Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 114 Laatste
Acties:
  • 979.649 views

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:05

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Mystikal schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:04:
[...]

Ben benieuwd wat de uitvoering op bovenstaande plaatje kost. Dat zal toch ook wel redelijk aantikken gok ik!
Kun je zelf berekenen op de MB website ;-)
sorted.bits schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:04:
[...]

Wil je hem echter leuk uitvoeren, dan gaat hij al snel naar de 45k wat toch wel veel is voor een auto van dat formaat.
Denk dat je nog wel wat hoger zit dan die 45k vanuit gaande dat het een 180 is. Die opties tikken aan weet ik uitervaring...
renegrunn schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:00:
[...]

En die A klasse? Het blijft een kwestie van persoonlijke smaak, maar afgaande op de fotos hierboven, zou het een prima auto voor een CEO van de plaatselijke kermis kunnen zijn als je het mij vraagt ;)
De verlichting kan het nogal snel kermis achtig maken. O-) Heb deze dan ook vaak uitstaan of op neutrale kleur. Interieur is persoonlijke smaak. Zelf toch gekozen voor zwart leer en zwart hout.

[ Voor 29% gewijzigd door Daan_ op 24-06-2019 08:48 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-01 08:22
Mx. Alba schreef op maandag 24 juni 2019 @ 08:35:
Volgens mij heb ik mijn strategie uitgedokterd.

1) Proberen de elektrisch-grens op te rekken zodat ik elektrisch kan leasen. Lukt dat niet, goto 4.

2) Kijken of het lukt om met eigen bijdrage een Model 3 Long Range Dual Engine te leasen. Zo ja, profit!

3) Zo niet, dan voor de Model 3 Standard Range Plus gaan... Iets minder profit.

4) Dus elektrisch is niet gelukt. Shit. Oké, dan kijken of de benzine-grens wel op te rekken is zodat ik een benzine-hybride kan rijden. De Toyota C-HR staat dan bovenaan mijn lijst. Ik heb al ruime ervaring met de Prius en die Toyota drivetrain is echt geweldig, maar de C-HR is goedkoper en naar mijn mening mooier dan de Prius. Profit!

5) Oké, dus we moeten toch weer gaan dieselen... Lekker vooruitstrevend hier. Dan maar terug naar mijn all-time favourite merk, Volvo. Aan de V40 ga ik me niet meer aan wagen na al die koplampjatperikelen... Dus dan kijken of een V60 D3 mijn leasebudget in te lepelen is. Zo ja, Profit!

6) Shit, dat is dus ook niet gelukt... Dan maar eens de lease-portal af gaan struinen om te zien wat voor diesels er wel in mijn budget passen. :/

Ik ga trouwens over en paar weken nog wel proefrijden met de Kona en e-Niro, als mogelijke concurrenten van de Model 3 SR+. Maar ik vermoed dat ze het toch af gaan leggen tegen de SR+.
4a: Wellicht ook de Corolla Touring Sports als optie?

Komoot

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Of een facelift Kia Niro Executive edition?
Vergelijkbaar met de Toyota C-HR, wel voordeliger in leasebudget tov de Toyota C-HR.
Overall zal deze ook stuk ruimer zijn dan de Toyota, maar wel iets langzamer op de weg.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Waus26 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 11:48:
4a: Wellicht ook de Corolla Touring Sports als optie?
Hee, die had ik over het hoofd gezien. Is zeker ook een contender voor die situatie!
Quad schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:34:
Of een facelift Kia Niro Executive edition?
Vergelijkbaar met de Toyota C-HR, wel voordeliger in leasebudget tov de Toyota C-HR.
Overall zal deze ook stuk ruimer zijn dan de Toyota, maar wel iets langzamer op de weg.
Is die er in hybrid dan, niet-plugin?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Mx. Alba schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:43:
[...]

Hee, die had ik over het hoofd gezien. Is zeker ook een contender voor die situatie!

[...]

Is die er in hybrid dan, niet-plugin?
Zowel HEV als P(lugin)HEV.

nggyu nglyd

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Quad schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:43:
[...]

Zowel HEV als P(lugin)HEV.
Hmmm, ook wel interessant wellicht... Maar ik denk dat ik in die situatie toch bij Toyota blijf. Zoals gezegd heb ik al eens jarenlang met veel plezier in een Prius gereden en ik ben zeer gecharmeerd van de Toyota hybride-aandrijflijn die toch uniek in z'n soort is.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:12

Crazy D

I think we should take a look.

Mx. Alba schreef op maandag 24 juni 2019 @ 12:58:
Hmmm, ook wel interessant wellicht... Maar ik denk dat ik in die situatie toch bij Toyota blijf. Zoals gezegd heb ik al eens jarenlang met veel plezier in een Prius gereden en ik ben zeer gecharmeerd van de Toyota hybride-aandrijflijn die toch uniek in z'n soort is.
Technisch weet ik het verschil niet, maar na 8 jaar Auris hybride en nu ruim een half jaar Outlander PHEV: die laatste voelt gewoon hetzelfde aan als die van Toyota :)

Exact expert nodig?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 16:05
De KIA Niro (P)HEV is juist sterk afwijkend van Toyota.
Namelijk een automaat met dubbele koppeling in plaats van een CVT.
Voor sommigen een voordeel, voor anderen (zoals ik denk @Mx. Alba ) een nadeel :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja exact. De eCVT van Toyota is een geniaal stukje techniek. Benzinemotor, wielen en twee elektromotoren permanent direct aan elkaar gekoppeld zonder versnellingsbak, koppeling, etc. Geniale eenvoud, en altijd optimaal efficiënt. Als Tweaker kan je niet anders dan er een nerdgasm van krijgen! :D

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 24-06-2019 17:42 ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-01 14:07
Zijn er nog Outlander PHEV 2019 rijders hier die me kunnen vertellen of de ACC een beetje goed werkt? Ik hoor hier wisselende verhalen over. Ik kan de ACC van Skoda en die vind ik goed werken. Hoe is dat bij de Outlander?

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12-2025
Poeh poeh, lijkt dat ik mensen wel heb getriggered door mijn CEO uitspraak.

Jongens, het enige wat ik ermee bedoelde is dat die auto er echt premium uit ziet.
Niet elke CEO hoeft er natuurlijk in te rijden :)

• Crazy D

Crazy D

smeerbartje schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 19:32:
Zijn er nog Outlander PHEV 2019 rijders hier die me kunnen vertellen of de ACC een beetje goed werkt? Ik hoor hier wisselende verhalen over. Ik kan de ACC van Skoda en die vind ik goed werken. Hoe is dat bij de Outlander?
Die is kut. Ding kijkt letterlijk vanaf de ingestelde afstand, dus hij blijft rijden, zodra binnen de afgestelde afstand iets rijdt, gaat ie redelijk stevig afremmen. Uitermate oncomfortabel. Gebruik dat ding echt nooit. De limiter daarin tegen ben ik wel erg blij mee.

Exact expert nodig?

• VVeld
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-09-2025
Leasebudget: €750,- (te verhogen met max 10%)
Kilometrage per jaar: max 35.000
Contractduur: 30 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Alleen de VAG merken
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: automaat, achteruitrijcamera, stoelverwarming
Uiteindelijke keuze: T-Roc Sport Business R 1.5 DSG , White Silver met zwarte dakkleur, achteruitrijcamera, winterpakket, keyless access.

Vanwege gezinsuitbreiding wilde we naar een grotere auto. Ik rij nu in een Golf Comfortline Business, dus bovenstaande is voor ons een stap vooruit. We hebben nog gekeken naar een Seat Ateca FR maar vrouwlief vond een Seat helemaal niks. Ik ga overigens wel van +/- 29K naar een auto van 39K dus dat zal ik wel voelen in de bijtelling. Daarnaast heb ik ook een eigen bijdrage van €80. Ik begrijp dat dit in mindering gebracht kan worden van de bijtelling. Ben er nog niet helemaal over uit hoeveel dat netto betekent. Mocht iemand dit weten dan hoor ik het graag. Ik dacht zelf aan bruto leasebedrag - eigen bijdrage x belastingschaal = netto bijtelling.

• Smobbo
VVeld schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 00:08:
Leasebudget: €750,- (te verhogen met max 10%)
Kilometrage per jaar: max 35.000
Contractduur: 30 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief brandstof
Merkbeleid, zo ja, welke: Alleen de VAG merken
Specifieke wensen: automaat, achteruitrijcamera, stoelverwarming
Uiteindelijke keuze: T-Roc Sport Business R 1.5 DSG , White Silver met zwarte dakkleur, achteruitrijcamera, winterpakket, keyless access.

Vanwege gezinsuitbreiding wilde we naar een grotere auto. Ik rij nu in een Golf Comfortline Business, dus bovenstaande is voor ons een stap vooruit. We hebben nog gekeken naar een Seat Ateca FR maar vrouwlief vond een Seat helemaal niks. Ik ga overigens wel van +/- 29K naar een auto van 39K dus dat zal ik wel voelen in de bijtelling. Daarnaast heb ik ook een eigen bijdrage van €80. Ik begrijp dat dit in mindering gebracht kan worden van de bijtelling. Ben er nog niet helemaal over uit hoeveel dat netto betekent. Mocht iemand dit weten dan hoor ik het graag. Ik dacht zelf aan bruto leasebedrag - eigen bijdrage x belastingschaal = netto bijtelling.
Berekenhet.nl heeft een goede bijtellingscalculator. Ga van een verhoging van ongeveer 260 naar 400 uit. Dat is dan inclusief de eigen bijdrage.

Is een Seat ateca trouwens niet een maatje groter?
Ateca, T-roc en Tiguan zijn allemaal SUV varianten van de golf, maar in mijn hoofd zitten de ateca en tiguan dichter bij elkaar.

Hoe dan ook, mooie auto :D !

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik durf ook te betwijfelen of de T-Roc wel groter is dan de Golf, hoger ja, maar groter?

Heb het even nagezocht, op basis van de exterieurmaten (via https://www.automobiledimension.com):
  • Golf: 4258 mm x 1790 mm;
  • T-Roc: 4234 mm x 1819 mm.
Nu is de kofferbak wel groter in de T-Roc, maar qua exterieurmaten zit het heel erg dicht in de buurt van elkaar, maar dat is ook niet gek. Wil je een grotere auto uit de VW-stal, dan zou je toch eens moeten kijken naar de Tiguan of Passat en deze dan niet te gek aankleden. Ook zou je bij Skoda eens kunnen kijken naar de Octavia, Karoq, Kodiaq of Superb.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Crazy D

Crazy D

De T-Roc voelt volgens mij iets ruimer (iig de ervaring van toen ik bij een vriend meereed in zijn T-Roc en bij mijn broer in zijn Golf). Ik denk door wellicht iets slimmere indeling in de auto zelf, want qua buitenmaten zou je zetten dat het verschil zo goed als nihil is.
Beiden geen "grote ruime auto's" natuurlijk, dus het ligt eraan hoeveel groter je zou willen.

Exact expert nodig?

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Interieurruimte wordt voornamelijk bepaald door de wielbasis.
Golf: 2620 mm
Polo: 2564 mm
T-Roc: 2590 mm

Ofwel, de T-Roc zit precies tussen een Golf en een Polo in. Je zal door de hoogte wat meer rechtop kunnen zitten, waardoor je achter misschien iets meer ruimte creëert. De grotere kofferbak gaat dus ten koste van achterbank ruimte, door de kleinere wielbasis. Je kan beter een Golf Variant nemen of een Golf Sportsvan voor de ruimte.

Voor 39k kan je IMHO beter een Tiguan 1.5 TSI 150pk ACT Comfortline Business nemen. Heb je misschien iets minder opties, maar wel een auto die in de basis veel luxer is.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-01 19:33
De T-Cross voelt qua binnenruimte (achterbak niet mee gerekend) groter aan dan een Golf en T-Roc kan ik uit ervaring zeggen.

• Smobbo
Herax10NL schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:35:
De T-Cross voelt qua binnenruimte (achterbak niet mee gerekend) groter aan dan een Golf en T-Roc kan ik uit ervaring zeggen.
Dat is verbazingwekkend!
De T-Cross is toch op basis van de Polo, waar de T-Roc op basis van de Golf is gemaakt?

• Herax10NL
Smobbo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:09:
[...]

Dat is verbazingwekkend!
De T-Cross is toch op basis van de Polo, waar de T-Roc op basis van de Golf is gemaakt?
Klopt inderdaad. De T-Roc is daarnaast een cross-over, waar de T-Cross een SUV is (en dus hoger zit). Ik heb beide auto's getest bij de dealer en het verbaasde mij zelf ook. In dit filmpje (vanaf 15:00 ong. gaat het over de ruimtes) worden ze trouwens uitgebreid getest (incl. meten), mocht je het interessant vinden.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:46
Dealer belde net, order is geplaatst.
Alleen wachten tot medio november :X

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@D_Jeff welke auto heb je besteld?

nggyu nglyd

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Smobbo schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:09:
[...]

Dat is verbazingwekkend!
Is niet de eerste auto waarbij zoiets optreed. Kan me nog de eerste Renault Twingo herinneren, die was destijds van binnen ook ruimer dan de Safrane (het topmodel van destijds).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:13
VVeld schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 00:08:
[..]
Als de eis een grotere auto is, dan snap ik de keuze niet helemaal. De T-Cross is toch redelijk vergelijkbaar aan de Golf qua ruimte? Als hij al niet kleiner is. Dus die stap vooruit zie ik even niet. Voor 39k heb je ook een mooi aangeklede Octavia. En dan heb je wel een grotere auto. Zelfs een prima aangeklede Superb Combi past nog wel. Dan heb je pas ruimte. :) Met kleine kinderen is die ruimte gewoon super. Weekend weg met een peuter en baby bijvoorbeeld is toch echt wel behelpen in iets als een Golf/T-Cross.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 29-06-2019 10:42 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:09
Ebbao schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:58:
Ik ben de laatste tijd al veel aan het meelezen omdat het eraan zat te komen en sinds gister heb ik de bevestiging: er mag weer een nieuwe auto komen. Hier dus ook maar even mijn overwegingen en ben ook wel benieuwd of ik ergens een blind spot heb en alternatieven mis.

Budget: €600,- (middels eigen bijdrage te verhogen tot maximaal €800,-)
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: volledig elektrisch wordt (helaas) uitgesloten.
Specifieke wensen: 2e kindje is op komst dus ik heb vooral bagageruimte nodig, ook ivm kampeervakanties en weekendjes weg. Daarnaast wil ik maximaal €300,- netto p/m aan de auto uitgeven.
Uiteindelijke keuze: -

Op mijn shortlist staan momenteel:
Kia Ceed SW: Interessant en mooi (subjectief), maar momenteel productiestop en onduidelijk of de auto duurder wordt zodra hij weer geproduceerd wordt.
Toyota Corolla TS: Hybride, zuinig, maar qua uiterlijk niet helemaal mijn ding (m.n. de achterkant valt niet in de smaak).
Ford Focus: compleet en schijnt een prettige auto te zijn, maar ook enorm populair en dus veelvuldig op de weg. Daardoor toch minder interessant.

Qua SUV heb ik met name de bagageruimte bekeken. De Ateca, 3008 en Grandland X zitten allemaal rond de 500 liter, wat denk ik toch net te weinig is.

Zie ik nog interessante opties over het hoofd?
Gister is de bestelling voor de Toyota Corolla Touring Sports 1.8 in Oxyde Bronze de deur uitgegaan. De proefrit was erg goed bevallen. Woensdag had ik de 2.0 voor ongeveer dezelfde prijs kunnen krijgen ivm actieauto's bij de leasemaatschappij, maar die auto's die daarvoor waren geselecteerd waren vrijdag helaas op :( Deslniettemin een erg fijne en complete auto!

Verwijderd

Ik zit een beetje met de berekening van de kosten van mijn leaseauto. Ik wil een segment B (Clio, Polo, Ibiza etc.) en probeer nu vooral te kijken naar de bijtelling om de kosten te bepalen.
Ik heb een leasebudget van 475 ex brandstof, 35kkm per jaar en looptijd 60 maanden. Leasemij is Athlon. Het valt op dat bijvoorbeeld een polo doorgaans duurder is in fiscale waarde maar dan als ik nu naar de leaseprijs kijk in de calculator lijkt die weer enorm mee te vallen. Het overschot van mn leasebudget krijg ik burto uitgekeerd, dus dat compenseert de hogere bijtelling wellicht zelfs.

Ik begrijp dat dit deels komt door de hogere restwaarde. Wat zijn traditioneel de waardevaste (en dus goedkoop in de leaseprijs) merken en wat de dure?

Nu heb ik een proefrit in de Clio V gemaakt. Dit was het nét niet. Schakelde niet lekker, het plafond voelde laag en eigenlijk zijn ze ook een stuk duurder dan de Clio IV die ik vroeger had. Wil je navigatie bijv. dan moet je gelijk al het duurdere model kiezen en dan worden andere merken weer interessant.

Ford Fiesta idem, daar kan ik mn arm niet uit het raam hangen omdat ik zo ver naar achter zit dat ik tegen die stang in het midden zit.

Polo bevalt goed maar heeft nu een levertijd van ongeveer 6 maanden. ik kan nu alle merken af uiteraard, maar heeft iemand de tip van kijk naar dit en dit merk, die is in het B segment heel goedkoop / waar voor je geld?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Verwijderd is een Skoda Fabia Combi een optie? Is een prima B segmebter met ruimte.
Eventueel past een Seat Arona ook in je budget denk ik.

nggyu nglyd

Verwijderd

Ah ja goede, Skoda Fabia had ik nog niet echt naar gekeken. De combi (station) is niet echt mijn smaak en de Arona ook niet helemaal. Ik snap de appeal maar ik heb geen vrouw en kinderen, dus dan is een crossover ietwat overkill denk ik :+

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dat zou niet direct wat uit maken, als je de ruimte in het budget hebt, zou ik niet weten wat erop tegen zou zijn. Hoe meer je voor je geld krijgt, des te beter. :)

Maar de Polo an sich is ook geen slechte auto, en zal meer een veilige keus kunnen zijn.

nggyu nglyd

• The Eagle

The Eagle

Ibiza ook niet vergeten. Mooi rood kleurtje, FR uitvoering en dan een 1.4 TSI met 150 pk er in. Geen idee of je dat red in je budget, maar wel een leuk bommetje.
Overigens kun je bij directlease en leaseplandirect ook gewoon op budget icm je kilometrage en looptijd zoeken, dan heb je een redelijke indicatie :)
Vergeet ook de peug 208 niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ninck
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-12-2025
The Eagle schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:00:
Ibiza ook niet vergeten. Mooi rood kleurtje, FR uitvoering en dan een 1.4 TSI met 150 pk er in. Geen idee of je dat red in je budget, maar wel een leuk bommetje.
Is alleen nog maar te krijgen met 1.0 TSI of 1.6 TDI

• Herax10NL
Ik zit zelf nog te twijfelen tussen een Mazda 3, VW T-Cross en Audi A1. Even op een rijtje:

Mazda 3
Pros: Iets goedkoper (paar euro per maand) dan de 2 andere auto's en sterkere motor (180pk vs 115pk).
Cons: Veel minder ruim

VW T-Cross
Pros: Ruimte en hoge zit
Cons: Duurder dan de andere 2 auto's

De Audi A1 lijkt zich mooi tussen beide in te positioneren qua ruimte en kosten. Maar is weer wat minder luxe (qua uitrusting).

VW Polo, Seat Ibiza etc. vallen af om verschillende redenen (uitrusting, niet leverbaar etc.).

Mensen die een van bovenstaande auto's hebben en hun ervaring willen delen?

[ Voor 3% gewijzigd door Herax10NL op 30-06-2019 18:44 ]

• The Eagle

The Eagle

Heb je de ruimte nodig? Wat zijn je criteria? Is voor iedereen anders :)
Collega van me is lyrisch over de Mazda 3, en die komt van een BMW 1 af. Zegt ook wat. En je zit er meest alleen in natuurlijk :)
Ninck schreef op zondag 30 juni 2019 @ 16:20:
[...]

Is alleen nog maar te krijgen met 1.0 TSI of 1.6 TDI
Dan wil je dus de diesel want 4 cilinder en meer koppel.

• Herax10NL
The Eagle schreef op zondag 30 juni 2019 @ 18:57:
Heb je de ruimte nodig? Wat zijn je criteria? Is voor iedereen anders :)
Collega van me is lyrisch over de Mazda 3, en die komt van een BMW 1 af. Zegt ook wat. En je zit er meest alleen in natuurlijk :)
Is de ruimte nodig? Niet echt, maar het is wel een stuk handiger wanneer ik meerdere mensen mee neem (privé). Afgelopen week een proefrit gemaakt in de Mazda 3 en ik was positief verrast. Deze week een proefrit maken met de T-Cross en eventueel de A1, we gaan het zien.

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Tussen die 3 zou het voor mij een no-brainer zijn. Mazda 3. Zelf heb ik een proefrit gemaakt in de hatchbak. Ik twijfel nog ontzettend tussen de hatch en de sedan, maar waarschijnlijk wel de uitvoering met SkyActive X motor.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• Herax10NL
mobstaa schreef op zondag 30 juni 2019 @ 19:20:
Tussen die 3 zou het voor mij een no-brainer zijn. Mazda 3. Zelf heb ik een proefrit gemaakt in de hatchbak. Ik twijfel nog ontzettend tussen de hatch en de sedan, maar waarschijnlijk wel de uitvoering met SkyActive X motor.
Vanwaar een no-brainer? Ik vind vooral de ruimte en het gebrek aan zicht (lees: dode hoek) (ik wil de hatchback) een minpunt

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Nou leuk nieuws, we mogen vanaf nu ook benzine kiezen. Aanbod diesel werd fors minder, dus meer keuze. Want budget blijft gelijk.

Ik wilde proberen een Model 3 eind van het jaar te leasen. Met even bijdrage uiteindelijk redelijk goedkoop per maand. Maar officieel mogen we nog geen EV.
Daarbij vandaag zagen we hem rijden en de eerste reactie van mijn vrouw: “dat kleine wagentje?!” Lol...

Hij is niet super klein, hij oogt alleen zo klein. Maar met benzine beleid heeft mijn vrouw veel liever een CX5 8)7

Nu vind ik de CX5 ook wel mooier, maar uiteindelijk heeft de model 3 een bepaalde aantrekkingskracht op mij. Vooral die 450pk >:)

Maar goed ik zag ook dat een kale C klasse, Kodiaq, etc... allemaal konden. De keuze wordt wel een stuk beter nu benzine is opengesteld.

Ergens wil ik nog een laatste poging wagen voor een Model 3, maar aan de andere kant als ik alle problemen in het Tesla topic lees en dat mijn vrouw het maar een klein wagentje vind... Ik moet er wel 4 jaar mee vooruit.

Het is gezien de bijtelling in 2020 wel nu of nooit. In 2019 geleverd: prima! Later is echt definitief: benzine!

Youtube: DashcamNL

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-01 11:07
sarlo schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:08:
[...]

Ik mag tijdens deze periode ook vrij kiezen, dat had ik gecheckt.

[...]

N overleg en ook de levertijden meegenomen, waren de opties: Nissan Lead, Renault Zoë en de VW E-Golf. Ik ben meteen even gaan proefrijden en op basis daarvan heb ik de keuze gemaakt voor een E-Golf.
Nou lang leven shortlease. Doordat mijn nieuwe werkgever een leuke deal met LM heeft kunnen sluiten, heb ik afgelopen donderdag alsnog een Tesla Stand+ in het zwart met zwart interieur kunnen bestellen.

Aldus de LM was deze nog op voorraad en vanuit Tesla heb ik inderdaad al een reserveringsnummer mogen ontvangen :D

Dus morgen krijg ik alsnog de e-golf en die wordt dan weer meteen vervangen door de Tesla zodra deze klaar staat voor levering.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:04
dfrenner schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:21:

Het is gezien de bijtelling in 2020 wel nu of nooit. In 2019 geleverd: prima! Later is echt definitief: benzine!
Denk dat in 2020 een Tesla SR+ nog steeds goedkoper is dan een benzine ;-)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• BlakHawk
Faddermakker schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:38:
[...]

Denk dat in 2020 een Tesla SR+ nog steeds goedkoper is dan een benzine ;-)
Ik wil geen short range...
Long range of niet...

• The Eagle

The Eagle

Zolang je van je vrouw mag zeggen dat jij thuis de broek aan hebt weet ik niet of jij uberhaupt wel wat te willen hebt :P
En if so: dan wordt het dus toch die CX5 ;)

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-01 22:58
dfrenner schreef op zondag 30 juni 2019 @ 20:21:

Ergens wil ik nog een laatste poging wagen voor een Model 3, maar aan de andere kant als ik alle problemen in het Tesla topic lees en dat mijn vrouw het maar een klein wagentje vind... Ik moet er wel 4 jaar mee vooruit.
En met je vrouw hopelijk nog wat langer :+

• BlakHawk
Kwakkel schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:02:
En met je vrouw hopelijk nog wat langer :+
Hahaha, ruilen we haar ook in op een nieuw, jonger model. :+
Nee, ze zit niet op Tweakers, dus nu heb ik ene grote mond :X

• Kwakkel
  • Laatst online: 16-01 22:58
Heb ik ook hoor O-)

• The Eagle

The Eagle

Zoals ik al zei: ga maar kijken voor een CX-5 ;)

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-01 15:49
Leasebudget: Niet een exact bedrag vermaand, maar elektrische auto's kunnen tot prijs van 40.000 euro
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 4 jaar of 160.000km
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief brandstofpas of laadpas en laadpaal
Merkbeleid, zo ja, welke:
Specifieke wensen: Elektrisch rijden
Uiteindelijke keuze:

Ik zit met een dilemma qua keuze. Ik wil graag elektrisch rijden o.a. door de lage bijtelling van 4%. Nu gaat in 2020 die bijtelling omhoog naar 8% en wil ik dus eigenlijk een auto hebben die dit jaar geleverd kan worden.

Ik twijfel nu dus tussen de nieuwe Hyundai IONIQ (38kWh) of de Nissan Leaf 40kWh Tekna.
De dealer en de leasemaatschappij weten niet of de IONIQ dit jaar geleverd kan worden en de prijzen zijn ook nog niet bekend. Verwachting is wel dat deze ongeveer gelijk gaat zijn met de Leaf, ook qua eigen bijdrage.

Voor de Leaf zal ik een eigen bijdrage van 111 euro moeten betalen per maand, waardoor ik volgens de leasemaatschappij ong. 120 euro per maand netto kwijt gaan zijn.

Alleen nu weet ik niet wat wijsheid is, wachten op de Ioniq of toch de Leaf bestellen en binnen een maand al daarin rondrijden...

Wat zouden jullie doen?

Thanks!

PS. Woon-werk verkeer is 52km enkele reis met voornamelijk snelweg (130-100km wegen)

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-01 01:43
Ebbao schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 10:53:
[...]

Gister is de bestelling voor de Toyota Corolla Touring Sports 1.8 in Oxyde Bronze de deur uitgegaan. De proefrit was erg goed bevallen. Woensdag had ik de 2.0 voor ongeveer dezelfde prijs kunnen krijgen ivm actieauto's bij de leasemaatschappij, maar die auto's die daarvoor waren geselecteerd waren vrijdag helaas op :( Deslniettemin een erg fijne en complete auto!
Goede keus, ik heb de Touring Sports nu al een tijdje in gebruik. Erg fijne auto, ik heb wel de 2.0.

• Ebbao
Protax schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:38:
[...]

Goede keus, ik heb de Touring Sports nu al een tijdje in gebruik. Erg fijne auto, ik heb wel de 2.0.
Nice! De Business intro versie? In welke kleur? Hoe lang was bij jou de levertijd?

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-01 01:43
Ebbao schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Nice! De Business intro versie? In welke kleur? Hoe lang was bij jou de levertijd?
Ja, ik heb de Business Intro versie in de kleur Precious Silver metallic. Die van mij stond op voorraad en was binnen een paar weken leverbaar (dit was ook een vereiste voor mij, had iets nodig wat snel leverbaar was).

Kleur is echt geweldig en een echte eye-catcher. Van de week nog een lange rit gemaakt in de auto, rijd echt geweldig en is super comfortabel. Enige minpunt is het missen van Android auto, hoop dat men dit snel toevoegd.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ebbao schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:54:
[...]

Die uitvoering bestaat niet voor de 2.0, daar is bijv de Business Sport Intro. Die heft Protax ook besteld in april, en half mei gekregen.

Het zal vast ook van de kleur en uitvoering afhangen.... ik heb zelf de 1.8 Business Intro in Phantom Brown besteld op 17 mei (wk 20). Verwachte leverdatum is week 36 (eerste week september).

Rond die tijd gaan ze ook over op de nieuwe kentekenindeling, dus ik hoop eigenlijk dat de dealer niet te snel het kenteken aanvraagt en ik iets als dit krijg:

Afbeeldingslocatie: https://www.kenteken.tv/kenteken.php?text=G100BR

@Protax inderdaad een erg mooie kleur. Ik zag hem laatst in het echt langskomen, en die heeft een mooie gloed waardoor je inderdaad een keer extra kijkt 8). Ik hoop dat dat voor mijn kleur ook geldt. Ik heb hem tijdens de introductie in Baarn gezien, en daar stond hij half in de zon, half in de schaduw. Als de zon er op staat is het echt fel donkerbruin, zonder direct licht lijkt hij bijna zwart. Ik vond het erg mooi, vrouwlief (die hem nog niet gezien heeft) is bang dat het te donker is. Oxide Bronze vond ik persoonlijk niet zo mooi staan op de TS, maar dat is in ieder geval wel een aparte kleur, waarvoor hulde @Ebbao _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door gwystyl op 02-07-2019 10:05 ]

• Ebbao
gwystyl schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:00:
[...]

Die uitvoering bestaat niet voor de 2.0, daar is bijv de Business Sport Intro. Die heft Protax ook besteld in april, en half mei gekregen.
Op de website van leaseplandirect staat hij er wel tussen, al staat de business sport intro er niet tussen, dus wellicht zijn ze dat woordje vergeten.
[...]

Het zal vast ook van de kleur en uitvoering afhangen.... ik heb zelf de 1.8 Business Intro in Phantom Brown besteld op 17 mei (wk 20). Verwachte leverdatum is week 36 (eerste week september).

Rond die tijd gaan ze ook over op de nieuwe kentekenindeling, dus ik hoop eigenlijk dat de dealer niet te snel het kenteken aanvraagt en ik iets als dit krijg:

[Afbeelding]

@Protax inderdaad een erg mooie kleur. Ik zag hem laatst in het echt langskomen, en die heeft een mooie gloed waardoor je inderdaad een keer extra kijkt 8). Ik hoop dat dat voor mijn kleur ook geldt. Ik heb hem tijdens de introductie in Baarn gezien, en daar stond hij half in de zon, half in de schaduw. Als de zon er op staat is het echt fel donkerbruin, zonder direct licht lijkt hij bijna zwart. Ik vond het erg mooi, vrouwlief (die hem nog niet gezien heeft) is bang dat het te donker is. Oxide Bronze vond ik persoonlijk niet zo mooi staan op de TS, maar dat is in ieder geval wel een aparte kleur, waarvoor hulde @Ebbao _/-\o_
Ik ben qua kleur meer afgegaan op de mening van vrouwlief, dan heeft zij ook weer haar input geleverd op de nieuwe auto ;)

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

DeluxZ

Livin' the good life

[...]

[Afbeelding]

Wat boeit jou het kenteken? :+

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Beste medetweakers,

In november loopt het leasecontract via mijn werkgever af. Ik mag op zoek naar een nieuwe lease auto.

Leasebudget: 550 Euro excl. BTW voor benzine / 650 Euro excl. BTW voor diesel
Kilometrage per jaar: 40.000 (op het contract, in de praktijk mogelijk 10.000 minder)
Specifieke wensen: Hoge zit, kofferruimte voor kinderwagen en meer
Uiteindelijke keuze:

De afgelopen 5 jaar heb ik een Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive gereden. Dit was mijn eerste lease auto en tevens mijn eerste diesel. Op het moment van leasen viel deze auto nog in de 14% bijtelling klasse. Ik ben erg tevreden met zowel de Leon als diesel rijden. Echter, mijn situatie is inmiddels veranderd en daarmee ook mijn wensen. De bijtelling is helaas gestegen, mijn leasebudget ook, maar dat geldt ook voor de autoprijzen. Diesel rijden lijkt i.v.m. catalogusprijzen onhaalbaar, al heeft dit ook niet per se mijn voorkeur. Ik vind het niet erg om een eigen bijdrage te betalen. Als richtlijn neem ik zo'n 100 euro per maand.

Over enkele maanden verwacht ik mijn eerste kind. Daardoor hecht ik nu meer waarde aan de hoogte van de auto (i.v.m. maxi cosi en kinderstoel plaatsen/uitnemen). Ik ben namelijk bijna 2 meter lang en een lage auto, zoals de Seat Leon, zal hierbij niet veel goeds doen voor mijn rug. Kofferruimte is ook belangrijker geworden. De Leon heeft een degelijke kofferbak, maar groter (i.v.m. kinderwagen) is zeer welkom. Ik geniet van de sportiviteit van de Leon, het is leuk om erin te rijden, wellicht door de vrij lage wegligging. Echter, met het oog op mijn toekomstige situatie moet ik concessies doen als het gaat om sportiviteit.

Ik heb de afgelopen weken georiënteerd. Allereerst heb ik gekeken naar stationwagens: een lage zit, maar wel veel kofferruimte. De keerzijde is dat parkeren met een stationwagen een grote uitdaging is in de buurt waar ik woon. De kofferruimte weegt voor mij niet op tegen de dagelijkse worsteling met maxi cosi en parkeerproblemen. We zullen niet of amper met de auto op vakantie gaan, daarentegen zal ik er wel elke dag in rijden. Ik heb concreet gekeken naar de Seat Leon ST en de Kia Ceed SW. Andere modellen vielen buiten budget (Skoda Octavia) of zaten niet lekker (Renaults, Peugeots) als ze binnen het budget pasten of spraken me niet aan (Dacia). Hatchbacks vielen meteen af: een lage zit, met weinig kofferruimte, maar geen parkeerproblemen. In dat geval zou ik een nieuwer model van de Seat Leon kunnen leasen bijvoorbeeld. Dat voegt weinig toe. Crossovers als de Kia Stonic, Seat Arona en T-Roc zijn me net even te klein.

Vervolgens ben ik gaan kijken naar hogere auto's. Mijn oog viel op de Kia Niro HEV DynamicPlusline, Nissan Qashqai Business Edition DIG-T 140 en Seat Ateca Style Business Intense 1.0 TSI (of 1.5 met minder opties). In de Niro en Qashqai heb ik een proefrit gemaakt;

Kia Niro
+ Zeer compleet voor de prijs
+ Automaat
- Zitcomfort. De hoofdsteun drukt mijn nek/hoofd naar voren. Dit moet ik zien op te lossen, wellicht door een andere zithouding aan te nemen, anders is dit een dealbreaker.

Nissan Qashqai
+ Zitcomfort
+ Kofferruimte
+ Vind ik mooier dan de Niro
- Handgeschakeld
- Minder compleet dan de Niro

Seat Ateca
Proefrit moet ik nog maken
+ Vind ik mooier dan de Qashqai

Ik sta voor een hele lastige keuze. Wellicht nog eens een proefrit met de Niro en dan de stoel meer naar achteren kantelen, zodat de hoofdsteun niet tegen mijn nek of hoofd komt. In de Leon (hoewel de zithouding totaal anders is) raakt mijn lichaam de hoofdsteun ook niet. Ik zou voor de Niro gaan omdat het een automaat is en hij qua opties vrij compleet is. Door de automaat, active lane keeping assist, adaptive cruise control (in het facelift model) kun je heel ontspannen rijden. De Qashqai vind ik mooier, rijdt sportiever (maar in files minder want handgeschakeld), zit lekkerder (en hoger) en heeft een grotere kofferruimte maar oogt van binnen iets gedateerd, o.a. qua infotainment en heeft minder opties. De Ateca vind ik het mooist van de drie, maar de 1.0 is mogelijk wat zwak en de 1.5 dwingt me om selectiever te zijn in de opties. Als de 1.0 volstaat geeft dat meer mogelijkheden. Ik heb het voornemen volgende week de Ateca te proefrijden.

Wie heeft er ervaringen die mij kunnen helpen met deze keuze?

• renzo4000
  • Laatst online: 00:03
Misschien ook de xceed in de gaten houden, komt ergens deze zomer: https://autorai.nl/nieuwe-xceed-is-vierde-crossover-van-kia/

Heb je ook nog gekeken naar de skoda karoq?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• TweakerDwayne
De Xceed vind ik een mooie auto. Wel relatief laag in vergelijking met de Qashqai, Ateca en de Niro is wellicht ook iets hoger. Ik zet mijn stoel vrij ver naar achter i.v.m. mijn lengte, doordat de Xceed vrij schuin afloopt kan het krap worden achterin. Qua budget zal de Xceed vast passen. Jammer dat hij pas oktober uit komt, want ik vind hem zeker interessant. De Karoq is al snel duurder dan de Ateca, ook de 1.0 versie.

• renzo4000
  • Laatst online: 00:03
Ik denk dat de binnenruimte van de xceed hetzelfde zal zijn als de ceed sw gezien hetzelfde platform en wielbasis. Mogelijk dat de hoofdruimte iets minder zal zijn, maar hoe vaak zitten er mensen van 1m85 of groter achter in je auto?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:32

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

AkakoMinami schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:32:
Leasebudget: Niet een exact bedrag vermaand, maar elektrische auto's kunnen tot prijs van 40.000 euro
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling Inclusief brandstofpas of laadpas en laadpaal
Uiteindelijke keuze:

Ik zit met een dilemma qua keuze. Ik wil graag elektrisch rijden o.a. door de lage bijtelling van 4%. Nu gaat in 2020 die bijtelling omhoog naar 8% en wil ik dus eigenlijk een auto hebben die dit jaar geleverd kan worden.

Ik twijfel nu dus tussen de nieuwe Hyundai IONIQ (38kWh) of de Nissan Leaf 40kWh Tekna.
De dealer en de leasemaatschappij weten niet of de IONIQ dit jaar geleverd kan worden en de prijzen zijn ook nog niet bekend. Verwachting is wel dat deze ongeveer gelijk gaat zijn met de Leaf, ook qua eigen bijdrage.

Voor de Leaf zal ik een eigen bijdrage van 111 euro moeten betalen per maand, waardoor ik volgens de leasemaatschappij ong. 120 euro per maand netto kwijt gaan zijn.

Alleen nu weet ik niet wat wijsheid is, wachten op de Ioniq of toch de Leaf bestellen en binnen een maand al daarin rondrijden...

Wat zouden jullie doen?

Thanks!

PS. Woon-werk verkeer is 52km enkele reis met voornamelijk snelweg (130-100km wegen)
Ik zou kijken of je nog een Ioniq gen 1 kan krijgen, deze is uit voorraad leverbaar en is qua EV een stuk beter dan de Leaf. Range is nagenoeg gelijk maar wel 70kW CCS laden en actieve accu koeling. Met de komst van Ionity snelladers moet je écht geen nieuwe EV met chademo meer willen.

Ik ga de Kia E-Niro waarschijnlijk annuleren i.v.m. de 8% bijtelling, daarvoor in de plaatst moet een Tesla M3 SR+ komen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

TweakerDwayne schreef op zondag 7 juli 2019 @ 08:54:
Beste medetweakers,

In november loopt het leasecontract via mijn werkgever af. Ik mag op zoek naar een nieuwe lease auto.

Leasebudget: 550 Euro excl. BTW voor benzine / 650 Euro excl. BTW voor diesel
Kilometrage per jaar: 40.000 (op het contract, in de praktijk mogelijk 10.000 minder)
Specifieke wensen: Hoge zit, kofferruimte voor kinderwagen en meer
Uiteindelijke keuze:

De afgelopen 5 jaar heb ik een Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive gereden. Dit was mijn eerste lease auto en tevens mijn eerste diesel. Op het moment van leasen viel deze auto nog in de 14% bijtelling klasse. Ik ben erg tevreden met zowel de Leon als diesel rijden. Echter, mijn situatie is inmiddels veranderd en daarmee ook mijn wensen. De bijtelling is helaas gestegen, mijn leasebudget ook, maar dat geldt ook voor de autoprijzen. Diesel rijden lijkt i.v.m. catalogusprijzen onhaalbaar, al heeft dit ook niet per se mijn voorkeur. Ik vind het niet erg om een eigen bijdrage te betalen. Als richtlijn neem ik zo'n 100 euro per maand.

Over enkele maanden verwacht ik mijn eerste kind. Daardoor hecht ik nu meer waarde aan de hoogte van de auto (i.v.m. maxi cosi en kinderstoel plaatsen/uitnemen). Ik ben namelijk bijna 2 meter lang en een lage auto, zoals de Seat Leon, zal hierbij niet veel goeds doen voor mijn rug. Kofferruimte is ook belangrijker geworden. De Leon heeft een degelijke kofferbak, maar groter (i.v.m. kinderwagen) is zeer welkom. Ik geniet van de sportiviteit van de Leon, het is leuk om erin te rijden, wellicht door de vrij lage wegligging. Echter, met het oog op mijn toekomstige situatie moet ik concessies doen als het gaat om sportiviteit.

Ik heb de afgelopen weken georiënteerd. Allereerst heb ik gekeken naar stationwagens: een lage zit, maar wel veel kofferruimte. De keerzijde is dat parkeren met een stationwagen een grote uitdaging is in de buurt waar ik woon. De kofferruimte weegt voor mij niet op tegen de dagelijkse worsteling met maxi cosi en parkeerproblemen. We zullen niet of amper met de auto op vakantie gaan, daarentegen zal ik er wel elke dag in rijden. Ik heb concreet gekeken naar de Seat Leon ST en de Kia Ceed SW. Andere modellen vielen buiten budget (Skoda Octavia) of zaten niet lekker (Renaults, Peugeots) als ze binnen het budget pasten of spraken me niet aan (Dacia). Hatchbacks vielen meteen af: een lage zit, met weinig kofferruimte, maar geen parkeerproblemen. In dat geval zou ik een nieuwer model van de Seat Leon kunnen leasen bijvoorbeeld. Dat voegt weinig toe. Crossovers als de Kia Stonic, Seat Arona en T-Roc zijn me net even te klein.

Vervolgens ben ik gaan kijken naar hogere auto's. Mijn oog viel op de Kia Niro HEV DynamicPlusline, Nissan Qashqai Business Edition DIG-T 140 en Seat Ateca Style Business Intense 1.0 TSI (of 1.5 met minder opties). In de Niro en Qashqai heb ik een proefrit gemaakt;

Kia Niro
+ Automaat
- Zitcomfort. De hoofdsteun drukt mijn nek/hoofd naar voren. Dit moet ik zien op te lossen, wellicht door een andere zithouding aan te nemen, anders is dit een dealbreaker.

Nissan Qashqai
+ Zitcomfort
+ Kofferruimte
- Handgeschakeld

Seat Ateca
Proefrit moet ik nog maken
+ Vind ik mooier dan de Qashqai

Ik sta voor een hele lastige keuze. Wellicht nog eens een proefrit met de Niro en dan de stoel meer naar achteren kantelen, zodat de hoofdsteun niet tegen mijn nek of hoofd komt. In de Leon (hoewel de zithouding totaal anders is) raakt mijn lichaam de hoofdsteun ook niet. Ik zou voor de Niro gaan omdat het een automaat is en hij qua opties vrij compleet is. Door de automaat, active lane keeping assist, adaptive cruise control (in het facelift model) kun je heel ontspannen rijden. De Qashqai vind ik mooier, rijdt sportiever (maar in files minder want handgeschakeld), zit lekkerder (en hoger) en heeft een grotere kofferruimte maar oogt van binnen iets gedateerd, o.a. qua infotainment en heeft minder opties. De Ateca vind ik het mooist van de drie, maar de 1.0 is mogelijk wat zwak en de 1.5 dwingt me om selectiever te zijn in de opties. Als de 1.0 volstaat geeft dat meer mogelijkheden. Ik heb het voornemen volgende week de Ateca te proefrijden.

Wie heeft er ervaringen die mij kunnen helpen met deze keuze?
Ik heb (na een tip hier in het forum) een Volkswagen T-Cross besteld. Omdat je wat hoger wil is dat (of zijn grote broer T-Roc) misschien een optie voor je?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
TweakerDwayne schreef op zondag 7 juli 2019 @ 08:54:
Kia Niro
+ Automaat
Je hebt al redelijk wat huiswerk gedaan!
Ik las je opmerking over de hoofdsteun van de Niro, ik rij zelf de Ceed SW, en Kia heeft naar voren kantelbare hoofdsteunen. Stond de hoofdsteun wellicht verder naar voren in de Niro? Ik weet persoonlijk niet of de Niro ook zo'n verstelbare hoofdsteun heeft, maar kan me voorstellen dat je tijdens een proefrit niet aan de hoofdsteun gaat sjorren.

Just my 2 cents!

Succes met de zoektocht!

• TweakerDwayne
renzo4000 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:39:
Ik denk dat de binnenruimte van de xceed hetzelfde zal zijn als de ceed sw gezien hetzelfde platform en wielbasis. Mogelijk dat de hoofdruimte iets minder zal zijn, maar hoe vaak zitten er mensen van 1m85 of groter achter in je auto?
Er zitten niet zo vaak mensen achter me, hooguit 1 keer per week en die halen vaak de 1.85m niet. Mijn werk stuurt erop aan dat ik deze maand nog een keuze maak, zodat de auto besteld kan worden i.v.m. levertijd. Als ik op de XCeed wacht en deze kan niet in december geleverd worden of ik kies toch een andere auto, zijn we maanden verder.
Netsrek schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:02:
[...]

Je hebt al redelijk wat huiswerk gedaan!
Ik las je opmerking over de hoofdsteun van de Niro, ik rij zelf de Ceed SW, en Kia heeft naar voren kantelbare hoofdsteunen. Stond de hoofdsteun wellicht verder naar voren in de Niro? Ik weet persoonlijk niet of de Niro ook zo'n verstelbare hoofdsteun heeft, maar kan me voorstellen dat je tijdens een proefrit niet aan de hoofdsteun gaat sjorren.

Just my 2 cents!

Succes met de zoektocht!
Bedankt. Ik heb ook gelezen dat de hoofdsteunen van bepaalde modellen te kantelen zijn. Die van de Niro dus niet. De dealer gaf aan er ook niet echt iets aan te kunnen doen. Op internet las ik dat mensen hetzelfde probleem hebben bij de Sportage en het opgelost hebben door de hoofdsteun om te draaien of stangen te verbuigen. Het laatste ben ik zeker niet van plan met een lease auto, en of het een goede oplossing is moet nog blijken. De hoofdsteun valt precies in mijn nek of aan de bovenkant van mijn hoofd.
Pietervs schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:58:
[...]

Ik heb (na een tip hier in het forum) een Volkswagen T-Cross besteld. Omdat je wat hoger wil is dat (of zijn grote broer T-Roc) misschien een optie voor je?
De T-Roc zou qua prijs wel kunnen. Ik denk dat ik daar ook een proefrit voor ga plannen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@TweakerDwayne heb je een proefrit gemaakt in het uitlopende model? Aka, ga je voor een voorraadmodel Niro? Deze maand komt het nieuwe model in de showroom, qua prijs iets duurder, maar wel mooier, completer.

Mijn situatie is overigens identiek aan die van jou. Seat Leon ST, loopt 31 december af, en wil ook op zoek naar een ruime crossover vol met opties, maar niet de VAG prijs betalen. :P

Maar m'n werkgever is bezig met nieuwe lease overeenkomsten, dus ik wacht dat nog maar even af..

nggyu nglyd

• TweakerDwayne
@Quad Ik heb inderdaad een proefrit gemaakt in het uitlopende model. De dealer vertelde me dat eind deze maand het nieuwe model in de showroom zou moeten staan. Qua budget lukt het nieuwe model nog wel. Er wordt vanuit mijn werk druk op me uitgeoefend om spoedig een beslissing te maken. Dat is begrijpelijk, maar niet praktisch voor mij. Ik ben erg benieuwd naar waar jij uiteindelijk voor kiest.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@TweakerDwayne ik zit nu vooral te azen op de Kia Niro, vanwege m'n lengte en mogelijke kids in toekomst. Heb m'n Seat nu 2 jaar, en deze is wel te laag, zal voor andere stations / HB ook gelden.

Nu wil ik graag zoveel mogelijk comfort, opties enz, voor zo min mogelijk geld. En na 2 jaar VAG hoef ik geen 4 jaar naar eenzelfde type interieur nog te kijken.

Daarnaast is automaat erg relaxed, icm hybride wordt 't gewoon interessanter dan volledig benzine of diesel. Dat laatste is met alle belastingen gewoonweg te duur geworden.

Zodra ik een go krijg om uit te zoeken. Ga ik als eerste naar een Kia dealer. :)

nggyu nglyd

• Smobbo
AkakoMinami schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 09:32:
Uiteindelijke keuze:

Wat zouden jullie doen?

Thanks!

Ik zou vooral eerst een goede proefrit maken!
Als ik tussen die 2 zou moeten kiezen is dat 100% de ioniq, desnoods de kleinere versie.
De leaf zit echt heel slecht, zicht is ook niet best. Die auto viel echt ontzettend tegen!

• TweakerDwayne
@Quad Als je een zo compleet mogelijke auto voor zo min mogelijk geld wil, is de Niro een goede keuze. Ik was op de hoofdsteun na vrij positief na de proefrit van het uitlopende model. Als ik de Ateca neem is het inderdaad wel alsof ik nog steeds in de Leon zit, al vind ik het interieur daarvan mooier dan de Qashqai. Het interieur van de nieuwe Niro vind ik ook mooi. Achteraf gezien baal ik dat ik niet meer met de zitpositie heb gespeeld tijdens de proefrit. In de showroom heb ik de stoel meer gekanteld (waardoor ik wel erg achterover zat) en toen had ik er geen last van. Maar ja, rijden is toch anders dan in een stilstaande auto zitten.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-01 10:50
TweakerDwayne schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:37:
De T-Roc zou qua prijs wel kunnen. Ik denk dat ik daar ook een proefrit voor ga plannen.
Gek genoeg vond aantal mensen dat de T-Cross juist ruimer is (ook voor langere mensen) omdat het "boxier" is. Dus zitting en stoelen zijn gewoon rechtop e.d. waardoor je meer ruimte hebt dan wat de buitenmaten zegt.
Hij zou makkelijk in je budget passen, mss zelfs minder bijtelling. Ik zou ook denken dat de 1.0tsi genoeg is voor deze.

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Zoiets? Lekker automaat, alle nodige opties.

Trouwens, als ik de spec moet geloven heeft T-Cross 455 ltr bagage en Niro 427 ltr.

[ Voor 36% gewijzigd door SirLct op 07-07-2019 22:57 ]

Life is too short to drive boring cars

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De T-Cross heeft standaard 385L bagage ruimte volgens reviews, achterbank is naar voren verstelbaar en komt dan uit op 455L, maar beenruimte is dan wel beperkt voor de passagiers achterin.

De Niro heeft een grotere wielbasis (2700mm vs 2550mm), dit komt terug in de achterbank, deze is zo ruim dat een volwassenpersoon van 1.90m achter zichzelf kan zitten. Volgens mij is de Niro ook breed genoeg om met 3 volwassenen achterin te zitten, lukt niet in de T-Cross.

Zal denk ik wel gaan in een Ateca of Kodiaq. Overigens komt voor de T-cross een mega concurrent aan in de herfst van dit jaar, de Skoda Kamiq, mooie auto, vooral voor personen heel veel ruimte dankzij de 2650mm lange wielbasis, maar de kofferbak is 'slechts' 400L.

[ Voor 59% gewijzigd door Quad op 08-07-2019 00:49 ]

nggyu nglyd

• TweakerDwayne
gergs schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:47:
[...]

Gek genoeg vond aantal mensen dat de T-Cross juist ruimer is (ook voor langere mensen) omdat het "boxier" is. Dus zitting en stoelen zijn gewoon rechtop e.d. waardoor je meer ruimte hebt dan wat de buitenmaten zegt.
Hij zou makkelijk in je budget passen, mss zelfs minder bijtelling. Ik zou ook denken dat de 1.0tsi genoeg is voor deze.

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Zoiets? Lekker automaat, alle nodige opties.

Trouwens, als ik de spec moet geloven heeft T-Cross 455 ltr bagage en Niro 427 ltr.
Dat ziet er prijstechnisch interessant uit, zeker voor wat je ervoor krijgt. Mijn stoel staat vaak ver naar achter vanwege mijn lengte. Ik vraag me af of de maxi cosi er dan nog gemakkelijk achter past. Dat lukt vast als de achterstoelen verder naar achter staan, maar past de kinderwagen dan nog? Gisteravond heb ik wederom het internet afgestruind naar reviews. De T-roc is wat kleiner dan de Ateca en Qashqai, dus ik neig nu vooral naar de laatste twee. De Ateca 1.4TSI gaat niet in het budget passen met een paar leuke opties, dus dan zou het de 1.0TSI moeten worden met 115PK. De Qashqai DIG-T 140 heeft 140PK. Volgens de specificaties gaan ze beide ongeveer in 10,6 seconden naar 100, exact te vergelijken met mijn huidige Leon. Hoewel die 250Nm koppel heeft, de Ateca 200 en de Qashqai 240. Van de Qashqai weet ik dat hij lekker rijdt. De Ateca moet ik gaan ervaren. Van binnen vind ik de Ateca toch echt een stuk gelikter qua infotainment.

P.S. De Niro heb ik ook nog steeds niet definitief afgeschreven. Ik wil nog eens kijken of ik beter zit als mijn stoel schuiner naar achter staat.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerDwayne op 08-07-2019 07:20 ]

• SirLct
TweakerDwayne schreef op maandag 8 juli 2019 @ 07:02:
[...]

Dat ziet er prijstechnisch interessant uit, zeker voor wat je ervoor krijgt. Mijn stoel staat vaak ver naar achter vanwege mijn lengte. Ik vraag me af of de maxi cosi er dan nog gemakkelijk achter past. Dat lukt vast als de achterstoelen verder naar achter staan, maar past de kinderwagen dan nog? Gisteravond heb ik wederom het internet afgestruind naar reviews. De T-roc is wat kleiner dan de Ateca en Qashqai, dus ik neig nu vooral naar de laatste twee. De Ateca 1.4TSI gaat niet in het budget passen met een paar leuke opties, dus dan zou het de 1.0TSI moeten worden met 115PK. De Qashqai DIG-T 140 heeft 140PK. Volgens de specificaties gaan ze beide ongeveer in 10,6 seconden naar 100, exact te vergelijken met mijn huidige Leon. Hoewel die 250Nm koppel heeft, de Ateca 200 en de Qashqai 240. Van de Qashqai weet ik dat hij lekker rijdt. De Ateca moet ik gaan ervaren. Van binnen vind ik de Ateca toch echt een stuk gelikter qua infotainment.

P.S. De Niro heb ik ook nog steeds niet definitief afgeschreven. Ik wil nog eens kijken of ik beter zit als mijn stoel schuiner naar achter staat.
Wellicht door de feit dat ie rechtop is dat je de stoel niet zover naar achter hoeft te schuiven.
Zie hier een uitgebreid review (filmpje link), gek genoeg is ie voor lange mensen wel geschikt.
Maar goed, als Ateca past in budget dan is het beter (groter).
Herax10NL schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:18:
[...]
Klopt inderdaad. De T-Roc is daarnaast een cross-over, waar de T-Cross een SUV is (en dus hoger zit). Ik heb beide auto's getest bij de dealer en het verbaasde mij zelf ook. In dit filmpje (vanaf 15:00 ong. gaat het over de ruimtes) worden ze trouwens uitgebreid getest (incl. meten), mocht je het interessant vinden.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vandaag een proefrit gedaan met de Hyundai Kona Electric... Wat rijdt dat heerlijk zeg! Het is een mooi vormgegeven auto, de zit is heel comfortabel, en hij is verrassend snel. Ik kan wel zeggen de snelst accelererende auto die ik ooit gereden heb. Het ziet ernaar uit dat je het vermogen van een elektrische auto niet één op één kunt vergelijken met dat van een "gewone" auto. Een elektrische voelt veel sneller.

Achterin was er trouwens wel wat weinig ruimte in de Kona... Maar ja daar zit ik zelf niet natuurlijk. Het enige echte minpuntje was dat ik de HUD net niet goed kreeg. Zelfs met de instellingen van de HUD zo laag mogelijk viel net de bovenkant van het info display van de HUD af. Ik moest naar beneden duiken om de bovenste "regel" te kunnen zien.

Maar al met al rijdt die auto echt heerlijk, ik heb echt van de proefrit genoten!

• Peter152
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb een nieuw voorstel gekregen waarbij ik een leaseauto mag uitkiezen. Ik ben totaal niet thuis in de leaseauto's maar ben mij wel al flink aan het inlezen. De leasesites zijn niet allemaal even overzichtelijk en ben bang dat ik een auto mis die ik graag zou willen.

Leasebudget: 625 Euro excl. BTW voor diesel
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen carbiolet, terreinwagen of coupe
Specifieke wensen: Bij voorkeur hoge zit. Uiteindelijk zou ik graag op een bijtelling van maximaal 230 euro willen uitkomen.
Uiteindelijke keuze:

[ Voor 22% gewijzigd door Peter152 op 09-07-2019 17:06 ]

• The Eagle

The Eagle

Bijtelling max 230 kun je vergeten. Beetje middenklasser kost kaal tegenwoordig 30k en aangekleed ruim 40k. Tegen 22% en de rest mag je zelf uitrekenen ;)
Diesel is duurder in de lease en qua aanschaf, dus minder opties voor het zelfde geld. Voor 625 ex red je met diesel denk ik een hele kale Karoq.
Zou je netto max 230 willen betalen(wat ik denk dat jij dus eigenlijk bedoelt) dan kom je denk ik op een Seat Arona oid uit.

• Herax10NL
Na het opvragen van veel offertes en het maken van aardig wat testritjes heb ik onderstaande shortlist:
Audi A1
VW T-Cross
Mazda 3
Skoda Scala

De prijs van allen scheelt niet veel met elkaar (paar euro). Zijn er mensen met ervaringen met bovenstaande auto's? En zo ja, wat zijn deze ervaringen? Of, waarom zou je juist een van deze wel kiezen tov de anderen?

(korte situatieschets: 23 jaar, thuiswonend, eerste baan, ik wil vooral een comfortabele auto voor de langere ritten).

• SirLct
Herax10NL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:43:
Na het opvragen van veel offertes en het maken van aardig wat testritjes heb ik onderstaande shortlist:
Audi A1
VW T-Cross
Mazda 3
Skoda Scala

De prijs van allen scheelt niet veel met elkaar (paar euro). Zijn er mensen met ervaringen met bovenstaande auto's? En zo ja, wat zijn deze ervaringen? Of, waarom zou je juist een van deze wel kiezen tov de anderen?

(korte situatieschets: 23 jaar, thuiswonend, eerste baan, ik wil vooral een comfortabele auto voor de langere ritten).
Preciese type en motorisering van de bovenstaande zijn wel van belang.
(Bijv ik vind kale A1 dus minder - met lelijke halogeen lampjes dan een goed uitgeruste Mazda)

Als het allemaal zelfde bedragen en uitrustingsniveau zijn dan zou ik voor de Audi gaan.
Want die is netter afgewerkt en dus voor de langere rit wellicht prettig.
Als je lang bent dan zou je wellicht T-cross willen omdat die dan wat hoger is.
Zoek je ruimte dan de Scala.
Zoek je iets die niet te veel rondrijdt dan mss de Mazda.
Is wel zo dat de A1 en T-cross in principe een B-Segment is
En de Scala en Mazda 3 een C-segmenter is.
Dus je zou ook kunnen zeggen dat voor de langere ritten juist de c-segmenter comfortabeler is..

Wat je bedoelt met "scheelt niet veel met elkaar" is dus de leaseprijs?
Of ook de netto bijtelling? Want leaseprijs is dus wat je als budget krijg van werkgever.
Maar bijtelling (afhankelijk van de waarde van de auto) is bepalend voor wat het uit eindelijk netto gaan kosten. Voor 23jaar en thuiswonend zou ik gewoonweg kiezen voor de laagste bijtelling :D
Sparen voor eigen huis! Maar thats just my 5 cent.

[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 09-07-2019 22:28 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Herax10NL eens met @gergs over het sparen terwijl je thuis woont, maar ik zie ook niet helemaal hoe die vier vergelijkbaar zijn.
Oneerbiedig: de A1 is een fancy (waarschijnlijk kale) Polo, de Scala is een goedkope Polo die je wat meer opties kan geven, de T-Roc is een opgehoogde opgeblazen Polo. Advies uit deze 3: de echte Polo. Minder spannend uiterlijk dan de A1, maar net nieuw dus technisch een paar stapjes verder en volwassener dan de A1 en minder kaal/blikkerig aan de andere twee.
Ik zou zelf echter voor de Mazda 3 gaan. Dat is een C-segmenter die standaard al erg goed in zijn spullen zit en volgens reviews en mijzelf erg lekker rijdt. Stil, luxe, goede ergonomie, veel gadgets.....

• SirLct
Peter152 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:04:
Ik heb een nieuw voorstel gekregen waarbij ik een leaseauto mag uitkiezen. Ik ben totaal niet thuis in de leaseauto's maar ben mij wel al flink aan het inlezen. De leasesites zijn niet allemaal even overzichtelijk en ben bang dat ik een auto mis die ik graag zou willen.

Leasebudget: 625 Euro excl. BTW voor diesel
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen carbiolet, terreinwagen of coupe
Specifieke wensen: Bij voorkeur hoge zit. Uiteindelijk zou ik graag op een bijtelling van maximaal 230 euro willen uitkomen.
Uiteindelijke keuze:
Met 625 ex, 40dkm, 48 maanden, en verplicht diesel, met wens hoge zit, red je de volgende niet eens:
- Peugeot 2008 - kaalste diesel 629 https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
- Seat Arona - kaalste diesel 630 https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

Wat enigszins past:
- Opel Crossland met aantal opties
- Kia Stonic - kaal

• Herax10NL
gergs schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:25:
[...]

Preciese type en motorisering van de bovenstaande zijn wel van belang.
(Bijv ik vind kale A1 dus minder - met lelijke halogeen lampjes dan een goed uitgeruste Mazda)

——————

Wat je bedoelt met "scheelt niet veel met elkaar" is dus de leaseprijs?
Of ook de netto bijtelling? Want leaseprijs is dus wat je als budget krijg van werkgever.
Maar bijtelling (afhankelijk van de waarde van de auto) is bepalend voor wat het uit eindelijk netto gaan kosten. Voor 23jaar en thuiswonend zou ik gewoonweg kiezen voor de laagste bijtelling :D
Sparen voor eigen huis! Maar thats just my 5 cent.
Bij zowel de A1, Scala als T-Cross gaat het om de 115pk motor (met handgeschakelde 6-bak).
Bij de Mazda gaat het om de SkyActiv-X motor (180pk met handgeschakelde 6-bak).

Daarnaast gaat het om de Audi A1 epic, VW T-Cross Style, Skoda Scala Business Edition en de Mazda 3 Comfort + Bose.

Met scheelt niet veel met elkaar bedoel ik dat de netto prijs die ik zelf betaal per maand (dus leasebedrag + bijtelling) allemaal binnen de €8 van elkaar zit per maand.
gwystyl schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:35:
@Herax10NL eens met @gergs over het sparen terwijl je thuis woont, maar ik zie ook niet helemaal hoe die vier vergelijkbaar zijn.
Oneerbiedig: de A1 is een fancy (waarschijnlijk kale) Polo, de Scala is een goedkope Polo die je wat meer opties kan geven, de T-Roc is een opgehoogde opgeblazen Polo. Advies uit deze 3: de echte Polo. Minder spannend uiterlijk dan de A1, maar net nieuw dus technisch een paar stapjes verder en volwassener dan de A1 en minder kaal/blikkerig aan de andere twee.
Ik zou zelf echter voor de Mazda 3 gaan. Dat is een C-segmenter die standaard al erg goed in zijn spullen zit en volgens reviews en mijzelf erg lekker rijdt. Stil, luxe, goede ergonomie, veel gadgets.....
Helaas heeft de Polo een ongelooflijk lange wachttijd. Recentelijk een collega toevallig gesproken die al 7 maanden wacht op zijn bestelde Polo en 2 weken terug te horen kreeg dat hij nog minimaal 4 maanden moet wachten. Daarnaast kan de versie die hij besteld heeft (incl. Alle opties dus) niet geleverd worden. Vandaar dat ik verder ben gaan kijken naar andere modellen. Niet dat wachttijd een super groot probleem is, maar om nou een jaar te gaan wachten is mij iets te veel van het goede. Daarnaast staan er vrij weinig Polo’s in voorraad die voldoen aan de specificaties die ik wil hebben.

Ik neig zelf ook steeds meer naar de Mazda 3, niet alleen vanwege het rijcomfort maar ook vanwege de vrij complete uitrusting (ik zou dan gaan voor de Comfort + Bose versie). Ik lees ook louter positieve verhalen en reviews over de 3, op de C-stijl en achterruimte na heb ik nog weinig minpunten voorbij horen komen.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb afgelopen dagen 3 mailtjes van Toyota gekregen
- gefeliciteerd, uw auto kan iets met de My Toyota app
- download vast de My Toyota app in de AppStore of Google Play (met linkjes)
- maak een account aan/activeer account (met linkje).

Dat had toch best in één mailtje gekund? Gisteren logde ik in op de app, en zag daar het volgende:
Corolla in Apl klein

Ik gok dus dat hij nu bij de dealer staat en ik alsnog 8 weken moet wachten :|
Vanochtend al even gepolst bij wagenparkbeheerder, maar eerder afleveren wordt waarschijnlijk duur omdat het contract tot eind augustus loopt. Gelukkig ga ik ook bijna op vakantie dus is de wachtperiode misschien zo voorbij, maar het idee dat de auto al bij de dealer staat doet mijn handen wel jeuken om er in te gaan rijden.....

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 10-07-2019 08:32 ]

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-01 15:49
revolution-nl schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:54:
[...]

Ik zou kijken of je nog een Ioniq gen 1 kan krijgen, deze is uit voorraad leverbaar en is qua EV een stuk beter dan de Leaf. Range is nagenoeg gelijk maar wel 70kW CCS laden en actieve accu koeling. Met de komst van Ionity snelladers moet je écht geen nieuwe EV met chademo meer willen.

Ik ga de Kia E-Niro waarschijnlijk annuleren i.v.m. de 8% bijtelling, daarvoor in de plaatst moet een Tesla M3 SR+ komen.
Helaas is de gen 1 Ioniq niet meer leverbaar in de premium uitvoering :'( Had namelijk in eerste instantie deze besteld, maar kon dus niet meer besteld worden bij de dealer(s). Dealer gaf ook aan dat de importeurs niks meer binnen kreeg. Comfort uitvoering was nog wel leverbaar maar deze wil ik zelf niet.

Model 3 is nice btw. Had ik graag gewild, maar past helaas niet in het budget.

• Rub3s
  • Laatst online: 15-01 15:39

Rub3s

+3 , omdat het kan

Herax10NL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:49:
[...]
Helaas heeft de Polo een ongelooflijk lange wachttijd. Recentelijk een collega toevallig gesproken die al 7 maanden wacht op zijn bestelde Polo en 2 weken terug te horen kreeg dat hij nog minimaal 4 maanden moet wachten. Daarnaast kan de versie die hij besteld heeft (incl. Alle opties dus) niet geleverd worden. Vandaar dat ik verder ben gaan kijken naar andere modellen. Niet dat wachttijd een super groot probleem is, maar om nou een jaar te gaan wachten is mij iets te veel van het goede. Daarnaast staan er vrij weinig Polo’s in voorraad die voldoen aan de specificaties die ik wil hebben.

Ik neig zelf ook steeds meer naar de Mazda 3, niet alleen vanwege het rijcomfort maar ook vanwege de vrij complete uitrusting (ik zou dan gaan voor de Comfort + Bose versie). Ik lees ook louter positieve verhalen en reviews over de 3, op de C-stijl en achterruimte na heb ik nog weinig minpunten voorbij horen komen.
Ik wacht ook nog steeds op m'n Polo. Ergens in oktober vorig jaar besteld. Hij schijnt nu echt deze week te komen, of anders volgende week (of de week daarna) :z

Ik rij nu tijdelijk in een nieuwe 'oude' Mazda 3. Mehh... Motor geeft veel kabaal, maar weinig lol. Afwerking is dan weer wel goed, al geef ik daar nooit zo om. Infotainment systeem is weer een afknapper. Wellicht is dat in de nieuwe Mazda 3 beter, al schijnt die weer minder kofferbak te hebben.

• Clavis
  • Laatst online: 13:43
Morgen komt de Focus dan eindelijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/btF8IC0rIOVCg3S1KDiEKhsJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rKLr0VqVk7sxqcJGA4Nj9BZi/thumb.jpg

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Skoda Scala is een vw golf/seat leon, geen POLO!, dat is de Rapid(?) van skoda.

dus gewoon een C-segmenter.

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 10-07-2019 11:30 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Simply1337 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:29:
Skoda Scala is een vw golf/seat leon, geen POLO!, dat is de Rapid(?) van skoda.

dus gewoon een C-segmenter.
Een beetje van beide: onderstel is van de Polo, afmetingen van de koets vergelijkbaar met de Golf.
https://www.ad.nl/auto/sk...er-op-de-ladder~a34c6935/
RIJ-IMPRESSIEHij deelt zijn onderstel met de Volkswagen Polo, maar zijn afmetingen komen overeen met een Golf. De Skoda Scala is de nieuwe compacte ster van Skoda en gaat brutaal de strijd aan met zijn beroemde concernbroeders.
De Rapid gaat er volgens mij uit en wordt opgevolgd door de Scala. De Scala is wel langer dan Polo en Golf, en breder dan Polo

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 10-07-2019 13:01 ]

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
gwystyl schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Een beetje van beide: onderstel is van de Polo, afmetingen van de koets vergelijkbaar met de Golf.
https://www.ad.nl/auto/sk...er-op-de-ladder~a34c6935/

[...]

De Rapid gaat er volgens mij uit en wordt opgevolgd door de Scala. De Scala is wel langer dan Polo en Golf, en breder dan Polo
dat wist ik nogniet :P

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• BlakHawk
The Eagle schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:36:
Bijtelling max 230 kun je vergeten. Beetje middenklasser kost kaal tegenwoordig 30k en aangekleed ruim 40k. Tegen 22% en de rest mag je zelf uitrekenen ;)
Diesel is duurder in de lease en qua aanschaf, dus minder opties voor het zelfde geld. Voor 625 ex red je met diesel denk ik een hele kale Karoq.
Zou je netto max 230 willen betalen(wat ik denk dat jij dus eigenlijk bedoelt) dan kom je denk ik op een Seat Arona oid uit.
Vergeet het maar.
25.000 euro fiscale waarde staat gelijk aan €226 netto per maand bijtelling.

https://www.berekenhet.nl...tml?berekening=pakeiih8dQ

In de 40% belasting schaal...

• WickedRR83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-10-2025
Volvo S60 R Design T4 of Tesla Model 3 SR+? €400 vs €100 netto bijtelling. Looks/dikheid, comfort en tankgemak vs bijtellingsvoordeel (€300 zakgeld), autopilot en gadgets.

[ Voor 11% gewijzigd door WickedRR83 op 11-07-2019 01:45 ]

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:53
WickedRR83 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 01:42:
Volvo S60 R Design T4 of Tesla Model 3 SR+? €400 vs €100 netto bijtelling. Looks/dikheid, comfort en tankgemak vs bijtellingsvoordeel (€300 zakgeld), autopilot en gadgets.
Dat ligt er een beetje aan of je met die 3600,- niet liever iets anders gaat doen en het kan missen. Persoonlijk vind ik de Volvo veel mooier dan de model 3 maar die bijtelling zou mij te veel zeer doen.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Herax10NL schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:49:
[...]

Bij zowel de A1, Scala als T-Cross gaat het om de 115pk motor (met handgeschakelde 6-bak).
Bij de Mazda gaat het om de SkyActiv-X motor (180pk met handgeschakelde 6-bak).

Daarnaast gaat het om de Audi A1 epic, VW T-Cross Style, Skoda Scala Business Edition en de Mazda 3 Comfort + Bose.

Met scheelt niet veel met elkaar bedoel ik dat de netto prijs die ik zelf betaal per maand (dus leasebedrag + bijtelling) allemaal binnen de €8 van elkaar zit per maand.

[...]

De Mazda3 is van jouw opties wel echt het meeste auto. Zeker met de 180pk motor. Heb je met al jouw opties proefgereden? Ik denk dat je er dan snel uit bent. Ik vind de Mazda3 een stuk lekkerder rijden dan de A1 in ieder geval.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:31
Volvo! maar dat is persoonlijk uiteraard. De Volvo vind ik mooier en de Tesla zie ik al veel te veel op de weg. Helaas met onze regeling kan ik geen van beide kiezen, anders stond bij mij de Volvo voor de deur.

Ok bijtelling verschil is behoorlijk, maar goed als dit een twijfel is ga ik er vanuit dat je de €300 extra kunt "missen".

• Inspired
Model 3. :) Ik rij hem nu twee weken en hij bevalt echt super. Maar goed, kwestie van proefrijden in beide. Met name de power van de Model 3 is echt verslavend. Al moet ik wel zeggen dat ik de AWD heb. Verder heeft de Model 3 leuke gadgets, toch wat beter voor de planeet en ook zaken als verwarmen/koelen op afstand vind ik toch wel veel waard.

S60 is overigens ook een hele mooie/fijne wagen. Heb altijd met veel plezier in de V60 gereden. Maar een Model 3 is toch andere koek. Daar wil je gewoon in blijven rijden. En 300 EUR netto extra loon is ook altijd leuk. Ook al heb je het niet direct nodig.

Succes met de keuze!

• WickedRR83
Pannekoek81 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:25:
[...]

Volvo! maar dat is persoonlijk uiteraard. De Volvo vind ik mooier en de Tesla zie ik al veel te veel op de weg. Helaas met onze regeling kan ik geen van beide kiezen, anders stond bij mij de Volvo voor de deur.

Ok bijtelling verschil is behoorlijk, maar goed als dit een twijfel is ga ik er vanuit dat je de €300 extra kunt "missen".
Klopt, echter; 48x€300. Dat zijn heel wat extra leuke vakanties in verwegistan. Als autoliefhebber vind ik de S60 echt een beauty, helemaal "mijn" auto in ieder opzicht (exterieur, interieur, rijgemak, plezier en comfort, petrolhead (benzine, geluid), tankgemak) maar €300 is toch wat gortig, voor uiteindelijk dezelfde functie, waarbij een Tesla dan ook wel weer een Tesla is met al zijn "leuke" gadgets en natuurlijk de acceleratie (weliswaar zonder geluid, maar goed). Groot nadeel vind ik alleen, vooral in mijn geval, dat je goed moet opletten v.w.b. laden. Een benzinetank kan je ad hoc voltanken ("ow, ik moet even tanken"). Als je op die manier wordt verrast bij een Tesla en je hebt een afspraak, kan ik me indenken dat dat veel frustratie met zich mee gaat brengen (en afspraken waar ik vervolgens te laat kom).
Keuzes.

[ Voor 16% gewijzigd door WickedRR83 op 11-07-2019 12:19 ]

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:31
WickedRR83 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:12:
[...]

Klopt, echter; 48x€300. Dat zijn heel wat extra leuke vakanties in verwegistan. Als autoliefhebber vind ik de S60 echt een beauty, helemaal "mijn" auto in ieder opzicht (exterieur, interieur, rijgemak, plezier en comfort, petrolhead (benzine, geluid), tankgemak) maar €300 is toch wat gortig, voor uiteindelijk dezelfde functie, waarbij een Tesla dan ook wel weer een Tesla is met al zijn "leuke" gadgets en natuurlijk de acceleratie (weliswaar zonder geluid, maar goed). Groot nadeel vind ik alleen, vooral in mijn geval, dat je goed moet opletten v.w.b. laden. Een benzinetank kan je ad hoc voltanken ("ow, ik moet even tanken"). Als je op die manier wordt verrast bij een Tesla en je hebt een afspraak, kan ik me indenken dat dat veel frustratie met zich mee gaat brengen (en afspraken waar ik vervolgens te laat kom).
Keuzes.
Bij een klant van mij rijden een aantal een Tesla en dat deel opladen schijnt wel prima te gaan in de praktijk. Als je na je werk thuis komt, stekker erin en de volgende dag is het weer opgeladen. Weinig mensen die iedere dag meer dan 400 km maken.

Keuze Tesla vs Volvo is de belangrijkste vraag als beide financieel goed te doen zijn wat vind je mooi en wat rijdt en zit lekker. Tesla leuk dat het goedkoop is maar als het niet goed zit voor jou (persoonlijk iets) dan kun je beter verder kijken en bij de Volvo gaan kijken. Als het wel goed zit en je vind het mooi en je wil een extra vakantie dan de Tesla doen.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:08

djidee

Mr. Slungel

Pannekoek81 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:25:
[...]

Volvo, no brainer.... Rekken tot de Polestar 2 (al is de S60 zoveel 'klassiek' mooier) is geen optie? Krijg je relatief veel 'Volvo' voor en is een Model3 concurrent. Maar serieus geld. Hier ook een overweging. Maar ja, 50k per jaar, behoefte aan station en 1600kg trekken sluit al heel veel uit. Doe er nog even merkenbeleid bij, geen diesel (55k nu de grens), maar nu wel hybride (&plug in) en vol elektrisch toestaan en mijn hele shortlist kan over de kop.... Daar stond de Focus ST-line (met nog vraagteken of het 150pk diesel of 182pk benzine) ging worden bovenaan, maar Ford is nu net uit het merkenbeleid gehaald.

Verstandig wellicht een Superb (mits stoelen nu wel goed zijn, 2 generaties terug viel hij daarom af), hart zegt V60 T6 Hybrid. (reguliere benzine mag niet, > 150g co2). A4/3er enzo zijn allemaal aan krappe kant. Levertijd schijnt wel enorm te zijn, maar intern wordt er wellicht ook nog wat gesleuteld aan leasenormen en andere arbeidsvoorwaarden dus ik heb ook niet heel veel haast.

En ach, hoef momneteel einde van het jaar pas, en de Mondeo kan vast ook het jaar nog wel over getild worden, was shortlease (2 jaar), inmiddels op weg naar bijna 3 jaar en mbt kilometers kan hij ook nog wel even.

"Mekker, blaat"

• ralpje
  • Laatst online: 17-01 13:29

ralpje

Deugpopje

Had er al iemand Insignia geroepen? :p :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ook Opel mag niet meer

VAG, PSA (behalve Opel), BMW/Mini en Volvo

Elektrisch alles, mits je hem van niet standaard merken meeneemt bij uit dienst

[ Voor 37% gewijzigd door djidee op 11-07-2019 13:24 ]

"Mekker, blaat"

• Inspired
WickedRR83 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:12:
[...]

Keuzes.
Hangt natuurlijk af van hoeveel je per dag onderweg bent. De SR+ zal in het slechtste geval 300km halen. Mocht dat niet voldoende zijn kun je 20m een SuC pakken voor weer ~ 200 extra kms. Navigatie regelt alles dus verrassen zal niet zo snel gebeuren.
djidee schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:59:
[...]

..
Verstandig wellicht een Superb (mits stoelen nu wel goed zijn, 2 generaties terug viel hij daarom af), hart zegt V60 T6 Hybrid. (reguliere benzine mag niet, > 150g co2).
Leuk dit soort regels. Omdat een auto tijdens een test onder de 50 blijft mag het wel. In de praktijk zit de T6/T8 ook 150+. De V60 in T8 is ook echt wel een brute bak. Maar goed, qua bijtelling is het toch wat aan de hoge kant.. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Inspired op 11-07-2019 13:40 ]

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-11-2025
Rub3s schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:17:
[...]

Ik wacht ook nog steeds op m'n Polo. Ergens in oktober vorig jaar besteld. Hij schijnt nu echt deze week te komen, of anders volgende week (of de week daarna) :z
Ik heb mijn Polo eind Januari besteld (vrijwel alle opties, op R-Line na), kreeg eergisteren een telefoontje dat ik hem 24 Juli op kan halen. 8)

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Inspired schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:37:
Leuk dit soort regels. Omdat een auto tijdens een test onder de 50 blijft mag het wel. In de praktijk zit de T6/T8 ook 150+. De V60 in T8 is ook echt wel een brute bak. Maar goed, qua bijtelling is het toch wat aan de hoge kant.. :)
Hangt van de ritten af.
Zoals nu (25km enkele reis huis / opdracht), wat ik 3/4x per week heb dan gaat dat prima op de stekker.
Als opdracht weer verder weg is (Marum (tussen Groningen en Drachten) is een risico mbt woonlocatie/km's) dan gaat de benzine snel bijdraaien. En dan is 1900+ kg veel en onzuinig, zeker omdat het gros wel snelweg is.

Kantoor (trainingen, overleg etc) zit in Baarn (150km enkele reis), en soms voor assistentie collega's dat ik het hele land door ga, tevens evenementen en dat soort spul, die ritten zitten de km's in.

Structureel elke dag 100+ km van/naar opdracht is een tijd geleden, en wat mij betreft blijft dat zo...

Kijkend naar de afgelopen jaren is het aantal km's alleen maar minder geworden, maar nog steeds stevig, en ja, een V60 D4 vind ik logischer dan een T6 PiH O+ Ach, ook een incentive om mij dichtbij te plaatsen :+
  • 2009 71k
  • 2010 64k
  • 2011 41k
  • 2012 48k
  • 2013 44k
  • 2014 51k
  • 2015 38k
  • 2016 42k
  • 2017 52k
  • 2018 48k
  • 2019 19k
Overigens zou ik voor een T6 gaan, die paar mille verschil tov een T8 ga je niet snel merken denk ik in snelheid enzo.
En ja, bijtelling is erg fors... Maar echt nette alternatieven zie ik ook niet snel (muv de benoemde superb). XC40 riep iemand laatst nog, of een SUV van PSA of VAG. Maar de XC40 is haast net zo duur als de V60, en dan heb ik wel een sterke voorkeur, en de overige SUV's zijn soms wel ruim, maar nee, ik ben daar nog niet aan toe 8) :+

[ Voor 9% gewijzigd door djidee op 11-07-2019 13:54 ]

"Mekker, blaat"

• Inspired
djidee schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:52:
[...]

...

En ja, bijtelling is erg fors... Maar echt nette alternatieven zie ik ook niet snel (muv de benoemde superb). XC40 riep iemand laatst nog, of een SUV van PSA of VAG. Maar de XC40 is haast net zo duur als de V60, en dan heb ik wel een sterke voorkeur, en de overige SUV's zijn soms wel ruim, maar nee, ik ben daar nog niet aan toe 8) :+
V60-T6 met wat opties zit op 625 in de bijtelling. Is toch wel erg veel, ook al kun je het missen. Maar goed, ik rij zelf niet veel prive. Als je dat wel doet kan het anders zijn.

• WickedRR83
djidee schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:59:
[...]

Volvo, no brainer.... Rekken tot de Polestar 2 (al is de S60 zoveel 'klassiek' mooier) is geen optie? Krijg je relatief veel 'Volvo' voor en is een Model3 concurrent. Maar serieus geld. Hier ook een overweging. Maar ja, 50k per jaar, behoefte aan station en 1600kg trekken sluit al heel veel uit. Doe er nog even merkenbeleid bij, geen diesel (55k nu de grens), maar nu wel hybride (&plug in) en vol elektrisch toestaan en mijn hele shortlist kan over de kop.... Daar stond de Focus ST-line (met nog vraagteken of het 150pk diesel of 182pk benzine) ging worden bovenaan, maar Ford is nu net uit het merkenbeleid gehaald.

Verstandig wellicht een Superb (mits stoelen nu wel goed zijn, 2 generaties terug viel hij daarom af), hart zegt V60 T6 Hybrid. (reguliere benzine mag niet, > 150g co2). A4/3er enzo zijn allemaal aan krappe kant. Levertijd schijnt wel enorm te zijn, maar intern wordt er wellicht ook nog wat gesleuteld aan leasenormen en andere arbeidsvoorwaarden dus ik heb ook niet heel veel haast.

En ach, hoef momneteel einde van het jaar pas, en de Mondeo kan vast ook het jaar nog wel over getild worden, was shortlease (2 jaar), inmiddels op weg naar bijna 3 jaar en mbt kilometers kan hij ook nog wel even.
Mijn trouwe V40 loopt 24-11 uit z'n contract; Wat zijn de levertijden van de V60/S60? Ik wil sowieso zsm beslissen, als ik: de S60 op tijd wil hebben (irt afloop leasecontract) en de Tesla: voor 1-1-2020 wil hebben, ivm aangepast bijtellingspercentage en stormloop op elektrische auto's (scheelt zo'n €100 netto p/m; 8% ivp 4% en teslatax vanaf 45k ipv 50k). Edit: Oh ja, rekken is wel een optie (de V40 nog een jaar doorrijden, en volgens mij dan ook nog met de 14% bijtelling). Dan zou de Polestar in aanmerking komen. Beetje uitgevoerd zit die ook >60k begreep ik. Je moet 'm wel met de 20" hebben en alle tierelantijntjes, anders is 'ie te kaal.

[ Voor 7% gewijzigd door WickedRR83 op 11-07-2019 14:19 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.