Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.360 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:30
Oke, mijn lijst bevat twee auto's naar paar weken en paar proefritten (opties heb ik weggelaten)
- Seat Leon ST TSI 1.5 DSG FR Business Intense
- VW T-Roc TSI 1.5 DSG Style Business

In beide proefrit gemaakt.

T-Roc voelt lichter/merkbaar aan bij het accelereren maar je moet naar mijn gevoel meer gas geven.
Bij T-Roc is het terugschakelen overduidelijk te voelen en te horen. Bij de Leon merk je het terugschakelen niet echt.

De proefrit Leon was met de oude 1.4motor en ik vraag me af wat voor effect dit op het gedrag heeft. Komt dit verschil door de motorblok of is er toch een techniek verschil tussen Leon en T-Roc? En wat voor effect heeft dit op de prestaties?

Na afloop van de proefrit met T-Roc had ik eigenlijk de voorkeur/keuze voor de Leon maar mijn vrouw was duidelijk voor de T-Roc en zoon vind ze beide wel wat hebben.

Dus ben ik gaan twijfelen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze twee auto's?

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
@Gondor 2,5 jaar in de Leon st gereden, zonder automaat. Erg prettige auto.
Bij de nieuwe wel naar de t-roc gekeken, maar het interieur vind ik gewoon niks.

Qua aandrijflijn zijn ze toch gelijk? Ik zou dus zeker ook in de 1.5 DSG Seat gaan rijden om goed te kunnen vergelijken.
Om het verwarrend te maken: is de Seat ateca dan geen leuke optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:30
Ik was ook verbaasd over het verschil, hetzelfde versnellingsbak zou het moeten zijn ja.
De dealer had alleen de 1.4 blok, misschien moet ik toch een andere dealer vinden waar ze de nieuwe 1.5blok hebben inderdaad.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Weer een update na vorige week
Ik ben vanochtend begonnen met zoonlief in de Mazda 3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k0cwdbNA0u6SgE9aJNuuUyvn/full.jpg
Vrouw kon toch niet mee, die moest eerder weg dan verwacht. Erg fijne auto, en de idrive achtige knop in de middenconsole werkt redelijk intuitief. Er is ook heeeeel veel mee in te stellen, zodat je de auto best goed naar eigen voorkeuren in kan stellen (gevoeligheid LKAS, automatisch licht etc.). De dode hoeken in de hatchback zijn echt heel groot; BLIS helpt wel maar daar wil ik niet blind op vertrouwen. De testauto was de Luxury met 360 camera. Dat helpt om ook volle parkeerplaatsen ongeschonden door te komen. De HUD geeft erg veel informatie zonder overheersend te zijn. Al met al een positieve ervaring, maar niet sterk genoeg om de sedan blind te bestellen. Er blijft iets knagen dat een station toch wel prettiger is......

Dan de Ceed SW 1.4 DCT7 DynamicPlusLine (plaatje naast mijn huidige Civic)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cLWoYv24y61zYwoRF3S00eTD/full.jpg
Omdat ik vorige week al met de hatchback had gereden heb ik nu een korter stukje gereden met voornamelijk snelweg om de ACC en andere hulpsystemen te testen. Ook hier blijkt wel e.e.a. in te stellen, zodat de mening daarover iets positiever is dan vorige week. De automaat schakelt soepel en de auto voelt vlot aan. De stoffen stoelen vond ik fijner zitten dan de leren stoelen van de ExecutiveLine van vorige week. Genoeg zijdelingse steun en toch comfortabel. Multimedia/navigatie is lekker vlot en geeft ook mijn USB muziek goed weer. Geluidskwaliteit zou iets beter kunnen. Eindoordeel: de auto tikt alle rationele boxjes, maar qua gevoel word ik er niet heel opgewonden van.

Als laatste de Corolla TS Hybrid. Plaatje van de Style uitvoering waarop de Business Intro gebaseerd is, in Phantom brown.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sZ9lBRsLBgDXUut1lz8tb8PO/full.jpg

Ik heb nu gereden in de Executive, omdat die was ingesteld voor de Hybrid Power Challenge (die ik nu niet gehaald had itt vorige keer :'( met de C-HR). Vanwege die challenge ook niet helemaal vrij kunnen rijden omdat ik erg gefocust was op zoveel mogelijk elektrisch rijden en een vast parcours moest afleggen, maar toch is de algehele indruk net wat positiever dan bij de Ceed. Rationeel dezelfde boxen aangetikt als de Ceed, maar ik vind de Corolla zowel van binnen als buiten mooier. Hij heeft ook een HUD en het dasboard is vrijer in te delen dan bij de Ceed. Een nadeel is dat hij geen Android Auto heeft, maar dat schijnt via een software-update later beschikbaar te kunnen komen (op een review gelezen, dealer wilde er niks over kwijt).

Nu is het wachten op bevestiging dat ik zelf een auto mag bestellen (andere optie is Mazda CX-5 overnemen van weggaande collega), en dan de knoop doorhakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

The Eagle schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:53:

Bij de Ford Focus had je destijds ook zoiets - maar dat had meet me maken met het vliegwiel iirc. De Focus die 14% bijtelling had mocht max maar een paar 100 kilo op zijn kogel hebben.
Dat had/heeft IMHO voornamelijk te maken met bijtelling cq. CO2 uitstoot. Ik heb iig niet eerder gehoord bij auto’s van een aanpassing ivm koeling zodat je wel meer kan trekken. Dat had allemaal te maken met die bijtelling kermis.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Gast1981

room with a moose!

Clavis schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:25:
Heb zojuist een offerte opgevraagd voor een nieuwe leasebak. Wat denken jullie van deze configuratie?

Ford Focus 1.5 EcoBl 120pk Titanium Business Wagon 5D
....
Komt 9 euro boven budget uit inclusief winterbanden en verzekering (inzittenden).
Mooie config. Zo staat ie ook min of meer op mijn shortlist, zelfde opties, maar dan rood, in ST-Line.
Mag ik vragen naar het uiteindelijke maandbedrag en kilometrage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Gast1981 schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:20:
[...]

Mooie config. Zo staat ie ook min of meer op mijn shortlist, zelfde opties, maar dan rood, in ST-Line.
Mag ik vragen naar het uiteindelijke maandbedrag en kilometrage?
ST-Line is ook een mooie, alleen ik vond het de meerprijs niet waard. Vandaar de Titanium Business.
Kilometrage is 30K + 48 mnd. Kwam uit op €759 inclusief winterbanden en verzekering. (20+4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:20
Iemand nog tips? Want ik ben het spoor helemaal kwijt, qua keuze leaseauto.

Onlangs te horen gekregen dat ik versneld op zoek mag naar nieuwe leaseauto. Op dit moment rij ik in een Golf GTE (super auto), echter is hij sinds mijn kleintje er is echt wat te klein (zeker als we nog op vakantie gaan met de auto).

Ik ben direct op zoek gegaan, en kwam al snel uit bij de Mercedes CLA Shooting Brake en Kia Proceed. In de Proceed heb ik inmiddels een proefrit gemaakt, maar zowel ik als de vrouw vonden die auto veel te benauwend. De achterruit geeft mij het gevoel alsof ik in een kijkdoos kijk. Hiermee konden we het concept shooting brake direct afschrijven.

Vervolgens zijn we doorgereden naar de Volkswagen / Seat dealer en zag mijn vriendin de T-ROC en de Ateca. Hier hebben we toen direct een proefrit voor gepland. Uitkomst, T-ROC is echt veel te klein, weinig ruimte van binnen en geeft mij het gevoel alsof ik een UP / Polo zit. De Ateca daarentegen is echt luxe en een fijne auto. Deze wagen geniet op dit moment de voorkeur, probleem is dat ik voor een voorraad model moet gaan waar nogal wat toeters en bellen (denk bijv. aan 19"inch velgen) aanzitten waar leasemaatschappijen en mijn portemonnee waarschijnlijk niet zo blij mee zijn. Op andere Ateca's zit een lange levertijd, weeknummers zijn zelfs nog niet bekend.

Ik hoop vandaag of morgen de prijs te horen van de Ateca, maar zo niet dan moet ik iets achter de hand hebben. Voorkeuren zijn:

- Een recent model
- Meer op gelijke opties aan de GTE (climate control / ledlampen etc.)
- Goed audio / navigatie systeem
- Sportief uiterlijk / rijden

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Skoda broertje van de Ateca --> Karoq?
Golf Variant benzine + automaat? Zonder reserverwiel en zonder sub bestellen, krijg je onder de dubbele kofferruimte ineens nog een bult ruimte waar je u tegen zegt extra ook.
Indien 2e hands ook mag: Passat GTE?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 12:13
Protax schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:34:
..., T-ROC is echt veel te klein, weinig ruimte van binnen en geeft mij het gevoel alsof ik een UP / Polo zit. ...
De T-ROC is dan ook gewoon een hoge Polo.... Dus dat kan wel kloppen :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Hmmbob schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:55:
[...]

De T-ROC is dan ook gewoon een hoge Polo.... Dus dat kan wel kloppen :+
Een hoge golf! Een T-Cross is een hoge Polo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:30

Onlangs te horen gekregen dat ik versneld op zoek mag naar nieuwe leaseauto. Op dit moment rij ik in een Golf GTE (super auto), echter is hij sinds mijn kleintje er is echt wat te klein (zeker als we nog op vakantie gaan met de auto).

Ik ben direct op zoek gegaan, en kwam al snel uit bij de Mercedes CLA Shooting Brake en Kia Proceed. In de Proceed heb ik inmiddels een proefrit gemaakt, maar zowel ik als de vrouw vonden die auto veel te benauwend. De achterruit geeft mij het gevoel alsof ik in een kijkdoos kijk. Hiermee konden we het concept shooting brake direct afschrijven.

Vervolgens zijn we doorgereden naar de Volkswagen / Seat dealer en zag mijn vriendin de T-ROC en de Ateca. Hier hebben we toen direct een proefrit voor gepland. Uitkomst, T-ROC is echt veel te klein, weinig ruimte van binnen en geeft mij het gevoel alsof ik een UP / Polo zit. De Ateca daarentegen is echt luxe en een fijne auto. Deze wagen geniet op dit moment de voorkeur, probleem is dat ik voor een voorraad model moet gaan waar nogal wat toeters en bellen (denk bijv. aan 19"inch velgen) aanzitten waar leasemaatschappijen en mijn portemonnee waarschijnlijk niet zo blij mee zijn. Op andere Ateca's zit een lange levertijd, weeknummers zijn zelfs nog niet bekend.

Ik hoop vandaag of morgen de prijs te horen van de Ateca, maar zo niet dan moet ik iets achter de hand hebben. Voorkeuren zijn:

- Een recent model

Kan je niet gewoon tijdelijk een poolauto nemen en dan rustig de auto kiezen in de uitvoering waar je 100% achter staat?
Ik vind het een beetje raar dat het jouw probleem wordt gemaakt dat zij van de GTE af willen.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Faddermakker schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:27:
[...]

Kan je niet gewoon tijdelijk een poolauto nemen en dan rustig de auto kiezen in de uitvoering waar je 100% achter staat?
Ik vind het een beetje raar dat het jouw probleem wordt gemaakt dat zij van de GTE af willen.
Nee, zo zit het niet. Ik wil van de GTE af. Is niet te doen met een kinderwagen / toebehoren. Ik krijg nu dus versneld de kans om te switchen naar een grotere auto. Echter vind ik het aanbod / prijs / kwaliteit op dit moment echt minimaal. Auto's die interessant zijn hebben extreem lange levertijden, zeker als je een automaat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je rijdt nu in een auto van ergens rond de 45 tot 50k. Er zijn imo genoeg auto's in die prijsklasse die fors ruimer zijn. Denk o.a. aan Mazda 6, Volvo V60, VW Passat, Ford Mondeo, Peugeot 508, Renault Talisman, etc etc.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Citroën C5 Crossair wellicht?

Moest toevallig vorige week met de auto van m'n vriendin naar de garage en heb toen een rondje mogen rijden in de C5 Crossair. Ik was positief verrast, auto ziet er (voor SUV) goed uit, zit goed, lekker veel ruimte en de prijs is gunstig. Vanaf circa 30k, voor 35k heb je een luxe auto en voor 40k ongeveer het hele boekje aangevinkt.

Ik ben niet echt fan van Citroën of SUV's, maar deze kon mij wel bekoren eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07

- Een recent model

Wat is je doorlooptijd, km, budget?
Dat bepaalt namelijk alles..

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:01
Protax schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:32:
[...]

Nee, zo zit het niet. Ik wil van de GTE af. Is niet te doen met een kinderwagen / toebehoren. Ik krijg nu dus versneld de kans om te switchen naar een grotere auto. Echter vind ik het aanbod / prijs / kwaliteit op dit moment echt minimaal. Auto's die interessant zijn hebben extreem lange levertijden, zeker als je een automaat wil.
Voorraad auto een optie? Staan genoeg auto's links en rechts als je niet te kieskeurig bent qua opties. Zou persoonlijk da ook voor echt meer ruimte gaan. Ruimte is met een kleintje gewoon super lekker. En het zou zomaar kunnen dat in de leasetermijn er nog een 2de bij komt. Een Passat is dan bijvoorbeeld gewoon super handig, en daar zijn er genoeg van op voorraad bij dealers.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 09-04-2019 12:16 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
gergs schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:01:
[...]

Wat is je doorlooptijd, km, budget?
Dat bepaalt namelijk alles..
4 of 5 jaar / 30K / 600 kan daar overheen met eigen bijdrage. Qua maandlasten wil ik ook max 300 / 325 zitten. Zo voordelig als de GTE wordt het sowieso niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:16

Fjeze

AllesPerfect!

Protax schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:26:
[...]

4 of 5 jaar / 30K / 600 kan daar overheen met eigen bijdrage. Qua maandlasten wil ik ook max 300 / 325 zitten. Zo voordelig als de GTE wordt het sowieso niet meer...
Als je je maandlasten op max 300,- / 325,- wilt zitten dan wordt de keuze inderdaad erg lastig als je een auto wilt hebben met wat opties en ruimte.
Dan moet je denk ik echt gaan kijken naar een beetje de basis uitvoeringen. De Ateca (weet niet welke versie je hebt gezien) gaat daar zeker ruim overheen (FR business intense, 1.5 met automaat).
De andere Ateca's vind ik er alles behalve sportief uitzien.

Wellicht een Seat Leon ST FR Business Intense? weet niet hoe de voorraad daarvan is?
Of de Kia Ceed SW in GT-line uitvoering? Die is wat ruimer van binnen dan de Proceed.

Ik denk dat je qua catalogusprijs toch echt maximaal.35.000/36.000 moet gaan zitten dan zit je op je eigen maximale netto lasten (en dan moet je nog geen eigen bijdrage hoeven te betalen anders ga je daar alweer overheen.)

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Fjeze schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:54:
[...]

Als je je maandlasten op max 300,- / 325,- wilt zitten dan wordt de keuze inderdaad erg lastig als je een auto wilt hebben met wat opties en ruimte.
Dan moet je denk ik echt gaan kijken naar een beetje de basis uitvoeringen. De Ateca (weet niet welke versie je hebt gezien) gaat daar zeker ruim overheen (FR business intense, 1.5 met automaat).
De andere Ateca's vind ik er alles behalve sportief uitzien.

Wellicht een Seat Leon ST FR Business Intense? weet niet hoe de voorraad daarvan is?
Of de Kia Ceed SW in GT-line uitvoering? Die is wat ruimer van binnen dan de Proceed.

Ik denk dat je qua catalogusprijs toch echt maximaal.35.000/36.000 moet gaan zitten dan zit je op je eigen maximale netto lasten (en dan moet je nog geen eigen bijdrage hoeven te betalen anders ga je daar alweer overheen.)
De Kia Proceed GT Plusline is berekend (waarde 38K) en die past in mijn budget, op zich vond ik dit een heel interessante auto qua opties. Maar zoals ik eerder zei veel te benauwend van binnen en ja het blijft een Kia (andere discussies). Mijn voorkeur licht gewoon bij Duitse auto's maar met een paar opties schiet bijv. een T-ROC al naar 38K wat naar mijn idee echt absurd is.

Seat Leon ST blijf ik een mooie auto vinden, gaat dit jaar volgens mij wel vervangen worden voor een nieuw type. Nadeel hiervan is dat mijn vriendin zo'n SUV model fijner vindt.

Andere optie waar we naar kijken is een Peugeot 3008, maar met wat opties schiet die prijs ook bizarre omhoog --> Daarbij lange levertijden op de automaat.

Dan heb je nog de nieuwe Corolla maar ik denk dat niet dat dit qua rijden bij mij past, wel een complete auto.

De Ford Focus ST Line, werkelijk nog nooit in een Ford gereden? Waar kan ik dit mee vergelijken?

Of toch gaan voor de Mercedes CLA Shooting Brake, luxe van binnen maar beperkt qua opties en MM is gedateerd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Protax schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:09:
[...]

De Kia Proceed GT Plusline is berekend (waarde 38K) en die past in mijn budget, op zich vond ik dit een heel interessante auto qua opties. Maar zoals ik eerder zei veel te benauwend van binnen en ja het blijft een Kia (andere discussies). Mijn voorkeur licht gewoon bij Duitse auto's maar met een paar opties schiet bijv. een T-ROC al naar 38K wat naar mijn idee echt absurd is.

Seat Leon ST blijf ik een mooie auto vinden, gaat dit jaar volgens mij wel vervangen worden voor een nieuw type. Nadeel hiervan is dat mijn vriendin zo'n SUV model fijner vindt.

Andere optie waar we naar kijken is een Peugeot 3008, maar met wat opties schiet die prijs ook bizarre omhoog --> Daarbij lange levertijden op de automaat.

Dan heb je nog de nieuwe Corolla maar ik denk dat niet dat dit qua rijden bij mij past, wel een complete auto.

De Ford Focus ST Line, werkelijk nog nooit in een Ford gereden? Waar kan ik dit mee vergelijken?

Of toch gaan voor de Mercedes CLA Shooting Brake, luxe van binnen maar beperkt qua opties en MM is gedateerd. :?
Ja dat klopt (ik heb de Proceed besteld, kan hem deze donderdag ophalen) en deze heeft echt een heel gunstig lease tarief! Bijvoorbeeld een Seat Leon ST, of een Golf variant met dezelfde cataloguswaarde vallen gewoon een stuk hoger uit qua leasebedrag waardoor je sneller een eigen bijdrage zal krijgen en dan wordt het netto helemaal een duur geintje.

En ja helemaal mee eens, ik had ook nooit verwacht dat ik in een Kia zou rijden, maar vind het een prachtige auto, rijdt echt heel goed, en het is een net nieuw model.
De Leon wordt inderdaad naar verwachting eind dit jaar gepresenteerd, maar aan de andere kant als je wel naar de CLA Shooting brake kijkt, dan rijd je al meteen in een verouderd model aangezien de nieuwe elk moment in de showroom komt.
Plus ik vind gewoon dat er op die CLA opties ontbreken welke ik echt niet wil missen, zoals Apple Carplay, Adaptive cruisecontrol met file rijden i.c.m. de automaat.

Ik vond het ook een uitdaging om een leuke, sportieve auto uit te kiezen welke nog wel betaalbaar is. De Kia Proceed GT-Plusline 1.4 T-GDI DCT7 heeft een fiscale waarde van net onder de 37.000 en komt netto qua bijtelling op de EUR 335,- per maand.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Fjeze schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:17:
[...]

Ja dat klopt (ik heb de Proceed besteld, kan hem deze donderdag ophalen) en deze heeft echt een heel gunstig lease tarief! Bijvoorbeeld een Seat Leon ST, of een Golf variant met dezelfde cataloguswaarde vallen gewoon een stuk hoger uit qua leasebedrag waardoor je sneller een eigen bijdrage zal krijgen en dan wordt het netto helemaal een duur geintje.

En ja helemaal mee eens, ik had ook nooit verwacht dat ik in een Kia zou rijden, maar vind het een prachtige auto, rijdt echt heel goed, en het is een net nieuw model.
De Leon wordt inderdaad naar verwachting eind dit jaar gepresenteerd, maar aan de andere kant als je wel naar de CLA Shooting brake kijkt, dan rijd je al meteen in een verouderd model aangezien de nieuwe elk moment in de showroom komt.
Plus ik vind gewoon dat er op die CLA opties ontbreken welke ik echt niet wil missen, zoals Apple Carplay, Adaptive cruisecontrol met file rijden i.c.m. de automaat.

Ik vond het ook een uitdaging om een leuke, sportieve auto uit te kiezen welke nog wel betaalbaar is. De Kia Proceed GT-Plusline 1.4 T-GDI DCT7 heeft een fiscale waarde van net onder de 37.000 en komt netto qua bijtelling op de EUR 335,- per maand.
Gefeliciteerd met je Proceed, ik vind het ook echt een toffe wagen. Alleen qua kleur kwam ik er niet uit en met name mijn vriendin bleef volhouden dat ze het benauwend vond. Ze gaf gister wel aan, het is jouw auto en ik zit er niet dagelijks in.

Ik wacht nu al een paar dagen op de prijs van de Ateca, gaat dan om de FR Business Intense maar ook de niet FR versie vind ik een optie --> Met leuke velgen.

Voor de rest heb ik op dit moment niets achter de hand. En wat jij bevestigd de Kia lijkt wel de enige die betaalbaar is / sportief en de nieuwste snufjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Protax schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:23:
[...]

Gefeliciteerd met je Proceed, ik vind het ook echt een toffe wagen. Alleen qua kleur kwam ik er niet uit en met name mijn vriendin bleef volhouden dat ze het benauwend vond. Ze gaf gister wel aan, het is jouw auto en ik zit er niet dagelijks in.

Ik wacht nu al een paar dagen op de prijs van de Ateca, gaat dan om de FR Business Intense maar ook de niet FR versie vind ik een optie --> Met leuke velgen.

Voor de rest heb ik op dit moment niets achter de hand. En wat jij bevestigd de Kia lijkt wel de enige die betaalbaar is / sportief en de nieuwste snufjes heeft.
Dank je! Ja ik persoonlijk vond/vind de Ateca alleen mooi in FR uitvoering, anders wordt het al snel een 65+ auto vind ik, en daarnaast 19inch velgen jagen de leaseprijs zo hard omhoog (en deze zitten op de meeste FR voorraad modellen)
Maar met de opties welke ik toch wel zou willen op de Ateca (Winterpakket ivm stoelverwarming, beats audio, metalic lak, en technology pakket DSG (adaptive cruisecontrol, traffic jam assist) komt hij met jou kilometers en looptijd al snel op EUR 670,- (ikzelf moest kijken voor 4jr met 35k km en dan kwam die al boven de 700,- en ik vond de wachttijd echt te lang).

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
325 netto max is toch auto van 34k max (vanuit gaan van bovenste schijf)?
Dat nog niet eens met afbouw heffingskorting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

gergs schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:37:
325 netto max is toch auto van 34k max (vanuit gaan van bovenste schijf)?
Dat nog niet eens met afbouw heffingskorting...
Ja ligt er inderdaad beetje aan wat je bruto jaar salaris is. Ik ging nu even uit van een bruto jaar salaris van zo'n 55k, ik weet zo niet wat zijn bruto jaar salaris ongeveer is.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:06

- Een recent model

ateca is niet zo heel sportief (want hoog). Kan je niet beter in de klasse van stationwagons kijken? ceed/astra/insignia/?
of 3 sedan is ook ruim.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:07
Rub3s schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:29:
[...]

Een hoge golf! Een T-Cross is een hoge Polo.
Polo dus... ik rij zelf een Golf en kreeg gisteren als vervangende auto een T-Roc mee. Interieur is van de Polo en niet van de Golf. Materiaal keuze is duidelijk anders, net als stoelen. Binnenruimte is groter dan de Polo en de kofferbak is ook groter dan de Golf hatchback. Maar verder is het een Polo.

T-Cross zit dan weer tussen de Up en Polo in. Gisteren ook even bekeken bij de dealer, ondanks dat het sowieso voor mij te klein is toch nieuwsgierig. Leuk model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Snowhite0901 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:50:
[...]

ateca is niet zo heel sportief (want hoog). Kan je niet beter in de klasse van stationwagons kijken? ceed/astra/insignia/?
of 3 sedan is ook ruim.
Ja, overweeg ook zeker stations vind ik persoonlijk ook net iets sportiever dan een SUV.
Denk dat ik de Toyota maar een kans ga geven:

Corolla Touring Sports
Business Sport Intro - Touring Sports

In Manhattan Grey / Ultra Silver / Precious Silver

[ Voor 3% gewijzigd door Protax op 09-04-2019 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Pannekoek81 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:14:
[...]
Polo dus... ik rij zelf een Golf en kreeg gisteren als vervangende auto een T-Roc mee. Interieur is van de Polo en niet van de Golf. Materiaal keuze is duidelijk anders, net als stoelen.
Of je de interieur leuk vind is wat anders, maar T-Cross = Polo segment, T-Roc = Golf segment.
[...]Binnenruimte is groter dan de Polo en de kofferbak is ook groter dan de Golf hatchback. Maar verder is het een Polo.
Hij is groter dan polo, groter dan golf, maar toch een polo :?
[...]T-Cross zit dan weer tussen de Up en Polo in. Gisteren ook even bekeken bij de dealer, ondanks dat het sowieso voor mij te klein is toch nieuwsgierig. Leuk model :)
Lengte: Up 3600mm, Polo: 4053mm, T-cross: 4108mm, T-Roc: 4234mm, Golf: 4258mm
Bredte: Up 1641mm, Polo: 1751mm, T-cross: 1760mm, T-Roc: 1992mm, Golf: 1799mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:07
gergs schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:54:
[...]

Of je de interieur leuk vind is wat anders, maar T-Cross = Polo segment, T-Roc = Golf segment.

[...]

Hij is groter dan polo, groter dan golf, maar toch een polo :?

[...]

Lengte: Up 3600mm, Polo: 4053mm, T-cross: 4108mm, T-Roc: 4234mm, Golf: 4258mm
Bredte: Up 1641mm, Polo: 1751mm, T-cross: 1760mm, T-Roc: 1992mm, Golf: 1799mm
Interieur dashboard is van de Polo en niet van de Golf.

Kofferbak groter dan de Golf. Zitruimte met name achterin kleiner dan de Golf. Polo in het algemeen kleiner zowel zitruimte als de kofferbak.

Maar goed ook in reviews wordt soms een Golf en soms een Polo aangegeven. Vanwege kwaliteit interieur en afwerking vind ik het persoonlijk een Polo maar dan hoog. En dat hoge is best prettig, ook persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ze beweren dat het plastic is omdat het "rough" moet zijn. Tuurlijk is het marketing ding. Maar het blijft wel id golf segment....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 23:36
Ik mag bij mijn werkgever kiezen uit de volgende nieuwe auto's: zwarte skoda octavia combi 1.0 tsi DSG of zwarte skoda octavia combi 1.0 tsi handgeschakeld in de ambition business uitvoering.

Ik kan alleen op de skoda website de skoda octavia combi 1.0 tsi DSG niet meer selecteren. Gaat dit model er uit of zijn de motoren op?

Update: geen diesel Fabia's te kiezen. Conclusie: configurator op website kapot.

[ Voor 11% gewijzigd door Creep op 09-04-2019 16:47 ]

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26
@Creep Het zijn inderdaad vreemd configuraties. Bij sommige modellen alleen maar Diesel motoren te krijgen (blijkbaar moet dat overschot aan 1.6 motoren de fabriek uit). Die DSG is idd niet meer op de 1.0 te configuren zie ik, alleen op de 1.5 waarmee het een stuk duurder wordt. Begon de Octavia eerst vanaf 22/23 duizend euro, is nu de goedkoopste ruim 26duizend euro. Er komt wel een nieuw model (Octavia 4), maar dat is pas volgend jaar. Best gek, ik zou dit ook bij je werkgever voorleggen wat je nu kunt daadwerkelijk kunt leasen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Een T-Roc is trouwens heel krap, heb ik in proefgereden, vond het krapper voelen dan een Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Franco10 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:42:
Een T-Roc is trouwens heel krap, heb ik in proefgereden, vond het krapper voelen dan een Golf.
Volledig mee eens en daarnaast oogt het vrij goedkoop allemaal --> Ik vond de standaard tellerplaten verschrikkelijk.

Zojuist bij de Toyota dealer geweest en de nieuwe Corolla is echt nette wagen! Denk wel 1 van de kanshebbers :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Franco10 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:42:
Is toch ook op basis van de Polo?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Rivanov schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:00:
[...]

Is toch ook op basis van de Polo?
Hahaha, deze discussie is letterlijk in de afgelopen 10-20 Posts weer langs gekomen :+ .
Ze hebben het bij VW heel ingewikkeld gemaakt, maar de t roc is op het zelfde platform als de golf gezet. Interieur is echter meer ‘stoer’, wat zich in meer glimmend plastic vertaald.
De hoge polo is de nieuwe t cross.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Verschrikkelijke trend. Steeds meer uiterlijk verschillende modellen, om te verhullen dat de techniek juist steeds minder onderscheidend wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Laatst online: 13-09 09:15
Protax schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:09:
[...]

Gewoon eens proefrijden in een Ford Focus Wagon. Prima auto. En prima ruimte. Niet duur qua aanschaf en opties redelijk goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
t_captain schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:18:
Verschrikkelijke trend. Steeds meer uiterlijk verschillende modellen, om te verhullen dat de techniek juist steeds minder onderscheidend wordt.
Waarom is dat erg? Liever een goede zeer ver doorontwikkelde basis met daarop verschillende interieur en exterieur opties dan een leuk interieur of exterieur met een brakke aandrijflijn.
Welk logo dan op de motorkap zit boeit mij niet, maar hoe hij eruit ziet (van binnen en van buiten) juist wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
De reden dat het een verlies is, is dat de verschillende karakters verdwijnen.

Als techneut gaat me dat aan het hart. Je had merken die zwoeren bij boxermotoren (lager zwaartepunt). Of bij achterwielaandrijving. Of bij Wankelmotoren. Nog ietseerder had je voor- en juist tegenstanders van turbo’s.

Al die ontwerpfilisofieën, die hoorden bij de identiteit van verschillende merken. Je reed de auto waarvan de uitgangspunten het best bij je gevoel aansloten.

Nu is dat aan het vervlakken en zoeken merken hun identiteit in de vormgeving. Dat is een oppervlakkig surrogaat en biedt te weinig ruimte voor een unieke beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@t_captain ik kan me voorstellen dat, als je daar als techneut gevoel bij hebt, het een gemis is.
Voor mij, als simpele consument, is dat verschil eigenlijk niet goed te merken (woon-werk verkeer is toch anders dan het circuit zullen we maar zeggen :+ ), dus voor mij is het juist het exterieur, interieur, stoelen en infotainment die van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Clavis schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:21:
[...]

Gewoon eens proefrijden in een Ford Focus Wagon. Prima auto. En prima ruimte. Niet duur qua aanschaf en opties redelijk goedkoop.
En perfecte wegligging :+ Man wat is het elke dag weer genieten met zo'n onderstel. Kan overigens niet oordelen over de nieuwe Focus, maar Ford kennende zit dat goed :)

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 10-04-2019 08:58 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 19-09 12:59

Shunt

Boe

Is het tegenwoordig mogelijk om "fatsoenlijke instelbare" stoelen te krijgen in de nieuwe focus?
En dan heb ik het over zowel voorzijde als achterzijde in te stellen qua kanteling een verlenging van het zitvlak? Dat was bij het vorige model niet mogelijk en voor mij de reden (naast het extreem gedateerde interieur) hem links te laten liggen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
t_captain schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:35:
De reden dat het een verlies is, is dat de verschillende karakters verdwijnen.

Als techneut gaat me dat aan het hart. Je had merken die zwoeren bij boxermotoren (lager zwaartepunt). Of bij achterwielaandrijving. Of bij Wankelmotoren. Nog ietseerder had je voor- en juist tegenstanders van turbo’s.

Al die ontwerpfilisofieën, die hoorden bij de identiteit van verschillende merken. Je reed de auto waarvan de uitgangspunten het best bij je gevoel aansloten.

Nu is dat aan het vervlakken en zoeken merken hun identiteit in de vormgeving. Dat is een oppervlakkig surrogaat en biedt te weinig ruimte voor een unieke beleving.
Mee eens..

Komt met name door de ene groep (als ik het noem komen veel mensen denk bij EHBO met pijnlijke teentjes...) O-)

Het gaat uit eindelijk over de balans tussen winstgevendheid en true to your identity.
Hoe maak je meer winst? Zelfde platform maken die dan voor 20 verschillende modellen van 5 verschillende merken gebruikt kan worden. Is logisch.
Want om je eigen platform te bouwen, eigen motoren, eigen aandrijflijn, enz. wordt allemaal veels te duur..

Daarom adviseer jullie allemaal om Alfa te kopen, nu dat het nog kan. Ook om het bedrijf boven water te houden zo lang mogelijk. Het is een zeldzame iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
En de Giulia is voor het eerst in lange tijd een RWD Alfa!

De sportwagens niet meegeteld, moeten we terug naar de 75 / 90.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Shunt schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:09:
Is het tegenwoordig mogelijk om "fatsoenlijke instelbare" stoelen te krijgen in de nieuwe focus?
En dan heb ik het over zowel voorzijde als achterzijde in te stellen qua kanteling een verlenging van het zitvlak? Dat was bij het vorige model niet mogelijk en voor mij de reden (naast het extreem gedateerde interieur) hem links te laten liggen.
Je kunt toch de (10 voudige instelbare) AGR stoelen kiezen als optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 19-09 12:59

Shunt

Boe

jongetje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:31:
[...]

Bij het oude model was dat niet mogelijk. Dat was alleen mogelijk in de Mondeo volgens de verkoper.
Maar als dat nu wel mogelijk is ben ik een happy camper want ik was bij de vorige keuze niet voor de focus gegaan omdat dat niet mogelijk was, ik had zelfs het verouderde systeem met verschrikkelijke interieur voor lief genomen. Want dat ding reed zooo heerlijk.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Shunt schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:43:
[...]

Bij het oude model was dat niet mogelijk. Dat was alleen mogelijk in de Mondeo volgens de verkoper.
Maar als dat nu wel mogelijk is ben ik een happy camper want ik was bij de vorige keuze niet voor de focus gegaan omdat dat niet mogelijk was, ik had zelfs het verouderde systeem met verschrikkelijke interieur voor lief genomen. Want dat ding reed zooo heerlijk.
jongetje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:31:
[...]

Om antwoord op jullie vraag te geven kan het op de Titanium Business editie, op andere edities is de mogelijkheid er niet.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Gast1981

room with a moose!

B-Real schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:54:
Citroën C5 Crossair wellicht?
...
lekker veel ruimte
Ziet er inderdaad prachtig uit in het echt, viel me 200% mee. Toevallig gezien onlangs.
Maar ruimte... hij oogt wel groot en grof, maar bijv achterbank... dat houdt niets over. Kleine kinderen gaat misschien net, maar alles boven de 1,50 meter gaat geheid klem zitten. Ook de kofferruimte viel me iets tegen, maar ligt er natuurlijk aan wat je zelf wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Gast1981 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:05:
[...]

Ziet er inderdaad prachtig uit in het echt, viel me 200% mee. Toevallig gezien onlangs.
Maar ruimte... hij oogt wel groot en grof, maar bijv achterbank... dat houdt niets over. Kleine kinderen gaat misschien net, maar alles boven de 1,50 meter gaat geheid klem zitten. Ook de kofferruimte viel me iets tegen, maar ligt er natuurlijk aan wat je zelf wenst.
Ik heb het niet gecheckt, maar toen ik bij de dealer door de folder bladerde, dacht ik te lezen dat de achterbank (standaard) te verschuiven is. Ik kon in de showroom met mijn 1.85 net zo goed achter mezelf zitten als in mijn eigen auto.
Kofferruimte vond ik prima, maar ik rij nu een C-segment hatchback waarvan ik de kofferbak nooit gebruik dus dan is alles "groot" natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Gast1981 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:05:
[...]

Ik vind dat deze juist erg ruim is. Als ik achter 't stuur zou zitten, kan er een volwassene erachter zitten.
Kofferruimte is ruim, 580 tot 780 liter, als je stoelen naar voren schuift. Alles plat ruim 1600 laadruimte, best flink voor een crossover.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Laatst online: 15-09 09:17
Daar ik ga switchen van functie en hiervoor een leasebudget ter beschikking wordt gesteld, ben ik me aan het oriënteren op een auto. Nu zijn er wel een aantal heel specifieke voorwaarden die in mijn ogen voor een uitdaging zorgen.

Leasebudget: € 800,00
Kilometrage per jaar: 30.000 km
Contractduur: zie opmerking
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: nee
Overige afhankelijkheden: de auto moet per se vol elektrisch zijn
Specifieke wensen: nvt al wil ik zelf het liefst een auto met minimaal 250 echt KM aan range

Opmerking: aldus de overeenkomst die hoort bij de functie ..Gedurende een contract voor bepaalde tijd zal dit een shortlease overeenkomst van 1 maand zijn..

Vooral in de opmerking zit de uitdaging. Als ik kijk naar maandelijks opzegbare overeenkomsten, zijn deze er genoeg. Echter als ik vervolgens het leasebedrag van € 800,00 per maand afzet tegen de periode / kilometrage, vallen zo goed als alle auto's buiten budget?

Nu is dit mijn eerste functie inclusief auto, dus ik ben heel erg zoekende wat eventueel gaat passen :(

[ Voor 2% gewijzigd door sarlo op 10-04-2019 15:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@sarlo Ik zou je werkgever vragen welke auto's er binnen het budget vallen waaruit je kunt kiezen. Aangezien er met je budget en km's al een beperking is (en een beperking in het aantal elektrische wagens) zullen dit er niet zoveel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Staat "gedurende contract voor bepaalde tijd" dus als je daarna permanent in dienst komt, is deze niet meer van toepassing? Dan rij je toch gewoon prive tegen die tijd. Vraag je de leasebudget bruto uitkeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
- verkeerde topic :) -

[ Voor 98% gewijzigd door Trommelrem op 10-04-2019 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

sarlo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:56:
Daar ik ga switchen van functie en hiervoor een leasebudget ter beschikking wordt gesteld, ben ik me aan het oriënteren op een auto. Nu zijn er wel een aantal heel specifieke voorwaarden die in mijn ogen voor een uitdaging zorgen.

Leasebudget: € 800,00
Kilometrage per jaar: 30.000 km
Contractduur: zie opmerking
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Overige afhankelijkheden: de auto moet per se vol elektrisch zijn
Specifieke wensen: nvt al wil ik zelf het liefst een auto met minimaal 250 echt KM aan range

Opmerking: aldus de overeenkomst die hoort bij de functie ..Gedurende een contract voor bepaalde tijd zal dit een shortlease overeenkomst van 1 maand zijn..

Vooral in de opmerking zit de uitdaging. Als ik kijk naar maandelijks opzegbare overeenkomsten, zijn deze er genoeg. Echter als ik vervolgens het leasebedrag van € 800,00 per maand afzet tegen de periode / kilometrage, vallen zo goed als alle auto's buiten budget?

Nu is dit mijn eerste functie inclusief auto, dus ik ben heel erg zoekende wat eventueel gaat passen :(
Shortlease = leasemij bepaalt wat ze leveren en in het budget past. Wordt maandelijks verlengd. Na je proefperiode zul je het er ongetwijfeld over hebben wanneer je een keer iets uit mag zoeken. Dat wordt dan een permanente. Maar daar moet je eerst een OK voor krijgen van je werkgever. Voor een indicatie: check even bij leaseplandirect. Kun je ook op budget filteren en op EV's.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Trommelrem lijkt me meer iets voor het andere topic (zie de warning)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Protax
Nou ik ben er zo goed als uit, het gaat worden:

Toyota Corolla Touring Sports - Business Sport Intro

In de kleur Precious Silver metallic

Op dit moment een mooie aanbieding bij de leasemaatschappij waardoor ik een leuke korting kreeg op deze auto. Morgen nog wel even rijden, om de auto te ervaren. Ik heb hem wel al in het echt gezien en ik vind hem er echt goed uitzien en de kleur is ook geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
jongetje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:06:
@sarlo Ik zou je werkgever vragen welke auto's er binnen het budget vallen waaruit je kunt kiezen. Aangezien er met je budget en km's al een beperking is (en een beperking in het aantal elektrische wagens) zullen dit er niet zoveel zijn.
Ik heb al gekeken wat verschillende auto's doen bij een contactperiode van 12 maanden (aangezien ik een eerste contract van 12 maanden krijg). Ik zal tijdens de verdere onderhandeling eens polsen of de modellen die ik op het oog heb, mogelijk zijn.
gergs schreef op woensdag 10 april 2019 @ 16:11:
Staat "gedurende contract voor bepaalde tijd" dus als je daarna permanent in dienst komt, is deze niet meer van toepassing? Dan rij je toch gewoon prive tegen die tijd. Vraag je de leasebudget bruto uitkeren..
Dit was meteen mijn eerste vraag, maar het budget wordt niet uitgekeerd als "mobiliteitsbudget". Helaas is dit dus geen optie. Daarnaast rijd ik momenteel een diesel auto, dus dat was sowieso geen optie :+
The Eagle schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:05:
[...]

Shortlease = leasemij bepaalt wat ze leveren en in het budget past. Wordt maandelijks verlengd. Na je proefperiode zul je het er ongetwijfeld over hebben wanneer je een keer iets uit mag zoeken. Dat wordt dan een permanente. Maar daar moet je eerst een OK voor krijgen van je werkgever. Voor een indicatie: check even bij leaseplandirect. Kun je ook op budget filteren en op EV's.
Bedankt voor de tip, maar ik vind wel dat Leaseplandirect bij shortlease, een heel stuk duurder is dan verschillende andere leasemaatschappijen.

Zelf ben ik ook meteen verder gaan zoeken en kwam uiteindelijk zelf uit op https://www.rebellease.nl/ en https://www.supershortlease.nl/shortlease-auto/ (oogt als één en hetzelfde bedrijf). Heeft toevallig iemand ervaring met deze partij of een gelijksoortige leasemij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb je uberhaupt keuze in (short)leasemaatschappij dan? Nogmaals, check eerst met je werkgever voor er allerlei aannames over en weer gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@sarlo het is gebruikelijk dat je in het eerste jaar een pool auto of een short lease krijgt. Dit betekent vaak een kleinere/mindere auto. In combinatie met vol elektrisch wordt dat volgens mij lastig.
De leasemaatschappij wordt eigenlijk altijd door de werkgever bepaald, die hebben doorlopende contracten. Vraag dus ff wat de LM is en wat ze qua mogelijkheden hebben. Elektrisch hou je volgens mij:
Nissan Leaf 2
Renault Zoë
Hyundai ioniq
Hyundai Kona (mega levertijd)
Kia Niro (mega mega levertijd)
VW e-golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
The Eagle schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:06:
Heb je uberhaupt keuze in (short)leasemaatschappij dan? Nogmaals, check eerst met je werkgever voor er allerlei aannames over en weer gedaan worden.
Ik mag tijdens deze periode ook vrij kiezen, dat had ik gecheckt.
Smobbo schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:02:
@sarlo het is gebruikelijk dat je in het eerste jaar een pool auto of een short lease krijgt. Dit betekent vaak een kleinere/mindere auto. In combinatie met vol elektrisch wordt dat volgens mij lastig.
De leasemaatschappij wordt eigenlijk altijd door de werkgever bepaald, die hebben doorlopende contracten. Vraag dus ff wat de LM is en wat ze qua mogelijkheden hebben. Elektrisch hou je volgens mij:
Nissan Leaf 2
Renault Zoë
Hyundai ioniq
Hyundai Kona (mega levertijd)
Kia Niro (mega mega levertijd)
VW e-golf
N overleg en ook de levertijden meegenomen, waren de opties: Nissan Lead, Renault Zoë en de VW E-Golf. Ik ben meteen even gaan proefrijden en op basis daarvan heb ik de keuze gemaakt voor een E-Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@sarlo prima keuze. Wel redelijk beperkte range, maar als je thuis en op werk kan laden gaat het waarschijnlijk prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
Smobbo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:12:
@sarlo prima keuze. Wel redelijk beperkte range, maar als je thuis en op werk kan laden gaat het waarschijnlijk prima.
Binnen 300 meter van mijn huis, zijn 10 laadpunten te vinden. Dus dat gaat hopelijk wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ok, laat ik ook eens vragen of er nog goede ideeën zijn :)

Leasebudget: € 900,00
Kilometrage per jaar: 40.000 km
Contractduur: benzine: 42, diesel 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Overige afhankelijkheden: maximale prijs 32.500 euro (hoewel die grens niet heel erg hard is, heb ik gemerkt)
Specifieke wensen: ik neem met regelmaat mijn moeder mee. Ze tikt de 80 al aan, dus iets sportiefs valt af. Voorkeur voor automaat, maar is geen harde eis.

Opmerking: winterbanden zijn verplicht, tankpas NL.

Ik ben aan het kijken naar een auto van het type Captur. Heb gemerkt dat mijn moeder makkelijk in- en uitstapt uit die auto. Die staat voorlopig bovenaan het lijstje.
De DS3 Crossback heb ik bekeken, maar viel me tegen, zowel qua ruimte als qua prijs.
Ik ga morgen een blikje werpen op de Qashqai (Cashcow vind ik nog steeds een betere naam, maar vooruit ;) ). Collega is er erg enthousiast over. Maar automaat kan ik wel vergeten met dat merk.
Andere collega wees me op de Arona, maar die vind ik niet mooi. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen.

Ik hoor graag of wat er nog meer van dit type op de markt is wat misschien een goed idee is. Wie biedt? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pietervs op 13-04-2019 01:50 . Reden: Aanvulling ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Pietervs Wat ik merk is dat de restwaarde van diesel met de jaren al lager wordt. Al minder mensen kopen meer tweedehands een diesel en sommige garages willen niet eens meer een diesel in ruilen. Dat merk je in de leaseprijs die daardoor hoger wordt. Zeker met de milieuzones die vanaf volgend jaar voor diesels vanaf 15 jaar gaan gelden.
Met dat budget is een diesel automaat in combinatie met een SUV achtige wagen wel lastig denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door jongetje op 13-04-2019 07:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
@Pietervs volgens mij zit je een beetje tussen 2 segmenten in.
Captur is opgehoogd B segment (Clio)
Qashqai is opgehoogd C segment (tegenhanger van de kadjar)
Arona is weer B (Ibiza)

Dus dan kan je in beide segmenten kijken en afhankelijk van opties het wel of niet passend krijgen.

Dus...
Seat Arona of Ateca
VW t-roc
Skoda Kamiq of karoq
Renault Captur of Kadjar
Nissan Qashqai
Ford Kuga (te duur?)
KIA Niro (hybride dus altijd automaat)
Mazda CX-3 of 5
Opel crossland x of grandland x
Peugeot 3008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@jongetje cru gezegd: restwaarde is niet mijn probleem. Maar inderdaad: de lagere vraag naar tweedehands diesels komen wel terug in de leaseprijzen (hoewel ik wel het idee heb dat de "onverkoopbare" auto's massaal geëxporteerd worden).

@Smobbo Skoda en Opel had ik eigenlijk nog niet naar gekeken, dank voor de tip!
Eigenlijk heb ik liever een "volledig aangeklede" B-klasse als een kale C-klasser, dus liever een complete Captur als een kale Kadjar.
Voor Peugeot geldt hetzelfde: ik zou eerder voor een compleet aangeklede 2008 gaan als voor de standaard 3008.
De Kuga is inderdaad te duur, net als de CX-5. De CX-3 zit op het randje maar is in sommige uitvoeringen wel mogelijk.

Dank voor jullie input! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Pietervs schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 14:21:
@jongetje cru gezegd: restwaarde is niet mijn probleem.
Aangezien maar dat wel doorwerkt in de leaseprijzen kun je dus met diesel minder met je budget dan elektrisch of met benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Grrrr wat een luxe probleem. Ik was er eigenlijk erover uit om toch voor een Tiguan Allspace te gaan. Zo'n beetje alle opties. Bijtelling 520,- Ook omdat de Model 3 te duur bleek te zijn. Nu begreep ik dat ze ook de LR met RWD aanbieden voor 53k. Nu met de AP standaard gaat dat wel weer passen gok ik. Blijft lastig.. Ik rij weinig, en grootste issue voor me is dan af en toe gebrek aan ruimte (vakanties). De Model 3 zal me toch zo'n 400 EUR netto minder kosten. Aan de andere kant, echt een verschil maakt dat ook weer niet voor me. Iemand nog tips?

Budget is 900 obv 4/35k. Ex brandstof. Bij benzine wil ik ruimte en veel opties. Vandaar de keuze voor de Allspace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@Inspired als je tussen die 2 twijfelt kan je ook bij de LM vragen of je voor vakanties een tijdelijke benzine auto kan krijgen. Dan heb je normaal de model 3 en op vakantie de ruimte en range van een benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 11:30
Als 400 euro netto voor jou geen verschil maakt, ga lekker voor allspace.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Faddermakker schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:14:
Als 400 euro netto voor jou geen verschil maakt, ga lekker voor allspace.
Klopt, maar ja. Over 48 maand is het 19k. Toch wel leuk om daar iets anders voor te doen. Nog maar ff een ritje maken in de Model 3 denk ik. Los van de bijtelling is elektrisch wel een plus voor me.
Smobbo schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:13:
@Inspired als je tussen die 2 twijfelt kan je ook bij de LM vragen of je voor vakanties een tijdelijke benzine auto kan krijgen. Dan heb je normaal de model 3 en op vakantie de ruimte en range van een benzine.
Is een vrij dure optie. Dan zou ik zelf wat moeten huren. Maar dat doe je dan ook niet zo snel.

[ Voor 35% gewijzigd door Inspired op 14-04-2019 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:06
Voor de 19k die je bespaard, kan je een aardige auto huren...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
FireDrunk schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:29:
Voor de 19k die je bespaard, kan je een aardige auto huren...
Klopt. Ga eerst maar eens even navragen of een LM de "off the books" LR RWD uberhaupt kan leveren. Via Tesla kan het blijkbaar wel, als particulier, maar heb nog niemand gezien die het via lease gedaan heeft. Dus, een LR/AWD voor 53k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30

ralpje

Deugpopje

Check even in het Tesla topic hier op GoT, daar zijn volgens wat mensen die hem wel via een leasemij hebben kunnen regelen (of er in ieder geval mee bezig zijn).

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Pietervs schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 01:02:
Ok, laat ik ook eens vragen of er nog goede ideeën zijn :)

Leasebudget: € 900,00
Kilometrage per jaar: 40.000 km
Contractduur: benzine: 42, diesel 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief
Overige afhankelijkheden: maximale prijs 32.500 euro (hoewel die grens niet heel erg hard is, heb ik gemerkt)
Specifieke wensen: ik neem met regelmaat mijn moeder mee. Ze tikt de 80 al aan, dus iets sportiefs valt af. Voorkeur voor automaat, maar is geen harde eis.

Opmerking: winterbanden zijn verplicht, tankpas NL.

Ik ben aan het kijken naar een auto van het type Captur. Heb gemerkt dat mijn moeder makkelijk in- en uitstapt uit die auto. Die staat voorlopig bovenaan het lijstje.
De DS3 Crossback heb ik bekeken, maar viel me tegen, zowel qua ruimte als qua prijs.
Ik ga morgen een blikje werpen op de Qashqai (Cashcow vind ik nog steeds een betere naam, maar vooruit ;) ). Collega is er erg enthousiast over. Maar automaat kan ik wel vergeten met dat merk.
Andere collega wees me op de Arona, maar die vind ik niet mooi. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen.

Ik hoor graag of wat er nog meer van dit type op de markt is wat misschien een goed idee is. Wie biedt? :)
Hoe hard is de fiscale waarde eis? Want ik zit hier een Audi Q2 met alles erop en eraan te klikken en komt niet op 900 inc brandstof. Is wel een 1.0TFSI.
Bij andere VAG merken is automaat pas bij de 1.5TFSI. Dus gelijk wat duurder.
Maar bij de Audi is het vanaf 1.0TFSI al met automaat te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

gergs schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:01:
[...]

Hoe hard is de fiscale waarde eis? Want ik zit hier een Audi Q2 met alles erop en eraan te klikken en komt niet op 900 inc brandstof. Is wel een 1.0TFSI.
Bij andere VAG merken is automaat pas bij de 1.5TFSI. Dus gelijk wat duurder.
Maar bij de Audi is het vanaf 1.0TFSI al met automaat te bestellen.
Is wel een mooie auto.
Maar niet wat ik zoek: ik ben toch meer aan het kijken naar SUV achtige auto's omdat die een hogere instap hebben.

Toch even onthouden :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Pietervs schreef op maandag 15 april 2019 @ 19:16:
[...]

Is wel een mooie auto.
Maar niet wat ik zoek: ik ben toch meer aan het kijken naar SUV achtige auto's omdat die een hogere instap hebben.

Toch even onthouden :) d:)b
De Q2 doet ook een SUV na.... volgens mij is hij vergelijkbaar met de T-Roc qua grootte (maar dan met Audi sausje en bijbehorende prijzen). De lage versies zijn de A1 en A3; de SUV's beginnen met Q bij Audi. (Q2, Q3, Q5, Q7, Q8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

gwystyl schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:04:
[...]

De Q2 doet ook een SUV na.... volgens mij is hij vergelijkbaar met de T-Roc qua grootte (maar dan met Audi sausje en bijbehorende prijzen). De lage versies zijn de A1 en A3; de SUV's beginnen met Q bij Audi. (Q2, Q3, Q5, Q7, Q8)
Ik had ook het idee dat de Q serie van Audi de SUV-lijn was.
Maar als ik de afmetingen opzoek zie ik:
Lengte: 4191 mm
Breedte: 1794 mm
Hoogte: 1508 mm
Wielbasis: 2601 mm

Dat scheelt maar weinig ten opzichte van de C4 Cactus, bijvoorbeeld:
Lengte: 4170 mm
Breedte: 1714 mm
Hoogte: 1480 mm
Wielbasis: 2595 mm

Terwijl de afmetingen van de Crossland X een stukje groter zijn:
Lengte: 4212 mm
Breedte: 1825 mm
Hoogte: 1605 mm
Wielbasis: 2604 mm

Bijna 10 centimeter hoger, 3 centimeter breder, 2 centimeter langer met nagenoeg dezelfde wielbasis. Vooral de hoogte gaat het mij om: de hogere instap is erg prettig, zeker voor mijn moeder.

De Captur zit er tussenin:
Lengte: 4122 mm
Breedte: 1778 mm
Hoogte: 1566 mm
Wielbasis: 2606 mm

Los daarvan: het is natuurlijk ook een keuze tussen een "kale" Q2 en een volledig aangeklede Captur of een iets minder maar toch goed aangeklede Crossland X... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Ik denk dat de hoogte heel veel te maken heeft met de wielen.
Std is de Q2 idd wat lager dan normale SUV maar met een 18inch is die wel hoog hoor.
Zo nodig kan je zelf voor de 19 inch gaan.

Ik heb bijna alles geklikt en kom niet eens op 850eur incl brandstof. Dus kaal is het niet.
Alleen ja fiscale waarde, vandaar mijn vraag hoe hard de eis is van de fiscale waarde.

Als je toch B segment wilt, de nieuwe T-cross is wellicht een optie
Hier bijna alles geklikt kom ik net niet op 900. Fiscale waarde 32300.
Incl 18 inch velg, alles erop eraan.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

[ Voor 48% gewijzigd door SirLct op 16-04-2019 10:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 17-09 20:03
gergs schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:10:
Std is de Q2 idd wat lager dan normale SUV maar met een 18inch is die wel hoog hoor.

Ik heb bijna alles geklikt en kom niet eens op 850eur incl brandstof. Dus kaal is het niet.
Alleen ja fiscale waarde, vandaar mijn vraag hoe hard de eis is van de fiscale waarde.

...
Dat vraag ik mij af. De wielomtrek en daarmee de diameter blijft toch gelijk? De velg wordt alleen groter in diameter en daarmee de wang van de band lager. Hoogte van de auto blijft (min of meer) gelijk. In elk geval niet kiezen voor een sportonderstel, want dan staat de auto minder hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Pegasus schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:20:
[...]

Dat vraag ik mij af. De wielomtrek en daarmee de diameter blijft toch gelijk? De velg wordt alleen groter in diameter en daarmee de wang van de band lager. Hoogte van de auto blijft (min of meer) gelijk. In elk geval niet kiezen voor een sportonderstel, want dan staat de auto minder hoog.
Ja je hebt gelijk, scheelt maar 2mm ongeveer heb ik net berekend.
Als ik het in het echt ziet dan lijkt iig de 18/19 inch variant echt hoog, maar eyes lies :D

[ Voor 8% gewijzigd door SirLct op 16-04-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Laatst online: 17-09 20:03
gergs schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:54:
[...]

Ja je hebt gelijk, scheelt maar 2mm ongeveer heb ik net berekend.
Als ik het in het echt ziet dan lijkt iig de 18/19 inch variant echt hoog, maar eyes lies :D
Haha, mooi is dat hé.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

gergs schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:10:

Als je toch B segment wilt, de nieuwe T-cross is wellicht een optie
Hier bijna alles geklikt kom ik net niet op 900. Fiscale waarde 32300.
Incl 18 inch velg, alles erop eraan.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Chips, weer een optie erbij 8)7

Die T-cross moet ik inderdaad gaan bekijken!

Deze zaterdag eerst een proefrit in de Crossland X. Helaas moet ik daarna werken dus zal het zeker een week duren voor ik bij de Volkswagen naar binnen kan wippen ;(
Maar geduld is een schone zaak, zeggen ze.

Dank voor het meedenken! (Had ik dat al gezegd? Nou ja, het wordt in ieder geval enorm gewaardeerd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Kleine update: Bericht van Mazda dealer dat ze waarschijnlijk pas in de loop van mei offertes kunnen uitschrijven voor de nieuwe Mazda 3 met Skyactiv-X motor, waardoor leasemaatschappijen pas vanaf dat moment echt kunnen (gaan) bestellen.

Nog even wachten dus. :(

Reden was iets met wltp enzo... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door FireDrunk op 17-04-2019 09:53 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
FireDrunk schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:49:
Kleine update: Bericht van Mazda dealer dat ze waarschijnlijk pas in de loop van mei offertes kunnen uitschrijven voor de nieuwe Mazda 3 met Skyactiv-X motor, waardoor leasemaatschappijen pas vanaf dat moment echt kunnen (gaan) bestellen.

Vraag me af of hij echt interessant is. Uitstoot zal nog steeds wel wat hoog zijn. Denk ook niet dat het alleen WLTP is. In landen zonder WLTP is hij er ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Inspired schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:25:
[...]

Vraag me af of hij echt interessant is. Uitstoot zal nog steeds wel wat hoog zijn. Denk ook niet dat het alleen WLTP is. In landen zonder WLTP is hij er ook nog niet.
Het verhaal was dat Mazda er op stuurde dat ze de auto in heel europa in 1 keer konden introduceren. Ze willen dus alle regelingen van alle landen in 1 keer aftikken. (Waaronder dus de WLTP).

Over die uitstoot, de Mada dealer vertelde, dat ze 'hoopten' dat hij onder de 99g/km kwam, en dus lager BPM tarief riep hij (geen idee wat er van waar is).

Edit: ik zie nu dat het pas boeiend is onder de 95g/km, dus geen idee waar die man het over had.

[ Voor 7% gewijzigd door FireDrunk op 17-04-2019 11:00 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
FireDrunk schreef op woensdag 17 april 2019 @ 10:59:
[...]

Het verhaal was dat Mazda er op stuurde dat ze de auto in heel europa in 1 keer konden introduceren. Ze willen dus alle regelingen van alle landen in 1 keer aftikken. (Waaronder dus de WLTP).

Over die uitstoot, de Mada dealer vertelde, dat ze 'hoopten' dat hij onder de 99g/km kwam, en dus lager BPM tarief riep hij (geen idee wat er van waar is).

Edit: ik zie nu dat het pas boeiend is onder de 95g/km, dus geen idee waar die man het over had.
Las ergens 20-30% lager dan een Sky-g met dezelfde specs. Een Sky-g met 184PK zit op 164g/km in een MX-5. Zal niet 1 op 1 te vergelijken zijn met een 3 qua uitstoot natuurlijk. 20% eraf en je zit op 130. Onder de 100 kan ik me bijna niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Inspired schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:15:
[...]

Las ergens 20-30% lager dan een Sky-g met dezelfde specs. Een Sky-g met 184PK zit op 164g/km in een MX-5. Zal niet 1 op 1 te vergelijken zijn met een 3 qua uitstoot natuurlijk. 20% eraf en je zit op 130. Onder de 100 kan ik me bijna niet voorstellen.
Dat 184PK model is er 1 met een turbo volgens mij. Dat stuwt de uitstoot denk ik best.
De nieuwe Skyactiv-X 180PK is nog steeds turboloos.

De laagste Skyactiv-G 122PK motor zit op 115g/km zie ik (117 met grotere velgen). Dan is 95 niet ondenkbaar.
Zou mooi zijn, dan wordt het ding een stuk goedkoper! :+

[ Voor 13% gewijzigd door FireDrunk op 17-04-2019 11:32 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
FireDrunk schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:29:
[...]

Dat 184PK model is er 1 met een turbo volgens mij. Dat stuwt de uitstoot denk ik best.
De nieuwe Skyactiv-X 180PK is nog steeds turboloos.

De laagste Skyactiv-G 122PK motor zit op 115g/km zie ik (117 met grotere velgen). Dan is 95 niet ondenkbaar.
Zou mooi zijn, dan wordt het ding een stuk goedkoper! :+
Dacht dat alleen de 2.5 een Turbo had. Maar we gaan het zien. Ze hebben volgens mij altijd verteld tov een Sky-g met gelijke specs. 20% van die Sky-g met 122PK gaat er niet af lijkt me. Als dat zo is dan zouden ze dat blok niet eens leveren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

FireDrunk schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:49:

Als de leaseprijs (incl. brandstof) bij onze leasemaatschappij lager uitvalt dan de G122, ga ik ‘m direct bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Denk dat ik morgen of overmorgen de Kia Picanto ga bestellen bij ANWB. Vind de aanbieding van ze onovertroffen in dat segment. Upgrade naar de Design Edition + Black Pearl en 48 maanden bij 10k km maakt 231 euro per maand. Daar krijg ik geen Up! of Aygo voor met vergelijkbare opties.

Morgen eerst nog even plaats nemen in de Picanto van een collega, kijken hoe het zit & rijdt, maar vooralsnog is mijn keus gemaakt.

Mooi wagentje!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das private lease toch? Even los van of dat nou het doel van dit topic was (meen van niet): je snapt dat je dan alles bij elkaar 231 x 48 = 11088 euro en dus een volledige auto betaalt, terwijl je aan het einde van de looptijd met lege handen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

The Eagle schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:47:
Das private lease toch? Even los van of dat nou het doel van dit topic was (meen van niet): je snapt dat je dan alles bij elkaar 231 x 48 = 11088 euro en dus een volledige auto betaalt, terwijl je aan het einde van de looptijd met lege handen staat?
Oh excuus, verkeerde topic ja. Hoef geen uitleg over private lease hoor. Ben al weg! :w

[ Voor 4% gewijzigd door London op 17-04-2019 19:49 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
The Eagle schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:47:
Onderhoud? Wegenbelasting? Verzekering?

Niet te negatief he :+

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Afgelopen jaar juni nieuw in dienst gekomen bij mijn huidige werkgever en daarbij hoorde een nieuwe leaseauto, hoera! Eerst een maand proeftermijn met een huurauto, daarna zou ik mogen bestellen. Toen kwam de nieuwe WLTP normering om de hoek kijken en werd de vloot op slot gegooid. Sindsdien rijd ik nog steeds in mijn huurauto en wordt mijn geduld enorm op de proef gesteld.

Al maandenlang ben ik combinaties aan het samenstellen en me aan het voorbereiden tot het moment dat de calculator weer open zou gaan. Vandaag kwam daar dan het verlossende mailtje van het leasebedrijf dat de calculator weer gebruikt kon worden, hulde!!

Al gauw bleek dat dit een fout was en dat we nog steeds geen nieuw leasebeleid hebben vastgesteld. Met andere woorden, de lease calculator ging weer op slot en heb ik nog steeds geen zicht op bestellen :/

Tot zo ver mijn frustratie, ik moest het even delen, haha!

De keuze volgens oude regeling volgt hieronder. Het lease budget en uitstoot worden naar verwachting opgeschroefd in de nieuwe regeling.

Leasebudget: 900
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Diesel, maximaal 120 gr/km uitstoot

Op dit moment twijfel ik heel erg tussen een Audi A3 SB 30 TDI S-Line en een MB A180d Business Solution Plus, beiden automaat. Qua uiterlijk vind ik beide auto's erg mooi, maar qua interieur en technologie wint voor mij de MB. Het glossy plastic is wel even wennen, maar qua technologie en foefjes ben ik erg gecharmeerd. Je merkt in de A3 dat deze al jaren meegaat en toe is aan een update. Jammere is dat A3 eind dit jaar een update zal krijgen en ik hier waarschijnlijk niet op kan wachten.

Wat betreft het rijgedrag vind ik ze aardig dicht bij elkaar in de buurt komen. De automaat van de A3 is ontzettend soepel, soepeler dan die van MB, maar die van MB heeft net even wat meer pit voor mijn gevoel. De A3 daarentegen is wel stiller dan de MB, vooral op de snelweg waar de MB best nog wat herrie heeft.

Overigs rijd ik nu een Mini Cooper 5d 1.5 benzine handgeschakeld. Is echt een genot om in te rijden, lekker sportief, maar man wat een klein bakkie is het, haha!

VW T-Roc of Golf lijken me ook erg leuk, maar die hebben dus geen normale cruise control, alleen ACC en daar ben ik geen vrienden mee. Erg jammer dat ze geen normale meer hebben :'(

Ik vind het heel lastig... Iemand tussen dezelfde modellen gekozen of een suggestie voor iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zolang het nieuwe leasebeleid er nog niet is lijkt mij het oude geldig, dar heb je immers voor getekend als secundaire arbeidsvoorwaarde. Laat onverlet dat de werkgever een OK moet geven, maar daar heb je je manager boor. Dan moet wagenparkbeheer maar even wat harder lopen en doen waar ze voor betaald worden ipv afwachten. Kortom: escaleren. Die huurauto kost per maand meer dan een normale lease, is dus ook in belang van de werkgever dat ze iets fixen. Andere huurauto (van jouw keuze) kan ook een optie zijn natuurlijk. Kwestie van het gesprek aan gaan.

ACC is even wennen maar zeker icm een automaat heerlijk. Werkt vanaf 0 km per uur en heeft me al een hoop fileleed bespaard. En staat ie aan en wil je hard trap je het gas gewoon in. Manual override is prima mogelijk namelijk. Kwestie van wennen. Je moet hem alleen niet met een handbak hebben, dat rijdt idd voor geen meter. Referentie: Golf 1.0 TSI met handbak en een Passat 1.6 TDI met automaat, beiden met ACC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
@BDelamontagne Dit kost de werkgever toch best veel geld op deze manier. En daarnaast moeilijk doen over uitstoot en vervolgens de werknemers in diesels laten rijden... (het omslagpunt is namelijk bij de gemiddelde wagens boven de 40k km per jaar)
Pagina: 1 ... 65 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.