Toon posts:

Vliegen, Techniek en achtergrond Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 116 117 118 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Fly-guy schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:19:
Deze embraer doet volgende week de zogenaamde sustainability challenge vlucht, wat blijkbaar een reden is om de stickertjes te plakken.
Er gaat ook een 787 naar LA, misschien versieren ze deze ook nog.
Ik verwacht voor de rest van de vloot geen plakkertjes..
Morgen. ;) (16/5)
De B787 naar LAX gaat woensdag (17/5) en komt donderdag (18/5) retour. Daar komt geen sticker op.

Reden voor de E190 stickers is ook ivm pride week in augustus en aandacht wat daar aan gegeven gaat worden.
In augustus na die activiteiten gaan de stickers er weer vanaf.

[Voor 15% gewijzigd door Derice op 15-05-2023 20:24]

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57
Leuke podcast waarbij dit keer de (moderne) luchtvaart voorbij komt.

Zitten een paar zaken bij die ik nog niet eerder heb gehoord.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:45
alexbl69 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:46:
Leuke podcast waarbij dit keer de (moderne) luchtvaart voorbij komt.

Zitten een paar zaken bij die ik nog niet eerder heb gehoord.

[YouTube: Neil deGrasse Tyson Explains Advancements in Aviation]
Hij zegt wel wat rare dingen hoor. 'Planes no longer taxi' bijvoorbeeld. Taxiën doe je op de grond en niet in de lucht. Hij bedoelt dat er minder holdings worden gedraaid door betere planning. Dit klopt wel want ze kijken tegenwoordig over de hele route naar congestions.

Daarnaast is dat verhaal over banking turns ook best wel onzin. Al vanaf het begin van de luchtvaart probeert men gecoördineerd te vliegen, dwz vliegen zonder slip of drift. Als je dat doet ervaar je geen zijwaartse krachten. Dat wordt al jaren gedaan en hoeft geen computer bij aan te pas te komen. Niet gecoordineerd vliegen kan best gevaarlijke gevolgen hebben bij lage snelheden namelijk.

Het is duidelijk een sterrenkundige die over aerospace engineering probeert te praten. :+
offtopic:
cosmos: a space time odyssey is trouwens wel een geweldige serie van hem

[Voor 4% gewijzigd door upclocker op 17-05-2023 14:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Md11man
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:02
Zal de wederopstanding van fokker deze keer wel lukken:

https://www.luchtvaartnie...er-als-waterstofvliegtuig

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Ik vermoed dat het Fokker-sentiment wordt ingezet om zonder imagoschade voor Airbus en Boeing kennis op te doen met het laten vliegen van vliegtuigen op waterstof.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +5Henk 'm!
Zag dit net toevallig op een webcam van Texel. Geinig.

http://texelairport.nl/event/fly-in-cinema-2/

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FredvZ schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:45:
Ik vermoed dat het Fokker-sentiment wordt ingezet om zonder imagoschade voor Airbus en Boeing kennis op te doen met het laten vliegen van vliegtuigen op waterstof.
Hoezo imagoschade? https://www.airbus.com/en...-carbon-aviation/hydrogen

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:35
upclocker schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:15:
[...]

Is de vraag voor hoe lang nog, ook bij KLM. Virgin is al om wat betreft zichtbare tattoos en piercings.
Hoe bedoel je dat?

Een maand geleden met Virgin van Adelaide naar Cairns gevlogen en hier hadden de dames een sleeve of short over hun tattoos heen, op de terugweg samo.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• upclocker
DraZ666 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:53:
[...]

Hoe bedoel je dat?

Een maand geleden met Virgin van Adelaide naar Cairns gevlogen en hier hadden de dames een sleeve of short over hun tattoos heen, op de terugweg samo.
Misschien dat virgin Australia ander beleid heeft nog, maar Virgin Atlantic is wel om.
https://www.virgin.com/ab...ttoo-policy-for-employees

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 12:49
In Kroatië is een Nederlands vliegtuigje neergestort: https://nos.nl/l/2475859

Nog geen info over slachtoffers. Het zou gaan om de PH-YMC, een Cirrus SR20

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FredvZ
Waterstof is riskant spul. Het ontwikkelen van vliegtuigen die én waterstof veilig kunnen vervoeren én veilig waterstof kunnen laten ontbranden in vliegtuigmotoren is dan ook niet zonder risico.

De geschiedenis leert dat bij zulke ontwikkelingen het ook mis kan gaan en dan loop je als gerenommeerde vliegtuigbouwer aardig wat imagoschade op. Dan is het soms een betere optie om iemand anders de hete kolen uit het vuur te halen en daar van te leren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De ontwikkeling van een nieuw vliegtuig is doorgaans een miljardenproject, dus die 27,5 miljoen euro aan subsidies zal niet toereikend zijn. Ik lees nergens hoe Fokker Next Gen verwacht zo'n project te kunnen bekostigen?

World War One

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FredvZ schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:02:
[...]

Waterstof is riskant spul. Het ontwikkelen van vliegtuigen die én waterstof veilig kunnen vervoeren én veilig waterstof kunnen laten ontbranden in vliegtuigmotoren is dan ook niet zonder risico.

De geschiedenis leert dat bij zulke ontwikkelingen het ook mis kan gaan en dan loop je als gerenommeerde vliegtuigbouwer aardig wat imagoschade op. Dan is het soms een betere optie om iemand anders de hete kolen uit het vuur te halen en daar van te leren.
Wat ik bedoelde: De link spreekt jou tegen. Airbus is zelf ook met waterstof en legio andere innovatieve zaken bezig. Zo spannend is dat niet want voordat er een product op de markt komt (voordat er uberhaupt iets de lucht in gaat) zijn er al vele duizenden uren testen en experimenteren aan vooraf gegaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FredvZ
downtime schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:14:
Wat ik bedoelde: De link spreekt jou tegen. Airbus is zelf ook met waterstof en legio andere innovatieve zaken bezig. Zo spannend is dat niet want voordat er een product op de markt komt (voordat er uberhaupt iets de lucht in gaat) zijn er al vele duizenden uren testen en experimenteren aan vooraf gegaan.
Iemand moet die testen en experimenten doen ;)
Ik heb wel het vermoeden dat het uiteindelijk spannender gaat zijn dan je hier laat voorkomen. Zoveel ervaring is er nog niet met het urenlang vervoeren van duizenden liters waterstof die langzaam onder steeds lagere druk komt te staan. Idealiter blijven de vleugels gebruikt als brandstoftanks en dan zal iemand toch een keer het gedrag van waterstof op FL400 moeten gaan testen.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Airbus kan natuurlijk prima én zelf onderzoek doen én een andere partij financieren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Corendon gaat met een A350 naar Curaçao vliegen: https://www.luchtvaartnie...t-eigen-a350-naar-curacao

5x per week. Geleasde kist.

[Voor 25% gewijzigd door Derice op 22-05-2023 10:55]

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Interessant. Net nu een goede vriend terug naar Curacao gaat. Ik was aan het kijken wat er vliegt, dat is nu KLM en TUIfly, voor redelijke prijzen, maar de economy is bij beiden niet zo geweldig lees ik.
Nu denk ik dat Corendon ook wel weer records kan zetten in het aantal stoelen dat in een A350 past.
Ah, ik zie dat een A350 "normaal" 315 (48J+267Y) en 440 max heeft. Corendon doet het met één zitrij minder.

[Voor 15% gewijzigd door Maasluip op 22-05-2023 11:07]

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 12:49
Maasluip schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:04:
Nu denk ik dat Corendon ook wel weer records kan zetten in het aantal stoelen dat in een A350 past.
Uit het artikel:
Aan boord staan 432 stoelen, allemaal in Economy Class.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Nu geef je Corendon iets teveel credits, het is gewoon een wet-lease en Corendon zelf heeft niets veranderd aan de stoelopstelling.

Het gaat om deze A350 van World2Fly:

https://www.w2fly.es/en-en/our-fleet

World War One

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

De inspiratie voor de moderne economy class...

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Interessant. Net nu een goede vriend terug naar Curacao gaat. Ik was aan het kijken wat er vliegt, dat is nu KLM en TUIfly, voor redelijke prijzen, maar de economy is bij beiden niet zo geweldig lees ik.
Ah, ik zie dat een A350 "normaal" 315 (48J+267Y) en 440 max heeft. Corendon doet het met één zitrij minder.
Net de trip gemaakt met KLM in de 777-300 ER. Derde lange-afstandsvlucht in een jaar tijd. De stoelen in de rijen aan de zijkant vond ik prima. Vorige week voor het eerst in de middenrij en dat was mij net zo oncomfortabel als bij een vlucht van twee uur met Ryanair. Allemachtig, helemaal kapot van dat vliegtuig gestapt.

Geen idee of er daadwerkelijk verschil is, maar dit is de eerste keer op 6 vluchten bij ze dat het zo erg was. De anderen hadden dezelfde bevinding, terwijl de heenvlucht aan de zijkant echt goed was.

De vlucht zat overigens afgeladen vol en het is opvallend hoeveel mensen niet bij hun partner e.d. zaten. Die hype die op TikTok rondgaat om met twee telkens de buitenste stoelen te boeken in de veronderstelling dat die middelste stoel vrij blijft, werkt duidelijk niet, maar veel mensen proberen hem wel. Als je dan met een groep wil inchecken kun je nergens nog samenzitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 21:10
Valt nog best mee, is nog de vertrouwde 3-3-3. Nieuwe uitvoeringen van de A350 komen ook beschikbaar in 3-4-3...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk dat die 432 pax van Corenden ook wel 3-4-3 is.

French bee heeft een A350-900 met 3-4-3 en een beetje premium economy in 2-3-2, en die stoppen 35+376 = 411 pax in hun toestel, 5 + 38 zitrijen. Als je die 5 rijen W in 3-4-3 maakt kom je al op 426 pax uit, en van die 5 rijen kun je ook best 6 rijen Y maken.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FredvZ
Maasluip schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:46:
Ik denk dat die 432 pax van Corenden ook wel 3-4-3 is.
3-3-3 volgens het linkje een paar posts hierboven

[Voor 5% gewijzigd door FredvZ op 22-05-2023 20:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FredvZ
Er komen zo wel een berg stoelen bij op weekbasis:
(exclusief de extra vluchten die KLM en TUI uitvoeren rondom de schoolvakanties)

KLM: 2.700 (op basis van 7x 777-300 met nieuwe prem. economy)
TUI: 2.400 (aanname dat 50% van de gedeelde vluchten uitstapt op CUR)
COR: 2.200 (op basis van 5xA350-900 / 432 pax)

Dat is een toename van ruim 40%.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 16:37
SLM wil binnenkort ook nog wat meepakken op deze route (paramaribo-curacao-amsterdam). Is er echt zoveel demand hier?

[Voor 4% gewijzigd door mvbo op 22-05-2023 23:22]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:52
A RyanairBoeing 737 covered in volcanic ash after Mount Etna erupted on 21st May 2023.

Zo dat word even langs de wasstraat :o

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:37

Tacoos

i am i

Welke randdebiel bedenkt er nou mid flight een nooddeur te openen en hoezo kan dat zo makkelijk????

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tacoos schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:23:
Welke randdebiel bedenkt er nou mid flight een nooddeur te openen en hoezo kan dat zo makkelijk????
Nou dat mid-flight was vlak voor landing, anders krijg je vanwege drukverschil de deur niet open. En zo makkelijk lijkt mij logisch, een nooddeur is uiteindelijk vrij simpel te bedienen want dat is precies wat je wil in een noodsituatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:42:
A RyanairBoeing 737 covered in volcanic ash after Mount Etna erupted on 21st May 2023.

[Afbeelding]

Zo dat word even langs de wasstraat :o
Met vulkanische as waarschijnlijk ook wel een tech check. Hoewel het vliegtuig uit leek te staan is dat as wel potentieel ontzettend schadelijk voor een vliegtuig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
mvbo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:22:
SLM wil binnenkort ook nog wat meepakken op deze route (paramaribo-curacao-amsterdam). Is er echt zoveel demand hier?
Tot op zekere hoogte kan je ook demand stimuleren. Dit zal ongetwijfeld een dempend effect hebben op de prijzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het kan zo makkelijk, omdat dat het doel is van de deur. In noodgevallen wil je niet dat een systeem (wat wel of geen stroom meer heeft, of niet goed meer werkt) het tegenhoudt.

Dat zo'n knurft het in zn hoofd haalt om het te gebruiken is een andere zaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FredvZ
Ik ben wel benieuwd wat de desbetreffende passagier te vertellen heeft.
Als ik de foto op AV Herald zo bekijk dan staat de exit row half voor de nooddeur. Dat betekent dat de hendel voor het openen van de deur ter hoogte van de armleuning van de passagier zit. Zoals te zien is op deze foto.

Ik zou nog niet uitsluiten dat het per ongeluk is gegaan en dat als "safety first" maatregel dit soort stoelen eigenlijk moeten verdwijnen. Het drietje zou dan vervangen moeten worden door een tweetje

(voor de oplettende lezer: die foto's komen uit een en dezelfde A321Neo van AA . Ergens is het wel bijzonder dat bij ene nooduitgang er géén stoel staat direct bij de deur en bij de andere nooduitgang wél)

[Voor 48% gewijzigd door FredvZ op 26-05-2023 12:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• upclocker
Fly-guy schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Het kan zo makkelijk, omdat dat het doel is van de deur. In noodgevallen wil je niet dat een systeem (wat wel of geen stroom meer heeft, of niet goed meer werkt) het tegenhoudt.

Dat zo'n knurft het in zn hoofd haalt om het te gebruiken is een andere zaak.
Op de B777 blijven de deuren locked boven de 80kts. Zijn wel springloaded unlocked als stroom uitvalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:21
Wel bijzonder dat je niet terug in je stoel geduwd wordt als je in de approach uit je stoel komt :P

✈️ Luchtvaart | 📡 ADS-B / MLAT / ACARS | 📸 Fotografie | 🚨 Hulpverlening

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Binnenkort eindelijk de eerste commerciele vlucht van de Comac C919:
Luchtvaartmaatschappij China Eastern Airlines voert zondag de eerste commerciële vlucht uit met een Comac C919. Dit toestel is de Chinese tegenhanger van de Boeing 737 MAX en Airbus A320neo-familie, maar is tot nu toe alleen door Chinese maatschappijen en leasefirma's gekocht.

China Eastern kreeg de eerste C919 al in december afgeleverd. Voordat het toestel kon worden ingezet voor lijndiensten, schreef de luchtvaartautoriteit CAAC voor dat er eerst nog 100 vlieguren mee zouden worden gemaakt. Tijdens deze extra testfase kwamen er enkele technische problemen aan het licht, waardoor de C919 aan de grond bleef. De eerste vlucht staat nu voor zondag ingepland tussen Shanghai Hongqiao en Beijing Capital Airport. Een dag later staat het vliegtuig ingepland naar Chengdu.

Comac maakt al jaren vliegtuigen, maar was tot nu toe een kleine speler. De vliegtuigmarkt voor toestellen vanaf zo'n honderd zitplaatsen is verdeeld tussen Airbus, Boeing en Embraer. Met name Airbus is de afgelopen jaren zeer actief geweest op de Chinese markt, omdat Boeing last had van handelsspanningen tussen China en de Verenigde Staten. Ook moest de Amerikaanse fabrikant de 737 MAX-toestellen lange tijd aan de grond houden na twee crashes met dat type vliegtuig. Pas in januari is de MAX weer in dienst gekomen bij Chinese airlines, maar de eerste afleveringen moeten nog beginnen.

Comac lanceerde de C919 in 2008. De eerste vlucht vond plaats in mei 2017. Pas in september 2022 werd het type gecertificeerd door de CAAC. Hoewel de C919 in China wordt gemaakt, bevat het toestel veel Westerse technologie, waaronder de CFM LEAP-1C motoren, de APU, cockpitsystemen en tal van andere onderdelen.
Aldus https://www.luchtvaartnie...g-eerste-lijnvlucht-maken

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
Het ED heeft het over 700 meter hoogte, Avherald spreekt van 650 voet / 200 meter. Nogal een verschil ook. Nog steeds beetje te hoog om uit te stappen maar in ieder geval stukken dichterbij...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garyu
wildhagen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:53:
Binnenkort eindelijk de eerste commerciele vlucht van de Comac C919:

[...]

Aldus https://www.luchtvaartnie...g-eerste-lijnvlucht-maken
Wow, maar tien jaar vertraging :o en van de 929 hoor ik ook niet veel meer. Ben benieuwd hoe ie vliegt en wat passagiers er over te vertellen gaan hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
Hier een filmpje van die vlucht waar die man de deur open gezet heb om er uit te springen..

https://www.nu.nl/300603/...oddeur-in-zuid-korea.html

Dan heb je geen steekje los als je dit doet maar je mist gewoon een hele kabelboom boven in. 8)7 8)7 8)7

[Voor 22% gewijzigd door ravw op 26-05-2023 14:54]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +5Henk 'm!
De Argentijnse regering heeft onlangs hun VIP 757 in ontvangst genomen en dit was donderdag de aankomst in Buenos Aires...

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:48
Garyu schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:01:
[...]
Wow, maar tien jaar vertraging :o en van de 929 hoor ik ook niet veel meer. Ben benieuwd hoe ie vliegt en wat passagiers er over te vertellen gaan hebben.
Tja, dat een van de zakenpartners een oorlog is begonnen, is niet bevorderlijk voor de voortgang van het project. Samenwerken in coronajaren was ook lastig.

• XWB
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:01:
[...]
Er is een volledig redesign nodig, de 929 was gebaseerd op westerse technologie.

First Flight Of CR929 Slips To 2030, Seven Years Behind Schedule
Russia Delays PD-35 Turbofan In Blow To CR929 Program
To avoid sanctions, China and Russia relaunch the CR929 without Western components
Chinese-Russian CR929 faces complete redesign

Misschien dat Rusland nog uit het project gegooid wordt:

China doubts Russia’s role in CR929 project, considers working with West: Report

World War One

• Garyu
Ja dat bedoel ik, sindsdien niet veel meer gehoord.

Schijnbaar toch moeilijk om een vliegtuig in deze tijden op de markt te brengen :).

En als ik zo kijk naar de mensen die ik ken die aan de C series bij Bombardier, de E2 bij Embraer, of de MRJ bij Mitsubishi gewerkt hebben, dan is het op de markt brengen van een volwaardig regionaal vliegtuig iets is wat structureel onderschat wordt. Elk van die programma s heeft meerdere keren aan de rand van de afgrond gestaan (of in het geval van de MRJ eroverheen).

De C929 is nog een stap groter en niet alleen een regionale het maar een intercontinentale versie. Dus nog meer certificatie eisen en vooral nóg meer politiek. Ik betwijfel of het vliegtuig ooit op de markt gaat komen. In het huidige klimaat zeg ik; 2030 onhaalbaar. Ooit: minder dan 50% kans.
Pagina: 1 ... 116 117 118 Laatste

Let op:
Let op: Voor vragen over reizen, tickets, frequent flyer programma's, kan je hier terecht:

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Discussies over de crashes met de 737 Max niet hier, maar in topic Ontwikkelingen omtrent de Boeing 737 Max
Discussie over staatssteun aan luchtvaartmaatschappijen, die passen in KLM AF en andere luchtvaartmijs in tijden van corona-steun?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee