Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online
Inspired schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:30:
[...]

Ga je voor SR+ of LR AWD? De AWD is nog weer een stukje snappier dan de SR+ door extra motor. Maar je kunt de Model 3 ook op "chill mode" zetten. Dat heb je gewoon minder performance en zul je minder last hebben.

Zicht door achterruit is wat minder inderdaad. Is even wennen. Niet echt hinderlijk maar gewoon even wennen.
Long Range Dual Motor AWD 4D 335kW

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17:20
thewizard2006 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:34:
[...]

Long Range Dual Motor AWD 4D 335kW
Top. Je kunt ook twee profielen maken. Eén met je stand voor de stoel/stuur en chill mode en één profiel zonder chill mode. Dan kun je snel kiezen. Chill mode is nog steeds sneller dan de meeste ICE auto's. En als je af en toe even snel wilt zijn dan wissel je gewoon naar het andere profiel.

• sanre4l
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18-11 22:00
thewizard2006 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:06:
[...]

Ik zou dan eerder voor de CLA gaan tov de C. Scheelt dus makkelijk 5k in prijs. Zelf heb ik dus een hele complete CLA voor 46k samengesteld. En vind de CLA zelf ook nog mooier ook. Wellicht rijdt de C wat meer premium maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik zat gewoon verkeerd te kijken. De CLA is inderdaad wel stoerder dan de de C klasse.
thewizard2006 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:25:
[...]

Nou dan ben ik om :D ;)

Wilde net nog een keer een proefrit inplannen voor de model3. Kon 10 september pas :'(
Wil voor die tijd wel een keuze hebben gemaakt dus even kijken hoe ik dat ga regelen dan.

Waar ik nog op wilde letten:
- Ben zelf redelijk gevoelig voor misselijkheid etc. Dus vol het gas indrukken zal ik niet zo snel doen in de Tesla. Echter wil ik wel weten of ik na een half uur of uur gebruik wel een beetje relax uit de auto kan komen zeg maar. Zal uiteraard een kwestie zijn van je rechtervoet rustig gebruiken maar toch
- Staat mij bij dat achteruit kijken wat wennen was doordat de achterkant best hoog zit. Je mist daardoor wat zicht naar achter. Iemand daar ervaring mee?
Ik heb a.s. Donderdag een proefrit voor de Model 3.
Bij het maken van de afspraak vroeg de beste vrouw achter de balie mij voor welke uitvoering ik een testrit wou en ik zei: de Witte. 8)7
" Nee meneer, ik bedoelde de SR+/LR AWD."
- Oh. }:O

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Yabani_Esek schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:29:
Via waar leasen jullie op dit moment en welk auto?
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Daar waar mijn werkgever zegt dat ik moet leasen, dus in mijn geval Hiltermann Lease (heette eerder Strix). Ik heb nu een Honda Civic Tourer (diesel), maar die wordt volgende week vrijdag ingeruild voor een Toyota Corolla TS Hybrid. Ik had geen keuze in leasemaatschappij, maar moest gewoon een offerte voor gewenste auto inleveren en mijn baas heeft hier door de LM een prijs aan laten hangen en aangegeven dat hij accoord was. Bij andere werkgevers krijg je een login voor een bepaalde website waar de modellen en uitvoeringen staan waaruit je mag kiezen.

Welke bomen ontnemen je het zicht? Vul anders de template van de TS in, dan worden al wat variabelen benoemd/vastgezet en kunnen we meedenken over welke opties misschien interessant voor je zijn.

@thewizard2006 ik heb verschillende keren gereden in de Model S 60 van mijn collega. Hoewel dat natuurlijk niet de snelste versie is, is die ook al behoorlijk wat rapper dan mijn dieseltje. Als hij rijdt zorgt dat wel eens voor een knoop in de maag, maar als ik rij heb ik daar geen last van. Je bent dan zelf in controle van het gas/stroompedaal en omdat je zelf de controls bedient, stel je je er ook automatisch op in. Ik verwacht dus ook geen problemen met misselijkheid als je zelf rijdt, en als anderen rijden zet je hem voor hun gewoon in de genoemde chill mode ;)

gwystyl wijzigde deze reactie 13-08-2019 16:04 (23%)

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Heeft je werkgever niet aangegeven welke leasemaatschappij er gebruikt wordt?
Of gaat het om private lease?

And now for something completely different:
Ladies and gentlemen: we got him!
Ik heb net mijn leaseauto op mogen halen:
Een Volkswagen T-Cross Style
85 KW 115pk
Saai grijs (volgens VW is dat Urano Grey, klinkt waarschijnlijk iets beter :) )
17 inch velgen
Executive pakket
Advance pakket
Winter pakket
Digital display
Achteruitrijcamera
Park Assist

Door de diverse zwart-accenten (bijvoorbeeld van de spoiler) heeft dat saaie grijs toch nog best een toffe uitstraling.

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat saai grijs heb ik ook op de Passat. Doorgeschoven gekregen, viel wienig aan te kiezen. Maar je gaat hem vanzelf waarderen heb ik gemerkt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:03
Bij directlease kan je prima leasen.

Life is too short to drive boring cars

• mennoo
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 14:44
gergs schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 21:54:
[...]

Bij directlease kan je prima leasen.
Komen de prijzen op de website een beetje overeen met wat je uiteindelijk betaald?

• gergs
mennoo schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 12:37:
[...]

Komen de prijzen op de website een beetje overeen met wat je uiteindelijk betaald?
Afhankelijk van de regeling en je huidige leasemaatschappij. Bij mij kwamen ze redelijk dichtbij dus goed genoeg voor indicatie. Je moet wel de instellingen aanpassen op directlease -> duur van de lease, kilometer, eigen risico, winterbanden ja/nee, vervangend vervoer ja/nee. Zelfde als wat je werkgever & leasemaatschappij aan norm gebruik.
Id regel is het wel zo dat directlease vaak goedkoper is.
Om dit te compenseren kan je bijv de eigen risico naar 135 zetten op directlease terwijl bij je eigen 300 zou zijn. Het maakt dus directlease iets duurder maar dus dichterbij je eigen lm.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sowieso, directlease valt onder Van Mossel iirc :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:00
Bij mij en mijn collega was direct lease een stukje duurder voor een Kia Ceed SW. Die hebben we nu via VWPFS geleased. Wat wel weer frappant is, is dat mijn auto van Wassink komt terwijl die van mijn collega via Van Mossel is besteld. Inkoopkanaal lijkt dus ook weinig uit te maken. Een paar offertes opvragen kan dus schelen. Volgens mij ben je deels afhankelijk van de restwaardeberekening van een bepaalde LM.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 17:31

Rivanov

Apple freak

The Eagle schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:35:
Sowieso, directlease valt onder Van Mossel iirc :)
Jup.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kleine vordering in mijn queste voor de nieuwe bak...

Inmiddels is de Skoda Octavia opgehaald, en is er een 2018 V60 T4 afgeleverd als 'voorloopauto'.
Rijdt op zich best, maar geen ruimtewonder. Ben er voor mezelf wel uit dat een auto met veel vermogen me niks doet. Ik ga sneller voor een gaatje, maar echt lol haal ik er niet uit. Beetje verwend door de sensaties van m'n motor denk ik :)

Auto was wat slordig afgeleverd, dus mocht gisteren gelijk voor een beurt. Kreeg van de garage een nieuwe V60 T5 mee, die ook op m'n lijst staat. Hele mooie auto, en rijdt echt een heel pak beter dan de V60 die ik nu rijd. Niet gek ook met 8/9 jaar ontwikkelingstijd tussen beiden.

Heeft me toch even aan het twijfelen gebracht, maar uiteindelijk gesterkt in m'n keuze voor de 5008. Redenen: nóg 50 pk extra is puur een papieren exercitie, doet me blijkbaar niks. Stoelen zijn niet geschikt voor iemand van 2m. Hoofdsteun zit tussen m'n schouderbladen. Ruimte op de achterbank is op het oog een stuk beter dan de oude V60. Echter; je voeten kun je niet kwijt onder de voorstoelen. Dus dat schiet nog niet op... En natuurlijk; ding is ruim 50k. Gaat qua bijtelling ook hard opschieten.

Bij het inleveren nog even in de XC40 gezeten, die me ook een beetje aan het twijfelen had gebracht. Maar, goed punt van de verkoper, de bovenkant van de B-stijl zit volledig in m'n zicht. Dus daar kan ook een streep doorheen.

Ergo; heb vrede met de 5008, nu nog de opties erop zien te regelen die ik eigenlijk niet mag van de baas ;)

Verbaas mezelf overigens wel een beetje. Van jongs af aan helemaal autogek geweest, maar merk nu dat nieuwe auto's me helemaal niks doen. Liever een oudje; A8 of Phaeton uit 2005 dan een nieuwe bak

MikeyMan wijzigde deze reactie 16-08-2019 11:23 (16%)

• renzo4000
  • Laatst online: 17:03

renzo4000

*Doh!*

Waarom ga je dan niet privé rijden in een dergelijke auto? Een Phaeton met weinig kilometers voor zo'n blok gaat nog heel wat metertjes mee en voorzien van alle luxe (uit die tijd). Bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.n...2-55a6630df82c?cldtidx=12

Ik neem aan dat jullie een mobiliteitsvergoeding hebben? Die mag je in de regel gebruiken om bruto uit te laten betalen (en verrekenen met je gereden kilometers).

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renzo4000 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:52:
Waarom ga je dan niet privé rijden in een dergelijke auto? Een Phaeton met weinig kilometers voor zo'n blok gaat nog heel wat metertjes mee en voorzien van alle luxe (uit die tijd). Bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.n...2-55a6630df82c?cldtidx=12

Ik neem aan dat jullie een mobiliteitsvergoeding hebben? Die mag je in de regel gebruiken om bruto uit te laten betalen (en verrekenen met je gereden kilometers).
Helaas zit dat er niet in bij ons... Je mag de auto laten staan, maar dan krijg je kilometervergoeding.

Mobilitietsbudget is er ook niet direct. Je kunt kiezen voor een OV kaart of Auto, maar that's it.
Maar zitten wel meer rariteiten in die we vanuit amerika opgelegd krijgen.

Heb er serieus naar gekeken, en zelfs nog een tijdje een eigen privé auto naast de lease auto gehad. Maar die rijdt dan dusdanig weinig dat dit niet echt goed voor de techniek is.
Maargoed; zoals gezegd; ik heb er vrede mee. Financieel kan ik het nu ook niet opbrengen, ivm een doorlopende verbouwing. Maar een klassiekertje komt echt nog wel een keer :)

MikeyMan wijzigde deze reactie 16-08-2019 11:57 (15%)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vandaag was het dan eindelijk zo ver dat ik mijn Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid Business Intro mocht ophalen....

Zoals je ziet was ook junior er blij mee, ook al vond hij vanochtend lichtblauwe auto's nog veel mooier. Donkbruin was stom :+

Inmiddels al een klein stukje mee gestuurd om hem aan mijn ouders te laten zien, en vanavond wat met de instellingen/navigatie/radio gespeeld. Helaas geen Android Auto, en Mirrorlink is brak, maar verder superfijne wagen!
Als bonus ben ik één van de eersten met de nieuwe kentekenreeks. Maakt niet echt uit, maar is wel grappig.

* gwystyl happy

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:44

Quad

Selectief doof

Gefeliciteerd! Moet een heerlijk gevoel zijn als het doen eraf gaat. ;).

Mooi kleurtje, is wat anders dan grijs, rood of blauw.
Doet me denken aan mijn vorige auto, Fiat Punto. Zwart maar met zon erop was 't paars.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:26
@gwystyl gefeliciteerd!
Ik zie hem de laatste tijd steeds meer rijden en het is een erg geslaagde auto. Een stuk frisser dan z’n voorganger (ook al lijken ze best op elkaar als je ze naast elkaar ziet, gek hoe dat werkt).

Leuke kleur ook!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:58
gwystyl schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:37:
Vandaag was het dan eindelijk zo ver dat ik mijn Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid Business Intro mocht ophalen....
Leuke auto, maare....
Helaas geen Android Auto
Wtf? Het is 2019?!?!

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:36
@gwystyl mooie toyota .lijkt me toch geen straf om daarmee te rijden

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hmmbob schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 07:40:
[...]

Leuke auto, maare....

[...]

Wtf? Het is 2019?!?!
Ja dat was wel een minpunt, maar niet erg genoeg om de auto te laten staan. Toyota is het nu aan het uitrollen naar de Yaris, maar Toyota Nederland heeft blijkbaar nog niks gezegd over óf, en zoja wanneer het ook naar de Corolla en RAV4 komt (hebben zelfde multimedia systeem), en of dat via een software update kan of dat er op een gegeven moment echt nieuwe hardware in nieuw geleverde Toyota's komt. Even afwachten dus, ik heb wat geruchten gezien dat het eind dit jaar zou kunnen komen.
Ik ben nu aan het stoeien met Mirrorlink, maar wat is dat een draak van een constructie zeg! Krijg het niet netjes aan de gang met mijn Galaxy S8 ondanks het volgen van verschillende tutorials (in Russisch of Spaans 8)7 )
mikerosauer schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 07:58:
@gwystyl mooie toyota .lijkt me toch geen straf om daarmee te rijden
Thx, is inderdaad geen straf 8)

gwystyl wijzigde deze reactie 24-08-2019 08:01 (11%)

• Hmmbob
Lol, ik zou investeren in een goede telefoonhouder in plaats van in het werkend krijgen van MirrorLink :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Crazy D
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:53

Crazy D

I think we should take a look.

In mijn Auris had ik een simpel houdertje die in het ventilatierooster klikte dat net boven het scherm van de multi media zit. Via bluetooth is niet ideaal maar werkte uiteindelijk toch wel prima. Ook al is CarPlay (wat ik nu wel heb) wel heel relaxt, echt een mega verschil is het nou ook weer niet. Behalve dat je wel op je touch screen mag klikken zonder direct al een boete te krijgen, maar je telefoon aaien is al verboden :P

Exact expert nodig? itwize.nl

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-11 20:01

Bommes

Capo del formaggio

Hmmbob schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 07:40:
[...]

Leuke auto, maare....

[...]

Wtf? Het is 2019?!?!
Nou ja dat dus.. ik heb een Yaris van dit jaar met een top off the Toyota range navigatie systeem uit...... 1990
Wat een draak van een ding is dat zeg.

Mijn collega rijd een RAV4 hybrid en die heeft het zelfde back to the 90's system er in zitten.
In een auto van dik 40 duizend euro.
Sorry maar kom op.. :F

life is what happens to you while you're busy making other plans ~ Lennon

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 15:36
Dat is wel iets waar ze plank flink op mis slaan .
Dat kan echt niet .

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• belastingdizzle
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 14:44

belastingdizzle

Rechts Links

Ja dat was voor mij ook een dingetje bij Toyota. Ik had een proefrit van die Hybride Yaris. Reed echt als een zonnetje, maar dat navigatiesysteem... Sloooooooooom! Geen dealbreaker voor mij maar wel echt laaghangend fruit dat ze weigeren te plukken voor mijn gevoel.

Wie dit leest is gek

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ze zijn helaas niet de enige. Mijn vorige auto, Honda Civic uit 2015 had een nog brakker systeem, en dat is in de nieuwe generatie wel iets opgeleukt en iets sneller geworden, maar blinkt nog steeds niet uit in snelheid en gebruikersgemak. Die heeft alleen wel ondersteuning voor Android Auto en Carplay...
En dan te bedenken dat datzelfde systeem ook in de NSX zit :x

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik vond de Toyota CHR wel een leuke wagen, maar aangezien Toyota geen Apple Carplay heeft ben ik direct afgehaakt!

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:44
Wat betreft navigatiesysteem is het VW groep systeem nog steeds onovertroffen, de navigatieupdate kan iets beter maar dat is overal. Nu al 3 keer in de afgelopen 12 jaar een Amundsen van Skoda en wat mij betreft weinig te wensen over.

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

D.deJong schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:38:
Wat betreft navigatiesysteem is het VW groep systeem nog steeds onovertroffen, de navigatieupdate kan iets beter maar dat is overal. Nu al 3 keer in de afgelopen 12 jaar een Amundsen van Skoda en wat mij betreft weinig te wensen over.
Ook al ervaring met die van Tesla en Mercedes (MBUX)?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik vond ook niets mis met het systeem in mijn Clio.
TomTom kaarten en software met spraak commando's.
En Android auto koppeling en dus Google maps/Spotify/what'sapp.
Ik vond dat wel tof werken voor een relatief goedkope Clio.
Vooral Google maps vond ik erg makkelijk omdat het je zoek geschiedenis gewoon over alle devices synced.
Even voor vertrek wat opzoeken thuis op de bank op je telefoon, of op kantoor op de pc. In de auto stappen en zie daar je zoek resultaten waar je zo heen navigeerd.

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18-11 22:25
gwystyl schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:37:

[Afbeelding: Corolla onder doek zijkant]
Is het heel gek dat ik eerst naar de Subway keek en daarna pas naar het doek?
Of is dat meer vanwege het moment van de dag? :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Hmmbob
D_Jeff schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 17:47:
[...]

Is het heel gek dat ik eerst naar de Subway keek en daarna pas naar het doek?
Of is dat meer vanwege het moment van de dag? :+
Sowieso is zo'n doek nogal.... overdreven. :)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

En je hebt meteen je eerste krassen (swirls) te pakken... Die zie je pas als ie mooi in het zonnetje staat en niet bij het (gebroken) licht bij de dealer.

• Faddermakker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
Het is een leaseauto hè :p

SR+ / Pearl White / Black int / 18"Aero - Besteld: 26/9 - RN: 26/9 - VIN: - SMS: - Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Ja ....?

Ik heb ook een leaseauto die ik evengoed behandel als een privé auto. Ik snap een dergelijke stelling "het is toch maar een leaseauto" nooit zo goed. Daarnaast betaal je er ook gewoon goed geld voor (bijtelling en lease/mobiliteits vergoeding).

• D.deJong
KRGT schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:49:
[...]

Ook al ervaring met die van Tesla en Mercedes (MBUX)?
Nee, ook niet met die van Bentley en die van mc Laren moet ik volgende week nog een keer testen.

• Malarky
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-11 17:37

Malarky

Wils voor wat ieder

D.deJong schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:38:
Ik kom van een GTE met ingebouwd Internet naar een Tesla met ingebouwd Internet. “Onovertroffen navigatie” en “zo goed als offline navigatie” gaan natuurlijk echt niet in 1 zin.

Sinds Tomtom in 2004 oid met HD navigatie kwam (echte realtime navigatie gebasseerd op zowel Vodafone klanten wereldwijd + sensordata uit de wegvlakken) heeft ook Volkswagen ruim 10 jaar stil gestaan.

Die file informatie..... daar springen de tranen echt van in je ogen... zo slecht... zo niet-Internet. Terwijl RWS al ruim 10 jaar helemaal gratis haar sensordata aanbiedt, zodat je per hmp kan zien waar de achterste auto staat, hebben ze dat bij VW Group nog niet opgepikt.

Anyway: Internet staat vol met onderzoeken van derde partijen krdat qua file info en reactie daarop Tomtom gemiddeld wint van Waze en Google Maps, dus ik draai zo een 35.000/57.000 km per jaar Tesla naast Tomtom en dat ontloopt elkaar niet veel. Voor ETA aankomsttijd in lange rit in spits is altijd leuk om te vergelijken.

Volkswagen? Dat is een ingescant ANWB wegenboek met wat dynamische extras. Spraakfunctie ook niet al te best en mist veel POIs ook nog is. Bij Tesla komen de POIs van Google Maps, dus dan weet je dat je alles hebt.

Hebben we het nog niet eens over de betaalde kaartupdates. Dat is helemaal niet overal. Niet bij Tesla, niet bij Google en zelfs al jaren niet meer bij Tomtom.

Maar positieve note: als sportieve rijder heb ik de Golf GTE op hoge snelheid en in het betere bochtenwerk altijd meer gewaardeerd dan de Tesla M3. Die komt zwabberend over op 150+ en in de snelle bochten.

En dat waren de reviewers in 2015 nog unaniem dat de GTE een zware kont had..

Malarky wijzigde deze reactie 26-08-2019 08:12 (21%)

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Delete

Malarky wijzigde deze reactie 26-08-2019 08:10 (99%)

• gergs
De beste navigatie systeem is helaas niet gemaakt door autofabrikant, niet eens door navigatiefabrikant.
Is gemaakt door een app developer uit Israel. Waze.
"Real-time"er dan dat krijg je niet.

Ik heb zowel de VAG navi systeem gehad, nu een ingebouwde tomtom, en ook gewone tomtom van huur auto oid. Waze wint, altijd.

gergs wijzigde deze reactie 26-08-2019 11:06 (24%)

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18-11 17:27
Malarky schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:01:
[...]
Die file informatie..... daar springen de tranen echt van in je ogen... zo slecht... zo niet-Internet. Terwijl RWS al ruim 10 jaar helemaal gratis haar sensordata aanbiedt, zodat je per hmp kan zien waar de achterste auto staat, hebben ze dat bij VW Group nog niet opgepikt.
[...]

Volkswagen? Dat is een ingescant ANWB wegenboek met wat dynamische extras. Spraakfunctie ook niet al te best en mist veel POIs ook nog is. Bij Tesla komen de POIs van Google Maps, dus dan weet je dat je alles hebt.
De nieuwe navigatie systemen van VAG (iig Volkswagen en Skoda) zijn sinds 2017 connected en kunnen hun file informatie ook via internet ophalen en die kaarten kun je via Wi-Fi updaten.

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:29
jongetje schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:07:
[...]

De nieuwe navigatie systemen van VAG (iig Volkswagen en Skoda) zijn sinds 2017 connected en kunnen hun file informatie ook via internet ophalen en die kaarten kun je via Wi-Fi updaten.
Mits je de Connected versie hebt neem ik aan. Anders gaat het via de (FM/DAB) Radio gok ik.

Even niets...

• chevsticks
  • Registratie: juli 2017
  • Nu online
Ben op het moment me ook aan het verdiepen in de wondere wereld van leasen. Ga over een paar maanden voor mezelf beginnen en moet/wil daarbij ook een auto gaan leasen. Bij voorkeur een elektrische, want milieu en een aardige overproductie aan stroom dankzij m'n dak vol panelen.
Ik moet nog uitzoeken wat fiscaal het handigste is, private of zakelijk, maar dat moet de keuze qua auto niet echt in de weg zitten.

Qua reisafstand zal het variëren tussen de 60 km per dag en 200km per dag voor werk en een incidenteel prive ritje van 280km per dag.

Budget zit een beetje rond de 800 euro per maand.

Wat ik ervan kan maken is dat je dan al snel uit komt op een Model 3 of de Kona als je niet iedere keer onderweg bij wil laden in ieder geval. Wat in mijn geval sowieso niet handig zou zijn gezien ik op het moment thuis nog "gratis" kan laden.
Qua vormgeving verslaat niks te Tesla, maar wat ik zo hoor heeft de Kona de kwaliteit beter voor elkaar. Al is het op internet vrij lastig vergelijken omdat je over Tesla vooral de slechte verhalen te horen krijgt.

In m'n achterhoofd is er dan ook nog een stemmetje dat twijfelt of een ICE niet ook nog een optie zou zijn.

Enig advies hoe deze keuze aan te pakken is dus erg welkom :D

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@chevsticks als je hem ook nog een keer geleverd wil hebben zit je al gauw vast aan de Model3 volgens mij.... Kona en Niro EV hebben behoorlijk lange levertijden.

• chevsticks
  • Nu online
Daar had ik nog niet eens naar gekeken. Dat limiteert de opties wel ja :D

Gok dus dat die levertijden de komende periode niet veel beter gaan worden?

• mauwz
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13:21
chevsticks schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:48:
Ben op het moment me ook aan het verdiepen in de wondere wereld van leasen. Ga over een paar maanden voor mezelf beginnen en moet/wil daarbij ook een auto gaan leasen. Bij voorkeur een elektrische, want milieu en een aardige overproductie aan stroom dankzij m'n dak vol panelen.
Ik moet nog uitzoeken wat fiscaal het handigste is, private of zakelijk, maar dat moet de keuze qua auto niet echt in de weg zitten.

Qua reisafstand zal het variëren tussen de 60 km per dag en 200km per dag voor werk en een incidenteel prive ritje van 280km per dag.

Wat ik ervan kan maken is dat je dan al snel uit komt op een Model 3 of de Kona als je niet iedere keer onderweg bij wil laden in ieder geval. Wat in mijn geval sowieso niet handig zou zijn gezien ik op het moment thuis nog "gratis" kan laden.
Qua vormgeving verslaat niks te Tesla, maar wat ik zo hoor heeft de Kona de kwaliteit beter voor elkaar. Al is het op internet vrij lastig vergelijken omdat je over Tesla vooral de slechte verhalen te horen krijgt.

In m'n achterhoofd is er dan ook nog een stemmetje dat twijfelt of een ICE niet ook nog een optie zou zijn.

Ik denk dat je hier 3 opties hebt:
1. Tesla model 3 leasen voor 5 jaar (optimale benutting van de bijtelling van de Model 3 voor de komende jaren).
2. Nieuwe ICE auto leasen voor bijvoorbeeld 4 jaar.
3. Shortlease ICE auto (voor 2 jaar bijv.), om daarna in een nieuw model elektrische auto te stappen.

Als optie 1 een realistische mogelijkheid is, kan je dat doen mits de infrastructuur bij jou thuis in orde is (laadpaal etc.).

Optie 2 lijkt me uitgesloten gezien je vermoedelijk wel vrij snel naar een elektrische auto toe wil.

Optie 3 is ook een interessante optie, die heb ik al vaker aangehaald op dit forum. Als je kijkt op Leasetrader.nl, kan je korte termijn contracten van andere ZZP'ers overnemen die nog 2 jaar lopen bijvoorbeeld. Hier komt soms zelfs nog een leuke bonus vergoeding bij in sommige gevallen. Ik heb wegens gezinsuitbreiding mijn BMW 3 serie (690 p.m./ 25.00km p.j.) erop gezet ter overname bijvoorbeeld, maar er staat nog meer vermeld wat interessant kan zijn als tussen oplossing :)

• chevsticks
  • Nu online
Het zal als ik de levertijden die ik zoal tegen kom (12+ maanden voor een Kona ... ) inderdaad richting de Tesla gaan.

Al ga ik tegen de tijd dat het zo ver is toch ook eens op leasetrader kijken, zag er best leuke deals voorbij komen inderdaad. Wist niet eens dat het een optie was, leasecontracten van een ander overnemen.

• mauwz
chevsticks schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:39:
Het zal als ik de levertijden die ik zoal tegen kom (12+ maanden voor een Kona ... ) inderdaad richting de Tesla gaan.

Al ga ik tegen de tijd dat het zo ver is toch ook eens op leasetrader kijken, zag er best leuke deals voorbij komen inderdaad. Wist niet eens dat het een optie was, leasecontracten van een ander overnemen.
Verstandig, eigenlijk is alleen de Tesla nog echt leverbaar dit jaar. Als je een lease auto wilt rijden vanaf de start van je nieuwe bedrijf, zou ik overigens niet te lang wachten met het maken van je keuze. Enerzijds heb je te maken met de levertijd, anderzijds met een kredietcheck.

Misschien nog een dingetje om goed om rekening mee te houden als startend zzp'er. Als je als beginnend ZZP'er een lease contract afsluit of overneemt, zal hier meestal een aanbetaling tegenover staan. Ik weet dat Alphabet bijvoorbeeld voor een startende ondernemer ongeveer EUR 5.000 per contract vooraf vroeg een aantal jaar geleden, dit is uiteraard afhankelijk van de resterende duur van het contract en de omvang van het maandbedrag.

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:41
chevsticks schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:48:

Aangezien je wilt gaan leasen, aan welke kilometrage zat je te denken per jaar?

• chevsticks
  • Nu online
Khayma schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:47:
[...]

Aangezien je wilt gaan leasen, aan welke kilometrage zat je te denken per jaar?
Zal rond de 15.000 per jaar uitkomen zoals het er nu uit ziet. Gelukkig voldoende werk in de regio waardoor ik dagelijks ongeveer 60 a 80km zal rijden.
mauwz schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Misschien nog een dingetje om goed om rekening mee te houden als startend zzp'er. Als je als beginnend ZZP'er een lease contract afsluit of overneemt, zal hier meestal een aanbetaling tegenover staan. Ik weet dat Alphabet bijvoorbeeld voor een startende ondernemer ongeveer EUR 5.000 per contract vooraf vroeg een aantal jaar geleden, dit is uiteraard afhankelijk van de resterende duur van het contract en de omvang van het maandbedrag.
Dat is zeker iets om mee te gaan nemen voor de opstart plannen, thanks :)

• rednaz420
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:36
Ik rij met MBUX en Waze. Ze volgen elkaar bijna synchroon. Ik ga vaak de snelweg af om binnendoor te rijden afhankelijk van de file. Werkt zeer goed.

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:41
chevsticks schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:09:
[...]

Zal rond de 15.000 per jaar uitkomen zoals het er nu uit ziet. Gelukkig voldoende werk in de regio waardoor ik dagelijks ongeveer 60 a 80km zal rijden.

[...]

Dat is zeker iets om mee te gaan nemen voor de opstart plannen, thanks :)
https://www.vwpshortlease...a-electric/electrisch-100

per direct leverbaar

• D.deJong
[...]

Ik kom van een GTE met ingebouwd Internet naar een Tesla met ingebouwd Internet. “Onovertroffen navigatie” en “zo goed als offline navigatie” gaan natuurlijk echt niet in 1 zin.

Sinds Tomtom in 2004 oid met HD navigatie kwam (echte realtime navigatie gebasseerd op zowel Vodafone klanten wereldwijd + sensordata uit de wegvlakken) heeft ook Volkswagen ruim 10 jaar stil gestaan.

Anyway: Internet staat vol met onderzoeken van derde partijen krdat qua file info en reactie daarop Tomtom gemiddeld wint van Waze en Google Maps, dus ik draai zo een 35.000/57.000 km per jaar Tesla naast Tomtom en dat ontloopt elkaar niet veel. Voor ETA aankomsttijd in lange rit in spits is altijd leuk om te vergelijken.

Hebben we het nog niet eens over de betaalde kaartupdates. Dat is helemaal niet overal. Niet bij Tesla, niet bij Google en zelfs al jaren niet meer bij Tomtom.

Maar positieve note: als sportieve rijder heb ik de Golf GTE op hoge snelheid en in het betere bochtenwerk altijd meer gewaardeerd dan de Tesla M3. Die komt zwabberend over op 150+ en in de snelle bochten.

En dat waren de reviewers in 2015 nog unaniem dat de GTE een zware kont had..
Dit is dan ook een wat jou betreft, en ik had een wat mij betreft. En wat de zware kont van jou vorige GTE met mijn reactie te maken heeft is mij volledig onduidelijk.
Tuurlijk zal er altijd beter zijn maar auto’s met een vergelijkbare nieuwprijs doen het vaak een stuk slechter zoals bijvoorbeeldToyota, Honda en dat Franse spul.

D.deJong wijzigde deze reactie 26-08-2019 19:57 (4%)

• Joni
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
[...]
(...)

Voor de volledigheid: Volkswagen gebruikt al jaren TomTom fileinformatie.
gergs schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:04:
De beste navigatie systeem is helaas niet gemaakt door autofabrikant, niet eens door navigatiefabrikant.

Ik heb zowel de VAG navi systeem gehad, nu een ingebouwde tomtom, en ook gewone tomtom van huur auto oid. Waze wint, altijd.
Dat is gewoon niet waar, bijvoorbeeld YouTube: Test: Dit is de beste navigatieapp om files te ontlopen. Volgens mij is er geen een app / dienst die altijd wint.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

gergs schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:04:

Nee hoor. Er zijn talloze zulke onderzoek(jes) gedaan: https://www.nu.nl/270687/...jd-je-files-het-best.html

Ik en mijn familie zijn ook zeer fanatieke vergelijkers en maken veel kilometers per jaar. Liefst Tesla, Maps, Waze en Tomtom allemaal naast elkaar in de file: hoewel geen enkele navigatie altijd wint spreken de cijfers van Tomtom boekdelen.

Ohjah, voortaan niet zown inbouw/losse meuk nemen. Daar investeert Tomtom al vele jaren niet tot nauwelijks meer in. Gewoon alle phone only, heb je het eerlijkste vergelijk.

• Luuk013
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 17-11 21:56
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Smobbo
Luuk013 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:38:
Van dat lijstje is de Volvo uiteraard de meest uitgebreide, volwassen auto. Helaas ook ondertussen pijnlijk gedateerd.

Je hangt met 30k een beetje tussen een ‘volle’ B-segmenter en een ‘kale/redelijke’ C-Segmenter.
Misschien eens kijken naar een Skoda Scala of Kia Ceed?

Er schiet me nog een idee te binnen: demo auto?
Als je op puur prijs van een auto mag kiezen dan vermoed ik dat je werkgever de auto zelf koopt en aan je ter beschikking stelt? Dan kan je dus eerder kijken naar een demo auto (kan niet altijd bij een LM).

Smobbo wijzigde deze reactie 27-08-2019 07:53 (13%)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005

Rivanov

Apple freak

rednaz420 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:26:
Ik rij met MBUX en Waze. Ze volgen elkaar bijna synchroon. Ik ga vaak de snelweg af om binnendoor te rijden afhankelijk van de file. Werkt zeer goed.
In m’n vorige leaseauto’s gebruikte ik altijd Waze. In m’n huidige A-Klasse, die ik nu een jaar rijdt, gebruik ik primair de Live Traffic functie van MBUX. Werkt perfect. Waze is me soms iets te fanatiek in de “snelste” route te geven waardoor je af en toe nog net niet over een onverhard rally parcours wordt gestuurd.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• mobstaa
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online
Is de Mazda 3 niet een optie?

mobstaa wijzigde deze reactie 27-08-2019 08:11 (88%)

• Luuk013
Smobbo schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 07:51:
[...]

Van dat lijstje is de Volvo uiteraard de meest uitgebreide, volwassen auto. Helaas ook ondertussen pijnlijk gedateerd.

Je hangt met 30k een beetje tussen een ‘volle’ B-segmenter en een ‘kale/redelijke’ C-Segmenter.
Misschien eens kijken naar een Skoda Scala of Kia Ceed?

Er schiet me nog een idee te binnen: demo auto?
Als je op puur prijs van een auto mag kiezen dan vermoed ik dat je werkgever de auto zelf koopt en aan je ter beschikking stelt? Dan kan je dus eerder kijken naar een demo auto (kan niet altijd bij een LM).
Ja, mij leek dus de Volvo ook de beste optie, ook vanwege de grote, automaat en vermogen van 122pk voldoet die auto aan alle eisen. Maar idd hij rijdt al een tijdje rond..

Ik durf nog niet te zeggen of de auto's aangeschaft worden of geleased. Dan zou een demo ook zeker een optie zijn.
mobstaa schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:11:
[...]

Is de Mazda 3 niet een optie?
Persoonlijk ben ik niet zo een fan van de Mazda 3, helaas ook geen automaat voor dat bedrag.
maar bedankt voor je input! ;)

Luuk013 wijzigde deze reactie 27-08-2019 08:40 (63%)

• Kriss0r
  • Laatst online: 16:12
Toyota Corolla 1.8 in Dynamic uitvoering? Ook nog adaptive cruise control erbij voor dat geld..

• NoepZor
Binnen budget valt ook nog een Ceed hatchback met de 1.4 DCT automaat in de DynamicPlusLine uitvoering. Ook deze heeft adaptive cruise control en een filerijassistent. Handgeschakeld zou je met 200 overschrijding nog een GT line kunnen kiezen. SW is 1000 euro duurder. Of als binnenruimte geen groot issue is (gezien ook de V40), is wellicht de Mazda 3 nog een mogelijkheid. Ook een mooie sportieve auto, alleen niet erg ruim achterin.

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17:20
@Luuk013 Polo GTI. :)

• gergs
Joni schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:07:
Dat is gewoon niet waar, bijvoorbeeld YouTube: Test: Dit is de beste navigatieapp om files te ontlopen. Volgens mij is er geen een app / dienst die altijd wint.
Grappig, talloze en dus alle twee zijn gewoon van nu.nl.

De feit dat mensen met ingebouwde tomtom of tesla of whatever nog waze gaan opzetten is natuurlijk bijzonder. :9 En ook dus de feit dat (volgens jou) "geen enkele navigatie altijd wint". Uhm wij hebben over een navi systeem vs een gratis app _/-\o_ En die wint blijkbaar nog af en toe volgens "jouw" test.

Waze is realtime omdat het user-to-user is.
Dus de kans dat je eerder over een file wordt gewarschuuwd is groter. En dus ook dat je betere route krijg.
Ik zeg nog niet over (lokale) wegafsluiting in waze wat niet op tomtom zit.
En de mobiele flitsers, en ongeluk melden, enz.

Het is ook niet voor niets dat in landen waar file echt file is (landen zoals indonesie), zie je geen tomtom, maar wel waze. En onder uber en lyft bestuurders kiezen ze ook voor waze.

Enjoy waze while it lasts, want google begon al features van waze in te bouwen in google maps, en die gebruik zelf data van waze tegenwoordig. Waze gaat schijnbaar meer richting ridesharing. Wie weet.

Maar joh, whatever floats your boats ey! (En ik denk dat wij iets off topig gaan)

Terug naar keuze leaseauto.. Ik zou de keuze iig niet baseren op hoe goed de navi systeem is.
Begrijp me niet verkeerd, gebruiksgemak van infotainment is wel van belang. Maar navi is dus maar een deel hiervan. (Alhoewel een "goede" infotainment systeem heeft vaak ook een "goede" navi.)
Dus als je happy bent met de infotainment (bediening en snelheid van radio, media, bluetooth, acp/aa, etc) en de navi is slecht, kan je het nog makkelijk oplossen.
Wat ik erger vind is de trend om alles touchscreen te maken; zelf knopjes voor airco, fan speed, richting, stoelverwarming, enz enz. Dat is voor mij een grotere dealbreaker.

• Luuk013
Jaa, helaas geen energie label E of hoger..
Kriss0r schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:44:
[...]

Toyota Corolla 1.8 in Dynamic uitvoering? Ook nog adaptive cruise control erbij voor dat geld..
Niet mijn smaak, maar ik zal een keer bij de dealer gaan kijken.
NoepZor schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:00:
Binnen budget valt ook nog een Ceed hatchback met de 1.4 DCT automaat in de DynamicPlusLine uitvoering. Ook deze heeft adaptive cruise control en een filerijassistent. Handgeschakeld zou je met 200 overschrijding nog een GT line kunnen kiezen. SW is 1000 euro duurder. Of als binnenruimte geen groot issue is (gezien ook de V40), is wellicht de Mazda 3 nog een mogelijkheid. Ook een mooie sportieve auto, alleen niet erg ruim achterin.
Zelfde als bij de Toyota. Kan nooit verkeerd zijn om een te gaan kijken in real life.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@Luuk013 is die 30k een opgelegde max? Want nu wordt het inderdaad een kale c segmenter of een rijker uitgeruste b segmenter.

Voor 35k heb je ook een Proceed met een dct automaat en behoorlijk dik aangekleed!

• Luuk013
renzo4000 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:26:
@Luuk013 is die 30k een opgelegde max? Want nu wordt het inderdaad een kale c segmenter of een rijker uitgeruste b segmenter.

Voor 35k heb je ook een Proceed met een dct automaat en behoorlijk dik aangekleed!

[Afbeelding]
Ja 30 is echt de max..

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Moet die 30K op?
Een nieuwe Clio hatchback met 130pk benzine en automaat in RS Line uitvoering kost je net geen 28K.
Rijd super, net nieuw model en in RS uitvoering voorzien van erg veel opties.

• NoepZor
Luuk013 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:17:
[...]
Zelfde als bij de Toyota. Kan nooit verkeerd zijn om een te gaan kijken in real life.
Voorbeeldje Mazda 3:https://www.mulder-mazda.nl/nieuw-op-voorraad/2.0---122pk-comfort-met-bose-&-leer-19991499
Voorbeeldje Ceed GT line: https://www.vanmossel.nl/voorraad/s/50936-kia-ceed

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:34

ralpje

Deugpopje

gergs schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:11:

Wat ik erger vind is de trend om alles touchscreen te maken; zelf knopjes voor airco, fan speed, richting, stoelverwarming, enz enz. Dat is voor mij een grotere dealbreaker.
Ik rijd (nu nog) een 308SW, met het 'beruchte' kale dashboard. Dat bijna alles touchscreen is stoort me totaal niet. Het zijn hoofdzakelijk instellingen die je toch eenmalig doet en daarna vrijwel niet meer aanpast. Granted, de stoelverwarming heeft wel een aparte fysieke knop. Maar zaken als airco, fan speed, etc. is allemaal één keer instellen en niet meer aankomen. Temperatuur van de CC kun je eventueel nog via een sneltoets wijzigen, dus zonder het hele menu te openen. Dat is het enige dat ik nog wel eens doe.

365Dude - Strava

• aerofreak
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

Ford focus?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11:01
Renault Megane Estate Bose

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18-11 17:27
Een Opel Astra is volgens mij ook prima betaalbaar.

• PSV-EHV
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 14-11 22:31
Met jouw eisenpakket kan je volgens mij prima zelf ook uitzoeken wat je wilt. Alle eisen behalve de laatste zijn makkelijk te doen voor jouw budget, het 'zakelijk sportief uiterlijk' is vrij subjectief dus moet je zelf weten.

Voor de rest kan je elke auto onder 30.000 euro zo ongeveer wel uitrusten zoals jij hier beschrijft, dus misschien is het handig wat meer eisen te formuleren voor jezelf? Het lijstje auto's wat je aanlevert, wat spreekt jou aan in die auto's?

Samsung Galaxy S10+ | Google Home Mini | PS4 | Surface GO | FIFA | FM

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Redt je niet met automaat. De Limited als hatchback wel net.
NoepZor schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:32:
[...]

Voorbeeldje Mazda 3:https://www.mulder-mazda.nl/nieuw-op-voorraad/2.0---122pk-comfort-met-bose-&-leer-19991499
Die Mazda is inderdaad een mooie optie, maar die vond hij niet mooi
Jouw voorbeeld is volgens mij een voorraadmodel met extra korting, en die gaat nog net over de 30k. Vanuit de configurator lukt dit dus waarschijnlijk niet, maar de DynamicPlusLine volgens mij wel (€ 29.845 zonder metallic lak)

• gergs
ralpje schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:44:
[...]

Ik rijd (nu nog) een 308SW, met het 'beruchte' kale dashboard. Dat bijna alles touchscreen is stoort me totaal niet. Het zijn hoofdzakelijk instellingen die je toch eenmalig doet en daarna vrijwel niet meer aanpast. Granted, de stoelverwarming heeft wel een aparte fysieke knop. Maar zaken als airco, fan speed, etc. is allemaal één keer instellen en niet meer aankomen. Temperatuur van de CC kun je eventueel nog via een sneltoets wijzigen, dus zonder het hele menu te openen. Dat is het enige dat ik nog wel eens doe.
Mijn collega heeft precies zelfde auto en ik ga vaak met em samen lunchen/ afspraak buiten deur. Als hij rijdt en het is warm buiten dan heb je
1) felle zon waarmee de scherm moeilijk te zien is
2) maar als hij/ik de airco wil aanpassen moet ik het via de scherm doen
3) en tegelijk moeten wij het adres inzetten in de nav, en jah het moet ook via dat scherm.
Heel vervelend dus - en je wil ook nog de radio kanaal veranderen (ik chargeer een beetje :*) )

CC zou wellicht wel een uitkomst zijn maar het werkt niet altijd.
Mijn vrouw en ik zijn juist mensen die nooit echt comfortabel voelt met de standaard CC instellingen.
Bijv, je zet em op 20.5 graden, en het is toevallig, zoals vandaag, mega warm is, jah dan gaat ie blazen met volle vermogen. Dat wil ik niet. Ik ga dus de temp naar low zetten en de fan niet op volle kracht (2/3 of zo). En dan als het al een beetje aangenaam is, terug op 20.5 en de fan naar normale stand.
Maar het kan ook zo zijn dat je halverwege de rit opeens zon tegen je heb, dan is het weer te warm.
Ik zet de temp dan iets naar beneden. Dus ja, ik ben mijn eigen climate control. Tuurlijk n=1 (of in dit geval n=2) en niet de massa mensen. Maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen het handig vind dat alles tegenwoordig in klein schermpje word ingestopt. Gewoon aantal (niet te veel) belangrijke knoppen.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Die 308 is qua infotainment een van de grootste design failures van de afgelopen decennia. Traag, storingsgevoelig, slecht afleesbaar en usability testing hebben ze nog nooit van gehoord bij Peugeot. Je ziet in de nieuwere modellen dat ze er op terug gekomen zijn door iig sneltoetsen toe te voegen die je niet via het display hoeft te gebruiken.

In mijn zoektocht naar mijn huidige leaseauto was dit dan ook één van de grote dealbreakers en heb mede daarom gekozen voor de octavia met een columbus infotainment wat wel werkt hoe het zou moeten...

• Luuk013
PSV-EHV schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Met jouw eisenpakket kan je volgens mij prima zelf ook uitzoeken wat je wilt. Alle eisen behalve de laatste zijn makkelijk te doen voor jouw budget, het 'zakelijk sportief uiterlijk' is vrij subjectief dus moet je zelf weten.

Voor de rest kan je elke auto onder 30.000 euro zo ongeveer wel uitrusten zoals jij hier beschrijft, dus misschien is het handig wat meer eisen te formuleren voor jezelf? Het lijstje auto's wat je aanlevert, wat spreekt jou aan in die auto's?
Ja, ik zie veel mensen met japanners voorbij komen en die brengen een hele complete uitrusting met zich mee voor een mooie prijs. Helaas ben ik nog niet overtuigd van het design en ligt mijn hart meer bij duitse auto's.

Ik zag toevallig dat de A-klasse ook begint op 29k een A 160 Bussiness solution, eerlijk gezegd is dat wel een beetje mijn droom auto als jonge vent zijnde, helaas dan geen automaat..

Dus ik denk dat ik eerlijk gezegd wel bij dat lijstje blijf wat ik in eerste instantie heb opgegeven en daarnaast de A klasse wil toevoegen.

Graag hoor ik waarom jullie bepaalde uit het lijstje wel zouden kiezen of juist niet. Bedankt alvast!

Nogmaals het lijstje:

A-160 bussiness solution
Volvo V40 Polar T2
VW Polo (R-line 1.5TSI DSG)
Audi A1
Misschien Audi A3?
Golf 7 (alleen maar handgeschakeld voor deze prijs waarschijnlijk...)

Mijn eisen zijn:
(Liefste) Automaat
(Liefste) Meer dan 110 PK
Navi
Bluetooth (telefoon)

Luuk013 wijzigde deze reactie 28-08-2019 08:11 (14%)

• Smobbo
gergs schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:23:
[...]

CC zou wellicht wel een uitkomst zijn maar het werkt niet altijd.
Mijn vrouw en ik zijn juist mensen die nooit echt comfortabel voelt met de standaard CC instellingen.
Bijv, je zet em op 20.5 graden, en het is toevallig, zoals vandaag, mega warm is, jah dan gaat ie blazen met volle vermogen. Dat wil ik niet. Ik ga dus de temp naar low zetten en de fan niet op volle kracht (2/3 of zo). En dan als het al een beetje aangenaam is, terug op 20.5 en de fan naar normale stand.
Maar het kan ook zo zijn dat je halverwege de rit opeens zon tegen je heb, dan is het weer te warm.
Ik zet de temp dan iets naar beneden. Dus ja, ik ben mijn eigen climate control. Tuurlijk n=1 (of in dit geval n=2) en niet de massa mensen. Maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen het handig vind dat alles tegenwoordig in klein schermpje word ingestopt. Gewoon aantal (niet te veel) belangrijke knoppen.
Tip: als het warm is en hij gaat hard blazen omdat je hem op (bijvoorbeeld) 20,5 staan, zet hem dan op 22 of 23. Hij gaat dan gelijk minder hard blazen, en als je later in de rit de zon op je hebt dan corrigeert hij zelf, aangezien je nog steeds de auto stand aan hebt.

Dat is denk ik ook wat @ralpje bedoeld.

Voor mij is dat ook vrijwel het enige wat ik doe op het scherm (bij mij het scherm van een Tesla Model 3, maar principe is hetzelfde).
Luuk013 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 07:45:
[...]

Ja, ik zie veel mensen met japanners voorbij komen en die brengen een hele complete uitrusting met zich mee voor een mooie prijs. Helaas ben ik nog niet overtuigd van het design en ligt mijn hart meer bij duitse auto's.

Ik zag toevallig dat de A-klasse ook begint op 29k een A 160 Bussiness solution, eerlijk gezegd is dat wel een beetje mijn droom auto als jonge vent zijnde, helaas dan geen automaat..

Dus ik denk dat ik eerlijk gezegd wel bij dat lijstje blijf wat ik in eerste instantie heb opgegeven en daarnaast de A klasse wil toevoegen.

Graag hoor ik waarom jullie bepaalde uit het lijstje wel zouden kiezen of juist niet. Bedankt alvast!

Nogmaals het lijstje:

A-160 bussiness solution
Volvo V40 Polar T2
VW Polo (R-line 1.5TSI DSG)
Audi A1
Misschien Audi A3?
Golf 7 (alleen maar handgeschakeld voor deze prijs waarschijnlijk...)

Mijn eisen zijn:
(Liefste) Automaat
(Liefste) Meer dan 110 PK
Navi
Bluetooth (telefoon)
Een Mercedes A-klasse voor 30k is echt helemaal kaal...

Ik denk dat het goed is om eens te gaan rijden met een aantal auto's, want het verschil tussen al die auto's is nogal groot.

Audi A1 en Polo zijn hetzelfde met iets andere materialen
Audi A3 en Golf zijn hetzelfde met iets andere materialen. Automaat op Audi lijkt me niet haalbaar.
Volvo V40 is in die versie vrij dik aangekleed, maar verouderd.
Mercedes A-klasse voor dat geld is een droevig aangezicht. Automaat lijkt me niet haalbaar.

Alle moderne auto's hebben bluetooth en vrijwel alle zakelijke modellen hebben een navigatiescherm(pje).
De PK's zou ik gelijk als eis loslaten, hoe een auto rijdt gaat over veel meer dan PK's...

Wil je dat het infotainment goed is of vind je een instap dingetje al oke? Is Apple CarPlay of AndroidAuto nodig?
Zijn geavanceerde hulpsystemen interessant (ACC, Lane assist, etc)?

Ik zou kiezen uit:
Seat Leon
Kia Ceed
VW Golf
Skoda Scala (zit een beetje tussen polo en golf niveau in, nog niet in gezeten, dus kwaliteit weet ik niet precies)

Ik vind zelf (persoonlijk dus!) citroen, peugeot en renault niet fijn rijden. De astra was (3 jaar geleden) niet mijn smaak. Audi snap ik niet (waarom veel betalen voor minder?). Mercedes en BMW lijken me buiten bereik.

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:29
@Luuk013 Al eens gekeken naar de Skoda Scala? Die kan je met een 1.0 DSG krijgen voor ruim onder de 28k, dan kan je er tenminste nog wat leuke opties in stoppen waar je blij van wordt.

Kale auto's zonder leuke opties ben je echt heel snel op uitgekeken hoor...

Smobbo was me net voor :+

Even niets...

• Icedustbin2
Luuk013 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:35:
[...]

Ja, mij leek dus de Volvo ook de beste optie, ook vanwege de grote, automaat en vermogen van 122pk voldoet die auto aan alle eisen. Maar idd hij rijdt al een tijdje rond..

Ik durf nog niet te zeggen of de auto's aangeschaft worden of geleased. Dan zou een demo ook zeker een optie zijn.

[...]

Persoonlijk ben ik niet zo een fan van de Mazda 3, helaas ook geen automaat voor dat bedrag.
maar bedankt voor je input! ;)
Peugeot 308?
Rijdt als een Golf (zelfde formaat ook) en ik heb een Business Premium variant met alles erop en eraan voor volgens mij net onder de 30k.
130PK. Wel maar een 3-cilinder en handgeschakeld, maar het rijdt prima.

N.B.: ik heb het dan niet over de 308 SW, maar de 'korte' hatchback. Ze hebben laatst ook een 'facelift' gekregen waardoor 'ie er stukke beter uit ziet. En het infotainmentsysteem gewoon goed is. Ook heb je carplay/android-auto mogelijkheden, indien gewenst. Ervaring leert dat de on-board tomtom met tsmc al heel goed is.

Edit: Ok, spuit 11 blijkbaar. Ik zie dat 'ie hierboven al afgeschreven wordt. Overigens om -voor mij- onverklaarbare redenen. Het scherm is prima leesbaar, ook in de zon. Even je sunroof dichtdoen wellicht helpt al! ;-)
Daarnaast zit ik nooit aan de knoppen. Ik luister primair maar 1 radiozender. En als ik m'n telefoon of USB-stick aansluit schakelt ie zelf over. Naar bluetooth doe je met de source-knop op het stuur. Climate Control kom ik al helemaal nooit; hoogstens een keer de AC uit/aan.
TomTom instellen gebruik ik wel vaak, maar wederom nooit last van zon op het scherm.

Ik ben hoe dan ook erg blij met de keuze.

Áls ik dan wat aan moet merken: deze 3-cilinder handbak is rottig in de file... Zo'n 3-pittertje 'hobbelt' nogal in z'n 1 met ~1000rpm.

Icedustbin2 wijzigde deze reactie 28-08-2019 08:48 (41%)

Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95

• gergs
Smobbo schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:27:
Tip: als het warm is en hij gaat hard blazen omdat je hem op (bijvoorbeeld) 20,5 staan, zet hem dan op 22 of 23. Hij gaat dan gelijk minder hard blazen, en als je later in de rit de zon op je hebt dan corrigeert hij zelf, aangezien je nog steeds de auto stand aan hebt.
Met buiten 30+ graden helpt dat niet. Maar idd als het 25 graden buiten en je zet het op 20.5 dan blaast ie hard en op 23 niet zo hard. Maar alsnog moet je aan de temp regeling zitten en dat doe ik dus liever met knop dan op scherm.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

@Luuk013 van jou lijstje is de v40 het meest compleet en kan ook met de huidige nieuwe auto's nog goed meekomen. Het rijdt erg strak en voorspelbaar. Keerzijde is dat het een uitloop model is (gedateerd) en je ziet er werkelijk op elke straathoek. Daarnaast hoop ik niet dat ruimte nodig hebt, want die heeft de v40 echt niet. De gemiddelde b segmenter is vaak nog ruimer.

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17:13
renzo4000 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 09:43:
@Luuk013 van jou lijstje is de v40 het meest compleet en kan ook met de huidige nieuwe auto's nog goed meekomen. Het rijdt erg strak en voorspelbaar. Keerzijde is dat het een uitloop model is (gedateerd) en je ziet er werkelijk op elke straathoek. Daarnaast hoop ik niet dat ruimte nodig hebt, want die heeft de v40 echt niet. De gemiddelde b segmenter is vaak nog ruimer.
Met welke B-Segmenter vergelijk je die dan? Een V40 is niet super ruim, maar voor een jonge gast zoals hij zal hij perfect uitkomst bieden.

Ik heb destijds voor de V40 gekozen omdat dit een actie model was (Business Sport, 2018). Diesel 150PK automaat voor 32.5k (incl. metallic kleur)

Navigatiesysteem is inderdaad ruk en oud, maar wie gebruikt er nog de navigatiesysteem in een auto? Ik heb dit vrij weinig gedaan in ieder geval, en dan reed ik ook een Seat Ibiza, Seat Leon, VW Golf.

Ik was erg te spreken over de Full LED technologie in de Volvo, los van het feit dat hij bijzonder goed is aangekleed en veilig is.

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Voorin de auto valt het uiteraard mee, op de achterbank kan een volwassene van >1m80 niet meer fatsoenlijk zitten. Wil je bagage mee? Neem dan niet teveel want dat past niet in dat kofferbakje.

Ter vergelijk: Renault Clio 391 liter vs 335 liter voor de V40. Laat staan de echte concurrenten in het C segment die hebben vaak behoorlijk meer ruimte op de achterbank en in de kofferbak.

• Luuk013
Landon schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:09:
[...]

Met welke B-Segmenter vergelijk je die dan? Een V40 is niet super ruim, maar voor een jonge gast zoals hij zal hij perfect uitkomst bieden.

Ik heb destijds voor de V40 gekozen omdat dit een actie model was (Business Sport, 2018). Diesel 150PK automaat voor 32.5k (incl. metallic kleur)

Navigatiesysteem is inderdaad ruk en oud, maar wie gebruikt er nog de navigatiesysteem in een auto? Ik heb dit vrij weinig gedaan in ieder geval, en dan reed ik ook een Seat Ibiza, Seat Leon, VW Golf.

Ik was erg te spreken over de Full LED technologie in de Volvo, los van het feit dat hij bijzonder goed is aangekleed en veilig is.
Ik ben inderdaad jong en er zullen niet vaak mensen achterin zitten, maar mocht het zo zijn dan zullen de vrouwen waarschijnlijk achterin moeten kruipen Max 1,60 :) Ik wil wel lekker op vakantie kunnen met het vrouwtje, dus als het kan wel 2 koffers van gemiddelde grote achterin. Eventueel met achterbank naar voren geklapt.

Belangrijkste is uitstraling, dat hij voorin ruim genoeg is, lekker rijdt en voorzien is van de eisen van mijn werkgever (navi, telefoon ondersteuning).

Weet iemand wanneer de nieuwe V40 wordt verwacht?

• barakuda
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 18-11 12:54
...

Er komt geen directe opvolger van de V40, er komt een SUV voor in plaats

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17:13
Luuk013 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:48:
[...]

Ik ben inderdaad jong en er zullen niet vaak mensen achterin zitten, maar mocht het zo zijn dan zullen de vrouwen waarschijnlijk achterin moeten kruipen Max 1,60 :) Ik wil wel lekker op vakantie kunnen met het vrouwtje, dus als het kan wel 2 koffers van gemiddelde grote achterin. Eventueel met achterbank naar voren geklapt.

Belangrijkste is uitstraling, dat hij voorin ruim genoeg is, lekker rijdt en voorzien is van de eisen van mijn werkgever (navi, telefoon ondersteuning).

Ik zat precies in hetzelfde schuitje als jou. Ik ben jong, ik zit lekker en zal zelf (bijna) nooit achterin m'n eigen auto zitten.

Afgelopen weekend teruggekomen vanuit Zuid-Frankrijk, 10,5 uur rijden en kwam als een zonnestraal thuis aan, zonder moe te zijn of verkeerd te hebben gezeten. Met 2 grote tassen, koelbox, 20L jerrycan + 2 boodschappen tassen vol met eten kon ik dit allemaal kwijt in de kofferbak. Koelbox stond wel op de stoel achterin.

Ik heb de R-Design variant en vind deze er persoonlijk mooi uitzien, maar smaken verschillen. Het onderstel is hierdoor strakker geveerd en je krijgt iets meer mee van de weg. Bij de Polar editie is alles comfortabeler gemaakt.

Er komt geen nieuwe V40 meer, heeft Volvo zelf confirmed.

Hiernaast heb ik zelf nog proefgereden in een Ford Focus Station, Skoda Octavia, Opel Astra en Mazda 3, maar vond deze allemaal niet zo sportief en mooi ogen als de Volvo. Alleen de Astra was wat meer uitgerust met o.a. stuurverwarming.

• Rikvdlee
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:33
Landon schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:56:
[...]

Ik zat precies in hetzelfde schuitje als jou. Ik ben jong, ik zit lekker en zal zelf (bijna) nooit achterin m'n eigen auto zitten.

Afgelopen weekend teruggekomen vanuit Zuid-Frankrijk, 10,5 uur rijden en kwam als een zonnestraal thuis aan, zonder moe te zijn of verkeerd te hebben gezeten. Met 2 grote tassen, koelbox, 20L jerrycan + 2 boodschappen tassen vol met eten kon ik dit allemaal kwijt in de kofferbak. Koelbox stond wel op de stoel achterin.

Ik heb de R-Design variant en vind deze er persoonlijk mooi uitzien, maar smaken verschillen. Het onderstel is hierdoor strakker geveerd en je krijgt iets meer mee van de weg. Bij de Polar editie is alles comfortabeler gemaakt.

Er komt geen nieuwe V40 meer, heeft Volvo zelf confirmed.

Hiernaast heb ik zelf nog proefgereden in een Ford Focus Station, Skoda Octavia, Opel Astra en Mazda 3, maar vond deze allemaal niet zo sportief en mooi ogen als de Volvo. Alleen de Astra was wat meer uitgerust met o.a. stuurverwarming.
Deze ervaring kan ik delen. Vorig jaar ook naar Zuid-Frankrijk gereden met de V40. 9u gereden, 1x gestopt om even naar de WC te gaan. En kwam ook kiplekker uit de auto. :)

Volvo V40 T3 MY13

• djidee
  • Laatst online: 17-11 11:21

djidee

Mr. Slungel

Zo herkenbaar, de V40 ervaringen. Toen hij eruit moest (2 ton), was de nieuwe V90 uit (te duur) en de oude V60 was geen optie omdat inmiddels nummer 2 er ook was. Dan wordt de V40 echt te krap...

Maar wat hebben we daar heerlijke ritten mee gehad, Kroatie, Polen. Lange afstanden heerlijk comfortabel, maar met het Focus onderstel scherp als je dat wenste....

Mondeo als tussenpaus (shortlease, 2 jaar, inmiddels jaar verlengd, loopt nu eind dit jaar eruit), en focus wel op nieuwe V60 gezet. Ik wil die Volvo stoelen terug... Al is de Mondeo ook erg prettig.

Maar de auto's zijn best wel heel duur geworden, zeker nu ik ook geen diesel meer mag. Benzine is de XC40 (maar die wil ik eigenlijk niet) erg prijzig, en hybride zijn XC40 en V60 wel leuke opties, maar ook fors aan de prijs.

Dus neig nu naar weer de standaard auto (Focus, voor 2 jaar) en dan maar weer eens kijken (Polestar 2?) of wellicht iets in de hoek van Ateca / Octavia. Toch een paar 100 euro per maand wat je in je zak houdt met de Focus tov de Volvo's.

djidee wijzigde deze reactie 28-08-2019 22:07 (8%)

"Mekker, blaat"

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:40

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

djidee schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:06:
Zo herkenbaar, de V40 ervaringen. Toen hij eruit moest (2 ton), was de nieuwe V90 uit (te duur) en de oude V60 was geen optie omdat inmiddels nummer 2 er ook was. Dan wordt de V40 echt te krap...
Huh? Die snap ik niet. Ik heb 3 tieners en rij een 2017 S60. Past makkelijk, net terug na 3 weken Andalusië met z'n vijven (met de auto dus).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• djidee

djidee

Mr. Slungel

AllSeeyinEye schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:01:
[...]

Huh? Die snap ik niet. Ik heb 3 tieners en rij een 2017 S60. Past makkelijk, net terug na 3 weken Andalusië met z'n vijven (met de auto dus).
Ik ben 2.06m, en in de vorige V60 hou je dan echt niets over. Doe dan 2 kindjes in zittingverhogers / kinderzitjes en het zit knel. De huidige V60 is daar flink gegroeid (maar zit ik voor weer wat knel met mijn schouder richting de zijruit lijkt het)...

"Mekker, blaat"

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

djidee schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:18:
[...]

Ik ben 2.06m, en in de vorige V60 hou je dan echt niets over. Doe dan 2 kindjes in zittingverhogers / kinderzitjes en het zit knel. De huidige V60 is daar flink gegroeid (maar zit ik voor weer wat knel met mijn schouder richting de zijruit lijkt het)...
Rij nu met 2m00 in een v60 vorig model. Houdt inclusief schuifdak inderdaad helemaal niets over.
Achterin 0 ruimte, maar dat had je zelf al gemerkt.
Nieuwe V60 is vooral in de kofferbak een stuk ruimer/praktischer. Zou er sowieso wel even in gaan rijden, want waar in de oude V60 ik geen last heb van de hoofdsteun, zit ie in de nieuwe vrij vervelend tussen m'n schouderbladen.

Op de achterbank lijkt de ruimte tussen voor en achterstoelen een stuk ruimer. Maar, in de laagste stand is er geen ruimte onder de stoel voor je voeten.

MikeyMan wijzigde deze reactie 29-08-2019 08:18 (9%)

• mauwz
djidee schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 22:06:

Maar wat hebben we daar heerlijke ritten mee gehad, Kroatie, Polen. Lange afstanden heerlijk comfortabel, maar met het Focus onderstel scherp als je dat wenste....

Mondeo als tussenpaus (shortlease, 2 jaar, inmiddels jaar verlengd, loopt nu eind dit jaar eruit), en focus wel op nieuwe V60 gezet. Ik wil die Volvo stoelen terug... Al is de Mondeo ook erg prettig.

Maar de auto's zijn best wel heel duur geworden, zeker nu ik ook geen diesel meer mag. Benzine is de XC40 (maar die wil ik eigenlijk niet) erg prijzig, en hybride zijn XC40 en V60 wel leuke opties, maar ook fors aan de prijs.

Dus neig nu naar weer de standaard auto (Focus, voor 2 jaar) en dan maar weer eens kijken (Polestar 2?) of wellicht iets in de hoek van Ateca / Octavia. Toch een paar 100 euro per maand wat je in je zak houdt met de Focus tov de Volvo's.
Ik heb een BMW 318i automaat (leasecontract voor nog 2 jaar) ter overname beschikbaar, misschien weer een mooie tussenpaus tot de Polestar 2 of Tesla Model Y bijv.? Als je voor 2 jaar iets zoekt wat een beetje leuk geprijsd is, check leasetrader.nl. Dan wordt er veelal nog wel een maand gratis rijden bij aangeboden, of een bonus van voor de berijder als het via de werkgever loopt ;)

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Een 318 met 2.06.... Nee, dank u. Dat is zeker geen ruimtewonder. Al moet ik de nieuwste generatie nog testen, al kun je die momenteel alleen maar als 330i krijgen, leuk vermogen, maar gruwelijk duur.

"Mekker, blaat"

• The BounceR
  • Laatst online: 11:54
Goedemorgen allemaal!

Sinds afgelopen week mag ik van mijn werkgever een lease auto uitzoeken bij Leaseplan.
De week ervoor had ik al een auto bij elkaar geklikt bij Leaseplan direct wat prima in het budget paste.

Brandstof: benzine
Looptijd: 48 mnd.
Aantal km: 40.000 p/j

Bij het samenstellen van de auto bij Leaseplan direct heb ik ook de volgende opties gekozen voor het leasepakket.
- BasicPlan Plus
- Winterbanden
- Tankpas

De fiscale waarde van de auto: 38.929,89 (deze is gelijk bij zowel direct als op het portaal).

Leaseplan direct
Leasetarief: 728,23 euro
Brandstof voorschot: 261,29 euro
Opgeteld: 989,52 euro p/m

Leaseplan portaal
Leasetarief: 1063,50 euro
Brandstof voorschot: wordt niet vermeld
Opgeteld: 1063,50 euro p/m

Hierin zit dus een verschil van ongeveer 75 euro per maand op het leasetarief.
Omdat ik dit moeilijk kon geloven heb ik bij LP direct ook de "vereiste" accessoires geselecteerd
- Brandblusser 2kg
- Lifehammer
- Veiligheidsvest
- Verbanddoos
Hiermee steeg het tarief van LP direct met ongeveer 2 euro, wat nog steeds niet de resterende 73 euro verantwoord.

Binnen het LP portaal kon ik niet terug vinden waar die ~75 euro p/m extra vandaan komt. Omdat de werkgever alleen auto's bij Leaseplan afneemt, zou je verwachten dat het juist iets goedkoper zou moeten zijn. Wel contact gehad met de klantenservice en hier werd mij verteld dat ik maar een e-mail moet sturen, via de telefoon hebben ze hier geen antwoord op.

Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring met Leaseplan?
Zo ja, is hier toen iets mee gedaan?

• Luuk013
Beste mensen, hebben jullie toevallig ervaring met afdingen bij het kopen van een nieuwe auto?

Ik denk dat ik het beste kan gaan proefrijden met de volgende auto's

A-160 bussiness solution Handgeschakeld (opzich redelijk netjes in de business solution.)
Volvo V40 Polar T2 Automaat (Met afdingen misschien een R-design haha)
VW Polo (R-line 1.5TSI DSG of de 1.0 DSG) Automaat
Audi A1 proline epic (handgeschakeld)

Luuk013 wijzigde deze reactie 29-08-2019 08:51 (6%)

• NoepZor
Luuk013 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:47:
Beste mensen, hebben jullie toevallig ervaring met afdingen bij het kopen van een nieuwe auto?
Als je gaat leasen: dit heeft geen zin. Vaak krijg je het voordeligste tarief wanneer je de leasemaatschappij de dealer laat kiezen. Die hebben afspraken met dealers, waardoor ze vrij goedkoop in kunnen kopen (massa = kassa). Daar kun je als 'einzelgänger' niet tegen op boksen vrees ik.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

djidee schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:26:
Een 318 met 2.06.... Nee, dank u. Dat is zeker geen ruimtewonder. Al moet ik de nieuwste generatie nog testen, al kun je die momenteel alleen maar als 330i krijgen, leuk vermogen, maar gruwelijk duur.
Superb Al bekeken?

• Luuk013
NoepZor schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:59:
[...]

Als je gaat leasen: dit heeft geen zin. Vaak krijg je het voordeligste tarief wanneer je de leasemaatschappij de dealer laat kiezen. Die hebben afspraken met dealers, waardoor ze vrij goedkoop in kunnen kopen (massa = kassa). Daar kun je als 'einzelgänger' niet tegen op boksen vrees ik.
Wil dit zeggen dat ik bijvoorbeeld extra korting krijg op de fiscale waarde van de auto wanneer ik bij de dealer ga die de leasemaatschappij aanraad? Dus ik hoef nu niet uit te gaan van de prijzen die ik op internet kan samenstellen
Pagina: 1 ... 75 ... 83 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True