Must:gergs schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 17:17:
[...]
Kun je opnieuw posten je wat je zoekt, dacht dat je het wel heb gepost ergens maar kan het niet meer vinden.
Als je bijv zaken als ACC heel erg belangrijk vind dan kan je ook shoppen bij Honda.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Voor 10,- minder dan de Mazda 3 122pk die je hier heb geconfig https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
heb je 182pk! Kwaliteit van de leer bijv is net iets minder maar het is gewoon degelijk, ik zou zeggen, proefrijden maar en kijk of je het wellicht toch fijn vindt.
- Geen slak op de weg (< 100pk is onacceptabel, 100-150 is ok-ish, > 150pk is leuk, maar extra. Ja, we kopen PK's en rijden Nm, i know, maar je snapt het punt denk ik wel)
- Comfortabel (geen betonblok op de weg, goede stoelen)
- Geen slagschip (Ik heb nu een V60, en die is gewoon eigenlijk te groot, we zijn maar met z'n tweeen, en hebben geen plannen voor uitbreiding). Liefst dus een Hatchback. SUV's doen mij niets.
- Decent Radio, maar dat hebben bijna alle auto's tegenwoordig.
- Automaat (geen gerobotiseerde handbak)
Should:
- ACC (het is geen echte absolute must, maar zeker een extreme pre)
- Android Auto (grote pre, omdat ik dan Waze op het scherm kan tonen)
Nice to have:
- Navigatie, zeker niet belangrijk, want ik gebruik altijd Waze, maar voor die ene keer dat vrouwlief rijdt, en telefoon leeg is ofzo, is het wel handig.
- Leer / Alcantara, is leuk, maar ook niet meer dan dat. Goede stoffen stoelen is ook prima.
- WAF, vrouwlief heeft zeker een mening, maar ik rij voor > 95% in die auto, dus ze mag ook niet meer dan 5% klagen... Zo vindt ze alle Skoda's lelijk.
Wannahaves, dingen die dus echt alleen maar 'leuk' zijn:
- Velgen, uiterlijk, spoilers etc. Ik zit toch aan de binnenkant.
- Panoramadak, ook leuk, maar niet echt een plus, ik heb nu een open dakje, gebruik die eigenlijk nooit.
Budget:
750 ex brandstof obv 4j/35k. Geen merken of kleurenbeleid, elektrisch, benzine en diesel mogen allemaal.
Benzine heeft dus de voorkeur omdat dat in aanschaf en leaseprijs goedkoopst is, en omdat de brandstof buiten het budget valt.
Ik rij nu een V60 PHEV D5 met 4% bijtelling, die kost 394 euro eigen bijdrage, en dat is dus meer dan de bijtelling, dus ik betaal alleen die 394 euro eigen bijdrage. 400 euro is ook wel een beetje mijn 'magische grens' voor wat ik uit zou willen geven voor een auto. Ik dacht eerst de A220 te kunnen rijden voor 430 euro, dat zou ik doen, omdat ik gewoon echt een hele dikke grijns op mijn bakkes kreeg van die auto. Nu blijkt dus dat ik dat foutje gemaakt heb, en de A220 dus ruim 525 euro kost. Dat is me gewoon echt te duur. 400 euro is dus niet een 'harde' grens, maar als het er boven gaat, moet het wel een verdomd goede reden zijn. Sweetspot is een beetje ~300-350 euro all-in denk ik.
Wat losse flodders qua denkpatroon:
- Tesla -> Ik woon in een flat, en krijg geen paal in de (directe) omgeving, dus no-go.
- Opel -> Astra te 'oud' model, niet echt mijn ding, Insignia is te groot.
- Volvo -> V60 te duur, V40 te oud
- BMW -> te duur (enige enigzins betaalbare optie, is BMW 1 serie, en dat model is al iets van 9 jaar oud ofzo...)
- Audi -> te duur voor wat je krijgt, ik krijg er gewoon geen warm gevoel van.
- Volkswagen -> Golf, heb ik al gehad
- Skoda -> Eigenlijk allemaal een beetje te groot voor mijn doel
- Seat -> Nieuwe Leon komt begin 2020, net te laat.
- Alfa -> Trekt me totaal niet, maar nog nooit in gereden
- Honda -> Same
- Mini -> Wel eens in gereden, interieur is niet mijn ding, en comfortabel kan ik het ook niet echt noemen.
- MB -> Enige optie zou dus eigenlijk de A180 BS AMG Line zijn, en die heeft geen ACC. Als ik zo'n dure auto zou rijden, is ACC eigenlijk wel een must...
- Mazda -> Gereden in 3, grote kanshebber, heeft eigenlijk alles wat op het lijstje staat. Zelfs die 122PK voelt niet traag aan, maar ik zou wel voor de Skyactiv-X gaan, die heeft dus ~180PK, voor vrijwel dezelfde prijs (verwachting is dat hij 1500 euro duurder is, maar niet veel meer leaseprijs)
- Ford -> Focus gereden, op zich prima auto, erg gelijkwaardig aan Mazda, maar de Mazda voelde net even comfortabeler, waardoor die (vanwege gelijke kosten) de voorkeur heeft. Automaat van Ford was ok-ish, maar geen uitblinker, komende zaterdag ga ik automaat van Mazda proberen in een CX-3.)
- Kia -> Ceed GT is een optie, ProCeed vindt ik wel echt _heel_ lelijk
[ Voor 13% gewijzigd door FireDrunk op 29-03-2019 18:51 ]
Even niets...