Maasluip schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:04:
Interessant. Net nu een goede vriend terug naar Curacao gaat. Ik was aan het kijken wat er vliegt, dat is nu KLM en TUIfly, voor redelijke prijzen, maar de economy is bij beiden niet zo geweldig lees ik.
Nu denk ik dat Corendon ook wel weer records kan zetten in het aantal stoelen dat in een A350 past.
Ah, ik zie dat een A350 "normaal" 315 (48J+267Y) en 440 max heeft. Corendon doet het met één zitrij minder.
Net de trip gemaakt met KLM in de 777-300 ER. Derde lange-afstandsvlucht in een jaar tijd. De stoelen in de rijen aan de zijkant vond ik prima. Vorige week voor het eerst in de middenrij en dat was mij net zo oncomfortabel als bij een vlucht van twee uur met Ryanair. Allemachtig, helemaal kapot van dat vliegtuig gestapt.
Geen idee of er daadwerkelijk verschil is, maar dit is de eerste keer op 6 vluchten bij ze dat het zo erg was. De anderen hadden dezelfde bevinding, terwijl de heenvlucht aan de zijkant echt goed was.
De vlucht zat overigens afgeladen vol en het is opvallend hoeveel mensen niet bij hun partner e.d. zaten. Die hype die op TikTok rondgaat om met twee telkens de buitenste stoelen te boeken in de veronderstelling dat die middelste stoel vrij blijft, werkt duidelijk niet, maar veel mensen proberen hem wel. Als je dan met een groep wil inchecken kun je nergens nog samenzitten.