Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 114 Laatste
Acties:
  • 979.513 views

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-01 12:23
Luuk013 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:04:
[...]

Wil dit zeggen dat ik bijvoorbeeld extra korting krijg op de fiscale waarde van de auto wanneer ik bij de dealer ga die de leasemaatschappij aanraad? Dus ik hoef nu niet uit te gaan van de prijzen die ik op internet kan samenstellen
De fiscale waarde van de auto wordt bepaald door de belasting, het afdingen van een auto heeft voor de bijtelling geen enkel voordeel.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:40
Luuk013 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:04:
[...]

Wil dit zeggen dat ik bijvoorbeeld extra korting krijg op de fiscale waarde van de auto wanneer ik bij de dealer ga die de leasemaatschappij aanraad? Dus ik hoef nu niet uit te gaan van de prijzen die ik op internet kan samenstellen
De fiscale waarde zal niet wijzigen. Het 'voordeel' voor jou zit hem erin dat de leasemij een betere prijs overeen zal kunnen komen dan jij en dat resulteert in een lager leasebedrag.

Meer dan een mattenset zullen de meeste dealers niet komen wanneer je een leaseauto uitzoekt. Ze worden dan al flink uitgekleed door de leasemij.

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-12-2025
t14wo schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

De fiscale waarde zal niet wijzigen. Het 'voordeel' voor jou zit hem erin dat de leasemij een betere prijs overeen zal kunnen komen dan jij en dat resulteert in een lager leasebedrag.

Meer dan een mattenset zullen de meeste dealers niet komen wanneer je een leaseauto uitzoekt. Ze worden dan al flink uitgekleed door de leasemij.
Dus als ik een auto mag uitzoeken voor een bepaald bedrag, dan is dit achteraf goedkoper voor de leasemaatschapij, maar geeft mij niet de mogelijkheid om bijv. meer opties te selecteren?

• t14wo
Luuk013 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:10:
[...]

Dus als ik een auto mag uitzoeken voor een bepaald bedrag, dan is dit achteraf goedkoper voor de leasemaatschapij, maar geeft mij niet de mogelijkheid om bijv. meer opties te selecteren?
Nee je moet het anders zien. Als jij een auto samenstelt op de website van LeasePlan, dan is het maandbedrag al berekend op basis van de lagere prijs die zij betalen voor de aanschaf van de auto.

• Luuk013
t14wo schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:12:
[...]

Nee je moet het anders zien. Als jij een auto samenstelt op de website van LeasePlan, dan is het maandbedrag al berekend op basis van de lagere prijs die zij betalen voor de aanschaf van de auto.
Bedankt. Ik was aan het kijken op de website van de fabrikanten haha.. 8)7

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t14wo schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:07:
[...]

Dat is echt onzin. Als je een beetje auto uitkiest kan je doorgaans wel dingen als een maatpak, Van Bommels, weekendje weg, dinerbonnen of een iPad erbij krijgen. Of als je t bij accessoires wil houden de dakdragers en/of dakkoffer etc. Dat zal met de goedkopere auto's (tot 40k?) ongetwijfeld anders zijn, maar het is en blijft heel gebruikelijk.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-01 11:35
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:22:
[...]

Dat is echt onzin. Als je een beetje auto uitkiest kan je doorgaans wel dingen als een maatpak, Van Bommels, weekendje weg, dinerbonnen of een iPad erbij krijgen. Of als je t bij accessoires wil houden de dakdragers en/of dakkoffer etc. Dat zal met de goedkopere auto's (tot 40k?) ongetwijfeld anders zijn, maar het is en blijft heel gebruikelijk.
Allemaal dingen van een paar honderd euro. Opties die je zou willen zijn in de regel duurder, dus snap wel dat ze zoiets doen en niet de dure opties weggeven.

Met gestrekt been.

• t14wo
[...]

Hij zoekt een auto van max 30k waarbij er o.a. een redelijk kale Mercedes A klasse overwogen wordt. Denk dat de Mercedes dealer daar niet voldoende op gaat verdienen om een maatpak erbij te doen.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-01 20:17

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

NoepZor schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:59:
[...]
Als je gaat leasen: dit heeft geen zin. Vaak krijg je het voordeligste tarief wanneer je de leasemaatschappij de dealer laat kiezen. Die hebben afspraken met dealers, waardoor ze vrij goedkoop in kunnen kopen (massa = kassa). Daar kun je als 'einzelgänger' niet tegen op boksen vrees ik.
Dat is in de praktijk anders. Ik kan een auto samenstellen op de website van de leasemaatschappij, maar ik vind het altijd prettig om de auto in het echt te zien en er mee te rijden. Snap sowieso niet dat iemand een onbekende auto (qua rijgedrag/ervaring) vanaf een site wilt uitkiezen waar je vervolgens een jaar of 4 mee moet rijden.

Ik ben bij de dealer direct duidelijk dat het een lease-auto betreft en wil graag een offerte in de mail van ze. Dat doen ze graag, wetende dat ze echt scherp moeten zijn en niet aan moeten komen met bullshit waar je sommige particulieren misschien mee kan pakken. Iets erbij regelen is zeker mogelijk, bv. een trekhaak die niet gaat via de lease, lukt soms wel bij de dealer. Ook kan het zijn dat ze wat voorraadmodellen hebben, als daar iets bij zit voor je, kun je ook een leuke deal hebben. Uiteindelijk wordt er achter de schermen nog wat onderhandeld, een dealer kent het spel als geen ander.

Laatste 2 auto's zijn lokaal geleverd, ipv via de centrale inkoop van de lease. Je hebt dan meteen een makkelijk aanspreektpunt in de buurt voor als er wat is.

Edit: toevallig ga ik dit weekend bovenstaande weer eens doen. Ik ben nog van de generatie waarbij een auto kopen nog emotie is en het best wat tijd mag kosten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joepla op 29-08-2019 10:01 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

t14wo schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:32:
[...]

Hij zoekt een auto van max 30k waarbij er o.a. een redelijk kale Mercedes A klasse overwogen wordt. Denk dat de Mercedes dealer daar niet voldoende op gaat verdienen om een maatpak erbij te doen.
Maar dat stond niet in jouw reactie waarop ik reageerde. Jij noemde dat er niet meer dan een mattenset weggegeven wordt.

(Overigens worden mijn matten netjes halverwege tot 2/3 leaseperiode vervangen tijdens het onderhoud)
Artbij schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:31:
[...]

Allemaal dingen van een paar honderd euro. Opties die je zou willen zijn in de regel duurder, dus snap wel dat ze zoiets doen en niet de dure opties weggeven.
Opties zal je sowieso zelden tot nooit krijgen, want die komen bij de fabriek vandaan. Hooguit accessoires, want daar zorgt de dealer / importeur voor.

[ Voor 28% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-08-2019 09:47 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:44
Joepla schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:37:
[...]

Dat is in de praktijk anders. Ik kan een auto samenstellen op de website van de leasemaatschappij, maar ik vind het altijd prettig om de auto in het echt te zien en er mee te rijden. Snap sowieso niet dat iemand een onbekende auto (qua rijgedrag/ervaring) vanaf een site wilt uitkiezen waar je vervolgens een jaar of 4 mee moet rijden.
Uiteraard moet je wel een proefritje gaan maken, maar dit staat volgens mij los van hoe je de auto uiteindelijk aanschaft :)
Ik ben bij de dealer direct duidelijk dat het een lease-auto betreft en wil graag een offerte in de mail van ze. Dat doen ze graag, wetende dat ze echt scherp moeten zijn en niet aan moeten komen met bullshit waar je sommige particulieren misschien mee kan pakken. Iets erbij regelen is zeker mogelijk, bv. een trekhaak die niet gaat via de lease, lukt soms wel bij de dealer. Ook kan het zijn dat ze wat voorraadmodellen hebben, als daar iets bij zit voor je, kun je ook een leuke deal hebben. Uiteindelijk wordt er achter de schermen nog wat onderhandeld, een dealer kent het spel als geen ander.

Laatste 2 auto's zijn lokaal geleverd, ipv via de centrale inkoop van de lease. Je hebt dan meteen een makkelijk aanspreektpunt in de buurt voor als er wat is.
In dit geval heb je het over demo's en leasing via de dealer zelf. Dan kan de dealer uiteraard zelf zijn leaseprijs bepalen. Ik ben het zeker met je eens dat hier best een leuke deal kan scoren.

Mijn reactie was meer bedoeld dat het duurder is om zelf een offerte te laten maken bij de dealer die vervolgens te laten leasen door een leasemaatschappij. Die weten hun eigen kanaaltjes vaak wel beter uit te buiten.

De marge op een auto is echter vrij klein (minder dan 2%), vandaar dat veel dealers samen gaan (schaalvoordeel).

Dit zou betekenen dat er met 1,5% marge op een auto van 40.000 euro er 600 euro onder de streep staat. Als daar nog een maatpak en een stel van bommels van af moet of een dakkoffer dan hakt dit er flink in. Wellicht dat de markt voor een Mercedes van 60-70K wat anders is.

Edit: In 2018 had men slechts een dealerrendement van 0,65%.

[ Voor 4% gewijzigd door NoepZor op 29-08-2019 10:09 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• Joepla

Joepla

NoepZor schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:06:
[...]
Uiteraard moet je wel een proefritje gaan maken, maar dit staat volgens mij los van hoe je de auto uiteindelijk aanschaft :)
Dat voelt voor mij persoonlijk niet goed. Zoiets als je uitgebreid laten voorlichten in een winkel en dan via Coolblue bestellen. Maar zo werkt het vaak wel inderdaad.
In dit geval heb je het over demo's en leasing via de dealer zelf. Dan kan de dealer uiteraard zelf zijn leaseprijs bepalen. Ik ben het zeker met je eens dat hier best een leuke deal kan scoren.

Mijn reactie was meer bedoeld dat het duurder is om zelf een offerte te laten maken bij de dealer die vervolgens te laten leasen door een leasemaatschappij. Die weten hun eigen kanaaltjes vaak wel beter uit te buiten.
Nee ik heb het over nieuwe, nog niet geproduceerde auto's die soms door een dealer goedkoper kunnen worden geleverd aan de leasemaatschappij. Nu 2x zo gedaan, de dealer wilde blijkbaar erg graag leveren.
De marge op een auto is echter vrij klein (minder dan 2%), vandaar dat veel dealers samen gaan (schaalvoordeel).

Dit zou betekenen dat er met 1,5% marge op een auto van 40.000 euro er 600 euro onder de streep staat. Als daar nog een maatpak en een stel van bommels van af moet of een dakkoffer dan hakt dit er flink in. Wellicht dat de markt voor een Mercedes van 60-70K wat anders is.
Ik vraag me eerlijk gezegd af of die marge zo laag is... Ik zit niet in de autohandel, maar heb ooit bij een dochterbedrijf gewerkt van een zeer grote auto-importeur. Daar kregen we als werknemer 1x per jaar de mogelijkheid om een auto te kopen, met leuke korting. Dacht dat het 15% op de bruto (ex. BTW, ex. BPM) prijs was. Die belastingen kwamen er wel volledig bij helaas :(
Diezelfde belasting(dienst) maakte een einde aan deze regeling, want loon in natura.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-01 11:35
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:46:
[...]

Maar dat stond niet in jouw reactie waarop ik reageerde. Jij noemde dat er niet meer dan een mattenset weggegeven wordt.

(Overigens worden mijn matten netjes halverwege tot 2/3 leaseperiode vervangen tijdens het onderhoud)

[...]

Opties zal je sowieso zelden tot nooit krijgen, want die komen bij de fabriek vandaan. Hooguit accessoires, want daar zorgt de dealer / importeur voor.
Bij de prive aankoop van een auto zijn die geen probleem om als korting te krijgen. En ook de accessoires maakt de dealer niet zelf, dat maakt dus niets uit.

Met gestrekt been.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-01 12:31
@NoepZor @Joepla Er zit natuurlijk een verschil in de marge die de dealer echt maakt, en de geadverteerde adviesprijs.

Iemand kan prima kortingen geven en dan uiteindelijk 'maar' 1.5% marge maken. Het een sluit het ander niet uit.

Even niets...

• NoepZor
Joepla schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:15:
[...]

Dat voelt voor mij persoonlijk niet goed. Zoiets als je uitgebreid laten voorlichten in een winkel en dan via Coolblue bestellen. Maar zo werkt het vaak wel inderdaad.
Ben ik enigzins met je eens. Maar aan de andere kant is een dealer ook een visitekaartje van een bepaald merk. Vergelijk het een beetje met een Apple store. Daar kun je ook alles uittesten. Dat de dealer geen direct belang heeft bij jouw komst (want je koopt elders), kan het merk achter de betreffende dealer hier juist wel weer een direct belang bij hebben (want jij koopt bijvoorbeeld een Ford ipv een Toyota).
[...]

Nee ik heb het over nieuwe, nog niet geproduceerde auto's die soms door een dealer goedkoper kunnen worden geleverd. Nu 2x zo gedaan, de dealer wilde blijkbaar erg graag leveren.
Óké dat is inderdaad netjes dan. Wat je wel ziet is dat een eigen dealerkeuze bij een club als Leaseplan of Direct lease gewoon duurder is dan dat je henzelf de keuze laat maken. Indien je niet gebonden bent aan een bepaalde maatschappij dan kan shoppen inderdaad lonen.
[...]

Ik vraag me eerlijk gezegd af of die marge zo laag is... Ik zit niet in de autohandel, maar heb ooit bij een dochterbedrijf gewerkt van een zeer grote auto-importeur. Daar kregen we als werknemer 1x per jaar de mogelijkheid om een auto te kopen, met leuke korting. Dacht dat het 15% op de bruto (ex. BTW, ex. BPM) prijs was. Die belastingen kwamen er wel volledig bij helaas :(
Diezelfde belasting(dienst) maakte een einde aan deze regeling, want loon in natura.
Ik denk ook niet dat de marge op een verkochte auto an sich zo laag is, maar als alle kosten er af zijn blijft er klaarblijkelijk maar een paar % over. En opties/accessoires weggeven telt hier ook gewoon in mee.

Ter voorbeeld: ik heb een auto besteld met hierbij andere velgen. In de overeenkomst tussen LM en dealer zijn de originele velgen ingeruild als korting op de optionele velgen. Nu was het zo dat de velgen een levertijd hadden van een beste tijd, maar tijdelijk uitleveren op de originele was echt niet mogelijk volgens de dealer. Het financiële plaatje is concreet dat ze in plaats van een nieuwe set velgen een zeer goede tweedehands set hebben. Laten we zeggen dat dit 100-200 euro is. Als ze 5000 euro zouden verdienen op de auto (Kia Ceed SW) zou dit echt een non issue zijn geweest.

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-01 11:40
Weet iemand hoe het zit met levertijden van de Kia E-Niro momenteel?

• NoepZor
Snuurtje schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:41:
Weet iemand hoe het zit met levertijden van de Kia Niro momenteel?
Dealer bellen? Ligt denk ik erg aan de gekozen versie. E-Niro is veel later leverbaar dan een benzine of hybrid.

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-01 11:40
NoepZor schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:42:
[...]

Dealer bellen? Ligt denk ik erg aan de gekozen versie. E-Niro is veel later leverbaar dan een benzine of hybrid.
Sorry ja electrisch bedoel ik inderdaad. Wilde gewoon even kijken of iemand hier recent die ervaring heeft gehad.

• Joepla

Joepla

@NoepZor Het bijzondere is, dat ik wél gebonden ben aan een (van de grotere, internationale) leasemaatschappijen en dat die tegenwoordig zelf met het advies komt om bij de dealer een offerte te halen.
Nu kan het zijn, dat ze dat gewoon makkelijk vinden, ze krijgen ahw een kant en klaar boodschappenlijstje met alle pakketopties/nummers aangereikt, waarmee zij dan weer naar hun dealernetwerk kunnen gaan.

Maar goed, eens kijken of het dit keer weer op deze manier lukt. Ik vind het ook makkelijk om met een "expert" te praten over bepaalde zaken en te zien of een bepaalde optie ook doet wat ik ervan verwacht. Dat is helaas niet altijd zo.

Als je je 1e lease ingaat, of als je bij een nieuw bedrijf bent gaan werken, is het nooit verkeerd om even na te gaan wie de auto-expert is. Iedereen heeft wel zo'n collega die al 3 jaar van te voren aan het kijken is wat hij nu weer kan kiezen. Die kan je meestal ook wel vertellen hoe je het best te werk kan gaan ;)

• FireDrunk
Joepla schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:55:
@NoepZor Het bijzondere is, dat ik wél gebonden ben aan een (van de grotere, internationale) leasemaatschappijen en dat die tegenwoordig zelf met het advies komt om bij de dealer een offerte te halen.
Nu kan het zijn, dat ze dat gewoon makkelijk vinden, ze krijgen ahw een kant en klaar boodschappenlijstje met alle pakketopties/nummers aangereikt, waarmee zij dan weer naar hun dealernetwerk kunnen gaan.

Maar goed, eens kijken of het dit keer weer op deze manier lukt. Ik vind het ook makkelijk om met een "expert" te praten over bepaalde zaken en te zien of een bepaalde optie ook doet wat ik ervan verwacht. Dat is helaas niet altijd zo.

Als je je 1e lease ingaat, of als je bij een nieuw bedrijf bent gaan werken, is het nooit verkeerd om even na te gaan wie de auto-expert is. Iedereen heeft wel zo'n collega die al 3 jaar van te voren aan het kijken is wat hij nu weer kan kiezen. Die kan je meestal ook wel vertellen hoe je het best te werk kan gaan ;)
* FireDrunk steekt vinger op :+

Even niets...

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-01 21:34
ConZito schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 21:01:
Na wat overdenkingen moet er een nieuwe "pool-auto" komen en vanwege de voordelige oplossingen m.b.t. grijs kenteken en het afkopen van de bijtelling (omdat er geen vaste berijder is) gaat het hoogstwaarschijnlijk de nieuwe Ford Ranger met 2.0 diesel en 10-traps automaat worden. Iemand daar toevallig al mee gereden, mijn proefrit is pas de 28e namelijk?

Uiteraard ook andere wagens de revue laten passeren waaronder een Mercedes Vito (zit niet lekker, zitting erg kort, en Volkswagen Multivan (zit ook niet lekker, schakelinrichting zit in de weg). De VW/Mercedes pick-up alternatieven vallen af vanwege de prijs (ze gaan er ook mee stoppen). De "echte" pick-ups zoals een F150 vind ik te duur worden vanwege de brandstofkosten.

Als het tegenvalt dan gaat het grijs-kenteken out-of-the-window en wordt het mogelijk een Skoda Kodiaq, puur vanwege de ruimte, de SEAT vind ik niet mooi, de VW is te duur.
Zo dan! Proefrit gehad, aangenaam verrast, het is ondanks dat het een vrij forse auto is erg eenvoudig rijden in de stad. De besturing is wat licht, hij wil hier en daar wat deinen bij bepaalde snelheden, maar over het algemeen is het in bepaalde mate goed vergelijkbaar met een grote SUV. Het onderstel leent zich uiteraard niet voor het betere gooi en smijtwerk, maar op snelheid geeft het veel vertrouwen en is er heel veel grip.

Het interieur is wat je er van mag verwachten, modern, maar de afwerking is net even wat minder, hier en daar wat kiertjes, wat goedkoper plastic, maar het is absoluut geen bedrijfswagen of busje. De stoelen zijn perfect, de zitpositie is goed en alle opties die je nodig hebt zitten erop :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XANavjt.jpg

De offerte ligt al bij de lease, moet alleen wachten op de facelift van November 2019 voor ik kan bestellen, levering zal dan Februari 2020 worden. Daarna direct naar de signer voor een wrap en afhankelijk van het beschikbare budget, andere banden en fender flares.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Sx5XrfU.png

En dat voor 150 euro netto bijtelling per jaar :D

• FireDrunk
Wauw, ik dacht dat ik een bijtelling-ontwijker had met mijn V60 Hybride :+

Even niets...

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-01 21:34
FireDrunk schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:14:
Wauw, ik dacht dat ik een bijtelling-ontwijker had met mijn V60 Hybride :+
Dat lukt ook alleen maar omdat er geen vaste berijder is. De zoektocht begon eigenlijk omdat ik geen kilometerregistratie wilde laten bijhouden. Dat is met een personenwagen eigenlijk onhaalbaar, er moet ergens iets geregistreerd worden, zelfs als het een deel-auto betreft met een verbod op privegebruik. Daarna eens navraag gedaan hoe dat dan zit met grijs kenteken en daar wordt de regeling al een stuk soepeler. En als er aantoonbaar geen vaste bereider is, is het mogelijk om voor een groep mensen de bijtelling af te kopen voor 150 euro netto per jaar. De reden dat we dat doen is dat je dan dus helemaal nergens mee over na hoeft te denken en gewoon dat ding kan pakken als het nodig is.

Maar dat is eigenlijk meer voor het ander topic :D

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De marge op de catalogusprijs is zeker wel rond de 20%. Alleen moet van die marge de verkoper, gebouw, logistiek, overhead en directie van betaald worden.
Niemand betaalt de catalogusprijs en de kosten van een net pand zijn gewoon hoog. Er worden allerlei eisen gesteld vanuit de fabrikant, waardoor kleine partijen niet mee kunnen. Daarnaast krijgen dealers staffelkorting bij het halen van bepaalde targets. Daarom kan je aan het eind van het kwartaal/jaar altijd goede deals scoren. Als er nog maar een paar auto’s nodig zijn om in de volgende staffel terecht te komen, wil een dealer er wel goedkoop 1 verkopen.
Die 1,5% netto marge is na alle kortingen en kosten die gemaakt zijn om de verkoop mogelijk te maken.

• Luuk013
Z___Z schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:29:
De marge op de catalogusprijs is zeker wel rond de 20%. Alleen moet van die marge de verkoper, gebouw, logistiek, overhead en directie van betaald worden.
Niemand betaalt de catalogusprijs en de kosten van een net pand zijn gewoon hoog. Er worden allerlei eisen gesteld vanuit de fabrikant, waardoor kleine partijen niet mee kunnen. Daarnaast krijgen dealers staffelkorting bij het halen van bepaalde targets. Daarom kan je aan het eind van het kwartaal/jaar altijd goede deals scoren. Als er nog maar een paar auto’s nodig zijn om in de volgende staffel terecht te komen, wil een dealer er wel goedkoop 1 verkopen.
Die 1,5% netto marge is na alle kortingen en kosten die gemaakt zijn om de verkoop mogelijk te maken.
Klopt ik heb bij Mercedes gewerkt en daar krijgen de dealers een bonus wanneer ze meer dan zoveel auto's verkocht/afnamen, of een klanttevredenheid boven een bepaald cijfer. Er worden verder 100den auto's tegelijkertijd op voorraad gekocht bij de grote jongens waardoor ze inderdaad hogere kortingen krijgen. + om de doelstellingen te behalen.
Vandaar dat je vaak ziet dat productie datum en eerste tenaamstelling ver uit elkaar liggen bij nieuwe auto's.

Tevens is de showroom de duurte plek van het bedrijf, daar is de opbrengst per m2 het laagste.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk013 op 29-08-2019 15:38 ]

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:11
The BounceR schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:47:
Goedemorgen allemaal!

Sinds afgelopen week mag ik van mijn werkgever een lease auto uitzoeken bij Leaseplan.
De week ervoor had ik al een auto bij elkaar geklikt bij Leaseplan direct wat prima in het budget paste.

Brandstof: benzine
Looptijd: 48 mnd.
Aantal km: 40.000 p/j

Bij het samenstellen van de auto bij Leaseplan direct heb ik ook de volgende opties gekozen voor het leasepakket.
- BasicPlan Plus
- Winterbanden
- Tankpas

De fiscale waarde van de auto: 38.929,89 (deze is gelijk bij zowel direct als op het portaal).

Leaseplan direct
Leasetarief: 728,23 euro
Brandstof voorschot: 261,29 euro
Opgeteld: 989,52 euro p/m

Leaseplan portaal
Leasetarief: 1063,50 euro
Brandstof voorschot: wordt niet vermeld
Opgeteld: 1063,50 euro p/m

Hierin zit dus een verschil van ongeveer 75 euro per maand op het leasetarief.
Omdat ik dit moeilijk kon geloven heb ik bij LP direct ook de "vereiste" accessoires geselecteerd
- Brandblusser 2kg
- Lifehammer
- Veiligheidsvest
- Verbanddoos
Hiermee steeg het tarief van LP direct met ongeveer 2 euro, wat nog steeds niet de resterende 73 euro verantwoord.

Binnen het LP portaal kon ik niet terug vinden waar die ~75 euro p/m extra vandaan komt. Omdat de werkgever alleen auto's bij Leaseplan afneemt, zou je verwachten dat het juist iets goedkoper zou moeten zijn. Wel contact gehad met de klantenservice en hier werd mij verteld dat ik maar een e-mail moet sturen, via de telefoon hebben ze hier geen antwoord op.

Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring met Leaseplan?
Zo ja, is hier toen iets mee gedaan?
Misschien zit het in het brandstofvoorschot en heeft de werkgever er voor gekozen om een meer realistisch bedrag, zo doen ze dat (Alphabet) bij ons in ieder geval wel.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
[...]

Dat is een teken dat er ergens best wel wat marge blijft hangen die dat mogelijk maakt.

Als je werkgever zijn wagenpark wat optimaliseert op kosten heb je dat echt niet hoor ook niet bij de dure wagens. Die goedkoopste leasmij offerte in de tender is niet voor niets de goedkoopste. ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AndRo555 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Dat is een teken dat er ergens best wel wat marge blijft hangen die dat mogelijk maakt.

Als je werkgever zijn wagenpark wat optimaliseert op kosten heb je dat echt niet hoor ook niet bij de dure wagens. Die goedkoopste leasmij offerte in de tender is niet voor niets de goedkoopste. ;)
Ik onderhandel met de dealer en stuur de offerte van de dealer naar de leasemaatschappij. Die neemt vervolgens contact op met de dealer om over een prijs verder te onderhandelen. Mijn afspraak met de dealer blijft dan gewoon staan, zolang die kan leveren. Tot nu toe is de dealer van mijn keuze altijd de leverende dealer geweest, zonder dat wij daar specifiek om gevraagd hebben.
Overigens hebben wij ook maar één leasemaatschappij waarmee wij werken en mijn werkgever heeft slechts 30 auto's in zijn park (MKB).

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:03:
[...]

Ik onderhandel met de dealer en stuur de offerte van de dealer naar de leasemaatschappij. Die neemt vervolgens contact op met de dealer om over een prijs verder te onderhandelen. Mijn afspraak met de dealer blijft dan gewoon staan, zolang die kan leveren. Tot nu toe is de dealer van mijn keuze altijd de leverende dealer geweest, zonder dat wij daar specifiek om gevraagd hebben.
Overigens hebben wij ook maar één leasemaatschappij waarmee wij werken en mijn werkgever heeft slechts 30 auto's in zijn park (MKB).
Dus het kan goedkoper. :) (niet dat dat hoeft)

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-01 12:23
D.deJong schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:50:
[...]
Misschien zit het in het brandstofvoorschot en heeft de werkgever er voor gekozen om een meer realistisch bedrag, zo doen ze dat (Alphabet) bij ons in ieder geval wel.
Bedankt voor je reactie!

Vandaag de reactie ontvangen vanuit Leaseplan. Blijkbaar heeft de werkgever extra afspraken gemaakt. Wel vreemd dat ik het op deze manier moet ontdekken, aangezien dit nergens is vastgelegd
maar wel een flinke hap uit het budget neemt :/

• Luuk013
Gisteren bij Audi, Vw en Mercedes geweest.

Audi A1 115pk automaat met wel toffe uitrusting en wat extratjes van de dealer.

Polo helemaal dik uitgerust. evt 150pk.

Golf handgeschakeld basis comfortline.

Maar waar ik het meest van inder de indruk was is de A-klasse, wat een verschil qua interieur en opties voor dat geld.. het nadeel dan alleen handgeschakeld. Ik heb nog geen testritjes gemaakt, maar die Mercedes springt eruit qua intrieur en uiterlijk. De A klasse ziet er naar mijn idee ook meer volwassen uit vergeleken met een polo.

Volvo ben ik nog niet geweest, het weer was te mooi om hele dag in de showroom te hangen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Luuk013 schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:24:
Gisteren bij Audi, Vw en Mercedes geweest.

Audi A1 115pk automaat met wel toffe uitrusting en wat extratjes van de dealer.

Polo helemaal dik uitgerust. evt 150pk.

Golf handgeschakeld basis comfortline.

Maar waar ik het meest van inder de indruk was is de A-klasse, wat een verschil qua interieur en opties voor dat geld.. het nadeel dan alleen handgeschakeld. Ik heb nog geen testritjes gemaakt, maar die Mercedes springt eruit qua intrieur en uiterlijk. De A klasse ziet er naar mijn idee ook meer volwassen uit vergeleken met een polo.

Volvo ben ik nog niet geweest, het weer was te mooi om hele dag in de showroom te hangen.
Past een A-klasse Business Solution (evt Plus) niet in het budget? Dan heb je wel automaat.

En verder kan je de A (en Gold en A1) niet echt vergelijken met een Polo.

• Luuk013
Vorkie schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:29:
[...]

Past een A-klasse Business Solution (evt Plus) niet in het budget? Dan heb je wel automaat.

En verder kan je de A (en Gold en A1) niet echt vergelijken met een Polo.
Het ging ook om de A160 business solution, helaas niet in automaat voor dat budget.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
@Luuk013 hoeveel zit je op de weg? Een automaat is voor mij eigenlijk een optie die zo’n beetje als enige het geld ècht waard is. Ik zou persoonlijk voor een Polo met DSG en veel opties gaan. Maar goed, allemaal persoonlijk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Luuk013
hoeveel zit je op de weg? Een automaat is voor mij eigenlijk een optie die zo’n beetje als enige het geld ècht waard is. Ik zou persoonlijk voor een Polo met DSG en veel opties gaan. Maar goed, allemaal persoonlijk.
Dat is nog een beetje de vraag, ik werk 5 minuten vanaf thuis, maar een paar keer per week zal ik bij klanten zijn en die kunnen overal zitten.

V40 zou eventueel in automaat kunnen ook. maar ik ben daar nog niet voor gaan kijke.

[ Voor 56% gewijzigd door Luuk013 op 01-09-2019 12:12 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43
Poeh, een automaat zou ik toch echt niet meer willen missen en dat heb ik aan de lijve ondervonden.

Ik had eerst een Mégane met automaat (edc) en moest toen naar mijn volgende leaseauto. Dat was precies in de tijd van de 14% bijtelling en kon ik geen dsg nemen op mijn huidige octavia anders zou hij buiten de 14% vallen.

Toen dacht ik "ach zo belangrijk is een automaat niet en een handbak is ook wel weer leuk". Dit duurde 1 week en toen miste ik mijn automaat alweer. Je rijdt zoveel relaxter (lange rit of korte rit maakt niet uit).

Ik ben daarom blij dat mijn aanstaande lease auto gewoon weer een automaat met dubbele koppeling heeft (Proceed 1.4 dct7)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Luuk013
Het scheelt dat mijn huidige auto geen automaat is denk ik. Maar het is dus inderdaad ook iets waar ik zeker nog over twijfel.

• Z___Z
  • Niet online
IMHO is de automaat overrated. Als je lange ritten rijdt, is het vooral snelweg en dus 6e versnelling. Alleen als je veel file en veel stadsverkeer moet rijden is het wel fijn.
Ik zou geen B segment nemen met automaat (Polo) als je budget toereikend is voor een C segment auto.
Je zou nog kunnen kijken naar de nieuw Focus of Astra (facelift). Anders een Megane of 308?

Verwijderd

Z___Z schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:55:
IMHO is de automaat overrated. Als je lange ritten rijdt, is het vooral snelweg en dus 6e versnelling. Alleen als je veel file en veel stadsverkeer moet rijden is het wel fijn.
Ik zou geen B segment nemen met automaat (Polo) als je budget toereikend is voor een C segment auto.
Je zou nog kunnen kijken naar de nieuw Focus of Astra (facelift). Anders een Megane of 308?
Ik ben er nog niet over uit. Rij nu voor het eerst een automaat. Inmiddels iets meer dan een jaar. De automaat is prima (dubbele koppeling) maar naar mijn idee levert het me een stuk minder rijplezier op. Heb nu een Ioniq hybrid en had een 308. Misschien ligt het ook gewoon aan het type auto.

Ik vind het wel ideaal in files maar laat ik nu al bijna 2 jaar een opdracht hebben waar ik zelden een file tegenkom.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2019 12:59 ]

• renzo4000
Wat ik begrijp van @Luuk013 is de ruimte van een c-sementer niet nodig. Dan zou ik het wel weten, gewoon een dik aangeklede b-segmenter met alle luxe en automaat. Ik denk dat je daar meer plezier aan beleeft dan een kale c-segmenter. Laten we wel zijn, tegenwoordig zijn de b-segmenters volwaardige auto's die zich soms prima kunnen meten met een c-segmenter die al wat langer op de markt is. Ik denk dat bijvoorbeeld een nieuwe generatie fiesta, polo of clio een completere auto is dan de zwaar gedateerde 308.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

renzo4000 schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:01:
Wat ik begrijp van @Luuk013 is de ruimte van een c-sementer niet nodig. Dan zou ik het wel weten, gewoon een dik aangeklede b-segmenter met alle luxe en automaat. Ik denk dat je daar meer plezier aan beleeft dan een kale c-segmenter. Laten we wel zijn, tegenwoordig zijn de b-segmenters volwaardige auto's die zich soms prima kunnen meten met een c-segmenter die al wat langer op de markt is. Ik denk dat bijvoorbeeld een nieuwe generatie fiesta, polo of clio een completere auto is dan de zwaar gedateerde 308.
Ik zou toch echt wel liever een 308 rijden (leuk voorraad model) dan een Polo. Een Polo vind ik sowieso zwaar overrated en nog niet eens goedkoop in de lease zeker niet als hem hem netjes aankleed.

Laten we wel zijn, b segmenters zijn omhoog gekropen maar het c segment is tegelijkertijd omhoog gekropen. Het verschil blijft ongeveer gelijk.

• renzo4000
Daarom refereer ik ook naar nieuwe generatie b segment vs gedateerde 308, golf, etc. De ruimte is niet nodig voor @Luuk013 ... Maar goed, persoonlijke smaak allemaal. Mijn stelling was puur ter overweging als je luxe, nieuwste techniek en comfort belangrijker is dan de ruimte van een c segmenter

Verwijderd

renzo4000 schreef op zondag 1 september 2019 @ 13:20:
Daarom refereer ik ook naar nieuwe generatie b segment vs gedateerde 308, golf, etc. De ruimte is niet nodig voor @Luuk013 ... Maar goed, persoonlijke smaak allemaal. Mijn stelling was puur ter overweging als je luxe, nieuwste techniek en comfort belangrijker is dan de ruimte van een c segmenter
Begrijp ik maar ook een wat oudere c segmenter vind ik comfortabeler dan een b segmenter. We zijn andere materialen gebruikt, betere isolatie, ander onderstel en vaak liggen de wielen wat verder uit elkaar wat voor meer comfort zorgt.

Het voordeel van enkele c segment autos is my dat ze al wat op leeftijd zijn en je een voorraadauto met vrij complete uitrusting voor een gunstig bedrag kan krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2019 13:30 ]

Verwijderd

Z___Z schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:55:
Ik zou dus altijd een automaat nemen ipv een grote auto als je op bugget moet letten

• Z___Z
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 1 september 2019 @ 16:56:
[...]

Ik zou dus altijd een automaat nemen ipv een grote auto als je op bugget moet letten
Ik zou pas vanaf het D-segment niet meer kiezen voor een hoger segment i.p.v. opties. Van A t/m D zit er zo’n groot kwaliteitsverschil tussen de segmenten dat een hoger segment bij mij altijd de voorkeur heeft boven opties zoals een automaat. Een hoger segment is niet alleen extra ruimte, maar vooral een beter onderstel, minder lawaai op hogere snelheden (isolatie), betere stoelen, betere ergonomie. Allemaal dingen die elk segment omhoog beter worden.

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-01 11:02
Z___Z schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:09:
[...]

Ik zou pas vanaf het D-segment niet meer kiezen voor een hoger segment i.p.v. opties. Van A t/m D zit er zo’n groot kwaliteitsverschil tussen de segmenten dat een hoger segment bij mij altijd de voorkeur heeft boven opties zoals een automaat. Een hoger segment is niet alleen extra ruimte, maar vooral een beter onderstel, minder lawaai op hogere snelheden (isolatie), betere stoelen, betere ergonomie. Allemaal dingen die elk segment omhoog beter worden.
Helemaal mee eens! Ik vind een Audi A3 TDI van bj.2016 erg goed rijden. Onderstel en comfort zijn prima. Maar dan een Audi A4, benzine met automaat. Wat een verschil. Inderdaad veel stiller, m.n. ook wind geruis. En onderstel is veel rustiger, comfortabeler. Door multi link ophanging en ook veel grotere wielbasis.
Daarbij ook de betere materialen en de automaat. Totaal andere klasse.

• Luuk013
Pegasus schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:04:
[...]

Helemaal mee eens! Ik vind een Audi A3 TDI van bj.2016 erg goed rijden. Onderstel en comfort zijn prima. Maar dan een Audi A4, benzine met automaat. Wat een verschil. Inderdaad veel stiller, m.n. ook wind geruis. En onderstel is veel rustiger, comfortabeler. Door multi link ophanging en ook veel grotere wielbasis.
Daarbij ook de betere materialen en de automaat. Totaal andere klasse.
Precies dit is de reden dat ik liever voor de A klasse zou gaan dan voor de beter uitgeruste Polo of A1.
Wij hebben zelf altijd een Polo gehad (vorig model) en ik rijd momenteel zelf in een Seat ibiza met sport onderstel, maar ik vind die beide niet rustig rijden qua geluid en comfort. Terwijl als ik bij een vriend in een Golf/audi A3 zit merk ik een enorm verschil qua geluid en comfort.

Het enigste is dat ik dan niet voor de automaat kan gaan helaas.. Ik ga proberen komende week met een paar auto's proef te rijden waaronder de nieuwe polo en A1 met automaat en een A-klasse en Golf.
Mijn vriendin is helaas geen fan van de Volvo qua interieur, maar ik ga er nog wel mee rijden. :+

• Rivanov
  • Nu online
Welke uitvoering van de A-Klasse heb je op het oog @Luuk013 ? Zie dat je naar een A160 zit te kijken.
Wel een leuk uitgeruste uitvoering of echt de instapper qua Line?

Ik rij zelf de A200 Business Solution AMG-Line 7G-DCT (sinds een jaar) en persoonlijk was dat voor mij de enige Line die ik wilde hebben. Als dit niet in het budget had gepast wilde ik geen A-Klasse. Een A-Klasse zonder AMG styling vind ik zelf nogal simpel overkomen. Zowel qua exterieur als interieur. Het is maar net welke waarde je daar zelf aan hecht natuurlijk, maar staar je niet blind op het Mercedes logo. Zou dan liever in een dik aangekleed segment lager rijden, dan in een 'schrapers' versie van een segment hoger. Maar dat is uiteraard mijn eigen persoonlijke mening.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Luuk013
Rivanov schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:52:
Welke uitvoering van de A-Klasse heb je op het oog @Luuk013 ? Zie dat je naar een A160 zit te kijken.
Wel een leuk uitgeruste uitvoering of echt de instapper qua Line?

Ik rij zelf de A200 Business Solution AMG-Line 7G-DCT (sinds een jaar) en persoonlijk was dat voor mij de enige Line die ik wilde hebben. Als dit niet in het budget had gepast wilde ik geen A-Klasse. Een A-Klasse zonder AMG styling vind ik zelf nogal simpel overkomen. Zowel qua exterieur als interieur. Het is maar net welke waarde je daar zelf aan hecht natuurlijk, maar staar je niet blind op het Mercedes logo. Zou dan liever in een dik aangekleed segment lager rijden, dan in een 'schrapers' versie van een segment hoger. Maar dat is uiteraard mijn eigen persoonlijke mening.
A160 Business solution. Best prima pakket voor die prijsrange. Ik weet dat het dikker kan maar voor dat geld heb je een kalere Golf dan deze A met dit pakket. Buitenkant is met AMG net wat minder, maar aangezien ik naar klanten moet met die auto, vind ik het niet vervelend dat er geen uitlaten en 20" velgen onder zitten. ( Al zou ik dat zelf persoonlijk liever hebben haha :X ) Maar ik ben dus gaan kijken en ik denk persoonlijk dat je een hele nette zakelijke auto hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk013 op 02-09-2019 08:05 ]

• Rivanov
  • Nu online
Luuk013 schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:02:
[...]

A160 Business solution. Best prima pakket voor die prijsrange. Ik weet dat het dikker kan maar voor dat geld heb je een kalere Golf dan deze A met dit pakket.
Basis Business Solution uitvoering? Of nog wel de Plus?
En welke opties wil je eventueel nemen.. want Business Solution heeft het 7" scherm achter het stuur en dat is niet om aan te zien. BS Plus en BS AMG hebben standaard het 2 x 10,25" scherm en dat is echt een must.

7" scherm:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JW56fdj.png

10.25" scherm
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JvH9xZg.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
  • Nu online
[...]

A160 Business solution. Best prima pakket voor die prijsrange. Ik weet dat het dikker kan maar voor dat geld heb je een kalere Golf dan deze A met dit pakket. Buitenkant is met AMG net wat minder, maar aangezien ik naar klanten moet met die auto, vind ik het niet vervelend dat er geen uitlaten en 20" velgen onder zitten. ( Al zou ik dat zelf persoonlijk liever hebben haha :X ) Maar ik ben dus gaan kijken en ik denk persoonlijk dat je een hele nette zakelijke auto hebt.
AMG-Line heeft standaard 18" velgen en 19" optioneel. ;)
En de uitlaten zijn enkel sierstukken en dus "nep". Ik heb ook nog nooit een negatieve opmerking gekregen, enkel lovende op de uitvoering die ik rij. Altijd in de trant van; "sportief en toch chique en zakelijk!" Komt ook mede door de kleur Mountain Grey die ik heb. En als Software Consultant kom ik ook iedere dag bij klanten en die hebben nog nooit iets negatiefs gezegd. ;)

Hierbij wat foto's van mijn A-Klasse (heb ook het panorama-schuifdak wat je misschien niet ziet op de foto's)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5TfxgMF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t0wbK4D.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KTa5mkp.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3yP3QeH.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dIV9p4A.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 02-09-2019 08:25 ]

• Luuk013
Rivanov schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:22:
[...]

AMG-Line heeft standaard 18" velgen en 19" optioneel. ;)
En de uitlaten zijn enkel sierstukken en dus "nep". Ik heb ook nog nooit een negatieve opmerking gekregen, enkel lovende op de uitvoering die ik rij. Altijd in de trant van; "sportief en toch chique en zakelijk!" Komt ook mede door de kleur Mountain Grey die ik heb. En als Software Consultant kom ik ook iedere dag bij klanten en die hebben nog nooit iets negatiefs gezegd. ;)

Hierbij wat foto's van mijn A-Klasse (heb ook het panorama-schuifdak wat je misschien niet ziet op de foto's)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eerlijk is eerlijk, ik vind het echt een dikke bak, was ook niet negatief bedoeld want zo zou ik hem het liefste hebben haha. Bedoelde vooral dat het niet erg is dat het wat minder sportief is omdat het toch een zakenauto is ipv een eigen auto. Maar ga er ook geen eigen geld instoppen.

Het enigste wat ik zou overwegen is idd, €450 bijbetalen voor het dubbele scherm wat zeker mooier is, maar ook met die enkelvoudige teller vind ik het nog mooier dan de standaard tellers van een golf.

• Rivanov
  • Nu online
Luuk013 schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:27:
[...]

Eerlijk is eerlijk, ik vind het echt een dikke bak, was ook niet negatief bedoeld want zo zou ik hem het liefste hebben haha. Bedoelde vooral dat het niet erg is dat het wat minder sportief is omdat het toch een zakenauto is ipv een eigen auto. Maar ga er ook geen eigen geld instoppen.

Het enigste wat ik zou overwegen is idd, €450 bijbetalen voor het dubbele scherm wat zeker mooier is, maar ook met die enkelvoudige teller vind ik het nog mooier dan de standaard tellers van een golf.
Voor de upgrade van het scherm, zul je (volgens de configurator) wel moeten upgraden naar Business Solution Plus á € 1.496,-

Business Solution Plus
€ 1.496
  • Volledig digitaal display van het combi-instrument
  • High-performance led-koplampen
  • Stoelverwarming voor

• Luuk013
Rivanov schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:57:
[...]

Voor de upgrade van het scherm, zul je (volgens de configurator) wel moeten upgraden naar Business Solution Plus á € 1.496,-

Business Solution Plus
€ 1.496
  • Volledig digitaal display van het combi-instrument
  • High-performance led-koplampen
  • Stoelverwarming voor
Ik meende dat toch ergens anders gezien te hebben, maar ik denk dat ik sowieso als het de A-klasse wordt, ga kijken wat nog de mogelijkheden zijn.

• Rivanov
  • Nu online
Luuk013 schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:07:
[...]

Ik meende dat toch ergens anders gezien te hebben, maar ik denk dat ik sowieso als het de A-klasse wordt, ga kijken wat nog de mogelijkheden zijn.
Wanneer je de optie los selecteert dan kiest de configurator automatisch Business Solution Plus als upgrade. Maar mogelijk kun je met de dealer iets anders afstemmen, want vaak heeft een dealer veel meer mogelijkheden qua opties en samenstellingen dan de standaard configurator.

• Solkram
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-01 15:30
Luuk013 schreef op maandag 2 september 2019 @ 08:27:
[...]

Ik ben zelf aan het wachten op de A180d Sedan Business Solution Plus. Helaas zat ik met de BS-AMG ruim in mijn eigen bijdrage en in dat geval zou ik de auto mee moeten nemen bij uit dienst treding. Dat vind ik een te groot risico.
Maar zoals Rivanov zegt zijn de 10,25" schermen ook voor mij een must. De behuizing is gemaakt op dit formaat en als je de 7" hebt, dan zit je constant tegen de bezels aan te kijken...
AMG pakket is erg tof, maar ik denk (en moet) daar zonder mee leven. :P

• Luuk013
Solkram schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:02:
[...]

Ik ben zelf aan het wachten op de A180d Sedan Business Solution Plus. Helaas zat ik met de BS-AMG ruim in mijn eigen bijdrage en in dat geval zou ik de auto mee moeten nemen bij uit dienst treding. Dat vind ik een te groot risico.
Maar zoals Rivanov zegt zijn de 10,25" schermen ook voor mij een must. De behuizing is gemaakt op dit formaat en als je de 7" hebt, dan zit je constant tegen de bezels aan te kijken...
AMG pakket is erg tof, maar ik denk (en moet) daar zonder mee leven. :P
Klopt, zo moet iedereen consesies maken. Ik ga in ieder geval kijken wat voor mij de mogelijkheden zijn. 8)7

• RvL
  • Laatst online: 23:25

RvL

Hier ook weer op zoek naar een andere leaseauto. Alhoewel, ik ben bezig met het invullen van de details want welke het wordt weet ik eigenlijk al wel.

Mijn eisen waren vrij eenvoudig:
• SUV, qua formaat vergelijkbaar met m'n huidige Renault Kadjar
• Kofferbak qua vloermaten (lengte, breedte) redelijk gelijk. Inhoud zegt me nooit zoveel, maar ik vervoer wel meerdere keren per week grote muziekinstrumenten die er in moeten passen
• Bij voorkeur automaat. Dat zeg ik nu al jaren en het moet er nu toch maar eens van komen
• Beetje meer power zou welkom zijn
• Moet mijn caravan fatsoenlijk kunnen trekken. Dus redelijk eigen gewicht en een fatsoenlijke motor
• Qua kosten vergelijkbaar. Iets duurder is niet erg, maar het moet geen €100+ netto worden

Mijn huidige auto is een Renault Kadjar met de welbekende 1.5dCi dieselmotor met 110pk.

In eerste instantie best een lijstje met mogelijke kandidaten (in willekeurige volgorde):
• Renault Kadjar
• Nissan Qashqai
• Opel Grandland
• Mazda CX-30
• Mazda CX-5

De 3008 heb ik nooit echt een mooie auto gevonden, dus heeft nooit op het lijstje gestaan. Idem voor de VAG familie, die ik een beetje te zakelijk/saai vind. Een volledig aangeklede en gepimpte Tiguan kan best heel mooi zijn, maar dan wordt ie ook wel erg prijzig.

De Renault en Nissan vielen ook al snel af. Het is sowieso een twee eiige tweeling, maar na 3 Renaults ben ik wel weer eens toe aan iets anders. De QQ is qua uiterlijk wel anders, maar binnen is het een feest van herkenning.

Opel Grandland vond ik in het begin echt een prachtige auto, maar om een of andere manier heeft ie bij mij z'n charme verloren.

Misschien omdat ik de huidige Mazda's gewoon veel mooier vind ;). De CX-5 werd echter wel een prijzige met al mijn eisen, maar de CX-30 valt mee in het financiele plaatje.

Daarnaast is de kofferbak vergelijkbaar qua afmetingen van de vloer, slechts een paar centimeter kleiner. Binnen iets kleiner, maar nog ruim genoeg voor ons.

De keuze is daarom gevallen op:
Mazda CX-30 Comfort
Aandrijving: SkyActiv-X 180pk met automaat
Kleur: Machine Gray metallic
Opties:
• Lederen bekleding
• Trekhaak

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p16Sg7qz8CBIw4QLHMjuppjY/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ugcUJ0dXga0VyHef8GU1M6x5/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door RvL op 05-09-2019 14:07 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• gwystyl
  • Laatst online: 08:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@RvL helder keuzeproces, niets meer aan toe te voegen! Supermooie wagen die ook mooi het groottestapje tussen de CX-3 en CX-5 opvult. De Skyactiv-X met 180 pk moet zeker een stap voorwaarts zijn tov de Kadjar, al gaat het anders aanvoelen vanwege de automaat en het ontbreken van een turbo.
Ik zou nog wel even kijken naar de Comfort-uitvoering (evt met Bose, al is dat volgens mij een gratis upgrade vanaf Comfort); daar zitten nog een hoop leuke gadgets extra bij die mij persoonlijk meer aanspreken dan leer.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10-2025

GS88

π raat

@RvL Ik zat ongeveer in een vergelijkbaar schuitje.. na tweemaal Renault (Clio en Megane Estate) zat ik te twijfelen tussen een Kadjar en een Skoda Karoq. Uiteindelijk heb ik voor de Skoda gekozen. De Kadjar beviel wel, maar het was te "herkenbaar".

Rotterdam

• RvL

RvL

gwystyl schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:03:
@RvL helder keuzeproces, niets meer aan toe te voegen! Supermooie wagen die ook mooi het groottestapje tussen de CX-3 en CX-5 opvult. De Skyactiv-X met 180 pk moet zeker een stap voorwaarts zijn tov de Kadjar, al gaat het anders aanvoelen vanwege de automaat en het ontbreken van een turbo.
Ik zou nog wel even kijken naar de Comfort-uitvoering (evt met Bose, al is dat volgens mij een gratis upgrade vanaf Comfort); daar zitten nog een hoop leuke gadgets extra bij die mij persoonlijk meer aanspreken dan leer.
Dit is reeds de Comfort uitvoering, dat is de 'instapper' voor de SkyActiv-X. Daarnaast is de CX-30 standaard al heel erg compleet:
• LED koplampen (maar halogeen DRL 8)7)
• Active Driver Display
• Een hele rits veiligheidssystemen waaronder: Smart City brake met AEB, Blind Spot Monitor, Lane Keep Assist
• 8.8" scherm met HMI commander, 8 speakers, CarPlay en de hele rataplan

Comfort voegt daar dan aan toe:
• Automatisch dimmende buiten en binnenspiegels
• Parkeersensoren voor
• Achteruitrijcamera
• Stoel en stuurwielverwarming
• Keyless entry
• Climate control

Gekozen voor leer omdat ik de kleurstelling met leer mooier vind. Daarnaast ben ik een stukje groter dan mijn vrouw en is een geheugenstand op de (dan) elektrische bedienbare bestuurdersstoel ook wel een leuke gimmick ;)

Bose vind ik in deze auto niet echt van toegevoegde waarde. Er zit standaard al een erg goed geluid in, veel beter dan het standaard speakerpakket van mijn Kadjar. Daar heb ik destijds wel de Bose editie van genomen.
GS88 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:42:
@RvL Ik zat ongeveer in een vergelijkbaar schuitje.. na tweemaal Renault (Clio en Megane Estate) zat ik te twijfelen tussen een Kadjar en een Skoda Karoq. Uiteindelijk heb ik voor de Skoda gekozen. De Kadjar beviel wel, maar het was te "herkenbaar".
Precies mijn 'probleem'. Dat is ook wel het nadeel van om de 4 jaar een nieuwe leaseauto (of tot een paar jaar terug zelfs om de 2,5 jaar omdat ik 75.000+km per jaar reed...). Als je dan merktrouw wil blijven heb je vaak te maken met evoluties van je huidige auto i.p.v. hele nieuwe modellen.

De stap die we met de auto van mijn vrouw maakte was veel duidelijker: van een Peugeot 206 uit 2005 naar een Mazda 2 uit 2017. Dan heb je het over een verschil ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door RvL op 05-09-2019 16:15 ]

Nu de dekens nog...

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-01 11:48
Voor mij is ook weer het moment gekomen om een nieuwe lease auto uit te zoeken. Ik heb van alles gereden de afgelopen jaren (Golf variant met DSG, Focus Titanium, Mercedes A-klasse, VW Touran) Op dit moment rijd ik in en Renault Kadjar als voorloopauto.

Met een kleine van 4 , jaarlijkse autovakanties en zo'n 40K per jaar is het fijn om een auto met wat meer ruimte en comfort te hebben, en daarom had ik al een Skoda Superb in bestelling staan. Een paar dagen later kreeg ik helaas van Athlon te horen dat het ding niet meer leverbaar was. Jammer dan. Nu kan ik natuurlijk een week of 2 wachten tot de prijzen en levertijden van de facelifted Superb bekend worden, maar toch ben ik gisteren eens de dealers afgegaan om te kijken wat er nog meer leverbaar is binnen mijn budget.

Ik heb proefgereden in de Corolla Touring Sports en RAV4. Daarvan vond ik met name de RAV4 een fijne ruime auto, maar voor beide Toyota's vond ik de stoelen echt dramatisch. Daarom vallen ze beide af.
Ook heb ik de Kia Ceed met automaat, nog geprobeerd. Die vond ik motorisch prima, maar de wegligging en geluidsnivo bij 100+ viel me tegen.

De Ford focus was helaas niet beschikbaar voor een proefrit, dus die moet ik nog proberen. Vond het wel een mooie auto van binnen in Vignale pakket. Wat alleen opmerkelijk is, is dat een Mondeo Wagon in Titanium op dit moment goedkoper is. (!?)

Vooralsnog heb ik mijn toekomstige lease auto nog niet gevonden.. Mijn eisen:
- Stationwagon, benzinemotor, met uitstoot onder 134g (leasebeleid)
- Adaptive Cruise Control en Automaat

Verder eerder een comfortabele cruiser voor de lange afstand dan een racemonster. Heeft iemand nog meer tips?
Budget: €725 /maand
25k/jaar, 48 maanden

Mijn Firewizzie

• renzo4000
Wat betreft die ceed; dikke kans dat je met name het afrol geluid van de banden hebt gehoord. Ze worden vaak op veel te hoge bandenspanning van 3 bar of meer gezet. Mijn testrit met de Proceed(1.4 dct) was iig stiller dan mijn huidige octavia.

Die mondeo loopt op zijn laatste benen en wordt erg scherp in de markt gezet dus vandaar prijstechnisch interessant. Een grote auto maar niet perse de ruimste.

Als je toch kijkt naar Skoda; de nieuwe octavia is ook aanstaande. Die kan je rijker aankleden dan de superb en is ruimer dan eerder genoemde auto's die jij noemde

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:56

aex351

I am the one

[...]

Ik vind dat altijd zo een non-argument wanneer mensen zeggen dat ze ermee naar klanten moeten. Volgens mij in 99% van de gevallen zullen ze auto echt niet zien. Omdat 1) het in een garage of ergens op een parkeerterrein staat en 2) ze nou niet bepaald voor het raam gaan staan kijken van wie welke auto nou precies is.

In elk geval is een A klasse zonder AMG niet af. Hetzelfde geldt overigens ook voor Audi zonder S-line. Ja het moet maar net in je budget passen, maar qua uiterlijk krijg je dan wel de auto zoals die waarschijnlijk op de tekentafel bedoeld was.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Luuk013
aex351 schreef op zondag 8 september 2019 @ 15:58:
[...]

Ik vind dat altijd zo een non-argument wanneer mensen zeggen dat ze ermee naar klanten moeten. Volgens mij in 99% van de gevallen zullen ze auto echt niet zien. Omdat 1) het in een garage of ergens op een parkeerterrein staat en 2) ze nou niet bepaald voor het raam gaan staan kijken van wie welke auto nou precies is.

In elk geval is een A klasse zonder AMG niet af. Hetzelfde geldt overigens ook voor Audi zonder S-line. Ja het moet maar net in je budget passen, maar qua uiterlijk krijg je dan wel de auto zoals die waarschijnlijk op de tekentafel bedoeld was.
Het zijn allemaal persoonlijke meningen, waar iedereen wat anders van mag vinden. Daarbij geld ook hetgene wat jij nu vermeld, een paar vrienden van mij zeggen hetzelfde over de normale Golf omdat ze zelf een GTI/R(-line) rijden. terwijl 80% van de bevolking die golf rijdt een non-GTI/R(-line) rijdt.

Logisch want als ik een AMG zou kunnen leasen had ik het ook gedaan, maar helaas laat het budget het niet toe. Ga ik kijken naar een Golf, dan heb ik minder opties dan op de A en daarnaast heb ik afgelopen weekend proefgereden met 3 van de voertuigen waar ik het over heb gehad hierboven. Waar bij ik zelf de A het beste uit de bus vond komen qua rijcomfort uiterlijk en functies.

Nu lijkt de A mij tot nu toe de beste keuze. De Volvo vond ik zelf mooi van buiten, maar het interieur en navigatie vond ik minder van deze tijd en ik ben bang dat ik over 3 jaar er helemaal klaar mee ben. De Audi A1 vond ik echt een leuk ding om mee te rijden, alleen qua comfort net een tikkeltje minder, maar Ik ben nu aan het onderhandelen met mijn werkgever om bij de A eventueel het plus pakket erbij te kunnen nemen.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Case schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:57:
Verder eerder een comfortabele cruiser voor de lange afstand dan een racemonster. Heeft iemand nog meer tips?
Of de Mitsubishi Outlander qua prijs past weet ik niet maar als je de RAV4 hebt gereden is dat misschien wel iets. Ik vond m fijner rijden dan de RAV4, zee aan ruimte, ik vind m goed zitten (al had ik daar met de Toyota niet veel te klagen over).

Exact expert nodig?

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:21
[b]Case schreef op zondag 8 september 2019 @ 14:57:Mijn eisen:

25k/jaar, 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstof die 725? Lijkt me excl als ik zo zie.
Zo ja dan heb je toch best veel opties.
Je had Rav4 op je lijst dus in principe zou VW Tiguan, Skoda Karoq/ Kodiaq, etc moeten passen.
Ook de fransen, Citroen C5 aircross, Renault Kadjar, Peugeot 3008/5008etc.
Qua station, Mazda 6, Mondeo, Passat, Superb, eigl past bijna allemaal.
Een B180 past ook.

Ik zou zelf de Peugeot 5008 proberen. Heb zelf nog niet gereden maar een vriend van me is erg te spreken over de ruimte.

Life is too short to drive boring cars

• Kriss0r
  • Laatst online: 11-01 01:53

25k/jaar, 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstof?

Ik zit zelf in een vergelijkbaar schuitje, mag een wagen uitzoeken maar bestelling zal pas na 1 januari zijn. Zoek dus ook een wagen met veel ruimte en comfort. Elke SUV valt eigenlijk af omdat de ruimte in de hoogte zit en niet in de diepte. Daarnaast wil ik zo min mogelijk bijtelling betalen, al zou ik een D-klasse wagen mogen rijden ga ik dat dus niet per definitie doen.

Welke voor mij op het lijstje staan:
- Toyota Corolla Touring Sports met Business Intro uitvoering (<32K fiscale waarde). Geen Android Auto wat wel een dingetje is.
- Seat Leon ST, heeft net nieuwe uitvoering waarvan Ultimate Style al goed genoeg is, acc goedkope optie (<31k).
- Skoda dealer heeft me verteld dat Octavia net als Leon met een ultimate versie komen voordat het nieuwe type leverbaar wordt (voorjaar 2020). Zou functioneel en fiscaal aantrekkelijk moeten zijn, zie ook voorgaande Seat. Prijs ??
- Astra Sports Tourer in Elegance uitvoering met ACC optie (technologiepakket). Dure wagen voor wat je krijgt denk ik (>34k)
- Idem met Golf Variant, relatief kostbaar als je 'm met DSG wil (>36k)

Ford is geen optie voor werkgever, Ceed viel me tegen. Ben dus benieuwd waarmee Skoda komt en dan valt de keuze denk ik op Corolla, Leon ST of Octavia..

• Case
Crazy D schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:46:
[...]

Of de Mitsubishi Outlander qua prijs past weet ik niet maar als je de RAV4 hebt gereden is dat misschien wel iets. Ik vond m fijner rijden dan de RAV4, zee aan ruimte, ik vind m goed zitten (al had ik daar met de Toyota niet veel te klagen over).
Die zie ik niet in de leaseportal van Athlon voorbijkomen, denk dat de uitstoot te hoog is, of de prijs :)
gergs schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:20:
[...]

Inclusief of exclusief brandstof die 725? Lijkt me excl als ik zo zie.
Zo ja dan heb je toch best veel opties.
Je had Rav4 op je lijst dus in principe zou VW Tiguan, Skoda Karoq/ Kodiaq, etc moeten passen.
Ook de fransen, Citroen C5 aircross, Renault Kadjar, Peugeot 3008/5008etc.
Qua station, Mazda 6, Mondeo, Passat, Superb, eigl past bijna allemaal.
Een B180 past ook.

Ik zou zelf de Peugeot 5008 proberen. Heb zelf nog niet gereden maar een vriend van me is erg te spreken over de ruimte.
Het is 725 ex brandstof inderdaad. De peugeot 5008 vind ik zelf niet zo aantrekkelijk. Daarom heb ik hem niet op de short list staan. De Karoq vind ik op de achterbank dan weer behoorlijk krap. De Kodiaq vind ik ook nog wel een optie, maar is wel lomp groot. (Hoezo kritisch, haha)

Ik heb inmiddels besloten om maar even af te wachten hoe de prijzen van de 'facelift' Superb er uit zien, want dat voelt toch als het meeste bang-for-buck met mijn wensen. Een mooi aangeklede Ford focus (vignale) of Golf Variant (Highline) loopt al snel richting de 40k, voor dat geld rijd je ook een redelijk aangeklede Superb.

Mijn Firewizzie

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Case schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:00:
Die zie ik niet in de leaseportal van Athlon voorbijkomen, denk dat de uitstoot te hoog is, of de prijs :)
Als ik even snel bij directlease kijk gok ik de prijs, alleen het basismodel voor jouw km's en looptijd zit binnen je budget. Uitstoot is 40gr dus dat lijkt me geen issue.

Exact expert nodig?

• iceme
  • Laatst online: 06-01 13:49

25k/jaar, 48 maanden
Outsider, Honda CRV, Mazda 6, Opel Insignia

Verwijderd

Toyota Corolla station met de 2.0 hybride motor. Was vrijdag even in de showroom en was er wel gecharmeerd van. De kwaliteitsbeleid was ook een stuk hoger dan ik vooraf gedacht had.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-01 11:37

ricardo246

Life's what you make it!

Na 4 jaar Sturen in de VW Golf GTE was het tijd voor een nieuwe auto 8) .
Ik wilde perse een hogere auto en eens wat "anders".

2 weken geleden opgehaald:
Jeep Compass Limited (4x4).
Benzine 1.4 Turbo 170 PK met 9 traps Automaat.
Alle pakketten aangevinkt + afneembare trekhaak, met uitzondering van het zonnedak.

De foto's vh exterieur zijn van mij, interieur zijn reclame foto's van Jeep (maar is bijna 1 op 1 de mijne).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NNeZ2d7eS3cgmfC2zuY1Efo3/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YV3HIWfUzjFaTbiPttUKZgWJ/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LgDitRvoUze1nwq1MLEnxmsV/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0nCE6LNGAeFftUJZvnoWJ6j7/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OZYGhVFmHfCgDpJK2UMvUCB9/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ho2AT9k5Kaewd95hC30RPBQq/thumb.jpg

Ervaringen tot zover:
Hele fijne auto,met in het achterhoofd dat de Golf een andere type auto is. Het hoger zitten en het formaat vd auto went snel.Ik wist dat de Jeep wat langzamer is, maar dat electrische koppel bij nul tpm mis ik soms wel. Wat ook gezegd mag worden: Ik merk nu dat de VAG groep hele goede auto's maakt. Qua bediening, mist de Jeep wat verfijning. Voorbeeld; automatische parkeer rem, maar alleen als je hem in P zet (dus geen autohold, kan wel maar moet manueel. Voorbeeld 2; De spiegels kun je niet instellen dat ze dichtklappen bij het op slot doen van je auto, je moet op een knopje drukken. Voorbeeld 3 de knop om de achterklep elektrisch dicht te doen zit niet waar hij bij 99% vd auto's ook zit (onder de achterklep, nee hij zit links in de bagage ruimte).
First world problems I know.

Wat wel gruwelijk irritant is; de hoofdsteunen kunnen niet hoog genoeg voor mij (1.87m geen abnormale afmetingen van onder en bovenlijf). De steunen komen boven halverwege mijn hoofd, maar nog irritanter, de onderkant vd hoofdsteun raakt net de bovenkant van mijn schouders. Dealer gebeld, ze hebben geen verlengingsstukken. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er last van heeft (voor de rest echt top stoelen, super goed in te stellen en zelfs met bil en rug koeling _/-\o_ ). Maar goed, we gaan de hoofdsteunen nog proberen op te lossen als ik de volgende keer langs kom.

Ik ben er erg blij mee! *O* *O* *O*

[ Voor 9% gewijzigd door ricardo246 op 13-09-2019 18:02 . Reden: Spelling + plaatjes klikbaar gemaakt ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• renzo4000
Die compass trok ook mijn aandacht, namelijk best een leuke auto om te zien. Echter was de teleurstelling voor mij enorm toen ik bij de dealer in de auto ging zitten (meest luxe uitvoering); ik kon ging goede zitpositie krijgen en was het interieur erg "hard" en gedateerd. Maar wellicht dat dit een beetje hoort bij dit type auto. Gelukkig zijn er zoveel mensen en wensen, jij bent er iig blij mee! Veel plezierige kilometers gewenst.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-01 11:37

ricardo246

Life's what you make it!

renzo4000 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:26:
Die compass trok ook mijn aandacht, namelijk best een leuke auto om te zien. Echter was de teleurstelling voor mij enorm toen ik bij de dealer in de auto ging zitten (meest luxe uitvoering); ik kon ging goede zitpositie krijgen en was het interieur erg "hard" en gedateerd. Maar wellicht dat dit een beetje hoort bij dit type auto. Gelukkig zijn er zoveel mensen en wensen, jij bent er iig blij mee! Veel plezierige kilometers gewenst.
Benieuwd wat je keuze is geworden nadat de Jeep afviel. Wat vond jij storend aan de stoelen?
Qua hardheid (interieur) ben ik het niet helemaal met je eens, dashboard is bijna gelijk qua gevoel aan de Golf, maar het gaat natuurlijk ook om jouw referentie punt. Qua outdated; ik was positief verrast door de integratie van CarPlay en Android auto en de jeep app. Werkt feilloos. De cockpit heeft analoge meters maar in het midden valt veel (digitaal) aan te passen. Geen volledig digitaal scherm zoals in de meeste duurdere VAGs maar dat mis ik niet.

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-01 14:30

Cas

gwystyl schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:37:
Vandaag was het dan eindelijk zo ver dat ik mijn Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid Business Intro mocht ophalen....

Zoals je ziet was ook junior er blij mee, ook al vond hij vanochtend lichtblauwe auto's nog veel mooier. Donkbruin was stom :+

Inmiddels al een klein stukje mee gestuurd om hem aan mijn ouders te laten zien, en vanavond wat met de instellingen/navigatie/radio gespeeld. Helaas geen Android Auto, en Mirrorlink is brak, maar verder superfijne wagen!
Als bonus ben ik één van de eersten met de nieuwe kentekenreeks. Maakt niet echt uit, maar is wel grappig.

* gwystyl happy
Erg mooie auto is het! Ik moet helaas nog tot (minimaal) 1 november wachten tot de mijne klaar is :'(

Wat betreft Android Auto / Apple Carplay zie ik (voornamelijk op de Twitter accounts van Toyota) wisselde signalen voorbij komen:
Te confirmamos que a día de hoy no están disponibles estas opciones de serie. Estamos trabajando en su desarrollo en nuestros vehículos. Muy pronto recibirás noticias al respecto.

Grove vertaling:
Wij bevestigen dat deze opties op dit moment niet beschikbaar zijn. We werken aan hun ontwikkeling in onze voertuigen. U ontvangt binnenkort nieuws.
Bron: https://twitter.com/Toyota_Esp/status/1170999657297850369
While the new Corolla doesn't have the Apple CarPlay feature from launch, smartphone integration is coming to the range and we'd suggest keeping an eye on our blog
Bron: https://twitter.com/ToyotaUK/status/1161531368003768320

Verder natuurlijk veel plezier & veilige kilometers!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Cas schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:33:
[...]

Erg mooie auto is het! Ik moet helaas nog tot (minimaal) 1 november wachten tot de mijne klaar is :'(

Wat betreft Android Auto / Apple Carplay zie ik (voornamelijk op de Twitter accounts van Toyota) wisselde signalen voorbij komen:

[...]

Bron: https://twitter.com/Toyota_Esp/status/1170999657297850369

[...]

Bron: https://twitter.com/ToyotaUK/status/1161531368003768320

Verder natuurlijk veel plezier & veilige kilometers!
Ik zag op het Toyota hybride forum dat iemand van de dealer had gehoord dat er volgend jaar juni een software update zou moeten komen waarbij beide zouden moeten werken. Dat is alleen nog zo ver weg en via via dat ik zoiets heb van "eerst zien dan geloven".....

Auto bevalt verder prima. 3 weken en 3000km verder begin ik aardig vertrouwd te raken met alle functies. ACC in combinatie met de automaat is echt heerlijk: lane keep assist vind ik toch net te veel zoeken en corrigeren waardoor het een beetje onrustig rijdt. De navigatie is aardig, maar het systeem heeft ook wat nukken (bepaalde dingen die je niet kan veranderen, andere die je wel kan veranderen maar steeds terug gezet worden naar de standaard instelling).

Veel plezier nog met de voorpret en daarna met de auto zelf :)

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:21
ricardo246 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:41:
Na 4 jaar Sturen in de VW Golf GTE was het tijd voor een nieuwe auto 8) .
Ik wilde perse een hogere auto en eens wat "anders".

2 weken geleden opgehaald:
Jeep Compass Limited (4x4).
Benzine 1.4 Turbo 170 PK met 9 traps Automaat.
Alle pakketten aangevinkt + afneembare trekhaak, met uitzondering van het zonnedak.

De foto's vh exterieur zijn van mij, interieur zijn reclame foto's van Jeep (maar is bijna 1 op 1 de mijne).
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Ervaringen tot zover:
Hele fijne auto,met in het achterhoofd dat de Golf een andere type auto is. Het hoger zitten en het formaat vd auto went snel.Ik wist dat de Jeep wat langzamer is, maar dat electrische koppel bij nul tpm mis ik soms wel. Wat ook gezegd mag worden: Ik merk nu dat de VAG groep hele goede auto's maakt. Qua bediening, mist de Jeep wat verfijning. Voorbeeld; automatische parkeer rem, maar alleen als je hem in P zet (dus geen autohold, kan wel maar moet manueel. Voorbeeld 2; De spiegels kun je niet instellen dat ze dichtklappen bij het op slot doen van je auto, je moet op een knopje drukken. Voorbeeld 3 de knop om de achterklep elektrisch dicht te doen zit niet waar hij bij 99% vd auto's ook zit (onder de achterklep, nee hij zit links in de bagage ruimte).
First world problems I know.

Wat wel gruwelijk irritant is; de hoofdsteunen kunnen niet hoog genoeg voor mij (1.87m geen abnormale afmetingen van onder en bovenlijf). De steunen komen boven halverwege mijn hoofd, maar nog irritanter, de onderkant vd hoofdsteun raakt net de bovenkant van mijn schouders. Dealer gebeld, ze hebben geen verlengingsstukken. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er last van heeft (voor de rest echt top stoelen, super goed in te stellen en zelfs met bil en rug koeling _/-\o_ ). Maar goed, we gaan de hoofdsteunen nog proberen op te lossen als ik de volgende keer langs kom.

Ik ben er erg blij mee! *O* *O* *O*
Mooie auto en iets unieks op de nederlandse wegen!
Ik had de compass ook overwogen (mn vrouw wilt graag hoge auto) maar ik kon zelf niet goed zitten - en ik ben vrij kort. Dus ik dacht juist dat ie voor lange mensen zijn ontworpen.

Life is too short to drive boring cars

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
* joopv meld zich ook in dit topic.
Ik heb nu nog een 14% Skoda Octavia station uit 2014 en kijk naar de nieuwe Corolla TS. Vooral vanwege de standaard automaat. De Octavia is te duur geworden, staat helemaal onder aan mijn shortlist.

- Klopt het dat de mp3 speler de folders en bestanden niet gewoon in bestandsnaam volgorde weergeeft / afspeelt? (las ik ergens in een blog)

- Zijn kaartupdates gewoon te downloaden?

- Ruimte voor de benen achterin lijkt niet veel minder dan bij de Octavia. Heb maar even gekeken, en het gezin was er niet bij.

De Auris staat ook op mijn shortlist maar vind ik eigenlijk veel te klein. Volgens de toyota dealer wordt die niet meer nieuw geleverd. (Leaseplan heeft blijkbaar nog wat eigen voorraad)

shortlist:
Corolla TS
Peugeot 308sw
Focus wagon

Leasebudget: 850 incl brandstof voor 40k/jr
Kilometrage per jaar: 20k/jr
Contractduur: 5 jaar
Merkbeleid, zo ja, welke: Audi Citroën Ford Lexus Opel Peugeot Renault SEAT Skoda Toyota Volkswagen
Overige afhankelijkheden: max CO2 van 120gr/km
Specifieke wensen: stationcar. Fatsoenlijke tot goede audio installatie. Automaat is ook een positieve factor.

[ Voor 44% gewijzigd door joopv op 16-09-2019 11:20 ]

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
joopv schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:28:
Ik heb nu nog een 14% Skoda Octavia station en kijk naar de nieuwe Corolla TS. De Octavia is te duur geworden, staat helemaal onder aan mijn shortlist.

- Klopt het dat de mp3 speler de folders en bestanden niet gewoon in bestandsnaam volgorde weergeeft / afspeelt? (las ik ergens in een blog)

- Ruimte voor de benen achterin lijkt niet veel minder dan bij de Octavia. Heb maar even gekeken, en het gezin was er niet bij.

De Auris staat ook op mijn shortlist maar vind ik eigenlijk veel te klein. Volgens de toyota dealer wordt die niet meer nieuw geleverd. (Leaseplan heeft blijkbaar nog wat eigen voorraad)
De Corolla is de opvolger van de Auris, dus die laatste is inderdaad niet meer nieuw te leveren. Qua folders en bestandsnamen voor MP3 is het afhankelijk van hoe de schijf is geformatteerd en welke bestandsindeling het heeft dacht ik.

Wat is de rest van je shortlist? Of vul even het schema van de OP in, dan kan men evt. meedenken.

Komoot

Verwijderd

Ik mag een leaseauto gaan uitzoeken. Ik heb tot nu toe in 3 auto's proefgereden:

- Nissan X-trail Tekna 160 DCT
Erg ruime auo, maar de aandrijving voelt veel minder verfijnd dan die van de CX5. Motorblokje moet hard werken en maakt relatief veel lawaai met accelereren. Ik ben ook niet zo'n fan van dubbele koppelingen. Liever een echte automaat, zoals in de Peugeot of de Mazda. Het schakelt rustiger, comfortabeler. Daarnaast is er geen ACC mogelijk, ook geen optie.

- Mazda CX5 Luxery 165 Automaat
Erg fijne auto, met erg veel opties, eigenlijk zit hier alles op en aan wat je maar kunt verzinnen. ACC met stop en go. Mooie auto, rijdt lekker. Het is absoluut geen streppentrekker en voelt niet heel snel aan, maar dat kan ook zijn omdat ik tot nu toe altijd diesel heb gereden.

Tesla Model 3 LR
Het rijdt allemaal prima hoor en is vooral snel, maar daarmee is het wel een beetje gezegd. Afwerking en materiaalgebruik zou ik nog onder die van de Nissan willen zetten. Deze optie zal vooral vanwege de bijtelling zijn, mits dit jaar nog geleverd. Ik ben niet zo vatbaar voor de hele "hype" Tesla, maar het is de enige fabrikant die de hele laadinfrastructuur op orde heeft. Dus met drivetrain en laadinfrastructuur staan ze helemaal bovenaan en is het de enige EV die ik uberhaupt in overweging neem. Qua auto valt het tegen, deurgrepen, knopjes, stuur en vooral die voorkant is echt heel kneuzig.

Waar ik nog over twijfel om proef te rijden:
- 5008
Zou gaan om een GT-Line 130 EAT8 of een Blue lease executive 130 EAT8. Voordeel: groot, 7 zitter.

-508
Dit gaat om een instapversie, de blue lease active 180 EAT8. Is de instapper leuk genoeg om hem uberhaupt te overwegen?

Op dit moment staat de CX5 bovenaan, met als tweede toch de Model 3 en darna de Nissan, die dus eigenlijk definitief afvalt (denk ik). De Model 3 scheelt wel veel geld, dat dan weer wel. Wel is het zo dat door de erg hoge leaseprijs van de model 3, hier een eigen bijdrage bij zou komen. De standard range zou ik met het oog op vakanties denk ik niet willen, maar hier net als bij de 508 ook twijfels. Zou ik het overwegen als de baas aangeeft dat de model 3 mag, mits SR+? Ik weet het niet...

Nog tips? Of modellen die ik volledig over het hoofd zie?

• renzo4000
Wat bedoel je "ben niet zo fan van dubbele koppelingen"? Die zijn juist veel soepeler dan de ouderwetse enkele (gerobotiseerde) automaten... Kan zijn dat die Nissan een wat oudere minder verfijnde variant aan boord heeft natuurlijk.

Het lijkt erop dat je opzoek bent naar een suv achtig model... Ook gekeken naar de Skoda karoq (sportline trim)? Die is al erg ruim (ruimer dan de cx-5) of zelfs de kodiaq die is pas echt ruim.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:59:
Ik mag een leaseauto gaan uitzoeken. Ik heb tot nu toe in 3 auto's proefgereden:

Erg ruime auo, maar de aandrijving voelt veel minder verfijnd dan die van de CX5. Motorblokje moet hard werken en maakt relatief veel lawaai met accelereren. Ik ben ook niet zo'n fan van dubbele koppelingen. Liever een echte automaat, zoals in de Peugeot of de Mazda. Het schakelt rustiger, comfortabeler. Daarnaast is er geen ACC mogelijk, ook geen optie.

Erg fijne auto, met erg veel opties, eigenlijk zit hier alles op en aan wat je maar kunt verzinnen. ACC met stop en go. Mooie auto, rijdt lekker. Het is absoluut geen streppentrekker en voelt niet heel snel aan, maar dat kan ook zijn omdat ik tot nu toe altijd diesel heb gereden.

Tesla Model 3 LR
Het rijdt allemaal prima hoor en is vooral snel, maar daarmee is het wel een beetje gezegd. Afwerking en materiaalgebruik zou ik nog onder die van de Nissan willen zetten. Deze optie zal vooral vanwege de bijtelling zijn, mits dit jaar nog geleverd. Ik ben niet zo vatbaar voor de hele "hype" Tesla, maar het is de enige fabrikant die de hele laadinfrastructuur op orde heeft. Dus met drivetrain en laadinfrastructuur staan ze helemaal bovenaan en is het de enige EV die ik uberhaupt in overweging neem. Qua auto valt het tegen, deurgrepen, knopjes, stuur en vooral die voorkant is echt heel kneuzig.

- 5008
Zou gaan om een GT-Line 130 EAT8 of een Blue lease executive 130 EAT8. Voordeel: groot, 7 zitter.

-508
Dit gaat om een instapversie, de blue lease active 180 EAT8. Is de instapper leuk genoeg om hem uberhaupt te overwegen?

Op dit moment staat de CX5 bovenaan, met als tweede toch de Model 3 en darna de Nissan, die dus eigenlijk definitief afvalt (denk ik). De Model 3 scheelt wel veel geld, dat dan weer wel. Wel is het zo dat door de erg hoge leaseprijs van de model 3, hier een eigen bijdrage bij zou komen. De standard range zou ik met het oog op vakanties denk ik niet willen, maar hier net als bij de 508 ook twijfels. Zou ik het overwegen als de baas aangeeft dat de model 3 mag, mits SR+? Ik weet het niet...

Gebruik even het lijstje van dit topic.
Voor nu lijk je namelijk volstrekt appels met peren te vergelijken.
Wat zijn je eisen?
Automaat - handgeschakeld?
SUV, hatchback, station?
Budget (looptijd / km / bijtelling, etc)
Extra eisen en wensen?

Ik heb namelijk nog niet eerder een keuze tussen een Nissan X-trail en een Tesla Model 3 gezien :+ , 2 echt volstrekt verschillende autos...

• RvL

RvL

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:59:

Tesla Model 3 LR

- 5008

-508

De Mazda voelt misschien niet heel snel, maar dat heeft inderdaad te maken met de atmosferische motor. Een turbomotor geeft je een merkbare duw in de rug als de turbo mee begint te doen. Zeker bij een diesel is dat al vroeg in het toerenbereik. Een atmosferische motor zoals de SkyActiv-G van de Mazda mist die duw en bouwt zijn vermogen veel geleidelijker op.

Zeker met automaat voelt dat niet zo heel snel aan. Ik vond het (tijdens mij proefrit) echter wel heerlijk comfortabel.

Zet je de CX-5 en de X-Trail echter naast en elkaar om een sprintje te trekken, dan zal de Mazda sneller aan de 100km/u zitten dan de X-Trail, zolang je die atmosferische motor maar lekker in de toeren jaagt. Vind ie fijn ;)

Gewicht speelt daar ook een rol bij overigens, de X-Trail is bijna 100kg zwaarder terwijl de lichtere Qashqai met dezelfde motorisering sneller is dan de CX-5.

Nu de dekens nog...

Verwijderd

renzo4000 schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:07:
Wat bedoel je "ben niet zo fan van dubbele koppelingen"? Die zijn juist veel soepeler dan de ouderwetse enkele (gerobotiseerde) automaten... Kan zijn dat die Nissan een wat oudere minder verfijnde variant aan boord heeft natuurlijk.

Het lijkt erop dat je opzoek bent naar een suv achtig model... Ook gekeken naar de Skoda karoq (sportline trim)? Die is al erg ruim (ruimer dan de cx-5) of zelfs de kodiaq die is pas echt ruim.
Kodiaq vond ik een beetje bejaard ogen en dacht dat de Karoq kleiner dan de CX5 zou zijn.
ik heb Mazda wel iets hoger zitten dan Skoda, denk niet dat deze modellen echt in de buurt komen qua verfijning.

Ik heb nu ook een automaat met koppelomvormer (geartronic van Volvo) en ik vind dat veel prettiger, comfortabeler rijden dan de DSG'tjes die ik wel eens mee kreeg. Mijn voorkeur gaat echt uit naar een échte automaat.
Smobbo schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:09:
Gebruik even het lijstje van dit topic.
Voor nu lijk je namelijk volstrekt appels met peren te vergelijken.
Wat zijn je eisen?
Automaat - handgeschakeld?
SUV, hatchback, station?
Budget (looptijd / km / bijtelling, etc)
Extra eisen en wensen?

Ik heb namelijk nog niet eerder een keuze tussen een Nissan X-trail en een Tesla Model 3 gezien :+ , 2 echt volstrekt verschillende autos...
Ja het is niet heel samenhangend he :X
Ik zoek een goede compromis tussen ruimte, looks en bijtelling. Mijn vrouw wil vooral een SUV of een Sedan op de tweede plek. Ik denk liever aan aan station of een SUV op de tweede plek.

De model 3 staat er puur om de bijtelling bij. Het scheelt gewoon serieus geld per maand.

Ik wil heel graag een automaat terug, tenzij een handgeschakeld exemplaar een dergelijk goede deal is in de andere opzichten, dan zou ik hem toch overwegen.

35k per jaar, 48 maanden, 700ex, benzine of diesel maakt niet uit.

Officieel mag elektrisch nog niet, deze week een gesprekje met mijn manager, denk dat daar wat duidelijkheid komt over elektrisch. Ze zijn er wel mee bezig.

Dus ja, ik geef toe, raar lijstje, maar het gaat mij om het totaal plaatsje. Als er gewoon een leuke auto staat, maakt het mij niet super veel uit. Al vind ik B/C segment wel te klein. Een Golf, Focus, 308, Astra, heb ik wel een beetje gezien. Tenzij er een geweldige aanbieding (snel en luxe) is, dan zou ik hem toch wel overwegen.

Vooral op zoek naar tips. Dingen die ik gewoon niet heb gezien.
RvL schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:46:
[...]

De Mazda voelt misschien niet heel snel, maar dat heeft inderdaad te maken met de atmosferische motor. Een turbomotor geeft je een merkbare duw in de rug als de turbo mee begint te doen. Zeker bij een diesel is dat al vroeg in het toerenbereik. Een atmosferische motor zoals de SkyActiv-G van de Mazda mist die duw en bouwt zijn vermogen veel geleidelijker op.

Zeker met automaat voelt dat niet zo heel snel aan. Ik vond het (tijdens mij proefrit) echter wel heerlijk comfortabel.

Zet je de CX-5 en de X-Trail echter naast en elkaar om een sprintje te trekken, dan zal de Mazda sneller aan de 100km/u zitten dan de X-Trail, zolang je die atmosferische motor maar lekker in de toeren jaagt. Vind ie fijn ;)

Gewicht speelt daar ook een rol bij overigens, de X-Trail is bijna 100kg zwaarder terwijl de lichtere Qashqai met dezelfde motorisering sneller is dan de CX-5.
Hij rijdt idd heerlijk rustig, dikke plus tegenover de X-trail, die wel veel groter is. Qashcai is echt te klein achterin.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2019 11:58 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb nu nog een 14% Skoda Octavia station uit 2014 en kijk naar de nieuwe Corolla TS. Vooral vanwege de standaard automaat. De Octavia is te duur geworden, staat helemaal onder aan mijn shortlist.

Corolla rijder meldt.... klopt, hij zet het in een relatief random order; blijkbaar in de volgorde waarin het naar de stick geschreven wordt. Volgens deze post uit 2012 (moet je nagaan hoe lang dat al speelt :X) is dat op te lossen met FAT-32-Sorter. Het blijft echter lastig om snel door je collectie te scrollen.
Als het goed is wel. Dat zou moeten kunnen als je je aangemeld hebt met My Toyota connected services en aan de Wi-Fi hangt. Ik heb de auto net dus ik heb nog geen updates gehad, maar kwam de optie wel tegen.

Auris wordt inderdaad niet meer geleverd, maar ik kan me haast niet voorstellen dat die heel veel kleiner is dan de Corolla. De Corolla is wel iets ruimer op de achterbank dan mijn vorige auto (Honda Civic Tourer), dus ik denk redelijk vergelijkbaar met de Octavia. De Auris is iets korter en heeft een kortere wielbasis (Auris 2,60; Corolla 2,70; Octavia 2,69)
shortlist:
Corolla TS
Peugeot 308sw
Focus wagon

Merkbeleid, zo ja, welke: Audi Citroën Ford Lexus Opel Peugeot Renault SEAT Skoda Toyota Volkswagen
Specifieke wensen: stationcar. Fatsoenlijke tot goede audio installatie. Automaat is ook een positieve factor.
Ik vind zelf de automaat van de Corolla super relaxed. Hij voelt alleen niet snel aan, en het is lastig in te schatten hoe hard je rijdt aan de hand van het motorgeluid omdat het lijkt op een CVT en je tot zo'n 100 km/h ook regelmatig ondersteuning van de elektromotor krijgt.
Van jouw rijtje zou ik twijfelen tussen de Corolla en Focus. Ik vond de Focus zelf niet lekker zitten en het interieur zag er niet zo mooi uit/voelde niet zo stevig aan als die van de Corolla, en de Focus werd een stuk duurder als ik dezelfde opties er op wilde hebben als bij de Corolla.

De audioinstallatie van de Corolla vind ik minder. Ik heb een hele collectie FLAC bestanden (die speelt hij ook gewoon af _/-\o_ ) op een USB stick gegooid en hij heeft DAB, maar ik mis een heleboel diepte in mijn muziek. Ik weet niet of de JBL installatie beter is, maar die is volgens mij alleen leverbaar op de duurste uitvoeringen. Bij mijn Honda met standaard installatie kon ik veel meer detail horen en leek het geluid ook meer in de hele auto te spelen in plaats van dat het vanaf de voorruit naar achteren speelt (en ja,ik heb gespeeld met dat wat door moet gaan voor equalizer, fader en balans).

[ Voor 9% gewijzigd door gwystyl op 16-09-2019 12:06 ]

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:56
RvL schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:46:
[...]

Ik heb zelf de Cx-5, 165PK 2.0 motor automaat, en ik merk dat de opbouw inderdaad heel geleidelijk gaat wat ik soms heel erg irritant vind, duw je het pedaal ietsje dieper in gaat ie als een speer. Ik vind het persoonlijk echt een super auto en rijd heerlijk.
Heb em aankomende 20 september een jaar en inmiddels al 38K erop.
Zet de sport stand aan en dan heb je het geleidelijk opbouwen niet meer :+

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:03
renzo4000 schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:07:
Een automaat / gerobotiseerde handbak met dubbele koppeling is inderdaad fijner dan eentje met maar één koppeling. Echter is qua comfort een traditionele automaat met koppelomvormer over het algemeen een stuk soepeler. Nadeel is echter gewicht, prijs en een iets hoger verbruik, al is dat laatste de afgelopen jaren een stuk beter geworden.

• RvL

RvL

Jeroenzer schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:33:
[...]

Ik heb zelf de Cx-5, 165PK 2.0 motor automaat, en ik merk dat de opbouw inderdaad heel geleidelijk gaat wat ik soms heel erg irritant vind, duw je het pedaal ietsje dieper in gaat ie als een speer. Ik vind het persoonlijk echt een super auto en rijd heerlijk.
Klopt, die sportstand. Het is met recht een sportstand want hij houd hem keurig boven de 4000rpm :+ Maar om nu een constante 120km/u te rijden met 4000+ toeren....

Nu de dekens nog...

Verwijderd

Jeroenzer schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:33:
Ik rijd nu een diesel met 700nm koppel.... Vooral dat koppel zorgt voor een gigantische duw in je rug. Die mis ik volledig bij de CX5, ook in sportstand.

Het zal voor een groot deel wennen zijn, denk ik...

Niets zo veranderlijk als mijn keuze :+
Deze zou voor 18 maanden kunnen:
https://www.carnext.com/n.../3-serie/4acnw-9j5a-vrns/

Met als nadeel: klein.
Voordeel: Nog wel een beetje snel en hoef ik maar 1,5 jaar te rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2019 16:57 ]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:42

shortlist:
Corolla TS
Peugeot 308sw
Focus wagon

De Corolla is de opvolger van de Auris.

• Case
Nadat ik de prijslijst van de facelift Superb gezien had, heb ik uiteindelijk toch maar besloten voor de Passat Variant te gaan. Veilige keuze, maar ik ga er vast een hoop fijne kilometers mee maken :)
Iets over budget, maar goed..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1dseHbi_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=high

[ Voor 7% gewijzigd door Case op 16-09-2019 19:02 ]

Mijn Firewizzie

• renzo4000
edit:

Pfff ik heb verkeerd gekeken. . My bad, haalde twee mensen doorelkaar. Onderstaande mag als "niet verzonden" worden beschouwd :F

? @Case je edit gewoon een heel bericht weg?... Overigens is die passat minstens zo saai als die 3 serie die je eerder postte :D

Wispelturig ben je wel een beetje... Ennuh toch maar wel een slechte automaat genomen met dubbele koppeling? ;)

Meh... Beetje saaie bak als je het mij vraagt. Dan zou ik eerder voor een dik aangeklede cx-5 gaan tenzij je gevoelig bent voor een BMW embleem natuurlijk ;)

[ Voor 63% gewijzigd door renzo4000 op 17-09-2019 09:34 ]

• Case
renzo4000 schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:29:
edit:

Wtf? @Case je edit gewoon een heel bericht weg?... Overigens is die passat minstens zo saai als die 3 serie die je eerder postte :D

Wispelturig ben je wel een beetje... Ennuh toch maar wel een slechte automaat genomen met dubbele koppeling? ;)

Meh... Beetje saaie bak als je het mij vraagt. Dan zou ik eerder voor een dik aangeklede cx-5 gaan tenzij je gevoelig bent voor een BMW embleem natuurlijk ;)
Eeuuh ik heb het nooit over een BMW gehad hoor, misschien vergis jij je? En de enige edit die ik gedaan heb is om het plaatje naar mijn toekomstige auto goed te krijgen.

Anyhow, ik heb al jaren met erg veel plezier gereden in een golf variant met DSG. Ook vielen Toyota, Kia, Renault af.

Ik had me voorgenomen een fijne cruiser te nemen met automaat en adaptieve cruise control die het ook tot stilstand doet. Daar voldoet deze bak prima aan :)

Mijn Firewizzie

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10-2025

GS88

π raat

@BlakHawk en @joopv hebben jullie de Opel Grandland X al eens overwogen? Heb er eens in gereden en dat beviel erg!

Rotterdam

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-01 13:19
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:51:
[...]

Ik rijd nu een diesel met 700nm koppel.... Vooral dat koppel zorgt voor een gigantische duw in je rug. Die mis ik volledig bij de CX5, ook in sportstand.

Het zal voor een groot deel wennen zijn, denk ik...

Niets zo veranderlijk als mijn keuze :+
Deze zou voor 18 maanden kunnen:
https://www.carnext.com/n.../3-serie/4acnw-9j5a-vrns/

Met als nadeel: klein.
Voordeel: Nog wel een beetje snel en hoef ik maar 1,5 jaar te rijden.
700 Nm, dan zit je in een andere klasse denk ik.

• Inspired
  • Nu online
t_captain schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 07:52:
[...]

Naar boven afgerond en 200 NM van de elektro motor. Tenminste, dacht dat @BlakHawk een V60 plugin heeft. Als je die ervaring wilt houden moet je naar de Model 3 en de mindere afwerking voor lief nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Inspired op 17-09-2019 08:34 ]

• renzo4000
Case schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 06:55:
[...]

Eeuuh ik heb het nooit over een BMW gehad hoor, misschien vergis jij je? En de enige edit die ik gedaan heb is om het plaatje naar mijn toekomstige auto goed te krijgen.

Anyhow, ik heb al jaren met erg veel plezier gereden in een golf variant met DSG. Ook vielen Toyota, Kia, Renault af.

Ik had me voorgenomen een fijne cruiser te nemen met automaat en adaptieve cruise control die het ook tot stilstand doet. Daar voldoet deze bak prima aan :)
Je hebt helemaal, haalde jouw post doorelkaar met die van blackhawk. Mijn nederige excuses

Verwijderd

Inspired schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:33:
[...]

Naar boven afgerond en 200 NM van de elektro motor. Tenminste, dacht dat @BlakHawk een V60 plugin heeft. Als je die ervaring wilt houden moet je naar de Model 3 en de mindere afwerking voor lief nemen.
Stukje Polestar tuning erbij en je zit er. Idd de plugin.
Model 3 is idd wel een serieuze optie eigenlijk...

Maar kan levering 2019 gegarandeerd worden? Of in ieder geval kenteken 2019? Krijg bij Tesla niemand te pakken.

Er moet bij de model 3 wel een eigen bijdrage bij.
GS88 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 07:08:
@BlakHawk en @joopv hebben jullie de Opel Grandland X al eens overwogen? Heb er eens in gereden en dat beviel erg!
Ja die nieuwe plugin hybride die eraan komt heb ik opgevraagd, maar kan Leaseplan niet leveren zeggen ze. 8)7 Snap nog steeds niet waarom niet.
t_captain schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 07:52:
Mwa valt wel mee. Een simpele "oude" V60 met dikke aandrijving, qua ruimte niet erg groot, qua wegligging niet geweldig, alleen super comfortabel en erg snel.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2019 09:44 ]

• Inspired
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:37:
[...]

Stukje Polestar tuning erbij en je zit er. Idd de plugin.
Model 3 is idd wel een serieuze optie eigenlijk...

Maar kan levering 2019 gegarandeerd worden? Of in ieder geval kenteken 2019? Krijg bij Tesla niemand te pakken.
Ze geven aan dat bestellingen tot 7/10 garantie krijgen voor uitlevering dit jaar. Daarna is het ook nog wel mogelijk als het een redelijk gangbare config is. Het rijden compenseert de mindere afwerking vind ik ruimschoots. Ook andere opties zoals verwarmen/koelen op afstand is een dikke plus.

[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 17-09-2019 09:46 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.