Toon posts:

Vliegen, Techniek en achtergrond Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 116 117 118 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Goede stream momenteel live met het opstijgen/landen op Madeira (FNC); harde (cross)wind

[Voor 14% gewijzigd door El Jefe op 18-04-2023 18:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik denk, dat het vooral een duur grapje is voor de verzekeringsmaatschappij.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:52
Freee!! schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:51:
[...]

Ik denk, dat het vooral een duur grapje is voor de verzekeringsmaatschappij.
Nou ja vliegtuigen aan de grond houden zal wel niet verzekerd zijn , de schade van de reparatie wel

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

ravw schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:57:
[...]

Nou ja vliegtuigen aan de grond houden zal wel niet verzekerd zijn , de schade van de reparatie wel
Inderdaad, over het algemeen is alleen de directe schade verzekerd en niet de gevolgschade.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• ravw
Iemand die weet waar deze mee bezig is
( nee geen grasmaaien)

Maar hij zit ook erg laag

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26

franssie

Save the albatross

@ravw eerste hit op PH-PNY https://www.aironline.nl/...en-extra-piper-chieftain/

Luchtfotografie voor van alles, google maps, overheden die illegale bebouwing opsporen, etc etc.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• ravw
franssie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:24:
@ravw eerste hit op PH-PNY https://www.aironline.nl/...en-extra-piper-chieftain/

Luchtfotografie voor van alles, google maps, overheden die illegale bebouwing opsporen, etc etc.
Oke ja zo iets dacht ik ook al aan

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
PH-KLX -> https://globe.adsbexchange.com/?icao=486464
SP-OPG -> https://globe.adsbexchange.com/?icao=48b9e6
PH-MAS -> https://globe.adsbexchange.com/?icao=485d9e

Zijn allemaal bezig met aerial work, soms best irritant als ze continu boven je hoofd vliegen :P

✈️ Luchtvaart | 📡 ADS-B / MLAT / ACARS | 📸 Fotografie | 🚨 Hulpverlening

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 21:10
Rond een uur of 15:00 vloog er hier in Noordwijk aan Zee een F16 knetterhard en vrij laag over. Even later gevolgd door een Chinook. Op adsb exchange gezien dat ze de kustlijn volgden. Normaal gesproken gebeurt het niet vaak dat ze hier over komen. Is er misschien een training gaande?
Zo'n F16 blijft toch wel echt een bizar geluid als hij zo laag en snel over komt vliegen. Wat een geweld. :D

• Ruben279
  • Nu online
cordonbleu schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:17:
Rond een uur of 15:00 vloog er hier in Noordwijk aan Zee een F16 knetterhard en vrij laag over. Even later gevolgd door een Chinook. Op adsb exchange gezien dat ze de kustlijn volgden. Normaal gesproken gebeurt het niet vaak dat ze hier over komen. Is er misschien een training gaande?
Zo'n F16 blijft toch wel echt een bizar geluid als hij zo laag en snel over komt vliegen. Wat een geweld.
Nee, is gewoon een leuke manier om terug te gaan naar Volkel.
Er zijn eigenlijk 3 manieren om bij/van een oefengebied te komen.

1. Meestgebruikt
Whisky-1 North voor vluchten richting Noordzee of Whisky-1 South voor vluchten naar het zuiden.
Punt ligt ergens boven het Ijsselmeer. Wel hoog, ergens rond de 20.000 ft

2. Low-level via de kustlijn

3. Via het aangewezen laagvlieggebied

• cordonbleu
Ruben279 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:26:
[...]

Nee, is gewoon een leuke manier om terug te gaan naar Volkel.
Er zijn eigenlijk 3 manieren om bij/van een oefengebied te komen.

1. Meestgebruikt
Whisky-1 North voor vluchten richting Noordzee of Whisky-1 South voor vluchten naar het zuiden.
Punt ligt ergens boven het Ijsselmeer. Wel hoog, ergens rond de 20.000 ft

2. Low-level via de kustlijn

3. Via het aangewezen laagvlieggebied
[Afbeelding]
Dan was dit duidelijk low level kustlijn :9 Geloof dat hij rond 500ft zat.

• franssie

franssie

Save the albatross

cordonbleu schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:29:
[...]

Dat zit je wel met de Ferrari op een fietspad, zat GA daar met dit weer meestal en met wat pech heb je ook nog een Kiter aan je vleugel hangen :+

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Ruben279
  • Nu online
cordonbleu schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:29:
[...]

Even snel teruggeluisterd, maar het was EPIC 01 en die zat op 900ft (as requested).

• cordonbleu
Ruben279 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:32:
[...]

Even snel teruggeluisterd, maar het was EPIC 01 en die zat op 900ft (as requested).
Die moet het zijn geweest inderdaad. Dan zat hij toch nog iets hoger dan het leek.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 12:49
cordonbleu schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:34:
[...]

Die moet het zijn geweest inderdaad. Dan zat hij toch nog iets hoger dan het leek.
Da's al heel snel zo - ook met de burgerluchtvaart denk je vaak "wow die zit laag" en als je dat dan terugzoekt valt het best wel mee. Afstand schatten in de lucht (aka hoogte) is erg lastig bij gebrek aan referentiepunten.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Ruben279
  • Nu online
Ogen en oortjes open! Twee Ospreys over NL terug naar de UK.

1 -> https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae5406
2 -> https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae4eef

• cordonbleu
Hmmbob schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:06:
[...]

Da's al heel snel zo - ook met de burgerluchtvaart denk je vaak "wow die zit laag" en als je dat dan terugzoekt valt het best wel mee. Afstand schatten in de lucht (aka hoogte) is erg lastig bij gebrek aan referentiepunten.
Klopt. Ik weet dat de burgerkisten hier niet lager over komen dan 1700ft, meestal 2000ft als laagst, maar voor zo'n klein toestel leek het toch behoorlijk laag.

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Kan zijn wegens conflict met aanvliegroute Schiphol. Die voert namelijk ook langs de kustlijn op dat punt. En was gisteren in gebruik. Niet op 900ft, wat hoger.
Maar dat kan daarom dus wel zijn dat ze de F16 en Chinook lager laten vliegen.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• cordonbleu
Derice schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:27:
Kan zijn wegens conflict met aanvliegroute Schiphol. Die voert namelijk ook langs de kustlijn op dat punt. En was gisteren in gebruik. Niet op 900ft, wat hoger.
Maar dat kan daarom dus wel zijn dat ze de F16 en Chinook lager laten vliegen.
Met minstens 1000ft seperation moesten ze dan inderdaad op 1000ft of lager blijven.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:10

Wat is het verhaal achter dit soort toestellen. Een bedrijf uit Canada en dat geeft dan training aan Canadezen en Duitsers in oude militaire toestellen?

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 13:17
Top Aces (https://www.topaces.com/) levert trainings-capaciteit aan krijgsmachten. Die worden ingehuurd om vijandje te spelen en dat zal hier vermoedelijk ook gebeurt zijn. Die A4-N was het target voor air-to-air gevechten

/post

• Ruben279
  • Nu online
PLAE schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:07:
[Afbeelding]

Wat is het verhaal achter dit soort toestellen. Een bedrijf uit Canada en dat geeft dan training aan Canadezen en Duitsers in oude militaire toestellen?
TopAces doet inderdaad oefendingen zoals @Sand0rf al zei.
In Nederland hebben we daarvoor AEC Skyline die op Eelde staan -> https://aec-skyline.com/

• Hmmbob
Super capable piloten over het algemeen, vaak former air force.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PLAE schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:07:

Klinkt als een bedrijf wat vergelijkbaar is met Wikipedia: Draken International

Dit zijn bedrijven die links en rechts oude militaire vliegtuigen opkopen en daarmee militaire piloten trainen. Nederland zou zo'n bedrijf bijvoorbeeld kunnen inhuren om F-16 en F-35 piloten ervaring te laten opdoen in luchtgevechten tegen vliegtuigen die geen F-16 of F-35 zijn.

Eén van de issues van Amerikaanse piloten in Vietnam was dat ze "thuis" alleen trainden tegen mensen van hun eigen eenheid die hetzelfde type vlogen. Het nadeel was dat training nooit verrassend was want hun "tegenstanders" vlogen hetzelfde toestel en hadden dezelfde training gehad. Dit soort bedrijven moeten juist zorgen dat piloten kunnen trainen tegen een heel ander toestel, met hele andere sterke en zwakke punten, en met piloten die ook anders vliegen.

• PLAE
  • Laatst online: 16:10
Interessant, dank! Komt nogal wat bij kijken denk ik om het allemaal vliegende te houden.

• franssie

franssie

Save the albatross

https://www.nhnieuws.nl/n...schiphol-polderbaan-dicht
De Polderbaan op Schiphol is tijdelijk dicht door een Boeing 747-8F van Cathay Pacific met een kerosinelek. Volgens een woordvoerder van Schiphol is de brandweer erbij gehaald om het toestel te controleren en de kerosine op het asfalt op te ruimen.
Leuk spul die matig onderhouden 747 antieke rommel vracht kisten op Schiphol :+

[Voor 3% gewijzigd door franssie op 20-04-2023 19:56]

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:55:
https://www.nhnieuws.nl/n...schiphol-polderbaan-dicht

[...]

Leuk spul die matig onderhouden 747 antieke rommel vracht kisten op Schiphol :+
Ik dacht, zo oud is een 747-800 niet, maar deze machine is toch al 11 jaar.
In mijn hoofd was de -800 net voor corona geïntroduceerd, maar blijkbaar stukje eerder...

• franssie

franssie

Save the albatross

Fly-guy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:01:
[...]

Ik dacht, zo oud is een 747-800 niet, maar deze machine is toch al 11 jaar.
In mijn hoofd was de -800 net voor corona geïntroduceerd, maar blijkbaar stukje eerder...
Ik denk dat de leeftijd hier niet het punt is, vracht mag niets kosten dus onderhoud ook niet.
Die krotten (hoe jong of oud) mogen hier vliegen, en bij Maastricht vallen er wel eens stukken vanaf die 747's (afgelopen week een rapport van de veilgheidsraad weer daarover).

Het is gewoon meuk waarvan ik mijzelf afvraag of je dat in je luchtruim wil hebben (lees: of je ze over je huis wil laten vliegen waar jij en je gezin slapen)
Dat nog even van de geluidoverlast van de nachtvluchten met deze museumstukken, maar dan verval ik nogmaals in herhaling.
Modernere kisten (als in uit deze eeuw) maken echt significant meetbaar minder overlast, een 747 hoort niet in de EU te vliegen.

• Fly-guy
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:09:
[...]

Ik denk dat de leeftijd hier niet het punt is, vracht mag niets kosten dus onderhoud ook niet.
Die krotten (hoe jong of oud) mogen hier vliegen, en bij Maastricht vallen er wel eens stukken vanaf die 747's (afgelopen week een rapport van de veilgheidsraad weer daarover).

Het is gewoon meuk waarvan ik mijzelf afvraag of je dat in je luchtruim wil hebben (lees: of je ze over je huis wil laten vliegen waar jij en je gezin slapen)
Dat nog even van de geluidoverlast van de nachtvluchten met deze museumstukken, maar dan verval ik nogmaals in herhaling.
Modernere kisten (als in uit deze eeuw) maken echt significant meetbaar minder overlast, een 747 hoort niet in de EU te vliegen.
Je opmerking over antiek deed mij denken dat leeftijd wel degelijk meespeelde, maar het lijkt mij extreem onwaarschijnlijk dat Singapore airlines Cathay beknibbeld op onderhoud.
Dingen gaan nu eenmaal kapot, maar mocht het inderdaad aan achterstallig onderhoud liggen, zal dat wel uit een eventueel onderzoek komen.
Maar het is nogal een beschuldiging zonder bewijs...

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:44
franssie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:09
[...]

Zit het Twitter account van SchipholWatch nu ook al op Tweakers te posten?

• Ruben279
  • Nu online
Over SchipholWatch gesproken, persbericht van IenW vanavond:

Rijk compenseert omwonenden Schiphol voor geluidshinder

Omwonenden van Schiphol in de gemeenten Uithoorn, Haarlemmermeer, Aalsmeer en Amstelveen komen in aanmerking voor compensatie wegens geluidsoverlast. Het gaat om mensen die in de periode van november 2017 tot en met oktober 2019 in de buurt van een handhavingspunt woonden waarvan de grenswaarde voor geluid is overschreden. Dat heeft het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat donderdag bekendgemaakt.

Rondom Schiphol liggen handhavingspunten met grenswaarden voor hoeveel geluid er maximaal mag worden veroorzaakt. Aan de hand van die handhavingspunten wordt getoetst of aan de grenswaarden wordt voldaan. Maar omdat er de afgelopen jaren al werd gevlogen volgens nieuwe regels die nog niet officieel waren vastgelegd (het anticiperend handhaven) werd er door de ILT niet gehandhaafd op overschrijding van die grenswaarden.

Negen omwonenden hebben in 2020 aangegeven dat zij schade hebben geleden door het anticiperend handhaven en dienden verzoeken in om nadeelcompensatie. Een onafhankelijke commissie onder leiding van mr. dr. Onno te Rijdt bracht in opdracht van het ministerie van IenW een advies uit over de verzoeken. De commissie oordeelde dat het anticiperend handhaven inderdaad tot gederfd woongenot leidt.

Het ministerie neemt het advies over en heeft laten onderzoeken hoeveel andere omwonenden te maken hebben met vergelijkbare omstandigheden. Het gaat om zo’n 4600 adressen. In de week van 24 april krijgen de bewoners van de betreffende adressen van het ministerie een brief met informatie over de nadeelcompensatie en de aanvraagprocedure.

Van 1 mei tot en met 31 juli 2023 kunnen zij een aanvraag voor nadeelcompensatie indienen. Het streven is om alle aanvragen binnen acht weken na het sluiten van de termijn te beoordelen. Dat betekent dat de meeste mensen hun compensatie voor het einde van het jaar ontvangen.

De hoogte van de nadeelcompensatie is afhankelijk van de mate van de overschrijding en de WOZ-waarde van het adres. Voor alle adressen die in aanmerking komen voor nadeelcompensatie is dit berekend. De verwachting is dat het merendeel van de bedragen valt in een bandbreedte tussen de 50 euro en 2.200 euro.

• franssie

franssie

Save the albatross

Fly-guy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:52:
[...]

Maar het is nogal een beschuldiging zonder bewijs...
mwah ... of ik het bewijs niet heb omdat de luchtvaartmij het niet heeft door een gebrek aan administratie. Ik vind het nogal een door jou ongefundeerde mening om zo maar te zeggen ;-) Lees je eens in, ik nodig je hierbij uit: https://www.onderzoeksraa...igonderdelen-noodzakelijk
De luchtvaartmaatschappij die het vliegtuig ten tijde van het incident drie maanden in gebruik had, kon met onderhoudsdocumentatie niet aantonen waarom de koelvoorzieningen in het verleden niet waren aangebracht.
Dus @JRR doe eens niet "bla bla" of kom met een constructieve bijdrage op dit discussie forum 8)7

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:44
franssie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:15:
Dus @JRR doe eens niet "bla bla" of kom met een constructieve bijdrage op dit discussie forum 8)7
Een Boeing 747-8F, B-LJB, bouwjaar 2011 van Cathay Pacific die in de top 20 van meest veilige airlines staat 'matig onderhouden, antieke rommel' noemen omdat er een kerosineprobleem is? En dan willen dat iemand anders een constructieve bijdrage levert... hmm... 8)7

• franssie

franssie

Save the albatross

JRR schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:32:
[...]

Een Boeing 747-8F, B-LJB, bouwjaar 2011 van Cathay Pacific die in de top 20 van meest veilige airlines staat 'matig onderhouden, antieke rommel' noemen omdat er een kerosineprobleem is? En dan willen dat iemand anders een constructieve bijdrage levert... hmm... 8)7
Lezen is een vaardigheid. Ik had het misschien zelfs over een algemeen beeld van vracht ...

• franssie

franssie

Save the albatross

Ruben279 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:24:
Over SchipholWatch gesproken, persbericht van IenW vanavond:

Rijk compenseert omwonenden Schiphol voor geluidshinder

[...]
Ja apart. Krijg je EUR 2200 om uit te rusten oid? Met TUI naar een resort? Ik snap deze vergoedingen niet.
zag het net ook op NH nieuws weer voorbij komen.
"Fantastisch nieuws voor al die duizenden inwoners!"
Volgens mij is dat een afkoopsom

• ravw
En weer een die een stukje vleugel mist

Als ze hem zoeken ... hier is hij te vinden

Gebeurd op de 17th

Aeromexico Boeing 737-800 (XA-AMO) and Delta Boeing 757-200 (N649DL) became involved in a ground collision while taxiing for takeoff at Mexico City International Airport. The Boeing 757 was holding at taxiway before crossing runway 23L while the Boeing 737 continued at taxiway "D" for a departure on runway 23L.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:45
franssie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:02:
[...]

Lezen is een vaardigheid. Ik had het misschien zelfs over een algemeen beeld van vracht ...
Ik vind dat nogal een statement om te zeggen dat vrachtmaatschappijen minder goed met hun onderhoudsprogramma om gaan dan pax maatschappijen. De Martinair vloot zit bijvoorbeeld gewoon bij KLM E&M in het onderhoud. Daarnaast is Cathay ook echt wel een gerenommeerde maatschappij met een nog niet heel oud toestel. Dat vrachtvliegtuigen over het algemeen wat ouder zijn en daardoor wellicht wat vaker gebreken vertonen durf ik wel in mee te gaan. Echter is daar in het onderhoud en bij het ontwerp rekening mee gehouden. Een vliegtuig is meestal dermate redundant uitgevoerd dat je met bepaalde intervallen mag doorvliegen voordat er naar gekeken moet worden afhankelijk van hoe belangrijk het systeem is.

Daarnaast is het ook nooit goed hè. Of het zijn antieke kisten of het zijn nieuwe kisten met kinderziektes.

• CyBeR
  • Niet online
ravw schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 00:32:
En weer een die een stukje vleugel mist

[Afbeelding]

Als ze hem zoeken ... hier is hij te vinden
[Afbeelding]

Gebeurd op de 17th
[Afbeelding]
Aeromexico Boeing 737-800 (XA-AMO) and Delta Boeing 757-200 (N649DL) became involved in a ground collision while taxiing for takeoff at Mexico City International Airport. The Boeing 757 was holding at taxiway before crossing runway 23L while the Boeing 737 continued at taxiway "D" for a departure on runway 23L.
Oop. Daar gaat weer een paar miljoen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ravw
CyBeR schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 02:33:
[...]

Oop. Daar gaat weer een paar miljoen.
Dacht dat er een vertelde alleen die sharklet
Dat stukje kost al 500.000 dollar :o omdat weer goed te krijgen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:15:
[...]

mwah ... of ik het bewijs niet heb omdat de luchtvaartmij het niet heeft door een gebrek aan administratie. Ik vind het nogal een door jou ongefundeerde mening om zo maar te zeggen ;-) Lees je eens in, ik nodig je hierbij uit: https://www.onderzoeksraa...igonderdelen-noodzakelijk

[...]
Mijn buurman heeft een Volkswagen en moest twee weken geleden de anwb bellen omdat zijn brandstof pomp kapot was gegaan. Ik ga nu meteen met mijn Suzuki naar de garage, want blijkbaar zegt een defect van een ander merk auto van een andere eigenaar iets over de staat van mijn auto...

Met andere woorden, omdat een luchtvaartmaatschappij uit Bermuda twee jaar geleden met een ander vliegtuigtype met andere type motoren een incident had, beschuldig je Cathay Pacific nu van achterstallig onderhoud?

Echt?

Maar als je meer zou hebben dan een vage onderbuik gevoelens of insinuaties, ga dan vooral naar de instanties. Die willen graag bewijs zodat ze de maatschappijen kunnen aanpakken om zo het weer iets veiliger te maken.

[Voor 11% gewijzigd door Fly-guy op 21-04-2023 09:43]

• Hmmbob
downtime schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:43:
[...]

Klinkt als een bedrijf wat vergelijkbaar is met Wikipedia: Draken International

Dit zijn bedrijven die links en rechts oude militaire vliegtuigen opkopen en daarmee militaire piloten trainen. Nederland zou zo'n bedrijf bijvoorbeeld kunnen inhuren om F-16 en F-35 piloten ervaring te laten opdoen in luchtgevechten tegen vliegtuigen die geen F-16 of F-35 zijn.

Eén van de issues van Amerikaanse piloten in Vietnam was dat ze "thuis" alleen trainden tegen mensen van hun eigen eenheid die hetzelfde type vlogen. Het nadeel was dat training nooit verrassend was want hun "tegenstanders" vlogen hetzelfde toestel en hadden dezelfde training gehad. Dit soort bedrijven moeten juist zorgen dat piloten kunnen trainen tegen een heel ander toestel, met hele andere sterke en zwakke punten, en met piloten die ook anders vliegen.
Klopt.

Komt bij dat "je eigen eenheid" inzetten als oefenvijand minder effectief is (want je hebt 50/50 blue vs red air zeg maar, en die red-air oefenvijand leert op dat moment zelf maar beperkt omgaan met zijn eigen platform want (vaak) een ander platform aan het simuleren), tegen een gespecialiseerd bedrijf kan je gewoon 100% van je eenheid blue air laten zijn.

• Ruben279
  • Nu online
22-04-23 - 12:32:34 Prio 1, Surfuitrusting gevonden
1735099 KNRM (Wachtsman)
1735718 KNRM Medemblik (Reddingboot Bernardine)
1735708 KNRM Andijk (Reddingboot 't Span)
1735992 Nederlandse Kustwacht (SAR-helikopter CG06)

Vanochtend zijn meerdere KNRM stationnen, Rijkswaterstaat, Kustwachtvliegtuig (C-GCFK , Dash-8) en de Kustwachthelikopter (PH-BSR, AW189) uitgerukt voor een surfzeil dat was gevonden.

Om 13:50 uur einde SAR gegeven, niks gevonden.

• Derice
  • Niet online

Derice

De Belgen komen koningsdag bespioneren? Ding hangt al bijna 2u boven Rotterdam rondjes te draaien op 27.000ft.

Zal wel voor Luchtfoto's zijn. Ben benieuwd naar de plaatjes.
Al vind ik het wel wat hoog voor beelden van de oranje massa.

[Voor 3% gewijzigd door Derice op 27-04-2023 11:19]

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Derice schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:19:
De Belgen komen koningsdag bespioneren? Ding hangt al bijna 2u boven Rotterdam rondjes te draaien op 27.000ft.

[Afbeelding]
Dient mogelijk voor televisie beelden relay.

• FredvZ
  • Laatst online: 18:42
Derice schreef op donderdag 27 april 2023 @ 11:19:

Het zijn Fransen ;)

En ze vliegen inderdaad rondjes voor de videobeelden:
https://www.aero-sotravia.com/en/

Ze zijn er wel wel vaker bij met grote evenementen met live videoregistratie.

Spel en typfouten voorbehouden

• Derice
  • Niet online

Derice

FredvZ schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:44:
[...]

Het zijn Fransen ;)

En ze vliegen inderdaad rondjes voor de videobeelden:
https://www.aero-sotravia.com/en/

Ze zijn er wel wel vaker bij met grote evenementen met live videoregistratie.
Kist wel idd, maar kwam vanaf Antwerpen. Voor beide wat te zeggen. ;)

Bijzonder dat dit via een vliegtuig op 27.000ft gaat en niet via landlines of de satellieten. Nooit geweten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Derice schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:00:
[...]

Bijzonder dat dit via een vliegtuig op 27.000ft gaat en niet via landlines of de satellieten. Nooit geweten.
Landline aanleggen voor zoiets tijdelijks is eigenlijk geen doen en via de satelliet geeft teveel vertraging en vereist veel sterkere zenders, totaal overbodig voor iets in een dergelijk klein, beperkt gebied.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Ruben279
  • Nu online
Derice schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:00:
[...]

Bij zulke grote aantallen bezoekers, die allemaal minimaal 1 telefoon bij zich dragen die allemaal willen babbelen met de GSM-masten in de buurt zijn de standaard broadcastopties niet voldoende.

1. LiveU
9/10 keer wordt er bij live-broadcasting een LiveU gebruikt. Hier gaan (bij het model waar ik bekend mee ben) 4 SIM-kaarten in die de video+audiofeed terugsturen naar de LiveU controller in de studio, die het daarna in de videomixer laat binnenkomen om door de regisseur gebruikt te worden.
De unit (lokaal) en de controller (remote) maken ook een opname mocht er iets fout gaan.

LiveU werkt dus gewoon met zendmasten, maar met al die duizenden mensen is dat geen doen.

2. Sattelietwagen
Het gebruik van satteliet is duur omdat je ook een antenne boven moet hebben vliegen om het signaal weer op de grond te krijgen en heeft daarom niet de voorkeur. Daarnaast is het gevoeliger voor storing en dat kan een fluctuerend beeld geven.

Helemaal met verschillende camera's in een gebied met een enorme bak storing, is een relay vliegtuig of helikopter een mooie oplossing.

[Voor 4% gewijzigd door Ruben279 op 28-04-2023 09:28]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:51
franssie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 23:02:
[...]

Vrachttoestellen moeten aan dezelfde onderhouds en veiligheids checks voldoen als pax. Dit is niet hoe we met elkaar omgaan

[Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 28-04-2023 15:48]

Acties:
  • +7Henk 'm!

Herdenkingsvlucht Britse Lancaster
In het kader van de Nationale Dodenherdenking vliegt een Britse Lancaster van de Royal Air Force Battle of Britain Memorial Flight op donderdag 4 mei over locaties in Nederland. Mocht de Lancaster uitvallen, dan zal een Britse Dakota de vlucht uitvoeren.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ruben279
  • Nu online
Super dat ze hem dit jaar ook over Eelderwolde laten gaan! -> https://www.oorlogsbronnen.nl/bronnen?term=Eelderwolde
Vorig jaar was de Lancaster ook al over Eelde, maar dat moest toen met een smoesje.

Eelde tower had de Lancaster opgeroepen en gevraagd om een runway inspection te doen i.v.m. een lekke band op de runway inspection car >:)

Dat ging toen goed, en dit jaar staat 'ie ook officieel op de lijst 8)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dusty322
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-05 17:59
Maandag bij Domeinen...

Voor de liefhebber. Het toestel heeft wat aandacht nodig en een wegenwachtpasje voor het geval dat...

https://english.domeinenrz.nl/topics/g/gulfstream

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 16:49
Holy moly, 17.000 uur op de klok. Die gaat vooral die grote beurt nodig hebben, à een half miljoen. Dan zal defensie de laatste tien jaar ook niet veel aan avionics en interieur hebben uitgegeven, lijkt me.

• Centauriprime
  • Laatst online: 17:28
Iemand idee wat ze aan het doen zijn boven NH?

15x330 SW38

• Holland1993
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:28
Centauriprime schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:21:
Iemand idee wat ze aan het doen zijn boven NH?
Dat zijn surveyvluchten. Zij vliegen lijntjes met een camera onder het vliegtuig waarop ze allemaal foto's maken van de grond onder zich.

(Dit is niet bedoeld als reclame, maar slechts als indicatie wat zo'n surveybedrijf doet.) Een voorbeeld van zo'n bedrijf is Kavel 10. Zij opereren vanaf Eelde met o.a. de PHKAT en PHKLX. Op hun website staat wat ze precies met de gemaakte foto's doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ravw
Goede reclame voor Airbus en dat nog wel in de States

Niet welkom in Boeing 737, wel in Airbus
https://www.upinthesky.nl...boeing-737-wel-in-airbus/

_/-\o_ _/-\o_
leuk he die regeltjes
hoe verzinnen ze het

• Derice
  • Niet online

Derice

Helaas een overledende bij een ongeval met een zwever nabij Terlet (Arnhem): https://aviation-safety.net/wikibase/311542

Acties:
  • +3Henk 'm!
Zelensky onderweg naar Nederland met Nederlands regeringstoestel PH-GOV: https://globe.adsbexchange.com/?icao=485920

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:06:
Zelensky onderweg naar Nederland met Nederlands regeringstoestel PH-GOV: https://globe.adsbexchange.com/?icao=485920
Heeft WA zijn brevet nog steeds? Of laat ie het personeel vliegen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:23
downtime schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:19:
[...]

Heeft WA zijn brevet nog steeds? Of laat ie het personeel vliegen?
Ja, maar verwacht niet dat hij deze keer aan boord is of zelf vliegt

• Dusty322
Helaas:

Lancaster zal niet vliegen, onduidelijk of de Dakota wel ter vervanging vliegt.

https://www.upinthesky.nl...-4-mei-herdenkingsvlucht/

• upclocker
Dusty322 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:44:
Helaas:

Lancaster zal niet vliegen, onduidelijk of de Dakota wel ter vervanging vliegt.

https://www.upinthesky.nl...-4-mei-herdenkingsvlucht/
Hij gaat toch wel vliegen. :*)
https://www.upinthesky.nl...denkingsvlucht-gaat-door/

Acties:
  • +1Henk 'm!
En onderweg: https://globe.adsbexchange.com/?icao=43c392

De eerder genoemde tijden moet je een uur extra bij rekenen.

EDIT: nu ook te volgen op FR24: https://www.flightradar24.com/PA474/30264c40

[Voor 73% gewijzigd door Piet91 op 04-05-2023 12:24]

• Dusty322
Mooi! Goed bezig.

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

@Piet91 tijden zijn gewoon actueel toch? De Lancaster vliegt al boven belgie namelijk

Edit ik zie nu het bericht op facebook

Edit2: Gezien, maar doordat ze zo laag vloog net goed kunnen zien horen

[Voor 77% gewijzigd door aerofreak op 04-05-2023 14:35]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +3Henk 'm!

Acties:
  • +2Henk 'm!
Vanmiddag weer een flypast over Londen, ditmaal voor de kroning van koning Charles.
Meer dan 60 toestellen van Spitfires en de Lancaster (Battle of Britain Memorial Flight), Chinooks en Apaches, de (voor de UK) nieuwe P-8 Poseidon en afgesloten door de Red Arrows.

Flypast is gepland boven Buckingham Palace voor 14:30 uur lokale tijd (dus 15:30 uur Nederlandse tijd).
Te zien via o.a. de BBC en NPO1.

EDIT: vanwege het weer flink afgeschaald; alleen de helikopters en de Red Arrows...

[Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 06-05-2023 16:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
A Delta Air Lines flight #DL1682 was delayed for several hours on Wednesday after a swarm of bees clustered on the plane's wingtip.
The flight was initially set to leave Houston at 12:25 p.m. for Atlanta, but was delayed until about 4:30 p.m.
𝙋𝙖𝙨𝙨𝙚𝙣𝙜𝙚𝙧 𝘼𝙣𝙟𝙖𝙡𝙞 𝙀𝙣𝙟𝙚𝙩𝙞 𝙩𝙬𝙚𝙚𝙩𝙚𝙙: "𝘔𝘺 𝘧𝘭𝘪𝘨𝘩𝘵 𝘭𝘦𝘢𝘷𝘪𝘯𝘨 𝘏𝘰𝘶𝘴𝘵𝘰𝘯 𝘪𝘴 𝘥𝘦𝘭𝘢𝘺𝘦𝘥 𝘣𝘦𝘤𝘢𝘶𝘴𝘦 𝘣𝘦𝘦𝘴 𝘩𝘢𝘷𝘦 𝘤𝘰𝘯𝘨𝘳𝘦𝘨𝘢𝘵𝘦𝘥 𝘰𝘯 𝘵𝘩𝘦 𝘵𝘪𝘱 𝘰𝘧 𝘰𝘯𝘦 𝘰𝘧 𝘵𝘩𝘦 𝘸𝘪𝘯𝘨𝘴. 𝘛𝘩𝘦𝘺 𝘸𝘰𝘯’𝘵 𝘭𝘦𝘵 𝘶𝘴 𝘣𝘰𝘢𝘳𝘥 𝘶𝘯𝘵𝘪𝘭 𝘵𝘩𝘦𝘺 𝘳𝘦𝘮𝘰𝘷𝘦 𝘵𝘩𝘦 𝘣𝘦𝘦𝘴. 𝘉𝘶𝘵 𝘩𝘰𝘸 𝘰𝘯 𝘦𝘢𝘳𝘵𝘩 𝘸𝘪𝘭𝘭 𝘵𝘩𝘪𝘴 𝘩𝘢𝘱𝘱𝘦𝘯? 𝘞𝘰𝘯’𝘵 𝘵𝘩𝘦𝘺 𝘭𝘦𝘢𝘷𝘦 𝘵𝘩𝘦 𝘸𝘪𝘯𝘨 𝘸𝘩𝘦𝘯 𝘸𝘦 𝘵𝘢𝘬𝘦 𝘰𝘧𝘧?"

:D :D :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ravw schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:34:
A Delta Air Lines flight #DL1682 was delayed for several hours on Wednesday after a swarm of bees clustered on the plane's wingtip.
Waarom zouden die bijen uitgerekend een plekje op een vliegtuig uitzoeken? Dat lijkt me toch niet een plek waar ze zich thuis voelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:47
Als de koningin op reis gaat, vliegt de hele zwerm mee. Dan krijg je dit soort taferelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
Hier meer er over

https://mentourpilot.com/delta-flight-challenged-by-bees/

Ze zijn uiteindelijk weg gegaan toen het vliegtuig wilde vertrekken :+

[Voor 46% gewijzigd door ravw op 06-05-2023 18:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
downtime schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:42:
[...]

Waarom zouden die bijen uitgerekend een plekje op een vliegtuig uitzoeken? Dat lijkt me toch niet een plek waar ze zich thuis voelen.
Zie nieuwe stukje text dat doen ze als hun eigen nest verstoort is dan zoeken ze tijdelijk een plek om te wachten dat hun nest veilig is .

Acties:
  • +4Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:23
ravw schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:59:
[...]

Zie nieuwe stukje text dat doen ze als hun eigen nest verstoort is dan zoeken ze tijdelijk een plek om te wachten dat hun nest veilig is .
Geloof me, wanneer je een nest verstoord is hun reactie niet we gaan pleite. Verdedigen met steken is wel de eerste reactie, tegen alles en iedereen.

Ik heb kasten waar schatjes in zitten en die hebben nog nooit gestoken.
Maar zeker ook een paar kasten met hufters die je al pakken wanneer je binnen 1 meter komt van de kast.

Dit is een zwerm.
Wanneer er in een nest/kast een nieuwe koningin gemaakt/geboren is. Dan vertrekt de oude koningin met een deel van de werkers.

De zwerm bijen is niet agressief, ze hebben namelijk niks te verdedigen. Geen kroost/geen voedsel geen huis.

Meestal vinden de verkenners snel genoeg een goede plek. Maar op een vliegveld is dat vermoedelijk een lastiger verhaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
jack zomer schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:12:
[...]

Geloof me, wanneer je een nest verstoord is hun reactie niet we gaan pleite. Verdedigen met steken is wel de eerste reactie, tegen alles en iedereen. Ik heb kasten waar schatjes in zitten en die hebben nog nooit gestoken.
Maar zeker ook een paar kasten met hufters die je al pakken wanneer je binnen 1 meter komt van de kast.

Dit is een zwerm.
Wanneer er in een nest/kast een nieuwe koningin gemaakt/geboren is. Dan vertrekt de oude koningin met een deel van de werkers.

De zwerm bijen is niet agressief, ze hebben namelijk niks te verdedigen. Geen kroost/geen voedsel geen huis.

Meestal vinden de verkenners snel genoeg een goede plek. Maar op een vliegveld is dat vermoedelijk een lastiger verhaal.
Ja klopt maar denk dat het verstoren van een nest hier anders bedoelt word ( kan ook zijn dat die nest weg is .. want ze willen ook wel is inde motorruimte gaan zitten als een vliegtuig lang stil staat
En als die dan verplaatst word is hun nest verstoort.
Maar inderdaad ze zullen niet over gaan tot massale aanval.
Pas nadat je echt hun bedreigt
met uitzondering daar gelaten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
Dat was zweten

Zie de spanning van de Gol-piloten die in de storm vliegen
Gol-piloten waren zich aan het voorbereiden op een landing op de luchthaven Guarulhos in São Paulo, en plotseling werden ze betrapt met een Windshear windschering, zie het resultaat in de video

YouTube: Reveja a Tensão Dos Pilotos da Gol Na Tempestade (Completo)

Maar perfect afgehandeld _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +5Henk 'm!
Air India keert terug op Schiphol.
In oktober 1997 kwamen ze het laatst, toen nog met de Boeing 747-300 Combi.

AIR INDIA START LIJNDIENST TUSSEN DELHI EN SCHIPHOL
SCHIPHOL - Air India keert na jaren terug op Schiphol. De Indiase luchtvaartmaatschappij start op 11 juni een lijndienst tussen Delhi en Amsterdam, die vier keer per week wordt gevlogen. Daarmee gaat de dochteronderneming van Tata Sons rechtstreeks de concurrentie aan met KLM.

Er staan vluchten gepland op zondag, maandag, woensdag en vrijdag.

Vlucht AI155 vertrekt om 13.10 uur lokale tijd uit Delhi, en komt na een vlucht van 8 uur en 55 minuten om 18.35 uur aan op Schiphol. Terugvlucht AI156 vertrekt vervolgens om 20.45 uur, waarna er om 7.55 uur de volgende dag op Indiase bodem wordt geland.

Air India zet op de route een Boeing 787-8 Dreamliner in. Die biedt plaats aan 18 passagiers in Business en 238 in Economy Class.

Het is even geleden dat een Indiase luchtvaartmaatschappij vluchten naar Schiphol onderhield. De laatste was Jet Airways, dat in samenwerking met KLM naar India en Canada vloog. Die maatschappij ging in 2019 failliet.

Air India is niet de enige nieuwe speler op Schiphol deze zomer. Het Amerikaanse JetBlue start vluchten naar Boston en New York, het IJslandse PLAY keert terug met een lijndienst naar Keflavik, en Air Canada breidt uit met een route naar Montreal.

https://www.flickr.com/photos/22331715@N06/2354464094

Acties:
  • +2Henk 'm!
RYANAIR BEVESTIGT ORDER VOOR 150 BOEING MAX 10'EN PLUS 150 OPTIES
ARLINGTON – Ryanair heeft haar grootste order ooit geplaatst door 150 Boeing MAX 10’en te bestellen en opties te nemen op nog eens 150 stuks. Dat heeft de Ierse budgetmaatschappij vanmiddag bekendgemaakt tijdens een persconferentie samen met Boeing.

(...)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ruben279
  • Nu online
Interessante video van de RAF over de planning en uitvoering van de flypasts afgelopen weekend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaal
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Net boven Utrecht een mooie banking turn van KL423 richting Riyadh, even op Flightradar gekeken want dit is geen normale vliegbeweging boven Utrecht. Hij ging terug richting Markermeer en daarna terug naar AMS. Weet iemand wat er aan de hand was?

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruben279
  • Nu online
Vaal schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:30:
Weet iemand wat er aan de hand was?

[Voor 15% gewijzigd door Ruben279 op 14-05-2023 17:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaal
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:26

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Oh, dat kon ik er niet aan af zien, en ik zag nog wel de onderzijde!

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cordonbleu
Kan natuurlijk ook een storing geweest zijn of zoiets simpels als een kapot lampje. Maar dan alsnog is dat genoeg reden om terug te keren.

Acties:
  • +8Henk 'm!
Incident at Luxembourg airport
Luxembourg, 14 May 2023 – Cargolux would like to confirm that one of its aircraft, B747-400F bearing registration mark LX-OCV, suffered a significant landing incident at Luxembourg airport on Sunday evening at 18:52.

The aircraft was unable to retract its landing gear on take-off from Luxembourg. As a result, it was forced to safely dump fuel in order to return to land at the airport. On its landing role its right body landing gear detached from the aircraft. The aircraft however came to a controlled stop and was attended to by the emergency services.

No persons on board nor on the ground suffered any injuries. The relevant authorities have been informed of the incident. The aircraft remains on the runway and recovery efforts are underway.
De vlucht: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/lx-ocv#3048fc46

Videos:

https://twitter.com/Dante...oeH8OUYOXE5krbS2-0fQ&s=19

https://twitter.com/Jacde...vWXGIJZOG3mmEJsMGZxA&s=19

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57
Wat raakt dat toestel de overtollige brandstof snel kwijt.

16:10 take-off
16:15 gaat hij in de pattern om brandstof te lozen
16:23 na 2 rondjes verlaat hij de pattern om in het naderingscircuit te gaan

Neem tenminste niet aan dat hij tijdens de nadering boven de Ardennen lekker door is gegaan met fuel dumpen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hij hoeft ook niet helemaal leeg geloosd te worden natuurlijk, alleen maar genoeg om onder de max landing weight uit te komen. Voor een vlucht van LUX naar ORD heb je geen max fuel nodig (is maar net iets meer dan de helft van de range van een 747) en als je dan toevallig 't ding ook nog 's niet maximaal beladen hebt (qua gewicht) dan is 't verschil tussen take off weight en MLW wellicht niet eens zo heel groot.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Derice
  • Niet online

Derice

KLM Cityhopper heeft een Embraer 190 van een "Progress Pride" sticker voorzien (PH-EZG):
https://www.luchtvaartnie...r-van-regenboogvlaggetjes

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57
Derice schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:57:
KLM Cityhopper heeft een Embraer 190 van een "Progress Pride" sticker voorzien (PH-EZG):
https://www.luchtvaartnie...r-van-regenboogvlaggetjes
Benieuwd of ze dat ook op hun long-haul toestellen durven te plakken :).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Uit de requirement voor flight attendands:
You have no visible tattoos, piercings or other bodily decorations
Dus nog altijd "tot zo ver en niet verder!".
Gaatjes in je oren voor oorbellen zijn ook piercings.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
die zullen we denk ik dus niet meer terugzien , of zouden zit dit nog repareren? Kist is van '99

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Maasluip schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:52:

[...]

Maar oorbellen aan/door de oorlellen worden wel geaccepteerd (elders door het oor niet).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• upclocker
Maasluip schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:52:

[...]

Is de vraag voor hoe lang nog, ook bij KLM. Virgin is al om wat betreft zichtbare tattoos en piercings.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Freee!! schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:12:
[...]

Maar oorbellen aan/door de oorlellen worden wel geaccepteerd (elders door het oor niet).
Dat had ik ook wel verwacht. Dus de dubbele standaard heeft zelfs een dubbele standaard. :D

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!
Weet iemand wat er mis is met de E195-E2? Er staan er steeds meer stil en mijn vluchten worden nu overgezet naar German Airways toestellen. Ik lees motorproblemen, maar niet heel specifiek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:23:
Weet iemand wat er mis is met de E195-E2? Er staan er steeds meer stil en mijn vluchten worden nu overgezet naar German Airways toestellen. Ik lees motorproblemen, maar niet heel specifiek.
https://simpleflying.com/...ircraft-pw-engine-issues/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Derice
  • Niet online

Derice

alexbl69 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:26:
[...]

Benieuwd of ze dat ook op hun long-haul toestellen durven te plakken :).
Voor alsnog niet. Er zijn intercontinentaal wat minder tolerante landen.
Als je dan een keer moet uitwijken met een dergelijk toestel, dan 'hang' je...

Planning technisch ook niet te doen om zo'n toestel dan ook alleen op bepaalde routes in te zetten.
PWM schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:23:
De E2 heeft nog steeds helaas motor issues (probleem van P&W), niet alleen de E2 overigens. Ook de A220 waar dezelfde motoren onderhangen bij andere airlines hebben hetzelfde.
KLM heeft een aantal wetleases geregeld via German Airways om de capaciteitstekorten op te vangen.

Zie ook: https://www.luchtvaartnie...ys-vanwege-motorproblemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 16:37
United heeft een 77W met een pride logo, N2749U, en vliegt daarmee naar waarschijnlijk dezelfde minder-tolerante landen. Als het ze echt zou belemmeren in de dienstverlening, zouden ze dit waarschijnlijk niet doen.

edit: nog een duidelijker voorbeeld van Virgin: https://onemileatatime.co...gay-plane-doha-world-cup/

[Voor 22% gewijzigd door mvbo op 15-05-2023 17:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Derice
  • Niet online

Derice

Tja, beleid en overwegingen van de ene airline kunnen verschillen met die van een andere. :)
Ga ik verder ook niet over, ken verder de details ook niet. Maak er liever foto's van/voor. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Deze embraer doet volgende week de zogenaamde sustainability challenge vlucht, wat blijkbaar een reden is om de stickertjes te plakken.
Er gaat ook een 787 naar LA, misschien versieren ze deze ook nog.
Ik verwacht voor de rest van de vloot geen plakkertjes..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ravw
Zo spotten is ook niet zonder gevaar :-)

Komt een B747 binnen op Luxembourg Airport na een melding dat zijn landingsgestel niet in kon ....

Weer eentje van cargolux
paar weken geleden ook al een harde landing.
En nu weer een geval van pech hebben
https://www.upinthesky.nl...raakt-serieus-beschadigd/

direct naar het filmpje
https://twitter.com/OnAvi...akt-serieus-beschadigd%2F

[Voor 3% gewijzigd door ravw op 15-05-2023 19:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mishatje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14:43
ravw schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:53:
Zo spotten is ook niet zonder gevaar :-)

Komt een B747 binnen op Luxembourg Airport na een melding dat zijn landingsgestel niet in kon ....

Weer eentje van cargolux
paar weken geleden ook al een harde landing.
https://www.upinthesky.nl...raakt-serieus-beschadigd/

direct naar het filmpje
https://twitter.com/OnAvi...akt-serieus-beschadigd%2F
Piet91 was je al voor :)
Maar inderdaad indrukwekkend om te zien hoe dat landingsgestel zo'n enorme klap krijgt dat het eraf vliegt.
Pagina: 1 ... 116 117 118 Laatste

Let op:
Let op: Voor vragen over reizen, tickets, frequent flyer programma's, kan je hier terecht:

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Discussies over de crashes met de 737 Max niet hier, maar in topic Ontwikkelingen omtrent de Boeing 737 Max
Discussie over staatssteun aan luchtvaartmaatschappijen, die passen in KLM AF en andere luchtvaartmijs in tijden van corona-steun?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee