Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
De laatste wordt dus PH-BFW, City of Shangai. Heb op dit toestel ook m'n laatste 744 vlucht gemaakt, afgelopen zomer naar LAX.

Nutteloze info verder, maar toch. Jammer dat dit iconische type zo aan haar eind moet komen :|.

iRacing Profiel

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:35
Fly-guy schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Echter voorlopig gaat het ombouwen (stoelen eruit), wat in het artikel genoemd wordt, niet door omdat de easa (toezichthouder) dat een dermate groot aanpassing vindt aan het vliegtuig dat er een extra "keuring" moet komen.

Optie kan zijn, stoelen erin en vracht op de stoelen.
Zal een uitgebreide modificatie zijn om main deck cargo mee te kunnen nemen. Denk aan cargo fire surpression systemen en vloersterkte. Denk niet dat er veel maatschappijen zijn die voor een paar maanden een dermate grote investering doen.

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22:07
el ix schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:10:
[...]

Het perspectief op die foto is dat van een (flinke) groothoeklens; in werkelijkheid moet die helicopter of drone heel dicht bij de toren hebben gevlogen.
Het kan ook een Cessna zijn geweest. Ik zie de laatste dagen best veel VFR vluchten hangen in omgeving Schiphol, een enkeling passeert ook overhead het veld en komt daarbij dus direct langs de toren.

• Bl@ckbird
  • Niet online
LVNL deed daar erg moeilijk over... Maar misschien nu niet meer, nu er minder IFR vliegverkeer is.

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• el ix
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 00:15
Nu het inderdaad rustig wordt boven ons begint het bijzondere spul op te vallen:

Een Skyhawk en een Alphajet met Canadese civiele registraties, opgestegen vanaf de Luftwaffe basis Wittmund

Heb het even gegoogeld; ik had geen benul van de private organisatie met die leuke jets 😳

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:22
Ik weet zo even niet welke company het was, maar dat is wellicht zo'n commercieel "Red Air" bedrijf welke zichzelf verhuren aan de diverse luchtmachten als oefenvijand.

edit: Wij vlogen toentertijd tegen Draken. Nog een leuke uitdaging om als intel officier te ontdekken wat ze allemaal aan trucjes (systemen) in die kisten gepropt hebben.
Edit2: Dit gaat inderdaad om zo'n bedrijf, maar dan Discovery Air, tegenwoordig Top Aces.

[Voor 67% gewijzigd door Hmmbob op 27-03-2020 09:06]

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +4Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
gws24 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:50:
[...]
Mooi dat het kan maar het is wel een klus om al die dozen één voor één te laden en ook weer uit te laden.
Geen idee hoe snel dat gaat, maar er komt in elk geval aardig wat mankracht bij kijken: https://twitter.com/_austrian/status/1243107633772539904

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
De vakbond voor cabinepersoneel VNC vindt het niet langer verantwoord voor cabinepersoneel om met volle vliegtuigen te vliegen. Ze willen dat de KLM op alle vluchten die nu nog worden gemaakt de 1,5 meterregel in acht neemt. Ook heeft de vakbond grote zorgen over het blijven doorvliegen op het New Yorkse vliegveld JFK. New York is de brandhaard van corona in de VS.

De VNC noemt het onverantwoord dat er nog zeven keer per week naar New York wordt gevlogen. "Het gaat om de sterk verhoogde kans dat we passagiers met corona vervoeren en daarmee het cabinepersoneel blootstellen aan een niet uit te leggen risico."

De VNC verwacht dat de KLM, net als toen China de grote coronabrandhaard was, per direct de vluchten staakt. KLM heeft nog niet gereageerd.
(uit het NOS.nl liveblog)

Ik denk dat het VNC hier wel een punt heeft, gezien het gevaar en het officiele advies.

Virussen? Scan ze hier!

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

En in de cockpit dan? 1,5 meter uit elkaar zitten gaat daar echt niet.
En die jumpseats in de cabine zijn best dicht bij elkaar gepositioneerd.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 28-05 11:57
Best aardig artikel van FR24 omtrent de 747 retirement bij KLM dit weekend;

https://www.flightradar24...grid.com&utm_medium=email

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nustys
  • Laatst online: 28-05 20:40
27 maart 2020 PH-BFW als KL685 op weg naar MEX.
Nu nog 3 commerciële take-off's te gaan 😢

Acties:
  • +3Henk 'm!

• [=AMS=]
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:49
Toren fly by van de PH-BFS (via reddit):

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bobbje
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:32
Deze video had ik ook net gevonden op twitter.

[Voor 4% gewijzigd door Bobbje op 27-03-2020 19:16]

• [=AMS=]
Bobbje schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:15:
[...]

Deze video had ik ook net gevonden op twitter.

[Embed: title]
Gaaf :)

Ook bijzonder al die lege parkeerplekken v.a. 0:14 (P3 / P40).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:11:
[...]

Schijnbaar is in ieder geval Western Global daarna nog 2x keer geweest in september 2016.

De eerste A350 (van de 3) voor de Duitse Luftwaffe heeft haar kleuren gekregen:

[Afbeelding]
https://twitter.com/Tobias_Gudat/status/1240610687447117825
Inmiddels is ook een testvlucht gemaakt:

GAF_A350_10+03_20200320_XFW-3 by Dirk Grothe | Aviation Photography, on Flickr

• el ix
nustys schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:10:
Dan zal het niet de ‘Shanghai’ zijn die als laatste KLM 744 PAX landt op zondag. Die vlucht vertrekt morgen op het moment dat ze amper (of nog niet eens) terug is.

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Derice schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:24:
En in de cockpit dan? 1,5 meter uit elkaar zitten gaat daar echt niet.
En die jumpseats in de cabine zijn best dicht bij elkaar gepositioneerd.
Tsja, risico van het vak dan maar.

Moet binnenkort de simulator in om m'n brevet te verlengen, zit je met drie man op een kluitje...

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22:13
Hmmbob schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:35:
[...]

[...]

Nou, Dubai werd het niet....[Afbeelding]
https://www.flightradar24.com/NAF43/2445246b

Zal wel een missende diplo-clearance zijn. Next stop Oman?
Volgens dit artikel maakte het deel uit van repatriëringsvluchten voor Nederlandse militairen in Afghanistan.

[Voor 11% gewijzigd door Lasmibalsingh op 28-03-2020 11:48]

PSN: KADR777

Laatste uitgaande KLM 747 vlucht (naar Mexico) is los van de gate: https://www.flightradar24.com/KLM685/24499e42

• el ix
Piet91 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:39:
Laatste uitgaande KLM 747 vlucht (naar Mexico) is los van de gate: https://www.flightradar24.com/KLM685/24499e42
In- en uitgaande vlucht (met opnieuw een fly by langs de toren) waren binnen twee minuten na elkaar te spotten langs de Polderbaan, voor degenen die durfden te komen 😷

• wildhagen
  • Niet online
Op de Aalsmeerbaan van Schiphol worden vanaf zondagmiddag vliegtuigen geparkeerd. Daarover hebben Schiphol, Luchtverkeersleiding Nederland en KLM overeenstemming bereikt. Er komen op de baan ongeveer 25 toestellen te staan tot het reguliere vliegverkeer wordt hervat.

Omdat het vliegverkeer door het coronavirus grotendeels plat ligt is er behoefte aan extra parkeerruimte voor vliegtuigen. Om beschadiging van de baan te beperken komen er rijplaten te liggen, schrijft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) aan de Tweede Kamer. Schiphol heft geen parkeergelden.
AD liveblog

Virussen? Scan ze hier!

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:53
Wellicht overbodig, maar spotten op de bekende plekken morgen niet toegestaan: https://www.at5.nl/artike...-boeing-747-niet-bekijken

[Voor 6% gewijzigd door renegrunn op 28-03-2020 21:21]

Naast KLM is de kans ook groot dat Qantas hun resterende 747 vloot morgen vervroegd uit de vloot haalt.

De (mogelijk) laatste vlucht; QF28 vanuit Santiago is onderweg en zal zondagavond in Sydney landen.
https://www.flightradar24.com/QFA28/2449cf89

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
renegrunn schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:52:
Wellicht overbodig, maar spotten op de bekende plekken morgen niet toegestaan: https://www.at5.nl/artike...-boeing-747-niet-bekijken
Kan toch in de auto blijven zitten! Verwacht eerlijk gezegd niet veel politie capaciteit, aangezien de overheid al heeft aangegeven zich niet meer te focussen op kleine criminaliteit.

Welke baan land die vermoedelijk?

• H92!
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Kan toch in de auto blijven zitten! Verwacht eerlijk gezegd niet veel politie capaciteit, aangezien de overheid al heeft aangegeven zich niet meer te focussen op kleine criminaliteit.

Welke baan land die vermoedelijk?
Gezien de wind vanmiddag op de Kaagbaan

• Stinger_Ventura
H92! schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Gezien de wind vanmiddag op de Kaagbaan
Zo te zien net gewijzigd naar de Zwanenburg baan.

https://www.lvnl.nl/omgeving/baangebruik

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
nustys schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:10:
Nu nog 3 commerciële take-off's te gaan 😢

[Afbeelding]
Zo'n 747 blijft ook na 50 jaar een ontzagwekkende verschijning. De komende jaren gaat met het verdwijnen van de 4 en 3-motorige kisten de burgerluchtvaart een grijze, grauwe eenheidsworst worden.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:38

franssie

Save the albatross

De landing is live op NH Nieuws te volgen

NH Nieuws is er als enige medium bij en zorgt voor een livestream van de laatste landing, zodat iedereen die hem wil zien, kan zien. De aankomst van het toestel is live te volgen op NHNieuws.nl, op onze app en Facebookpagina en op het YouTube-kanaal van NH Airtime.
NHNieuws.nl

Voor mij gaat het de livestream worden, geen zin om met 5c en 6bft buiten te vernikkelen.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Landing om 15:20.

Flightradar

Uitzending komt hier: https://www.nhnieuws.nl/n...van-klm-landt-op-schiphol

[Voor 40% gewijzigd door alexbl69 op 29-03-2020 14:51]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• [=AMS=]
NHNieuws (Doron Sajet) is op het platform voor de livestream en tweet interessante plaatjes, bijv:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Ben toch gaan kijken. Staan een aantal auto’s langs de kant. Politie is al 1x langs geweest, maar bijna iedereen zit in zijn auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:30
Mooi, Captain doet vanuit de cockpit over de radio een speciale boodschap naar alle spotters!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

XBL: AreVeeDee

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
Niet de meest alerte cameraman :X

iRacing Profiel

• franssie

franssie

Save the albatross

alexbl69 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:24:
Niet de meest alerte cameraman :X
Nee niet bepaald. Ding vloog zowat overhead voordat ie dat doorhad.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 28-05 23:45

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vanaf het balkon goed kunnen zien, weer wennen na zoveel dagen met weinig vliegverkeer :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
De cameraman is blij dat ie weer op huis aan kan, tenenkrommend amateurisme zeg.

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:29
Stinger_Ventura schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:08:
Ben toch gaan kijken. Staan een aantal auto’s langs de kant. Politie is al 1x langs geweest, maar bijna iedereen zit in zijn auto.
Heb je het kunnen zien? :+

Verder was de stream niet echt top, jongejonge. Jammer dat ze ook eerst nog helemaal met de auto terug moesten, stuk gemist.

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:27

gws24

Thinking is hard!

Misschien niet haalbaar voor een regionaal station maar ik zou 2 cameras ingezet hebben, één bij de baan en één bij de gate. Verder is natuurlijk het grootste gedeelte van de flyby missen gewoon :X #youhadonejob

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Pino112 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:50:
[...]

Heb je het kunnen zien? :+
[Twitter]

Verder was de stream niet echt top, jongejonge. Jammer dat ze ook eerst nog helemaal met de auto terug moesten, stuk gemist.
Ja, heb het goed kunnen zien. Politie is een paar keer langs gekomen, maar iedereen hield goed afstand. Voor wat ik zag is niemand aangesproken op gedrag of weg gestuurd.
Gemêleerd publiek, ouders met kinderen, oude mannen, oude vrouwen, de klassieke spotters en zelfs jonge dames (als in, zonder vriend en op de fiets).
Geeft toch maar weer aan hoe jammer het is dan zo’n icoon van de luchtvaart verdwijnt.
Het meest jammere is nog dat zo’n roemloos einde is, geen warm onthaal, geen feestje, geen laatste vlucht met enthousiastelingen, geen rondje boven de stad.
Na 49 jaar het werkpaard van KLM te zijn, is het bedankt en tot ziens. Begrijp ik ook wel in deze onwerkelijke tijd, maar je had de Queen of the Sky gewoon een ander afscheid gegund.

Normaal was ik hier nooit naar toe gereden, maar ik wou haar echt de laatste eer bewijzen ;w
The Queen is dead, long live the Queen!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Derice
  • Niet online

Derice

Vanaf 15:35 even luisteren, mooie speech van de captain van de PH-BFT KL686 vanmiddag.
https://archive-server.li...ast-Mar-29-2020-1300Z.mp3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:33
25 dagen geleden nog met haar meegevlogen. En ondanks dat de jaren écht zijn gaan tellen qua interieur en ze met een extreme shudder opsteeg (het werd zelfs even angstig stil) was het toch bijzonder om weer eens met haar te vliegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Derice
  • Niet online

Derice

De foto's die ik heb gemaakt zijn van ruime afstand genomen van dit zooitje ongeregeld...

https://www.haarlemsdagbl...ie-deelt-boetes-uit-video

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Toch wel beetje triest. Herinner me nog goed dat ik als klein jochie met paps langs de baan stond (pa werkte op schiphol toendertijd) en dat de 'jumbo' dan langskwam. O+

Jerry van BigJet TV zendt straks om 19:00 u. op youtube een "schiphol special" uit ter ere van deze dag.
(Hij zendt tegenwoordig sowieso 2x daags opnames uit zijn archief uit vanwege de crisis trouwens).

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• Derice
  • Niet online

Derice

Je kunt nog genoeg Jumbo's zien hoor.
De KLM heeft nog 3 freighters en andere vrachtmaatschappijen vliegen regelmatig met dit toestel nog naar Schiphol.
De 747-8f zal ook nog wel een tijdje rond vliegen, dus echt helemaal over is het niet.
Maar als passagier zal je nu wel moeten gaan zoeken om er nog in te kunnen vliegen (bijv. bij de oosterburen die de 747-8i in de vloot hebben).

• wildhagen
  • Niet online
Lufthansa heeft verklaard de 747-8i nog tot iig 2025 in de vloot te houden. Maar daarna... zou me niets verbazen als ze er dan toch gewoon uit gaan. Want 4 motoren en inefficient enzo.

Virussen? Scan ze hier!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Dat scheelt weer @Derice
Was ervan op de hoogte dat ze niet ineens allemaal van de aardbodem verdwijnen, maar toch. :P
Ermee vliegen zou er voor mij sowieso niet meer in zitten, dat is geen 'verlies' voor me.

Beetje melancholisch wellicht. Toevallig paar dagen terug Sam Chui gezien die in een 747 combi van KLM meemocht en een tour kreeg. Diegene die hem rondleidde was wel wat aangedaan (leek het).

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
:w nu snel naar de sloper, er moeten colablikjes gemaakt worden >:)

• franssie

franssie

Save the albatross

XWB schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:48:
[...]

Eerst sleutelhangers/bagage tags O-)

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Is dus half uurtje later geworden.
Als het goed is een compilage van 5 bezoeken van hem aan Schiphol.

• Derice
  • Niet online

Derice

XWB schreef op zondag 29 maart 2020 @ 18:48:
[...]

Tja regel dat maar eens.
De markt voor sloop staat ook op zijn kop nu meerdere airlines toestellen afdanken.
KLM komt nu in eens met 7x een 747 op de markt. Die dingen zijn niet gratis, KLM wil er lijkt mij ook nog wel wat geld voor terug zien.
Die sloop toko's willen er ook nog wat aan verdienen en qua spareparts raak je het e.a. alleen nog kwijt aan de vrachtmarkt die met 747's vliegt (voor zover compatible).

• franssie

franssie

Save the albatross

@Derice wel een leuk sim projectje ;)

Maar inderdaad - de "dure" onderdelen zijn nu plots wel veel minder courant (en dat waren ze denk ik al niet echt).
Misschien in delen veilen voor liefhebbers, zelfs de ANWB paddenstoelen van Terschelling brachten goud op.

• MarElo
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 27-05 14:29

MarElo

Ik zie je wel!

Wat zou deze vanmiddag gedaan hebben?

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

Daniel

Kapitein NCC-1701
wildhagen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 17:44:
Lufthansa heeft verklaard de 747-8i nog tot iig 2025 in de vloot te houden. Maar daarna... zou me niets verbazen als ze er dan toch gewoon uit gaan. Want 4 motoren en inefficient enzo.
Dat lijkt me wel zeker. Sowieso wordt het steeds beter zoeken om nog ergens een reguliere viermotorige passagiersvlucht te vinden, als het tenminste geen Emirates A380 moet zijn. 747's gaan er overal uit, A340's ook, en de non-Emirates A380's ook vrij rap.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:27

gws24

Thinking is hard!

MarElo schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:45:
Wat zou deze vanmiddag gedaan hebben?
Spionage!!! :P :+

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
Fotovlucht. Maar dat is ondertussen al wel een paar keer genoemd in dit topic.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:28
Hmmbob schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:07:
[...]

Fotovlucht. Maar dat is ondertussen al wel een paar keer genoemd in dit topic.
je zou denken dat er wel een vliegtuig dichter in de buurt zou zijn omdat te doen :P

• LordSinclair
  • Laatst online: 17:18
MANILLA - Een vliegtuig met onder meer medische hulpverleners is zondag tijdens het opstijgen in de Filipijnse hoofdstad Manilla geëxplodeerd. Alle acht inzittenden kwamen om, onder wie een Amerikaan en een Canadees, aldus de autoriteiten.
Alweer een Lionair crash met dodelijke afloop 😯
Lionair is niet Lion Air

Al lijken de namen wel op elkaar |:(

[Voor 8% gewijzigd door LordSinclair op 29-03-2020 21:05]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• menzo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 18:17
demonic schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:17:
[...]

je zou denken dat er wel een vliegtuig dichter in de buurt zou zijn omdat te doen :P
Van de grond, voor google maps etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:59
demonic schreef op zondag 29 maart 2020 @ 20:17:
[...]

De afgelopen week waren de omstandigheden perfect voor fotovluchten en dus zie je dat heel veel operators hun kans namen. Ik heb ze ook uit Zwitserland hier gezien ;)

/post

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Sand0rf schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:38:
[...]

De afgelopen week waren de omstandigheden perfect voor fotovluchten en dus zie je dat heel veel operators hun kans namen. Ik heb ze ook uit Zwitserland hier gezien ;)
Waarom worden ze hier zo vaak gepost de laatste tijd? Komt dat omdat het luchtruim kalm is nu (hebben eigenlijk wel last van ander luchtverkeer, of vliegen ze toch totaal verschillende hoogtes)? Of is het nu toevallig goed weer? Of is iedereen zich aan het vervelen thuis en constant vliegtuigen aan het volgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sand0rf
Ik denk een combinatie. Het was afgelopen week echt perfect weer en er waren ook echt heel veel vliegtuigen in de lucht. Daarnaast valt het inderdaad meer op omdat het luchtruim leger is en veel mensen thuis wat makkelijker de boel in de gate kunnen houden ;)

Maar opzich is het niet bijzonder, zeker in de winter bij dit soort heldere dagen wordt het veel gedaan (heldere/schone lucht, geen bladeren aan de bomen)

/post

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
LordSinclair schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Alweer een Lionair crash met dodelijke afloop 😯
Lionair is niet Lion Air

Al lijken de namen wel op elkaar |:(
De restanten van het vliegtuig:

https://twitter.com/pursherrr/status/1244245225108692992

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Er kwam net, ik denk een F16, straaljager over Amsterdam. Dat gebeurt niet vaak, iemand een idee? Kennelijk de EPIC02. https://tar1090.adsbexchange.com/?icao=480414

[Voor 25% gewijzigd door PolarBear op 30-03-2020 12:13]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18:30
PolarBear schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:11:
Er kwam net, ik denk een F16, straaljager over Amsterdam. Dat gebeurt niet vaak, iemand een idee? Kennelijk de EPIC02. https://tar1090.adsbexchange.com/?icao=480414
Via Scannernet lijkt het dat EPIC02 een aardig eindje vanaf Amsterdam voorbij is gekomen.

Ze zijn aan het oefenen met een AWACS nabij Nijmegen.

(Login prompt: Scannernet, wachtwoord VRS2019)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Ik zie dat hij een rondje door de CTR's doet. (EHAM en EHRD) Waarschijnlijk een oefening. Er zit ook een AWACS op 29.000ft.

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Laatst online: 22:13
SLM voert testvluchten uit met 777-200

[Voor 25% gewijzigd door Lasmibalsingh op 30-03-2020 12:47]

PSN: KADR777

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmmbob
Bl@ckbird schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:26:
Ik zie dat hij een rondje door de CTR's doet. (EHAM en EHRD) Waarschijnlijk een oefening. Er zit ook een AWACS op 29.000ft.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Awacs is op de grond wel te horen, niet te zien door de bewolking.

Is ook vrij uniek natuurlijk, zo'n leeg luchtruim. Dan kan je zo'n cirkel ineens veel makkelijker inpassen (y)

[Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 30-03-2020 13:12]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 21:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Leuke livery! Dat geel-rood begint toch een beetje oubollig te worden (ja Iberia, het wordt niet beter met een rode staart). Dit is weer eens wat anders.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:53
PolarBear schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:11:
Ik liep net buiten (Amsterdam-Noord) toen ze over kwamen. Gaaf, deed me denken aan 'vroeger', toen ik naar school fietste in zuid-oost Drenthe. Daar werd regelmatig geoefend en kwamen ze op een meter of 100 over, wat altijd veel indruk maakte. Vooral ook omdat je ze pas op het laatste moment in de gaten hebt.

• PolarBear
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Leuke livery! Dat geel-rood begint toch een beetje oubollig te worden (ja Iberia, het wordt niet beter met een rode staart). Dit is weer eens wat anders.
Wit vliegtuig met een gekleurde staart is niet echt iets anders dan anders toch?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PolarBear schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Wit vliegtuig met een gekleurde staart is niet echt iets anders dan anders toch?
Fel groen wordt volgens mij niet zoveel gebruikt? En de combinatie met die kleur rood van de letters (en sowieso het font) vind ik wel goed passen.

Open Source landkaart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18:02

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Maasluip schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:58:
[...]
Fel groen wordt volgens mij niet zoveel gebruikt? En de combinatie met die kleur rood van de letters (en sowieso het font) vind ik wel goed passen.
:?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En Aer Lingus. Maar ik vind het gewoon een frisse kleur. Dat vind ik van EVA Air dan weer niet en Aer Lingus al helemaal niet.

Open Source landkaart

Acties:
  • +3Henk 'm!
PolarBear schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:55:
Precies. Ja de staart is met die bladeren nét even wat anders; maar dit is gewoon de standaard livery.
Sterker nog; bijna elke airline die tegenwoordig hun livery vernieuwd komt met deze livery; letterlijk overal exact hetzelfde; een witte romp; staartvlak dat in rechte lijn doorloopt op de romp en de naam van de maatschappij tussen deur 1 en de vleugels.

Denk aan Lufthansa, Iberia, SAS, Aeroflot, Aegean, Aer Lingus, Air Dolomiti, Air Arabia, WestJet etc.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Derice
  • Niet online

Derice

Piet91 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:14:
[...]

Precies. Ja de staart is met die bladeren nét even wat anders; maar dit is gewoon de standaard livery.
Sterker nog; bijna elke airline die tegenwoordig hun livery vernieuwd komt met deze livery; letterlijk overal exact hetzelfde; een witte romp; staartvlak dat in rechte lijn doorloopt op de romp en de naam van de maatschappij tussen deur 1 en de vleugels.

Denk aan Lufthansa, Iberia, SAS, Aeroflot, Aegean, Aer Lingus, Air Dolomiti, Air Arabia, WestJet etc.
Saaie bende en het zijn allemaal 737's XL qua uiterlijk.
Waar is de variatie gebleven? Doe mij maar Tristar's, MD-11's, 747's en ach gooi er dan ook nog maar een lekker rokende DC-4 in. ;)

• Freee!!

Freee!!

Derice schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:25:
[...]
Saaie bende en het zijn allemaal 737's XL qua uiterlijk.
Waar is de variatie gebleven? Doe mij maar Tristar's, MD-11's, 747's en ach gooi er dan ook nog maar een lekker rokende DC-4 in. ;)
En zelfs een A380 is wel eens leuk voor de afwisseling. En zoveel viermotorige kisten zie je tegenwoordig ook niet meer.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• franssie

franssie

Save the albatross

Die straaljager(s) waren meer mensen opgevallen, zelf helaas gemist.
https://www.nhnieuws.nl/n...aaljagers-boven-provincie

edit: en die NATO07 draait maar braaf haar rondjes, zou dat niet stikvervelend zijn daar voorin?

[Voor 22% gewijzigd door franssie op 30-03-2020 15:13]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Sand0rf
Ik ga er vanuit dat die NATO07 nog een autopilot heeft, een vriend van me vliegt op de PH-RLY om videosignalen van bijvoorbeeld wielerkoersen te relayen. Daar zit geen auto-pilot in en hij zit dus de hele dag op de hand rondjes te vliegen boven de wielerkoers. Dan krijg je dus dit soort patronen:

We noemen hier ook al Chef Rondjes :+

/post

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Derice
  • Niet online

Derice

Och rondjes... hou op schei uit. Als je een beetje strak vliegt, dan ga je door je eigen wake heen.
Dan hobbelt het ook nog eens lekker.
Je moet het maar wel kunnen ook trouwens als fotograaf/cameraman om vanuit een draaiende kist opnames te maken. Heb al vaker mensen over hun nek zien gaan bij dat soort vluchten.
Ik vind het allemaal prima, alleen negatieve G's trek ik wat minder goed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hmmbob
franssie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:12:
edit: en die NATO07 draait maar braaf haar rondjes, zou dat niet stikvervelend zijn daar voorin?
Nee joh, broodje eten, praatje maken, puzzeltje, af en toe naar buiten kijken (maar hee, een hele batterij aan verkeersleiders/gevechtsleiders achterin), knopje draaien om koers en hoogte bij te stellen, kopje koffie. Die komen de dag wel door hoor :+

• Bl@ckbird
  • Niet online
Derice schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:28:
Och rondjes... hou op schei uit. Als je een beetje strak vliegt, dan ga je door je eigen wake heen.
Dan hobbelt het ook nog eens lekker.
Je moet het maar wel kunnen ook trouwens als fotograaf/cameraman om vanuit een draaiende kist opnames te maken. Heb al vaker mensen over hun nek zien gaan bij dat soort vluchten.
Ik vind het allemaal prima, alleen negatieve G's trek ik wat minder goed.
Tijdens m'n introductie-les ging ik over m'n nek.. :| Juist omdat ik wat foto's wilde maken en dan teveel naar binnen keek. Maar je kan het goed trainen. Regelmatig vliegen en veel naar buiten kijken helpt. Merk wel dat ik achtbanen enzo nu veel minder boeiend vind. (Tijdje terug 6G gedaan in een Extra 330. Erg gaaf en met geen enkele achtbaan te vergelijken :) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Bl@ckbird klopt PIDV - (Punt In De Verte) voor je oriëntatie. Werkt inderdaad ook prima in achtbanen en andere vervelende attracties. Daarom zijn er ook achtbanen in het donker O-) }) En daar hou ik dus wat minder van ;)

Een keer mee met een Extra 330 staat bij mij nog op het lijstje.

[Voor 13% gewijzigd door franssie op 30-03-2020 17:11]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:29
franssie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:12:
Die straaljager(s) waren meer mensen opgevallen, zelf helaas gemist.
https://www.nhnieuws.nl/n...aaljagers-boven-provincie
Toevallig zat ik net met m'n drone in de lucht. Zoek de stipjes.
In het echt zag het er toch een stuk indrukwekkender uit 8)

[Voor 18% gewijzigd door Kees_B op 30-03-2020 17:18]

PV Output

• PolarBear
  • Niet online
https://news.sky.com/stor...at-to-oust-board-11965507
Sir Stelios Haji-Ioannou tells easyJet the airline's future is at risk unless it cancels a £4.5bn aircraft order, Sky News learns.
Zal Airbus blij mee zijn. Stellios en familie heeft zo'n ruime 30% van de aandelen in handen https://www.marketscreener.com/EASYJET-PLC-10093880/company/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@PolarBear Geen idee of airbus hier echt wakker van ligt. Als het een Boeing order was geweest dan had het bij Boeing harder aangekomen schat ik zo in Als de luchtvaart weer opstart zijn airbussen denk ik toch gewilder op de markt, die productie capaciteit raken ze wel kwijt schat ik zo in.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:13

Mrs Redhair

Jukebox Meisje

franssie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:10:
@Bl@ckbird klopt PIDV - (Punt In De Verte) voor je oriëntatie. Werkt inderdaad ook prima in achtbanen en andere vervelende attracties. Daarom zijn er ook achtbanen in het donker O-) }) En daar hou ik dus wat minder van ;)

Een keer mee met een Extra 330 staat bij mij nog op het lijstje.
Ik heb een keer les gehad in acrobatisch vliegen. En ja, alles zelf gedaan zoals looping, corkscrew linksom en rechtsom.

Recht omhoog tot je een stall krijgt en terug naar beneden valt, en opvangt. Het enige wat ik niet zelf mocht doen was ondersteboven vliegen.

Leukste vliegles ever. _/-\o_

Oud Wijf | Vrachtwagen Bitch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
franssie schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:47:
@PolarBear Geen idee of airbus hier echt wakker van ligt. Als het een Boeing order was geweest dan had het bij Boeing harder aangekomen schat ik zo in Als de luchtvaart weer opstart zijn airbussen denk ik toch gewilder op de markt, die productie capaciteit raken ze wel kwijt schat ik zo in.
107 vliegtuigen, zelfs met een backlog van 6000+ is niet fijn, een LCC als EasyJet die afhaakt kan ook zo maar de eerste van velen zijn. Al is het alleen maar om extra korting te bedingen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
PolarBear schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:16:
[...]

107 vliegtuigen, zelfs met een backlog van 6000+ is niet fijn, een LCC als EasyJet die afhaakt kan ook zo maar de eerste van velen zijn. Al is het alleen maar om extra korting te bedingen.
Moet het eerst nog maar zien gebeuren.... nu afhaken is achteraan aansluiten als je ze weer besteld. En dat kan Easyjet zich ook niet veroorloven.

Extra korting zal Airbus niet geven zolang de orderportefeuille nog zo vol zit. En die paar procent extra korting maken ook niet het verschil tussen het bankroet en overleven voor Easyjet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

alexbl69 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:20:
[...]
<>
Extra korting zal Airbus niet geven zolang de orderportefeuille nog zo vol zit. En die paar procent extra korting maken ook niet het verschil tussen het bankroet en overleven voor Easyjet.
Airbus heeft werkelijk alle kaarten in handen nu. later afnemen zal denk ik toch wel een forse afname van de korting betekenen, Los daarvan, toeleveranciers (motoren etc) kunnen en gaan hun prijzen niet verlagen. Nu achteraan sluiten betekent denk ik een fors hogere aanschafprijs en veel minder zekerheid over de leveringsdatum. Beetje raar bericht ook daarom, dat Easyjet dan niet de contacten heeft om af te nemen is een risico maar zo las ik bericht niet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Stelios loopt al jaren te miepen, vooralsnog krijgt hij niks voor elkaar.

Next.

• Derice
  • Niet online

Derice

Kees_B schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:17:
[...]

Toevallig zat ik net met m'n drone in de lucht. Zoek de stipjes.
In het echt zag het er toch een stuk indrukwekkender uit 8)

[Afbeelding]
Dus ze waren opzoek naar jou? :? :-P
Wel toevallig zo'n shot, die krengen zijn best snel.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• el ix
Derice schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:00:
Toch ook nog leuk nieuws!
Op 22, 23, 25, 27 & 29 maart staat er dit in de planning op Schiphol:
WGN5086/5087 ORD-AMS-ORD

Tijdstippen & regi's.
22/3 13:30-16:00 - N542KD
23/3 12:00-14:00 - N542KD
25/3 16:30-19:30 - N412SN
27/3 09:30-12:30 - N412SN
29/3 09:00-12:00 - N542KD

En je gelooft het niet, maar 't wordt (vooralsnog gevlogen met een MD-11F). <3 O+
Bron: https://forum.scramble.nl/viewforum.php?f=14 (en dan de 'dag' topics).
Ik heb haar zojuist gespot toen ze op zo’n 4.000 ft voorbijkwam. Zie onderstaande stills, van een camera met glas en sensor waar de gemiddelde spotter z’n neus voor ophaalt 😌

Weet iemand of ze de komende dagen verwacht wordt? In scramble.nl zie ik het niet zo snel..

• Derice
  • Niet online

Derice

el ix schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Weet iemand of ze de komende dagen verwacht wordt? In scramble.nl zie ik het niet zo snel..
-edit-
Gevonden @ scramble: https://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=959589#p959589
Ook in april nog charters van Western Global. Op dit moment op de volgende dagen:
02-04 1040-1330
03-04 1015-1330
05-04 1015-1340
06-04 1040-1340
08-04 1015-1330
10-04 1015-1330
12-04 1015-1340
13-04 1040-1330
15-04 1015-1330
17-04 1040-1330
19-04 1430-1700
24-04 1030-1330

Voor alle vluchten staat op dit moment N543JN gepland, maar dat is natuurlijk nog afwachten.

[Voor 50% gewijzigd door Derice op 31-03-2020 15:25]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• el ix
Thanks, hopelijk wordt het idd de N543JN: die lijkt een white plane te zijn!

Zo eentje ga ik graag in het echt zien, want sinds de uitfasering van de KLM Elfjes loop ik al dagelijks met deze rond: 🤓😅

[Voor 4% gewijzigd door el ix op 31-03-2020 18:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Morgen (2 april) staat PH-BQK als KL827 ingepland voor AMS-KUL-SYD, vertrek vanaf AMS om 20:50 uur.
Denk ik voor het eerst een KLM pax toestel in Australië sinds maart/april 2001(?) toen AMS-SIN-SYD werd gevlogen.
(De blauwe vrachttoestellen zijn later nog geweest)

Acties:
  • +6Henk 'm!
Vanavond was bij EenVandaag (NPO1, 18:15 - 18:45 uur) een stukje over het parkeren van de KLM toestellen op Schiphol: https://eenvandaag.avrotr...n-dat-we-goed-terugkomen/

Grounded Planes by RGJ Fotografie, on Flickr

Acties:
  • +7Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

• franssie

franssie

Save the albatross

KLM vliegt (wellicht - red) morgen naar Australië voor repatriëringsvlucht.

Lijkt me vreemd als crew. Op zich een unieke vlucht in meerdere opzichten maar misschien ook wel spannend of zelfs eng. Maar per boot is het ook wel een takke-eind.
KLM vliegt morgen waarschijnlijk naar de Australische stad Sydney om gestrande Nederlanders te repatriëren. Het zou voor het eerst in ruim 19 jaar zijn dat KLM naar 'Down Under' vliegt.
NH Nieuws/Doron Sajet

Door luchtvaartverslaggever Doron Sajet

KLM heeft voor morgen een Boeing 777-200ER naar Sydney ingepland, maar het toestel zal eerst een tussenstop maken in de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. Daar overnacht de bemanning om vrijdag door te vliegen naar Australië. De KL827 zou een repatriëringsvlucht zijn die gecoördineerd is door het ministerie van Buitenlandse Zaken.

• Freee!!

Freee!!

franssie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:59:
[...]
Maar per boot is het ook wel een takke-eind.
Dat is gewoon meteen twee weken quarantaine.

Pagina: 1 ... 74 ... 81 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True