Een aantal maatschappijen heeft al proefballonetje al doorgerekend of ze de middelste stoel leeg kunnen laten in narrowbodies. Dit bleek gewoon niet haalbaar economisch gezien. Dus alle maatschappijen zijn daar alweer vanaf gestapt.Onbekend schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:36:
[...]
De vliegtickets zullen dan veel duurder moeten zijn, omdat een passagier ook voor lege zitplaatsen moet betalen.
Of men gebruikt gewoon alle zitplaatsen en geen 1,5 meter afstand, met mogelijke gevolgen dat 1 passagier heel wat anderen aan kan steken. Beide opties hebben nadelen.
Ik verwacht zeker in het begin wel nog een mindere bezetting omdat veel mensen bang zijn om weer te gaan vliegen. Net als de verwachte 30% daling in OV gebruik vanwege die "angst". Verder zijn er wat initiatieven voor spatschermen tussen stoelen en mondkapjes op de korte termijn.
Echter verwacht ik niet dat die mondkapjes stand houden na september/oktober dit jaar. Zeker op long-haul vluchten is het bijna niet te doen en je levert gewoon zoveel comfort in. Daarnaast moet je na elke drink en food service dus eigenlijk een nieuw kapje pakken. Ik vind het maar schijnveiligheid.
Waar we waarschijnlijk naar toe gaan zijn verplichte gezondsheidsverklaringen met een uitslag van een recente Coronatest. Dit kan ook wel eens verplicht gaan worden bij de immigratie in non-Schengen landen straks en vanaf 1 juni kan iedereen gratis getest worden in NL dus dat is ook geen obstakel meer. Dan kun je een vliegtuig gewoon vullen, en heb je ook geen last van heisa aan boord en schijnmaatregelen die praktisch toch niet uitvoerbaar zijn.
HD4Life @ Full-HD