Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 114 Laatste
Acties:
  • 979.640 views

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:08

djidee

Mr. Slungel

WickedRR83 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:17:
[...]
Wat zijn de levertijden van de V60/S60?
Hangt heel erg van uitvoering, opties en vooral aandrijflijn af. T6 is erg lang, sommigen zijn gratis geupgrade schijnt ook naar een T8.. Reguliere blokken (zowel benzine als diesel) zitten rond de 2 maand geloof ik als ik de topics op volvo-forum.nl een beetje volg

Dit was op 13-6 (week 24) een post die gedaan werd.
S60 is incl transport (komt immers uit de VS) behoorlijk vlotter dan de V60 (of die nou alleen in Zweden gebouwd wordt, of ook in Gent (ook heel druk met de XC40 en uitloop V40) weet ik niet precies)
S60
T5 wk 32
T4 wk 32
T6TE wk 51
T8TE wk 32
T8 PE wk 36
V60
T5 wk 38
T4 wk 38
D3 wk 38
D4 wk 39
T6TE wk 51
T8PE wk 42
T8TE wk 42

"Mekker, blaat"

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 09:49

mvz

muziek verslaafde

Iemand al ervaring met de nieuwe / gefacelifte Kia Niro Hybrid?
Die zou volgens wat ik kan vinden al sinds mei op de markt moeten zijn, maar zie ze nog niet langskomen in het wild.., dus of ze al rondrijden is de vraag..

Dit wordt ook mijn volgende lease-auto, maar de meeste reviews er van, die wat indepth gaan, zijn in het koreaans :(
Ziet er een stuk leuker uit dan de vorige versie, door de leuke DRL aanpassingen.
Zelf kies ik bewust voor de 16" velgjes, zoals onderstaande afbeelding, rood staat 'm ook goed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bvjO7hvM5G1TMrWQH5OPGUL1/thumb.jpg

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Inspired schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:04:
[...]

V60-T6 met wat opties zit op 625 in de bijtelling. Is toch wel erg veel, ook al kun je het missen. Maar goed, ik rij zelf niet veel prive. Als je dat wel doet kan het anders zijn.
Hoeveel je wel/ niet prive rijdt maakt niet uit, dat is het irritante. Ook al rijden wij hier in N-NL wel aardig wat km's (denk 10k-12k per jaar incl vakanties).

Prive ook wel overwogen (206SW van vriendin was deaud) om een grotere familieauto in te zetten en alleen zakelijk te gaan rijden, maar dat is toch een Fiesta geworden (met het oog op de Focus). Nu staat daar een streepje door...

Daarnaast kijk ik ook erg naief naar het verschil tov nu (Mondeo 36k @21%) en is dat ook wat ik communiceer naar de bazin :9 . Ook het geluk gehad dat ik nooit in de 14% gezeten heb

"Mekker, blaat"

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:54
djidee schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:34:
[...]

Hoeveel je wel/ niet prive rijdt maakt niet uit, dat is het irritante. Ook al rijden wij hier in N-NL wel aardig wat km's (denk 10k-12k per jaar incl vakanties).

Prive ook wel overwogen (206SW van vriendin was deaud) om een grotere familieauto in te zetten en alleen zakelijk te gaan rijden, maar dat is toch een Fiesta geworden (met het oog op de Focus). Nu staat daar een streepje door...

Daarnaast kijk ik ook erg naief naar het verschil tov nu (Mondeo 36k @21%) en is dat ook wat ik communiceer naar de bazin :9 . Ook het geluk gehad dat ik nooit in de 14% gezeten heb
Nee, niet een verschil in bijtelling. Maar ik bedoel meer, als je veel prive rijdt neem je een hoge bijtelling eerder voor lief.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ja, eens... Overigens, hoe meer zakelijke km's je ook rijdt, hoe meer je het voor lief neemt. Hij staat er niet voor niets nog op, met mijn lengte (2.06), zwakke rug (dus goede stoelen eis), vele km's en gezin / sleurhut weet je gewoon dat het niet goedkoop gaat worden. Dat is ook prima.

"Mekker, blaat"

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:53
Al aan de 508 gedacht? Dat is echt een brute bak om te zien.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vandaag proefritjes gedaan met de Nissan Leaf en met de Toyota Corolla Touring Sport. Op basis daarvan valt de Leaf duidelijk af ten opzichte van de Kona. Op zich rijdt hij prettig, daar niet van, maar ziets idioots als het stuur dat alleen in hoogte verstelbaar is maar niet naar je toe te halen is is letterlijk onverkoopbaar vind ik. Daarnaast kan ook de versie van de Leaf die eraan zit te komen niet driefaseladen, en is de actieradius ook een stuk minder dan die van de Kona. De Corolla beviel goed, zoals verwacht eigenlijk.

Dus op dit moment is mijn shortlist:

1) Als elektrisch mag en hij in mijn leasebudget te lepelen is icm eigen bijdrage: Tesla Model 3 Long Range Dual Engine. (Nog niet proefgereden, ga ik binnenkort wel een keer doen).
2) Als elektrisch mag maar de Model 3 niet kan: Hyundai Kona Electric 64kWh.
3) Als elektrisch niet mag maar benzine wel: Toyota Corolla Touring Sport of C-HR met 2.0 hybridemotor. De C-HR is vooralsnog alleen met de 1.8 beschikbaar maar de verkoper verwacht dat die er volgend jaar ook met de 2.0 zal komen.
4) Als benzine ook niet mag ivm het aantal kilometers dat ik rij dan is mijn eerste keuze de Volvo V60 D3 vanwege mijn uitgesproken voorliefde voor Volvo... De V40 doe ik niet meer aangezien mijn huidige V40 vier keer slachtoffer is geworden van (pogingen tot) koplampdiefstal.
5) Mocht de V60 niet in mijn budget te lepelen zijn... (╯°□°)╯︵ ┻━┻ :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
mvz schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:32:
Die zou volgens wat ik kan vinden al sinds mei op de markt moeten zijn, maar zie ze nog niet langskomen in het wild.., dus of ze al rondrijden is de vraag..

Dit wordt ook mijn volgende lease-auto, maar de meeste reviews er van, die wat indepth gaan, zijn in het koreaans :(
Ziet er een stuk leuker uit dan de vorige versie, door de leuke DRL aanpassingen.
Zelf kies ik bewust voor de 16" velgjes, zoals onderstaande afbeelding, rood staat 'm ook goed!

[Afbeelding]
Krijg 'm in week 30 geleverd als het goed is
Heb een DynamicPlus Line besteld (ergens begin januari)

• WickedRR83
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-10-2025
Mx. Alba schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:23:
Vandaag proefritjes gedaan met de Nissan Leaf en met de Toyota Corolla Touring Sport. Op basis daarvan valt de Leaf duidelijk af ten opzichte van de Kona. Op zich rijdt hij prettig, daar niet van, maar ziets idioots als het stuur dat alleen in hoogte verstelbaar is maar niet naar je toe te halen is is letterlijk onverkoopbaar vind ik. Daarnaast kan ook de versie van de Leaf die eraan zit te komen niet driefaseladen, en is de actieradius ook een stuk minder dan die van de Kona. De Corolla beviel goed, zoals verwacht eigenlijk.

Dus op dit moment is mijn shortlist:

1) Als elektrisch mag en hij in mijn leasebudget te lepelen is icm eigen bijdrage: Tesla Model 3 Long Range Dual Engine. (Nog niet proefgereden, ga ik binnenkort wel een keer doen).
2) Als elektrisch mag maar de Model 3 niet kan: Hyundai Kona Electric 64kWh.
3) Als elektrisch niet mag maar benzine wel: Toyota Corolla Touring Sport of C-HR met 2.0 hybridemotor. De C-HR is vooralsnog alleen met de 1.8 beschikbaar maar de verkoper verwacht dat die er volgend jaar ook met de 2.0 zal komen.
4) Als benzine ook niet mag ivm het aantal kilometers dat ik rij dan is mijn eerste keuze de Volvo V60 D3 vanwege mijn uitgesproken voorliefde voor Volvo... De V40 doe ik niet meer aangezien mijn huidige V40 vier keer slachtoffer is geworden van (pogingen tot) koplampdiefstal.
5) Mocht de V60 niet in mijn budget te lepelen zijn... (╯°□°)╯︵ ┻━┻ :D
Dat zijn een hoop nog niet bepaalde voorwaarden. Wanneer weet je meer?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 14:33
D.deJong schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:00:
:Y _/-\o_ :9~

Sometimes you need to plan for coincidence

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

WickedRR83 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:52:
Dat zijn een hoop nog niet bepaalde voorwaarden. Wanneer weet je meer?
Na mijn vakantie ga ik daar verder aan trekken. Er is momenteel veel onduidelijkheid over de leasevoorwaarden aangezien de regels die officieel gehanteerd worden hopeloos verouderd zijn, maar door politiek gekonkel (het bedrijf is een combinatie van twee BV's dus met twee directeurs, en twee kapiteins op één schip dat zorgt altijd voor vertraging...) komt er nog niet echt schot in een gemoderniseerde leaseregeling. Ik zit zelf ook in de OR dus heb die frustrerende gang van zaken ook van die kant hoofschuddend gadegeslagen... Na de zomer moet dat allemaal weer vlotgetrokken gaan worden. Zoals het er in ieder geval nu bijligt kom ik formeel niet in aanmerking om elektrisch te rijden, of zelfs om benzine te rijden. Maar het is altijd wel mogelijk om in goed overleg af te wijken van de standaardregels, ook onder de huidge verouderde regels. En dat "goed overleg" zal ook waarschijnlijk in september - oktober plaatsvinden. Er is gelukkig nog tijd zat want mijn huidige leaseperiode loopt tot november 2020.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[Afbeelding]
Ik heb hem nog niet in het wild gezien. De enige reviews/indrukken die ik gezien heb zijn van de autoshow van Geneve waar hij stond. Het vage is dat je op een gegeven moment wel bestellingen kon plaatsen en kon rijden in het pre-facelift model, maar dat het facelift model geleverd gaat worden (wss na de zomervakantie).
Voor zover ik het begrijp zijn de DRL's wat anders vormgegeven en zijn de schermen zowel bij de tellers als midden op het dashboard groter en sneller geworden, en zijn de assistentiesystemen wat meer bij de tijd gebracht.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

D.deJong schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:00:
Ja, in gezeten ook. Past domweg niet. Maak je zo'n grote auto, maar door die idiote klokkenwinkel boven het stuur te positioneren, is het stuur zo laag dat ik mijn benen er domweg niet onder kwijt kan 8)7 .. Vorige 508 ging prima :/

"Mekker, blaat"

• WickedRR83
Mx. Alba schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:34:
[...]

Na mijn vakantie ga ik daar verder aan trekken. Er is momenteel veel onduidelijkheid over de leasevoorwaarden aangezien de regels die officieel gehanteerd worden hopeloos verouderd zijn, maar door politiek gekonkel (het bedrijf is een combinatie van twee BV's dus met twee directeurs, en twee kapiteins op één schip dat zorgt altijd voor vertraging...) komt er nog niet echt schot in een gemoderniseerde leaseregeling. Ik zit zelf ook in de OR dus heb die frustrerende gang van zaken ook van die kant hoofschuddend gadegeslagen... Na de zomer moet dat allemaal weer vlotgetrokken gaan worden. Zoals het er in ieder geval nu bijligt kom ik formeel niet in aanmerking om elektrisch te rijden, of zelfs om benzine te rijden. Maar het is altijd wel mogelijk om in goed overleg af te wijken van de standaardregels, ook onder de huidge verouderde regels. En dat "goed overleg" zal ook waarschijnlijk in september - oktober plaatsvinden. Er is gelukkig nog tijd zat want mijn huidige leaseperiode loopt tot november 2020.
Ok. Hopelijk krijg je snel wat meer duidelijkheid. Ach, uitzoeken is het leukst. Bezit is het einde van het vermaak ;-)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:58

Quad

Doof

[Afbeelding]
Met ongeveer 2 weken staat hij in de showrooms.
Medio begin augustus zullen ze langzamerhand uitgeleverd worden aan de eerste bestellers.
Zodra hij in de showroom staat ga ik een proefrit inplannen. :)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
Quad schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:29:
[...]

Met ongeveer 2 weken staat hij in de showrooms.
Medio begin augustus zullen ze langzamerhand uitgeleverd worden aan de eerste bestellers.
Zodra hij in de showroom staat ga ik een proefrit inplannen. :)
Thanks voor de info, toevallig had ik in het in het Grote Kia E-Niro topic hetzelfde gevraagd en zie hier nu de vraag ook voorbij komen. Net 2 facelifts besteld lol :P.
Daarna maar eens kijken in de showroom :).

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-01 17:27

Mystikal

It never hurts to help!

Woensdag eindelijk mijn beertje opgehaald. Skoda Kodiaq 1.5TSI DSG full options.

Ik was positief verrast over de kleurstelling. In mijn ogen klopte het allemaal en ziet hij er strak uit. Een paar dingen zou ik graag nog anders zien (zwarte emblemen, smoked reflectors), maar dat is minimaal.

Hij rijdt ook heerlijk. De DSG is stil en schakelt comfortabel tussen de versnellingen. De sport stoelen zit echt top! Met mijn lengte van 1,98 kan ik een heerlijke positie vinden. Ondanks het glazen schuifdak heb ik toch voldoende hoofdruimte. Een ander mooi detail is de sfeerverlichting in de vorm van een ledstreepje in alle 4 de deuren. Deze is rgb en is zeer chique.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8tt3EotSCNZdv9bzoADEGLGQ/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 12-07-2019 12:50 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-01 10:50
djidee schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:15:
[...]

Ja, in gezeten ook. Past domweg niet. Maak je zo'n grote auto, maar door die idiote klokkenwinkel boven het stuur te positioneren, is het stuur zo laag dat ik mijn benen er domweg niet onder kwijt kan 8)7 .. Vorige 508 ging prima :/
Hou je beetje van sturen? Dan even langs Alfa dealer en de Giulia uitproberen. Gewoon uitproberen, als het niets is qua ruimte, qua positionering (ieder is anders - alhoewel de Giulia is goed te doen ook ben je lang) - heb je tenminste 1 uur lang lol gehad met het sturen. :D

Life is too short to drive boring cars

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-01 15:13
Mystikal schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 06:34:
Woensdag eindelijk mijn beertje opgehaald. Skoda Kodiaq 1.5TSI DSG full options.

Ik was positief verrast over de kleurstelling. In mijn ogen klopte het allemaal en ziet hij er strak uit. Een paar dingen zou ik graag nog anders zien (zwarte emblemen, smoked reflectors), maar dat is minimaal.

Hij rijdt ook heerlijk. De DSG is stil en schakelt comfortabel tussen de versnellingen. De sport stoelen zit echt top! Met mijn lengte van 1,98 kan ik een heerlijke positie vinden. Ondanks het glazen schuifdak heb ik toch voldoende hoofdruimte. Een ander mooi detail is de sfeerverlichting in de vorm van een ledstreepje in alle 4 de deuren. Deze is rgb en is zeer chique.

[Afbeelding]

En naast de Clubman.

[Afbeelding]
Mooie bak! Ik moet nog tot volgend jaar wachten op de mijne :z
Hoelang heb jij moeten wachten?

Hier vielen de sportstoelen juist af, Mrs Meekoh zat er niet lekker in. Heb ook geen pano dak gekozen, heb ik wel in mijn huidige auto maar de meerwaarde is 0,0. Met mooi weer zit die juiste dicht, omdat het anders zo warm wordt in de auto en de zon in de ogen van de kids op de achterbank schijnt. Hij zit nu dus meer gesloten dan open _O-

Computer says no

• WickedRR83

[Afbeelding]

En naast de Clubman.

[Afbeelding]
Netjes hoor, hele mooie auto! Icm de Sportline uitvoering, heb ik ook voor zitten kijken; echter de kleur Business Grey wordt in de benelux niet geleverd, en dit is toch de enige kleur waarin ik 'm zou willen zien. Wat was de levertijd?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56
Meekoh schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:53:
[...]
Heb ook geen pano dak gekozen, heb ik wel in mijn huidige auto maar de meerwaarde is 0,0. Met mooi weer zit die juiste dicht, omdat het anders zo warm wordt in de auto en de zon in de ogen van de kids op de achterbank schijnt. Hij zit nu dus meer gesloten dan open _O-
Je moet dat dak ook juist in het voor en najaar gebruiken. Lekkerste is rond de 15 graden en dan de kachel er een klein beetje bij, heerlijk :)
Verder zet ik hem weleens open 5 minuten voordat ik wegga om de ergste warmte eruit te laten stijgen. Verder is de auto gewoon veel lichter van binnen.

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-01 18:17
Mooie kodiaq, buurman heeft ongeveer dezelfde maar dan met een 2 liter TDI. Bij hem was levertijd rond 10 maanden. Zelf rij ik nu een e-golf waar je via app koeling / verwarming kan inschakelen.

Ps. Groeten uit EL, woon een aantal straten van jouw vandaan

[Afbeelding]

En naast de Clubman.

[Afbeelding]

• Meekoh
jongetje schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 10:58:
[...]

Je moet dat dak ook juist in het voor en najaar gebruiken. Lekkerste is rond de 15 graden en dan de kachel er een klein beetje bij, heerlijk :)
Verder zet ik hem weleens open 5 minuten voordat ik wegga om de ergste warmte eruit te laten stijgen. Verder is de auto gewoon veel lichter van binnen.
Meer licht binnen vind ik het enige voordeel en dan met name 's nachts (Maanlicht).
Verder kan mijn pano dak niet lucht doorlaten, gewoon een glazen plaat waar een cover overheen gaat.

Computer says no

• jongetje
Meekoh schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 11:10:
[...]

Meer licht binnen vind ik het enige voordeel en dan met name 's nachts (Maanlicht).
Verder kan mijn pano dak niet lucht doorlaten, gewoon een glazen plaat waar een cover overheen gaat.
Alleen de Fabia heeft een dicht dak (en een bijv. een308). Maar een Octavia, Suburb, Karoq of Kodiaq hebben een dak dat open kan. Dus als je voor de Kodiaq gaat dan is dat wel het overwegen waard. Een dichte glasplaat zou ik ook niet doen.

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 12-07-2019 12:47 ]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-01 17:27

Mystikal

It never hurts to help!

Open dak is idd heerlijk. Alleen pano zou ik ook niet voor kiezen! Levertijd was vanaf 28 januari naar 8 juli. Maand of 5. Viel me niet tegen.

Basement Bios ---- Exo-S

• renzo4000
  • Laatst online: 00:03
Panoramadak vind ik echt een goede toevoeging aan een auto. Bij slecht weer heb je evengoed meer licht in je auto wat ruimtelijker voelt (ook al kost het je juist binnenruimte). Ook voor degene op de achterbank geeft dit net iets meer "lucht" itt het gevoel te hebben ingesloten te zitten. De huidige auto's hebben vaak een hoog oplopende raampartij (want=design) en is een glazen dak wel zo fijn.

Als het niet al te warm is gooi je het dak lekker open ... heerlijk toch die wind door de haren (owh wacht, ik ben kaal ... ;)) en indien te warm of regen dan is de "tochtstand' ideaal. Mocht je om welke reden dan ook helemaal geen dak willen zien dan zet je het verduisteringsscherm gewoon dicht.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Meekoh
Mystikal schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:50:
Open dak is idd heerlijk. Alleen pano zou ik ook niet voor kiezen! Levertijd was vanaf 28 januari naar 8 juli. Maand of 5. Viel me niet tegen.
hmmm bij mij is het nu Januari 2020. Duurt nog wel ff dus :Y)

Computer says no

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
@renzo4000 Het pano dak van mijn Model 3 zorgt juist voor extra ruimte binnenin. Open gevoel in de auto is heerlijk en als lang persoon kan ik door het dak de stoplichten zien als ik vooraan sta.

@djidee Al eens een rondje in de Model 3 gedaan? Met easy entry gaat het stuur lekker aan de kant waardoor in/uitstappen opeens een stuk makkelijker word.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• djidee

djidee

Mr. Slungel

@Tassadar32 Model3 is wat lastig met wat ie mag trekken, en ruimte achter mij moet ik eens kijken.

Daarnaast ook benieuwd hoe Tesla en afwerking tegenwoordig is, paar jaar terug in een ModelS gezeten, maar dat kon me niet zo bekoren. Merkbaar Amerikaanse origine

"Mekker, blaat"

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2025
djidee schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 15:36:
@Tassadar32Daarnaast ook benieuwd hoe Tesla en afwerking tegenwoordig is, paar jaar terug in een ModelS gezeten, maar dat kon me niet zo bekoren. Merkbaar Amerikaanse origine
Heb hem nu sinds een paar weken. Mijn ervaring met auto's is altijd Duits premium geweest. De Tesla haalt het zeker niet qua afwerking bij mijn vorige auto (Mercedes E 300) maar ik heb deze keer met mijn "portemonnee" gekozen.

Al met al ben ik zeker niet ontevreden over de afwerking. Dashboard en armsteun zijn mooi afgewerkt en voelen solide aan. De middenconsole is minder. De deksels zijn plastic en sluiten dmv magneten - daardoor moet je ze altijd rustig dicht doen. De dashboardkast is mooi afgewerkt maar sluit ook weer magnetisch wat even dichtgooien geen optie maakt.

Buitenkant blijf ik mooi vinden - hoewel de afstand bij bepaalde panelen (achterspatbord) net iets te veel is. Zowel de voorklep (frunk) en de achterklep zijn erg ligt - waardoor deze ook altijd met beleid dicht moeten.

Ruimte op de achterbank is meer dan genoeg voor mijn 3 kinderen (7, 9 en 11) en de kofferruimte in totaal is meer dan genoeg voor onze vakanties (kamperen Frankrijk / Italië)

Qua rijgenot ben ik meer dan tevreden (mijn eerste vol elektrisch auto) en zie ik mezelf niet snel terug gaan naar conventioneel.

Dont work hard, just party!

• Tassadar32
Helemaal eens met @NitroTec. Afwerking is op niveau goede Toyota momenteel. Niks mis mee maar ook niet op het niveau Mercedes. Ik kan achter mezelf zitten (ik tik de twee meter net niet aan) maar zou het liever niet doen op lange ritten. Als mijn vrouw achter het stuur zit (kleine dame) heb ik echter weer ruimte zat en zou ik prima langer achterin kunnen zitten. Deksels van middenconsole zijn vingerafdrukmagneten en ga ik dus laten wrappen. Ander klein nadeel is dat de velgen ten opzichte van de band wat aan de brede kant zijn, stoeprandschade heb je dus erg makkelijk.

De rijervaring is echter subliem. Door de elektromotoren is de traction control zoveel nauwkeuriger dan je bij een traditionele auto gewend bent en ook de respons op het gaspedaal is instantaan, iets waar je zo aan gewend bent maar nooit meer zonder wil. Autopilot is heerlijk voor de saaiere ritten (werkverkeer), kom echt een stuk meer ontspannen op mijn bestemming aan.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Verwijderd

Mx. Alba schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:23:
Op zich rijdt hij prettig, daar niet van, maar ziets idioots als het stuur dat alleen in hoogte verstelbaar is maar niet naar je toe te halen is is letterlijk onverkoopbaar vind ik.
grappig dat je dit ervaart. Ik had precies hetzelfde. Ik kon niet achterover in mijn stoel zitten en gelijktijdig bij het stuur. Dan houdt het gelijk op, jammergenoeg.

Hier heb ik zojuist mijn laatste proefrit gemaakt en het wordt, zonder twijfel, de Seat Ibiza. Ik kwam me toch met een glimlach die auto uit. Dit wordt 'm.

Helaas moet ik de automaat laten zitten. Ergens houdt het op en het leasebudget is eindig :+ :+ :+ :+
De 95PK handbak TSI was dikke prima. Ik ga voor de Business Intense FR. Lekker sportief. Virtual cockpit hoeft voor mij niet. verder was hij eigenlijk erg compleet. Het panoramadak komt er sowieso op. Dealer vertelde dat verwachte levertijd midden september is! Dat valt ook enorm mee _/-\o_ maandag maar even babbelen met de leasebeheerder op werk en dan bestellen! :*) :*) :*)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01 08:32
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:41:
[...]

grappig dat je dit ervaart. Ik had precies hetzelfde. Ik kon niet achterover in mijn stoel zitten en gelijktijdig bij het stuur. Dan houdt het gelijk op, jammergenoeg.

Hier heb ik zojuist mijn laatste proefrit gemaakt en het wordt, zonder twijfel, de Seat Ibiza. Ik kwam me toch met een glimlach die auto uit. Dit wordt 'm.

Helaas moet ik de automaat laten zitten. Ergens houdt het op en het leasebudget is eindig :+ :+ :+ :+
De 95PK handbak TSI was dikke prima. Ik ga voor de Business Intense FR. Lekker sportief. Virtual cockpit hoeft voor mij niet. verder was hij eigenlijk erg compleet. Het panoramadak komt er sowieso op. Dealer vertelde dat verwachte levertijd midden september is! Dat valt ook enorm mee _/-\o_ maandag maar even babbelen met de leasebeheerder op werk en dan bestellen! :*) :*) :*)
Nice! Ik moet eerlijk zeggen dat ik die Ibiza echt de mooiste in z'n klasse vind! En misschien zelfs ruim daar buiten. Elke keer als ik er weer achter rij denk ik weer, nice gedaan SEAT. Beter dan de huidige Leon in mijn ogen.

Even niets...

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
TweakerDwayne schreef op maandag 8 juli 2019 @ 07:02:
[...]

Dat ziet er prijstechnisch interessant uit, zeker voor wat je ervoor krijgt. Mijn stoel staat vaak ver naar achter vanwege mijn lengte. Ik vraag me af of de maxi cosi er dan nog gemakkelijk achter past. Dat lukt vast als de achterstoelen verder naar achter staan, maar past de kinderwagen dan nog? Gisteravond heb ik wederom het internet afgestruind naar reviews. De T-roc is wat kleiner dan de Ateca en Qashqai, dus ik neig nu vooral naar de laatste twee. De Ateca 1.4TSI gaat niet in het budget passen met een paar leuke opties, dus dan zou het de 1.0TSI moeten worden met 115PK. De Qashqai DIG-T 140 heeft 140PK. Volgens de specificaties gaan ze beide ongeveer in 10,6 seconden naar 100, exact te vergelijken met mijn huidige Leon. Hoewel die 250Nm koppel heeft, de Ateca 200 en de Qashqai 240. Van de Qashqai weet ik dat hij lekker rijdt. De Ateca moet ik gaan ervaren. Van binnen vind ik de Ateca toch echt een stuk gelikter qua infotainment.

P.S. De Niro heb ik ook nog steeds niet definitief afgeschreven. Ik wil nog eens kijken of ik beter zit als mijn stoel schuiner naar achter staat.
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in de Ateca 1.0 TSI. Dit gaat hem worden. In de Niro zit ik gewoonweg niet goed, na het vandaag weer geprobeerd te hebben. De Ateca vind ik van buiten mooier dan de Qashqai, hij is ruimer en qua infotainment is het net iets gelikter. Met de Virtual cockpit is het helemaal een stuk moderner dan de Qashqai.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Witte Ateca in FR uitvoering. Dan heb je echt een hele mooie wagen te makken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar een FR met een 1.0 motor? Beetje schaap in wolfskleren dan of niet?

• TweakerDwayne
  • Laatst online: 28-03-2021
Mx. Alba schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:45:
Maar een FR met een 1.0 motor? Beetje schaap in wolfskleren dan of niet?
Dat zou zeker zo zijn. Daarom is de 1.0 er niet in FR uitvoering, maar enkel in 1.5. De FR valt helaas nog verder buiten mijn budget. Waarschijnlijk wordt het de Ateca Business Intense 1.0 TSI. Qua kleur twijfel ik nog tussen Nevada White, Black Magic of Rodium grijs. Bila White is signaallak in plaats van metallic. Op afbeeldingen zie ik niet erg veel verschil en internet maakt me niet veel wijzer. Metallic lak zou meer reflecteren en minder snel dof worden. Signaallak schijnt vroeger geen blanke laag eroverheen te hebben, maar nu wel. Ik denk verder aan de volgende opties;

- Alcantara bekleding (heb ik ook in mijn huidige Leon, op zich mooi, maar echt veel beter dan stof?)
- Chrome pack
- Upgrade storage
- Upgrade winter
- Led interieur verlichting
- Adaptive cruise control
- Virtual cockpit
- Dynamic Nuclear Grey 17" velgen

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik kon het niet laten en ben afgelopen zaterdag gaan kijken bij de Toyota dealer, aangezien ik in de Toyota App had gezien dat mijn auto daar zou staan. Een vriendelijke verkoper liep even met me mee en bood zelf aan om de sleutel er even bij te pakken zodat ik ook binnen kon kijken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zP3vPsx4mi2oreUU6sokS36E/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ChUeCV59pkBblmWZP0hAylSw/full.jpg

Ik ben erg blij met mijn keuze: in het echt vind ik de kleur ook erg mooi: als de zon er op staat is het echt sprankelend donker bruin zonder dat het een poepkleur is, en als er weinig licht is lijkt hij bijna zwart......

Verkoopster heeft gisteren ook gebeld voor een afleverafspraak. Vanwege het contract van de huidige leasert moet ik nog even wachten, maar 23 augustus mag ik de Corolla dan eindelijk ophalen.

@Ebbao Ik heb de TS vandeweek ook in Oxide Bronze langs zien komen, en in het wild viel het me erg mee. Ik had hem daarvoor alleen stilstaand in showroom gezien op de hatchback (full color en two-tone met zwart dak)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:36

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

gwystyl schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:42:
Ik kon het niet laten en ben afgelopen zaterdag gaan kijken bij de Toyota dealer, aangezien ik in de Toyota App had gezien dat mijn auto daar zou staan. Een vriendelijke verkoper liep even met me mee en bood zelf aan om de sleutel er even bij te pakken zodat ik ook binnen kon kijken

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben erg blij met mijn keuze: in het echt vind ik de kleur ook erg mooi: als de zon er op staat is het echt sprankelend donker bruin zonder dat het een poepkleur is, en als er weinig licht is lijkt hij bijna zwart......

Verkoopster heeft gisteren ook gebeld voor een afleverafspraak. Vanwege het contract van de huidige leasert moet ik nog even wachten, maar 23 augustus mag ik de Corolla dan eindelijk ophalen.

@Ebbao Ik heb de TS vandeweek ook in Oxyde Bronze langs zien komen, en in het wild viel het me erg mee. Ik had hem daarvoor alleen stilstaand in showroom gezien op de hatchback (full color en two-tone met zwart dak)
Het design van Toyota vind ik niets maar wat een schitterende kleur! Veel rijplezier tzt!

www.google.nl

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-12-2025
Fantastische kleur. Erg mooi.
Die heb ik nog niet in het echt zien rondrijden.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@MisteRMeesteR @lauranvh thx :). Ik heb deze kleur ook nog niet in het wild gezien. Volgens mij wel Pure White, Ultra Silver metallic, Precious Silver metallic en dus Oxide Bronze. Het scheelt dat ik tijdens de intro-event bijna alle kleuren kon zien, want vanaf een proefstaaltje is het echt lastig om je voor te stellen hoe een hele auto er in die kleur uit zal zien. Ook de configurator geeft qua kleur een heel vertekend beeld.
Om het feest compleet te maken hadden ze nog geen proefstaaltjes van de nieuwe kleuren op het moment dat ik de keuze moest maken, dus als ik hem niet in het echt gezien had was het misschien wel een andere kleur geworden.

[ Voor 52% gewijzigd door gwystyl op 17-07-2019 11:55 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:35
[..]
[..]
Zonder gekheid.. deze kleur heb ik ook... maar dan op mijn Alfa Romeo Giulietta.
Nero Etna heet het bij hen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NXUq6DQl.jpg
Voor de oplettende kijker.. Nee dit is niet MIJN auto.. maar een voorbeeldje van het interwebs

Hele toffe kleur keuze dus 8)

*sowieso

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-12-2025

byn124

Thunderace

Hallo allemaal!

Leasebudget: 700 per maand
Kilometrage per jaar: 40K
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Neen
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: Grote voorkeur voor comfort (als ik spannend wil rijden pak ik de motor wel) oOo
Uiteindelijke keuze: geen nog

Context:
Ik ben van baan gewisseld en mag een nieuwe auto bij elkaar gaan zoeken. Momenteel rij ik een Peugeot 208 Diesel en zou hem mogen meenemen. Opzich een prima auto en lekker goedkoop. Het leasecontract loopt tot oktober 2020 maar betwijfel of ik dat haal. Naar schatting zit ik in maart 2020 aan de 150Kkm.

Ik merk wel dat ik snak naar een iets grotere auto en dat ik echt comfort mis tijdens de langere rijtijden.

Mijn shortlist op dit moment
  • MB A-klasse
  • VW Golf/Golf Variant/li]
  • BMW 1-serie
  • Audi A3 Sportback (misschien toch even op de facelift wachten?)
  • Ford Focus
  • Mazda 3
De Megane en de 308 heb ik allebei gereden en vallen voor mij al af.
De Model3 is que bijtelling aantrekkelijk alleen qua leaseprijs niet.

Ik neig op dit moment om te kiezen voor een volledig aangeklede A-klasse omdat ik erg gecharmeerd ben van het interieur. Hij is natuurlijk wel wat duurder :Y in de bijtelling maar dat heb ik er voor over.

Heeft er iemand nog suggesties of andere inzichten ?

[ Voor 0% gewijzigd door byn124 op 17-07-2019 14:14 . Reden: smiley ]

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

• DonJunior
Zelf was ik altijd tegen de Golf.. want standaard saai hok.. bla bla.
Had ook al een keer een zilveren Comforline gereden en dat bevestigde mijn mening alleen maar.

Tot ik een Golf 7 Highline vol aangekleed als tijdelijke huur auto kreeg.
Wat een verschil van auto is dat.. bizar.
Uiteindelijk overstag gegaan en gekozen voor de Golf Variant (want jonge kindjes) 1.5 TSI. (facelift) met DSG en ACC (want veel kilometers)
Met een beetje leuk aankleden is het echt een fijne dagelijkse kilometer vreter..
VW Golf 7.5 002

Voor in het weekend heb ik de Giulietta met handbak. 8)

*sowieso

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-12-2025
Qua interieur durf ik niets in de markt op te noemen wat die van de nieuwe A-Klasse kan matchen (in die prijsklasse :9 ).

Je zou nog naar de Kia Ceed (GT-Line) kunnen kijken? Vind ik persoonlijk best een sportief uitziende auto, stukje goedkoper dan de A klasse (volgens mij ook net wat groter dan een 208).

Persoonlijk rij ik nu bijna 2 jaar een Volvo V40, qua exterieur (Business Sport, Full-Led en Thor-hammer verlichting) prima, maar interieur is inmiddels echt wel zwaar verouderd. Dus als je interieur belangrijk vindt is dat niets. Volvo heeft nu wel wat leuke aanbiedingen waarbij je veel 'gratis' opties krijgt.

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-01 20:21
byn124 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:01:
Hallo allemaal!

Leasebudget: 700 per maand
Kilometrage per jaar: 40K
Contractduur: 48 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: Neen
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen: Grote voorkeur voor comfort (als ik spannend wil rijden pak ik de motor wel) oOo
Uiteindelijke keuze: geen nog

Context:
Ik ben van baan gewisseld en mag een nieuwe auto bij elkaar gaan zoeken. Momenteel rij ik een Peugeot 208 Diesel en zou hem mogen meenemen. Opzich een prima auto en lekker goedkoop. Het leasecontract loopt tot oktober 2020 maar betwijfel of ik dat haal. Naar schatting zit ik in maart 2020 aan de 150Kkm.

Ik merk wel dat ik snak naar een iets grotere auto en dat ik echt comfort mis tijdens de langere rijtijden.

Mijn shortlist op dit moment
  • MB A-klasse
  • VW Golf/Golf Variant/li]
  • BMW 1-serie
  • Audi A3 Sportback (misschien toch even op de facelift wachten?)
  • Ford Focus
  • Mazda 3
De Megane en de 308 heb ik allebei gereden en vallen voor mij al af.
De Model3 is que bijtelling aantrekkelijk alleen qua leaseprijs niet.

Ik neig op dit moment om te kiezen voor een volledig aangeklede A-klasse omdat ik erg gecharmeerd ben van het interieur. Hij is natuurlijk wel wat duurder :Y in de bijtelling maar dat heb ik er voor over.

Heeft er iemand nog suggesties of andere inzichten ?
Ik denk dat het belangrijk is dat je gaat proefrijden met de volledige shortlist om een goed beeld te krijgen van de auto en de mogelijkheden.

Om je een beeld van de Ford Focus te geven. Ik heb de Business Titanium 1.0. automaat met ACC erop, lane centering assist en rij daarmee op snelwegen 60% autonoom. Tijdens de files hetzelfde verhaal, de auto trekt op en remt af.

Mijn vorige auto was een Ibiza FR (nieuw sportief model) en rij nu puur comfort waarbij ik in de Focus uitgerust uitstap, na ander half uur rijden bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Frozenhands op 17-07-2019 14:50 ]

"That's what I do. I drink and I know things."

• Tassadar32

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@Ebbao Ik heb de TS vandeweek ook in Oxide Bronze langs zien komen, en in het wild viel het me erg mee. Ik had hem daarvoor alleen stilstaand in showroom gezien op de hatchback (full color en two-tone met zwart dak)
Heb met veel plezier de voorloper hiervan gereden (Auris), dat worden veel leuke kilometers ;).

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 21:08
DvD77 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:29:
Leasebudget: 750 +
Kilometrage per jaar: 30000
Contractduur:4 jr
Exclusief brandstofcomponent
Merkbeleid geen
Specifieke wensen:
Benzine
Max 45500 als "psychische" grens voor de bijtelling
Schuifkantel dak
150PK >
Automaat (geen cvt)
2 pubers op de achterbank
Uiteindelijke keuze:

Eind dit jaar mag ik mijn “F”outlander inleveren, er staat inmiddels 135K op de klok en moet zeggen; ik ben wel toe aan wat nieuws.

Al menig calculator online ingevuld (begin dit jaar al mee begonnen) en volgens mij al een aardige shortlist weten te creëren.

Hieronder een opsomming met wat de revue gepasseerd is en welke er op de nominatie staan voor een proefrit.

1. Peugeot 508 Blue Lease Allure PureTech 180 S&S EAT8, blijf ik toch elke keer naar terug keren, mooie auto, redelijk aangekleed, zou m wel met 18" nemen en aantal opties waaronder elektrische achterklep.
2. Kia ProCeed GT DGS, erg mooie auto, maarja: 45000 euro neertellen (bijtelling) voor een KIA ? voelt niet ok op de één of andere manier. uitvoering lager trekt me dan weer niet.
3. Opel Insignia 1.6 Turbo 147kW S&S Business Exec auto , met de nodige opties en erg leuke auto al vind ik sommige opties zoals ACC wel prijzig en snap niet dat het niet in een pakketje zit.
4. Skoda Superb 1.5 TSI ACT Sportline Business, skoda komt in q3 met facelifts dus weet niet of dit nog een optie is tegen die tijd.

Waar ik verder naar gekeken heb, MB CLA SB, mooi, klein?! maar met de opties die ik wil net te prijzig.
Renault Talisman, mooie auto maar reviews zijn niet erg positief.
VW, trekt mij niet zo + al snel duur door opties
Tesla M3, geen mooie auto en niet erg praktisch
Mazda 6, erg mooi maar wordt pas leuk met de nieuwe SkyActive X motoren denk ik, zo ook de Mazda 3, al is die wat klein, wel erg mooie auto. Maar 122 pk iets te mager.
Volvo, leuke auto's, ziet ze te veel en met beetje opties loopt t aardig in de papieren
Audi A3 lim: kanshebber voor shortlist al is ie niet erg praktisch qua ruimte.
Mazda CX5, wie heeft m niet ? maw: Zie hem erg veel rijden.
Kia Optima SW of Sedan, kans om naar shortlist te verhuizen, ga m wel proefrijden

Is er hier iemand die de Proceed GT rijdt? en is die de knaken waard?

Proefritten staan in de planning

tbc
Nou de kogel is door de kerk, toch apart hoe door proefritten, auto voelen en bekijken de shortlist redelijk op zn kop ging en hoe de "psychische" grens voor de bijtelling iets werd bijgesteld.

Wat het geworden is ? :

Mercedes Benz CLA 200 DCT Business Solution AMG 4d Benzine
Kosmos zwart metalic
Digitale radio
Panoramisch schuifdak
Connect package
Nightpakket
Plus Pakket
Dodehoek assistent

Ja de pubers zitten net niet met hun hoofd tegen het dak, maar die zitten er toch niet heel vaak en lang in en ze hebben zelf proef gezeten en goedgekeurd.

Het wachten kan dus beginnen.

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:00

ScreamGT

joejoe

DvD77 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 09:21:
[...]

Nou de kogel is door de kerk, toch apart hoe door proefritten, auto voelen en bekijken de shortlist redelijk op zn kop ging en hoe de "psychische" grens voor de bijtelling iets werd bijgesteld.

Wat het geworden is ? :

Mercedes Benz CLA 200 DCT Business Solution AMG 4d Benzine
Kosmos zwart metalic
Digitale radio
Panoramisch schuifdak
Connect package
Nightpakket
Plus Pakket
Dodehoek assistent

Ja de pubers zitten net niet met hun hoofd tegen het dak, maar die zitten er toch niet heel vaak en lang in en ze hebben zelf proef gezeten en goedgekeurd.

Het wachten kan dus beginnen.
Gaaf! Mag ik vragen wat je leasetarief is bij deze auto?
Ik mag hoogstwaarschijnlijk ook een auto uit gaan kiezen, max budget is 700 euro (men noemt het ook wel een klasse C lease auto :+ )

Overigens een goede keuze om de 200 te nemen, de 160 en 180 schijnen wat lafjes te zijn.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 21:08
ScreamGT schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 23:49:
[...]

Gaaf! Mag ik vragen wat je leasetarief is bij deze auto?
Ik mag hoogstwaarschijnlijk ook een auto uit gaan kiezen, max budget is 700 euro (men noemt het ook wel een klasse C lease auto :+ )

Overigens een goede keuze om de 200 te nemen, de 160 en 180 schijnen wat lafjes te zijn.
Bij Leaseplan ( incl basicplan plus a €11 pm en tankpas ) kom ik op 758 pm.
Als 700 je max is zou ik kijken voor de a klasse sedan in bus.sol uitvoering. CLA kan ook maar dan zal je wat opties moeten droppen denk ik. Tenzij je over je budget heen mag.

[ Voor 15% gewijzigd door DvD77 op 19-07-2019 08:38 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Inmiddels is de knoop doorgehakt en heeft mijn werkgever de volgende auto besteld:

Mazda 3 SKYACTIV-X 180 Luxury Automaat
in de kleur Machine Grey met i-Activsense pakket en als extra opties nog instapverlichting en dakdragers.

• DonJunior
Frozenhands schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 14:48:
[...]

..
Om je een beeld van de Ford Focus te geven. Ik heb de Business Titanium 1.0. automaat met ACC erop, lane centering assist en rij daarmee op snelwegen 60% autonoom. Tijdens de files hetzelfde verhaal, de auto trekt op en remt af.

Mijn vorige auto was een Ibiza FR (nieuw sportief model) en rij nu puur comfort waarbij ik in de Focus uitgerust uitstap, na ander half uur rijden bijvoorbeeld.
Maar ACC is verkrijgbaar op alle genoemde autos.. dus daarvoor hoef je niet persé een Ford te kiezen. Overigens deel ik je mening wel.. ik heb het ook op de Golf Variant zitten (ACC met automaat) en rij daarmee veel relaxter.. ik merk ook dat zodra ik in de Alfa stap, met handbak, ik veel onrustiger en harder ga rijden (in de Alfa is rijden veel leuker.. maar da's niet handig voor de dagelijkse forens, vind ik zelf)

*sowieso

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 16:59:
Inmiddels is de knoop doorgehakt en heeft mijn werkgever de volgende auto besteld:

Mazda 3 SKYACTIV-X 180 Luxury Automaat
in de kleur Machine Grey met i-Activsense pakket en als extra opties nog instapverlichting en dakdragers.
Potverdorie dat is een strakke bak! Goede keus!

Hier is het de Seat Ibiza geworden. Heb een kleine sprong in loon gemaakt en ben dit keer 'balls to the wall' gegaan en eigenlijk alle toeters en bellen er op laten zetten :+ Bijna, niet alles. Maar echt een bak waar ik voor mijn gevoel U tegen kan zeggen. Wat is het toch fantastisch om een auto uit te mogen kiezen.
Alleen.... We gaan met de jongens 27 september een weekje naar Frankrijk met de auto en de levertijd is 2 oktober :F dealer zei dat de levering midden september zou zijn dus vingers gekruist :) :)

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:27:
[...]

Potverdorie dat is een strakke bak! Goede keus!

Hier is het de Seat Ibiza geworden. Heb een kleine sprong in loon gemaakt en ben dit keer 'balls to the wall' gegaan en eigenlijk alle toeters en bellen er op laten zetten :+ Bijna, niet alles. Maar echt een bak waar ik voor mijn gevoel U tegen kan zeggen. Wat is het toch fantastisch om een auto uit te mogen kiezen.
Alleen.... We gaan met de jongens 27 september een weekje naar Frankrijk met de auto en de levertijd is 2 oktober :F dealer zei dat de levering midden september zou zijn dus vingers gekruist :) :)
Ik was eigenlijk direct verkocht toen ik ‘m voor het eerst zag! Nog heel even getwijfeld over de kleur, vind de rode namelijk ook mooi.

Machine grey ziet er zo uit:

Mazda 3
Enige verschil is dat de skyactiv-x zwarte velgen heeft en bredere uitlaten.

In eerste instantie wilde ik voor de sedan gaan vanwege de grotere kofferbak, die bleek toch minder praktisch. Nu vind ik de hatchback ook een stuk mooier, dus erg blij met de keuze.

Ik rij momenteel een 308 hatchback dus ga wel iets ruimte inleveren, vandaar dat ik er (voor het geval we met de auto op vakantie gaan) dakdragers bij genomen heb.

Ik ben vooral benieuwd naar de skyactiv-x motor, heb 2x een proefrit gemaakt met de skyactiv-g. Ik verwacht dat de skyactiv-x een stuk meer pit heeft :)

Seat Ibiza is een mooie wagen geworden! Persoonlijk vind ik ‘m er beter uitzien dan z’n broertje, de VW Polo! Ga je zeker veel plezier van hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-07-2019 19:00 ]

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-01 22:47
Dj-sannieboy schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:51:
[...]

Ik was eigenlijk direct verkocht toen ik ‘m voor het eerst zag! Nog heel even getwijfeld over de kleur, vind de rode namelijk ook mooi.

Machine grey ziet er zo uit:

[Afbeelding: Mazda 3]
Enige verschil is dat de skyactiv-x zwarte velgen heeft en bredere uitlaten.
Mooie kleur hoor. Staat de sedan ook al in de showroom?

Die heb ik op het ook voor m'n volgende leaseauto.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 18:04
https://directlease.nl/leasen/seat/tarraco/

Dit lijkt mij een goede deal voor veel lease rijders. Ga zelf al voor Tesla Model 3. Als ik niet voor de Tesla zou gaan, was ik voor de Tarraco gegaan. Echt groot en relatief goed betaalbaar.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heisenbug schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:08:
[...]

Mooie kleur hoor. Staat de sedan ook al in de showroom?

Die heb ik op het ook voor m'n volgende leaseauto.
Jazeker!

Mazda 3 sedan

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Zo, we zijn er ook (weer) uit.

Na 2 kapotte Opel Grandland X modellen (1 met 275 KM en 1 met 16 KM :-( op de teller) nu een Mazda CX-5 Sport Selected Machine Grey uit voorraad geregeld.

Voor mij noooooit geen Opel meer.

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

foxkuil schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:34:

Na 2 kapotte Opel Grandland X modellen (1 met 275 KM en 1 met 16 KM :-( op de teller) nu een Mazda CX-5 Sport Selected Machine Grey uit voorraad geregeld.

Aan de andere kant..... een kans op een derde maandagochtendmodel lijkt wel uitgesloten 8) .
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Buiten dat, veel plezier met de CX-5, die zou in ieder geval niet zo snel stuk moeten gaan....

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
gwystyl schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:36:
[...]

Aan de andere kant..... een kans op een derde maandagochtendmodel lijkt wel uitgesloten 8) .
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Buiten dat, veel plezier met de CX-5, die zou in ieder geval niet zo snel stuk moeten gaan....
Ik heb de volgende vraag in het Opel topic gesteld.

Vraag voor mede Grandland rijders:
Wanneer jullie de Cruise Control aan hebben en de koppeling intrappen (en ingetrapt houden) wat is dan het effect van de CC? Gaat hij er na x secondes af, of direct? Bij deze actie waren er bij mij dus problemen.
Na ongeveer 5 seconden de koppeling ingetrapt te hebben (bijv. voor het uitvieren richting een stoplicht) viel de auto uit (motorisch).

Ter aanvulling: het lijkt iets met de start-stop techniek te zijn. Bij de eerste Opel is er, na een nieuwe computer en wat andere software, geen verschil. Ik denk dat dit een, voor in ieder geval de huidige serie/batch, software bug is die iedereen heeft.

Die CX-5 heeft het gelukkig niet.... _/-\o_

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003

DeluxZ

Livin' the good life

Wackmack schreef op zondag 21 juli 2019 @ 21:10:
https://directlease.nl/leasen/seat/tarraco/

Dit lijkt mij een goede deal voor veel lease rijders. Ga zelf al voor Tesla Model 3. Als ik niet voor de Tesla zou gaan, was ik voor de Tarraco gegaan. Echt groot en relatief goed betaalbaar.
Jammer bij VAG. DAB+ optie voor 209 euro? Serieus? ;w Gelukkig is die melk koe over een aantal jaar voorbij door dit

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• FireDrunk
DeluxZ schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:48:
[...]

Jammer bij VAG. DAB+ optie voor 209 euro? Serieus? ;w Gelukkig is die melk koe over een aantal jaar voorbij door dit
242 euro bij Mercedes-Benz :+

Even niets...

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-01 21:25

NSG

Je weet niks!

[...]

Heb er zelf geen moeite mee dat het een optie is. Ik zet zelf nooit opzettelijk de radio aan, dus boeit mij niet of het nou analoog of digitaal is. Waarom betalen voor iets dat je toch niet gebruikt.

En ja, ik begrijp best dat als een fabrikant dit als standaard optie heeft, dat het ze dan echt geen €209 kost. Maar extra kosten zijn er wel degelijk.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Redelijk marktconform toch? 250 bij Peugeot vziw.

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 09:32

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

rond de 450 bij Audi (A4 en A5), BMW (3 en 4 serie), Volvo (S/V60) en Mercedes (C Klasse, GLC)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• EdwinW
  • Laatst online: 12:38
[...]

420 bij Audi A1 en A3 :X

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
foxkuil schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:34:

Gefeliciteerd! CX-5 is echt een heerlijke auto :)

Rij zelf een uit 2017 naar volledige tevredenheid.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

NSG schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:07:
[...]

Heb er zelf geen moeite mee dat het een optie is. Ik zet zelf nooit opzettelijk de radio aan, dus boeit mij niet of het nou analoog of digitaal is. Waarom betalen voor iets dat je toch niet gebruikt.

En ja, ik begrijp best dat als een fabrikant dit als standaard optie heeft, dat het ze dan echt geen €209 kost. Maar extra kosten zijn er wel degelijk.
Persoonlijk vind ik het bizar dat het optie is, zou gewoon standaard moeten zijn.

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-12-2025
Systemadmin schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:23:
Leasebudget: €620
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 36 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: Moet benzine zijn.
Specifieke wensen:
- Automaat
- ACC
- Veel toeters en bellen :)
- LED
- Mooi kleutje
- Vermogen

Groot liefhebber van VAG

Uiteindelijke keuzeShortlist:
- VW Golf 1.5 Highline (kan er niet veel opties bij kiezen vanwege mijn budget)
- Verder nog niet veel tegen gekomen.
Uiteindelijk is de auto besteld, de volgende keuze heb ik gemaakt.

VW Golf 1.5 Highline
- Executive pakket
- Spiegel pakket
- Zij en achterruiten getint

Iemand enig idee wat de levertijden zijn, heb deze vraag uitstaan bij de leasemaatchappij alleen nog geen reactie.

• renzo4000
Ga maar uit van minimaal 6 maanden op dit moment (tenzij er ergens een voorraadauto is). De 1.5 TSI zorgt voor lange levertijden bij de VAG.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Systemadmin
renzo4000 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:17:
Ga maar uit van minimaal 6 maanden op dit moment (tenzij er ergens een voorraadauto is). De 1.5 TSI zorgt voor lange levertijden bij de VAG.
Ik ben benieuwd waar de leasemaatschappij mee komt, mijn huidige Golf GTE loopt tot 07-10-2019..

• renzo4000
Sowieso zijn leasemaatschappijen niet happig om auto's uit te leveren aan het einde van het jaar. Ze zetten hem meestal in januari op kenteken (scheel weer in de restwaarde). Je krijgt meestal een voorloop auto ter overbrugging.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Systemadmin schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Ik ben benieuwd waar de leasemaatschappij mee komt, mijn huidige Golf GTE loopt tot 07-10-2019..
Die 7% bijtelling kun je nog een jaartje verlengen volgens mij, lijkt mij persoonlijk zelf de beste optie. Onlangs zelf mijn Passat GTE met een jaartje verlengd. ;)

• Systemadmin
FiXeR.nl schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:10:
[...]

Die 7% bijtelling kun je nog een jaartje verlengen volgens mij, lijkt mij persoonlijk zelf de beste optie. Onlangs zelf mijn Passat GTE met een jaartje verlengd. ;)
Ik mag de golf helaas niet verlengen, ik heb de GTE als tijdelijke auto gekregen en deze komt van iemand met een hoger budget. Tot de nieuwe auto er is kan ik hierin rijden geloof ik. Maar 7% bijtelling is inderdaad geweldig.

• Systemadmin
renzo4000 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:02:
Sowieso zijn leasemaatschappijen niet happig om auto's uit te leveren aan het einde van het jaar. Ze zetten hem meestal in januari op kenteken (scheel weer in de restwaarde). Je krijgt meestal een voorloop auto ter overbrugging.
Hiermee gaat wel het contract al in geloof ik, als ik me niet vergis..

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-01 22:58
[...]

En dan rij je in Frankrijk zonder radio :(
Al verschillende routes gehad in Frankrijk waarop DAB+ gewoon niets geeft! Schakel je dus toch weer over op FM

• jongetje
Kwakkel schreef op maandag 22 juli 2019 @ 14:59:
[...]

En dan rij je in Frankrijk zonder radio :(
Al verschillende routes gehad in Frankrijk waarop DAB+ gewoon niets geeft! Schakel je dus toch weer over op FM
Waar lees jij dan de FM dan niet meer wordt meegeleverd? In mijn auto heb ik FM en DAB+ naast elkaar. Sterker nog, als DAB wegvalt schakelt ie automatisch naadlood over naar FM (en weer terug). Ik heb zelfs de mogelijkheid om daarnaast ook nog naar AM te luisteren.

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-01 22:58
Ok, had wellicht duidelijker kunnen zijn. Bedoelde enkel dat je het in (delen van) Frankrijk zonder DAB zal moeten doen.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003

DeluxZ

Livin' the good life

Kwakkel schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:40:
Ok, had wellicht duidelijker kunnen zijn. Bedoelde enkel dat je het in (delen van) Frankrijk zonder DAB zal moeten doen.
Ja.. Frankrijk.. daar begint het al ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Hallo allemaal. Leuk om mee te lezen. Ik kan nu ook eindelijk inhaken :).

Situatie
Ik rij nu in een V40. Contract loopt eind oktober af.
Dit jaar is mijn linker gezichtsveld achter uit gegaan. Dus een belangrijke eis voor mij is een goed zicht in de auto en dode hoek sensor.

Leasebudget:750 (100 euro eigenbijdrage)
Kilometrage per jaar:30.000
Contractduur:4 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling exclusiefExvlusief
Merkbeleid, zo ja, welke:Nee
Overige afhankelijkheden: Woon in een appartement, geen eigen laadvoorziening wel een paal voor de deur
Specifieke wensen:
  • Goed zicht in de auto
  • Dode hoek sensor
  • Automaat (is geen harde eis, maar lijkt mij wel lekker in de file. Heb nu een handbak
Lijst:
  • Skoda Kamiq (release eind 2019
  • Skoda Karoq
  • Seat Arona
  • Seat Ateca
  • Mazda CX 30 (release?)
  • Kia Xceed (release?)
  • Kia Stonic
  • Kia Niro hybrid (schijnt alleen zo traag als .... te zijn
  • MB A
In augustus wil ik wat proefritjes gaan maken. Ik ben erg benieuwd naar de Kamiq, CX 30 en Xceed. Helaas kan ik daar nog niet in proefrijden.

Tesla M3 valt af door beperkt zicht. Andere EV's vind ik tot nu toe niet mooi en/of actieradius is ruk.

Lastige keuze dit keer :? :)

Advies en ervaringen?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 16:05
@waterfles veel leuke opties! Die hoge VAG modellen zien er allemaal wel goed uit!
Ik zou ivm het niet hebben van een eigen laadpaal geen EV nemen, maar de beste optie voor een EV zou juist een Tesla Model 3 zijn. Die heeft zoveel rijhulpsystemen dat je juist goed geholpen bent. Als je links iets over het hoofd zou zien dat wordt dit op het centrale scherm goed weergegeven (al dan niet met rood oplichtende auto’s in je dode hoek).

• waterfles
Smobbo schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:23:
@waterfles veel leuke opties! Die hoge VAG modellen zien er allemaal wel goed uit!
Ik zou ivm het niet hebben van een eigen laadpaal geen EV nemen, maar de beste optie voor een EV zou juist een Tesla Model 3 zijn. Die heeft zoveel rijhulpsystemen dat je juist goed geholpen bent. Als je links iets over het hoofd zou zien dat wordt dit op het centrale scherm goed weergegeven (al dan niet met rood oplichtende auto’s in je dode hoek).
Met proefrijden zal duidelijk worden of het een B of C segmenter wordt. Het kiezen voor een B segment auto scheelt toch behoorlijk wat geld per maand, waar ik andere leuke dingen voor kan doen. In mijn bovenkamer heb ik steeds een beetje de strijd of ik ga kiezen met mijn verstand of met mijn hart >:) .

De M3 valt bij mij ook af omdat alles in het midden scherm is geplaatst, waardoor ik minder gefocussed ben op de weg. Het zicht naar achter is ook niet geweldig, omdat de auto naar achter op loopt. Wanneer een auto achter je zit in het donker, kan het zo zijn dat de koplampen niet zichtbaar zijn in de binnenspiegel van de M3. Verder vind ik het stuur en heel het interieur ook wel heel cheapy ogen. Niet echt mijn smaak.

• Smobbo
waterfles schreef op maandag 22 juli 2019 @ 19:22:
[...]

Met proefrijden zal duidelijk worden of het een B of C segmenter wordt. Het kiezen voor een B segment auto scheelt toch behoorlijk wat geld per maand, waar ik andere leuke dingen voor kan doen. In mijn bovenkamer heb ik steeds een beetje de strijd of ik ga kiezen met mijn verstand of met mijn hart >:) .

De M3 valt bij mij ook af omdat alles in het midden scherm is geplaatst, waardoor ik minder gefocussed ben op de weg. Het zicht naar achter is ook niet geweldig, omdat de auto naar achter op loopt. Wanneer een auto achter je zit in het donker, kan het zo zijn dat de koplampen niet zichtbaar zijn in de binnenspiegel van de M3. Verder vind ik het stuur en heel het interieur ook wel heel cheapy ogen. Niet echt mijn smaak.
Vooral bij VAG heb je best een geleidende schaal tussen B en C ondertussen. Dus daar zit vast wel precies die goede optie tussen.

Bij de M3 heb je geen last van het feit dat het scherm in het midden zit, daar wen je in een uurtje aan. Zicht recht achteruit is wel erg slecht, beetje zoals in een Prius, maar dan zonder dat verticale raampje zeg maar.
Stuur en interieur is qua kwaliteit en gevoel wel echt een niveau boven de auto’s van VAG op je lijstje, logisch ook gezien het prijsverschil.

Maar gelukkig verschilt een ieders smaak! Daardoor zien we lekker veel verschillende auto’s op de weg :D !

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:02
@Smobbo Het stuur van de model 3 beter? Dat is toch juist het lelijkste aan die hele auto :+

• Smobbo
VidaR-9 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 21:00:
@Smobbo Het stuur van de model 3 beter? Dat is toch juist het lelijkste aan die hele auto :+
Haha, smaken verschillen!
Ik heb hiervoor een reeks VAG auto’s (Leon, golf, Octavia, Passat) gereden en vergeleken daarmee is het stuur gewoon fijner. Materiaal is iets zachter/prettiger.
Daarnaast vind ik het feit dat er maar 2 wieltjes/knopjes op zitten wel mooi, anderen vinden de 16(?) knopjes van de vw’s weer leuker ;)

• The Eagle

The Eagle

@waterfles ik neem aan dat je nu een 14% V40 rijdt? Zo ja, hou er rekening mee dat auto's ondertussen veel duurder zijn geworden, zowel in de lease als effectief. Voor 750 ex brandstof kom je niet zo heel ver meer ben ik bang, dan zit je in Ford Focus gebied met 22% bijtelling. Per saldo is die 14 of 22 procent ca 100 euro netto dat je meer gaat betalen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-01 22:47
The Eagle schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:23:
@waterfles ik neem aan dat je nu een 14% V40 rijdt? Zo ja, hou er rekening mee dat auto's ondertussen veel duurder zijn geworden, zowel in de lease als effectief. Voor 750 ex brandstof kom je niet zo heel ver meer ben ik bang, dan zit je in Ford Focus gebied met 22% bijtelling. Per saldo is die 14 of 22 procent ca 100 euro netto dat je meer gaat betalen.
Waar zit hem dit eigenlijk in? Ik verbaas me nogal hoe hard de prijzen zijn gestegen. Als je een beetje een leuk aangeklede C-segmenter configureert komt je al snel boven de 35k uit. Dit terwijl mijn huidige Leon FR 150PK full option ~31k was in 2015.

• Quad

Quad

Doof

Hogere BPM oa. Daarnaast zijn materialen duurder geworden, je hebt nu tich meer standaard opties dan 5 jaar terug, allemaal verplicht.

2 jaar terug kon ik nog een diesel selecteren, nu krijg ik er met de beste bedoelingen geen diesel meer in mijn budget. In sommige gevallen is een benzine Incl brandstof goedkoper dan hetzelfde model met een diesel excl brandstof.

Die dingen leveren na 2023 niks meer op.

nggyu nglyd

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-01 22:22
Hogere bpm door de nieuwe realistischere verbruikscijfers door de wlpt

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Even bij de dealer geweest, de nieuwe Niro facelift stond er inmiddels! ben blij verrast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OKgUauzjbHGmDzTfqRQyfakO/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aLRpWHBlioc7aTDZqU7bGIt1/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hHJf8uWzQGMVsZdPvR2Ien7z/thumb.jpg

Zoals hij hier staat is het een Dynamicline volgens de verkoper, valt wel op dat het instrumentcluster/binnacle nog hetzelfde is als de vorige Niro. Alleen op de Executive krijg je het nieuwe 7" cluster.. ook LED knipperlichten voor zijn voorbehouden Executive.

Ziet er wel stoer uit, vergeleken bij de vorige. Acceleratie is ook dik in orde, in tegenstelling tot wat veel mensen roepen. :) - wordt ws. in Oktober geleverd :P :P

• FireDrunk
Not bad, maar ik moet eerlijk zeggen, ik blijf het een ouwe-lullen-auto vinden :+

Even niets...

• The Eagle

The Eagle

^^^ dat ja.
Facelift...geen idee wie de plastisch chirurg is geweest die hem uitgevoerd heeft, mar die heeft nog veel meer werk te doen :+

• Quad

Quad

Doof

FireDrunk schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:55:
Not bad, maar ik moet eerlijk zeggen, ik blijf het een ouwe-lullen-auto vinden :+
Smaken verschillen, zeg maar. :+
Een witte variant is bijvoorbeeld wel sportief ogend.
mvz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:09:
Even bij de dealer geweest, de nieuwe Niro facelift stond er inmiddels! ben blij verrast.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zoals hij hier staat is het een Dynamicline volgens de verkoper, valt wel op dat het instrumentcluster/binnacle nog hetzelfde is als de vorige Niro. Alleen op de Executive krijg je het nieuwe 7" cluster.. ook LED knipperlichten voor zijn voorbehouden Executive.

Ziet er wel stoer uit, vergeleken bij de vorige. Acceleratie is ook dik in orde, in tegenstelling tot wat veel mensen roepen. :) - wordt ws. in Oktober geleverd :P :P
Mooi, ik had toevallig gister Kia van Mossel in Hengelo een berichtje gedaan. :9
Van de ExecutiveLine is de enige wenselijke optie de elektrisch bedienbare bestuurdersstoel. Voor de rest zit wat mij betreft alles in de DynamicPlusLine.
De meerprijs van 3000 euro is dat voor mij weer niet waard.

Helaas moet ik nog tot 3 januari 2020 op mijn huidige contract uitzingen. De laatste 3 maanden van dit jaar gaat voor mijn huidige auto de 25% bijtelling gelden. ;(

nggyu nglyd

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:52
Vanwaar graag elektrisch bedienbare stoelen?
Ik heb daar geen cent extra voor over en heb zelfs liever een auto zonder, aangezien de stoel dan veelal wat lager kan.
Daarnaast gaat handmatige de stoel verstellen vaak sneller als elektrisch.

Enige wat een voordeel zou kunnen zijn is een memory functie als bijv. je partner een stuk groter/langer is en je met een druk op de knop (of vol automagisch) de andere instelling pakt.. Mijn vriendin en ik schelen niet gigantisch veel in lengte, het enige wat ze soms (bij lange ritten) doet is de stoel wat hoger zetten.

• FireDrunk
@Quad Zeker! Ik zag vanmorgen weer een Witte Kia Rio rijden, en dat is zeker geen slecht uitziende auto van buiten. Van binnen is het wat (lees: behoorlijk) saaier.

Even niets...

• Quad

Quad

Doof

@B-Real Mijn vrouw is dus een stuk kleiner dan mij, en verzet de stoel in een compleet andere positie. Dan is het nadien wel elke keer even zoeken hoe het nu zat.

Maar zoals gezegd, de meerprijs is mij dat ook weer niet waard.

@FireDrunk Van binnen vind ik het prima zo, ik rijd nu een Seat Leon ST uit 2014, die is al saai, het huidig model is daar niks in verbeterd. Een Niro (of elk ander non-VAG product) kan dan niet veel slechter zijn.

nggyu nglyd

• mvz

mvz

muziek verslaafde

FireDrunk schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:13:
@Quad Zeker! Ik zag vanmorgen weer een Witte Kia Rio rijden, en dat is zeker geen slecht uitziende auto van buiten. Van binnen is het wat (lees: behoorlijk) saaier.
* mvz denkt aan het 'vlotte leaseboy' stukje ;)

Het is idd niet de spannendste auto on the block, maar kwa features vs. prijs wel een hele sterke speler.
En zeg eerlijk, alles is minder saai dan m'n huidige 2014 Octavia Combi Greenline :)
En ik ben toch bijna 40 met een kind op komst, voor de midlife crisis pak ik wel een cabrio of brommer :+ :+

[ Voor 14% gewijzigd door mvz op 23-07-2019 10:55 ]

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03-2025

qadn

Pinnacle of Perversion

B-Real schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:12:
Vanwaar graag elektrisch bedienbare stoelen?
Ik vind (in mijn geval) het electrisch verstelbare ook niet nuttig, maar als je de betere stoelen wilt ontkom je er vaak niet aan. Dus tjah, dan moet het maar ;)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• renzo4000
Daarnaast heb je bij de elektrische variant (althans bij de (pro)ceed) ook de mogelijkheid om het zitvlak te kantelen itt de handmatige stoelen. Voor mij een enorme plus aangezien ik op die manier veel beter mijn onderbenen kan ondersteunen wat veel comfortabeler is.

Veel autostoelen zijn te kort waardoor ik vaak last krijg van mij benen bij lange autoritten. Helaas niet zo goed als bij audi/bmw/mercedes waar je vaak de zitting kan verlengen maar dit is een goed compromis.

• waterfles
The Eagle schreef op maandag 22 juli 2019 @ 22:23:
14% Diesel idd. Heb de leaseauto meegenomen naar mijn nieuwe werkgever die (helaas) een slechtere mobiliteitsvergoeding heeft.

Ik mag nu gelukkig wel een benzine of elektrische auto kiezen. Het viel mij ook al op dat de prijzen enorm zijn gestegen. Iets kiezen wat binnen het budget valt is vrij lastig.

Het kabinet is ook niet heel duidelijk en rechtlijnig qua bijtelling beleid. Blijft het volgend jaar nou 4% of wordt het verhoogd naar 8% voor EV. Als het 4% blijft, dan zou ik voor een EV gaan. Dan ben ik waarschijnlijk netto net iets goedkoper uit dan dat ik nu kwijt ben aan de V40.
Pagina: 1 ... 72 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.