schieten vandaar de belangstelling.
Overige afhankelijkheden: private lease of operational lease, beide opties zijn mogelijk. Mijn gevoel gaat eerder voor private lease ivm de bijtelling.
Specifieke wensen: Hoeft geen snelheidsduivel te zijn, maar de a160 is weer te langzaam. Exterieur zoals een panorama dak en het opleuken van extra dingetjes aan de buitenkant is altijd oke. Interieur van de a klasse is om te smullen, dus daar valt denk ik niet meer aan te tippen.
Uiteindelijke keuze: a160, cla180 of..???
Wat zouden jullie kiezen? Of ben ik gek en zijn er betere alternatieven? Heb nog 2 weken om de keuze te maken.
Merkbeleid, zo ja, welke:Twijfel tussen de A160 en de CLA 180 ivm met de private lease editie acties tot 31 maart. De a160 is echter wat aan de slome kant, maar heeft een geweldig nieuw platform. De acceleratie van de CLA is een verademing tov de a160 echter is de CLA over enkele maanden alweer een ‘oud’ model.
Eventueel een B-merk of een andere optie van een A-merk mag ook, de actie kwam voorbij schieten vandaar de belangstelling.
Overige afhankelijkheden: private lease of operational lease, beide opties zijn mogelijk. Mijn gevoel gaat eerder voor private lease ivm de bijtelling.
Specifieke wensen: Hoeft geen snelheidsduivel te zijn, maar de a160 is weer te langzaam. Exterieur zoals een panorama dak en het opleuken van extra dingetjes aan de buitenkant is altijd oke. Interieur van de a klasse is om te smullen, dus daar valt denk ik niet meer aan te tippen.
Wat zouden jullie kiezen? Of ben ik gek en zijn er betere alternatieven? Heb nog 2 weken om de keuze te maken.
Zou dan echt 100% voor de A gaan.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:19:
CLA is alleen leuk van buiten. Oude Mercedes interieur vind ik echt niet mooi.
Nieuwe is echt super vind ik. Dan maar een kleinere motor.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Cool ding. Ik heb hem ook op m'n longlist staan
Klopt het dat hij alleen met halogeenkoplampen te krijgen is?
Gaat dit om private lease? Die indruk krijg ik tenminste. Daar is een apart private lease topic voor.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 23:19:
Dit topic gaat over zakelijke leaseauto's.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Niet volgens de TSLuPo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:12:
[...]
Gaat dit om private lease? Die indruk krijg ik tenminste. Daar is een apart private lease topic voor.
Dit topic gaat over zakelijke leaseauto's.
Absoluut! Ik maakte de opmerking ook voornamelijk om aan te geven hoe heerlijk de A rijdt, mochten mensen twijfelen bij de keuze van hun leaseautoVidaR-9 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:43:
[...]
Leon vs A is ook wel iets andere prijsklasse
Hou nou je mond, nu twijfel ik nog weer of ik een A moet proberen
Even niets...
De A is echt gunstig in de prijs nu. Door de business solution uitvoeringen zijn ze echt interessant.
Hij is zelfs goedkoper dan een A3 like-for-like. De BMW 1 is absurd duur voor wat you get imho.
Enige nadeel is van de A is dat je volgens mij geen adaptive cc kan krijgen op de business modellen?
Of heb ik het mis?
Hij is zelfs goedkoper dan een A3 like-for-like. De BMW 1 is absurd duur voor wat you get imho.
Enige nadeel is van de A is dat je volgens mij geen adaptive cc kan krijgen op de business modellen?
Of heb ik het mis?
[ Voor 23% gewijzigd door SirLct op 14-03-2019 11:05 ]
Iemand nog een idee?NoTimeRemains schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:59:
Leasebudget: 790
Kilometrage per jaar: Diesel: 45K / Benzine: 40K
Contractduur: Op basis van 48 maanden, 180K voor diesel, 160K voor benzine. De uiteindelijke inzet is 60 maanden.
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief (geen idee of dit fabrieks of een alternatieve regeling is, maar ik denk fabrieks)
Merkbeleid, zo ja, welke: nvt
Overige afhankelijkheden: nvt
Specifieke wensen: ruimte genoeg voor de spullen van 2 kinderen > 3, keyless entry, keyless start/stop, dode hoek alert.
Ik heb nu tijdelijk een Ford Focus als tussenwagen, op zich niet verkeerd maar ik vind em niet echt mooi. EV zou een optie kunnen zijn maar ik vind de actieradius wat aan de krappe kant aangezien ik vaker lange afstanden rij.
This is the Way.
Ik denk dat je meer richting de B klasse (Polo, Fabia, Clio etc.) moet kijken met zo'n hoog kilometrage en een looptijd van 4 jaar... Als ik op leaseplan een focus titanium bij elkaar klik dan ga ik er al dik overheen.
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 14-03-2019 11:40 ]
1. Renault Megane Estate. De Limited Tce 115 past soweiso in je budget.
Ik zag op hun website een actie dat je de Bose uitvoering voor de prijs van Limited kan krijgen, wellicht navragen. Want keyless entry/startstop zit al in limited in, maar dodehoek sensor is in easylife pack, te krijgen pas vanaf bose uitvoering. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
2. Golf variant Comfortline business. In de basis al vrij compleet incl adaptive cc, navi (kan je apple carplay ook gebruiken), etc. Dodehoeksensor is als optie, maar keyless niet. https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=12
3. Kia Ceed sportwagen- Dynamicplusline 1.0GDI. Ook id basis heel compleet. Met stoelverwarming, navi incl apple carplay, auto emergency braking, lane keep assist, etc. Is eigenlijk iets onder de budget. Alleen de volgende uitvoering is gelijk veel duurder helaas. De dodehoek zit dus in executve line die gelijk ver boven budget ligt (snap ik ook niet). https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
eigenlijk best veel opties, alleen de combi keyless en dodehoek is wat moeilijk in deze prijsklasse. wat vind je mooi? wil je automaat?
Toyota Auris (of tegenwoordig de Corolla) ?
Exact expert nodig?
Heb hetzelfde geintje ook een keer gehad. Echt frustrerend is dat. Zeker omdat de levertijd met 6 maanden toegenomen was.Vayne schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:34:
[...]
Wat een ellende. Ik mocht gisteren eindelijk mijn nieuw A-klasse ophalen bij de dealert..... heeft de beste man een hatchback besteld ipv een sedan.![]()
Nu moet er dus een nieuwe besteld worden, dat gaat enorm veel pijn doen wat betreft levertijd vrees ik....
Met gestrekt been.
Als je je keuze beperkt tot deze 2 moet ik je gelijk geven, maar dat interieur van de 'oude' CLA is best oke als je achter het stuur stapt, waar ik me voor kan stellen dat een zo'n groot touch screen ook niet alles is. Het ziet er leuker uit dan het daadwerkelijk is, is mijn beleving. Spraakbesturing gebruik je alleen wanneer er iemand bij je in zit en voor de bediening moet je altijd je ogen van de weg halen. Verder heb je tientallen verschillende opties, maar na een week of 2 heb je je voorkeur gevonden en verander je nooit meer iets.DarkSide schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 07:30:
[...]
Zou dan echt 100% voor de A gaan.
Die A160 zal waarschijnlijk redelijk kaal zijn, dus zonder 10,25" schermen en de opties die de nieuwe A zo aantrekkelijk maken. Zo'n 1.3L stofzuiger motor zou mij binnen no-time vervelen, alhoewel het met 15.000km per jaar in en rond de stad waarschijnlijk nog goed te doen is. De 'oude' CLA heeft het lelijke opplaktablet scherm, maar de besturing is prima evenals de rest van het interieur. Ook vind ik sedans per definitie mooier dan hatchbacks.
Oftewel, doorsparen voor een A180 of wachten op de nieuwe CLA180 zou mijn advies zijn, alhoewel het me bij lease waarschijnlijk ook weer geen bal uitmaakt dat het zo'n gedownsized motortje is.
Nee, dat klopt. Dat maakt de keuze voor mij ook zo lastig. Die zullen zowel mijn vrouw als ik erg missen.gergs schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:05:
De A is echt gunstig in de prijs nu. Door de business solution uitvoeringen zijn ze echt interessant.
Of heb ik het mis?
Even niets...
Goed nieuws, zojuist gebeld door de LM dat ik mijn nieuwe Ford Focus TB Automaat maandag 25 maart kan ophalen (eind januari besteld)!
"That's what I do. I drink and I know things."
Verwijderd
Het interieur van de A klasse is inderdaad een van de mooiste op de markt momenteel.DarkSide schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 07:30:
[...]
Zou dan echt 100% voor de A gaan.
Die business solution uitvoeringen kan je alleen zakelijk leasen neem ik aan? Of is deze ook private verkrijgbaar? Want die prijs is echt veel goedkoper dan A-klasse private lease aanbiedingen.gergs schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:05:
Of heb ik het mis?
Audi A3 limousine gaat nu ook voor dezelfde prijs weg ivm met de nieuwe a3 die eraan komt, dat is er ook een om te overwegen.
Over de adaptive cc durf ik niks te zeggen eerlijk gezegd, ben zelf geen fan van cruise control.
De A160 was inclusief het gehele combi-instrument dus 3 mogelijke. Aan het doorsparen heb ik ook gedacht ivm met de vele nieuwe modellen die in aantocht zijn. Alleen zullen deze niet rond het budget zitten van €500 neem ik aan..Ypuh schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:40:
[...]
Als je je keuze beperkt tot deze 2 moet ik je gelijk geven, maar dat interieur van de 'oude' CLA is best oke als je achter het stuur stapt, waar ik me voor kan stellen dat een zo'n groot touch screen ook niet alles is. Het ziet er leuker uit dan het daadwerkelijk is, is mijn beleving. Spraakbesturing gebruik je alleen wanneer er iemand bij je in zit en voor de bediening moet je altijd je ogen van de weg halen. Verder heb je tientallen verschillende opties, maar na een week of 2 heb je je voorkeur gevonden en verander je nooit meer iets.
Die A160 zal waarschijnlijk redelijk kaal zijn, dus zonder 10,25" schermen en de opties die de nieuwe A zo aantrekkelijk maken. Zo'n 1.3L stofzuiger motor zou mij binnen no-time vervelen, alhoewel het met 15.000km per jaar in en rond de stad waarschijnlijk nog goed te doen is. De 'oude' CLA heeft het lelijke opplaktablet scherm, maar de besturing is prima evenals de rest van het interieur. Ook vind ik sedans per definitie mooier dan hatchbacks.
Oftewel, doorsparen voor een A180 of wachten op de nieuwe CLA180 zou mijn advies zijn, alhoewel het me bij lease waarschijnlijk ook weer geen bal uitmaakt dat het zo'n gedownsized motortje is.
Dat klopt, maar zoals ik heb ervaren met de Golf, heerlijk zicht en past zich actief aan aan de omstandigheden. Led is geen meerwaarde voor mij.Reinier schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 07:44:
[...]
Cool ding. Ik heb hem ook op m'n longlist staan
Klopt het dat hij alleen met halogeenkoplampen te krijgen is?
I have no special talent. I am only passionately curious.
Vond het al raar. De sedan staat nog niet eens in de showroom volgens mij?Vayne schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:34:
[...]
Rij sinds september in m'n A-klasse en het is een héérlijke auto.FireDrunk schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:56:
Hou nou je mond, nu twijfel ik nog weer of ik een A moet proberen
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb gisteravond de "oplossing/compensatie" te horen gekregen. Dat is namelijk dat ik de auto die ik wel besteld heb, alsnog krijg in September/Oktober in plaats van December! Echt een geweldige compensatie.Artbij schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 12:53:
[...]
Heb hetzelfde geintje ook een keer gehad. Echt frustrerend is dat. Zeker omdat de levertijd met 6 maanden toegenomen was.

Ik zou dat niet eens als compensatie noemen, maar goed staat ook tussen aanhalingsteken....Vayne schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:44:
[...]
Ik heb gisteravond de "oplossing/compensatie" te horen gekregen. Dat is namelijk dat ik de auto die ik wel besteld heb, alsnog krijg in September/Oktober in plaats van December! Echt een geweldige compensatie.In totaal heb ik dan vanaf November t/m September (in het gunstigste geval) moeten wachten voor een vrijwel standaard business solution.
![]()
![]()
Kunnen ze bijv accessories voucher geven, of gratis tour naar merc fabriek/ museum, of auto ophalen in fabriek (Rastatt geloof ik?) o.i.d.
Ze moeten het maar goed maken! Dealert tegenwoordig........
[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 15-03-2019 09:39 ]
Ik zou ff verhaal gaan halen bij die dealer want dit kan gewoon niet. Laat ze maar een voorraad C klasse met full options afwaarderen qua catalogusprijs en die aan je uitleveren. RIj je meer auto voro het zelfde geldVayne schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:44:
[...]
Ik heb gisteravond de "oplossing/compensatie" te horen gekregen. Dat is namelijk dat ik de auto die ik wel besteld heb, alsnog krijg in September/Oktober in plaats van December! Echt een geweldige compensatie.In totaal heb ik dan vanaf November t/m September (in het gunstigste geval) moeten wachten voor een vrijwel standaard business solution.
![]()
![]()
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je kan aftermarket xenon wel erinbouwen. De Jeep heeft al projector en die komt goed uit met xenon. Led zou ik idd niet doen.ricardo246 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 16:16:
[...]
Dat klopt, maar zoals ik heb ervaren met de Golf, heerlijk zicht en past zich actief aan aan de omstandigheden. Led is geen meerwaarde voor mij.
Vandaag de bestelling er uit voor een Focus, bijna exact hetzelfde als de release versies die je her en der ziet staan, als extra blind spot assist en de 1.5 met 182 paarden ipv de 1.0 ecoboost.
Vandaag nog net op het randje het contract door HR laten ondertekenen voor een Tesla Model 3 LR. Mooi Metallic Silver + Autopilot. Kost wat, maar het blijft een prachtige wagen! Leveringstermijn moet ik nog te horen krijgen..
Om het even compleet te maken:
Leasebudget: €920
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48m
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief tankpas voor opladen in de straat en langs de snelweg. Geen lader thuis.
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Liefst bij Leaseplan of Van Mossel
Specifieke wensen: Ik wilde perse electrisch gaan rijden. Heb hiervoor 1 jaar een shortlease GTE gehad met 7% bijtelling. Heerlijke wagen, maar wilde toch liever wat nieuws en met ACC / LKA. De GTE had deze opties helaas niet. De Kona en de eNiro waren leuk, maar de kwaliteit van het interieur voelde niet aan als een auto uit die categorie. Een Leaf en een eGolf hebben net niet genoeg woon/werk bereik (200 km per dag) als het winter is. Met de kosten daling van de Model 3 past hij aardig in mijn budget. Ik heb ongeveer 110 euro moeten bijleggen qua eigen bijdrage.
Uiteindelijke keuze: Tesla Model 3 LR
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief tankpas voor opladen in de straat en langs de snelweg. Geen lader thuis.
Specifieke wensen: Ik wilde perse electrisch gaan rijden. Heb hiervoor 1 jaar een shortlease GTE gehad met 7% bijtelling. Heerlijke wagen, maar wilde toch liever wat nieuws en met ACC / LKA. De GTE had deze opties helaas niet. De Kona en de eNiro waren leuk, maar de kwaliteit van het interieur voelde niet aan als een auto uit die categorie. Een Leaf en een eGolf hebben net niet genoeg woon/werk bereik (200 km per dag) als het winter is. Met de kosten daling van de Model 3 past hij aardig in mijn budget. Ik heb ongeveer 110 euro moeten bijleggen qua eigen bijdrage.
[ Voor 68% gewijzigd door Wiebbe op 15-03-2019 19:50 ]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
En wat betaal je per maand voor welke looptijd en kilometrage?Franco10 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:29:
Vandaag de bestelling er uit voor een Focus, bijna exact hetzelfde als de release versies die je her en der ziet staan, als extra blind spot assist en de 1.5 met 182 paarden ipv de 1.0 ecoboost.
De A klasse is toch wel iets minder ruim dan de A3. En daarnaast is de A klasse eigenlijk alleen echt mooi met een AMG pakket. Hetzelfde geldt voor de A3 met S-Line. En dit kan je eigenlijk ook wel doortrekken naar het interieur. Vanuit de basis ziet een A klasse maar ook een A3 er een flink stuk minder uit.Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:08:
[...]
Het interieur van de A klasse is inderdaad een van de mooiste op de markt momenteel.
[...]
Die business solution uitvoeringen kan je alleen zakelijk leasen neem ik aan? Of is deze ook private verkrijgbaar? Want die prijs is echt veel goedkoper dan A-klasse private lease aanbiedingen.
Audi A3 limousine gaat nu ook voor dezelfde prijs weg ivm met de nieuwe a3 die eraan komt, dat is er ook een om te overwegen.
Over de adaptive cc durf ik niks te zeggen eerlijk gezegd, ben zelf geen fan van cruise control.
[...]
De A160 was inclusief het gehele combi-instrument dus 3 mogelijke. Aan het doorsparen heb ik ook gedacht ivm met de vele nieuwe modellen die in aantocht zijn. Alleen zullen deze niet rond het budget zitten van €500 neem ik aan..
Tesla een goed interieur?Wiebbe schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:32:
Vandaag nog net op het randje het contract door HR laten ondertekenen voor een Tesla Model 3 LR. Mooi Metallic Silver + Autopilot. Kost wat, maar het blijft een prachtige wagen! Leveringstermijn moet ik nog te horen krijgen..
[ Voor 38% gewijzigd door aex351 op 16-03-2019 01:53 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Hij voelt in ieder geval meer premium aan dan de Kona en de eNiroaex351 schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 01:49:
[...]
Tesla een goed interieur?![]()
. De Tesla is alleen leuk omdat die elektrisch is met een aardige range. Maar het interieur is het label budget volgens mij bijna niet eens waardig voor zo'n prijs.
Tis geen Audi of de high end VW interieurs, dat is waar.
Verwijderd
Wat verwachten jullie van de leaseprijs voor het instapmodel A200 sedan, die deze maand op de markt komt?
De prijzen zijn nu gunstig voor de hatchback, maar de sedan is eigenlijk veel mooier.
De vraag is, of de aanbieding voor de A-klasse nemen of laten schieten en toch voor de sedan gaan? Een kenner die weet of kan incalculeren wat deze prijs ongeveer zal zijn?
De prijzen zijn nu gunstig voor de hatchback, maar de sedan is eigenlijk veel mooier.
De vraag is, of de aanbieding voor de A-klasse nemen of laten schieten en toch voor de sedan gaan? Een kenner die weet of kan incalculeren wat deze prijs ongeveer zal zijn?
Moet ik dit lezen als 920 lease budget + 110 eigen bijdrage is 1030 totaal prijs? (Mijn budget wordt waarschijnlijk 1200 35k per jaar 60 maanden en dan zou tesla passen:). Wat is fiscale waarde?Wiebbe schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:32:
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Een A200 Sedan business solution komt uit rond de 900 euro p/m, heb je verder geen opties aangevinkt.Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:33:
Wat verwachten jullie van de leaseprijs voor het instapmodel A200 sedan, die deze maand op de markt komt?
Ik ben ook voor de sedan gegaan, moet helaas wel nog een flinke tijd wachten (sept/okt)
Verwijderd
€900?? Dat lijkt me nogal veel maar misschien heb jy heel veel kilometers?Vayne schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:53:
[...]
Een A200 Sedan business solution komt uit rond de 900 euro p/m, heb je verder geen opties aangevinkt.
Ik ben ook voor de sedan gegaan, moet helaas wel nog een flinke tijd wachten (sept/okt)
Uitgaande van 15000 km, heb je de a180 hatchback voor €500 de c klasse met amg pakket is nu voor €600.
De a200 sedan instapmodel heeft een waarde van 37-38k? De catalogusprijzen van de sedan zijn niet veel hoger dan de hatchback.. €900 x 60 =€54.000.. dan is de business solution wel een stuk duurder by de sedan dan by de hatchback zeg
Verwachten jullie een actie by de a sedan of het nieuwe cla model net als nu het geval is? Als je naar de marketing kijkt van de a klasse komt de sedan express pas eind maart als de actie van de hatchack voorbij is.
Zat nog eens het interieur van de Kia Proceed te bekijken. Maar dat stuur is nagenoeg exact hetzelfde als in mijn A-Klasse. 

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Klopt. De fiscale waarde is: €60.400,00. De uiteindelijke aanbieding lag erg dicht bij de offerte van leaseplan direct. Dit is wel met de "oude" aanbieding van Tesla die morgen 3% omhoog gaat.lost95 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:14:
[...]
Moet ik dit lezen als 920 lease budget + 110 eigen bijdrage is 1030 totaal prijs? (Mijn budget wordt waarschijnlijk 1200 35k per jaar 60 maanden en dan zou tesla passen:). Wat is fiscale waarde?
Lijkt me handig als je ff in het private lease topic verder gaat. Scheelt veel verwarring.Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:10:
[...]
€900?? Dat lijkt me nogal veel maar misschien heb jy heel veel kilometers?
Uitgaande van 15000 km, heb je de a180 hatchback voor €500 de c klasse met amg pakket is nu voor €600.
De a200 sedan instapmodel heeft een waarde van 37-38k? De catalogusprijzen van de sedan zijn niet veel hoger dan de hatchback.. €900 x 60 =€54.000.. dan is de business solution wel een stuk duurder by de sedan dan by de hatchback zeg
Verwachten jullie een actie by de a sedan of het nieuwe cla model net als nu het geval is? Als je naar de marketing kijkt van de a klasse komt de sedan express pas eind maart als de actie van de hatchack voorbij is.
Hier gaat het namelijk over zakelijke lease. 900 lijkt redelijk oke. Voor de zakelijke leaserijder is alleen de bijtelling van belang, zolang het maar binnen budget te passen is. De 900 betaal je dus niet, alleen de bijtelling over de fiscale waarde.
Ook dealers Maken fouten en er zijn ergere dingen op de wereld. Ik snap dat het jou heel kut is maar maak het niet groter dan het is..Vayne schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:44:
[...]
![]()
![]()
Dit soort reactie..wd200 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:51:
[...]
Ook dealers Maken fouten en er zijn ergere dingen op de wereld. Ik snap dat het jou heel kut is maar maak het niet groter dan het is..

Toch heeft @wd200 wel gelijk vind ik. Wat had je dan van de dealer verwacht, dat hij een E400 beschikbaar moest stellen? Wat kan hij meer doen dan erkennen dat hij een fout gemaakt heeft en dat oplossen door alsnog de juiste auto te bestellen? Dealer zorgt er nog voor dat hij 3 maanden eerder komt dan dat die zou komen als de buurman dezelfde zou bestellen. En dan ter compensatie geef je een bloemetje en een dinerbon ofzo erbij.
[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 18-03-2019 07:52 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Een E400 lijkt mij niet nodig. Maar een gelijkwaardige demo of voorraadauto voor een vergelijkbaar bedrag vind ik geen gekke compensatie.AllSeeyinEye schreef op maandag 18 maart 2019 @ 07:51:
[...]
Toch heeft @wd200 wel gelijk vind ik. Wat had je dan van de dealer verwacht, dat hij een E400 beschikbaar moest stellen? Wat kan hij meer doen dan erkennen dat hij een fout gemaakt heeft en dat oplossen door alsnog de juiste auto te bestellen? Dealer zorgt er nog voor dat hij 3 maanden eerder komt dan dat die zou komen als de buurman dezelfde zou bestellen. En dan ter compensatie geef je een bloemetje en een dinerbon ofzo erbij.
IddOjjorz schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:31:
[...]
Een E400 lijkt mij niet nodig. Maar een gelijkwaardige demo of voorraadauto voor een vergelijkbaar bedrag vind ik geen gekke compensatie.
E400? Dit is wellicht beter beantwoord zoals wd200 het ook zegt "maak het niet groter dan het is".AllSeeyinEye schreef op maandag 18 maart 2019 @ 07:51:
[...]
Dealer heeft fout gemaakt, dus jah, verwacht wel compensatie. Een passende compensatie, nee geen E400, maar iets om het goed te maken. Om te zeggen "oh idd een foutje, we bestellen het nu wel de juiste, en je krijgt het in sept/okt." Dat is toch geen compensatie? En dat is van merc dealer. The best or nothing ey.
Ik zal mij hier ook maar eens officieel melden. Eens kijken of jullie nog een model weten dat ik over het hoofd heb gezien.
Leasebudget:
+-600 bij Benzine (max 150 eigen bijdrage)
+-750 bij Electrisch (max 150 eigen bijdrage)
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 60 maanden (verplicht)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee, als het maar niet te gek wordt.
Overige afhankelijkheden: Moet Benzine of Electrisch zijn, Diesel mag alleen bij kilometrage boven 45K/jaar
Specifieke wensen:
- Liefst SUV/crossover. Station mag ook, maar moet dan wel een heeeeel erg aantrekkelijke deal zijn. (Mrs Meekoh wilt graag hoog zitten)
- Automaat = must
- ACC = Must
- Meer ruimte op achterbank dan huidige Toyota Auris TS, want kids zitten in mijn rug te schoppen. Dit komt voornamelijk doordat de kinderzitjes zo hoog zijn, daardoor zitten hun voeten dichter bij de bestuurdersstoel.
- Bagageruimte = min 500L
- Bij electrisch moet de range toch wel op zijn minst rond de 400km zijn.
- Achteruitrij camera (Sensoren kunnen mij gestolen worden)
- Kessy = Nice, niet perse must.
Welke overwogen:
- Opel Insignia Sports Tourer -> Leuke auto, maar geen SUV
- Opel Grandland X -> te kleine kofferbak
- VW T-Roc -> te klein
- VW Tiguan -> Zodra ik de opties die ik wil erop doe wordt hij best prijzig.
- Peugeot 3008/5008 -> Dealer heeft het verpest voor me, wil niet meewerken aan proefrit.
- Seat Ateca -> interieur meh
- KIA Sportage -> Kofferbak is net 500L
Uiteindelijke keuzeShortlist:
- Skoda Karoq (sportsline?)
- Skoda Kodiaq Business
- Mazda CX5
- ??Mis ik iets waar ik echt naar moet kijken??
Leasebudget:
Overige afhankelijkheden: Moet Benzine of Electrisch zijn, Diesel mag alleen bij kilometrage boven 45K/jaar
Specifieke wensen:
- Liefst SUV/crossover. Station mag ook, maar moet dan wel een heeeeel erg aantrekkelijke deal zijn. (Mrs Meekoh wilt graag hoog zitten)
- Automaat = must
- ACC = Must
- Meer ruimte op achterbank dan huidige Toyota Auris TS, want kids zitten in mijn rug te schoppen. Dit komt voornamelijk doordat de kinderzitjes zo hoog zijn, daardoor zitten hun voeten dichter bij de bestuurdersstoel.
Welke overwogen:
- VW T-Roc -> te klein
- Peugeot 3008/5008 -> Dealer heeft het verpest voor me, wil niet meewerken aan proefrit.
- Skoda Kodiaq Business
- Mazda CX5
Computer says no
Nieuwe Skoda Kamiq? Fractie groter dan de T-Roc, maar niet veel. Dus misschien te krap.
[ Voor 64% gewijzigd door FireDrunk op 18-03-2019 12:12 ]
Even niets...
Korrerbakruimte van 400L, valt dus af.FireDrunk schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:12:
Nieuwe Skoda Kamiq? Fractie groter dan de T-Roc, maar niet veel. Dus misschien te krap.
Computer says no
Ik vind sowieso de Mercedes dealers niet echt een toppunt van klantvriendelijkheid, ik heb nu een A-klasse maar mijn slechte ervaringen bij de dealers zorgen er echt voor dat de volgende geen Mercedes word. Beetje gemiste kans, zeker bij de zakelijke rijders die regelmatig bij de dealer komen (ik kom er 2x per jaar voor de standaard beurtjes) zou je denk ik iets meer kunnen doen aan service/vriendelijkheid.gergs schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:01:
[...]
Idd
[...]
E400? Dit is wellicht beter beantwoord zoals wd200 het ook zegt "maak het niet groter dan het is".
Dealer heeft fout gemaakt, dus jah, verwacht wel compensatie. Een passende compensatie, nee geen E400, maar iets om het goed te maken. Om te zeggen "oh idd een foutje, we bestellen het nu wel de juiste, en je krijgt het in sept/okt." Dat is toch geen compensatie? En dat is van merc dealer. The best or nothing ey.
Andere merken doen het een stuk beter (BMW/MINI, Renault).
Mazda CX5 heeft ook niet zo'n grote kofferbak, waarom mag die er wel op blijven? Wel een mooie bak hoorMeekoh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:10:
Ik zal mij hier ook maar eens officieel melden. Eens kijken of jullie nog een model weten dat ik over het hoofd heb gezien.
Leasebudget:
Specifieke wensen:
- Automaat = must
- ACC = Must
Welke overwogen:
- VW T-Roc -> te klein
- Skoda Kodiaq Business
- Mazda CX5
@Quad en @gwystylgwystyl schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:54:
[...]
Hier is -als het goed is- de facelift besteld en wordt ergens tussen week 30-33 geleverd.
Had hem eind januari besteld (niet wetende dat er een facelift zou komen), maar is op hold gezet door LeasePlan. Kreeg vervolgens een belletje of ik wilde downgraden of upgraden.
Zoals mij is verteld, krijgt vooralsnog alleen de Kia Niro Hybrid DynamicPlus Line de facelift (van de hybride versies dan). De Dynamic Line en ExecutiveLine krijgen vooralsnog niet de facelift...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1
In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.