Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

The Eagle schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:32:
Zag vandaag de nieuwe B klasse rijden. Beetje zelfde design geworden als de A, maar dan hoger. Mooie wagen geworden :)
@Floor-is dat was wellicht nog wel wat voor jou als opvolger van de 1 :)
Ik ga naar alle waarschijnlijkheid een Tesla Model3 rijden :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

The Eagle schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:32:
Zag vandaag de nieuwe B klasse rijden. Beetje zelfde design geworden als de A, maar dan hoger. Mooie wagen geworden :)
Zouden die blauwe jurken op de optielijst staan?

Afbeeldingslocatie: https://www.mercedes-benz.nl/passengercars/mercedes-benz-cars/models/b-class/hatchback/explore/highlights/_jcr_content/par/videoimageslider/slides/videoimageslide/image.MQ6.12.20181130134405.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 12:38
Dj-sannieboy schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:33:
[...]

Ik heb via de chat contact opgenomen met Kia, omdat ik hier gelezen had over een ‘bestelstop’. Binnenkort maar eens bij Kia in Breukelen langsrijden om dit te verifiëren.
Dan mag je wel snel zijn, over 4 uur is de bestelstop.
Gisteren bevestiging van de leasemaatschappij gehad dat de order doorgezet is naar de Kia dealer.
Hopelijk deze ochtend de bevestiging van de dealer zelf. :o

[ Voor 5% gewijzigd door Griffx op 17-05-2019 09:12 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Griffx schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Dan mag je wel snel zijn, over 4 uur is de bestelstop.
Gisteren bevestiging van de leasemaatschappij gehad dat de order doorgezet is naar de Kia dealer.
Hopelijk deze ochtend de bevestiging van de dealer zelf. :o
Dat red ik sowieso niet, aangezien ik nog geen proefrit gemaakt heb. Het lijkt hier in de omgeving nogal lastig te zijn om een proefrit te kunnen maken in de GT-plusline automaat.
In dat geval valt de Proceed bij voorbaat al af en gaat het dus de Mazda 3 worden (welke al mijn voorkeur heeft) :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-05-2019 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Dj-sannieboy Ook niet vervelend ;)

Ik heb zojuist een mailtje gehad van de leasemaatschappij dat mijn auto (Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid Business Intro) besteld is 8)
Verwachte aflevering in week 36, dus het grote wachten kan beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 22:39
radem205 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 20:02:
[...]

Geen facelift voor zover ik weet. Wel motorische aanpassingen. Zie Griffx in "Keuze leaseauto - Deel 5"
KIA dealer in Breda had het over een modeljaar update (wat aanpassingen in de interieur opties).
Dit kreeg ik te horen nadat de leasemaatschappij me wist te vertellen dat ik een "uitgaand model" :? wou bestellen. (Ceed SW 1.4-T-Gdi GT-Line)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:58
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:38:
[...]
In dat geval valt de Proceed bij voorbaat al af
Tenzij de levertijd en de wijzigingen mee gaan vallen. Ligt er ook aan of je veel ruimte nodig hebt. De Proceed is wel stukken groter qua kofferbakruimte dan een Mazda 3.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

NoepZor schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:11:
[...]

Tenzij de levertijd en de wijzigingen mee gaan vallen. Ligt er ook aan of je veel ruimte nodig hebt. De Proceed is wel stukken groter qua kofferbakruimte dan een Mazda 3.
Momenteel rij ik een 308 BLP hatchback en heb ik de extra kofferbakruimte niet nodig. Echter moet ik wel 4 jaar in m'n nieuwe leasewagen rijden, dus wellicht dat de extra kofferbakruimte in de toekomst nog wel eens van pas kan komen. (Hoewel ik niet verwacht dat de extra kofferbakruimte van de Proceed noodzakelijk zal zijn, wel handig natuurlijk).

De Mazda 3 hatchback heeft minder kofferbakruimte van mijn huidige 308, dat is dan ook de reden om voor de Mazda 3 sedan te gaan en niet voor de hatchback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Reinier schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:01:
[...]

Zouden die blauwe jurken op de optielijst staan?

[Afbeelding]
Ik zie een auto en mensen met afwijkende kleding. Gaat die auto remmen voor deze voetganngers? Of worden ze niet gedetecteerd?

Moest meteen hieraan denken:

YouTube: Generating adversarial patches against YOLOv2

[ Voor 6% gewijzigd door t_captain op 17-05-2019 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07 22:19
Floor-is schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:58:
[...]

Ik ga naar alle waarschijnlijkheid een Tesla Model3 rijden :)
Nice! Wanneer wordt hij geleverd?

Wat voor opties ga je nemen ? Zag dat je bij een model 3 wel veel standaard opties hebt!

Ik blijf het denk net zo lang uitrekken tot ik ook een model 3 kan lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ousselg schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 10:25:
[...]

Nice! Wanneer wordt hij geleverd?

Wat voor opties ga je nemen ? Zag dat je bij een model 3 wel veel standaard opties hebt!

Ik blijf het denk net zo lang uitrekken tot ik ook een model 3 kan lease.
Wat valt er te rekken dan? Hij is gewoon leverbaar. Zojuist even geconfigureerd bij Multilease en daar rijdt je een Long Range met black White interieur en 19 inch velgen voor 1200 ex 'brandstof' en ex paal. Valt alles mee dus gegeven de fiscale waarde van 65k. En dan nog maar 220 bijtellen!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vermoed dat ie pas wil bestellen als zijn leasebudget toereikend is voor een model 3, ie hij hoopt op een promotie oid ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ousselg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-07 22:19
The Eagle schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:58:
Ik vermoed dat ie pas wil bestellen als zijn leasebudget toereikend is voor een model 3, ie hij hoopt op een promotie oid ;)
Ik kan hem binnen mijn budget als het goed is bestellen. Ik kan 900 euro plus 10% eigen bijdrage eventueel dus bijna 1000 euro de model 3 wel leasen (niet de long range met alle opties maar goed).

Bij ons hebben ze geen lease regeling voor elektrische auto's. Ze zijn bezig met een nieuwe lease regeling maar kunnen niet zeggen of dat ook voor elektrische auto's geld en wanneer we dat kunnen verwachten. In de wandelgangen hoorde ik voor 2020 vandaar dat ik het dus probeer te rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bij ons is er net een nieuwe regeling door. Full electric ging hem niet worden, range nog te klein voor onze mensen (detachering) om dat interessant te kunnen maken binnen budget. Dual engine Tesla zou het wel halen, maar die is iets te duur voor de gemiddelde consultant die budget voor een middenklasse heeft ;)

Moet over een paar jaar anders zijn. Als ik jou was zou ik er niet op wachten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53
Zo we kunnen weer los komende periode.

Ik rijdt nu een Golf GTE heerlijke wagen, goed aangekleed en natuurlijk een leuk aantal jaren tegen een gunstig bijtellingstarief kunnen rijden.

Maar nu de uitdaging om een opvolger te vinden.
Ik heb een shortlist, volgorde is op soort van voorkeur keuze, maar staat niet vast.

1. VW Tiguan
2. Seat Ateca
3. Model 3

Ik heb voor de Tiguan de Ateca en de model 3 een een configuratie gemaakt,

Tiguan
http://configurator.volkswagen.nl/samenvatting?code=JDPRI

Ateca
http://configurator.seat.nl/samenvatting?code=YSOW

Model 3
https://ts.la/2EXVXi6

Welke zouden jullie kiezen, of hebben jullie een andere voorstel.

[ Voor 8% gewijzigd door inbedrijf op 19-05-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
inbedrijf schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:04:

Ik rijdt nu een Golf GTE heerlijke wagen, goed aangekleed en natuurlijk een leuk aantal jaren tegen een gunstig bijtellingstarief kunnen rijden.

Ik heb een shortlist, volgorde is op soort van voorkeur keuze, maar staat niet vast.

1. VW Tiguan
2. Seat Ateca
3. Model 3

Ik heb voor de Tiguan en de Ateca een een configuratie gemaakt, de model 3 heeft niet zoveel keuzes daarvan heb ik geen config.

Tiguan

Ateca

Welke variant van de model 3, zit namelijk nogal wat verschil tussen een short range plus en performance :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
Toevoeging gedaan!
tomas123 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 13:11:
[...]

Welke variant van de model 3, zit namelijk nogal wat verschil tussen een short range plus en performance :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
Ik zou het wel weten, de model 3, maar hangt totaal af van je situatie. Ga je zware aanhangers trekken? Gezin? Veel autovakanties? Als je vaak autovakanties maakt met een caravan en het hele gezin dan had ik wellicht ook eerder een tiguan gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:05

ricardo246

Life's what you make it!

1. VW Tiguan
2. Seat Ateca
3. Model 3

Tiguan

Ateca

Model 3

Je eerst 2 keuzes leunen op de SUV achtige stijl, een model 3 kan ik dan niet rijmen, anders dan dat je voor de bijtelling gaat, en dat dus belangrijker is dan het type auto. Ik zou zelf dan nog eens goed nadenken of je niet een leuke sedan zou willen rijden ipv SUV. Ik ben persoonlijk na 4 jaar heerlijk cruisen in mijn GTE (fully loaded) niet klaar om nog 4 jaar naar eenzelfde interieur te kijken (ondanks wat wijzigingen ziet iedere VW er hetzelfde uit van binnen). Ik wou wat anders en het liefst iets wat je niet vaak ziet rijden. Electrisch was een no go ivm met te lage actual range, dus nu de bijtelling geslikt en een full option Jeep Compass besteld, vooral vanwege de hoge zit, leeftijd begint te tikken hiero, en als het goed is komt er over niet al te lange tijd een porsche als speeltje om mijn midlife wat aangenamer te maken. >:) De jeep zou je ook eens kunnen bekijken, verassend veel auto voor dat geld.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

1. VW Tiguan
2. Seat Ateca
3. Model 3

Tiguan

Ateca

Model 3

Tiguan, 100%. Komende jaren rijden we toch nog op dino's en als je een beetje veel rijd (30k per jaar) schiet je met een Tesla nog niet zoveel op. Met dat soort aantallen km's is je vrije tijd je ook heilig en wil je niet een half uur bij de lader staan omdat je het net niet red. En Tiguan is zoveel meer auto dan de Ateca, zeker van binnen waar je altijd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
ricardo246 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Je eerst 2 keuzes leunen op de SUV achtige stijl, een model 3 kan ik dan niet rijmen, anders dan dat je voor de bijtelling gaat, en dat dus belangrijker is dan het type auto. Ik zou zelf dan nog eens goed nadenken of je niet een leuke sedan zou willen rijden ipv SUV. Ik ben persoonlijk na 4 jaar heerlijk cruisen in mijn GTE (fully loaded) niet klaar om nog 4 jaar naar eenzelfde interieur te kijken (ondanks wat wijzigingen ziet iedere VW er hetzelfde uit van binnen). Ik wou wat anders en het liefst iets wat je niet vaak ziet rijden. Electrisch was een no go ivm met te lage actual range, dus nu de bijtelling geslikt en een full option Jeep Compass besteld, vooral vanwege de hoge zit, leeftijd begint te tikken hiero, en als het goed is komt er over niet al te lange tijd een porsche als speeltje om mijn midlife wat aangenamer te maken. >:) De jeep zou je ook eens kunnen bekijken, verassend veel auto voor dat geld.
Sedan is inderdaad een goed punt, gaan we ons in verdiepen. Ben het ook met je eens dat het qua interieur allemaal niet zo spannend is bij VW.... Compass bekeken not my cup of thea....
The Eagle schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:25:
[...]

Tiguan, 100%. Komende jaren rijden we toch nog op dino's en als je een beetje veel rijd (30k per jaar) schiet je met een Tesla nog niet zoveel op. Met dat soort aantallen km's is je vrije tijd je ook heilig en wil je niet een half uur bij de lader staan omdat je het net niet red. En Tiguan is zoveel meer auto dan de Ateca, zeker van binnen waar je altijd zit.
Je bevestigd mijn mening, ik heb in de Tiguan en de Ateca gezeten, Ateca kwalitatief echt een stuk minder, vooral omdat de ze qua prijs niet zoveel schelen, enige is dat de Ateca full option is en de Tiguan, redelijk dik in de opties. Ben het ook zker met je eens dat ik niet zo'n behoefte heb om constant na te moeten denken of mijn auto voldoende bereik heeft om van Noord-Holland naar Twente te rijden (beide schoonouders wonen in Twente, dus komt geregeld voor)
tomas123 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:50:
[...]

Ik zou het wel weten, de model 3, maar hangt totaal af van je situatie. Ga je zware aanhangers trekken? Gezin? Veel autovakanties? Als je vaak autovakanties maakt met een caravan en het hele gezin dan had ik wellicht ook eerder een tiguan gekozen.
Nee ik heb geen groot gezin, nee ik ga geen caravan of aanhanger trekken, dus daar heb je me.... Maar ik heb zo'n moeite met het bereik en daarbij het aantal model 3 die verkocht gaan worden als ik dan op vakantie ga dan staat ik bij elk snellader met 100en nederlands te wachten op en beschikbare paal. Zit ik ook niet echt op te wachten. Het enige echte grote voordeel is de bijtelling..... Maar ja moet daar alle comfort voor laten, we hebben nog een auto dus het zou kunnen.

Oke lijst uitgebreid, elke toevoeging is welkom.

1. Tiguan
2. Ateca
3 Volvo XC40
4 Volvo v60
5 Mercedes benz CLA 2020 Shooting brake
5 Model 3

Ik ben wel benieuwd of ik echt nog andere merken of modellen totaal mis? Sta open voor alles, zal er wel eerst een proefrit in moeten maken.

[ Voor 0% gewijzigd door inbedrijf op 19-05-2019 17:18 . Reden: 5 Mercedes benz CLA 2020 Shooting brake ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
The Eagle schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:25:
[...]

Grappig om te zien hoe ieder een eigen afwegingenkader heeft.
Ik rij ongeveer 35-40k per jaar, heb een eigen oprit (!) en dus is een tesla model 3 Standard range plus een no-brainer voor mij.
Reële range is 250 in de winter en 350 in de zomer.
De afgelopen 100k km alleen op vakantie meer dan 250 km op een dag gereden.
Dus een mega snelle, gadgetfreak auto voor de prijs van een aygo qua bijtelling :+ . Die kans komt de komende jaren niet weer langs gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
inbedrijf schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:01:
[...]

Sedan is inderdaad een goed punt, gaan we ons in verdiepen. Ben het ook met je eens dat het qua interieur allemaal niet zo spannend is bij VW.... Compass bekeken not my cup of thea....

[...]

Je bevestigd mijn mening, ik heb in de Tiguan en de Ateca gezeten, Ateca kwalitatief echt een stuk minder, vooral omdat de ze qua prijs niet zoveel schelen, enige is dat de Ateca full option is en de Tiguan, redelijk dik in de opties. Ben het ook zker met je eens dat ik niet zo'n behoefte heb om constant na te moeten denken of mijn auto voldoende bereik heeft om van Noord-Holland naar Twente te rijden (beide schoonouders wonen in Twente, dus komt geregeld voor)

[...]

Nee ik heb geen groot gezin, nee ik ga geen caravan of aanhanger trekken, dus daar heb je me.... Maar ik heb zo'n moeite met het bereik en daarbij het aantal model 3 die verkocht gaan worden als ik dan op vakantie ga dan staat ik bij elk snellader met 100en nederlands te wachten op en beschikbare paal. Zit ik ook niet echt op te wachten. Het enige echte grote voordeel is de bijtelling..... Maar ja moet daar alle comfort voor laten, we hebben nog een auto dus het zou kunnen.

1. Tiguan
2. Ateca
3 Volvo XC40
4 Volvo v60
5 Model 3

Ik ben wel benieuwd of ik echt nog andere merken of modellen totaal mis? Sta open voor alles, zal er wel eerst een proefrit in moeten maken.
Als je vaak meer dan 400 km per dag rijdt is het idd niet heel fijn al valt het allemaal wel mee. Zeker als supercharger V3 komt kan je met 250kw laden ipv 150 nu. En je bent niet beperkt tot superchargers, je kan immers ook langs Ionity of andere snelladers die 150kw of meer aan kunnen. Daarnaast, bij een tankstation is het vaak ook niet rustig in het hoogseizoen in frankrijk of duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Sinds dinsdag mijn nieuwe 308sw. Omdat de vorige goed beviel heb ik voor precies dezelfee auto gekozen. Minus enkel opties omdat de baas het leasebedrag weer eens verlaagd heeft.

De nieuwe rijdt als een zonnetje, iets meer pk's en meer Nm in de lage toeren. Ik kan weer 180.000km vooruit.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Smobbo schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:29:
[...]

Grappig om te zien hoe ieder een eigen afwegingenkader heeft.
Ik rij ongeveer 35-40k per jaar, heb een eigen oprit (!) en dus is een tesla model 3 Standard range plus een no-brainer voor mij.
Reële range is 250 in de winter en 350 in de zomer.
De afgelopen 100k km alleen op vakantie meer dan 250 km op een dag gereden.
Dus een mega snelle, gadgetfreak auto voor de prijs van een aygo qua bijtelling :+ . Die kans komt de komende jaren niet weer langs gok ik...
Moet het van je baas ook mogen, zie The Eagle in "Keuze leaseauto - Deel 5"
Onze mensen komen bij klanten en soms op kantoor. Er is niet gegarandeerd dat ze ook her en der fatsoenlijk kunnen laden. We hebben ca 200 man in dienst, en op HQ kunnen we geloof ik 1 laadpaal hebben, de rest is bezet door andere bedrijven. Op de zaak laden gaat hem niet worden dus. En bij klanten ook niet gegarandeerd.
Als het kan, prima hoor. Maar niet iedereen is gezegend met een eigen oprit etc.

Overigens verwacht ik over een aantal jaren dat Tesla zijn autopilot wel dusdanig goed gemaakt heeft dat ie zelfstandig van A naar B kan rijden. Is onderdeel van Elon's masterplan. Dan wordt het wel intressant allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Bastie-88 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:39:
[...]

KIA dealer in Breda had het over een modeljaar update (wat aanpassingen in de interieur opties).
Dit kreeg ik te horen nadat de leasemaatschappij me wist te vertellen dat ik een "uitgaand model" :? wou bestellen. (Ceed SW 1.4-T-Gdi GT-Line)
Hier heeft mijn collega nu mee te maken. In maart zijn nieuwe auto besteld via de interne portal. Net 1 dag na de maandelijkse besteldag. Belt hij vorige week voor een update, krijgt hij te horen dat de auto niet geleverd kan worden. Dat wisten ze bij wagenparkbeheer al meer dan een maand alleen waren ze vergeten mijn collega te informeren. Nu mag hij tot eind van het jaar in z'n v40 blijven rijden.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 14:47
[...]

1. Tiguan
2. Ateca
3 Volvo XC40
4 Volvo v60
5 Model 3

Peugeot 508 ?
Kia Proceed GT ?
Renault Talisman ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
[...]

[...]

[...]

1. Tiguan
2. Ateca
3 Volvo XC40
4 Volvo v60
5 Model 3

Kan denk ik beter via de template op de openingspost. Ik weet dus niet precies wat je budget is en eisen wensen etc.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
gergs schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:50:
[...]

Kan denk ik beter via de template op de openingspost. Ik weet dus niet precies wat je budget is en eisen wensen etc.
Begrijpelijk.

Hierbij de logica,

Budget: geen, persoonlijk wil ik onder 50.000 euro blijven omdat ik het onnodig vind om als het om een zakelijke auto gaat meer te besteden.

Hij moet meer ruimte hebben dan een golf, a3 etc etc

ik rij ongeveer 30000 tot 40000 km per jaar.

Heb voorkeur aan duits, mede omdat ze degelijk in elkaar zitten, maar heb geen haat richting andere merken.

Hopelijk geeft dit je een beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Nu online
@inbedrijf je hebt dus niet echt een leasebudget van bijv 1100 euro obv 48maanden 35000km of zoiets?

meer ruimte dan golf/a3 dan zit je te kijken naar d-segment?
hou je van beetje sturen? dan zou ik aanraden om een keer langs alfa dealer te gaan om de Giulia te proefrijden. 50k is zat voor de auto, krijg je dan 200pk, automaat, met alles erop en eraan.

als je van gadgets hou en thuis en op kantoor makkelijk kan laden, dan ja tm3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online

[...]

1. Tiguan
2. Ateca
3 Volvo XC40
4 Volvo v60
5 Model 3

Model S/X met 4%? Als je budget geen limiet heeft zou dat ook een optie kunnen zijn. Leaseplan heeft er nog wat staan. Voor weinig heel veel auto. Met een 100kWh model moet je toch wel 450 halen. Dus een retour NH - Twente moet gewoon lukken. Zul je rond de 250 per maand zitten. Een 22% auto van 50k zit snel op het dubbele.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 20-05-2019 12:38 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Inspired schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:23:
[...]

Model S/X met 4%? Als je budget geen limiet heeft zou dat ook een optie kunnen zijn. Leaseplan heeft er nog wat staan. Voor weinig heel veel auto. Met een 100kWh model moet je toch wel 450 halen. Dus een retour NH - Twente moet gewoon lukken. Zul je rond de 250 per maand zitten. Een 22% auto van 50k zit snel op het dubbele.
Die 4% geldt tot €50.000 en erboven is gewoon 22%. Een S/X is dan vaak nogal een stretch. Nog even los van het véél hogere leasebedrag.

Een model3 is fijn voor je bijtelling, maar ik kan hem niet blind adviseren. Je gezinssituatie heeft nogal invloed bijvoorbeeld :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

m-vw schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:16:
[...]

Hier heeft mijn collega nu mee te maken. In maart zijn nieuwe auto besteld via de interne portal. Net 1 dag na de maandelijkse besteldag. Belt hij vorige week voor een update, krijgt hij te horen dat de auto niet geleverd kan worden. Dat wisten ze bij wagenparkbeheer al meer dan een maand alleen waren ze vergeten mijn collega te informeren. Nu mag hij tot eind van het jaar in z'n v40 blijven rijden.
Hoeft geen straf te zijn, tenzij hij daardoor naast een gunstige regeling voor een andere auto grijpt natuurlijk.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Floor-is schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 18:44:
[...]

Die 4% geldt tot €50.000 en erboven is gewoon 22%. Een S/X is dan vaak nogal een stretch. Nog even los van het véél hogere leasebedrag.

Een model3 is fijn voor je bijtelling, maar ik kan hem niet blind adviseren. Je gezinssituatie heeft nogal invloed bijvoorbeeld :)
Zoals aangegeven doelde ik op modellen die Leaseplan nog heeft staan met registratie in 2018. Dus; volledig in 4%. inbedrijf geeft aan dat budget geen issue is; dus lekker voor een S/X gaan met 4%.

[ Voor 7% gewijzigd door Inspired op 21-05-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Vraagje over de leasekosten als er een eigen bijdrage bij komt. Mijn budget is 750e en ik kom nu voor de Tesla Model 3 Long range op 925, dus 175e eigen bijdrage. Bijtelling is 92e.

Als ik een berekening maak op https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html kom ik op 208e netto uit. De eigen bijdrage die ik betaal, wordt door uw werkgever afgetrokken van de bijtelling.

Dat zou een mooi voordeel in plaat van 175 + 92 = 267e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
inbedrijf schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:15:
[...]

Begrijpelijk.

Hierbij de logica,

Budget: geen, persoonlijk wil ik onder 50.000 euro blijven omdat ik het onnodig vind om als het om een zakelijke auto gaat meer te besteden.

Hij moet meer ruimte hebben dan een golf, a3 etc etc

ik rij ongeveer 30000 tot 40000 km per jaar.

Heb voorkeur aan duits, mede omdat ze degelijk in elkaar zitten, maar heb geen haat richting andere merken.

Hopelijk geeft dit je een beter beeld.
Volvo S60? Zag dat die redelijk recent beschikbaar is gekomen via de configurator van Volvo. 190PK en sportief uiterlijk en dan nog ruimte om een aantal opties aan te klikken. Qua degelijkheid heb ik betere ervaring met Volvo dan met VW, maargoed dat is n=1 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wackmack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:41:
Vraagje over de leasekosten als er een eigen bijdrage bij komt. Mijn budget is 750e en ik kom nu voor de Tesla Model 3 Long range op 925, dus 175e eigen bijdrage. Bijtelling is 92e.

Als ik een berekening maak op https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html kom ik op 208e netto uit. De eigen bijdrage die ik betaal, wordt door uw werkgever afgetrokken van de bijtelling.

175 + (208 -/- ca 50%*175) = ongeveer jouw netto kosten, zonder rekening te houden met afbouw van kortingen.

Al vraag ik me af of je een 3 haalt met een netto bijtelling van 208. Misschien als je m verder kaal neemt en dus niet het luxe interieur en geen auto pilot. De bijtelling van 92 euro die je noemt slaat natuurlijk nergens op, want dat ben je alleen al voor de eerste 50.000 euro waarde van de auto kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door AllSeeyinEye op 22-05-2019 15:51 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:41

Eigen bijdrage doet relatief weinig pijn, omdat het dus je bijtelling (belasting) verlaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Requiem19 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:51:
[...]

Eigen bijdrage doet relatief weinig pijn, omdat het dus je bijtelling (belasting) verlaagt.
Hoe verlaagt meer bijdrage je bijtelling dan?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
Cyw00d schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:00:
[...]

Hoe verlaagt meer bijdrage je bijtelling dan?
Als je netto 100 euro eigen bijdrage betaalt, dan wordt je bruto bijtelling verlaagd met 100 euro. Je betaalt dus over 100 euro minder je belasting, dit scheelt je grofweg iets minder dan 50 euro. Dit belastingvoordeel zorgt er voor dat de eigen bijdrage dus voor grofweg de helft wordt afgetrokken van de netto bijtelling. Ja je betaalt meer, maar nee, niet de volle 100 euro.

Edit: met deze rekentool kun je gemakkelijk de invloed van de bijtelling en eigen bijdrage bekijken. Ook kun je door rekening houden met het effect van afbouw heffingskortingen.

Afijn, mijn Kia Ceed SW komt als het goed is medio juni bij de garage binnen en eind juni rijden :) :) Begin mei besteld, dus valt mij erg mee.

Kleur: Dark penta metallic
Uitvoering: DynamicPlusLine
Accessoires: LM velgen type Songwon 16" bi-colour
Fiscale waarde: € 27195
Budget: €600,- incl. brandstof o.b.v. 15000km/48mnd. Hierin zit ook de 2,7% BTW heffing verrekend

[ Voor 34% gewijzigd door NoepZor op 22-05-2019 16:14 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
NoepZor schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:05:
[...]

Als je netto 100 euro eigen bijdrage betaalt, dan wordt je bruto bijtelling verlaagd met 100 euro. Je betaalt dus over 100 euro minder je belasting, dit scheelt je grofweg iets meer dan 50 euro. Dit belastingvoordeel zorgt er voor dat de eigen bijdrage dus voor grofweg de helft wordt afgetrokken van de netto bijtelling. Ja je betaalt meer, maar nee, niet de volle 100 euro.
Thanks, dit wist ik niet! Dus zo erg is het niet als je boven je lease budget zit eigenlijk.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online

Hoe kom je met een LR op EUR 92,- bijtelling uit? Ah, kale LR RWD en waarschijnlijk geen 52%. En gok ook dan je heffingskorting impact niet mee neemt.
AllSeeyinEye schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:49:
[...]

175 + (208 -/- ca 50%*175) = ongeveer jouw netto kosten, zonder rekening te houden met afbouw van kortingen.

Al vraag ik me af of je een 3 haalt met een netto bijtelling van 208. Misschien als je m verder kaal neemt en dus niet het luxe interieur en geen auto pilot. De bijtelling van 92 euro die je noemt slaat natuurlijk nergens op, want dat ben je alleen al voor de eerste 50.000 euro waarde van de auto kwijt.
LR RWD is EUR 54.100,- Dit is volledig premium en AP. EUR 140,- netto moet lukken. Met heffingskorting impact.

[ Voor 38% gewijzigd door Inspired op 22-05-2019 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Cyw00d schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:06:
[...]

Thanks, dit wist ik niet! Dus zo erg is het niet als je boven je lease budget zit eigenlijk.
Klopt, er zijn echter wel 2 zaken om rekening mee te houden:
- De eigen bijdrage moet door de werkgever aangemerkt worden als bijdrage voor privégebruik, de meeste werkgevers doen dit standaard;
- De eigen bijdrage mag je aftrekken van je bruto berekening, maar netto komt deze er weer gewoon bij, het beste inzicht wordt gegeven in een berekening zoals hier: https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyw00d
RomeoJ schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:13:
[...]

- De eigen bijdrage moet door de werkgever aangemerkt worden als bijdrage voor privégebruik, de meeste werkgevers doen dit standaard;
- De eigen bijdrage mag je aftrekken van je bruto berekening, maar netto komt deze er weer gewoon bij, het beste inzicht wordt gegeven in een berekening zoals hier: https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
Ja, net even gekeken op die site (gebruik hem vaak) daar staat het bij inderdaad. Nu gaat het nog leuker worden om een 2018 model s te leasen ipv een nieuwe 3. :*)

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
[...]

Fiscale waarde: €54.100
Netto bijtelling : €92/mnd

Bron: https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Qua opties vrij kaal maar zie in de andere opties nog geen meerwaarde. Maandag proefrit, misschien denk ik er dan over. Heb nu een Golf station van ruim 3 jaar waarbij de netto bijtelling ruim 300e. Er is dus marge genoeg.

[ Voor 9% gewijzigd door Wackmack op 22-05-2019 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:41
Wackmack schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:53:
[...]

Fiscale waarde: €54.100
Netto bijtelling : €92/mnd

Bron: https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Qua opties vrij kaal maar zie in de andere opties nog geen meerwaarde. Maandag proefrit, misschien denk ik er dan over. Heb nu een Golf station van ruim 3 jaar waarbij de netto bijtelling ruim 300e. Er is dus marge genoeg.
Die calculator klopt niet helemaal.

https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html

Via deze calculator komt hij uit op 119, als je uitgaat van een jaarsalaris van 50k. Deze calculator neemt wel de afbouw van de heffingskorting etc mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Cyw00d schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:17:
[...]

Ja, net even gekeken op die site (gebruik hem vaak) daar staat het bij inderdaad. Nu gaat het nog leuker worden om een 2018 model s te leasen ipv een nieuwe 3. :*)
Grappig dat je dat zegt, ik heb precies dit gedaan. Een week geleden een tweedehands Tesla van 2018 gekocht.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
RomeoJ schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:46:
[...]

Grappig dat je dat zegt, ik heb precies dit gedaan. Een week geleden een tweedehands Tesla van 2018 gekocht.
Gekocht of geleased?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 15:28
RomeoJ schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:13:
[...]

Die omschrijving is inderdaad belangrijk en is de enige reden waarop de belastingdienst geen bezwaar heeft. Dus niet omdat je boven budget least.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lucask
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 22:58
Het is ongeveer een maand geleden dat ik mijn uiteindelijke keuze voor nieuwe lease-auto bij de leasemaatschappij heb doorgegeven. Ik heb nu eindelijk bevestiging van de bestelling ontvangen met een verwachte leverdatum.

Het betreft de nieuwe Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hybrid Style edition. Kleur is phantom brown. Verwachte levertijd is week 36. dus ik ben benieuwd!

Ten opzichte van mijn huidige Peugeot 308 hatchback 1.6 diesel ga ik er flink op vooruit wat luxe, formaat en vermogen betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Meekoh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:10:
Ik zal mij hier ook maar eens officieel melden. Eens kijken of jullie nog een model weten dat ik over het hoofd heb gezien.
Leasebudget:
+-600 bij Benzine (max 150 eigen bijdrage)
+-750 bij Electrisch (max 150 eigen bijdrage)
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 60 maanden (verplicht)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee, als het maar niet te gek wordt.
Overige afhankelijkheden: Moet Benzine of Electrisch zijn, Diesel mag alleen bij kilometrage boven 45K/jaar
Specifieke wensen:
- Liefst SUV/crossover. Station mag ook, maar moet dan wel een heeeeel erg aantrekkelijke deal zijn. (Mrs Meekoh wilt graag hoog zitten)
- Automaat = must
- ACC = Must
- Meer ruimte op achterbank dan huidige Toyota Auris TS, want kids zitten in mijn rug te schoppen. Dit komt voornamelijk doordat de kinderzitjes zo hoog zijn, daardoor zitten hun voeten dichter bij de bestuurdersstoel.
- Bagageruimte = min 500L
- Bij electrisch moet de range toch wel op zijn minst rond de 400km zijn.
- Achteruitrij camera (Sensoren kunnen mij gestolen worden)
- Kessy = Nice, niet perse must.
Welke overwogen:
- Opel Insignia Sports Tourer -> Leuke auto, maar geen SUV
- Opel Grandland X -> te kleine kofferbak
- VW T-Roc -> te klein
- VW Tiguan -> Zodra ik de opties die ik wil erop doe wordt hij best prijzig.
- Peugeot 3008/5008 -> Dealer heeft het verpest voor me, wil niet meewerken aan proefrit.
- Seat Ateca -> interieur meh
- KIA Sportage -> Kofferbak is net 500L

Uiteindelijke keuzeShortlist:
- Skoda Karoq (sportsline?)
- Skoda Kodiaq Business
- Mazda CX5
- ??Mis ik iets waar ik echt naar moet kijken??
Nou de kogel is door de kerk voor de volgende leaseauto.
Het is geworden een:
Skoda Kodiaq Business (Race Blue Metallic)
- Functie Pakket
- Comfort Pakket
- Virtual Cockpit
- Zonnewering achterin

Met de baas nog wat compensatie kunnen regelen dus de eigen bijdrage blijft beperkt :)
Nu kan het lange wachten gaan beginnen...(schatting jan 2020)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Laatst online: 21-09 11:30

Guldan

Thee-Nerd

Meekoh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:41:
[...]

Met de baas nog wat compensatie kunnen regelen dus de eigen bijdrage blijft beperkt :)
Houdt je er wel rekening mee dat wanneer in 2020 de bijtelling omhoog gaat je dan ook meer moet betalen? Mits je privé met de auto rijd natuurlijk. Mooie auto hoor die Kodiaq en zeker met jou optielijst!

[ Voor 0% gewijzigd door Guldan op 29-05-2019 16:00 . Reden: eerst googlen voor blaaten! ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Guldan schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Houdt je er wel rekening mee dat wanneer in 2020 de bijtelling omhoog gaat je dan ook meer moet betalen? Mits je privé met de auto rijd natuurlijk. Mooie auto hoor die Kodiaq en zeker met jou optielijst!
In 2020 is de bijtelling hetzelfde als in 2019 ;) Althans volgens de "Autobrief II" van onze overheid.

Maarjah, wel jammer dat het geen 14% meer is. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Meekoh op 29-05-2019 15:58 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Laatst online: 21-09 11:30

Guldan

Thee-Nerd

Meekoh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:56:
[...]

In 2020 is de bijtelling hetzelfde als in 2019 ;) Althans volgens de "Autobrief II" van onze overheid
Je hebt inderdaad gelijk :).

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Meekoh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:41:
[...]
Mooie keuze! ;) Ik heb 'n namelijk zelf ook gekozen... kleine 7 maand terug :X Het lange wachten is inderdaad iets waar je geduld serieus van op de proef wordt gesteld. Ik ga enorm blij zijn als hij eindelijk geleverd gaat worden want het is echt 'n topauto als dit is wat je zoekt. Echter weet ik niet meer 100% zeker of ik er opnieuw voor zou gaan moest ik de lange wachttijd kennen vanaf dag 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 10:11
Net hier bericht gekregen dat mijn bestelling van de Proceed nog even gaat duren. Er was geen voorraadmodel meer en door de productiestop gaat het nog wel even duren. Waarschijnlijk nu eerst maar annuleren en dan zie ik weer verder. Misschien dan toch maar de Tesla M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Ik kwam ook op 218 uit.
Doordat je de eigen bijdrage van je bruto bijtelling mag aftrekken, betaal je helemaal nergens 22% over!

Kijk hier maar eens:
https://www.berekenhet.nl...tml?berekening=bYsqsN4MY0

Uiteindelijk betaal je nog maar 32 euro aan de belastingdienst. En zo werd de Tesla, de nieuwe “Foutlander” van 2021 :o

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:30
dfrenner schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:06:
[...]

Uiteindelijk betaal je nog maar 32 euro aan de belastingdienst. En zo werd de Tesla, de nieuwe “Foutlander” van 2021 :o
Als je de inkomstenbelasting die gehoffen is geweest over die 175 euro eigen bijdrage meer rekent zit je al snel richting de 150+ euro die naar de belastingdienst gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
AndRo555 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:14:
Als je de inkomstenbelasting die gehoffen is geweest over die 175 euro eigen bijdrage meer rekent zit je al snel richting de 150+ euro die naar de belastingdienst gaat. ;)
Maar de netto last van zo’n auto blijft toch 218 euro?

Als die persoon geen leaseauto zou kiezen, steeg zijn netto inkomen met 218 euro. Toch?

[ Voor 11% gewijzigd door BlakHawk op 29-05-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

lucask schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:09:
Het is ongeveer een maand geleden dat ik mijn uiteindelijke keuze voor nieuwe lease-auto bij de leasemaatschappij heb doorgegeven. Ik heb nu eindelijk bevestiging van de bestelling ontvangen met een verwachte leverdatum.

Het betreft de nieuwe Toyota Corolla Touring Sports 2.0 hybrid Style edition. Kleur is phantom brown. Verwachte levertijd is week 36. dus ik ben benieuwd!

Ten opzichte van mijn huidige Peugeot 308 hatchback 1.6 diesel ga ik er flink op vooruit wat luxe, formaat en vermogen betreft.
Leuk, mijn Corolla TS (1.8 Business Intro) komt ook in week 36 als het goed is, ook in Phantom Brown 8) . Die van mij is twee weken geleden besteld/bevestigd door de LM.
Ik heb de Corolla pas twee keer in het wild gezien volgens mij, maar ik gok dat er tegen die tijd al heel wat meer rondrijden. Ik hoop stiekem dat het niet zo'n succes wordt als de 308 of V40 waarvan je er elke dag meer dan tien rond ziet rijden, maar zo exclusief als ik nu rijd wordt het waarschijnlijk niet meer (Honda Civic Tourer zie je heel erg weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
dfrenner schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 21:06:
[...]

Ik kwam ook op 218 uit.
Doordat je de eigen bijdrage van je bruto bijtelling mag aftrekken, betaal je helemaal nergens 22% over!

Kijk hier maar eens:
https://www.berekenhet.nl...tml?berekening=bYsqsN4MY0

De eigen bijdrage komt toch ook uit je eigen zak, of je dat aan de belastingdienst moet betalen of aan je werkgever maakt dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
D.deJong schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 06:46:
[...]

De eigen bijdrage komt toch ook uit je eigen zak, of je dat aan de belastingdienst moet betalen of aan je werkgever maakt dan niet uit.
Voor mij maakt dat niet uit nee, maar voor de staatskas wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
dfrenner schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 07:09:
[...]

Voor mij maakt dat niet uit nee, maar voor de staatskas wel!
Als dat de doelstelling is begrijp ik het maar de vergelijking met een (F)outlander gaat volledig mank, deze was echt alleen op de weg voor de lage bijtelling want op benzine reed hij soms net 1 op 8 en met de caravan er achter 1 op 5.
De model 3 is passend in mijn leasebudget, ik vind hem mooi, de duw in je rug als je het pedaal in trapt is verslavend, de lage bijtelling is leuk maar ik zou hem zeker niet nemen als ik 22% over het volledige bedrag moest gaan betalen maar hij is wel echt electrische wat een hoop van die hybrides echt niet zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door D.deJong op 30-05-2019 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
D.deJong schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 07:17:
[...]

Als dat de doelstelling is begrijp ik het maar de vergelijking met een (F)outlander gaat volledig mank, deze was echt alleen op de weg voor de lage bijtelling want op benzine reed hij soms net 1 op 8 en met de caravan er achter 1 op 5.
De model 3 is passend in mijn leasebudget, ik vind hem mooi, de duw in je rug als je het pedaal in trapt is verslavend, de lage bijtelling is leuk maar ik zou hem zeker niet nemen als ik 22% over het volledige bedrag moest gaan betalen maar hij is wel echt electrische wat een hoop van die hybrides echt niet zijn.
Misschien niet helemaal vergelijkbaar met de foutlander, maar op bijtelling wel. Ik denk er precies hetzelfde over. Met 4/22% prima, maar als het in de toekomst omhoog gaat. Dan stap ik liever in een Mondeo (bijvoorbeeld) dan bijvoorbeeld een Model 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:39

Quad

Doof

@dfrenner bijtelling gaat gedurende je leasecontract zover ik weet niet omhoog.
Ik rijd nog tot 31 december dit jaar in een Seat Leon ST, 14% bijtelling.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
Quad schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:16:
@dfrenner bijtelling gaat gedurende je leasecontract zover ik weet niet omhoog.
Ik rijd nog tot 31 december dit jaar in een Seat Leon ST, 14% bijtelling.
Bijtelling staat 5 jaar na tenaamstelling vast. Heeft niets met contract te maken.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

FireDrunk schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:24:
[...]

Bijtelling staat 5 jaar na tenaamstelling vast. Heeft niets met contract te maken.
Ja klopt, was even in de war. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 14:47
MADG0BLIN schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:24:
Net hier bericht gekregen dat mijn bestelling van de Proceed nog even gaat duren. Er was geen voorraadmodel meer en door de productiestop gaat het nog wel even duren. Waarschijnlijk nu eerst maar annuleren en dan zie ik weer verder. Misschien dan toch maar de Tesla M3.
Kon er een indicatie worden afgegeven qua levertijd dan ? of wordt het volledig open gelaten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 10:29:
[...]

Misschien niet helemaal vergelijkbaar met de foutlander, maar op bijtelling wel. Ik denk er precies hetzelfde over. Met 4/22% prima, maar als het in de toekomst omhoog gaat. Dan stap ik liever in een Mondeo (bijvoorbeeld) dan bijvoorbeeld een Model 3.
Mee eens, er is echter een percentage waar de omslag ligt. Het is aan de overheid om zo dicht mogelijk bij dit omslagpunt te gaan zitten met de bijtellingskorting. Die 4% is een no-brainer voor iedereen die geen range angst heeft. Met 8% zou dat misschien ook nog wel zijn. Dus heeft de overheid voor niks te veel korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hier kan een EV niet vanwege de voorwaarde dat catalogus waarde de 40k niet mag overschrijden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Quad schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:25:
Hier kan een EV niet vanwege de voorwaarde dat catalogus waarde de 40k niet mag overschrijden.
Waar is hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Zijn werkgever, gok ik 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
dfrenner schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:42:
[...]

Zijn werkgever, gok ik 😉
Zou kunnen. Hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 10:11
DvD77 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Kon er een indicatie worden afgegeven qua levertijd dan ? of wordt het volledig open gelaten ?
Werd open gelaten.
De vraag vanuit hen was of ik de bestelling wilde behouden en wilde wachten op de nieuwe uitgave/prijzen etc. of dat ik de bestelling wilde annuleren en opnieuw wilde gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In november 2020 loopt mijn huidige leasecontract af... Maar aangezien ik besloten heb dat de nieuwe elektrisch moet gaan worden, in 2021 hoogstwaarschijnlijk de bijtellingsregels anders worden, en de levertijd van de meeste elektrische auto's ondertussen een jaar is, ben ik al aan het rondkijken...

Ik heb eens een lijstje gemaakt van de interessantste elektrische auto's (alle prijzen redelijk indicatief maar het geeft wel een indruk)...

MerkTypeActieradius (km)Vermogen (kW)Acceleratie 0-100 (s)Snellaadtijd (min)PrijsBijtellingLease
TeslaModel 3 Performance4503403,428€70.000€256€809
TeslaModel 3 Long Range AWD4752584,628€60.000€168€697
VolvoXC40 Electric (2020)4003005,026€65.000€212€750
NissanLeaf e+3501607,336€45.000€72€539
HyundaiKona Electric 64kWh4001507,645€42.000€67€525
Kiae-Niro 64kWh3751507,842€43.000€69€529

Helaas gaat de bovenste waarschijnlijk afvallen vanwege het te hoge leasebedrag. Waarschijnlijk gaat het "gevecht" dus voornamelijk tussen de Model 3 Long Range Dual Engine en de XC40 Electric.

De Nissan, Hyundai en Kia zijn vooral qua bijtelling natuurlijk zeer interessant omdat ze onder de €50k zijn. Maar de Model 3 is toch interessanter qua range en snellaadtijd en ik vind die een stuk mooier. De XC40 is een serieuze contender vooral vanwege mijn voorliefde voor Volvo... Mijn huidige leaseauto is een V40 Cross Country en mijn vorige was een C30 R-Design.

Wat vinden anderen van dit lijstje? Is er eentje die ik gemist heb? Het bereik van die Leaf is wel het minste wat ik wil hebben (maar meer is altijd beter natuurlijk), en €750 is ongeveer het max leasebedrag, dus dan heb ik denk ik niet al te veel over het hoofd gezien denk ik.

[edit] Ik zie nu trouwens dat ze heel toevallig op acceleratie gesorteerd lijken te zijn. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 04-06-2019 12:00 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
@Mx. Alba Weet niet wat je contractvoorwaarden zijn, maar je leasebedragen zijn voor de meeste standaardcontracten veel te laag ingeschat. Ook is je bijtelling aan de lage kan ingeschat, tenzij je salaris + bijtelling minder is dan 65k.

Buiten de kosten, zou ik inderdaad ook kiezen tussen de XC40 en de Model 3. Als je zeker wil weten dat je kan rijden eind 2020 dan is eigenlijk de Model 3 de enige optie. De XC40 EV is nog niet eens aangekondigd.

Mijn verwachting is overigens dat in 2021 je nog steeds bijtellingskorting gaat krijgen op EVs. Allen is de vraag hoeveel. Het zal wel niet meer 4% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Z___Z schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:09:
@Mx. Alba Weet niet wat je contractvoorwaarden zijn, maar je leasebedragen zijn voor de meeste standaardcontracten veel te laag ingeschat. Ook is je bijtelling aan de lage kan ingeschat, tenzij je salaris + bijtelling minder is dan 65k.
Totaalinkomen zit inderdaad nog onder de 65k. :D

De normleasebedragen gaan uit van 30.000km p/j x 5 jaar, ongeacht wat het uiteindelijke daadwerkelijke leasebedrag wordt (bij mij waarschijnlijk voor 45.000km p/j x 4 jaar) dus de genoemde bedragen zijn denk ik wel redelijk in de buurt... Mijn standaard normleasebedrag is €725. Voor elektrisch komt daar €50 bij (ter compensatie voor de veel lagere brandstofkosten). En per 1-1-2020 gaat mijn normleasebedrag waarschijnlijk omhoog naar €775 en daarmee e-leasebedrag €825 maar aangezien ik waarschijnlijk dit jaar al moet gaan bestellen heb ik daar nog weinig aan dan. Maar ik zou wel pro forma gebruik kunnen maken van de eigenbijdrageregeling om boven de €775 uit te gaan - zolang ik dan onder de €825 blijf hoef ik dan alsnog geen eigen bijdrage te betalen als ik de auto uiteindelijk krijg.
Buiten de kosten, zou ik inderdaad ook kiezen tussen de XC40 en de Model 3. Als je zeker wil weten dat je kan rijden eind 2020 dan is eigenlijk de Model 3 de enige optie. De XC40 EV is nog niet eens aangekondigd.
Dat vreesde ik inderdaad ook al...
Mijn verwachting is overigens dat in 2021 je nog steeds bijtellingskorting gaat krijgen op EVs. Allen is de vraag hoeveel. Het zal wel niet meer 4% zijn.
Nee vast niet, dat zal dan vast iets van 10% worden en dat scheelt een flinke zak duiten! Vandaar dat ik het liefst wel voor 31-12-2020 mijn kont in het ecologische nepleder van een EV nestel. :D

[edit]

Ah k*t. Net even gespard met de wagenparkbeheerder. De Model 3 Long Range AWD ligt qua normleasebedrag waarschijnlijk rond de €800. Er is iemand die offertes heeft aangevraagd voor een hele rits verschillende Model 3's dus als dat binnen is heb ik ook nuttige informatie. En kennelijk was er wel ooit sprake van om voor elektrisch rijden €50 bij het normleasebedrag op te tellen maar dat is uiteindelijk toch niet gedaan... Dan zijn de Tesla's en de Volvo waarschijnlijk buiten mijn budget helaas. Grmbl.

En @Bastie-88, die Polestar 2 is dan helemaal buiten mijn budget. :D

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 04-06-2019 13:28 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 22:39
Mx. Alba schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:57:
[....]

Ik heb eens een lijstje gemaakt van de interessantste elektrische auto's (alle prijzen redelijk indicatief maar het geeft wel een indruk)...

[....]

Wat vinden anderen van dit lijstje? Is er eentje die ik gemist heb? Het bereik van die Leaf is wel het minste wat ik wil hebben (maar meer is altijd beter natuurlijk), en €750 is ongeveer het max leasebedrag, dus dan heb ik denk ik niet al te veel over het hoofd gezien denk ik.
:Y
Polestar 2
Afbeeldingslocatie: https://cas.polestar.com/image/dynamic/MY20_1909/534/exterior-v1/70700/default.jpg?market=nl&client=ccapi&w=2560&angle=0&fallback

@Mx. Alba: Haha ninja edit, Dacht de polestar ook omdat die qua aanschaf iets goedkoper is als een Tesla 3. Maar dat verschil is bizar klein (€100,-)

[ Voor 70% gewijzigd door Bastie-88 op 04-06-2019 13:32 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

Mx. Alba schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:57:
Wat vinden anderen van dit lijstje? Is er eentje die ik gemist heb?
Wat mij opvalt aan dit lijstje is dat mensen (dus ik richt me niet alleen aan jou) elektrische auto's ineens als CPU's gaan bekijken. Alle specs naast elkaar en dan een keuze maken.

Hoe vaak ga je in de praktijk in 4 seconden naar de 100? Drie keer voor de lol en dan heb je het wel gezien.

Waarom kopen mensen nog een Maxda CX weetikveel als de concurrent 0,1 liter per 1000km goedkoper is?

Ga de auto's in het echt bekijken. Vind je het Model 3 minimalistische mooi of wil je een auto met echte knoppen? Ga er in rijden. Een auto koop je ook op gevoel.

Persoonlijk vind ik het Model 3 interieur niet minimalistisch maar goedkoop. Vergelijk dat stuur eens met het Volvo stuur. Alleen met fanboyism kun je de kwaliteit van de Tesla verdedigen.

[ Voor 10% gewijzigd door TheBorg op 04-06-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:14
Dat inderdaad en vooral de actieradius in de praktijk plus snellaadtijden, maar die stonden er al bij.

Mijn auto moet nog een klein jaartje ik zou daarna, omwille van de bijtelling, best een EV willen rijden maar ik vrees dat ik te vaak hinder ondervind van de actieradius.
Ik heb te vaak dat ik op een dag 350 á 400km rijd met op locatie geen mogelijkheid tot opladen, onderweg stoppen om bij te laden trekt me nog niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
TheBorg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:38:
[...]

Wat mij opvalt aan dit lijstje is dat mensen (dus ik richt me niet alleen aan jou) elektrische auto's ineens als CPU's gaan bekijken. Alle specs naast elkaar en dan een keuze maken.

Hoe vaak ga je in de praktijk in 4 seconden naar de 100? Drie keer voor de lol en dan heb je het wel gezien.

Waarom kopen mensen nog een Maxda CX weetikveel als de concurrent 0,1 liter per 1000km goedkoper is?

Ga de auto's in het echt bekijken. Vind je het Model 3 minimalistische mooi of wil je een auto met echte knoppen? Ga er in rijden. Een auto koop je ook op gevoel.

Persoonlijk vind ik het Model 3 interieur niet minimalistisch maar goedkoop. Vergelijk dat stuur eens met het Volvo stuur. Alleen met fanboyism kun je de kwaliteit van de Tesla verdedigen.
Ik heb erin gereden en het rijdt echt wel prima. Veel directer dan een Model S.
Ik heb er overigens ook weinig gevoel bij, waar ik de Fous nog steeds een échte rijdersauto noem, heb ik dit gevoel bij de Model 3 absoluut niet.

Ik vind het dash met de tablet best mooi, ik moest ook even wennen. Maar ik vind het uiteindelijk best geslaagd. Tja het stuur, met de keihard plastic knoppen, dat is inderdaad drie keer niks. Het voelt goedkoop aan en past eerder in een Kia Picanto. Dan moet je decupholders op de achterbank maar helemaal niet bekijken, dat is echt nog bedroevender, gelukkig zit ik niet achterin :+

Al met al is het best een goedkoop aanvoelnde auto inderdaad, toch overweeg ik hem. Waarom? Bijtelling!
Laat mij heel duidelijk zijn, zodra de kosten van een Model 3 in bijtelling stijgen, stap ik net zo lief weer (en zelfs liever) in een Talisman, Mondeo of Passat. Meer praktische ruimte, geen gedoe met opladen en voelt een stuk beter aan.

Mensen die zeggen dat je na een EV nooit meer anders wil: Ik rijd nu een V60 phev. Iedere dag volledig elektrisch van en naar werk. Ja het is stiller, maar ik vind een motorgeluid absoluut niet storend. Dus ik kan prima terug naar een ICE. Uiteindelijk draait het bij mij om kosten...

Ik ben geen EV of Tesla fanboy, maar ik ben ook geen tegenstander.
Mx. Alba schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:39:
[edit]

Ah k*t. Net even gespard met de wagenparkbeheerder. De Model 3 Long Range AWD ligt qua normleasebedrag waarschijnlijk rond de €800. Er is iemand die offertes heeft aangevraagd voor een hele rits verschillende Model 3's dus als dat binnen is heb ik ook nuttige informatie. En kennelijk was er wel ooit sprake van om voor elektrisch rijden €50 bij het normleasebedrag op te tellen maar dat is uiteindelijk toch niet gedaan... Dan zijn de Tesla's en de Volvo waarschijnlijk buiten mijn budget helaas. Grmbl.

En @Bastie-88, die Polestar 2 is dan helemaal buiten mijn budget. :D
Kun je ze misschien verleiden tot een eigen bijdrage?
Die mag je weer van de bijtelling aftrekken, waardoor het onder de streep nog altijd veel goedkoper is dan een ICE.

[ Voor 16% gewijzigd door BlakHawk op 04-06-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
TheBorg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:38:
[...]

Natuurlijk kopen mensen auto's op basis van specs. De specs worden niet voor niets gepubliceerd door fabrikanten. Als je specs niet belangrijk vind, zou iedereen in de instapmotor rijden. Dus bijvoorbeeld een Golf 1.0 TSI, terwijl toch een groot deel van de Golf verkopen de 1.5 TSI is.

In 4 seconde naar 100 is misschien niet heel relevant voor Nederland, maar het verschil tussen 8 en 10 seconden is toch behoorlijk. Acceleratie is iets wat met weinig meerprijs te bereiken is in een EV en het levert wel een USP op. Een Tesla 3 die in 5 seconden naar 100 accelereert geconcurreerd met een BMW 340i ipv met een 318i, dus wordt er makkelijker een hogere prijs voor betaald. De automarkt is groter dan Nederland. Auto's worden niet ontwikkeld voor Nederland, maar voor de VS en China.

@Mx. Alba Als een Tesla er niet in zit zou ik voor de e-Niro gaan. Complete auto voor relatief weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Z___Z schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:23:
@Mx. Alba Als een Tesla er niet in zit zou ik voor de e-Niro gaan. Complete auto voor relatief weinig geld.
Wat is volgens jou de meerwaarde van de e-Niro boven de Kona? Want volgens mij is juist eerder de Kona beter dan de e-Niro... En goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
@Mx. Alba ik zou als ik jou was kijken naar de tesla model 3 long range RWD. Staat niet op de tesla site, maar is wel te bestellen.
Kost 54100 (incl standaard Autopilot).
Range 600 volgens wltp, dus beter dan alle andere opties ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Smobbo schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:50:
@Mx. Alba ik zou als ik jou was kijken naar de tesla model 3 long range RWD. Staat niet op de tesla site, maar is wel te bestellen.
Kost 54100 (incl standaard Autopilot).
Range 600 volgens wltp, dus beter dan alle andere opties ;) .
Klopt, die zit ook bij het setje offertes dat die ene collega heeft aangevraagd, dus binnenkort weet ik precies hoeveel die gaat kosten in de lease.

Alleen jammer dat die de performance van de Twin Engine mist. Maar wellicht een goede optie die ik dan tzt toch eens goed naast de Kona en de e-Niro ga leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Mx. Alba schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:41:
[...]

Wat is volgens jou de meerwaarde van de e-Niro boven de Kona? Want volgens mij is juist eerder de Kona beter dan de e-Niro... En goedkoper.
Tsjah, ik weet niet wat verder nog je requirements zijn (aangezien je de template niet hebt gebruikt :+ ).
Maar de e-Niro is van binnen aanzienlijk ruimer dan een Kona. Zowel op de achterbank als in de kofferbak.

edit: "onder de motorkap" zijn ze nagenoeg hetzelfde...

[ Voor 5% gewijzigd door Meekoh op 04-06-2019 16:05 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Een van de redenen die ik kan bedenken om de e-Niro boven een Kona te verkiezen, dat is dat de e-Niro stuk groter is dan een Kona. Zeker de achterbank is het prima vertoeven.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
  • Laatst online: 21-09 23:49
Creep schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:12:
Ik mag bij mijn werkgever kiezen uit de volgende nieuwe auto's: zwarte skoda octavia combi 1.0 tsi DSG of zwarte skoda octavia combi 1.0 tsi handgeschakeld in de ambition business uitvoering.

Ik kan alleen op de skoda website de skoda octavia combi 1.0 tsi DSG niet meer selecteren. Gaat dit model er uit of zijn de motoren op?
Dus gaat het een witte T-roc 1.5 TSI DSG Syle Business worden, werkgever is opeens van gedachte veranderd. Deze kan ook, dus wordt het hem.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:41:
[...]

Niro is groter en daardoor dus comfortabeler. Hij is van binnen iets beter afgewerkt. Hij is IMHO ook mooier, maar dat is persoonlijk.

Voordeel van de Kona is dat je een HUD kan krijgen en dat je meer kleuren kan kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, ik zoek niet per se een super grote auto, vandaar dat de e-Niro en de Kona voor mij waarschijnlijk lood om oud ijzer zullen zijn. Tijdens de zomervakantie maar eens met beide een proefritje doen.

Qua leasebedrag ziet het er trouwens naar uit dat de Long Range RWD niet zo heel veel goedkoper is dan de Long Range Twin Engine... Dat is wel jammer!

Stappenplan dus nu:

1) Even wachten tot die offertes voor allerlei verschillende Model 3'tjes binnen zijn zodat ik kan zien of er überhaupt een binnen mijn budget valt. Zo niet, dan valt de XC40 waarschijnlijk helaas om dezelfde reden af.
2) Proefritjes met de Kona, de e-Niro en toch ook de Leaf... Voornamelijk vanwege de kortere laadtijd is die wellicht ook interessant, aangezien ik toch niet per se een grote auto hoef.

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 04-06-2019 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:13

Crazy D

I think we should take a look.

Mx. Alba schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:07:
Tja, ik zoek niet per se een super grote auto, vandaar dat de e-Niro en de Kona voor mij waarschijnlijk lood om oud ijzer zullen zijn. Tijdens de zomervakantie maar eens met beide een proefritje doen.
Ik heb beiden gereden, de Niro voelt ook achter het stuur net wat ruimer aan, wat ik wel erg prettig vind. Vond mezelf in de Kona net een ingeblikt visje, terwijl dat in de Niro een stukje minder erg was.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Mx. Alba schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:07:

[...]

Qua leasebedrag ziet het er trouwens naar uit dat de Long Range RWD niet zo heel veel goedkoper is dan de Long Range Twin Engine... Dat is wel jammer!

[...]
Zal een paar tientjes schelen per maand in de lease. Verschil is nu EUR 4200,-. Al is het ook even de vraag of de RWD volgend jaar November nog te leveren is. Weet ook niet of Tesla meer dan een jaar voor de afleverdatum een auto wil bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monkeytail75
  • Laatst online: 10-12-2022
Hallo allemaal, mijn eerste post in dit topic, dus first things first:

Leasebudget: 900 euro
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Weet ik niet zeker...
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee, maar mijn werkgever overweegt "Volledig elektrisch, tenzij doorslaggevende argumenten voor benzine/diesel
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: Ik rij nu een Golf GTE en heb ervaren dat ik elektrisch rijden heerlijk vind. Bovendien heb ik nu al een laadpaal op eigen terrein
Uiteindelijke keuze: Dat was wegens bovenstaande een no-brainer: Tesla Model 3 Standard Range Plus, blauw met trekhaak (totaal nét geen 50k)

Ik kon/moest nu bestellen, anders had ik zeker ook de XC40 of Polestar2 afgewacht... Voor mij was het met huidige elektrische aanbod zoals gezegd een no-brainer voor de Tesla...

En, zoals hierboven ook al iemand aangaf. Ben geen Tesla fanboy, maar ik vind de Model 3 mooi (behalve de neus) en ja de reden is bijtelling (zonder eigen bijdrage is de Standard Range Plus EUR 82 netto per maand. Case closed wat mij betreft...

[ Voor 20% gewijzigd door Mx. Alba op 07-06-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytail75
*knip*

[ Voor 138% gewijzigd door Mx. Alba op 07-06-2019 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytail75
*knip* Graag in het vervolg de Edit-functie gebruiken ipv dubbel tripelposten. :)

[ Voor 92% gewijzigd door Mx. Alba op 07-06-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Nu online
monkeytail75 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:31:
Hallo allemaal, mijn eerste post in dit topic, dus first things first:

Leasebudget: 900 euro
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Weet ik niet zeker...
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee, maar mijn werkgever overweegt "Volledig elektrisch, tenzij doorslaggevende argumenten voor benzine/diesel
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: Ik rij nu een Golf GTE en heb ervaren dat ik elektrisch rijden heerlijk vind. Bovendien heb ik nu al een laadpaal op eigen terrein
Uiteindelijke keuze: Dat was wegens bovenstaande een no-brainer: Tesla Model 3 Standard Range Plus, blauw met trekhaak (totaal nét geen 50k)

Ik kon/moest nu bestellen, anders had ik zeker ook de XC40 of Polestar2 afgewacht... Voor mij was het met huidige elektrische aanbod zoals gezegd een no-brainer voor de Tesla...

En, zoals hierboven ook al iemand aangaf. Ben geen Tesla fanboy, maar ik vind de Model 3 mooi (behalve de neus) en ja de reden is bijtelling (zonder eigen bijdrage is de Standard Range Plus EUR 82 netto per maand. Case closed wat mij betreft...
Ik ken iemand waarvan zn werkgever ook in de elektrische hype wil stromen (verplicht stellen) maar geen een laadpaal op kantoor wil zetten........ 8)7 Bij mij is het niet verplicht maar ook steeds meer aanmoedigd, maar ook geen laadpaal op kantoor... Maar hopelijk bij jou anders geregeld!

Ik vind de model 3 ook minder mooi dan model s qua neus, maar voor de 82 netto is het idd een no brainer!

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 07-06-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkeytail75
Ik ken iemand waarvan zn werkgever ook in de elektrische hype wil stromen (verplicht stellen) maar geen een laadpaal op kantoor wil zetten........ 8)7 Bij mij is het niet verplicht maar ook steeds meer aanmoedigd, maar ook geen laadpaal op kantoor... Maar hopelijk bij jou anders geregeld!
Ja, we hebben momenteel 2 laadplekken op kantoor. Dat worden er binnenkort 4. Het scheelt ook dat ik thuis eigen oprit heb met laadpaal. Wel wil ik die nog aanpassen van 3,7kW nu (voor Golf GTE) naar 11kW voor de Model 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo, proefritten aangevraagd voor:

Tesla Model 3
Kia e-Niro
Kia e-Soul (nieuw!)
Hyundai Kona Electric
Nissan Leaf

Zo te zien heeft de e-Soul een betere actieradius als de e-Niro. Natuurlijk ook een stuk kleiner, dus dat is logisch. Aangezien ik niet per se een grote auto zoek maar wel een comfortabele met een flinke actieradius en een snelle laadtijd kan die best interessant zijn. Het ziet er namelijk naar uit dat hij sneller laadt dan de e-Niro en de Kona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
monkeytail75 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Ja, we hebben momenteel 2 laadplekken op kantoor. Dat worden er binnenkort 4. Het scheelt ook dat ik thuis eigen oprit heb met laadpaal. Wel wil ik die nog aanpassen van 3,7kW nu (voor Golf GTE) naar 11kW voor de Model 3.
Hangt natuurlijk ook af van het aantal kms naar kantoor. Voor mij is dat maar 50 retour. Dus alleen een paal thuis vind ik prima. 11kWh is met de Model 3 wel prettig inderdaad.
Mx. Alba schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:39:
Zo, proefritten aangevraagd voor:

Tesla Model 3
Kia e-Niro
Kia e-Soul (nieuw!)
Hyundai Kona Electric
Nissan Leaf

Zo te zien heeft de e-Soul een betere actieradius als de e-Niro. Natuurlijk ook een stuk kleiner, dus dat is logisch. Aangezien ik niet per se een grote auto zoek maar wel een comfortabele met een flinke actieradius en een snelle laadtijd kan die best interessant zijn. Het ziet er namelijk naar uit dat hij sneller laadt dan de e-Niro en de Kona.
Tov van de Model 3 is de e-Soul nog wel een pak minder. Maar 1 fase lader voor thuis, dus stuk trager laden. Snelladen maar op 50% van Tesla en ook is het bereik zo 100km minder op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inspired schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:06:
Tov van de Model 3 is de e-Soul nog wel een pak minder. Maar 1 fase lader voor thuis, dus stuk trager laden. Snelladen maar op 50% van Tesla en ook is het bereik zo 100km minder op de snelweg.
Ja, helemaal mee eens dat de Model 3 op zo ongeveer alle fronten (ver) superieur is aan de e-Soul. Als een Model 3 Long Range (AWD of RWD) in mijn leasebudget past gaat het ook vrijwel zeker die worden. Maar ik hou er rekening mee dat dat niet gaat lukken en dan zal ik dus een keuze moeten maken tussen de "best of the rest": e-Niro, e-Soul, Kona of Leaf...

Pagina: 1 ... 69 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.