Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kwakkel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 12-09 22:08
SanderL schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:23:
[...]

Over VAG stoelen kan ik niets zeggen maar ik hoop dat deze minstens even goed zijn. Ik heb er wel vertrouwen in :)
Heb Toyota en Kia prive gereden (jaaaaren geleden). En BMW (voorloopauto), Ford, Audi en VW als leasewagen.
Met de Kia, Ford, Audi en VW ook lange afstanden gedaan (Oostenrijk + Frankrijk). Met Kia en Ford geen probleem. Maar als ik wat langer in de Audi of de VW zat/zit, gegarandeerd last van mijn rug.
Als ik het kan vermijden, is de volgende auto dus geen VAG :(

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13-09 16:26
Hele ervaring over stoel en comfort is opzich niet heel verkeerd, maar wat niet comfortabel is bij een is geen maatstaf voor de ander. Ieder rug is anders.. Lengte, de verhouding bovenlichaam en benen, de zithouding, enz enz. Dus gewoon naar de dealer gaan en even proefrijden.

Life is too short to drive boring cars

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 04:08

OMX2000

By any means necessary...

Iemand toevallig recent een Tiguan Allspace besteld? Ik hoor wisselende geluiden over levertijden. De een zegt nog dit jaar, de ander maart 2020.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:29
OMX2000 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:55:
Iemand toevallig recent een Tiguan Allspace besteld? Ik hoor wisselende geluiden over levertijden. De een zegt nog dit jaar, de ander maart 2020.
Dit jaar lijkt me sterk. Had er één besteld maar toch voor de Model 3 gegaan. Levertijd van de Tiguan Allspace (BTO) is volgens mij nog steeds 6 maand. Maar een VAG verkoper kan wel in het systeem kijken welke productiedatum er is. De 2.0 is wel sneller te leveren, maar neem aan dat het om de 1.5 gaat.

Inspired wijzigde deze reactie 05-08-2019 11:57 (15%)

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:13
Kwakkel schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:28:
[...]

Heb Toyota en Kia prive gereden (jaaaaren geleden). En BMW (voorloopauto), Ford, Audi en VW als leasewagen.
Met de Kia, Ford, Audi en VW ook lange afstanden gedaan (Oostenrijk + Frankrijk). Met Kia en Ford geen probleem. Maar als ik wat langer in de Audi of de VW zat/zit, gegarandeerd last van mijn rug.
Binnen merken en zelfs modellen heb je ook verschillende soorten stoelen. Sportief of juist comfort etc
Dus de één kan minder lekker zitten en de ander als gegoten, wat uiteraard ook weer zéér persoonlijk is.

• SanderL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 20:10

SanderL

Ondertitels zijn net te kort

OMX2000 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:55:
Ik denk ook niet dat een Tiguan nog dit jaar mogelijk is. Ik heb te horen gekregen dat er een bepaald onderdeel was dat voor forse vertraging zorgde en dat dit voor heel de groep gold. Dus of je nu een Skoda, Seat, Audi of VW bestelde, maakt niet uit. Misschien als je een meer basisversie kiest dat het nog mogelijk is :)

Niet pessimistisch, maar realistisch!

• AFCA078
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 26-08 08:28
Binnekort ga ik mijn zoektocht naar een nieuwe wagen starten. Zit erg te twijfelen tussen nieuwe 3-serie G20, 320i of een MB C180 of C200. Is de C200 zijn meerprijs waard?

De bmw is er alleen nog als sedan (geen probleem). De C zou ik als estate nemen.

Wat zouden jullie doen?

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:45

renzo4000

*Doh!*

Een Audi a4 :p

https://tweakers.net/ext/f/iOBzdjbcdpt5U92VA5IncH4U/thumb.jpg

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Inspired
AFCA078 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:11:
Binnekort ga ik mijn zoektocht naar een nieuwe wagen starten. Zit erg te twijfelen tussen nieuwe 3-serie G20, 320i of een MB C180 of C200. Is de C200 zijn meerprijs waard?

De bmw is er alleen nog als sedan (geen probleem). De C zou ik als estate nemen.

Wat zouden jullie doen?
Wat verwacht je op basis van deze vraag en sumiere info terug te krijgen? Ik zou een Model 3 nemen. :)

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Een Renault Twingo is wat goedkoper..

Wat serieuzer;
Wat als je de topic start even doorneemt? Staat ook een handige code waarmee je je wensen en eisen wat specifieker kan laten doorschemeren.

Quad wijzigde deze reactie 05-08-2019 18:50 (68%)

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 06:28

aex351

I am the one

Kwakkel schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat het echt heel erg auto / uitvoering specifiek is. Bijvoorbeeld een Golf (6 en 7) heeft voor mij een hele slechte zitpositie. De stoel in de Highline uitvoering die ik destijds heb gehad zat gewoon echt niet lekker. En ondertussen zit je met je knieën tegen het stuurkolom. Terwijl iedereen erg echt positief over was. Audi bijvoorbeeld heeft weer een compleet andere zitpositie. Ondanks velen denken dat een A3 een opgewaardeerde Golf is. In een Seat/Skoda heb ik nog niet gereden dus daar kan ik niets over zeggen. Maar BWM en Audi (S-Line) zitten echt toch een heel stuk beter. De nieuwe Ford Focus ST waar ik ook even in heb gereden was best oké. Maar het tipte totaal niet aan de BMW. De V40 waar iedereen zo over te spreken over is heeft ook een ontiegelijk kleine zitvlak. En ik ben nou niet bepaald één van de langste.

Ik denk eerlijk gezegd dat velen zich misschien positief uiten omdat ze niet beter weten. Mijn voorbeeld met die Golf bijvoorbeeld. Toen ik ging rondvragen bleek dat meerdere mensen dat hebben. Maar dat vonden ze alsnog prima :|. Ja, dan weet je dus gewoon niet beter.

< dit stukje webruimte is te huur >

• wd200
  • Laatst online: 22:02
Nieuwe 3 serie al is het maar omdat het een nieuw model is en de c klasse als even mee loopt.

Cla shooting brake ;-) voller, luxer en sneller voor het budget van een C

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• Fedmas
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05:32
aex351 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:57:
[...]

Ik denk dat het echt heel erg auto / uitvoering specifiek is. [...]
Ik heb een A3 (8V,2017) S Edition (S-Line stoelen, de standaard, dus niet de 800 euro duurdere) en deze heeft een totaaaal andere zitpositie dan de A3 Pro Line (8V, 2017) van mijn collega met de 'standaard' stoelen. In de Pro Line zit ik (1.92m) niet lekker en in de S Edition heb ik een heerlijke zitpositie met verstelbare lendensteun, kantelbare stoel, (beide kanten, dus voor en achter), etc. Dus het is echt uitvoeringsspecifiek en wat je prettig vind. Ik ben relatief slank, mocht je wat steviger zijn zit de S-Line stoel denk ik ook niet meer fijn.

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Inspired schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:56:
[...]

Dit jaar lijkt me sterk. Had er één besteld maar toch voor de Model 3 gegaan. Levertijd van de Tiguan Allspace (BTO) is volgens mij nog steeds 6 maand. Maar een VAG verkoper kan wel in het systeem kijken welke productiedatum er is. De 2.0 is wel sneller te leveren, maar neem aan dat het om de 1.5 gaat.
Toch vraag ik me af hoe serieus je de door dealers genoemde levertijden moet nemen.
Ik ging proefrijden in een T-Cross begin mei. Toen ook besteld. Werd door de dealer gezegd dat de levertijd 5 tot 5,5 maanden zou zijn.
Hij wordt volgende week geleverd. Dat is dus na 3 maanden.

Collega van me had hetzelfde met de door hem bestelde Focus: die kwam ook ruim 6 weken eerder dan "afgesproken"...

zou het kunnen zijn dat leasemaatschappijen voorrang krijgen bij nieuw uit te leveren auto's? :?

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-09 16:30

Wat zouden jullie doen?
Als BMW liefhebber sowieso de bimmer natuurlijk. Maar ook logischer gezien. De C wordt binnen niet al te lange periode vervangen en dan rij je in een oud model voor de komende 3-4 jaar. Ook dat multimedia systeem van de C kan gewoon niet tippen aan de iDrive van BMW.

• SanderL

SanderL

aex351 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 18:57:
[...]
Maar BWM en Audi (S-Line) zitten echt toch een heel stuk beter. De nieuwe Ford Focus ST waar ik ook even in heb gereden was best oké. Maar het tipte totaal niet aan de BMW.
Nu nog een vering waarvan je ruggengraat niet knapt als je eens over een iets lager gelegen putdeksel rijdt en je hebt er nog iets aan ook :+

• gergs

Wat zouden jullie doen?
Wel weinig info maar als je op zoek bent in D-segment:
- Wil je ruimte: Skoda Superb
- Wil je degelijk en burgerlijk: VW Passat, Opel Insignia, Renault Talisman, Ford Mondeo, Mazda 6, Volvo S60
- Wil je iets nieuws: Peugeot 508, Toyota Camry
- Wil je de nieuwste: BMW 3
- Wil/kan je elektrisch: Tesla Model 3
- Wil je luxe/duits/degelijk/goedgebouwd: MB C en Audi A4. De C gaat wel vervangen worden binnenkort.
A4 heeft net een facelift.

Wil je iets wat niet gereden worden door helft NL:
- Brits: Jag XE
- Jap: Lexus IS
- En ja.. komt ie...
Als je van sturen houd, en met glimlach elke dag de auto wil instappen.
Alleen maar om de ferrari paddle shifter te aanraken,
de M3 killer chassis te laten dansen onder je kont,
en de 200 paarden (voor de prijs van 320i heb je de Veloce met 280 paardjes) te mogen ervaren,
dan moet je Alfa Giulia hebben! (psst, het is italiaans ook nog! O+ )

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat zouden jullie doen?
Wat rij je nu en wat is dus je vergelijk?
Zou als je in D segment gaat shoppen ook zeker naar een SUV kijken. Als je eenmaal die wat hoger zit gehad hebt baal je als je weer in een normale auto stapt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 15:54

swtimmer

Ontrafelt het leven!

The Eagle schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:13:
[...]

Zou als je in D segment gaat shoppen ook zeker naar een SUV kijken. Als je eenmaal die wat hoger zit gehad hebt baal je als je weer in een normale auto stapt.
Ik was juist blij dat ik van mijn pausmobiel (X5) af was. Wie weet was dat een BMW dingetje, maar ik vond het maar hoog en lomp zitten met vooral veel hangen in je stoel als je wat sneller door de bochten ging. Ik was in ieder geval blij toen ik mijn voorloopwagen mocht inleveren.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:34
[...]

Totdat je een bocht om gaat..

BMW F31 330i M Sport Shadow

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:00

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

[...]

Ik heb de Tiguan juist overgeslagen ten faveure van mijn Passat. 8) :+

www.google.nl

• The Eagle

The Eagle

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:27:
[...]

Ik heb de Tiguan juist overgeslagen ten faveure van mijn Passat. 8) :+
En ik vind het nog steeeds jammer dat ik nu een Passat rij ipv een Tiguan.
Vwb het bochtenwerk: sure, hoger zwaartepunt. Maar hoe vaak maak je nou helemaal een bocht dat je dat verschil vaak merkt, en dan nog: hoe hard pak je dan bochten en wat heb je dan voor achterlijke rijstijl?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gergs
Nou nou nou, achterlijke rijstijl? Laten we maar niet beginnen met zo'n opmerking. Ik roep ook niet dat je een oud-opa-bijna-dood-rijstijl heb?

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:58
[...]

En voor de lol wat meer lucht verplaatsen en wat meer uitstoten. Enkel voor wat hoger te zitten, ik snap het niet. 8)7

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:34
The Eagle schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:31:
[...]

En ik vind het nog steeeds jammer dat ik nu een Passat rij ipv een Tiguan.
Vwb het bochtenwerk: sure, hoger zwaartepunt. Maar hoe vaak maak je nou helemaal een bocht dat je dat verschil vaak merkt, en dan nog: hoe hard pak je dan bochten en wat heb je dan voor achterlijke rijstijl?
Het liefst zo hard mogelijk met inachtneming van de situatie/veiligheid.. En ja, dat betekent dus nagenoeg elke rit wel wat sportief stuurwerk. Als leenauto laatst een X1 mee, ik was er serieus na 5 min al uit dat dat helemaal niks voor mij is.

Maar ik ben t met je eens: het is praktischer met in/uitstappen. Maargoed, ik ben 34, geen 64.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• Waus26
  • Laatst online: 22:14
En maar weer back on topic lijkt me?

• MystacX
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 05-09 17:52
Dank voor jullie reacties, excuses voor mijn late!
gergs schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:36:
[...]
Hou je van beetje sturen? Dan zou ik Alfa Giulia toevoegen op het lijst.
En gewoon proefrijden. Als het niets is heb je ten minste een uur lol gehad - wat een fijne auto qua besturing.
Verder is ie goed uitgerust voor wat je betaalt en kan dus veel schelen in de bijtelling.
Qua ruimte is ie vergelijkbaar met 3 serie/ A4. Alleen toch iets meer bruikbaar dan 3 serie qua breedte achterbank. Ik kan je meer vertellen via PM als je mijn ervaring wil weten (aantal ding kan ik hier niet vermelden). Maar kortom: fantastisch!!
Helaas ben ik helemaal geen fan van Alfa. Deze valt voor mij aan het begin al af.
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:43:
[...]
Dat is bijna gelijk aan mijn vorige lijstje en ook aan m'n huidige lijstje!

Vorige keer is het voor mij de S60 geworden. T4 automaat Nordic+. Dat is dus het oude model (de nieuwe was er nog niet, we spreken 2017) en is vooral een centenkwestie geweest: de Volvo heeft 90% van de beschikbare opties en is nog altijd maar 47k fiscaal.

Ik sta nu dus weer voor de keuze (moet in december/januari bestellen) en nu gaat mijn voorkeur uit naar de A5 SB. Ik vind zelf de nieuwe S60 eigenlijk minder mooi qua lijn dan de oude (die ik nu dus heb), en daarnaast is die met een beetje aankleding al snel tussen de 55k en 60k. De A5 kan je voor dat bedrag ook leuk aankleden en spreekt me simpelweg meer aan. Ik heb onlangs wel de nieuwe S60 een dagje van de dealer meegekregen (gelijk een paar honderd kilometer erbij gezet :) ) en hij rijdt gewoon super. Ook de hulpsystemen zijn prima in orde, alsook het infotainment systeem.

De 4 GC heb ik proefgereden en is mij heel goed bevallen. Die viel vooral af omdat de tunnel vrij hoog is en ik drie kinderen heb -> de derde zitplek zit niet comfortabel / minder comfortabel dan bij de andere twee.
Interessant! De S60 staat bij mij op een gedeelde eerste plaats met de A5. S60 heeft mooie lijnen, ik vin de lijnen dan weer mooier dan de vorige, en voor dezelfde prijs als een "standaard" A5 heb ik de 400pk versie. Misschien een gekke vraag, maar hoe krijg je die dealer zover dat je dat ding een hele dag mee mag nemen? Bij mij beginnen ze al te mopperen als ik er twee uurtjes mee weg wil. Kan natuurlijk ook aan de lokale dealer liggen, maar misschien heb je een tip.

De A5 ben ik inmiddels een paar keer tegengekomen op de weg en ik verbaas me elke keer weer over hoe gaaf dat ding eruit ziet. Dat gezegd is het wel een duur stukje auto waarbij je voor elke optie ook nog eens premium betaald. Toch begint het elke keer weer te kriebelen als ik dat ding zie.

De 4GC staat er inderdaad op vanwege het feit dat iedereen zegt dat BMW 'de auto' is voor rijgenot. Nou, laat maar eens zien dan denk ik. Vooralsnog niet heel erg overtuigd, maar een proefrit zal dat uit moeten gaan wijzen.
renzo4000 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:42:
Als ik die luxe positie had als jij zou ik zondemeer blind kiezen voor de Volvo S60 (persoonlijk zou ik de V60 nemen). By far de mooiste auto van deze drie en het minst "patserige".
Ben ik helemaal met je eens, al ben ik niet heel bang voor de patser-factor. Heb er al een paar keer in gezeten, ook in z'n zusje de V60 (daar daadwerkelijk ook in gereden). Rijdt prima. Ik mis alleen een beetje de sportiviteit lijkt het. Nou ben ik vooralsnog verstokt VAG rijder dus misschien weet ik gewoon niet hoe ik het eruit moet halen :)

Vanwaar de keuze van de V60 over de S60? Praktische redenen?
mitchd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:49:
[...]
Al nagedacht over de VW Arteon? Vorige week vrijdag de mijne op mogen halen en heel blij mee. Voor een 'kale' A5 of 4 GC heb je een dik aangeklede Arteon. Rond de 50k heb je de 2.0 tsi, 190pk, met R pakket.
Heb ik ook naar zitten kijken, en ondanks dat ik nu VW rijd trekt het me toch minder. Heeft misschien ook te maken met het feit dat er een stuk of 10 hier al op de parkeerplaats staan, maar dat heeft verder weinig met de auto te maken meer met mijn ego. :)

• gergs
Je hoeft geen fan te zijn van de alfa, als je maar van sturen houd, ga maar voor een proefrit back to back vs een 3 serie of 4gc. Of gewoon een proefrit voor de lol, en report back hoe groot je glimlach was (puur over het rijden en sturen) :)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Aangezien @gergs met een exoot komt met de Alfa Guilia gooi ik er ook gewoon eentje in. Lekker anders maar toch luxe en GT achtig.

De Kia Stinger GT. Lekker gek en niet standaard en je krijgt heel veel auto voor je geld. En laten we eerlijk zijn, het is imho een erg mooie verschijning en rij je in een uitzonderlijke auto rond die je niet veel zal zien tussen al dat zakelijke lease grijs. Daarnaast wordt hij erg goed getest tegen de alfa, volvo, Audi en BMW.

Ook leuk om te lezen: https://www.cars.com/arti...times-best-1420702781441/

• B-Real
Of de Kia Stinger een gelijkwaardig alternatief is voor de Duitse drie weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het ding er gelikt uit ziet. Stond er toevallig naast geparkeerd afgelopen weekend, zeldzame verschijning ook :)

• Mr T-Bo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 29-08 12:43
Gezien ik van werkgever verander, dien ik mijn huidige leasewagen in te geven en volgt er een nieuwe.
Ik loop al wat voorop, maar had graag al een beeld gehad van wat ik kan verwachten.

Oude situatie:
Klein bedrijf die geen voordeel heeft bij leasingmaatschappijen en dus vrij te kiezen zolang het maar binnen 'budget' valt.
Huidige wagen: Alfa Romeo Giulietta 1.6Jtdm uit 2015 Sprint uitvoering + hoop opties. Mooie deal kunnen doen gezien dit een showroomwagen was met voorinschrijving. Geen 'standaard' leasewagen dus en met zijn 320nm behoorlijk vlot en toch een lage VAA (een 130€/maand).

Nieuwe situatie:
Cronos groep. Leasewagen "klasse 2" of dus 800€ TCO bij Athlon gerekend op 48 maand en 35000km/jaar.
Iemand die weet waar ik mij kan aan verwachten?

• kleefei
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:31
Mr T-Bo schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:45:

Nieuwe situatie:
Cronos groep. Leasewagen "klasse 2" of dus 800€ TCO bij Athlon gerekend op 48 maand en 35000km/jaar.
Bij ons is zijn de klassen ex btw en brandstof.
800 ex of in is nogal een wereld van verschil in deze en ik weet nu niet zeker of jouw TCO inderdaad Total cost of ownership is.

• The Eagle

The Eagle

TCO klinkt als inclusief brandstof. Maar dat moet je zeker controleren.

• Inspired
Mr T-Bo schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:45:
Gezien ik van werkgever verander, dien ik mijn huidige leasewagen in te geven en volgt er een nieuwe.
Ik loop al wat voorop, maar had graag al een beeld gehad van wat ik kan verwachten.

Oude situatie:
Klein bedrijf die geen voordeel heeft bij leasingmaatschappijen en dus vrij te kiezen zolang het maar binnen 'budget' valt.
Huidige wagen: Alfa Romeo Giulietta 1.6Jtdm uit 2015 Sprint uitvoering + hoop opties. Mooie deal kunnen doen gezien dit een showroomwagen was met voorinschrijving. Geen 'standaard' leasewagen dus en met zijn 320nm behoorlijk vlot en toch een lage VAA (een 130€/maand).

Nieuwe situatie:
Inderdaad even kijken of het in of ex brandstof is. Dan kun je op iets als https://directlease.be wel een idee krijgen.

• Mr T-Bo
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 29-08 12:43
kleefei schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:50:
[...]

Bij ons is zijn de klassen ex btw en brandstof.
800 ex of in is nogal een wereld van verschil in deze en ik weet nu niet zeker of jouw TCO inderdaad Total cost of ownership is.
Er komt een brandstofkaart bij, maar mij is onduidelijk of de brandstof en btw dus al dan niet in onder die TCO valt. Als dat er in hoort, zal het toch maar magertjes zijn, vrees ik.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:50

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

B-Real schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:37:
Of de Kia Stinger een gelijkwaardig alternatief is voor de Duitse drie weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het ding er gelikt uit ziet. Stond er toevallig naast geparkeerd afgelopen weekend, zeldzame verschijning ook :)
Als er geen KIA logo op had gezeten, had ie bij veel mensen hoger op de lijst gestaan. Ze hadden de Stinger denk ik beter onder een submerk kunnen marketen, want het is een mooie verschijning. Zoiets als Toyota ook doet met Lexus, of Hyundai met Infiniti.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:00

MisteRMeesteR

Moderator PNS & NT

Is Gek op... :)

Mr T-Bo schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:28:
[...]

Er komt een brandstofkaart bij, maar mij is onduidelijk of de brandstof en btw dus al dan niet in onder die TCO valt. Als dat er in hoort, zal het toch maar magertjes zijn, vrees ik.
Als het incl. brandstof is (of iig een brandstofvoorschot) is het geen vetpot nee.
Jeroenneman schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:30:
[...]

Als er geen KIA logo op had gezeten, had ie bij veel mensen hoger op de lijst gestaan. Ze hadden de Stinger denk ik beter onder een submerk kunnen marketen, want het is een mooie verschijning. Zoiets als Toyota ook doet met Lexus, of Hyundai met Infiniti.
Infiniti hoort bij Nissan ;)
Hyundai doet dat tructje met Genesis Motor.

www.google.nl

• Inspired
renzo4000 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:34:
Aangezien @gergs met een exoot komt met de Alfa Guilia gooi ik er ook gewoon eentje in. Lekker anders maar toch luxe en GT achtig.

De Kia Stinger GT. Lekker gek en niet standaard en je krijgt heel veel auto voor je geld. En laten we eerlijk zijn, het is imho een erg mooie verschijning en rij je in een uitzonderlijke auto rond die je niet veel zal zien tussen al dat zakelijke lease grijs. Daarnaast wordt hij erg goed getest tegen de alfa, volvo, Audi en BMW.

Vanaf 62k en in de lease onbetaalbaar. Veel auto voor weinig geld vind ik een wat vreemde bewoording. Bij 48/35k zit hij zonder brandstof op 1200 in de lease. Voor een stuk minder heb je een S60 - T8. Een stuk meer auto zou ik zo zeggen. Kom je ook nog een beetje rap van 0 - 100. Dat is bij de Stinger van 62k wel anders.

Inspired wijzigde deze reactie 07-08-2019 13:51 (8%)

• gergs

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben met je helemaal eens dat de stinger zeker een leuke verschijning is in de saaie wereld van leasebakken.
Alleen volgens mij niet qua value for money. De goedkoopste benzine met 2.0l 256pk is 68k.
De Giulia met 2.0l 280pk is 10k minder. En een volaangeklede 200pk is rond de 50k.
Wat ik wel jammer vind. Want het ziet er echt uniek uit!

Als het over exoot gaat. Jammer dat wij in NL bijv geen Genesis G70 kan krijgen. Die zou ook een leuke tegenhanger kunnen zijn. Alleen moet ie maar niet zo duur gaan zitten (net als de Infiniti Q50.. wat een duur ding!!).

• Mystikal
  • Laatst online: 15-09 10:52

Mystikal

It never hurts to help

SanderL schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:34:
[...]

Ik denk ook niet dat een Tiguan nog dit jaar mogelijk is. Ik heb te horen gekregen dat er een bepaald onderdeel was dat voor forse vertraging zorgde en dat dit voor heel de groep gold. Dus of je nu een Skoda, Seat, Audi of VW bestelde, maakt niet uit. Misschien als je een meer basisversie kiest dat het nog mogelijk is :)
Onderdeel is vrij essentieel. De 1.5TSI.... :)

Basement Bios ---- Exo-S

• SanderL

SanderL

Mystikal schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:18:
[...]

Ja, de motor was ook problematisch (mss nog steeds zelfs) maar ik heb ook te horen gekregen dat de verwarmbare voorruit een probleem is. Die is in sommige uitrustingen standaard en kan er blijkbaar niet af. Je kan er dus ook niet voor kiezen om de auto te laten leveren zonder zodat je sneller je auto hebt 8)7

• Rub3s
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 06-09 05:30

Rub3s

+3 , omdat het kan

Mystikal schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:18:
[...]

Volgens mij hebben ze bij VW altijd wel een smoes, de ene keer de versnellingsbakken, de andere keer WLTP, dan weer de 1.5TSI.

• SanderL

SanderL

Rub3s schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:25:
[...]

Volgens mij hebben ze bij VW altijd wel een smoes, de ene keer de versnellingsbakken, de andere keer WLTP, dan weer de 1.5TSI.
Zo lijkt het wel, ja. Doe daar de onbestaande communicatie bij van de garage en de sowieso al erg lange wachttijd waardoor ik me nu moet behelpen met auto's van vrienden en familie.

Momenteel ben ik nu niet bepaald geneigd om ooit nog eens VAG te kiezen en al zeker niet bij de garage waar hij nu besteld is maar wie weet doet die Kodiaq - als hij er ooit komt - me wel anders denken :)

• Pewpew
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14-09 15:10
Pewpew schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:44:
Leasebudget: 600/maand + max 10% eigen bijdrage
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 48 mnd
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: brandstof van de zaak (NL)
Merkbeleid, zo ja, welke: in principe kan alles in het middensegment
Specifieke wensen: sportief, navigatie, DAB+, ACC, gewoon rijk uitgerust
Uiteindelijke keuze: VW T-Roc Sport 1.5 TSI Business R

Na 4 jaar een Peugeot 308 SW was het tijd om een nieuwe lease auto uit te zoeken. Dat is natuurlijk leuk, maar viel ook even tegen. Want de huidige automobielen lijken allen een stuk duurder geworden dan een aantal jaar geleden. Dit zal komen door de recente BPM verhoging? Verder ga ik van 14% naar 22% bijtelling, wat ook even zeer doet.
We hebben (nog) geen kinderen, dus op zich mag het wel ietsje minder ruim worden.
Ik heb o.a. gekeken naar de Ateca, Karoq, T-Roc, Golf, Tiguan, Arteon en 508. Al snel bleken die laatste 3 (veel) te duur. Jammer, maar helaas. Van Seat, Skoda en VW neigde ik al het meest naar VW qua looks en gevoel. En stiekem vond ik die T-Roc wel een grappig ding.
Uiteindelijk dus vorige maand bij de VW dealer beland, en warempel er was net een nieuw pakket uit: Business R met gratis Sport + (getinte ramen, etc) Top ! Paste tevens precies binnen mijn leasebudget.
Inmiddels is hij dus besteld, met als enige nadeel 20 weken levertijd.
Maar goed, dan heb je wat om naar uit te kijken ;)
Na diverse malen miscommunicatie over de levertijd opeens gisteren een telefoontje van de VW dealer; uw auto is er! *O* kan hem volgende week ophalen.
Leverdatum ging van half juli, naar november, naar september, en nu is ie er dus.. _O-

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21:50
heb je de BPM van deze auto gezien? voor een auto van 45k betaal je nog 45k bpm ofzo voor de GT 6-cilinder.. zonder opties nog haha

daarom werkt bepaalde merken/modellen niet in nederland in vergelijking met de buren... BPM tax :(

Simply1337 wijzigde deze reactie 07-08-2019 14:50 (8%)

• B-Real
Simply1337 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:49:
[...]

heb je de BPM van deze auto gezien? voor een auto van 45k betaal je nog 45k bpm ofzo voor de GT 6-cilinder.. zonder opties nog haha

daarom werkt bepaalde merken/modellen niet in nederland in vergelijking met de buren... BPM tax :(
Geen typische lease auto, maar als je wilt lachen moet je voor de gein eens de prijs van een Nissan 370Z in Nederland en in Duitsland opzoeken :X 8)7

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

SanderL schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:24:
[...]

Ja, de motor was ook problematisch (mss nog steeds zelfs) maar ik heb ook te horen gekregen dat de verwarmbare voorruit een probleem is. Die is in sommige uitrustingen standaard en kan er blijkbaar niet af. Je kan er dus ook niet voor kiezen om de auto te laten leveren zonder zodat je sneller je auto hebt 8)7
Klopt, dat is/was ook een probleem. Uiteindelijk had ik mijn 1.5TSI nog relatief snel. Besteld eind januari en binnen op 10 juli

Basement Bios ---- Exo-S

• Inspired
Mystikal schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:43:
[...]

Klopt, dat is/was ook een probleem. Uiteindelijk had ik mijn 1.5TSI nog relatief snel. Besteld eind januari en binnen op 10 juli

[Afbeelding]
De Tiguan Allspace & Kodiaq zit al tijden op 6 maand. Heeft niets met de 1.5TFSI te maken. Was met vorige blok niet anders.

• AndRo555
Simply1337 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:49:
[...]

Het lijkt misschien groener bij de buren voor auto's met grotere motoren en CO2 uitstoot, maar dat is voor het geval van BE wel bedrog.

Een Stinger GT kost je dus 250 euro per maand (3000/jr) aan verkeersbelasting en BIV (equivalent van MRB en BPM) in een 3 jarige lease. Dit doordat zowel vermogen, CO2 als cilinderinhoud redelijk zwaar belast worden voor de wat grotere auto's.
Weet ook dat de bijtelling rechtstreeks afhankelijk is van de CO2, dat maakt dus dat niemand voor een 15.5% bijtelling Stinger GT gaat, terwijl je een 3 serie diesel minder dan 7% is.

Overigens in België zo ver ik weer het enigste land waar je een BMW 5 series, Audi A6 en Mercedes E klasse hebt met 136pk, voor belastingtechnische redenen...

• SanderL

SanderL

[...]

[Afbeelding]
Damn, nice! :9 Zie ik Moon White als kleur?

Verder een (relatief) snelle levering inderdaad! Ik heb ‘m besteld ergens begin december maar wie weet wanneer het ding eindelijk bij de garage staat :z Laatste update die ik gekregen heb, was midden september.
Inspired schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:53:
[...]

De Tiguan Allspace & Kodiaq zit al tijden op 6 maand. Heeft niets met de 1.5TFSI te maken. Was met vorige blok niet anders.
Was het hier ook “maar” zes maanden :+

• MystacX
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 05-09 17:52
De Stinger is een pracht auto (inderdaad, dan rijdt je alsnog in een Kia...) maar dan als ik de start-prijs zie, lease technisch niet zo'n probleem maar ik vrees dat m'n vrouw me omlegt met die bijtelling.

Weg met BPM kan ik me goed in vinden.
Pewpew schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:47:
[...]Na diverse malen miscommunicatie over de levertijd opeens gisteren een telefoontje van de VW dealer; uw auto is er! *O* kan hem volgende week ophalen.
Leverdatum ging van half juli, naar november, naar september, en nu is ie er dus.. _O-
Ha, die had ik met mijn T-Roc ook. Ja over een week, over 3 maanden, over 4 maanden, over 3 dagen, over 3 maanden, twee weken later was ie er. Bizar. Gefeliciteerd en geniet ervan :)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Wat betreft die Kia Stinger; ik had niet zo ver gekeken wat betreft bijtelling/bpm etc. De 2.0 gtline is dan nog wel interessant en concurrerend genoeg.

Kijk vooral ook eens wat er allemaal standaard aanwezig is op de Kia, er valt bijna niks meer aan te vinken dit itt audi, BMW Mercedes en Volvo. Daar lijkt de prijs initieel interessant todat je wat opties/paketten gaat toevoegen.

Ik ben wel een beetje biased aangezien Ik zelf een Proceed gt plusline in bestelling heb staan. Ik had overigens nooit gedacht een Kia te gaan rijden en zat eigenlijk standaard in de VAG hoek te kijken. Totdat ik reviews ging lezen waarbij de (pro)ceed met regelmaat wint van de focus, golf, Mazda, etc. Zodoende heb ik een proefrit gemaakt en wat blijkt? Die Proceed rijdt binnen zijn klasse zeer volwassen, volwassen en heeft een hoogwaardig interieur (doet niks onder voor de golf). Daarnaast is de 1.4T en de 7 traps dct echt een goede combi die zich makkelijk kan meten met de 1.5 TSI met dsg. Voor nog geen €39000 heb je dan een ruime c-segmenter met alles erop en eraan wat met een (toch wel saaie) golf niet gaat lukken.

Bottom line; Kia is niet meer de Kia van 10 jaar terug en kunnen ze prima de concurrentie aan. Geef ze vooral een kans in jullie zoektocht naar je volgende lease auto.

• Simply1337
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 21:50
renzo4000 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:36:
Wat betreft die Kia Stinger; ik had niet zo ver gekeken wat betreft bijtelling/bpm etc. De 2.0 gtline is dan nog wel interessant en concurrerend genoeg.
He. Een Kia Rio eind '17 bijna 2 jaar gereden. Was de ruimste en goed gevulde auto in zijn klasse (b) en was ook maar 21k, kijk nu naar zelfde auto en door de wisseling van nedc naar wlpt is die auto 2 a 3k duurder geworden. Zonde, ben wel verliefd op de Kia geworden

• paul-s83
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:25
[...]

[Afbeelding]
Same here. Vrouwtje heeft Februari een T-Roc Business style 1.5TSI besteld. Levertijd origineel was eind november, maar auto is vorige maand af binnengekomen en wordt morgen afgeleverd :)

 rMPB 13" 8GB 128 SSD |  iPad 3 |  iPhone X 64 GB |  TV 4K | Synology DS213 | 3 x Raspberry Pi B+ | Chromecast

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

SanderL schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:52:
[...]

Damn, nice! :9 Zie ik Moon White als kleur?

Verder een (relatief) snelle levering inderdaad! Ik heb ‘m besteld ergens begin december maar wie weet wanneer het ding eindelijk bij de garage staat :z Laatste update die ik gekregen heb, was midden september.
[...]

Was het hier ook “maar” zes maanden :+
Inderdaad Moon White, Sportline uitvoering. Full Options. Ben er erg tevreden mee. Een aantal zaken hadden beter gekund, maar goed.

Basement Bios ---- Exo-S

• The Eagle

The Eagle

Ah, moon white wordt op de Skoda dus nog wel geleverd. Tiguan niet leverbaar, Polo en Golf wel. Maar zet er maar eens een witte Tiguan naast, dan is die Moon White net grijs ;)

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
renzo4000 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 19:36:

Kijk vooral ook eens wat er allemaal standaard aanwezig is op de Kia, er valt bijna niks meer aan te vinken dit itt audi, BMW Mercedes en Volvo. Daar lijkt de prijs initieel interessant todat je wat opties/paketten gaat toevoegen.

Ik ben wel een beetje biased aangezien Ik zelf een Proceed gt plusline in bestelling heb staan. Ik had overigens nooit gedacht een Kia te gaan rijden en zat eigenlijk standaard in de VAG hoek te kijken. Totdat ik reviews ging lezen waarbij de (pro)ceed met regelmaat wint van de focus, golf, Mazda, etc. Zodoende heb ik een proefrit gemaakt en wat blijkt? Die Proceed rijdt binnen zijn klasse zeer volwassen, volwassen en heeft een hoogwaardig interieur (doet niks onder voor de golf). Daarnaast is de 1.4T en de 7 traps dct echt een goede combi die zich makkelijk kan meten met de 1.5 TSI met dsg. Voor nog geen €39000 heb je dan een ruime c-segmenter met alles erop en eraan wat met een (toch wel saaie) golf niet gaat lukken.

Bottom line; Kia is niet meer de Kia van 10 jaar terug en kunnen ze prima de concurrentie aan. Geef ze vooral een kans in jullie zoektocht naar je volgende lease auto.
Kia Stinger is gewoon veel te duur. De 2.0 Turbo benzinemotor is gewoon te onzuinig (op papier), waardoor hij in Nederland uit de markt geprijsd wordt. De Duitse concurrentie sjoemelt gewoon veel beter met de uitstoot, waardoor ze veel meer auto voor hetzelfde geld kunnen leveren in Nederland. Voor die 68k kan je ook gewoon een 530i rijden, die waarschijnlijk ook flink goedkoper is in de lease.

De Proceed is natuurlijk een ander verhaal. Die is wel qua prijs concurrerend in de markt gezet. Het is jammer dat ik er niet in pas. De daklijn is te laag, waardoor ik met m'n hoofd tegen het dak aan zit, tenzij ik in de auto ga liggen. En ik ben maar 1m80.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Wauw, dan heb jij een erg lang bovenlichaam :). Ik ben 1m85 en hou nog 1 a 2 cm ruimte over, De (elektrische) stoel staat op de laagste stand en iets gekanteld maar zeker niet in een "sjonnie" ligstand. Overigens is de Proceed nu te bestellen ZONDER panoramadak. Vanaf het MY2020 model is dit namelijk een optie geworden ipv standaard.

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15-09 15:32
Ik zie maar weinig mensen hier kiezen voor een Skoda Karoq en ik vroeg me af waarom dat zo is. Ik heb er één in bestelling staan (business editie, 1.5 DSG, adaptive cruise en functie pakket) en ik kan niet wachten! In mijn ogen de perfecte auto voor een zeer betaalbare prijs.

smeerbartje wijzigde deze reactie 10-08-2019 11:45 (23%)

• The Eagle

The Eagle

Ik vermoed vanwege de levertijden. Een half jaar is best veel.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:17
Jep, levertijd. Hij is eerder echt al wel genoemd als ideale auto :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• The Eagle

The Eagle

Niks mis mee. Maar ideaal is subjectief en voor iedereen anders :)

• Waus26
  • Laatst online: 22:14
De Karoq is inderdaad een leuke auto, maar vindt zijn broertje Ateca mooier.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Z___Z schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:31:
[...]

Kia Stinger is gewoon veel te duur. De 2.0 Turbo benzinemotor is gewoon te onzuinig (op papier), waardoor hij in Nederland uit de markt geprijsd wordt. De Duitse concurrentie sjoemelt gewoon veel beter met de uitstoot, waardoor ze veel meer auto voor hetzelfde geld kunnen leveren in Nederland. Voor die 68k kan je ook gewoon een 530i rijden, die waarschijnlijk ook flink goedkoper is in de lease.

De Proceed is natuurlijk een ander verhaal. Die is wel qua prijs concurrerend in de markt gezet. Het is jammer dat ik er niet in pas. De daklijn is te laag, waardoor ik met m'n hoofd tegen het dak aan zit, tenzij ik in de auto ga liggen. En ik ben maar 1m80.
Met dat verschil dat die 530 vrij kaal is en die stinger niet.

• Inspired
MikeyMan schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:57:
[...]

Met dat verschil dat die 530 vrij kaal is en die stinger niet.
En een segment hoger. Een 3 serie (zelfde segment als Stinger) kun je waarschijnlijk beter uitrusten dan de Stinger voor minder.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Stinger is geen 3 serie segment, dat is de Kia optima dan weer wel.

• AndRo555
renzo4000 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:53:
Stinger is geen 3 serie segment, dat is de Kia optima dan weer wel.
Nee.
Kia Stinger = Genesis G70 = D segement (A4/3serie/C klasse)
Genesis G80 = E segment (A6/5 serie/E klasse)
Genesis G90 = F segment (A8/7 serie/S klasse)

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22:04
AndRo555 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 16:14:
[...]

Het lijkt misschien groener bij de buren voor auto's met grotere motoren en CO2 uitstoot, maar dat is voor het geval van BE wel bedrog.

Een Stinger GT kost je dus 250 euro per maand (3000/jr) aan verkeersbelasting en BIV (equivalent van MRB en BPM) in een 3 jarige lease. Dit doordat zowel vermogen, CO2 als cilinderinhoud redelijk zwaar belast worden voor de wat grotere auto's.
Weet ook dat de bijtelling rechtstreeks afhankelijk is van de CO2, dat maakt dus dat niemand voor een 15.5% bijtelling Stinger GT gaat, terwijl je een 3 serie diesel minder dan 7% is.

Overigens in België zo ver ik weer het enigste land waar je een BMW 5 series, Audi A6 en Mercedes E klasse hebt met 136pk, voor belastingtechnische redenen...
15.5% & 7% bijtelling... wauw.. Zelfs de helpdeskers met hun Up/Polo zijn hier nog jaloers op :P

Kijk naar de "2e handjes" bij een lease toko, diegene die nog 14% hebben (zelfs de lelijkste gedrochten) staan geen week.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

14% duurt nog maar een paar maanden. Mijne gaat helaas vanaf november tot en met januari 2020 in de 25%, daarna nieuwe bak.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• ConZito
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 14-09 22:49
Na wat overdenkingen moet er een nieuwe "pool-auto" komen en vanwege de voordelige oplossingen m.b.t. grijs kenteken en het afkopen van de bijtelling (omdat er geen vaste berijder is) gaat het hoogstwaarschijnlijk de nieuwe Ford Ranger met 2.0 diesel en 10-traps automaat worden. Iemand daar toevallig al mee gereden, mijn proefrit is pas de 28e namelijk?

Uiteraard ook andere wagens de revue laten passeren waaronder een Mercedes Vito (zit niet lekker, zitting erg kort, en Volkswagen Multivan (zit ook niet lekker, schakelinrichting zit in de weg). De VW/Mercedes pick-up alternatieven vallen af vanwege de prijs (ze gaan er ook mee stoppen). De "echte" pick-ups zoals een F150 vind ik te duur worden vanwege de brandstofkosten.

Als het tegenvalt dan gaat het grijs-kenteken out-of-the-window en wordt het mogelijk een Skoda Kodiaq, puur vanwege de ruimte, de SEAT vind ik niet mooi, de VW is te duur.

ConZito wijzigde deze reactie 10-08-2019 21:28 (3%)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

AndRo555 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:01:
[...]

Nee.
Kia Stinger = Genesis G70 = D segement (A4/3serie/C klasse)
Genesis G80 = E segment (A6/5 serie/E klasse)
Genesis G90 = D segment (A8/7 serie/S klasse)
Niet helemaal met je eens, food for thoughts: https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/kia-stinger-2017/

• Inspired
Daar staat concurrent van A5 en 4-serie. Ook D segment. Maar goed. Boeit ook niet. Denk dat er nog geen 5 over de toonbank gaan in NL per jaar. 30 stuks in 2018. Dit jaar tot nu toe 8.

Inspired wijzigde deze reactie 10-08-2019 21:18 (5%)

• OMX2000
  • Laatst online: 04:08

OMX2000

By any means necessary...

Ik ga nog, als allerlaatste wanhoopspoging, op zoek naar een 2e handse Tesla X uit het buitenland. Wordt moeilijk verwacht ik.

Beetje off topic, maar wordt ook lease, tips over waar je 2e hands auto’s online kunt zoeken?

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Inspired schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:13:
[...]

Daar staat concurrent van A5 en 4-serie. Ook D segment. Maar goed. Boeit ook niet. Denk dat er nog geen 5 over de toonbank gaan in NL per jaar. 30 stuks in 2018. Dit jaar tot nu toe 8.
Ok, ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen en ben daar deels debet aan door het gebruiken van het woord "segment".

Ik doel niet zo zeer op c/d/e segment (wat overigens niet een heel erg feitelijke onderscheidende categorisering is imho).

Het ging mij er meer op dat een "gewone BMW 3 serie" niet gelijk staat qua type auto als de stinger. Daar zet je mi een BMW 430i of een Audi a5 sportback tegenover.

En het statement over de prijs is wat genuanceerder zoals uit onderstaande voorbeeld blijkt:

https://www.autoblog.nl/n...30i-of-kia-stinger-103001

Just my 2 cents...

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
AndRo555 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 19:01:
[...]
Genesis G90 = D segment (A8/7 serie/S klasse)
:?

• AndRo555

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
Aha :)

• aex351
  • Laatst online: 06:28

aex351

I am the one

smeerbartje schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 11:43:
Ik zie maar weinig mensen hier kiezen voor een Skoda Karoq en ik vroeg me af waarom dat zo is. Ik heb er één in bestelling staan (business editie, 1.5 DSG, adaptive cruise en functie pakket) en ik kan niet wachten! In mijn ogen de perfecte auto voor een zeer betaalbare prijs.

[Afbeelding]
Waarschijnlijk vanwege het imago van het merk en enigszins de uitstraling van de auto. Kort door de bocht: goedkopere tegenhanger van VW en veelal voor 50+. Terwijl Seat zogezegd de meer sportieve variant is. In elk geval of dat tegenwoordig nog echt zo is, geen idee. Want ik vind dat Skoda best mooie auto's heeft. Zojuist zat ik even te kijken en kwam ik de Scala tegen. Alles leek best oké en vervolgens ga je naar details kijken en wat blijkt. De Scala heeft bijvoorbeeld nog een analoge handrem.

Dus als je vervolgens kijkt naar de doelgroep, dan zullen leaserijders sneller voor een andere merk auto kiezen. Waarschijnlijk ook omdat het leasebedrag van bijvoorbeeld een VW nog aardig in de buurt ligt.

< dit stukje webruimte is te huur >

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 12-09 22:35

djidee

Mr. Slungel

Stond op het lijstje, echter, toen ik de concernbroertjes Ateca (FR) en Tiguan (Business Line R) had gezien, wist ik dat de Karoq ging afvallen. Smaak dingetje, als het al op een SUV achtige uit de VAG stal gaat uitdraaien.

"Mekker, blaat"

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

De Karoq vind ik eigenlijk alleen in sportline trim goed eruit zien. De "gewone" uitvoeringen hebben inderdaad een beetje een "suffig" karakter (nofi).

Een goed aangeklede karoq is toch el een stuk voordeliger dan een Tiguan en scheelt inderdaad niet veel met een Ateca. Echter biedt een Karoq weer meer binnenruimte tov de Ateca.

De laatste jaren kunnen Seats mij niet zo bekoren. Ze zijn binnen de VAG ladder ook gedaald tot helemaal onderaan en dit was ooit Skoda.

• The Eagle

The Eagle

Skoda was een aantal jaren terug het goedkope broertje ja. Toen kwam de WLPT, bleken de motoren onzuiniger en werden de auto's duurder. Gevolg: verschil met de concurrentie (zowel VAG intern als daarbuiten) werd kleiner, en waren ze het bokje.

• sanre4l
  • Laatst online: 06-09 11:19

[Afbeelding]
Ik vond het ook een super keuze, tot ik zag dat ik de Mercedes A200D Limousine kon krijgen voor ongeveer hetzelfde bedrag. Toen ik het pitchte aan mijn baas zei hij dat ik anders ook een Tesla Model 3 kon kiezen.

Die keuze daarna leek me ook een inkoppertje :)

• Guldan
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22:53

Guldan

Thee-Nerd

[Afbeelding]
Nou ik heb eerder gekeken naar zijn grote broer en daarna ook naar de karoq. Ik ben puur op levertijd afgehaakt, in maart was de 'verwachte' aflevering van een kodiaq al dec/Jan volgens de dealer. Ik vond/vind het beiden fijne auto's hoewel ik alleen in de kodiaq heb gereden.

Mijn Renault Grand Scenic initiale Paris komt eind augustus bij de dealer binnen en begin september willen ze hem afleveren *O* *O*

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• ricardo246
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:26
sanre4l schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 21:49:
[...]

Ik vond het ook een super keuze, tot ik zag dat ik de Mercedes A200D Limousine kon krijgen voor ongeveer hetzelfde bedrag. Toen ik het pitchte aan mijn baas zei hij dat ik anders ook een Tesla Model 3 kon kiezen.

Die keuze daarna leek me ook een inkoppertje :)
Van een Karoq naar een A200D naar een Tesla? Die laatste snap ik bijtellings wijs wel, maar je keuze qua type auto's gaan wel "all over the place". Care to share?

• gergs
ricardo246 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:04:
[...]

Van een Karoq naar een A200D naar een Tesla? Die laatste snap ik bijtellings wijs wel, maar je keuze qua type auto's gaan wel "all over the place". Care to share?
Ik moest even lachen, en dat met de ochtend koffie in mn mond :D
Ik denk dat hij puur gekeken heeft naar wat past binnen zijn budget en dat het vrij weinig uitmaakt welke model het is. Zie hier zijn post:
sanre4l schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:49:
[...]

Super vet.

Ik mag ook een nieuwe auto uitkiezen en zat eigenlijk eerst te kijken naar de Skoda Karoq want vond dat Range Rover achtige look wel erg stoer.

Dat was allemaal tot ik de Mercedes Benz A 180D Limousine zag voor ongeveer hetzelfde prijsje.
Ik heb zelf ook wat mindere associaties met Mercedes Benz maar dit is toch wel echt een CEO auto :)

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 15-09 09:34
Help. Ik weet het niet meer....
Eind van dit jaar loopt mijn contract af en kan ik een nieuwe auto uitzoeken. Uiteindelijk blijven er voor mij 2 opties over. Beide met hun voor en nadelen en het lukt mij gewoon niet om de knoop door te hakken. Wat is jullie ervaring hiermee? Voorkeur voor auto? Ervaring met bepaalde auto of merk? etc
Beide leasebedragen per maand zijn hetzelfde incl brandstof

De 2 opties zijn de:
- Mercedes CLA 200 DCT Business Solution AMG in het poolwit met het Nightpakket en Plus Pakket en Panoramisch dak (Fiscale waarde 46000)
en de:
- Tesla Model 3 Long range in Pearl White multi coat, zwart interieur, 19inch sportvelgen en zonder de autopilot (Fiscale waarde 60000)

Mercedes pluspunten:
- Exterieur spreekt mij erg aan
- Interieur is erg mooi en fancy
- Rijdt goed en vlot
Mercedes minpunten
- Bijtelling is 430 euro (ongeveer 250 euro meer dan de Tesla)
- Is wat minder soepel/vlot tov de Tesla

Tesla pluspunten:
- Rijdt erg prettig en is super snel en reactief
- Grote scherm en bediening
- Google maps
- Spotify app ipv een bluethooth verbinding met telefoon zoals in de mercedes
- 180 euro bijtelling
Tesla minpunten:
- Erg simpel interieur. Alleen het scherm + sober stuur
- Bediening van bepaalde zaken wat ongemakkelijk zoals ruitenwissers en lampen allemaal via scherm
- Uiterlijk wat minder stoer dan Mercedes (over smaakt valt niet te twisten uiteraard)
- Extra kostenpost van 1500 euro voor een laadpaal en 1100 euro afkopen leasecontract ivm levering dit jaar die voor eigen rekening komen.

Alle input, suggesties, tips en adviezen zijn welkom.
Ik zie het elektrisch laden etc niet direct als minpunt of als pluspunt. Soms zal het beter zijn en soms wat minder. Ga 1x per jaar op vakantie naar het buitenland voor de wintersport en dat moet geen probleem zijn met super chargers etc. Wellicht dat ik de laadpaal (of wanddoos) in eerste instantie niet neem. Ik mag officieel niet laden want geen prive parkeerplaats etc. In de nabije omgeving zijn 2 palen op ongeveer 100-150m loopafstand. Dus dat is niet heel ideaal maar denk ik wel mee te werken. De wanddoos in mijn schuur zou dan eventueel voor noodgevallen zijn zeg maar. Maar eerst maar zien of dat echt nodig is etc.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• sanre4l
ricardo246 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 23:04:
[...]

Zeker, mss iets TMI, maar ik vind het toch een leuk verhaal. Ik denk dat mijn keuzes all over the place zijn omdat mijn wensen intieel niet gevormd waren. Ik heb zelf namelijk eigenlijk helemaal niks met auto's.
Toen ik begon voor mijn vorige werkgever mocht ik een VW polo leasen, maar ik wou toen per se iets groters. Kreeg toen zo'n kleine 3 jaar geleden een 2ehandse Renault Clio Estate om te leasen. Ik rij deze niet prive daar mijn vrouw nog een private lease auto heeft. Over deze Clio was ik best tevreden, ik heb altijd gezegd dat als het me van A naar B brengt dan maakt het mij niks uit of het roze of geel is.

Recent geswitched naar andere werkgever en zit nu in een leidinggevende functie. Ik wou eigenlijk altijd al een soort SUV auto. Ik vind de Range Rovers er altijd imposant uitzien, maar daar zit natuurlijk ook een imposant prijskaartje aan :> .
Ik wou initieel inzetten op gewoon een grote bak dus ik pitchte de Karoq aan mijn baas. De auto sprak mij aan als veel auto voor relatief weinig geld. Mijn baas gaf aan dat ze vanuit het bedrijf wel echt elektrisch willen stimuleren, en of ik wellicht een Kia E-Niro zou overwegen. Had ik eigenlijk geen oren naar op dat moment.
Een tijd later, ik weet niet meer precies waar ik hem had gezien maar ergens kwam die A200D in beeld, en dat vind ik toch ook echt een vette bak.
Die A200D ziet er toch een stuk duurder uit dan dat hij daadwerkelijk is, daarom spreekt deze mij zo aan. Oh, en LED verlichting binnen :o

Maar goed, ik pitch die A200D aan mijn baas en zeg dat het dezelfde prijsklasse is, waarmee hij akkoord gaat maar vraagt alsnog of ik niet elektrisch wil rijden. Ik vertel hem dat ik geen mooie elektrische auto's zie in die prijsklasse. Hij begint zelf over Tesla en zegt dat het niet per se te duur hoeft te zijn. Mijn oren gaan natuurlijk wagenwijd openstaan. Welk model bedoel je dan baas? De Model 3. 8)

Na echt lang tobben tussen de Model 3 en de A200D toch voor de Model 3 gekozen.
Aantal redenen:
- Het is Tesla. Duh. 8)7 (zo zie je maar dat marketing en branding echt goed werken op ontwetenden)
- Elektrisch rijden is zuiniger, vind het fijn om te denken dat ik daaraan bijdraag.
- Ik kan die Model 3 ook prive rijden.
- De uiteindelijke ingediende offerte was voor de Model 3 Long Range, wit exterieur en wit interieur met de 19" velgen. Deze komt zo op de 60k uit, tov de 45k voor de A200D.
- Als mijn baas het wilt betalen, ga ik geen nee zeggen.

Dit allemaal gezegd hebbende, ik vind persoonlijk de A200D matte grijs er iets mooier uitzien, daarom zat ik lang te tobben, maar elektrisch rijden trekt mij over de streep. Ik zal ook niet verzwijgen dat mijn vrouw ook heel erg zeurde dat ik de Tesla moest nemen. O-)

Lang verhaal kort:
gergs schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:46:
[...]

Ik moest even lachen, en dat met de ochtend koffie in mn mond :D
Ik denk dat hij puur gekeken heeft naar wat past binnen zijn budget en dat het vrij weinig uitmaakt welke model het is. Zie hier zijn post:

[...]
Wat gergs zegt klopt helemaal ;)
thewizard2006 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:05:

De 2 opties zijn de:
- Mercedes CLA 200 DCT Business Solution AMG in het poolwit met het Nightpakket en Plus Pakket en Panoramisch dak (Fiscale waarde 46000)
en de:
- Tesla Model 3 Long range in Pearl White multi coat, zwart interieur, 19inch sportvelgen en zonder de autopilot (Fiscale waarde 60000)
Dit is toevallig ongeveer een beetje de afweging die ik ook heb gemaakt.

sanre4l wijzigde deze reactie 13-08-2019 10:11 (7%)

• thewizard2006
sanre4l schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:09:
Dit is toevallig ongeveer een beetje de afweging die ik ook heb gemaakt.
Ja lijkt het wel op. Al moet ik wel zeggen dat ik ook voor de model 3 zou kiezen als het tov de A klasse gaat. De CLA vind ik zelf echt een stuk mooier/beter nog. Dus dat gat wordt al snel gedicht dan.

Vind je ook niet het interieur van de model 3 erg karig/sober tov de Merc?
Uiteraard is de vraag wat je met al die toeters, bellen en kleurtjes moet :)

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-09 18:23
@thewizard2006 In de Mercedes heb je Android Auto of Apple CarPlay, dus spotify hoeft niet via bluetooth, maar kan via een van die twee. Scheelt weer een nadeeltje ;)

Even niets...

• thewizard2006
FireDrunk schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:01:
@thewizard2006 In de Mercedes heb je Android Auto of Apple CarPlay, dus spotify hoeft niet via bluetooth, maar kan via een van die twee. Scheelt weer een nadeeltje ;)
Ik heb het connect package er niet bijgenomen.
Ben er niet heel erg ingedoken maar de salesman van mercedes meldde dat je dan niet het systeem zelf kan gebruiken. Dus of android auto of het syteem zelf. Dat leek mij wat onhandig. Maar misschien heb ik dat mis. Optie kost trouwens 545 euro. En om dat nu alleen voor spotify te doen :)

• Inspired
thewizard2006 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:05:
[..]

Tesla minpunten:
- Erg simpel interieur. Alleen het scherm + sober stuur
- Bediening van bepaalde zaken wat ongemakkelijk zoals ruitenwissers en lampen allemaal via scherm
- Uiterlijk wat minder stoer dan Mercedes (over smaakt valt niet te twisten uiteraard)
- Extra kostenpost van 1500 euro voor een laadpaal en 1100 euro afkopen leasecontract ivm levering dit jaar die voor eigen rekening komen.
De bediening zou ik niet als minpunt neerzetten. Licht en ruitenwisser staan op auto, mocht je een keer extra willen wissen is er gewoon een knopje. De rest van de basic functies (verwarming/volume etc.) zit allemaal gewoon altijd onderaan op het scherm.

Hij bevalt me echt super goed. Alleen al het rijden is al een USP. Daarbij zou ik het op afstand koelen/verwarmen ook als dikke plus meenemen. Niks is zo lekker om de auto na een dagje strand even te laten koelen van 60+ naar 22 zodat instappen gewoon lekker aangenaam is.

Laadpaal kun je wel op besparen. Een Wallbox hoeft geen 1500 te kosten.

• sanre4l
thewizard2006 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:49:
[...]

Ja lijkt het wel op. Al moet ik wel zeggen dat ik ook voor de model 3 zou kiezen als het tov de A klasse gaat. De CLA vind ik zelf echt een stuk mooier/beter nog. Dus dat gat wordt al snel gedicht dan.

Vind je ook niet het interieur van de model 3 erg karig/sober tov de Merc?
Uiteraard is de vraag wat je met al die toeters, bellen en kleurtjes moet :)
Zeker wat karig, denk dat het minimalistische er niet echt tegenover staat. Ongetwijfeld is interieur van de Benz van hogere klasse.
Ook nu ik de C-klasse bekijk is die wel mooier dan de A-klasse. Mag ook wel natuurlijk :9
Als ik hem ga samenstellen zit ik voor de C 200 benzine al snel op 51k en ik heb enkel nog kleur (wit)+ AMG gekozen?
Jammer dat ze voor deze niet de Designo lak mountain grijs hebben. Die zou er echt toppie uitzien. ;(
Inspired schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:20:
[...]

Hij bevalt me echt super goed. Alleen al het rijden is al een USP. Daarbij zou ik het op afstand koelen/verwarmen ook als dikke plus meenemen. Niks is zo lekker om de auto na een dagje strand even te laten koelen van 60+ naar 22 zodat instappen gewoon lekker aangenaam is.
Ik wist dus niet dat je hem kon koelen, wow. Niks zo hatelijks als je op een hete dag in een nog hetere auto moet stappen.

First world problems >:)

• Inspired
sanre4l schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:55:

[...]

Ik wist dus niet dat je hem kon koelen, wow. Niks zo hatelijks als je op een hete dag in een nog hetere auto moet stappen.

First world problems >:)
Ja, echt super lekker. Ook in de winter wel chill om gewoon in een warme auto in te kunnen stappen. Op voorhand voornamelijk voor de lage bijtelling gekozen voor de Model 3. Zou nu bij gelijke bijtelling zelfs voor de Model 3 gaan.

• mobstaa
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Aanstaande vrijdag ga ik een proefrit rijden in de Mazda 3 Comfort Bose (Hatchback) en een Seat Leon Business Intense FR. Ben erg benieuwd naar beiden, maar zo vooraf zegt mijn gevoel de Mazda 3.

Qua budget is het ook allemaal passen en meten. De Mazda 3 met Skyactive-X motor past enkel met de minimale uitrusting. Ga ik voor de Skyactive-G motor dan past de Comfort Bose uitrusting ook binnen het budget. Toch een aanzienlijk verschil in opties (achteruit camera, verwamde stoelen en stuur, bose speakers en meer), maar wel wat minder performance.

• thewizard2006
sanre4l schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:55:
Zeker wat karig, denk dat het minimalistische er niet echt tegenover staat. Ongetwijfeld is interieur van de Benz van hogere klasse.
Ook nu ik de C-klasse bekijk is die wel mooier dan de A-klasse. Mag ook wel natuurlijk :9
Als ik hem ga samenstellen zit ik voor de C 200 benzine al snel op 51k en ik heb enkel nog kleur (wit)+ AMG gekozen?
Jammer dat ze voor deze niet de Designo lak mountain grijs hebben. Die zou er echt toppie uitzien. ;(
Ik zou dan eerder voor de CLA gaan tov de C. Scheelt dus makkelijk 5k in prijs. Zelf heb ik dus een hele complete CLA voor 46k samengesteld. En vind de CLA zelf ook nog mooier ook. Wellicht rijdt de C wat meer premium maar daar heb ik geen ervaring mee.
Inspired schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 11:20:
De bediening zou ik niet als minpunt neerzetten. Licht en ruitenwisser staan op auto, mocht je een keer extra willen wissen is er gewoon een knopje. De rest van de basic functies (verwarming/volume etc.) zit allemaal gewoon altijd onderaan op het scherm.

Laadpaal kun je wel op besparen. Een Wallbox hoeft geen 1500 te kosten.
Ja wellicht is dat ook zo maar dat was mijn gevoel. Ik vind automatische ruitenwissers vaak slecht werken. Of ze gaan te hard of juist te zacht. ff snel handmatig een tik geven is dan wel makkelijk zeg maar.

Die indicatie van de laadpaal kwam van de leasemaatschappij. Echter een losse wanddoos is al snel rond de 500 euro. Installatie zal 2 a 300 euro zijn. En wellicht dat er nog andere zaken gaan spelen zoals de optie om een tankpas te gebruiken, abonnementskosten etc. Ga van minimaal 1000 euro wel uit. Idee is natuurlijk dat je dit in 4-6 maanden er al weer uit hebt tov bijv de mercedes die 250 euro meer bijtelling is.

thewizard2006 wijzigde deze reactie 13-08-2019 13:09 (40%)

• gergs
De C is ook een beetje tegen end-of-life. De nieuwe komt redelijk snel aan (wel nog 2021 denk ik)
https://www.autowereld.co...stiekem-op-de-nurburgring
https://www.motor1.com/ne...rcedes-c-class-rendering/

• Inspired
thewizard2006 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:06:

[...]

Ja wellicht is dat ook zo maar dat was mijn gevoel. Ik vind automatische ruitenwissers vaak slecht werken. Of ze gaan te hard of juist te zacht. ff snel handmatig een tik geven is dan wel makkelijk zeg maar.
Dat kan dus nog steeds. Zelfs bij de Tesla. Uiteinde van de richtingaanwijzer zit een knopje. Inhouden voor sproeien en kort tikje voor één keer wipen.

• thewizard2006
Inspired schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:23:
[...]

Dat kan dus nog steeds. Zelfs bij de Tesla. Uiteinde van de richtingaanwijzer zit een knopje. Inhouden voor sproeien en kort tikje voor één keer wipen.
Nou dan ben ik om :D ;)

Wilde net nog een keer een proefrit inplannen voor de model3. Kon 10 september pas :'(
Wil voor die tijd wel een keuze hebben gemaakt dus even kijken hoe ik dat ga regelen dan.

Waar ik nog op wilde letten:
- Ben zelf redelijk gevoelig voor misselijkheid etc. Dus vol het gas indrukken zal ik niet zo snel doen in de Tesla. Echter wil ik wel weten of ik na een half uur of uur gebruik wel een beetje relax uit de auto kan komen zeg maar. Zal uiteraard een kwestie zijn van je rechtervoet rustig gebruiken maar toch
- Staat mij bij dat achteruit kijken wat wennen was doordat de achterkant best hoog zit. Je mist daardoor wat zicht naar achter. Iemand daar ervaring mee?

thewizard2006 wijzigde deze reactie 13-08-2019 13:27 (34%)

• Yabani_Esek
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 13-09 09:56
Via waar leasen jullie op dit moment en welk auto?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.

• Inspired
thewizard2006 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:25:
[...]

Nou dan ben ik om :D ;)

Wilde net nog een keer een proefrit inplannen voor de model3. Kon 10 september pas :'(
Wil voor die tijd wel een keuze hebben gemaakt dus even kijken hoe ik dat ga regelen dan.

Waar ik nog op wilde letten:
- Ben zelf redelijk gevoelig voor misselijkheid etc. Dus vol het gas indrukken zal ik niet zo snel doen in de Tesla. Echter wil ik wel weten of ik na een half uur of uur gebruik wel een beetje relax uit de auto kan komen zeg maar. Zal uiteraard een kwestie zijn van je rechtervoet rustig gebruiken maar toch
- Staat mij bij dat achteruit kijken wat wennen was doordat de achterkant best hoog zit. Je mist daardoor wat zicht naar achter. Iemand daar ervaring mee?
Ga je voor SR+ of LR AWD? De AWD is nog weer een stukje snappier dan de SR+ door extra motor. Maar je kunt de Model 3 ook op "chill mode" zetten. Dat heb je gewoon minder performance en zul je minder last hebben.

Zicht door achterruit is wat minder inderdaad. Is even wennen. Niet echt hinderlijk maar gewoon even wennen.
Pagina: 1 ... 74 75 76 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True