Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:21

franssie

Save the albatross

upclocker schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:06:
[...]

Ik denk dat KLM wel degelijk onmisbaar is voor Nederland en het bedrijfsleven. Als KLM verdwijnt zullen de midden oosten maatschappijen maar al te graag in dat gat duiken. Dan heb je helemaal niks meer te zeggen over je netwerk als land. Dat moet je ook niet willen.
Belangrijk - ja. Niemand of niets is onmisbaar. En ik dnek dat we via Delta en LH alsnog een prima netwerk kunnen hebben zonder KLM. Minder handig? Zeker - tijdelijk.
Maar geen reden om koste-wat-het-kost een KLM dochter van een Franse luchtvaart maatschappij overeind te houden. Schiphol is echt belangrijker en zou ism Rotterdam weer een grotere rol als vrachthaven kunnen spelen.
KLM is niet echt een NL mij meer. Er werken veel Nederlanders - dat is iets anders.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:39
franssie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:17:
[...]

Belangrijk - ja. Niemand of niets is onmisbaar. En ik dnek dat we via Delta en LH alsnog een prima netwerk kunnen hebben zonder KLM. Minder handig? Zeker - tijdelijk.
Maar geen reden om koste-wat-het-kost een KLM dochter van een Franse luchtvaart maatschappij overeind te houden. Schiphol is echt belangrijker en zou ism Rotterdam weer een grotere rol als vrachthaven kunnen spelen.
KLM is niet echt een NL mij meer. Er werken veel Nederlanders - dat is iets anders.
Op papier is KLM misschien niet helemaal Nederlands meer, maar dat is dan ook het enige. De bedrijfscultuur en mentaliteit is toch echt wel Nederlands hoor. Natuurlijk zijn er grenzen aan wat het mag kosten.Het was zeker een ander verhaal als KLM presteerde als bijvoorbeeld Alitalia.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:09
franssie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:17:
[...]

^^ dit. KLM is belangrijk maar niet onmisbaar. Amsterdam is belangrijk genoeg dat de routes over genomen zouden worden. Kijk naar de groei van Brussel post-Sabena bijvoorbeeld. Het kan wel. Leuk is anders natuurlijk, maar niets is onmogelijk..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
franssie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:34:
@Daniel sorry maar Schiphol is belangrijker dan KLM, KLM is al niet de hele economie (hoe arrogant om dat te denken overigens - kom je wel eens in Rotterdam als we het over transport willen hebben - of heb je ooit een cruciaal MKB bedrijf gezien, zonder die werkgelegenheid had NL en zeker KLM geen bestaansrecht).
Bij een uitstel van betaling kunnen de lonen vanuit het UVW deels doorbetaald worden.
Een goed netwerk zoals KLM dat aanbood is heel belangrijk maar hard gezegd is KLM zelf gewoon misbaar als het niet anders kan. Er zijn sectoren die meer steun verdienen als het lang gaat duren.
Dan komt er een KNLM - die landingsrechten zijn wel uit de KLM over te hevelen (net zoals ze bij ABN AMRO 1 voor één eurp alle kunstwerken aan de staat verkocht werden).

offtopic:
Dat KLM volk is wel erg in zichzelf gekeerd - was altijd al een zwak punt van de maatschappij.
Weet je zeker dat je op de juiste post aan het reageren bent? Waar heb ik het over het over het bestaansrecht van de KLM? En dan meteen met kwalificaties als 'arrogant' en 'in zichzelf gekeerd' strooien, sjongejonge.

Mijn punt is het keten-effect en de KLM is hierin één voorbeeld. Het is een groot bedrijf met veel werknemers en veel toeleveranciers. Omdat de KLM bestaat heeft een hele schil van andere bedrijven werk: catering, schoonmakers, de club die de inflight magazines drukt, bagageafhandelaars etc, en daaraan gekoppeld een hele andere rits bedrijven op en rond Schiphol. Stop als KLM met die bedrijven te betalen, en die toeleveranciers kunnen hún mensen en leveranciers niet meer betalen, en zo verder. Dan breidt het initiële probleem zich al snel uit van de 33.000 medewerkers van KLM tot honderdduizenden andere werknemers wiens baan/omzet direct of indirect gerelateerd is aan het bestaan van de luchtvaartmaatschappij. Dát schokeffect wil je voorkomen, zeker in tijden van grote economische onzekerheid.

Een aanzienlijk deel van de dienstverlening van KLM is - zolang consumenten willen reizen en bedrijven vracht willen versturen - prima vervangbaar, maar daar gaat het niet om.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Stel dat KLM niet meer bestaat, denken we dan echt dat een andere luchtvaartmaatschappij in dat ‘gat’ springt? Waarom zou je dan nog op Schiphol vliegen? Er is daar dan niet veel meer wat vliegen op schiphol noodzakelijk maakt. KLM vervoert veel passagiers via Amsterdam naar andere bestemmingen. Denk niet dat bijvoorbeeld Delta airlines veel te zoeken heeft op Schiphol als daar geen KLM meer is. Misschien dat Lufthansa, British Airways wat vaker gaan vliegen om wat passagiers van schiphol op te halen voor hun hub maar dat is het dan wel. Ik denk dat van Schiphol dan niet veel meer overblijft dan een kleine luchthaven met wat regionale/Europese bestemmingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Amsterdam is nog altijd een belangrijke zakenbestemming, zeker zolang er een belastingvriendelijk klimaat heerst in Nederland voor multinationals. Dus dat gat komt er weldegelijk als KLM wegvalt. QR of EK wou onlangs toch extra slots op Schiphol? Maar daar is een stokje voor gestoken.

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:19
Voor het O&D-verkeer zou de impact inderdaad nog wel eens beperkt kunnen zijn, maar de vraag is wat er gebeurt met het transit-verkeer. 36,1% van de passagiers op Schiphol in 2019 waren transfer-passagiers. Ik durf de gok wel aan dat het overgrote merendeel daarvan met KLM vloog.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 00:09
voske schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:41:
Voor het O&D-verkeer zou de impact inderdaad nog wel eens beperkt kunnen zijn, maar de vraag is wat er gebeurt met het transit-verkeer. 36,1% van de passagiers op Schiphol in 2019 waren transfer-passagiers. Ik durf de gok wel aan dat het overgrote merendeel daarvan met KLM vloog.
En de vraag is of dát nou wel iets is wat we koste wat kost in stand willen houden? Dat zijn niet de passagiers die grotendeels bijdragen aan de bedrijvigheid rondom Schiphol, maar wel een overgroot deel van de start- en landbewegingen. Ik bedoel, als we er al vanuit gaan dat KLM onderuit zou gaan natuurlijk, wat ik niet hoop en niet verwacht trouwens hoor laat dat duidelijk zijn, maar waarom zouden we zoveel mogelijk transitpassagiers in NL willen hebben :?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chippie777
Die transit passagier is het verdien model van KLM. Hierdoor heeft KLM mensen in dienst en zijn er veel toeleveranciers die hier weer aan verdien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• upclocker
Aardig windje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:19
Wel keurig met de neus naar de wind gedraaid :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 05-06 22:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe komt het dat hij tegen de wind in rolt? Dat hij in de wind draait kan ik nog wel begrijpen, maar het is een vliegtuig, geen zeilboot.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:37:
Hoe komt het dat hij tegen de wind in rolt? Dat hij in de wind draait kan ik nog wel begrijpen, maar het is een vliegtuig, geen zeilboot.
Edit: Origineel antwoord ging over het draaien, had niet gezien dat het vliegtuig naar voren rolde.

Kan simpelweg zijn dat er een kleine helling op de ramp was, het feit dat er geen chocks meer op de wielen stonden. Dan kunnen de resterende krachten van de wind op het frame zo’n vliegtuig ook wel wat doen rollen :).

[Voor 39% gewijzigd door Propane op 01-05-2020 14:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 05-06 22:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, daarme draai je het vliegtuig. Dat die zoveel voorwaartse kracht kan leveren betwijfel ik.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

{was al gecorrigeerd}

[Voor 94% gewijzigd door Freee!! op 01-05-2020 14:52]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:49
Leveren de vleugels niet een kleine voorwaartse lift component? Als de wind dat even iets gaat liggen komt hij dan niet iets naar voren?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:36:
[...]

En de vraag is of dát nou wel iets is wat we koste wat kost in stand willen houden? Dat zijn niet de passagiers die grotendeels bijdragen aan de bedrijvigheid rondom Schiphol, maar wel een overgroot deel van de start- en landbewegingen. Ik bedoel, als we er al vanuit gaan dat KLM onderuit zou gaan natuurlijk, wat ik niet hoop en niet verwacht trouwens hoor laat dat duidelijk zijn, maar waarom zouden we zoveel mogelijk transitpassagiers in NL willen hebben :?
Omdat die transit passagiers vervolgens een top route netwerk als gevolg hebben. Vergelijk de bestemmingen van Schiphol met die van Brussel en je ziet het verschil tussen een flagcarrier met een hub en een stiefzusje van LH.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• upclocker
menzo schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:54:
Leveren de vleugels niet een kleine voorwaartse lift component? Als de wind dat even iets gaat liggen komt hij dan niet iets naar voren?
Nee de lift is altijd loodrecht op de luchtstroom. De combinatie van lift en drag zorgt voor een resultante die licht naar achteren helt. Ik denk dat er inderdaad een kleine helling is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:05
Jammer. Tijd geleden had je diverse webcams op en rond Schphol staan.
Lijstje: https://airportwebcams.ne...-schiphol-airport-webcam/
Daar kon je vrij veel op zien, maar daar is niets meer van over.
De laatste was een webcam van Rijkswaterstaat (cam 4 of 5) maar de site van Rijkswaterstaat is - zeer recentelijk - vernieuwd. Webcam is nog te zien maar ik krijg 'm niet fullscreen (knop is greyed out).

Jammer, want was best handig soms. Tijdje geleden had je nog een webcam aan de kop van de Kaagbaan en een gatecam; webcam die langs diverse pieren zat te pannen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Meevliegen met Frecce Tricolori boven Rome, 360° video.

[Voor 54% gewijzigd door Megalodon_67 op 01-05-2020 23:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Eentje uit dezelfde categorie, Blue Angels en Thunderbirds boven New York City.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Komt van Facebook - in Muiden is er een monument geplaatst voor een gevonden gecrashte Halifax. Onduidelijk is of de Lancaster vliegt of in onderhoud is (de Dacota zou een back-up zijn). Dus geen garantie dat het klopt of doorgang gaat vinden (natuurlijk ook afhankelijk van het weer)

EDIT / UPDATE 4 mei (AFGELAST) Nederland Herdenkingsvlucht Britse Dakota/Lancaster

https://www.defensie.nl/onderwerpen/vliegbewegingen

[Voor 11% gewijzigd door franssie op 03-05-2020 00:18]

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +3Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:02:
[Afbeelding]

Komt van Facebook - in Muiden is er een monument geplaatst voor een gevonden gecrashte Halifax. Onduidelijk is of de Lancaster vliegt of in onderhoud is (de Dacota zou een back-up zijn). Dus geen garantie dat het klopt of doorgang gaat vinden (natuurlijk ook afhankelijk van het weer)
https://www.defensie.nl/b...light/BeschikkingBBMF.pdf

Iets meer info met een kaartje :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hmmbob
Genuanceerd artikel waarom een failliet van de AF/KLM Groep een mooie nieuwe start op kan leveren:

https://luchtvaartnieuws....rance-klm-beste-oplossing
SCHIPHOL - Het zou beter zijn om Air France-KLM failliet te laten gaan en twee onafhankelijke, maar intensief samenwerkende maatschappijen te ontwikkelen. Dat schrijft Marc van Ravels, voormalig adviseur van het bestuur van Air France-KLM en deskundige op het gebied van Frans-Nederlandse relaties, in een ingezonden opiniestuk.

Air France-KLM mag niet failliet gaan, luidt de veelgehoorde stelling. Maar het faillissement van ‘de combinatie’ kan de oplossing betekenen voor de hardnekkige problemen die leven op de hoofdkantoren in Amstelveen en het Franse Roissy. Dit artikel pleit niet voor het einde van KLM en Air France, maar voor een gewijzigde inrichting van hun samenwerking. En voor een andere aanwending van 11 miljard euro, waarvoor de Nederlandse en Franse regering bereid zijn de geldbuidel te trekken.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Hmmbob schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:31:
Genuanceerd artikel waarom een failliet van de AF/KLM Groep een mooie nieuwe start op kan leveren:

https://luchtvaartnieuws....rance-klm-beste-oplossing

[...]
offtopic:
zit wel een foutje in het artikel, ING heeft een deel van hun sub hypotheken aan de staat moeten verkopen in ruil voor garanties en daar heeft de staat uiteindelijk wel winst op gemaakt, maar anders dan ABNAMRO1 en Fortis was ING niet genationaliseerd

Verder wel een leuke invalshoek.

NRC had er vandaag ook een artikel over:
https://www.nrc.nl/nieuws...lijk-is-dat-niet-a3998531
De cijfers over werkgelegenheid lopen ver uiteen. Zo maakte adviesbureau Intervistas in 2015 de ruime schatting dat de luchtvaart in Nederland goed is voor ruim 370.000 banen.
Met daarin de link naar https://www.ce.nl/publica...onze-welvaart-te-behouden waarin het berekenen van de hoeveelheid banen in twijfel wordt getrokken. Die 370k banen lijkt mij ook sterk.

Het FD neigt wat meer naar wel redden in dit artikel:
https://fd.nl/ondernemen/...en-we-snel-de-portemonnee
'De combinatie KLM/Schiphol is niet dé motor van de Nederlandse economie, net zo min als de haven van Rotterdam dat is', zegt luchtvaartdeskundige Melkert. 'Maar het is wel een van de motortjes die onze economie goed doen lopen. We zijn een hele open economie en goede internationale verbindingen helpen daar heel goed bij. In landen waar de flag carrier omvalt, zie je na verloop van tijd wel weer dat een deel van de leegte wordt opgevuld. Maar een goed samenhangend wereldomvattend netwerk zie je nooit meer terug komen.'
Maar een crtl/alt/del reboot lijkt mij een van de beste opties, de samenwerking was al slecht en nu met die zak geld is het beter om te handelen dan om af te blijven wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 15:28
franssie schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:07:
[...]Maar een crtl/alt/del reboot lijkt mij een van de beste opties, de samenwerking was al slecht en nu met die zak geld is het beter om te handelen dan om af te blijven wachten.
Dat denk ik ook. Je merkt al dat de teneur begint te verschuiven van 'onbeperkte middelen om alle bedrijven te redden' naar 'laten we er eens even iets langer over nadenken'.

AF/KLM was al een (zowel zakelijk als politiek) mijnenveld, en nu er ook nog eens vele miljarden (gelabeld, Frans geld voor AF en Nederlands geld voor KLM) in moeten worden gepompt waardoor AF eigenlijk de facto failliet is lijkt het verstandiger om snel afscheid te nemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

En helaas AFGELAST
https://www.defensie.nl/onderwerpen/vliegbewegingen
4 mei (AFGELAST) Nederland Herdenkingsvlucht Britse Dakota/Lancaster

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Sombere vooruitzichten de komende jaren voor de luchtvaart volgens Amerikaans zakenman en investeerder Warren Buffett.

Berkshire sells entire stakes in U.S. airlines: Buffett

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:07:

Maar een crtl/alt/del reboot lijkt mij een van de beste opties, de samenwerking was al slecht en nu met die zak geld is het beter om te handelen dan om af te blijven wachten.
Hoe zie je dat dan voor je? Uit het artikel"
Stel dat Air France-KLM bewust failleert, en Air France en KLM beiden met een schone lei, dus zonder wederzijdse verstrengelingen, opnieuw van start gaan. Dan kan de Nederlandse Staat een lening tot zo’n 4 miljard in de kas storten van het nieuw op te richten KLM, tegen verkrijging van 100 procent van de aandelen. Uiteraard onder het stellen van voorwaarden over vloot, routes, nachtvluchten, gebruik van Schiphol, milieueisen, enzovoort. De Staat als activistisch eigenaar die maalt om de strategische belangen van Nederland, die verder reiken dan economische waarden en juist duurzaamheid omhelzen.
1. De Nederlanse Staat (of elke andere staat) als activistische aandeelhouder. Dat werkt niet. Je moet niet politiek laten ondernemen.
2. Als je de boel bewust failleert dan verlies je volgens mij ook alle landingsrechten, naast alle activa.
Het is niet de bedoeling dat de Staat de eigendom behoudt; KLM komt in aanmerking om geleidelijk aan weer via de beurs geprivatiseerd te worden, net als ING en ABN Amro.
ING is niet genationaliseerd maar heeft met veel success en rendement hun staatssteun/leningen terugbetaald.

ABN Amro is nog steeds 49.9% in handen van de Staat.

Ik denk dat het in goede tijden al niet heel reëel was om te denken dat KLM weer zelfstandig verder kon maar nu zou het helemaal een hell of a job zijn. En de vraag is of KLM dat overleefd.
alexbl69 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:23:
[...]

Dat denk ik ook. Je merkt al dat de teneur begint te verschuiven van 'onbeperkte middelen om alle bedrijven te redden' naar 'laten we er eens even iets langer over nadenken'.
Dat er even langer over nadenken zijn vaak allemaal vanuit allerlei hoeken ideologische eisen en wensen. Politici die zich nu actief met bedrijfsvoering willen bezig houden. Allemaal heel sympathieke eisen maar nogmaals politiek en bedrijfsvoering mixen is geen gouden combinatie.
Megalodon_67 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:15:
Sombere vooruitzichten de komende jaren voor de luchtvaart volgens Amerikaans zakenman en investeerder Warren Buffett.

“It is a blow to have essentially your demand dry up.... It is basically that we shut off air travel in this country,” Buffett added.

Buffett previously expressed grim sentiments about the financial outlook for airlines. He did invest in USAir in 1989.

“If a farsighted capitalist had been present at Kitty Hawk, he would have done his successors a huge favor by shooting Orville down,” Buffett wrote in his 2007 annual letter. “Investors have poured money into a bottomless pit, attracted by growth when they should have been repelled by it.”
Tja, Buffet is over het algemeen geen korte termijn belegger en ik denk echt dat over 2-3 jaar de luchtvaart al aardig hersteld is.

[Voor 18% gewijzigd door PolarBear op 03-05-2020 12:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
Megalodon_67 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:15:
Het feit dat hij dit naar buiten brengt beïnvloed de koers natuurlijk. Vooralsnog zegt dit wat mij betreft dus nog niks voor de luchtvaart (dat die het zwaar hebben lijkt me overigens wel duidelijk), maar meer het zoveelste gevalletje waarbij Buffet zijn eigen voorkennis creëert.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@alexbl69. Bij deze grootte van investeringen is er zelfs een plicht om aan- en verkopen te melden. Overigens is hij (voor zover ik weet) niet short gegaan op deze aandelen en heeft dan ook geen voordeel van het naar buiten brengen van dit nieuws.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alexbl69 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:10:
[...]

Het feit dat hij dit naar buiten brengt beïnvloed de koers natuurlijk. Vooralsnog zegt dit wat mij betreft dus nog niks voor de luchtvaart (dat die het zwaar hebben lijkt me overigens wel duidelijk), maar meer het zoveelste gevalletje waarbij Buffet zijn eigen voorkennis creëert.
Berkshire Hathaway is zelf ook beursgenoteerd en dat verplicht Buffett tot veel openheid over zijn activiteiten. De (potentiele) aandeelhouders hebben recht op alle informatie die de aandeel van het bedrijf beinvloed en de mate van exposure aan de crisis in de luchtvaart valt daar zeker onder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
PolarBear schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:58:
Tja, Buffet is over het algemeen geen korte termijn belegger en ik denk echt dat over 2-3 jaar de luchtvaart al aardig hersteld is.
Ik hoop het, maar vrees dat we barre tijden tegemoet gaan. VS ambassadeur Pete Hoekstra vandaag bij Business Class gaf aan dat ze een werkeloosheid verwachten zoals in de jaren '30.

@demonic. De werkeloosheid liep in de jaren '30 op tot 25% in de VS, de afgelopen 6 weken is de werkeloosheid opgelopen tot ruim 18% en het einde is nog bepaald niet in zicht.

[Voor 29% gewijzigd door Megalodon_67 op 03-05-2020 20:39]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-06 17:40
Megalodon_67 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:31:
[...]

Ik hoop het, maar vrees dat we barre tijden tegemoet gaan. VS ambassadeur Pete Hoekstra vandaag bij Business Class gaf aan dat ze een werkeloosheid verwachten zoals in de jaren '30.
Dezelfde kerel die zei dat politici en auto's in de fik worden gestoken door moslims? 8)7
En vervolgens blijft volhouden dat het fake news is, en als bewijs wordt afgespeeld gewoon weg loopt..

Betrouwbare gast |:( 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

PolarBear schreef op zondag 3 mei 2020 @ 11:58:
[...]

Hoe zie je dat dan voor je? Uit het artikel"

[...]

1. De Nederlanse Staat (of elke andere staat) als activistische aandeelhouder. Dat werkt niet. Je moet niet politiek laten ondernemen.
2. Als je de boel bewust failleert dan verlies je volgens mij ook alle landingsrechten, naast alle activa.

<
Goede vraag en ik ben er geen specialist in.
Landingsrechten zijn dacht ik toch primair nationaal (of bijkans bi-lateraal) en bij een faillisement kan je een activa transactie doen (zie de eerdere door mij genoemde kunstroof uit ABNAMRO1 waarbij de staat even alle kunst voor EUR1 overnam).
Ik zal eens kijken of ik morgen een W&V en Balans van KLM-NL kan vinden om het wat meer te onderbouwen maar de hoofdgedachte is:
- reductie tot 45% of 25% operatie kost ontslagen, niet alleen de piloten waar o.a. de Telegraaf zich zo graag op richt maar ook het grootste deel van de arbeid rondom KLM en Schiphol dat veelal laagbetaald werk is. Wordt nu 90% doorbetaald door de staat, dat staat dus los van de 2-4 miljard cash storting die ze overwegen!
Bij een gecontroleerd failliet kan je de lease en huur etc schorten. En ook van personeel af (wat gewoon moet of je moet blijven hopen dat we over 12 maanden weer vliegen zoals een jaar geleden). Met die staats steun kan je dat regelen met een fatsoenlijk sociaal plan.
Het is de vraag in hoeverre een sterfhuis constructie juridisch en financieel haalbaar is maar ik vraag mij sowieso af of de banken zelfs onder staatsgarantie willen door- en bij-financieren (grappig detail, de staatsbank ABN AMRO 2 is gemakshalve adviseur ... dus zal niet gelijk de financiering op zich nemen) een staatsgarantie geldt in NL voor 90% hoofdsom, dat is excl rente en kosten voor de bank die dus wel tot 30% kunnen oplopen van die hoofdsom. Bij 2 miljard zijn dat bedragen die banken niet kunnen verantwoorden naar zowel spaarders als aandeelhouders, waarbij in de eerde gelinkte artikelen al werd benoemd dat Rabobank niet lijkt te trappelen om een Luchtvaartmaatschappij te steunen die niet in hun maatschappelijk verantwoord profiel past.

Het is heel veel geld die 2-4 miljard waarvan mij niet duidelijk is of het zin heeft (mijn onderbuikgevoel zegt van niet). Starten ze over 9 maanden weer voor 80% op, dan zeker doen. Maar hoe groot is die kans, wat kost het en wat levert het op.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Schuimparty! :P *O* :)F :)B <3

:+

Hoop dat het airfraime en de elektronica er niet teveel schade van hebben .. best wel een hoop schuim ...

[Voor 13% gewijzigd door franssie op 04-05-2020 00:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23:49
Beschadigt dat het vliegtuig?
Kan mij niet echt voorstellen dat het veel schade zou doen, behalve wellicht bij het landingsgestel en aan de kabels?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Maarten_E schreef op maandag 4 mei 2020 @ 00:53:
Kan mij niet echt voorstellen dat het veel schade zou doen, behalve wellicht bij het landingsgestel en aan de kabels?
Motoren (als het daar in komt).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-06 17:40
Freee!! schreef op maandag 4 mei 2020 @ 01:05:
[...]

Motoren (als het daar in komt).
Ach joh.. beetje uitspoelen en klaar :P

https://www.nu.nl/tech/60...p-hol-geslagen-drone.html

Dit is toch ook wel bijzonder...
Dronefabrikant SIA UAV Factory wilde zaterdag een drone testen, maar raakte de verbinding met het vliegende apparaat kwijt. De drone kan zo'n negentig uur lang doorvliegen zonder opgeladen te hoeven worden. Het apparaat zal vermoedelijk maandag of dinsdag uitvallen.
Ohh man.. hij zal maandag of dinsdag landen :+ :D
Op dit moment heeft de fabrikant geen idee waar de drone zich bevindt
Het ding is 3,5 meter bij 5,5 meter.. je zou verwachten dat je die niet snel uit het oog zal verliezen xD
(ik weet niet op welke hoogte die zou vliegen. dat bepaald het ook natuurlijk.)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Maarten_E schreef op maandag 4 mei 2020 @ 00:53:
Afhankelijk van het type schuim kan het corrosief zijn en gaat alles er van stuk.

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wie kan er een mooi topic maken over KLM en staatssteun? Dan kunnen we deze discussie splitsen, net zoals de 737 Max :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:54
Dat was een tijdje geleden toch ook gebeurd met de aankomst van de eerste JSF op Leeuwarden? Per ongeluk verwelkomd met schuim in plaats van water, en kon daardoor meteen gecontroleerd worden op schade die daardoor mogelijk veroorzaakt werd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
Arrne schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:32:
Dat was een tijdje geleden toch ook gebeurd met de aankomst van de eerste JSF op Leeuwarden? Per ongeluk verwelkomd met schuim in plaats van water, en kon daardoor meteen gecontroleerd worden op schade die daardoor mogelijk veroorzaakt werd.
Gecontroleerd, maar bleek niets aan de hand:
https://nos.nl/artikel/23...outje-met-blusschuim.html

(Dat kwam mogelijk ook doordat zeer snel na het incident de motor al gespoeld was (vliegtuig starten, brandweerslang met spray ervoor, zorgen dat water opgezogen wordt))).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
Stuntpiloot vliegt straks spectaculaire vrijheidsvlucht boven Noord-Holland
Noord-Hollanders die wel een kunstje in de lucht kunnen waarderen, moeten dan vooral tussen 16.00 en 17.00 uur het luchtruim in de gaten houden: stuntvlieger Frank van Houten maakt dan een vrijheidsvlucht en zal boven Alkmaar, Amsterdam en Hilversum een aantal bijzonder spectaculaire bochtjes draaien.

Oorspronkelijk zou Van Houten vandaag speciale vliegshows geven boven meerder bevrijdingsfestivals in Nederland. Maar vanwege de coronacrisis moesten die worden geannuleerd. In plaats daarvan vliegt de stuntpiloot vanmiddag boven Noord-Holland, waar hij zogenaamde 'victory rolls' zal maken of met zijn vliegtuig een vrijheidssymbool zal schrijven. "Zo'n victory roll ziet eruit als een slinger in de lucht", zegt Arja Boon van Dutch Rush Aerobatics, "en de vrijheidssymbolen worden grote V's".

Victory rolls werden vroeger door Spitfire-vliegtuigen na oorlogsmissies nabij de thuisluchthavens gevlogen. Van Houten is zelf oud Defensie-piloot en vloog missies boven Kosovo en tijdens de Golfoorlog. Van Houten: "Juist in deze bijzondere tijden van semi-lock down, wil ik symbolen van vrijheid over Nederland vliegen".

Kijk vanuit je eigen raam of tuin
Van Houten wil benadrukken dat iedereen die het wil zien, het vooral thuis moet bekijken: "Vanuit de lucht heb je een groot bereik dus veel mensen kunnen het gewoon vanuit hun eigen raam of tuin zien. Ook al kijken we er allemaal apart naar, door deze symbolen in de lucht zijn we toch een beetje samen. In de gedachte van de vrijheid".

Wie Van Houten goed wil volgen kan hem zien vliegen op Flightradar24.com. Zijn Sukhoi-toestel heeft de registratie PH-SMX. Rond 16.30 wordt hij boven Alkmaar verwacht, een kwartier later boven Amsterdam. Daarna zet hij koers naar Hilversum en zal op de luchthaven landen.
EDIT: https://www.flightradar24.com/PHSMX/24739dea

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

lijkt dan best mee te vallen gelukkig. Al ben ik blij dat ik het niet hoef op te ruimen.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:17

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

KLM AF en andere luchtvaartmijs in tijden van corona-steun?. Daar kunnen we het hebben over de financiële steun aan luchtvaartmaatschappijen tijden de Corona-crisis.

[Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 06-05-2020 00:17]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Follow-up:
Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) is zelf verantwoordelijk voor de zestien ongeoorloofde landingen op een gesloten baan op Schiphol, begin dit jaar. Uit een woensdag gepubliceerd onderzoek blijkt dat de verkeersleiders door drukte in de toren waren vergeten te vragen om de Zwanenburg formeel open te stellen.

Op zaterdag 18 januari 2020 liet Luchtverkeersleiding Nederland gedurende een periode van 25 minuten een reeks vliegtuigen landen op een gesloten Zwanenburgbaan. Pas na het zestiende vliegtuig had de verkeersleiding de blunder door en liet op het laatste moment een Boeing 737 van Ryanair vlak boven de baan doorstarten.

Volgens het onderzoek hing het Ryanair-toestel op slechts 60 meter hoogte boven de baan toen de piloten de opdracht kregen om door te starten. Ondanks de geringe hoogte wilden de verkeersleiders voorkomen dat er een zeventiende toestel op de gesloten baan zou landen. De Boeing van Ryanair keerde kort na de doorstart terug voor een veilige landing.

Uit het onderzoek moest worden opgemaakt waar en bij wie de fout lag. LVNL had een formeel verzoek moeten doen bij Schiphol om de baan te mogen gebruiken. De baan was wel volledig geïnspecteerd en klaar voor gebruik. Als de verkeersleiders het protocol hadden gevolgd, hadden zij een geel lampje op het baanstatuspaneel moeten zien. Nadat de verkeersleiders hun fout doorhadden, werd de baan alsnog op verzoek vrijgegeven.
Bron, en meer info: Onderzoek: Luchtverkeersleiding blunderde met landingen op gesloten baan

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hmmbob
Vrij sensatiebelust opgeschreven als je het mij vraagt. Wat ik wel lees: hoewel die 16 landingen niet volgens de procedure zijn verlopen is er (gelukkig) niet echt gevaar voor mensenlevens geweest, dus root-cause analysis doen (check), procedures controleren (check), zo nodig aanpassen (check) en opschrijven zodat iedereen ervan kan leren (check). Hijs die verkeersleider nog een paar keer op een intern podium om de lessons learned te delen en te begrijpen hoe dit heeft kunnen ontstaan, dan haal je het meeste uit zo'n 'crisis'.

En weer door.....

[Voor 23% gewijzigd door Hmmbob op 07-05-2020 16:21]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Hmmbob
Ik had volgens mij wel eens genoemd dat onze vliegers bij het laagvliegen door de canyons bij Zaragoza banger waren om tegen een vogel aan te vliegen, dan tegen de bergwand. Here's why:

Plaatjes uit de tweet, voor groter formaat even doorklikken naar de tweet zelf:

[Voor 32% gewijzigd door Hmmbob op 08-05-2020 13:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 20:15

Stewie!

Keen must die!

Wat voor vogel slaat een dergelijk gat in de romp?

i3D.net - A Ubisoft Company
GameBlocks Anti-Cheat

Acties:
  • +5Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Stewie! schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:29:
Wat voor vogel slaat een dergelijk gat in de romp?
Een adelaar kan zoiets wel doen. Is al eens eerder met een C-130 Hercules gebeurd ook:

http://www.rapp.org/wp-content/083105-eagle_strike1.jpg

http://www.rapp.org/wp-content/083105-eagle_strike2.jpg

http://www.rapp.org/wp-content/083105-eagle_strike3.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:55

gws24

Thinking is hard!

Of bijvoorbeeld een vale gier, die zijn ook vrij groot. (edit: spanwijdte tot 2,8m en komen vrij veel voor in die regio)

Wel een aparte plek voor een bird strike zo onder op de romp een beetje naar achteren. Normaal verwacht je dit soort strikes aan de voorkant.

[Voor 13% gewijzigd door gws24 op 08-05-2020 16:38]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
gws24 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:36:
Of bijvoorbeeld een vale gier, die zijn ook vrij groot. (edit: spanwijdte tot 2,8m en komen vrij veel voor in die regio)

Wel een aparte plek voor een bird strike zo onder op de romp een beetje naar achteren. Normaal verwacht je dit soort strikes aan de voorkant.
Inderdaad, het gaat om gieren in die regio.

En de plek van impact is nogal afhankelijk van eventuele manoeuvres - kan best zijn dat ze nog geprobeerd hebben het beest te ontwijken waardoor hij verder naar achter tegen de kist kwam.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Piet91
VE-day in het Verenigd Koninkrijk met o.a. de Red Arrows boven (o.a.) Londen, RAF Typhoons boven Belfast, Cardiff en Edinburgh en Spitfires over Zuid-Engeland:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Avianca gaat in Chapter 11 bescherming:
Avianca heeft uitstel van betaling aangevraagd. De op één na oudste luchtvaartmaatschappij ter wereld moet door de coronacrisis vechten om overeind te blijven. “We komen hier sterker uit”, hoopt topman Anko van der Werff.

De holding heeft zogeheten Chapter 11-fallissementsbescherming aangevraagd bij de rechtbank in New York, waar de onderneming aan de beurs genoteerd is. Door de maatregel hoopt Avianca tijd te krijgen om orde op zaken te stellen, om zo de crisis te overleven.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:15
FastFred schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:05:
Ben benieuwd of mijn pakketje ook met een van die KLM vluchten naar Nederland komt, die staat sinds maandag op 'International departure - enroute to Netherlands, SYDNEY NSW'
Fly-guy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:26:
[...]

Vracht is wel waar, naast het terughalen van de mensen, erg veel aandacht op gevestigd is.

Wie weet, begin volgende week even kijken wat dan de status is..
Nou blijkbaar toch niet met het vliegtuig.

Sinds 30 maart heeft ie in Sydney gelegen 'waiting for international departure'.

En vandaag kreeg ik een update 'delayed, transferring to sea carrier for international departure'

[Voor 22% gewijzigd door FastFred op 12-05-2020 12:55]

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:18
De bijl gaat er in bij Brussels Airlines. -22 bestemmingen, -16 vliegtuigen, -1000 personeelsleden...

Heeft er toevallig iemand al een lijstje van de weggevallen bestemmingen gezien?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• voske
Volgens HLN.be zijn het vooral voormalige Thomas Cook-bestemmingen die verdwijnen. De VRT meldt dat het gaat om 2 van de 20 langeafstandsbestemmingen en 22 van de 78 Europese bestemmingen.

Ik weet niet of de routes naar Bristol, Billund, Marrakesh, Moskou, Santorini, Sevilla en Valencia daar ook onder vallen. Die waren al opgeheven door het beëindigen van het contract met Cityjet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Maar de 1000 banen die verdwijnen waren niet overgenomen van Thomas Cook, toch? Dus het mes gaat er gewoon flink in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die overname van Thomas Cook was al een tijdje geleden. Dat ging om een paar toestellen denk ik (en zeker geen duizend man personeel).

Edit: 160 piloten en cabinepersoneelsleden, alle slots en twee vliegtuigen. Dat hebben ze overgenomen van Thomas Cook.

[Voor 48% gewijzigd door Borromini op 12-05-2020 15:02]

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Apart... je legt een brug over de sloot heen en kan vervolgens 20 minuten tussen de vliegtuigen fietsen.
Lijkt mij wat aan de lange kant...

https://nos.nl/artikel/23...en-poen-zonder-groen.html

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Hmmbob
Zal ook liggen aan hoe lang het geduurd heeft voor ze gespot zijn (op een leeg landingsterrein spot je ze makkelijker dan op een parkeerbaan), en dan nog de reactietijd van bewaking / marechaussee.

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:55

gws24

Thinking is hard!

toch mooi hoe dan eerst gezegd wordt dat Schiphol streng beveiligd is :+

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• FastFred
Met een plank over een sloot gooien ben je er nog niet. Er staan toch hekken om Schiphol? We missen hier wat info.

[Voor 12% gewijzigd door FastFred op 14-05-2020 11:08]

• Hmmbob
FastFred schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:08:
Met een plank over een sloot gooien ben je er nog niet. Er staan toch hekken om Schiphol? We missen hier wat info.
Nee hoor:

https://www.google.com/ma...bfov%3D100!7i13312!8i6656

Of, als je nog een beetje om je heen wil kijken: https://www.google.com/ma...57NdFA!2e0!7i16384!8i8192

Toegeven, je hebt een lange plank nodig, maar het is zeer zeker mogelijk.

[Voor 17% gewijzigd door Hmmbob op 14-05-2020 11:13]

• FastFred
Hmmm, dat wist ik niet, op locatie 1 heb ik ook ooit wel eens staan vliegtuigen kijken :P Maar dat is al heel wat jaartjes geleden.

Dat lijkt me toch een behoorlijk beveiligingsissue.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hmmbob
Ik zie nu een video op geenstijl, al in de eerste tellen zie je dat de sloot daar niet zo breed is:

Lekker ook dat ze allemaal OV fietsen en greenwheels auto's inzetten: die zullen less likely in beslag genomen worden.

/tuig

[Voor 26% gewijzigd door Hmmbob op 14-05-2020 11:32]

• upclocker
FastFred schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:18:
Hmmm, dat wist ik niet, op locatie 1 heb ik ook ooit wel eens staan vliegtuigen kijken :P Maar dat is al heel wat jaartjes geleden.

Dat lijkt me toch een behoorlijk beveiligingsissue.
Mwa valt wel mee hoor. Je komt normaal gesproken daar niet in de buurt van vliegtuigen die stilstaan, waar dan mee gerommeld kan worden. Uiteraard wel bewegende vliegtuigen, maar dat is meer een veiligheidsrisico voor jezelf dan voor het vliegtuig. Natuurlijk is het wel een ongewenste situatie.

Zo zijn er heel veel velden aan het water waar je gewoon met een boot kan komen als je dat zou willen. Bij de polderbaan hetzelfde verhaal. Ff de sloot over springen en je bent er.

• Capacitor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:17
In de winter wordt ook altijd het ijs gebroken in die sloten, omdat je anders er zo op kunt lopen. Zal wel goedkoper zijn dan overal hekwerk plaatsen. Het vriest toch bijna nooit meer in dit land :+

• Hmmbob
Slootje breder maken is problem grotendeels solved, maar goed. Of bij smalle slootjes alsnog hekwerk....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Delta Air Lines States That It Will Be Retiring The Boeing 777 Planes In Its Fleet And Remove Them From Service By End 2020 $DAL $BA

https://twitter.com/LiveSquawk/status/1260913926507769856

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:26
upclocker schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:48:
[...]
Mwa valt wel mee hoor. Je komt normaal gesproken daar niet in de buurt van vliegtuigen die stilstaan, waar dan mee gerommeld kan worden.
Ben bang dat dat nog vies tegenvalt :X ik werkte vroeger bij H11 op Oost en het verbaasde me altijd dat daar geen enkele controle is op wie er binnenkomt. Het kantoorgedeelte is nog wat voor te zeggen, maar je kan daar zo naar de baai lopen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• XWB
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:48:
Delta Air Lines States That It Will Be Retiring The Boeing 777 Planes In Its Fleet And Remove Them From Service By End 2020 $DAL $BA

Wow, groot nieuws dit. Nu is Delta's 777 vloot niet super groot, maar ze hebben net de cabins van een dure upgrade voorzien.

• upclocker
Widow schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:22:
[...]

Ben bang dat dat nog vies tegenvalt :X ik werkte vroeger bij H11 op Oost en het verbaasde me altijd dat daar geen enkele controle is op wie er binnenkomt. Het kantoorgedeelte is nog wat voor te zeggen, maar je kan daar zo naar de baai lopen.
Nou dat is inmiddels niet meer zo hoor op oost. Je hebt daar nu gewoon een beveiligde poort waar je door moet met je pas.

• chippie777
XWB schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:40:
[...]

Wow, groot nieuws dit. Nu is Delta's 777 vloot niet super groot, maar ze hebben net de cabins van een dure upgrade voorzien.
Ze hebben inderdaad niet heel veel 777’s en zijn meer een Airbus Airline. (het zijn ook nog eens 200’s) Wel hebben ze nog aardig wat 767’s je zou verwachten dat ze daar ook iets mee gaan doen.

• wildhagen
  • Niet online
chippie777 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:06:
[...]

Ze hebben inderdaad niet heel veel 777’s en zijn meer een Airbus Airline.
Nou, dat vind ik wel erg sterk gesteld. Ja, ze hebben een hoop Airbus, maar met 90 717's, 300+ 737's, 130 757's en 77 767's, is meer dan de helft van hun 864 toestellen toch echt van Boeing ;)

Maar hun 777-vloot is idd vrij klein met maar 18 toestellen.

Virussen? Scan ze hier!

• Piet91
chippie777 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:06:
Wel hebben ze nog aardig wat 767’s je zou verwachten dat ze daar ook iets mee gaan doen.
"Een aantal" 767's zullen ook eerder worden uitgefaseerd.

• chippie777
wildhagen schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:10:
[...]

Nou, dat vind ik wel erg sterk gesteld. Ja, ze hebben een hoop Airbus, maar met 90 717's, 300+ 737's, 130 757's en 77 767's, is meer dan de helft van hun 864 toestellen toch echt van Boeing ;)

Maar hun 777-vloot is idd vrij klein met maar 18 toestellen.
I stand corrected. :-) Al hoewel ik de 717 geen Boeing vind. ;-)
De MD88 en MD90 gaan er ook versneld uit.
https://news.delta.com/delta-retire-md-88-md-90-fleets-june

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, maar daar hebben ze er nu al niet zo veel meer van, nog maar 22 MD-88's en 5 MD-90's, waar dat ooit 120 toestellen waren (van alle MD-8x types door elkaar).

Virussen? Scan ze hier!

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Hmmbob schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 14:33:
Slootje breder maken is problem grotendeels solved, maar goed. Of bij smalle slootjes alsnog hekwerk....
Paar knopjes met een goede tang valt niet meer op dan met een plank oversteken.

M.a.w. tenzij je 100% fysieke (camera) controle wil, is binnenkomen niet heel lastig, hek, brede sloot of iets anders..

Alhoewel, misschien heeft een of ander Afrikaans land nog wat oude, nog niet ontplofte mijnen liggen..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hmmbob
Fly-guy schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:06:
[...]

Paar knopjes met een goede tang valt niet meer op dan met een plank oversteken.

M.a.w. tenzij je 100% fysieke (camera) controle wil, is binnenkomen niet heel lastig, hek, brede sloot of iets anders..

Alhoewel, misschien heeft een of ander Afrikaans land nog wat oude, nog niet ontplofte mijnen liggen..
True. Al is beveiliging vaak gericht op uitsteltijd > reactietijd, oftewel de indringer lang genoeg vertragen tot de response forces kunnen ingrijpen voordat er schade ontstaat. Normaliter op een vliegend vliegveld zou het niet zo'n probleem zijn om de indringers op tijd te onderkennen op dat stuk (want meer verkeer over het landingsterrein), maar het lijkt erop dat ze dit niet voldoende beoordeeld hebben nu die baan een parkeerterrein is geworden.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik weet niet meer waar ik t gehoord hebt, maar afaik heeft KLM de Jet Airways 777 gekocht, dus allicht nemen ze er ook nog eentje over van Delta

• Fly-guy
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:05:
[...]

Ik weet niet meer waar ik t gehoord hebt, maar afaik heeft KLM de Jet Airways 777 gekocht, dus allicht nemen ze er ook nog eentje over van Delta
Op het moment staat KLM niet echt te springen om meer vliegtuigen...

• upclocker
Staan nog een paar 787's op order, maar ik moet nog zien of die wel afgenomen gaan worden komende jaren. Zou me niks verbazen als de A330 er binnenkort ook uit gaat.

• Fly-guy
  • Niet online
upclocker schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:48:
Staan nog een paar 787's op order, maar ik moet nog zien of die wel afgenomen gaan worden komende jaren. Zou me niks verbazen als de A330 er binnenkort ook uit gaat.
De a330 gaat niet weg voordat de lease voorbij is, aangezien de boete vrij hoog is. Daarnaast gaat de a330 waarschijnlijk ook weer vliegen binnenkort.

De boeings worden ook afgenomen, wederom vanwege de boete. Met een beetje mazzel heeft boeing flink wat vertraging opgelopen dat er een redelijk uitstel is.

Echter dat is de planning nu en de planning lijkt per week te veranderen, aangezien weinig nog echt te voorspellen of plannen is.

[Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 14-05-2020 22:13]

• XWB
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:12:
[...]

De boeings worden ook afgenomen, wederom vanwege de boete. Met een beetje mazzel heeft boeing flink wat vertraging opgelopen dat er een redelijk uitstel is.
Dat soort boetes zijn geen onbekende, maar op dit moment neemt bijna niemand nieuwe vliegtuigen in ontvangst. Bijvoorbeeld Boeing heeft vorige maand maar vier 787's afgeleverd. Er is, door deze crisis, blijkbaar enige ruimte voor uitstel.

• Fly-guy
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:17:
[...]

Dat soort boetes zijn geen onbekende, maar op dit moment neemt bijna niemand nieuwe vliegtuigen in ontvangst. Bijvoorbeeld Boeing heeft vorige maand maar vier 787's afgeleverd. Er is, door deze crisis, blijkbaar enige ruimte voor uitstel.
Maar boeing zal van uitstel liever geen annulering maken en daar ging het om.

Nu ze zelf al een achterstand hebben opgelopen door het tijdelijk sluiten van een fabriek, komt veel maatschappijen mooi uit, maar boeing kan zich niet permitteren om de kisten niet te hoeven leveren (tenzij er een andere deal aan vast zit).

Dus KLM heeft nu weinig opties dan ze te zijner tijd te accepteren, al zullen er vast wel gesprekken zijn met Seattle.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:38
Brilsmurfffje schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:05:
[...]

Het lijkt er op dat de aankoop niet doorgaat: Aankoop Nederlandse activiteiten Jet Airways door KLM gaat niet door

[Voor 0% gewijzigd door daxy op 15-05-2020 15:18. Reden: typo]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Komt klm mooi uit denk ik, (tekort aan) slots zijn nu niet het probleem en nu kunnen ze de cash mooi gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Ben benieuwd of dat toestel ooit nog zal vliegen.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Luchthaven Schiphol mag in de toekomst alleen verder groeien, als de hinder voor de omwonenden aantoonbaar afneemt. Dat is onderdeel van de ontwerp-Luchtvaartnota 2020-2050 van minister Cora van Nieuwenhuizen (IenW), die vrijdag in de ministerraad is vastgesteld.

"Voor de Nederlandse luchthavens is er voortaan alleen perspectief op groei als dit veilig kan, de hinder voor mensen in de omgeving afneemt en de belasting voor het klimaat aantoonbaar afneemt", aldus het ministerie. De luchtvaartnota schetst de kaders voor de ontwikkeling van de luchtvaart in Nederland voor een langere periode. De precieze invulling ervan volgt later.

Wel staat concreet in de ontwerpnota dat Schiphol "gezien het huidige operationele systeem" niet verder kan groeien dan 540.000 vliegbewegingen per jaar. Tot en met dit jaar mag Schiphol maximaal 500.000 vliegbewegingen per jaar afhandelen, maar gezien de effecten van de coronacrisis op de luchtvaart wordt dit aantal bij lange na niet gehaald. "Tot een paar maanden terug zaten we in Nederland met de luchtvaart in een totaal andere situatie", zegt Van Nieuwenhuizen daarover.
Bron, en meer info: Schiphol mag alleen groeien als hinder aantoonbaar afneemt

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Schiphol kennende zal hun reactie, als de storm over is, zijn: "maar die uitstoot van 2020 mogen we vast wel inhalen". #justwaitforit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:17

Mentour heeft een video gepost vandaag over dit onderwerp en de toekomst van aviatiek (met z’n welbekende positieve outlook).

Tussen neus en lippen door dropt hij nog even een weetje dat VS nu op 10% van de bezetting zit qua intercontinentaal dan voor de coronacrisis. Echt bizar weinig.

En net op Flightradar24 nog even gekeken boven Europa; het is nu Nog steeds gewoon mogelijk om boven NL en bijvoorbeeld Zweden een leeg luchtruim te zien.

• voske
Er zijn geruchten dat naast de 777, de MD-88 en de MD-90 ook de 757 en 767 zouden worden uitgefaseerd bij Delta, maar dat blijft nog bij geruchten. Delta lijkt in ieder geval twee keer zoveel piloten te hebben dan het voorlopig nodig heeft gezien een interne memo waarover Reuters beschikt:
After announcing that it would no longer fly its 18 wide-body 777s, Delta told its 14,500 pilots that it expects to have 7,000 more than it needs in the fall, according to a memo to flight operations employees first reported by Reuters.
(...)
Taking into account the exit of pilots who will reach mandatory retirement age over the next year, Delta would still have between 2,500 and 3,500 more pilots than needed to fly its schedule in the third quarter of 2021, Laughter said.
Air Canada verwacht dat ongeveer 20.000 van haar 38.000 werknemers overtollig zijn, aldus Bloomberg:
Air Canada plans to lay off at least 20,000 employees as the COVID-19 pandemic continues to wreak havoc on the airline industry.
Effective June 7, the layoffs will impact more than half of the company's 38,000 employees, it said.
"We therefore took the extremely difficult decision today to significantly downsize our operation to align with forecasts, which regrettably means reducing our workforce by 50 to 60 per cent," the airline said in an email Friday evening. "We estimate about 20,000 people will be affected."
At a minimum, layoffs will reach 19,000 — half of the current payroll — and could go as high as 22,800.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
Boeing Stearman actie
Op zondag 17 mei ihouden collega's Hans Nordsiek en Kees van Til - In samenwerking met Aviapartner Executive Schiphol en de Blauw Helpt Stickeractie - tussen 12:00 en 13:30 een benefietvlucht georganiseerd ten behoeve van Wings of Support, om elkaar een Blauw Hart onder de riem te steken met een knipoog naar hoe KLM ooit begon!

Tevens zal alles te volgen zijn via een unieke HD livestream aan boord van de Stearman én via FlightRadar24 (op registratie N9912H). na de vlucht zullen deze beelden tevens op YouTube gedeeld worden met jullie.

Maak het mee! Doe mee! De opbrengst zal vrijwel volledig (90%) naar Wings of Support gaan. De heren van de vlucht nemen met alle liefde het grootste deel van de kosten op zich. Deze ongekende tijden gaan ons niet klein krijgen!

Laten we in deze moeilijke tijden dat mooie blauwe hart van ons onder de riem steken bij diegenen die het nu nog lastiger hebben dan anders. Je donatie en support wordt enorm gewaardeerd!
Route: Seppe/Breda International Airport -> Dirksland -> Rockanje -> Naaldwijk -> Rijswijk -> Den Haag Centrum -> Katwijk -> Noordwijk -> Vogelenzang -> Heemstede -> Haarlem -> Amsterdam West/Centrum/Zuid -> Amstelveen -> Schiphol (met aansluitend een landing!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
voske schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 09:16:
Er zijn geruchten dat naast de 777, de MD-88 en de MD-90 ook de 757 en 767 zouden worden uitgefaseerd bij Delta, maar dat blijft nog bij geruchten. Delta lijkt in ieder geval twee keer zoveel piloten te hebben dan het voorlopig nodig heeft gezien een interne memo waarover Reuters
Is dat een normale verhouding, ~16 piloten per toestel in de vloot? Delta heeft iets minder dan 900 toestellen (80% narrowbody), uitgaande van 2 piloten per vlucht en wat vakanties/inefficiency en een normale werkweek heb je op een bierviltje gerekend 10-11 piloten nodig om een toestel een hele week te bemannen (4 koppels die 40 uur werken = 160 uur plus nog wat extra voor training, vakantie etc.) Is ~10k totaal. En dan reken ik bijna 100% inzet per toestel en dat haal je natuurlijk niet.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

Pagina: 1 ... 79 ... 82 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True