Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 25-05 10:04
The Eagle schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:47:
Das private lease toch? Even los van of dat nou het doel van dit topic was (meen van niet): je snapt dat je dan alles bij elkaar 231 x 48 = 11088 euro en dus een volledige auto betaalt, terwijl je aan het einde van de looptijd met lege handen staat?
Denk dat menig persoon in dit topic meer aan bijtelling betaald. Na inleveren sta ik dan ook altijd met lege handen.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:25

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Inspired schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:08:
[...]

Denk dat menig persoon in dit topic meer aan bijtelling betaald. Na inleveren sta ik dan ook altijd met lege handen.
Klopt helemaal maar voor hetzelfde geld aan fiscale bijtelling rij je 2 segmenten hoger en heb geen kosten aan bijvoorbeeld brandstof, welke bij PL er altijd nog bijkomen.

www.google.nl

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat dus. Totaal niet vergelijkbaar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tjoekie
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:32:
[...]

Klopt helemaal maar voor hetzelfde geld aan fiscale bijtelling rij je 2 segmenten hoger en heb geen kosten aan bijvoorbeeld brandstof, welke bij PL er altijd nog bijkomen.
Want bij zakelijke lease wordt de brandstof niet mee gecalculeerd in de prijs? Wederom, zakelijke lease biedt veel voordelen, met name gemak en een nieuwe auto rijden die je anders niet kon betalen, maar je krijgt echt niks gratis. Alles wordt linksom of rechtsom ergens door de berijder gefinancierd, ook al is dat misschien niet direct duidelijk.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Tjoekie schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:52:
[...]

Want bij zakelijke lease wordt de brandstof niet mee gecalculeerd in de prijs? Wederom, zakelijke lease biedt veel voordelen, met name gemak en een nieuwe auto rijden die je anders niet kon betalen, maar je krijgt echt niks gratis.
Nee, wij leasen ex. brandstof. Die betaald de werkgever apart op basis van getankte liters op de tankpas. :)
Alles wordt linksom of rechtsom ergens door de bereider berijder gefinancierd, ook al is dat misschien niet direct duidelijk.
Tuurlijk, zonder werknemers geen werkgever, wat is je punt? Ik heb er als zakelijke leaserijder geen centje pijn extra van? Of de winstuitkering moet 0.1% lager uitvallen...? Waar doel je op?

www.google.nl

• Tjoekie
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:33:
[...]

Nee, wij leasen ex. brandstof. Die betaald de werkgever apart op basis van getankte liters op de tankpas. :)

[...]

Tuurlijk, zonder werknemers geen werkgever, wat is je punt? Ik heb er als zakelijke leaserijder geen centje pijn extra van? Of de winstuitkering moet 0.1% lager uitvallen...? Waar doel je op?
Op je gratis brandstof statement. Je stelt het als een algemeenheid die als voordeel op gaat voor zakelijke lease vs. prive lease. Ik stel nu dat dit niet klopt en dat je ook bij zakelijke lease gewoon betaald voor je brandstof. In jouw geval niet via de leaseprijs, maar via een andere weg.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Tjoekie schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:37:
[...]

Op je gratis brandstof statement. Je stelt het als een algemeenheid die als voordeel op gaat voor zakelijke lease vs. prive lease. Ik stel nu dat dit niet klopt en dat je ook bij zakelijke lease gewoon betaald voor je brandstof. In jouw geval niet via de leaseprijs, maar via een andere weg.
Om mijzelf te quoten:
MisteRMeesteR schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:32:
[...]

Ik zeg dat ik persoonlijk als berijder geen kosten heb aan brandstof, niet dat het gratis is.

www.google.nl

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-05 16:20
BDelamontagne schreef op woensdag 17 april 2019 @ 20:43:

Op dit moment twijfel ik heel erg tussen een Audi A3 SB 30 TDI S-Line en een MB A180d Business Solution Plus, beiden automaat. Qua uiterlijk vind ik beide auto's erg mooi, maar qua interieur en technologie wint voor mij de MB. Het glossy plastic is wel even wennen, maar qua technologie en foefjes ben ik erg gecharmeerd. Je merkt in de A3 dat deze al jaren meegaat en toe is aan een update. Jammere is dat A3 eind dit jaar een update zal krijgen en ik hier waarschijnlijk niet op kan wachten.

Wat betreft het rijgedrag vind ik ze aardig dicht bij elkaar in de buurt komen. De automaat van de A3 is ontzettend soepel, soepeler dan die van MB, maar die van MB heeft net even wat meer pit voor mijn gevoel. De A3 daarentegen is wel stiller dan de MB, vooral op de snelweg waar de MB best nog wat herrie heeft.
Als je in de Mini van sturen bent gaan houden zou ik een testrit in een Focus doen.

Mijn A3 testrit - fijnste automaat in deze klasse, stil, oerdegelijk in elkaar geschroefd, prachtige virtual cockpit en de grote maarr dat ie over een jaar alweer het oude model is.

Mijn A-Klasse testrit - interieur qua design niet mijn smaak, schermen en mogelijkheden supergaaf, erg schokkende DCT, vooral bij wegrijden stoterig. Vond op de snelweg het geluid ook niet des Mercedes'. Uiteindelijk vind ik de auto van achter niet mooi en heb ik (en dat is heel persoonlijk) moeite met de associatie van de verkoper van de producten per gram die als het even goed gaat de Golf 7 inruilt voor een A-klasse :X

Golf testrit - allemaal dikke prima maar inmiddels aan de leeftijd en binnenkort ook de 'oude Golf'

1-serie testrit - interieur uit 1990, rijdt het beste van de premium3 , beetje onrustig op de snelweg maar niet mijn smaak qua uiterlijk, totaal niet mijn smaak qua merk associatie

Ceed testrit - vol in de opties, alles een dikke 7,5, degelijk, voldoende luxe gevoel binnen

Om uiteindelijk 3 bochtjes te pakken in de Focus waarna ik wist dat ik deze auto wilde bestellen. Hij voelt minder premium aan binnen dan de Duitsers, maar rijdt veel en veel volwassener. Ik heb de ST-Line en die rijdt veel strakker dan een 1-serie. Bouwkwaliteit is prima, maar laat het wel afweten tegen de rest.

Met panoramadak, B&O speakers en bijna alle pakketten aangevinkt besteld uiteindelijk, de 182 pk met handbak. Gewoon om voor de volgende waarschijnlijk oersaaie e-bak nog een paar jaar in een soort lauwe hatch te rijden met bizar goede rij eigenschappen voor het segment. Los van de hoge bochtsnelheid voel je gewoon een bepaalde soevereiniteit door het fantastische onderstel.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 25-05 12:26
MisteRMeesteR schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:38:
[...]

Om mijzelf te quoten:

[...]

Ik zeg dat ik persoonlijk als berijder geen kosten heb aan brandstof, niet dat het gratis is.
Zit gewoon in je loonkosten ingecalculeerd. Werkgever vindt jou een bepaald bedrag waard en verdeeld die kosten over een aantal posten. De brandstof is daar een van.

alles kan off-topic

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:16

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Franco10 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:41:
[...]

Mijn A-Klasse testrit - interieur qua design niet mijn smaak, schermen en mogelijkheden supergaaf, erg schokkende DCT, vooral bij wegrijden stoterig. Vond op de snelweg het geluid ook niet des Mercedes'. Uiteindelijk vind ik de auto van achter niet mooi en heb ik (en dat is heel persoonlijk) moeite met de associatie van de verkoper van de producten per gram die als het even goed gaat de Golf 7 inruilt voor een A-klasse :X
Welke versie heb je gereden? Heb zelf de A220 en schokkerige herken ik niet zo. Had dit wel met de proefrit met de A180/200. Weet niet of dit te maken kan hebben met de motorisering? Vanaf de A220 zit er een MB motor in als ik het goed heb.

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 24-05 22:26
The Eagle schreef op woensdag 17 april 2019 @ 19:47:
Das private lease toch? Even los van of dat nou het doel van dit topic was (meen van niet): je snapt dat je dan alles bij elkaar 231 x 48 = 11088 euro en dus een volledige auto betaalt, terwijl je aan het einde van de looptijd met lege handen staat?
En als je die auto koopt betaal je ook dat bedrag aan afschrijving, verzekering, belasting etc over de looptijd en als je hem verkoopt/inruilt heb je ook niks. Zelfde kun je zeggen van zakelijke lease, dat gaat uiteindelijk ten koste van je loon. Nieuwe auto's kopen is gewoon duur ook als je leased zakelijk of privé.

• FunkyBro
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-05 16:28
[...]

Om uiteindelijk 3 bochtjes te pakken in de Focus waarna ik wist dat ik deze auto wilde bestellen. Hij voelt minder premium aan binnen dan de Duitsers, maar rijdt veel en veel volwassener. Ik heb de ST-Line en die rijdt veel strakker dan een 1-serie. Bouwkwaliteit is prima, maar laat het wel afweten tegen de rest.

Met panoramadak, B&O speakers en bijna alle pakketten aangevinkt besteld uiteindelijk, de 182 pk met handbak. Gewoon om voor de volgende waarschijnlijk oersaaie e-bak nog een paar jaar in een soort lauwe hatch te rijden met bizar goede rij eigenschappen voor het segment. Los van de hoge bochtsnelheid voel je gewoon een bepaalde soevereiniteit door het fantastische onderstel.
Herkenbaar! Soort gelijk traject doorlopen (Golf, 308) om uiteindelijk na 5 minuten in de Focus ST-line m'n keuze te hebben gemaakt. Ondertussen iets meer dan 1200km mee gereden (heb 'm pas sinds vorige week) maar wat een heerlijke auto. De Golf is beter afgewerkt, net wat meer praktische vakjes en knopjes op de juiste plek, maar de beleving van de Focus (zeker de ST-line) overtreft alles. Ik rij nu met liefde een klein stukje om voor een bochtig ritje over de binnenwegen 8)

Panoramadak kon er helaas niet af maar ik moet zeggen, zonder dak icm de donkere hemel en getinte achterruiten is het wel heerlijk rustig zitten :)

the stuarts are singing, as we dive into the height, the soundtrack of our live

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 00:06
Ankona schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:02:
[...]

Zit gewoon in je loonkosten ingecalculeerd. Werkgever vindt jou een bepaald bedrag waard en verdeeld die kosten over een aantal posten. De brandstof is daar een van.
Zo letterlijk 1-op-1 is het natuurlijk ook weer niet, zeker niet wat betreft de brandstof compenent. Als ik mijn budget laat uitbetalen krijg ik +10% extra, dat weegt niet op tegen de brandstofkosten die mijn werkgever betaald. Prive vs zakelijk hangt daarom ook toch vaak af van het aantal kilometers.

Ik rij zo'n 40.000 per jaar met 1 op 9 (als ik het haal), zit ik toch aan zo'n 650-700 euro per maand aan brandstof die ik niet hoef te betalen. Die 550 netto per maand weegt daar wel tegen op, want voor mijn bruto naar netto leasebedrag kan ik echt niet dezelfde auto rijden als ik nu doe.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Franco10
Daan_ schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:26:
[...]

Welke versie heb je gereden? Heb zelf de A220 en schokkerige herken ik niet zo. Had dit wel met de proefrit met de A180/200. Weet niet of dit te maken kan hebben met de motorisering? Vanaf de A220 zit er een MB motor in als ik het goed heb.
Het was een A180 of 200 inderdaad in business solution met AMG pakket. Het heeft heel erg met gewicht en aangrijpen van de motor te maken, kan me voorstellen dat het met de 220 beter gaat. In het C-segment is het sowieso lastig om een soepel en luxe gevoel te hebben bij een automaat.
FunkyBro schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:10:
[...]

Herkenbaar! Soort gelijk traject doorlopen (Golf, 308) om uiteindelijk na 5 minuten in de Focus ST-line m'n keuze te hebben gemaakt. Ondertussen iets meer dan 1200km mee gereden (heb 'm pas sinds vorige week) maar wat een heerlijke auto. De Golf is beter afgewerkt, net wat meer praktische vakjes en knopjes op de juiste plek, maar de beleving van de Focus (zeker de ST-line) overtreft alles. Ik rij nu met liefde een klein stukje om voor een bochtig ritje over de binnenwegen 8)

Panoramadak kon er helaas niet af maar ik moet zeggen, zonder dak icm de donkere hemel en getinte achterruiten is het wel heerlijk rustig zitten :)
Ja precies dat dus :) Hij scoort op heel veel gebieden echt wel een ruim voldoende, waarbij je bij direct overstappen in een Duitser vrij snel de verschillen ziet. Maar..... al die ruim voldoendes topt ie af met een uitmuntend qua rijgedrag. Hij is ook stiller dan bijvoorbeeld een Golf op de snelweg.

• Fazer013
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 00:55
Goede keus, mijn collega is ook erg te spreken over zijn nieuwe focus. Zo heb ik 4 jaar geleden gekozen voor een sportieve Leon FR met handbak. Ondertussen veel file, nodige bekeuringen en stugge wegligging wel gezien. Nu gekozen voor een e-Golf. Ga ook eens een weekend in de Duitse Eifel sturen met je Focus!
[...]

Als je in de Mini van sturen bent gaan houden zou ik een testrit in een Focus doen.

Mijn A3 testrit - fijnste automaat in deze klasse, stil, oerdegelijk in elkaar geschroefd, prachtige virtual cockpit en de grote maarr dat ie over een jaar alweer het oude model is.

Golf testrit - allemaal dikke prima maar inmiddels aan de leeftijd en binnenkort ook de 'oude Golf'

1-serie testrit - interieur uit 1990, rijdt het beste van de premium3 , beetje onrustig op de snelweg maar niet mijn smaak qua uiterlijk, totaal niet mijn smaak qua merk associatie

Ceed testrit - vol in de opties, alles een dikke 7,5, degelijk, voldoende luxe gevoel binnen

• Pegasus
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01:49
Franco10 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:51:

In het C-segment is het sowieso lastig om een soepel en luxe gevoel te hebben bij een automaat.
Wel eens een A3 gereden? Ik was erg onder de indruk van een A3 1.6 TDI met DSG. Soepel, geen schokken, ook niet bij wegrijden. Fijne stille en soepele motor. Zelden het gevoel dat 110 pk niet genoeg is.

• BDelamontagne
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 23:17
[...]

Ja precies dat dus.. Rijdt echt voortreffelijk, maar nieuwe model zit er aan te komen...
[...]
De DCT vond ik inderdaad ook schokkerig overkomen, al was dat wel vooral in de sportstand. Als je de comfort stand neemt, rijdt hij wel wat soepeler. Verder is inderdaad die associatie ook wel iets waar ik een beetje mee stoei, al moet ik wel zeggen dat ik me er minder van aan trek sinds ik er in gereden heb.
[...]
Toevallig moet mijn mini morgen voor onderhoud en krijg ik een 1 serie voor de dag mee. Ik ben erg benieuwd hoe die rijdt, maar hij staat eerlijk gezegd niet in mijn shortlist.
[...]

Hmm, misschien toch maar eens een ritje in gaan maken zo te horen. Zie sowieso veel positieve berichten over de Focus voorbij komen de laatste tijd, dus is zeker een interessante optie!

• BDelamontagne
jongetje schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:06:
@BDelamontagne Dit kost de werkgever toch best veel geld op deze manier. En daarnaast moeilijk doen over uitstoot en vervolgens de werknemers in diesels laten rijden... (het omslagpunt is namelijk bij de gemiddelde wagens boven de 40k km per jaar)
Klopt inderdaad, kost ze bakken met geld. Ben ook niet de enige die nu in een huurauto rond rijdt, dus hoe sneller dat nieuwe beleid er is, hoe beter!

Overigens mogen collega's die minder kilometers rijden wel benzine, tot 35.000km per jaar. Ik rijd met gemak 40.000+ en moet dan per se een diesel. Het is wel een verouderd beleid, en daarom wordt het nu aangepast naar een wat modernere versie. Ben dan ook erg benieuwd hoe ze inderdaad tegen het omslagpunt van tegenwoordig kijken en blijven vasthouden aan diesel of niet 8)7

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

BDelamontagne schreef op donderdag 18 april 2019 @ 22:33:
[...]

Overigens mogen collega's die minder kilometers rijden wel benzine, tot 35.000km per jaar. Ik rijd met gemak 40.000+ en moet dan per se een diesel. Het is wel een verouderd beleid, en daarom wordt het nu aangepast naar een wat modernere versie. Ben dan ook erg benieuwd hoe ze inderdaad tegen het omslagpunt van tegenwoordig kijken en blijven vasthouden aan diesel of niet 8)7
Bij ons hebben ze gezegd: altijd 40k kilometers, voor diesel een leasetermijn van 48 maanden, benzine 42. Gevolg is dat de prijzen elkaar niet gek veel ontlopen.
Zou eigenlijk willen dat je zelf enige zeggenschap in het aantal kilometers hebt: ik weet dat ik de 25k niet ga halen, maar moet in mijn budget dus uitgaan van 40k... ;(

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• Lucifertje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 24-05 17:57
Vandaag na perioden van geduld eindelijk auto ophalen! Duurt ff maar dan heb je ook wat haha

• Waus26
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-05 13:05
Lucifertje schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 23:15:
Vandaag na perioden van geduld eindelijk auto ophalen! Duurt ff maar dan heb je ook wat haha

[...]
Ziet er goed uit! Welke kleur is dit? De standaard blauwe?

• Lucifertje
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 24-05 17:57
Waus26 schreef op zondag 21 april 2019 @ 00:24:
[...]

Ziet er goed uit! Welke kleur is dit? De standaard blauwe?
Dankjewel, het is de Mystery Blue :)

• MadGlobox
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 24-05 11:07
VW T-Roc of Golf lijken me ook erg leuk, maar die hebben dus geen normale cruise control, alleen ACC en daar ben ik geen vrienden mee. Erg jammer dat ze geen normale meer hebben :'(

Ik vind het heel lastig... Iemand tussen dezelfde modellen gekozen of een suggestie voor iets anders?
Ik denk dat ik de ACC optie het meest waardeer aan mijn nieuwe Polo (DSG) _/-\o_
Snelweg en file rijden is nog nooit zo'n genot geweest. Enige nadeel imo is dat wanneer je file rijd, en de ACC je tot volledige stilstand brengt, moet je je voet op de rem zetten, en weer loslaten wanneer je voorganger weer in beweging komt. Doe je dit niet, dan schakelt ACC zichzelf uit.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 25-05 12:26
duim op het knopje op het stuur houden werkt (voor mij) het best. Daarmee activeer je ook het systeem weer. Wel irritant idd maar schijnt door regelgeving verplicht te zijn.

alles kan off-topic

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 25-05 17:33
MadGlobox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:09:
[...]

Ik denk dat ik de ACC optie het meest waardeer aan mijn nieuwe Polo (DSG) _/-\o_
Snelweg en file rijden is nog nooit zo'n genot geweest. Enige nadeel imo is dat wanneer je file rijd, en de ACC je tot volledige stilstand brengt, moet je je voet op de rem zetten, en weer loslaten wanneer je voorganger weer in beweging komt. Doe je dit niet, dan schakelt ACC zichzelf uit.
Voet op de rem? Kwestie van zodra het rijdt met een teen je gaspedaal aanraken zodat er beweging komt of het knopje RES op je stuur indrukken zodra er weer gereden wordt voor je :) .

• blubbers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:50
Ankona schreef op woensdag 24 april 2019 @ 10:24:
duim op het knopje op het stuur houden werkt (voor mij) het best. Daarmee activeer je ook het systeem weer. Wel irritant idd maar schijnt door regelgeving verplicht te zijn.
Tenzij je fille assist hebt, toch?

• MadGlobox
Ga het eens proberen vanmiddag :)

Bij verschijnt er heel groot 'Remmen!' in het active info display als ik niet op de rem trap bij stilstand.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Heeft volgens mij te maken met het wel of niet hebben van TJA.

Ik heb TJA op mijn Passat en hoef nooit de rem aan te raken als ik in de file op de ACC rij. Na 3 seconden stilstand enkel even het gas aantippen of zoals ik altijd doe op RES drukken op het stuur en we gaan weer tot maximaal de ingestelde snelheid (vaak 130km/h). Tot dat moment blijft de auto vanzelf stilstaan.

TJA == Traffic Jam Assist == File-assistent.

MisteRMeesteR wijzigde deze reactie 24-04-2019 15:00 (13%)

www.google.nl

• MadGlobox
Met TJA hoef je in de file ook niet te sturen correct?

Ik heb dat niet in ieder geval.
Verder remt en rijd de auto wel vanzelf van 0-topsnelheid. :)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MadGlobox schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:26:
Met TJA hoef je in de file ook niet te sturen correct?
Klopt.
Ik heb dat niet in ieder geval.
Verder remt en rijd de auto wel vanzelf van 0-topsnelheid. :)
Dat stukje is idd ACC. Hier werkt de ACC tot 210km/h ;)

www.google.nl

• Pannekoek81
MisteRMeesteR schreef op woensdag 24 april 2019 @ 14:58:
Heeft volgens mij te maken met het wel of niet hebben van TJA.

Ik heb TJA op mijn Passat en hoef nooit de rem aan te raken als ik in de file op de ACC rij. Na 3 seconden stilstand enkel even het gas aantippen of zoals ik altijd doe op RES drukken op het stuur en we gaan weer tot maximaal de ingestelde snelheid (vaak 130km/h). Tot dat moment blijft de auto vanzelf stilstaan.

TJA == Traffic Jam Assist == File-assistent.
Geen TJA hier, maar ik hoef geen rem in te drukken met alleen ACC. Rij er 90% van de tijd mee op snelwegen. Na 3 seconde stil staan gaat wel ACC op soort stand-by en moet dan of op RES drukken of met de voet even het gas iets indrukken en ACC gaat weer actief.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Pannekoek81 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 17:54:
[...]

Geen TJA hier, maar ik hoef geen rem in te drukken met alleen ACC. Rij er 90% van de tijd mee op snelwegen. Na 3 seconde stil staan gaat wel ACC op soort stand-by en moet dan of op RES drukken of met de voet even het gas iets indrukken en ACC gaat weer actief.
Aha, vraag me af wat het verschil dan is tussen jouw Golf 7 FL met ACC en mijn Passat met TJA :+. Sturen in de rijstrook...?

www.google.nl

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:21
Volgens mij is Traffic Jam Assist hetzelfde als wat bij alle andere merken de "Front Collision Assist" heet. Dat als je 'rolt' en vergeet te remmen, hij bij < 5Km/h zelf even remt.

Heeft dacht ik weinig met de ACC te maken.

Even niets...

• Pannekoek81
MisteRMeesteR schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:06:
[...]

Aha, vraag me af wat het verschil dan is tussen jouw Golf 7 FL met ACC en mijn Passat met TJA :+. Sturen in de rijstrook...?
Ik moet inderdaad nog zelf sturen :+ -O-
FireDrunk schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:21:
Volgens mij is Traffic Jam Assist hetzelfde als wat bij alle andere merken de "Front Collision Assist" heet. Dat als je 'rolt' en vergeet te remmen, hij bij < 5Km/h zelf even remt.

TJA is ACC met lane assistent. Dus zowel gas geven, remmen en sturen.

Front assist zit er ook op. Schrik me iedere keer rot als dat ding ingrijpt terwijl er ruimte zat is :+

Pannekoek81 wijzigde deze reactie 24-04-2019 19:30 (46%)

• FireDrunk
Hmm, dat klinkt dan wel weer chill :+

Even niets...

• The Eagle

The Eagle

FireDrunk schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:21:

Nee.
Front Assist grijpt in bij noodsituaties. Mijn Passat heeft al een keer zelf een noodremming gemaakt om een botsing te voorkomen. Schrok me wezenloos, gaat vol de ABS in.
Lane Assist houdt je auto tussen de lijnen. Weet even niet binnen welke range van snelheden
ACC regelt zelf de snelheid tov je voorganger, remt zelf en zet de auto rustig stil bij een file en rijdt weer weg indien binnen 3 sec. Naja, die hoef ik eigenlijk niet uit te leggen toch? :P Bij VW is de sneheidsrange van ACC beschikbaar afhankelijk van de bak: bij automaat tot stilstand, bij handbak pas vanaf 30 per uur.
TJA is eigenlijk een combi van ACC en LA, ook bij lage snelheden en in bochten. Waar hem specifiek het verschil zit tussen ACC plus LA versus TJA weet ik niet, maar vermoed in de snelheden waarbij het beschikbaar is.

Mijn Passat heeft alleen ACC (en een automaat), geen LA of TJA? Remt dus wel netjes af, maar snapt alleen rechtdoor en geen bochten :+
Wat prima is, want file op de snelweg is toch meestal vrij bochtloos :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BDelamontagne
Op dit moment twijfel ik heel erg tussen een Audi A3 SB 30 TDI S-Line en een MB A180d Business Solution Plus, beiden automaat.
Inmiddels is er een optie bijgekomen, het overnemen van een A3 SB 30 TDI S Line met 21% bijtelling van een collega van mij. Tevens koopt de collega voor de resterende tijd de eigen bijdrage af, zodat hij fiscaal echt een stuk aantrekkelijker is dan een nieuwe A3 of MB A klasse. Deze moet nog 60K km voordat hij vervangen wordt. Dat zou betekenen dat ik hem een kleine 1,5 jaar kan rijden, en daarna opnieuw voor de keuze sta voor een nieuwe. Tegen die tijd zijn uiteraard de nieuwe A3 en Golf VIII uit, en eventuele andere modellen ook. Dat is het wachten waard!

• Pegasus
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 01:49
BDelamontagne schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:50:
[...]

Inmiddels is er een optie bijgekomen, het overnemen van een A3 SB 30 TDI S Line met 21% bijtelling van een collega van mij. Tevens koopt de collega voor de resterende tijd de eigen bijdrage af, zodat hij fiscaal echt een stuk aantrekkelijker is dan een nieuwe A3 of MB A klasse. Deze moet nog 60K km voordat hij vervangen wordt. Dat zou betekenen dat ik hem een kleine 1,5 jaar kan rijden, en daarna opnieuw voor de keuze sta voor een nieuwe. Tegen die tijd zijn uiteraard de nieuwe A3 en Golf VIII uit, en eventuele andere modellen ook. Dat is het wachten waard!
Super fijne wagen zo'n A3 vind ikzelf. Met de DSG? Heb je er al zelf eens in gereden?

• DeluxZ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 24-05 12:21

DeluxZ

Livin' the good life

BDelamontagne schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:50:
[...]

Nou de Golf VIII is niet zo veel anders als de Golf VII hoor. Daar zou ik niet op gaan wachten ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, webontwikkeling C# / ASP.NET MVC of Embedded. DM voor info. ]|[

• blubbers
Mijn Passat heeft enkel ACC en wanneer ik onder +- 25km/h gaat krijg ik de melding 'snelheidsgrens' oid en moet ik zelf verder rijden.

• Pannekoek81
blubbers schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:35:
Mijn Passat heeft enkel ACC en wanneer ik onder +- 25km/h gaat krijg ik de melding 'snelheidsgrens' oid en moet ik zelf verder rijden.
Handbak? Of DSG?

Sprak vanmorgen collega die net haar nieuwe Polo met DSG heeft opgehaald en daar werkt ACC ook niet onder de 30 en moet ze zelf ook remmen. Toch vreemd

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:26
The Eagle schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:34:
[...]

Nee.
Front Assist grijpt in bij noodsituaties. Mijn Passat heeft al een keer zelf een noodremming gemaakt om een botsing te voorkomen. Schrok me wezenloos, gaat vol de ABS in.
Lane Assist houdt je auto tussen de lijnen. Weet even niet binnen welke range van snelheden
ACC regelt zelf de snelheid tov je voorganger, remt zelf en zet de auto rustig stil bij een file en rijdt weer weg indien binnen 3 sec. Naja, die hoef ik eigenlijk niet uit te leggen toch? :P Bij VW is de sneheidsrange van ACC beschikbaar afhankelijk van de bak: bij automaat tot stilstand, bij handbak pas vanaf 30 per uur.
TJA is eigenlijk een combi van ACC en LA, ook bij lage snelheden en in bochten. Waar hem specifiek het verschil zit tussen ACC plus LA versus TJA weet ik niet, maar vermoed in de snelheden waarbij het beschikbaar is.

Mijn Passat heeft alleen ACC (en een automaat), geen LA of TJA? Remt dus wel netjes af, maar snapt alleen rechtdoor en geen bochten :+
Wat prima is, want file op de snelweg is toch meestal vrij bochtloos :P
ACC + LA werkt 'automagisch sturen' vanaf 60km/h
ACC + TJA werkt 'automagisch sturen' vanaf 0 km/h

Overigens zou het goed mogelijk kunnen zijn om Tja bij te laten coderen achteraf (dan moet je even neuzen in het VCDS topic).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• blubbers
Pannekoek81 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:38:
[...]

Handbak? Of DSG?

Sprak vanmorgen collega die net haar nieuwe Polo met DSG heeft opgehaald en daar werkt ACC ook niet onder de 30 en moet ze zelf ook remmen. Toch vreemd
Ik heb een handbak. Ik zou eigenlijk verwachten als je een DSG hebt met TJA dat deze zelf stopt.

• BDelamontagne
Pegasus schreef op woensdag 24 april 2019 @ 23:32:
[...]

Super fijne wagen zo'n A3 vind ikzelf. Met de DSG? Heb je er al zelf eens in gereden?
Yes, met DSG! Rijd echt als een zonnetje, en ook heerlijk stil!
DeluxZ schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:04:
[...]

Nou de Golf VIII is niet zo veel anders als de Golf VII hoor. Daar zou ik niet op gaan wachten ;)
Haha klopt, als je de berichten een beetje leest zit er niet een hele grote verandering aan te komen. Maar als ik dan toch een kleine 1,5 jaar kan overbruggen met een A3, ben ik wel benieuwd wat ze gaan brengen.

• Stephaniedt
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 24-05 14:19
Vorige week de Insignia Sports Tourer getest, 2.0 CDTI automaat. Echt een boot, maar rijdt zo fijn! Was dan ook helemaal overtuigd dat het deze zou worden, tot ik zag dat die een CO2 uitstoot heeft van 148g.. en wij mogen niet boven 125g gaan :(
Dat wordt weer testritjes plannen, twijfel nog tussen de BMW 3 reeks of de Passat.

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23:20
BDelamontagne schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:51:
[...]

Yes, met DSG! Rijd echt als een zonnetje, en ook heerlijk stil!

[...]

Haha klopt, als je de berichten een beetje leest zit er niet een hele grote verandering aan te komen. Maar als ik dan toch een kleine 1,5 jaar kan overbruggen met een A3, ben ik wel benieuwd wat ze gaan brengen.
Ik zou het doen. Dus gewoon de A3 overnemen. Wel de verschil in bijtelling even op zij zetten. Zodat je geen shock kriijgt op moment dat je zelf een auto moet bestellen :D :D :D
Stephaniedt schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:02:
Vorige week de Insignia Sports Tourer getest, 2.0 CDTI automaat. Echt een boot, maar rijdt zo fijn! Was dan ook helemaal overtuigd dat het deze zou worden, tot ik zag dat die een CO2 uitstoot heeft van 148g.. en wij mogen niet boven 125g gaan :(
Dat wordt weer testritjes plannen, twijfel nog tussen de BMW 3 reeks of de Passat.
Wellicht handig om de standard template in te vullen, zie rode kader beneden of 1e post.

gergs wijzigde deze reactie 25-04-2019 09:17 (31%)

Life is too short to drive boring cars

• Pannekoek81
blubbers schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:40:
[...]

Ik heb een handbak. Ik zou eigenlijk verwachten als je een DSG hebt met TJA dat deze zelf stopt.
Handbak is inderdaad vanaf ongeveer 25-30km/h.

DSG + ACC is zover ik weet vanaf 0 tot afhankelijk radar 210 of minder. TJA heeft een extra functionaliteit en dat is LA. Toch vreemd dat bij haar niet werkt. Maar goed, kan ze de dealer voor bellen.

• The Eagle

The Eagle

MerijnB schreef op donderdag 25 april 2019 @ 08:39:
[...]

ACC + LA werkt 'automagisch sturen' vanaf 60km/h
ACC + TJA werkt 'automagisch sturen' vanaf 0 km/h

Overigens zou het goed mogelijk kunnen zijn om Tja bij te laten coderen achteraf (dan moet je even neuzen in het VCDS topic).
Nee, kan niet. Ik heb geen camera onder de voorruit helaas - en dus geen TJA, LA of verkeersbordenherkenning mogelijk. Maar mis er niks aan merk ik :)

• Beatman
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:23
Bij de BMW 2 is ACC van 0 tot 140 km/h bij een automaat. TJA is daarbij ook sturen en werkt tot 60 km/h. Daarboven mag je het zelf doen en is er alleen trilling in het stuur als je de lijn over gaat.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• FireDrunk
Gister gebeld door onze wagenparkbeheerder. Die had Mazda importeur gesproken, en die vertelde dat de Skyactiv-X einde van het jaar wordt, en dat we niet gek moeten kijken als het volgend jaar wordt. Wagenparkbeheerder zei al meteen, dat wordt dus vrijwel zeker volgend jaar, omdat leasemaatschappijen niet uitleveren in de laatste twee maanden.

:(

Nu bedenken wat ik wel wil... Skyactiv-G vond ik toch aan de langzame kant...

Even niets...

• The Eagle

The Eagle

Vragen of ze er een chipje in zetten? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: mei 2009
Vandaag krabbel gezet voor de Focus. Ben benieuwd hoelang het gaat duren :(

Clavis wijzigde deze reactie 26-04-2019 13:41 (10%)

• gergs
FireDrunk schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 07:14:
Gister gebeld door onze wagenparkbeheerder. Die had Mazda importeur gesproken, en die vertelde dat de Skyactiv-X einde van het jaar wordt, en dat we niet gek moeten kijken als het volgend jaar wordt. Wagenparkbeheerder zei al meteen, dat wordt dus vrijwel zeker volgend jaar, omdat leasemaatschappijen niet uitleveren in de laatste twee maanden.

De vorige Skyactiv-G 2.0l motor kan tot 165pk. Ik denk dat de 122pk begrensd is.
Jah... leaseauto chippen is altijd een lastig verhaal..
Mss de lm vragen?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
FireDrunk schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 07:14:

Mijn huidige leaseauto is in oktober geleverd, dus ik denk dat oktober zo’n beetje de grens is?

Ik ben benieuwd wanneer de Skyactiv-X te bestellen is. Levertijd maak ik mij niet zo druk om, ik kan dan waarschijnlijk tijdelijk een andere auto rijden als mijn huidige contract is afgelopen.

• FireDrunk
Prijzen komen half mei. Dan is hij dus als het goed is ook te bestellen.

EDIT: 122pk is inderdaad begrensde versie van de 165pk. Is vrij makkelijk om te zetten idd. Voor 399 euro is hij naar 180pk te zetten... Is het haast waard...

FireDrunk wijzigde deze reactie 26-04-2019 15:06 (53%)

Even niets...

• KoningsGap
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 24-05 21:53
Hoi allen, ik heb een aanbod gekregen van een nieuwe werkgever met bijbehorende leaseauto. Ik heb daar enkele vragen over.

Leasebudget: EUR 650
Kilometrage per jaar: 30-35000
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: excl. Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke: NVT
Overige afhankelijkheden: De lease zal vallen onder Arval
Specifieke wensen: Ik zit te kijken naar een leuk aangeklede VW Polo (+- 26.500 cataloguswaarde)
Uiteindelijke keuze: Nog niks gekozen

Ik heb wat vragen over het volgende. Wat zijn overige auto's in dit segment, vergelijkbaar met een VW Polo? Zou het mogelijk zijn om voor deze prijsklasse elektrisch te rijden, in een auto met voldoende range.
Het leasebudget dat ik opgegeven heb gekregen is inclusief btw, het lijkt mij echter dat het bedrijf niet btw-plichtig is over de leaseprijs, of zie ik dat verkeerd?

Hebben jullie hier iets meer informatie over? Of verwachten jullie meer info van mij uit?

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:53

qadn

Pinnacle of Perversion

@KoningsGap Dan moet je vermelden wat voor jou voldoende range is. Wat is je use-case?
I.e. hoeveel moet je elke dag rijden? Heb je een eigen oprit? etc.
Heb je de mogelijkheid tot een eigen bijdrage? (want een beetje eigen bijdrage valt natuurlijk in het niet bij het bijtellingvoordeel).

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gergs
KoningsGap schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 16:59:
Hoi allen, ik heb een aanbod gekregen van een nieuwe werkgever met bijbehorende leaseauto. Ik heb daar enkele vragen over.

Leasebudget: EUR 650
Kilometrage per jaar: 30-35000
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: excl. Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling
Merkbeleid, zo ja, welke: NVT
Overige afhankelijkheden: De lease zal vallen onder Arval
Specifieke wensen: Ik zit te kijken naar een leuk aangeklede VW Polo (+- 26.500 cataloguswaarde)
Uiteindelijke keuze: Nog niks gekozen

Ik heb wat vragen over het volgende. Wat zijn overige auto's in dit segment, vergelijkbaar met een VW Polo? Zou het mogelijk zijn om voor deze prijsklasse elektrisch te rijden, in een auto met voldoende range.
Het leasebudget dat ik opgegeven heb gekregen is inclusief btw, het lijkt mij echter dat het bedrijf niet btw-plichtig is over de leaseprijs, of zie ik dat verkeerd?

Hebben jullie hier iets meer informatie over? Of verwachten jullie meer info van mij uit?
Als je wil wachten tot de normale model 3 dan zou het in principe kunnen ja.
Niet betr de catalogus waarde, maar qua impact op jouw netto en voor je bedrijf.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Want met auto van 26.5k zou je netto (zonder afbouw heffingkorting) 185eur kosten.
Deze tesla is 774 eur om te leasen, je hebt 650 budget = 124 eur eig bijdrage.
Dan kom je ongeveer op 137 eur netto kosten.

• KoningsGap
@qadn Ik moet regelmatig naar Brussel dus dat moet ie op 'n single trip wel kunnen halen met een klein beetje sportief rijden.
gergs schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:57:
[...]

Als je wil wachten tot de normale model 3 dan zou het in principe kunnen ja.
Niet betr de catalogus waarde, maar qua impact op jouw netto en voor je bedrijf.
Want met auto van 26.5k zou je netto (zonder afbouw heffingkorting) 185eur kosten.
Deze tesla is 774 eur om te leasen, je hebt 650 budget = 124 eur eig bijdrage.
Dan kom je ongeveer op 137 eur netto kosten.
Ik weet niet zeker of eigen bijdrage een optie is, dit is tevens een risico op 't moment dat ik besluit bij 't bedrijf weg te gaan. Daarbij is 't budget incl. btw, dus dat beperkt ook nog.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

KoningsGap schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:01:
@qadn Ik moet regelmatig naar Brussel dus dat moet ie op 'n single trip wel kunnen halen met een klein beetje sportief rijden.
Vanaf waar? Amsterdam of Maastricht maakt nog al wat uit.

• KoningsGap
qadn schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:11:
[...]

Vanaf waar? Amsterdam of Maastricht maakt nog al wat uit.
Goed punt, omgeving Almere.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Als je regelmatig Almere-Brussel moet rijden, zou ik toch eerder naar een Golf kijken. Dat moet kunnen met je budget en is toch een stuk comfortabeler op zo’n afstand.

Lijkt me niet dat je leasebudget inclusief btw is. Dat zou ik toch maar eens navragen. Als er 21% van je budget af gaat blijft er alleen een Up over...

• Jonnie Bahaar
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 00:15
Voor mij is de tijd ook weer aangebroken een nieuwe auto uit te kiezen!
Stukje achtergrond: Ik heb momenteel een Peugeot 2008 Blue Lion 110pk en had hiervoor een Renault Clio IV 95pk.

Nieuwe werkgever geeft me een leasebudget van 475 euro voor 30kkm per jaar en 48 maanden ex brandstof.

Alles bij elkaar vind ik de Peugeot 2008 eigenlijk iets te duur. Hij rijdt lekkerder dan de Clio. Dit zit 'm vooral in het schakelen en het net iets meer power hebben, hoewel ik beide niet echt slecht vond bij mijn Clio. Hoewel ik wellicht iets rooskleuriger naar mijn eerste auto terugkijk.

Nu ben ik dus op zoek naar een auto in de (prijs)klasse van de Clio. Ik heb in principe vrije merkenkeuze.

Mijn eisen: Ik wil absoluut een snelheidsbegrenzer, airconditioning, navigatie, verbinden van mijn telefoon voor muziek/bellen.

Mijn grote wens: panoramadak. die heb ik nu in mijn Peugeot en de auto voelt er zoveel groter en lichter door, wat met mijn 1,95 wel fijn is. Verder maakt het me niet heel veel uit eigenlijk.

Ik hang nu zelf ergens richting de Clio of een Seat Ibiza. Die laatste kan ik met bovengenoemde opties voor een leasebedrag van 390 en een neto bijtelling van ~140 euro rijden. De clio zal iets goedkoper zijn.

De looks van de Ibiza staan me wel meer aan hoewel ik nog geen proefrit heb gedaan. Qua schakelen/koppelen vond ik wel het 'Franse' van de Clio en de Peug 2008 fijner dan het 'Duiitse' dat de Polo heeft.

Heeft iemand tips naar modellen waar ik naar kan kijken? Eigen ervaringen meer dan welkom! Ik heb nu wel vooral naar benzine gekeken omdat dit goedkoper lijkt. Ik heb liever een iets goedkopere auto dan een iets luxere auto.

Ik woon en werk in de Randstad en zal daar het gros van mijn klanten hebben als consultant, hoewel de kans bestaat incidenteel een keer naar Groningen of Limburg te moeten.

Leasebudget: 475 voor benzine, 580 voor diesel
Kilometrage per jaar: 30k
Contractduurl : 48maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: nee. als het maar geen ferrari's e.d. zijn (geparafraseerd)
Overige afhankelijkheden: nvt
Specifieke eisen: Snelheidsbegrenzer, airco, navigatie, telefoonkoppeling.
Specifieke wensen: glazen dak

Jonnie Bahaar wijzigde deze reactie 26-04-2019 20:45 (7%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wd200
  • Laatst online: 00:00
Kijk met een glazendak wel altijd goed of je met jouw lengte er in past.
(Doordat het glazendak er in zit is die lager)

Polo / ibiza is smaak, persoonlijk zou ik dan de polo kiezen.
Nieuwe 208 gezien ?
Als je wat hoger wil (zoals 2008) kijk eens naar de vw t-cross (of seat / skoda broertje)

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

KoningsGap schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:12:
[...]

Goed punt, omgeving Almere.
_als_ je kan laden op locatie in Brussel zou je electrisch kunnen overwegen, anders zou ik het lekker laten schieten tot de volgende ronde over een paar jaar.
(en dan Kona/Niro/M3 als opties)

qadn wijzigde deze reactie 27-04-2019 10:38 (5%)

• FireDrunk
Jonnie Bahaar schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:44:
Stukje achtergrond: Ik heb momenteel een Peugeot 2008 Blue Lion 110pk en had hiervoor een Renault Clio IV 95pk.

Nieuwe werkgever geeft me een leasebudget van 475 euro voor 30kkm per jaar en 48 maanden ex brandstof.

Alles bij elkaar vind ik de Peugeot 2008 eigenlijk iets te duur. Hij rijdt lekkerder dan de Clio. Dit zit 'm vooral in het schakelen en het net iets meer power hebben, hoewel ik beide niet echt slecht vond bij mijn Clio. Hoewel ik wellicht iets rooskleuriger naar mijn eerste auto terugkijk.

Nu ben ik dus op zoek naar een auto in de (prijs)klasse van de Clio. Ik heb in principe vrije merkenkeuze.

Mijn eisen: Ik wil absoluut een snelheidsbegrenzer, airconditioning, navigatie, verbinden van mijn telefoon voor muziek/bellen.

Mijn grote wens: panoramadak. die heb ik nu in mijn Peugeot en de auto voelt er zoveel groter en lichter door, wat met mijn 1,95 wel fijn is. Verder maakt het me niet heel veel uit eigenlijk.

Ik hang nu zelf ergens richting de Clio of een Seat Ibiza. Die laatste kan ik met bovengenoemde opties voor een leasebedrag van 390 en een neto bijtelling van ~140 euro rijden. De clio zal iets goedkoper zijn.

De looks van de Ibiza staan me wel meer aan hoewel ik nog geen proefrit heb gedaan. Qua schakelen/koppelen vond ik wel het 'Franse' van de Clio en de Peug 2008 fijner dan het 'Duiitse' dat de Polo heeft.

Heeft iemand tips naar modellen waar ik naar kan kijken? Eigen ervaringen meer dan welkom! Ik heb nu wel vooral naar benzine gekeken omdat dit goedkoper lijkt. Ik heb liever een iets goedkopere auto dan een iets luxere auto.

Ik woon en werk in de Randstad en zal daar het gros van mijn klanten hebben als consultant, hoewel de kans bestaat incidenteel een keer naar Groningen of Limburg te moeten.

Merkbeleid, zo ja, welke: nee. als het maar geen ferrari's e.d. zijn (geparafraseerd)
Ford Fiesta?

Even niets...

• Falkreath
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23-05 06:57
Leasebudget: De auto zal gekocht worden door mijn werkgever, budget tot 45000 euro
Kilometrage per jaar:Fair use
Contractduur: nvt, dient 3 jaar gereden te worden na aanschaf

Merkbeleid, zo ja, welke:Vrije keuzen
Overige afhankelijkheden:Auto dient minimaal, cruise control, navigatie te hebben en te rijden op benzine of elektra.

Specifieke wensen: Automaat met minimaal 150pk en absoluut geen station. Binnenkort zal ik gaan kijken bij een SuperB Sportline, Kia ProCeed GTLine-Plus en een Polo GTI. Ik heb geen kinderen dus het hoeft geen gigantische auto te zijn, mag wel. De Superb is dat natuurlijk wel maar ik vind het uiterlijk gewoon zeer aantrekkelijk. Verder zoek ik een auto die het liefst onder de 42k kost (ivm bijtelling) en een beetje is voorzien van de laatste snufjes :)

Ik ben bereid om bv te wachten op de nieuwe Seat Leon of nieuwe Golf. Verder vind ik de Volledig elektrsiche auto's nog niet heel interessant qua design.

keuzenstress, help!

Uiteindelijke keuze:

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:38

ST10©DE

Dus.............

Falkreath schreef op zondag 28 april 2019 @ 10:50:
Leasebudget: De auto zal gekocht worden door mijn werkgever, budget tot 45000 euro

Overige afhankelijkheden:Auto dient minimaal, cruise control, navigatie te hebben en te rijden op benzine of elektra.

Specifieke wensen: Automaat met minimaal 150pk en absoluut geen station. Binnenkort zal ik gaan kijken bij een SuperB Sportline, Kia ProCeed GTLine-Plus en een Polo GTI. Ik heb geen kinderen dus het hoeft geen gigantische auto te zijn, mag wel. De Superb is dat natuurlijk wel maar ik vind het uiterlijk gewoon zeer aantrekkelijk. Verder zoek ik een auto die het liefst onder de 42k kost (ivm bijtelling) en een beetje is voorzien van de laatste snufjes :)

Ik ben bereid om bv te wachten op de nieuwe Seat Leon of nieuwe Golf. Verder vind ik de Volledig elektrsiche auto's nog niet heel interessant qua design.

keuzenstress, help!

Uiteindelijke keuze:
Ja, dan heb je behoorlijk veel keus. Ik zou iets meer voorwaarden stellen:

https://www.autoweek.nl/n...vermogen=151-200--201-250

• The Eagle

The Eagle

keuzenstress, help!

Uiteindelijke keuze:
Mijn zwager had ook een dergelijke regeling, bedragen een beetje vergelijkbaar. Die zag bij de Audi dealer een demo A5 blackline met alles er op en er aan voor een vergelijkbaar fiscaal bedrag. Auto werd afgewaardeerd voor de cataloguswaarde tav de bijtelling (ja, dat kan) en hij rijdt nu een heerlijk dikke bak :)
Is zoiets bij jou ook een optie, of moet het echt nieuw? Onderzoeken waard lijkt me :)

Als ik jouw budget had zou ik voor een witte VW Tiguan R line 1.5 TSI DSG gaan btw. Maar weet niet of je een SUV wilt.

• Clavis

keuzenstress, help!

Uiteindelijke keuze:
Misschien een XC40?

• Falkreath
The Eagle schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:19:
[...]

Mijn zwager had ook een dergelijke regeling, bedragen een beetje vergelijkbaar. Die zag bij de Audi dealer een demo A5 blackline met alles er op en er aan voor een vergelijkbaar fiscaal bedrag. Auto werd afgewaardeerd voor de cataloguswaarde tav de bijtelling (ja, dat kan) en hij rijdt nu een heerlijk dikke bak :)
Is zoiets bij jou ook een optie, of moet het echt nieuw? Onderzoeken waard lijkt me :)

Als ik jouw budget had zou ik voor een witte VW Tiguan R line 1.5 TSI DSG gaan btw. Maar weet niet of je een SUV wilt.
Oh hier had ik inderdaad nog niet naar gekeken, dat is inderdaad wel het onderzoeken waard! Bedankt!

Die Tiguan is ook een hele dikke auto, maar met een beetje opties wordt ie wel aardig duur :( Zelfde geldt voor de XC40.

• wowter1976
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22-05 14:14
The Eagle schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:19:
[...]

. Auto werd afgewaardeerd voor de cataloguswaarde tav de bijtelling (ja, dat kan)
Heb je hier meer informatie over?,

Korting, op wat voor manier dan ook bedongen is naar mijn mening op geen enkele manier in mindering te brengen op de fiscale waarde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:46

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wowter1976 schreef op zondag 28 april 2019 @ 18:32:
[...]

Heb je hier meer informatie over?,

Korting, op wat voor manier dan ook bedongen is naar mijn mening op geen enkele manier in mindering te brengen op de fiscale waarde.
De dealer moet dan de importeur vragen de auto te herwaarderen. De importeur geeft dit dan ongepubliceerd door aan de Belastingdienst voor een select aantal auto's, waaronder dus de auto die jij door de leasemij laat inkopen. De fiscale waarde is daarmee lager geworden voor die specifieke auto. Vereist dus wel medewerking van zowel dealer als importeur.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Guldan
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02:30

Guldan

Thee-Nerd

Heb je ook eens gekeken naar de C5 aircross? Grand Scenic Initiale Paris? Skoda Kodiaq/karoq ook misschien (hebben behoorlijke levertijd helaas)?

Zelf in soortgelijk keuzestress gezeten en toch voor de Grand Scenic gegaan. Nu wachten wachten wachten.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• The Eagle

The Eagle

Falkreath schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:46:
[...]

Oh hier had ik inderdaad nog niet naar gekeken, dat is inderdaad wel het onderzoeken waard! Bedankt!

Die Tiguan is ook een hele dikke auto, maar met een beetje opties wordt ie wel aardig duur :( Zelfde geldt voor de XC40.
Valt mee hoor. Comfortline Businessline R pakket en dan heb je een hele dikke auto. De highline heeft nog meer standaard maar heb je evht niet nodig. Vergelijk die pakketten mar eens. En als je verkeerdbordenherkenning hebt zijn lane assist en traphic jam assistzo aan te schakelen (ipv ca 750 euro per dealeroptie, zie VCDS topic ;)).

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 00:57

keuzenstress, help!

Uiteindelijke keuze:
Arteon?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:47

keuzenstress, help!

Uiteindelijke keuze:
Mondeo hybrid, focus, Corolla hybrid 180pk versie met alles voor dat bedrag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gergs

keuzenstress, help!

Uiteindelijke keuze:
Hou je van beetje sturen? Dan zou ik echt aanraden om een keer de Alfa Giulia te rijden.
De Super Corporate Edition is 43k met wat opties 45k maar dan heb je echt glimlach 3 jaar lang.
200pk benzine is sowieso lekker, automaat schakkelt zalig (maar ook snel wanneer je dat wilt)
Je rijdt dan ook een auto die niet elke buurman op de stoep heeft staan. Lekker uniek.
Gewoon een keer proefrit inplannen, als het niets is voor je heb je het iig een keer geprobeerd :)

De dag dat Alfa als onbetrouwbaar is echt al voorbij. Ik heb de auto nu 1 jaar en 0 problemen.
Bij de Audi A3 die ik hiervoor had begon de scherm al probleemjes te vertonen na 6 maanden.

• Arquero
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 24-05 11:56

Heb je al gekeken naar de Crossland X, het Opel broertje van de 2008?

• Falkreath
gergs schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:58:
[...]

Hou je van beetje sturen? Dan zou ik echt aanraden om een keer de Alfa Giulia te rijden.
De Super Corporate Edition is 43k met wat opties 45k maar dan heb je echt glimlach 3 jaar lang.
200pk benzine is sowieso lekker, automaat schakkelt zalig (maar ook snel wanneer je dat wilt)
Je rijdt dan ook een auto die niet elke buurman op de stoep heeft staan. Lekker uniek.
Gewoon een keer proefrit inplannen, als het niets is voor je heb je het iig een keer geprobeerd :)

De dag dat Alfa als onbetrouwbaar is echt al voorbij. Ik heb de auto nu 1 jaar en 0 problemen.
Bij de Audi A3 die ik hiervoor had begon de scherm al probleemjes te vertonen na 6 maanden.
Ik zal een proefritje inplannen, de auto ziet er ook echt geweldig uit! Ik ben dan ook heel benieuwd hoe deze rijdt. De verhalen om Alfa zijn alleen nooit zo positief. Zie alleen dat de vanaf prijs voor een diesel motor met 136pk € 43.950,- is en een benzine motor start bij € 51.750,- :?
iceme schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:24:
[...]

Mondeo hybrid, focus, Corolla hybrid 180pk versie met alles voor dat bedrag
Focus is ook een leuke optie inderdaad, met ST Line dan wel he :D Ik ga hier ook nog is een ritje in maken, dank!

Falkreath wijzigde deze reactie 29-04-2019 10:45 (4%)

• gergs
Zijn allemaal oude verhalen. Laatste reliability survey staat ie op nummer 3 in executive segment.
https://www.whatcar.com/n...reliability-survey/n17810
Boven alle VW groep (Audi, VW, Skoda), BMW 3, e.d.

Hier ook Alfa als nummer 2 en de Giulia op nummer 3. https://www.carbuyer.co.u...giulia/saloon/reliability
Meeste problemen zijn kleine elektronische dingen maar overal veel beter dan andere fabrikanten.

En sterker nog, Alfa heeft nu zelfs 5 jaar garantie
https://www.alfaromeo.nl/...gen/acties.5jaar-garantie

De configurator op hun site is vaak niet uptodate (jah, het blijft een Alfa)
Maar het wordt zakelijk gekocht toch? Dan kan je beter hier kijken
https://directlease.nl/leasen/alfa-romeo/giulia/
Of deze lijst van Alfa
https://www.alfaromeo.nl/...te_edition_prijslijst.pdf
Ik zou het nemen met Sportivo pack. Krijg je vol leder veloce stoelen en xenon.

gergs wijzigde deze reactie 29-04-2019 10:57 (36%)

• kever678
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 00:57
Falkreath schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:42:
[...]

Ik zal een proefritje inplannen, de auto ziet er ook echt geweldig uit! Ik ben dan ook heel benieuwd hoe deze rijdt. De verhalen om Alfa zijn alleen nooit zo positief. Zie alleen dat de vanaf prijs voor een diesel motor met 136pk € 43.950,- is en een benzine motor start bij € 51.750,- :?

[...]

Focus is ook een leuke optie inderdaad, met ST Line dan wel he :D Ik ga hier ook nog is een ritje in maken, dank!
Volgens leaseplandirect €42370 voor de 200pk benzine.

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:10

keuzenstress, help!

Uiteindelijke keuze:
Mondeo hybrid? Voor €37k helemaal afgeladen met opties. :) Iedere dag weer een genot om in te rijden.

LuPo in "Keuze leaseauto - Deel 5"

• DeluxZ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 24-05 12:21

DeluxZ

Livin' the good life

LuPo schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:42:
[...]

Mondeo hybrid? Voor €37k helemaal afgeladen met opties. :) Iedere dag weer een genot om in te rijden.

LuPo in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Moet je wel van het interieur houden natuurlijk ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, webontwikkeling C# / ASP.NET MVC of Embedded. DM voor info. ]|[

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:10
DeluxZ schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:32:
[...]

Moet je wel van het interieur houden natuurlijk ;)
Zachte materialen zie je verder niet meer zo veel idd. Dat is even wennen. :+

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:32
LuPo schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:44:
[...]

Zachte materialen zie je verder niet meer zo veel idd. Dat is even wennen. :+
Dat of een infotainment systeem wat niet uit het jaar blok komt net zoals alle knopjes!
Echt zodra ze dat kreng een facelift aan de binnenkant geven is het prima. Maar zoals het er nu uit ziet kan dat echt gewoon niet meer.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Shunt schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:57:
[...]

Dat of een infotainment systeem wat niet uit het jaar blok komt net zoals alle knopjes!
Met Sync 3 valt alleszins te leven hoor. En over een paar jaar is iedereen over op CarPlay / Android Auto. Ik merk ook bij mijzelf dat ik steeds vaker Waze gebruik (icm CarPlay) ipv. de on-board navigatie.

www.google.nl

• loki53221
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 30-04 15:27
Heeft iemand al een A-klasse sedan besteld of een testrit mee gemaakt?

• Chillex
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 24-05 10:56

Ik zou willen aanraden om de seat ibiza inderdaad eens uit te proberen. Ik rij zelf in een volkswagen polo, waar ik zeer content mee ben. De seat ibiza is echter opgebouwd uit hetzelfde platform en geeft veel meer bang for your buck. Ze hebben beiden (seat en polo) zeer veel ruimte binnen. Veel beter dan bijvoorbeeld de ford fiesta. Ze hebben ook best een brede wielbasis, waardoor ze zeer volwassen rijden voor hun grootte. Het is alleen niet de meest spannende rit ooit.

• gergs
Chillex schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:57:
[...]

Ik zou willen aanraden om de seat ibiza inderdaad eens uit te proberen. Ik rij zelf in een volkswagen polo, waar ik zeer content mee ben. De seat ibiza is echter opgebouwd uit hetzelfde platform en geeft veel meer bang for your buck. Ze hebben beiden (seat en polo) zeer veel ruimte binnen. Veel beter dan bijvoorbeeld de ford fiesta. Ze hebben ook best een brede wielbasis, waardoor ze zeer volwassen rijden voor hun grootte. Het is alleen niet de meest spannende rit ooit.
Nou niet altijd hoor.

Stel, je wilt ibiza/polo business edition met automaat, full led, digital instrument, adaptief cruise control, parkeersensoren rondom.
Dan kom je met ibiza op deze 1.0 TSI 85 kW FR Business Intense DSG
Obv 4 jaar 35dkm = 552 ex brandstof, 748 incl.

Polo kom je op 1.0 TSI 85kW 7-DSG Highline Business R
Obv 4 jaar 35dkm = 532 ex brandstof, 728 incl.

Terwijl qua fiscale waarde de polo 765 eur duurder is.

• negahrev
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 25-05 08:53
Hallo,

Ik heb een aantal offertes binnen van de leasemaatschappij.
Hier staat een leaseprijs op die staat achter de catalogus waarde, inclusief brandstof.

Nu staan daar onder een aantal opties met de prijs maar geen bedrag wat er bij het leasebedrag bijkomt.
Is dit zelf te berekenen (indicatie) of moet dit door de leasemaatschappij gedaan worden?

Alvast bedankt.

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 25-05 10:17
negahrev schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:58:
Hallo,

Ik heb een aantal offertes binnen van de leasemaatschappij.
Hier staat een leaseprijs op die staat achter de catalogus waarde, inclusief brandstof.

Nu staan daar onder een aantal opties met de prijs maar geen bedrag wat er bij het leasebedrag bijkomt.
Is dit zelf te berekenen (indicatie) of moet dit door de leasemaatschappij gedaan worden?

Alvast bedankt.
Wat zei de Leasemaatschappij?

edit: Je kunt vaak wel grofweg aanhouden dat iedere 1000 euro aan opties er grofweg 10 euro per maand bij komt als de looptijd 60 maanden is (hangt wel van de looptijd af). Bij een kortere looptijd wordt dat bedrag natuurlijk hoger he ;)

Meekoh wijzigde deze reactie 30-04-2019 11:15 (18%)

Computer says no

• negahrev
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 25-05 08:53
Leasemaatschappij heb ik daarover nog niet gevraagd.

Dacht dat het misschien een simpele formule was.

Er staat bijvoorbeeld:

695,00 voor metallic lak.

Contract is 48 maanden.

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 25-05 15:21
MisteRMeesteR schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:12:
[...]

Met Sync 3 valt alleszins te leven hoor. En over een paar jaar is iedereen over op CarPlay / Android Auto. Ik merk ook bij mijzelf dat ik steeds vaker Waze gebruik (icm CarPlay) ipv. de on-board navigatie.
Ik moet zelfs bekennen, dat sinds ik Carplay heb in mijn auto (Eerst in mijn golf uit 2017, nu in fiesta uit 2019) geen on-board navigatie meer gebruikt heb, al is het maar voor het gevoel dat er altijd 'nieuwe kaarten' voor je klaarstaan wanneer je gebruik maakt van apple/google maps of waze.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

negahrev schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:21:

Er staat bijvoorbeeld:

Contract is 48 maanden.
Gewoon vragen.
Bij mij stond dit gewoon per optie op de offerte wat dit per maand kostte.
Ik vind dat eigenlijk ook niet meer dan normaal.

• Clavis
negahrev schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 11:21:

Er staat bijvoorbeeld:

Contract is 48 maanden.
695 : 48 = ... per maand wat bij je leaseprijs komt.
Zoiets kwam wel overeen met mijn prijs tenminste voor bepaalde opties.

Overigens is er nog wel het een en ander af te dingen na de offerte. Bij mij ging er nog zeker bijna 5% van de werkelijke maandelijkse prijs af.

Clavis wijzigde deze reactie 30-04-2019 19:10 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 25-05 15:17
Leasebudget: 750 +
Kilometrage per jaar: 30000
Contractduur:4 jr
Exclusief brandstofcomponent
Merkbeleid geen
Specifieke wensen:
Benzine
Max 45500 als "psychische" grens voor de bijtelling
Schuifkantel dak
150PK >
Automaat (geen cvt)
2 pubers op de achterbank
Uiteindelijke keuze:

Eind dit jaar mag ik mijn “F”outlander inleveren, er staat inmiddels 135K op de klok en moet zeggen; ik ben wel toe aan wat nieuws.

Al menig calculator online ingevuld (begin dit jaar al mee begonnen) en volgens mij al een aardige shortlist weten te creëren.

Hieronder een opsomming met wat de revue gepasseerd is en welke er op de nominatie staan voor een proefrit.

1. Peugeot 508 Blue Lease Allure PureTech 180 S&S EAT8, blijf ik toch elke keer naar terug keren, mooie auto, redelijk aangekleed, zou m wel met 18" nemen en aantal opties waaronder elektrische achterklep.
2. Kia ProCeed GT DGS, erg mooie auto, maarja: 45000 euro neertellen (bijtelling) voor een KIA ? voelt niet ok op de één of andere manier. uitvoering lager trekt me dan weer niet.
3. Opel Insignia 1.6 Turbo 147kW S&S Business Exec auto , met de nodige opties en erg leuke auto al vind ik sommige opties zoals ACC wel prijzig en snap niet dat het niet in een pakketje zit.
4. Skoda Superb 1.5 TSI ACT Sportline Business, skoda komt in q3 met facelifts dus weet niet of dit nog een optie is tegen die tijd.

Waar ik verder naar gekeken heb, MB CLA SB, mooi, klein?! maar met de opties die ik wil net te prijzig.
Renault Talisman, mooie auto maar reviews zijn niet erg positief.
VW, trekt mij niet zo + al snel duur door opties
Tesla M3, geen mooie auto en niet erg praktisch
Mazda 6, erg mooi maar wordt pas leuk met de nieuwe SkyActive X motoren denk ik, zo ook de Mazda 3, al is die wat klein, wel erg mooie auto. Maar 122 pk iets te mager.
Volvo, leuke auto's, ziet ze te veel en met beetje opties loopt t aardig in de papieren
Audi A3 lim: kanshebber voor shortlist al is ie niet erg praktisch qua ruimte.
Mazda CX5, wie heeft m niet ? maw: Zie hem erg veel rijden.
Kia Optima SW of Sedan, kans om naar shortlist te verhuizen, ga m wel proefrijden

Is er hier iemand die de Proceed GT rijdt? en is die de knaken waard?

Proefritten staan in de planning

tbc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Kun je die Outlander niet nog een jaar doorrijden? Lekker goedkoop (hoewel ik snap dat je wat anders wil). :)

Ik zou met die Kia eens gaan proefrijden, die Koreanen kunnen tegenwoordig echt wel auto's bouwen. En wil je niet hoog blijven zitten, zoals nu met de Outlander? Want ik zou met je budget ook wel een Ateca of Grandland X misschien overwegen? De Tiguan zit denk ik al wel richting de 50k als je een dikke uitvoering wil (Highline Business R zit al op 43k zonder aanvullende opties).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-05 21:51

renzo4000

*Doh!*

Dat Kia goed bezig is de laatste jaren is wel duidelijk, ze doen veelal niet onder aan de duitse "premium" merken. Zie hier hoe de duitsers de proceed afzetten tegen de nieuwe CLA shootingbrake.
https://www.auto-motor-un...ooting-brake-kia-proceed/

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franco10
DvD77 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:29:

Is er hier iemand die de Proceed GT rijdt? en is die de knaken waard?

Proefritten staan in de planning

tbc
Heb de Ceed GT Plusline overwogen, goeie bang voor buck hoor, niet meer zoals vroeger maar toch. Of je dat bedrag aan Kia wil betalen is gevoel en daarmee persoonlijk. Persoonlijk zou ik dan nooit voor een Outlander of Opel kiezen in welke vorm dan ook.

Mijn ervaring met de Kia wat dat ie lekker luxe aanvoelde, goeie stoelen, degelijk (maar saai) interieur en heel goed in de opties. Heb puur op rijdynamiek voor de Focus ST-Line met 182 PK gekozen. Op alle andere vlakken dan dat is de Ceed beter. Enig puntje is het infotainment dat wel goed werkt maar een beetje ouderwets overkomt qua styling.

Op je lijst heb ik verder A3 lim overwogen, vind het een mooie auto om te zien maar 43k 'betalen' voor een auto die volgend jaar het oudere model is vond ik too much. Superb is gewoon een ruimte monster, elke keer als je de achterdeuren open doet denk je WTF. Die ruimte heb ik gewoonweg niet nodig anders was het een no brainer geweest.

Franco10 wijzigde deze reactie 01-05-2019 11:14 (7%)

Pagina: 1 ... 66 ... 69 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True