Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.344 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 20:40
gergs schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:17:
[...]

Kun je opnieuw posten je wat je zoekt, dacht dat je het wel heb gepost ergens maar kan het niet meer vinden.
Als je bijv zaken als ACC heel erg belangrijk vind dan kan je ook shoppen bij Honda.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Voor 10,- minder dan de Mazda 3 122pk die je hier heb geconfig https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
heb je 182pk! Kwaliteit van de leer bijv is net iets minder maar het is gewoon degelijk, ik zou zeggen, proefrijden maar en kijk of je het wellicht toch fijn vindt.
Must:
- Geen slak op de weg (< 100pk is onacceptabel, 100-150 is ok-ish, > 150pk is leuk, maar extra. Ja, we kopen PK's en rijden Nm, i know, maar je snapt het punt denk ik wel)
- Comfortabel (geen betonblok op de weg, goede stoelen)
- Geen slagschip (Ik heb nu een V60, en die is gewoon eigenlijk te groot, we zijn maar met z'n tweeen, en hebben geen plannen voor uitbreiding). Liefst dus een Hatchback. SUV's doen mij niets.
- Decent Radio, maar dat hebben bijna alle auto's tegenwoordig.
- Automaat (geen gerobotiseerde handbak)

Should:
- ACC (het is geen echte absolute must, maar zeker een extreme pre)
- Android Auto (grote pre, omdat ik dan Waze op het scherm kan tonen)

Nice to have:
- Navigatie, zeker niet belangrijk, want ik gebruik altijd Waze, maar voor die ene keer dat vrouwlief rijdt, en telefoon leeg is ofzo, is het wel handig.
- Leer / Alcantara, is leuk, maar ook niet meer dan dat. Goede stoffen stoelen is ook prima.
- WAF, vrouwlief heeft zeker een mening, maar ik rij voor > 95% in die auto, dus ze mag ook niet meer dan 5% klagen... Zo vindt ze alle Skoda's lelijk.

Wannahaves, dingen die dus echt alleen maar 'leuk' zijn:
- Velgen, uiterlijk, spoilers etc. Ik zit toch aan de binnenkant.
- Panoramadak, ook leuk, maar niet echt een plus, ik heb nu een open dakje, gebruik die eigenlijk nooit.

Budget:
750 ex brandstof obv 4j/35k. Geen merken of kleurenbeleid, elektrisch, benzine en diesel mogen allemaal.
Benzine heeft dus de voorkeur omdat dat in aanschaf en leaseprijs goedkoopst is, en omdat de brandstof buiten het budget valt.

Ik rij nu een V60 PHEV D5 met 4% bijtelling, die kost 394 euro eigen bijdrage, en dat is dus meer dan de bijtelling, dus ik betaal alleen die 394 euro eigen bijdrage. 400 euro is ook wel een beetje mijn 'magische grens' voor wat ik uit zou willen geven voor een auto. Ik dacht eerst de A220 te kunnen rijden voor 430 euro, dat zou ik doen, omdat ik gewoon echt een hele dikke grijns op mijn bakkes kreeg van die auto. Nu blijkt dus dat ik dat foutje gemaakt heb, en de A220 dus ruim 525 euro kost. Dat is me gewoon echt te duur. 400 euro is dus niet een 'harde' grens, maar als het er boven gaat, moet het wel een verdomd goede reden zijn. Sweetspot is een beetje ~300-350 euro all-in denk ik.

Wat losse flodders qua denkpatroon:
- Tesla -> Ik woon in een flat, en krijg geen paal in de (directe) omgeving, dus no-go.
- Opel -> Astra te 'oud' model, niet echt mijn ding, Insignia is te groot.
- Volvo -> V60 te duur, V40 te oud
- BMW -> te duur (enige enigzins betaalbare optie, is BMW 1 serie, en dat model is al iets van 9 jaar oud ofzo...)
- Audi -> te duur voor wat je krijgt, ik krijg er gewoon geen warm gevoel van.
- Volkswagen -> Golf, heb ik al gehad :+, Passat stond op mijn 'longlist'.
- Skoda -> Eigenlijk allemaal een beetje te groot voor mijn doel
- Seat -> Nieuwe Leon komt begin 2020, net te laat.
- Alfa -> Trekt me totaal niet, maar nog nooit in gereden
- Honda -> Same
- Mini -> Wel eens in gereden, interieur is niet mijn ding, en comfortabel kan ik het ook niet echt noemen.
- MB -> Enige optie zou dus eigenlijk de A180 BS AMG Line zijn, en die heeft geen ACC. Als ik zo'n dure auto zou rijden, is ACC eigenlijk wel een must...
- Mazda -> Gereden in 3, grote kanshebber, heeft eigenlijk alles wat op het lijstje staat. Zelfs die 122PK voelt niet traag aan, maar ik zou wel voor de Skyactiv-X gaan, die heeft dus ~180PK, voor vrijwel dezelfde prijs (verwachting is dat hij 1500 euro duurder is, maar niet veel meer leaseprijs)
- Ford -> Focus gereden, op zich prima auto, erg gelijkwaardig aan Mazda, maar de Mazda voelde net even comfortabeler, waardoor die (vanwege gelijke kosten) de voorkeur heeft. Automaat van Ford was ok-ish, maar geen uitblinker, komende zaterdag ga ik automaat van Mazda proberen in een CX-3.)
- Kia -> Ceed GT is een optie, ProCeed vindt ik wel echt _heel_ lelijk ;), gebeld met Kia, Ceed GT staat nergens in de buurt om in proef te rijden, ik zou kunnen rijden in een gewone Ceed GT-Line Automaat. Week geleden over gehad, ik zou teruggebeld worden, nog niks gehoord.

[ Voor 13% gewijzigd door FireDrunk op 29-03-2019 18:51 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:11
Kia Proceed een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Zie edit

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
@FireDrunk Waarom is Skoda te groot (check de citigo O-) )? De nieuwe Scale (nieuwer model kan niet) https://www.skoda.nl/modellen/scala komt volgens mij overeen met al je eisen. Incl. Android Auto/Apple Car (Smartlink heet dat bij Skoda) voor je Waze.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 29-03-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
jongetje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:55:
@FireDrunk Waarom is Skoda te groot (check de citigo O-) )? De nieuwe Scale (nieuwer model kan niet) https://www.skoda.nl/modellen/scala komt volgens mij overeen met al je eisen. Incl. Android Auto/Apple Car (Smartlink heet dat bij Skoda) voor je Waze.
1.0 Driecilinder met maar 115PK? Dat is wel heel weinig... Ook maakt een driecilinder in mijn ervaring toch behoorlijk meer kabaal. Ziet er verder inderdaad best ok uit.

- Geen Automaat In de configurator niet te kiezen, maar wel te vinden in de prijslijst.. Vreemd. Zie daar nu ook een 1.5 GreenTech staan. Ah, werkt alleen als je "Sport Business" kiest.
- Geen ACC. Wel op de Business Sport dus.

[ Voor 20% gewijzigd door FireDrunk op 29-03-2019 19:06 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
FireDrunk schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:00:
[...]

1.0 Driecilinder met maar 115PK? Dat is wel heel weinig... Ook maakt een driecilinder in mijn ervaring toch behoorlijk meer kabaal. Ziet er verder inderdaad best ok uit.

- Geen Automaat In de configurator niet te kiezen, maar wel te vinden in de prijslijst.. Vreemd. Zie daar nu ook een 1.5 GreenTech staan. Ah, werkt alleen als je "Sport Business" kiest.
- Geen ACC.
Neehoor, http://configurator.skoda...ort-business?stap=motoren
De DSG heeft een 1.5 motor.
Voor 390euro kun je de optie "Adaptive Cruise Control (tot 210 km/h)" erbij klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@FireDrunk Ben je al bij de MB dealer geweest? inzake je ACC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Vorkie schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:10:
@FireDrunk Ben je al bij de MB dealer geweest? inzake je ACC
Ja, heb gereden in een A220. ACC zit in Rijassistentiepakket en dat kan niet op een Business Solution.
Dealer bevestigde dat.

@jongetje overigens stond de Superb op mijn 'longlist', maar vrouwlief vindt die nogal lelijk. Verder voor mij ook niet super veel plussen ofzo. (Zie excel sheet ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door FireDrunk op 29-03-2019 19:16 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
FireDrunk schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:16:
[...]

Ja, heb gereden in een A220. ACC zit in Rijassistentiepakket en dat kan niet op een Business Solution.
Dealer bevestigde dat.

@jongetje overigens stond de Superb op mijn 'longlist', maar vrouwlief vindt die nogal lelijk. Verder voor mij ook niet super veel plussen ofzo. (Zie excel sheet ;) )
Heb je ACC gehad? Ik vind de toegevoegde waarde gering. In rustig verkeer werkt normale CC ook, in druk verkeer werkt ACC te onvoorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@FireDrunk weet niet wat de nieuwe peug 508 in de lease doet? Verder zou ik zelf ook naar de VW Arteon kijken. Die kon wel eens prettig geprijsd zijn (of niet, maar dunno).
Verder: kijk je bewust niet naar SUV's? Als je eenmaal een hogere zit gehad heb weet je ook wat je mist. Enne, Audi kon nog wel eens goedkoper in de lease uit allen dan je denkt. Iets met restwaarde, pakketten en vraag en aanbod.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Z___Z schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:36:
[...]

Heb je ACC gehad? Ik vind de toegevoegde waarde gering. In rustig verkeer werkt normale CC ook, in druk verkeer werkt ACC te onvoorspelbaar.
Ja, zowel op mijn vorige (Golf 7) als huidige (V60) auto, en ik gebruik het vrij veel, vrouwlief nog meer. Dus voor beide een dikke plus. (En wij wonen relatief in het oosten, dus hier is het verkeer vrij voorspelbaar, ipv van die paniek-rijstrook-wisselaars ;) )
The Eagle schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:58:
@FireDrunk weet niet wat de nieuwe peug 508 in de lease doet? Verder zou ik zelf ook naar de VW Arteon kijken. Die kon wel eens prettig geprijsd zijn (of niet, maar dunno).
Verder: kijk je bewust niet naar SUV's? Als je eenmaal een hogere zit gehad heb weet je ook wat je mist. Enne, Audi kon nog wel eens goedkoper in de lease uit allen dan je denkt. Iets met restwaarde, pakketten en vraag en aanbod.
508 valt tegen qua leaseprijs (zie excel sheet), ook vanwege zijn hoge fiscale waarde (48k) dus een flinke lap bijtelling. Wel gave bak.

[ Voor 5% gewijzigd door FireDrunk op 29-03-2019 21:05 ]

Even niets...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:15
FireDrunk schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 18:37:
[...]
- Alfa -> Trekt me totaal niet, maar nog nooit in gereden
Eens een testrit maken in een Giulia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• romon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-08 18:55
kever678 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 21:27:
[...]

Eens een testrit maken in een Giulia?
Ga inderdaad eens rijden! Als autorijden meer voor je is dan van A naar B komen, dan ben je zo verkocht.

Echte rijdersauto die clichés als 50/50 gewichtsverhouding, motor in lengterichting, achterwielaandrijving en directe besturing bizar goed heeft uitgevoerd. Wel Italiaans, dus zeer matige infotainment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:53
FireDrunk schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 19:00:
[...]

Dat zit echt tussen je oren. De 1.6TDI is rumoeriger, trager en trilt meer dan de 1.0TSI en toch hebben de meeste mensen meer moeite met het idee van een 1.0TSI dan de 1.6TDI in een auto zoals een Golf/Octavia/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
@FireDrunk Ford Mondeo hybrid ook te groot? Voordeel van D-segment is de extreem goede isolatie (iig bij de Mondeo) en de rust in de cabine daardoor. Bij de proefrit ben ik hier achter gekomen.

Voor €37k een ontzettend goed uitgeruste auto, met van je lijstje:

- 189pk
- automaat (cvt, maar geen last van door de extreem goede isolatie, schokvrij rijden gegarandeerd :) )
- Apple Carplay/Android Auto
- Adaptive Cruise Control
- 10-weg Sony audio
- navigatie
- leer (hebben wij achteraf in laten bouwen ivm bijtelling)
- 18 inch velgen (ook achteraf ivm bijtelling)

Dingen die je niet op het lijstje hebt staan: Full LED koplampen is een fijne toevoeging. En de achteruitrijcamera. Maar de fijnste optie vind ik de 10-weg elektrisch instelbare bestuurdersstoel + elektrische stuurverstelling beiden met geheugenfunctie, per de sleutel instelbaar :*)
Als ik in de auto stap gaat de stoel in mijn stand, daarna het stuur en ondertussen ook de buitenspiegels _/-\o_ iedere dag weer een genot!

Besteld: LuPo in "Keuze leaseauto - Deel 5"

Geleverd: LuPo in "Het grote Ford topic"

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
@LuPo ook die is aan zijn update toe volgens mij. Ik blijf het zonde vinden om een oud model te rijden. Zit ook wel een eind richting 'te groot'... Beetje op het randje.

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:04

djidee

Mr. Slungel

Zelf een Mondeo 1.5TDCi (2016), erg fijne wagen, ruim, stuurt heerlijk en is toch fijn comfortabel op lange afstanden. Die motor/uitvoering omdat het onze standaardwagen was (2jr contract, lage prijs)

Zou hem dus slechts 2 jaar rijden, maar jaartje verlengd (prijs/kwaliteit is dikke prima, zeker vergeleken met het effect wat oa wltp nu heeft op de prijzen)...

En elke keer als ik Mondeo's zie, dan denk ik dat ze nog goed passen in het beeld. Oogt niet gedateerd, zeker niet in de juiste uitvoering... Best tijdloos ontwerp itt sommige concurrenten uit die zelfde periode.

Wel benieuwd hoe de hybrid rijdt tov mijn huidige diesel, dus die ga ik zeker nog testen in de loop van het jaar (andere opties zijn 182pk Focus STline (benzine) en de 190pk V60 Momentum Pro (diesel)..). Hangt er ook een beetje vanaf wat er uit de budgettendiscussie komt... Mogelijk dat ik ook nog voor elektrisch ga, of een kleine zakelijke auto zonder bijtelling en dat 2e auto prive ipv een oud b-segmentertje, een grote vrij nieuwe c of d segment wordt omdat leasen fiscaal gezien wel erg onaantrekkelijk is geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door djidee op 30-03-2019 08:26 ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Een Focus 1.5 benzine is 150pk, geen 182, dacht ik?
Focus ST krijgt rond de 200pk voor zover ik weet.

En die V60 Pro is 15K duurder? Niet een hele eerlijke vergelijking.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Je hebt ook een 182pk versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ah wist ik niet. Dat is ook nog leuk.

Vanmorgen met een CX-5 automaat gereden. En ook die auto viel mij verrassend mee! Blijf de 3 beter vinden, vooral vanwege de beter zit. Armsteun van 3 is ook veel fijner. Automaat viel alles mee! Gewoon prima!

Voor mij is de keuze eigenlijk wel gemaakt. Het wordt naar alle waarschijnlijkheid een full-option, blauwe Mazda 3 Luxury met Skyactiv-X motor en Automaat.

Als baas en leasemij akkoord geven uiteraard.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

FireDrunk schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:33:
Ah wist ik niet. Dat is ook nog leuk.

Vanmorgen met een CX-5 automaat gereden. En ook die auto viel mij verrassend mee! Blijf de 3 beter vinden, vooral vanwege de beter zit. Armsteun van 3 is ook veel fijner. Automaat viel alles mee! Gewoon prima!

Voor mij is de keuze eigenlijk wel gemaakt. Het wordt naar alle waarschijnlijkheid een full-option, blauwe Mazda 3 Luxury met Skyactiv-X motor en Automaat.

Als baas en leasemij akkoord geven uiteraard.
Ik vind de Mazda juist minder comfi en rumoeriger dan de nieuwe Focus...
Weet je zeker dat je de Focus terecht afschrijft, want met jouw wensen lijstje zou dat mijn eerste keuze zijn.
Zelf getwijfeld tussen de Focus en de Octavia en mijn vriendin vond de Octavia mooier, dus die is het geworden. Ook de extra ruimte is in ons geval wel wenselijk. De Focus vond ik zelf iets mooier om te zien en te rijden.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Snap overigens niet dat mensen zoveel waarde hechten aan dat rumoerig zijn. Dan zet je de radio een tikkeltje harder, problem solved. Van winterbanden gaat ie ook meer geluid maken. Voor mij iig een non issue.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Nomad schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:49:
[...]

Ik vind de Mazda juist minder comfi en rumoeriger dan de nieuwe Focus...
Weet je zeker dat je de Focus terecht afschrijft, want met jouw wensen lijstje zou dat mijn eerste keuze zijn.
Zelf getwijfeld tussen de Focus en de Octavia en mijn vriendin vond de Octavia mooier, dus die is het geworden. Ook de extra ruimte is in ons geval wel wenselijk. De Focus vond ik zelf iets mooier om te zien en te rijden.
Zeker, vrouwlief was het direct met me eens, ook qua comfort. En uiterlijk is persoonlijk, ik vind de Mazda mooier :+
The Eagle schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:32:
Snap overigens niet dat mensen zoveel waarde hechten aan dat rumoerig zijn. Dan zet je de radio een tikkeltje harder, problem solved. Van winterbanden gaat ie ook meer geluid maken. Voor mij iig een non issue.
Zeker waar, het is geen breaking issue, maar het weegt gewoon mee. Ik vind de mazda gewoon het lekkerst rijden. Echt een groot pluspunt tov de focus vind ik de middenarmsteun. Die is gewoon te kort voor mij bij de focus. De zithouding is in de 3 voor mij gewoon stukken beter.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
romon schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:00:
[...]

Ga inderdaad eens rijden! Als autorijden meer voor je is dan van A naar B komen, dan ben je zo verkocht.

Echte rijdersauto die clichés als 50/50 gewichtsverhouding, motor in lengterichting, achterwielaandrijving en directe besturing bizar goed heeft uitgevoerd. Wel Italiaans, dus zeer matige infotainment.
In de lease zijn de vrij duur. Als privéauto zijn ze straks relatief goedkoop tweedehands en daarmee wel een mooi alternatief voor een 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• romon
t_captain schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:54:
[...]

In de lease zijn de vrij duur. Als privéauto zijn ze straks relatief goedkoop tweedehands en daarmee wel een mooi alternatief voor een 3.
Ik ben dan wel bevooroordeeld, maar als je met echte dealeroffertes laat calculeren valt het verschil reuze mee. Bij grote merken heeft de leasemij al precies uitonderhandeld welke korting ze gaan krijgen, bij kleine merken als Alfa vaak niet. Dat wordt weerspiegeld in de prijzen van de generieke online calculators.

Daarnaast is er op dit moment nog een behoorlijke voorraad Giulia's met de oude emissienorm EURO 6c die voor juli op kenteken moeten staan. Die kun je krijgen met korting en een hergewaardeerde cataloguswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

FireDrunk schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:02:
Een Focus 1.5 benzine is 150pk, geen 182, dacht ik?
Focus ST krijgt rond de 200pk voor zover ik weet.

En die V60 Pro is 15K duurder? Niet een hele eerlijke vergelijking.
Focus ST is ook nog een boeiende...

V60 is diesel wellicht een optie...

Het is ook meer: Als budget mwah blijft, dan gaat het richting Focus... Als er wat in goede zin gaat veranderen, dan komt de V60 in beeld... Nu een Mondeo... Daarvoor een V40.. Nee, geen sterke voorkeur :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik kijk even bij LP direct. Een 330i automaat doet 917,- excl BTW en brandstof (48m / 40.000km/jaar).

Een Giulia met een vergelijkbare aandrijflijn (2.0 vierpitter turbo, automaat) zit op 1088.
Eerlijkheidshalve moet worden gezegd dat de Alfa 4WD heeft en iets meer vermogen (280 vs 255pk), maar het evrschil is aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
The Eagle schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:32:
Hoe stiller een auto, hoe frisser je uitstapt na een lange rit. Ik wil niet altijd de radio harder moeten zetten. Wellicht rijd je elke dag kleine stukjes, maar als je lange ritten maakt is een stille auto écht wel heel fijn. En ik merk geen verschil tussen zomer- en winterbanden qua geluid. Kwestie van goede isolatie.

Hier sinds 3 januari nu 9.000km op de teller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 12:13
LuPo schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:22:
[...]

Lol, exact hetzelfde hier zag ik gisteren :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:27

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[...]

Serieus? Ik kom na een flinke file met ACC aanzienlijk uitgeruster op mijn bestemming aan.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Bart ® schreef op zondag 31 maart 2019 @ 08:41:
[...]

Serieus? Ik kom na een flinke file met ACC aanzienlijk uitgeruster op mijn bestemming aan.
Dan heb je een goede ACC. In de Outlander is die dramatisch. Houdt superveel afstand, remt abrupt, "kijkt" niet vooruit dus geeft je niet de mogelijkheid om wat dichterbij je voorganger te kruipen om in te halen. Ik vind m erg binair rijden (aan-uit). Geef mij de limiter maar. Vind t niet vervelend om gas te moeten geven, en dankzij de limiter hoef ik me niet druk te maken of ik niet stiekem iets te hard ga rijden. Rij nu gewoon altijd plankgas :+ Een automaat helpt me trouwens wel om in file niet zo vermoeid te raken, met schakelen vond ik file echt superirritant rijden. Sinds ik automaat rij (ondertussen 10 jaar of zo) is file vooral zonde van de tijd maar niet veel meer dan dat. En comfortabele stoelen waar je goed lekker in (op?) zit, inderdaad ook isolatie van je auto zodat er niet zo'n lawaai is, allemaal dingen die gigantisch meehelpen aan uitgerust op lokatie aankomen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• romon
t_captain schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:25:
Ik kijk even bij LP direct. Een 330i automaat doet 917,- excl BTW en brandstof (48m / 40.000km/jaar).

Een Giulia met een vergelijkbare aandrijflijn (2.0 vierpitter turbo, automaat) zit op 1088.
Eerlijkheidshalve moet worden gezegd dat de Alfa 4WD heeft en iets meer vermogen (280 vs 255pk), maar het evrschil is aanzienlijk.
Een kale 330i is niet bepaald te vergelijken met de Veloce. Met X-drive en M-sportpakket zou die hetzelfde kosten, maar die combinatie is nog niet leverbaar.

Wat wel leverbaar en vergelijkbaar is:
320d/2.2 190pk Super kost 979/967
320i/2.0 200pk Super kost 825/810

Maar goed, topcomment luidde "ga eens rijden"; het prijsverschil is verwaarloosbaar en zou mijns inziens niet bepalend moeten zijn als je naar dit soort auto's kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Bart ® schreef op zondag 31 maart 2019 @ 08:41:
[...]

* Daan_ hier het zelfde. Hier is ACC en automaat een must have Rij zelf bijna alleen nog maar ACC, zou net als de automaat niet zonder willen.

[ Voor 5% gewijzigd door Daan_ op 31-03-2019 11:47 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ACC implementatie zal bij alle automerken verschillen vermoed ik. Daarnaast kun je hem (iig bij VAG) deels naar je hand zetten qua afstanden en ingrijpen. Moet je voor jezelf zoeken wat fijn rijdt en bij je rijstijl past. Rij nu al ruim een jaar met ACC in verschillende VW's en de settings die ik gebruik varieren per auto en zo onderhand per maand.
LuPo schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 23:22:
[...]

Hoe stiller een auto, hoe frisser je uitstapt na een lange rit. Ik wil niet altijd de radio harder moeten zetten. Wellicht rijd je elke dag kleine stukjes, maar als je lange ritten maakt is een stille auto écht wel heel fijn. En ik merk geen verschil tussen zomer- en winterbanden qua geluid. Kwestie van goede isolatie.

Ik snap je (en iedereen zal daar anders in zitten). Ik geniet van het rijden zelf, het sportieve rijden en de muziek die ik daarbij heb op staan. Moet er niet aan denken dat in stilte te moeten doen, zou gek worden.
Ik draai ca 35 a 40k zakelijk per jaar. Momenteel 3x per week anderhalf uur enkel op ca 80km met veel file, daarvoor 4x per week 130km enkel in ca 75min. Dus denk dat we wel redelij evenveel rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:27

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Daan_ schreef op zondag 31 maart 2019 @ 11:09:
[...]

* Daan_ hier het zelfde. Hier is ACC en automaat een must have Rij zelf bijna alleen nog maar ACC, zou net als de automaat niet zonder willen.
Ik heb sinds 2 maanden een gloednieuwe Golf automaat met ACC. Ik reed al langer automaat en dat is voor mij ook een absolute must. ACC zou ik op zich nog kunnen missen als ik een baan zou hebben waarbij ik niet in de file hoef te staan, maar dat is in Nederland natuurlijk niet mogelijk :').
Crazy D schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:12:
[...]

Dan heb je een goede ACC. In de Outlander is die dramatisch. Houdt superveel afstand, remt abrupt, "kijkt" niet vooruit dus geeft je niet de mogelijkheid om wat dichterbij je voorganger te kruipen om in te halen. Ik vind m erg binair rijden (aan-uit). Geef mij de limiter maar. Vind t niet vervelend om gas te moeten geven, en dankzij de limiter hoef ik me niet druk te maken of ik niet stiekem iets te hard ga rijden. Rij nu gewoon altijd plankgas :+ Een automaat helpt me trouwens wel om in file niet zo vermoeid te raken, met schakelen vond ik file echt superirritant rijden. Sinds ik automaat rij (ondertussen 10 jaar of zo) is file vooral zonde van de tijd maar niet veel meer dan dat. En comfortabele stoelen waar je goed lekker in (op?) zit, inderdaad ook isolatie van je auto zodat er niet zo'n lawaai is, allemaal dingen die gigantisch meehelpen aan uitgerust op lokatie aankomen.
Ik kan de afstand tot de voorligger instellen in 5 verschillende tredes, en daarnaast nog de 'sportiviteit' (acceleratie als er geen voorligger meer is) ook in 3 standen. En nee, natuurlijk is ACC niet perfect, maar voor mij weegt het comfort, mits ik hem op de juiste stand heb ingesteld, ruimschoots op tegen de paar keer dat dat ding de verkeerde keuze maakt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:10
Ik heb de mogelijkheid gekregen om te switchen naar een nieuwe grotere leaseauto.

Gezien ik mezelf nog niet in een traditionele stationwagen zie rijden, viel mijn oog al gauw op de nieuwe Kia Proceed. Tijdens een rondje langs wat andere dealers, constateerde ik dat de Mercedes CLA Shooting Brake nu ook erg aantrekkelijk is geprijsd, gezien deze dit jaar wordt vervangen.

Voor de prijs van een hele complete Kia Proceed koop je nu ook een goed aangeklede Mercedes CLA. Waarbij ik denk dat de leasemaatschappijen misschien ook meer voorkeur hebben voor een "bekender" merk.

Hebben jullie tips qua keuze tussen deze auto's? Zijn er nog andere modellen die ik serieus moet overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Pro Cees is wel echt een nieuw model, hele mooie auto geworden maar ik ben een beetje MB fan en zou toch voor de Cla sb (of nieuwe a limousine) gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
wd200 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:27:
Pro Cees is wel echt een nieuw model, hele mooie auto geworden maar ik ben een beetje MB fan en zou toch voor de Cla sb (of nieuwe a limousine) gaan
Die Proceed heeft alle nieuwe systemen / wireless charging / Android auto en een verschrikkelijk mooie achterkant. Echter geeft hij niet dat premium gevoel wat de Mercedes wel geeft (al is die wat gedateerd).

Zou dan gaan om de:
https://www.mercedes-benz...let_BusinessSolutions.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Bart ® schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:08:
[...]
ACC zou ik op zich nog kunnen missen als ik een baan zou hebben waarbij ik niet in de file hoef te staan, maar dat is in Nederland natuurlijk niet mogelijk :').
Je kunt ook dichterbij je werk wonen of dichterbij huis werken... (maar dat is weer een hele andere discussie).

Ontopic: Meestal mis je dingen pas als je ze hebt er eraan gewend bent geraakt. En dan heb ik nog geen hele luxe auto maar dingen als:
- Een tikkie met de sleutel en de auto start zelf
- Lampen die vanzelf aan (en uit) gaan
- Regensensor
- Parkeersensoren

Als ik dan heel soms in de auto van mijn schoonouders rijd dan moet ik alttijd 2e keer starten omdat ik de sleutel niet lang genoeg omdraai (en moet dan lampen aanzetten, goed achteruit in de spiegels kijken met achteruit tijden etc.).

Ik heb geen ACC en mis dit niet, maar misschien wel als ik dit zou hebben. Al scheelt het dat ik mijn opdrachten redelijk dichtbij huis vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:26
Protax schreef op zondag 31 maart 2019 @ 12:21:
Ik heb de mogelijkheid gekregen om te switchen naar een nieuwe grotere leaseauto.

Gezien ik mezelf nog niet in een traditionele stationwagen zie rijden, viel mijn oog al gauw op de nieuwe Kia Proceed. Tijdens een rondje langs wat andere dealers, constateerde ik dat de Mercedes CLA Shooting Brake nu ook erg aantrekkelijk is geprijsd, gezien deze dit jaar wordt vervangen.

Voor de prijs van een hele complete Kia Proceed koop je nu ook een goed aangeklede Mercedes CLA. Waarbij ik denk dat de leasemaatschappijen misschien ook meer voorkeur hebben voor een "bekender" merk.

Hebben jullie tips qua keuze tussen deze auto's? Zijn er nog andere modellen die ik serieus moet overwegen?
Vanwaar dan überhaupt een station?

Ik vind de Proceed schitterend en een stuk mooier dan een CLA Shooting Brake.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
VidaR-9 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 13:48:
[...]

Vanwaar dan überhaupt een station?

Ik vind de Proceed schitterend en een stuk mooier dan een CLA Shooting Brake.
Onlangs vader geworden en in mijn huidige auto is dat echt behelpen. Wil dus met name wat meer ruimte achterin, maar het is niet zo dat het extreem groot hoeft te zijn. Ben een auto liefhebber en hou van sportief rijden, dus de Shooting Brake modellen vind ik erg mooi.

Proceed en CLA zijn beide mooie auto's, alleen twijfel ik aan de leeftijd van de CLA. Ik ben bang dat de systemen in de CLA wat gedateerd zijn. Daarnaast niet het volledig assortiment aan opties die de Proceed wel met zich meebrengt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MadGlobox
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-07 22:12
Dag allen! :)

Vorige week kreeg ik dan eindelijk mijn nieuwe Polo afgeleverd. Deze wou ik nog even met jullie delen:

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/03/31/20190331_153548.th.jpg Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/03/31/20190331_153608.th.jpg Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/03/31/20190331_153616.th.jpg

Kom van een 2003 Golf V af. Ik moet zeggen dat hij weinig onder doet qua ruimte. Misschien in de kofferbak iets. Rijd zeer verfijnd voor een B-segment auto, lekker stil en strak op de weg, ook op snelwegen. _/-\o_

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Deano0532
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09 00:06
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6s818f.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cqdch6n3bwex.jpg

Inmiddels anderhalve maand de nieuwe 508 in bezit.

Rijdt en stuurt accuraat. Sportstand maakt de auto ook daadwerkelijk sportiever qua rijstijl. Wegligging is erg comfortabel. Hulpsystemen en opties doen prima hun werk.

Het verbaasd me dat er in reviews gesproken werd over een traag reagerend scherm in de auto. Dit is bij mij namelijk helemaal niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Protax schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:03:
[...]

Onlangs vader geworden en in mijn huidige auto is dat echt behelpen. Wil dus met name wat meer ruimte achterin, maar het is niet zo dat het extreem groot hoeft te zijn. Ben een auto liefhebber en hou van sportief rijden, dus de Shooting Brake modellen vind ik erg mooi.

Proceed en CLA zijn beide mooie auto's, alleen twijfel ik aan de leeftijd van de CLA. Ik ben bang dat de systemen in de CLA wat gedateerd zijn. Daarnaast niet het volledig assortiment aan opties die de Proceed wel met zich meebrengt.
Toen ik vader was ging worden ook nog even naar CLA gekeken na eerder een A te hebben gereden. Maar die is echt serieus heel onpraktisch als je daar een kind achterin moet zetten. Dat is misschien nog wel belangrijker dan de ruimte in de achterbak. Zou ik wel even serieus naar kijken. Toendertijd uitkomen op een 3 touring en die beviel zo goed dat is is vervangen voor een andere 3 touring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
VidaR-9 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:18:
[...]

Toen ik vader was ging worden ook nog even naar CLA gekeken na eerder een A te hebben gereden. Maar die is echt serieus heel onpraktisch als je daar een kind achterin moet zetten. Dat is misschien nog wel belangrijker dan de ruimte in de achterbak. Zou ik wel even serieus naar kijken. Toendertijd uitkomen op een 3 touring en die beviel zo goed dat is is vervangen voor een andere 3 touring.
BMW valt niet binnen mijn budget :) Het is allemaal lastiger dan ik had verwacht... Er is met mijn wensen / budget op dit moment niet veel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
[...]

Ik heb meerdere auto's gereden met ACC.. het scheelt echt per merk hoe goed (of niet) het werkt.
Die van Toyota vond ik persoonlijk echt ruk (maar da's alweer een jaar of 4 geleden) maar in mijn huidige Golf 7.5 (facelift) werkt hij echt super. Je moet alleen het systeem wel in stellen naar smaak. Standaard staat ie veel te agressief waardoor hij grof optrekt en laat afremt. Dat vind ik niet fijn. Ik heb hem bij mij dus altijd op 'Comfort' staan en dat werkt echt prima. Ik rijd er dagelijks mee (180 km per dag) en zodra ik de straat uit rijd staat hij aan. Ook de ringweg binnen de stad maar voornamelijk op de snelweg.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Wel of geen ACC blijft heel persoonlijk. Ik vind het ook niets en in veel verschillende auto's mee gereden. Beste ACC was in een S500 coupe waarmee we 1.200km naar Frankrijk op en neer zijn gereden en alle typen verkeer wel zijn tegengekomen. Maar ook daarvan denk ik: ik anticipeer zelf, dus liever gewone cruise control. Ik rij flink door, vaak max toegestane snelheid +20km/u, en vind het zoveel fijner om zelf te anticiperen dat een auto al naar rechts gaat en ik de cruise control er dus niet af hoef te halen. Of de cruise control alweer aan te zetten als een auto naar rechts gaat, ipv te wachten tot hij daadwerkelijk helemaal uit de weg is en dan pas op te pakken. Ik ben liever mijn eigen ACC :+

Edit: bovenstaande is niet helemaal waar. Gister stukje in Tesla Model S gereden en merkte dat op een enkelbaans provinciale weg adaptieve CC wel fijner is dan gewone CC als iedereen beetje tussen de 70-90 schommelt.

[ Voor 13% gewijzigd door VidaR-9 op 01-04-2019 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:08

Fjeze

AllesPerfect!

Protax schreef op zondag 31 maart 2019 @ 14:03:
[...]

Gefeliciteerd! Wij hebben ook een kleine van ruim 10 maanden, en geloof me met weekendje weg, vakantie en dergelijke dan is een beetje kofferbak wel erg fijn! Je neemt al snel een hoop zooi mee naast de kinderwagen.
De kofferbak van de Proceed is zo'n 100 liter groter dan die van de MB CLA.

Daarnaast zou ik persoonlijk niet een auto kiezen voor de komende 4 jaar als net de opvolger is aangekondigd en elk moment in de showroom komt te staan, maar daar hecht niet iedereen waarde aan dus is iets persoonlijks.

Verder vind ik toch wel wat dingen missen op de MB CLA Shooting brake in die uitvoering. Geen Apple carplay/Android auto (gebruikte ik echt dagelijks als navigatie en voor spotify, en mis het ook echt in mijn huidige huur renault clio), Adaptive Cruisecontrol, autonoom file rijden.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Deano0532 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inmiddels anderhalve maand de nieuwe 508 in bezit.

Rijdt en stuurt accuraat. Sportstand maakt de auto ook daadwerkelijk sportiever qua rijstijl. Wegligging is erg comfortabel. Hulpsystemen en opties doen prima hun werk.

Het verbaasd me dat er in reviews gesproken werd over een traag reagerend scherm in de auto. Dit is bij mij namelijk helemaal niet het geval.
wat een prachthbak :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Protax schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:29:
[...]

BMW valt niet binnen mijn budget :) Het is allemaal lastiger dan ik had verwacht... Er is met mijn wensen / budget op dit moment niet veel keus.
Oud collega van mij had ook een CLA Shooting brake incl. kids en wat anderen ook al zeggen, echt niet handig met kinderen in/uit zitjes doen.
You can fit a rear facing child seat in the back but if it's reclining model, you'll need to slide the passenger seat nearly all the way forward to fit it in. And the sloping roofline means it's not easy to get your little one in or out.
https://www.honestjohn.co...hooting-brake-2015/cabin/

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
romon schreef op zondag 31 maart 2019 @ 10:45:
[...]

Een kale 330i is niet bepaald te vergelijken met de Veloce. Met X-drive en M-sportpakket zou die hetzelfde kosten, maar die combinatie is nog niet leverbaar.

Wat wel leverbaar en vergelijkbaar is:
320d/2.2 190pk Super kost 979/967
320i/2.0 200pk Super kost 825/810

Maar goed, topcomment luidde "ga eens rijden"; het prijsverschil is verwaarloosbaar en zou mijns inziens niet bepalend moeten zijn als je naar dit soort auto's kijkt.
Qua prijs is de vergelijking idd meer tussen 320i en een 200pk super.
Dan zie je dat de 3 toch wel veel duurder is. Vooral als je opties begint af te vinken.
Je krijg niet eens de iconic koplamp met halve ringen voordat je 2125eur laserlight afvinkt.
En idd, ga eens rijden :D

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Misschien een impopulaire mening, maar die A-klasses zijn ook lelijk hoor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmmbob schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:32:
Misschien een impopulaire mening, maar die A-klasses zijn ook lelijk hoor....
Als je het anders formuleert komt het al heel anders over....
jij vindt de A-klasse lelijk
Heeft niks met impopulaire mening te maken, maar met verschillende smaken.

update van mijn kant:
Ik heb afgelopen zaterdag proefgereden in de Kia Niro en Kia Ceed hatchback (met handbak). Ik had gevraagd om de Ceed SW automaat, maar dat was blijkbaar niet goed geregistreerd, waardoor die ingezet was als leenauto voor een schadegeval. Aankomende zaterdag ga ik daar alsnog in rijden.
We hadden goede verwachtingen van de Niro als relaxte cruiser met iets hogere instap en zit, maar zowel mijn vrouw als ik vonden hem nogal log, traag en suf overkomen. Die viel dus af.

Daarna de Ceed. Misschien door de handbak en ervaring van de Niro net daarvoor, maar dat reed een heel stuk beter :). Hoewel de indeling van het dashboard bijna hetzelfde is als in de Niro, oogt het in de Ceed net wat strakker en moderner. De stoelen geven genoeg zijdelingse steun en zijn toch comfortabel. De motor is lekker vlot, en de meeste dingen zijn snel te vinden. Ik vond de lane keep assist wel wat aggressief: die laat je ongeveer tegen de lijn aanrijden, en geeft dan een vrij abrupt rukje terug naar het midden van de rijbaan. Zowel de Toyota als Honda waar we eerder in gereden hebben hielden de auto bijna ongemerkt in het midden van de rijbaan en stuurden subtiel mee. Ook zei de verkoper dat er geen ACC op de Ceed zat, maar ik meende me te herinneren dat dat wel zo was. De specificatiepagina van Kia is het met me eens. Het zit wel op de automaat.

Vervolgens reden we terug langs de Mazda-dealer, en heb ik mijn vrouw toch even de 3 laten zien. Daar was ze erg van gecharmeerd, dus daar gaan we toch even in rijden en wellicht komt dan de sedan terug op de shortlist 8)

Huidige shortlist:
- Toyota Corolla TS 1.8 hybrid Business Intro
- Kia Ceed SW 1.4 DCT7 Dynamicplusline
- Honda Civic 1.0 CVT Business
(- Mazda 3 sedan Comfort met Bose)

Aankomende zaterdag ga ik met vrouwlief rijden in de Mazda 3, vervolgens zelf nog in de Kia Ceed automaat en als directe vergelijking daarna in de Toyota Corolla omdat ze weer een Hybrid Power Challenge hebben.

Als zijstapje: ik hoorde vandeweek dat de collega die binnenkort weggaat haar auto (Mazda CX-5 van een maand of twee oud) moet inleveren. Aangezien ik ongeveer de enige ben die nu op zoek is naar een nieuwe auto, zou het me niet verbazen als ze mij de mogelijkheid geven/dringend vragen om die auto te gaan rijden. Ik vind het een erg mooie auto, maar zou hem zelf vooral vanwege de bijtelling niet nemen. Ik weet ook niet precies welke uitvoering/uitrusting die auto heeft. Wat zouden jullie doen als je naar mijn shortlist kijkt, en is het normaal om het verschil in bijtelling te laten compenseren als ik die auto ga rijden ipv één van mijn lijstje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
gwystyl schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:33:
[...]

Als je het anders formuleert komt het al heel anders over....
jij vindt de A-klasse lelijk
Heeft niks met impopulaire mening te maken, maar met verschillende smaken.
:>
Wat zouden jullie doen als je naar mijn shortlist kijkt, en is het normaal om het verschil in bijtelling te laten compenseren als ik die auto ga rijden ipv één van mijn lijstje?
Ik zou het in ieder geval in de onderhandeling gooien. Nee heb je, ja kun je krijgen. Of extra euro's, on je bijtelling te compenseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

[...]
en is het normaal om het verschil in bijtelling te laten compenseren als ik die auto ga rijden ipv één van mijn lijstje?
Tot op zekere hoogte wel.
Mijn huidige auto valt buiten mijn leasebudget bij in dienst treding, maar ik nam het over van een collega die vertrok.
De bijtelling vond ik geen issue (14% geval), maar de eigen bijdrage wel.
Die is dan ook geschrapt.

Ik kan me voorstellen dat je links of rechtsom een compromis gaat vinden, de hele bijtelling compenseren is misschien wat veel gevraagd, maar het lijkt me wel jouw openings-positie.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

[...]

Wat zouden jullie doen als je naar mijn shortlist kijkt, en is het normaal om het verschil in bijtelling te laten compenseren als ik die auto ga rijden ipv één van mijn lijstje?
Zoals hierboven gezegd, hier moet wel over te onderhandelen zijn.

Verder, zeg tegen je vrouw dat je haar mening meeneemt in de overweging. Maar negeer het vervolgens. Mijn vrouw heeft niks in te brengen in welke auto ik rij. Waarom zou ze? 95% van de tijd rij ik in de auto. :+ :P

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ST10©DE schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:55:
[...]

Zoals hierboven gezegd, hier moet wel over te onderhandelen zijn.

Verder, zeg tegen je vrouw dat je haar mening meeneemt in de overweging. Maar negeer het vervolgens. Mijn vrouw heeft niks in te brengen in welke auto ik rij. Waarom zou ze? 95% van de tijd rij ik in de auto. :+ :P
Ik had de Mazda 3 zelf nog vrij lang op mijn shortlist staan, maar had m geschrapt omdat hij pas in juni in de showroom staat en ik eind augustus een andere moet hebben. Het enthousiasme van mijn vrouw zorgt er voor dat ik in ieder geval ga rijden in de hatchback om een idee te krijgen van de auto, en een inschatting te maken of ik die blind zou willen bestellen of dat één van de andere kandidaten sowieso liever wil.
Verder werkt het bij mij vergelijkbaar als bij jou: ik maak een selectie, we rijden er een aantal samen, en zij mag een voorkeur/mening geven maar ik beslis uiteindelijk welke ik aan de baas voorleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Het is iig een opening, maar reken er niet teveel op. Tenzij je die auto moet overnemen, maar als het een keuze is, is het een vrije keuze van jou en op zich een beetje onlogisch om je werkgever daarvoor op te laten draaien.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Crazy D schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:55:
[...]

Het is iig een opening, maar reken er niet teveel op. Tenzij je die auto moet overnemen, maar als het een keuze is, is het een vrije keuze van jou en op zich een beetje onlogisch om je werkgever daarvoor op te laten draaien.
Zo moet je hem ook niet insteken, je moet aansturen op 'win-win'. Zij hoeven geen duur leasecontract af te kopen, hij rijdt een grotere auto voor 'dezelfde' bijtelling door een netto-compensatie. Lijkt me een prima deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
VidaR-9 schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:22:
Wel of geen ACC blijft heel persoonlijk. Ik vind het ook niets en in veel verschillende auto's mee gereden. Beste ACC was in een S500 coupe waarmee we 1.200km naar Frankrijk op en neer zijn gereden en alle typen verkeer wel zijn tegengekomen. Maar ook daarvan denk ik: ik anticipeer zelf, dus liever gewone cruise control. Ik rij flink door, vaak max toegestane snelheid +20km/u, en vind het zoveel fijner om zelf te anticiperen dat een auto al naar rechts gaat en ik de cruise control er dus niet af hoef te halen. Of de cruise control alweer aan te zetten als een auto naar rechts gaat, ipv te wachten tot hij daadwerkelijk helemaal uit de weg is en dan pas op te pakken. Ik ben liever mijn eigen ACC :+

Edit: bovenstaande is niet helemaal waar. Gister stukje in Tesla Model S gereden en merkte dat op een enkelbaans provinciale weg adaptieve CC wel fijner is dan gewone CC als iedereen beetje tussen de 70-90 schommelt.
Zoals gezegd,., het scheelt per auto.. Bij de VW kun je op dat soort momenten gewoon je gas indrukken, dan pauseert ACC, en naar de auto toerijden als je toch weet dat deze uit de weg gaat na het inhalen. Daarna weer gas los en ACC pakt het prima over.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
DonJunior schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:14:
[...]

Zoals gezegd,., het scheelt per auto.. Bij de VW kun je op dat soort momenten gewoon je gas indrukken, dan pauseert ACC, en naar de auto toerijden als je toch weet dat deze uit de weg gaat na het inhalen. Daarna weer gas los en ACC pakt het prima over.
Bij Ford ook idd. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
DonJunior schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:14:
[...]

Bij de Alfa Romeo Stelvio die ik vorige week had als huurauto ook. Dat werkt een stuk beter idd. Maar wat is in die specifieke handeling dan de toegevoegde waarde van ACC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
[...]

Als zijstapje: ik hoorde vandeweek dat de collega die binnenkort weggaat haar auto (Mazda CX-5 van een maand of twee oud) moet inleveren. Aangezien ik ongeveer de enige ben die nu op zoek is naar een nieuwe auto, zou het me niet verbazen als ze mij de mogelijkheid geven/dringend vragen om die auto te gaan rijden. Ik vind het een erg mooie auto, maar zou hem zelf vooral vanwege de bijtelling niet nemen. Ik weet ook niet precies welke uitvoering/uitrusting die auto heeft. Wat zouden jullie doen als je naar mijn shortlist kijkt, en is het normaal om het verschil in bijtelling te laten compenseren als ik die auto ga rijden ipv één van mijn lijstje?
Ik had de Mazda 3 ook op m'n shortlist, en heb gereden in de Kia ProCeed en Niro (die overigens af viel om dezelfde reden, trage logge bak). Maar ik mag morgen (heeft een paar dagen vertraging, zou afgelopen zaterdag al) m'n bestelde CX-5 ophalen. Dus ik vind het geen rare stap :D

Nu keek ik wel naar de Kia ProCeed GT-PlusLine DCT7, die zit qua fiscale waarde niet heel ver van de CX-5 af die ik nu ga rijden. Dus financieel gezien is het geen groot verschil voor mij.

En wat de rest al zegt; je kan altijd vragen om een beetje erbij als jij er voor zorgt dat ze die auto niet af te hoeven kopen van de leasemaatschappij, of dat de auto stil staat en geld kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
VidaR-9 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 08:56:
[...]

Bij de Alfa Romeo Stelvio die ik vorige week had als huurauto ook. Dat werkt een stuk beter idd. Maar wat is in die specifieke handeling dan de toegevoegde waarde van ACC?
In die specifieke handeling niks.
Maar ACC gebruik je voor meer dan inlopen op een voorganger.

Het grote voordeel is gewoon dat je de auto niet hoeft te bedienen. (of in ieder geval gas/rem) Dit regelt de ACC voor je.
Dat is gewoon heel relaxt.

Wat mensen hier overigens beschrijven is een keuze, je kiest er voor om het gas pedaal in te drukken. Dat hoeft niet, hij rijdt vanzelf die auto wel weer voorbij als die aan de kant is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JayRune
  • Laatst online: 17-09 20:09
Zojuist is mijn VW T-Roc sport voor de deur afgeleverd in de kleur Flash Red uni. Valt lekker op in ieder geval! Prachtige wagen!
@MadGlobox
T-ROC

Edit:
De rode kleur komt niet helemaal in positieve zin naar voren op de foto, ik kon geen betere foto maken! ;)

[ Voor 58% gewijzigd door JayRune op 03-04-2019 09:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadGlobox
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-07 22:12
JayRune schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:49:
Zojuist is mijn VW T-Roc sport voor de deur afgeleverd in de kleur Flash Red uni. Valt lekker op in ieder geval! Prachtige wagen!
Foto! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
@MadGlobox
[Afbeelding: T-ROC]

Edit:
De rode kleur komt niet helemaal in positieve zin naar voren op de foto, ik kon geen betere foto maken! ;)
In rood is ie best leuk idd! Ik zag ook laatst in een flitsende blauw (of het net gepoetst is weet ik niet) en die is ook gaaf! Wellicht overweeg ik om mn volgende auto toch van kleur te voorzien (laatste 10 jaar of zwart of wit 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:34
Voor wie net als ik een nieuwe A-Klasse met AMG-Line rijdt en achteraf een trekhaak wil laten monteren, dat is een prijzige aangelegenheid. :+

Omdat de auto een AMG exterieur heeft moeten er extra aanpassingen gedaan worden die veel tijd in beslag nemen. Dealer is hier minimaal een dag mee zoet en er dient een extra koelvin gemonteerd te worden om de motor voldoende te kunnen koelen. Had offerte aangevraagd en die kwam op bijna € 2000,- (arbeid + onderdelen). Qua leasebedrag kwam hier € 22,- per maand bovenop (voor mijn baas, voor mijn bijtelling kost het natuurlijk niets extra's omdat het achteraf is).

Wanneer dit af-fabriek zou gebeuren, kost het enkel de trekhaak (+/- € 800) maar dan had het wél bij mijn bijtelling bijgekomen. ;)

Dus ter info voor diegene die ook achteraf een trekhaak willen laten monteren. Duur grapje dus.
Binnenkort wordt bij mij in ieder geval wel de afneembare trekhaak gemonteerd. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Verbaast me ook dat de A-klasse zo populair is. Ik reed een C-klasse en heb bij een onderhoudsbeurt even gekeken in de nieuwe A-klasse (showroom model, dus dik aangekleed met AMG spul). Maar dat is toch echt wel een stuk minder dan een C-klasse qua afwerking. Het is veel meer plastic fantastic vergeleken met een C-klasse. Dat terwijl de C-klasse alweer uit 2014 komt en het prijsverschil niet eens heel groot is tussen deze twee modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Rivanov schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:58:
Voor wie net als ik een nieuwe A-Klasse met AMG-Line rijdt en achteraf een trekhaak wil laten monteren, dat is een prijzige aangelegenheid. :+

Omdat de auto een AMG exterieur heeft moeten er extra aanpassingen gedaan worden die veel tijd in beslag nemen. Dealer is hier minimaal een dag mee zoet en er dient een extra koelvin gemonteerd te worden om de motor voldoende te kunnen koelen. Had offerte aangevraagd en die kwam op bijna € 2000,- (arbeid + onderdelen). Qua leasebedrag kwam hier € 22,- per maand bovenop (voor mijn baas, voor mijn bijtelling kost het natuurlijk niets extra's omdat het achteraf is).

Wanneer dit af-fabriek zou gebeuren, kost het enkel de trekhaak (+/- € 800) maar dan had het wél bij mijn bijtelling bijgekomen. ;)

Dus ter info voor diegene die ook achteraf een trekhaak willen laten monteren. Duur grapje dus.
Binnenkort wordt bij mij in ieder geval wel de afneembare trekhaak gemonteerd. :)
Heeft de A Klasse een motor achterin? 8)7 of bedoelen ze de motor van de trekhaak? Die is toch maar eventjes aan en heeft geen koeling nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
gergs schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:09:
[...]

Heeft de A Klasse een motor achterin? 8)7 of bedoelen ze de motor van de trekhaak? Die is toch maar eventjes aan en heeft geen koeling nodig?
Nee, als een aanhanger erachter hangt dan moet de motor (dat ding onder de motorkap die de wielen rond laat draaien) harder werken, zeker een berg op. Daarvoor is extra koeling van de motor nodig, anders mag je maar een paar honderd kilo trekken waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Z___Z schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:04:
Verbaast me ook dat de A-klasse zo populair is. Ik reed een C-klasse en heb bij een onderhoudsbeurt even gekeken in de nieuwe A-klasse (showroom model, dus dik aangekleed met AMG spul). Maar dat is toch echt wel een stuk minder dan een C-klasse qua afwerking. Het is veel meer plastic fantastic vergeleken met een C-klasse. Dat terwijl de C-klasse alweer uit 2014 komt en het prijsverschil niet eens heel groot is tussen deze twee modellen.
Kom zelf van C350e estate (2016). Begrijp je reactie. Had zelfde toen ik de Business Solution AMG instapte. Miste veel van comfort die ik in de C had, elektrische verstelbare stoelen, rijassistentie pakket, stoelventilatie, burmeister, HUD, adaptief onderstel.... Dit alles is ook te selecteren voor de A. Zo hebben wij uiteindelijk gekozen voor een A220. Model stond ons aan. En hebben alle beschikbare opties gekozen met zwart leren bekleding en sierdelen lindehout zwart.

Rij de A220 nu zo'n drie maanden en mis de C geen moment. Stappen elke dag met plezier in de auto. ;-)
Ieder heeft zijn eigen wensen en voorkeuren.
Rivanov schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:58:

Bij mij is afneembare trekhaak bij aflevering gemonteerd. En dat was als goed is zo'n 1000,-. de MB fietsendrager vond ik wel fors aan de prijs. Maarja geen bijteling over de trekhaak en fietsendrager.

[ Voor 3% gewijzigd door Daan_ op 03-04-2019 12:43 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Rivanov Bij mijn huidige auto is de trekhaak ook door de dealer gemonteerd voor ik de auto kreeg, en telt hij ook niet mee voor de bijtelling. De dealer rekende daar ook ongeveer een dag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
jongetje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:21:
[...]

Nee, als een aanhanger erachter hangt dan moet de motor (dat ding onder de motorkap die de wielen rond laat draaien) harder werken, zeker een berg op. Daarvoor is extra koeling van de motor nodig, anders mag je maar een paar honderd kilo trekken waarschijnlijk.
Precies. Dit dus. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Oftewel: die plastic opsmuk van de AMG line weegt allemaal geen flikker, maar een aanhanger wel. Je kunt ook een echte AMG bestellen natuurlijk - maar dat ziet er met een trekhaak dan weer niet uit :+
Wel slecht overigens dat de ventilator dan kennelijk zo zwak bemeten is in die AMG line.

Bij de Ford Focus had je destijds ook zoiets - maar dat had meet me maken met het vliegwiel iirc. De Focus die 14% bijtelling had mocht max maar een paar 100 kilo op zijn kogel hebben.

Overigens lijkt me die vliegwiel optie logischer ook voro de MB dan een ventilator. Mag toch hopen dat ze in alle A-klasses de zelfde onderdelen monteren. Als het idd de koeling zou zijn zou dat ook betekeken dat je een zwaardere motor met een andere koeling uit zou moeten rusten, en dat slaat vanuit massaproductie oogpunt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
The Eagle schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:53:
Oftewel: die plastic opsmuk van de AMG line weegt allemaal geen flikker, maar een aanhanger wel. Je kunt ook een echte AMG bestellen natuurlijk - maar dat ziet er met een trekhaak dan weer niet uit :+
Wel slecht overigens dat de ventilator dan kennelijk zo zwak bemeten is in die AMG line.

Bij de Ford Focus had je destijds ook zoiets - maar dat had meet me maken met het vliegwiel iirc. De Focus die 14% bijtelling had mocht max maar een paar 100 kilo op zijn kogel hebben.

Overigens lijkt me die vliegwiel optie logischer ook voro de MB dan een ventilator. Mag toch hopen dat ze in alle A-klasses de zelfde onderdelen monteren. Als het idd de koeling zou zijn zou dat ook betekeken dat je een zwaardere motor met een andere koeling uit zou moeten rusten, en dat slaat vanuit massaproductie oogpunt nergens op.
In de mail van de dealer:
hierbij zoals besproken de offerte voor het monteren van een afneembare trekhaak onder uw auto.
Het is inderdaad een aardige klus maar is net in een dag uit te voeren.
Wel moet er een zwaardere koelvin gemonteerd worden omdat anders de motor niet genoeg gekoeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:56
@MadGlobox
[Afbeelding: T-ROC]

Edit:
Jazeker gewoon met je hart kiezen en niet met je verstand.

Zo heb ik een uni rode octavia gehad. Gewoon zoals ie ook in de aankondiging's shots werd getoond. Was gewoon een vette kleur (zeker als ie nieuw is of gewassen)

En bij octavia's wordt je dan al snel aangezien voor service monteur van HILTI of Douwe Egberts, maar rood is gewoon een vette kleur!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
jongetje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:21:
[...]

Ja maar even serieus, betekent dus dat de AMG lijn met al de body kit en grote gapende neus juist slecht geventileerd is? :o Hoe dan als je de auto veel belasten? Bijv. Continuu berg op, racen, of gewoon lang in file met 40 graden buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
gergs schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:49:
[...]

Ja maar even serieus, betekent dus dat de AMG lijn met al de body kit en grote gapende neus juist slecht geventileerd is? :o Hoe dan als je de auto veel belasten? Bijv. Continuu berg op, racen, of gewoon lang in file met 40 graden buiten?
Ik heb het niet verzonnen... ;)
Dit toont natuurlijk wel weer aan hoe vreemd dit bijtelling werkt. Kunt beter een kale auto kopen en alles achteraf monteren wat veel duurder en inefficienter is, maar daar betaal je 0 bijtelling over.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Tankiej
Daar is ie dan! Ongeveer 3 weken geleden bestelt en nu was hij er dan al klaar voor om op te halen :D

In de herhaling: Het is een Mazda CX-5 Business Comfort Skyactiv-G 165 automaat. Extra's zijn de Soul Red Crystal metallic lak en een afneembare trekhaak.

Hier ga ik mij wel mee vermaken komende tijd d:)b

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/alTkuERh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uTJNG0mh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tcvRRVah.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
gergs schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:49:
[...]

Dat is hetzelfde als al die spaarmodellen (a la Bluemotion) met een dichtere grill, die ruilen wat koelingcapaciteit in voor een betere stroomlijn.
Sommigen lopen daardoor best warm. Als je relatief traag rijdt met zware belasting (bijvoorbeeld een smalle bergpas) dan heb ik al vaak over de 120 graden olietemperatuur tegengekomen met een 2.0TDI in een Passat. Dat haal je niet in het platte Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
AndRo555 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:53:
[...]

Dat is hetzelfde als al die spaarmodellen (a la Bluemotion) met een dichtere grill, die ruilen wat koelingcapaciteit in voor een betere stroomlijn.
Sommigen lopen daardoor best warm. Als je relatief traag rijdt met zware belasting (bijvoorbeeld een smalle bergpas) dan heb ik al vaak over de 120 graden olietemperatuur tegengekomen met een 2.0TDI in een Passat. Dat haal je niet in het platte Nederland.
De A200 is niet bepaald een spaarmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Tankiej schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:47:
Daar is ie dan! Ongeveer 3 weken geleden bestelt en nu was hij er dan al klaar voor om op te halen :D

In de herhaling: Het is een Mazda CX-5 Business Comfort Skyactiv-G 165 automaat. Extra's zijn de Soul Red Crystal metallic lak en een afneembare trekhaak.

Hier ga ik mij wel mee vermaken komende tijd d:)b

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie auto, en die kleur is echt :9~

Enige minpunt zijn de kleine velgen imo. De wielkassen zijn nu wel heel erg leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
LuPo schreef op donderdag 4 april 2019 @ 07:19:
[...]

Mooie auto, en die kleur is echt :9~

Enige minpunt zijn de kleine velgen imo. De wielkassen zijn nu wel heel erg leeg.
Klopt, dat is ook het enige punt dat ik evt. wel anders had gewild. Maar het wordt dan pas met 19" velgen (nu zit er 17" onder) echt beter/mooier naar mijn mening, en dan zou hij echt té duur worden.
Met deze velgen in donkergrijs vind ik het ook goed te doen, als ze licht van kleur waren geweest dan had ik het veel erger gevonden :o

Zie nu op groot scherm ook pas dat de foto van de achter/zijkant heel erg onscherp is.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Rivanov schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:42:
[...]

De A200 is niet bepaald een spaarmodel.
Vroeger had je van bepaalde modellen een spaarmodel voor de lage co2 uitstoot. Tegenwoordig is elke variant/motorisering een spaarmodel. Ook de A200. Omdat papieren co2 nu eenmaal erg belangrijk is voor de landen en fabrikanten.

DeA35/45 AMG zijn daar misschien de enigste uitzondering van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Heb zojuist een offerte opgevraagd voor een nieuwe leasebak. Wat denken jullie van deze configuratie?

Ford Focus 1.5 EcoBl 120pk Titanium Business Wagon 5D

Opties
Trendy metaallak (EUR 1.000,-)
Design Pack 1 (EUR 950,-)
Parking Pack (EUR 450,-)
Technology Pack (EUR 450,-)
Winter Pack (EUR 450,-)
Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio ontvangst (EUR 450,-)

Omkeerbare bagagemat, een zijde stevig rubber en andere zijde velours (EUR 75,-)

Panoramadak incl. elektrisch bedienbaar zonnescherm (EUR 1.100,-)

Privacy glass (EUR 0,-)

Wegklapbare trekhaak (elektrisch bedienbaar) inclusief Trailer Sway Assist (EUR 1.050,-)

Accessoires Geen accessoires geselecteerd
Kleur Shadow Black
Bekleding Stoffen bekleding Ray/Eton in Ebony

Komt 9 euro boven budget uit inclusief winterbanden en verzekering (inzittenden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
@Clavis mooie configuratie! Zou alleen niet zo snel voor zwart kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
VidaR-9 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:48:
@Clavis mooie configuratie! Zou alleen niet zo snel voor zwart kiezen..
Ik ook niet, maar wie betaalt bepaalt. Eis van de zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Clavis schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:25:
Heb zojuist een offerte opgevraagd voor een nieuwe leasebak. Wat denken jullie van deze configuratie?

Ford Focus 1.5 EcoBl 120pk Titanium Business Wagon 5D

Opties
Trendy metaallak (EUR 1.000,-)
Design Pack 1 (EUR 950,-)
Parking Pack (EUR 450,-)
Technology Pack (EUR 450,-)
Winter Pack (EUR 450,-)
Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio ontvangst (EUR 450,-)

Omkeerbare bagagemat, een zijde stevig rubber en andere zijde velours (EUR 75,-)

Panoramadak incl. elektrisch bedienbaar zonnescherm (EUR 1.100,-)

Privacy glass (EUR 0,-)

Wegklapbare trekhaak (elektrisch bedienbaar) inclusief Trailer Sway Assist (EUR 1.050,-)

Accessoires Geen accessoires geselecteerd
Kleur Shadow Black
Bekleding Stoffen bekleding Ray/Eton in Ebony

Komt 9 euro boven budget uit inclusief winterbanden en verzekering (inzittenden).
Ziet er mooi uit. Ik heb 'm bij elkaar geklikt in de configurator; het enige wat ik nog zou overwegen is de 10-voudig verstelbare stoel, maar wellicht kan één van de Focus-rijders in het topic vertellen of dat in de praktijk ook de moeite waard is....

Ook hier weer een naar geintje van Ford: in de configurator staat dat de fiscale waarde € 30.700 is, maar volgens mij tellen alle opties ook gewoon mee, en dan kom je eerder op zo'n 37k (denk dat de trekhaak er bijvoorbeeld niet bijgeteld wordt). Dat scheelt nogal in bijtelling :X

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 05-04-2019 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Clavis schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:13:
[...]

Ik ook niet, maar wie betaald bepaald. Eis van de zaak :)
Wie betaalt bepaalt!

Mooie config hoor, zo'n beetje alle pakketten :)

Staat bij mij ook nog op de longlist. Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe Kuga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

gwystyl schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:31:
[...]

Ziet er mooi uit. Ik heb 'm bij elkaar geklikt in de configurator; het enige wat ik nog zou overwegen is de 10-voudig verstelbare stoel, maar wellicht kan één van de Focus-rijders in het topic vertellen of dat in de praktijk ook de moeite waard is....

Ook hier weer een naar geintje van Ford: in de configurator staat dat de fiscale waarde € 30.700 is, maar volgens mij tellen alle opties ook gewoon mee, en dan kom je eerder op zo'n 37k (denk dat de trekhaak er bijvoorbeeld niet bijgeteld wordt). Dat scheelt nogal in bijtelling :X
Je leest het denk ik verkeerd. De fiscale waarde voor de basis auto zonder opties begint met 30.700, dan krijg je de optielijst er bij en komt het totale bedrag op 38.585. Ben het wel met je eens dat de naamgeving anders zou kunnen (fiscale prijs wordt dan basisprijs oid). De totale waarde waarover de bijtelling gerekend wordt is exclusief de rijklaarmaakkosten.

Die trekhaak (en omkeerbare mat, maar dat zet weinig zoden aan de dijk) zou je eventueel ook als accessoire mee kunnen laten tellen, dan komt deze niet terug in de bijtelling.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
gwystyl schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:31:
[...]

Ja, ik zou de stoel aanraden. Ik heb hem in mijn nieuwe Focus, het is voor beide stoelen voorin.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Clavis schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:25:
Mooie config, zelf staat hier een rode st-line station (182pk) met aardig wat opties op de shortlist. Als tegenhanger voor de dure optie (V60). Wellicht dat in juni met de prijzen van de reguliere ST er nog een tussencatagorie komt... Nu een Mondeo, maar daar zie ik de toegevoegde waarde niet meer van in... :+
Clavis schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:13:
[...]
Ik ook niet, maar wie betaalt bepaalt. Eis van de zaak :)
Bij ons is de Focus Titanium ook de standaard auto (2jr contract), voor mij geen optie (trekgewicht), maar leverbaar in grijs/zwart en wit... Die van een collega in het zwart gezien, toch wel erg deftige wagen zo. Beter dan die rare grijze kleur (Diffuzed Silver), die ziet er erg raar uit in het echt.
Reinier schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:43:
Staat bij mij ook nog op de longlist. Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe Kuga.
Vond hem op de plaatjes wat tegenvallen (naar boven uitgerekte Focus Hatchback).. Maar die moet je ook gewoon in het echt zien denk ik :9

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

djidee schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:21:
[...]
Vond hem op de plaatjes wat tegenvallen (naar boven uitgerekte Focus Hatchback).. Maar die moet je ook gewoon in het echt zien denk ik :9
Achterkant vond ik wel aardig, maar de voorkant is 100% hoge Focus. Niet echt een SUV-neus.

Ik heb ook nog even naar een Mondeo HEV gekeken maar ik vind dat je toch wel erg veel bagageruimte inlevert. Dus de vierdeurs is echt geen optie voor mij.

Ach, ik heb nog anderhalf jaar de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Reinier schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:26:
[...]

Achterkant vond ik wel aardig, maar de voorkant is 100% hoge Focus. Niet echt een SUV-neus.

Ik heb ook nog even naar een Mondeo HEV gekeken maar ik vind dat je toch wel erg veel bagageruimte inlevert. Dus de vierdeurs is echt geen optie voor mij.

Ach, ik heb nog anderhalf jaar de tijd :)
Mondeo HEV is er nu ook as Statjun he....

Ik moet in oktober, er komt voor 1-7 nog nieuw beleid (wellicht ook elektrisch, hoop in elk geval correctie voor wltp/bpm etc), en er gebeurd ook het nodige in autoland... Benieuwd of de shortlist zo vast blijft. En of de brandstofprijzen weer even fors naar beneden mogen, zit bij ons in de calculatie :o :(

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

djidee schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:40:
[...]

Mondeo HEV is er nu ook as Statjun he....
Ja klopt natuurlijk. Ik ben niet zo'n stationfan. Maar, het is zeker een gunstige optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
Rivanov schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:24:
[...]

In de mail van de dealer:

"hierbij zoals besproken de offerte voor het monteren van een afneembare trekhaak onder uw auto.
Het is inderdaad een aardige klus maar is net in een dag uit te voeren.
Wel moet er een zwaardere koelvin gemonteerd worden omdat anders de motor niet genoeg gekoeld kan worden."
Is bij mij ook geïnformeerd hem achteraf bij aflevering te monteren (geen AMG), toen was het niet eens mogelijk. Snap wel waarom nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 22:25

ralpje

Deugpopje

djidee schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:21:
[...]

Mooie config, zelf staat hier een rode st-line station (182pk) met aardig wat opties op de shortlist. Als tegenhanger voor de dure optie (V60). Wellicht dat in juni met de prijzen van de reguliere ST er nog een tussencatagorie komt... Nu een Mondeo, maar daar zie ik de toegevoegde waarde niet meer van in... :+
Onzin, jij gaat tóch gewoon voor die V60 :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gines
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 05:56
Vanaf juni (hopelijk) word ik eigenaar van een Volvo V60 D3 geartronic + Sensus Navigation Pack. Deze zal de Golf 7 vervangen. Ik had graag ACC ook gehad maar dit was buiten budget en om dit zelf te betalen was me een beetje teveel. Ik zal het alleszins wel hard missen op mijn Golf.

Standaard wel genoeg opties zoals elektrisch inklapbare spiegels, cruise control, parkeersensoren, Android Auto in de Sensus Navigation Pack (waar dit een maand geleden nog een aparte optie was). Ben voornamelijk blij met de automaat die binnen budget viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
RomeoJ schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:44:
[...]

Je leest het denk ik verkeerd. De fiscale waarde voor de basis auto zonder opties begint met 30.700, dan krijg je de optielijst er bij en komt het totale bedrag op 38.585. Ben het wel met je eens dat de naamgeving anders zou kunnen (fiscale prijs wordt dan basisprijs oid). De totale waarde waarover de bijtelling gerekend wordt is exclusief de rijklaarmaakkosten.

Die trekhaak (en omkeerbare mat, maar dat zet weinig zoden aan de dijk) zou je eventueel ook als accessoire mee kunnen laten tellen, dan komt deze niet terug in de bijtelling.
Net proefrit gemaakt, heerlijke auto. De trekhaak is bij achteraf montage niet wegklapbaar en volgens de dealer een stuk duurder. Mat idem, fabriek af €75, anders 200.
Pagina: 1 ... 64 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.