Ha weer iemand wie ik met alfavirus nog kan besmetten...DvD77 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:29:
Leasebudget: 750 +
Kilometrage per jaar: 30000
Contractduur:4 jr
Exclusief brandstofcomponent
Merkbeleid geen
Specifieke wensen:
Benzine
Max 45500 als "psychische" grens voor de bijtelling
Schuifkantel dak
150PK >
Automaat (geen cvt)
2 pubers op de achterbank
Uiteindelijke keuze:
Eind dit jaar mag ik mijn “F”outlander inleveren, er staat inmiddels 135K op de klok en moet zeggen; ik ben wel toe aan wat nieuws.
Al menig calculator online ingevuld (begin dit jaar al mee begonnen) en volgens mij al een aardige shortlist weten te creëren.
Hieronder een opsomming met wat de revue gepasseerd is en welke er op de nominatie staan voor een proefrit.
1. Peugeot 508 Blue Lease Allure PureTech 180 S&S EAT8, blijf ik toch elke keer naar terug keren, mooie auto, redelijk aangekleed, zou m wel met 18" nemen en aantal opties waaronder elektrische achterklep.
2. Kia ProCeed GT DGS, erg mooie auto, maarja: 45000 euro neertellen (bijtelling) voor een KIA ? voelt niet ok op de één of andere manier. uitvoering lager trekt me dan weer niet.
3. Opel Insignia 1.6 Turbo 147kW S&S Business Exec auto , met de nodige opties en erg leuke auto al vind ik sommige opties zoals ACC wel prijzig en snap niet dat het niet in een pakketje zit.
4. Skoda Superb 1.5 TSI ACT Sportline Business, skoda komt in q3 met facelifts dus weet niet of dit nog een optie is tegen die tijd.
Waar ik verder naar gekeken heb, MB CLA SB, mooi, klein?! maar met de opties die ik wil net te prijzig.
Renault Talisman, mooie auto maar reviews zijn niet erg positief.
VW, trekt mij niet zo + al snel duur door opties
Tesla M3, geen mooie auto en niet erg praktisch
Mazda 6, erg mooi maar wordt pas leuk met de nieuwe SkyActive X motoren denk ik, zo ook de Mazda 3, al is die wat klein, wel erg mooie auto. Maar 122 pk iets te mager.
Volvo, leuke auto's, ziet ze te veel en met beetje opties loopt t aardig in de papieren
Audi A3 lim: kanshebber voor shortlist al is ie niet erg praktisch qua ruimte.
Mazda CX5, wie heeft m niet ? maw: Zie hem erg veel rijden.
Kia Optima SW of Sedan, kans om naar shortlist te verhuizen, ga m wel proefrijden
Is er hier iemand die de Proceed GT rijdt? en is die de knaken waard?
Proefritten staan in de planning
tbc
Als je van beetje sturen houdt dan proefrit inplannen met Alfa Giulia.
Met 45k krijg je de Super Corp Edition Automaat 200pk met aantal opties.
Pano dak past sowieso. 18 inch velgen ook. Ik zou wel de pack sportivo nemen, krijg je gelijk de veloce stoelen. https://www.alfaromeo.nl/...te_edition_prijslijst.pdf
Achterin iig ruim voor zijn klasse (d-segment) - je moet het niet vergelijken met superb maar die is ook gelijk de grootste. Hij is vergelijkbaar met A4 en iets meer ruimte dan 3 serie.
Qua prijs is ie vergelijkbaar met de Peugeot 508 maare echte 2.0l motor (die als je wil nog te tunen naar 280pk) ipv de 1.6l van peugeot die op papier 180pk levert maar toch best traag voelt.
En afhankelijk van hoe lang je bent kan de 508 krap aanvoelen door de lage dak.
Maar beide gewoon proefrijden zou ik zeggen, kan je het vergelijken.
Life is too short to drive boring cars