Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.333 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vayne schreef op zondag 17 maart 2019 @ 15:53:
[...]

Een A200 Sedan business solution komt uit rond de 900 euro p/m, heb je verder geen opties aangevinkt.

Ik ben ook voor de sedan gegaan, moet helaas wel nog een flinke tijd wachten (sept/okt)
Bij Arval heeft de A200 limousine BS automaat met de opties digitale radio en connectiviteitspakket smartphone de volgende prijzen incl. brandstof:

Standaard BS: €858,79
BS +: €872,45
BS AMG: €908,06

Dit is op basis van 4 jaar, 40k km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

BastaRhymez schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:56:
[...]

@Quad en @gwystyl
Hier is -als het goed is- de facelift besteld en wordt ergens tussen week 30-33 geleverd.
Had hem eind januari besteld (niet wetende dat er een facelift zou komen), maar is op hold gezet door LeasePlan. Kreeg vervolgens een belletje of ik wilde downgraden of upgraden.
Zoals mij is verteld, krijgt vooralsnog alleen de Kia Niro Hybrid DynamicPlus Line de facelift (van de hybride versies dan). De Dynamic Line en ExecutiveLine krijgen vooralsnog niet de facelift...
Bijzonder dat maar één uitvoering de facelift krijgt? Ik ga 30 maart proefrijden in zowel de Ceed SW als de Niro; ben benieuwd hoe die gaan bevallen en wat de verschillen zijn.

Afgelopen zaterdag kwam ik langs de Mazda dealer en zag ik de nieuwe 3 hatchback staan. Ik ben even binnen gaan kijken; wat een mooie wagen is dat geworden zeg! Dashboard en materialen zien er erg mooi uit, een soort BMW-light. Helaas vind ik de hatchback net te krap, en is de sedan pas in juni/juli bij de dealer. Dat is voor mij waarschijnlijk te laat om te bestellen. Die valt dus af.

Gisteren heb ik meegedaan met de Corolla driving event, waarbij de nieuwe Corolla gepresenteerd werd en je een rondje kon rijden in verschillende uitvoeringen. Zo heb ik nu gereden in de 2.0 Hybrid, 1.8 Hybrid en 1.2 turbo, en zowel in de hatchback als sedan als touring sports. Daarbij vielen voor mij de sedan en hatchback af vanwege de bagageruimte. De hatchback vind ik aan de kleine kant, en de sedan heeft geen handige doorgang en vind ik in het echt minder mooi/sierlijk/zakelijk dan verwacht. De 1.8 Hybrid Touring Sports Business Intro blijft wel hoog op mijn lijstje staan.

Volgende week zaterdag ga ik met vrouwlief rijden in de Honda Civic en kijken bij de Corolla om er achter te komen wat zij er van vindt.

Zo langzamerhand komt het keuzemoment dichterbij, en moet het lijstje dus ook korter worden 8) . Zoonlief (3½) vindt het gelukkig erg leuk om mee te gaan kijken bij allerlei verschillende dealers :).

@Meekoh Misschien de Corolla TS of Kia Ceed? Die hebben beide een wielbasis van 2.70m, 10 cm meer dan de Auris TS. De Corolla heeft meer bagageruimte, maar is geen SUV.
Wat betreft de beenruimte van kids: ik heb junior sinds afgelopen week in een opvolgstoel zitten (was FamiliyFix + groep 1 stoel), en dat scheelt al enorm in beenruimte omdat hij nu een stuk lager en wat verder naar achteren zit. Hij duwde ook in mijn rug, en heeft nu zo'n 5cm ruimte over voor zijn benen (o.a. omdat ze nu naar beneden buigen ipv recht naar voren steken)

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 18-03-2019 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Vind ik niet zo'n mooie auto om eerlijk te zijn.
Nohead schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:50:
[...]

Mazda CX5 heeft ook niet zo'n grote kofferbak, waarom mag die er wel op blijven? Wel een mooie bak hoor :)
Terechte vraag, ik vind het een erg mooie auto. Ik zie alleen wel wat tegenstrijdige maten, bij sommige sites zie je een kofferbakruimte van 506L, maar in hun brochure staat 442L.
Wat ook een voordeel is is dat de deuren achter erg ver open kunnen, handig bij het inladen van de kids in die stoeltjes. Bovendien heeft een van de Leasemaatschappijen waar wij uit kunnen kiezen een heel mooie aanbieding voor de CX-5. Vandaar toch op de lijst.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
FireDrunk schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:12:
Nieuwe Skoda Kamiq? Fractie groter dan de T-Roc, maar niet veel. Dus misschien te krap.
Ik dacht dat de Kamiq meer klasse T-Cross is (dus B segment).
Karoq is klasse T-Roc (C segment)
Kodiaq is klasse Tiguan (D segment)

@Meekoh
Van 150 max eigen bijdrage, hoeveel wil je zelf spenderen? Heb je ook limiet op bijv max 50 over?

Misschien de Toyota Rav4 First Edition? Compleet met al je wensen. Eigenlijk zelf een uitvoering lager heeft al ACC en camera maar geen smart key. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

gergs schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:56:
[...]

De Tiguan is een Compact Crossover Vehicle en daarmee dus vergelijkbaar met het C segment. De Karoq valt ook in dat segment.
De Kodiaq (alsook de Tiguan Allspace) is een Mid-Size Crossover SUV en is inderdaad een maatje groter.

;)

Wikipedia: J-segment

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
gergs schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:56:
[...]

@Meekoh
Van 150 max eigen bijdrage, hoeveel wil je zelf spenderen? Heb je ook limiet op bijv max 50 over?

Misschien de Toyota Rav4 First Edition? Compleet met al je wensen. Eigenlijk zelf een uitvoering lager heeft al ACC en camera maar geen smart key. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Rav4 had ik nog niet naar gekeken :) Tot nu toe mik ik op niet meer dan 50 euro eigen bijdrage. (wordt toch van de bijtelling afgehaald dus netto zal het iets minder zijn)
Echter het moet wel heel veel voordeel hebben wil ik daaroverheen gaan.
edit:
Kessy heeft die wel:
"Inclusief keyless entry automatisch en inclusief start zonder sleutel"

[ Voor 6% gewijzigd door Meekoh op 18-03-2019 16:15 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:11
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:33:
Wat verwachten jullie van de leaseprijs voor het instapmodel A200 sedan, die deze maand op de markt komt?

De prijzen zijn nu gunstig voor de hatchback, maar de sedan is eigenlijk veel mooier.

De vraag is, of de aanbieding voor de A-klasse nemen of laten schieten en toch voor de sedan gaan? Een kenner die weet of kan incalculeren wat deze prijs ongeveer zal zijn?
Ik weet niet tot in hoeverre die leasemaatschappijen met lokale prijzen rekenen, maar Nederland is een echt hatchback-land en willen geen sedans. Als ze o.b.v. de NL markt de restwaarde gaan berekenen, zou de sedan wel eens een stuk duurder uit kunnen vallen (duurder in aanschaf, lager in restwaarde). Neem daarbij ook nog even de concurrentie van de CLA mee (die ik stiekem toch mooier vind) en ik verwacht dat een A-klasse sedan niet heel interessant is als prijs een issue is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Meekoh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:13:
[...]

Rav4 had ik nog niet naar gekeken :) Tot nu toe mik ik op niet meer dan 50 euro eigen bijdrage. (wordt toch van de bijtelling afgehaald dus netto zal het iets minder zijn)
Echter het moet wel heel veel voordeel hebben wil ik daaroverheen gaan.
edit:
Kessy heeft die wel:
"Inclusief keyless entry automatisch en inclusief start zonder sleutel"
Als je van Auris goede ervaring heb met Toyota dan zou ik die iig wel gaan bekijken.
En als je goede connectie heb met je huidige dealer wellicht krijg je ook nog wat extras (accesories cheque, of wat installeren buiten bijtelling, o.i.d.). Maar op papier is die iig duurder idd dan een Skoda Karoq met veel opties. Zoiets bijv. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Of een klasse groter: Seat Tarraco? Bijna full options en mega grote kofferbak voor 664. Vind weinig geld.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Andere optie, mss B klasse? Is geen SUV maar zit wel hoog en genoeg ruimte. B180 automaat business solution plus (heel compleet) voor onder 600. Probleem met Merc business solution is dat je geen acc kunt kiezen, maar wellicht de dealer vragen of het achteraf niet geactiveerd kan worden?
https://directlease.nl/le...options[optionsRemoved]=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
gergs schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:41:
[...]

Als je van Auris goede ervaring heb met Toyota dan zou ik die iig wel gaan bekijken.
En als je goede connectie heb met je huidige dealer wellicht krijg je ook nog wat extras (accesories cheque, of wat installeren buiten bijtelling, o.i.d.). Maar op papier is die iig duurder idd dan een Skoda Karoq met veel opties. Zoiets bijv. https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Of een klasse groter: Seat Tarraco? Bijna full options en mega grote kofferbak voor 664. Vind weinig geld.

Andere optie, mss B klasse? Is geen SUV maar zit wel hoog en genoeg ruimte. B180 automaat business solution plus (heel compleet) voor onder 600. Probleem met Merc business solution is dat je geen acc kunt kiezen, maar wellicht de dealer vragen of het achteraf niet geactiveerd kan worden?
https://directlease.nl/le...options[optionsRemoved]=5
Had van de Toyota dealer al een "exclusieve" (jaaa ja) uitnodiging gehad om de 23e de nieuwe Corolla TS even te komen bekijken. Ga ik ook zeker wel even doen en anders zie ik hem denk ik wel bij de volgende bandenwissel :p
Ik vond de Auris TS echt een best fijne auto, alleen op veel vlakken "net niet". Wellicht dat de Corolla dat verbeterd, eerst zien dan geloven. Heb al vaker auto's bij deze dealer geleased, dus wellicht (dit zou dan de 4e worden) dat ze wat leuke extra's of korting idd kunnen regelen op een RAV4 of Corolla TS.

De Seat Taracco had ik ook nog niet bekeken en de Merc stond totaal niet op mijn radar.
Heb zelfs ook nog even naar een BMW 2 serie Grand Tourer (geen SUV, maar ook een vrij hoge zit) gekeken, maar die heeft dringend een facelift nodig (met name van binnen).

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
@Meekoh en de e-Niro misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:35
Als leeneuto staat hier zo’n Cactus voor de deur. Op zich geen verkeerde auto, maar die versnellingsbak...

Ik meende toch dat ze gestopt waren met die robotbak?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
t_captain schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:41:
Als leeneuto staat hier zo’n Cactus voor de deur. Op zich geen verkeerde auto, maar die versnellingsbak... LELIJK!
There, I fixed it for you.

[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 18-03-2019 22:04 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Lelijk is het probleem van anderen :)

Serieus, over de bak. Er werd veel geklaagd over de trage bak. Naar ik begreep kwam er later een “gewone” automaat.
Maar dit exemplaar, 2018 en met de moderne 1.2TCe aandrijflijn, voelt helemaal niet als een automaat met koppelomvormer. Ook verlzeggend is het gemis van een “P” knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
heb ik ook naar gekeken, maar in combinatie met de kinderzitjes (heb ik geprobeerd bij een dealer met mijn zitjes) zaten de kids nog steeds in mijn rug te schoppen. :/

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
In het begin dacht ik ook van, Cactus? Wat lelijk. Ik moet zeggen dat na een tijdje begint het toch aan te wennen. Is nog steeds niet mooi, maar om het dan met 1 woord te schetsen "lelijk" zou ik ook niet doen :D
Het is anders en jah sommige mensen wil gewoon wat anders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

t_captain schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:52:

Serieus, over de bak. Er werd veel geklaagd over de trage bak. Naar ik begreep kwam er later een “gewone” automaat.
Maar dit exemplaar, 2018 en met de moderne 1.2TCe aandrijflijn, voelt helemaal niet als een automaat met koppelomvormer. Ook verlzeggend is het gemis van een “P” knop.
Da's denk ik nog die robotbak. Halfautomaat, koppelt voor je als je het gas loslaat maar schakelen moet je zelf, en als dat te lang duurt doet ie het voor je. 1x een proefrit in gehad (peug 508). Niet vooruit te trappen, hakkelig schakelen, een lijnbus schakelt soepeler. Mrs Eagle was nog voor het einde van de straat enigszins groen uitgeslagen door wagenziekte dus dat ging hem alvast niet worden ;)

Doe mij maar gewoon een DSG :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 17:25

woutur

Klauwtjes uit!

The Eagle schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:24:
[...]

Da's denk ik nog die robotbak. Halfautomaat, koppelt voor je als je het gas loslaat maar schakelen moet je zelf, en als dat te lang duurt doet ie het voor je. 1x een proefrit in gehad (peug 508). Niet vooruit te trappen, hakkelig schakelen, een lijnbus schakelt soepeler. Mrs Eagle was nog voor het einde van de straat enigszins groen uitgeslagen door wagenziekte dus dat ging hem alvast niet worden ;)

Grappig, precies dezelfde ervaring gehad maar dan als chauffeur. Na een half uur rijden was ik zelf misselijk. Toen uiteindelijk wel de 508 2.0d handbak genomen. Hele fijne auto!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
The Eagle schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:24:
[...]

Voor een auto zonder sportieve inborst nog liever een koppelomvormer. DSG/PDK is leuk als je snel wilt flipperen. Het wegrijden uit stilstand vind ik wat minder doseerbaar dan met een klassieke ZF automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Leasebudget: €620
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 36 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Moet benzine zijn.
Specifieke wensen:
- Automaat
- ACC
- Veel toeters en bellen :)
- LED
- Mooi kleutje
- Vermogen

Groot liefhebber van VAG

Uiteindelijke keuzeShortlist:
- VW Golf 1.5 Highline (kan er niet veel opties bij kiezen vanwege mijn budget)
- Verder nog niet veel tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Meekoh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:51:
[...]

Had van de Toyota dealer al een "exclusieve" (jaaa ja) uitnodiging gehad om de 23e de nieuwe Corolla TS even te komen bekijken. Ga ik ook zeker wel even doen en anders zie ik hem denk ik wel bij de volgende bandenwissel :p
Vind eerlijkgezegd zelf de nieuwe Corolla station helemaal geen gekke auto. Hij is niet zo ruim als een Octavia op de achterbank (dus die voetjes blijf je voelen) maar qua afwerking en looks is het wel een goede verbetering tov de Auris. Indien je budget het toelaat zou ik voor zo groot mogelijk gaan als de kindervoetjes in je rug een belangrijk punt zijn. Een Kodiaq of Tarraco zijn dan de grootste en meest voordelige opties verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Meekoh schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 09:22:
[...]

heb ik ook naar gekeken, maar in combinatie met de kinderzitjes (heb ik geprobeerd bij een dealer met mijn zitjes) zaten de kids nog steeds in mijn rug te schoppen. :/
Dan lijkt me dat je belangrijkste criterium, voor mij viel juist op hoe ruim het achterin was. Zeker vergeleken met de Seat Leon ST die ik toen nog reed :) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
Smobbo schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:13:
[...]

Dan lijkt me dat je belangrijkste criterium, voor mij viel juist op hoe ruim het achterin was. Zeker vergeleken met de Seat Leon ST die ik toen nog reed :) !
Is ook een heel belangrijk criterium, het grootste kinderzitje dat ik heb gaat mee op iedere proefrit. :Y

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinhopok
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 09:20
Ik zit in dubio voor mijn volgende leaseauto keuze. De auto's waar ik nu tussen twijfel zijn de
- Volvo V40
- Mercedes A-klasse A 180 Business Solution AMG

Ik heb in beide al een proefrit gemaakt, maar heb op basis daarvan nog geen directe voorkeur. Qua interieur gaat mijn voorkeur uit naar de Mercedes, maar 'under the hood' gaat mijn voorkeur naar de Volvo. Prijstechnisch is de Volvo ook iets aantrekkelijker.

Hebben jullie misschien argumenten om voor de een of andere optie te kiezen? Ik hoor graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Mercedes a is een compleet nieuwe model voor mijn gevoel os de v40 als “oud”.

Ik zou voor de A klassen gaan als de keuze tussen die 2 zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
robinhopok schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 23:19:
Ik zit in dubio voor mijn volgende leaseauto keuze. De auto's waar ik nu tussen twijfel zijn de
- Volvo V40
- Mercedes A-klasse A 180 Business Solution AMG

Ik heb in beide al een proefrit gemaakt, maar heb op basis daarvan nog geen directe voorkeur. Qua interieur gaat mijn voorkeur uit naar de Mercedes, maar 'under the hood' gaat mijn voorkeur naar de Volvo. Prijstechnisch is de Volvo ook iets aantrekkelijker.

Hebben jullie misschien argumenten om voor de een of andere optie te kiezen? Ik hoor graag jullie mening.
Die staan bij mij ook op de shortlist, en twijfel ook nog. Persoonlijk heb ik nog niet in de A gereden, alleen een keer een (vrijwel nieuwe) V40 T3 R-Design mee gehad als vervangende auto.

Wat zijn belangrijke aspecten? Je gaf zelf al aan, interieur. Maar zijn dingen als Automaat / Versnellingsbak ook belangrijk? Zijn dingen als 'Infotainment' (Android Auto) belangrijk?

Zoals al aangegeven wordt, is de V40 zo oud, dat je qua techniek niet veel meer kan verwachten. Ik heb zelf nu een V60 met hetzelfde infotainment systeem, en dat werkt technisch gezien prima, en is relatief makkelijk in gebruik.

Is het net zo hip als het nieuwe systeem van de A-klasse? Vast niet :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Uit eindelijk is het een kwestie van voorkeur. Waar hecht je meer waarde aan..
Als een auto voor jou is puur vervoermiddel dan zou ik voor zo weinig mogelijk bijtelling gaan idd.
Bij de volvo kan je leuke deal krijgen, de V40 is al wat ouder natuurlijk.
Je noemt "under the hood" maar de V40 is tegenwoordig alleen te krijgen tot T3 en ik weet niet of je daar heel warm van wordt. Het is op papier iets meer dan de A180 (T3 is 152pk vs 136pk A180) maar of je het echt gaan merken.. 0-100 is dan 8.3s vs 8.8s. Als je de T4 nog kan krijgen is het wellicht een ander verhaal.

Als ik jou was dan zou ik zelf gaan voor de A180. Ik denk dat je dan veel meer plezier gaat krijgen de komende jaren zonder het gevoel dat je auto al te oud is. En merc heeft tegenwoordig met de business solution toch wel leuke deals waardoor de verschil met de v40 niet zo veel meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Systemadmin schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:23:
Leasebudget: €620
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 36 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Moet benzine zijn.
Specifieke wensen:
- Automaat
- ACC
- Veel toeters en bellen :)
- LED
- Mooi kleutje
- Vermogen

Groot liefhebber van VAG

Uiteindelijke keuzeShortlist:
- VW Golf 1.5 Highline (kan er niet veel opties bij kiezen vanwege mijn budget)
- Verder nog niet veel tegen gekomen.
Red je dat voor dat bedrag inclusief verzekeringen / winterbanden / vervangend vervoer?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Laatst online: 18-09 19:48
gergs schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:59:

Je noemt "under the hood" maar de V40 is tegenwoordig alleen te krijgen tot T3 en ik weet niet of je daar heel warm van wordt. Het is op papier iets meer dan de A180 (T3 is 152pk vs 136pk A180) maar of je het echt gaan merken.. 0-100 is dan 8.3s vs 8.8s. Als je de T4 nog kan krijgen is het wellicht een ander verhaal.
De T4 is niet meer te krijgen volgens. De huidige V40 aanbiedingen zijn de exit aanbiedingen van het model. In mei stopt de productie van de V40. De Polar+ Sport zit wel erg goed in de opties (waaronder een Harman Kardon geluidssysteem met 10 speakers, panoramadak, inparkeerfunctie etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Omdat ik niet zo goed kan kiezen heb ik maar een Excel overzichtje gemaakt. Ik dacht, misschien vinden mensen dat wel interresant:

https://docs.google.com/s...fPgNXjU/edit?usp=drivesdk

Sommige autos staan er meer voor de show in dan dat ik ze daadwerkelijk overweeg.

Iets met belgen en denken dat dingen betaalbaar zijn.
He @HyperBart :+

[ Voor 25% gewijzigd door FireDrunk op 20-03-2019 21:12 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:17
FireDrunk schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:10:
Omdat ik niet zo goed kan kiezen heb ik maar een Excel overzichtje gemaakt. Ik dacht, misschien vinden mensen dat wel interresant:

Sommige autos staan er meer voor de show in dan dat ik ze daadwerkelijk overweeg.

Ik ben nog altijd niet mee met de kostenberekening en hoe de sheet dat laat zien bij jou. Die bedragen in de 300-range. Is dat hetgene wat wij als Belgen zogenaamd als VAA/bijtelling betalen? Wat is eigen bijdrage? Is dat wat je over je TCO gaat die je mag spenderen per maand van je bedrijf?

Bij ons is het relatief simpel, je krijgt een budget (=TCO) van je werkgever, dat is wat de werkgever betaalt om je auto daar te laten staan aan de leasing, je klikt een auto aan, je krijgt op basis van CO2 en leeftijd van de wagen te zien wat het VAA is, dat wordt als virtueel geld bijgeteld bij je loon, daarop wordt belasting berekend en klaar.

Waar ik dan helemaal met mijn hoofd niet bij kan is dat een Passat 389 is en een BMW 3 510, rare jongens jullie hoor, dat zijn bij ons 1 op 1 concurrenten in dezelfde categorie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:11
t_captain schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:52:
Vind het inderdaad nogal sociaal onverantwoord om je medeweggebruikers op te zadelen met nog een Cactus op de weg. Dat zoiets nog nooit in de Rijdende Rechter voorgekomen is verbaasd me echt ('Mijn buurman heeft een Cactus').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

HyperBart schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:14:
Ik ben nog altijd niet mee met de kostenberekening en hoe de sheet dat laat zien bij jou. Die bedragen in de 300-range. Is dat hetgene wat wij als Belgen zogenaamd als VAA/bijtelling betalen? Wat is eigen bijdrage? Is dat wat je over je TCO gaat die je mag spenderen per maand van je bedrijf? .
Een leaseauto is betaling in natura, salaris dus eigenlijk. Daar betaal je een x-percentage van de cataloguswaarde over als bijtelling (komt bij je bruto loon). Tegenwoordig bijna alles 22%. Sommige bedrijven vragen een eigen bijdrage (soms omdat je over lease bedrag heen gaat, soms als compensatie voor prive gebruik van het bedrijfsmiddel). Dat mag je weer van je bijtelling afhalen. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet 8)7 (en dan vertellen we nog even niet dat als je een benzinepas krijgt voor enkel binnen NL, je buitenlandse tankbonnen kunt inleveren bij de administratie om de bijtelling van die maand te verlagen).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
@HyperBart
In mijn geval is het Budget 750 euro ex brandstof op basis van 4j/35k en Benzine. Dus geen budget op basis van TCO, maar een budget zonder brandstofcomponent. Dat is handig, want de brandstofkosten kunnen voor snellere auto's fors hoger uitvallen in verhouding. Het is dus een 'extratje' van de baas.

In mijn sheet:
Bovenin: Wegingsfactor geeft samen 1000 punten, dus de ideale auto.
Midden: De kosten van de ideale auto zouden ongeveer 35k (onrealistisch, maar 0 euro is onmogelijk). Als het een brandstof auto is, kost deze dus 22% bijtelling, en zouden de 'standaard' kosten dus 325 euro per maand zijn. Die kosten komen gewoon heel simpel van http:/www.berekenhet.nl. Niet hele ingewikkelde berekeningen.

Onderin wordt prijs/kwaliteit uitgerekend, en daarna gewogen (duurdere prijs per punt is niet beter, dus dat moet omgedraaid worden).

Daarna komt daar een cijfer uit, en de ideale auto scoort dus altijd een 10.

Elke auto daarnaast in de kolommen wordt relatief aan die ideale auto gemeten, zowel op kosten gebied als op beoordeling.

Over hoe de daadwerkelijke belastingen en fincanciele gevolgen van een leaseauto werken is een ander topic. Mijn sheet is vooral interresant hier vanwege de bovenste helft t.o.v. de kosten. De inhoudelijke berekeningen moeten we dus ook niet hier bespreken.

[ Voor 11% gewijzigd door FireDrunk op 21-03-2019 09:32 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
FireDrunk schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:10:

Mooi dat ik niet de enige ben met zo'n lijstje! Al was die van mij wel alleen op kosten gebaseerd, ik gaf geen punten aan de auto's voor bepaalde opties/looks etc. Wel een idee voor als ik weer eens moet kiezen (al duurt dat nog 4 jaar als het goed is) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Wat ik lastig vind is de wegingsfactor in dat opzicht. Eigenlijk wil je zwaarder wegen als een auto slecht scoort op een bepaald aspect. Nu is dat 'lineair' en dat is niet helemaal correct gevoelsmatig.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Grappig, ik had ook zo'n excel gemaakt toen.
Alhoewel het niet te veel over de cijfers was.
Ik zet eerst neer de specificaties: motor, pk, acceleraties, grote bagage, enz. gewoon de numerieke dingen.
Daarna gewoon de opties die past binnen bepaalde budget. En dan gewoon narative van waarom ik vind het goed en waarom niet. Voorbeeld:
+ Rijdt super goed, powerrr
+ Zit lekker
+ Uniek, zie je niet veel, geeft een speciaal gevoel
+ Past in budget met oke goodies (leer, stoelverwarming, flippers, etc)
- Niet te veel ruimte
- Interieur iets minder
- Past geen premium audio in budget
- Past geen apple carplay in budget
- Past geen 18inch in budget

En dan onderin de foto's van de wagen.

Uit eindelijk gekozen op basis van de grootste glimlach tijdens proefrit. :+
Mss toch verder onderzoeken hoe je dit scientific kan berekenen? :D :D

[ Voor 25% gewijzigd door SirLct op 21-03-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik ga nog proefrijden in een aantal, dat komt als 'multiplier' op de beoordeling (of de beoordeling word bijgesteld natuurlijk).

Ga sowieso in de Focus en de MB proefrijden. Verder nog niet besloten. Ga gewoon een zaterdagje rondkachelen tussen dealers en kijken wat ik mee krijg ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tankiej schreef op zondag 10 maart 2019 @ 19:37:
Ik ben eruit, het wordt een Mazda CX-5 Business Comfort, benzine automaat (165pk), kleur Soul Red Crystal :D
Heb nog gevraagd hoeveel het qua leaseprijs wordt als er een trekhaak bij komt, eens zien of dat nog interessant is.

En dan maar wachten tot ie er is. Levertijd was niet heel lang gaf de verkoper bij Mazda aan, hij had het over 7-8 weken. Zou mooi zijn als dat zo is, maar dat is even afwachten tot ie echt bestelt is.
Dat waren een korte 7-8 weken, werd vanmiddag gebeld door de verkoper dat de auto 25-3 bij hun afgeleverd wordt. En daarna de vraag of ik hem 30-3 op wil halen, natuurlijk wil ik dat :D

Nog wel even afwachten hoe het met m'n huidige auto zit, dat is namelijk een huurauto/shortlease. Werkgever gaat nog even informeren of die op zo'n korte termijn ingeleverd mag worden. Ik hoop het wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Shortlease gaat meestal per week, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Bovendien probleem van de leasemij en niet van jouw werkgever ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Tankiej schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:44:
[...]

Dat waren een korte 7-8 weken, werd vanmiddag gebeld door de verkoper dat de auto 25-3 bij hun afgeleverd wordt. En daarna de vraag of ik hem 30-3 op wil halen, natuurlijk wil ik dat :D

Nog wel even afwachten hoe het met m'n huidige auto zit, dat is namelijk een huurauto/shortlease. Werkgever gaat nog even informeren of die op zo'n korte termijn ingeleverd mag worden. Ik hoop het wel :+
Voordeel van huurauto/shortlease is dat deze juist direct ingeleverd kan worden. Althans dat is bij onze leasemaatschappij het geval.

Mijn vorige leaseauto zou er afgelopen december uit moeten, waarbij mijn nieuwe in november binnen zou komen. Zou elkaar dus perfect opvolgen. Echter, mijn A-Klasse kwam al in september bij de dealer binnen i.p.v. november. Gelukkig reedt een collega van me een shortlease, die ik dus ben gaan rijden tot mijn nieuwe leaseauto binnen was en hij mijn auto door zou rijden tot december. Die shortlease kon er namelijk op ieder moment uit, dus zodra m'n A-Klasse bij de dealer stond kon ik die meteen oppikken. :)
The Eagle schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:07:
Shortlease gaat meestal per week, dus daar zou ik me geen zorgen om maken. Bovendien probleem van de leasemij en niet van jouw werkgever ;)
Bij onze LM zelfs per dag. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 21-03-2019 19:11 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
The Eagle schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:07:
Wel van mijn werkgever, want de shortlease gaat niet via dezelfde leasemaatschappij ;)

Omdat het shortlease is verwacht ik ook wel dat het snel ingeleverd kan worden, maar ik wacht nog wel even af voordat ik me heel erg ga verheugen op volgende week zaterdag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Zo, kleine update (ook verwerkt in mijn google sheet die ik eerder postte).

Zaterdag langs geweest bij diverse dealers:

Eerste bezoekje: Mercedes Benz dealer.
Heb even gezeten in een A-Klasse AMG (sportstoelen dus), en dat was bijzonder fijn! :+
Zitpositie was erg goed, interieur is echt netjes, en lekker techy (hou ik van). Dingen die opvielen die ik nog niet eerder gezien had.
- De automaat bestuur je met de rechter pook achter het stuur. Dit is een _erg_ dun pookje, en voelde niet super comfortabel aan.
- Er zit links onderin een schuifje om de brightness van de schermen direct te regelen! Dat is met 2 x 10" media display denk ik geen overbodige luxe!

Al met al: Zeer enthousiast, heb gemaild voor een proefrit, hun demo auto was al de hele dag bezet met proefritten, dus kon die dag niet rijden (maar had ook geen afspraak gemaakt, dus ach).

Nog wel een kleine PS: Levertijden zitten al op 6+ maanden (einde van het jaar) voor de AMG versies. Dat was wel een domper.

Tweede bezoekje: Mazda dealer
Mogen rijden in een Mazda 3 Hatchback met handbak.

Wat was dat een openbaring... Echt super fijne auto. Zit echt heerlijk, is stil, stuurt lekker, en wat valt die motor mee! Ik dacht echt dat het ding traag zou zijn, maar hij rijdt echt prima! Uiteraard geen snelheidsmonster, maar gewoon prima, en voelt absoluut niet langzaam! Qua comfort misschien wel een van de beste auto's waar ik in lange tijd in gereden heb! Qua interieur is het gewoon allemaal prima. Erg rustig, en geen toeters en bellen. Maar gewoon prima. Strak, degelijk, maar ook wel een klein beetje saai.

Even gesproken over de Skyactiv-X, die kreeg hij mei-juni binnen als demo, en bestellingen moesten rekenen op laatste maanden van het jaar.

Derde bezoekje: Ford garage
Eerst even rondgelopen, en kijken bij de verschillende versies (Active, ST-Line en Vignale).
De vignale vond ik eerst nog wel leuk ogen, maar nu ik hem in het echt gezien heb, is dat een dikke NO-NO. Wat een ranzige hoeveelheid bling, overal chrome strips, en op echt veel lelijke plekken.

Even gezeten in een gloednieuwe ST-Line, en daar viel op dat de stoel niet super veel steun geeft. Ding was _keihard_ en gaf weinig steun aan mijn schouders.

Daarna mogen rijden in een Focus 1.0 ST-Line (125PK) handbak. Dat was al een stuk beter. Die had al ~20k gelopen, en de stoel was een beetje ingezeten. Dat scheelde wel, maar maakte niet alles goed.
Verder was de proefrit prima. Motor viel ook wel mee, is gewoon prima. Verder is alles gewoon OK-ish. Hele gemiddelde auto. Voor mijn (en mijn vrouw haar) gevoel iets ruimer dan de Mazda 3 qua zit, maar ik gok dat de Mazda daar ook niet echt op stuurt. Mazda 3 heeft meer wat weg van een BMW 1-serie.

Verder was de Focus ook niet bijzonder stil. Je hoort vooral bij lage snelheden de 1.0 motor wel, vanwege zijn driecilinder, dat zal wel minder zijn met de 1.5, maar toch.

Ook hier weer het bericht: Nu bestellen: _einde_ van het jaar leveren, en misschien wel krap voor leasemaatschappijen... :'(

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

FireDrunk schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:43:

Heb even gezeten in een A-Klasse AMG (sportstoelen dus), en dat was bijzonder fijn! :+
Zitpositie was erg goed, interieur is echt netjes, en lekker techy (hou ik van). Dingen die opvielen die ik nog niet eerder gezien had.
- De automaat bestuur je met de rechter pook achter het stuur. Dit is een _erg_ dun pookje, en voelde niet super comfortabel aan.
- Er zit links onderin een schuifje om de brightness van de schermen direct te regelen! Dat is met 2 x 10" media display denk ik geen overbodige luxe!

Al met al: Zeer enthousiast, heb gemaild voor een proefrit, hun demo auto was al de hele dag bezet met proefritten, dus kon die dag niet rijden (maar had ook geen afspraak gemaakt, dus ach).

Nog wel een kleine PS: Levertijden zitten al op 6+ maanden (einde van het jaar) voor de AMG versies. Dat was wel een domper.

Wat was dat een openbaring... Echt super fijne auto. Zit echt heerlijk, is stil, stuurt lekker, en wat valt die motor mee! Ik dacht echt dat het ding traag zou zijn, maar hij rijdt echt prima! Uiteraard geen snelheidsmonster, maar gewoon prima, en voelt absoluut niet langzaam! Qua comfort misschien wel een van de beste auto's waar ik in lange tijd in gereden heb! Qua interieur is het gewoon allemaal prima. Erg rustig, en geen toeters en bellen. Maar gewoon prima. Strak, degelijk, maar ook wel een klein beetje saai.

Even gesproken over de Skyactiv-X, die kreeg hij mei-juni binnen als demo, en bestellingen moesten rekenen op laatste maanden van het jaar.

Eerst even rondgelopen, en kijken bij de verschillende versies (Active, ST-Line en Vignale).
De vignale vond ik eerst nog wel leuk ogen, maar nu ik hem in het echt gezien heb, is dat een dikke NO-NO. Wat een ranzige hoeveelheid bling, overal chrome strips, en op echt veel lelijke plekken.

Even gezeten in een gloednieuwe ST-Line, en daar viel op dat de stoel niet super veel steun geeft. Ding was _keihard_ en gaf weinig steun aan mijn schouders.

Daarna mogen rijden in een Focus 1.0 ST-Line (125PK) handbak. Dat was al een stuk beter. Die had al ~20k gelopen, en de stoel was een beetje ingezeten. Dat scheelde wel, maar maakte niet alles goed.
Verder was de proefrit prima. Motor viel ook wel mee, is gewoon prima. Verder is alles gewoon OK-ish. Hele gemiddelde auto. Voor mijn (en mijn vrouw haar) gevoel iets ruimer dan de Mazda 3 qua zit, maar ik gok dat de Mazda daar ook niet echt op stuurt. Mazda 3 heeft meer wat weg van een BMW 1-serie.

Verder was de Focus ook niet bijzonder stil. Je hoort vooral bij lage snelheden de 1.0 motor wel, vanwege zijn driecilinder, dat zal wel minder zijn met de 1.5, maar toch.

Ook hier weer het bericht: Nu bestellen: _einde_ van het jaar leveren, en misschien wel krap voor leasemaatschappijen... :'(
Mooie update deze shortlist is ook voor mij van toepassing. Ik start 1 april bij een nieuwe werkgever. De Mazda 3 heeft mijn voorkeur maar ik schrik elke keer van de levertijden, zelfs de Ford Focus.....

Voor de Mazda gaat het volgens mij specifiek om de variant met het SkyActiv-X blok neem ik aan?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:52
gergs schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:24:
[..]

Uit eindelijk gekozen op basis van de grootste glimlach tijdens proefrit. :+
[..]
Held! 8)
Zo zou ik ook graag mijn auto willen kiezen (heb ik grotendeels ook gedaan) maar toch.
Financien en gezin tellen helaas ook wel een beetje mee..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
CycloneX schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:22:
[...]

Mooie update deze shortlist is ook voor mij van toepassing. Ik start 1 april bij een nieuwe werkgever. De Mazda 3 heeft mijn voorkeur maar ik schrik elke keer van de levertijden, zelfs de Ford Focus.....

Voor de Mazda gaat het volgens mij specifiek om de variant met het SkyActiv-X blok neem ik aan?
Ja, volgens mij waren de levertijden van de Skyactiv-G korter inderdaad. Exacte getallen heb ik niet naar gevraagd.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
FireDrunk schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:43:

Weten ze bij de Mazda dealer ook al iets meer over de exacte meerprijs van de Skyactiv-X? Ze hebben voor zover ik weer nu alleen nog gecommuniceerd dat het €950 extra kost ten opzichte van de Skyactiv-G. Maar dat zal alleen de kostprijs vanuit Mazda zijn neem ik aan, de uitstoot/verbruik zal niet exact hetzelfde zijn. Dus wat gaat de BPM doen..?

Ik vind het jammer dat de nieuwe 3 nu pas komt en de Skyactiv-X nog zoveel later, anders was dat zeker een optie geweest. Maar nu ga ik vanaf zaterdag eerst lekker genieten van de CX-5 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
DonJunior schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:30:
[...]

Held! 8)
Zo zou ik ook graag mijn auto willen kiezen (heb ik grotendeels ook gedaan) maar toch.
Financien en gezin tellen helaas ook wel een beetje mee..
Bij mij was Wife acceptance factor een grote, maar die was ook mee met de muziek toen die zag hoe groot mijn glimlach was! Zonder dat ik haar verder hoeft te overtuigen :D (Het was dus een hele, hele grote glimlach) :+

[ Voor 5% gewijzigd door SirLct op 25-03-2019 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Tankiej schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:02:
[...]

Weten ze bij de Mazda dealer ook al iets meer over de exacte meerprijs van de Skyactiv-X? Ze hebben voor zover ik weer nu alleen nog gecommuniceerd dat het €950 extra kost ten opzichte van de Skyactiv-G. Maar dat zal alleen de kostprijs vanuit Mazda zijn neem ik aan, de uitstoot/verbruik zal niet exact hetzelfde zijn. Dus wat gaat de BPM doen..?

Ik vind het jammer dat de nieuwe 3 nu pas komt en de Skyactiv-X nog zoveel later, anders was dat zeker een optie geweest. Maar nu ga ik vanaf zaterdag eerst lekker genieten van de CX-5 :D
Hebben we het niet over gehad, maar ik dacht zelf iets van 1500 euro. Geen idee waar dat vandaan komt, 950 euro kan ook best kloppen. Ik verwacht niet dat het heel veel is, Mazda wil volgens mij heel graag die nieuwe motor promoten.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

FireDrunk schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:46:
[...]

Ja, volgens mij waren de levertijden van de Skyactiv-G korter inderdaad. Exacte getallen heb ik niet naar gevraagd.
Afgelopen weekend in de Mazda 3 gereden, hele fijne wagen! Mij werd verteld dat de Skyactiv-X rond oktober leverbaar zou zijn. Binnenkort nog eens een proefrit doen in de automaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Dj-sannieboy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:28:
[...]

Afgelopen weekend in de Mazda 3 gereden, hele fijne wagen! Mij werd verteld dat de Skyactiv-X rond oktober leverbaar zou zijn. Binnenkort nog eens een proefrit doen in de automaat!
Same here, ik ben heel beniewd naar de Skyactiv-x Automaat. Als dat een goede combi is, maakt die een grote kans...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

CycloneX schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:22:
[...]

Dat denk ik ook; ik ben vorige week bij Mazda geweest, en toen had hij het er over dat de sedan met Skyactiv-G in juni/juli bij de dealer zou staan, en dat die met een beetje geluk nog eind augustus geleverd zou kunnen worden (een beetje afhankelijk van uitvoering en kleur). Skyactiv-X komt in de loop van Q3 of begin Q4 bij de dealer.
Tankiej schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:02:
[...]

Dealer had het tegen mij ook over zo'n € 1500 meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

FireDrunk schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:29:
[...]

Same here, ik ben heel beniewd naar de Skyactiv-x Automaat. Als dat een goede combi is, maakt die een grote kans...
Ik ben vooral benieuwd naar waneer deze combi te bestellen is, aangezien mijn huidige contract tot eind september loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Dj-sannieboy schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:49:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar waneer deze combi te bestellen is, aangezien mijn huidige contract tot eind september loopt.
Die van mij loopt tot 1 sept. Meestal is het niet zo'n probleem om je auto een maand of twee langer te leasen in afwachting van een nieuwe. Daar gok ik dan ook maar op.

Even niets...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
[b]Frozenhands in "Keuze leaseauto - Deel 5"Frozenhands schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:14:
Ik heb een keuze kunnen maken en zal er hoogst waarschijnlijk wel extra bijdrage voor moeten betalen maar is het waard denk ik.

Ford Focus 1.0 ecoboost titanium business automaat met de volgende opties:

- Style pakket titanium
- Winter pakket
- Design pakket
- Technology pakket
- Parking pakket
- Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
- Bang & Olufsen Play audiosysteem
- 10-weg handmatig verstelbare voorstoelen inclusief lendensteunverstelling en 4-weg
hoofdsteunen

Ik denk dat ik hiermee een complete auto heb en de aankomende vier jaar tegen aan kan.
Vandaag was het zover en mocht ik mijn nieuwe Focus ophalen! Ik kan mijn indruk kort omschrijven, wat een geweldige auto met verfijnde techniek aan boord!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eHw2QX6bjTUG0ynZslGicAF4/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HiNgjmFHTG59uAuWtgt6snZZ/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LA6LPGGFnseCo6BKDqIhei2k/thumb.jpg

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:23

ricardo246

Life's what you make it!

Frozenhands schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:20:
[...]

Vandaag was het zover en mocht ik mijn nieuwe Focus ophalen! Ik kan mijn indruk kort omschrijven, wat een geweldige auto met verfijnde techniek aan boord!

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Gefeliciteerd, die Fords sturen idd heerlijk.
Mag ik vragen waarom je voor wit bent gegaan (is dat een € kwestie of voor de looks?).
Ik heb nu een zwarte (dat wordt eens en nooit meer, je ziet er alles op, bij wit lijkt me dit hetzelfde, afgezien van de smaak factor).

[ Voor 9% gewijzigd door ricardo246 op 25-03-2019 22:07 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
ricardo246 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:06:
[...]

Gefeliciteerd, die Fords sturen idd heerlijk.
Mag ik vragen waarom je voor wit bent gegaan (is dat een € kwestie of voor de looks?).
Ik heb nu een zwarte (dat wordt eens en nooit meer, je ziet er alles op, bij wit lijkt me dit hetzelfde, afgezien van de smaak factor).
Mijn werkgever heeft een kleuren beleid om het zo maar te zeggen. Ik heb de keuze uit zwart, grijs of wit. Voorheen al eens een zwarte auto gehad en daar zag je ook alles op inderdaad en met wit heb ik daar wel minder last van.

Ja, uiteindelijk scheelt het wel €600 aan lak op de auto, waardoor ik andere opties kon kiezen als extraatje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
Mooie focus! Met wit zie je bruin/teer-spetters sneller, maar op zwart zie je witte strooizout en hars vlekken (parkeren onder boom) sneller. Maar bij beide is wekelijks wassen wel nodig. Met zilvergrijs is het denk ik veel minder opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hier ook een korte update:

Afgelopen zaterdag ben ik met vrouw en zoon nog eens gaan rijden in de Corolla (station) en daarna in de Honda Civic hatchback.
Waar ik vorige week heel enthousiast was over alle gadgets, begon vrouwlief al bijna voor we van de parkeerplaats af waren over alle knopjes op het stuur, en wat moest ze nou met ACC. Werkte CC dan niet meer gewoon? En moet lane keep assist aan? Zicht naar zoonlief was kut (zit nu 20cm lager vanwege opvolgstoel en de stoel in de Corolla die we reden (Executive?) had een glimmend randje waardoor ze minder goed naar achter kon kijken), de donkere hemelbekleding maakt alles krap enz.
In de loop van de rit ontdooide ze gelukkig wat, dus het zal een deel gewenning zijn. Terug in de showroom hebben we nog even in een andere uitvoering gezeten met "normale" stoelen. Daarbij zag ze wel genoeg.

Daarna gereden met de Honda Civic. Het is een nieuwer model dan we nu hebben, maar alles is heel herkenbaar en voor haar is dat wel prettig. Het liefst rijdt ze onze huidige auto nog 4 jaar (of 8 of 10....).

Beide hebben zowel voor- als nadelen, maar de belangrijkste voor de Civic is dat het een hatchback is, en ik nu regelmatig van alles meeneem en eigenlijk alleen met de zomervakantie wat moet proppen. Grootste voordelen zijn dat hij lekker rijdt, stil is en vertrouwd aanvoelt. Ook vind ik het leuk om een wat aparte auto te rijden.
Bij de Corolla ziet het er allemaal net wat moderner uit, en zitten er wat meer gadgets op. Hij heeft alleen geen Android Auto, wat de Civic wel heeft.

Aankomende zaterdag nog rijden in de Kia Ceed en Niro, en dan maar eens een ei leggen over welke het moet worden... Misschien moet ik ook maar zo'n soort sheet met voor- en nadelen en wegingsfactoren maken, want een emotionele keuze maken (ook al is die rationeel onderbouwd) is erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MemeRaiZ
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 09:33
Ik heb een vraagje over de belastingschijven i.c.m. een nieuwe leaseauto.

Anno 2019 zijn er 4 belastingschijven. Als de jaaropgave van 2018 boven de grens van €68.507 is, dan is de 4e belastingschijf 51,95% lees ik.

Van mijn werkgever mag ik een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken. Betekent dit nu dat de berekening als volgt gaat worden in mijn voorbeeld:
€38.000 (fiscale waarde) / 22% bijtelling = €8.360 per jaar
€8.360 / 12 maanden = €696 bruto per maand
€696 / 51,95% (schaal 4) = €361 netto per maand?

M.a.w. als ik vorig jaar onder de grens van €68.507 zou verdienen, zou ik dan €696 / 38,1% (schaal 3) = €265 netto per maand betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Frozenhands schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:20:
[...]

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dat is met zo'n 8 weken best een rappe levering. Mijn dealer had het over 3 maanden bij de eerste inschatting. Er waren volgens hem problemen op de lijn, maar vooral met trekhaken. Die heb ik er niet op zitten dus ben benieuwd, hij zegt over 4 weken meer inzicht te hebben in de 'echte' leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
Franco10 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:52:
[...]

Dat is met zo'n 8 weken best een rappe levering. Mijn dealer had het over 3 maanden bij de eerste inschatting. Er waren volgens hem problemen op de lijn, maar vooral met trekhaken. Die heb ik er niet op zitten dus ben benieuwd, hij zegt over 4 weken meer inzicht te hebben in de 'echte' leverdatum.
Ja, dat is een hele rappe levering en ik was er verbaasd over dat het zo snel ging. In eerste instantie had ik als leverdatum begin april gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
MemeRaiZ schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:47:
Los van dat dit in Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 moet

Gebruik gewoon even: https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
HEt is niet alleen maar even tegen belastingschalen uitzetten maar je krijgt ook minder korting op de loonheffing e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireDrunk
gergs schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:34:
Mooie focus! Met wit zie je bruin/teer-spetters sneller, maar op zwart zie je witte strooizout en hars vlekken (parkeren onder boom) sneller. Maar bij beide is wekelijks wassen wel nodig. Met zilvergrijs is het denk ik veel minder opvallen.
* FireDrunk wast zijn witte V60 maar eens per 3 maanden... O-)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Nooit zien rijden. Grijze daarentegen.....

* The Eagle rent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Moet wel zeggen dat het niet lineair is. Dus na 2 weken zie je de verschil steeds minder :D
(Totdat je het wast :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 22:04
Huidige (lease)auto is zilvergrijs en hier zie je inderdaad niet zo veel vuiligheid op. Sinds december niet meer gewassen en hij lijkt nog steeds grijs :)

Dinsdag krijg ik overigens mijn Polo Beats 1.0 TSI Ook in het grijs * Stufferdt is niet zo dol op autowassen

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:23

ricardo246

Life's what you make it!

Ik heb mijn volgende besteld in antreciet metallic grijs... beetje klaar met was-straat in en uit rijden.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 17:31
Vayne schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:34:
[...]

Wat een ellende. Ik mocht gisteren eindelijk mijn nieuw A-klasse ophalen bij de dealert..... heeft de beste man een hatchback besteld ipv een sedan. ;w :'( Nu moet er dus een nieuwe besteld worden, dat gaat enorm veel pijn doen wat betreft levertijd vrees ik....

In de tussentijd heb ik een A200 meegekregen (voor 3 dagen) en mocht iemand twijfelen over deze auto; maak alsjeblieft een proefrit. Als voorloopauto heb ik een Seat Leon ST FR welke op zich al prima rijdt, maar deze A klasse is wat mij betreft echt wel van een ander niveau. Het infotainmentsystem is ook echt een verademing ten opzichte van die Seat meuk
Jeetje wat een kut grap. Wat voor hatchback hebben ze besteld dan? Mss kan die naar mijn dealer :P. levertijd van mijn A is pas ergens in juni (besteld in februari)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Update #3.

Gister gereden in een MB A220 DCT.

Wauw, wat een auto... Die moter... :9~ :9~ :9~
Maar op de belangrijke punten: Stoelen zitten echt goed, lekker veel steun, goed verstelbaar, veel steun in knieholtes. Hij stuurt subliem, dat stuur werkt echt fantastisch. Heerlijk gevoel, maar ook heerlijk licht op lage snelheden, en wat zwaarder op hoge snelheden. Vering is qua comfort ook erg goed, niet te zacht, niet te hard, en corrigeert snel (hij 'waggelt' absoluut niet).
Verder is de auto op lage snelheid niet extreem stil, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt op hogere snelheid, dan is de auto heerlijk stil. De tech snufjes zijn echt leuk, de radio is uitstekend, alle besturing is super simpel, dat touchpad werkt super fijn.

Daarna nog een keer in een Focus gereden, en dit keer in de 1.5 Automaat.
Echt een toffe auto ook hoor, maar gewoon echt wat minder dan de MB. Stoelen zitten een stuk slechter, moter is (uiteraard) iets slechter. Is toch wel wat lawaaieriger. Automaat schakelt schokkeriger dan die van de MB. Verder is de besturing van gadgets gewoon net even wat minder intuitief. Slecht? Nee zeker niet, maar gewoon ok-ish. Wat me nog wel flink iriteerde was de (weer) veel te korte armsteun in de focus. Ik weet niet wat al die automerken hebben, maar ik ben echt van een heel gemiddelde lengte (1.78), en normaal postuur, en mijn elleboog valt gewoon van die armsteun af, als ik het stuur vast heb. Dat is echt mateloos irritant...

Dan nu dus de hamvraag, is de MB de meerprijs per maand (~100 euro) waard t.o.v. de Focus of Mazda 3...

I don't know... :'(

Zaterdag nog even rijden in een CX-3 om de automaat van Mazda te proberen.
Objectief gezien is de Mazda denk ik de beste prijs/kwaliteit auto. (Persoonlijk vind ik die ook beter dan de Focus). Maar subjectief gezien krijg ik wel een hele, hele, _hele_, *hele* grote glimlach op mijn gezicht van zo'n MB A220...

[ Voor 7% gewijzigd door FireDrunk op 28-03-2019 08:27 ]

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
FireDrunk schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:25:
Update #3.

Maar op de belangrijke punten: Stoelen zitten echt goed, lekker veel steun, goed verstelbaar, veel steun in knieholtes. Hij stuurt subliem, dat stuur werkt echt fantastisch. Heerlijk gevoel, maar ook heerlijk licht op lage snelheden, en wat zwaarder op hoge snelheden. Vering is qua comfort ook erg goed, niet te zacht, niet te hard, en corrigeert snel (hij 'waggelt' absoluut niet).
Verder is de auto op lage snelheid niet extreem stil, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt op hogere snelheid, dan is de auto heerlijk stil. De tech snufjes zijn echt leuk, de radio is uitstekend, alle besturing is super simpel, dat touchpad werkt super fijn.

Echt een toffe auto ook hoor, maar gewoon echt wat minder dan de MB. Stoelen zitten een stuk slechter, moter is (uiteraard) iets slechter. Is toch wel wat lawaaieriger. Automaat schakelt schokkeriger dan die van de MB. Verder is de besturing van gadgets gewoon net even wat minder intuitief. Slecht? Nee zeker niet, maar gewoon ok-ish. Wat me nog wel flink iriteerde was de (weer) veel te korte armsteun in de focus. Ik weet niet wat al die automerken hebben, maar ik ben echt van een heel gemiddelde lengte (1.78), en normaal postuur, en mijn elleboog valt gewoon van die armsteun af, als ik het stuur vast heb. Dat is echt mateloos irritant...

Dan nu dus de hamvraag, is de MB de meerprijs per maand (~100 euro) waard t.o.v. de Focus of Mazda 3...

Objectief gezien is de Mazda denk ik de beste prijs/kwaliteit auto. (Persoonlijk vind ik die ook beter dan de Focus). Maar subjectief gezien krijg ik wel een hele, hele, _hele_, *hele* grote glimlach op mijn gezicht van zo'n MB A220...
Ik denk dat je je keuze wel hebt gemaakt zo te horen. Die extra centen die je nu ervoor gaat betalen, compenseer je in de jaren ook wel als je loonsverhogingen krijgt. Ga gewoon voor de MB als je budget het toe laat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
FireDrunk schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:25:
Update #3.

Ik weet niet wat je eigen bijdrage in totaal gaat worden, maar 100 euro valt in principe wel mee (gaat ook af van je bruto bijtelling). Persoonlijk zou ik in jouw geval voor de MB gaan. Rij nu 1,5 jaar rond in de auto die ik lease die ik gekocht heb met het hart i.p.v. met het hoofd. Nog geen moment spijt van gehad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:13
Hoe kan een auto A-klasse op lage snelheid niet extreem stil zijn, maar op hoge snelheid wel? :?

Die van mij (Ford Mondeo) is op lage snelheid fluisterstil en hoe harder je gaat rijden hoe luider het geluid wordt. Dat lijkt me natuurkundig gezien ook logisch en verklaarbaar. :)

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 28-03-2019 13:22 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Frozenhands schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:40:
[...]

Ik denk dat je je keuze wel hebt gemaakt zo te horen. Die extra centen die je nu ervoor gaat betalen, compenseer je in de jaren ook wel als je loonsverhogingen krijgt. Ga gewoon voor de MB als je budget het toe laat!
Budget laat het officieel niet toe, er is een stuk eigen bijdrage, maar omdat die de bijtelling, en de heffingskorting weer wat drukt, is het netto verschil lager dan je zou denken.

De kosten 'curve' loopt dus niet lineair omhoog. Het is dus vooral een kwestie van: Vind ik het het waard :)
Maar ik neig idd sterk naar de MB :+
LuPo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:22:
Hoe kan een auto op lage snelheid niet stil zijn, maar op hoge snelheid wel? :?

Die van mij (Ford Mondeo) is op lage snelheid fluisterstil en hoe harder je gaat rijden hoe luider het geluid wordt. Dat lijkt me natuurkundig gezien ook logisch en verklaarbaar. :)
Bij stilstaan hoor je het andere verkeer, en is dus de isolatie van geluid dat zich via de lucht verplaatst 'slechter'. Bij hoge snelheid zijn dat niet de dingen die je hoort, want banden- en motor geluid zijn dan veel belangrijker.

De focus is dus iets beter geïsoleerd in de 'ramen', maar heeft slechtere isolatie van motor en banden.

[ Voor 32% gewijzigd door FireDrunk op 28-03-2019 09:30 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FireDrunk schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:26:
[...]

Bij stilstaan hoor je het andere verkeer, en is dus de isolatie van geluid dat zich via de lucht verplaatst 'slechter'. Bij hoge snelheid zijn dat niet de dingen die je hoort, want banden- en motor geluid zijn dan veel belangrijker.

De focus is dus iets beter geïsoleerd in de 'ramen', maar heeft slechtere isolatie van motor en banden.
Ook lucht is op hoge snelheid een hoge factor qua geluid in de cabine.

Ik ben zeer blij met de Ford Mondeo. Als ik instap hoor ik bijna niets meer om de auto heen, zéér goede isolatie. Je voelt het ook aan hoe zwaar de deuren zijn. :) Met 140km/u kan ik tegenwoordig fluisterend praten met de passagier en muziek kan zowat op het laagste volume. Motor- en bandengeluid is bijna afwezig. Na een lange rit bepaalt het geluid ook flink hoe fris je uitstapt (naast stoelen). Dus goed dat je op het geluid let d:)b

Hiervoor hadden we een Citroën DS3 en toen Volvo V40 (was een stuk stiller dan de DS3). Beiden diesel dus die maakten sowieso al meer geluid, maar het is echt een wereld van verschil van de V40 naar de Ford Mondeo hybrid. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
[...]

Ik heb sinds afgelopen maandag een nieuwe Focus en ik vind de auto juist muisstil. Aan de andere kant ik kwam van een rumoerige Seat Ibiza FR (nieuw model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 10:14
Smobbo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:38:
[...]

Bij de grote jongens is hij rond de 1100-1200, dus dat is een bijzonder goede aanbieding.
Zo goed dat ik zou twijfelen aan de juistheid :+
Ik heb begrepen dat dit ook de leasebedragen zijn bij PWC, die willen hun Autopark volledig EV maken dus geven flinke kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Budget laat het officieel niet toe, er is een stuk eigen bijdrage, maar omdat die de bijtelling, en de heffingskorting weer wat drukt, is het netto verschil lager dan je zou denken.

De kosten 'curve' loopt dus niet lineair omhoog. Het is dus vooral een kwestie van: Vind ik het het waard :)
Maar ik neig idd sterk naar de MB :+

[...]

Ik ben wel benieuwd naar het verschil, want ik heb beide auto’s ook op m’n shortlist!

De A200 DCT BS AMG kost bij Arval €908 p/m (consumentenprijs €40.282), terwijl de Mazda 3 G122 Sedan Aut. op €850 (consumentenprijs €34.000) zit. Beide incl. brandstof, 4 jr / 40k pj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Dj-sannieboy schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:59:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar het verschil, want ik heb beide auto’s ook op m’n shortlist!

De A200 DCT BS AMG kost bij Arval €908 p/m (consumentenprijs €40.282), terwijl de Mazda 3 G122 Sedan Aut. op €850 (consumentenprijs €34.000) zit. Beide incl. brandstof, 4 jr / 40k pj.
https://docs.google.com/s...rcykNICfPgNXjU/edit#gid=0

T22 vs V22

Overigens is dit allemaal directlease.nl, ik gok dat de verschillen per merk verwaarloosbaar zijn per leasemaatschappij. Zo niet, zal het niet zo'n wereldschokkend verschil zijn dat mijn keuze er veel anders van wordt.

Alle prijzen zijn bij mij ex brandstof, want dat valt bij ons buiten budget.

[ Voor 5% gewijzigd door FireDrunk op 28-03-2019 11:08 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

LuPo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:22:
Hoe kan een auto op lage snelheid niet extreem stil zijn, maar op hoge snelheid wel? :?

Active noice cancelling in de auto icm gevoeligheid van de microfoon? Dat ie zachte geluiden iet kan dempen maar hardere wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

FireDrunk schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:07:
[...]

https://docs.google.com/s...rcykNICfPgNXjU/edit#gid=0

T22 vs V22

Overigens is dit allemaal directlease.nl, ik gok dat de verschillen per merk verwaarloosbaar zijn per leasemaatschappij. Zo niet, zal het niet zo'n wereldschokkend verschil zijn dat mijn keuze er veel anders van wordt.

Alle prijzen zijn bij mij ex brandstof, want dat valt bij ons buiten budget.
Handige sheet, ga ik ook maar eens invullen!
Helaas is bij ons het leasebudget incl. brandstof waardoor een lager verbruik net het verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
The Eagle schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:27:
[...]

Active noice cancelling in de auto icm gevoeligheid van de microfoon? Dat ie zachte geluiden iet kan dempen maar hardere wel?
Ik wist niet dat de A-klasse dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Laatst online: 15-09 23:08
MemeRaiZ schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:47:

Anno 2019 zijn er 4 belastingschijven. Als de jaaropgave van 2018 boven de grens van €68.507 is, dan is de 4e belastingschijf 51,95% lees ik.

Van mijn werkgever mag ik een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken. Betekent dit nu dat de berekening als volgt gaat worden in mijn voorbeeld:
€38.000 (fiscale waarde) / 22% bijtelling = €8.360 per jaar
€8.360 / 12 maanden = €696 bruto per maand
€696 / 51,95% (schaal 4) = €361 netto per maand?

M.a.w. als ik vorig jaar onder de grens van €68.507 zou verdienen, zou ik dan €696 / 38,1% (schaal 3) = €265 netto per maand betalen?
Bijtelling is extra inkomen (verkregen in de vorm van een auto) bovenop je bestaande inkomen waar je belasting over betaalt. Als jij 100 euro (per maand) onder de schaal 4 zit, betaal je 38,1% over 100 euro en 51,95% over de rest. Merk op dat hypotheekrente-aftrek ook zo werkt, alleen dan juist omlaag.

Bijtelling is dus extra ongunstig als je dan over die 51,95% schaal heen gaat. Echter, met de juiste aftrekposten (oa hypotheekrente aftrek) kan je misschien net eronder blijven hangen.

Maar het is dus niet zo dat je 51,95 of 38,1% betaalt over het gehele bedrag; het is prima mogelijk om een deel 38,1% en een deel 51,95% te hebben over je bijtelling (en hypotheekrente aftrek). Zelfs in de 51,95% schaal is bijtelling nog steeds voordeliger dan gewoon de kosten van de auto als salaris uitkeren & een nieuwe auto prive kopen.

Nog voordeliger is natuurlijk wel het bedrag uit laten keren als salaris (de lease-kosten e.d.) en dan een ~5 jaar oude auto nemen met <100.000km op de teller en die rijden tot 300.000km (prive aanschaft op lening). Daarnaast reiskostenvergoeding ontvangen natuurlijk. Met deze constructie bespaar je zo'n 40% per maand gemiddeld naar mijn berekeningen (als je een vergelijkbaar model neemt enzo), alleen dan niet iedere 5-6 jaar een nieuwe auto. De besparing zit 'm dan vooral in de afschrijving van een nieuwe auto tussen de 0 en 5 jaar. Keuzes keuzes.

Disclaimer: Ik ben geen expert op dit gebied. Percentages niet gecheckt maar overgenomen uit jouw post.

[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 28-03-2019 13:54 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

LuPo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:21:
[...]

Ik wist niet dat de A-klasse dit heeft?
Heel eerlijk: ik heb geen idee. Het was mijn eerste ingeving. Then again: het zou me ook niks verbazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:59
Leasebudget: 800
Kilometrage per jaar: 36.000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief, op basis van fabrieksopgave +/- 20% marge
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: nee
Specifieke wensen:
Minimaal:
- ACC
- Lane Assist (meesturend)
- Automaat
Nice to have:
- Android Auto, gebruik ik nu dagelijks
- Lederen bekleding
- Stoelverwarming
- Goed audiosysteem
- Schuifdak
- Grote velgen
- Gadgets

Ik ga bij een andere werkgever starten over een maand als consultant, dat betekent veel meer kilometers rijden, maar krijg wel een mobiliteitsbudget. Rij nu privé geleased een Ford Focus, maar vanwege ongunstige voorwaarden bij meerkilometers en feit dat ik toch liever een automaat ga rijden door lange afstanden wil ik daar eind van het jaar vanaf (kan per november kosteloos opzeggen).

Mijn shortlist:
- Ford Focus, rijd heerlijk, veel opties voor een betaalbare prijs, is alleen niet superzuinig in mijn ervaring, de automaat is wel een stuk duurder
- Kia Ceed, nog niet in gereden, wel vriendelijk geprijsd en geen oneindige optielijst nodig
- Toyota Corolla, afgelopen weekend in gereden, in theorie best zuinig wat dus ook gunstig is voor de leaseprijs, hoogste uitvoering meteen een stuk duurder als je een complete uitvoering wilt stuurt een stuk minder goed dan een Ford Focus
- Mazda3, vorige generatie al gereden nieuwe nog niet, die vorige reed super en verwacht de nieuwe ook, wel prijzig ook om te leasen, wel een unieke auto die je niet vaak ziet en dat vind ik positief
- VW Golf, geen idee wat ik hiervan moet vinden, uiterlijk is nogal generiek, nog niet gereden ,prijslijst is best uitgebreid ook, kan ook nog Skoda/Seat tegenhanger kiezen wel positieve verhalen over DSG automaat gehoord
- BMW 1-serie, duur maar rijdt wel heerlijk ook de automaat is beste wat ik tot nu toe heb ervaren, optielijst is eindeloos lang dus wil je beetje leuke uitvoering ga je nog eens een paar zakken geld over de balk gooien helaas

Outsiders:
- Tesla Model 3, qua netto kosten bijna gelijk aan een Toyota Corolla, ik vind het interieur te kaal, misschien eens in gaan rijden om het in het echt te ervaren
- Hyundai Ioniq, denk een van de voordeligste opties, ziet er ook niet slecht uit maar lage range, ik rij 170-180km per dag soms verwacht ik
- Kia Niro/Hyundai Kona, vind qua uiterlijk niet zo mooi, maar fiscaal gezien wel voordelig, lange wachttijd ook
- Ford Fiesta, heb gehoord dat ie ook leuk rijdt en stuk goedkoper dan een Focus, vind het alleen lastig in te schatten of die net zo comfortabel is als een groter formaat auto
- Toekomstige EV's

Dan heb ik ook nog de optie om een occasion aan te schaffen, zelf nieuw kopen (of te financieren) of een prive lease te nemen en de kilometervergoeding te gebruiken. Keuzes keuzes... :+ Ik ga eerst maar nog wat auto's rijden om te kunnen afwegen, sowieso de Mazda3 en de Kia Ceed. Als iemand nog tips heeft om mijn shortlist langer te maken? 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 22:26
Wonkbonko schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:50:
[...]

Ik heb begrepen dat dit ook de leasebedragen zijn bij PWC, die willen hun Autopark volledig EV maken dus geven flinke kortingen.
Klopt. Wij leasen via alphabet en daar kost die 860 zonder verdere opties als AP en velgen. Heeft verder niets met PwC te maken denk ik. Dat zijn de prijzen die alphabet hanteert.
PwC geeft je nog wel 275 euro per maand bovenop je leasebedrag als je een EV least.
Dus een model 3 kost dan effectief 585 euro per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
TheUninvited schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 14:37:

Outsiders:
- Tesla Model 3, qua netto kosten bijna gelijk aan een Toyota Corolla, ik vind het interieur te kaal, misschien eens in gaan rijden om het in het echt te ervaren
Klopt dit? Bij mijn weten is de instap model 3 die eind van het jaar (rond de door jou genoemde november?) beschikbaar en dan zit je qua bijtelling rond de 100, waar een Corolla toch al snel op 250-300 zit. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Crap, ik kom net achter een dikke fout in mijn excel sheet... Blijkt de MB toch even 100 euro duurder uit te vallen... Nu is de Mazda toch wel een veel aantrekkelijkere keuze...

Eigen bijdrage moet van de bruto bijtelling af, niet de netto bijtelling... behoorlijk verschil... :'(

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Gamebuster schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:37:
[...]

Bijtelling is extra inkomen (verkregen in de vorm van een auto) bovenop je bestaande inkomen waar je belasting over betaalt. Als jij 100 euro (per maand) onder de schaal 4 zit, betaal je 38,1% over 100 euro en 51,95% over de rest. Merk op dat hypotheekrente-aftrek ook zo werkt, alleen dan juist omlaag.

Bijtelling is dus extra ongunstig als je dan over die 51,95% schaal heen gaat. Echter, met de juiste aftrekposten (oa hypotheekrente aftrek) kan je misschien net eronder blijven hangen.

Maar het is dus niet zo dat je 51,95 of 38,1% betaalt over het gehele bedrag; het is prima mogelijk om een deel 38,1% en een deel 51,95% te hebben over je bijtelling (en hypotheekrente aftrek). Zelfs in de 51,95% schaal is bijtelling nog steeds voordeliger dan gewoon de kosten van de auto als salaris uitkeren & een nieuwe auto prive kopen.
Helaas betaald niemand 38% over zijn bijtelling. Wel 49,25% (uit mijn hoofd). Velen vergeten het verlies aan heffingskorting mee te berekenen.

Je belastingschijft maakt bijna niet uit, tenzij je minimum loon zit maar dat zal niet met een lease auto. We zitten bijna allemaal rond de 50% voor elke extra euro die we verdienen. Of dat nu vakantiegeld, bonus of bijtelling is.

Zo is ook de veelgehoorde mythe dat je over uitkering vakantiedagen of overuren of bonus meer belasting betaald dan een euro extra verdienen onjuist.

Kijk maar is in de witte tabel op Belastingdienst.nl of nog beter op berekenhet.nl voor gemak.

Dus slecht nieuws: bijtelling is duurder dan gedacht. Goed nieuws: elektrisch 4% relatief nog aantrekkelijker.
gebruikershaes schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:42:
[...]

Klopt. Wij leasen via alphabet en daar kost die 860 zonder verdere opties als AP en velgen.
Ha collega ;)
Wonkbonko schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:50:
[...]

Geven flink extra leasetarief naarmate je auto minder uitstoot (met een verhoogde staffel voor totaal EV). Inzet is nog steeds rond 2022-2023 alleen EV auto’s te laten bestellen maar de beschikbaarheid en levertijd van betaalbare EVs met stevige actieradius speelt natuurlijk grote rol.

Ontopic: kan zelf nu een Model 3 leasen zonder (full) autopilot. Vanaf september wel. Ik weet dat autopilot nog niet is wat het zou moeten zijn maar denk dat ik gewoon spijt krijg als ik hem 4 jaar kaal moet rijden.

Kan vanaf nu tot november nog in mijn Golf GTE terecht. En heb een Tesla Model3 bestelcode uit de eerste 24u in 2015?, dus sta gelijk voorraan in de rij als ik bestel.

Zouden jullie ook wachten?

[ Voor 29% gewijzigd door Malarky op 28-03-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@Malarky ik werk daar ook 😉. Toevallig zelfde situatie als jou, kon pas vanaf sept een M3 met AP nemen.

Ik heb in fleetagent de M3 besteld met AP en die bestelling werd gewoon geaccordeerd door het wagenparkbeheer. Sommige regeltjes (in dit geval dus max 60k EV op jouw functie) worden gelukkig niet zo streng toegepast.

Dus hoppa bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:59
Smobbo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:02:
[...]

Klopt dit? Bij mijn weten is de instap model 3 die eind van het jaar (rond de door jou genoemde november?) beschikbaar en dan zit je qua bijtelling rond de 100, waar een Corolla toch al snel op 250-300 zit. Of zie ik iets over het hoofd?
Een longrange Model 3 heeft een hogere leaseprijs, dus kom je netto op hetzelfde uit met eigen bijdrage e.d. Kan met de lager geprijsde modellen anders zijn maar nog geen info over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Malarky schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:31:
[...]

Ontopic: kan zelf nu een Model 3 leasen zonder (full) autopilot. Vanaf september wel. Ik weet dat autopilot nog niet is wat het zou moeten zijn maar denk dat ik gewoon spijt krijg als ik hem 4 jaar kaal moet rijden.
Als de hardware in de auto zit kan je de functie later natuurlijk nog gewoon activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

FireDrunk schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:05:
Crap, ik kom net achter een dikke fout in mijn excel sheet... Blijkt de MB toch even 100 euro duurder uit te vallen... Nu is de Mazda toch wel een veel aantrekkelijkere keuze...

Eigen bijdrage moet van de bruto bijtelling af, niet de netto bijtelling... behoorlijk verschil... :'(
Ik vond hem al zo "goedkoop" voor een auto van bijna 50k, en dan nog een eigen bijdrage.
Maar ik moet zeggen, ik vind de Mazda 3 echt een stuk mooiere en leukere auto dan de MB A klasse, ziet het sowieso minder rijden, prachtig afgewerkt van binnen en wat een gave auto om te zien!

Het is dat ik het niet praktisch vind met een kleine van 10 maanden, en eventueel nog een 2e kleine, maar anders was ik zeker voor de Mazda 3 gegaan. Veel auto voor je geld, en je ziet hem niet op elke hoek van de straat.

Nu i.v.m. meer ruimte een Kia Proceed GT-Plusline in bestelling staan!

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Fjeze schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:26:
[...]

Ik vond hem al zo "goedkoop" voor een auto van bijna 50k, en dan nog een eigen bijdrage.
Maar ik moet zeggen, ik vind de Mazda 3 echt een stuk mooiere en leukere auto dan de MB A klasse, ziet het sowieso minder rijden, prachtig afgewerkt van binnen en wat een gave auto om te zien!

Het is dat ik het niet praktisch vind met een kleine van 10 maanden, en eventueel nog een 2e kleine, maar anders was ik zeker voor de Mazda 3 gegaan. Veel auto voor je geld, en je ziet hem niet op elke hoek van de straat.

Nu i.v.m. meer ruimte een Kia Proceed GT-Plusline in bestelling staan!
Eens! Nieuwe Mazda 3 stond (voordat ik voor EV koos) helemaal boven aan mijn lijst (mits met Skyactiv X motor). Wat een gave bak en wat heeft Mazda een stylish gevoel voor autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 06:43

Fjeze

AllesPerfect!

Requiem19 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:31:
[...]

Eens! Nieuwe Mazda 3 stond (voordat ik voor EV koos) helemaal boven aan mijn lijst (mits met Skyactiv X motor). Wat een gave bak en wat heeft Mazda een stylish gevoel voor autorijden.
Helemaal mee eens! Vind dat Mazda het echt heel goed doet, ook de nieuwe Mazda 6 en de huidge CX-5 vind ik prachtig! Helaas vallen deze beide buiten mijn budget (ik heb bij beide alleen naar ongeveer de meest complete en dus duurste uitvoeringen gekeken) omdat hier wel opties op zaten die ik perse wilde zoals Adaptive Cruisecontrol.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@FireDrunk je bent ook een mazda 3 met 122pk aan het vergelijken met A220 met 190pk.
Dus ja, dat is natuurlijk al scheef. Ik zou als ik jou was voor de A180 Business solution gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
gergs schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:06:
@FireDrunk je bent ook een mazda 3 met 122pk aan het vergelijken met A220 met 190pk.
Dus ja, dat is natuurlijk al scheef. Ik zou als ik jou was voor de A180 Business solution gaan.
Geen ACC.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Maandag na 4 maanden wachten eindelijk mijn nieuwe leaseauto ophalen. Peugeot 5008 Blue Lease GT Line. Rij nu een Dacia Lodgy dus het kan nooit slechter worden.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
Paxlie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:55:
Maandag na 4 maanden wachten eindelijk mijn nieuwe leaseauto ophalen. Peugeot 5008 Blue Lease GT Line. Rij nu een Dacia Lodgy dus het kan nooit slechter worden.
Nou, dat is een nogal sarcastisch statement over de enorme stap voorwaarts die je neemt :o Congrats!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Paxlie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 10:55:
Ligt eraan, er kan een hoop meer kapot :P Maar qua comfort is het wel een upgrade ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Kun je opnieuw posten je wat je zoekt, dacht dat je het wel heb gepost ergens maar kan het niet meer vinden.
Als je bijv zaken als ACC heel erg belangrijk vind dan kan je ook shoppen bij Honda.
Voor 10,- minder dan de Mazda 3 122pk die je hier heb geconfig https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
heb je 182pk! Kwaliteit van de leer bijv is net iets minder maar het is gewoon degelijk, ik zou zeggen, proefrijden maar en kijk of je het wellicht toch fijn vindt.

Pagina: 1 ... 63 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.