Er staat toch vrij duidelijk dat het om tweedehandsjes gaat. Zijn genoeg maatschappijen die van (een deel van) hun A380's af willen.ravw schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:37:
Dacht dat Airbus gestopt was met het aannemen van orders voor de A380
Maar dus niet
Airbus maakt zich op voor drie A380-bestellingen
https://www.upinthesky.nl...r-drie-a380-bestellingen/
Of Airbus handelt ook in tweedehands vliegtuigen.FredvZ schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:32:
[...]
Het is dus of clickbait of onwetendheid bij Up In the Sky dat er toe geleid heeft dat er een suggestieve, foutieve kop bij het artikel terecht is gekomen.
Zou kunnen, al spreek je dan doorgaans niet over "bestellingen".downtime schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:33:
Of Airbus handelt ook in tweedehands vliegtuigen.
Spel en typfouten voorbehouden
De A380 productielijn is - bij mijn weten - inmiddels omgebouwd tot een A320 productielijn. Dus zelfs als ze het zouden willen zou het opnieuw opstarten van de productie flink wat voeten in aarde hebben. En vrij kostbaar zijn.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Die titel klopt gewoon niet. Het bedrijf Airbus wordt in het artikel niet eens genoemd en de volgende zin maakt wel duidelijk dat het niet om nieuwe toestellen gaat:alexbl69 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:10:
De A380 productielijn is - bij mijn weten - inmiddels omgebouwd tot een A320 productielijn. Dus zelfs als ze het zouden willen zou het opnieuw opstarten van de productie flink wat voeten in aarde hebben. En vrij kostbaar zijn.
Ik neem tenminste aan dat nieuwe vliegtuigen na de levering niet eerst opgeknapt worden.De luchtvaartmaatschappij bekijkt momenteel de mogelijkheden om de Superjumbo’s op te knappen en in gebruik te nemen.
De vliegtuigen komen van Doric vandaan en hebben hoogstwaarschijnlijk hiervoor voor Singapore gevlogen.
[ Voor 42% gewijzigd door mvbo op 03-07-2023 09:14 ]
Ja, die had Airbus van Singapore Airlines overgenomen toen laatst genoemde vijf nieuwe A380's gekocht had.mvbo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:14:
De vliegtuigen komen van Doric vandaan en hebben hoogstwaarschijnlijk hiervoor voor Singapore gevlogen.
je weet het met fransen maar nooitdowntime schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:23:
[...]
Ik neem tenminste aan dat nieuwe vliegtuigen na de levering niet eerst opgeknapt worden.
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Oops een watertruck die in brand vliegt onder een vliegtuig
https://www.nu.nl/301488/...-canadese-luchthaven.html
https://www.nu.nl/301488/...-canadese-luchthaven.html
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 11-07-2023 22:49 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Ik kreeg deze video aanbevolen op YouTube:ravw schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 07:00:
Hoogeveense Fokker D.21 mag de lucht in!
https://www.upinthesky.nl...ker-d-21-mag-de-lucht-in/
ja had hem al gezien ook ook fotosLongBowNL schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:02:
[...]
Ik kreeg deze video aanbevolen op YouTube:
[YouTube: Fokker D.21 first official flight Hoogeveen]
Maar wel erg mooi dat ze hem weer de lucht in hebben gekregen
Iemand even die een kraantje kan sturen die een A380 kan wegslepen
(hij is al weg )
Een Airbus A380 van Emirates kwam na de landing op Londen Gatwick stil te staan als gevolg van een hydraulisch probleem.
https://www.upinthesky.nl...0-blokkeert-landingsbaan/
(hij is al weg )
Een Airbus A380 van Emirates kwam na de landing op Londen Gatwick stil te staan als gevolg van een hydraulisch probleem.
https://www.upinthesky.nl...0-blokkeert-landingsbaan/
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 14-07-2023 10:25 ]
Tragisch ongeval met een blusvliegtuig in Griekenland: Video bij de NOS
Het lijkt erop dat ze een boom raken en in ieder geval één van de drijvers (?) onder de vleugel daarbij verliezen.
Ik heb niet het idee dat je de propeller ook direct raakt vanuit die hoek, gewoon te laag om de klap nog te kunnen corrigeren?
Het lijkt erop dat ze een boom raken en in ieder geval één van de drijvers (?) onder de vleugel daarbij verliezen.
Ik heb niet het idee dat je de propeller ook direct raakt vanuit die hoek, gewoon te laag om de klap nog te kunnen corrigeren?
[ Voor 11% gewijzigd door Tralapo op 25-07-2023 15:28 ]
Niet alleen de drijver/ponton op de rechtervleugel raakt los. Maar vlak voor ie crashed (als je recht op de bovenzijde van het vliegtuig kijkt) zie je dat een groot deel van de leading edge van de vleugel aan stukken is. Dat is dan gewoon niet meer te houden, en met de geringe hoogte is het dan snel klaar.
Gaat om een Canadair CL215 (ik zie radials ipv de smallere turboprops) van de Griekse luchtmacht
Het blijft een risico, er gaat 5500 liter water in zo'n CL215, die vullen ze bij met een touch en go op het water, waar ze de tanks in ~10 seocnden vullen, en bommen los betekent in een paar seconden een vliegtuig van 5500kg lichter en met de hete lucht van het vuur dat stijgt geeft dat ineens een geheel ander vliegtuig en lift eigenschappen.
Gaat om een Canadair CL215 (ik zie radials ipv de smallere turboprops) van de Griekse luchtmacht
Het blijft een risico, er gaat 5500 liter water in zo'n CL215, die vullen ze bij met een touch en go op het water, waar ze de tanks in ~10 seocnden vullen, en bommen los betekent in een paar seconden een vliegtuig van 5500kg lichter en met de hete lucht van het vuur dat stijgt geeft dat ineens een geheel ander vliegtuig en lift eigenschappen.
[ Voor 36% gewijzigd door FastFred op 25-07-2023 16:09 ]
Dat lijkt volgens mij wel mee te vallen hoor. NOS heeft nu een video op hogere resolutie staan t.o.v. mijn eerste post en het rode uiteinde van de vleugel lijkt compleet te zijn. Oh sorry, ik zie wat je bedoeld, excuses.
[ Voor 12% gewijzigd door Tralapo op 25-07-2023 16:10 ]
Het lijkt erop dat hij te laag zat op 0:06-0:07 en idd iets raakt. Zonde.
[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 25-07-2023 16:10 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Die leading edge is wel stuk hoor, die lift niet veel meer

[ Voor 64% gewijzigd door FastFred op 25-07-2023 16:14 ]
Hopelijk heeft de bemanning het overleefd, maar die vuurbal belooft weinig goeds.
Virussen? Scan ze hier!
De inzittenden zijn omgekomen:
Twee inzittenden van een blusvliegtuig zijn dinsdag omgekomen toen het toestel crashte op het Griekse eiland Evia. Op het eiland woeden hevige natuurbranden.
Het Griekse ministerie van Defensie heeft de dood van de twee inzittenden bevestigd. Het gaat om twee luchtmachtpiloten van 34 en 27 jaar oud. Beide piloten kwamen om "terwijl ze het leven en eigendommen van burgers, net als het milieu in ons land, probeerden te redden", zei defensieminister Nikos Dendias.
In het kader van toch verstandige politici...
Imo goed dat het onderzoek gedaan is, kan die discussie hier in de omgeving eindelijk eens onderbouwd stoppen. Gewoon blijven gebruiken waarvoor het nu gebruikt wordt is wel genoeg.Twente Airport heropenen voor vakantievluchten kost veel meer geld dan het oplevert en de verwachting is dat de luchthaven nooit winstgevend wordt. Sterker: het verlies zou tientallen miljoenen euro's bedragen. Dat concludeert een bureau dat onderzoek deed naar de luchthaven. Het gemeentebestuur van Enschede trekt zijn conclusies en zegt geen commerciële burgerluchthaven te willen.
[ Voor 14% gewijzigd door Bastien op 25-07-2023 22:46 ]
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Laten ze inderdaad eerst maar eens Lelystad open gooien.Bastien schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:45:
In het kader van toch verstandige politici...
[...]
Imo goed dat het onderzoek gedaan is, kan die discussie hier in de omgeving eindelijk eens onderbouwd stoppen. Gewoon blijven gebruiken waarvoor het nu gebruikt wordt is wel genoeg.
Anoniem: 111246
Wel jammer voor de inkomsten van de airport.
Vraag me af of ze het budgettair nog wel voor elkaar gaan krijgen. Waar verdienen ze nu nog wat mee?
Enkele bizzjet? Wat toestellen die geparkeerd staan?
Die paar toestellen hun laatste landing maken voor bij AELS?
Lijkt mij niet rendabel?
Of mis ik nog een inkomstenbron aldaar?
Vraag me af of ze het budgettair nog wel voor elkaar gaan krijgen. Waar verdienen ze nu nog wat mee?
Lijkt mij niet rendabel?
Ligt er ook aan hoeveel diensten je levert. Voor enkel een bestaande betonstrook en een windsok hoef je niet veel inkomsten te hebben.Anoniem: 111246 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:18:
Wel jammer voor de inkomsten van de airport.
Lijkt mij niet rendabel?
Anoniem: 111246
Tijd voor een nieuw deel na 11k aan posts.
Gelijk de TS opgefrist en aangevuld/geactualiseerd.
Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
Gelijk de TS opgefrist en aangevuld/geactualiseerd.
Vliegen, Techniek en achtergrond - deel 2
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op: Voor vragen over reizen, tickets, frequent flyer programma's, kan je hier terecht:
Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Discussies over de crashes met de 737 Max niet hier, maar in topic Ontwikkelingen omtrent de Boeing 737 Max
Discussie over staatssteun aan luchtvaartmaatschappijen, die passen in KLM AF en andere luchtvaartmijs in tijden van corona-steun?
Let op: Voor vragen over reizen, tickets, frequent flyer programma's, kan je hier terecht:
Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Discussies over de crashes met de 737 Max niet hier, maar in topic Ontwikkelingen omtrent de Boeing 737 Max
Discussie over staatssteun aan luchtvaartmaatschappijen, die passen in KLM AF en andere luchtvaartmijs in tijden van corona-steun?