Vliegen, Techniek en achtergrond Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.070.949 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou, zet maar een noodkrediet klaar voor de airlines. De grote carriers gaan dit geen 2 maanden volhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ah helder, dat was niet duidelijk uit de eerdere artikelen.

Verder zinloze maatregel van Trump natuurlijk. Sowieso is het virus al volop actief in de VS, en ook in Groot-Brittannië heerst het al volop. Toch zijn zij uitgezonderd...

Lijkt op een politieke maatregel richting EU/Schengengebied dus

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Kunnen we dit niet gelijk even lik op stuk geven met een ban op Amerikaanse airlines en N-registratie toestellen naar/binnen Europa? :)

In de tussentijd, the world has gone nuts. I don’t want to live in this world anymore.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGd3KjFiPUNTf6HYUtzoNx7TOCM=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Z7vij00foGu0ZPK2z6uavQkK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Propane op 12-03-2020 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
De meeste airlines zullen inderdaad nu met staatssteun overeind gehouden moeten worden, voor zover dat al niet het geval was. Om over de rest van de toerismesector (hotels en restaurants incluis) nog maar te zwijgen. De economische schade is niet te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Propane schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:55:
Kunnen we dit niet gelijk even lik op stuk geven met een ban op Amerikaanse airlines en N-registratie toestellen naar/binnen Europa? :)
Ik gok dat Trump dat niet gaat toestaan en direct soortgelijke sancties aan Europese maatschappijen en toestellen zal gaan opleggers.

En mogelijk ook nog andere sancties richting EU of Europese landen.

Lijkt me dus een slecht idee, to put it mildly ;)

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 12-03-2020 08:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:54
Laten we de impact voor US-carriers niet vergeten. Delta bijvoorbeeld: heeft in het route netwerk en in aandelen belangen best veel blootstelling aan de EU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het allemaal enorm overtrokken / gehypt.
Kijk eens terug naar de Mexciaanse Griep, Sars versie 1. Dat hebben we ook doorstaan zonder dit soort idioterie. Ook verhoudingsgewijs zijn er meer mensen gezond dan geïnfecteerd/ziek.

Heb het idee dat men nu maar dingen in gang zet om de publieke (media...) mening maar voor zich te houden/winnen. Want als je niks doet dan zwaait er wat vanuit het publiek.

Als je ziet wat voor gevolgen & effecten alle maatregelen nu al hebben, is dat veel extremer dan heel dat virus zelf ooit had kunnen veroorzaken als je het mij vraagt.
Net alsof we nu met z'n allen in een aflevering van Black Mirror leven ofzo. Pff...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:57:
[...]

Ik gok dat Trump dat niet gaat toestaan en direct soortgelijke sancties aan Europese maatschappijen en toestellen zal gaan opleggers.
Wat hij nu in principe al heeft gedaan. Zijn er uitzonderingen voor piloten? Heeft het nut voor een airline om naar de VS te vliegen vanuit de Schengen zone als letterlijk elke persoon aan boord onder die ban valt?

Kortom, lik op stuk. Personen die de afgelopen maand in de VS of VS territorium is geweest komt Schengen niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

BounceCloud schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:06:
Laten we de impact voor US-carriers niet vergeten. Delta bijvoorbeeld: heeft in het route netwerk en in aandelen belangen best veel blootstelling aan de EU.
Wat voor nut heeft het voor een US airline om naar de Schengenzone te vliegen als ze 0 reizigers mee terug kunnen nemen? Daar halveert opeens de revenue, en meer omdat er waarschijnlijk ook minder mensen naar europa willen vliegen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:54
Maasluip schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:34:
[...]

Wat voor nut heeft het voor een US airline om naar de Schengenzone te vliegen als ze 0 reizigers mee terug kunnen nemen? Daar halveert opeens de revenue, en meer omdat er waarschijnlijk ook minder mensen naar europa willen vliegen.
Precies, dat is ook mijn stelling. Wij kunnen wel zeggen: Trump benadeeld de Europese carriers, maar raakt net zo hard de US-carriers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Lelystad kan inmiddels wel gewoon weer afgebroken worden. Buiten de 15.000 slots die FlyBE "oplevert", kan het niet anders dan dat er nog een maatschappij of 2 de handdoek in de ring gaat werpen. Hoe lang het gaat duren weet niemand, maar de branche gaat nog een hele lange tijd nodig hebben om weer op hetzelfde niveau te komen. Zal me echt niks verbazen als die 500.000 vliegbewegingen de komende jaren niet meer gehaald worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Amerikanen zijn nu pissed op Trump over vliegverbod: https://www.nu.nl/coronav...s-van-mijn-kleinzoon.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik weet niet precies wat die dame daar nu doet. Waarom gaat ze terug? Ze kan gewoon over 2 weken terug via Londen, wat het plan al was :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:58:
Ik weet niet precies wat die dame daar nu doet. Waarom gaat ze terug? Ze kan gewoon over 2 weken terug via Londen, wat het plan al was :?
Dan moet ze kunnen aantonen dat dat ze niet besmet is. Zo'n test kost 3200 dollar (per persoon uuiteraard).

Aangezien de meeste Amerikanen niet verzekerd zijn moeten ze dat zelf betalen.

Als ze terug kan voor het verbod van kracht wordt, is die test nog niet nodig, en kost het slechts het ticket.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
Propane schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:26:
[...]
Zijn er uitzonderingen voor piloten?
Ja. Presidential proclamation:
Sec. 2. Scope of Suspension and Limitation on Entry.

(a) Section 1 of this proclamation shall not apply to:
(...)
(vii) any alien traveling as a nonimmigrant pursuant to a C-1, D, or C-1/D nonimmigrant visa as a crewmember or any alien otherwise traveling to the United States as air or sea crew;

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Onnodige reactie, reageer ontopic en inhoudelijk of reageer niet.

[ Voor 101% gewijzigd door deepbass909 op 12-03-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Dan moet ze kunnen aantonen dat dat ze niet besmet is. Zo'n test kost 3200 dollar (per persoon uuiteraard).

Als ze terug kan voor het verbod van kracht wordt, is die test nog niet nodig, en kost het slechts het ticket.
Beetje generaliserend. Er zijn ongeveer 29 miljoen Amerikanen zonder health insurance, dat is nog geen 10% van de populatie. De Amerikanen die geen verzekering hebben zijn waarschijnlijk voor het grootste gedeelte vrij arm, aangezien goed betalende banen vrijwel altijd een verzekering hebben als arbeidsvoorwaarde. Als ze tickets kan betalen van de VS naar de EU heeft ze waarschijnlijk wel een verzekering.

Daarbij zijn de kosten van 3200 dollar per test ook niet accuraat. Die bedragen zijn inderdaad in het nieuws gekomen maar of dat alleen een test was, of de persoon verzekerd was etc is niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 18:59
Ook de grootste Luchtmachtoefening van Nederland, Frisian Flag, is gecancelled: https://www.lc.nl/friesla...wege-corona-25452856.html

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:33

4POX

Everybody is wired

PolarBear schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 13:21:
[...]

Beetje generaliserend. Er zijn ongeveer 29 miljoen Amerikanen zonder health insurance, dat is nog geen 10% van de populatie. De Amerikanen die geen verzekering hebben zijn waarschijnlijk voor het grootste gedeelte vrij arm, aangezien goed betalende banen vrijwel altijd een verzekering hebben als arbeidsvoorwaarde. Als ze tickets kan betalen van de VS naar de EU heeft ze waarschijnlijk wel een verzekering.

Daarbij zijn de kosten van 3200 dollar per test ook niet accuraat. Die bedragen zijn inderdaad in het nieuws gekomen maar of dat alleen een test was, of de persoon verzekerd was etc is niet bekend.
Als je überhaupt getest kan worden in Nederland. Hier in Vietnam is het grote nieuws over een dame uit een rijke familie die geen test in de UK kon krijgen. Haar vader heeft een privé vliegtuig geregeld ($400.000) en zij is in Vietnam positief getest.

Hoe kan jij als Amerikaan aantonen dat jij gezond bent? Daarom die run op tickets.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Beetje generaliserend. Er zijn ongeveer 29 miljoen Amerikanen zonder health insurance, dat is nog geen 10% van de populatie. De Amerikanen die geen verzekering hebben zijn waarschijnlijk voor het grootste gedeelte vrij arm, aangezien goed betalende banen vrijwel altijd een verzekering hebben als arbeidsvoorwaarde.
Op een Amerikaanse site (Ars Technica) zag ik het cijfer van 90 miljoen passeren, als je ook de mensen meerekent die onvoldoende verzekerd zijn.

Dat lijkt mij een realistischer cijfer dan 30. Maar goed, da's een andere discussie.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Lol dit is gewoon niet waar.. Je hebt niet met deze misinformatie. Ik kan zonder problemen terug vliegen naar de US, en ik betaal geen cent mocht ik getest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

Dan kan je nog steeds enkel tienduizenden dollars als co-payment verwacht of een maximaal uit te keren zorgbedrag over een leven.

Ik zou eerder denken dat 10% het niveau heeft van een Nederlandse zorgverzekering (ok: dan wel met ook dental betaald door werkgever, dat heb je hier nergens door de 80% eindheffing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
De helft van het personeel van Norwegian mag moet thuis gaan zitten....

Norwegian Air stuurt helft personeel naar huis

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

alexbl69 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:09:

Toch een beetje een rotte kies, sneu voor het personeel maar niet echt een verlies voor de luchtvaartsector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 17:10
Er is nog niks over te zien in Nederlandse media, maar Argentinië kondigt ook steeds strengere beperkingen aan. Gisteren was het nieuws dat reizigers uit risico-landen, waaronder heel Europa, verplicht na aankomst 14 dagen in quarantaine moeten.
Nu is daar bovenop besloten dat na maandag alle vluchten uit risico-landen geweerd worden.

Zelf zou ik zaterdag naar Argentinië vliegen. Dat heb ik al opgegeven, maar van KLM krijg ik geen response hoe ik dat kan afhandelen. Om een of andere reden kan ik deze vlucht niet via de website wijzigen.
Mijn vrouw is momenteel al in Argentinië. Ik heb eerder vandaag haar terugvlucht verplaats naar komende woensdag, dat lukte wel gewoon online. Daarna kwam het nieuws dat vluchten vanaf dinsdag geweerd worden. Dus ik nog een keer die vlucht verplaatsen. Dat ging mis. Als ik inlog staat er nu dat ze zowel voor maandag als woensdag een vlucht van Buenos Aires naar AMS heeft. Zonder dat we hebben bijbetaald. Dat kan natuurlijk niet kloppen, maar het is duidelijk dat KLM volledig overbelast is door alle wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Aangezien vliegtuigen zelf niet vatbaar zijn voor het Corona-virus en uitgevallen vluchten, vertragingen en omleidingen niet in dit topic thuis horen, maar hier, stopt hier de discussie over Corona dus weer.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Queen of the Skies maakt finale offer bij KLM. Eind deze maand staan ze allemaal aan de grond en gaan ze z.s.m. met pensioen. Bron: https://twitter.com/yteke.../1238469232603680769?s=20
Afbeeldingslocatie: https://arnoud.raeven.nl/photographs/2020/03/_MG_0165_websmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:49:
Queen of the Skies maakt finale offer bij KLM. Eind deze maand staan ze allemaal aan de grond en gaan ze z.s.m. met pensioen. Bron: https://twitter.com/yteke.../1238469232603680769?s=20
[Afbeelding]
Van Flyertalk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcufAiZPaF-tBKXQCUOQojNYZVU=/800x/f/image/2DrBq5vYXvDROGbc2C7WTr6N.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Was er als bang voor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Piloot laatste vlucht voetballer Sala niet bevoegd, toestel deugde niet
De piloot van het vliegtuig waarmee de Argentijnse voetballer Emiliano Sala vorig jaar januari verongelukte, was niet bevoegd om dat toesteltype te besturen. Ook had het toestel mankementen waardoor het niet had mogen vliegen. Dat is aan het licht is gekomen in het onderzoek van de Britse luchtvaartongelukkenraad AAIB, naar de dood van Sala en de piloot van het toestel.

De 28-jarige ex-voetballer van de Franse club FC Nantes was destijds net verkocht aan de Britse Premier Leaque-club Cardiff City. Het eenmotorige toestel waarmee hij naar de eerste training bij zijn nieuwe werkgever vloog, verdween op 21 januari boven het Kanaal van de radar.

Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat de piloot geprobeerd heeft slecht weer te ontwijken. Mogelijk was hij op dat moment niet meer helder, omdat er door een defect aan het uitlaatsysteem koolmonoxide in de cabine was gelekt. Door de manoeuvre vloog het toestel veel sneller dan was toegestaan en braken er onderdelen af. Daarna verdween het in zee.

Uit het onderzoek is ook naar voren gekomen dat de piloot betaald werd voor de vlucht, hoewel hij geen commerciële vluchten mocht uitvoeren. Ook was hij niet opgeleid om 's nachts te vliegen. Op het moment van het ongeluk was het al donker.

Sala had bij het vertrek al een vermoeden dat het fout zou gaan. "Ik zit in een toestel dat uit elkaar lijkt te vallen. Ik ben bang", zei hij in een audiobericht aan vrienden."

Volgens de onderzoeker is de kans groot dat Sala niet meer bij bewustzijn was toen het toestel in zee stortte. Het wrak met zijn lichaam werd in februari vorig jaar geborgen. Zijn bloed bevatte zo veel koolmonoxide dat hij een beroerte of een hartaanval moet hebben gekregen of bewusteloos is geraakt.

De stoffelijke resten van de piloot zijn niet teruggevonden.
(integrale tekst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Delta Air Lines komt in de problemen en gaat de overheid om hulp vragen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Het zou waarschijnlijk al meer opschieten, als AF de helft daarvan zou schrappen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:51
In een videoboodschap laat KLM-topman Pieter Elbers weten onder meer via natuurlijk verloop en pensioneringen banen te willen schrappen. Ook worden minder uitzendkrachten ingezet. Dat moet volgens hem voldoende zijn om gedwongen ontslagen te voorkomen.
Ze willen het dus niet gedwongen doen

Maar dit is voor de hele luchtvaartbranche natuurlijk wel een gitzwart scenario. Ik vind het wel opvallend dat Delta in vergelijking veel meer gaat ingrijpen, (https://techcrunch.com/20...s-reduces-capacity-by-40/) zoals het stoppen van _alle_ vluchten naar Europa.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sand0rf schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:59:
[...]

Ze willen het dus niet gedwongen doen

Maar dit is voor de hele luchtvaartbranche natuurlijk wel een gitzwart scenario. Ik vind het wel opvallend dat Delta in vergelijking veel meer gaat ingrijpen, (https://techcrunch.com/20...s-reduces-capacity-by-40/) zoals het stoppen van _alle_ vluchten naar Europa.
Beetje egoïstisch wel van Delta want nu ga je erop vertrouwen dat je klanten die je naar Europa hebt gevlogen wel terug komen met een andere airline...

Als ik de verhalen zo hoor van mensen binnen KLM gaan er ook een heleboel contracten niet verlengd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Beetje egoïstisch wel van Delta want nu ga je erop vertrouwen dat je klanten die je naar Europa hebt gevlogen wel terug komen met een andere airline...
Delta heeft natuurlijk wel een JV met KLM/AF, dus de terugvlucht zal niet heel lastig om te boeken zijn, aangezien die laatste nog wel op de VS vliegen.
Als ik de verhalen zo hoor van mensen binnen KLM gaan er ook een heleboel contracten niet verlengd worden.
In principe wordt geen enkel contact meer verlengd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETLLiZaXgAAbbZa?format=jpg&name=4096x4096
https://www.flightradar24.com/THT64/24310bc8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
Daar zullen niet veel passagiers in hebben gezeten. PPT-CDG heeft een geat circle distance van 9765 miles, de technische specs van de 787-9 geven een bereik van 7530 miles, waarschijnlijk op max gross.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sand0rf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:55:
Daar zullen niet veel passagiers in hebben gezeten. PPT-CDG heeft een geat circle distance van 9765 miles, de technische specs van de 787-9 geven een bereik van 7530 miles, waarschijnlijk op max gross.
Appels en peren ;) de eerste is statue miles, de tweede is nautical miles.
De great circle is 8.485 nm. Scheelt wel wat, maar nog altijd meer dan zijn (volgeladen) range.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
Maasluip schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:16:
[...]

Appels en peren ;) de eerste is statue miles, de tweede is nautical miles.
De great circle is 8.485 nm. Scheelt wel wat, maar nog altijd meer dan zijn (volgeladen) range.
Ow Stom, ik vond het al een te groot verschil. Mea Culpa!

Air Tahiti Nui heeft overigens ongeveer elke dag nu een ander schema als ik naar hun status pagina kijk.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Sand0rf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:39:
Air Tahiti Nui heeft overigens ongeveer elke dag nu een ander schema als ik naar hun status pagina kijk.
Tja, dat is waarschijnlijk ook de enige manier om met de uitdagingen van het moment om te gaan.... "Operational Management".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sand0rf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:55:
De payload/range grafiek kan je vinden op https://www.boeing.com/re...al/airports/acaps/787.pdf

PPT-CDG is 8485 nm dus op zo'n vlucht is de payload behoorlijk gelimiteerd. Zeker de terugvlucht met tegenwind.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 16-03-2020 08:58 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
XWB schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:58:
[...]
PPT-CDG is 8485 nm dus op zo'n vlucht is de payload behoorlijk gelimiteerd. Zeker de terugvlucht met tegenwind.
De terugvlucht vliegen ze ook niet direct. Op 14 maart is een tussenstop gemaakt in Vancouver. Vandaag staat een tussenstop gepland in Pointe-a-Pitre aldus Routes Online.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zijn er al foto's van vliegvelden die vol staan met vliegtuigen? Net op de radio dat AF-KLM 70-90% minder passagiers verwacht te vervoeren...

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 16-03-2020 09:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hmmbob
Als je op het plaatje klikt ga je naar de bron.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETN7SrFXQAAyaN_?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETLNTQtXsAE-9NJ?format=jpg&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETFVRZaUwAIrHTz?format=jpg&name=360x360 Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETFVRZdUUAAf9ik?format=jpg&name=360x360 Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETFVRZaUMAAPGfG?format=jpg&name=360x360 Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ETFVRZbUEAIA_as?format=jpg&name=360x360

[ Voor 106% gewijzigd door Hmmbob op 16-03-2020 09:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
KLM houdt per direct alle Boeing 747's aan de grond

Helaas ;( . Niks sneller uitfaseren. Ben bang dat deze kisten nog maar 1 vlucht voor de boeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:43:

Helaas ;( . Niks sneller uitfaseren. Ben bang dat deze kisten nog maar 1 vlucht voor de boeg hebben.
Snel KLM steunen, ik hoop voor iedereen dat dit niet te lang gaat duren. Ik verwacht dat Norwegian nu het laatste zetje over 'the cliff' krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zowel Air France als KLM liggen zo goed als helemaal plat nu:
Air France-KLM gaat de capaciteit in de komende dagen met 70 tot 90 procent verminderen vanwege de uitbraak van het coronavirus, maakt het concern maandag bekend. De luchtvaartmaatschappij neemt het besluit vanwege de toenemende reisrestricties waardoor het aantal mogelijke bestemmingen afneemt en het gebrek aan vraag bij consumenten.

Door de reductie in capaciteit houdt KLM alle vliegtuigen van het type Boeing 747 per direct aan de grond. Bij de Franse zuster Air France vliegen de A380-toestellen van vliegtuigmaker Airbus niet meer.

Naast de vermindering in vliegbewegingen heeft het bedrijf ook een aantal extra maatregelen genomen om dit jaar tot 200 miljoen euro extra te besparen. Ook leidde een herziening van een investeringsplan al tot een besparing van maximaal 350 miljoen euro.

De kostenbesparingen zijn echter niet genoeg om de klap van het verlies aan passagiers op te vangen. "De financiële situatie is snel verslechterd in de afgelopen dagen. Het wegvallen van de omzet zou alleen gecompenseerd kunnen worden door een halvering van de variabele kosten", valt te lezen in de verklaring van het vliegconcern.
Zie https://www.nu.nl/economi...t-wegens-coronavirus.html

Denk dat de Nederlandse en Franse overheid ook wel om vele miljarden euro's gevraagd zal worden uiteindelijk.

[ Voor 71% gewijzigd door wildhagen op 16-03-2020 11:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt niet.
Ik zie dat er nog een aantal gepland staan voor vluchten/momenteel nog vliegen.
Te checken via: http://schiphol.dutchplanespotters.nl/

PH-BFL -> Hangar, onderhoud.
PH-BFN -> KL713 (Paramaribo)
PH-BFS -> KL685 (Mexico)
PH-BFT -> KL601 (Los Angeles) -> airborne
PH-BFV -> KL691 (Toronto)
PH-BFW -> KL686 (onderweg vanuit Mexico naar AMS) daarna -> KL643 (New York)
PH-BFY -> KL735 (Curacao)

Vermoed dat het om vluchten gaat op passagiers op te halen.
Doel is ook nog steeds om waar mogelijk te blijven vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
De capaciteit wordt volgens het persbericht ook in de komende paar dagen afgebouwd dus het kan inderdaad zo zijn dat er nu nog wordt gevlogen. Ik ben eigenlijk nog wel op zoek naar een lijst met bestemmingen die worden geschrapt of gereduceerd.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onigiri
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:07:
[...]
Vermoed dat het om vluchten gaat op passagiers op te halen.
Doel is ook nog steeds om waar mogelijk te blijven vliegen.
Kan me voorstellen dat er nog met een 747 gevlogen moet worden vandaag omdat er nog geen personeel aanwezig is voor de terugvlucht.
Kunnen die vandaag als passagier reizen en morgen als bemanning terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
alexbl69 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:09:

Gaat om 7300 werknemers: https://www.luchtvaartnie...cheid-van-7300-werknemers.

Norwegian heeft nu 90% van alle vluchten geschrapt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

Garyu

WW

Austrian Airlines stopt met alle vluchten vanaf komende donderdag.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ook airBaltic stopt vanaf morgen met alle vluchten: https://www.luchtvaartnie...-tijdelijke-alle-vluchten

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf

De EU wil niet-essentieel (vlieg)verkeer voor 30 dagen stil leggen. Dan kunnen de maatschappijen bijna allemaal wel stoppen

/post

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sand0rf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:45:
[Twitter]

De EU wil niet-essentieel (vlieg)verkeer voor 30 dagen stil leggen. Dan kunnen de maatschappijen bijna allemaal wel stoppen
Goede maatregel wat betreft Ryanair, die vliegt nu naar verluid met lege toestellen om geen refund uit te keren.
Zie de stroom klachten op https://twitter.com/search?q=ryanair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
Cheesy schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:48:
[...]

Goede maatregel wat betreft Ryanair, die vliegt nu naar verluid met lege toestellen om geen refund uit te keren.
Zie de stroom klachten op https://twitter.com/search?q=ryanair.
Dat is iets wat al eerder was aangekondigd

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sand0rf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:45:
[Twitter]

Ze heeft het wel over NAAR de EU, niet binnen de EU (hoewel dat vanzelf wel kapot zal gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
PWM schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:30:
[...]

Ze heeft het wel over NAAR de EU, niet binnen de EU (hoewel dat vanzelf wel kapot zal gaan).
Dat denk ik ook wel ja..
https://nos.nl/data/image/2020/03/16/637322/xxl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Al die lege stoelen zijn waarschijnlijk wel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Cheesy schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:50:
[...]

Al die lege stoelen zijn waarschijnlijk wel betaald.
Of het zijn voucher-stoelen? ;) Dus dat zal een airline niet volhouden, want er komen geen nieuwe boekingen meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLM 747 vluchten vandaag:
RegistrationFlight# & OriginETAFlight# & DestinationETD
PH-BFL - - KL713 PBM11:05
PH-BFNKL 714 | PBM09:40 - -
PH-BFSKL 686 | MEX14:30KL 643 | JFK17:10
PH-BFTKL 602 | LAX08:15KL 691 | YYS13:30
PH-BFV - - KL 601 | LAX 09:55
PH-BFWKL 644 | JFK09:45KL 685 | MEX14:35
PH-BFY - - KL 735 | CUR10:40

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2020 08:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, cleared take off, maar dat er nog wat rond loopt op de startbaan /care...

https://www.instagram.com/p/B9e7GOyHyvc/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Vaak ben je te bang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:48:
Trouwens, cleared take off, maar dat er nog wat rond loopt op de startbaan /care...

https://www.instagram.com/p/B9e7GOyHyvc/
What the... :o 8)7

Dat kon ook zo ontzettend verkeerd aflopen

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vliegtuigbouwer Airbus maakt op dinsdag bekend zijn productie en assemblage in Frankrijk en Spanje stil te leggen. Vooralsnog geldt de maatregel tot het einde van de week.

De maatregel is vooral bedoeld om de hygiëne- en veiligheidsmaatregelen op de werkvloer aan te scherpen. In het persbericht meldt Airbus verder de adviezen van gezondheidsorganisatie WHO in acht te neme. Medewerkers wordt aangeraden zoveel mogelijk vanuit huis te werken.

Concurrent Boeing heeft ondertussen bij de Amerikaanse overheid aangeklopt voor financiële ondersteuning, zo meldt persbureau Bloomberg op basis van bronnen. Dit moet gedwongen ontslagen voorkomen en de schade bij toeleveranciers beperken.
Bron: Airbus onderbreekt productie in Frankrijk en Spanje

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Goede zaak, kunnen de medewerkers straks met minder zorgen over hun gezondheid aan de slag.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Gisterenavond is er een wannabe-terrorist opgepakt op Schiphol:
De Koninklijke Marechaussee heeft maandagavond op Schiphol een Kroaat opgepakt nadat hij aan boord van een vertrekkend vliegtuig had geroepen dat hij een bom bij zich had. Later bleek dat het ging om een valse bommelding.

Volgens een woordvoerder van de Koninklijke Marechaussee konden crewleden en de passagiers de uitspraak van de man duidelijk horen. Stafleden van de luchtvaartmaatschappij hebben hem daarna uit het vliegtuig gezet.

De 34-jarige man riep meermaals dat het "om een grap ging" en weigerde mee te werken. Toegesnelde agenten van de marechaussee hebben hem na een worsteling geboeid afgevoerd. Om zijn bagage met een speurhond te controleren, moest een deel van de pier worden afgezet. De hond sloeg echter nergens op aan.

Het is momenteel nog niet duidelijk welke straf de Kroaat riskeert. "In samenwerking met het Openbaar Ministerie worden vaak forse boetes opgelegd", kan de woordvoerder melden.

Om privacyredenen wordt niet bekendgemaakt om welke luchtvaartmaatschappij het ging. Het toestel vertrok uiteindelijk met "hooguit een paar minuten vertraging" naar de eindbestemming in Ierland.
Bron: Man opgepakt die in vliegtuig op Schiphol riep dat hij een bom had

Als je dit soort 'grappen' uithaalt ben je geestelijk volgens mij behoorlijk gestoord danwel zwakbegaafd....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 12:52:
Gisterenavond is er een wannabe-terrorist opgepakt op Schiphol:

[...]

Bron: Man opgepakt die in vliegtuig op Schiphol riep dat hij een bom had

Als je dit soort 'grappen' uithaalt ben je geestelijk volgens mij behoorlijk gestoord danwel zwakbegaafd....
Plus het geld van het ticket kwijt (volledig verwijtbaar de vlucht missen) en op de zwarte lijst bij de betreffende luchtvaartmaatschappij.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Voor sommige maatschappijen kan Corona wel eens de redding zijn...
‘Italiaanse overheid wil Alitalia nationaliseren vanwege impact corona’

De Italiaanse regering overweegt om de controle van Alitalia over te nemen. Het ging al langer slecht met de maatschappij, maar het coronavirus hakt nog extra hard in op de financiële situatie.

Fonds
De Italiaanse krant Il Messaggero meldt op basis van bronnen dat er een speciaal fonds wordt opgezet om Alitalia over te nemen. De plannen zouden al in een vergevorderd stadium zijn. Binnenkort zou de nationalisatie dan ook al plaatsvinden, omdat de maatschappij zo goed als geen liquide middelen meer over zou hebben. De eveneens Italiaanse krant La Repubblica meldt dat Italië tevens een steunpakket van een half miljard euro voorbereidt voor de luchtvaartsector.

Te koop
De maatschappij staat al geruime tijd te koop, maar niemand wil Alitalia hebben. In december kreeg het bedrijf nog 400 miljoen euro van de regering. Een paar weken later meldde de Italiaanse overheid dat het de laatste keer zou zijn dat het de maatschappij steunt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:27:

[...]
Ik denk dat als alitalia ooit een keer omvalt, de mens twee weken daarvoor al is uitgestorven....

Er zijn weinig zekerheden in het leven, behalve dood gaan en belasting betalen, maar ik denk dat het voortbestaan van alitalia dat ook bij gerekend kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:49:
Austrian Airlines stopt met alle vluchten vanaf komende donderdag.
Brussels Airlines stopt ook al hun vluchten, gedurende een hele maand. Laatste vlucht is op zaterdag 21 maart.

Ook LaudaMotion (dochter van Ryanair) heeft alle vluchten gestaakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nustys
  • Laatst online: 28-02 16:43
Schema KLM 747 voor de komende dagen ( bron scramble )

Current planning:

Datum DEP FLT TYP REG RTE
17-3-2020 09:55 A KL601 74E PHBFV LAX
17-3-2020 10:40 A KL735 744 PHBFY CUR
17-3-2020 11:05 A KL713 744 PHBFL PBM
17-3-2020 13:30 A KL691 74E PHBFT YYZ
17-3-2020 14:35 A KL685 74E PHBFW MEX
17-3-2020 17:10 A KL643 74E PHBFS JFK
18-3-2020 09:55 KL601 74E PHBFT LAX
18-3-2020 10:40 KL735 744 PHBFY CUR
18-3-2020 11:05 KL713 744 PHBFL PBM
18-3-2020 14:35 KL685 74E PHBFV MEX
18-3-2020 17:10 KL643 74E PHBFS JFK
19-3-2020 09:55 KL601 74E PHBFW LAX
19-3-2020 10:40 KL735 744 PHBFY CUR
19-3-2020 11:05 KL713 744 PHBFN PBM
19-3-2020 13:30 KL691 74E PHBFT YYZ
19-3-2020 14:35 KL685 74E PHBFS MEX
19-3-2020 17:35 KL695 74E PHBFV YYZ

Datum ARR FLT TYP REG RTE
18-3-2020 07:25 KL692 74E PHBFT YYZ
18-3-2020 07:30 KL736 744 PHBFY CUR
18-3-2020 08:05 KL714 744 PHBFL PBM
18-3-2020 09:05 KL602 74E PHBFV LAX
18-3-2020 10:45 KL644 74E PHBFS JFK
18-3-2020 15:10 KL686 74E PHBFW MEX
19-3-2020 07:30 KL736 744 PHBFY CUR
19-3-2020 08:05 KL714 744 PHBFL PBM
19-3-2020 09:05 KL602 74E PHBFT LAX
19-3-2020 10:45 KL644 74E PHBFS JFK
19-3-2020 15:10 KL686 74E PHBFV MEX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nieuws over de 747 van ACT Airlines die in 2017 langs de baan kwam op Maastricht Aachen Airport (dezelfde maatschappij die recentelijk met een hier besproken tail strike te maken kreeg vanaf Dammam):

Bemanning gestrande Boeing op MAA volgde procedure niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:07:
PH-BFL - - KL713 PBM11:05
PH-BFNKL 714 | PBM09:40 - -
PH-BFSKL 686 | MEX14:30KL 643 | JFK17:10
PH-BFTKL 602 | LAX08:15KL 691 | YYS13:30
PH-BFV - - KL 601 | LAX 09:55
PH-BFWKL 644 | JFK09:45KL 685 | MEX14:35
PH-BFY - - KL 735 | CUR10:40
Ik heb zondag op maandag nacht de vlucht vanuit JFK naar schiphol gemaakt met de PH-BFS.
Toen we landen was net dat bericht bekend gemaakt.

Maar ik snap wel dat ze nog ff met de 747 vliegen. scheelt toch bijna 100 stoelen ten opzichte van een 787.
En het vliegtuig zat ram, maar dan ook echt ram, vol! volgens mij waren er nog iets van 20 business seats beschikbaar, en 10 firstclass. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Heeft KLM nog even voor de laatste paar weken First geherintroduceerd op de 744? ;)

Wij keren overigens toch maar eerder terug van vakantie. Vooropgesteld dat het lukt Qatar Airways te bereiken. De lokale klantenservicenummers lijken uitgeschakeld en het nummer in Qatar zelf is onbereikbaar, en als je het weet te bereiken schijn je 2+ uur in de wacht te hangen. De hoop is nu gevestigd op de twitter support, danwel langsgaan op het fysieke kantoor in Seminyak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
Megalodon_67 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:38:
Nieuws over de 747 van ACT Airlines die in 2017 langs de baan kwam op Maastricht Aachen Airport (dezelfde maatschappij die recentelijk met een hier besproken tail strike te maken kreeg vanaf Dammam):

Beetje een stigmatiserende zin in het nieuwsbericht 'Daarnaast was het ook al niet handig dat de gezagvoerder een ruisonderdrukkende headset gebruikte.' terwijl in het rapport staat 'Het gebruik van een ruisonderdrukkende headset door de gezagvoerder speelde bij dit alles mogelijk een rol.'

Ik heb overigens ook een Noise Cancelling headset en ik zou niet meer zonder willen. ATC is veel duidelijker te verstaan en ik wordt merkbaar minder moe op lange vluchten.

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
demonic schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 23:42:
[...]

[...]

Ik heb zondag op maandag nacht de vlucht vanuit JFK naar schiphol gemaakt met de PH-BFS.
Toen we landen was net dat bericht bekend gemaakt.

Maar ik snap wel dat ze nog ff met de 747 vliegen. scheelt toch bijna 100 stoelen ten opzichte van een 787.
En het vliegtuig zat ram, maar dan ook echt ram, vol! volgens mij waren er nog iets van 20 business seats beschikbaar, en 10 firstclass. 8)7
De vervanger (qua capaciteit) voor de 747 is niet de 787 maar de 777. En daar zit geen of nauwelijks verschil tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PH-BFLKL 714 | PBM07:55KL713 PBM11:05
PH-BFNMaintenance - Maintenance -
PH-BFSKL 644 | JFK14:30KL 643 | JFK17:10
PH-BFTKL 692 | YYZ06:45KL 601 | LAX09:55
PH-BFVKL 602 | LAX09:00KL 685 | MEX14:35
PH-BFWKL 686 | MEX15:00 - -
PH-BFYKL 736 | CUR07:00KL 735 | CUR10:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 07:56:
PH-BFLKL 714 | PBM07:55KL713 PBM11:05
PH-BFNMaintenance - Maintenance -
PH-BFSKL 644 | JFK14:30KL 643 | JFK17:10
PH-BFTKL 692 | YYZ06:45KL 601 | LAX09:55
PH-BFVKL 602 | LAX09:00KL 685 | MEX14:35
PH-BFWKL 686 | MEX15:00 - -
PH-BFYKL 736 | CUR07:00KL 735 | CUR10:40
en dat gaat dan vrijwel leeg heen, en ramvol terug? Moet ik het zo zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrLink schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Daar heb ik geen inzicht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MrLink schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Lijkt me wel, aangezien bijna alle genoemde landen (alleen Mexico niet volgens mij?) en eilanden geen EU-burgers meer toelaten in hun luchtruim.

Zullen dus voornamelijk repatriëringsvluchten voor gestrande reizigers zijn lijkt me?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2020 12:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Lijkt me wel, aangezien bijna alle genoemde landen (alleen Mexico niet volgens mij?) en eilanden geen EU-burgers meer toelaten in hun luchtruim.

Zullen dus voornamelijk repatriëringsvluchten voor gestrande reizigers zijn lijkt me?
Dat laatste kan ook op de heenvlucht.

Als ik zie dat er nog 20 tot 30.000 Nederlanders "vast" zitten in het buitenland, dan zullen er ook genoeg Mexicanen, Surinamers, Canadezen, etc vast zitten die graag terug willen.
Op de eilanden zal dat vast minder/niet zijn, een de vliegtuigen zitten niet vol, maar ook niet per se allemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 12:13:
[...]

Dat laatste kan ook op de heenvlucht.

Als ik zie dat er nog 20 tot 30.000 Nederlanders "vast" zitten in het buitenland, dan zullen er ook genoeg Mexicanen, Surinamers, Canadezen, etc vast zitten die graag terug willen.
True, had ik even niet aan gedacht. Repatriëring werkt twee kanten op.

Hoewel ik wel denk dat er meer Nederlanders in Mexico zullen zitten dan Mexicanen in Nederland ;)

Gaat overigens niet om 20-30.000 Nederlanders, maar 200.000. Die 20-30.000 zijn alleen de pakketreizen, mensen die alleen een los ticket gekocht hebben vallen daar niet onder.

Kan nog wel enkele weken duren voor die allemaal terug zijn....
De plannen van reisorganisaties voor het terughalen van Nederlanders uit het buitenland zijn nog niet af en dus is nog niet concreet te zeggen wanneer zij kunnen terugkeren, zegt een woordvoerder van de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) woensdag tegen NU.nl.

Volgens de woordvoerder hangt de duur van de repatriëring af van onder meer hoeveel vluchten er beschikbaar zijn. Volgens haar kan dat "enkele dagen tot weken" duren.

In het buitenland zijn op dit moment 20.000 tot 30.000 Nederlanders die hun vakantie via een bij de ANVR aangesloten touroperator hebben geboekt. In totaal zijn driehonderd organisaties aangesloten bij de reisondernemingenkoepel.

Daarnaast zijn er ook Nederlanders in het buitenland die los van een reisorganisatie zijn vertrokken, bijvoorbeeld door gewoon een vliegticket te kopen. De ANVR adviseert hen om contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij.

De overkoepelende organisatie van de vakantiebranche schat in dat op dit moment zo'n 200.000 Nederlanders op reis zijn. De woordvoerder noemt Spanje, Griekenland en Curaçao als landen waar veel landgenoten zitten, maar benadrukt dat er "tal van andere landen" zijn waar vakantiegangers heen zijn gevlogen.
Zie Reisorganisaties hebben plan voor terughalen Nederlanders nog niet af

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Malta sluit nu haar hele luchtruim, ook voor intra-Schengen vluchten, per a.s. zaterdag 21 maart, voor onbepaalde tijd. Ook vrachtvluchten mogen niet meer. Als gevolg hiervan staak Air Malta noodgedwongen de vluchtuitvoering.

Ook KLM-dochter Air Antwerp staakt per zaterdag 21 maart alle vluchten, tot en met in ieder geval 10 april.

Ook het Canadese Sunwing Airflines staakt vanaf dinsdag 24 maart tot en met in ieder geval 10 april alle vluchten

Cabo Verde Airlines (Kaapverdië) staakt per morgen alle vluchten voor onbepaalde tijd.

Gaat hard zo met maatschappijen die stoppen met vliegen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05:32
In België is het luchtruim vanmiddag gesloten voor VFR verkeer tot 5 april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ryanair kondigt net aan dat ze vanaf 24 maart "vrijwel alle" vluchten staken. Zo te zien voor onbepaalde tijd.

Enige vluchten die ze blijven doen zijn een zeer klein aantal vluchten tussen UK en Ierland.

[ Voor 30% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2020 16:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Lijst met airlines en in welke verhouding ze stoppen met vliegen. (met bron)

https://docs.google.com/s...w?sle=true#gid=1072793355

Bijgehouden door @airlineflyer @wandrme @jonostrower @jettipnet @JournoDannyAero op twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:13:
Ryanair kondigt net aan dat ze vanaf 24 maart "vrijwel alle" vluchten staken. Zo te zien voor onbepaalde tijd.

Enige vluchten die ze blijven doen zijn een zeer klein aantal vluchten tussen UK en Ierland.
Nog even zien in hoeverre ze dat echt gaan doen :+
Komt mij wel goed uit waarschijnlijk (Cheesy in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1")

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Schiphol blijft open, maar in afgeslankte vorm. Van de zeven pieren blijven er twee open. De vijf pieren die dichtgaan, worden gebruikt als parkeerplaats voor vliegtuigen.

Ook zijn niet alle vertrekhallen langer nodig. Van de drie zal er één hal volledig worden benut, de andere daar waar nodig. Bijvoorbeeld voor repatriëring of vrachtvluchten.

Schiphol verwacht geen ontslagen voor personeel. Wel wordt bekeken of de luchthaven aanspraak kan maken op steunmaatregelen van het kabinet.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2...-van-de-zeven-pieren.html

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2020/03/18/637872/xxl.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:38:

Wel een onzin commentaar van het OVV, kritiek leveren op het dragen van een ruis onderdrukkende headset. Die dingen zijn hoog noodzakelijk om je gehoor enigzins te beschermen in de luchtvaart in nagenoeg elke cockpit. En je hoort dan nog steeds de motoren wel (zelfs tail-mounted). Deze crew keek gewoon niet goed naar de instrumenten tijdens de takeoff roll blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Nog even zien in hoeverre ze dat echt gaan doen :+
Komt mij wel goed uit waarschijnlijk (Cheesy in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1")
Staat nu ook op hun eigen site:

Afbeeldingslocatie: https://corporate.ryanair.com/wp-content/uploads/2020/03/Ryanair-Group-Customer-Notice_18-MAR.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

PH-BFLKL 714 | PBM07:55 - -
PH-BFN - - KL 735 | CUR 10:40
PH-BFSKL 644 | JFK14:30KL 685 | MEX14:35
PH-BFTKL 602 | LAX09:00KL 691 | YYZ13:30
PH-BFVKL 686 | MEX15:00KL 695 | YYZ17:35
PH-BFW - - KL601 | LAX 09:55
PH-BFYKL 736 | CUR07:00KL 713 | PBM10:40

Twee vluchten vandaag dus naar Toronto.
En volgende week gaat het echt gauw afgelopen zijn.
Wil je er dus nog eentje vliegend zien... dit weekend naar Schiphol!
https://luchtvaartnieuws....-gaan-hun-laatste-week-in

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2020 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.larepublica.ec/wp-content/uploads/2020/03/aeropuerto-guayaquil-coronavirus-633x381.jpg
In Guayaquil (GYE, Ecuador) blokkeren ze de landingsbaan voor Iberia-vlucht IB6453

https://translate.google....il-impedir-aterrizajes%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Rotterdam The Hague Airport legt alle commerciele vluchten stil, alleen zakelijke vluchten en repatriëringsvluchten worden nog uitgevoerd:
Rotterdam The Hague Airport blijft de komende tijd in afgeslankte vorm open. Door de coronacrisis komt het vliegverkeer steeds verder stil te liggen, maar de regionale luchthaven blijft operationeel voor repatriëringsvluchten, uitwijkers, zakenvluchten en de politie- en traumaheli.

Grootgebruiker Transavia bouwt de vluchtoperatie vanaf maandag geleidelijk af, waardoor het een stuk rustiger wordt op de luchthaven. “We zitten in een heel bijzondere situatie. Dat vraagt erom dat we met onze regionale luchthaven naar een basisstructuur moeten. Hiermee zijn we voorbereid om als onderdeel van de vitale infrastructuur van ons land een essentiële rol te kunnen blijven uitoefenen. Dit doen we voor onze regio en voor Nederland. Zolang deze situatie duurt”, aldus topman Ron Louwerse.

De basisstructuur gaat op Rotterdam The Hague Airport in zodra het commerciële luchtverkeer (reguliere lijndiensten en vakantievluchten) op de luchthaven stil komt te liggen. Naar verwachting is dat met ingang van maandag 23 maart, als de laatste lijndienstvluchten door airlines zijn uitgevoerd.

De luchthaven biedt aan airlines minimaal twaalf tijdelijke parkeerplaatsen voor vliegtuigen. Hiermee kan Rotterdam The Hague Airport blijven voldoen aan haar maatschappelijke taak en als uitwijkhaven blijven functioneren.

De werkzaamheden aan de nieuwe vertrekhal gaan door, omdat die plaatsvinden in de buitenruimte. Naar verwachting loopt de bouw hierdoor geen vertraging op om eind 2020 in gebruik te kunnen worden genomen.
Zie https://www.luchtvaartnie...-in-afgeslankte-vorm-open

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Toch ook nog leuk nieuws!
Op 22, 23, 25, 27 & 29 maart staat er dit in de planning op Schiphol:
WGN5086/5087 ORD-AMS-ORD

Tijdstippen & regi's.
22/3 13:30-16:00 - N542KD
23/3 12:00-14:00 - N542KD
25/3 16:30-19:30 - N412SN
27/3 09:30-12:30 - N412SN
29/3 09:00-12:00 - N542KD

En je gelooft het niet, maar 't wordt (vooralsnog gevlogen met een MD-11F). <3 O+
Bron: https://forum.scramble.nl/viewforum.php?f=14 (en dan de 'dag' topics).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Hmmbob schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 13:27:

[...]
Alitalia, ik wist niet eens dat het nog bestond joh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mogelijke nationaliseren is wellicht ook een optie voor AirFrance.
Maar dat gaat wellicht een conflict geven met NL, omdat het tegenwoordig de AFKL groep is.
Zie: https://luchtvaartnieuws....over-steun-aan-air-france
Pagina: 1 ... 72 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Voor vragen over reizen, tickets, frequent flyer programma's, kan je hier terecht:

Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Discussies over de crashes met de 737 Max niet hier, maar in topic Ontwikkelingen omtrent de Boeing 737 Max
Discussie over staatssteun aan luchtvaartmaatschappijen, die passen in KLM AF en andere luchtvaartmijs in tijden van corona-steun?