Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vliegen, Techniek en achtergrond Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste
Acties:

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:30

Acties:
  • +3Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

The empress

Brilsmurfffje schreef op maandag 22 april 2019 @ 00:56:
[...]

Iemand bij de New York times heeft op YouTube naar de docu over de Dreamliner van Aljazira gekeken. Bizar hoe ze dat overgeschreven hebben zonder die bron te vermelden. Alles voor de clicks..
Er lijkt toch echt wat aan de hand te zijn bij Boeing South Carolina:
Federal prosecutors have subpoenaed records from Boeing relating to the production of the 787 Dreamliner in South Carolina, where there have been allegations of shoddy work, according to two sources familiar with the investigation.

The subpoena was issued by the Department of Justice (DOJ), the sources said. DOJ is also conducting a criminal investigation into the certification and design of the 737 MAX after two deadly crashes of that jetliner.

The 787 subpoena significantly widens the scope of the DOJ’s scrutiny of safety issues at Boeing.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Tsja, er zijn niet voor niets airliners (o.a. Qatar Airways) die eisen dat de door hun bestelde 787's niet in Charleston worden geproduceerd, maar in Everett. Dat zegt ook wel iets lijkt me....

wildhagen wijzigde deze reactie 30-06-2019 06:25 (5%)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23:57
Crash liners ;)

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +4Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

The empress

Tja, daar is 'ie dan. Van dichtbij ziet de sticker er zelf nog minder fraai uit.

KLM B787 by Ramon Kok, on Flickr

KLM B787 by Ramon Kok, on Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 18-07 13:36
Toen die zo voorbij rolde zat ik ook al te kijken van huh? Had fraaier geweest als ze die cijfers een enkele kleur hadden gegeven en dat KLM eruit, of ze hadden hem wat kleiner moeten maken en dan had je dat probleem niet gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:02
Ik krijg bij deze foto toch een beetje het gevoel dat die DC-3 niet mee mocht doen aan het feestje en nu om de hoek staat toe te kijken :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Piet91
Op Groenland hebben ze weer wat gevonden van Air France 66.
Onder 4 meter ijs en sneeuw:

“The search phase involved more than 13 weeks in Greenland, with seven weeks camping on the ice sheet, working in a crevasse field by foot, snowmobile, and robot, night-time operations, risk of polar bears, temperatures down to -35°C, and wind storms up to 25 m/s, with gusts up to 32 m/s,” explains field team leader Ken Mankoff, Senior Researcher at GEUS.
“For this year’s search we invited Polar Research Equipment and their FrostyBoy robot to help us work safely in the crevasse field. We also invited the Aarhus University HydroGeophysics Group to join us with their Transient ElectroMagnetic instrument (TEM) which is normally used for mapping groundwater. Aarhus built a custom version, SnowTEM, that we could tow by snowmobile over the ice. Both FrostyBoy and the SnowTEM detected the part,” says Kenneth Mankoff.

The missing piece, a ~150 kg piece of titanium about 1 m3 was found buried under ~4 m of snow and ice on the Greenland Ice Sheet and in the middle of a crevasse field. Crevasses were located less than 2 m from the part and some in the surrounding field were 30 m wide.
https://eng.geus.dk/about...-by-geus-led-expeditions/

O..a met behulp van FrostyBoy:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

The empress

XWB schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 21:41:
En daar is de eerste BA A350-1000 in volledig kleurenschema:

[Afbeelding]
F-WZFH Airbus A350-1000 British Airways by @Eurospot, on Flickr
En vandaag vond de eerste vlucht plaats.

F-WZFH AIRBUS A350-1000 British Airways by @Eurospot, on Flickr

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
Aircraft End-of-Life Solutions (AELS) has purchased one Airbus A330-223 from Portuguese operator TAP. The aircraft will be flown to Twente Airport around the end of July. AELS will disassemble and dismantle the aircraft according to the highest industry standards. As this is AELS’ first A330 acquisition the website www.A330stock.com is also launched.

The A330, MSN 195, with registration CS-TOI, has been operated by TAP since 2007. The aircraft initially flew for Austrian Airlines. TAP named the aircraft Damião de Góis. This Portuguese philosopher worked in the Netherlands of the 16th century from 1523 until 1544 where he also married a local girl. He is therefor also known as Damiaan van der Goes, a very Dutch name. A remarkable coincidence in this Portuguese-Dutch transaction.

AELS is looking forward receiving this aircraft at our facility after almost 22 year of reliable and safe service. TAP will replace the aircraft with new and more efficient A330NEO aircraft.
Note to community around Twente Airport. Due to an understandable request from our neighbours and partners AELS has changed its policy. We will no longer communicate the date and time when we expect an aircraft to arrive.
AELS - Facebook

CS-TOI - TAP - Air Portugal - Airbus A330-200 by Jeroen de Bruijn, on Flickr

Dit is de 2e gebouwde A330-200 en was ook eerst een testbed voor Airbus voordat ze aan Austrian Airlines werd geleverd. Nu vliegt ze al sinds 2007 voor TAP Air Portugal.

F-WWKJ Airbus A330-200 by @Eurospot, on Flickr

Piet91 wijzigde deze reactie 03-07-2019 21:32 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 16:27
Welke stagair heeft die site in elkaar geknutseld...

/post

• XWB
  • Niet online

XWB

The empress

wildhagen schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:16:
[...]

Surinam Airways kiest nu toch voor de Boeing 777-200ER als opvolger van hun A340. Weliswaar tijdelijk, want uiteindelijk willen ze dus een 787 gaan aanschaffen.

[...]

Zie https://www.luchtvaartnie...est-voor-boeing-777-200er

Specifiek gaat het om de voormalige 9V-SVL van Singapore Airlines. First flight op 14 november 2002, en op 10 juni 2018 als ZK-OKI geleased aan Air New Zealand.

[Afbeelding]
En nu gaan er koppen rollen...
Directeur Gerard Lau van Surinam Airways is door de Raad van Commissarissen geschorst. Dat meldt De Ware Tijd. Reden zou de deal zijn die Lau aanging over de lease van een Boeing 777-200ER als vervanging voor de huidige Airbus A340-300.

Volgens de krant handelde Lau naar eigen inzicht, terwijl de Surinaamse regering, die eigenaar is van Surinam Airways, haar zinnen had gezet op een Boeing 787 Dreamliner. Daarmee moet de lijndienst tussen Paramaribo en Schiphol worden onderhouden.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:17
Moest Surinam Airways geen quads kopen omdat ze geen ETOPS hebben?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nustys
  • Laatst online: 15-07 21:05
alexbl69 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:18:
Moest Surinam Airways geen quads kopen omdat ze geen ETOPS hebben?
Volgens mijn anonieme bron blijft ze eerst onder N-registratie vliegen ivm Etops. Dus eigenlijk is het een wet-lease in haar eigen livery , ofzo _O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉

Gisteren heb ik met een helicopter meegevlogen. Echter viel mij op dat het ADS-B signaal van de heli regelmatig wegviel op de radar van 24Flight. Het grondpersoneel zei dat het inderdaad klopte, omdat er te weinig signaal was, en dat dit regelmatig gebeurt.

Hoe is dit mogelijk? Is dat ding gewoon stuk, of werkt het soms gewoon moeizaam?

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:22
AW_Bos schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:50:
Gisteren heb ik met een helicopter meegevlogen. Echter viel mij op dat het ADS-B signaal van de heli regelmatig wegviel op de radar van 24Flight. Het grondpersoneel zei dat het inderdaad klopte, omdat er te weinig signaal was, en dat dit regelmatig gebeurt.

Hoe is dit mogelijk? Is dat ding gewoon stuk, of werkt het soms gewoon moeizaam?
Afstand / geen line-of-sight met geschikte ontvangers? Een heli vliegt over het algemeen laag, en is dan eerder line-of-sight met een grondstation kwijt dan een airliner op 10km. Geen line-of-sight is geen signalen die doorkomen en dus geen plotje op 24.

Edit: dit dus 👇

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Piet91

However, our main limitation with MLAT tracking is aircraft altitude. The lowest altitude in most locations at which four receivers can reasonably receive a signal from the same aircraft is between 5,000-10,000 feet. Below that altitude, the probability that four receivers can obtain a signal from an aircraft decreases. When data from an aircraft is no longer being obtained by four receivers, the flight is not displayed on the map.
https://www.flightradar24...-track-flights-with-mlat/

Acties:
  • +7Henk 'm!

• nustys
  • Laatst online: 15-07 21:05
KLM gefeliciteerd met het 100-jarig bestaan.
Disclaimer; deze boodschap wordt u aangeboden door Aquafresh 8)

aquafresh by nustyR, on Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• empy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:11

empy

Rijdt rondjes

Cirkelde je daarbij over Den Haag/Westland? Want er kwamen er gisteren continue 2 over die zo laag zaten dat ze inderdaad vaak buiten bereik kwamen.
Ik wil nog steeds een antenne hier op het dak zetten om de dekking rond Den Haag Zuid te verbeteren, maar de kosten houden mij tegen (en het iets hogere dak naast mij :+ )

sys specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉

empy schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:01:
[...]

Cirkelde je daarbij over Den Haag/Westland? Want er kwamen er gisteren continue 2 over die zo laag zaten dat ze inderdaad vaak buiten bereik kwamen.
Ik wil nog steeds een antenne hier op het dak zetten om de dekking rond Den Haag Zuid te verbeteren, maar de kosten houden mij tegen (en het iets hogere dak naast mij :+ )
Nee....Zegveld, Nieuwkoop, Nieuwerbrug, Woerden :)

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet91
empy schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:01:
Gelukkig ben je met een Raspberry Pi en een cheapo USB DVB-T dongle van Ebay al klaar.
Je kunt het daarna altijd nog gekker maken met duurdere antenne's, filters etc.

In het begin het zeker leuk om er mee te tweaken (ik ben van bovenstaand naar een FlightAware stick + filter + antenne setup op het pannendak) gegaan en ik kan daar nu weinig meer uit persen.
Extra filter is een twijfelgeval en spelen met gain lijkt vooralsnog ook niet veel uit te maken hier.
En ik zou de (vrij lange) coaxkabel kunnen elimineren door de Raspberry Pi ook op het dak te hangen; maar ik heb weinig behoefte om die daar te hebben i.v.m. bereikbaarheid.
(Hoewel ik na installatie nooit fysiek bij de Pi heb gehoeven...)
https://www.flickr.com/ph...RfSu-KgQgub-Kh6xVr-FPvSjf

Maar goed, uiteindelijk werkt het en doe je er niets meer mee. :P
Maar jij; ik ben natuurlijk wel blij met de gratis abonnementen die je er mee verkrijgt. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
Kun je ergens zien waar bestaande ADS-B stations zijn (en of een extra station in mijn regio dus iets zou toevoegen)?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:55

gws24

Thinking is hard!

Hmmbob schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:21:
Kun je ergens zien waar bestaande ADS-B stations zijn (en of een extra station in mijn regio dus iets zou toevoegen)?
https://uk.flightaware.com/adsb/coverage

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:55

gws24

Thinking is hard!

Hmmbob schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:58:
[...]

4 PiAware's al in m'n dorp...
Ach, hoe meer hoe beter!

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:09
Hmmbob schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:21:
Je kan hier een aanvraag doen voor een gratis receiver, als hun coverrage mij jouw wat minder is.
https://www.flightradar24.com/apply-for-receiver

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Piet91
Het zit de dame niet mee, was ze weer eindelijk 4 dagen op pad...

KLM-Boeing 747 verliest vleugelonderdeel boven stad in Zimbabwe
SCHIPHOL - Een vrachttoestel van KLM is gistermiddag boven de Zimbabwaanse stad Chitungwiza een vleugelonderdeel verloren tijdens de nadering naar de internationale luchthaven van Harare. Dat bevestigt een woordvoerster van KLM aan NH Nieuws na berichtgeving van de Zim Morning Post. Er is niemand gewond geraakt.
Door luchtvaartverslaggever Doron Sajet

De Boeing 747 van KLM's dochtermaatschappij Martinair was vanuit Johannesburg in Zuid-Afrika vertrokken en had de nadering ingezet naar Robert Gabriel Mugabe Airport in Harare. Boven Chitungwiza, een stad zo'n dertig kilometer ten zuidoosten van de hoofdstad Harare en nabij de luchthaven, is het misgegaan.

Vleugelklep
Vlak voor de landing is het cargotoestel een deel van een vleugelklep verloren. Zo'n klep wordt bij het opstijgen en landen gebruikt om langzamer te kunnen vliegen, zonder daarbij draagkracht te verliezen. Hoe het onderdeel van de Boeing 747 kon loskomen, is bij KLM nog niet bekend.

Vallend metaal
Volgens de lokale krant Zim Morning Post zijn er geen gewonden of doden gevallen. Inwoners van de stad Chitungwiza hoorden wel een luide klap en zagen puin uit de lucht vallen. De krant citeert een bewoner: "Ik hoorde lawaai en ben op onderzoek gegaan, toen mijn dochter mij vertelde dat ze metaal uit de lucht zag vallen."

Op een haar na
Een andere ooggetuige laat de krant weten dat de klep het huis van zijn of haar buren op een haar na miste. "Niemand is gewond." Op foto's geplaatst door de Zim Morning Post is te zien dat mensen van de Zimbabwaanse luchtvaartautoriteiten de klep bekijken, omringd door kinderen.

Reactie KLM
"Het klopt dat een KLM Cargo toestel vandaag bij het inzetten van de landing op Harare, Zimbabwe, een deel van een klep van haar vleugel is verloren. De bemanning van het vrachttoestel heeft het vliegtuig veilig kunnen landen. Het losse onderdeel is even buiten Harare aangetroffen en heeft voor zover wij nu weten geen schade aangericht. Alles is direct in het werk gesteld om te achterhalen hoe de klep heeft kunnen losraken van het toestel."

Nog wat foto's: https://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=938098#p938098

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
Oeh, je zou dat ding maar op je hoofd krijgen....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-07 21:37
Er is weer iemand aan het dromen over een verbinding met GEV tussen de ABC eilanden... Met het faillisement van Insel air is er zelfs ruimte...

Een soort schattige versie van het Kaspische zeemonster :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: mei 2015
  • Niet online
https://www.nu.nl/binnenl...bij-gate-op-schiphol.html

ZieglerNichols wijzigde deze reactie 09-07-2019 08:39 (52%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:44

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

[Oo[:::|:::]oO]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:36

Daniel

Kapitein NCC-1701
Meer een tikje dat een botsing volgens mij:

https://www.luchtvaartnie...en-elkaar-aan-op-schiphol

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-07 19:31
De stabilo van de KLM zit goed vast in de vleugel van de Easyjet zo te zien, zal een flink schadebedrag zijn.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Piet91
One More Orbit is a multinational attempt to break the world record for the fastest circumnavigation of the earth via both poles, in a Qatar Executive Gulfstream G650ER ultra long-range business jet.

The record is being attempted during the 50th anniversary celebrations of the Apollo 11 moon landing, as a tribute to the past, present, and future of space exploration.

The team will launch the record attempt from, and return for the finish to, Space Florida's Launch and Landing Facility (the former Shuttle Landing Facility) at NASA’s Kennedy Space Center, from where Apollo 11 launched their historic mission 50 years ago. The mission will start at 09:32 EDT – the same time as Apollo 11.

The speed record will be certified by the Fédération Aéronautique Internationale (FAI) and GUINNESS WORLD RECORDS™.
http://onemoreorbit.com/

Toestel is te volgen op FR24: https://www.flightradar24.com/QQE011/2136ec16
En een live feed op Youtube vanuit de Gulfstream:
YouTube: ONE MORE ORBIT Live Stream

De geplande route:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-07 22:51
Hoe doen ze dat met ETOPS over de Zuidpool?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 00:26

Fiber

Beaches are for storming.

Zeer cool. Wel jammer dat ze drie keer moeten stoppen om te tanken. Non stop zou helemaal epic zijn, maar dit is ook al super. _/-\o_

Dus in principe vliegen ze min of meer continu rechtdoor, eerst naar de Noordpool, aan de andere kant van de Noordpool naar het zuiden richting de Zuidpool en daarna weer richting het noorden naar huis. Lijkt me een fantastische reis. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
Ook dumpert, maar dit wil je toch ook niet meemaken :X .

https://www.dumpert.nl/me...dat_hoort_zo_mevrouw.html

iRacing Profiel

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Piet91
gop1 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:41:
Hoe doen ze dat met ETOPS over de Zuidpool?
Bij Business Jets gelden geen tot beperkte regels wat betreft ETOPS.
Fiber schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 21:57:
Zeer cool. Wel jammer dat ze drie keer moeten stoppen om te tanken. Non stop zou helemaal epic zijn, maar dit is ook al super. _/-\o_
Non-stop haalt geen enkele Business of commerciële jet.

De langste (qua afstand) non-stop vlucht van een Business jet werd eveneens door de Gulfstream G650ER eerder dit jaar gemaakt; 15.517 kilometer (Singapore - Tucson, Arizona).
Langste non-stop vlucht van een commerciële jet werd door de Boeing 777-200LR in 2005; van Hong Kong naar London Heathrow; niet via de gebruikelijke Westelijke route maar een Oostelijke route; 21.602 kilometer.

Aangezien ze nu een afstand van 40.172 kilometer moeten halen zou je dus zelfs met een commerciële twinjet een stop moeten maken.
Dus in principe vliegen ze min of meer continu rechtdoor, eerst naar de Noordpool, aan de andere kant van de Noordpool naar het zuiden richting de Zuidpool en daarna weer richting het noorden naar huis. Lijkt me een fantastische reis. O-)
Correct.
Ik heb zelf geen zin om terug te luisteren, maar schijnbaar hebben ze beide - min of meer - tegelijk push back clearance gekregen. Easyjet staat normaal ook aan de H-pier wat voor verwarring kan zorgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21-07 19:31
Vlucht 1425 van Delta maakt een noodlanding na kapotte motor. Op zich niet bijzonder maar het video-tje van de kapotte motor laat je wel afvragen wat hier mis is gegaan.

https://edition.cnn.com/2...e-damage-video/index.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:17
sbijlsma schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:16:
Vlucht 1425 van Delta maakt een noodlanding na kapotte motor. Op zich niet bijzonder maar het video-tje van de kapotte motor laat je wel afvragen wat hier mis is gegaan.

https://edition.cnn.com/2...e-damage-video/index.html
Kan van alles zijn geweest, bird/drone strike, of metaalmoeheid oid lijkt mij het waarschijnlijkst? Op het moment dat die cone scheef komt te zitten komen er best flinke rotatiekrachten op te staan op deze snelheden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
Korean Air komt weer eens positief in het nieuws:

REL BIJ KOREAN AIR OM PILOOT DIE WIJNTJE WIL
SEOUL - Korean Air heeft een lid van de cabinebemanning berispt, nadat de gezagvoerder geen wijn had gekregen op een vlucht van Seoul naar Schiphol. De piloot wilde, tegen de regels in, een drankje nuttigen maar kreeg van de cabinebemanning nul op rekest.

Volgens het Amerikaanse CBS News deed het voorval zich voor op 30 december. Bij het serveren van welkomstdrankjes aan de passagiers zou de captain ook een glaasje champagne hebben willen pakken. Het cabinebemanningslid sprak hem daarop aan, waarna de piloot een alcoholvrij drankje koos.

Later op de vlucht maakte de gezagvoerder kenbaar wijn te willen, discreet geserveerd in een bekertje. De cabinebemanning weigerde, maar meldde het verzoek wel aan de purser. Die lichtte de co-piloot en de overige bemanningsleden in, met het verzoek dat tot na de landing stil te houden uit angst voor de reactie van de captain.

Dat laatste gebeurde niet, waardoor er tijdens de vlucht een woordenwisseling ontstond tussen de purser en de piloten.

Volgens CBS News riep Korean Air zowel de captain als de purser op het matje. De gezagvoerder kwam er vanaf met een waarschuwing, de purser werd teruggezet in rang. Volgens de luchtvaartmaatschappij was het gedrag van de piloot niet correct, maar had de purser ontoelaatbare taal gebruikt tijdens de discussie aan boord.
EDIT: dit stukje slaat wel alles:
"It's true the captain made a controversial action, but it didn't cause a real trouble," a Korean Air official said.

Regarding the demotion of the cabin crew chief, the official said the chief was responsible for using "insulting words during the altercation and revealing the internal issue."
http://www.koreatimes.co.kr/www/tech/2019/07/693_271980.html

Maar ja; dat Korean Air staat wel bekend om dit soort praktijken...

Piet91 wijzigde deze reactie 10-07-2019 23:06 (13%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:37

franssie

Save the albatross

De gezagvoerder kwam er vanaf met een waarschuwing, de purser werd teruggezet in rang.
Oe lekkere veiligheidscultuur daar - man man.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 01:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

franssie schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:59:
[...]
Oe lekkere veiligheidscultuur daar - man man.
Als ze echt een signaal af hadden willen geven, hadden ze die captain een rang teruggezet en die purser bevorderd .

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:37

franssie

Save the albatross

Freee!! schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:26:
[...]

Als ze echt een signaal af hadden willen geven, hadden ze die captain een rang teruggezet en die purser bevorderd .
ik durf er een aantal flesjes wijn op in te zetten dat deze kapitein dit elke vlucht vraagt en krijgt, en dat dit nu even escaleert. Zonder purser back to business as usual.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Fiber

Fiber

Zijn ze nou gestrand in Kazachstan of is dit nu net de geplande tankstop...? O-)

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:08
Fiber schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 23:15:
[...]

Zijn ze nou gestrand in Kazachstan of is dit nu net de geplande tankstop...? O-)
Volgens mij zijn ze al weer vanaf Port Louis (MRU) richting de zuidpool vertrokken. Er is schijnbaar alleen weinig ADS-B bereik want je kunt 'm even niet volgen. Maar dat zal nog wel even zo blijven. :)

Die livestream begrijp ik niet helemaal. Misschien schakel ik telkens op het verkeerde moment in, maar ik zie alleen maar reclame voor SD/Inmarsat.

oohh wijzigde deze reactie 10-07-2019 23:30 (20%)

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-07 06:29
franssie schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:30:
[...]

ik durf er een aantal flesjes wijn op in te zetten dat deze kapitein dit elke vlucht vraagt en krijgt, en dat dit nu even escaleert. Zonder purser back to business as usual.
De volgende keer dat die captain ergens land dus ff laten blazen :+

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• Piet91
Ze zijn geslaagd en blijkbaar 3 records verbroken:

ORLANDO, Fla., July 11 (UPI) -- A team of aviators including retired astronaut Terry Virts landed at Kennedy Space Center Thursday morning, claiming to have set three global flying records for circling the Earth over the North and South poles.

The mission, called One More Orbit, touched down in Florida at 8:12 a.m. EDT, hours ahead of its tentative schedule. Its recorded flight time was 46 hours, 39 minutes, 38 seconds. The average speed was clocked at 534 mph.

That would break the official record for average speed of 511 mph set in 2008, and for total minimum time of just over 54 hours. According to One More Orbit, a third record was set because two women on board, film director Jannicke Mikkelsen and flight attendant Magdalena Starowicz, are apparently the first women to complete a polar circumnavigation of the world.

Officials from the Fédération Aéronautique Internationale (World Air Sports Federation) and Guinness World Records are in Florida to verify the records.
https://www.upi.com/Top_N...-the-globe/1441562853645/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het ging niet (in de eerste plaats) om het geld zegt IAG. Airbus levert niet snel genoeg. Gelukkig voor Boeing kan de luchtvaartwereld nu eenmaal voorlopig niet zonder ze.

Airline group CEO’s reason for big Boeing bet bodes well for Wichita
Willie Walsh, CEO of International Airlines Group, said this week the reason IAG went with Boeing over Airbus on the huge narrow-body order wasn’t because of price.

Rather, he said, it was out of frustration for continued delivery delays from the European manufacturer, which has wrestled with industrial snarls on its competing A320neo program.

“(The MAX deal) should be an indication not just to Airbus but to everybody that we’re unhappy with their performance,” Walsh said, adding his company had seen 70-day delays on average of A320neo deliveries. “I know everybody interprets it as an issue of price, it’s not.”

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgends mij levert Airbus hun toestellen anders sneller dan dat Boeing hun 737 MAX-en momenteel levert....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Piet91 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:48:
Korean Air komt weer eens positief in het nieuws:

REL BIJ KOREAN AIR OM PILOOT DIE WIJNTJE WIL

[...]

EDIT: dit stukje slaat wel alles:

[...]

http://www.koreatimes.co.kr/www/tech/2019/07/693_271980.html

Maar ja; dat Korean Air staat wel bekend om dit soort praktijken...
Dat ruikt weer meer naar Aziatische standenmaatschappij dan naar wat anders - de purser die de zwarte piet krijgt toegeschoven.

Doet denken aan die dochter van CEO van de Korean Air een tijdje terug, die ook keet schopte omdat ze geen nootjes kreeg, en dat toestel dan maar een paar uur aan de grond hield. Daarna moest ze zich publiek verontschuldigen en zeggen dat ze het nooit meer zou doen...

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De CO2-uitstoot van de Nederlandse luchtvaart is de afgelopen vijf jaar fors toegenomen. Dat meldt de NOS op basis van cijfers die zijn opgevraagd bij de Nederlandse Emissieautoriteit (NEa).

Om precies te zijn gaat het om de uitstoot van alle Nederlandse luchtvaartmaatschappijen met passagiersvluchten. Volgens de NOS staat luchtvaartmaatschappij TUI Nederland bovenaan met een stijging van 74 procent. Op de tweede plaats staat Corendon, met een stijging van 70 procent.

Het gaat hierbij om vluchten binnen Europa, de cijfers over uitstoot bij intercontinentale vluchten worden niet bijgehouden.

De NOS meldt verder op basis van de cijfers van de NEa dat de Nederlandse luchtvaartsector een uitzondering is. Andere sectoren zouden volgens het medium namelijk juist een daling van CO2-uitstoot laten zien.

Maaike Breukels van de NEa bevestigt in gesprek met de NOS dat de luchtvaart inderdaad "tegen de trend in gaat". "Alle sectoren gezamenlijk laten een daling zien van de CO2-uitstoot. De luchtvaart is de enige die zo'n sterke stijging laat zien."

KLM had in totaal de afgelopen jaren de meeste CO2-uitstoot. Dit zou komen doordat de luchtvaartmaatschappij veel meer vluchten uitvoert dan andere Nederlandse maatschappijen, aldus de NOS.
Bron: https://www.nu.nl/klimaat...jaar-fors-toegenomen.html

De NOS heeft een nog iets uitgebreider artikel, inclusief mooie grafiekjes van de 4 grootste Nederlandser luchtvaartmaatschappijen:https://nos.nl/artikel/2293458-uitstoot-nederlandse-luchtvaart-flink-gestegen.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet91
40 minuten geleden is vlucht CZ345 vertrokken vanuit Beijing naar Amsterdam; uitgevoerd door de A380.
Vanaf morgen 15 juli t/m 30 september vliegt China Southern Airlines weer met de A380 naar Amsterdam.
De maatschappij kwam in de zomer van 2015, 2016 en 2018 ook met dit toestel naar Amsterdam.
Dit betekent dat er dagelijks 3 A380's naar Amsterdam komen en (mits alles volgens de planning gaat*) elke dag 45 minuten lang er 2 A380's tegelijk te zien zijn op Schiphol.

B-6138 by Tynophotography (Martijn de Heer), on Flickr

*in de praktijk gaat het lang niet altijd volgens de planning.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:17

_Christiaan_

Master of SOG

wildhagen schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:51:
[...]

Bron: https://www.nu.nl/klimaat...jaar-fors-toegenomen.html

De NOS heeft een nog iets uitgebreider artikel, inclusief mooie grafiekjes van de 4 grootste Nederlandser luchtvaartmaatschappijen:https://nos.nl/artikel/2293458-uitstoot-nederlandse-luchtvaart-flink-gestegen.html

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Erg vreemd dat de luchtvaart zo op de korrel wordt genomen. De totale CO2 uitstoot van Nederland is ongeveer 200 Mton CO2-eq. Als ik de waardes in de grafieken bij elkaar optel, dan kom ik nog op geen 3 Mton uit, dus 1,5% van het totaal van Nederland. Kunnen ze zich niet beter richten op een andere sector, waar het aandeel veel groter is? Weer typisch staaltje linkse berichtgeving dit, om het offensief op de luchtvaartsector verder te vergroten.

Verder een beetje dom dat ze specifiek Corendon en TUI laten zien... Deze maken maar 5% uit van de luchtvaart als ik het bij elkaar optel. Dus die zijn totaal insignificant in het totaal.

En als laatste, ook wat TUI al aanhaalde: de stijging van het aantal passagiers is hoger dan de stijging van CO2. Dat zie je ook in het CBS als je kijkt bij totale CO2 nederland. De toegevoegde waarde van de transportsector is gestegen met 1,8% en de CO2-uitstoot maar met 0,8% (Q1 2019 heb ik het dan over).

Nee als je het mij vraagt kapen de tegenstanders het luchtvaartdebat, iets wat de minister ook al heeft geconstateerd.

NOSIG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-07 13:13
_Christiaan_ schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:31:
[...]

Erg vreemd dat de luchtvaart zo op de korrel wordt genomen. De totale CO2 uitstoot van Nederland is ongeveer 200 Mton CO2-eq. Als ik de waardes in de grafieken bij elkaar optel, dan kom ik nog op geen 3 Mton uit, dus 1,5% van het totaal van Nederland. Kunnen ze zich niet beter richten op een andere sector, waar het aandeel veel groter is? Weer typisch staaltje linkse berichtgeving dit, om het offensief op de luchtvaartsector verder te vergroten.

Verder een beetje dom dat ze specifiek Corendon en TUI laten zien... Deze maken maar 5% uit van de luchtvaart als ik het bij elkaar optel. Dus die zijn totaal insignificant in het totaal.

En als laatste, ook wat TUI al aanhaalde: de stijging van het aantal passagiers is hoger dan de stijging van CO2. Dat zie je ook in het CBS als je kijkt bij totale CO2 nederland. De toegevoegde waarde van de transportsector is gestegen met 1,8% en de CO2-uitstoot maar met 0,8% (Q1 2019 heb ik het dan over).

Nee als je het mij vraagt kapen de tegenstanders het luchtvaartdebat, iets wat de minister ook al heeft geconstateerd.
Vreemd is het niet. Waar andere sectoren wel lukt hun CO2 uitstoot omlaag te brengen, lukt dat de luchtvaartsector niet. Zuinigere vliegtuigen klinkt leuk, maar dat valt natuurlijk compleet in het niet als daar tegenover constant meer vliegbewegingen horen.

Het is niet zo dat een 737MAX, twee keer minder als een 737NG uitstoot. Of een 787 twee keer minder als een 767/A330. Nee het gaat om een aantal procenten, terwijl het aantal vliegbewegingen jaar op jaar toeneemt.

Uiteindelijk zal de discussie zich gaan richten op de prijs van CO2 en dus kerosine. Dat zal in de komende jaren steeds meer belicht worden en ergens wel terecht natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-07 15:15
[...]

Erg vreemd dat de luchtvaart zo op de korrel wordt genomen. [...]
Dat vind ik niet. De stijging van het aantal tripjes binnen Europa is belachelijk. Intercontinentaal wordt niet meegenomen (daar is geen alternatief voor), maar binnen Europa zijn er goede alternatieven (te maken) die veel minder CO2-uitstoot hebben. Als we nu voor bijna niks door blijven vliegen naar pak-em-beet Spanje, zitten we hier in 50 jaar onder water door de zeespiegelstijging, dus doe daar alsjeblieft iets tegen!

De luchtvaartindustrie is daarbij trouwens niet de grootste schuldige, dat we bijna 40 jaar na de uitvinding van de TGV nog geen fatsoenlijk treinnetwerk hebben in Europa is te gek voor woorden. En dan heb ik het nog niet over de kosten van een treinkaartje :F
En voor iemand begint: bij de trein is het mogelijk om alternatieven voor olie te gebruiken, bij vliegtuigen de komende 20 jaar niet plausibel.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
MBV schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:59:
[...]
Als we nu voor bijna niks door blijven vliegen naar pak-em-beet Spanje, zitten we hier in 50 jaar onder water door de zeespiegelstijging, dus doe daar alsjeblieft iets tegen!
Dan moeten we dus niet naar Spanje gaan. Er gaat geen trein en met de benzine auto is het gebruik vergelijkbaar als met het vliegtuig.

Of we gaan met zijn allen met de Flix Bus :p

• MBV
PWM schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:09:
[...]

Dan moeten we dus niet naar Spanje gaan. Er gaat geen trein en met de benzine auto is het gebruik vergelijkbaar als met het vliegtuig.

Flix bus zat ik ook al aan te denken, maar reistijd is dan wel veel langer. Het zal wel net zo gezellig zijn als EasyJet ofzo ;) Vandaar dat ik zei: "goede alternatieven (te maken)". Waarom met de trein naar Barcelona na 40 jaar nog steeds net zo lang duurt als met de auto is mij echt een raadsel 8)7

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
MBV schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:19:
[...]
Waarom met de trein naar Barcelona na 40 jaar nog steeds net zo lang duurt als met de auto is mij echt een raadsel 8)7
Dat niet alleen. Ik moet binnenkort naar Barcelona toevallig (vliegen natuurlijk ;) ). Heb gekeken voor de trein. Da's 16 uur. Maar zelfs dat is niet onoverkomelijk als je 07.00 vertrekt en in de avond aankomt.

Maar het kost 752,- retour 8)7 En volgens mij zit naar dan ook nog een bak subsidie bij in Frankrijk en Spanje.

Ik ben zeer voor een CO2 heffing op vliegtickets. Maar zelfs 200,- per ticket gaat in dit soort situaties geen verschil maken.

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 01:02
[...]

Er gaat geen trein? Naar Parijs ga je lekker me de Thalys ;)
TGV France Espagne 9711

07h15
Paris Gare De Lyon
10h05
Nimes (centre)
10h36
Montpellier Saint-roch
11h32
Narbonne
12h08
Perpignan
12h36
Figueres Vila Tgv
12h53
Girona
13h34
Barcelona Sants
;)

Maarten_E wijzigde deze reactie 15-07-2019 11:25 (3%)

• MBV
Maarten_E schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:24:
[...]

Er gaat geen trein? Naar Parijs ga je lekker me de Thalys ;)

[...]

;)
Een trein die vergelijkbaar is met het vliegtuig qua reistijd, dus sneller dan de auto. Google maps zegt dat het vanaf Rotterdam even lang duurt als met de auto...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:13

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@PWM ik denk dat je beter moet zoeken.
Met één overstap sta je vanuit Amsterdam in Barcelona. Er zijn bestemmingen in Nederland waar je dat niet voor gaat lukken. Het duurt ook geen 16 uur maar 11-12 uur.
 +-------------------------+--------+--------+----------+----------------+
 | Amsterdam Centraal      |        |  09:15 | THA 9328 |RP NF GP BW SA 97 WV 1. |
 | Paris Nord              |  12:35 |        | Übergang | 70 Min.        |
 | Paris Gare de Lyon      |        |  14:07 | TGV 9715 |RP GP BW 97 WV 2. |
 | Barcelona Sants         |  20:34 |        |          |                |
 | Fahrzeit: 11:19;                                                      |

Helaas wel met een stuk metro in Parijs, anders 2 overstappen.
 | Amsterdam Centraal      |        |  08:15 | THA 9322 |RP NF GP BW SA 97 WV 1. |
 | Bruxelles Midi          |  10:08 |  10:33 | TGV 9826 |RP GP BW RO 2.  |
 | Lyon Part Dieu          |  14:00 |  14:24 | AVE 9743 |RP GP BW 97 WV 3. |
 | Barcelona Sants         |  19:30 |        |          |                |

En die prijs zal zijn als je bij NS boekt. Een kennis van mij boekt vaak voor vrienden, die had voor 100 euro pp een treinreis Brussel - Lissabon geboekt.

Maasluip wijzigde deze reactie 15-07-2019 11:30 (21%)

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb inderdaad gewoon op de NS International site de reis in elkaar geklikt. Maar als je inderdaad je reis in elkaar moet hobby-en, is dat zakelijk ook al geen optie meer.

Stond laatst ook een stuk in de krant, over de (on)mogelijkheid van het boeken van internationale treintickets. Dat het een dagtaak kan zijn voordat je er uit bent.

• yhk123
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20:21
Boek graag via website van deutsche bahn is veel makkelijk, die ns site is gewoon bagger.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Boek via een goed reisbureau, waarschijnlijk zal de treinreiswinkel zelfs al betere tarieven kunnen geven.
Maar uiteraard, als je kort van te voren boekt is er niets te doen qua prijs. Voor dit soort tarieven moet je echt 2 maanden van te voren boeken.

Open Source landkaart

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er is trouwens net een publicatie geweest waar de trein met het vliegtuig wordt vergeleken. In sommige punten wordt het vliegtuig wel een beetje slecht afgeschilderd (vliegen naar London duurt 5 uur? Nog niet eens van bij mij uit), en van de andere kant zijn de prijzen voor trein eerder de laagste prijzen dan de gemiddelden, maar het is wel informatief. Barcelona of Spanje in geheel is natuurlijk wel een uiterste.
https://www.upinthesky.nl...korte-vluchten-vervangen/

Maasluip wijzigde deze reactie 15-07-2019 11:50 (4%)

Open Source landkaart

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Als je weet dat de uitstoot op grote hoogte gebeurt, waar die in verhouding meer schade aanricht dan op de begane grond, dan is dat niet zo vreemd.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MBV
PWM schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:31:
Ik heb inderdaad gewoon op de NS International site de reis in elkaar geklikt. Maar als je inderdaad je reis in elkaar moet hobby-en, is dat zakelijk ook al geen optie meer.

Stond laatst ook een stuk in de krant, over de (on)mogelijkheid van het boeken van internationale treintickets. Dat het een dagtaak kan zijn voordat je er uit bent.
https://www.happyrail.com (van treinreiswinkel)

wat is daar onmogelijk aan :? Ik zeg niet dat het altijd de beste reis is, of de goedkoopste, maar als je geen zin/tijd/kennis hebt om het beste te zoeken is dat een prima site. Laatst naar Engeland geweest (bij Brighton), en achteraf gezien dat de reis handiger kon, maar als je dat vooraf wilt uitzoeken ben je een tijd bezig. Dat is niet zo heel veel anders dan vliegen trouwens ;)

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-07 13:13
[...]

Je mag best een keer met het vliegtuig naar Spanje, maar de prijzen zijn zo goedkoop (vanwege het gebrek aan belasting) dat mensen gewoon een middagje gaan shoppen in Barcelona 8)7

Ik ken mensen die een relatie/verkering met iemand in Spanje hebben/hadden. Dat is ieder weekend heen en weer vliegen. 8)7

Opzich zou een quotum niet eens zo verkeerd zijn. Alles wat je daarbuiten wil vliegen is direct zwaar belast.

Ik gun iedereen z'n vrijheid en blijheid, maar op deze manier gaat het ten koste van alles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
MBV schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:38:
[...]

https://www.happyrail.com (van treinreiswinkel)

wat is daar onmogelijk aan :?
Dat je wel van het bestaan moet afweten. Er was ooit een tijd dat je een tovenaar was als je wist dat software.itamatrix.com bestond. Hetzelfde geldt voor t spoor blijkbaar ;).

Naar Parijs probeer ik al een tijd niet meer te vliegen, maar t alternatief is qua tijd en geld niet best. De laatste keer ben ik met m'n auto gegaan. Trein is echt schrikbarend duur als je inderdaad niet X maanden van te voren boekt.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Trein is vanaf 3 maanden voor vertrek te boeken. Ik ga over een paar maanden vanuit België naar Milaan met de Thalys en TGV - kostprijs enkel: 125 € in eerste klasse :).

• alexbl69
Borromini schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:43:
Trein is vanaf 3 maanden voor vertrek te boeken. Ik ga over een paar maanden vanuit België naar Milaan met de Thalys en TGV - kostprijs enkel: 125 € in eerste klasse :).
Waarom moet je de trein eigenlijk zo ver van tevoren boeken?

iRacing Profiel

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat je verkeerd leest. Ik zei 'is vanaf drie maanden te boeken'. Niet 'dient minimaal drie maanden voor vertrek geboekt'.

Vluchten kan je vaak tot een jaar voor vertrek boeken.

• _Christiaan_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19:17

_Christiaan_

Master of SOG

alexbl69 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:06:
[...]

Klopt dit is ook gewoon ruk aan de Thalys. Die Revenue management is vrij extreem waardoor je altijd maanden van tevoren moet boeken, anders rijst de prijs van de ticket de pan uit. Bij je vliegticket naar Parijs of Londen is dat een stuk minder.

NOSIG

• MBV
alexbl69 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:06:
[...]

Dat moet je met het vliegtuig toch ook als je zeker wilt weten dat je voor weinig kunt vliegen?
En om je vraag iets eerlijker te beantwoorden: de spoorwegen heeft het business-principe dat een lege stoel niks oplevert nog niet uitgevonden :z

Toch even getest. Volgens happyrail dit weekend enkeltje Rotterdam-Parijs: €125, half augustus: €73, half september: €52.
Volgens skyscanner dit weekend enkeltje Amsterdam-Parijs(normale tijd, tussen 8 uur vertrekken en 10 uur aankomen): zaterdag €300 of zondag €108, augustus €130, september €50. Dus ook bij het vliegtuig moet je 3 maanden van tevoren boeken voor een lage prijs.
Ik vind het eigenlijk meer belachelijk dat je niet nu al een TGV-kaartje voor de kerst kan boeken, als je toch al weet dat je ergens heen wilt gaan 8)7 hotel al geboekt, maar de reis kan pas 3 maanden van tevoren, dat verhaal :X

Sorry dat ik over treinen ben begonnen in het topic over vliegen. Vliegen is slecht voor het milieu, maar wel makkelijk en leuk om over te praten. Zullen we daarmee verder gaan? ;)

MBV wijzigde deze reactie 15-07-2019 21:10 (10%)

• Piet91

Overigens, niet helemaal nieuw.

EDIT: voor wie het gemist heeft:

Let wel; onder testomstandigheden; in de praktijk gaan deze nummers niet gehaald worden.

Piet91 wijzigde deze reactie 15-07-2019 23:03 (32%)

• CyBeR
  • Niet online
MBV schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:07:
[...]

Dat moet je met het vliegtuig toch ook als je zeker wilt weten dat je voor weinig kunt vliegen?
Ja, maar veel minder. Ik kan nu nog voor volgende maand het goedkoopste ticket boeken. Niet op de meest gunstige tijd inmiddels, maar als me dat geld meer waard is dan m'n nachtrust maakt me dat niet uit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Close call....

Het vliegveld van het Griekse eiland Skiathos staat bekend als het Sint Maarten van Europa. Een Embraer 190 van British Airways scheerde er onlangs wel heel erg laag over de hoofden van een groep vakantiegangers, die er overigens alleen maar plezier aan lijken te beleven.

Waaghalzen die onder het binnenkomende vliegverkeer staan om een selfie te maken worden gewaarschuwd voor jet blast, de luchtwervelingen die vliegtuigen veroorzaken. Niet zonder reden: vorig jaar moest een twaalfjarige jongen met verwondingen worden opgenomen in een ziekenhuis nadat hij tien meter werd weggeblazen.

De landingsbaan van Skiathos Airport is slechts 1.600 meter lang. Aan beide uiteinden ligt de Egeïsche Zee. Het grootste vliegtuig dat er kan landen is een Boeing 757. Binnenkomende vliegtuigen proberen de beschikbare baanlengte zo optimaal mogelijk te benutten. Dat levert spectaculaire beelden op. In het geval van de E190 van BA vliegt het toestel slechts een meter of vier boven de toeschouwers.
Bron: https://www.luchtvaartnie...tiegangers-op-een-haar-na

Overigens komen ze soms nog wel lager over op Skiathos....

Virussen? Scan ze hier!

• MBV
wildhagen schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:31:
Close call....

[Afbeelding]

[...]

Bron: https://www.luchtvaartnie...tiegangers-op-een-haar-na

Overigens komen ze soms nog wel lager over op Skiathos....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die van BA is lager dan air Italy, volgens mij. Daar past 3/4 van de staart boven de waterlijn, van BA maar de helft. En ik denk dat de staart van een E190 kleiner is dan van een 738...
Waterlijn is onder de horizon, maar lijkt me vergelijkbaar op de foto's.
Wel bijzonder trouwens hoe groot het verschil in AoA is.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
MBV schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 17:46:
[...]

Wel bijzonder trouwens hoe groot het verschil in AoA is.
Pitch is niet gelijk aan AoA... Belangrijke distinctie.

Denk dat ze bij BA (Cityflyer) nog maar eens even de 50ft over de runway threshold moeten highlighten. Als je geen vertrouwen erin hebt dat je het kan halen zonder onder een normaal 3 graden glijpad te duiken moet je er gewoon niet landen (ik vlieg zelf een vergelijkbaar toestel, ook naar korte banen, maar ga niet voor de lol onder de glide).

• MBV
Propane schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:27:
[...]
Pitch is niet gelijk aan AoA... Belangrijke distinctie.
Gooi ik zomaar met de verkeerde termen, oepsie... Volgens mij kan ik hem rechtpraten: de vliegtuigen zullen allebei zo laag, dat hun flight path vector nagenoeg horizontaal moet zijn (en anders: ze zullen allebei de runway treshold moeten halen, dus flight path vector moet gelijk zijn). Het verschil dat je dan ziet op de foto moet toch wel het verschil in AoA zijn? ;)
dat krijg je ervan, als je als noob vooral over luchtvaart hebt gehoord dankzij air crash investigation :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
Dit is toch wel weer mooi:

PIETER ELBERS BRENGT HISTORISCH PLAKKAAT UIT BOEING 747 TERUG NAAR THAILAND
BANGKOK - KLM-directeur Pieter Elbers heeft maandag in de Thaise hoofdstad Bangkok een historisch vriendschapsplakkaat uit de Boeing 747 PH-BFB teruggegeven aan de stad. Dit certificaat vloog bijna dertig jaar in de Jumbojet de hele wereld rond.

De PH-BFB had de naam ‘City of Bangkok’ en was de tweede Boeing 747-400 die KLM in dienst nam. Vanwege die naam waren er bij de doopceremonie op Schiphol-Oost in juni 1989 negen Thaise monniken aanwezig.

Toen het toestel in 1991 voor het eerst echt in Bangkok kwam, kreeg de KLM van de gemeente Bangkok een vriendschapsplakkaat overhandigd. Dit plakkaat werd in de cabine opgehangen en bleef daar tot de pensionering van de PH-BFB in het najaar van 2018.

Pieter Elbers kwam maandag naar Bangkok om te vieren dat er al negentig jaar door KLM naar Thailand gevlogen wordt. Bij een speciale ceremonie gaf hij het plakkaat ‘terug’ aan de plaatsvervangend gouverneur van de stad.

Corendon
De PH-BFB staat tegenwoordig bij het Corendon Village Hotel in Badhoevedorp als publiekstrekker.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
MBV schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 19:13:
[...]

Gooi ik zomaar met de verkeerde termen, oepsie... Volgens mij kan ik hem rechtpraten: de vliegtuigen zullen allebei zo laag, dat hun flight path vector nagenoeg horizontaal moet zijn (en anders: ze zullen allebei de runway treshold moeten halen, dus flight path vector moet gelijk zijn). Het verschil dat je dan ziet op de foto moet toch wel het verschil in AoA zijn? ;)
dat krijg je ervan, als je als noob vooral over luchtvaart hebt gehoord dankzij air crash investigation :z
Een embraer heeft sowieso een vrij hoge pitch tijdens de nadering, hoger dan vergelijkbare types.

• alexbl69
VS schrapt Turkije uit F-35-project, opleiding voor piloten per direct gestopt

Benieuwd wat Turkije's reactie zal zijn. Ze hadden toch al een fiks deel betaald?

iRacing Profiel

• wildhagen
  • Niet online
Vervelend nieuws voor KLM:
De levering van de laatste Boeing 737-800 voor KLM is uitgesteld tot december. Reden is een productiefout, waardoor de romp en de vleugels niet goed aan elkaar passen. Oorspronkelijk zou het toestel al in april bij de vloot komen.

KLM zou dit jaar in totaal vier Boeing 737-800’s ontvangen: twee in maart en twee in april. De levering van de eerste drie toestellen verliep zonder noemenswaardigheden, maar het vierde en laatste vliegtuig liet tot nu toe op zich wachten.

Volgens insiders binnen KLM is het bewuste toestel, dat de registratie PH-BCL krijgt, nog steeds niet geleverd omdat het rompdeel dat de vleugels met de romp verbindt verkeerd is aangeboord. Die fout kon niet worden gecorrigeerd, waardoor de romp terug moest worden gestuurd naar Spirit Aerosystems in Wichita, de toeleverancier die de rompdelen levert.

De productiefout heeft overigens niets te maken met de problemen rond de Boeing 737 MAX.
Bron: https://www.luchtvaartnie...op-laatste-boeing-737-800

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
Je zou verwachten dat dat productiewerk -> lopende band werk -> steeds hetzelfde -> minimaal risico op "fout aanboren" zou zijn....

• Fiber

Fiber

Zijn er vliegroutes boven Nederland veranderd de laatste tijd?

Ik hoor en zie hier in Amersfoort de laatste tijd best veel grote verkeersvliegtuigen laag over komen. Die kwamen voorheen ook altijd wel bij bosjes over, maar dan op grote hoogte en onhoorbaar.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:51
Fiber schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:10:
Zijn er vliegroutes boven Nederland veranderd de laatste tijd?

Ik hoor en zie hier in Amersfoort de laatste tijd best veel grote verkeersvliegtuigen laag over komen. Die kwamen voorheen ook altijd wel bij bosjes over, maar dan op grote hoogte en onhoorbaar.
Ligt aan de windrichting en het baangebruik denk ik.
Wij wonen nog oostelijker en merken het soms ook. Vooral als het mooi weer is en we zitten buiten.

Vooral de 747 van KLM 's avonds. Ik weet even niet meer welke vlucht, kan zijn dat deze inmiddels uitgefaseerd is.

PV Output

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Iets anders dan anders:
Airbus heeft een conceptversie onthuld van een nieuw hybride vliegtuig, waarin de vliegeigenschappen van grote roofvogels zijn verwerkt. De vliegtuigbouwer wil daarmee naar eigen zeggen vooral de fantasie van toekomstige vliegtuigontwerpers prikkelen.

Het concept met de naam “Bird of Prey” is een viermotorige propellervliegtuig, dat deels elektrisch wordt aangedreven. De vleugels en staart zijn afgekeken van roofvogels, evenals de veren die een groot aandeel hebben in de besturing.

Airbus benadrukt dat het niet de bedoeling is dat het toestel straks daadwerkelijk passagiers gaat vervoeren. De vliegtuigbouwer wil echter wel laten zien dat zoiets in theorie wel mogelijk zou zijn.

“We willen jongeren enthousiasmeren een carrière in de vliegtuigbouw te beginnen”, zegt Airbus-manager Martin Aston. “Ze moeten leren kijken naar de natuur en daaruit de beste eigenschappen filteren en toepassen.”
Bron: https://www.luchtvaartnie...ls-voor-hybride-vliegtuig

Net zoiets als creatief met kurk, maar dan met vliegtuigen dus.

Ondanks dat hij nooit zal vliegen vind ik het wel een fraai ding eigenlijk, met vie vogel-wings en vogel-staart etc :P

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!
  • Laatst online: 01:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:56:
[...]

Ondanks dat hij nooit zal vliegen vind ik het wel een fraai ding eigenlijk, met vie vogel-wings en vogel-staart etc :P
Ziet er fraai uit, die tunnel op de rug is ook wel interessant.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Piet91
Op RAF Fairford is momenteel de 2019 Royal International Air Tattoo aan de gang.
Hier een lijst met deelnemende vliegtuigen.

Een van de hoogtepunten word de flypast van de British Airways 747 BOAC-livery met de Red Arrows.
Die zal plaatsvinden rond 13:15 Nederlandse tijd.

O.a. hier is het live te volgen:

EDIT: just wow _/-\o_ :

Piet91 wijzigde deze reactie 20-07-2019 16:25 (44%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:12
Voor de vliegers hier, gebruiken jullie een digitaal logboek? Zo ja, welke?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
upclocker schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:59:
Ik gebruik aviation pilot logbook van Steve Dexter (android).

Super simpel en basic, maar heb zelf niet meer nodig. Steve is zelf vlieger bij eurowings en maakt wel meer luchtvaart tools.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
LogTen Pro, duur en iOS/Mac only maar heeft wat features die het leven voor mij veel makkelijker maken en is de prijs daardoor waard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
Gisteren is de Air France A340-300 F-GLZJ overgevlogen van Parijs CDG naar MOD St Athan voor ontmanteling.
Dit was de laatst overgebleven A340 in Air France livery; nu blijven alleen de 4 A340's over die voor Joon vlogen en hun laatste deel van hun carrière in deze livery zullen blijven rondvliegen.

Vertrek gisteren vanaf Parijs:

Piet91 wijzigde deze reactie 21-07-2019 21:10 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KRASH
  • Laatst online: 15:07

KRASH

Juist ja...

upclocker schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:59:
Gebruik zelf https://www.flylogio.com/
Is volgens mij wel meer voor de GA gebouwd

• Hmmbob
menzo schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:47:
[...]

Je kan hier een aanvraag doen voor een gratis receiver, als hun coverrage mij jouw wat minder is.
https://www.flightradar24.com/apply-for-receiver
Krijg net bericht dat ik niet in aanmerking kom. Helaas :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:33
wildhagen schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 19:56:
Iets anders dan anders:

[...]

Bron: https://www.luchtvaartnie...ls-voor-hybride-vliegtuig

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit zou wel geniaal zijn in combinatie met de liveries van NOK Air _O-

http://s314663725.websitehome.co.uk/dits/content/Nok_II.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1 ... 54 55 56 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True