Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Parkeersensoren voor had ik op m'n vorige auto wel, nu niet meer, maar ik mis ze geen seconde. Je weet toch op een gegeven moment hoe lang je motorkap is? Ik kan hem in ieder geval eenvoudig tot op <5 cm van de gevel of auto voor me rijden. Kwestie van één keer een beetje proberen en een paar keer uitstappen hoe ver je nog kan gaan.

Achter had ik ze een tijdje met een voorloper ook niet (lang leve Leaseplan, blijkbaar rijden mensen voorzichtiger zonder sensoren en is het dus voordeliger om die niet op de bulk voorlopers te bestellen), dat is wel wat vervelender. Maar ook niet onoverkomelijk.

Ik krijg wel ruzie thuis als ik nu een auto zou bestellen zonder. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23:20
BigSmurf schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:56:
Precies.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 25-05 09:07

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Crazy D schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:46:
[...]

Het is soms het verschil tussen gewoon in 1 keer weg kunnen rijden (en weliswaar heel dicht langs het andere obstakel rijden) of 4 x steken omdat je denkt dat je er tegenaan zit anders. Of weet jij echt op de cm nauwkeurig de voorkant van je auto te bepalen? ik lig niet. Of je auto in een vak kunnen proppen waarvan je als je er naast staat denkt, mwah toch wel erg krap.
Misschien niet op de cm, maar ik durf te wedden dat ik hem wel kan schatten op een afstand waarbij die parkeersensoren al piepen als de malle. (Al moet ik toegeven dat m'n vriendin die piepers wel fijn vind, terwijl ik ze het liefst voor én achter uit zou zetten).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Laatst online: 00:12
Miss_80 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Heeft te maken met de model wisselingen. Ik liep er ook tegen aan en heb het nagevraagd bij onze berijdersdesk
Thanks voor je antwoord! Dan zullen de modellen wel met een factor 2 in prijs terugkomen 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 24-05 11:49
elcapon schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:00:
[...]

Het wordt inderdaad achteraf ingebouwd bij de dealer... Gemiste kans van Kia om dit van fabriek af al te kunnen doen.. :X
Klopt, ik ben net bij Kia geweest voor de offerte, de parkeersensoren komen te vervallen.
Deze bouwen ze achteraf in, en zijn ook niet meegespoten met de bumper, de Kia dealer zelf gaf aan dat het niet verstandig was, dus maar niet gedaan.

De bestelstop duurt tot september, en is vanwege een motor modificatie, om ze zuiniger te maken, heb ik mij net laten vertellen.
ricardo246 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:32:
[...]

Kijk eens om je heen als ie piept zonder reden. 9 vd 10 keer is er een Renault in de buurt, die maken VW's gek. :+ dit is een serieuze reactie trouwens.
Klopt mijn huidige Leon wordt helemaal gek als er een Renault naast of voor mij staat in de file/ stoplicht. :D

Griffx wijzigde deze reactie 10-05-2019 11:42 (25%)

PSN: GriffX83 | pvp player for rest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:21
Zo de nieuwe auto is bevestigd. Na wat overleg met de baas is het de volgende auto geworden:

Merceds-Bens A-Klasse A220 2019 Launch Edition
Kosmoszwart met zwarte bekleding (AMG Line DINAMICA).

Pakketten:
AMG Line
Night Pakket
Premium Pakket
Advantage Pakket
Rijassistentie Pakket
Energizing Pakket

Losse opties:
Burmester Radio
Digitale Radio

Fiscale waarde komt op: € 47.395

Even niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-05 21:51

renzo4000

*Doh!*

^^
Behoorlijk duur boodschappenautootje :+

Maar leuke config hoor, veel rijplezier!

renzo4000 wijzigde deze reactie 10-05-2019 12:53 (36%)

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
FireDrunk schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:33:
Zo de nieuwe auto is bevestigd. Na wat overleg met de baas is het de volgende auto geworden:

Merceds-Bens A-Klasse 2019 Launch Edition
Kosmoszwart met zwarte bekleding (AMG Line DINAMICA).

Pakketten:
AMG Line
Night Pakket
Premium Pakket
Advantage Pakket
Rijassistentie Pakket
Energizing Pakket

Losse opties:
Burmester Radio
Digitale Radio

Fiscale waarde komt op: € 47.395
Mooie config! Wat is de leaseprijs?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:58
Griffx schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:36:
[...]
De bestelstop duurt tot september, en is vanwege een motor modificatie, om ze zuiniger te maken, heb ik mij net laten vertellen.
Weet je ook of dit voor een specifieke motorisering geldt (bijv. alleen de 1.4) of voor alle motoren?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireDrunk
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:00:
[...]

Mooie config! Wat is de leaseprijs?
~890 euro.

Even niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 24-05 11:49
NoepZor schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:12:
[...]

Weet je ook of dit voor een specifieke motorisering geldt (bijv. alleen de 1.4) of voor alle motoren?
Durf ik niet te zeggen. Niet gevraagd.

PSN: GriffX83 | pvp player for rest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 25-05 12:26
BigSmurf schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 09:56:
Parkeersensoren voor had ik op m'n vorige auto wel, nu niet meer, maar ik mis ze geen seconde. Je weet toch op een gegeven moment hoe lang je motorkap is? Ik kan hem in ieder geval eenvoudig tot op <5 cm van de gevel of auto voor me rijden. Kwestie van één keer een beetje proberen en een paar keer uitstappen hoe ver je nog kan gaan.

Achter had ik ze een tijdje met een voorloper ook niet (lang leve Leaseplan, blijkbaar rijden mensen voorzichtiger zonder sensoren en is het dus voordeliger om die niet op de bulk voorlopers te bestellen), dat is wel wat vervelender. Maar ook niet onoverkomelijk.

Achter heb ik al sinds jaar en dag een stalen parkeersensor. (ook erg handig als je eens een aanhanger mee wil nemen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Netjes, als ik dezelfde configuratie bij elkaar klik in ons leaseportaal komt de leaseprijs uit op ~1100 EUR p/m (incl. brandstof). Zeker in combinatie met de hoge fiscale waarde is dat voor mij toch net even teveel van het goede.

Als het goed is krijg ik eind van de maand een offerte voor de Mazda 3 Sedan, Automaat (Luxury incl. i-Activesense) met Skyactiv-X motor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireDrunk
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Netjes, als ik dezelfde configuratie bij elkaar klik in ons leaseportaal komt de leaseprijs uit op ~1100 EUR p/m (incl. brandstof). Zeker in combinatie met de hoge fiscale waarde is dat voor mij toch net even teveel van het goede.

Als het goed is krijg ik eind van de maand een offerte voor de Mazda 3 Sedan, Automaat (Luxury incl. i-Activesense) met Skyactiv-X motor.
Mijn prijs is ook zonder brandstof :) brandstofvoorschot is € 274, samen dus € 1164

Even niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-05 16:20
Wat 'krijg' (of sjacher) je zoal mee als je een nieuwe lease-bak ophaalt? Luxe kentekens, sleutelhanger, flesje Aldi wijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 03:22
Griffx schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:36:
[...] mijn huidige Leon wordt helemaal gek als er een Renault naast of voor mij staat in de file/ stoplicht. :D
Altijd hetzelfde liedje met die Fransozen...

Khil wijzigde deze reactie 10-05-2019 16:26 (9%)

SCIENCE!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gergs
Franco10 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:09:
Wat 'krijg' (of sjacher) je zoal mee als je een nieuwe lease-bak ophaalt? Luxe kentekens, sleutelhanger, flesje Aldi wijn?
Ik kreeg luxe kentekens, 2 flessen "oke" wijn, gereedschap tas (mss standaard weet ik niet).
Maar die allemaal eigl niet eens verwacht, want contact met de dealer had LM gedaan, dus weet niet hoe je het kan sjacheren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ligt meestal volledig aan de leverende dealer en het contact dat je daarmee hebt. Kan veel, kan weinig. Luxe kentekenplaten kun je er meestal zelf wel bijlullen. Een slagroomtaart of een bos bloemen wellicht ook nog wel op initiatie van de leverende dealer. Maar reken nergens op.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 25-05 16:20
The Eagle schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:10:
[...]

Ligt meestal volledig aan de leverende dealer en het contact dat je daarmee hebt. Kan veel, kan weinig. Luxe kentekenplaten kun je er meestal zelf wel bijlullen. Een slagroomtaart of een bos bloemen wellicht ook nog wel op initiatie van de leverende dealer. Maar reken nergens op.
gergs schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:56:
[...]

Ik kreeg luxe kentekens, 2 flessen "oke" wijn, gereedschap tas (mss standaard weet ik niet).
Maar die allemaal eigl niet eens verwacht, want contact met de dealer had LM gedaan, dus weet niet hoe je het kan sjacheren.
Hij wordt volgende week geleverd en het kenteken is al bekend, zo lang na mijn handtekening en zijn verkoop hoef ik nergens op te rekenen gok ik 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:46

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Reistassenset
Bij Audi heeft collega een iMac gevraagd. Z'n volgende een paar Van Bommels.
Bij BMW (ik heb de auto uiteindelijk niet genomen) zou ik een maatpak erbij gekregen hebben.
Tablets, iPhones etc zijn bij de meeste dealers geen probleem.
Skoda geeft er standaard diner bonnen bij voor 100 euro.

Luxe platen krijg je standaard, zo niet dan is dat een tientje duurder.

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 10-05-2019 18:29 (21%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:01
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 18:27:
Skoda geeft er standaard diner bonnen bij voor 100 euro.
Hangt ook van de dealer af denk ik. Ik kreeg een zakje snoep en een bon voor de sauna. Niet zo heel boeiend dus. Ik begreep dat ze van leaseplan een vaste afleververgoeding krijgen en leaseplan de rest van de marge opsnoept.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-05 10:06
Ik ben door verwezen hierheen voor een keuze van een lease auto.

Ik heb een budget rond 900 1000 max per maand voor een lease auto (ex brandstof).

Ik neig naar een audi of merc maar ben niet heel bekend met verschillende soorten auto's en dergelijke.

Ik kreeg advies c klasse of insta a4. Ik laat me graag verder helpen want er staan zoveel opties en varianten op de lease sites of Google.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireDrunk
Dat is wel een heel kort 'eisen' lijstje. Je hebt maar 1 eis namelijk: De prijs.

Het is wel handig om wat meer eisen op een rijtje te zetten, zoals grootte, maximale prijs (ivm bijtelling), motorisering, voorkeur voor merken, eisen die je hebt aan: interieur, tech, automaat, ruimte achterin, kofferbakruimte, maximaal aanhangergewicht of weet ik het.

Even niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ousselg
Haha dit maakt het niet makkelijker op. Lage bijtelling maar goed dat kan inmiddels vergeten met alles op 22%.

Eigenlijk 2 opties een mooie bak met iets lagere bijtelling en een leuke bak zeg maar.

Automaat idd, qua grootte kan een sedan, coupe zijn maar iets kleiners als een a klasse of Audi a3 kan kan ook. Beetje snelheid zou mooi zijn, mijn huidige auto trekt niet zo snel op helaas. De rest van de vragen zijn lastig nooit echt over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:18

djidee

Mr. Slungel

Fiesta was een dinerbon oid, Volvo V40 flink bos bloemen, maar die hadden reeds ook al dashcam zeer netjes ingebouwd, vond ik al prima. Mondeo niets.. Maar was ook standaard aanbieding wagen, dus al volledig uitgeknepen denk ik :+

Oh ja, kwam er toen achter, dat hij een extra pakket had (full led, elektr. kofferbak etc).. Had ik om gezeurd bij fleetowner (goedkoper), maar mocht niet (was alleen leverbaar op station, dus niet consistent mbt beleid)... Dealer heeft hem wel zo besteld want die hadden daar inkoop voordeel op _/-\o_ :+

Dus rij weg bij de dealer, zie blauwige gloed op verkeersbord... Ehh, huh :? Ik bellen, oh, oops. Nou ja, heb het er maar niet over O+

djidee wijzigde deze reactie 10-05-2019 20:57 (8%)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 00:22
Wij hebben een interne policy die ons verbied te onderhandelen op "cadeautjes" bij de leasewagen.

Als ik hoor hoeveel korting de LM had bedongen bij Volvo kon er ook niet veel extra meer af vrees ik (de dealer is gecompenseerd door de importeur :X ) Doordat ik altijd mijn onderhoud bij de lokale dealer (ver buiten de randstad) laat doen, krijg ik wel altijd een leuke leenauto gratis van hem mee zonder dat deze in het leasecontract zit.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireDrunk
ousselg schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 20:52:
Haha dit maakt het niet makkelijker op. Lage bijtelling maar goed dat kan inmiddels vergeten met alles op 22%.

Eigenlijk 2 opties een mooie bak met iets lagere bijtelling en een leuke bak zeg maar.

Automaat idd, qua grootte kan een sedan, coupe zijn maar iets kleiners als een a klasse of Audi a3 kan kan ook. Beetje snelheid zou mooi zijn, mijn huidige auto trekt niet zo snel op helaas. De rest van de vragen zijn lastig nooit echt over.
Tesla Model 3?

Even niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:16

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

ousselg schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 19:58:
Ik ben door verwezen hierheen voor een keuze van een lease auto.

Ik heb een budget rond 900 1000 max per maand voor een lease auto (ex brandstof).

Ik neig naar een audi of merc maar ben niet heel bekend met verschillende soorten auto's en dergelijke.

Ik kreeg advies c klasse of insta a4. Ik laat me graag verder helpen want er staan zoveel opties en varianten op de lease sites of Google.
Kreeg zelf ook vaak te horen kijk naar MB C of E toen ik aan rond kijken was voor nieuwe auto. Auto waar ik in reed was leuk uitgeruste C350e estate, maar wenste maatje kleiner. Bij configureren van bijvoorbeeld de C300 coupe kwamen wij op dus danige hoge bijtelling uit ruim 700,-. Dat wij dat niet waard vonden. Tja paste in lease budget, maar....

Dealer stelde voor om eens proef rit te maken in de nieuwe A en wij waren toen aangenaam verrast. Uiteindelijk gekozen voor A220 met alle beschikbare opties. En zit nu iets onder de 600,- bijtelling. Nog steeds fors, maar voor ons nog acceptabel. Deze auto stond niet op de shortlist, maar door proefrijden stond deze al snel boven aan.

Zou zeggen ga eens bij dealers langs maak proefritten. En maak keuzes op je eigen ervaring.

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:42
Die 600 zal een netto bedrag zijn neem ik aan. Als je een A compleet gaan volladen zit je qua cataloguswaarde toch ergens tussen de 60k en 90k denk ik?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireDrunk
t_captain schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:47:
Die 600 zal een netto bedrag zijn neem ik aan. Als je een A compleet gaan volladen zit je qua cataloguswaarde toch ergens tussen de 60k en 90k denk ik?
Welnee, volledig aangeklede A zit op 55-58k.

Even niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain
Een kale 220 4Matic zit toch al op 44 ofzo? Bij een Duitse auto zal het geen probleem zijn om 20k aan pakketten en fabrieksopties aan te vinken en daarna kun je met gemak nog zo’n bedrag kwijt in individual opties of hoe dat bij MB heet.

Maar ook 60k cataloguswaarde kost al 600 netto per maand als je in de vierde schijf verdient (wat de meesten met auto’s van die auto’s hopelijk wel doen). Door de inkomensafhankelijke afbouw van heffingskortingen zit je marginale belastingdruk gauw op 55%.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ousselg
600 netto damn dat heb ik er niet voor over. Ik wil eigenlijk max 350 kwijt zojn eraan maar dat gaat zo te horen niet lukken helaas.

Model 3 wil ik graag alleen hebben ze bij ons geen elektrische auto nog als optie. Misschien als ik lang genoeg push kan ik er halen want vind het van het zotte om meer dan 300 euro eigenlijk aan je auto te betalen daar kan je leukere dingen van doen zeg maar.

• gwystyl
  • Laatst online: 18:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ousselg schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:46:
600 netto damn dat heb ik er niet voor over. Ik wil eigenlijk max 350 kwijt zojn eraan maar dat gaat zo te horen niet lukken helaas.

Model 3 wil ik graag alleen hebben ze bij ons geen elektrische auto nog als optie. Misschien als ik lang genoeg push kan ik er halen want vind het van het zotte om meer dan 300 euro eigenlijk aan je auto te betalen daar kan je leukere dingen van doen zeg maar.
Vandaar de vragenlijst aan het begin van het topic. Daarin kan je de parameters van je leasecontract een eigen wensen overzichtelijk invullen, zodat we een beetje zinnige suggesties kunnen geven.
Bij netto 300 per maand moet je denken aan een auto met een maximale cataloguswaarde van ongeveer 40k. Dan kan je alsnog heel veel kanten op, afhankelijk van je wensen en eisen van de baas.
Bijvoorbeeld een hele kale A4, vrij complete Kia Proceed of een Polo met bijna alle opties van de lijst.

Ik weet niet wanneer de auto er moet zijn, maar de Mazda 3 sedan Luxury automaat is bijvoorbeeld een auto die ik zou overwegen voor zo'n bedrag. Als je geduld hebt met Skyactiv-X motor.

gwystyl wijzigde deze reactie 11-05-2019 00:07 (8%)

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• ousselg
Ik dacht dat opties niet bij de bijtelling komen of heb ik dat verkeerd begrepen?

Mooie bak die Mazda 3

ousselg wijzigde deze reactie 11-05-2019 00:08 (13%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Fabrieksopties tellen wel mee (dat zijn de meeste dingen uit de folder), dingen die achteraf ingebouwd worden niet (denk aan trekhaak, dakkoffer, achteraf inbouw van leren bekleding, soms parkeersensoren als je een paar posts omhoog kan zien)

• jongetje
want vind het van het zotte om meer dan 300 euro eigenlijk aan je auto te betalen daar kan je leukere dingen van doen zeg maar.
Er zijn natuurlijk ook nog andere merken dan Mercedes en BMW ;)

• Daan_

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

t_captain schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 23:25:
Een kale 220 4Matic zit toch al op 44 ofzo? Bij een Duitse auto zal het geen probleem zijn om 20k aan pakketten en fabrieksopties aan te vinken en daarna kun je met gemak nog zo’n bedrag kwijt in individual opties of hoe dat bij MB heet.
De 220 zit iets boven de 40k ga je hem volledig uitrusten en kies je alle opties en leren bekleding, lindehout zwart sierlijsten etc. Dan kom je iets boven de 60k uit. Zelf had ik geluk dat er een actie was met de A waardoor ik leuk voordeel had en zo net onder de 60k bleef.

19 inch velgen niet gekozen. Gezien ik dit persoonlijk niet comfortabel vond rijden. Ook met adaptief onderstel.

Edit:
80k/90k aantikken met A? Dan kom je al snel uit bij A35 (AMG) deze zit kaal als goed is rond de 67k

Dit is ook beetje de reden dat ik mijn voorbeeld gaf. Kijken snel naar kale auto, maar vergeten dat als je hem gaat aankleden al snel fiscale waarde en lease bedrag omhoog kan schieten. Je weet in welke loonbelasting schaal je zit. Zo kun je zelf berekenen tot welk maximale fiscale waarde je wilt gaan om niet boven die 300,- bijteling uit te komen.

Maak een wensen lijstje met opties die jij minimaal wenst en leuk zou vinden om te hebben. Dit maakt het makkelijker om advies te krijgen en helpt je met het vergemakkelijken van je zoektocht. Vul lijstje in van de start post ;-)

Voor mij is lease hok waar ik helaas nodige tijd in doorbreng en daar hebben ik voor extra comfort etc. wel wat extra centjes voor over. Gebruik niet mijn volledige lease budget en dit komt terug in salaris. Compenseert de bijteling weer ;-)

Daan_ wijzigde deze reactie 11-05-2019 08:08 (18%)

• ousselg
Wie hier rijdt in een a segment auto en wat betalen jullie aan bijtelling?

Is het realistisch te denken niet boven 300 350 uit te komen voor een mooie a segment auto?

Ik zag een paar pagina's terug wat MB amg edities die er wel nice uitzagen. Is alleen geen doen om alle pagina's te gaan lezen hiervoor.

Het trucje met eigen bijdrage of lager lease bedrag en dat terug krijgen op je salaris is ook een slimme constructie die ik misschien kan toepassen als het niet lukt om een a segment auto te vinden.

Mijn wensen lijst:

Achteruit rij camera
Sensoren (niet een harde eis kan er prima zonder rijden)
Leren bekleding
Mooie interieur
Acc
Velgen en getinte ramen kan je ook achteraf inbouwen volgens mij?
En een vlotte bak

Geen gekke wensen lijst denk ik

ousselg wijzigde deze reactie 11-05-2019 08:55 (20%)

• t_captain
Simpele rekensom. 350 maal 2 maal 12 gedeeld door 0.22. Cataloguswaarde max 38k inclusief fabrieksopties. Dan moet je dus kijken naar auto’s tussen de 30 en 35k in de prijslijst.

Voor die auto’s heb je niet je hele leasebudget nodig.

Het kan iets gunstiger uitkomen als je ongebruikt leasebudget krijgt uitbetaald. Sommige werkgevers doen dat.

Met een flink leasebudget en de wens om niet teveel aan bijtelling kwijt te zijn, is electrisch de enige optie vrees ik. Een Tesla 3 laten komen in 2020 en tot die tijd shortleasen dus. (ik denk dat je overigens al meteen kan bestellen om de auto in 2020 te ontvangen).

• Daan_

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

@ousselg Kijk eens op websites als Directlease daar krijg je idee van Leasebedrag en bijteling (selecteer voor het laatste wel welke schaal jij valt).

En Neto bijteling is naast fiscale waarde van de gekozen auto en opties (af fabriek) ook afhankelijk van welke loonbelasting schaal jij valt. Wij kunnen enkel aanname maken hierover. Val je in de 38,10% of in de 51,75%. Meer informatie daarover vind je in Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Daan_ wijzigde deze reactie 11-05-2019 09:12 (5%)

• ousselg
Ik zit net nog in de 38% schijf. Volgend jaar waarschijnlijk niet meer maar dat zien we dan wel. 

Ik dacht dat lease goedkoop was maar mensen betalen zich dus scheel om een mooie bak te rijden kennelijk. Lelijk in vergist.....

Misschien de baas maar eens stalken voor een model 3.

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 25-05 17:24
600 netto voor een auto van 60k cataloguswaarde klopt wel als je zakelijk least bij je baas. Maar realiseer je dat zo'n auto privé rijden makkelijk honderden euro's meer kost. Alleen de afschrijving zit al tegen de 600 e aan waarschijnlijk.

twodigits wijzigde deze reactie 11-05-2019 09:52 (15%)

• ousselg
Dat je bijtelling over de catalogus waarde betaald ook voor een occasion slaat nergens op.

Een auto daalt snel in waarde dus waarom blijft je bijtelling zo hoog?

Bijtelling moeten ze gewoon verbieden of drastisch verlagen!!!

• FireDrunk
Doe discussie kennen we allemaal, maar voegt weinig toe aan onze mogelijkheid om jou te helpen kiezen.
Wat je uit wil geven aan een auto is helemaal aan jezelf, en je bent nergens toe verplicht. Je kan de dikke auto altijd rijden binnen leasebudget, zonder bijtelling, alleen mag je er dan niet prive in rijden.

Als je dus geen bijtelling wil betalen, kan je prima een tweede auto prive nemen om je niet zakelijke kilometers mee te rijden.

Even niets...

• ph4ge
  • Laatst online: 21:30
ousselg schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:09:
Dat je bijtelling over de catalogus waarde betaald ook voor een occasion slaat nergens op.

Een auto daalt snel in waarde dus waarom blijft je bijtelling zo hoog?

Bijtelling moeten ze gewoon verbieden of drastisch verlagen!!!
Iedereen die zn auto privé rijdt is tot de conclusie gekomen dat dat financieel gunstig was voor hem. En dat is bijna iedereen die die mogelijkheid krijgt. Het is een hele gunstige regeling en die nog gunstiger maken zou niet eerlijk zijn tegenover iedereen die de mogelijkheid niet heeft.

SW-0040-8191-9064

• ousselg
Overal lees je dat wij in NL (zoals met alles bijna) het meeste betalen voor een auto, in de aanschaf maar ook in de bijtelling als we hem lease.

Vanaf 2021 verdwijnt ook de lage 4% bijtelling en gaat alles naar 22%, wat een onzin allemaal. Het is dat ik hier opgegroeid en geboren ben anders zou ik allang ergens anders heen verhuizen.

Een hoge salaris is ook niet eerlijk tegenover iemand die minder verdiend dat is het leven nou eenmaal. Dan moet je maar je best doen en zorgen dat je ergens kan werken waar je een auto van de zaak krijgt.

Maar goed on topic: wellicht ga ik kijken naar een een b segment auto of redelijk kaal in het a segment. Elektrisch rijden wordt lastig.

Zijn er ook mensen die private lease via het lease budget? Dan hoef je geen bijtelling te betalen maar zit je wel vast aan het contract neem ik aan ?

ousselg wijzigde deze reactie 11-05-2019 10:37 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21:57

Crazy D

I think we should take a look.

ousselg schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:33:
Overal lees je dat wij in NL (zoals met alles bijna) het meeste betalen voor een auto, in de aanschaf maar ook in de bijtelling als we hem lease.

Vanaf 2021 verdwijnt ook de lage 4% bijtelling en gaat alles naar 22%, wat een onzin allemaal. Het is dat ik hier opgegroeid en geboren ben anders zou ik allang ergens anders heen verhuizen.
Bedank je ouders hiervoor. In hun tijd had je nog geen bijtelling en was het gewoon een handige manier om salarisverhoging te geven, voordelig voor de werkgever en de werknemer blij, want leuke auto voor de deur zonder kosten. Daar kwam de overheid ook achter, en terecht wat mij aangaat. Het _is_ namelijk gewoon salaris, alleen betaald in natura. Als je elke vrijdag op kosten van de baas naar de hoeren mag is dat ook betaling in natura (al zullen de meesten dat dan weer niet opgeven bij hun IB :+). Deal with it, of verhuis naar een plek waar je wel een dikke lease bak kunt rijden zonder bijtelling. En waar de sociale zekerheid ook nog eens best ok is.
/offtopic

Exact expert nodig? itwize.nl

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:19
ousselg schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 09:26:
Ik zit net nog in de 38% schijf. Volgend jaar waarschijnlijk niet meer maar dat zien we dan wel. 
Grote kans dat je bijtelling dan gewone in de hoogste schaal gaat vallen. Immers, 22% van de catalogusprijs moet je letterlijk bij je inkomen bijtellen, en als je nu al "nog net" in de 38% zit kun je er donder op zeggen dat je die grens over gaat (want 22% van zeg 35k is al 7700 euro wat je aan "extra loon" mag opgeven. En voor 35k krijg je een heel gewone middenklasser).

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• TLer
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:16
Hmmbob schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 11:42:
[...]

Grote kans dat je bijtelling dan gewone in de hoogste schaal gaat vallen. Immers, 22% van de catalogusprijs moet je letterlijk bij je inkomen bijtellen, en als je nu al "nog net" in de 38% zit kun je er donder op zeggen dat je die grens over gaat (want 22% van zeg 35k is al 7700 euro wat je aan "extra loon" mag opgeven. En voor 35k krijg je een heel gewone middenklasser).
@ousselg Of bereken het gewoon online. Dan weet je precies waar je aan toe bent.

• t_captain
Het gaat om twee dingen:

1. de hoogte van de bijtelling

Je moet vergelijken: bijtelling met de uitgespaarde autokosten op een eigen auto, voor uitsluitend het privégebruik (het zakelijk gebruik zijn bedrijfskosten, geen loon, en vallen niet voor niets buiten de bijtelling).
Die 22% is bij gemiddelde parameters (auto, kilometers per jaar) wel een vrij aardige inschatting. Tikje aan de hoge kant nu auto’s duurder in aanschaf en goedkoper in brandstof zijn geworden. Denk dat 20% een redelijke beprijzing zou zijn.

N.B. De waardering is ongeveer fair voor een nieuwe auto. Privérijders rijden meestal tweedehands omdat je daarmee grote bedragen bespaart. De iets hogere kosten voor onderhoud en benzine staan in geen verhouding tot de veel lagere afschrijving, vooral bij wat grotere auto’s.

Maar een tweedehands auto krijgt geen korting op de bijtelling (uitgezonderd youngtimers). Dat is dus inderdaad niet fair. Overigens is de oorsprong van de youngtimer regeling niet om rijders van oudere auto’s lager te belasten. Integendeel, het begon onder ondernemers hip te worden om een dure oldtimer op de zaak te zetten. E-Type van de zaak. Onderhuids voor een halve ton gemoderniseerd, taxatie van een ton, cataloguswaarde 15.000 gulden.

De insteek van bijtelling lijkt niet zozeer te zijn om eerlijk te belasten, maar vooral om niet te laag te belasten. Geen voordeeltjes te gunnen.

2. Vermenging van fiscale en milieudoelen

En toen kwam er een andere factor. Via de bijtelling het groene rijden aanmoedigen. 2008-heden.

Alsof je netto de zonnepanelen van je werknemers zou mogen betalen. Of een aftrekpost in de inkomstenbelasting voor spouwmuurisolatie.

Dan venmeng je algemene belastingen en sturende belastingen. Slecht idee. Confuse and conquer past niet zo goed bij een vrij land.

Sinds 2006 (verplaatsing bijtelling van IB naar LB) kan het juist zoveel makkelijker. Je maakt gewoon een forfaittair deelnvannhetbleasebudget belast. Pro rato de gemiddelde verhouding privégebruik/totaal gebruik.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

We dwalen af. Dit topic is voor het kiezen van de auto, niet voor de regelingen er omheen. Ik wil hier geen finacien of regelingen horen, maar een bak aan opties en waarom wel of niet :)
Die regelingen zitten hier: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 25-05 17:24
Het beleid voor na 2020 is nog niet definitief, en het zou mij niet verbazen als elektrische auto's ook na 2020 een lagere bijtelling gaan houden; de politiek wil dat we allemaal aan de EV's gaan en zonder fiscale stimulering gaat dat veel trager.

• Smobbo
  • Laatst online: 19:12
@ousselg je hebt het over een a segment auto en noemt daarna een Mercedes A klasse. Een Mercedes A klasse is premium c segment.
Een a segment auto is een Kia picanto.

Als je max 350 per maand wil betalen kijk dan naar c segment: golf, Leon, megane, 308. Of met meer opties aangevinkt een b segment auto: polo, Ibiza, fiesta, Clio.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-05 22:37

Rivanov

Apple freak

ousselg schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:53:
Wie hier rijdt in een a segment auto en wat betalen jullie aan bijtelling?

Is het realistisch te denken niet boven 300 350 uit te komen voor een mooie a segment auto?

Ik zag een paar pagina's terug wat MB amg edities die er wel nice uitzagen. Is alleen geen doen om alle pagina's te gaan lezen hiervoor.

Het trucje met eigen bijdrage of lager lease bedrag en dat terug krijgen op je salaris is ook een slimme constructie die ik misschien kan toepassen als het niet lukt om een a segment auto te vinden.

Mijn wensen lijst:

Achteruit rij camera
Sensoren (niet een harde eis kan er prima zonder rijden)
Leren bekleding
Mooie interieur
Acc
Velgen en getinte ramen kan je ook achteraf inbouwen volgens mij?
En een vlotte bak

Geen gekke wensen lijst denk ik
Ik betaal netto +/- € 320 bijtelling over mijn nieuwe Mercedes A-Klasse. A200 Business Solution AMG met automaat.

Af-fabriek opties:
- Privacyglass
- Panoramaschuifdak
- DAB+ radio
- Apple CarPlay

Fiscale waarde € 43.000,-

Achteraf de afneembare trekhaak laten monteren, maar daar betaal ik geen bijtelling over.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
De discussie over het al of niet terecht zijn van de bijtelling hoor niet plaats in dit topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:46

Bommes

Capo del formaggio

Als je weet dat het hier niet thuis hoort, doe het dan niet. Je kan dan ook de tekst nemen en de vraag stellen waar hij wel hoort.

PWM wijzigde deze reactie 13-05-2019 07:55 (84%)

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

+1, mijn Passat doet ook 43k en ca 400 per maand netto. Dus ergens zit denk ik een foutje in de berekening ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 12 mei 2019 @ 10:02:
[...]

Het hoort niet in door topic thuis maar ik ben erg benieuwd hoe je op dat netto bijtelling bedrag komt?
Elke online tool die ik gebruik komt op 390 euro per maand uit.
Tenzij je de gevolgen voor de heffingskorting niet mee neemt in je berekening, maar dan is het genoemde bedrag niet wat de auto je werkelijk kost.
Waarschijnlijk eigen bijdrage die verrekend wordt met de bijtelling?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:53

qadn

Pinnacle of Perversion

Dj-sannieboy schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Waarschijnlijk eigen bijdrage die verrekend wordt met de bijtelling?
Daar wordt het toch duurder van? Eigen bijdrage moet je ook betalen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 23:09
qadn schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:10:
[...]

Daar wordt het toch duurder van? Eigen bijdrage moet je ook betalen.
klopt, maar die mag je aftrekken van de bijtelling.

daarom is de eigen bijdrage niet 1:1 kosten post.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireDrunk
demonic schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Maar alleen van de bruto bijtelling. Dus je betaald nog steeds ~60%.

Ik gok dat het zonder heffingskorting is.

Even niets...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 22:53

qadn

Pinnacle of Perversion

demonic schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:11:
[...]

Is bekend, in maak er zelf ook gebruik van.

Het is meer dat je maandelijkse netto voor een auto van 43k er niet lager van wordt dan kaal bijtelling en andere belasting effecten.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ousselg
Smobbo schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:22:
@ousselg je hebt het over een a segment auto en noemt daarna een Mercedes A klasse. Een Mercedes A klasse is premium c segment.
Een a segment auto is een Kia picanto.

Als je max 350 per maand wil betalen kijk dan naar c segment: golf, Leon, megane, 308. Of met meer opties aangevinkt een b segment auto: polo, Ibiza, fiesta, Clio.
A segment is het hoogst neem ik aan ? Snap niet dat een Kia picanto boven een a klasse zou zitten????

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ousselg
Rivanov schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:33:
[...]

Ik betaal netto +/- € 320 bijtelling over mijn nieuwe Mercedes A-Klasse. A200 Business Solution AMG met automaat.

Af-fabriek opties:
- Privacyglass
- Panoramaschuifdak
- DAB+ radio
- Apple CarPlay

Fiscale waarde € 43.000,-

Achteraf de afneembare trekhaak laten monteren, maar daar betaal ik geen bijtelling over.
Dat is best netjes al hoewel sommige zeggen dat een a klasse geen MB is maar een Renault haha

Ik zou dit er wel voor overhebben dus ga ook maar is kijken hoeveel het zou zijn bij mij. Wat is de catalogusprijs inclusie de opties die je hebt aangevinkt?

Heb je bijvoorbeeld geen achteruitrij camera of zit dat er standaard bij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

ousselg schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:00:
[...]

Dat is best netjes al hoewel sommige zeggen dat een a klasse geen MB is maar een Renault haha
De (160,180,200) hebben een Renault motor. Daar houdt de vergelijking met Renault dan ook op...

Wil je versie met een MB motor dan kom je uit bij de 220, 250 en A35. Deze zijn voorzien van Mercedes motor. 2.0l als goed is.

Of camera standaard is en wat de catalogus prijs is kun je checken op de website van Mercedes. :)

Edit:
Kon me herinneren dat je op je wensen lijst had staan leren bekleding, maar dit is niet mogelijk met de Business Solution AMG. Enkel lederlook.... mits je dit achteraf laat inbouwen door de LM.

Daan_ wijzigde deze reactie 12-05-2019 19:02 (49%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:41
ousselg schreef op zondag 12 mei 2019 @ 17:58:
[...]

A segment is het hoogst neem ik aan ?
Neen, het kleinst.
Wikipedia: Autoklasse
Snap niet dat een Kia picanto boven een a klasse zou zitten????
Da's dus ook niet waar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 24-05 22:37

Rivanov

Apple freak

ousselg schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:00:
[...]

Ik zou dit er wel voor overhebben dus ga ook maar is kijken hoeveel het zou zijn bij mij. Wat is de catalogusprijs inclusie de opties die je hebt aangevinkt?

Heb je bijvoorbeeld geen achteruitrij camera of zit dat er standaard bij?
Wat een onzin. Alleen omdat de motor i.s.m. Renault is gemaakt.
Dan is de nieuwe BMW Z4 ook geen BMW maar een Toyota?

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ousselg
Reinier schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:48:
[...]

Neen, het kleinst.
Wikipedia: Autoklasse

[...]

Da's dus ook niet waar.
Dan had ik het verkeerd begrepen ik dacht dat het was zoals bij andere dingen was, a list a klasse vechter a celebrity enz. Ik leer hier een hoop dingen haha

Acties:
  • +5Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

A dumbass dus :P :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rivanov schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:54:
[...]

Nee eerder andersom als je naar het dashboard kijkt.

Maar het is toch geen schande als een motor door een andere fabrikant gebruikt wordt? Men doet daar tegenwoordig zo spastisch over, maar het gebeurt al tientallen jaren.... Denk aan motoren van Ford in Volvo's, Mazda's of Fiat motoren in Opels etc.
Alleen nu het superieure Mercedes het ineens waagt om zo'n motor uit een onbetrouwbaar Frans hok te monteren zijn die Mercedes modellen ineens inferieur?
Mensen die dat denken moeten misschien wat meer kijken naar de feiten in plaats van uitspraken doen op basis van onderbuik gevoelens. Elk merk heeft zijn sterke en zwakke modellen/uitvoeringen, maar een model afschieten omdat de motor samen met Renault ontwikkeld is, vind ik erg kortzichtig.
/rant

en ja, ik weet dat jij dit niet suggereert maar juist reageert op zo'n opmerking waar ik jeuk van krijg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
Het probleem is niet dat een Renault slecht zou zijn. Het probleem is dat er onderhuids te weinig onderscheid resteert om de veel hogere marktpositie van een Benz te rechtvaardigen.

Mensen betalen niet alleen de meerprijs vanwege de perfect passende interieurpanelen. Maar vooral ook voor het technische DNA wat zo’n auto deelt met een SL500 ofzo. Dat gevoel van “gedeeld DNA” wordt ook door het merk zelf zorgvuldig gekoesterd.

Dat gooi je te grabbel als je modellen gaat bouwen op een platform en met motoren van een volumemerk. Alsof je Armani broek van de band rolt in een Levi’s fabriek zeg maar.

Het onderscheid tussen auto’s wordt zo oppervlakkig. Tussen een A-klasse en een Leaf zou ik waarschijnlijk de Leaf kiezen. Niet dat de Leaf zo’n lekkere rijdersauro is. Maat hij heeft technisch meer innovatie en meer eigenzinnigheid aan boord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gergs
Rivanov schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:54:
[...]

Ik snap je reactie en ben ook niet mee eens met dat ene opmerking.
En tuurlijk is het geen renault, het is en blijft een mercedes, maar wel met een renault motor (het is samenwerking maar denk veel meer renault-nissan dan mercedes, maar goed)
Zit toch wel duidelijk verschil of je een megane rijdt of een A klasse.
Diegene die denkt anders mag naar dichtbijzijnde dealers, of naar hans anders of naar de psychiatrische instellingen, mag diegene zelf kiezen.

Maar what is now so wrong with Renault en Renault motoren? Men vergeet vaak dat ze (tweevoudig) wereldkampioen zijn!

De opmerking van Z4 vs Toyota is dan weer niet helemaal goed.
Dit is op de basis een BMW, waar Toyota wat dingetjes hebben veranderd.
En normaal zou iedereen zeggen, dan is het toch goed, een toyota maar dan in zn basis een bmw.
Nou in deze dus niet, de Supra is een legend en mensen zijn zodanig niet blij met de "soft" bmw onderhuids.
Ze willen toch wel de "echte" Supra maar helaas heeft Toyota waarschijnlijk andere focus op moment (hybride, elektrische auto, enz enz) en dus gekozen voor een "oke" sportauto van Bmw, voorzien van Supra body.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t_captain
gergs schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:07:
[...]

De opmerking van Z4 vs Toyota is dan weer niet helemaal goed.
Er is helemaal geen schaamte in technische overeenkomst met een Supra. Supra's zijn auto's met een enorm potentieel en een grote groep liefhebbers van iedere generatie. Dat het platform door Toyota is gebouwd en niet door een exclusief merk, doet daar niets aan af.

Dat wordt anders als je een Z4 op het platform van een Auris gaat bouwen. Dat geeft geen pas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gergs
t_captain schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:14:
[...]

Er is helemaal geen schaamte in technische overeenkomst met een Supra. Supra's zijn auto's met een enorm potentieel en een grote groep liefhebbers van iedere generatie. Dat het platform door Toyota is gebouwd en niet door een exclusief merk, doet daar niets aan af.

Dat wordt anders als je een Z4 op het platform van een Auris gaat bouwen. Dat geeft geen pas.
Volgens mij begreep je me verkeerd, ik zeg juist andersom, dat veel mensen NIET blij zijn dat de supra gebaseerd is op de Z4. Niet dat de een slecht is of de ander beter, maar zo'n "purist" fans wil eigl het liefst een ware opvolger zien van de 2JZ-GTE. Om nu een versie te maken met een 3.0 bmw of zelfs een 2.0 bmw motor is natuurlijk not done.

http://i65.tinypic.com/66dw1t.jpg

En ja ik weet de pk in de jaren 90 zijn allemaal zo'n gentlemen agreement in japan, maar alsnog..

gergs wijzigde deze reactie 13-05-2019 09:46 (5%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CriZzX
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-05 10:15
Kogel door de kerk na lang gezwik en twijfelen en vergelijken. Wat een bevalling!

Eerst was de duidelijke voorkeur voor een Focus ST Line Wagon volgeladen met opties en na de test met de 182pk handgeschakelde bak was de keus al voor 99% zeker. Heerlijke wagen om in te rijden, perfecte wegligging, heerlijke roffel bij het optrekken, op dit moment qua geluid (als je de B&O installatie neemt dan) onovertroffen in gebruik en kwaliteit van audio en het hele infotainment in zijn klasse, prijs vol aangekleed kom je bij andere merken niet eens in de buurt van alle opties die je dan op de focus hebt zitten. Het enige wat ik zelf minder vond is de kont van de auto, nogal saai en inspiratieloos. Ik vind het zelfs lelijk en niet in verhouding, dit terwijl de voorkant zo gaaf eruit ziet.

De afgelopen weken sloeg de twijfel toe om toch niet liever een automaat te willen. Ford levert deze in een 150pk trim en na een test met deze vond ik hem in vergelijking met de handbak te lui. Toen ik vervolgens in de nieuwe wijk waar ik binnenkort gaat wonen ook nog eens drie dezelfde uitvoeringen van hetgeen ik voor ogen had zag rondrijden waarbij eentje notabene in dezelfde straat staat waar ik gaat wonen was ik er eigenlijk al helemaal klaar mee.

Bij elke lease auto heb je dit natuurlijk, maar dit ging te ver in mijn ogen en toen besloten wat meer aandacht te geven aan andere merken. Op een blauwe maandagochtend vroeg de Toyota dealer binnengestapt en de nieuwe corolla touring eens goed bekeken. Nu had ik deze auto al eerder bekeken maar toen zat me hoofd vol van de focus waardoor alles negatief was, eenmaal iets in je hoofd tja...

Uiteindelijk de 2.0 hybrid vol afgeladen met alle opties meegenomen voor een testrit om hem eens aan de tand te voelen. Binnenzijde van de Corolla is in vergelijking minder groot dan de focus, met name achterin is de daklijn minder hoog en dat resulteert dat lange mensen sneller tegen het dak aan zit, zeker in het geval met een panorama dak wat deze versie heeft. Desondanks dat ik eerst stellig was dat dit niet goed genoeg is, ben ik daarop terug gekomen omdat ik de auto lease voor mijn gezin en niet voor het meenemen van lange mensen. Die hebben gewoon pech, het is niet alsof ze tegen het dak aan zitten! De kofferbak is ietsje kleiner als die van de focus (verwaarloosbaar), voor een station had ik meer verwacht maar ook de focus vond ik niet groot in de kofferbak. Mijn huidige Mazda 3 hatchback uit 2007 heeft bij wijze van dezelfde aantal liters als deze auto's terwijl ik juist meer had verwacht van een station, maar goed deze liters zijn praktischer dus dat neem ik voor lief. Anders moet je de superb rijden!

Dan aan de binnenkant, achterin kan ik kort over zijn! Zowel de focus als de corrolla kan je prima zitten maar het comfort is echter lang niet zo goed als menig oudere auto's welke ik uit deze klasse heb gereden. Het zit hem voornamelijk in de achterlijke manier wat bijna alle fabrikanten verzinnen met de hoofdsteunen die soort van design achtig over de bank loopt waardoor je een uitsteeksel in je nek hebt zitten. Omhoog doen helpt zeer weinig en het ziet er niet uit, laat staan comfortabel. Maar goed nogmaals ik zit niet achterin, dat doet me dochter en tegen die tijd dat ze lang genoeg is is er alweer een nieuwe lease auto.

Infotainment en opties? Zoals ik al aangaf is het systeem van de focus veel verder dan dat van de Toyota, ok het is geen audi virtual cockpit maar alles werkt naar behoren en volledig touch ipv de in mijn ogen overbodige knoppen bij Toyota. Bij Toyota merkte ik al gelijk dat het ontbreken van Apple Car Play een behoorlijk gemis is, gelukkig komt deze spoedig met een update alleen snap ik werkelijk waar niet dat een fabrikant zo groot als Toyota niet een afdeling heeft welke dit gewoon op orde heeft. Zo spannend is een infotainment niet en toch kom je dan met iets wat ontbreekt aan dingen op de markt, wat in mijn ogen cruciaal is want ik gebruik Spotify 9 van de 10x. Verder zijn de voerstoelen van de toyota beduidend beter dan de focus en zo ook de veiligheidsopties zoals parkeersensoren voor, achter en zijkant en de headsup display incl navi is beter op orde bij de Toyota want de focus heeft bijv geen parkeersensoren voor.

Qua opties is de Corolla veel verder vol geladen dan de Focus, maar wat voor de een belangrijk is is voor de ander niet belangrijk. Parkeersensoren voor, zijkant en achter is toch verdomd handig kan ik je vertellen. De JBL 6 speakers welke op de duurste uitvoering van de Corolla zit kan je niet los bestellen op een goedkopere uitvoering, maar voor de mensen welke van geluid houden ofwel audiofiel zijn is dit een pre. De B&O van Ford vind ik zelf beter, maar dat is persoonlijk. JBL is meer gericht op bass.

Wat me heeft besluiten om deze Corolla boven de Focus te kiezen is de motor. Qua wegligging is de focus directer, maar de Toyota is minder gevoelig op slechter wegdek dan de Focus welke van nature stugger is. Merk je het dagelijks? Nee, en ik heb op circuit gereden met circuit geoptimaliseerde auto's en jarenlang buiten gekart in de NK's dus enig gevoel in me kont heb ik wel. Als je gaat hoeken op een circuit dan zal de Focus beter zijn qua wegligging maar voordat je dat niveau bereikt ben je een behoorlijk gevaar op de weg. De Toyota word wat zoekerig dan. De 2.0 hybrid automaat van 180pk is behoorlijk aggresief en dat zeg ik als zwaar anti hybrid. Een Toyota hybrid welke me kan bekoren. Drie standen, eco, normaal en sport. Laten we duidelijk zijn, de eerste twee standen zijn lui en prima om op de snelweg aan te zetten. De sport stand is echt aggresief en in een krappe 8 sec op de 100, je voelt echt een stoot in de rug en hij blijft dankzij die elektra motor maar trekken. Ja, hij maakt toeren en daardoor geluid maar ik houd daar persoonlijk van. Gas response is direct en jij bepaalt wat je van je motor vraagt, zit er een irritant figuur in je dode hoek dan met half gas spuit deze Toyota vooruit. Echt een genot om in te rijden en daarmee vergat ik gelijk alle minpunten en heb ik hem besteld in Phantom Brown / Black in de 2.0 Hybrid Power Premium uitvoering welke alle opties heeft. Half / eind augustus staat die bij de dealer wat ik nog vrij rap vind.

Ik hoop dat iemand wat heeft aan me uitgebreidde uitleg.

• Systemadmin
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-05 22:29
Iemand enig idee waarom bij LeasePlan de VW, Seat en Skoda helemaal verdwenen is?

Aanvulling vanuit LeasePlan:

Er is een probleem omtrent wet- en regelgeving waardoor tijdelijk de productie stop is gezet. Vandaar het advies een voorraadauto te zoeken.

Systemadmin wijzigde deze reactie 15-05-2019 13:48 (52%)

• ljwilliam88
Systemadmin schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:19:
Iemand enig idee waarom bij LeasePlan de VW, Seat en Skoda helemaal verdwenen is?
Die vraag stelde ik een paar dagen geleden in dit topic ook al. Ik zag toevallig vandaag het volgende bericht op Leaseplan:

Tijdelijk minder modellen beschikbaar!
Een deel van de modellen van Volkswagen zijn nog niet goedgekeurd volgens de WLTP uitstoottest. Hierdoor zijn er helaas minder Volkswagen auto's beschikbaar.

Toch zoeken naar een andere auto? Bekijk hier ons aanbod.

Ontvang een bericht als Volkswagen weer beschikbaar zijn.
Laat uw gegevens achter dan ontvangt u direct bericht wanneer de Volkswagen auto's weer beschikbaar zijn.

Dus, lijkt mij vrij duidelijk. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 23:17
BDelamontagne schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:50:
[...]

Inmiddels is er een optie bijgekomen, het overnemen van een A3 SB 30 TDI S Line met 21% bijtelling van een collega van mij. Tevens koopt de collega voor de resterende tijd de eigen bijdrage af, zodat hij fiscaal echt een stuk aantrekkelijker is dan een nieuwe A3 of MB A klasse. Deze moet nog 60K km voordat hij vervangen wordt. Dat zou betekenen dat ik hem een kleine 1,5 jaar kan rijden, en daarna opnieuw voor de keuze sta voor een nieuwe. Tegen die tijd zijn uiteraard de nieuwe A3 en Golf VIII uit, en eventuele andere modellen ook. Dat is het wachten waard!
Drie weken verder en net horen gekregen dat er een andere collega weggaat. Die laat een Golf GTE met 7% bijtelling achter die nog een jaar mag rijden. Dat scheelt me t.o.v. de A3 ruim 165 ekkies netto per maand. Daar teken ik voor!

• jongetje
ljwilliam88 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:48:
[...]
[i]Tijdelijk minder modellen beschikbaar!
Een deel van de modellen van Volkswagen zijn nog niet goedgekeurd volgens de WLTP uitstoottest. Hierdoor zijn er helaas minder Volkswagen auto's beschikbaar.
Hoe kan dat nou? Sinds 2017 moeten nieuwe modellen al aan deze norm voldoen en sinds september 2018 alle nieuw verkochte auto's. Dat zou betekenen dat die modellen al een jaar niet meer verkocht worden???

• ljwilliam88
jongetje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:26:
[...]

Hoe kan dat nou? Sinds 2017 moeten nieuwe modellen al aan deze norm voldoen en sinds september 2018 alle nieuw verkochte auto's. Dat zou betekenen dat die modellen al een jaar niet meer verkocht worden???
Goede vraag hoe dit kan. Het staat toch echt op Leaseplan. De enige Volkswagen die je op dit moment kan configureren is een Transporter. Als je daar op klikt zie je gelijk deze melding.

• FireDrunk
jongetje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:26:
[...]

Omdat Volkswagen's modellen van 2017 en 2018 niet meer geproduceerd worden, en de 2019 modellen dus niet goedgekeurd zijn.

Dat de regel al in 2017 in ging, wil niet automatisch zeggen dat een Golf uit 2019 daar aan voldoet?

Toch best logisch?

Even niets...

• Miss_80
  • Laatst online: 24-05 12:46
Systemadmin schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:19:

Aanvulling vanuit LeasePlan:

Er is een probleem omtrent wet- en regelgeving waardoor tijdelijk de productie stop is gezet. Vandaar het advies een voorraadauto te zoeken.
Ik zie nu inderdaad hetzelfde.... handig als je net bezig bent met bestellen :?

• jongetje
FireDrunk schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:27:
[...]

Dat de regel al in 2017 in ging, wil niet automatisch zeggen dat een Golf uit 2019 daar aan voldoet?

Toch best logisch?
Tja, ze hebben meer dan 3 jaar de tijd gehad (want in 2016 was het ook al bekend dat dit in 2017 in ging) om dit te regelen lijkt mij. Maar handig is het niet.

jongetje wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:33 (3%)

• FireDrunk
jongetje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:33:
[...]

Tja, ze hebben meer dan 3 jaar de tijd gehad (want in 2016 was het ook al bekend dat dit in 2017 in ging) om dit te regelen lijkt mij. Maar handig is het niet.
Elk type auto moet individueel getest worden. Dus nee, dat kunnen ze niet. Ze kunnen toch geen wltp regelen voor een model wat nog niet bestaat?

Even niets...

• jongetje
FireDrunk schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:38:
[...]

Elk type auto moet individueel getest worden. Dus nee, dat kunnen ze niet. Ze kunnen toch geen wltp regelen voor een model wat nog niet bestaat?
Het huidige model Up, Polo, Golf, Tiguan en Touran rijd toch al een tijdje rond? Of alle motoren worden vervangen. Bij de transporter is ook alleen de 2.0TDI te kiezen.

jongetje wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:43 (16%)

• FireDrunk
Dat is waar, misschien hebben ze een soort 'grace' periode waarin ze die WLTP voor elk model mogen regelen, maar dat is inderdaad wel gek.

Even niets...

• Waus26
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-05 13:05
CriZzX schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:40:
Kogel door de kerk na lang gezwik en twijfelen en vergelijken. Wat een bevalling!

Eerst was de duidelijke voorkeur voor een Focus ST Line Wagon volgeladen met opties en na de test met de 182pk handgeschakelde bak was de keus al voor 99% zeker. Heerlijke wagen om in te rijden, perfecte wegligging, heerlijke roffel bij het optrekken, op dit moment qua geluid (als je de B&O installatie neemt dan) onovertroffen in gebruik en kwaliteit van audio en het hele infotainment in zijn klasse, prijs vol aangekleed kom je bij andere merken niet eens in de buurt van alle opties die je dan op de focus hebt zitten. Het enige wat ik zelf minder vond is de kont van de auto, nogal saai en inspiratieloos. Ik vind het zelfs lelijk en niet in verhouding, dit terwijl de voorkant zo gaaf eruit ziet.

De afgelopen weken sloeg de twijfel toe om toch niet liever een automaat te willen. Ford levert deze in een 150pk trim en na een test met deze vond ik hem in vergelijking met de handbak te lui. Toen ik vervolgens in de nieuwe wijk waar ik binnenkort gaat wonen ook nog eens drie dezelfde uitvoeringen van hetgeen ik voor ogen had zag rondrijden waarbij eentje notabene in dezelfde straat staat waar ik gaat wonen was ik er eigenlijk al helemaal klaar mee.

Bij elke lease auto heb je dit natuurlijk, maar dit ging te ver in mijn ogen en toen besloten wat meer aandacht te geven aan andere merken. Op een blauwe maandagochtend vroeg de Toyota dealer binnengestapt en de nieuwe corolla touring eens goed bekeken. Nu had ik deze auto al eerder bekeken maar toen zat me hoofd vol van de focus waardoor alles negatief was, eenmaal iets in je hoofd tja...

Uiteindelijk de 2.0 hybrid vol afgeladen met alle opties meegenomen voor een testrit om hem eens aan de tand te voelen. Binnenzijde van de Corolla is in vergelijking minder groot dan de focus, met name achterin is de daklijn minder hoog en dat resulteert dat lange mensen sneller tegen het dak aan zit, zeker in het geval met een panorama dak wat deze versie heeft. Desondanks dat ik eerst stellig was dat dit niet goed genoeg is, ben ik daarop terug gekomen omdat ik de auto lease voor mijn gezin en niet voor het meenemen van lange mensen. Die hebben gewoon pech, het is niet alsof ze tegen het dak aan zitten! De kofferbak is ietsje kleiner als die van de focus (verwaarloosbaar), voor een station had ik meer verwacht maar ook de focus vond ik niet groot in de kofferbak. Mijn huidige Mazda 3 hatchback uit 2007 heeft bij wijze van dezelfde aantal liters als deze auto's terwijl ik juist meer had verwacht van een station, maar goed deze liters zijn praktischer dus dat neem ik voor lief. Anders moet je de superb rijden!

Dan aan de binnenkant, achterin kan ik kort over zijn! Zowel de focus als de corrolla kan je prima zitten maar het comfort is echter lang niet zo goed als menig oudere auto's welke ik uit deze klasse heb gereden. Het zit hem voornamelijk in de achterlijke manier wat bijna alle fabrikanten verzinnen met de hoofdsteunen die soort van design achtig over de bank loopt waardoor je een uitsteeksel in je nek hebt zitten. Omhoog doen helpt zeer weinig en het ziet er niet uit, laat staan comfortabel. Maar goed nogmaals ik zit niet achterin, dat doet me dochter en tegen die tijd dat ze lang genoeg is is er alweer een nieuwe lease auto.

Infotainment en opties? Zoals ik al aangaf is het systeem van de focus veel verder dan dat van de Toyota, ok het is geen audi virtual cockpit maar alles werkt naar behoren en volledig touch ipv de in mijn ogen overbodige knoppen bij Toyota. Bij Toyota merkte ik al gelijk dat het ontbreken van Apple Car Play een behoorlijk gemis is, gelukkig komt deze spoedig met een update alleen snap ik werkelijk waar niet dat een fabrikant zo groot als Toyota niet een afdeling heeft welke dit gewoon op orde heeft. Zo spannend is een infotainment niet en toch kom je dan met iets wat ontbreekt aan dingen op de markt, wat in mijn ogen cruciaal is want ik gebruik Spotify 9 van de 10x. Verder zijn de voerstoelen van de toyota beduidend beter dan de focus en zo ook de veiligheidsopties zoals parkeersensoren voor, achter en zijkant en de headsup display incl navi is beter op orde bij de Toyota want de focus heeft bijv geen parkeersensoren voor.

Qua opties is de Corolla veel verder vol geladen dan de Focus, maar wat voor de een belangrijk is is voor de ander niet belangrijk. Parkeersensoren voor, zijkant en achter is toch verdomd handig kan ik je vertellen. De JBL 6 speakers welke op de duurste uitvoering van de Corolla zit kan je niet los bestellen op een goedkopere uitvoering, maar voor de mensen welke van geluid houden ofwel audiofiel zijn is dit een pre. De B&O van Ford vind ik zelf beter, maar dat is persoonlijk. JBL is meer gericht op bass.

Wat me heeft besluiten om deze Corolla boven de Focus te kiezen is de motor. Qua wegligging is de focus directer, maar de Toyota is minder gevoelig op slechter wegdek dan de Focus welke van nature stugger is. Merk je het dagelijks? Nee, en ik heb op circuit gereden met circuit geoptimaliseerde auto's en jarenlang buiten gekart in de NK's dus enig gevoel in me kont heb ik wel. Als je gaat hoeken op een circuit dan zal de Focus beter zijn qua wegligging maar voordat je dat niveau bereikt ben je een behoorlijk gevaar op de weg. De Toyota word wat zoekerig dan. De 2.0 hybrid automaat van 180pk is behoorlijk aggresief en dat zeg ik als zwaar anti hybrid. Een Toyota hybrid welke me kan bekoren. Drie standen, eco, normaal en sport. Laten we duidelijk zijn, de eerste twee standen zijn lui en prima om op de snelweg aan te zetten. De sport stand is echt aggresief en in een krappe 8 sec op de 100, je voelt echt een stoot in de rug en hij blijft dankzij die elektra motor maar trekken. Ja, hij maakt toeren en daardoor geluid maar ik houd daar persoonlijk van. Gas response is direct en jij bepaalt wat je van je motor vraagt, zit er een irritant figuur in je dode hoek dan met half gas spuit deze Toyota vooruit. Echt een genot om in te rijden en daarmee vergat ik gelijk alle minpunten en heb ik hem besteld in Phantom Brown / Black in de 2.0 Hybrid Power Premium uitvoering welke alle opties heeft. Half / eind augustus staat die bij de dealer wat ik nog vrij rap vind.

Zeer fijn deze uitgebreide uitleg. Wil ze beide wel proefrijden. Staan samen met de Leon ST op de shortlist. Met daarachter nog de Golf ST en Ceed ST.

• radem205
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:14

Had je ook nog gekeken naar de Kia Ceed Sportswagon GT plusline? Na een proefrit met deze auto was ik verkocht. De automaat van de Kia vond ik vele malen actiever dan de focus. Ook deze Kia is volgeladen met opties, inclusief electrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie. Toch wel een erg relaxte optie.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
radem205 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:34:
[...]

Had je ook nog gekeken naar de Kia Ceed Sportswagon GT plusline? Na een proefrit met deze auto was ik verkocht. De automaat van de Kia vond ik vele malen actiever dan de focus. Ook deze Kia is volgeladen met opties, inclusief electrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie. Toch wel een erg relaxte optie.
Er schijnt een facelift aan te komen van de Ceed-familie waardoor er een tijdelijke ‘bestelstop’ is voor alle Ceed modellen.

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 00:54
Dj-sannieboy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:05:
[...]

Er schijnt een facelift aan te komen van de Ceed-familie waardoor er een tijdelijke ‘bestelstop’ is voor alle Ceed modellen.
Wat? Waar heb je die info vandaan? De huidige Ceed is er nog niet eens een jaar, een facelift zou wel erg snel zijn :D

• radem205
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:14
Tankiej schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:57:
[...]

Wat? Waar heb je die info vandaan? De huidige Ceed is er nog niet eens een jaar, een facelift zou wel erg snel zijn :D
Geen facelift voor zover ik weet. Wel motorische aanpassingen. Zie Griffx in "Keuze leaseauto - Deel 5"

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21:48
Zou mooi zijn voor nieuwe kopers/leasers als iig de 1.4 zuiniger zou zijn. Ondanks m'n tankpas valt me dit in negatieve zin op.

Verder is de frontale bots ingreep enorm heftig heb ik vandaag ervaren.

Ik remde wat laat maar was zonder ingrijpen makkelijk goed gegaan. Toch greep de Ceed bruusk in en was ik zelfs bang dat m'n achterligger zich hierdoor in de nesten zou werken.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:57:
[...]

Ik heb via de chat contact opgenomen met Kia, omdat ik hier gelezen had over een ‘bestelstop’. Binnenkort maar eens bij Kia in Breukelen langsrijden om dit te verifiëren.

• FunkyBro
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-05 16:28

en zo ook de veiligheidsopties zoals parkeersensoren voor, achter en zijkant en de headsup display incl navi is beter op orde bij de Toyota want de focus heeft bijv geen parkeersensoren voor.

Qua opties is de Corolla veel verder vol geladen dan de Focus, maar wat voor de een belangrijk is is voor de ander niet belangrijk. Parkeersensoren voor, zijkant en achter is toch verdomd handig kan ik je vertellen..
Mijn Focus ST-line heeft toch echt parkeersensoren aan de voorkant :) (en zijkant en achterkant)

FunkyBro wijzigde deze reactie 15-05-2019 23:55 (19%)

the stuarts are singing, as we dive into the height, the soundtrack of our live

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:58
t_captain schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:39:
Het onderscheid tussen auto’s wordt zo oppervlakkig. Tussen een A-klasse en een Leaf zou ik waarschijnlijk de Leaf kiezen. Niet dat de Leaf zo’n lekkere rijdersauro is. Maat hij heeft technisch meer innovatie en meer eigenzinnigheid aan boord.
Ik heb een A, collega een Leaf. Praktisch even duur, maar door de bijtelling een stuk voordeliger. Zonder die bijtelling had mijn collega die in ieder geval niet genomen. Technisch heb je wellicht wat meer opties bij de Leaf, maar ik zou het er zelf ook niet voor over hebben als ik ze beide naast elkaar houd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
Geen twijfel dat een A heel netjes is uitontwikkeld, gebouwd en afgewerkt en dat het een hele fijne auto is.

Alleen doet het me als oude werktuigbouwer allemaal zo weinig. De meeste innovatie zit onderhand in het infotainment systeem. Leuk voor even. En, okee, een beetje in de versnellingsbak dan, die A9 is naar ik begrijp behoorlijk goed.

Maar na 10 jaar met RWD en bijna 9 jaar met zescylinders gaat een vierpits FWD me niet blij maken. Een 4-in-lijn nog het minst, die hebben echt geen geluid. Sommige auto’s hebben zelfs nep motorgeluid uit de speaker, dat mag je opvatten als een schuldbekentenis :)
Ook als de motor verder een dik koppel en een prima vermogen heeft, gaat het de beleving niet helemaal goed maken.

Beseffende dat mijn weg qua dikke zespits auto’s doodloopt, ga ik niet mee met de trend naar kleinere en zuinigere versies van het oude. Dan liever iets heel nieuws.

• Systemadmin
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20-05 22:29
Miss_80 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Ik zie nu inderdaad hetzelfde.... handig als je net bezig bent met bestellen :?
Auto's staan er weer op!

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:11
Je uitgebreide uitleg geeft mij in ieder geval een glimlach op het gezicht. Je bent er lekker ingedoken, dacht er uit te zijn en hoewel de redenatie om voor een andere auto te gaan mij werkelijk niet zou boeien, ben je helemaal gelukkig met de keuze die je hebt gemaakt. Dat is toch mooi man!

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• sv_db
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 24-05 21:33
Bij Toyota merkte ik al gelijk dat het ontbreken van Apple Car Play een behoorlijk gemis is, gelukkig komt deze spoedig met een update alleen snap ik werkelijk waar niet dat een fabrikant zo groot als Toyota niet een afdeling heeft welke dit gewoon op orde heeft. Zo spannend is een infotainment niet en toch kom je dan met iets wat ontbreekt aan dingen op de markt, wat in mijn ogen cruciaal is want ik gebruik Spotify 9 van de 10x.
Waar baseer je dit op? Ik zie online namelijk nergens staan dat Apple Carplay naar de corolla komt in Europa.

• The Eagle

The Eagle

Zag vandaag de nieuwe B klasse rijden. Beetje zelfde design geworden als de A, maar dan hoger. Mooie wagen geworden :)
@Floor-is dat was wellicht nog wel wat voor jou als opvolger van de 1 :)

Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True