Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 114 Laatste
Acties:
  • 979.509 views

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-01 13:19
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:37:
[...]

[...]

Mwa valt wel mee. Een simpele "oude" V60 met dikke aandrijving, qua ruimte niet erg groot, qua wegligging niet geweldig, alleen super comfortabel en erg snel.
Een CX-5 is een auto van ~40k en een V60D6 ongeveer 75-80k toch?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Verwijderd van de Peugeots komen er ook wat hybride varianten. Al in de nieuwe V60 gereden? Die is er echt een heel stuk op vooruit gegaan t.o.v. de oude.

Ben overigens nog niet helemaal eruit of een moderne dsg zoveel beter is dan een ouderwetse automaat. Ja als je eenmaal rijdt wellicht. Maar bij het wegrijden voel je in de modellen die ik gereden heb toch altijd een schokje. Dit wordt nog versterkt door die irritante stop start systemen. Die werken m.i. alleen fijn met hybrides.

[ Voor 51% gewijzigd door MikeyMan op 17-09-2019 10:10 ]

• mrvanbommel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-01 11:50
Hallo allemaal, mijn eerste post in dit topic:

Leasebudget: 700 euro
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 24 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Incl
alternatieve regeling Weet ik niet zeker...
Specifieke wensen: ruimte (kids+vakanties)+trekhaak
Rijd nu tot 1/3/20: 208

Zeer beperkt budget voor mijn wensen... ideeen?

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53

Mystikal

It never hurts to help!

MikeyMan schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:03:
@Verwijderd van de Peugeots komen er ook wat hybride varianten. Al in de nieuwe V60 gereden? Die is er echt een heel stuk op vooruit gegaan t.o.v. de oude.

Ben overigens nog niet helemaal eruit of een moderne dsg zoveel beter is dan een ouderwetse automaat. Ja als je eenmaal rijdt wellicht. Maar bij het wegrijden voel je in de modellen die ik gereden heb toch altijd een schokje. Dit wordt nog versterkt door die irritante stop start systemen. Die werken m.i. alleen fijn met hybrides.
Start-stop systeem is inderdaad irritant. Van de week laten uitschakelen middels VCDS en dat bevalt al beter. Meteen ook de gasreponse laten aanpassen.
De automaat (DSG, 1.5TSI Kodiaq Sportline) geen klachten over. Die bevalt heel erg goed eerlijk gezegd.

Basement Bios ---- Exo-S

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-01 14:26
mrvanbommel schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:01:
Hallo allemaal, mijn eerste post in dit topic:

Leasebudget: 700 euro
Kilometrage per jaar: 25.000
Contractduur: 24 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Incl
alternatieve regeling Weet ik niet zeker...
Specifieke wensen: ruimte (kids+vakanties)+trekhaak
Rijd nu tot 1/3/20: 208

Zeer beperkt budget voor mijn wensen... ideeen?
Wil je echt veel ruimte, dan zit je al snel bij de Dacia's bij dat budget.
Wat wellicht ook nog past is een Kia Ceed Sportswagon (1.0 Benz variant).
Maar dan heb je de ruimtste auto's wel gehad zo'n beetje.

Edit:
Misschien ook:
- Hyundai i30 Wagon
- Renault Clio Estate (als je die nog kunt krijgen, renault gaat stoppen met de clio estate)
- Skoda Fabia Combi

Edit 2:
Maar je geeft ook aan Trekhaak. Hoeveel wil je kunnen trekken?

[ Voor 14% gewijzigd door Meekoh op 20-09-2019 14:26 ]

Computer says no

• mrvanbommel
Edit 2:
Niet veel. max 750kg

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:29
mrvanbommel schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:26:
Edit 2:
Niet veel. max 750kg
Fabia Combi?

Kwestie van filteren op leaseplandirect oid. Budget is gewoon zeer laag. Helemaal met 24 maand.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• mrvanbommel
Inspired schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:31:
[...]

Fabia Combi?

Kwestie van filteren op leaseplandirect oid. Budget is gewoon zeer laag. Helemaal met 24 maand.
I know... :|

• Kriss0r
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 01:53
Skoda Scala? 1.0 handbak Business edition met adaptive cruise control binnen je budget.. Als je beetje slim laat rekenen aan concurrerende lease offertes (tegen Athlon zeg je dat Leaseplan preferred supplier is en omgekeerd) kom je zelfs nog met DSG weg..

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
Kriss0r schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:59:
[...]

Skoda Scala? 1.0 handbak Business edition met adaptive cruise control binnen je budget.. Als je beetje slim laat rekenen aan concurrerende lease offertes (tegen Athlon zeg je dat Leaseplan preferred supplier is en omgekeerd) kom je zelfs nog met DSG weg..
Maar een Corolla TS hybrid valt ook binnen de 700 euro op directlease, dan heb je automaat en ACC, lane assist etc.

• Meekoh
AndRo555 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:01:
[...]

Maar een Corolla TS hybrid valt ook binnen de 700 euro op directlease, dan heb je automaat en ACC, lane assist etc.
Die mag (ongeremd) geen 750Kg trekken.

Edit:
Verder zijn dat prima auto's hoor. Heb zelf een Auris TS (nog). Ik ga nooit exact van de prijs bij Directlease uit, want er zit altijd nog zaken bij (vervangend vervoer, Winterbanden, Eigen risico). Bovendien wordt het brandstof component vaak bij ingang van het contract berekend, niet bij de offerte. Die kan dus ook nog hoger uitvallen met de stijgende brandstof prijzen. Dan zou je net op of net over het budget gaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Meekoh op 20-09-2019 15:11 ]

Computer says no

• Kriss0r
  • Laatst online: 11-01 01:53
Meekoh schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:04:
[...]

Die mag (ongeremd) geen 750Kg trekken.
nog net wel zo lijkt het.. veel auto voor weinig, goed kijken naar de uitvoering want in instap zit geen mediascherm/navigatie..

• mrvanbommel
Kriss0r schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:07:
[...]

nog net wel zo lijkt het.. veel auto voor weinig, goed kijken naar de uitvoering want in instap zit geen mediascherm/navigatie..
Geremd max 750 zie ik. Kan dus net op t randje, en dat heeft dan niet de voorkeur (bergje op in La France) wordt dan wel een uitdaging...

• AndRo555
mrvanbommel schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:08:
[...]

Geremd max 750 zie ik. Kan dus net op t randje, en dat heeft dan niet de voorkeur (bergje op in La France) wordt dan wel een uitdaging...
Die 750kg is niet door te weinig vermogen hoor de 1.2T is zwakker en mag meer trekken. Dat is eerder een certificering/reliability iets.

1.2T Corolla TS handbak is trouwens ook nog een optie binnen budget. Overigens kan je ook kijken naar andere C segment stations die zijn in hun kaalste uitvoering nog onder de 700 met jouw voorwaarden, denk Focus Wagon of Golf Variant.

[ Voor 3% gewijzigd door AndRo555 op 20-09-2019 18:20 ]

• Meekoh
AndRo555 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:17:
[...]

Die 750kg is niet door te weinig vermogen hoor de 1.2T is zwakker en mag meer trekken. Dat is eerder een certificering iets.

1.2T Corolla TS handbak is trouwens ook nog een optie binnen budget. Overigens kan je ook kijken naar andere C segment stations die zijn in hun kaalste uitvoering nog onder de 700 met jouw voorwaarden, denk Focus Wagon of Golf Variant.
Die grens komt van het regeneratief remmen wanneer je downhill gaat. Hij komt de berg makkelijk op met de 1.8 motor.

Computer says no

• AndRo555
Meekoh schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:37:
[...]

Die grens komt van het regeneratief remmen wanneer je downhill gaat. Hij komt de berg makkelijk op met de 1.8 motor.
Daarvoor heb je de B stand om op de motor te remmen? En de gewone schijfremmen?

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

AndRo555 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:40:
[...]

En toch is het max 750kg... Wat is je punt?

• Meekoh
AndRo555 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:40:
[...]

Ook in de B stand wordt nog steeds de transmissie (E-CVT a.k.a. HSD) warm en bij de auris generatie waren die passief gekoeld. Die werden dus te warm doordat de aanhanger de auto te hard van de berg afduwde.

Je remt namelijk nog steeds niet direct af op de motor. MG2 zit er altijd tussen en dat is wat in zulke situaties kan overhitten. (Ze worden per generatie beter gekoeld, dus vandaar dat je eerst niets mocht trekken, toen een beetje en nu al 750Kg en hoger voor Rav4)
The HSD system has a special transmission setting labelled 'B' (for Brake), that takes the place of a conventional automatic transmission's 'L' setting, providing engine braking on hills. This can be manually selected in place of regenerative braking. During braking, when the battery is approaching potentially damaging high charge levels, the electronic control system automatically switches to conventional engine braking, drawing power from MG2 and shunting it to MG1, speeding the engine with throttle closed to absorb energy and decelerate the vehicle.
Wikipedia: Hybrid Synergy Drive

[ Voor 4% gewijzigd door Meekoh op 20-09-2019 16:47 ]

Computer says no

• AndRo555
Meekoh schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:17:
[...]

Ook in de B stand wordt nog steeds de transmissie (E-CVT a.k.a. HSD) warm en bij de auris generatie waren die passief gekoeld. Die werden dus te warm doordat de aanhanger de auto te hard van de berg afduwde.

Je remt namelijk nog steeds niet direct af op de motor. MG2 zit er altijd tussen en dat is wat in zulke situaties kan overhitten. (Ze worden per generatie beter gekoeld, dus vandaar dat je eerst niets mocht trekken, toen een beetje en nu al 750Kg en hoger voor Rav4)

[...]

Wikipedia: Hybrid Synergy Drive
Dat snap ik, maar dat is in c toch niet anders dan bergop, waar je met de zelfde draaisnelheid en meer omgekeerd koppel (meer want weerstand lucht/banden/etc.) hetzelfde bereikt?
Ojjorz schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 16:16:
[...]

En toch is het max 750kg... Wat is je punt?
Dat dat niet de reden is voor de limiet op het trekgewicht?

[ Voor 11% gewijzigd door AndRo555 op 20-09-2019 18:17 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@mrvanbommel je budget is gewoon aan de lage kant voor een echte gezinswagen. Ik zou voor de vakanties eerder aan een huurauto denken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:11
Waarom maar 24 maanden? Bij een langer lopend contract vliegen de prijzen omlaag en de keuzemogelijkheden dus omhoog. Tuurlijk is het leuk om iedere 2 jaar nieuw te rijden maar ik rij liever lang in de door mij gewenste auto dan 2 jaar in een net niet modelletje.
Ik heb pas geleden een leasecontract getekend voor een Toyota Corolla touring 2.0 hybrid, 50 maanden, 25000km per jaar, incl brandstof, business intro in het emotional red met afneembare trekhaak voor slechts 680,- per maand. Werkgever maakt de keuze voor een realistisch brandstofgebruik dus het kan goedkoper.
Het was een uitvoering die ze op voorraad hadden staan in Zeebrugge dus levertijd is 3 weken incl het offertetraject/ goedkeuring werkgever mee gerekend, nog 1 weekje geduld.

[ Voor 5% gewijzigd door D.deJong op 21-09-2019 08:09 ]

• Kelnarath
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-01 13:56
De jacht naar een nieuwe auto is begonnen!

Leasebudget: 550,- 10% eigen bijdrage, word niet moeilijk gedaan over "enkele euro's meer"
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Specifieke wensen:
- liefst automaat.
- Ruim is een wens, geen harde eis.
- Tja, die bijtelling he.. (Huidige is 14%)

Auto's welke ik heb uitgezocht:
- Kia Proceed
- Toyota C-HR
- Renault Megane Estate

Heb al wat offertes van de leasemij ontvangen, alle auto's vallen binnen het budget, eventueel met eigen bijdrage.

De C-HR is de vreemde eend in de bijt, maar hij viel me verassend mee in hoe ruim bij van binnen is, en kwam kofferbak was ik ook verrast, en ik vind het persoonlijk een leuke verschijning, vanmiddag proefrit in de hybrid versie.

Renault Megane is gewoon goed, kan de Bose editie incl automaat leasen, zonder eigen bijdrage.
Heb de auto 3 weken gehad als vervangend vervoer, gewoon goed, niks mis mee, maar:

Tja die ProCeed, daar gaat mijn hart toch harder van kloppen, wat een auto, ook na een proefrit stelde hij niet telleur, nog steeds verliefd.
De 1.0 valt binnen het budget, nog budget over voor wat leuke opties (schuifdak) zonder mijn eigen bijdrage aan te spreken.
1.4 is 10,- eigen bijdrage, de 1.4 automaat 45,-
De automaat valt ivm de bijdrage en bijtelling denk ik jammer genoeg af, dan betaal ik ruim het dubbele aan bijtelling dan wat ik nu betaal.

Dit is de eerste keer dat ik een auto mag uitkiezen, en ik heb geen idee of er nog valt te onderhandelen om het lease bedrag van de ProCeed 1.4 automaat naar beneden te krijgen, eventueel offerte opvragen bij de dealer?

• renzo4000
  • Laatst online: 22:43
Die Proceed is een goede keuze (biased, heb er zelf eentje in bestelling)... Je kan misschien nog wat lospeuteren bij de dealer maar de marges zijn er niet meer aangezien de leasemaatschappijen de dealers al helemaal uitwringen. Je moet eerder denken aan een gratis accessoire oid.

[ Voor 12% gewijzigd door renzo4000 op 21-09-2019 09:59 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• The Eagle

The Eagle

Kelnarath schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:32:
De jacht naar een nieuwe auto is begonnen!

Leasebudget: 550,- 10% eigen bijdrage, word niet moeilijk gedaan over "enkele euro's meer"
Kilometrage per jaar: 30.000
Contractduur: 48 maanden
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Specifieke wensen:
- liefst automaat.
- Ruim is een wens, geen harde eis.
- Tja, die bijtelling he.. (Huidige is 14%)

Auto's welke ik heb uitgezocht:
- Kia Proceed
- Toyota C-HR
- Renault Megane Estate

Heb al wat offertes van de leasemij ontvangen, alle auto's vallen binnen het budget, eventueel met eigen bijdrage.

De C-HR is de vreemde eend in de bijt, maar hij viel me verassend mee in hoe ruim bij van binnen is, en kwam kofferbak was ik ook verrast, en ik vind het persoonlijk een leuke verschijning, vanmiddag proefrit in de hybrid versie.

Renault Megane is gewoon goed, kan de Bose editie incl automaat leasen, zonder eigen bijdrage.
Heb de auto 3 weken gehad als vervangend vervoer, gewoon goed, niks mis mee, maar:

Tja die ProCeed, daar gaat mijn hart toch harder van kloppen, wat een auto, ook na een proefrit stelde hij niet telleur, nog steeds verliefd.
De 1.0 valt binnen het budget, nog budget over voor wat leuke opties (schuifdak) zonder mijn eigen bijdrage aan te spreken.
1.4 is 10,- eigen bijdrage, de 1.4 automaat 45,-
De automaat valt ivm de bijdrage en bijtelling denk ik jammer genoeg af, dan betaal ik ruim het dubbele aan bijtelling dan wat ik nu betaal.

Dit is de eerste keer dat ik een auto mag uitkiezen, en ik heb geen idee of er nog valt te onderhandelen om het lease bedrag van de ProCeed 1.4 automaat naar beneden te krijgen, eventueel offerte opvragen bij de dealer?
Je hebt jaren kunnen genieten van de korting op de bijtelling en nu betal je weer de volle mep. Tsja, die bijtelling = je rijdt een nieuwe auto, die kost je netto ca 300 per maand. Daar rij je hem zelf niet voor.
Die eigen bijdrage trek je af van de belasting en dus kost de 1.4 met automaat je netto ca 25 euro extra. Das nog geen euro per dag en dan rij je vier jaar lang een stuk relaxter. Nobrainer imho. En vrijwel iedereen hier die automaat is gaan rijden zal dat volgens mij bevestigen :)
Ja, je bent nu duurder uit dan de afgelopen vier jren. Maar mog steeds veel goedkoper dan je eigen auto rijden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:05
Automaat altijd +1 inderdaad. Zolang het geen robotbak is.😆

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• mrvanbommel
D.deJong schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:04:
[...]

Waarom maar 24 maanden? Bij een langer lopend contract vliegen de prijzen omlaag en de keuzemogelijkheden dus omhoog. Tuurlijk is het leuk om iedere 2 jaar nieuw te rijden maar ik rij liever lang in de door mij gewenste auto dan 2 jaar in een net niet modelletje.
Ik heb pas geleden een leasecontract getekend voor een Toyota Corolla touring 2.0 hybrid, 50 maanden, 25000km per jaar, incl brandstof, business intro in het emotional red met afneembare trekhaak voor slechts 680,- per maand. Werkgever maakt de keuze voor een realistisch brandstofgebruik dus het kan goedkoper.
Het was een uitvoering die ze op voorraad hadden staan in Zeebrugge dus levertijd is 3 weken incl het offertetraject/ goedkeuring werkgever mee gerekend, nog 1 weekje geduld.
Sja. Bedrijfsvooruitzichten VS budgetten.....

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:27
The Eagle schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 10:11:
[...]
Nobrainer imho. En vrijwel iedereen hier die automaat is gaan rijden zal dat volgens mij bevestigen :)
+1, nooit meer zonder automaat voor mij.

Sometimes you need to plan for coincidence

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-01 11:12
BlakHawk schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:59 nog tips? Of modellen die ik volledig over het hoofd zie?
Seat Tarraco is een vrij onbekende denk ik , formaatje groot a la Kodiac met VAG techniek

[ Voor 21% gewijzigd door nuffy op 21-09-2019 21:42 ]

• gwystyl
  • Laatst online: 15:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nuffy schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 20:38:
[...]

Seat Terraco is een vrij onbekende denk ik , formaatje groot a la Kodiac met VAG techniek
Het helpt als je het dan goed spelt.... Seat Tarraco

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/s9dys5mbzf9r_800.jpg

Die zit volgens mij een beetje tussen de Skoda Karoq en Kodiaq in, maar het is zo lastig uit elkaar te houden tussen VW/Skoda/SEAT dat ik dat niet helemaal zeker weet. Vooral van de zijkant en qua interieur zijn ze allemaal heel vergelijkbaar (behalve misschien de T-Roc en T-Cross), dus het verschil moet hem in de grille en achterkant zitten. Laten we het er op houden dat ik geen fan ben.

edit: blijkbaar staat hij op hetzelfde platform als de Skoda Kodiaq en VW Tiguan Allspace, en het is (leverbaar als een) zevenzitter dus hij is erg groot

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 21-09-2019 20:54 ]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:48
Mystikal schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 14:06:
[...]

Start-stop systeem is inderdaad irritant. Van de week laten uitschakelen middels VCDS en dat bevalt al beter. Meteen ook de gasreponse laten aanpassen.
De automaat (DSG, 1.5TSI Kodiaq Sportline) geen klachten over. Die bevalt heel erg goed eerlijk gezegd.
DSG rijdt top ja. Die 'schok' komt denk ik vaak juist door de kleine vertraging icm DSG en startstop. Dus je staat bijv stil voor het stoplicht en start/stop zet de motor uit. Vervolgens geef je gas en duurt het net een tikkeltje te lang waardoor je hoogstwaarschijnlijk ook alweer wat meer gas geeft dan eigenlijk nodig zou > want je wil vooruit, en daar komt die schok van.

Via Carista of obdeleven kun je ook heel makkelijk start/stop uitzetten btw.

Kom zelf van een A3 etron na een half jaar golf 7.5 handbak maar doe mij ook maar zsm weer DSG

• Inspired
Seat Tarraco is in 1.5 niet met DSG te krijgen. Zal daarom voor veel afvallen denk ik. Beetje vreemde keuze ook van VAG. Voordeel is weer wel dat er standverwarming als optie te krijgen is. Dat hebben de Tiguans en Kodiaq dan weer niet.

• mrvanbommel
The Eagle schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:44:
@mrvanbommel je budget is gewoon aan de lage kant voor een echte gezinswagen. Ik zou voor de vakanties eerder aan een huurauto denken.
Is een optie zeker. Maar we gaan ook nog wel eens een weekendje weg en dan in zomer en op wintersport. Dat wordt qua huurauto dan best prijzig....

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
mrvanbommel schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:16:
[...]

Is een optie zeker. Maar we gaan ook nog wel eens een weekendje weg en dan in zomer en op wintersport. Dat wordt qua huurauto dan best prijzig....
Of minder meenemen of een dakkoffer.

Ik ben 4 volwassenen tegengekomen in zuid Frankrijk in een up met dakkoffer. En vroeger gingen gezinnen met 2 a 3 kinderen in een polo of dafje op vakantie. Wat heb je nodig... voor een week kleren, daar keertje wassen.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06-2025
Binnenkort moet ik een nieuwe leaseauto uitkiezen. Ik ben op zoek naar een familie auto en het liefst zit ik hoog. Budget is rond de 45k catalogusprijs (liefst nog eronder).

Ik heb nu een aantal auto's samengesteld en kom tot de volgende drie mogelijke opties:

- Ford Focus 1.5 EcoBoost 150pk ST-Line Bus. AT Wagon 5d. Met dikke opties erop :)

- Volvo XC40 T3 Momentum 5d. Redelijk kaal. Paar essentiële opties.

- Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 110kW DSG Sportline Business 5d. Heb het gevoel dat het standaard al meer heeft dan de Volvo. Paar opties erbij genomen.

Mijn gevoel zegt de focus omdat het met de opties toch wel redelijk luxe zal zijn. Al is een Volvo natuurlijk degelijk en de Kodiaq een monster haha. Lastig.

Wat zouden jullie aanraden? En klopt het nog dat de Kodiaq een lange levertijd heeft? Zie wel websites met “op voorraad”. Maar wat is in de praktijk de ervaring?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Zonder twijfel de Kodiaq.

Basement Bios ---- Exo-S

• Inspired
Zonder twijfel de Volvo.

Maar serieus; ga rijden en maak zelf je keuze.

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 15:58
Xtince schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:33:
Binnenkort moet ik een nieuwe leaseauto uitkiezen. Ik ben op zoek naar een familie auto en het liefst zit ik hoog. Budget is rond de 45k catalogusprijs (liefst nog eronder).

Ik heb nu een aantal auto's samengesteld en kom tot de volgende drie mogelijke opties:

- Ford Focus 1.5 EcoBoost 150pk ST-Line Bus. AT Wagon 5d. Met dikke opties erop :)

- Skoda Kodiaq 1.5 TSI ACT 110kW DSG Sportline Business 5d. Heb het gevoel dat het standaard al meer heeft dan de Volvo. Paar opties erbij genomen.

Mijn gevoel zegt de focus omdat het met de opties toch wel redelijk luxe zal zijn. Al is een Volvo natuurlijk degelijk en de Kodiaq een monster haha. Lastig.

Wat zouden jullie aanraden? En klopt het nog dat de Kodiaq een lange levertijd heeft? Zie wel websites met “op voorraad”. Maar wat is in de praktijk de ervaring?
Ik zou de Focus nemen van deze drie, maar aangezien je hoog wilt zitten, dan valt die af. Ik zou dan de Volvo in jouw specifieke situatie nemen. Zie je niet zoveel. Wel zo leuk!

Maar ga ze inderdaad even rijden zoals @Inspired aangeeft. Dan sta je meer achter de keuze van de Volvo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CarJunkyXL op 22-09-2019 09:38 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

m.lammers schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:37:
[...]

Ik zou de Focus nemen van deze drie, maar aangezien je hoog wilt zitten, dan valt die af. Ik zou dan de Volvo in jouw specifieke situatie nemen. Zie je niet zoveel. Wel zo leuk!

Maar ga ze inderdaad even rijden zoals @Inspired aangeeft. Dan sta je meer achter de keuze van de Volvo ;)
Ik heb beiden gereden en ben juist voor de Kodiaq gegaan. Zoals gezegd. Lekker gaan rijden en de plussen en minnen voor jezelf afwegen en bestellen maar.

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Ik mag me ook weer voorzichtig gaan melden in dit topic voor het uitzoeken van mijn 4e leaseauto. Dit is de eerste keer dat ik het echt ontzettend lastig vind om een keuze te maken. Mijn vorige auto's zijn een Ibiza - A3 - 308SW. Mijn wensenlijst:
- vlotte auto (0-100 liefst in maximaal 8 seconden)
- beenruimte achterin (2 jonge kinderen) -> niveau hoger dan C-segment 308/A3/Golf etc.
- praktische auto (regelmatig fiets in auto)
- afwerking op niveau
- leuke auto (mag best opvallen qua design)
- automaat
- fatsoenlijk geluid (dus upgrade sound system)
- voorkeur voor SUV of stationwagen
- benzine uitvoering
- betaalbaar*

Qua merken kunnen we kiezen uit:
- Opel
- Mini
- BMW
- Volvo
- VAG (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda)
- Peugeot
- DS

Verder alle elektrische auto's van alle merken en alle PIH's van alle merken. Budget is met 1300 euro incl. brandstof op niveau van fatsoenlijk aangeklede A5 - V60 - Q3 etc.

* Als ik een auto zoals een A5 op mijn budget neem dan betaal ik al snel 550 euro netto bijtelling per maand, inclusief een eigen bijdrage vanuit de werkgever. Het budget dat ik niet besteed krijg ik bruto op mijn salaris terug. Dat maakt dat het verschil tussen bijvoorbeeld een 3008 en Q3 al snel richting de 250 euro netto per maand gaat. Daarmee vind ik de premium D-segment auto's eigenlijk te duur, ik heb er het geld niet voor over.

De auto die het beste zou passen is de Peugeot 5008. Om een onduidelijke reden heeft Peugeot onlangs de 180PK benzine versie geschrapt. De overgebleven 130PK variant vind ik te traag.

Mijn lijst met wat eerste bevindingen:
- Volvo XC40 T6 PIH: proefrit gemaakt in de T4. Is veel te klein.
- Peugeot 5008: proefrit gemaakt. 130PK versie te traag
- Peugeot 3008: idem aan 5008. Wellicht wachten op de 3008 PIH met 300PK.
- Opel Grandland X Hybrid 4 300PK: kanshebber, maar best saai qua looks
- Opel Insignia Sports Tourer 180PK: kanshebber, maar ook een 13 in een dozijn uitstraling
- Peugeot 508 SW 180PK: interessante optie, wisselende reviews
- Seat Tarraco, Skoda Kodiaq: zeer interessant maar beide met 150PK versie redelijk traag
- BMW 330eA: premium auto, beenruimte onbekend, 300PK, relatief goedkoop
- Tesla 3: geen uitstraling en rijdt al te vaak rond. Tesla bestel/kwaliteit processen zeer matig
- Audi e-Tron: niet meer leverbaar voor 1-1-2020
- Jaguar iPace: niet meer leverbaar voor 1-1-2020

Auto's als de A5 - A4 Avant - V60 - DS7 - 3 serie passen in budget maar vind ik te duur qua bijtelling.

De ideale auto voor mijn wensen zou een 5008 / Tarraco / Kodiaq zijn met een fatsoenlijke motor. Daar betaal ik graag wat meer voor. Maar die leveren ze dus niet :)

Het kan bij mij dus alle kanten op. Gewoon veel te veel keuze :+

• Inspired
@Xynergy Looptijd/km's? Hoe jong zijn je kids? Een Model 3 Performance vind ik er toch best OK uit zien en als je sportief rijden leuk vindt, dan is het best wel een goede optie. Dit jaar nog te krijgen met een bijtelling van 275. Die auto heeft eigenlijk alles van je lijstje, alleen qua afwerking iets minder en geen SUV. (Al vraag ik me af of een Seat/Peugeot/Skoda nou zoveel beter is qua afwerking.) Je kunt ook nog een LR AWD pakken met 19 inch. Ben je voor 200 per maand klaar.

Mijn kids zijn 5/7 en de Model 3 is qua ruimte prima. Ruimer dan de 330 bv.

Anders is wellicht de Tiguan Allspace met 2 liter iets? Was eerst mijn keuze totdat de Model 3 toch wel heel erg aantrekkelijk werd. Geen spijt van.

Ik heb in ieder geval nog nooit zo (lang) genoten van een nieuwe leaseauto. Tuurlijk, in mijn A4 kon ik het dashboard knuffelen en in de Tesla zonder je open te halen niet. ( ;) ) Maar qua rijden, is de Tesla zoveel leuker. Vol met opties, super audio (kon A4 B&O upgrade van 1500 niet tegenop) en steeds weer nieuwe features via OTA. Ik zit er 95% van de tijd alleen in, en dan boeit de ruimte me niks. Dan wil ik juist leuk sturen, dat kan in een Model 3 AWD echt meer dan prima. Dat zal met een Kodiaq wel wat anders zijn met 1.5 en 11s op de 100.

Accu altijd vol, in de winter een warme auto op de oprit en in de zomer een koele voordat je instapt. Nee, zou niet meer terug willen. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Inspired op 22-09-2019 10:19 ]

Verwijderd

Inspired schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:09:
@Xynergy Looptijd/km's? Hoe jong zijn je kids? Een Model 3 Performance vind ik er toch best OK uit zien en als je sportief rijden leuk vindt, dan is het best wel een goede optie. Dit jaar nog te krijgen met een bijtelling van 275. Die auto heeft eigenlijk alles van je lijstje, alleen qua afwerking iets minder en geen SUV. (Al vraag ik me af of een Seat/Peugeot/Skoda nou zoveel beter is qua afwerking.) Je kunt ook nog een LR AWD pakken met 19 inch. Ben je voor 200 per maand klaar.

Mijn kids zijn 5/7 en de Model 3 is qua ruimte prima. Ruimer dan de 330 bv.

Anders is wellicht de Tiguan Allspace met 2 liter iets? Was eerst mijn keuze totdat de Model 3 toch wel heel erg aantrekkelijk werd. Geen spijt van.

Ik heb in ieder geval nog nooit zo (lang) genoten van een nieuwe leaseauto. Tuurlijk, in mijn A4 kon ik het dashboard knuffelen en in de Tesla zonder je open te halen niet. ( ;) ) Maar qua rijden, is de Tesla zoveel leuker. Vol met opties, super audio (kon A4 B&O upgrade van 1500 niet tegenop) en steeds weer nieuwe features via OTA. Ik zit er 95% van de tijd alleen in, en dan boeit de ruimte me niks. Dan wil ik juist leuk sturen, dat kan in een Model 3 AWD echt meer dan prima. Dat zal met een Kodiaq wel wat anders zijn met 1.5 en 11s op de 100.

Accu altijd vol, in de winter een warme auto op de oprit en in de zomer een koele voordat je instapt. Nee, zou niet meer terug willen. :)
Looptijd is 5 jaar. Aantal km om en nabij de 30.000 - 35.000. Kinderen zijn 2 en 3 dus we zitten nog even met autostoeltjes die op den duur ook compacter zullen worden.

Model 3 heb ik overwogen. Dat is veruit de meest logische keuze als je zoveel mogelijk voor relatief weinig wilt zonder daarbij grote concessies te moeten doen. Ik vind het design matig (net als met de Audi A1 krijg ik het gevoel dat het een verkleinde variant van een groter model is en de proporties en verhoudingen kloppen niet meer) maar laten we ook niet doen alsof een Kodiaq of Insignia een echt bijzondere auto is bijvoorbeeld.

Twee hoofdredenen waarom ik niet voor de Model 3 ga:
- ons huis heeft een dusdanig vervelende locatie van de meterkast dat ik of plafonds en stucwerk moet offeren of de gietvloer moet verpesten om een laadkabel naar buiten te krijgen. Er is helaas geen 'dikke' elektriciteitskabel beschikbaar dus die moet nog in de meterkast gemaakt worden. Daarom zijn zonnepanelen hier ook lastig.
- ik vind de klantgerichtheid van Tesla ver onder het niveau van bedroevend. Ik wacht al 10 weken om een proefrit te maken in de 3. Zelf 2x gebeld en 2x gemaild maar meer respons dan excuses en de vraag om aan te geven wanneer ik zou kunnen is er niet geweest. Ik snap dat het erg druk is en dat het hen niks boeit of ze die ene auto aan mij verkopen gezien de enorme verkoopcijfers maar het geeft mij een slecht gevoel. Ook de verhalen die ik lees over de leveringen en de kwaliteitsissues bij ophalen geven mij aan dat het bedrijf een heleboel zaken niet op orde heeft. Dat is prima zo lang je iets bijzonders biedt waarvoor mensen bereid zijn dit te accepteren (model 3) maar zodra je auto/kosten geen USP meer is gaat het direct mis.

Overigens begrijp ik dat mijn principes me een dief van mijn eigen portemonnee maken, zeker nu ik jouw verhaal met voordelen weer lees, maar toch :)

Tiguan Allspace ga ik eens bekijken. Volgens mij was die vrij duur in de calculator vergeleken met de andere SUV's want het is een erg mooie auto.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:50
@Verwijderd DS 7 Crossback 180 ?

• Inspired
@Xynergy helder. Ik zeg ook niet dat Tesla zaken niet moet verbeteren. Maar qua auto is het echt top. Overigens, op de Tiguan kon ik anders 6 maand wachten. Ook niet echt bijzonder klantgericht.

Geen kruipruimte? En/of meterkast tegen de buitenmuur?

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 22-09-2019 16:44 ]

• Z___Z
  • Niet online
@Verwijderd als zelfs de ipace en e-tron in je budget hebt, zou ik kijken of je nog een van deze twee ergens kan krijgen. Of eventueel de Mercedes EQC?

• The Eagle

The Eagle

Ik zou zeggen een Passat station (gte) of een Skoda superb. Zee van ruimte, ook achterin. Iirc komt de superb ook in een pih versie.
Wil je hogere zit, pak de Tarraco of de Kodiaq. Voor genoemden zit je op ca 45k aanschaf en dus ca 450 netto. Tiguan allspace is vergelijkbaar qua ruimte maar stuk duurder. normale Tiguan ook mooi maar minder kofferbak en reken ook op ca 500 netto. DSG wil je sowieso en met die aantallen km wordt het ook sowieso benzine.

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 22-09-2019 14:39 ]

• Inspired
The Eagle schreef op zondag 22 september 2019 @ 14:39:
Ik zou zeggen een Passat station (gte) of een Skoda superb. Zee van ruimte, ook achterin. Iirc komt de superb ook in een pih versie.
Wil je hogere zit, pak de Tarraco of de Kodiaq. Voor genoemden zit je op ca 45k aanschaf en dus ca 450 netto. Tiguan allspace is vergelijkbaar qua ruimte maar stuk duurder. normale Tiguan ook mooi maar minder kofferbak en reken ook op ca 500 netto. DSG wil je sowieso en met die aantallen km wordt het ook sowieso benzine.
Voor 46k heb je een Tiguan Allspace Highline Business R. Dus dat valt wel mee. De Tarraco is niet met DSG in benzine. Blijft veel geld (bijtelling tov Model 3) voor wat ruimte en (iets) betere afwerking. Maar als je geen paal aan kunt leggen kan ik me de keuze wel voorstellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 22-09-2019 16:52 ]

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:48:
- Seat Tarraco, Skoda Kodiaq: zeer interessant maar beide met 150PK versie redelijk traag
Inspired schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:49:
[...]
De Tarraco is niet met DSG in benzine.
??

https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=

SEAT Tarraco 2.0 TSI Xcellence 4DRIVE DSG-7 190pk 8s 0-100

[ Voor 3% gewijzigd door SirLct op 23-09-2019 09:46 ]

Life is too short to drive boring cars

• Inspired
gergs schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:46:
[...]

[...]

??

SEAT Tarraco 2.0 TSI Xcellence 4DRIVE DSG-7 190pk 8s 0-100
Het ging over auto's van rond de 45k volgens mij. Had het anders moeten stellen; voor 99% van de mensen in dit topic is er geen DSG beschikbaar op de Tarraco. :)

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:21
Inspired schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:01:
[...]

Het ging over auto's van rond de 45k volgens mij. Had het anders moeten stellen; voor 99% van de mensen in dit topic is er geen DSG beschikbaar op de Tarraco. :)
Dit noemen wij budget niet toereikend, maar betekent niet dat de auto niet bestaat.

@Verwijderd
Graag de volgende keer de template zoals op de eerste post invullen, voorkomt misverstanden.

Een passat variant kan bijv gunstig uitkomen.
Lease incl brandstof 1042 eur. Heb je dan 258 eur brutto extra.

- vlotte auto (0-100 liefst in maximaal 8 seconden) 7.7s
- beenruimte achterin (2 jonge kinderen) -> niveau hoger dan C-segment 308/A3/Golf etc. D segment
- praktische auto (regelmatig fiets in auto) check
- afwerking op niveau check
- leuke auto (mag best opvallen qua design) niet echt, maar in R line uitvoering best ok
- automaat check
- fatsoenlijk geluid (dus upgrade sound system) de geprezen Dynaudio
- voorkeur voor SUV of stationwagen check
- benzine uitvoering check
- betaalbaar* check, 258 eur brutto krijg je bij

Idd jammer dat de 5008 niet meer in 180pk te leveren is, maar heb je de dealer gevraagd of het tijdelijk iets is? Is wel nog beschikbaar bij de citroen broer van 5008 https://directlease.nl/le...&options[optionsRemoved]=
Bijzonder hoe laag de totale leaseprijs is (onder 1000 eur), krijg je dus 300+ op je bruto.

Life is too short to drive boring cars

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-01 16:56

Mijn zwager heeft de Kodiaq vorig weekend binnen gekregen. Heeft bijna 7 maanden geduurd en kreeg vorige maand bericht dat het waarschijnlijk november zou worden. Toch nog 'blij' verrast.

[ Voor 11% gewijzigd door thisisjazz op 23-09-2019 12:01 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@gergs wat ik begreep was dat de 180pk versie een te hoge uitstoot heeft. Ik kreeg te horen dat in afwachting van de Hybride variant, deze ook niet meer terug komt. Maar niets zo veranderlijk als autofabrikanten natuurlijk :)

• Peter152
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-10-2024
Als leek ben ik al even aan het zoeken naar een auto, maar ik heb het overzicht niet meer. Ik zoek een 'hoge' auto. Eerst mocht ik alleen kiezen uit een diesel, toen kwam ik uit op een opel Crossland, maar ik mag ook kiezen uit benzine en daardoor wordt mijn keuze iets breder.
Zouden jullie mij willen helpen?

Leasebudget:
625 euro excl benzine en exl btw,

extra info: Eigen risico is 135 euro

Kilometrage per jaar:
40 000

Contractduur:
4 jaar

Merkbeleid, zo ja, welke:
Geen cabrio

Specifieke wensen:
Ik zou graag een hogere auto willen.
Verder heb ik de volgende wensen:
- een trekhaak
- Climat control
- Touchscreen waar ik telefoon op aan kan sluiten via bluetooth of usb kabel zodat ik navigatie er aan kan koppelen via mijn telefoon.

Het leasebudget zou ik persoonlijk uit kunnen laten lopen naar 670 (alles boven 625 betaal ik zelf).
Verder mag ik kiezen uit benzine of diesel. Elektrisch is uitgesloten.

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 15:58
Peter152 schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:29:
Als leek ben ik al even aan het zoeken naar een auto, maar ik heb het overzicht niet meer. Ik zoek een 'hoge' auto. Eerst mocht ik alleen kiezen uit een diesel, toen kwam ik uit op een opel Crossland, maar ik mag ook kiezen uit benzine en daardoor wordt mijn keuze iets breder.

Leasebudget:

Kilometrage per jaar:
40 000

Contractduur:
4 jaar

Geen cabrio

Specifieke wensen:
- een trekhaak
- Climat control
- Touchscreen waar ik telefoon op aan kan sluiten via bluetooth of usb kabel zodat ik navigatie er aan kan koppelen via mijn telefoon.

Het leasebudget zou ik persoonlijk uit kunnen laten lopen naar 670 (alles boven 625 betaal ik zelf).
Een VW T-roc schiet mij te binnen als ik dit zie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:48:
Mijn lijst met wat eerste bevindingen:
- Volvo XC40 T6 PIH: proefrit gemaakt in de T4. Is veel te klein.
- Peugeot 5008: proefrit gemaakt. 130PK versie te traag
- Peugeot 3008: idem aan 5008. Wellicht wachten op de 3008 PIH met 300PK.
- Opel Grandland X Hybrid 4 300PK: kanshebber, maar best saai qua looks
- Opel Insignia Sports Tourer 180PK: kanshebber, maar ook een 13 in een dozijn uitstraling
- Peugeot 508 SW 180PK: interessante optie, wisselende reviews
- BMW 330eA: premium auto, beenruimte onbekend, 300PK, relatief goedkoop
- Tesla 3: geen uitstraling en rijdt al te vaak rond. Tesla bestel/kwaliteit processen zeer matig
- Audi e-Tron: niet meer leverbaar voor 1-1-2020
- Jaguar iPace: niet meer leverbaar voor 1-1-2020
Vandaag maar eens een rondje dealers gemaakt gezien de grote hoeveelheid mogelijkheden die ik heb en het feit dat ik niet echt kan kiezen.

Ik kan pas volgend jaar gaan rijden dus de e-Tron en iPace vallen sowieso af. Model 3 vind ik al geen bijster mooie auto en als die volgend jaar 2x zo duur is dan valt die voor mij ook af.

Opel Insignia en Grandland X vallen ook af. Ik vind de afwerking vanbinnen niet mooi genoeg en krijg geen wow-effect bij beide modellen.

Audi A4 (nieuwe facelift) S-line S-tronic vandaag proefgereden. Enige dealer die proactief direct een proefrit aanbod, bij de andere merken moet het gepland worden en lastig dit en dat. Kreeg de 190PK met alle opties mee. Vanbinnen echt een super auto, van buiten ook mooi maar die nieuwe grill en chroom is een kwestie van smaak. Ikzelf vond de auto wat saai rijden. Prima auto voor lange afstanden en relaxt rijden maar echt sprankelend was het dan ook weer niet.

De 508 heeft dat wow-effect voor mij wel, zowel van buiten als van binnen. Daar ga ik een proefrit in maken. Vanwege de 189PK motor en de gunstige leaseprijs is dit waarschijnlijk het meeste bang for buck.

Tarraco vind ik een erg mooie auto om te zien. Spreekt me zeker aan. Geldt ook voor de Kodiaq. Beide behoorlijk grote auto's met veel ruimte.

Tiguan vind ik van buiten erg mooi maar vond ik van binnen wat spartaans ogen. De armsteun en bekerhouders doen me aan mijn Seat Ibiza die ik in 2009 had denken.

Positief opvallen vond ik de Ateca en Karoq. Die bleken tegen verwachting in toch aardig ruim op de achterbank en zijn in full option uitvoering nog steeds erg leuk geprijsd. Nadeel bij de alle VAG auto's is dat ik beperkt ben tot de 1.5 TSI 150PK. De 4x4 met 190PK is direct erg fors qua prijs.

Als ik dan probeer een short list te maken:
- 508: spreekt me zeker aan, proefrit maken
- Kodiaq/Tarraco: mooie auto's. 150PK wat traag en eigenlijk 'te' groot
- Karoq/Ateca: sportiever gevoel dan de grote broers, gunstig geprijsd, ruime kofferbak twijfel*
- XC40 T6 Twin Engine: reed super, erg mooi, 262PK, betaalbaar, erg klein achterbank/kofferbak
- 3008/5008 voldoen prima, verkoper gaf gisteren aan dat de 180PK weer te bestellen is maar ik zie dat nog niet in de configurator.

* Heeft iemand een Karoq/Ateca/Tiguan en zou diegene de lengte/breedte van de kofferbak op willen meten?

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:45
Peter152 schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:29:

Leasebudget:

Kilometrage per jaar:
40 000

Contractduur:
4 jaar

Geen cabrio

Specifieke wensen:
- een trekhaak
- Climat control

Ga eens kijken naar een Mazda CX-5 of een CX-30.
CX-30 staat net in de showroom met een 2.0l "G" en 122pk. Mocht je dat wat te sloom vinden, wacht dan op de SkyActiv-X versie met ~180 pk

---
Handige tip: trekhaak telt niet mee voor je bijtelling, wel voor je leasetarief.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• The Eagle

The Eagle

@Verwijderd als je wilt weten of in de Tiguan een Joolz past: dat past. En voor de volgende keer de tip om de kinderwagen en ook de kinderzitjes mee te nemen. Met name als je een draaibaar stoeltje of een isofix base gebruikt wil beenruimte achterin nog wel een ding zijn.

• renzo4000
@Verwijderd wellicht een Kia xceed 1.6T (204pk met 7 traps dct) en dan in de executive line uitvoering, dan ben je in een keer klaar en heb je een vlotte auto. Weet niet of de kofferbak ruim genoeg voor je is. Het is iig een frissere verschijning dan het toch wel saaie vag geweld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

The Eagle schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:47:
@Verwijderd als je wilt weten of in de Tiguan een Joolz past: dat past. En voor de volgende keer de tip om de kinderwagen en ook de kinderzitjes mee te nemen. Met name als je een draaibaar stoeltje of een isofix base gebruikt wil beenruimte achterin nog wel een ding zijn.
Nee gaat om een dubbele kinderwagen van 80x99 afmeting. Maar toch bedankt. Had een meetlint meegenomen maar natuurlijk weer compleet vergeten op te meten. Op basis van wat ik gezien heb wordt dat spannend in een Ateca of Karoq.

De ruimte op de achterbank bij vrijwel alle SUV modellen viel me erg mee. Dat is per definitie meer dan in mijn 308SW van nu.

Hebben nu nog 1 isofix base met stoel van 8-14kg en dat is echt een lomp ding. Onze oudste van 4 zit op een normalere stoel en daar is beenruimte eigenlijk al geen issue meer.

Zie net dat de Tarraco geen DSG heeft in de 1.5 TSI. Dat moet haast een fout zijn lijkt me. Alle VAG 1.5 TSI kunnen met DSG behalve deze.

@renzo4000 thx voor de tip. Kia mag alleen de elektrische en Pih modellen dus die valt helaas af.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2019 20:13 ]

• The Eagle

The Eagle

Meter breed binnenwerks haal je wel bij de Tiguan. 80 cm hoog twijfel ik even. 80cm diep wordt krap. Zal denk ik net passen maar je zit met de schuinte van de achterbank.
Passat zou ik hem net vlak kwijt kunnen denk ik. Dus als dat je criterium is, Passat station of de Superb. Dat zijn de augo's met een balzaal achterin. A6 zou ook nog kunnen, wordt dan wel een kale ben ik bang.

Verwijderd

In een station past het sowieso. A4 was bijvoorbeeld geen probleem en de A5 die ik vandaag gezien heb past ook. Een Kodiaq of Tarraco past natuurlijk zeker maar die zijn behoorlijk graag met een 1.5 TSI, daarom spreken mij de Atec en Karoq ook aan.

Verbaast me sowieso dat al die soort auto's met magere motoren uitgerust worden.

3008PIH zal met 300PK daar verandering in brengen maar ga ik niet redden qua levertijd ben ik bang.

Verwijderd

Had vandaag een afspraak bij de dealer ivm het bijna mogen bestellen van m'n eerste leaseauto. Ik kwam er namelijk achter dat de nieuwe BMW einser in de lease uitvoering voor een prijs van rond de 36k fiscaal te krijgen is met ontiegelijk veel opties erop en door de relatief hoge waarde behouding erg voordelig in de lease! Natuurlijk de grote verandering, voorwielaandrijving, maar in de praktijk, hoe vaak komt de situatie voor dat je hier iets van merkt, vooral met 140pk. Jullie mening op dit pakket?
Nb. Ik ben voordat ik de BMW op t oog had gaan kijken naar een Audi A1 s-line. Super leuk om te zien, maar van binnen toch echt een stadsauto qua afwerking. Jammer, want hij rijdt verder prima. Maaaaar gewoon duurder in de lease dan de 1 serie. Nu is de A1 ook wel heel duur voor wat je krijgt, maar ik schrok toch best wel van.

• renzo4000
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 20:12:
[...]

@renzo4000 thx voor de tip. Kia mag alleen de elektrische en Pih modellen dus die valt helaas af.
Die komen er ook nog begin 2020..

https://pers.kia.com/pers...tswagon-met-lage-emissie/

[ Voor 23% gewijzigd door renzo4000 op 28-09-2019 21:23 ]

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-01 12:23
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:19:
Had vandaag een afspraak bij de dealer ivm het bijna mogen bestellen van m'n eerste leaseauto. Ik kwam er namelijk achter dat de nieuwe BMW einser in de lease uitvoering voor een prijs van rond de 36k fiscaal te krijgen is met ontiegelijk veel opties erop en door de relatief hoge waarde behouding erg voordelig in de lease! Natuurlijk de grote verandering, voorwielaandrijving, maar in de praktijk, hoe vaak komt de situatie voor dat je hier iets van merkt, vooral met 140pk. Jullie mening op dit pakket?
Nb. Ik ben voordat ik de BMW op t oog had gaan kijken naar een Audi A1 s-line. Super leuk om te zien, maar van binnen toch echt een stadsauto qua afwerking. Jammer, want hij rijdt verder prima. Maaaaar gewoon duurder in de lease dan de 1 serie. Nu is de A1 ook wel heel duur voor wat je krijgt, maar ik schrok toch best wel van.
Toevallig vandaag rondgereden in de nieuwe 1 serie, 118i.
Dit was wel het demo-model, dus met het M-pakket en de daarbij behorende sportstoelen.
De stoelen zaten erg goed en het interieur voelt degelijk en luxueus aan. Aangezien ik nog niet eerder in een BMW gezeten of gereden had, moest ik wel even ontdekken hoe het infotainment systeem werkte. Naar mijn mening is het systeem van de a-klasse gebruikersvriendelijker. Het rijden zelf was erg aangenaam! Het is een drie-cilinder en met de automaat rijdt deze heerlijk. Wat me wel opviel is dat zodra je het pedaal intrapt, de automaat (soms) twijfelachtig reageert en er niet direct gereageerd wordt.

Na de testrit liet de BMW-medewerker mij een kijkje nemen in het model met het "Corporate Executive Sport" pakket, deze stond ergens anders op het terrein. De stoelen zagen er comfortabel(er) uit. Aangezien je ongeveer 5000 euro kan besparen op de auto met dit "introductie" pakket is het zeker het overwegen waard. je bent veel goedkoper uit dan bij een a-klasse (of net zoveel als je extra opties neemt :P ).

Aangezien de auto "maar" 140 pk heeft ga je geen nadelen merken aan de voorwielaandrijving. Van andere hoor ik wel eens dat dat RDW pas leuk wordt bij 200+pk.

**Edit: Mijn huidige auto is een polo TDI 1.6 uit 2015.

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-12-2025
Weet iemand hier hoe lastig het is om als beginnend zzp'er een auto te gaan leasen?
Ik heb vanaf dag 1 eigenlijk direct een auto nodig. Met het tekort aan personeel in mijn werkveld hoef ik me over inkomen (verwacht inkomen rond de 10K bruto per maand) geen zorgen te maken, maar hoe ga je dat bewijzen bij een lease maatschappij?

• jongetje
  • Laatst online: 22:32
@chevsticks lees even de topic warning... Dat grote roze blok dat begint met Let op:

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-01 12:57
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:19:
Bedoel je niet de Audi A3? De Audi A1 is een opgeleukte polo, waar de A3 een golf met mooie knoppen is. Dat lijkt me een logischere tegenhanger tegen de 1 serie van BMW.

36k voor een BMW 1 met veel opties klinkt goed. Dat kostte mijn voorloper, een Octavia combi met een hoop opties ook :o !

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-12-2025
jongetje schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:49:
@chevsticks lees even de topic warning... Dat grote roze blok dat begint met Let op:
:F Oeps, ik verhuis naar het andere topic

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Smobbo snap sowieso niet dat mensen 36k uit geven aan zo'n klein autootje... Doe mij maar een superb voor dat geld :P

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:39:
@Smobbo snap sowieso niet dat mensen 36k uit geven aan zo'n klein autootje... Doe mij maar een superb voor dat geld :P
Op ons wagenpark staan ook een aantal A3's met een waarde van 45K+ . Dan heb je flink geklikt in de configurator in elk geval :+

• Inspired
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:40:
[...]

Op ons wagenpark staan ook een aantal A3's met een waarde van 45K+ . Dan heb je flink geklikt in de configurator in elk geval :+
Valt wel mee. Dure uitvoering en 40TFSI met 190pk en je zit al op 46. Auto’s zijn duur geworden. Met name met wat vermogen.

• The Eagle

The Eagle

Rokerspakket bij Audi doet, afhankelijk van het type van de auto, 100 a 150 euro als optie. Dan krijg je een plastic beker met vier ringen, die past in je bekerhouder, en een aansteker. Zelfde beker met een skoda logo kost bij de dealer 50 euro, en bij de VW 75 ofzo. Dan gaat klikken wel hard ja :P

• Pegasus
  • Laatst online: 01-01 11:02
Ik zie het zo, en Superb is een prima auto met veel ruimte voor het geld. Ik heb er enkele weken ingereden, maar werd er niet warm van. 2.0 TDI was wel erg lekker.
Daarna meerdere A3's gereden en dat vind ik echt een veel mooiere en betere auto. Natuurlijk minder ruimte, maar heb je het nodig?
Een A3 limousine in S-Line met 150 pk benzine motor en s-tronic automaat vind ik echt een mooie auto, die heerlijk rijdt. Goede stoelen, mooi interieur, fijne motor en automaat. Heerlijke auto.
Voor 40-42k kom je een eind.

• The Eagle

The Eagle

Klopt, maar in de A3 limo krijg jij geen dubbele kinderwagen. Past misschien net maar dan heb je niet veel ruimte meer over voor de bagage van de rest van je gezin. Keuze met kinderen is simpel: station of SUV.

• t_captain
Inspired schreef op zondag 29 september 2019 @ 17:57:
[...]

Valt wel mee. Dure uitvoering en 40TFSI met 190pk en je zit al op 46. Auto’s zijn duur geworden. Met name met wat vermogen.
Die badge tuning is ook zoiets. De eerste keer dat ik kennis maakte met de nieuwe nummering zag ik een A5 40 TFSI S-line. Wtf, een 40 TFSI zal de tegenhanger van een 440i zijn, dat is in Audi-taal dus een S5 en geen A5.

Blijkt dat ze gewoon alle nummers hebben verdubbeld en een ‘40’ dus gewoon een ‘20’ is.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-01 13:17
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:50:
[...]

Vandaag maar eens een rondje dealers gemaakt gezien de grote hoeveelheid mogelijkheden die ik heb en het feit dat ik niet echt kan kiezen.

Ik kan pas volgend jaar gaan rijden dus de e-Tron en iPace vallen sowieso af. Model 3 vind ik al geen bijster mooie auto en als die volgend jaar 2x zo duur is dan valt die voor mij ook af.

Opel Insignia en Grandland X vallen ook af. Ik vind de afwerking vanbinnen niet mooi genoeg en krijg geen wow-effect bij beide modellen.

Audi A4 (nieuwe facelift) S-line S-tronic vandaag proefgereden. Enige dealer die proactief direct een proefrit aanbod, bij de andere merken moet het gepland worden en lastig dit en dat. Kreeg de 190PK met alle opties mee. Vanbinnen echt een super auto, van buiten ook mooi maar die nieuwe grill en chroom is een kwestie van smaak. Ikzelf vond de auto wat saai rijden. Prima auto voor lange afstanden en relaxt rijden maar echt sprankelend was het dan ook weer niet.

De 508 heeft dat wow-effect voor mij wel, zowel van buiten als van binnen. Daar ga ik een proefrit in maken. Vanwege de 189PK motor en de gunstige leaseprijs is dit waarschijnlijk het meeste bang for buck.

Tarraco vind ik een erg mooie auto om te zien. Spreekt me zeker aan. Geldt ook voor de Kodiaq. Beide behoorlijk grote auto's met veel ruimte.

Tiguan vind ik van buiten erg mooi maar vond ik van binnen wat spartaans ogen. De armsteun en bekerhouders doen me aan mijn Seat Ibiza die ik in 2009 had denken.

Positief opvallen vond ik de Ateca en Karoq. Die bleken tegen verwachting in toch aardig ruim op de achterbank en zijn in full option uitvoering nog steeds erg leuk geprijsd. Nadeel bij de alle VAG auto's is dat ik beperkt ben tot de 1.5 TSI 150PK. De 4x4 met 190PK is direct erg fors qua prijs.

- Karoq/Ateca: sportiever gevoel dan de grote broers, gunstig geprijsd, ruime kofferbak twijfel*
- XC40 T6 Twin Engine: reed super, erg mooi, 262PK, betaalbaar, erg klein achterbank/kofferbak
- 3008/5008 voldoen prima, verkoper gaf gisteren aan dat de 180PK weer te bestellen is maar ik zie dat nog niet in de configurator.

* Heeft iemand een Karoq/Ateca/Tiguan en zou diegene de lengte/breedte van de kofferbak op willen meten?
RAV4?

Verwijderd

Ik vond de CX5 heel fijn rijden.
Ik was ook naar de Kodiaq, 5008 en X-trail aan het kijken.

Als ik in de hoek van de SUV’s was gebleven was het de Mazda geworden in Luxery uitvoering met automaat.

Prettige automaat, zeer rustig en stil te rijden.
Van binnen ook veel mooier en beter afgewerkt dan de X-trail. Kodiaq vond ik zelf al wat belegen overkomen. Om daar dan 4 jaar voor te kiezen vond ik een stapje te ver. Hij is wel groter.

Dan heb je de XC40, ik blijf als huidig V60 rijder een lichte voorkeur houden bij Volvo. Zaken worden altijd top geregeld. Het rijdt erg goed en afwerking is dik in orde. En dan ga je zitten... Betere stoelen ben ik in de autobranche nog niet tegengekomen. Maar ik het nog nooit in een XC40 gereden...
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:50:
[...]

De 508 is inderdaad een erg mooie auto geworden, echt een coupé idee met ruimte van een volwaardige d-segment sedan.

Ik ben wel gezwicht voor de nieuwe 13 in een dozijn Model 3. Puur om het geld want voor de auto had ik het niet gedaan. Mijn vrouw noemt het nog steeds “die kleine k*t auto, waar iemand op de voorkant is ingereden” :X

Ik heb ergens in februari proefgereden en het rijdt prima. Iets minder koppel (druk in de rug) dan mijn huidige V60 PHEV (door Polestar getuned), maar wel een seconde sneller naar de 100 (LR dan). Maar verder... Het is allemaal wat klein, op een of andere manier kan ik nét achter mijzelf zitten en zo lang ben ik met 186 ook weer niet. Ik heb wat lange benen, misschien is dat het punt. Sommige knullige oplossingen, zoals de deurhendels (wie verzint het?!), knopjes aan de binnenkant, stoelen zijn in verhouding tot Volvo niet geweldig. Maar infotainment en drivetrain zijn dik in orde. Daarnaast is het de enige EV die ik überhaupt in overweging neem om mee op vakantie te gaan. En dan de bijtelling, ik ben erg gevoelig voor zo min mogelijk betalen.

We gaan er dit jaar alleen nog zo veel op de weg zien komen. Dus echt speciaal is het niet meer! Dan had ik beter voor de 508 kunnen kiezen.
t_captain schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:13:
[...]

Die badge tuning is ook zoiets. De eerste keer dat ik kennis maakte met de nieuwe nummering zag ik een A5 40 TFSI S-line. Wtf, een 40 TFSI zal de tegenhanger van een 440i zijn, dat is in Audi-taal dus een S5 en geen A5.

Blijkt dat ze gewoon alle nummers hebben verdubbeld en een ‘40’ dus gewoon een ‘20’ is.
Hahaha, zo zag ik een A3 30 TDI.
Ik las 3.0 TDI...
Ik dacht nog, sinds wanneer leveren ze een 3.0TDI in een A3?! Dat past toch nooit.

Bleek dus om de nieuwe codering te gaan

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2019 06:54 ]

• Smobbo
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2019 @ 06:33:
Mijn vrouw noemt het nog steeds “die kleine k*t auto, waar iemand op de voorkant is ingereden” :X
Ik kan het toch niet laten:
Mazda CX-5:
Lengte: 4550 mm
Breedte: 1840 mm
Hoogte: 1675 mm

Tesla Model 3:
Lengte: 4694 mm
Breedte: 1850 mm
Hoogte: 1443 mm

Die 'kleine k*t auto' is dus langer en breder dan de Mazda CX-5, uiteraard is de SUV wel hoger :+ .

Verwijderd

Smobbo schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:17:
[...]

Ik kan het toch niet laten:
Mazda CX-5:
Lengte: 4550 mm
Breedte: 1840 mm
Hoogte: 1675 mm

Tesla Model 3:
Lengte: 4694 mm
Breedte: 1850 mm
Hoogte: 1443 mm

Die 'kleine k*t auto' is dus langer en breder dan de Mazda CX-5, uiteraard is de SUV wel hoger :+ .
Was exact mijn redenering naar mijn vrouw.
Dus vol vertrouwen richting de Tesla store gereden, om mijn vrouw te overtuigen.

Helaas moest ik haar gelijk geven, van binnen is het echt krapper dan een CX5. In de CX5 kan ik heel makkelijk achter mijzelf zitten, de Model 3 is echt lastiger en kleiner...
Geen idee hoe het kan en waar het hem precies in zit....

• Smobbo
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:33:
[...]

Was exact mijn redenering naar mijn vrouw.
Dus vol vertrouwen richting de Tesla store gereden, om mijn vrouw te overtuigen.

Helaas moest ik haar gelijk geven, van binnen is het echt krapper dan een CX5. In de CX5 kan ik heel makkelijk achter mijzelf zitten, de Model 3 is echt lastiger en kleiner...
Geen idee hoe het kan en waar het hem precies in zit....
Soms verrassen auto's je toch (in positieve of negatieve zin).
Voor mij viel in de Tesla Model 3 juist de ruimte voorin op, door dat lage dashboard lijkt het alsof je veel vrijer zit.
Achterin is voor mij prima (ben 1.80m), maar het is gewoon niet zo goed ivm die lage achterbank/hoge vloer. Gelukkig zit ik voorin en mijn kinderen achterin :+ .

Kan me overigens voorstellen dan een CX-5 veel ruimer voelt, alleen al door de hogere zit.

Verwijderd

Smobbo schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:38:
[...]

Soms verrassen auto's je toch (in positieve of negatieve zin).
Voor mij viel in de Tesla Model 3 juist de ruimte voorin op, door dat lage dashboard lijkt het alsof je veel vrijer zit.
Achterin is voor mij prima (ben 1.80m), maar het is gewoon niet zo goed ivm die lage achterbank/hoge vloer. Gelukkig zit ik voorin en mijn kinderen achterin :+ .

Kan me overigens voorstellen dan een CX-5 veel ruimer voelt, alleen al door de hogere zit.
Door het lage dash, moet mijn stoel verder naar achteren.
Lange benen knieeen, waardoor het stuur in de weg zit...

Maar met 186 niet eens super lang...

Maar goed, vandaag wordt hij besteld, we gaan het meemaken met alle settings die je in de stoel kun aanpassen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2019 10:56 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

The BounceR schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 22:12:
[...]

Toevallig vandaag rondgereden in de nieuwe 1 serie, 118i.
Dit was wel het demo-model, dus met het M-pakket en de daarbij behorende sportstoelen.
De stoelen zaten erg goed en het interieur voelt degelijk en luxueus aan. Aangezien ik nog niet eerder in een BMW gezeten of gereden had, moest ik wel even ontdekken hoe het infotainment systeem werkte. Naar mijn mening is het systeem van de a-klasse gebruikersvriendelijker. Het rijden zelf was erg aangenaam! Het is een drie-cilinder en met de automaat rijdt deze heerlijk. Wat me wel opviel is dat zodra je het pedaal intrapt, de automaat (soms) twijfelachtig reageert en er niet direct gereageerd wordt.

Na de testrit liet de BMW-medewerker mij een kijkje nemen in het model met het "Corporate Executive Sport" pakket, deze stond ergens anders op het terrein. De stoelen zagen er comfortabel(er) uit. Aangezien je ongeveer 5000 euro kan besparen op de auto met dit "introductie" pakket is het zeker het overwegen waard. je bent veel goedkoper uit dan bij een a-klasse (of net zoveel als je extra opties neemt :P ).

Aangezien de auto "maar" 140 pk heeft ga je geen nadelen merken aan de voorwielaandrijving. Van andere hoor ik wel eens dat dat RDW pas leuk wordt bij 200+pk.

**Edit: Mijn huidige auto is een polo TDI 1.6 uit 2015.
In deze video zeggen ze hetzelfde over de automaat: https://www.autoweek.nl/a...des-benz-a180-dubbeltest/

• The BounceR
Die had ik ook gezien, maar eigenwijs als dat ik ben, wilde ik het toch zelf beleven. Als het op een keuze aankomt dan heeft de BMW toch wel dat tijdelijke voordeel met dat corporate pakket. Ook de levertijd van Mercedes is indrukwekkend lang. Een collega wacht al sinds maart zijn a-klasse welke in Q4 2019 geleverd, als het goed is. De BMW-dealer vertelde me dat ze de 1-serie in 3 maanden te kunnen leveren. Geen idee hoe realistisch dit nog is.

Zelf heb ik gekozen voor een Tesla model 3 SR+, vanwege de 50k grens en de 4% bijtelling.
De 1-serie en de a-klasse kunnen over 4 jaar ook nog. :9

• t_captain
Behalve dat ze tegen die tijd 10k duurder zijn door milieuregels en belastingen :)

• The BounceR
Dat klopt, maar in 2023 ligt de bijtelling voor elektrische auto's op 16% (4x zoveel als nu) en ligt de grens hiervoor op 40k. De keuze in 2023 houden we nog even ver weg in de toekomst.

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-01 20:26
The BounceR schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:43:
Dat klopt, maar in 2023 ligt de bijtelling voor elektrische auto's op 16% (4x zoveel als nu) en ligt de grens hiervoor op 40k. De keuze in 2023 houden we nog even ver weg in de toekomst.
Dit is uiteraard een beetje offtopic, maar voor mij ook een van de overwegingen om nu elektrisch te proberen te gaan rijden. Het kan namelijk nog wel eens wat harder gaan dan je nu noemt. De komende jaren komen er namelijk erg veel modellen op de markt waardoor er opeens wel eens heel veel in de lease terecht zouden kunnen komen. In dat geval verwacht ik dat de overheid al eerder zal reageren om de bijtelling op te hogen.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Stomme vraag misschien maar ik rij momenteel een 308sw die ik eigenlijk nog een jaar wil verlengen vanwege de lage bijtelling. Nu zit ik toch stiekem met een schuin oog naar de Model 3 te kijken want die is ook vriendelijk geprijsd qua bijtelling. Mijn leasebedrag is incl brandstof en de vorige keer moest ik dat ook aangeven bij het configureren, alleen zie ik dat bij de model 3 niet terugkomen? Ik kan alleen kiezen voor een laadpas, is de "brandstof" daarmee gedekt? Lijkt mij sterk namelijk.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rev! schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 00:33:
Stomme vraag misschien maar ik rij momenteel een 308sw die ik eigenlijk nog een jaar wil verlengen vanwege de lage bijtelling. Nu zit ik toch stiekem met een schuin oog naar de Model 3 te kijken want die is ook vriendelijk geprijsd qua bijtelling. Mijn leasebedrag is incl brandstof en de vorige keer moest ik dat ook aangeven bij het configureren, alleen zie ik dat bij de model 3 niet terugkomen? Ik kan alleen kiezen voor een laadpas, is de "brandstof" daarmee gedekt? Lijkt mij sterk namelijk.
Hoe bedoel je "dat zie ik niet terug komen"? In je lease portal oid? In principe werkt het natuurlijk hetzelfde. Er wordt gewoon een bedrag gereserveerd die je voor "brandstof" kwijt bent, en achteraf wordt dat verrekend met de daadwerkelijk gemaakte kosten. Bij een EV zijn de werkelijke kosten wel wat lastiger in te schatten omdat het nogal uitmaakt of je bij Tesla superchargers (met evt een code voor gratis laden van iemand anders?), bij je werk, thuis of bij openbare laadpalen laadt. Het verschil in kosten hiertussen is veel groter dan bij een ICE-auto.
Als je voor een Model 3 gaat, zou ik wel proberen die op zo kort mogelijke termijn te bestellen, want na 1 januari is die qua bijtelling een stuk minder interessant.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-01 12:31
Hij is er!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JQZc2zAu0ATzDba6G6cu9KiO/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QFKYIzR6nYcGlKvgWqDrvJo3/medium.jpg

Mijn uiteindelijke auto:

Mercedes Benz A220 - Launch Edition - AMG Line
Extra Opties:
Premium Pakket
ENERGIZING Pakket
Rijassistentie Pakket
Night Pakket
Burmester Radio
DAB+

Helemaal tevreden mee, motor is heerlijk vlot. Kwalitatief is alles echt van een extreem hoog niveau.
Blij met de keuze!

Even niets...

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 19:53

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

FireDrunk schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:09:
Hij is er!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn uiteindelijke auto:

Extra Opties:
Premium Pakket
ENERGIZING Pakket
Rijassistentie Pakket
Night Pakket
Burmester Radio
DAB+

Helemaal tevreden mee, motor is heerlijk vlot. Kwalitatief is alles echt van een extreem hoog niveau.
Blij met de keuze!
Nice. Ik ben wel gecharmeerd van de nieuwe CLA, al moet ik nog even met mijn huidige auto ;)

Grappig dat de RDW hem ziet als stationwagen. Fiscale waarde valt mij wel mee, zeker gezien het feit dat het een A220 is en geen A180 ;)

www.google.nl

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hij is er!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn uiteindelijke auto:

Extra Opties:
Premium Pakket
ENERGIZING Pakket
Rijassistentie Pakket
Night Pakket
Burmester Radio
DAB+

Blij met de keuze!
Dat mag ook wel voor 47k Euro. Mooie samenstelling!

• Wonkbonko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-01 17:56
gwystyl schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:43:
[...]

Als je voor een Model 3 gaat, zou ik wel proberen die op zo kort mogelijke termijn te bestellen, want na 1 januari is die qua bijtelling een stuk minder interessant.
Is dat wel zo?
stel we nemen een tesla model 3 van minimaal 50k dan zijn de extra bruto kosten vanaf 2020:
4%x45,000eu+18%x5,000eu=2,700 bruto dus +- (40% loonbelasting) 135 eu per maand.

Ik vind dit niet zo heel veel (uiteraard afhankelijk van ieder zijn persoonlijke situatie), of zie ik wat over het hoofd?

• Inspired
Wonkbonko schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

Is dat wel zo?
stel we nemen een tesla model 3 van minimaal 50k dan zijn de extra bruto kosten vanaf 2020:
4%x45,000eu+22%x5,000eu=2,900 bruto dus +- (40% loonbelasting) 145 eu per maand.

Ik vind dit niet zo heel veel (uiteraard afhankelijk van ieder zijn persoonlijke situatie), of zie ik wat over het hoofd?
Het is alleen geen 4 maar 8%. Nog steeds wel goed te doen voor de auto die je dan krijgt. SR+ kun je dan nog rijden voor 190-220 netto per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 02-10-2019 11:00 ]

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-01 07:32
Hij is er!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn uiteindelijke auto:

Extra Opties:
Premium Pakket
ENERGIZING Pakket
Rijassistentie Pakket
Night Pakket
Burmester Radio
DAB+

Blij met de keuze!
Zijn dat full led koplampen? Lastig te zien op je foto, lijkt alsof ik wat halogeen zie :P. Vind dat nieuwe MB design erg geslaagd. Wel erg prijzig voor zo'n autootje maarja premium :9 .. Staat dus ook op mijn longlist voor volgend jaar (maar dan limo versie).

[ Voor 3% gewijzigd door Randleman op 02-10-2019 11:41 ]

• Rev!
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:43:
[...]

Hoe bedoel je "dat zie ik niet terug komen"? In je lease portal oid? In principe werkt het natuurlijk hetzelfde. Er wordt gewoon een bedrag gereserveerd die je voor "brandstof" kwijt bent, en achteraf wordt dat verrekend met de daadwerkelijk gemaakte kosten. Bij een EV zijn de werkelijke kosten wel wat lastiger in te schatten omdat het nogal uitmaakt of je bij Tesla superchargers (met evt een code voor gratis laden van iemand anders?), bij je werk, thuis of bij openbare laadpalen laadt. Het verschil in kosten hiertussen is veel groter dan bij een ICE-auto.
Vreemd ik zie het bij niet elektrische auto's ook niet meer terugkomen, weet zeker dat ik 4 geleden kon aangeven of ik inclusief of exclusief brandstofvoorschot wou leasen(dus bijvoorbeeld Max leasebedrag 750 inclusief of exclusief). Maar dat is tegenwoordig gewoon altijd inclusief dus?

Moet er uberhaubt even goed over nadenken, reden dat ik 1 jaar wil verlengen is omdat ik nog niet weet hoelang ik nog bij deze werkgever wil blijven en ik moet de leaseauto afkopen als ik weg ga (klein bedrijf, geen pool) en volgens mij is dat geen leuk bedrag bij een Tesla 3 ;). Jaartje 308SW afkopen is nog wel te overzien.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:42
Randleman schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:59:
[...]

Zijn dat full led koplampen? Lastig te zien op je foto, lijkt alsof ik wat halogeen zie :P. Vind dat nieuwe MB design erg geslaagd. Staat dus ook op mijn longlist voor volgend jaar (maar dan limo versie).
Dat zijn Full-LED inderdaad.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Wonkbonko schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:53:
[...]

Is dat wel zo?
4%x45,000eu+18%x5,000eu=2,700 bruto dus +- (40% loonbelasting) 135 eu per maand.

Als hij nu gaat voor het verlengen van een 308SW met 14% bijtelling (van laten we zeggen € 135 bijtelling netto), dan is € 135 extra best veel.....

Ik heb zitten kijken naar een Model 3 begin dit jaar, maar wilde toen de versie van ongeveer 58k. Dan kwam ik op en bijtelling van ongeveer € 180 netto (zonder rekening te houden met heffingskortingen etc). Dan vond ik het verschil naar een ICE-auto van zo'n € 220 p.m. niet zo groot, en ben ik dus toch niet voor de Model 3 gegaan zodat ik nu een normale auto heb en geen range-anxiety....

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het lijkt me sterk dat er nu nog een 14% diesel wordt verlengd voor een jaar met behoud van dat percentage?

Al die auto's zijn inmiddels vijf jaar oud toch?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:45

Quad

Doof

Mijn auto kan ik niet verlengen. Die is vanaf januari 25% bijtelling. Een van de laatste auto's die op kenteken gezet is met 14%.

Per januari moet ik een andere. Maar ik wacht wel af wanneer wagenpark komt met een verzoek tot uitzoeken van een ander.

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 02-10-2019 12:33 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Rev!
  • Niet online
Mijn auto is van eind 2015, ik had begrepen dat het bijtellings tarief 60 maanden geldig blijft (zit dit jaar dus op 48 maanden). Als dat niet het geval is dan moet ik mijn opties nog maar eens goed overwegen....

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rev! schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:42:
Mijn auto is van eind 2015, ik had begrepen dat het bijtellings tarief 60 maanden geldig blijft (zit dit jaar dus op 48 maanden). Als dat niet het geval is dan moet ik mijn opties nog maar eens goed overwegen....
Had die 308 in 2015 nog 14%?

Mijn Octavia was van september 2014, en dat was een van de laatste in de 14%
Pagina: 1 ... 77 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.