Zeker, mss iets TMI, maar ik vind het toch een leuk verhaal. Ik denk dat mijn keuzes all over the place zijn omdat mijn wensen intieel niet gevormd waren. Ik heb zelf namelijk eigenlijk helemaal niks met auto's.
Toen ik begon voor mijn vorige werkgever mocht ik een VW polo leasen, maar ik wou toen per se iets groters. Kreeg toen zo'n kleine 3 jaar geleden een 2ehandse Renault Clio Estate om te leasen. Ik rij deze niet prive daar mijn vrouw nog een private lease auto heeft. Over deze Clio was ik best tevreden, ik heb altijd gezegd dat als het me van A naar B brengt dan maakt het mij niks uit of het roze of geel is.
Recent geswitched naar andere werkgever en zit nu in een leidinggevende functie. Ik wou eigenlijk altijd al een soort SUV auto. Ik vind de Range Rovers er altijd imposant uitzien, maar daar zit natuurlijk ook een imposant prijskaartje aan

.
Ik wou initieel inzetten op gewoon een grote bak dus ik pitchte de Karoq aan mijn baas. De auto sprak mij aan als veel auto voor relatief weinig geld. Mijn baas gaf aan dat ze vanuit het bedrijf wel echt elektrisch willen stimuleren, en of ik wellicht een Kia E-Niro zou overwegen. Had ik eigenlijk geen oren naar op dat moment.
Een tijd later, ik weet niet meer precies waar ik hem had gezien maar ergens kwam die A200D in beeld, en dat vind ik toch ook echt een vette bak.
Die A200D ziet er toch een stuk duurder uit dan dat hij daadwerkelijk is, daarom spreekt deze mij zo aan. Oh, en LED verlichting binnen
Maar goed, ik pitch die A200D aan mijn baas en zeg dat het dezelfde prijsklasse is, waarmee hij akkoord gaat maar vraagt alsnog of ik niet elektrisch wil rijden. Ik vertel hem dat ik geen mooie elektrische auto's zie in die prijsklasse. Hij begint zelf over Tesla en zegt dat het niet per se te duur hoeft te zijn. Mijn oren gaan natuurlijk wagenwijd openstaan. Welk model bedoel je dan baas? De Model 3.
Na echt lang tobben tussen de Model 3 en de A200D toch voor de Model 3 gekozen.
Aantal redenen:
- Het is Tesla. Duh.

(zo zie je maar dat marketing en branding echt goed werken op ontwetenden)
- Elektrisch rijden is zuiniger, vind het fijn om te denken dat ik daaraan bijdraag.
- Ik kan die Model 3 ook prive rijden.
- De uiteindelijke ingediende offerte was voor de Model 3 Long Range, wit exterieur en wit interieur met de 19" velgen. Deze komt zo op de 60k uit, tov de 45k voor de A200D.
- Als mijn baas het wilt betalen, ga ik geen nee zeggen.
Dit allemaal gezegd hebbende, ik vind persoonlijk de A200D matte grijs er iets mooier uitzien, daarom zat ik lang te tobben, maar elektrisch rijden trekt mij over de streep. Ik zal ook niet verzwijgen dat mijn vrouw ook heel erg zeurde dat ik de Tesla moest nemen.
Lang verhaal kort:
gergs schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:46:
[...]
Ik moest even lachen, en dat met de ochtend koffie in mn mond

Ik denk dat hij puur gekeken heeft naar wat past binnen zijn budget en dat het vrij weinig uitmaakt welke model het is. Zie hier zijn post:
[...]
Wat gergs zegt klopt helemaal

thewizard2006 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:05:
De 2 opties zijn de:
- Mercedes CLA 200 DCT Business Solution AMG in het poolwit met het Nightpakket en Plus Pakket en Panoramisch dak (Fiscale waarde 46000)
en de:
- Tesla Model 3 Long range in Pearl White multi coat, zwart interieur, 19inch sportvelgen en
zonder de autopilot (Fiscale waarde 60000)
Dit is toevallig ongeveer een beetje de afweging die ik ook heb gemaakt.
[
Voor 7% gewijzigd door
sanre4l op 13-08-2019 10:11
]