Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 21-05 10:54
DvD77 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:29:
Leasebudget: 750 +
Kilometrage per jaar: 30000
Contractduur:4 jr
Exclusief brandstofcomponent
Merkbeleid geen
Specifieke wensen:
Benzine
Max 45500 als "psychische" grens voor de bijtelling
Schuifkantel dak
150PK >
Automaat (geen cvt)
2 pubers op de achterbank
Uiteindelijke keuze:

Eind dit jaar mag ik mijn “F”outlander inleveren, er staat inmiddels 135K op de klok en moet zeggen; ik ben wel toe aan wat nieuws.

Al menig calculator online ingevuld (begin dit jaar al mee begonnen) en volgens mij al een aardige shortlist weten te creëren.

Hieronder een opsomming met wat de revue gepasseerd is en welke er op de nominatie staan voor een proefrit.

1. Peugeot 508 Blue Lease Allure PureTech 180 S&S EAT8, blijf ik toch elke keer naar terug keren, mooie auto, redelijk aangekleed, zou m wel met 18" nemen en aantal opties waaronder elektrische achterklep.
2. Kia ProCeed GT DGS, erg mooie auto, maarja: 45000 euro neertellen (bijtelling) voor een KIA ? voelt niet ok op de één of andere manier. uitvoering lager trekt me dan weer niet.
3. Opel Insignia 1.6 Turbo 147kW S&S Business Exec auto , met de nodige opties en erg leuke auto al vind ik sommige opties zoals ACC wel prijzig en snap niet dat het niet in een pakketje zit.
4. Skoda Superb 1.5 TSI ACT Sportline Business, skoda komt in q3 met facelifts dus weet niet of dit nog een optie is tegen die tijd.

Waar ik verder naar gekeken heb, MB CLA SB, mooi, klein?! maar met de opties die ik wil net te prijzig.
Renault Talisman, mooie auto maar reviews zijn niet erg positief.
VW, trekt mij niet zo + al snel duur door opties
Tesla M3, geen mooie auto en niet erg praktisch
Mazda 6, erg mooi maar wordt pas leuk met de nieuwe SkyActive X motoren denk ik, zo ook de Mazda 3, al is die wat klein, wel erg mooie auto. Maar 122 pk iets te mager.
Volvo, leuke auto's, ziet ze te veel en met beetje opties loopt t aardig in de papieren
Audi A3 lim: kanshebber voor shortlist al is ie niet erg praktisch qua ruimte.
Mazda CX5, wie heeft m niet ? maw: Zie hem erg veel rijden.
Kia Optima SW of Sedan, kans om naar shortlist te verhuizen, ga m wel proefrijden

Is er hier iemand die de Proceed GT rijdt? en is die de knaken waard?

Proefritten staan in de planning

tbc
Ha weer iemand wie ik met alfavirus nog kan besmetten...

Als je van beetje sturen houdt dan proefrit inplannen met Alfa Giulia.
Met 45k krijg je de Super Corp Edition Automaat 200pk met aantal opties.
Pano dak past sowieso. 18 inch velgen ook. Ik zou wel de pack sportivo nemen, krijg je gelijk de veloce stoelen. https://www.alfaromeo.nl/...te_edition_prijslijst.pdf
Achterin iig ruim voor zijn klasse (d-segment) - je moet het niet vergelijken met superb maar die is ook gelijk de grootste. Hij is vergelijkbaar met A4 en iets meer ruimte dan 3 serie.

Qua prijs is ie vergelijkbaar met de Peugeot 508 maare echte 2.0l motor (die als je wil nog te tunen naar 280pk) ipv de 1.6l van peugeot die op papier 180pk levert maar toch best traag voelt.
En afhankelijk van hoe lang je bent kan de 508 krap aanvoelen door de lage dak.
Maar beide gewoon proefrijden zou ik zeggen, kan je het vergelijken.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:14
BigSmurf schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:06:
Kun je die Outlander niet nog een jaar doorrijden? Lekker goedkoop (hoewel ik snap dat je wat anders wil). :)
Inderdaad lekker goedkoop maarja ben toch een keer aan de beurt als het gaat om meer bijtelling betalen.
En ben m echt wel beetje zat
Ik zou met die Kia eens gaan proefrijden, die Koreanen kunnen tegenwoordig echt wel auto's bouwen. En wil je niet hoog blijven zitten, zoals nu met de Outlander? Want ik zou met je budget ook wel een Ateca of Grandland X misschien overwegen? De Tiguan zit denk ik al wel richting de 50k als je een dikke uitvoering wil (Highline Business R zit al op 43k zonder aanvullende opties).
Nee ik wil geen SUV meer, voor mij hoeft die hoge zit niet meer.. lichamelijk ook niet echt nodig :)
gergs schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:31:
[...]

Ha weer iemand wie ik met alfavirus nog kan besmetten...

Als je van beetje sturen houdt dan proefrit inplannen met Alfa Giulia.
Met 45k krijg je de Super Corp Edition Automaat 200pk met aantal opties.
Pano dak past sowieso. 18 inch velgen ook. Ik zou wel de pack sportivo nemen, krijg je gelijk de veloce stoelen. https://www.alfaromeo.nl/...te_edition_prijslijst.pdf
Achterin iig ruim voor zijn klasse (d-segment) - je moet het niet vergelijken met superb maar die is ook gelijk de grootste. Hij is vergelijkbaar met A4 en iets meer ruimte dan 3 serie.

Qua prijs is ie vergelijkbaar met de Peugeot 508 maare echte 2.0l motor (die als je wil nog te tunen naar 280pk) ipv de 1.6l van peugeot die op papier 180pk levert maar toch best traag voelt.
En afhankelijk van hoe lang je bent kan de 508 krap aanvoelen door de lage dak.
Maar beide gewoon proefrijden zou ik zeggen, kan je het vergelijken.
Heb ik naar zitten kijken maar de leaseprijs schiet snel naar de 850 ex, er zit wat marge in de leaseprijs maar 100 euro wordt wel weer wat veel. Daarbij vind ik de Alfa niet heel ruim in zn spulletjes zitten als ik het zo bekijk. een beetje spullen zit ik al snel aan de 47K... maar ik ben ook wel beetje verwend als het gaat om opties etc.. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:17

renzo4000

*Doh!*

Alfa ligt sowieso nooit zo lekker bij de leasemaatschappijen ivm kwaliteitsissues, onderhoud en restwaarde. Dit is op zich wel jammer want ik kan Alfa's meestal wel waarderen. Echter als ik zie hoeveel ellende ik heb gehad met een 159 en mijn collega's ook met andere types blijf ik er ook even van weg.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:31
Leasebudget: 750 +
Kilometrage per jaar: 30000
Contractduur:4 jr
Exclusief brandstofcomponent
Merkbeleid geen
Specifieke wensen:
Benzine
Max 45500 als "psychische" grens voor de bijtelling
Schuifkantel dak
150PK >
Automaat (geen cvt)
2 pubers op de achterbank
Uiteindelijke keuze:

Eind dit jaar mag ik mijn “F”outlander inleveren, er staat inmiddels 135K op de klok en moet zeggen; ik ben wel toe aan wat nieuws.

Al menig calculator online ingevuld (begin dit jaar al mee begonnen) en volgens mij al een aardige shortlist weten te creëren.

Hieronder een opsomming met wat de revue gepasseerd is en welke er op de nominatie staan voor een proefrit.

1. Peugeot 508 Blue Lease Allure PureTech 180 S&S EAT8, blijf ik toch elke keer naar terug keren, mooie auto, redelijk aangekleed, zou m wel met 18" nemen en aantal opties waaronder elektrische achterklep.
2. Kia ProCeed GT DGS, erg mooie auto, maarja: 45000 euro neertellen (bijtelling) voor een KIA ? voelt niet ok op de één of andere manier. uitvoering lager trekt me dan weer niet.
3. Opel Insignia 1.6 Turbo 147kW S&S Business Exec auto , met de nodige opties en erg leuke auto al vind ik sommige opties zoals ACC wel prijzig en snap niet dat het niet in een pakketje zit.
4. Skoda Superb 1.5 TSI ACT Sportline Business, skoda komt in q3 met facelifts dus weet niet of dit nog een optie is tegen die tijd.

Waar ik verder naar gekeken heb, MB CLA SB, mooi, klein?! maar met de opties die ik wil net te prijzig.
Mazda 6, erg mooi maar wordt pas leuk met de nieuwe SkyActive X motoren denk ik, zo ook de Mazda 3, al is die wat klein, wel erg mooie auto. Maar 122 pk iets te mager.
Volvo, leuke auto's, ziet ze te veel en met beetje opties loopt t aardig in de papieren
Kia Optima SW of Sedan, kans om naar shortlist te verhuizen, ga m wel proefrijden

Is er hier iemand die de Proceed GT rijdt? en is die de knaken waard?

Proefritten staan in de planning

tbc
Ik zou sowieso even die Insignia in het echt uitproberen. De Sports Tourer variant heeft op mijn shortlist gestaan, totdat ik er probeerde in en uit te stappen, toen vloog hij er snel af. Ik stootte mijn hoofd steeds tegen het dak bij het uitstappen...en nee ik ben met 1m83 niet super lang of zo.
Mijn schoonvader heeft zo'n Superb Sportline Business, wat een gruwelijke auto is dat zeg! (in de positieve zin)
Die ruimte in dat ding is echt niet normaal.

Computer says no

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:35

ralpje

Deugpopje

Meekoh schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:12:
[...]

Ik zou sowieso even die Insignia in het echt uitproberen. De Sports Tourer variant heeft op mijn shortlist gestaan, totdat ik er probeerde in en uit te stappen, toen vloog hij er snel af. Ik stootte mijn hoofd steeds tegen het dak bij het uitstappen...en nee ik ben met 1m83 niet super lang of zo.
Mijn schoonvader heeft zo'n Superb Sportline Business, wat een gruwelijke auto is dat zeg! (in de positieve zin)
Die ruimte in dat ding is echt niet normaal.
^^ Wat hij zegt. Die Insignia ST is echt wel een fijne auto. De mijne komt eind juli :p

365Dude - Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gergs
DvD77 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:15:
Heb ik naar zitten kijken maar de leaseprijs schiet snel naar de 850 ex, er zit wat marge in de leaseprijs maar 100 euro wordt wel weer wat veel. Daarbij vind ik de Alfa niet heel ruim in zn spulletjes zitten als ik het zo bekijk. een beetje spullen zit ik al snel aan de 47K... maar ik ben ook wel beetje verwend als het gaat om opties etc.. :)
Als ik het vergelijkt met de peugeot die je op lijst heb staan is ie zelf goedkoper met like-for-like opties?
Je moet wel de pack sportivo kiezen op de corp edition, want dat is dus de meest gunstige.

Hier even snel een vergelijking:
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

https://directlease.nl/le...ptions[optionsRemoved]=59

De Alfa is 20 eur duurder in de lease maar ook 3000 eur goedkoper fiscale waarde.
Dus netto voor je waarschijnlijk even veel.
renzo4000 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:22:
Alfa ligt sowieso nooit zo lekker bij de leasemaatschappijen ivm kwaliteitsissues, onderhoud en restwaarde. Dit is op zich wel jammer want ik kan Alfa's meestal wel waarderen. Echter als ik zie hoeveel ellende ik heb gehad met een 159 en mijn collega's ook met andere types blijf ik er ook even van weg.
Die tijd is al voorbij hoor. Ik vroeg net mijn leasemaatschappij en die zet Alfa zelf op lage risk categorie door de 5 jaar garantie die Alfa nu geeft. En lease auto wordt sowieso 9 van de 10 keer maar tot 4 jaar, dus LM loopt geen risico.
ralpje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:55:
[...]

^^ Wat hij zegt. Die Insignia ST is echt wel een fijne auto. De mijne komt eind juli :p
Heb je de verhaal goed gelezen, hij zegt dat de insignia voor hem voor geen meter past.

gergs wijzigde deze reactie 01-05-2019 16:12 (36%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:20

..

Wel gek dat je een Audi op de lijst hebt, en VW te duur vindt qua opties. Passat in Highline Business R met DSG valt volgens mij wel mee, en daar zit toch redelijk wat op. Meer dan je ooit op de A3 gaat krijgen voor je budget iig. Zeer binnenkort is de facelist er. Zal in de lease ook voordelig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:14
Inspired schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:10:
[...]

Wel gek dat je een Audi op de lijst hebt, en VW te duur vindt qua opties. Passat in Highline Business R met DSG valt volgens mij wel mee, en daar zit toch redelijk wat op. Meer dan je ooit op de A3 gaat krijgen voor je budget iig. Zeer binnenkort is de facelist er. Zal in de lease ook voordelig zijn.
Van de vag vind ik Audi de mooiste auto's, VW trekt me totaal niet.

Wist niet dat de audi een facelift krijgt.. nog even wachten dus. Ik heb nog even de tijd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
DvD77 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:10:
[...]

Van de vag vind ik Audi de mooiste auto's, VW trekt me totaal niet.

Wist niet dat de audi een facelift krijgt.. nog even wachten dus. Ik heb nog even de tijd :)
Met de facelift doelde ik op de Passat. Vind dat juist zeer geslaagde auto. Toch zeker niet minder dan de Superb. Maar smaken verschillen. :) Audi is mooi, maar duur met opties. Als je veel opties wilt, moet je daar niet zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

gergs schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:06:
[...]

Heb je de verhaal goed gelezen, hij zegt dat de insignia voor hem voor geen meter past.
Ik heb het verhaal prima gelezen, jij ook? Hij zegt nota bene in de eerste regel 'ik zou sowieso even die Insignia in het echt proberen'. Daar ben ik het dus mee eens. Zit en 'pasvorm' is erg persoonlijk en kun je alleen ervaren door een proefrit. Een auto afschrijven omdat iemand anders hem 'voor geen meter past' is te kort door de bocht imho.

365Dude - Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:53
Inspired schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:10:
[...]
Zit zelf ook in dezelfde situatie als @DvD77, maar met een budget van 800 euro.
Ik rij nu in een Passat Highline Business diesel, maar als ik dezelfde wagen nu configureer, past die toch niet meer in mijn budget. Heeft met de (nieuwe?) taksen op diesel te maken. De uitstoot mag niet hoger dan 140g zijn in mijn geval en dat sluit de benzine uit.

Op mijn shortlist staan voorlopig goed uitgeruste benzine versies van
- Insignia Sports Tourer Innovation (handmatig of automaat)
- Talisman Estate Intense of S-edition (enkel automaat)

Beide ga ik binnenkort eens van dichterbij bekijken.
Enige nadeel dusver is het feit dat deze beide wagens geen optie hebben voor een lichte binnenbekleding.
Is toch wel veeeel aangenamer in de zomer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-05 23:05
Inspired schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:35:
[...]

Met de facelift doelde ik op de Passat. Vind dat juist zeer geslaagde auto. Toch zeker niet minder dan de Superb. Maar smaken verschillen. :) Audi is mooi, maar duur met opties. Als je veel opties wilt, moet je daar niet zijn.
Kijk eens naar een Audi A4 2.0 TFSI Lease Edition. Met een paar opties nog prima betaalbaar en fijne motor, goede sportstoelen, LED, MMI Navi etc.

Momenteel met s-tronic automaat zonder meerprijs.
En een A4 is toch een andere klasse dan een Superb vind ik. M.n. mooiere materialen, betere wegligging.

Pegasus wijzigde deze reactie 01-05-2019 20:27 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:45
Pietervs schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 15:26:
[...]

Bij ons hebben ze gezegd: altijd 40k kilometers, voor diesel een leasetermijn van 48 maanden, benzine 42. Gevolg is dat de prijzen elkaar niet gek veel ontlopen.
Zou eigenlijk willen dat je zelf enige zeggenschap in het aantal kilometers hebt: ik weet dat ik de 25k niet ga halen, maar moet in mijn budget dus uitgaan van 40k... ;(
Bij mij is dat andersom, dus ik kom er goed af. :) (3 jaar, 35k is de regeling, maar ik doe 60-65k).
Mijn vorige regeling kreeg ik een maximale fiscale waarde mee én opmerkingen dat mijn auto duurder werd dan die van mensen met een hogere functie. Wat nogal logisch was gezien ik 60k/jr doe en zij nog geen 10k..

Floor-is wijzigde deze reactie 01-05-2019 20:52 (16%)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Inspired
Pegasus schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:22:
[...]

Kijk eens naar een Audi A4 2.0 TFSI Lease Edition. Met een paar opties nog prima betaalbaar en fijne motor, goede sportstoelen, LED, MMI Navi etc.

Momenteel met s-tronic automaat zonder meerprijs.
En een A4 is toch een andere klasse dan een Superb vind ik. M.n. mooiere materialen, betere wegligging.
Als je veel opties wilt moet je daar niet zijn. En tov Passat en Superb is hij klein. Heb zelf de A4 gehad, ga persoonlijk liever voor minder premium en meer opties nu. Motor is fijn, vond s-tronic tegen vallen. (Met 190pk - 2.0TFSI)

A4 vanaf 60k begint premium te worden. Voor 45k vind ik veel toch budget. Stof op de stoelen, geen sensoren voor, redelijk prut geluid, geen DAB, geen VC, geen ACC of andere assistentie, geen stoelverwarming en zo kunnen we nog wel even door gaan.

Inspired wijzigde deze reactie 01-05-2019 21:29 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-05 23:05
Inspired schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:59:
[...]

Als je veel opties wilt moet je daar niet zijn. En tov Passat en Superb is hij klein. Heb zelf de A4 gehad, ga persoonlijk liever voor minder premium en meer opties nu. Motor is fijn, vond s-tronic tegen vallen. (Met 190pk - 2.0TFSI)

A4 vanaf 60k begint premium te worden. Voor 45k vind ik veel toch budget. Stof op de stoelen, geen sensoren voor, redelijk prut geluid, geen DAB, geen VC, geen ACC of andere assistentie, geen stoelverwarming en zo kunnen we nog wel even door gaan.
Ja dat is een keuze. Ik vind de 1.4 TFSI met s-tronic een prima combinatie. En ja wat is premium? Ik vind het belangrijk dat de auto goed rijdt, strak stuurt en goed afgewerkt is. En VC is een leuke gadget, maar voor mij niet nodig. ACC en dode hoek assistent was wel leuk geweest. Maar echt nodig... Wel zit op de A4 standaard en electrische achterklep, 3 delen neerklapbare achterbank en ook 3 zone climate controle.
Als opties belangrijk zijn kun je inderdaad voor minder geld beter bij een ander merk terecht.

Een A4 is ook echt een stillere auto is mijn eigen ervaring.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gergs
ralpje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 17:37:
[...]

Ik heb het verhaal prima gelezen, jij ook? Hij zegt nota bene in de eerste regel 'ik zou sowieso even die Insignia in het echt proberen'. Daar ben ik het dus mee eens. Zit en 'pasvorm' is erg persoonlijk en kun je alleen ervaren door een proefrit. Een auto afschrijven omdat iemand anders hem 'voor geen meter past' is te kort door de bocht imho.
Als je het op die manier opvat... Ik vat het op als zijnde: "heb je insignia in je shortlist? let goed op, ga erin zitten, want hij kan erg laag aanvoelen" dus anders dan "Mis niet een proefrit in de insignia, echt een fijne auto!" Maar mss heb ik het fout, dus, whatever floats your boat :)

• radem205
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 21:56
Mijn interesse voor een leaseauto gaat uit naar de Ford Focus Wagon Titanium automaat met vele opties. Ik heb in mijn omgeving alleen een proefrit kunnen maken met een ST Line handgeschakeld, daar de titanium versie niet als demo auto beschikbaar is.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen met de automaat van de nieuwe Ford Focus. Zijn hier mensen die deze hebben? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen met de automaat?

In de Mazda CX 5 vond ik de automaat traag reageren. Dit was best irritant. Hopelijk is dit bij de Focus beter.

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:00
Automaat van Focus is ok-ish, niet super snel, maar wel redelijk soepel. Bij het op de snelweg intrappen van het gaspedaal levert wel wat vertraging op. Dus als je achter een vrachtwagen ~90 rijdt, en even in wil halen moet de bak wel even nadenken. Niet super storend, maar ook niet super fijn.

Ik zou hem bestempelen als gewoon prima.

De Mazda automaat staat er wel bekend om dat hij by default wat langzaam is, maar dat de sportstand daar behoorlijk effect op heeft.

Even niets...

• Gondor
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:04
Om af te ronden wat ik ben begonnen met mijn eerste post over Leon vs T-Roc.

Ik heb het gevraagd bij een VW dealer en een en ander gelezen op diverse fora over de 1.4 en 1.5TSI van de VW groep.

De 1.4 tsi motor is beter in presteren en souplheid etc, de 1.5tsi motor is meer geknepen en is zuiniger en heeft minder uitstoot. Dat was het verschil wat ik voelde in de Leon en T-Roc bij de proefritten, de Leon had een 1.4 TSI blok en de T-Roc een 1.5 TSI blok.

Nou is het niet meer mogelijk om de 1.4 te bestellen dus heb ik de keuze snel gemaakt.

Mijn volgende leaseauto wordt:
-- Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 110kW DSG Sport Business R
-- White Silver metallic
-- Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar

Verwachte levering is begin januari 2020 :| maar in de V40 D4 moeten blijven rijden is geen straf :)

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 14:58
radem205 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:14:
Mijn interesse voor een leaseauto gaat uit naar de Ford Focus Wagon Titanium automaat met vele opties. Ik heb in mijn omgeving alleen een proefrit kunnen maken met een ST Line handgeschakeld, daar de titanium versie niet als demo auto beschikbaar is.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen met de automaat van de nieuwe Ford Focus. Zijn hier mensen die deze hebben? Zo ja, wat zijn jouw ervaringen met de automaat?

In de Mazda CX 5 vond ik de automaat traag reageren. Dit was best irritant. Hopelijk is dit bij de Focus beter.
Mijn ervaring is tot nu toe prima, ik kom van 10 jaar schakelen en rij nu sinds twee maanden een automaat i.c.m. ACC en het is werkelijk een genot.

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Automaat + ACC en je pakt zelfs met plezier een file mee :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:45
Gondor schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:23:
Om af te ronden wat ik ben begonnen met mijn eerste post over Leon vs T-Roc.

Ik heb het gevraagd bij een VW dealer en een en ander gelezen op diverse fora over de 1.4 en 1.5TSI van de VW groep.

De 1.4 tsi motor is beter in presteren en souplheid etc, de 1.5tsi motor is meer geknepen en is zuiniger en heeft minder uitstoot. Dat was het verschil wat ik voelde in de Leon en T-Roc bij de proefritten, de Leon had een 1.4 TSI blok en de T-Roc een 1.5 TSI blok.

Nou is het niet meer mogelijk om de 1.4 te bestellen dus heb ik de keuze snel gemaakt.

Mijn volgende leaseauto wordt:
-- Volkswagen T-Roc 1.5 TSI 110kW DSG Sport Business R
-- White Silver metallic
-- Panorama-schuif-/kanteldak, elektrisch bedienbaar

Verwachte levering is begin januari 2020 :| maar in de V40 D4 moeten blijven rijden is geen straf :)
7 maanden levertijd? Holy crap

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radem205
Ik twijfel nog erg tussen de Ford Focus wagon titanium (met vele opties) en de Kia Ceed Sportswagon GT-plusline. Beide de automaat versie. Helaas kan ik de GT Line van de Ceed in het zuiden des lands niet proefrijden.

Met name twijfel ik over de werking van de automaat in beide auto's.

Mensen ervaring met de GT Line van de Ceed icm een automaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:50
radem205 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:34:
Ik twijfel nog erg tussen de Ford Focus wagon titanium (met vele opties) en de Kia Ceed Sportswagon GT-plusline. Beide de automaat versie. Helaas kan ik de GT Line van de Ceed in het zuiden des lands niet proefrijden.

Met name twijfel ik over de werking van de automaat in beide auto's.

Mensen ervaring met de GT Line van de Ceed icm een automaat?
Ik heb zelf proefgereden in de Kia Ceed SW Executive, 1.4 DCT, en volgens mij zit diezelfde automaat ook op de GT-Plusline? Of is dat de 1.6?

Ik vond de 1.4 DCT in ieder geval heerlijk soepel rijden, ook op de snelweg even gas in, schakelt soepel terug om met gemak van 100 naar 140 te acceleren en weer soepel omhoog te schakelen. Helemaal tevreden over, dat is dan ook mijn keuze geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meekoh
Floor-is schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:06:
[...]

7 maanden levertijd? Holy crap
Dat is wat je nu zo ongeveer voor ieder model binnen de VAG groep ziet voor de 1.5TSI benzine motoren.
Skoda/Seat/VW alles waar zo'n 1.5TSI in zit heeft 6/7 maanden levertijd. De Diesels daarentegen, zijn wel vaak sneller leverbaar.

Meekoh wijzigde deze reactie 03-05-2019 11:53 (8%)

Computer says no

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:40
Zojuist een Ceed SW 1.0 T-GDI DynamicPlusLine besteld in Dark Penta Metal. Als extra optie nog 16" Sonwon bi-colour velgen er onder. Verder reikte het budget helaas niet :) Kia kleedt de auto's erg goed aan voor het geld. Niet de meest spannende, wel de meest verstandige. Andere opties waren een relatief kale Astra/Megane/Focus trendline of een B-segmenter. Maakt de keuze in ieder geval mooi makkelijk.

Ik vind de nieuwe Proceed ook een erg mooie auto. De Focus vind ik alleen in ST trim mooi, de titanium uitvoering is mij te "rond". Verder vind ik de nieuwe Corolla ook geslaagd, maar in mijn budget te kaal aangekleed.

NoepZor wijzigde deze reactie 03-05-2019 11:57 (12%)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radem205
Netsrek schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Ik heb zelf proefgereden in de Kia Ceed SW Executive, 1.4 DCT, en volgens mij zit diezelfde automaat ook op de GT-Plusline? Of is dat de 1.6?

Ik vond de 1.4 DCT in ieder geval heerlijk soepel rijden, ook op de snelweg even gas in, schakelt soepel terug om met gemak van 100 naar 140 te acceleren en weer soepel omhoog te schakelen. Helemaal tevreden over, dat is dan ook mijn keuze geworden.
Wat heeft je doen besluiten om voor de executiveline te gaan ipv de GT Line? Qua prijs ontlopen ze elkaar namelijk nauwelijks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:45
Meekoh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:53:
[...]
De Diesels daarentegen, zijn wel vaak sneller leverbaar.
Die diesels staan volop op voorraad bij de dealers dus als je genoegen neemt met een vooraf geconfigureerd model kun je volgende week al rijden. Is ook niet zo gek met de hetse tegen diesels de afgelopen 2 jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:50
radem205 schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:05:
[...]

Wat heeft je doen besluiten om voor de executiveline te gaan ipv de GT Line? Qua prijs ontlopen ze elkaar namelijk nauwelijks.
De leren bekleding icm stoelventilatie, voor mij hoeft het sportieve uiterlijk niet (vooral industriële klanten in procesautomatsiering) en het scheelde me enkele extra tientjes in eigen bijdrage.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Meekoh
jongetje schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:19:
[...]

Die diesels staan volop op voorraad bij de dealers dus als je genoegen neemt met een vooraf geconfigureerd model kun je volgende week al rijden. Is ook niet zo gek met de hetse tegen diesels de afgelopen 2 jaar.
I know, maar ik mag geen diesel kiezen van wege te weinig km's. Diesel mag bij ons boven de 45K km per jaar

Computer says no

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
Meekoh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:33:
[...]

I know, maar ik mag geen diesel kiezen van wege te weinig km's. Diesel mag bij ons boven de 45K km per jaar
Wees maar blij. Benzine wagen zijn over het algemeen voordeliger in aanschaf (en dus ook bijtelling).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:04
Meekoh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Dat is wat je nu zo ongeveer voor ieder model binnen de VAG groep ziet voor de 1.5TSI benzine motoren.
Skoda/Seat/VW alles waar zo'n 1.5TSI in zit heeft 6/7 maanden levertijd. De Diesels daarentegen, zijn wel vaak sneller leverbaar.
Levertijd van de Leon st met hetzelfde motor en aandrijving was 3 maanden. De levering van de T-Roc bij de dealer zal half december worden maar leasemaatschappijen zetten de auto's liever niet op kenteken kort voor de jaarwisseling ivm restwaarde

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• radem205
Netsrek schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Ik heb gisteren kunnen rijden met de Kia Ceed executive automaat. Wat een heerlijke auto! De automaat schakelt soepeler dan de Ford Focus. Ook zijn de elektrisch verstelbare stoelen Ideaal. Het wordt dus waarschijnlijk de Kia ipv de Ford.

Nu nog een keuze maken tussen de executive (lederen stoelen) en de GT-plusline (meer opties en sportievere look). Nog suggesties?

radem205 wijzigde deze reactie 04-05-2019 08:51 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Liev
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21-05 12:14
Valt wel mee. Hier een Seat Ateca 1.5 TSI met DSG besteld in januari 19. Uiteindelijk minder dan 4 maanden levertijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das ruim een half jaar terug. Kan veel veranderen, QED ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:53
Afgelopen weekend heb ik de knoop doorgehakt.
Nieuwe leasewagen wordt een Opel Insignia Sports Tourer, benzine, 165pk, handmatig.
Business Executive versie met leren bekleding, Executive+ pakket en nog wat extra opties die ik nuttig vind.
Al bij al een heel complete wagen, met een indicatieve leaseprijs van 785 euro (exclusief BTW, exclusief benzine toeslag, inclusief winterbanden). Bijtelling is gelukkig maar ietsjes hoger dan voor de VW Passat Highline die ik nu rij.

Andere wagen op de shortlist was de Renault Talisman, ook met gelijkaardige opties en tegen gelijkaardig lease- en bijtellingsbedrag. Reden voor het niet kiezen van de Talisman, is het feit dat deze enkel met automaat komt (benzine versie). Vrienden en collegas hebben mij al voor gek verklaard dat ik géén automaat wil, maar telkens ik met de Ford Focus (nieuwe model) van mijn vrouw rij, mis ik toch de fun van het schakelen.

Wat betreft andere wagens die de short list niet hebben gehaald (o.a. Volvo V60, VW Passat, Audi A4, Mercedes C, BMW 3, Alfo Romeo Giulia), die passen niet in het leasebudget ofwel slechts een behoorlijk kale versie. Zelfs als ik opnieuw een VW Passet zou nemen, moest ik behoorlijk inboeten aan opties die ik nu wel heb. Maar op zich is dat niet moeilijk als je leasebudget al meer dan 8 jaar hetzelfde is, zonder index aanpassing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cas
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:23
Ik heb vandaag na een aantal proefritten eindelijk een keuze kunnen maken. Het wordt de nieuwe Toyota Corolla Hatchback 1.8 hybrid executive. Hierbij gekozen voor de kleur Manhattan Grey met een panoramisch schuif-/kanteldak en een aantal chroom details.

Andere auto's op mijn shortlist waren de Toyota C-HR en de Volvo V40. Uiteindelijk reed deze auto het fijnste en vond hem het mooiste van de selectie. Er komt wel een aardige bijtelling bij kijken echter krijg ik bij mijn nieuwe werkgever ook een zeer mooi salaris.

Dit wordt mijn eerste auto dus ik heb flink zin in, helaas nog wel even wachten tot in ieder geval augustus (maar ik vermoed nog iets langer).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Cas schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:42:
Ik heb vandaag na een aantal proefritten eindelijk een keuze kunnen maken. Het wordt de nieuwe Toyota Corolla 1.8 hybrid executive. Hierbij gekozen voor de kleur Manhattan Grey met een panoramisch schuif-/kanteldak en een aantal chroom details.

Andere auto's op mijn shortlist waren de Toyota C-HR en de Volvo V40. Uiteindelijk reed deze auto het fijnste en vond hem het mooiste van de selectie. Er komt wel een aardige bijtelling bij kijken echter krijg ik bij mijn nieuwe werkgever ook een zeer mooi salaris.

Dit wordt mijn eerste auto dus ik heb flink zin in, helaas nog wel even wachten tot in ieder geval augustus (maar ik vermoed nog iets langer).
Tof! Wat is de fiscale waarde van de auto?

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:54
Halverwege maart mijn Ford Focus ST-Line besteld, krijg bericht dat ik hem volgende week kan ophalen *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cas
DennusB schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:45:
[...]

Tof! Wat is de fiscale waarde van de auto?
De fiscale waarde is ongeveer €36k.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:46
Cas schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:42:
Ik heb vandaag na een aantal proefritten eindelijk een keuze kunnen maken. Het wordt de nieuwe Toyota Corolla 1.8 hybrid executive. Hierbij gekozen voor de kleur Manhattan Grey met een panoramisch schuif-/kanteldak en een aantal chroom details.

Goede keus! Ik krijg mijn Corolla Sports Tourer Business Sport Intro aankomende vrijdag :) Die kleur jij hebt gekozen heb ik ook nog over getwijfeld. Bij mij was de Toyota juist super interessant in de lease vanwege de introductieaanbieding vanuit de leasemaatschappij. Ik zal aankomend weekend wat foto's posten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cas
Protax schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:07:
[...]

Goede keus! Ik krijg mijn Corolla Sports Tourer Business Sport Intro aankomende vrijdag :) Die kleur jij hebt gekozen heb ik ook nog over getwijfeld. Bij mij was de Toyota juist super interessant in de lease vanwege de introductieaanbieding vanuit de leasemaatschappij. Ik zal aankomend weekend wat foto's posten :)
Gaaf hoor, en voor welke kleur ben je uiteindelijk gegaan? Alvast veel rijplezier overigens!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 22:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Cas schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:01:
[...]

Gaaf hoor, en voor welke kleur ben je uiteindelijk gegaan? Alvast veel rijplezier overigens!
En jij voor welke carrosserievariant?
Ik hoop woensdag eindelijk uitsluitsel te krijgen of ik een nieuwe auto mag bestellen. Indien ja, dan wordt het bij mij een Corolla TS 1.8 Hybrid Business Intro.
Ik twijfel nog over de kleuren Manhattan Grey of Phantom Brown.
Waarom heb jij voor de executive gekozen? Ik ga voor de BI omdat mijn vrouw last heeft van de glimmende accenten in de hoofdsteunen bij het over de schouder kijken, ik geen leer en panorama dak wil en de BI een aardig stuk goedkoper is.
Wordt aardig druk hier met Corollas de laatste tijd hier :)

Keus voor de Corolla boven de Ceed was voor mij vooral door de betere lane keep assist/acc combi, iets mooier interieur en uiterlijk (smaak) en relaxte manier van rijden gecombineerd met een hopelijk laag verbruik waardoor ik alsnog niet al te vaak hoef te tanken.

Leasen jullie kaartupdates trouwens mee of betaal je die uit eigen zak of boeit het niet omdat je met je telefoon navigeert? Ik probeer ze mee te leasen voor iig 3 jaar, en hoop dat er voor die tijd Android Auto beschikbaar is. Ik heb wat geruchten gelezen dat dat eind dit jaar zou kunnen komen, maar nog niks concreet/officieel gezien.

gwystyl wijzigde deze reactie 07-05-2019 00:17 (14%)

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cas
gwystyl schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:14:
[...]

Ik hoop woensdag eindelijk uitsluitsel te krijgen of ik een nieuwe auto mag bestellen. Indien ja, dan wordt het bij mij een Corolla TS 1.8 Hybrid Business Intro.
Waarom heb jij voor de executive gekozen? Ik ga voor de BI omdat mijn vrouw last heeft van de glimmende accenten in de hoofdsteunen bij het over de schouder kijken, ik geen leer en panorama dak wil en de BI een aardig stuk goedkoper is.

Keus voor de Corolla boven de Ceed was voor mij vooral door de betere lane keep assist/acc combi, iets mooier interieur en uiterlijk (smaak) en relaxte manier van rijden gecombineerd met een hopelijk laag verbruik waardoor ik alsnog niet al te vaak hoef te tanken.

Leasen jullie kaartupdates trouwens mee of betaal je die uit eigen zak of boeit het niet omdat je met je telefoon navigeert? Ik probeer ze mee te leasen voor iig 3 jaar, en hoop dat er voor die tijd Android Auto beschikbaar is. Ik heb wat geruchten gelezen dat dat eind dit jaar zou kunnen komen, maar nog niks concreet/officieel gezien.
Oeps, vergeten toe te voegen. Ik ga voor de Hatchback. Ik pas mijn bericht nog even aan. Het interieur en sportstoelen + de blind spot monitor waren in mijn ogen heel fijne toevoegingen, dus daarom de executive gekozen. Ook de chroom details zijn een mooie toevoeging icm de velgen.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of de kaartupdates er bij zitten. Ook niet op gelet ivm telefoon. Ik hoop zelf dat Apple carplay binnen 1 à 2 jaar beschikbaar komt, en anders kan ik altijd nog navigeren met mijn telefoon.

Mijn vriendin vond het gelukkig ook een mooie keuze, maar had ook als enige eis dat de wagen niet te groot zou zijn :p

Cas wijzigde deze reactie 07-05-2019 00:32 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen de Skoda Scala en de Mazda 3 2019 Sedan (de hatchback kan me niet voldoende bekoren). Heeft iemand van jullie hier al een mening kunnen vormen over de Mazda? Qua standaard opties lijkt hij al aardig volgepropt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@mobstaa Vanwaar de twijfel tussen die twee? Het zijn nogal verschillende auto's, met ook verschillende prijskaartjes. De Octavia komt qua (kale) prijs meer in de buurt van de Mazda 3, maar de Scala waarschijnlijk meer qua ruimte of prijs als hij aangekleed is met de leuke opties.
Ik vind de Mazda echt supermooi, en heb zelf niet zoveel met VAG, dus voor mij zou jouw dilemma niet bestaan, maar ik neem aan dat jij andere selectiecriteria hebt dan ik. De Mazda is inderdaad standaard al goed uitgerust, en vanaf de Comfort (tijdelijk met Bose audio) heb je volgens mij alles wat je zou kunnen willen behalve leer. De Luxury voegt lerenbekleding en 18" wielen toe (tov 16" op de standaard en Comfort)

VAG heeft volgens mij wel één van de betere/snellere multimedia oplossingen, met een mooi digitaal instrumentarium (weet niet zeker of dat beschikbaar is op de Scala, maar ik dacht het wel). Bij Skoda kan je ongeveer alles in je instrumentarium zichtbaar maken. Bij Mazda hebben ze de filosofie dat multimedia in het middenscherm hoort, en informatie die je nodig hebt voor het rijden (navigatie-aanwijzingen, verkeersbordherkenning etc) voor je neus. Dit kan betekenen in de HUD of op het middelste deel van de klokkenwinkel. Het midden is namelijk digitaal en licht aanpasbaar, de buitenkanten zijn analoog. Mazda heeft ook een soort i-drive systeem met grote knop in de middenconsole waarmee je de meeste dingen kan bedienen (of met de knoppen op het stuur). Bij Skoda gaat alles via touch-screen in het dashboard of de knoppen op het stuur.
Bij Skoda beginnen ze vrij kaal en kan je zelf redelijk specifiek samenstellen hoe je de auto wil hebben. Als je alles aanvinkt gaat dat echter wel in de papieren lopen. Bij Mazda is de keus beperkt: er zijn maar 3 uitrustingsniveau's die compleet, vol en overcompleet zijn uitgerust.

Als je tussen deze twee twijfelt zou ik ze sowieso beide gaan rijden, want het zijn nogal verschillende auto's qua uiterlijk en filosofie. Dat heeft redelijk wat invloed op de rijbeleving. Ik verwacht dat de Mazda luxer en minimalistischer aanvoelt, maar de prijs is ook (wat) hoger. De sedan zou er vanaf juni/juli moeten zijn; de hatchback kan je al wel rijden om een indruk te krijgen van interieur en bediening.

gwystyl wijzigde deze reactie 07-05-2019 13:00 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireDrunk
(Potentieel) Groot verschil is de motor. Scala is te krijgen met een 1.5 150PK blok, waarde Mazda het met een 122PK moet doen. Ik heb met dat blok gereden, en voelt niet perse heel langzaam, maar vlot is ie zeker niet.

Even niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-05 10:25
Ik ben momenteel in de markt voor een nieuwe leaseauto met een maximale fiscale waarde van +- 30.000, maar waar ik vooral heel erg tegenaan loop is de lengte van de zittingen. Ik ben zelf 1,95 en ben erachter gekomen dat er eigenlijk geen enkele fatsoenlijke optie is voor een zitting met verlengbaar zitvlak. Ik heb bijvoorbeeld in een Mazda 3 gezeten, maar daar viel de lengte van de zitting mij direct heel erg tegen, verder zou die echt heel hoog op mijn lijstje komen.

Hier nog (langere) mensen met aanraders voor dit budget?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online
NvU schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:45:
Ik ben momenteel in de markt voor een nieuwe leaseauto met een maximale fiscale waarde van +- 30.000, maar waar ik vooral heel erg tegenaan loop is de lengte van de zittingen. Ik ben zelf 1,95 en ben erachter gekomen dat er eigenlijk geen enkele fatsoenlijke optie is voor een zitting met verlengbaar zitvlak. Ik heb bijvoorbeeld in een Mazda 3 gezeten, maar daar viel de lengte van de zitting mij direct heel erg tegen, verder zou die echt heel hoog op mijn lijstje komen.

Hier nog (langere) mensen met aanraders voor dit budget?
Ben 1.92m en alle geüpgrade stoelen zitten mij prima: Octavia met de sport stoelen, 308 met premium stoelen en daarvoor de Laguna met standaard stoelen.

Je zou eens bij Opel kunnen kijken voor de AGR/ASS stoelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:40

qadn

Pinnacle of Perversion

@NvU Ik denk direct aan een astra met luxe veel-te-veel-verstelbare stoel. Maar dan zit je wel aan de kleinste motor en verder geen fancy opties.
Wel leer en stoel opties.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:22

Coach4All

I'm a Coach 4 All

De ErgoActive stoelen van VW...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NvU
qadn schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:52:
@NvU Ik denk direct aan een astra met luxe veel-te-veel-verstelbare stoel. Maar dan zit je wel aan de kleinste motor en verder geen fancy opties.
Wel leer en stoel opties.
Ah ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met Opel, maar op het eerste gezicht zien die stoelen er wel precies uit voor wat ik zoek. Misschien toch maar een kans geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ik krijg die stoelen (weliswaar zonder leer) in m'n Insignia die ergens in Juli komt, maar sinds ik na de proefrit in dat ding in m'n 308SW ben gestapt (weliswaar met 'premium' stoelen) kijk ik uit naar het moment dat ik mag overstappen. Die AGR dingen zijn echt briljant.

365Dude - Strava

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Protax
Cas schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:01:
[...]

Ik ben voor Precious Silver gegaan, die kleur had de demoauto ook. Ik vind het wel een bijzondere kleur, zit wat parelmoerachtig iets in :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Protax
gwystyl schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:14:
[...]

Ik ben daarom ook voor de Business Intro gegaan, eigenlijk heb je alle opties behalve volledig leer en een panoramadak.

Wij hebben gekeken naar de ProCeed maar de Toyota scoorde bij mij op vele vlakken net wat beter. ProCeed was erg benauwend als je door het achterraam keek, de Toyota heeft ook een shooting brake achtige achterkant maar het raam is net wat fijner om doorheen te kijken.

Ik heb geen extra zaken mee genomen in de lease m.b.t. de navigatie. Ik heb al toegang tot een app en volgens mij koop je alleen extra diensten, kaarten kan je gewoon downloaden.

Android auto komt eraan d.m.v. een update (is mij verteld), daar zit ik wel op te wachten.

Voor de rest ben ik erg benieuwd! Dit is voor het eerst een niet VAG / Opel auto ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NvU
Coach4All schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:59:
De ErgoActive stoelen van VW...
Ja die zijn dus helaas niet op de business modellen te verkrijgen en ook helaas niet op een polo. En dan gaat de prijs hard als je wat opties wil op een golf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@NvU niet alleen de lengte van de zitting maakt uit, maar ook de hoek voor de ondersteuning.
De Superb van een collega heeft stoelen met in lengte verstelbare zittingen, maar dat zullen dan wel de genoemde ErgoActive stoelen zijn? Ik weet ook niet of die bijvoorbeeld in een Octavia of Scala van < 30k te krijgen zijn.
Verder heeft Volvo fijne stoelen, maar zelfs de V40 gaat al over de 30k.
In een vergelijking tussen de Corolla en Mazda 3 werd volgens mij gezegd dat de Corolla langere zittingen had, maar ik weet niet of dat voor jou lang genoeg is. Een andere optie is eventueel een paar ringen onder de voorste bouten/rails van de stoelen monteren. Een paar mm kan al heel anders aanvoelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NvU
Het liefst zou ik ook voor een V40 gaan qua stoelen, omdat het een uitlopend model is wel wat goede leaseaanbiedingen te vinden, maar verder vind ik die auto eigenlijk een beetje te oud worden om hem nu nog nieuw te bestellen.

Baal er ook van dat Volvo geen nieuwe V40 in de pijplijn heeft. Wel een proefrit gemaakt in de Mercedes A-klasse, die is net binnen budget, maar betreft dan de A160 en ik twijfel of ik die voldoende pit vind hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:58:
@mobstaa Vanwaar de twijfel tussen die twee? Het zijn nogal verschillende auto's, met ook verschillende prijskaartjes. De Octavia komt qua (kale) prijs meer in de buurt van de Mazda 3, maar de Scala waarschijnlijk meer qua ruimte of prijs als hij aangekleed is met de leuke opties.
Ik vind de Mazda echt supermooi, en heb zelf niet zoveel met VAG, dus voor mij zou jouw dilemma niet bestaan, maar ik neem aan dat jij andere selectiecriteria hebt dan ik. De Mazda is inderdaad standaard al goed uitgerust, en vanaf de Comfort (tijdelijk met Bose audio) heb je volgens mij alles wat je zou kunnen willen behalve leer. De Luxury voegt lerenbekleding en 18" wielen toe (tov 16" op de standaard en Comfort)

VAG heeft volgens mij wel één van de betere/snellere multimedia oplossingen, met een mooi digitaal instrumentarium (weet niet zeker of dat beschikbaar is op de Scala, maar ik dacht het wel). Bij Skoda kan je ongeveer alles in je instrumentarium zichtbaar maken. Bij Mazda hebben ze de filosofie dat multimedia in het middenscherm hoort, en informatie die je nodig hebt voor het rijden (navigatie-aanwijzingen, verkeersbordherkenning etc) voor je neus. Dit kan betekenen in de HUD of op het middelste deel van de klokkenwinkel. Het midden is namelijk digitaal en licht aanpasbaar, de buitenkanten zijn analoog. Mazda heeft ook een soort i-drive systeem met grote knop in de middenconsole waarmee je de meeste dingen kan bedienen (of met de knoppen op het stuur). Bij Skoda gaat alles via touch-screen in het dashboard of de knoppen op het stuur.
Bij Skoda beginnen ze vrij kaal en kan je zelf redelijk specifiek samenstellen hoe je de auto wil hebben. Als je alles aanvinkt gaat dat echter wel in de papieren lopen. Bij Mazda is de keus beperkt: er zijn maar 3 uitrustingsniveau's die compleet, vol en overcompleet zijn uitgerust.

Als je tussen deze twee twijfelt zou ik ze sowieso beide gaan rijden, want het zijn nogal verschillende auto's qua uiterlijk en filosofie. Dat heeft redelijk wat invloed op de rijbeleving. Ik verwacht dat de Mazda luxer en minimalistischer aanvoelt, maar de prijs is ook (wat) hoger. De sedan zou er vanaf juni/juli moeten zijn; de hatchback kan je al wel rijden om een indruk te krijgen van interieur en bediening.
Allereerst bedankt voor dit uitgebreide antwoord :)

Qua uiterlijk vind ik zelf de Mazda 3 een stuk mooier. Vooral de binnenkant ook, uit veel reviews blijkt dat deze echt ontzettend netjes is afgewerkt met veel soft touch materials. Die grote knop voor bediening van multimedia vind ik een mooie uitkomst, gebruik van een touchscreen vind ik vervelend tijdens het rijden.

Wat betreft budget voor de Mazda is het volgende voor mij mogelijk:
- Mazda 3 2.0 122 | Automaat | Sedan
- Mazda 3 2.0 122 Comfort Bose 4d | Handgeschakeld | Sedan
Zelf heb ik nog nooit in een automaat gereden en hoor ik ook niet al teveel positieve geluiden over de automaat van Mazda (it's fine, but could use some more gears...). Om die reden zal ik daarom waarschijnlijk voor de iets luxere variant gaan (Comfort Bose).

Binnenkort wil ik een proefrit gaan maken in de Comfort Bose 4d hatchback, gezien de sedan hier nog niet beschikbaar is.

Daarnaast zijn reviewers niet allemaal even positief over de bestaande Skyactive-G motoren. Ik heb het geluk dat ik nu een auto mag uitzoeken, maar daar ook nog 1,5 jaar mee kan wachten (gezien ik een voorloop auto rijd). Om die reden wil ik eigenlijk nog even wachten op de Skyactive-X motoren, wel benieuwd of dit binnen het budget valt.

Bij de Scala is het een heel stuk lastiger, gezien er zoveel keus is. Wel wil ik daar sowieso een proefrit in gaan maken om voor mezelf het verschil te kunnen bepalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

mobstaa schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:25:
[...]

Allereerst bedankt voor dit uitgebreide antwoord :)

Qua uiterlijk vind ik zelf de Mazda 3 een stuk mooier. Vooral de binnenkant ook, uit veel reviews blijkt dat deze echt ontzettend netjes is afgewerkt met veel soft touch materials. Die grote knop voor bediening van multimedia vind ik een mooie uitkomst, gebruik van een touchscreen vind ik vervelend tijdens het rijden.

Wat betreft budget voor de Mazda is het volgende voor mij mogelijk:
- Mazda 3 2.0 122 | Automaat | Sedan
- Mazda 3 2.0 122 Comfort Bose 4d | Handgeschakeld | Sedan
Zelf heb ik nog nooit in een automaat gereden en hoor ik ook niet al teveel positieve geluiden over de automaat van Mazda (it's fine, but could use some more gears...). Om die reden zal ik daarom waarschijnlijk voor de iets luxere variant gaan (Comfort Bose).

Binnenkort wil ik een proefrit gaan maken in de Comfort Bose 4d hatchback, gezien de sedan hier nog niet beschikbaar is.

Daarnaast zijn reviewers niet allemaal even positief over de bestaande Skyactive-G motoren. Ik heb het geluk dat ik nu een auto mag uitzoeken, maar daar ook nog 1,5 jaar mee kan wachten (gezien ik een voorloop auto rijd). Om die reden wil ik eigenlijk nog even wachten op de Skyactive-X motoren, wel benieuwd of dit binnen het budget valt.

Bij de Scala is het een heel stuk lastiger, gezien er zoveel keus is. Wel wil ik daar sowieso een proefrit in gaan maken om voor mezelf het verschil te kunnen bepalen.
Het ligt natuurlijk ook aan je verwachtingspatroon een manier van rijden. Ik heb de Mazda 3 hatchback handgeschakeld gereden omdat de automaat sedan inderdaad nog niet beschikbaar is. Hoewel ik een turbodiesel gewend ben, heb ik nooit het idee gehad dat ik tekort kwam. De autoreviewers die vaak lijken te houden van race-auto's met minimaal 200pk en een turbo zullen hem inderdaad traag vinden, maar je komt gewoon prima met het verkeer mee.
Ik heb daarna in de Kia Ceed met 1.4 140 pk met dct gereden en die voelt inderdaad vlotter aan, maar voor mijn rijstijl is de Mazda 3 prima. Vandaar dat ik ook kies voor de Corolla hybrid 1.8 ipv de 2.0. De 2.0 is vlotter, maar voegt voor mij niet veel toe en is veel duurder.
De handbak in de Mazda 3 is in ieder geval erg fijn, vergelijkbaar met die in mijn Civic.
De Skyactiv-X zou er in het derde kwartaal moeten zijn, en wordt waarschijnlijk 850-950 duurder dan de Skyactiv-G 122. Als je kan wachtten en het binnen budget past zou ik daar wel op wachten omdat het concept me gewoon heel erg aanspreekt.

De Scala is/wordt leverbaar met veel verschillende motoren en met zowel handbak als DSG. Zorg er met proefrijden voor dat de versie die je dan rijdt een beetje lijkt op de gewenste versie, want het kan nogal uitmaken in rijbeleving of je een kale 80pk versie met handbak hebt zonder turbo of een aangeklede versie met 150pk en DSG.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:59

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

NvU schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:00:
Het liefst zou ik ook voor een V40 gaan qua stoelen, omdat het een uitlopend model is wel wat goede leaseaanbiedingen te vinden, maar verder vind ik die auto eigenlijk een beetje te oud worden om hem nu nog nieuw te bestellen.

Baal er ook van dat Volvo geen nieuwe V40 in de pijplijn heeft. Wel een proefrit gemaakt in de Mercedes A-klasse, die is net binnen budget, maar betreft dan de A160 en ik twijfel of ik die voldoende pit vind hebben.
Waarom twijfel je of deze voldoende pit heeft. Je hebt er proefrit in gemaakt ? ;-)

Persoonlijke vond ik de A160/180 niet erg vlot, maar is maar net wat je gewoon bent. Zijn genoeg bestuurders die de A160 vlot zat vinden ;-)

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NvU
Daan_ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:40:
[...]

Waarom twijfel je of deze voldoende pit heeft. Je hebt er proefrit in gemaakt ? ;-)

Persoonlijke vond ik de A160/180 niet erg vlot, maar is maar net wat je gewoon bent. Zijn genoeg bestuurders die de A160 vlot zat vinden ;-)
Omdat ik niet geheel overtuigd was haha, dus nu de vraag of ik er mee kan leven of niet. De upgrade naar een A180 vond ik ook niet denderend, daarnaast vond ik de automaat in een A180 ook goed tegenvallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Persoonlijk zou ik niet snel kiezen voor A160/180 (200). Met als reden waarover jij nu twijfelt. Dit soort keuzes zijn heel persoonlijk. Als het binnen budget valt zou je kunnen kijken naar de 200/220.

Zelf meerdere proefritten gemaakt. Helaas was de A waar over we twijfelde nog niet beschikbaar voor een proefrit. Dit was wel een gok die uiteindelijk goed heeft uitgepakt ;-)

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NvU
Die vallen helaas beide buiten budget. Ik heb de tijd verder, dus ga me nog even rustig verder oriënteren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• FireDrunk
@mobstaa Ik heb zelf ook heel lang naar de Skyactiv-X zitten kijken, maar gezien de lange levertijd (zeer waarschijnlijk 2020 pas), werd die voor mij toch een no-go.

Kijk niet verkeerd naar die 180PK waar ze mee schermen, dat nieuwe blok heeft 'maar' 10Nm meer dan het 122PK blok. Dat blok is gewoon een geknepen versie van dezelfde 165PK motor in de CX5. Qua Nm loopt hij dus bijna niet langzamer.

De Skyactiv-X gaat dus niet echt een hele andere rijstijl opleveren, behalve dat hij wat hoger in de toeren mag, en je waarschijnlijk een hogere topsnelheid hebt.

Wegrijden bij het stoplicht, en even 80-110 sprintjes (inhalen vrachtwagen) zullen vrijwel gelijk zijn is mijn verwachting.

Update van mijn kant:

Na wat 'overleg' O-) heeft de baas akkoord gegeven voor een MB A220 AMG-Line DCT met alle toetsers en bellen. Offerte is zo goed als rond, en de baas neemt het verschil boven mijn budget voor zijn rekening als 'extraatje' :9~

Even niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

gergs schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 10:10:
Ik denk dat de hoogte heel veel te maken heeft met de wielen.
Std is de Q2 idd wat lager dan normale SUV maar met een 18inch is die wel hoog hoor.
Zo nodig kan je zelf voor de 19 inch gaan.

Ik heb bijna alles geklikt en kom niet eens op 850eur incl brandstof. Dus kaal is het niet.
Alleen ja fiscale waarde, vandaar mijn vraag hoe hard de eis is van de fiscale waarde.

Als je toch B segment wilt, de nieuwe T-cross is wellicht een optie
Hier bijna alles geklikt kom ik net niet op 900. Fiscale waarde 32300.
Incl 18 inch velg, alles erop eraan.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Nog bedankt voor de tip: de offerte voor de T-Cross is aangevraagd :)

Overigens: met handschakelbak, Style versie en een paar opties kwam ik op de site van onze leasemaatschappij (Alphabet) uit op 935 euro ;(

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vandaag eindelijk accoord om een auto te bestellen, dus ik heb de offerte voor de Corolla station in Phantom Brown zoals ik in Baarn gezien heb naar onze wagenparkbeheerder gestuurd..... nou afwachten of het leasebedrag acceptabel is (waarschijnlijk wel) en dan tot hij geleverd wordt....

fotootje (maar dan zonder dakkoffer):

Iets uitgebreidere specs:
- Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid Business Intro
- kleur Phantom brown
- Protect interieurbescherming
- Trekhaak met afn. kogel horizontaal incl 7-polige trekhaakkabelset
- Laadvloerbescherming (incl bagagerail)

Verwachte levertijd volgens dealer eind juli als er nu besteld wordt, maar aangezien hij hier nog de molen door moet verwacht ik dat hij net op tijd besteld gaat worden om hem eind augustus te kunnen rijden (als mijn huidge auto er uit moet)

edit: leasebedrag goedgekeurd door de baas, dus hij wordt volgende week ergens besteld 8) _/-\o_

gwystyl wijzigde deze reactie 10-05-2019 15:16 (46%)

• stijnec1
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14:57
eind vorige week bevestiging van de leasemaatschappij gekregen van de A180 business edition AMG die ik op het oog had. Verwachtte leverweek is week 52! Valt wel erg tegen eerlijk gezegd, de dealer had het eerder over oktober.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gergs
Pietervs schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:18:
[...]

Nog bedankt voor de tip: de offerte voor de T-Cross is aangevraagd :)

Overigens: met handschakelbak, Style versie en een paar opties kwam ik op de site van onze leasemaatschappij (Alphabet) uit op 935 euro ;(
Geen dank!
Een beetje schakkelen is niet zo erg denk ik als je niet veel id file moet rijden.
Zodra je file moet rijden dan is het denk ik echt no no met handbak.

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 22:52
Vandaag hier de bestelling de deur uit gedaan voor de Kia Proceed 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine in Infra Red. Ben erg benieuwd naar de levertijd.

• Griffx
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:01
MADG0BLIN schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 09:58:
Vandaag hier de bestelling de deur uit gedaan voor de Kia Proceed 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine in Infra Red. Ben erg benieuwd naar de levertijd.
Gaaf.

Ik heb morgen een afspraak bij Kia om mijn nieuwe lease auto bestellen.
Kia Proceed 1.4 T-GDi GT-PlusLine blue flame.
-18" kimhae velgen
-Velgsloten
-Parkeersensoren voor
-Afneembare trekhaak.

Ik heb van de leasemaatschappij en van Kia begrepen dat er per 17-05 12:00 een bestelstop is op de Ceed en Proceed.

PSN: GriffX83 | pvp player for rest.

• MADG0BLIN
Griffx schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Gaaf.

-18" kimhae velgen
-Velgsloten
-Parkeersensoren voor
-Afneembare trekhaak.

Ik heb van de leasemaatschappij en van Kia begrepen dat er per 17-05 12:00 een bestelstop is op de Ceed en Proceed.
Nice. :)

En wat houdt die bestelstop in?

• Griffx
MADG0BLIN schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:54:
[...]

Nice. :)

En wat houdt die bestelstop in?
Dat ze tot onbepaalde tijd geen orders aannemen bij Kia voor de Ceed en Proceed.
Nu de taak om volgende week al het papierwerk intern in ons bedrijf er doorheen te jagen.

• MADG0BLIN
Griffx schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Dat ze tot onbepaalde tijd geen orders aannemen bij Kia voor de Ceed en Proceed.
Nu de taak om volgende week al het papierwerk intern in ons bedrijf er doorheen te jagen.
Dat begrijp ik nog. :) Ik dacht dat het misschien ook wel van invloed zou zijn op levertijd e.d. Waarschijnlijk wel en dat er teveel nieuwe orders zijn misschien?

• Griffx
MADG0BLIN schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Dat begrijp ik nog. :) Ik dacht dat het misschien ook wel van invloed zou zijn op levertijd e.d. Waarschijnlijk wel en dat er teveel nieuwe orders zijn misschien?
Geen idee, misschien voor een vakantiestop in de fabriek, of eventueel om juist de orders weg te kunnen werken.
Ik mag hem toch pas in oktober rijden, dus ook als hij eerder hier is, moet hij helaas bij de dealer blijven staan, ivm aflopen huidige contract. :'(

• Nohead
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:24

Nohead

PSN ID: Nohead

Griffx schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Gaaf.

-18" kimhae velgen
-Velgsloten
-Parkeersensoren voor
-Afneembare trekhaak.

Heeft een GT Plusline standaard geen parkeersensoren voor?

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• Protax
Nohead schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:43:
[...]

Heeft een GT Plusline standaard geen parkeersensoren voor?
Nope, dat is een optie (kosten +/- 450 euro). Was voor mij ook een reden om verder te kijken ;-)

• Nohead

Nohead

Protax schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Nope, dat is een optie (kosten +/- 450 euro). Was voor mij ook een reden om verder te kijken ;-)
Ow myyy....... Volgens mij mis ik bij Kia waar Plus dan voor staat.... Parkeersensoren is toch wel minimale waar zo'n mooie bak standaard moet hebben. Behoorlijke meerprijs ook nog eens :(

PSN ID: Nohead | PS3 | PS4 | PS Vita | Nikon D7000 | Xiaomi Mi5S | Nexus 6P | Samsung Galaxy S9

• Protax
Nohead schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:53:
[...]

Ow myyy....... Volgens mij mis ik bij Kia waar Plus dan voor staat.... Parkeersensoren is toch wel minimale waar zo'n mooie bak standaard moet hebben. Behoorlijke meerprijs ook nog eens :(
Ik heb een tijdje terug een offerte laten maken, en toen las ik ineens dat er standaard geen parkeersensoren voor op zitten. Hier verbaasde ik mij wel over, gezien alle recente auto's toch wel parkeersensoren voor en achter hebben.

• Griffx
Nohead schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:53:
[...]

Het is inderdaad vreemd dat sensoren voor er niet opzitten, terwijl het toch een 35k bak is, maar via de lease voel je daar weinig van.

Griffx wijzigde deze reactie 09-05-2019 13:08 (13%)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:06

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bij de meeste auto's zijn sensoren voor een extra optie, de sensoren achter zijn doorgaans wel een standaard plus / whateveryoucallit optie.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-05 11:29

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Protax schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Ik heb een tijdje terug een offerte laten maken, en toen las ik ineens dat er standaard geen parkeersensoren voor op zitten. Hier verbaasde ik mij wel over, gezien alle recente auto's toch wel parkeersensoren voor en achter hebben.
Parkeersensoren voor lijkt me ook nogal een luxe-dingetje. Achter kan ik wel begrijpen, maar voor kijk je toch gewoon naar? Of knalt men in een auto zonder parkeersensoren voor gelijk tegen de eerste lantaarnpaal omdat je niet kunt zien hoelang de motorkap is? :?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Fjeze
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:51
Griffx schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:06:
[...]

Het is inderdaad vreemd dat sensoren voor er niet opzitten, terwijl het toch een 35k bak is, maar via de lease voel je daar weinig van.
En worden deze dan op het bestaande systeem aangesloten of krijg je ergens apart een kastje met van die rode, gele en groene lampjes?

Fly or Die

• Protax
Fjeze schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:47:
[...]

En worden deze dan op het bestaande systeem aangesloten of krijg je ergens apart een kastje met van die rode, gele en groene lampjes?
Het wordt volgens mij zelfs achteraf ingebouwd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: juli 2017
  • Niet online
Protax schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:54:
[...]

Het wordt volgens mij zelfs achteraf ingebouwd!
Het wordt inderdaad achteraf ingebouwd bij de dealer... Gemiste kans van Kia om dit van fabriek af al te kunnen doen.. :X

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15:49
Griffx schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:06:
[...]

Die sensoren (en zeker wat de auto zelf met die informatie doet) is niet altijd een voordeel. Mijn Passat heeft ze voor en achter. Piepen als een gek als ze denken iets te zien. (Joh, voor me zie ik het ook en achter heb ik ook nog een camera, een stevige sneeuwbui is ook genoeg om hem helemaal over de rooie te krijgen) Denkt dat ding dat ik ergens te dichtbij kom dan gaat hij automagisch vol in de ankers. Had pas een keer dat ik weg wilde rijden maar die sensor gaf aan dat er iets te dichtbij was. Kreeg hem met geen mogelijkheid van zijn plek. Alleen motor uitzetten en weer opnieuw starten was de oplossing.
In de file is het ook vaak raak.... tenminste, dat lijkt hij te denken. begint regelmatig te piepen dat er iemand te dicht bij je komt.

alles kan off-topic

• jongetje
elcapon schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Het wordt inderdaad achteraf ingebouwd bij de dealer... Gemiste kans van Kia om dit van fabriek af al te kunnen doen.. :X
Het is ook een accesoire en geen optie (dus betaal je er ook geen bijtelling over).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 12:45

DeluxZ

Livin' the good life

Jeroenneman schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:49:
[...]

Parkeersensoren voor lijkt me ook nogal een luxe-dingetje. Achter kan ik wel begrijpen, maar voor kijk je toch gewoon naar? Of knalt men in een auto zonder parkeersensoren voor gelijk tegen de eerste lantaarnpaal omdat je niet kunt zien hoelang de motorkap is? :?
Wie parkeert zijn auto nou nog vooruit in? Ik parkeer altijd achteruit in. 100 keer makkelijker met wegrijden. En inparkeren gaat ook vaak nog makkelijker.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, webontwikkeling C# / ASP.NET MVC of Embedded. DM voor info. ]|[

• L-VIS
  • Laatst online: 17:13
DeluxZ schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:32:
[...]

Wie parkeert zijn auto nou nog vooruit in? Ik parkeer altijd achteruit in. 100 keer makkelijker met wegrijden. En inparkeren gaat ook vaak nog makkelijker.
Je moet soms ook inladen en met kinderen of grote boodschappen is achteruit nog veel onhandiger dan het ongemak van vooruit parkeren.

Gamertag

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19:19
Ik moet zeggen dat ik de parkeersensoren voor niet mis op mijn Ceed SW.
Mijn Peug 308 SW had ze wel aan de voorkant maar daar heb ik nooit bewust voordeel van gehad iig.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
elcapon schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Kan wel, want volgens mij zitten ze wel op de GT versie.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:29
Ankona schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:07:
[...]

Die sensoren (en zeker wat de auto zelf met die informatie doet) is niet altijd een voordeel. Mijn Passat heeft ze voor en achter. Piepen als een gek als ze denken iets te zien. (Joh, voor me zie ik het ook en achter heb ik ook nog een camera, een stevige sneeuwbui is ook genoeg om hem helemaal over de rooie te krijgen) Denkt dat ding dat ik ergens te dichtbij kom dan gaat hij automagisch vol in de ankers. Had pas een keer dat ik weg wilde rijden maar die sensor gaf aan dat er iets te dichtbij was. Kreeg hem met geen mogelijkheid van zijn plek. Alleen motor uitzetten en weer opnieuw starten was de oplossing.
In de file is het ook vaak raak.... tenminste, dat lijkt hij te denken. begint regelmatig te piepen dat er iemand te dicht bij je komt.
Kijk eens om je heen als ie piept zonder reden. 9 vd 10 keer is er een Renault in de buurt, die maken VW's gek. :+ dit is een serieuze reactie trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nohead

Nohead

ricardo246 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:32:
[...]

Kijk eens om je heen als ie piept zonder reden. 9 vd 10 keer is er een Renault in de buurt, die maken VW's gek. :+ dit is een serieuze reactie trouwens.
Goede ik zal er eens op letten. Rijd een Octavia (O3)en die wil ook wel eens te keer gaan uit het niets tijdens files etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: december 2009
Op de website van Leaseplan zijn veel auto's uit de configuratorlijst gehaald. Bijvoorbeeld Skoda, je kan een Karoq niet eens meer samenstellen.

Iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 07:58

Crazy D

I think we should take a look.

Jeroenneman schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:49:
Het is soms het verschil tussen gewoon in 1 keer weg kunnen rijden (en weliswaar heel dicht langs het andere obstakel rijden) of 4 x steken omdat je denkt dat je er tegenaan zit anders. Of weet jij echt op de cm nauwkeurig de voorkant van je auto te bepalen? ik lig niet. Of je auto in een vak kunnen proppen waarvan je als je er naast staat denkt, mwah toch wel erg krap.

Exact expert nodig? itwize.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 18-05 08:43

djidee

Mr. Slungel

Kan sensoren voor wel erg waarderen bij de Mondeo... Forse neus en draaicirkel... Zeker op locaties waar gemeenten van die mooie lage obstakels plaatsen (bollen bv) die je dus niet meer ziet op geven moment...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Protax
djidee schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:00:
Kan sensoren voor wel erg waarderen bij de Mondeo... Forse neus en draaicirkel... Zeker op locaties waar gemeenten van die mooie lage obstakels plaatsen (bollen bv) die je dus niet meer ziet op geven moment...
Ik kan niet meer zonder, parkeer dagelijks vooruit in mijn voortuin. Zonder sensoren had ik denk ik allang een keer de gevel geraakt O-) Maakt het leven net wat makkelijker... De mens wordt lui :F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:52
ljwilliam88 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:25:
Op de website van Leaseplan zijn veel auto's uit de configuratorlijst gehaald. Bijvoorbeeld Skoda, je kan een Karoq niet eens meer samenstellen.

Iemand een idee waarom?
Heeft te maken met de model wisselingen. Ik liep er ook tegen aan en heb het nagevraagd bij onze berijdersdesk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:07

Bommes

Capo del formaggio

Ankona schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:07:
[...]

Mijn vorige lease auto, Renault Clio, had daar ook last van.
gelukkig had die geen automatisch remsysteem dus ik kon wel gewoon door rijden.
Maar eerlijk elke grasspriet die voor de bumper zat veroorzaakte paniek in de afdeling parkeersensoren.
Leuk verzonnen maar wat mij betreft te vaak nutteloze waarschuwingen.
Achteruitrijcamera (zit nu ook op mijn Yaris) werkt juist weer wel erg fijn.

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gergs
Ik heb totaal geen last van onbedoelde parkeersensoren meldingen..
Die ziet een gras en dus meldt het, is toch ook zijn job?
Jij weet dat het een gras is maar voor het zelfde is het stalen hek?
Dus zie het probleem niet.
Ik wil echt niet meer zonder parkeersensoren. Ook heb ik achteruitrijcamera nu.

Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True