TheBorg schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:38:
[...]
Wat mij opvalt aan dit lijstje is dat mensen (dus ik richt me niet alleen aan jou) elektrische auto's ineens als CPU's gaan bekijken. Alle specs naast elkaar en dan een keuze maken.
Hoe vaak ga je in de praktijk in 4 seconden naar de 100? Drie keer voor de lol en dan heb je het wel gezien.
Waarom kopen mensen nog een Maxda CX weetikveel als de concurrent 0,1 liter per 1000km goedkoper is?
Ga de auto's in het echt bekijken. Vind je het Model 3 minimalistische mooi of wil je een auto met echte knoppen? Ga er in rijden. Een auto koop je ook op gevoel.
Persoonlijk vind ik het Model 3 interieur niet minimalistisch maar goedkoop. Vergelijk dat stuur eens met het Volvo stuur. Alleen met fanboyism kun je de kwaliteit van de Tesla verdedigen.
Ik heb erin gereden en het rijdt echt wel prima. Veel directer dan een Model S.
Ik heb er overigens ook weinig gevoel bij, waar ik de Fous nog steeds een échte rijdersauto noem, heb ik dit gevoel bij de Model 3 absoluut niet.
Ik vind het dash met de tablet best mooi, ik moest ook even wennen. Maar ik vind het uiteindelijk best geslaagd. Tja het stuur, met de keihard plastic knoppen, dat is inderdaad drie keer niks. Het voelt goedkoop aan en past eerder in een Kia Picanto. Dan moet je decupholders op de achterbank maar helemaal niet bekijken, dat is echt nog bedroevender, gelukkig zit ik niet achterin
Al met al is het best een goedkoop aanvoelnde auto inderdaad, toch overweeg ik hem. Waarom? Bijtelling!
Laat mij heel duidelijk zijn, zodra de kosten van een Model 3 in bijtelling stijgen, stap ik net zo lief weer (en zelfs liever) in een Talisman, Mondeo of Passat. Meer praktische ruimte, geen gedoe met opladen en voelt een stuk beter aan.
Mensen die zeggen dat je na een EV nooit meer anders wil: Ik rijd nu een V60 phev. Iedere dag volledig elektrisch van en naar werk. Ja het is stiller, maar ik vind een motorgeluid absoluut niet storend. Dus ik kan prima terug naar een ICE. Uiteindelijk draait het bij mij om kosten...
Ik ben geen EV of Tesla fanboy, maar ik ben ook geen tegenstander.
Mx. Alba schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:39:
[edit]
Ah k*t. Net even gespard met de wagenparkbeheerder. De Model 3 Long Range AWD ligt qua normleasebedrag waarschijnlijk rond de €800. Er is iemand die offertes heeft aangevraagd voor een hele rits verschillende Model 3's dus als dat binnen is heb ik ook nuttige informatie. En kennelijk was er wel ooit sprake van om voor elektrisch rijden €50 bij het normleasebedrag op te tellen maar dat is uiteindelijk toch niet gedaan... Dan zijn de Tesla's en de Volvo waarschijnlijk buiten mijn budget helaas. Grmbl.
En @
Bastie-88, die Polestar 2 is dan helemaal buiten mijn budget.

Kun je ze misschien verleiden tot een eigen bijdrage?
Die mag je weer van de bijtelling aftrekken, waardoor het onder de streep nog altijd veel goedkoper is dan een ICE.
[
Voor 16% gewijzigd door
BlakHawk op 04-06-2019 13:54
]