Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 114 Laatste
Acties:
  • 977.398 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:57
Mx. Alba schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:10:
[...]

Ja, helemaal mee eens dat de Model 3 op zo ongeveer alle fronten (ver) superieur is aan de e-Soul. Als een Model 3 Long Range (AWD of RWD) in mijn leasebudget past gaat het ook vrijwel zeker die worden. Maar ik hou er rekening mee dat dat niet gaat lukken en dan zal ik dus een keuze moeten maken tussen de "best of the rest": e-Niro, e-Soul, Kona of Leaf...
Snap ik. Dan zou zelf een Model 3 S+ nog een optie kunnen zijn. Iets minder range dan de e-Soul wellicht, maar verder qua laden veel sneller.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:44

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inspired schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:12:
Snap ik. Dan zou zelf een Model 3 S+ nog een optie kunnen zijn. Iets minder range dan de e-Soul wellicht, maar verder qua laden veel sneller.
Goede tip inderdaad. Ziet ernaar uit dat de Model 3 S+ nog te verkiezen is boven de Leaf, Kona, e-Niro en e-Soul... De lagere actieradius wordt dan gecombineerd door bijna 2x sneller laden. Maar dat is toch ook wel een flinke concessie. Ik rij namelijk 2 à 3 keer per jaar naar Nantes op en neer en dat is een stuk praktischer met 485km actieradius (Long Range RWD) dan met 335km (Standard Plus)...

Ik doe dat nu met een dieseltje met 1000km actieradius dus als ik avontuurlijk zou willen doen zou ik zelfs met 1x tanken helemaal heen en weer kunnen rijden... In de praktijk tank ik nu 1x op de heenweg en 1x op de terugweg, beide keren bij Le Mans in de buurt.

[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 07-06-2019 15:33 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
Mx. Alba schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:31:
[...]

Goede tip inderdaad. Ziet ernaar uit dat de Model 3 S+ nog te verkiezen is boven de Leaf, Kona, e-Niro en e-Soul... De lagere actieradius wordt dan gecombineerd door bijna 2x sneller laden. Maar dat is toch ook wel een flinke concessie. Ik rij namelijk 2 à 3 keer per jaar naar Nantes op en neer en dat is een stuk praktischer met 485km actieradius (Long Range RWD) dan met 335km (Standard Plus)...

Ik doe dat nu met een dieseltje met 1000km actieradius dus als ik avontuurlijk zou willen doen zou ik zelfs met 1x tanken helemaal heen en weer kunnen rijden... In de praktijk tank ik nu 1x op de heenweg en 1x op de terugweg, beide keren bij Le Mans in de buurt.
Ja, je kunt wat spelen op https://abetterrouteplanner.com om te kijken wat je van de tijden vindt. Vanaf Utrecht is het met de LR RWD ongeveer 9 uur. Met de SR+ / Kona kun je op 4/5 kwartier langer rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:55
Mx. Alba schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:39:
Zo, proefritten aangevraagd voor:

Tesla Model 3
Kia e-Niro
Kia e-Soul (nieuw!)
Hyundai Kona Electric
Nissan Leaf

Zo te zien heeft de e-Soul een betere actieradius als de e-Niro. Natuurlijk ook een stuk kleiner, dus dat is logisch. Aangezien ik niet per se een grote auto zoek maar wel een comfortabele met een flinke actieradius en een snelle laadtijd kan die best interessant zijn. Het ziet er namelijk naar uit dat hij sneller laadt dan de e-Niro en de Kona.
Ampera E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bedankt voor de tip maar die legt het duidelijk af tegenover de Leaf... Wat minder actieradius en een "snel"laadtijd van maarliefst ruim een uur.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monkeytail75
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-12-2022
Als een Model 3 Long Range (AWD of RWD) in mijn leasebudget past gaat het ook vrijwel zeker die worden.
En waarom overweeg je geen Model 3 Standard Range Plus dan? Toch nog een beetje 'range anxiety'? :-)
De WLTP van bijv de Kia e-soul is 452 km uit een 64 kWh batterij.
De WLTP van de Model 3 Standard Range Plus is 415 km uit een 55 kWh batterij.

Da's geen groot verschil toch? Maar de Standard Range Plus tov de Long Range AWD (nu leverbaar) is wel EUR 10.500 goedkoper...

Excuus, ik val in herhaling zie ik. SR+ was al als mogelijkheid besproken...

[ Voor 8% gewijzigd door monkeytail75 op 07-06-2019 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:55
Mx. Alba schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:17:
[...]

Bedankt voor de tip maar die legt het duidelijk af tegenover de Leaf... Wat minder actieradius en een "snel"laadtijd van maarliefst ruim een uur.
Minder actieradius met 50% meer kwh? (Leaf 40 kwh, Ampera E 60 kwh)

Je zal je er vast beter in verdiept hebben dan mij echter wel erg slecht van Opel als dit zo is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
kever678 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:08:
[...]

Minder actieradius met 50% meer kwh? (Leaf 40 kwh, Ampera E 60 kwh)

Je zal je er vast beter in verdiept hebben dan mij echter wel erg slecht van Opel als dit zo is.
Neem aan dat hij naar de Leaf met 60kwh kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Inspired schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:31:
Neem aan dat hij naar de Leaf met 60kwh kijkt.
Exact. Het liefst wil ik een auto met 400km actieradius of meer. Dus die 350 (toch?) van de Leaf 60kWh is al magertjes. De Ampera zit daar nog wat onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:32
Waarom wil je perse 400 of meer omdat je 3 hele keren per jaar naar Nantes moet?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
De Ampera heeft (had?) geen warmtepomp, waardoor het bereik in de winter nauwelijks beter was dan een 40 kWh Leaf.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Faddermakker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:39:
Waarom wil je perse 400 of meer omdat je 3 hele keren per jaar naar Nantes moet?
Dat, plus het opladen thuis is lastig (ik woon in een appartement) dus het liefst zou ik 2x naar mijn werk op en neer kunnen rijden en dat is in totaal 300km.

Kijk, er zijn tegenwoordig auto's met meer dan 400km actieradius. En voor mij is het praktisch om zo'n bereik te hebben. Dus is dat voor mij een vrij belangrijk criterium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Range is best fijn. Als ik lange stukken rijd met mijn diesel, kom ik boven 1100km uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Mijn leaseauto is inmiddels besteld.
Het is de T-Cross Style in Urano Greg geworden, met:
- Executive pakket
- Advance pakket
- Winterpakket
En wat losse dingetjes als achteruitrijcamera, digitaal instrumentenpaneel en Park Assist.

Ik kreeg bericht van de leasemaatschappij dat de levering vermoedelijk in week 36 plaats gaat vinden (rond 1 september dus), maar toen ik bij Muntstad wat vragen stelde kreeg ik te horen dat levering waarschijnlijk half/eind september plaats gaat vinden.

Zit ik toch een beetje over te twijfelen: als de auto begin september komt, gooi ik mijn tent achterin en ga een paar weken naar Zuid-Frankrijk, maar als het twee of 3 weken later wordt denk ik dat ik beter een groepsreis kan boeken...

Iemand hier ervaring mee? Een collega die een Ford bestelde kreeg hem ruim 6 weken eerder...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:47
Pietervs schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:56:
- Executive pakket
- Advance pakket
- Winterpakket
En wat losse dingetjes als achteruitrijcamera, digitaal instrumentenpaneel en Park Assist.

Ik kreeg bericht van de leasemaatschappij dat de levering vermoedelijk in week 36 plaats gaat vinden (rond 1 september dus), maar toen ik bij Muntstad wat vragen stelde kreeg ik te horen dat levering waarschijnlijk half/eind september plaats gaat vinden.

Zit ik toch een beetje over te twijfelen: als de auto begin september komt, gooi ik mijn tent achterin en ga een paar weken naar Zuid-Frankrijk, maar als het twee of 3 weken later wordt denk ik dat ik beter een groepsreis kan boeken...

Iemand hier ervaring mee? Een collega die een Ford bestelde kreeg hem ruim 6 weken eerder...
Short lease voorloper regelen ivm vakantieplannen en benodigde auto (of een beter argument zou zijn: nodig voor werk :+ )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Smobbo schreef op maandag 10 juni 2019 @ 18:21:
[...]

Short lease voorloper regelen ivm vakantieplannen en benodigde auto (of een beter argument zou zijn: nodig voor werk :+ )?
Voorloper heb ik al: een Mini... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Shortlease kun je in het algemeen op een week notice gewoon wisselen. Ik zou even met wagenparkbeheer schakelen, kijken wat er mogelijk is. Kan vast wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

The Eagle schreef op maandag 10 juni 2019 @ 22:04:
Shortlease kun je in het algemeen op een week notice gewoon wisselen. Ik zou even met wagenparkbeheer schakelen, kijken wat er mogelijk is. Kan vast wel :)
Misschien wel een goed idee. Morgen eens overleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-09 22:05
Ik ben de laatste tijd al veel aan het meelezen omdat het eraan zat te komen en sinds gister heb ik de bevestiging: er mag weer een nieuwe auto komen. Hier dus ook maar even mijn overwegingen en ben ook wel benieuwd of ik ergens een blind spot heb en alternatieven mis.

Budget: €600,- (middels eigen bijdrage te verhogen tot maximaal €800,-)
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: volledig elektrisch wordt (helaas) uitgesloten.
Specifieke wensen: 2e kindje is op komst dus ik heb vooral bagageruimte nodig, ook ivm kampeervakanties en weekendjes weg. Daarnaast wil ik maximaal €300,- netto p/m aan de auto uitgeven.
Uiteindelijke keuze: -

Op mijn shortlist staan momenteel:
Kia Ceed SW: Interessant en mooi (subjectief), maar momenteel productiestop en onduidelijk of de auto duurder wordt zodra hij weer geproduceerd wordt.
Toyota Corolla TS: Hybride, zuinig, maar qua uiterlijk niet helemaal mijn ding (m.n. de achterkant valt niet in de smaak).
Ford Focus: compleet en schijnt een prettige auto te zijn, maar ook enorm populair en dus veelvuldig op de weg. Daardoor toch minder interessant.

Qua SUV heb ik met name de bagageruimte bekeken. De Ateca, 3008 en Grandland X zitten allemaal rond de 500 liter, wat denk ik toch net te weinig is.

Zie ik nog interessante opties over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 12:45
Pietervs schreef op maandag 10 juni 2019 @ 16:56:
- Executive pakket
- Advance pakket
- Winterpakket

Mijn Golf zou in de week van 25 juni geleverd worden. Ik rijd hem inmiddels alweer 4 weken! Het is dus zeker mogelijk dat hij wat eerder komt. Misschien kan de lease maatschappij je op de hoogte houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38
Ebbao schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:58:
maar ook enorm populair en dus veelvuldig op de weg. Daardoor toch minder interessant.
Serieus? Dus je neemt een auto die helemaal naar je zin kan zijn niet omdat deze meer dan gemiddeld gereden wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:34
jongetje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:40:
[...]

Serieus? Dus je neemt een auto die helemaal naar je zin kan zijn niet omdat deze meer dan gemiddeld gereden wordt?
Dat kan toch een prima overweging zijn? Niet iets willen rijden wat je op je vaste route nog 10x tegen komt.
Net zo subjectief als geen grijze auto willen omdat er al zoveel van zijn.

Mogen we raar (of bijzonder :P) vinden, maar is niets mis mee lijkt me :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
B-Real schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:46:
[...]
Dat kan toch een prima overweging zijn? Niet iets willen rijden wat je op je vaste route nog 10x tegen komt.
Net zo subjectief als geen grijze auto willen omdat er al zoveel van zijn.

Mogen we raar (of bijzonder :P) vinden, maar is niets mis mee lijkt me :)
Ja kan inderdaad, ik snap hem alleen niet :)
Ik zie namelijk van elke C segmenter genoeg rondrijden. Als je een dergelijke argument hebt dan moet je denken aan een: Fiat Tipo Station Wagen die zie ik iig nooit rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
jongetje schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:54:
[...]

Ja kan inderdaad, ik snap hem alleen niet :)
Ik zie namelijk van elke C segmenter genoeg rondrijden. Als je een dergelijke argument hebt dan moet je denken aan een: Fiat Tipo Station Wagen die zie ik iig nooit rijden.
Nouja, de wereld is niet zo zwart-wit natuurlijk (tussen veelvuldig en helemaal niet op de weg zien zit een groot verschil) ;) De Corolla en Ceed zie ik significant minder op de wegen.

Als ik enorm onder de indruk was van de Focus was dit argument natuurlijk ook minder zwaar geworden, zo is het dan ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:05
Ebbao schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:58:
Ik ben de laatste tijd al veel aan het meelezen omdat het eraan zat te komen en sinds gister heb ik de bevestiging: er mag weer een nieuwe auto komen. Hier dus ook maar even mijn overwegingen en ben ook wel benieuwd of ik ergens een blind spot heb en alternatieven mis.

Budget: €600,- (middels eigen bijdrage te verhogen tot maximaal €800,-)
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: volledig elektrisch wordt (helaas) uitgesloten.
Specifieke wensen: 2e kindje is op komst dus ik heb vooral bagageruimte nodig, ook ivm kampeervakanties en weekendjes weg. Daarnaast wil ik maximaal €300,- netto p/m aan de auto uitgeven.
Uiteindelijke keuze: -

Op mijn shortlist staan momenteel:
Kia Ceed SW: Interessant en mooi (subjectief), maar momenteel productiestop en onduidelijk of de auto duurder wordt zodra hij weer geproduceerd wordt.
Toyota Corolla TS: Hybride, zuinig, maar qua uiterlijk niet helemaal mijn ding (m.n. de achterkant valt niet in de smaak).
Ford Focus: compleet en schijnt een prettige auto te zijn, maar ook enorm populair en dus veelvuldig op de weg. Daardoor toch minder interessant.

Qua SUV heb ik met name de bagageruimte bekeken. De Ateca, 3008 en Grandland X zitten allemaal rond de 500 liter, wat denk ik toch net te weinig is.

Zie ik nog interessante opties over het hoofd?
Voor deze segment:
- Renault Megane Estate: voor je budget best goed uitgerust, iets minder bagageruimte vs focus maar nog genoeg, vind zelf qua design mooi
Of de Scenic/ Grandscenic als je toch een family auto wilt. Of de Citroen broer (C4)
- Skoda Octavia: als je ruimte wilt
- VW Golf variant/ Seat Leon ST: maar ja, je wilt niet populaire auto's he..
Heb je ook Golf Sportsvan gekeken? Is een Golf maar groter en zie je niet vaak.
590ltr bagage ruimte.
- Peugeot 308 SW: oud model, en ook hier, populaire leaseauto.
- Opel Astra SW: best oud
- Buitenbeentjes: Hyundai i30 Wagon, Dacia Logan?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Golf Variant, en dan een versie zonder reservewiel. Dan heb je de hele bak van het reservewiel vrij. Die kofferbak is bijna net zo groot als die van de Passat. Past serieus veel in, veel meer dan je denkt (valse bodem kan er uit, balzaal.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:24
Golf komt wel een nieuw model van uit binnen afzienbare tijd, dan is het de vraag of je een goede deal kunt scoren wegens uitloopmodel en hoe erg je het vindt om in een "oud" model te rijden.

Van je eigen lijst vind ik de Focus een erg mooie auto, wel in ST trim. De titanium is mijzelf iets te rond en blingbling. En uiteraard de Ceed, deze heb ik zelf besteld (wordt binnenkort geleverd). Maar zoals je zegt is daar een en ander onduidelijk over. Megane is ook een mooie auto om te zien.

Ik denk dat je vooral eens ergens naar binnen moet stappen en de auto's in het echt moet zien. Je kunt vooraf een short list maken op basis van budget, wensen en uiterlijk (zoals je al gedaan hebt) en daarmee op pad. Zit er niets bij dan kun je je lijst aanpassen :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Rec0n schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:14:
[...]

Mijn Golf zou in de week van 25 juni geleverd worden. Ik rijd hem inmiddels alweer 4 weken! Het is dus zeker mogelijk dat hij wat eerder komt. Misschien kan de lease maatschappij je op de hoogte houden.
De dealer heeft al toegezegd te laten weten wanneer hij in productie gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:17
Voor de liefhebbers:
De prijslijst met Sky X voor Mazda 3 zijn zojuist vrijgegeven.
Het is inderdaad de meerprijs van 950,-

Nu nog even wachten wat dat betekend voor de leaseprijs:

Sky G zou volgens fabrieksopgave 1:20 doen
Sky X zit op 1:23

Verwacht is dat het verschil klein zal zijn

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Poeh, dat valt tegen. 1:23 fabrieksopgave is 'maar' 13% zuiniger. Dat is geen wereld van verschil.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

In de praktijk misschien wel, en als je 13% uitsmeert over 180.000 km gaat het toch aardig in de papieren lopen.
Stel Skyactiv-G doet 1:20 gedurende 180.000 km --> 9000 liter verbruikt à pak 'm beet € 1,65 = €14.850 aan brandstof
Stel Skyactiv-X doet 1:23 in die tijd --> 7826 liter verbruikt = € 12..913
Het verschil is dan ruim € 1900, ofwel het dubbele van de investering.
Daarvoor krijg je dan meer vermogen en meer koppel bij lage toeren als ik het goed begrepen heb.

Het houdt ook wel in dat je pas bij 90.000km quitte speelt, dus als je hem korter rijdt en/of het verschil in verbruik minder is, moet je het vooral voor het vermogen of de andere rijbeleving doen.

In bijtelling scheelt het ook maar € 7 per maand, dus zeker als je baas de benzine betaalt is dat een kleine meerprijs voor de helft meer vermogen.

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 14-06-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
FireDrunk schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:58:
Poeh, dat valt tegen. 1:23 fabrieksopgave is 'maar' 13% zuiniger. Dat is geen wereld van verschil.
Grote verschil is dat er stuk meer pk en koppel is, én aardig stukje zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Die 'meer' koppel is gewoon nep.
Het Skyactiv-G blok in de nieuwe 3 is een geknepen variant op het 165PK Skyactiv-G blok uit de CX-5. Daar heeft het blok 213Nm, nu laten ze blijken alsof de Skyactiv-X technologie dus veel beter is, terwijl het 'maar' ~10 Nm en 15PK beter is dan de ongeknepen variant in de CX-5.

Daarnaast praten we over 180PK en 223Nm. Mijn nieuwe A-klasse heeft een 190PK blok met 300Nm.
Die haalt ook 0-100 in 7 seconden ipv bijna 9. Met 'maar' 10 PK meer.

De verhoudingen van het blok zijn niet om over naar huis te schrijven. Ik ben vooralsnog niet super enthousiast.

[ Voor 4% gewijzigd door FireDrunk op 14-06-2019 08:47 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
FireDrunk schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:46:
Die 'meer' koppel is gewoon nep.
Het Skyactiv-G blok in de nieuwe 3 is een geknepen variant op het 165PK Skyactiv-G blok uit de CX-5. Daar heeft het blok 213Nm, nu laten ze blijken alsof de Skyactiv-X technologie dus veel beter is, terwijl het 'maar' ~10 Nm en 15PK beter is dan de ongeknepen variant in de CX-5.

Daarnaast praten we over 180PK en 223Nm. Mijn nieuwe A-klasse heeft een 190PK blok met 300Nm.
Die haalt ook 0-100 in 7 seconden ipv bijna 9. Met 'maar' 10 PK meer.

De verhoudingen van het blok zijn niet om over naar huis te schrijven. Ik ben vooralsnog niet super enthousiast.
En je wilt een turbo motor vergelijken met non turbo... |:(

Begrijp me niet verkeerd, ik dacht ook dat ie veel meer zou zijn, maar om het nu gelijk af te schoten....
Iig wil ik de skyactiv x wel proberen, puur uit nieuwsgierigheid. Ik vind toch knap dat ze zoveel uitperst vanuit NA blok - en dat zonder "porsche", "ferrari", of "lamborghini" badge op.

Ze hebben de skyactiv ook vooral als alternatief van diesel gemaakt die nu mega duur is geworden door bpm etc. Dus ik vind dat het qua poging best gewardeerd kan worden. Dat gezegde wacht ik wel even af met mn oordel totdat ik zelf erin rijd. Als ie lomp en lui voelt en pas op ultra hoge toeren op leven komt (typisch NA blok itt diesel of turbo blok) dan is het idd niet goed.

[ Voor 31% gewijzigd door SirLct op 14-06-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
De reden waarom de motoren verschillen is toch niet zo interessant? Ik snap je punt hoor, je hebt zeker gelijk dat dat motoren verschillend zijn.

Mijn punt was vooral dat we ons niet blind moeten staren op PK's. De Skyactiv-G in de Mazda 3 heeft 'maar' 122 PK, en de Skyactiv-X heeft 180 PK.

De 122 PK versie doet 0-100 in 10.8 seconden, en de 180PK in 8.6. De 165PK in de CX5 doet het in 9.8 seconden.

Het is dus zeker een prima motor met betere cijfers dan de voorgaande blokken, en qua verbruik is het zeker leuk. Maar de 'revolutie' waar ik op hoopte, is het zeker niet geworden.

PS: Ik heb in de nieuwe 3 gereden, en ik vond dat non-turbo blok zelfs best prettig rijden, maar de 3 had voor mij toch echt gewoon te weinig vermogen. 10.8 seconden 0-100 is gewoon langzaam.
Daarnaast zijn tussensprints van 50-100 gewoon niet plezierig (even een vrachtwagen inhalen is er niet bij).
En niet alleen omdat je vermogen mist, maar ook omdat de motor behoorlijk lawaai gaat maken omdat hij hoge toeren moet draaien.
gergs schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:48:
[...]

En je wilt een turbo motor vergelijken met non turbo... |:(

Begrijp me niet verkeerd, ik dacht ook dat ie veel meer zou zijn, maar om het nu gelijk af te schoten....
Iig wil ik de skyactiv x wel proberen, puur uit nieuwsgierigheid. Ik vind toch knap dat ze zoveel uitperst vanuit NA blok - en dat zonder "porsche", "ferrari", of "lamborghini" badge op.

Ze hebben de skyactiv ook vooral als alternatief van diesel gemaakt die nu mega duur is geworden door bpm etc. Dus ik vind dat het qua poging best gewardeerd kan worden. Dat gezegde wacht ik wel even af met mn oordel totdat ik zelf erin rijd. Als ie lomp en lui voelt en pas op ultra hoge toeren op leven komt (typisch NA blok itt diesel of turbo blok) dan is het idd niet goed.
Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar, ik vraag me af hoeveel 'anders' hij rijdt.
Ik begreep dat hij pas op SPCCI overschakelt op lange rechte stukken, en niet bij vol vermogen / wegrijden.

[ Voor 60% gewijzigd door FireDrunk op 14-06-2019 09:03 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Over de 0-100 tijd is ook bij mazda altijd niet echt een sterke punt nee, ik denk dat de gearbox de boosdoener zijn. Toen ik 2 jaar geleden verschillende autos ging bekijken had ik in de 3 en 6 gereden met de top of the range diesel (3 was handgeschakeld, 6 was automaat) en ondanks 184pk zelf boven 9s naar de honderd.
De motor voelt wel snel aan dus denk genoeg koppel maar de tijd liegt niet idd.
Dus als 0-100 is je doel, benzine turbo blok (zeker met automaat) is wel de beste optie.
Dat gezegde, dit is ook nog maar de eerste skyactiv-x, ik ben wel benieuwd hoever ze deze concept nog verder kan pushen.

En hoe chargeable de blok is.. (Dat over 10-20 jaar de tjoenert turbo erop gaan schroeven)
High compression + turbo, het kan geweldig zijn of je blaast het kop eraf >:)

[ Voor 12% gewijzigd door SirLct op 14-06-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik mag een 5008 gaan bestellen. Zit een categorie te hoog voor mijn nieuwe functie eigenlijk, maar de alternatieven waren wel erg krap. Nu nog even wachten op de configurator, veel keus hebben we helaas niet meer mbt accessoires enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Verdere aanvulling:
183 pk
96 gr/km
0-100 in 8,0 (hoewel ik een enkele 7,7 heb zien beweren bij een vol geladen accu van de elektrische motor)

Oke, het is geen 3 MPS - maar daar ken ik geen lease verhalen van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

MikeyMan schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:12:
Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ik mag een 5008 gaan bestellen. Zit een categorie te hoog voor mijn nieuwe functie eigenlijk, maar de alternatieven waren wel erg krap. Nu nog even wachten op de configurator, veel keus hebben we helaas niet meer mbt accessoires enzo.
Want je wilde/moest perse een 7 zitter?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

avotar schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 12:38:
[...]

Want je wilde/moest perse een 7 zitter?
Nee helemaal niet, maar op de achterbank van de 5008 heb je veel meer ruimte dan in de 3008.
Ben zelf 2m, en dan blijft er in de 3008 erg weinig ruimte over om iemand mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
Dank voor de reacties en tips allen. Ik ga de i30 wagon en Megane nog meenemen in de shortlist. Morgen ga ik gelijk even wat dealers af om eerst maar eens te kijken.

P.s. ik wist niet dat de Focus ST nog meerdere uitvoeringen (qua uiterlijk) had, dus ook dat maar onder de loep nemen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Ebbao op 14-06-2019 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 16:02

djidee

Mr. Slungel

Ebbao schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:08:
P.s. ik wist niet dat de Focus ST nog meerdere uitvoeringen (qua uiterlijk) had, dus ook dat maar onder de loep nemen ;)
Focus ST komt maar in 2 smaken: Hatchback en Station ,beide met de 2.3l ecoboost benzine. Diesel komt niet naar NL.

of doel je op de meer 'reguliere' Focus, daar is de keuze fors idd... Waaronder de ST-line

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
djidee schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:46:
[...]

Focus ST komt maar in 2 smaken: Hatchback en Station ,beide met de 2.3l ecoboost benzine. Diesel komt niet naar NL.

of doel je op de meer 'reguliere' Focus, daar is de keuze fors idd... Waaronder de ST-line
Grappenmaker. Denk niet dat hier veel mensen voor de "echte" ST gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
djidee schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:46:
[...]

Ik doelde op de focus ST(ationwagon), wat Ford dus blijkbaar Wagon noemt. Ik las hierboven dat de Titanium Wagon uitvoering er anders uitziet als bijv. de Vignale/Active/ST-line Wagon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 20-09 16:02

djidee

Mr. Slungel

Ah, ja. Die verschillen zijn wel stevig inderdaad. Even spelen met de configurator geeft je een prima beeld

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lDDQD
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-08 21:49
Bij welke werkgevers kan je eigenkijk een Tesla leasen?

Niet dat ik daardoor ga switchen, maar ben wel benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

lDDQD schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:27:

Bij alle werkgevers tenzij ze een merkenbeleid voeren zonder Tesla en/of mits je leasebedrag voldoende hoog is?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Dank voor de reacties en tips allen. Ik ga de i30 wagon en Megane nog meenemen in de shortlist. Morgen ga ik gelijk even wat dealers af om eerst maar eens te kijken.

Kijk ook eens naar de Ceed van Kia. Erg goede prijs kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
Wackmack schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:42:
[...]

Kijk ook eens naar de Ceed van Kia. Erg goede prijs kwaliteit verhouding.
Ik ben afgelopen zaterdag naar de Kia en Toyota dealer geweest en ga zaterdag proefrijden in de Ceed SW. De lokale dealer kon helaas niks bevestigen over het vernieuwde instrumentarium, navigatiescherm of de gekoppelde kosten. Het bleef allemaal bij waarschijnlijk.

Wel hadden ze nog een 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (Sparkling Silver) en een 1.4T-GDi GT-PlusLine (Dark Penta metal) op voorraad beschikbaar. Beide op zich interessant mits de kleur een beetje meevalt, dat is wat lastig om te zien op internet/beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ebbao schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:03:
[...]

Ik ben afgelopen zaterdag naar de Kia en Toyota dealer geweest en ga zaterdag proefrijden in de Ceed SW. De lokale dealer kon helaas niks bevestigen over het vernieuwde instrumentarium, navigatiescherm of de gekoppelde kosten. Het bleef allemaal bij waarschijnlijk.

Wel hadden ze nog een 1.4 T-GDi DynamicPlusLine (Sparkling Silver) en een 1.4T-GDi GT-PlusLine (Dark Penta metal) op voorraad beschikbaar. Beide op zich interessant mits de kleur een beetje meevalt, dat is wat lastig om te zien op internet/beeldscherm.
Wat je een beetje op de fora leest is dat er wat probleempjes zouden zijn met de homologatie binnen de wltp regels.
Aangezien de Ceed van voor 01-01-2019 is valt ie binnen de overgangsregeling NEDC <> WLPT.
Per 01-01-2019 moeten alle nieuwe auto's voldoen aan de WLPT maar mogen oudere modellen nog verkocht worden.
Dit vervalt op 01-09-2019 en dan mogen uitsluitend auto's met WLPT goedkeuring verkocht worden (dus ook geen voorraad modellen meer van auto's voor 01-01-2019 op de markt gebracht)
Als wat je op fora leest waar is, lijkt het me logisch dat KIA momenteel niks bevestigt.

Hierdoor zouden ze, als ze wat voorraad hebben, het risico lopen dat men op de nieuwe opties wil wachten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje

Bij mijn werkgever mag je elke auto in principe leasen. Gaat natuurlijk wel boven een bepaald bedrag een eigen bijdrage kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ebbao schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 14:57:
[...]

Ik doelde op de focus ST(ationwagon), wat Ford dus blijkbaar Wagon noemt. Ik las hierboven dat de Titanium Wagon uitvoering er anders uitziet als bijv. de Vignale/Active/ST-line Wagon.
Okee, je introduceerde wel flinke verwarring. ST staat niet voor station. De echte ST komt in juni als het goed is :)
https://www.ford.nl/verwachte-modellen/nieuwe-focus-st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired

Zal bij de meeste tegenwoordig wel kunnen. Er zijn echter werkgevers die een EV, niet perse Tesla, extra motiveren dmv extra budget. Er zullen ook nog wel een paar werkgevers zijn die een EV nog niet toestaan. Maar die laatste categorie zal snel afnemen lijkt me. Dus, grotendeels zal het op budget neerkomen. Een Tesla is gewoon een stuk duurder en voor velen boven budget waardoor het of niet kan, of je aan een eigen bijdrage vast zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
Bastie-88 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:16:
[...]

Wat je een beetje op de fora leest is dat er wat probleempjes zouden zijn met de homologatie binnen de wltp regels.
Aangezien de Ceed van voor 01-01-2019 is valt ie binnen de overgangsregeling NEDC <> WLPT.
Per 01-01-2019 moeten alle nieuwe auto's voldoen aan de WLPT maar mogen oudere modellen nog verkocht worden.
Dit vervalt op 01-09-2019 en dan mogen uitsluitend auto's met WLPT goedkeuring verkocht worden (dus ook geen voorraad modellen meer van auto's voor 01-01-2019 op de markt gebracht)
Als wat je op fora leest waar is, lijkt het me logisch dat KIA momenteel niks bevestigt.

Hierdoor zouden ze, als ze wat voorraad hebben, het risico lopen dat men op de nieuwe opties wil wachten.
Dank voor dit bericht, zo concreet had ik het nog nergens gelezen. Waar heb jij dat gezien?

Met de nieuwe opties worden de uitvoeringen ook weer wat duurder, de dealer zei zaterdag dat hij op ongeveer €1800 rekende voor het vernieuwde instrumentarium en het grotere scherm. Vanuit dat opzicht kan het ook wel weer interessanter zijn om zo'n voorraadmodel te nemen. Overigens gaf hij ook aan dat de nieuwe modellen vanaf september te bestellen zijn, maar als je nu zou bestellen (geen voorraadmodel) zou je ook de nieuwe versie krijgen. Die onduidelijkheid hoop ik zaterdag op te helderen.
Reinier schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:20:
[...]

Okee, je introduceerde wel flinke verwarring. ST staat niet voor station. De echte ST komt in juni als het goed is :)
https://www.ford.nl/verwachte-modellen/nieuwe-focus-st
Dat begreep ik al, vandaar dat ik nog wat duiding gaf.

[ Voor 11% gewijzigd door Ebbao op 18-06-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ebbao schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:32:
[...]

Dank voor dit bericht, zo concreet had ik het nog nergens gelezen. Waar heb jij dat gezien?

Met de nieuwe opties worden de uitvoeringen ook weer wat duurder, de dealer zei zaterdag dat hij op ongeveer €1800 rekende voor het vernieuwde instrumentarium en het grotere scherm. Vanuit dat opzicht kan het ook wel weer interessanter zijn om zo'n voorraadmodel te nemen. Overigens gaf hij ook aan dat de nieuwe modellen vanaf september te bestellen zijn, maar als je nu zou bestellen (geen voorraadmodel) zou je ook de nieuwe versie krijgen. Die onduidelijkheid hoop ik zaterdag op te helderen.

[...]

Dat begreep ik al, vandaar dat ik nog wat duiding gaf.
Forum van Kia in NL
https://www.kiaclub.nl/to...indComment&comment=216044
Dit ging wel over de diesel versie

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:20
Wij hebben op het werk een behoorlijke vloot aan Tesla auto's rijden. Model X, S en 3 modellen.

Ik zou echter de invulling van het wagenpark niet zo hoog op mijn prio lijstje hebben wanneer ik mij zou oriënteren op een nieuwe werkgever :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Bij ons mag je leasen wat je wilt zolang het in het budget past / de eigen bijdrage binnen de perken blijft.

Vind het eigenlijk wel normaal.

Als er een "X mag niet want dat is alleen voor management" beleid was zou ik snel weg zijn.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Robsta86 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:42:

Ik zou echter de invulling van het wagenpark niet zo hoog op mijn prio lijstje hebben wanneer ik mij zou oriënteren op een nieuwe werkgever :D
[...]
Hoe moet ik dat lezen? Ik zou simpelweg tegen de werkgever die geinteresseerd is om mij in te lijven zeggen dat ik auto X met motorisering Y en trim Z wil rijden. Punt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 16:41

ralpje

Deugpopje

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 10:53:
[...]

Hoe moet ik dat lezen? Ik zou simpelweg tegen de werkgever die geinteresseerd is om mij in te lijven zeggen dat ik auto X met motorisering Y en trim Z wil rijden. Punt.
Ik lees dat in ieder geval als 'ik kies m'n werkgever niet uit op het leasebeleid, maar op andere zaken'.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ralpje schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:29:
[...]

Ik lees dat in ieder geval als 'ik kies m'n werkgever niet uit op het leasebeleid, maar op andere zaken'.
Ik denk dat dat per functie verschillend zal zijn. Met 50k km/jaar waarvan het merendeel zakelijk is voor mij de auto best wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:30:
[...]

Ik denk dat dat per functie verschillend zal zijn. Met 50k km/jaar waarvan het merendeel zakelijk is voor mij de auto best wel belangrijk.
'Best wel belangrijk', als in 'ik ga daar bij tweede en derde gesprekken over onderhandelen als onderdeel van de arbeidsvoorwaarden'. Niet als 'ik ga kijken waar ze auto X rijden en dan daar solliciteren'. Wat mij betreft, in ieder geval.

Meer on-topic: mijn Insignia Sports Tourer zou 1 augustus geleverd moeten worden, want dan eindigt mijn huidige leasecontract. Tenminste, zo is mij verteld door ons wagenparkbeheer. Van leasemij of dealer (ik weet niet eens welke dealer) heb ik nog niets gehoord.
4 Augustus ga ik op vakantie, en heb ik dus onder andere de trekhaak onder de auto nodig en moet ik een witte kentekenplaat hebben. Ik wil dus zeker weten dat op 1 augustus alles in orde is. Ga ik dit spelen via onze wagenparkbeheerder of rechtstreeks contact met de leasemij opnemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
Smobbo schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:27:
Leasebudget: 730 euro
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: inclusief brandstof, geen idee of fabrieksopgave of iets anders
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Geen 4x4 of cabrio toegestaan.
Specifieke wensen:
- ruim genoeg voor gezin
- automaat
- adaptieve cruise controle
- Climate controle
- Apple CarPlay
- geinige snufjes zijn een plus
- misschien eens een SUV
- niet te veel betalen ;)
Huidige auto: Seat Leon ST 1.0 TSI handbak uit 2016. Nieuwe baan, dus nieuwe auto.
Uiteindelijke keuze: Kia eNiro Executiveline, zwart.

De keuze was uiteindelijk vrij makkelijk. Ik wou qua comfort niet minder dan mijn huidige Seat en een SUV/hogere auto leek me wel eens leuk. Maar als je dan naar een 3008 of Ateca gaat kijken dan zit je al snel rond de 300-350 € bijtelling. Daar komt gezien mijn budget dan nog wat eigen bijdrage bij ook.
Nu de eNiro gekozen, met eigen bijdrage en bijtelling zo rond de 125-140 € per maand (nog ff afhankelijk van laadpaal kosten).
De eNiro in Executiveline is gewoon bizar vol met snufjes gehangen, dat vind ik tof.
Wat zit er zoal op?
ACC
Actieve Lane keep assist
Leren bekleding
Stoelverwarming
Stuur verwarming
Stoel ventilatie
Uiteraard een automaat met het mega koppel vanaf 0 wat bij een EV hoort.

Nadelen?
Ja, de levertijd is 12 mnd :o !
Voor sommigen kan de range van 300-450km een probleem zijn, maar voor mij niet. De afgelopen 2,5 jaar / 90k km nooit meer dan 400 km op een dag gereden, dus onderweg laden zal ik niet veel doen.

Al met al zeer tevreden met mijn keuze, nu kan het lange wachten beginnen :) !
Zo even een update van mijn eigen plan!
Het rond krijgen van de handtekeningen binnen het bedrijf duurde wat langer en begin maart werd bekend dat de Tesla Model 3 toch wel leverbaar zou zijn in 2019. Dat, in combinatie met het feit dat de levertijd voor de KIA e-Niro via onze LM op 14 maanden stond, deed me besluiten om het proces stil te leggen en een shortleaser te nemen.

Afgelopen week de knoop doorgehakt en de bestelling voor een Tesla Model 3 Standard Range + (in het blauw met standaard velgen) is gedaan!
Het verschil in bijtelling tussen de KIA en de Tesla is ongeveer 15-20 euro voor mij (verrekening met eigen bijdrage), daarvoor krijg ik:
- Kleinere kofferbak
- Minder range
- Geen stoel ventilatie

+ Veel gaver interieur (dat minimalistische trekt mij enorm)
+ Origineler uiterlijk (KIA is toch wat saai, de Model 3 is veel spannender)
+ Via OTA updates geregeld nieuwe snufjes (en bugs :+ )
+ Snellere levering

Maar vooral een veel grotere smile op mijn gezicht als ik erin mag stappen :*) en voor mij is de keuze voor een auto toch ook echt een keuze op emotie :+ !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 16:59
ralpje schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:39:
4 Augustus ga ik op vakantie, en heb ik dus onder andere de trekhaak onder de auto nodig en moet ik een witte kentekenplaat hebben. Ik wil dus zeker weten dat op 1 augustus alles in orde is. Ga ik dit spelen via onze wagenparkbeheerder of rechtstreeks contact met de leasemij opnemen?
Als hij besteld is zou ik gewoon direct de leasemij bellen, of de afleverende dealer (mocht dat bekend zijn). Als je dit gewoon bij bestelling (de haak) hebt aangegeven zou dat wel geregeld zijn.

Zorg ook dat je (mits je met de caravan gaat rijden) je hiervoor de groene kaart hebt, deze zit er niet altijd standaard bij en moet je aanvragen. (duurt soms even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Een Megane :X

Ik heb een keer een Megane Limited #2 gekregen als vervangwagen. Mooie auto van buiten, maar het ding reed als een drol en viel regelmatig stil. Werkelijk de slechtste wagen waar ik ooit mee heb gereden.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mavamaarten schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:09:
[...]

Een Megane :X

Ik heb een keer een Megane Limited #2 gekregen als vervangwagen. Mooie auto van buiten, maar het ding reed als een drol en viel regelmatig stil. Werkelijk de slechtste wagen waar ik ooit mee heb gereden.
Weet niet welke afgetrapte Megane jij dan hebt meegekregen maar ik rijd hier al 90k km in een Megane GT-Line met EDC automaat en die gaat als de brandweer.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ebbao schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:34:
[...]

De Corolla en Ceed zie ik significant minder op de wegen.
Beter kijken, Corolla/Auris is een van de best verkochte auto's ooit. (Meer dan t-ford en kever bij elkaar) Ik zie ze in ieder geval en massa, en middenklassers van kia (rio/ceed) rijden er ook veel. Ford focus en fiesta rijden er ook massaal. Hyundai Equus daarentegen :9~ dan ben je vrij uniek.

[ Voor 11% gewijzigd door eL_Jay op 21-06-2019 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
eL_Jay schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:20:
[...]

Beter kijken, Corolla/Auris is een van de best verkochte auto's ooit. (Meer dan t-ford en kever bij elkaar) Ik zie ze in ieder geval en massa, en middenklassers van kia (rio/ceed) rijden er ook veel. Ford focus en fiesta rijden er ook massaal. Hyundai Equus daarentegen :9~ dan ben je vrij uniek.
Hij gaf aan dat de Focus veel vaker te zien is. Dat klopt ook. Focus vs Ceed is 5 op 1. Dus wel significant minder ja. (Obv cijfers 2019.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

eL_Jay schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:20:
[...]

Ik heb de Corolla in bestelling staan dus ik ben er redelijk op gefocust, maar ik zie ze nu pas mondjesmaat op de weg in het wild. Ik verwacht dat er over een half jaar net zoveel zichtbaar zijn als nu de Auris.
De nieuwe Focus is er vanaf maart oid, en daarvan zie je er nu langzamerhand ook steeds meer. De Ceed vanaf september vorig jaar, dus die zie ik ook geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 16:59
gwystyl schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:43:
[...]

Ik heb de Corolla in bestelling staan dus ik ben er redelijk op gefocust, maar ik zie ze nu pas mondjesmaat op de weg in het wild. Ik verwacht dat er over een half jaar net zoveel zichtbaar zijn als nu de Auris.
De nieuwe Focus is er vanaf maart oid, en daarvan zie je er nu langzamerhand ook steeds meer. De Ceed vanaf september vorig jaar, dus die zie ik ook geregeld.
Ik zie zowel de Corolla als Focus best veel, net als de Model 3 (Traject Tilburg-Amsterdam). Overigens zeer mooie auto de Corolla, maar wel eentje die je -denk ik- veel gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:58
gwystyl schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:43:
[...]

Ik had mijn zinnen gezet op de Kia ProCeed, maar de Corolla ziet er ook mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

DennusB schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:18:
[...]

Weet niet welke afgetrapte Megane jij dan hebt meegekregen maar ik rijd hier al 90k km in een Megane GT-Line met EDC automaat en die gaat als de brandweer.
Het was een splinternieuwe (200 km op de teller), met een TCe 115 GPF motor, handgeschakeld. Wat mij vooral opviel was de besturing en de motor.

Het stuur voelde compleet unresponsive, je kon het stuur een heel stukje heen en weer wiebelen zonder dat de auto daarop reageerde. En ook als je een bocht neemt en je laat het stuur los, dan reageerde dat heel anders dan dat ik gewoon ben in mijn Audi A3. Alsof hij geen "zin" had om terug rechtdoor te rijden, je moest soms actief het stuur weer rechtdraaien of je maakte te wijde bochten.

De aandrijving vond ik ook een drama. Op zich was het schakelen heel soepel en de motor voelde niet zwak hoger in de toeren. Maar bij het vertrekken deed die auto echt gek. Je moest echt heel erg veel gas geven om niet stil te vallen. En nog iets, als je geschakeld had, dan weigerde die auto gas te geven tot 2 seconden later. Constant. Je kon gewoon geen gas geven na het schakelen, alsof daar een kunstmatige delay in zat. Nog een puntje, als je in 2e reed en je gaf geen gas, dan viel je letterlijk stil. Je gaat trager en trager, en daarna kapt de motor ermee. Je kon niet gewoon blijven bollen.

De ophanging vond ik wel heel aangenaam. En ik kan wel snappen dat als je de GT-versie met automaat hebt dat het een pak scheelt. Maar voor de rest was ik ook niet echt onder de indruk.

[ Voor 4% gewijzigd door Mavamaarten op 21-06-2019 13:25 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:13
Leasebudget: 915, geen eigen bijdrage mogelijk
Kilometrage per jaar: 30000
Contractduur: 5 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: [i]Inclusief brandstofcomponent
Merkbeleid, zo ja, welke: Moet bij functie passen (referentie auto voor mijn functie is VW Passat
Overige afhankelijkheden: Least
Specifieke wensen: Lage bijtelling :)

Mijn wens van lage bijtelling en de wens van mijn werkgever voor auto die bij functie passen gaan niet echt samen.
Nu zat ik wel te denken aan Tesla 3 LR AWD (RWD bestaat helaas niet meer), maar zou net buiten de range vallen (prijs is ik van wagenparkbeheerder heb gekregen is dat deze ongeveer 970 bij Alphabet kost). Rijd meerdere keren per maand ritten van 250 KM oneway dus standard range gaat niet passen (will wel 300 km range in winter omstandigheden).

Heb nog niet gechecked of Eniro wel bij functie past, maar daar is levertijd nog een probleem

Dus ben bang dat ik niet veel andere opties heb dan toch meer bijtelling te accpeteren? Ik mag ook zelf offerte inleveren bij lease maatschappij maar neem niet aan dat er bij tesla uberhaupt valt te onderhandelen over prijs (voorraadmodellen??)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Je hoeft die bijtelling natuurlijk niet te accepteren, als je de auto niet privé gaat rijden.
En SR kan natuurlijk wel, moet je alleen ergens tijdens je reis even een supercharger zoeken. Even tussendoor een kwartiertje je benen streken kan sowieso geen kwaad als je zo'n afstand rijdt ;)

[ Voor 51% gewijzigd door ralpje op 21-06-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Laatst online: 17:13
ralpje schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:44:
Je hoeft die bijtelling natuurlijk niet te accepteren, als je de auto niet privé gaat rijden.
True, had ik er bij moeten zetten, dat ben ik serieus aan het overwegen.

[ Voor 25% gewijzigd door lost95 op 21-06-2019 13:47 ]

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
@lost95 Gesprek met je leidinggevende aangaan? Het feit dat de auto 'bij je functie moet passen' is natuurlijk genant verouderd beleid. Blijkbaar zou volgens je werkgever een dure auto iets moeten zeggen over de kwaliteit van de medewerker?

Misschien het voorstel: Tesla Model 3 AWD is 'passend bij de functie' en voor jou acceptabel qua bijtelling. Dus of leasebudget omhoog, of eigen bijdrage toestaan.
Anders KIA e-Niro of Nissan Leaf? (al zit die Nissan echt heel erg slecht...).

Als dat allemaal geen optie is, dan wordt het toch een Passat oid à 350-400 bijtelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:58
Smobbo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:55:
@lost95 Gesprek met je leidinggevende aangaan? Het feit dat de auto 'bij je functie moet passen' is natuurlijk genant verouderd beleid. Blijkbaar zou volgens je werkgever een dure auto iets moeten zeggen over de kwaliteit van de medewerker?

Misschien het voorstel: Tesla Model 3 AWD is 'passend bij de functie' en voor jou acceptabel qua bijtelling. Dus of leasebudget omhoog, of eigen bijdrage toestaan.
Anders KIA e-Niro of Nissan Leaf? (al zit die Nissan echt heel erg slecht...).

Als dat allemaal geen optie is, dan wordt het toch een Passat oid à 350-400 bijtelling...
Of neem een Young-timer... Is goedkoper in de bijtelling dan een 'schone' elektro-auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Vandaag eindelijk duidelijkheid gekregen over mijn Kodiaq sportline.
10 juli mag ik hem ophalen, 1 dag voordat ik op vakantie ga...

Meteen een nacht doorkachelen naar Cote d'Azur. Niet echt ideaal, maar hopelijk rijdt het allemaal als vanzelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MCot8I1e7m3MYRFJaGw8mKqq/full.jpg

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Vette bak!

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Mystikal schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:20:

Meteen een nacht doorkachelen naar Cote d'Azur. Niet echt ideaal, maar hopelijk rijdt het allemaal als vanzelf.

[Afbeelding]
De velgen maken het echt af! Ik had ze ook graag er onder gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Nohead schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:41:
[...]

De velgen maken het echt af! Ik had ze ook graag er onder gehad :(
Velgen passen hem mooi. Ik had ze graag in het zwart gehad, maar helaas niet in Nederland leverbaar. Dit is antraciet. Niets mis mee, maar had mooier gekund.

Heb je zelf ook de Kodiaq? Hoe bevalt de auto? Heb jij de 19"Triglav velgen eronder?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Mystikal schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:56:
[...]

Velgen passen hem mooi. Ik had ze graag in het zwart gehad, maar helaas niet in Nederland leverbaar. Dit is antraciet. Niets mis mee, maar had mooier gekund.

Heb je zelf ook de Kodiaq? Hoe bevalt de auto? Heb jij de 19"Triglav velgen eronder?
De mijne is in bestelling. Standard Business Edition Velgen 18" (Elbrus).
Raceblue met Function en Comfort pack,Sunset, afneembare trekhaakachteraf, dakdragers, zwarte grill en chrome sierstukjes achter. Toen was het budget op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter

[Afbeelding]
Pfoe, dat is echt een mooie auto om te zien (de fotohoek is ook mooi). Maar dikke wagen, ben benieuwd naar je bevindingen na gelijk een eind te rijden :+.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Nohead schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:14:
[...]

De mijne is in bestelling. Standard Business Edition Velgen 18" (Elbrus).
Raceblue met Function en Comfort pack,Sunset, afneembare trekhaakachteraf, dakdragers, zwarte grill en chrome sierstukjes achter. Toen was het budget op :P
Mooi toch. Ik had wat meer geluk en heb eigenlijk alles aangevinkt behalve zonneschermen en koplamp sproeiers. Puur uit principe, die gebruik ik toch niet. :p.
Kecin schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:46:
[...]

Pfoe, dat is echt een mooie auto om te zien (de fotohoek is ook mooi). Maar dikke wagen, ben benieuwd naar je bevindingen na gelijk een eind te rijden :+.
Zeker, ik heb hem ook nooit in het echt gezien, dus ik hoop dat het me gaat bevallen. Heb sowieso in NL (of buitenland) ook nog geen sportline gezien. Ben ik in ieder geval de eerste weken origineel.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead

Nohead

Mystikal schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 17:16:
[...]

Mooi toch. Ik had wat meer geluk en heb eigenlijk alles aangevinkt behalve zonneschermen en koplamp sproeiers. Puur uit principe, die gebruik ik toch niet. :p.

[...]

Zeker, ik heb hem ook nooit in het echt gezien, dus ik hoop dat het me gaat bevallen. Heb sowieso in NL (of buitenland) ook nog geen sportline gezien. Ben ik in ieder geval de eerste weken origineel.
Laat ons ook even weten of het nog comfortabel genoeg is met de 20"ers er onder. Kan me voorstellen dat het dan net een stukje te hard gaat worden. Na je vakantie zal je al genoeg km hebben gereden om daar een uitspraak over te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

[Afbeelding]
Nice man, dat ziet er dik uit zo! Veel plezier ermee op vakantie alvast.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Nohead schreef op zondag 23 juni 2019 @ 08:50:
[...]

Laat ons ook even weten of het nog comfortabel genoeg is met de 20"ers er onder. Kan me voorstellen dat het dan net een stukje te hard gaat worden. Na je vakantie zal je al genoeg km hebben gereden om daar een uitspraak over te doen :)
Zal ik zeker doen! Moet idd een goede impressie geven na zo'n 3000km.

Zal ik ook nog eens wat foto's schieten en posten.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
@Mystikal Je maakt er wel gelijk een uitdaging van: Een auto die je nog niet goed kent en dan zo'n afstand

Goede reis iig ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

D_Jeff schreef op zondag 23 juni 2019 @ 11:30:
@Mystikal Je maakt er wel gelijk een uitdaging van: Een auto die je nog niet goed kent en dan zo'n afstand

Goede reis iig ;)
Ik heb gekkere dingen gedaan in het leven. Zal wel goedkomen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
Vayne schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:09:
[...]

Zojuist te horen gekregen dat de auto in Nederland is aangekomen! Volgende week vrijdag of anders de maandag erna wordt 'ie gebracht :D :9~ :D
Super vet.

Ik mag ook een nieuwe auto uitkiezen en zat eigenlijk eerst te kijken naar de Skoda Karoq want vond dat Range Rover achtige look wel erg stoer.

Dat was allemaal tot ik de Mercedes Benz A 180D Limousine zag voor ongeveer hetzelfde prijsje.
Ik heb zelf ook wat mindere associaties met Mercedes Benz maar dit is toch wel echt een CEO auto :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

sanre4l schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:49:
[...]

Mercedes Benz A 180D Limousine

maar dit is toch wel echt een CEO auto :)
Pardon? We hebben het hier allebei over een A Klasse toch? Dat is, even los van uitrusting, gewoon een doorsnee pool of shortlease auto, zoals een Golf, Astra of A3. Een beetje CEO rijdt minimaal een E, maar waarschijnlijk een S Klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:24
Mystikal schreef op zondag 23 juni 2019 @ 12:46:
[...]

Ik heb gekkere dingen gedaan in het leven. Zal wel goedkomen.
De motor kan zo wel mooi inlopen, lang op bedrijfstemperatuur en meteen mooi wat km’s. :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Laatst online: 15:15
AllSeeyinEye schreef op zondag 23 juni 2019 @ 18:50:
[...]

Pardon? We hebben het hier allebei over een A Klasse toch? Dat is, even los van uitrusting, gewoon een doorsnee pool of shortlease auto, zoals een Golf, Astra of A3. Een beetje CEO rijdt minimaal een E, maar waarschijnlijk een S Klasse.
Dat was ook mijn eerste indruk, maar afgaande op wat foto's heeft Mercedes het zelfs in het laagste model aardig voor elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/cars/mercedes/a-class/mercedes--classe-a-limousine--2019/mercedes--classe-a-limousine--2019-m-4.jpg?_ga=2.203572115.2065304833.1561321606-1899175368.1561321606
Afbeeldingslocatie: https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/cars/mercedes/a-class/mercedes--classe-a-limousine--2019/mercedes--classe-a-limousine--2019-m-2.jpg?_ga=2.3272627.2065304833.1561321606-1899175368.1561321606

[ Voor 15% gewijzigd door stfn345 op 23-06-2019 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 13:54
Ja dat zeker maar het blijft "gewoon" een c-segmenter waar je amper met 4 volwassenen comfortabel kan reizen itt een CEO verlangt die fatsoenlijk zijn benen kwijt kan achterin en een laptop kan gebruiken. Nevertheless het is een mooie verschijning met zeker wel bovengemiddeld luxe en premium afwerking binnen zijn klasse. Gefeliciteerd iig!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
En Skoda Karoq of een Mercedes A limousine? De laatste zeker! Wel in een beetje redelijke uitvoering. Wat een klasse auto. Wat een uitstraling. Daar hoeft een Mercedes echt niet groot voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25

Daan_

Alles op zijn tijd !!

sanre4l schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:49:
[...]

Super vet.

Ik mag ook een nieuwe auto uitkiezen en zat eigenlijk eerst te kijken naar de Skoda Karoq want vond dat Range Rover achtige look wel erg stoer.

Dat was allemaal tot ik de Mercedes Benz A 180D Limousine zag voor ongeveer hetzelfde prijsje.
Ik heb zelf ook wat mindere associaties met Mercedes Benz maar dit is toch wel echt een CEO auto :)
Wat is een CEO auto. Zo reed de hoogste baas van Ikea een Volvo 240 GL 1993. ;)

Je kunt de A tegenwoordig wel luxe aankleden. Aan deze extra pakketen/opties zit dan ook weer prijskaartje. Zeker de uitvoering van op de foto.

Wens je de auto uit te rusten met bijvoorbeeld; Rijassistentiepakket, Leren bekleding, sierdelen hout, parkeerpakket 360, voorverwarm installatie, stoel elec. verstelbaar, etc etc dan kom je al snel bij de Launch Editions uit als je nog iets fiscale voordeel wilt hebben. Deze opties zijn helaas niet beschikbaar voor de Business Solution Limousine. Deze is vrij karig te configureren.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:11
Daan_ schreef op maandag 24 juni 2019 @ 07:42:
[...]

Wat is een CEO auto. Zo reed de hoogste baas van Ikea een Volvo 240 GL 1993. ;)
Inderdaad. Vindt het ook een vreemd uitgangspunt om als referentiekader ‘waar zou een CEO in kunnen rijden’ te gebruiken.

En die A klasse? Het blijft een kwestie van persoonlijke smaak, maar afgaande op de fotos hierboven, zou het een prima auto voor een CEO van de plaatselijke kermis kunnen zijn als je het mij vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

razorhead schreef op zondag 23 juni 2019 @ 22:27:
[...]

Dat was ook mijn eerste indruk, maar afgaande op wat foto's heeft Mercedes het zelfs in het laagste model aardig voor elkaar:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben benieuwd wat de uitvoering op bovenstaande plaatje kost. Dat zal toch ook wel redelijk aantikken gok ik!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 13:03
renegrunn schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:00:
[...]

Inderdaad. Vindt het ook een vreemd uitgangspunt om als referentiekader ‘waar zou een CEO in kunnen rijden’ te gebruiken.

En die A klasse? Het blijft een kwestie van persoonlijke smaak, maar afgaande op de fotos hierboven, zou het een prima auto voor een CEO van de plaatselijke kermis kunnen zijn als je het mij vraagt.
CEO, ik weet niet precies waarom die associatie er moet zijn? Los daar van zeker een mooie auto. Ik vind het heel mooi hoe ze het dashboard tegenwoordig hebben. De vorige A had zijn navigatie systeem zo op het dashboard geplakt. Dat zag er echt niet uit.

Wil je hem echter leuk uitvoeren, dan gaat hij al snel naar de 45k wat toch wel veel is voor een auto van dat formaat.

[ Voor 4% gewijzigd door sorted.bits op 24-06-2019 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:11
sorted.bits schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:04:
[...]

CEO, ik weet niet precies waarom die associatie er moet zijn? Los daar van zeker een mooie auto. Ik vind het heel mooi hoe ze het dashboard tegenwoordig hebben. De vorige A had zijn navigatie systeem zo op het dashboard geplakt. Dat zag er echt niet uit.
Nee inderdaad, dat zeg ik dus ook.

En verder eens, ik heb in beide modellen meerdere malen gereden. De vorige had de nav inderdaad in een soort 1e generatie digitaal fotolijstje gepropt. In de nieuwe modellen is dit inderdaad een stuk beter. En ik weet ook wel, je kunt de auto ook in neutrale interieur kleuren configureren, maar het valt mij wel uit dat MB voor haar demo-fotos vaak dit soort combinaties gebruikt, die mij pijn aan m'n ogen doen. Exterieur vindt ik wel weer erg strak. Maar belangrijkste blijft, ze rijden top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens mij heb ik mijn strategie uitgedokterd.

1) Proberen de elektrisch-grens op te rekken zodat ik elektrisch kan leasen. Lukt dat niet, goto 4.

2) Kijken of het lukt om met eigen bijdrage een Model 3 Long Range Dual Engine te leasen. Zo ja, profit!

3) Zo niet, dan voor de Model 3 Standard Range Plus gaan... Iets minder profit.

4) Dus elektrisch is niet gelukt. Shit. Oké, dan kijken of de benzine-grens wel op te rekken is zodat ik een benzine-hybride kan rijden. De Toyota C-HR staat dan bovenaan mijn lijst. Ik heb al ruime ervaring met de Prius en die Toyota drivetrain is echt geweldig, maar de C-HR is goedkoper en naar mijn mening mooier dan de Prius. Profit!

5) Oké, dus we moeten toch weer gaan dieselen... Lekker vooruitstrevend hier. Dan maar terug naar mijn all-time favourite merk, Volvo. Aan de V40 ga ik me niet meer aan wagen na al die koplampjatperikelen... Dus dan kijken of een V60 D3 mijn leasebudget in te lepelen is. Zo ja, Profit!

6) Shit, dat is dus ook niet gelukt... Dan maar eens de lease-portal af gaan struinen om te zien wat voor diesels er wel in mijn budget passen. :/

Ik ga trouwens over en paar weken nog wel proefrijden met de Kona en e-Niro, als mogelijke concurrenten van de Model 3 SR+. Maar ik vermoed dat ze het toch af gaan leggen tegen de SR+.

Pagina: 1 ... 70 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.