Keuze leaseauto - Deel 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 114 Laatste
Acties:
  • 975.172 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:44:
[...]

Had die 308 in 2015 nog 14%?

Mijn Octavia was van september 2014, en dat was een van de laatste in de 14%
Ja December 2015 gekregen en betaal al die tijd 14%, lijkt me dus wel ;)

Zie ook:
https://www.autoweek.nl/a...ling-voor-peugeot-308-sw/

[ Voor 13% gewijzigd door Rev! op 02-10-2019 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MikeyMan schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:44:
[...]

Had die 308 in 2015 nog 14%?

Mijn Octavia was van september 2014, en dat was een van de laatste in de 14%
Yup, zie o.a.:

https://www.autoweek.nl/a...ling-voor-peugeot-308-sw/

note-to-self: vaker refreshen :P

[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 02-10-2019 12:50 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oh ok, dacht dat het daarna helemaal schluss was voor De grotere 14%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

MikeyMan schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:56:
Oh ok, dacht dat het daarna helemaal schluss was voor De grotere 14%
Dat was eind 2015 ook zo, vandaar dat er eind december 2015 letterlijk parkeertreinen vol met 308SW's stonden welke op kenteken geregistreerd waren eind december maar in de beginmaanden van 2016 pas werden verkocht.

* MisteRMeesteR moet ergens nog een foto hebben :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Uiteindelijk is het verschil natuurlijk überhaupt niet zo groot, tenminste, als je een dergelijke auto kan leasen is je salaris er meestal ook wel naar.

Model 3 (2019) van 60k: 67 euro bijtelling tot 50k, daarboven 73 euro bijtelling voor resterende 10k. Maakt 140 euro p/m.
Model 3 (2020) van 60k: 120 euro bijtelling tot 45k, daarboven 110 euro bijtelling over resterende 15k. Maakt 230 euro p/m.
Willekeurige ICE (2020) van zeg 40k, eerlijke vergelijking: 293 euro bijtelling over 40k. Maakt 293 euro p/m.

Model 3 in 2019 of 2020 scheelt dus 90 euro netto, is over 4 jaar 4320 euro. Leuke vakantie. Een ICE scheelt nog eens 3.000 euro. Als je dus dit jaar een Tesla Model 3 bestelt, dan scheelt je dat t.o.v. een ICE zo'n 7300 euro netto. Da's best de moeite. Vraag is of je het ook nog de moeite vindt voor 3000 euro in 2020, en dat is denk ik afhankelijk van je situatie (kan je thuis/op werk makkelijk laden, rij je veel, vind je elektrisch tof et cetera).
MikeyMan schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:30:
Het lijkt me sterk dat er nu nog een 14% diesel wordt verlengd voor een jaar met behoud van dat percentage?
Volvo V40 D2 is ook nog 14% uit 2015, dus tot uiterlijk eind 2020 te verlengen.

[ Voor 13% gewijzigd door BigSmurf op 03-10-2019 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 23-05 08:05
BigSmurf schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:14:
Uiteindelijk is het verschil natuurlijk überhaupt niet zo groot, tenminste, als je een dergelijke auto kan leasen is je salaris er meestal ook wel naar.

Model 3 (2019) van 60k: 67 euro bijtelling tot 50k, daarboven 73 euro bijtelling voor resterende 10k. Maakt 140 euro p/m.
Model 3 (2020) van 60k: 120 euro bijtelling tot 45k, daarboven 110 euro bijtelling over resterende 15k. Maakt 230 euro p/m.
Willekeurige ICE (2020) van zeg 40k, eerlijke vergelijking: 293 euro bijtelling over 40k. Maakt 293 euro p/m.

Model 3 in 2019 of 2020 scheelt dus 90 euro netto, is over 4 jaar 4320 euro. Leuke vakantie. Een ICE scheelt nog eens 3.000 euro. Als je dus dit jaar een Tesla Model 3 bestelt, dan scheelt je dat t.o.v. een ICE zo'n 7300 euro netto. Da's best de moeite. Vraag is of je het ook nog de moeite vindt voor 3000 euro in 2020, en dat is denk ik afhankelijk van je situatie (kan je thuis/op werk makkelijk laden, rij je veel, vind je elektrisch tof et cetera).
Ik denk dat het wel de moeite waarde is om heffingskortingsverlies (3x woord waarde) mee te nemen. berekenhet.nl geeft:
Tesla M3 van 60k in 2019: netto 172 EUR per maand
Tesla M3 van 60k in 2020: netto 282 EUR per maand
ICE van 40k in 2019 of 2020: netto 361 EUR per maand

Effectief ten opzichte van je berekening is dit dus:
Tesla M3 2019: + 32 EUR
Tesla M3 2020: + 52 EUR
ICE 2019-2020: + 68 EUR

Tesla dit jaar vs ICE is dus over 4 jaar: 8.256 vs 17.328 = 9.072 EUR verschil 8)7
Gaat toch nog best hard :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Smobbo schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

Ik denk dat het wel de moeite waarde is om heffingskortingsverlies (3x woord waarde) mee te nemen. berekenhet.nl geeft:
Tesla M3 van 60k in 2019: netto 172 EUR per maand
Tesla M3 van 60k in 2020: netto 282 EUR per maand
ICE van 40k in 2019 of 2020: netto 361 EUR per maand

Effectief ten opzichte van je berekening is dit dus:
Tesla M3 2019: + 32 EUR
Tesla M3 2020: + 52 EUR
ICE 2019-2020: + 68 EUR

Tesla dit jaar vs ICE is dus over 4 jaar: 8.256 vs 17.328 = 9.072 EUR verschil 8)7
Gaat toch nog best hard :o
Dan moet een auto van 60k natuurlijk wel in je leasebudget passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:00:
[...]

Ik denk dat het wel de moeite waarde is om heffingskortingsverlies (3x woord waarde) mee te nemen. berekenhet.nl geeft:..
Het marginale tarief (dus belasting over die bovenste euro) is, voor jaarlonen boven 30k, praktisch altijd 50%. Dan kun je een website gebruiken of niet, maar die 50% effectieve belasting over de bruto bijtelling komt op een paar euro na eigenlijk altijd uit.

De afbouw van de heffingskorting is ook zo ontworpen dat het op 50% marginaal uitkomt, ook al denk je nog in de "eerste schijf" van 38% te zitten. Vergeet dat maar...

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
JanHenk schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:17:
[...]

Het marginale tarief (dus belasting over die bovenste euro) is, voor jaarlonen boven 30k, praktisch altijd 50%. Dan kun je een website gebruiken of niet, maar die 50% effectieve belasting over de bruto bijtelling komt op een paar euro na eigenlijk altijd uit.

De afbouw van de heffingskorting is ook zo ontworpen dat het op 50% marginaal uitkomt, ook al denk je nog in de "eerste schijf" van 38% te zitten. Vergeet dat maar...
Que?
Omdat het 'praktisch altijd' iets is hoef je niet meer de (automatisch voor je doorgerekende!) waardes te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik wilde enkel aangeven dat het marginale tarief "gewoon" 50% is.

In het geval van bruto naar netto kun je daar prima mee rekenen op de ouderwetse calculator. De website berekenhet.nl is briljant (gebruik het regelmatig en klopt altijd), maar voor het uitrekenen van netto bijtelling kun je gewoon 50% van bruto gebruiken, dan kom je op hetzelfde uit.. Want, hij rekent het wel automatisch uit, maar het ingeven van alle variabelen duurt voor mij langer dan simpelweg maal de helft.. :).

Staat je vrij om het te gebruiken natuurlijk.

Edit: in die zin is het dus zeer zeker wel de moeite waard om de afbouw heffingskortingen mee te nemen. Als je gaat rekenen met het belastingtarief van "jouw schijf", 38,10%, dan kom je bedrogen uit op je loonstrook...

[ Voor 17% gewijzigd door JanHenk op 03-10-2019 13:47 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
JanHenk schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:44:
Ik wilde enkel aangeven dat het marginale tarief "gewoon" 50% is.

In het geval van bruto naar netto kun je daar prima mee rekenen op de ouderwetse calculator. De website berekenhet.nl is briljant (gebruik het regelmatig en klopt altijd), maar voor het uitrekenen van netto bijtelling kun je gewoon 50% van bruto gebruiken, dan kom je op hetzelfde uit.. Want, hij rekent het wel automatisch uit, maar het ingeven van alle variabelen duurt voor mij langer dan simpelweg maal de helft.. :).

Staat je vrij om het te gebruiken natuurlijk.

Edit: in die zin is het dus zeer zeker wel de moeite waard om de afbouw heffingskortingen mee te nemen. Als je gaat rekenen met het belastingtarief van "jouw schijf", 38,10%, dan kom je bedrogen uit op je loonstrook...
Ah oke, ik snap hem. Grofweg is het inderdaad dan wel makkelijk om met 'de helft' te rekenen.
Ik begreep je even niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-05 15:41
Eindelijk mag ik weer eens van mijzelf een leaseauto uitzoeken. :9

Lastige is dat ik een samengesteld gezin heb met 1 kind fulltime bij ons. En 2 kids om de twee weken een weekend en in vakanties. Maar nu is er nog een kleine op komst waardoor het er in 26 weekenden en vakantie 4 kinderen zijn en dat past dus niet meer. Dus ik ben op zoek naar een 6-7 persoons auto.

Op mijn heb ik lijstje nu staan:
  • Seat Tarraco 1.5 TSI Xcellence Limited Edition
  • Renault Grand Scenic TCe 140 Bose
  • Peugeot 5008 Blue Lease GT-line PureTech 130
Hebben jullie nog tips? Budget is overigens zo'n €800/900,- excl. brandstof. (5 jaar/25000 km pj)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:27
Highfive95 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:48:

Lastige is dat ik een samengesteld gezin heb met 1 kind fulltime bij ons. En 2 kids om de twee weken een weekend en in vakanties. Maar nu is er nog een kleine op komst waardoor het er in 26 weekenden en vakantie 4 kinderen zijn en dat past dus niet meer. Dus ik ben op zoek naar een 6-7 persoons auto.

Hebben jullie nog tips? Budget is overigens zo'n €800/900,- excl. brandstof. (5 jaar/25000 km pj)
Tiguan Allspace? Kun je een mooie uitvoering voor rijden met dat budget. Verder nog wensen/eisen? Automaat is geen eis? Max bijtelling?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Inspired schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:56:
[...]
Tiguan Allspace? Kun je een mooie uitvoering voor rijden met dat budget. Verder nog wensen/eisen? Automaat is geen eis? Max bijtelling?
Tiguan Allspace heb ik even naar gekeken.Mijn BV betaalt de auto en dan gaat gevoel weer meespelen en dan vind ik deze t.o.v. Tarraco weer te duur. Gaat al snel richting de 50K of erover. En dan wordt bijtelling meer dan ik wil betalen.

Automaat is iets waarover ik twijfel. Vind zelf roeren eigenlijk wel fijn en rij veel buiten files om. Dus weet niet of dat een must is.

Het moet vooral een ruime praktische auto zijn die er leuk uitziet. Maar dat vind ik van alle drie wel. Peugeot iets minder. Maar wellicht rijdt dat beter en is wellicht praktischer. Dat weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

Skoda Kodiaq 7-zits of VW Touran?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
Highfive95 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:07:
[...].Mijn BV betaalt de auto en dan gaat gevoel weer meespelen en dan vind ik deze t.o.v. Tarraco weer te duur. ... En dan wordt bijtelling meer dan ik wil betalen.
offtopic:
Ik dacht altijd dat het niet zo gunstig was om een auto te leasen in je eigen BV? Dan heb je zowel de lease kosten als de bijtelling?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het heeft even geduurd, maar heb zojuist een 5008 Blue Lease Premium 130 Aut8 besteld. Met safety packs en trekhaak.

Los van de power toch een eind op weg qua uitrusting enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:39
Highfive95 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:48:

Mijn keuze zou zijn tussen de Peugeot 5008 en een Skoda Kodiaq 7 zits.
Die twee bieden van dat lijstje het beste comfort op de 3e rij.
De Tarracco en Allspace zijn echt krap op de 3e rij.

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
@joerivds
Skoda Kodiaq vind ik persoonlijk minder mooi. En Touran heeft iets teveel busje gehalte. Heeft Grand Scenic ook wel, maar minder.

@MikeyMan
Wat was de levertijd? Dan weet ik waar ik rekening mee moet houden ;)

@Meekoh
Als ik zo de tests bekijk is Kodiaq niet echt groter dan Tarraco achterin. En voordeel is dat kleine nog geboren moet worden. Dus na 5 jaar weer een nieuwe, wellicht grotere. (als dat nodig is). Je hebt inderdaad bijtelling, maar daar staat tegenover dat je ook minder winstbelasting moet betalen.

Plus weet ik niet of de oudste het dan wel ziet zitten om iedere twee weken te komen dus dan is het alleen voor vakanties.

Maar wellicht dat ik toch even ga kijken bij de Kodiaq.

@Hmmbob
offtopic:
Zelf kopen is natuurlijk goedkoper. Maar dan moet je wel 45K ophoesten waar ik ook andere dingen van kan doen. En bijv. private lease is dan weer duurder dan zakelijk leasen. En je moet het natuurlijk niet vergelijken met een tweedehands auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Highfive95 maand of twee geloof ik. Maar reken op drie. Fleet support gaat de offerte nog uit zetten, en dat duurt ook een baard.

Dus nog maar even door met de V60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18
@Highfive95 kijk even hier naar: https://www.autoexpress.c...da-kodiaq-vs-peugeot-5008

Kodiaq is de ruimste en misschien wel de beste gemene deler van de drie.

Renault espace misschien nog een idee? Dan rijd je iig iets aparts in het "busjes" segment ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Cas schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:33:
Wat betreft Android Auto / Apple Carplay zie ik (voornamelijk op de Twitter accounts van Toyota) wisselde signalen voorbij komen:
Ik moest nog even aan @Cas en @gwystyl denken toen ik dit las:
UPDATE GEEFT TOYOTA COROLLA APPLE CARPLAY EN ANDROID AUTO

Bestuurders van een splinternieuwe Toyota Corolla konden tot voor kort hun Android- of Apple-smartphone niet één op één koppelen met het multimediasysteem. Een update van begin deze maand maakt dat voortaan wel mogelijk.

Toyota start deze maand met een geheel nieuwe prijslijst voor de verschillende Corolla’s. Iedereen die voortaan minimaal investeert in het tweede uitrustingsniveau, vanaf de Active dus, krijgt ‘gratis’ een uitgebreider infotainment met Apple CarPlay en Android Auto. Hierdoor is het vanaf nu dus mogelijk om smartphones met dergelijke besturingssystemen één op één te koppelen met het multimediasysteem dat zich achter het 8-inch touchscreen verstopt. Alleen in de instap-Comfort is deze voorziening niet beschikbaar.

Die Comfort is overigens de enige versie die ‘maar’ vier speakers en de basisradio zonder touchscreen krijgt. (...)

Bestuurders die al een Corolla voor de deur hebben staan, moeten nog even geduld hebben. Volgens de Nederlandse importeur "wordt daar nog aan gewerkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:11
Hmmbob schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:01:
[...]

[...]
Hier ben ik wel blij mee want dit was een punt waar ik wel op af knapte bij de verder hele fraaie nieuwe Corolla. Binnenkort maar eens een proefrit inplannen. Verder hoop ik de aankondigingen van de VAG groep nog even af te kunnen wachten met betrekking tot de nieuwe Golf, Octavia en Leon voordat ik een keuze moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 18:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

[...]
Ik had het inderdaad gelezen, maar thx voor de @
Robsta86 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 21:57:
[...]

Hier ben ik wel blij mee want dit was een punt waar ik wel op af knapte bij de verder hele fraaie nieuwe Corolla. Binnenkort maar eens een proefrit inplannen. Verder hoop ik de aankondigingen van de VAG groep nog even af te kunnen wachten met betrekking tot de nieuwe Golf, Octavia en Leon voordat ik een keuze moet maken.
Het kan zijn dat je nog wel even geduld moet hebben. Als de auto nu besteld wordt, wordt hij waarschijnlijk wel geleverd met de nieuwe software, maar op het Hybrideforum houdt men er rekening mee dat het voor de bezitters van de software zonder ondersteuning voor AA en ACP nog wel tot april 2020 kan duren met de volgende update van de navigatiekaarten/multimediasoftware. Ik hoop natuurlijk dat het al deze maand komt, maar Toyota heeft aangegeven "voor juni 2020"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 19:11
Ik heb nu net de eerste 500km er op zitten in mijn corolla 2.0 hybrid tourer en die Km’s bevielen erg goed, zeker in vergelijk met de Skoda rapid 95 pk die ik hiervoor reed. Alle mogelijkheden en knopjes zijn erg wennen maar het went snel.
Toch netjes van Toyota dat ze zich wat aantrekken van de wereldwijde kritiek op het missen van Apple CarPlay en Android auto en het toevoegen aan de bestaande systemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highfive95
Gisteren een rondje 7 zitters gedaan. Vooral praktisch grote verschillen.

Seat Tarraco
Mooie verschijning en veel ruimte. Maar niet de meest praktische. De 2e zitrij heeft niet 3 volledige plaatsen. Eerder 2,5 zits. De 3e zitrij, tja dat is toch echt het minpunt. De zitting van de stoelen ligt bijna gelijk met de vloer. Kids zitten dus met de benen omhoog. Ondank dat ik hem de mooiste vind valt deze helaas af.

Renault Grand Scenic
Rij nu ook Renault dus veelal vertrouwd van binnen. Rustige, beetje saaie cockpit. Aan ruimte geen gebrek en praktische inrichting.

Enige nadeel is dan 2e zitrij 1 + 2 is. En de losse stoel zit links. Ook niet helemaal een 3 zits. Met kids minder praktisch want ze stappen normaal aan de straatkant in. Dus naar de 3e zitrij moet je zware bank naar voren tillen. Verder is ruimte op de 3e zitrij beter dan de Tarraco.

Peugeot 5008
Van buiten mooie auto. Moet wel in duurdere uitvoering want anders ziet bet er beetje armoedig uit. Cockpit zit er naar mijn mening erg goed uit. Alleen dat kleine stuurtje. Zal wel wennen zijn denk ik.

Grootste pluspunt van de 5008 is de 2e en 3e zitrij. De 2e rij zijn echt 3 volwaardige stoelen met isofix. Alledrie onafhankelijk te schuiven. De 3e rij is voor kleine kids een prima zit rij. Beentjes kunnen gewoon rusten op de stoel ipv in de lucht. Zelf een volwassenne kan hier voor korte ritjes nog prima zitten.

De 5008 heeft mij echt verrast. Kwa looks vind ik het niet de mooiste, maar een dikke prima.

Helaas geen tijd gehad om te rijden dit weekend. Dus dat staat volgende week op de planning. Evenals een bezoekje aan Skoda vior de Kodiaq en BMW voor de 2 grand tourer.

Maar de 5008 is zeker een goede kanshebber. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zojuist alphabet maar eens benaderd per wanneer de Polestar 2 in de configurator komt. Leverbaar per mei 2020 maar ik vermoed dat ze minder snel auto's maken als Tesla dus zal fors oplopen lijkt me.

Vanafprijs 59K en zeer rijk uitgerust. Kon zomaar eens zijn dat ik deze ga bestellen.

@Highfive95 5008 is super fijn en praktisch. Ik had het geluk deze op vakantie naar Spanje mee te mogen nemen van de dealer. Ultieme proefrit. Nadeel is wel de motorisering. Ik had de 120pk diesel en die vond ik wel erg traag. Helaas is de 180pk benzine niet meer te bestellen. Voor mij een reden om verder te kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Aghanim op 07-10-2019 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
@Aghanim
Komende zaterdag ga ik proefrijden. Wel met de 130pk benzine. Handgeschakeld en automaat.

Motorisering is wel belangrijk, maar belangrijker is dat kids toch langere periode toch redelijk comfortabel kunnen zitten. De 5008 biedt tot nu toe beste plek op 3e zitrij.

Kodiaq heb ik nog niet gezien. Maar op afbeeldingen op internet heeft deze hetzelfde probleem als de Tarraco. Bijna geen hoogteverschil tussen zitting en vloer. Van BMW 2 grand tourer verwacht ik ook niet zoveel eigenlijk vwb ruimte op 3e zitrij.

Nu zijn de beentjes nog kort, maar de kleinste zat nu toch echt al met de benen omhoog bij de Tarraco. Bij Scenic stuk minder. Dat is gewoon niet prettig. Bij de 5008 kon zij prima zitten met ruim voldoende beenruimte.

Er zijn nog wel voorraad modellen met 180pk te vinden. Maar dan moet net de specs overeenkomen met wat je wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn vriend mag ook gaan leasen, maar het budget wat ie krijgt is niet heel erg vetpot. 350 euro inclusief brandstof voor 60 maanden en 20k kilometers.
We hebben de Polo en de Fiesta al gecheckt, maar die komen nog wel een aardig stuk boven dat budget als je ze een beetje normaal wilt aankleden. Peugeot vinden we niets. Hebben jullie nog goede tips om eens te checken? :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-05 13:36
Hooguit een Up of een Picanto denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
DennusB schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:38:
Mijn vriend mag ook gaan leasen, maar het budget wat ie krijgt is niet heel erg vetpot. 350 euro inclusief brandstof voor 60 maanden en 20k kilometers.
We hebben de Polo en de Fiesta al gecheckt, maar die komen nog wel een aardig stuk boven dat budget als je ze een beetje normaal wilt aankleden. Peugeot vinden we niets. Hebben jullie nog goede tips om eens te checken? :)
Zijn er nog andere requirements? Check ook ff de template uit de TS.
Opzich zou bijv. het volgende ook moeten passen:
- Hyundai i10 (kale i20 misschien ook nog wel met klein beetje bijbetalen)
- Citroen C1
- Renault Twingo
- Peugeot 108
- Toyota Aygo
- VW Up (oude model)
- Suzuki Celerio

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas
  • Laatst online: 22-05 08:44

Cas

[...]

[...]
Dat is natuurlijk een positief bericht. Thanks voor de heads-up. Ik ben helaas nog steeds aan het wachten op mijn auto. Als het goed is komt deze in de week van 1 november. Ik hoop natuurlijk inclusief support voor ACP, maar ga maar even van volgend jaar uit.

Overigens is de auto op 24 mei dit jaar besteld, kan iets zijn voor anderen om rekening mee te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Cas op 07-10-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-05 11:11
beste allen,

ik lees al enige tijd mee en heb vandaag de beslissing gemaakt voor een kia proceed gt plusline 1.4 dct.
de concept bestelling ligt al klaar bij mijn manager om te tekenen.

nou dacht ik, ach laat ik Arval (waar wij bij zijn aangesloten) even bellen om die voorloop auto in gang te zetten, want die proceed duurt 3 a 4 maanden. ik kreeg keurig een of andere shortlease brochure in de mail waar je blijkbaar uit kon kiezen, prima.
maar nu blijkt daaruit dat je voor +- 500 euro per maand nog niet eens een kale peugeot 208 kan rijden?

nou ben ik misschien een verwend beestje maar ik rijd momenteel een volvo v40 D4 als poule auto met allerlei toeters en bellen, en deze schuift ergens de komende weken door naar een nieuwe collega zodat ik die proceed kan rijden (v40 is collega al beloofd). voorloop auto vind ik absoluut geen probleem maar 4 maanden in een kale 208 rijden en dan ook nog prive bijdrage betalen voor een auto waar ik helemaal niet gelukkig van wordt omdat dit schijnbaar niet kan voor minder dan 500 euro zit me niet lekker. alternatief is een kia picanto wat dus geen alternatief is met 40.000km per jaar.

ik dacht eigenlijk dat ze een jong gebruikte luxe B segmenter of gemiddeld C segmenter zouden voorstellen, maar het lijkt dus alleen een kale b of een gemiddelde a te kunnen worden |:( . Arval heeft toch ook poule autos van niet-afgemaakte lease contracten zou je zeggen?

herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Voor zover ik weet is een voorloper altijd in dezelfde klasse als de bestelde auto?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-05 14:28
@DennusB Wat zijn verder de voorwaarden?
Op die manier zou ik rustig 19cent/km blijven pakken

Zelfs bij de schoolverlaat jobs van een IT- detacheerder is het nog iets beter dan dat :X
(VW Polo 1.2 TDI Comfort / Clio Estate 0.9 CDI )

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

boblelie schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 21:41:
beste allen,

ik lees al enige tijd mee en heb vandaag de beslissing gemaakt voor een kia proceed gt plusline 1.4 dct.

nou dacht ik, ach laat ik Arval (waar wij bij zijn aangesloten) even bellen om die voorloop auto in gang te zetten, want die proceed duurt 3 a 4 maanden. ik kreeg keurig een of andere shortlease brochure in de mail waar je blijkbaar uit kon kiezen, prima.
maar nu blijkt daaruit dat je voor +- 500 euro per maand nog niet eens een kale peugeot 208 kan rijden?

nou ben ik misschien een verwend beestje maar ik rijd momenteel een volvo v40 D4 als poule auto met allerlei toeters en bellen, en deze schuift ergens de komende weken door naar een nieuwe collega zodat ik die proceed kan rijden (v40 is collega al beloofd). voorloop auto vind ik absoluut geen probleem maar 4 maanden in een kale 208 rijden en dan ook nog prive bijdrage betalen voor een auto waar ik helemaal niet gelukkig van wordt omdat dit schijnbaar niet kan voor minder dan 500 euro zit me niet lekker. alternatief is een kia picanto wat dus geen alternatief is met 40.000km per jaar.

ik dacht eigenlijk dat ze een jong gebruikte luxe B segmenter of gemiddeld C segmenter zouden voorstellen, maar het lijkt dus alleen een kale b of een gemiddelde a te kunnen worden |:( . Arval heeft toch ook poule autos van niet-afgemaakte lease contracten zou je zeggen?

Ik heb sinds vorige week een voorloopauto van Arval, omdat ik mijn vorige auto ingeleverd heb (andere leasemaatschappij) en de nieuwe nog niet geleverd is.

Mijn werkgever heeft de voorloopauto geregeld. Ik heb alleen aangegeven dat ik 308 reed, dus heb ook een klasse ‘C’ auto gekregen namelijk een nieuwe Opel Astra. Hopelijk wordt mijn Mazda 3 binnenkort geleverd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:59

Gewoon ze opbellen of mailen dat dit geen realistisch aanbod is.
Daarnaast hebben ze ook auto's die eerder terug zijn gekomen, wellicht dat je iets uit kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
beste allen,

Heb dit bij een eerdere werkgever ook meegemaakt. Die snapte het verschil tussen voorloop en short lease niet.
Dus kreeg ik voor het budget van een Full option Leon als voorstel om daarvoor een Nissan micra te rijden (ik maak geen grap).
Wat bleek: ze zagen dit als extreem short lease wat relatief duur is, aangezien ze er snel vanaf moeten.
Zelf met de LM bellen hielp bij mij juist. Ik vroeg wat ze nog hadden staan met een paar maandjes/k km te gaan. Toen een Octavia combi meegekregen, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 16:16
beste allen,

Waarom maak je jezelf moeilijk, je hoeft niet naar het bedrag te kijken.
Je moet gewoon aangeven dat je proceed gt in bestelling heb en dus een voorloopauto nodig heb die gelijkwaardig is. Meestal regelt de werkgever het, hoef je niet te doen.
Je krijg meestal gewoon zelfde segment (misschien kaler), met een beetje pech een segment daaronder maar zou niet kaal zijn. Dat shortlease duurder is is geen geheim toch. Maar de verschil (voor jou qua auto) zou niet proceed GT plusline naar kale peugeot 208. Dat bedrijf iets meer betaalt voor voorloop is bij ons iig niet heel gek. Want vaak is auto vd zaak gekoppeld aan functie en/of secundaire arbeidsvoorwaarden.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Weet iemand of er rekening mee gehouden wordt of je een voorraad model kiest of een nieuwe bestelt?

Nu heb ik een 5008 gezien welke afgelopen week op kenteken gezet is en €7000,00 goedkoper is dan als ik deze nieuw zou bestellen. Ik neem aan dat dit in de leaseprijs verrekend wordt? Maar is eerste keer dat ik ga leasen dus geen idee hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Highfive95 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:53:
Weet iemand of er rekening mee gehouden wordt of je een voorraad model kiest of een nieuwe bestelt?

Nu heb ik een 5008 gezien welke afgelopen week op kenteken gezet is en €7000,00 goedkoper is dan als ik deze nieuw zou bestellen. Ik neem aan dat dit in de leaseprijs verrekend wordt? Maar is eerste keer dat ik ga leasen dus geen idee hoe dat werkt.
7000 goedkoper na een week op kenteken? Das 20% van de aanschafprijs. Is dat niet gewoon een Demo?

Ga er overigens maar vanuit dat dit niks doet. De leasemaatschappij zorgt vooral voor zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
MikeyMan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:02:
[...]
7000 goedkoper na een week op kenteken? Das 20% van de aanschafprijs. Is dat niet gewoon een Demo?
Ik weet ook niet waarom hij zoveel goedkoper is. Als ik dezelfde configureer is deze echt 7K duurder. En staat toch echt maar 5 km op de teller dus gewoon nieuw en geen demo. Auto is wel geregistreerd in april van dit jaar volgens de rdw maar pas vorige week kenteken aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Highfive95 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:06:
[...]

Ik weet ook niet waarom hij zoveel goedkoper is. Als ik dezelfde configureer is deze echt 7K duurder. En staat toch echt maar 5 km op de teller dus gewoon nieuw en geen demo. Auto is wel geregistreerd in april van dit jaar volgens de rdw maar pas vorige week kenteken aangevraagd.
Lagere cataloguswaarde merk je wel direct in je portemonnee ten gevolge van de fiscale bijtelling, ik zou zeker informeren of het mogelijk is deze specifieke auto te gaan rijden bij de lease maatschappij.

Zeker als het verder dezelfde auto is. Direct rijden én lagere bijtelling. win-win :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Is

Is toch gewoon een offerte opvragen van de dealer en die doorsturen naar de Leasemaatschappij?
Of je vraagt meerdere offertes bij de Leasemaatschappij. Een voor je voorraad model en eentje middels "configurator" tool

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb al meegemaakt dat een auto van een jaar oud met 30k op de teller 100 euro per maand duurder was in de lease dan een nieuwe bestellen. Reden: de leasemij / dealernetwerk kende hem niet, dus extra post voor onbekende gebreken etc ;(

Maar je kunt je leasemij idd gewoon vragen een offerte op te stellen voro een specifieke gebruikte auto. Even aangeven waar het ding staat, contact details van de dealer etc en dan maken zij een mooi plaatje voor je.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
@Meekoh
Zal even bij hr navragen welke leasemij wij hebben. Oh wacht...dat ben ik zelf. :+ Lease vanuit mijn bv dus kan zelf kiezen. Ben dus aan het kijken naar goedkoopste aanbieder.

Ben benieuwd naar offerte van de dealer voor operational lease. Als voorraad model niet goedkoper is dan is financial lease ook interessant.

Dus gewoon even afwachten wat het gaat worden. Wil sowieso meerdere offertes opvragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Laatst online: 20-05 20:46
Na maanden van testritjes en eindeloos verschillende auto's online configureren heb ik begin augustus eindelijk mijn nieuwe leaseauto gekozen. Het is de volgende geworden:

Mazda CX30 Skyactiv-X 180PK Luxury automaat
- Machine grey metallic
- i-Activsense pakket
- Zwart leer
- 18" black glossy velgen
- Afneembare trekhaak
- Aluminium pedalenset
- Vloermatten luxe
- Welkomstverlichting

Ik heb gister de leverende dealer gebeld om de status op te vragen, en jahoor... de auto komt op 15 november binnen. Laat dat nou net de laatste dag zijn dat LeasePlan überhaupt auto's nog registreert. Het lijkt er dus op dat ik pas in januari kan gaan rijden. Dit terwijl de auto dan bijna 2 maanden al in Nederland staat.

#frustratie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:44
ljwilliam88 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:39:
de auto komt op 15 november binnen. Laat dat nou net de laatste dag zijn dat LeasePlan überhaupt auto's nog registreert.
Je kunt de garage vragen of ze die dag alvast iemand kunnen inplannen om de auto rijklaar te maken, dat duurt echt geen 2 dagen. Dan kan ie einde dag misschien nog op kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
Kenteken aanvraag staat los van rijklaar maken van de auto en ik verwacht het op kenteken zetten van een auto tegenwoordig wel binnen een dag geregeld kan zijn. Het zal waarschijnlijk vooral een kwestie zijn de dealer en LM op een lijn te krijgen. Dat de overdracht van de auto bijvoorbeeld pas een week later zal plaatsvinden zal geen probleem zijn.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nog steeds redelijk schandalig dat er anderhalve maand niks wordt uitgeleverd :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-05 14:28
Tenzij het Tesla heet 8)7

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
MikeyMan schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:34:
Nog steeds redelijk schandalig dat er anderhalve maand niks wordt uitgeleverd :X
Waarom ? Met deze manier is rekengehouden met de LP als jij de auto perse op 25-11 wil heeft de lm een auto die “op papier” een jaar ouder is en dat heeft invloed op de restwaarde bij de verkoop, dit verschil in restwaarde zal jij of je werkgever moeten betalen.

Als jouw werkgever dit wil betalen zal de LM hem ook graag uitleveren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 16:20
ljwilliam88 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:39:
Na maanden van testritjes en eindeloos verschillende auto's online configureren heb ik begin augustus eindelijk mijn nieuwe leaseauto gekozen. Het is de volgende geworden:

Mazda CX30 Skyactiv-X 180PK Luxury automaat
- Machine grey metallic
- i-Activsense pakket
- Zwart leer
- 18" black glossy velgen
- Afneembare trekhaak
- Aluminium pedalenset
- Vloermatten luxe
- Welkomstverlichting

Ik heb gister de leverende dealer gebeld om de status op te vragen, en jahoor... de auto komt op 15 november binnen. Laat dat nou net de laatste dag zijn dat LeasePlan überhaupt auto's nog registreert. Het lijkt er dus op dat ik pas in januari kan gaan rijden. Dit terwijl de auto dan bijna 2 maanden al in Nederland staat.

#frustratie
Ik heb twee dagen geleden mijn nieuwe karoq opgehaald MET nieuw kenteken. Dus het kan prima voor de jaarwisseling. Het gaat ze erom dat er een nieuw kenteken op komt; dat beinvloedt namelijk de restwaarde. Als het kenteken TOCH al nieuw is... dan is er geen reden meer om NIET uit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

smeerbartje schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:56:
[...]

Ik heb twee dagen geleden mijn nieuwe karoq opgehaald MET nieuw kenteken. Dus het kan prima voor de jaarwisseling. Het gaat ze erom dat er een nieuw kenteken op komt; dat beinvloedt namelijk de restwaarde. Als het kenteken TOCH al nieuw is... dan is er geen reden meer om NIET uit te leveren.
Het gaat om de kentekendatum. Neem aan dat die van jou geen 2020 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:41
Onze LM levert na 15 november ook geen auto’s meer uit.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:27
smeerbartje schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:56:
[...]

Nieuw kenteken heeft er helemaal niks mee te maken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 22:05
@smeerbartje Kenteken is deels relevant, maar waar het vooral omdraait is het jaar waarin de auto op kenteken is gegaan, op papier is een auto die in december op kenteken gaat even oud als een auto die in januari op kenteken is gegaan. Wanneer een auto in de verkoop gaat is de auto die in januari 2020 op kenteken gaat "een jaar jonger" dan een auto die in december 2019 op kenteken is gezet en dit heeft invloed op de waarde.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als het goed is gaan de EVs dit jaar gewoon tot 31-12.

Er zijn overigens best een aantal leuke auto’s aangekondigd die op zich prima binnen mijn wensenlijst passen. Aangezien mijn huidige auto in juli 2020 afloopt ga ik dat qua levertijd waarschijnlijk ook wel redden. De voorkeur blijft nog steeds uitgaan naar een SUV model, maar dan niet eentje die 0 tot 100 in ongeveer 10 seconden doet zoals alle 1.5TSI van VAG.

Lijstje wordt nu:
- 508SW PIH
- Passat Variant GTE
- Skoda Superb PIH (vermoedelijk net zo duur als Passat en valt dan af)
- 3008 PIH
- Polestar 2
- Tesla 3

Het ligt heel erg aan wat de netto kosten voor de plug in hybrids gaan zijn. Gezien de 22% bijtelling zijn ze natuurlijk een stuk duurder dan de volledig elektrische auto’s, echter in onze calculator zijn veel PIH-modellen qua bruto maand bedrag een stuk goedkoper. Aangezien ik dan mijn budget niet volledig benut krijg ik het restant als maandsalaris, waarmee ik de hogere bijtelling kan compenseren.

De 508 en Passat zijn natuurlijk wat minder spannende auto’s dan bijvoorbeeld een Polestar. Ze zijn echter wel mooi uitgerust en volgens mij erg degelijk. Zeker met jonge kinderen vind ik toch ook wel fijn om wat extra ruimte achterin te hebben en zeker met de station heb je daar over niet te klagen. Aangezien ze beiden ruim over de 200 pk krijgen zijn ze ook redelijk snel. Voor mij daarom een prima combinatie tussen praktisch en snelheid.

[ Voor 92% gewijzigd door Aghanim op 10-10-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 09:09
wd200 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:58:
[...]

Waarom ? Met deze manier is rekengehouden met de LP als jij de auto perse op 25-11 wil heeft de lm een auto die “op papier” een jaar ouder is en dat heeft invloed op de restwaarde bij de verkoop, dit verschil in restwaarde zal jij of je werkgever moeten betalen.

Als jouw werkgever dit wil betalen zal de LM hem ook graag uitleveren hoor.
Mijn auto wordt 'gewoon' in week 48 uitgeleverd, dus niet iedere leasemaatschappij doet hier moeilijk over. (Athlon)

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pevano
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10-2020
Mijn auto wordt 'gewoon' in week 48 uitgeleverd, dus niet iedere leasemaatschappij doet hier moeilijk over. (Athlon)
Yep, bij Athlon ook wel eens een auto op 30-12 op kenteken gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Aghanim wat is jouw overweging om een Passat boven een Superb te zetten? Of is die Passat een station en de Superb dan niet?
508 PIH zou ik zelf nog niet helemaal aandurven. Die aandrijflijn is me iets te nieuw. Die van VAG zijn de kinderziektes wel uit volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 11-10-2019 18:19 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 09:09
The Eagle schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:18:
@Aghanim wat is jouw overweging om een Passat boven een Superb te zetten? Of is die Passat een station en de Superb dan niet?
508 PIH zou ik zelf nog niet helemaal aandurven. Die aandrijflijn is me iets te nieuw. Die van VAG zijn de kinderziektes wel uit volgens mij.
Ik reageer hier ook even op, omdat ik voor dezelfde keuze stond. Ik vond de nieuwe Superb eigenlijk mooier dan de Passat, maar met de wensen die ik had, kwam de Superb 1,5k duurder uit.
Dat was met name te wijten aan het feit dat Adaptive cruisecontrol + lane assist bij de Superb een optie is, maar dat het bij de basis Passat al inbegrepen zat.

Uiteindelijk dus toch de Passat geworden voor mij.

Mijn Firewizzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@The Eagle voor mij toch het gevoel dat VW meer premium is dan Skoda. Daarnaast is de Passat GTE voor net geen 50K ontzettend ruim uitgerust (o.a. Panorama dak) en vraag ik me af of de Superb met een concurrerend aanbod kan komen dat dusdanig goedkoper is dat ik het zou overwegen.

Sowieso vind ik het gewaagd dat ze beide merken zo naar elkaar toe laten kruipen in dit segment. Het is sowieso al een segment dat het risico loopt om weggevaagd te worden door de SUV/MPV. Dan kun je in mijn ogen beter concurreren door een premium Passat en goedkopere Superb neer te zetten.

Ik kan de GTE alleen nog niet inzien in de fleetagent. Met een beetje pech kost die net zo veel als een V60 PIH qua bruto leaseprijs. De normale Passat zat in elk geval qua kosten op het niveau A4/A5/V60. BMW 330ea was dan weer 170€ goedkoper per maand dus hopelijk volgt de GTE die lijn, dan zit ik nog fors onder budget namelijk.

Probleem bij mij is dat ik zeer weinig privé rijd (3000km/jaar). Daardoor is een dure auto omgerekend wel heel duur per privé km.

Momenteel heb ik een 308SW full option die me 150€ netto per maand kost doordat ik 420€ onder budget lease en dus ongeveer 200€ netto terug krijg.

Dat maakt het overstappen naar een hoger segment meteen een forse extra uitgave van al snel 250 - 350€ netto extra per maand. Enerzijds door de hogere bijtelling, anderzijds doordat ik mijn budget meer ga benutten. Het geld is niet het probleem maar het voelt niet goed om extreem veel te betalen voor die privé km. 12x500 netto = 6000/3000km= 2€ per privé km.

Alternatief om alleen zakelijk te rijden en een extra auto te kopen voor de privé km vind ik ook weer gedoe want dan staan er 3 auto's op de oprit.

Een EV lost dat probleem redelijk op gezien de lage bijtelling.

[ Voor 62% gewijzigd door Aghanim op 12-10-2019 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
The Eagle schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:18:
We hebben het over lease, toch? Dan niet jouw probleem/risico, inleveren bij de garage en een gelijkwaardige lener mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hmmbob schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:09:
[...]

We hebben het over lease, toch? Dan niet jouw probleem/risico, inleveren bij de garage en een gelijkwaardige lener mee. :+
Dat, anders had ik ook nooit een 5008 besteld.

Daarnaast, ik gok zomaar dat 95% van de aandrijflijn is ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 23:57

Quad

Doof

Nouja, als je een probleemmodel hebt, en je staat 1x per maand met een storing bij de dealer, dan heb je 't wel snel bekeken en ben je er wel klaar mee. Ook al krijg je een vervanger of ben je in principe vrij van zorgen. 3 weken met zo'n auto naar Italië crossen is dan ook niet prettig.

Maar goed, in principe zijn nieuwe auto's wel vrij betrouwbaar. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:35:
Nouja, als je een probleemmodel hebt, en je staat 1x per maand met een storing bij de dealer, dan heb je 't wel snel bekeken en ben je er wel klaar mee. Ook al krijg je een vervanger of ben je in principe vrij van zorgen. 3 weken met zo'n auto naar Italië crossen is dan ook niet prettig.

Maar goed, in principe zijn nieuwe auto's wel vrij betrouwbaar. :)
Afgelopen jaar 6x naast de weg gestaan met mijn 308 inderdaad. Daar is de lol snel van af, ook al wordt alles voor je geregeld. Met een vakantie naar Spanje op komst werd dat een groot probleem. Gelukkig snapte de importeur dat ook en gaf me een flink aangeklede 5008 mee naar Spanje. Vervolgens is mijn 308 helemaal onderzocht en heeft de dealer/importeur het probleem verholpen.

De garages waar ik van Leaseplan naartoe moest (QuickFit, Bosch CAR Service etc.) konden het probleem niet vinden vanwege blijkbaar ontbreken van analyse tools. Dat doe ik dus ook niet meer op deze manier.
Hmmbob schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:09:
[...]

Mwah, ook dat valt tegen. Moest continu kinderstoelen omzetten en andere zaken opnieuw regelen en steeds thuis zijn om auto’s om te ruilen. Het is leuk om wat andere auto’s uit te proberen maar het kost wel degelijk moeite.

[ Voor 18% gewijzigd door Aghanim op 12-10-2019 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:12
Leaseplan geeft de voorkeur vaak aan bosch, quickfit etc, maar je "mag" vaak wel naar de merkdealer. In die tool kan je bij afspraak maken na hun eerste suggestie doorklikken naar anderen. Ik ben altijd naar de Volvo dealer gegaan.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55
FireDrunk schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:02:
Leaseplan geeft de voorkeur vaak aan bosch, quickfit etc, maar je "mag" vaak wel naar de merkdealer. In die tool kan je bij afspraak maken na hun eerste suggestie doorklikken naar anderen. Ik ben altijd naar de Volvo dealer gegaan.
Kwikfit ;) Maar klopt, je moet vaak even een paar keer klikken en dan staat opeens wel de merkdealer erbij.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zowel bij Alphabet als Ter Berg heb ik altijd gewoon rechtstreeks contact gehad met de dealer, ook voor winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:59

ChillPascal

In the end...

Dag heren,
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen om nieuwe leaseauto te kiezen. Hieronder mijn lijstje:

Leasebudget: €820
Kilometrage per jaar: 40.000
Contractduur: 51 maand
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Inclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Nee
Overige afhankelijkheden: -
Specifieke wensen: Niks bijzonders, zowel qua model als functionaliteiten niet. Wel is het wenselijk om onder de 115 gr/km CO2 uitstoot te blijven. Het overschrijven van deze grens levert mij een maandelijkse ‘boete’ op van €30

Kanshebbers:
- Ford Focus ST Line Wagon 1.0 Ecoboost, 125 pk
- Mazda3
- ....

In beide auto’s heb ik vandaag een testrit gereden. De Ford is een degelijk en uitstekende auto. Echter vind ik ‘m niet zo spannend als bijvoorbeeld de Mazda. Die op zijn beurt wel erg beperkt is in de ruimte en zicht. Daarbij viel mij het vermogen van de Skyactiv-X motor toch wel tegen. In de korte testrit kon deze naar mijn gevoel mijn huidige 136 pk tellende V50 diesel niet bijbenen.

Als outsider: Tesla Model 3 Standard Range Plus. Door het bedrijfsbrede mobiliteitsbeleid kost deze aan bijtelling en een ruime eigen bijdrage ongeveer net zoveel als een gemiddelde C-segmenter. Door het grote aantal km’s dat ik per dag rij twijfel of ik hieraan moet beginnen. Gemiddeld rij ik zo’n 200 a 350 km, waarbij ik in de meeste gevallen op kantoor wel kan bijladen.

Hebben jullie nog tips? Ik ben van plan om nog te gaan testrijden in een Ceed en een Astra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je budget is vermoedelijk toereikend voor een C-segmenter aan de onderkant van de range. 820 inclusief brandstof is niet bijster veel namelijk.

Verder wordt je vraag regelmatig gesteld. Kijk op autoweek, scroll terug in het topic en er komt zo een lijstje van auto's tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Aghanim schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:57:
[...]

Afgelopen jaar 6x naast de weg gestaan met mijn 308 inderdaad. Daar is de lol snel van af, ook al wordt alles voor je geregeld. Met een vakantie naar Spanje op komst werd dat een groot probleem. Gelukkig snapte de importeur dat ook en gaf me een flink aangeklede 5008 mee naar Spanje. Vervolgens is mijn 308 helemaal onderzocht en heeft de dealer/importeur het probleem verholpen.

De garages waar ik van Leaseplan naartoe moest (QuickFit, Bosch CAR Service etc.) konden het probleem niet vinden vanwege blijkbaar ontbreken van analyse tools. Dat doe ik dus ook niet meer op deze manier.

[...]

Mwah, ook dat valt tegen. Moest continu kinderstoelen omzetten en andere zaken opnieuw regelen en steeds thuis zijn om auto’s om te ruilen. Het is leuk om wat andere auto’s uit te proberen maar het kost wel degelijk moeite.
Yeah, that sucks. Al moet ik zeggen dat ik met mijn 308 en 31k km dit jaar nog 0 klachten heb gehad... Mijn leasemij (Hiltermann) doet ook helemaal nergens moeilijk over: gewoon lekker naar de dealer. Ik heb bij dit soort verplichte "goedkopere" partijen soms ook wel eens het idee dat het uiteindelijk niet veel goedkoper is, als je dan alsnog naar een dealer moet voor de merk-specifieke apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ChillPascal schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:13:
Dag heren,
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen om nieuwe leaseauto te kiezen. Hieronder mijn lijstje:

Specifieke wensen: Niks bijzonders, zowel qua model als functionaliteiten niet. Wel is het wenselijk om onder de 115 gr/km CO2 uitstoot te blijven. Het overschrijven van deze grens levert mij een maandelijkse ‘boete’ op van €30

Kanshebbers:
- Mazda3
- ....

In beide auto’s heb ik vandaag een testrit gereden. De Ford is een degelijk en uitstekende auto. Echter vind ik ‘m niet zo spannend als bijvoorbeeld de Mazda. Die op zijn beurt wel erg beperkt is in de ruimte en zicht. Daarbij viel mij het vermogen van de Skyactiv-X motor toch wel tegen. In de korte testrit kon deze naar mijn gevoel mijn huidige 136 pk tellende V50 diesel niet bijbenen.

Als outsider: Tesla Model 3 Standard Range Plus. Door het bedrijfsbrede mobiliteitsbeleid kost deze aan bijtelling en een ruime eigen bijdrage ongeveer net zoveel als een gemiddelde C-segmenter. Door het grote aantal km’s dat ik per dag rij twijfel of ik hieraan moet beginnen. Gemiddeld rij ik zo’n 200 a 350 km, waarbij ik in de meeste gevallen op kantoor wel kan bijladen.

Hebben jullie nog tips? Ik ben van plan om nog te gaan testrijden in een Ceed en een Astra.
Ik heb ongeveer hetzelfde budget en ben voor de Mazda 3 gegaan, maar een Kia Proceed had ik ook op m’n lijstje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
ChillPascal schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:13:
Dag heren,

Kanshebbers:
- Mazda3
- ....

Toyota Corolla 2.0 Hybrid sport tour moet lukken voor die prijs en die 180 pk merk je wel. Via directlease een business plus voor precies 820,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:59

ChillPascal

In the end...

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:54:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde budget en ben voor de Mazda 3 gegaan, maar een Kia Proceed had ik ook op m’n lijstje staan.
Vet! Welk model en uitvoering van de Mazda?
De Proceed vind ik ook inderdaad een gave auto, maar helaas door de hogere uitstoot zou ik bij moeten betalen. Aangezien dit model al bovenaan het budget zit is dat niet heel wenselijk. Ik mag overigens boven het budget leasen, waarbij ik zelf een hogere eigen bijdrage betaal.
D.deJong schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:57:
[...]

Toyota Corolla 2.0 Hybrid sport tour moet lukken voor die prijs en die 180 pk merk je wel. Via directlease een business plus voor precies 820,-
Oeh dat is een goede. Niet aan gedacht om de hybrides te bekijken. Ik vind vooral de hatchback erg gaaf. Weet je toevallig hoe de uitvoeringen op bijv. Directlease zijn te vergelijken met die op de website van Toyota? De Business Plus kom ik bijvoorbeeld niet tegen op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
ChillPascal schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:03:
[...]

De Proceed vind ik ook inderdaad een gave auto, maar helaas door de hogere uitstoot zou ik bij moeten betalen. Aangezien dit model al bovenaan het budget zit is dat niet heel wenselijk. Ik mag overigens boven het budget leasen, waarbij ik zelf een hogere eigen bijdrage betaal.

[...]

Oeh dat is een goede. Niet aan gedacht om de hybrides te bekijken. Ik vind vooral de hatchback erg gaaf. Weet je toevallig hoe de uitvoeringen op bijv. Directlease zijn te vergelijken met die op de website van Toyota? De Business Plus kom ik bijvoorbeeld niet tegen op de website.
https://www.toyota.nl/dow...ochure_tcm-22-1638280.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ChillPascal schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:03:
[...]

[...]

Mazda 3 Luxury hatchback Skyactiv-X, automaat en i-activesense. Als het goed is wordt deze binnenkort bij de dealer afgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
Vandaag dagje proefritten gedaan. Eerst in Peugeot 5008 en daarna in Renault Grand Scenic. Van tevoren lichte voorkeur voor de Renault.

Peugeot 5008
Eerst proef gereden in handgeschakelde 130 pk en daarna in de 130 pk automaat. Je merkt dat de motor soms hard moet werken. Maar voldoet prima om met verkeer mee te rijden.

De automaat was ik iets minder over te spreken. Bij flink gas geven moet de automaat soms teveel nadenken. Waardoor je soms flink veel toeren maakt.

Verder heeft de auto mij echt positief verrast. Interieur vind ik erg mooi. En het rijdt echt meer dan behoorlijk.

Renault Grand Scenic
Als tweede was de Renault aan de beurt. Eerst in 140 pk automaat en daarna handgeschakeld. Ook hierbij is het de bak die soms moet nadenken en te laat schakelt. Dit zal vast een eigenschap zijn van een automaat. Maar ik vind dat niet fijn. Wellicht vergt dat gewenning.

Verder rijdt het ook heel behoorlijk. Waar ik iets minder over te spreken ben is interieur. Is allemaal net wat minder afgewerkt als in de Peugeot. Peugeot oogt gewoon luxer in gt line. Renault was een Bose.

Al met al ben ik zeer te spreken over de Peugeot. Alleen twijfel ik over handgeschakeld of automaat.

Verder vandaag ook nog even bij Skoda geweest voor de Kodiaq. Ook hele mooie auto om te zien. Maar ook deze valt af omdat achterbank erg smal is. Kinderstoel en 2 grotere kinderen zit echt niet comfortabel. Het is meer een 2,5 zit. Tevens heb je veel minder ruimte op 2e zitrij. Deze ruimte zit in kofferbak.

Bij de 5008 is dit gewoon beter voor elkaar. Op de 2e zitrij heb je 3x isofix en alle drie de stoelen kunnen onafhankelijk verschoven worden. Op de 3e zitrij heb je meeste beenruimte en diepste laadvloer waardoor je niet heel erg met je benen omhoog zit. Zelf mijn vrouw kan hier heel behoorlijk zitten. Alleen bagage ruimte houdt niet over maar dat is op te lossen middels dakkoffer of aanhanger op vakantie.

Heel veel meer opties zijn er niet in dit segment. Dus grote kans dat het een 5008 gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 23:57

Quad

Doof

@ChillPascal en wat vindt je van een Kia Niro? Met jouw budget past misschien de ExcecutiveLine nog, even spelen met de HEV vs PHEV.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eendje001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:16
Ik zit voor het eerst in de (luxe) situatie dat ik vanuit mijn werkgever een leaseauto mag bestellen, maar ik kom er eigenlijk totaal niet uit, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen de keuze te vergemakkelijken. Ik heb tot nu toe altijd tweede/derde/vierdehands gereden, in zeer uiteenlopende klassen/maten/modellen, waaronder peugeot 406 & 508 (beide station), maar ook fiesta en mazda 3.

Wensenlijstje is eigenlijk heel eenvoudig:
- Benzine (diesel en elektrisch mag van werkgever niet) & automaat (must)
- Geen SUV/MPV/oid, laag en lang is het motto (zit met name in de WAF)
- Rust & Comfort bij het rijden, hoeft niet snel te zijn

Leasebudget: 950,-
Kilometrage per jaar: 35K
Contractduur: 48 maanden
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Geen

Na veel zoeken/kijken/proeven/ruiken/rijden/voelen tot de volgende shortlist gekomen:
- Mercedes CLA Shooting Brake (redelijk basisversie (business solution met opties schuifdak, widescreen cockpit, carplay en digital radio), budget komt in deze klasse niet heel ver)
- Mazda 3 Sedan (luxury 132kw model met alle opties aan)
- Peugeot 508 coupé (active model met wat opties)

Ik kan effectief niet kiezen tussen deze 3, allemaal hebben ze voor en nadelen.
- De mercedes twijfel ik over het zitcomfort van de basisversie. De dealer had deze versie niet in de showroom staan, en ik hou wel van een comfortabele 'zachte' zit. Ik kom obv reviews er ook niet lekker achter of het fijn is om 35-40k kilometers op jaarbasis te maken in deze auto. Heeft iemand ervaring met het comfort van dit model?
- De mazda 3 is leuk met alle opties aan, maar wordt nergens echt spannend. Hij is ook niet leverbaar met schuifdak (wat de WAF enorm vergroot)
- De peugeot 508 is bij de achterstoelen wel erg laag, waardoor ikzelf met mijn bescheiden lengte al vrijwel tegen het dak aan zat. Is er iemand die hier al mee in de knel is gekomen, of valt het in praktijk mee?

Alle ervaringen/hulp zijn welkom! Ook als ik modellen heb gemist die naar jullie mening echt op het lijstje zouden moeten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Hoe zag je longlist eruit en welke merken en modellen hebben de shortlist niet gehaald?

Volvo S60?
Audi A3 Limousine?
Kia Proceed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 18:52

gwystyl

Beugeltje dan maar?

eendje001 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 12:38:

Na veel zoeken/kijken/proeven/ruiken/rijden/voelen tot de volgende shortlist gekomen:
- Mercedes CLA Shooting Brake (redelijk basisversie (business solution met opties schuifdak, widescreen cockpit, carplay en digital radio), budget komt in deze klasse niet heel ver)
- Mazda 3 Sedan (luxury 132kw model met alle opties aan)
- Peugeot 508 coupé (active model met wat opties)
Naast dit rijtje zou ik dan ook kijken naar de Kia ProCeed GT; is aan de sportieve kant, maar wel met panoramadak volgens mij. Lijkt vrij veel op de CLA shooting brake, maar je kan hem voor een veel lager budget helemaal volhangen. een

De CLA is erg mooi, maar ik vraag me af of hij niet erg "net niet" is als je hem niet aankleedt, en hij wordt gauw vrij duur als je dat wel doet.

De Mazda is inderdaad niet heel spannend, maar ik vind het zelf wel een erg mooie en prettige auto om in te rijden. Heel clean dashboard, ondersteuning voor AA en ACP, bediening via draaiknop in middenconsole ipv touchscreen.

De 508 is een maatje groter, maar door de coupé vorm (volgens mij is het een hatchback) inderdaad erg laag achterin. Ik heb hem afgelopen week toevallig mee gehad als huurauto, maar ik kon er niet snel aan wennen. Ik bleef een beetje zoeken naar de werking van cruise controle en de mooie maar niet erg intuïtieve knoppen op het dashboard. Hij rijdt wel prettig op de snelweg. Lekker stil.

Van jouw shortlist zou ik voor de Mazda 3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
edit: @gwystyl was me net voor over de Proceed :+

Als je MB CLA qua model mooi vindt dan moet je zeker ook even kijken naar een Kia Proceed GT Plusline 1.4 DCT7. Je hebt dan voor nog geen €40.000 een zeer rijk uitgeruste auto met alle mogelijk opties (neem dan ook het panoramisch schuifkanteldak erbij voor €750). Let wel op, ben je langer dan 1m85 dan kan het schuifdak ervoor zorgen dat je er niet goed in past.

Leuk stukje wat de Duitsers er zelf van vinden in vergelijk met de CLA: https://www.auto-motor-un...ooting-brake-kia-proceed/

Ze zijn best positief over de Proceed die ruimer is dan de CLA zowel op de zitposities voor en achterin als de kofferbak.

Overigens heeft de Proceed nu een geupdate volledig digitaal instrumentarium en een 10,25" infotainment systeem (itt de foto's die je bovenstaande artikel ziet en op de kia site zelf).

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 14-10-2019 13:06 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Highfive95 Ook met drie keer isofix waag ik te betwijfelen of je er daadwerkelijk drie complete stoeltjes in kwijt kunt... Als ik zie hoeveel ruimte zo'n cybex in neemt :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eendje001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:16
renzo4000 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:06:

Als je MB CLA qua model mooi vindt dan moet je zeker ook even kijken naar een Kia Proceed GT Plusline 1.4 DCT7. Je hebt dan voor nog geen €40.000 een zeer rijk uitgeruste auto met alle mogelijk opties (neem dan ook het panoramisch schuifkanteldak erbij voor €750). Let wel op, ben je langer dan 1m85 dan kan het schuifdak ervoor zorgen dat je er niet goed in past.
Dank! Deze was geheel aan mijn aandacht ontglipt. Ziet er uit als een mooie middenweg tussen de MB en het feature complete deel van de Mazda, en dan ook nog met schuifdak. Ik ga even proefrit plannen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leasebudget: 850
Kilometrage per jaar: 36k
Contractduur: 3 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Excl
Merkbeleid, zo ja, welke: Audi, Skoda, VW, Peugot
Specifieke wensen: Redelijk vlotte auto (130+ pk), genoeg ruimte voor vakantie. Geen sedan/station. Max rond de 30k ivm bijtelling.
Uiteindelijke keuze:

Vanwege raar merkbeleid heb ik een wat beperkte keuze uit auto's. Ik wil een leuke hatchback of tiny SUV, niet te lang ivm beperkte parkeerruimte thuis, niet veel langer dan 4 meter.

Ik wil wat extra vermogen omdat ik merk dat ik met mijn huidige auto, C4 Cactus met 100pk diesel, wat vermogen te kort kom op snelwegen. De acceleratie boven de 100km/u is vrij beperkt, zeker heuvel op.

Kofferbak ruimte moet genoeg zijn voor twee koffers als we op vakantie gaan, liefst zonder de achterbak neer te moeten klappen zodat je de auto met baggage kan laten staan zonder dat iemand ziet dat er wat te halen valt.

Polo GTI
Is niet de meest luxe of ruimte auto maar wel lekker wat vermogen wat ook wel eens leuk is om te hebben. Past mooi binnen het budget.

Skoda Scala/Kamiq
Beide goed betaalbaar met de 150pk motor, goed uit te rusten en een van de ruimste kofferbakken. Helaas wel dodelijk saai zowel van binnen als buiten.

Peugeot nieuwe 208/2008
Qua uiterlijk wat origineler. De 208 is helaas maar met 130pk motor te krijgen, de nieuwe 2008 krijgt een wat sterkere 155pk motor.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen mini-SUV lijn. Een degelijke 150pk motor, verder niet heel spannend.

Wat ik me vooral afvraag is hoe de EAT8 en de DSG met elkaar te vergelijken zijn, is dat een wereld van verschil of zijn beiden ondertussen redelijk volwassen?
En qua media/navigatie, is dat heel verschillend? Ik wil graag Android Auto gebruiken aangezien Google Maps beter werkt dan elke andere navigatie, beide merken ondersteunen het is maar is de implementatie even stabiel en gebruiksvriendelijk?

Uiteraard ga ik zelf even alle modellen bekijken en de interessante modellen proefrijden maar ik denk dat er hier genoeg zitten die heel wat meer ervaring hebben met deze voertuigen dan ik in een enkele proefrit ga krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
@MikeyMan
Het zijn 3 volwaardige zitplaatsen. En niet zoals in Scenic of Kodiaq een 2,5 zits. Voordeel is dat je alle drie de stoelen kunt verschuiven.

Of er 3 cybex stoelen inpassen denk ik ook niet. Maar dat is gelukkig niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

renzo4000 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:06:
eeft de Proceed nu een geupdate volledig digitaal instrumentarium en een 10,25" infotainment systeem (itt de foto's die je bovenstaande artikel ziet en op de kia site zelf).
Als je zoekt naat de de binnekant van de Xceed kun je dit zien. Ik ga ervanuit dat ongeveer hetzelfde paneel gebruikt wordt in de proceed.

Erg mooie auto de Proceed, ik mag volgend jaar kiezen. Ik ben alleen bang dat de hond niet goed/makkelijk in de kofferbak past en dat is toch wel een vereisde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@garriej klopt, is precies hetzelfde als de xCeed:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/OTU5WDEyODA=/z/SVgAAOSwdy1dlDQY/$_107.JPG
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/OTYwWDEyODA=/z/YWkAAOSwFjldlDQa/$_107.JPG

Afbeeldingen komen van een Duits Kia forum, de eerste MJ2020 zijn deze maand uitgeleverd. Ik verwacht de mijne over twee weken \o/

Hoe groot is jouw hond? Want de kofferbak heeft behoorlijk wat ruimte, echter door de aflopende daklijn kan je inderdaad niet erg de hoogte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

renzo4000 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:22:
@garriej klopt, is precies hetzelfde als de xCeed:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Afbeeldingen komen van een Duits Kia forum, de eerste MJ2020 zijn deze maand uitgeleverd. Ik verwacht de mijne over twee weken \o/

Hoe groot is jouw hond? Want de kofferbak heeft behoorlijk wat ruimte, echter door de aflopende daklijn kan je inderdaad niet erg de hoogte in.
Een leonberger :+ Maar wel een vrij kleine voor het ras. Als ze naast me op de bank zit is ze net iets kleiner. En ik ben 1,80.

Maar ze hoeft natuurlijk niet altijd te staan/zitten, ik denk dat bij de achterstoelen dat zeker moet lukken. Ik ga wel een keer een testrit maken, ga ik zelf in de kofferbak zitten, dan kan ik redelijk inschatten of het past. En anders de hond erin, al weet ik niet of de dealer daar blij van wordt.

Ziet er wel goed uit dat digitale scherm, dat miste ik een beetje tegenover de andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Gewoon een deken meenemen en dan zal de dealer er geen moeite mee hebben mag ik toch verwachten. ze willen toch een auto verkopen? Maar op zich is de kofferbak behoorlijk ruim te noemen, er zijn reguliere stations in die klasse die minder ruimte te bieden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

renzo4000 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:28:
Gewoon een deken meenemen en dan zal de dealer er geen moeite mee hebben mag ik toch verwachten. ze willen toch een auto verkopen? Maar op zich is de kofferbak behoorlijk ruim te noemen, er zijn reguliere stations in die klasse die minder ruimte te bieden hebben.
Ja er past veel in, ik zit meer met de hoogte. Heb er ook pas een paar zien rijden en dan is het lastig inschatte. Gewoon proberen, dat is het beste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

garriej schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:26:
al weet ik niet of de dealer daar blij van wordt.
Ik heb een complete kast verhuist tijdens een proefrit, wilde toch even de kofferbak testen :+

Vond de dealer prima, was toch een promo auto waar ze zelf ook allemaal in rond reden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 16:16
D.deJong schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:57:
[...]

Ik kan helemaal geen 51 maanden met 40,000km in directlease gooien?
"We kunnen geen prijs berekenen. De maximum kilometrage voor de hele looptijd mag maar 160.000 zijn."

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:37:
Leasebudget: 850
Kilometrage per jaar: 36k
Contractduur: 3 jaar
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Excl
Merkbeleid, zo ja, welke: Audi, Skoda, VW, Peugot
Specifieke wensen: Redelijk vlotte auto (130+ pk), genoeg ruimte voor vakantie. Geen sedan/station. Max rond de 30k ivm bijtelling.
Uiteindelijke keuze:

Vanwege raar merkbeleid heb ik een wat beperkte keuze uit auto's. Ik wil een leuke hatchback of tiny SUV, niet te lang ivm beperkte parkeerruimte thuis, niet veel langer dan 4 meter.

Ik wil wat extra vermogen omdat ik merk dat ik met mijn huidige auto, C4 Cactus met 100pk diesel, wat vermogen te kort kom op snelwegen. De acceleratie boven de 100km/u is vrij beperkt, zeker heuvel op.

Kofferbak ruimte moet genoeg zijn voor twee koffers als we op vakantie gaan, liefst zonder de achterbak neer te moeten klappen zodat je de auto met baggage kan laten staan zonder dat iemand ziet dat er wat te halen valt.

Polo GTI
Is niet de meest luxe of ruimte auto maar wel lekker wat vermogen wat ook wel eens leuk is om te hebben. Past mooi binnen het budget.

Skoda Scala/Kamiq
Beide goed betaalbaar met de 150pk motor, goed uit te rusten en een van de ruimste kofferbakken. Helaas wel dodelijk saai zowel van binnen als buiten.

Peugeot nieuwe 208/2008
Qua uiterlijk wat origineler. De 208 is helaas maar met 130pk motor te krijgen, de nieuwe 2008 krijgt een wat sterkere 155pk motor.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen mini-SUV lijn. Een degelijke 150pk motor, verder niet heel spannend.

Wat ik me vooral afvraag is hoe de EAT8 en de DSG met elkaar te vergelijken zijn, is dat een wereld van verschil of zijn beiden ondertussen redelijk volwassen?
En qua media/navigatie, is dat heel verschillend? Ik wil graag Android Auto gebruiken aangezien Google Maps beter werkt dan elke andere navigatie, beide merken ondersteunen het is maar is de implementatie even stabiel en gebruiksvriendelijk?

Uiteraard ga ik zelf even alle modellen bekijken en de interessante modellen proefrijden maar ik denk dat er hier genoeg zitten die heel wat meer ervaring hebben met deze voertuigen dan ik in een enkele proefrit ga krijgen.
Mag je geen Seat leasen? Die ontbreekt in het VAG-merkenbeleid. Wij hadden overigens 1 op 1 hetzelfde merkenbeleid maar dan dus Seat er nog wel bij.

Ik heb een Ibiza DSG gehad en nu een 308 EAT automaat. Beide zijn ouder dan de nieuwste automaten maar ik vond de DSG fijner dan EAT. De 308 schakelt nogal fors terug waardoor je af en toe wat 'hoekig' rijdt. Ook schakelt hij erg laat op wanneer je flink gas hebt gegeven. Je krijgt dan wel eens dat mensen je aankijken met het idee 'waarom blijf je 5500rpm rijden en schakel je niet'.

Navigatie en touchscreen in de 308 vind ik mwah. Reageert relatief traag. Dat is in de 5008 (nieuwere variant) beter, maar nog steeds niet op niveau Volvo of iPad. Onlangs een Golf leenauto meegehad, die navigatie was qua responsiviteit een stuk beter.

Maar ik zou vooral zelf gaan rijden. Wat me verder opvalt is dat je exclusief brandstof rijdt en daarmee 'geluk' hebt omdat dan een GTI relatief goedkoop is, die tikken normaal extra aan als je inclusief brandstof moet rijden.

Mag je niet elektrisch rijden? Dan heb je toch wat meer PK's voor relatief weinig geld. Al is dat bij jouw merken erg beperkt vrees ik.

Verder is 130pk voor een auto in dit segment relatief veel. Dan zit je denk ik aan 7.5 sec aan de 100. Dat lijkt me best mooi en de 208 schijnt een hele goede auto te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aghanim schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:41:
[...]

Mag je geen Seat leasen? Die ontbreekt in het VAG-merkenbeleid. Wij hadden overigens 1 op 1 hetzelfde merkenbeleid maar dan dus Seat er nog wel bij.
Nee, vreemd genoeg zit die er weer niet in.
Ik heb een Ibiza DSG gehad en nu een 308 EAT automaat. Beide zijn ouder dan de nieuwste automaten maar ik vond de DSG fijner dan EAT. De 308 schakelt nogal fors terug waardoor je af en toe wat 'hoekig' rijdt. Ook schakelt hij erg laat op wanneer je flink gas hebt gegeven. Je krijgt dan wel eens dat mensen je aankijken met het idee 'waarom blijf je 5500rpm rijden en schakel je niet'.

Navigatie en touchscreen in de 308 vind ik mwah. Reageert relatief traag. Dat is in de 5008 (nieuwere variant) beter, maar nog steeds niet op niveau Volvo of iPad. Onlangs een Golf leenauto meegehad, die navigatie was qua responsiviteit een stuk beter.
Klinkt toch niet heel positief in vergelijking voor de Peugeot, op de twee belangrijkste punten wint VAG.
Maar ik zou vooral zelf gaan rijden. Wat me verder opvalt is dat je exclusief brandstof rijdt en daarmee 'geluk' hebt omdat dan een GTI relatief goedkoop is, die tikken normaal extra aan als je inclusief brandstof moet rijden.

Mag je niet elektrisch rijden? Dan heb je toch wat meer PK's voor relatief weinig geld. Al is dat bij jouw merken erg beperkt vrees ik.

Verder is 130pk voor een auto in dit segment relatief veel. Dan zit je denk ik aan 7.5 sec aan de 100. Dat lijkt me best mooi en de 208 schijnt een hele goede auto te zijn.
Inderdaad, ex brandstof maakt die GTI aardig aantrekkelijk. Wat dat betreft weer een voordeel van HR in een ander land denk ik dan.

Elektrisch is lastig, collega heeft er veel moeite mee. En ik geloof er nog niet in op dit moment, je moet dan echt naar een hoger segment waardoor de bijtelling niet genoeg zakt om het hogere leasebedrag goed te maken. Wellicht over drie jaar bij de volgende auto.

Met 130pk zit je eerder rond de 8,5 seconde merk ik. Ook niet erg, kan prima meekomen, stukje meer dan de 100pk die ik nu heb. Ik ga eens proefrijden maar zeker zaken als navigatie en hoe de automaat zich gedraagt is lastig te merken in een half uurtje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@Tsurany ik zou zeker de automaten zelf proberen, misschien ervaar jij het anders inderdaad. Ik vermoed dat de DSG waar ik in de Ibiza in reed (2009-2013) al vernieuwd is en volgens mij is mijn 308 een EAT7 en geen 8-traps. Wellicht is die ook verbeterd. Mijn auto is nu 3.5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Mijn ervaringen met een DSG in een VW Golf 7 zijn dan geen visitekaartje voor VW. Wellicht lag het aan de combi DSG met een belachelijk klein motortje met turbo maar het was na mijn zoveelste handse Panda van de eerste generatie (4 versnellingen) de slechtste ervaring qua autorijden.

Tip is dus om zeker in de modellen die je op het oog hebt te gaan rijden. En dan wel met de bak en motor die je wilt.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 14-10-2019 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 16:20
Anoniem: 181786 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 19:50:
Mijn ervaringen met een DSG in een VW Golf 7 zijn dan geen visitekaartje voor VW. Wellicht lag het aan de combi DSG met een belachelijk klein motortje met turbo maar het was na mijn zoveelste handse Panda van de eerste generatie (4 versnellingen) de slechtste ervaring qua autorijden.

Tip is dus om zeker in de modellen die je op het oog hebt te gaan rijden. En dan wel met de bak en motor die je wilt.
Wat had je? de 1.0 liter? Want mijn 1.5 gaat echt als een tiet...
Pagina: 1 ... 78 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussies over welke leaseauto je gaat kiezen (long lists, short lists, discussies over voor- en nadelen van bepaalde auto's, pronken met de uiteindelijke keuze, etc.). Voor discussies over andere lease-aangelegenheden zoals over leasebudgetten, bijtelling, eigen bijdrage, eigen risico, leaseovereenkomsten, etc. is er een ander topic: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 en Private Lease - Deel 1

In de openingspost van dit topic staat een template. Graag deze gebruiken als je begint in dit topic.