Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 114 Laatste
Acties:
  • 979.634 views

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
mvz schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:09:

Acceleratie is ook dik in orde, in tegenstelling tot wat veel mensen roepen. :)
Ik heb onlangs zo'n (vrijwel nieuwe) Niro 1.6 Hybrid meegekregen als leenauto omdat m'n auto stuk was. Het was werkelijk waar echt huilen hoe slecht die auto was, misschien wel de slechtste nieuwe auto die ik heb gereden in een lange tijd. Extreem traag, de verschrikkelijkste automaat ooit, plastic fantastic, rijgedrag van een dwijl en een nieuwprijs van €30k+.

Er is echt geen haar op m'n hoofd die er ooit aan denkt om zo'n auto te nemen en ik was blij toen ik m'n Passat weer terug had. :+

Maar veel plezier met je keuze :P :P .

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

DeluxZ

Livin' the good life

waterfles schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:31:
[...]

14% Diesel idd. Heb de leaseauto meegenomen naar mijn nieuwe werkgever die (helaas) een slechtere mobiliteitsvergoeding heeft.

Ik mag nu gelukkig wel een benzine of elektrische auto kiezen. Het viel mij ook al op dat de prijzen enorm zijn gestegen. Iets kiezen wat binnen het budget valt is vrij lastig.

Het kabinet is ook niet heel duidelijk en rechtlijnig qua bijtelling beleid. Blijft het volgend jaar nou 4% of wordt het verhoogd naar 8% voor EV. Als het 4% blijft, dan zou ik voor een EV gaan. Dan bent ik waarschijnlijk netto net iets goedkoper uit dan dat ik nu kwijt ben aan de V40.
Dit is wel duidelijk hoor. Volgens jaar is het 8% voor EV. https://www.vzr.nl/bijtel...atie/bijtelling_2020-2030

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 09:49

mvz

muziek verslaafde

FiXeR.nl schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:47:
[...]

Ik heb onlangs zo'n (vrijwel nieuwe) Niro 1.6 Hybrid meegekregen als leenauto omdat m'n auto stuk was. Het was werkelijk waar echt huilen hoe slecht die auto was, misschien wel de slechtste nieuwe auto die ik heb gereden in een lange tijd. Extreem traag, de verschrikkelijkste automaat ooit, plastic fantastic, rijgedrag van een dwijl en een nieuwprijs van €30k+.

Er is echt geen haar op m'n hoofd die er ooit aan denkt om zo'n auto te nemen en ik was blij toen ik m'n Passat weer terug had. :+

Maar veel plezier met je keuze :P :P .
Mja kom zelf vanuit een 2014 308sw 120pk bluehdi, vervolgens een 2014 octavia combi 1.6tdi 110pk (overgenomen van een collega voor de 14%), en nu dus de Niro, dat is m'n referentiemateriaal. Kwa acceleratie zit ik met de niro volgens m'n g-tech pro op 9.8s op de 100, iets waar zowel de skoda als peugeot die ik had, toch trager in waren. De officiele specs bv. op Autoweek zijn de cijfers met een lege batterij. Ook op 't dash is alles softtouch rubber, en de halflederen bekleding zit ook goed inelkaar. Maar misschien rij jij een passat R GTE dan is het no-contest :9

YouTube: 2017 Kia Niro EcoHybrid: Acceleration 0 - 180 kph / 0 - 112 mph - Au...

[ Voor 13% gewijzigd door mvz op 24-07-2019 08:23 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
DeluxZ schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:53:
[...]

Dit is wel duidelijk hoor. Volgens jaar is het 8% voor EV. https://www.vzr.nl/bijtel...atie/bijtelling_2020-2030
nietwaar, huidige autobrief II is nog geldig, waarbij staat 4% tot en MET 2020, maar door de klimaatakkoord is er een voorstel voor 8% in 2020.

Dit zou in de autobrief III duidelijk moeten worden die binnenkort in juli(?) uitkomt.

of het daadwerkelijk 8% wordt vanaf 2020 of dat autobrief II nog wordt gehonorreerd voor 2020 en pas 2021 gaat gelden is nog de echte vraag.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-01 10:50
Discussie over leaseregeling en bijtelling is ander topic.

@FiXeR.nl welke motor zit in de passat? Ik had laatst ook mn Giulia naar de garage moeten brengen voor beurtje, kreeg een Jeep Renegade met 140pk. Gemiddelde mensen zou het meer dan voldoende vinden.
Maar man man wat voelt alles super traag.. Ligt wrs niet aan de Jeep maar de feit dat je iets anders gewend bent.

Life is too short to drive boring cars

• FiXeR.nl
  • Niet online
gergs schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:43:

@FiXeR.nl welke motor zit in de passat? Ik had laatst ook mn Giulia naar de garage moeten brengen voor beurtje, kreeg een Jeep Renegade met 140pk. Gemiddelde mensen zou het meer dan voldoende vinden.
Maar man man wat voelt alles super traag.. Ligt wrs niet aan de Jeep maar de feit dat je iets anders gewend bent.
Het is een GTE, dus met 220+ PK genoeg. :P

Ik ben overigens ook in de race voor een andere auto. Ik zit een beetje te twijfelen, ik kan nog ruim een jaar doorrijden met 7% bijtelling maar mogelijk overstappen op een Tesla M3 AWD LR is ook nu nog aantrekkelijk. Maar daarvoor moet ik m'n werkgever wel even heel lief aankijken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

offtopic:
Die bijtellingspercentages zijn trouwens de effectieve percentages. Standaard bijtelling is 25% en als je auto schoner is krijg je een korting. Die korting was dus 11% bij wat wij een 14% bijtelling noemen, en het is de korting die vervalt. :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Klein beetje cross post uit het Kia topic maar wilde jullie mijn aanstaande keuze niet weerhouden. Ik heb namelijk gekozen voor een Proceed 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine in de kleur Dark Penta Metal.

Mijn shortlist was als volgt:

- Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid full options > uiteindelijk wist mij de CVT niet te overtuigen evenals het interieur. Verder wel een mooie auto die redelijk goed reed en veel waar voor je geld is

- Skoda Karoq 1.5 DSG Sportline > totaal ander type auto, best een mooie kar om te zien in de sportline trim en veel ruimte. Qua opties (gelijk aan de proceed) liep het al gauw in de papieren en het sportieve rijgedrag was hier een stuk minder (logisch)

- Proceed GT > initieel wilde ik "all in" met de proceed en voor de 1.6 gaan. Echter na de proefrit met de 1.4 DCT vond ik dat deze al "sportief" genoeg was en was me de meerprijs het niet waard aangezien de GT-plusline al erg goed in de opties zit.

Opvallend is de gunstige leaseprijs voor de Proceed, zeker als ik dit afzet tegen gelijkwaardige concurrenten. Hoewel de cataloguswaarde relatief hoog is (+/- 38k) komen daar geen extra kosten bij aangezien de GT plusline alle mogelijke opties aan boord heeft (alleen metaallak is de optie evenals het panoramadak). Ander leuk voordeel is dat MY2020 uitgeleverd gaat worden, dat betekent een groter infotainment scherm (10,25 inch ipv het oude 8 inch) en een digitaal instrumentarium.

Daarnaast nog wat additionele opties laten toevoegen, waaronder instapverlichting met kia logo, voetenverlichting en kofferbak mat. Tevens zal ik nog een audio upgrade gaan uitvoeren aangezien ik de JBL upgrade nou niet echt geweldig vind klinken. Helaas zal ik nog even geduld moeten hebben voordat hij geleverd wordt, vermoedelijk 1e week van januari.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TP4SC8lRqgCZsrYVylVLARqS/full.jpg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb inmiddels de eerste proefrit gemaakt in de 5008 vandaag.
Om te beginnen; eigenlijk is het met mijn postuur (2m lang) eigenlijk de enige auto waar ik nog iemand op de achterbank kwijt kan in mijn lease selector.

Rijdt op zich best, maar wel een vrij karige uitvoering, de Blue Lease Executive. Geen lendesteun, geen stoelverwarming, geen adaptieve cruise control, en de meerprijs van de automaat is vrij hoog.

Heb eigenlijk niet echt een andere keuze, maar toch een beetje een 'net niet' gevoel voor een nieuwe auto. Zeker als je het vergelijkt met de andere auto's in de selector.

Ah well, heb ook geen haast, krijg volgende week een V60 T5 als voorloopauto nog ;)

First world problems uiteraard, maar de lol van de vrije keuze van vroeger is er wel vanaf helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 25-07-2019 16:12 ]

• renzo4000
Moet het perse een suv zijn? Anders zou je ook een Skoda superb kunnen proberen, toch wel een van de ruimste betaalbare auto's die er zijn.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renzo4000 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:15:
Moet het perse een suv zijn? Anders zou je ook een Skoda superb kunnen proberen, toch wel een van de ruimste betaalbare auto's die er zijn.
Wel voorkeur voor een SUV ivm zitpositie, maar vooral ook een zeer beperkte selectie om uit te kiezen.
Heb nu een Octavia, dus een Superb/Kodiaq stond bovenaan mijn lijst.

Maar ben nu beperkt tot een paar modellen van Volvo, Ford, BMW en Peugeot.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-01 20:43

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MikeyMan schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:10:

Ah well, heb ook geen haast, krijg volgende week een V60 T5 als voorloopauto nog ;)

First world problems uiteraard, maar de lol van de vrije keuze van vroeger is er wel vanaf helaas.
Euhm, dan kies je toch die V60 T5 gewoon? Het leest alsof je daar goed over te spreken bent.

[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-07-2019 16:22 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AllSeeyinEye schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:22:
[...]

Euhm, dan kies je toch die V60 T5 gewoon? Het leest alsof je daar goed over te spreken bent.
Ja ik mag zelfs een nieuwe bestellen, maar heb je daar weleens in gezeten?
Daar kan echt niemand achter mij in zitten. En de bagageruimte stelt ook helemaal niks voor.

• renzo4000
Maar hoe vaak zit er dan iemand achter je? Als dat maar een paar keer per jaar is dan zou ik mijn keuze daar niet door laten leiden. Ik ga er vanuit dat jij het meeste achter het stuur zit?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renzo4000 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:33:
Maar hoe vaak zit er dan iemand achter je? Als dat maar een paar keer per jaar is dan zou ik mijn keuze daar niet door laten leiden. Ik ga er vanuit dat jij het meeste achter het stuur zit?
Eigenlijk vrijwel wekelijks naar het sporten toe. Vind het ook niet verdedigbaar om mezelf voor dit geld feitelijk tot een tweepersoonsauto te beperken. Keertje spontaan met een paar vrienden uit eten kun je ook gevoegelijk vergeten. En in alle eerlijkheid, de auto is voor vier jaar, een kinderzitje past ook niet achter de voorstoel. Leuk al dat premium gedoe, 200 liter minder bagageruimte dan mn octavia. (Waar ik overigens net zo goed een nieuwe van zou bestellen).

Overigens wat het meer bedoeld als commentaar op de karigheid van de Peugeot en onze beperkte selectie dan iets anders :+

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 25-07-2019 16:44 ]

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:05
MikeyMan schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:31:
[...]

Daar kan echt niemand achter mij in zitten. En de bagageruimte stelt ook helemaal niks voor.
Huh? De nieuwe V60? Volgens mij is die echt niet (meer) klein. Breder en langer dan een Octavia. Denk dat ze elkaar op de achterbank niet veel onderdoen. Hier kun je echt meer dan prima met vier grote volwassenen inzitten en een kinderzitje is ook echt geen issue. De oude V60 was inderdaad krap, de nieuwe echt niet meer.

Als je dat te klein vindt moet je naar V90/Superb/A6 etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Inspired op 25-07-2019 19:44 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• J0YR1D3R
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 16:31:
[...]

Ik ben zelf ook 2 meter en heb regelmatig op beurzen in de V60 gezeten (oude model). Daarnaast heb ik 2 jaar een V40 D4 gehad en was dat niet de ruimste auto nee. Zeker achterin kon eigenlijk niemand >1.50 zitten :P De nieuwe V60 daarentegen is verre van krap en echt stukken ruimer dan de oude V60. In mijn ogen ook wel echt een klasse hoger dan een 3008 met dakopbouw :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

J0YR1D3R schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 19:52:
[...]

Ik ben zelf ook 2 meter en heb regelmatig op beurzen in de V60 gezeten (oude model). Daarnaast heb ik 2 jaar een V40 D4 gehad en was dat niet de ruimste auto nee. Zeker achterin kon eigenlijk niemand >1.50 zitten :P De nieuwe V60 daarentegen is verre van krap en echt stukken ruimer dan de oude V60. In mijn ogen ook wel echt een klasse hoger dan een 3008 met dakopbouw :)
Ja zeker een klasse hoger, als dat het enige doel was, had ik er gelijk voor getekend :).
En zeker ook een stuk ruimer dan de oude.
Heb in de V60 gezeten bij de dealer, en in een normale zitpositie voor mij, viel daar echt niet achter te zitten helaas. Kinderzitje blijft toch echt een probleem. Komt volgens mij ook door de uitvoering die we moeten nemen. Zit een open dakje in.

Maar, voor de zekerheid; ik ga toch nog even kijken en een proefrit maken. En ook even bij de Ford Kuga.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 26-07-2019 11:46 ]

• Inspired
@MikeyMan Wat voor kinderzitje hebben we het over? Kan me niet voorstellen dat een Kuga overigens meer ruimte heeft dan een nieuwe V60. En van een 3008 eigenlijk ook niet.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 16:05
renzo4000 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 08:53:
Klein beetje cross post uit het Kia topic maar wilde jullie mijn aanstaande keuze niet weerhouden. Ik heb namelijk gekozen voor een Proceed 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine in de kleur Dark Penta Metal.

Mijn shortlist was als volgt:

- Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid full options > uiteindelijk wist mij de CVT niet te overtuigen evenals het interieur. Verder wel een mooie auto die redelijk goed reed en veel waar voor je geld is

- Skoda Karoq 1.5 DSG Sportline > totaal ander type auto, best een mooie kar om te zien in de sportline trim en veel ruimte. Qua opties (gelijk aan de proceed) liep het al gauw in de papieren en het sportieve rijgedrag was hier een stuk minder (logisch)

- Proceed GT > initieel wilde ik "all in" met de proceed en voor de 1.6 gaan. Echter na de proefrit met de 1.4 DCT vond ik dat deze al "sportief" genoeg was en was me de meerprijs het niet waard aangezien de GT-plusline al erg goed in de opties zit.

Opvallend is de gunstige leaseprijs voor de Proceed, zeker als ik dit afzet tegen gelijkwaardige concurrenten. Hoewel de cataloguswaarde relatief hoog is (+/- 38k) komen daar geen extra kosten bij aangezien de GT plusline alle mogelijke opties aan boord heeft (alleen metaallak is de optie evenals het panoramadak). Ander leuk voordeel is dat MY2020 uitgeleverd gaat worden, dat betekent een groter infotainment scherm (10,25 inch ipv het oude 8 inch) en een digitaal instrumentarium.

Daarnaast nog wat additionele opties laten toevoegen, waaronder instapverlichting met kia logo, voetenverlichting en kofferbak mat. Tevens zal ik nog een audio upgrade gaan uitvoeren aangezien ik de JBL upgrade nou niet echt geweldig vind klinken. Helaas zal ik nog even geduld moeten hebben voordat hij geleverd wordt, vermoedelijk 1e week van januari.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Mooie bak hoor!

Ik zag hem vanochtend in het rood langsrijden en het is echt een mooi model geworden :) !

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inspired schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 12:32:
@MikeyMan Wat voor kinderzitje hebben we het over? Kan me niet voorstellen dat een Kuga overigens meer ruimte heeft dan een nieuwe V60. En van een 3008 eigenlijk ook niet.
Kuga lijkt inderdaad kleiner te zijn dan de 3008. Maar goed om even te kijken.
Kinderzitje is er nog niet, maar zal een draaibare worden.

• J0YR1D3R
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:45:
[...]
Kinderzitje blijft toch echt een probleem. Komt volgens mij ook door de uitvoering die we moeten nemen. Zit een open dakje in.
Een kinderzitje is altijd lastig wanneer je zelf lang bent. Iedereen roept altijd maar dat je geen grote auto nodig hebt met kinderen, maar wanneer je zelf 2 meter bent past er bij zo'n beetje alles <> Octavia geen stoeltje achter de bestuurder (of lange bijrijder) in een normale zitpositie in die klasse. Ik zou bijvoorbeeld als opvolger best een Corolla of Focus leuk vinden, maar dat past simpelweg niet.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-01 02:18
Mijn jongste zoon zit hierom achter mijn vriendin (bijrijder), de oudste zoon (minder beenruimte nodig) zit achter mij.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:21

OMX2000

By any means necessary...

Wat is toch de deal met de Volkswagen configurator. Als je een link deelt met configuratie is die super snel "verlopen", omdat ze blijkbaar een update van de prijslijst/configuraties uitrollen. Een configuratie die ik woensdag had gemaakt was gisteren niet geldig meer, en als ik die weer configureerde scheelde het 3000 euro. WTF...

Ging in dit geval om een Tiguan Allspace Black Style met heel veel opties.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• The Eagle

The Eagle

@MikeyMan Meestal zit je alleen in die auto. Je least dat ding vor jezelf en je (toekomstige) gezien, niet voor je sportmaatjes. Eerste kind kan achter de bijraijder, dan zit die maar wat verder naar voren. Eerste jaar heb je toch een maxicosi, daarna idd een draaibaar stoeltje (aanrader). Die zijn wat hoger maar dat merk je met name in de stand van je rugleuining. Zet je die wat rechter (nogmaals: bijrijder) dan is het opgelost. Komt er ooit een tweede dan zie je dat dan wel weer. kun je ook in gesprek gaan met je wagenparkbeheerder of er iets mogelijk is. Maar tegen die tijd komt er wel weer iets anders en zijn we 3 a 4 jaar verder.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Eagle schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:19:
@MikeyMan Meestal zit je alleen in die auto. Je least dat ding vor jezelf en je (toekomstige) gezien, niet voor je sportmaatjes.
Ehh? Mag ik die afweging zelf maken?
Nog los van het sporten, in het gros van de auto's op de lijst kan ik ook niet even met vier man uit eten.
Puur omdat er gewoon niet achter mij gezeten kan worden. Ik kan prima een tweepersoonsauto leasen, V40 ofzo.. Maar dat houdt in feite in dat ik er nog iets naast moet hebben. Lijkt me niet handig voor dit geld.
Blijft een stuk praktisch gereedschap.
Eerste kind kan achter de bijraijder, dan zit die maar wat verder naar voren. Eerste jaar heb je toch een maxicosi, daarna idd een draaibaar stoeltje (aanrader). Die zijn wat hoger maar dat merk je met name in de stand van je rugleuining. Zet je die wat rechter (nogmaals: bijrijder) dan is het opgelost. Komt er ooit een tweede dan zie je dat dan wel weer. kun je ook in gesprek gaan met je wagenparkbeheerder of er iets mogelijk is. Maar tegen die tijd komt er wel weer iets anders en zijn we 3 a 4 jaar verder.
Bijrijder naar voren is leuk, maar houdt in feite zie je dan rechtsaf helemaal niks meer. Kunnen er lang of kort over praten, maar het blijft sappelen met de huidige selectie. Superb of Kodiaq had ik zo voor getekend, niks aan het handje. En qua ruimte is de 5008 ook prima.
En nogmaals, daar ging het me helemaal niet over. Mijn punt is, dat het voor het geld nogal een karig ding is. Ook al door onze totaal beperkte selectie.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 26-07-2019 16:39 ]

• renzo4000
@MikeyMan ik snap de reacties wel een beetje op jouw posts, het lijkt haast alsof geen een auto aan eisen kan voldoen ivm jouw lengte. Twee meter is niet niks natuurlijk maar ook niet uitzonderlijk. Maar de geboden argumenten/oplossingen zijn zo gek nog niet... Ik heb zelf een collega van iets meer van twee meter met een jong gezin met twee kinderen. Ik heb hem nog nooit gehoord over ruimte problemen in zijn seat Ateca en dat is echt niet de ruimste in zijn klasse.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renzo4000 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:40:
@MikeyMan ik snap de reacties wel een beetje op jouw posts, het lijkt haast alsof geen een auto aan eisen kan voldoen ivm jouw lengte. Twee meter is niet niks natuurlijk maar ook niet uitzonderlijk. Maar de geboden argumenten/oplossingen zijn zo gek nog niet... Ik heb zelf een collega van iets meer van twee meter met een jong gezin met twee kinderen. Ik heb hem nog nooit gehoord over ruimte problemen in zijn seat Ateca en dat is echt niet de ruimste in zijn klasse.
Nogmaals, dat was mijn punt nieteens.
Het is vooral dat de beperkte keuze van mijn werkgever ervoor zorgt dat ik er in vrijwel alle gevallen op achterut ga.

Ik heb nu een Octavia die prima voldoet qua ruimte. Alle auto's die nu op het menu staan, betekenen een achteruitgang qua ruimte. En dat vind ik persoonlijk wat belangrijker dan status of een merk op de neus, wat hier toch vaak een belangrijker thema lijkt te zijn.

Een nieuwe Octavia was meer dan prima geweest, maar mag niet meer.
Die 5008 is ook prima qua ruimte, maar vind ik -voor het geld- nogal een kaal ding. Meer wilde ik er eigenlijk niet van maken.
Maargoed, prima, ik hou erover op hier... We gaan het wel zien...

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 26-07-2019 16:48 ]

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:22
Ik heb nog maar eens een poging gedaan om te kijken of ik de Lexus IS300H in de door mij gewenste uitvoering kan gaan rijden.

Mijn eigen auto (IS250) kost toch wel veel aan benzine, plus alle andere kosten. Nog los van dat ik altijd doodzenuwachtig ben als ik parkeer dat er weer een %$%^$ zijn deur tegenaan gooit of erger (Ik heb dit jaar 3 keer schade gehad terwijl mijn voertuig netjes geparkeerd stond op een daarvoor aangewezen plek :()

Het zal erom hangen, het pastte tot nu toe elke keer niet maar de aanhouder wint.

Wensen:

Lexus IS300H business
opties:

Metallic red lak

Lexus Premium navigatiesysteem:
- 10,3" centraal geplaatst display
- DRG (Dynamic Route Guidance, RDS-TMC)
- Lexus Connected Services 2) Digital Terrain Model / Route Trace Registration / Ecological Route / Speed Camera Guidance / Online Search/ Google Street View® / Panoramio® / Send Route to Car / Connected Traffic / Traffic Bar / Urgent Traffic Event Notification / QR Code of destination
- Navigatiesysteem met SD kaart voor Europa
- Remote Touch Interface
- Shark-fin antenne
- Spraaksturing in Nederlands
Bevat tevens:
- CD/DVD speler
- DAB+ (Digital Audio Broadcast) tuner
- Digitale ‘Class D’ versterker, 8-kanaals
- Lexus audiosysteem met 10 luidsprekers
- Stuurkolom elektrisch verstelbaar
- Videofunctie

en

- Smart Entry & Start System inclusief Credit Card sleutel
- Stuurwielverwarming
- Zonnescherm achterruit, elektrisch bedienbaar

Bovenstaande zijn feitelijk slechts 2 pakketten.

En oh ja, parkeersensoren (is serieus een optie bij Lexus anno 2019 :? )

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01 20:36
MikeyMan schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:47:
[...]

Nogmaals, dat was mijn punt nieteens.
Het is vooral dat de beperkte keuze van mijn werkgever ervoor zorgt dat ik er in vrijwel alle gevallen op achterut ga.

Ik heb nu een Octavia die prima voldoet qua ruimte. Alle auto's die nu op het menu staan, betekenen een achteruitgang qua ruimte. En dat vind ik persoonlijk wat belangrijker dan status of een merk op de neus, wat hier toch vaak een belangrijker thema lijkt te zijn.

Een nieuwe Octavia was meer dan prima geweest, maar mag niet meer.
Die 5008 is ook prima qua ruimte, maar vind ik -voor het geld- nogal een kaal ding. Meer wilde ik er eigenlijk niet van maken.
Maargoed, prima, ik hou erover op hier... We gaan het wel zien...
Als ruimte echt zo belangrijk is en het moet goedkoop en binnen het merkenlijstje dan pak je toch gewoon een BMW 214i Gran Tourer en knikker je de tweede zitrij er uit. Kan je met 4 mensen met alle ruimte op stap. :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AndRo555 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:50:
[...]

Als ruimte echt zo belangrijk is en het moet goedkoop en binnen het merkenlijstje dan pak je toch gewoon een BMW 214i Gran Tourer en knikker je de tweede zitrij er uit. Kan je met 4 mensen met alle ruimte op stap. :)
Die zit ook niet in de selectie :P

En je kan ook te ver gaan ;)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
Zafira met een beeldmerk uit Beieren.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
t_captain schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:07:
Zafira met een beeldmerk uit Beieren.
Ben je serieus. Dat nieuwe model begint vanaf een kleine 57 duizend euro.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jongetje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:34:
[...]

Een 2 Grand Tourer? Die is een stuk goedkoper hoor...

• FiXeR.nl
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 19:34:
[...]

Uhhh, waar zit jij te kijken? Vanaf 34k, duurste is 52k.... https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1562667026669.pdf

• jongetje
FiXeR.nl schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:01:
[...]

Uhhh, waar zit jij te kijken? Vanaf 34k, duurste is 52k.... https://www.bmw.nl/conten...f.asset.1562667026669.pdf
Ik zat even niet op te letten en zat naar een zafira te kijken. Dat is een best duur busje met stoelen geworden.

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 09:53
Wat zijn jullie ervaringen met het overnemen van een lease auto na de afgesproken periode van vier jaar? We switchen van werkgever en de leaseauto komt te vervallen. Nu denk ik erover de leaseauto over te nemen. Zijn de prijzen die de maatschappijen rekenen veel voordeliger? Inkoop geeft aan dat leaseplan veel te hoge overnamekosten rekent en ze nog nooit iemand gezien hebben die een offerte daadwerkelijk tekende

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
StecaGrid schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:55:
Wat zijn jullie ervaringen met het overnemen van een lease auto na de afgesproken periode van vier jaar? We switchen van werkgever en de leaseauto komt te vervallen. Nu denk ik erover de leaseauto over te nemen. Zijn de prijzen die de maatschappijen rekenen veel voordeliger? Inkoop geeft aan dat leaseplan veel te hoge overnamekosten rekent en ze nog nooit iemand gezien hebben die een offerte daadwerkelijk tekende
De 3 keren dat ik een offerte onder ogen kreeg van mijn eigen leaseauto's zaten ze tussen de 3000 en 4000 euro onder de marktwaarde. (was geen leaseplan btw)

Maar inderdaad, geen van allen getekend :p

• StecaGrid
Vorkie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:01:
[...]

De 3 keren dat ik een offerte onder ogen kreeg van mijn eigen leaseauto's zaten ze tussen de 3000 en 4000 euro onder de marktwaarde. (was geen leaseplan btw)

Maar inderdaad, geen van allen getekend :p
Nou, daar zou ik voor tekenen! Gaat om een focus station

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:40
Ik kreeg 3 jaar geleden een aanbod om m'n 4 jaar oude Lexus CT200h met 150k op de teller voor 11.900 over te nemen.
Nog steeds spijt van dat we dat niet gedaan hebben...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 11:46

Crazy D

I think we should take a look.

StecaGrid schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:55:
Mijn Auris TS kon ik 2 jaar geleden overnemen voor 14.000 euro of zo, en dat was als ik keek op autoscout etc een realistische prijs.

Exact expert nodig?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Opvragen van een offerte kan natuurlijk geen kwaad.
Daarna kun je zelf bepalen wat je doet.

Voordeel kan zijn dat je de historie van de auto weet.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• StecaGrid
Offerte is inderdaad opgevraagd. Diesels schrijven ophalen het ogenblik razendsnel af. Ben benieuwd of daar rekening mee is gehouden

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 14:33
En of dat je privé wel een diesel wil rijden....

Sometimes you need to plan for coincidence

• StecaGrid
Hmmbob schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:47:
En of dat je privé wel een diesel wil rijden....
Tja dat ook. Nou heb ik al 26.000 km aan woonwerkverkeer per jaar. En een benzine is toch wel een stukje duurder in aanschaf ook

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Er zitten hier ongetwijfeld al wat mensen die een nieuwe Focus hebben.

is op de ST Business Line nu wel of niet het Technology Pakket te bestellen? In de configurator kun je dit pakket niet selecteren, in de PDF prijslijst lijkt het wel mogelijk voor 450eu

En voor automatische airco moet je dan weer het Comfort Pakket extra selecteren. Jammer.

• jongetje
@B-Real Ga eens langs bij de dealer, kun je direct een proefrit maken. De configurators zijn nooit 100procent te vertrouwen omdat die nooit goed alle combinaties en uitzonderingen tonen.

[ Voor 44% gewijzigd door jongetje op 29-07-2019 17:08 ]

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-01 14:56

Malarky

Wils voor wat ieder

Smobbo schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:55:
@lost95 Gesprek met je leidinggevende aangaan? Het feit dat de auto 'bij je functie moet passen' is natuurlijk genant verouderd beleid. Blijkbaar zou volgens je werkgever een dure auto iets moeten zeggen over de kwaliteit van de medewerker?
Vind het niet perse rare stelling van een werkgever. Bij ons hadden we in het verleden onbeperkte overschrijding van het leasebudget (tegen eigen bijbetaling) en toen waren er medewerkers van nog geen 20 jaar die nog thuis woonden die er mooie BMW 5's in de lease van namen. Dat een aanzienlijk deel van hun salaris aan de auto werd besteed, deerde het niet. Maar dit zijn wel medewerkers die bij de klant langsgaan en die hebben deze achtergrond informatie niet.

Daarom is er toen op startfuncties een max overschrijding gekomen van het leasebudget.

Daarna de uitdaging dat medewerkers die voor EV kiezen een flinke verhoging van het leasebudget tegemoet kunnen zien, in combinatie met hoge leasebudgetten voor specialistische functies: starters van begin 20 kozen voor de Tesla Model S in het volledige 4% tijdperk. Ook daar ageerden een aantal klanten tegen....

[ Voor 6% gewijzigd door Malarky op 29-07-2019 17:35 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
jongetje schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:07:
@B-Real Ga eens langs bij de dealer, kun je direct een proefrit maken. De configurators zijn nooit 100procent te vertrouwen omdat die nooit goed alle combinaties en uitzonderingen tonen.
Ben ik al geweest. Nog geen proefrit, omdat de interesse nog niet concreet genoeg is en ik al ervaring heb in de vorige Focus. De nieuwe zal vast niet wezenlijk anders rijden.
Navragen bij de dealer kan alsnog, maar het duurt even voordat ik daar weer in de buurt ben.

Maar de Focus verkoopt goed, dus er is hier misschien ook wel iemand die het weet :)

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-01 20:21
B-Real schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 08:17:
[...]

Ben ik al geweest. Nog geen proefrit, omdat de interesse nog niet concreet genoeg is en ik al ervaring heb in de vorige Focus. De nieuwe zal vast niet wezenlijk anders rijden.
Navragen bij de dealer kan alsnog, maar het duurt even voordat ik daar weer in de buurt ben.

Maar de Focus verkoopt goed, dus er is hier misschien ook wel iemand die het weet :)
De oude Focus met een nieuwe Focus vergelijken is amper te doen vind ik. Het zijn in mijn ogen twee compleet andere auto's en de wegligging is zelfs beter geworden. Voor jouw informatie, ik rij een Ford Focus Business Titanium AT

"That's what I do. I drink and I know things."

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-01 19:24
wellicht al eens voorbij gekomen maar hoe interessant is het om je leasevergoeding te gebruiken voor het kopen van een auto?

Situatie, vergoeding is 900 per maand (bruto) en betaal ook bijtelling van pakweg 400 euro. Netto gaat er dus 400 van mijn loon af en ben ik die vergoeding kwijt.

Stel nou ik koop een auto (gelijkwaardig aan de huidige leasewagen, bijv. Bmw 1 serie uit 2018 voor 30k met weinig km's) en ik leg 10.000-15.000 eigen geld in. Dan heb ik pakweg 15-20k nodig van bijv een bank in de vorm van een lening.

Ik kan dan 900 bruto (km's worden netto uitgekeerd indien gedeclareerd etc) + die 400 die ik kwijt ben per maand verspijkeren aan de bovenstaande constructie.

Is dit voordeliger? Ik moet dan uiteraard betalen: Benzine, Onderhoud, Afschrijving, Verzkering, Wegenbelasting etc.

Helaas wel wat meer risico... baan kwijt in een leaseconstructie is geen kosten meer. Baan kwijt in een leningconstructie = betalen en ga zo maar door.

hebben mensen in dit topic deze afweging ook wel eens gemaakt of maakt een van jullie gebruik van een dergelijke constructie?

food for thought ;)

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:22
ls789 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 00:16:
wellicht al eens voorbij gekomen maar hoe interessant is het om je leasevergoeding te gebruiken voor het kopen van een auto?

Situatie, vergoeding is 900 per maand (bruto) en betaal ook bijtelling van pakweg 400 euro. Netto gaat er dus 400 van mijn loon af en ben ik die vergoeding kwijt.

Stel nou ik koop een auto (gelijkwaardig aan de huidige leasewagen, bijv. Bmw 1 serie uit 2018 voor 30k met weinig km's) en ik leg 10.000-15.000 eigen geld in. Dan heb ik pakweg 15-20k nodig van bijv een bank in de vorm van een lening.

Ik kan dan 900 bruto (km's worden netto uitgekeerd indien gedeclareerd etc) + die 400 die ik kwijt ben per maand verspijkeren aan de bovenstaande constructie.

Is dit voordeliger? Ik moet dan uiteraard betalen: Benzine, Onderhoud, Afschrijving, Verzkering, Wegenbelasting etc.

Helaas wel wat meer risico... baan kwijt in een leaseconstructie is geen kosten meer. Baan kwijt in een leningconstructie = betalen en ga zo maar door.

hebben mensen in dit topic deze afweging ook wel eens gemaakt of maakt een van jullie gebruik van een dergelijke constructie?

food for thought ;)
Ik denk dat dat wel al voorbij is gekomen in het topic dat daar over gaat ( zie de tekst onderaan in het rood)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-01 19:24
Snowhite0901 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 06:02:
[...]

Ik denk dat dat wel al voorbij is gekomen in het topic dat daar over gaat ( zie de tekst onderaan in het rood)
Aha! Ik ga het daar even vragen dan! Thx

• MystacX
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-10-2024
Volgens mij de eerste keer dat ik hier post, here we go.

Mag binnenkort een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken met een vrijwel onbeperkt budget (representativiteit) maar wil het voor de bijtelling nog een beetje redelijk houden.

Ik zit te tobben over een drietal autos en ik weet nog niet welke ik wil. Ik hoop dat jullie kunnen helpen met enige ervaringen met soortgelijke autos, voornamelijk in het wat langdurige gebruik. De proefritten wil ik eigenlijk pas gaan maken als ik nog twee keuzes over heb. Er zijn twee eisen die ik heb: 190pk of hoger, en een automaat.

De keuzes zijn als volgt:

- Audi A5 Sportback
- Volvo S60 Polestar Edition
- BMW 4 Gran Coupe

Ik ben benieuwd of er al ervaringen zijn met deze auto's.

• renzo4000
Als ik die luxe positie had als jij zou ik zondemeer blind kiezen voor de Volvo S60 (persoonlijk zou ik de V60 nemen). By far de mooiste auto van deze drie en het minst "patserige".

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-01 20:43

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MystacX schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:32:

Mag binnenkort een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken met een vrijwel onbeperkt budget (representativiteit) maar wil het voor de bijtelling nog een beetje redelijk houden.

Ik zit te tobben over een drietal autos en ik weet nog niet welke ik wil. Ik hoop dat jullie kunnen helpen met enige ervaringen met soortgelijke autos, voornamelijk in het wat langdurige gebruik. De proefritten wil ik eigenlijk pas gaan maken als ik nog twee keuzes over heb. Er zijn twee eisen die ik heb: 190pk of hoger, en een automaat.

- Audi A5 Sportback
- BMW 4 Gran Coupe

Dat is bijna gelijk aan mijn vorige lijstje en ook aan m'n huidige lijstje!

Vorige keer is het voor mij de S60 geworden. T4 automaat Nordic+. Dat is dus het oude model (de nieuwe was er nog niet, we spreken 2017) en is vooral een centenkwestie geweest: de Volvo heeft 90% van de beschikbare opties en is nog altijd maar 47k fiscaal.

Ik sta nu dus weer voor de keuze (moet in december/januari bestellen) en nu gaat mijn voorkeur uit naar de A5 SB. Ik vind zelf de nieuwe S60 eigenlijk minder mooi qua lijn dan de oude (die ik nu dus heb), en daarnaast is die met een beetje aankleding al snel tussen de 55k en 60k. De A5 kan je voor dat bedrag ook leuk aankleden en spreekt me simpelweg meer aan. Ik heb onlangs wel de nieuwe S60 een dagje van de dealer meegekregen (gelijk een paar honderd kilometer erbij gezet :) ) en hij rijdt gewoon super. Ook de hulpsystemen zijn prima in orde, alsook het infotainment systeem.

De 4 GC heb ik proefgereden en is mij heel goed bevallen. Die viel vooral af omdat de tunnel vrij hoog is en ik drie kinderen heb -> de derde zitplek zit niet comfortabel / minder comfortabel dan bij de andere twee.

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-08-2019 10:48 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• SirLct

- Audi A5 Sportback
- BMW 4 Gran Coupe

Hou je van beetje sturen? Dan zou ik Alfa Giulia toevoegen op het lijst.
En gewoon proefrijden. Als het niets is heb je ten minste een uur lol gehad - wat een fijne auto qua besturing.
Verder is ie goed uitgerust voor wat je betaalt en kan dus veel schelen in de bijtelling.
Qua ruimte is ie vergelijkbaar met 3 serie/ A4. Alleen toch iets meer bruikbaar dan 3 serie qua breedte achterbank. Ik kan je meer vertellen via PM als je mijn ervaring wil weten (aantal ding kan ik hier niet vermelden). Maar kortom: fantastisch!!

[ Voor 9% gewijzigd door SirLct op 02-08-2019 11:41 ]

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-01 11:45
Ik mag binnenkort ook op zoek naar een leaseauto. De lease maatschappij is Alphabet. Ik kan hier zelf nog niet inloggen, dus de tarieven kan ik nog niet inzien. Voorlopig heb ik me maar gebaseerd op de directlease tarieven.

Leasebudget: €870,- bij benzine of €880,- full EV. Max 10% eigen bijdrage.
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Maximale levertijd van 6 maanden, Alphabet
Specifieke wensen: Automaat en > 500 ltr bagageruimte.

Mijn lijst op dit moment:
  • Kia Ceed Sportswagon 1.4: Aardig compleet en betaalbaar qua opties en een bagage van 625 liter.
  • Kia ProCeed 1.4: Ik lees dat hij voor veel personen van 1,90 m wat klein is. Vind het wel weer wat anders dan de gewone stations. Ten opzichte van de Ceed SW echter wel minder praktische bagageruimte, maar als ik toch naar de KIA dealer ga...
  • Toyota RAV 4 2.0 VVT-iE: Vind ik erg mooi. Qua bagageruimte wel de minste, maar nog steeds genoeg.
  • Skoda Superb Combi 1.5 TSI: Lijkt me erg ruim. Hiermee ga ik wel over mijn budget heen, wordt waarschijnlijk de duurste optie.
  • Hyundai i30 Wagon 1.4: Spreekt me qua uiterlijk (op de foto's) minder aan, maar zou ik toch eens bij de dealer willen bekijken.
  • Peugeot 308 Tech Edition 1.2: Spreekt me het minst aan van het hele lijstje, vooral ook omdat er al zoveel van rijden.
Vooral vanwege de bagageruimte heb ik een voorkeur voor een station (lijkt mij praktischer), maar van de RAV4 ben ik vooral qua uiterlijk wel gecharmeerd.

Ik ben benieuwd naar ervaringen qua rijden en/of levertijden (en eventueel tarieven van Alphabet). En suggesties voor andere auto's die ik wellicht over hoofd zie zijn ook zeker welkom.

• renzo4000
Van dit rijtje vind ik de Proceed de mooiste ;) ... niet zo gek aangezien ik heb zelf in bestelling heb staan. Jij gaat met je 1m90 niet passen in de Proceed met het (in Nederland) standaard panoramadak. Ik ben 1m85 en zet net met een paar cm speling op de laagste stand van het panoramadak af. Voor mij was dit geen probleem, ook niet tijdens een langere proefrit maar met 1m90 gaat dat niet lukken, tenzij je een bestuurder bent die "ligt" in zijn stoel.

Er is wel licht aan de horizon aangezien er een wijziging is voor het MJ2020 model. Het panoramadak is een optie geworden van €795 dus zou het waarschijnlijk voor jou wel gaan passen. De kofferbak is wel behoorlijk ruim met zijn 594 liter vs 610 voor de gewone CEED. Praktische bruikbaarheid voor het vervoeren van met name hoge zaken is voor de CEED SW beter. Verder is de binnenruimte gelijk aan elkaar, evenals het interieur. Qua rijden is de Proceed sportiever afgesteld met andere dempers/vering/stabilisator.

Ik zou je zeker adviseren om met beide auto's te gaan rijden. Maar ook de CEED SW in GT line trim ziet er best smakelijk uit tov de saaie golf, focus, i30, 308, etc.

Ik heb zelf de Proceed 1.4 T-GDI DCT7 GT PlusLine in bestelling met nog een aantal dealer accessoires en komt op €890 incl brandstof uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OZM1af8Xo1qKJQW7zA6h5Rpx/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OCUZEHMQLbk7nzDyvHdzkOLe/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door renzo4000 op 02-08-2019 13:50 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-01 15:13
Rubert schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:32:
Ik mag binnenkort ook op zoek naar een leaseauto. De lease maatschappij is Alphabet. Ik kan hier zelf nog niet inloggen, dus de tarieven kan ik nog niet inzien. Voorlopig heb ik me maar gebaseerd op de directlease tarieven.

Leasebudget: €870,- bij benzine of €880,- full EV. Max 10% eigen bijdrage.
Kilometrage per jaar: 35.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Maximale levertijd van 6 maanden, Alphabet
Specifieke wensen: Automaat en > 500 ltr bagageruimte.

Mijn lijst op dit moment:
  • Kia Ceed Sportswagon 1.4: Aardig compleet en betaalbaar qua opties en een bagage van 625 liter.
  • Kia ProCeed 1.4: Ik lees dat hij voor veel personen van 1,90 m wat klein is. Vind het wel weer wat anders dan de gewone stations. Ten opzichte van de Ceed SW echter wel minder praktische bagageruimte, maar als ik toch naar de KIA dealer ga...
  • Toyota RAV 4 2.0 VVT-iE: Vind ik erg mooi. Qua bagageruimte wel de minste, maar nog steeds genoeg.
  • Skoda Superb Combi 1.5 TSI: Lijkt me erg ruim. Hiermee ga ik wel over mijn budget heen, wordt waarschijnlijk de duurste optie.
  • Hyundai i30 Wagon 1.4: Spreekt me qua uiterlijk (op de foto's) minder aan, maar zou ik toch eens bij de dealer willen bekijken.
  • Peugeot 308 Tech Edition 1.2: Spreekt me het minst aan van het hele lijstje, vooral ook omdat er al zoveel van rijden.
Vooral vanwege de bagageruimte heb ik een voorkeur voor een station (lijkt mij praktischer), maar van de RAV4 ben ik vooral qua uiterlijk wel gecharmeerd.

Ik ben benieuwd naar ervaringen qua rijden en/of levertijden (en eventueel tarieven van Alphabet). En suggesties voor andere auto's die ik wellicht over hoofd zie zijn ook zeker welkom.
Om je te helpen qua prijzen, directlease is veel goedkoper dan alphabet. Je kunt dan beter uitgaan van de prijzen bij leaseplan. Dat scheelt ongeveer een tientje bij de meeste auto's.
Toyota's zijn over het algemeen goedkoper bij Alphabet.

Uit jou rijtje zou mijn keuze zijn de Rav 4 zijn. Heb je ook al gekeken naar een Skoda Kodiaq. Heeft ook een grote kofferbak. Alleen de levertijd kan een dingetje zijn.

Computer says no

• The Eagle

The Eagle

Waarom de Superb combi en niet de Octavia combi? En leon ST ofzo? Zo ook zeker naar de SUV's van VAG kijken (Kodiaq, Karoq, Ateca, Tarraco wellicht). VW Tiguan kan ook maar is _duur_ :(

• jongetje
@Rubert Bijzonder dat je allemaal C klasse auto's hebt en dan bij Skoda een klasse hoger. Waarom niet de octavia?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-01 11:46

Crazy D

I think we should take a look.

Rubert schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:32:

En een Outlander PHEV? Ik weet niet wat die in de lease doet. Ik vond m fijner rijden dan de RAV4, dat ding is ruimer dan de station die ik hiervoor reed.

Exact expert nodig?

• renzo4000
Octavia zou ik nu niet doen, er is een nieuw model aanstaande en wordt waarschijnlijk volgende maand gepresenteerd:

Afbeeldingslocatie: https://media.zigcdn.com/media/content/2019/Jun/skodaoctavianextgenerationnewimage_720x540.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.zigcdn.com/media/content/2019/Jun/octavia2_720x540.jpg

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 21:08
Meekoh schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:58:
[...]

Om je te helpen qua prijzen, directlease is veel goedkoper dan alphabet. Je kunt dan beter uitgaan van de prijzen bij leaseplan. Dat scheelt ongeveer een tientje bij de meeste auto's.
Die ervaring heb ik zeker niet, vergeet bij DL niet de eigenrisico naar 300 te zetten, vervangend vervoer op budget om het vergelijk met LP te maken. Bij mij kwam LP altijd goedkoper uit de bus. Al moet ik zeggen dat sommige leasemaatschappijen dealtjes hebben met bepaalde merken en dat kan aardig schelen.

@Rubert

Ik heb de duurste kia ceed sw GT Plusline DCT door de fleetmanager van Alphabet gehaald, incl metaallak:
op basis van 48mnd en 35000km kom ik op €673 ex brandstof en €930 incl. Cataloguswaarde van €35695

• Meekoh
DvD77 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

Die ervaring heb ik zeker niet, vergeet bij DL niet de eigenrisico naar 300 te zetten, vervangend vervoer op budget om het vergelijk met LP te maken. Bij mij kwam LP altijd goedkoper uit de bus. Al moet ik zeggen dat sommige leasemaatschappijen dealtjes hebben met bepaalde merken en dat kan aardig schelen.

@Rubert

Ik heb de duurste kia ceed sw GT Plusline DCT door de fleetmanager van alpabet gehaald, incl metaallak:
op basis van 48mnd en 35000km kom ik op €673 ex brandstof en €930 incl. Cataloguswaarde van €35695
Heb onlangs nog offertes gehad van zowel dutchlease, alphabet en leaseplan voor een Skoda Kodiaq
Dutchlease en alphabet waren grofweg even duur (2 euro verschil). Leaseplan 10 euro goedkoper.

Computer says no

• DvD77
Meekoh schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:42:
[...]

Heb onlangs nog offertes gehad van zowel dutchlease, alphabet en leaseplan voor een Skoda Kodiaq
Dutchlease en alphabet waren grofweg even duur (2 euro verschil). Leaseplan 10 euro goedkoper.
excuus : verkeerd gelezen.

Idd is DirecLease vaak goedkoper dan Alphabet maar let wel op de condities.

[ Voor 3% gewijzigd door DvD77 op 02-08-2019 14:47 ]

• Meekoh
DvD77 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:46:
[...]

excuus : verkeerd gelezen.

Idd is DirecLease vaak goedkoper dan Alphabet maar let wel op de condities.
Dat bedoelde ik inderdaad.
Alphabet = Niet goedkoop, maar uitstekende service
Leaseplan = goedkoop, bagger service

Geen ervaring met Directlease though.

Computer says no

• Rubert
Wow, wat een reacties. Thanks.
renzo4000 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:46:
Van dit rijtje vind ik de Proceed de mooiste ;) ... niet zo gek aangezien ik heb zelf in bestelling heb staan. Jij gaat met je 1m90 niet passen in de Proceed met het (in Nederland) standaard panoramadak. Ik ben 1m85 en zet net met een paar cm speling op de laagste stand van het panoramadak af. Voor mij was dit geen probleem, ook niet tijdens een langere proefrit maar met 1m90 gaat dat niet lukken, tenzij je een bestuurder bent die "ligt" in zijn stoel.

Er is wel licht aan de horizon aangezien er een wijziging is voor het MJ2020 model. Het panoramadak is een optie geworden van €795 dus zou het waarschijnlijk voor jou wel gaan passen. De kofferbak is wel behoorlijk ruim met zijn 594 liter vs 610 voor de gewone CEED. Praktische bruikbaarheid voor het vervoeren van met name hoge zaken is voor de CEED SW beter. Verder is de binnenruimte gelijk aan elkaar, evenals het interieur. Qua rijden is de Proceed sportiever afgesteld met andere dempers/vering/stabilisator.

Ik zou je zeker adviseren om met beide auto's te gaan rijden. Maar ook de CEED SW in GT line trim ziet er best smakelijk uit tov de saaie golf, focus, i30, 308, etc.

Ik heb zelf de Proceed 1.4 T-GDI DCT7 GT PlusLine in bestelling met nog een aantal dealer accessoires en komt op €890 incl brandstof uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het was ook zeker mijn plan om ze beide te bekijken en proef te rijden. Het MJ2020 model biedt dan wellicht nog hoop.
The Eagle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:06:
Waarom de Superb combi en niet de Octavia combi? En leon ST ofzo? Zo ook zeker naar de SUV's van VAG kijken (Kodiaq, Karoq, Ateca, Tarraco wellicht). VW Tiguan kan ook maar is _duur_ :(
jongetje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:06:
@Rubert Bijzonder dat je allemaal C klasse auto's hebt en dan bij Skoda een klasse hoger. Waarom niet de octavia?
De Superb combi vooral op basis van uiterlijk en ik vond het prijsverschil tussen de Superb en Octavia relatief klein. Maar jullie hebben wel een punt ja, die zou ik ook gewoon beide moeten bekijken. Dus de Octavia zet ik er ook bij.

De Leon heeft eerder ook op mijn lijstje gestaan. Die vond ik alleen weer relatief duur, vooral als ik er wat opties bij kies. En qua uiterlijk kwam hij onder mijn huidige shortlist.

De Kodiaq kwam ook vrij duur uit, de Karoq eigenlijk ook, plus dat ik begreep dat de levertijd vrij lang is. Maar ik zal ze zeker eens bekijken als ik bij de dealer ben.
renzo4000 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:25:
Octavia zou ik nu niet doen, er is een nieuw model aanstaande en wordt waarschijnlijk volgende maand gepresenteerd:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat neem ik dan meteen maar mee in m'n overweging...
Crazy D schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:22:
[...]

En een Outlander PHEV? Ik weet niet wat die in de lease doet. Ik vond m fijner rijden dan de RAV4, dat ding is ruimer dan de station die ik hiervoor reed.
Die trekt me qua uiterlijk dan weer niet.
Meekoh schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:58:
[...]

Uit jou rijtje zou mijn keuze zijn de Rav 4 zijn. Heb je ook al gekeken naar een Skoda Kodiaq. Heeft ook een grote kofferbak. Alleen de levertijd kan een dingetje zijn.
Bij leaseplan kon ik zo snel geen prijs vinden inclusief brandstof. Maar goed om rekening mee te houden.
DvD77 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

@Rubert

Ik heb de duurste kia ceed sw GT Plusline DCT door de fleetmanager van Alphabet gehaald, incl metaallak:
Ik rekende dan inderdaad met lagere tarieven, ik kwam op €909,-. Als ik eigen risico naar €135,- zet, vervangend vervoer op budget, winterbanden en zelf de dealer kies, dan kom ik op €933,-. Dan ga ik voorlopig maar verder met die instellingen.

Bedankt voor het kijken in ieder geval :).

[ Voor 9% gewijzigd door Rubert op 02-08-2019 14:54 ]

• Meekoh
Rubert schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:49:

De Kodiaq kwam ook vrij duur uit, de Karoq eigenlijk ook, plus dat ik begreep dat de levertijd vrij lang is. Maar ik zal ze zeker eens bekijken als ik bij de dealer ben.

[...]

Bij leaseplan kon ik zo snel geen prijs vinden inclusief brandstof. Maar goed om rekening mee te houden.
Bij de site van leaseplan zijn alle bedragen ex-brandstof.

Maar als de kodiaq bij jou te duur uitkomt, hoe beland die RAV4 dan op je lijsjte?
Daar heb ik ook nog naar gekeken (als Hybride, aangezien ik dat nu ook heb), maar die was veel duurder dan een Kodiaq.

Computer says no

• Rubert
Meekoh schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:55:
[...]

Maar als de kodiaq bij jou te duur uitkomt, hoe beland die RAV4 dan op je lijsjte?
Daar heb ik ook nog naar gekeken (als Hybride, aangezien ik dat nu ook heb), maar die was veel duurder dan een Kodiaq.
Als ik de Kodiaq invoer bij Directlease kom ik op €957,-. Bij de RAV4 (benzine) kom ik op €917,-

Het scheelt misschien niet heel veel, dus te duur is misschien niet de juiste verwoording (alhoewel mijn max wel op €951,50 ligt, maar dat kan ook zomaar een paar tientjes schelen per LM). Maar de RAV4 vind ik persoonlijk mooier, dus in combinatie met een lagere prijs (volgens Directlease) komt deze hoger op mijn lijst.

Qua uiterlijk zou ik de Mazda 6 SW ook graag toevoegen, maar die kreeg ik niet passend in mijn budget.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubert op 02-08-2019 15:30 ]

• Meekoh
Rubert schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:11:
[...]

Als ik de Kodiaq invoer bij Directlease kom ik op €957,-. Bij de RAV4 (benzine) kom ik op €917,-

Het scheelt misschien niet heel veel, dus te duur is misschien niet de juiste verwoording. Maar de RAV4 vind ik persoonlijk mooier, dus in combinatie met een lagere prijs (volgens Directlease) komt deze hoger op mijn lijst.

Qua uiterlijk zou ik de Mazda 6 SW ook graag toevoegen, maar die kreeg ik niet passend in mijn budget.
Welke uitvoeringen vergelijk je dan?
Als ik bij leaseplan voor 35k km en 48 maanden de volgende auto's selecteer (automaat en goedkoopst mogelijke uitvoering):
Toyota RAV4 2.0 VVT-iE 2WD Active Automaat 5d = €630,39 EX brandstof

Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 110kW DSG Ambition 5d = €627,42 EX brandstof

Nu verwacht ik dat het brandstof component van een Rav4 groter zal zijn, aangezien het een 2.0 motor is vs 1.5 motor.

Computer says no

• Rubert
Meekoh schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:32:
[...]

Welke uitvoeringen vergelijk je dan?
Als ik bij leaseplan voor 35k km en 48 maanden de volgende auto's selecteer (automaat en goedkoopst mogelijke uitvoering):
Toyota RAV4 2.0 VVT-iE 2WD Active Automaat 5d = €630,39 EX brandstof

Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 110kW DSG Ambition 5d = €627,42 EX brandstof

Nu verwacht ik dat het brandstof component van een Rav4 groter zal zijn, aangezien het een 2.0 motor is vs 1.5 motor.
Ik vergelijk dezelfde uitvoeringen, maar dan bij Directlease:

Toyota RAV4 2.0 VVT-iE 2WD Active Automaat 5d = €693 EX brandstof, €917 inc. brandstof

Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 110kW DSG Ambition 5d = €735 EX brandstof, €975 inc. brandstof

[ Voor 0% gewijzigd door Rubert op 02-08-2019 15:39 . Reden: Verkeerde instellingen gebruikt bij de Kodiaq ]

• SirLct
Rubert schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:37:
[...]

Ik vergelijk dezelfde uitvoeringen, maar dan bij Directlease:

Toyota RAV4 2.0 VVT-iE 2WD Active Automaat 5d = €693 EX brandstof, €917 inc. brandstof

Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 110kW DSG Ambition 5d = €735 EX brandstof, €975 inc. brandstof
Wat is je parameter?
Ik kom op 887 incl brandstof met de RAV4.
https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
En 931 voor Kodiaq

Leaseplan
Rav4 908 https://www.leaseplandire...ew&lijn=#tab=leaseproduct
Kodiaq 923 https://www.leaseplandire...ew&lijn=#tab=leaseproduct

[ Voor 11% gewijzigd door SirLct op 02-08-2019 15:44 ]

• Rubert
Naar aanleiding van het bericht van DvD77 ben ik maar uitgegaan van €135 eigen risico, budget vervangend vervoer, winterbanden en zelf een dealer kiezen. Hopelijk valt het in werkelijkheid dan mee :X.

RAV:

Kodiaq:

Maar ik ga er in ieder geval rekening mee houden dat er nogal verschillen zullen zijn.

• RangedNeedles
  • Niet online
FWIW, ik heb 'n Kodiaq in bestelling staan - al érg lang - en tenzij je graag een klein jaar wacht, zou ik je adviseren van elders te kijken ;) Jammer wel want het is echt een heel erg ruime auto die er leuk uitziet :)

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-01 14:15
Rubert schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:49:

De Superb combi vooral op basis van uiterlijk en ik vond het prijsverschil tussen de Superb en Octavia relatief klein. Maar jullie hebben wel een punt ja, die zou ik ook gewoon beide moeten bekijken. Dus de Octavia zet ik er ook bij.
Heel verstandig!
Ik heb inmiddels aardig wat auto's morgen rijden. Nu een Kona electric, maar daarvoor bijna allemaal stations. Een Mondeo, A4, 308, v60, golf variant en een Octavia. Vond hem aanvankelijk een beetje "underwelming", maar achteraf was het een heel prettige auto. Niet de speciaalste, maar wel de auto uit de rij die ik zou aanraden. Gewoon altijd fijn, veel ruimte, geen gesodemieter en prijs/kwaliteit uitstekend.

• jongetje
renzo4000 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:25:
Octavia zou ik nu niet doen, er is een nieuw model aanstaande en wordt waarschijnlijk volgende maand gepresenteerd
Als dat een overweging is... De 308 is ouder dan de huidige facelift versie van de Octavia. En die nieuwe Octavia 4 is pas vanaf volgend jaar (maart?) leverbaar. Tenzij je mode gevoelig bent en niet met een "oud" model wilt rondrijden.

• The Eagle

The Eagle

Persoonlijk zou ik de 308 al afschrijven op zijn stoelen. Paar jaar gereden, het was dat ik geen keus had :X
Maar als je SUV of hoge zit zo lekker vindt:
Peug 3008
Nissan QQ, Xtrail
Renault Kadjar, (grand) Scenic?
En Jeep Compass als outsider. Jag XE is vermoedelijk te duur

• DvD77
Rubert schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:50:
[...]

Naar aanleiding van het bericht van DvD77 ben ik maar uitgegaan van €135 eigen risico, budget vervangend vervoer, winterbanden en zelf een dealer kiezen. Hopelijk valt het in werkelijkheid dan mee :X.

RAV:

Kodiaq:

Maar ik ga er in ieder geval rekening mee houden dat er nogal verschillen zullen zijn.
De Rav4 doet bij Alphabet 730 ex en 969 incl

• DvD77
Meekoh schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:48:
[...]

Dat bedoelde ik inderdaad.
Alphabet = Niet goedkoop, maar uitstekende service
Leaseplan = goedkoop, bagger service

Geen ervaring met Directlease though.
Ik had de keus tussen Alphabet of Leaseplan, scheelde 50 euro pm... Ik zit inmiddels al 8 jaar bij LP en moet zeggen nog geen enkel probleem gehad.

• Rubert
DvD77 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:00:
[...]

Ai, in dat geval zal die ook afvallen.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

The Eagle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:26:
Persoonlijk zou ik de 308 al afschrijven op zijn stoelen. Paar jaar gereden, het was dat ik geen keus had :X
Maar als je SUV of hoge zit zo lekker vindt:
Peug 3008
Nissan QQ, Xtrail
Renault Kadjar, (grand) Scenic?
En Jeep Compass als outsider. Jag XE is vermoedelijk te duur
Serieus? Ik vind de stoel van mijn 308 juist heerlijk zitten! Maar het is wel een BLP met premium stoelen :)

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:14
DvD77 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:00:
[...]

Kan jij ook kijken wat een Superb 1.5 dsg gaat kosten met 25000 per jaar excl brandstof , ik heb mijn inlogcode van Alphabet nog niet.

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-12-2025

- Audi A5 Sportback
- BMW 4 Gran Coupe

Al nagedacht over de VW Arteon? Vorige week vrijdag de mijne op mogen halen en heel blij mee. Voor een 'kale' A5 of 4 GC heb je een dik aangeklede Arteon. Rond de 50k heb je de 2.0 tsi, 190pk, met R pakket.

• The Eagle

The Eagle

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:26:
[...]

Serieus? Ik vind de stoel van mijn 308 juist heerlijk zitten! Maar het is wel een BLP met premium stoelen :)
Ieder zijn meug. Ik had een BLEP met de premium stoelen. Idd beter dan de standaard, maar nog steeds nooit lekker gezeten. Naar Italie toe kwam ik gebroken uit de auto. VAG stoelen ben ik altijd uitgerust mee uitgestapt.

• DvD77
D.deJong schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:40:
[...]

Kan jij ook kijken wat een Superb 1.5 dsg gaat kosten met 25000 per jaar excl brandstof , ik heb mijn inlogcode van Alphabet nog niet.
sportsline business zonder opties komt op 750 ex

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Meekoh schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:55:
[...]

Dat is op te lossen door onder de knop Leasepakket te kiezen voor een tankpas: dan worden de brandstofkosten erbij gezet (helaas laten ze dan nog steeds geen totaalprijs zien dus moet je dat zelf even berekenen) :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

The Eagle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:13:
[...]

Ieder zijn meug. Ik had een BLEP met de premium stoelen. Idd beter dan de standaard, maar nog steeds nooit lekker gezeten. Naar Italie toe kwam ik gebroken uit de auto. VAG stoelen ben ik altijd uitgerust mee uitgestapt.
Ieder z’n ding inderdaad, want zowel naar Spanje als Oostenrijk heb ik dat totaal niet ervaren.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

The Eagle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:26:
Echt waar!? Ik ben juist enorm blij met de stoelen in mijn 308, dit zijn overigens wel de premium stoelen. Sterker nog... ik heb nog niet in een auto gezeten met fijnere stoelen (incl. premium modellen).

Ik hoop dat de stoelen van de Model 3 straks een beetje in de buurt komen qua comfort.

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 03-08-2019 11:27 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• RangedNeedles
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:13:
[...]

Ook ik vind het eigenlijk wel een van de betere stoelen waar ik al ingezeten heb. Lederen stoelen met zijdelingse steun. Paar jaar geleden in één ruk van Oostenrijk naar huis gereden zonder enig probleem. Over VAG stoelen kan ik niets zeggen maar ik hoop dat deze minstens even goed zijn. Ik heb er wel vertrouwen in :)

Dit laat alleszins zien hoe sterk de meningen van verschillende mensen uiteen kunnen lopen :+

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Topicstarter
DvD77 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:03:
[...]

Ik had de keus tussen Alphabet of Leaseplan, scheelde 50 euro pm... Ik zit inmiddels al 8 jaar bij LP en moet zeggen nog geen enkel probleem gehad.
Alphabet (prive) zeer goed moet ik zeggen. JustLease is tegenwoordig onderdeel van Terberg? Terberg ook goede ervaringen (zakelijk) mee.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Meekoh
DvD77 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:03:
[...]

Heb ook veel collega’s bij LP zitten, maar daar hoor ik soms echt de gekste verhalen. Met name als het om elektrische auto’s gaat en moeilijk doen bij onderhoud.

Computer says no

• Inspired
Meekoh schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:37:
[...]

Heb ook veel collega’s bij LP zitten, maar daar hoor ik soms echt de gekste verhalen. Met name als het om elektrische auto’s gaat en moeilijk doen bij onderhoud.
Zoals wat dan? Ik heb zo'n beetje alle grote LMs gehad en ik merk als berijder maar weinig verschil. Ik kan nou niet zeggen dat Alphabet bijvoorbeeld zoveel beter is dan Leaseplan. Zou zelf geen budget gebruiken om voor een bepaalde LM te gaan iig. Negatieve ervaringen heb je overal en Leaseplan heeft twee maal zoveel auto's rijden als Alphabet. Kans dat je negatieve ervaringen is dus groter.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:08

djidee

Mr. Slungel

Ik heb zowel Alphabet als Leaseplan gehad, en ik zou bijbetalen om bij Alphabet uit te komen. Mijn ervaring is veel service gerichter, en de laatste stappen van leaseplan mbt onderhoud regelen etc dragen daar niet aan bij (de website die je random lijkt het 3 garages aanbied (bij mij vaak compleet niet logisch, merkloos en de middle of nowhere in), ipv je reguliere dealer). Leaseplan heeft ook dat banden elders moeten, dus bandjes kan niet icm regulier onderhoud, daarvoor moet ik weer los naar een profile/kwikfit ish... Mijn Alphabet contract toen liep gewoon alles via de dealer, kost me veel minder tijd (en dus geld)

"Mekker, blaat"

• Meekoh
Inspired schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 08:45:
[...]

Zoals wat dan? Ik heb zo'n beetje alle grote LMs gehad en ik merk als berijder maar weinig verschil. Ik kan nou niet zeggen dat Alphabet bijvoorbeeld zoveel beter is dan Leaseplan. Zou zelf geen budget gebruiken om voor een bepaalde LM te gaan iig. Negatieve ervaringen heb je overal en Leaseplan heeft twee maal zoveel auto's rijden als Alphabet. Kans dat je negatieve ervaringen is dus groter.
Het hoort niet echt in dit topic thuis, maar goed:

- ongepland onderhoud dat niet wordt uitgevoerd, wanneer niet via hun portal aangevraagd. (Waarschuwings lampje gaat aan, jij gaat naar dichtstbijzijnde merkdealer, merkdealer mag niets doen van LP)
- tankpas voor electrische auto’s i.p.v. laadpas. Heb je dus niks aan
- verplicht doorrijden op banden met te weinig profiel (onder de wettelijke grens dus).
- onderhoud electrische auto niet bij dichtstbijzijnde merkdealer, maar verplicht 80km verderop 8)7

En zo veel meer, alphabet nooit gezeik gehad. Athlon klein beetje gezeik, dutchlease nooit gezeik gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Meekoh op 04-08-2019 09:33 ]

Computer says no

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:34
Meekoh schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:30:
[...]

- ongepland onderhoud dat niet wordt uitgevoerd, wanneer niet via hun portal aangevraagd. (Waarschuwings lampje gaat aan, jij gaat naar dichtstbijzijnde merkdealer, merkdealer mag niets doen van LP)
- verplicht doorrijden op banden met te weinig profiel (onder de wettelijke grens dus).
- onderhoud electrische auto niet bij dichtstbijzijnde merkdealer, maar verplicht 80km verderop 8)7

En zo veel meer, alphabet nooit gezeik gehad. Athlon klein beetje gezeik, dutchlease nooit gezeik gehad.
Veel van deze problemen zou ik toch gewoon bij mijn werkgever neerleggen:

1. Prima, regel het maar dat ik de weg weer op kan. Negeren van een waarschuwingslampje is tegenwoordig strafbaar geloof ik (zie uitspraak van deze week over de bandenspanning)
2. Ook niet mijn probleem, maar die van mijn werkgever
3. Zie 2, ik zet hem bij mijn werkgever op de stoep tot ze het fixen en ik 'legaal' de weg weer op mag
4. Ah lekker, dan maar onder werktijd :) over het algemeen motiveert dat een werkgever genoeg om dit soort problemen op te lossen..

• Inspired
Meekoh schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 09:30:
[...]

Volgens mij zijn dit niet issues specifiek voor LP.

- Ongepland onderhoud; gewoon met de garage bellen en afspraak maken. Handiger en werkt beter. Bij alle LMs
- Tankpas bij EV; die krijg je voor vervangend (ICE) vervoer. Staat duidelijk in de brief van LP. Ik kreeg een druppel voor electrisch laden en dus een ouderwetse tankpas voor vervangend vervoer. Niks geks aan. Doet een andere LM dit niet dan? Vind het dan juist positief van LP.
- Veplicht doorrijden; doen volgens mij alle LMs. In ieder geval tot 2mm. Tot onder 2mm hoeft bij Leaseplan ook niet. Hangt ook af van auto. Ik heb mijn auto's altijd gewoon bij de dealer kunnen laten onderhouden. Inclusief bandenwissel. Stuk minder gezeur dan bij Profile. Dit is niet specifiek voor LP.
- Onderhoud EV; geen ervaring mee. Zelf een Tesla en die heeft eigenlijk geen onderhoud nodig. Maar mochten ze me laten omrijden dan had ik de auto op laten halen.

Dus, veel zijn non-issues of niet issues specifiek voor LP. Mensen hebben vaak een persoonlijke voorkeur bij zaken en het gevoel dat een ander bedrijf prut is.

• The Eagle

The Eagle

Klinkt als er zou een apart topic mogen komen voor ervaringen met leasemij's :)
Persoonlijk genoeg maatschappijen gehad en als er iets is dat werkt, is het leasemij bellen met een issue en direct vragen of het bij de lokale dealer mag cq je het zelf mag regelen, want handig voor iedereen. Maken ze een aantekening in het systeem en verder regel je het zelf.
Dealer 80 km verderop? Prima, dan en dan werk ik daar en daar, kom maar met vervangend vervoer deze kant in om hem op te halen.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:50
Soms moet je je ook niet te druk maken, zijn genoeg partijen die onderhoud net zo goed kunnen doen als een dealer.

Mijn auto heeft na aflevering nog nooit een dealer gezien en denk niet dat die het er minder om doet.

Ok bij ingewikkelde storingen ed is een dealer wellicht meer kundig maar dat komt natuurlijk maar af en toe voor
Pagina: 1 ... 73 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.