Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:19
mystic schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:31:
[...]
Blijft toch een bijzonder toestel dat mooi is van lelijkheid. En een lekker geluid van de motoren wat mij betreft :)
Vliegt prima. Fun fact: de Belgen en Spanjaarden hebben ook een "koepel" die ze in het ontsnappingsluik van de cockpit kunnen zetten, dan kun je over de kist heen kijken. Zo heb ik tijdens een hele leuke laagvliegoefening door de bergen bij Zaragoza mooi om ons heen kunnen kijken :+

Zoiets:

(De Nederlandse Herculessen hebben die gekke refuelling boom en die cupola niet)

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Ik zag hem :p

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Lekker zeg, zojuist driemaal getrakteerd op een F-16 en F-35 fly by. Doppen in de oren en genieten maar.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:15
Genieten met doppen in je oren? Hoe dan?

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Standaard beleid bij harde geluiden zodat je over 20 jaar niet doof bent.

• Hmmbob
En zelfs met doppen hoor je ze wel hoor :X

[Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 21-02-2020 17:16]

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 05-06 15:44
Saturnus schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:43:
Standaard beleid bij harde geluiden zodat je over 20 jaar niet doof bent.
Wat zeg je?

Ah wacht, dat mopje werkt niet zo goed op een forum.

• Jelte,89
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 01:39

Jelte,89

Woodworking

Het is me om het even, maar kortstondige blootstelling aan harde geluiden gaat echt niet over 20 jaar gehoorschade opleveren,

Tuurlijk, goed dat je gehoorbescherming draagt, maar als je perongeluk onder een f-16 doorloopt ben je niet gelijk doof over 20 jaar

Revive the guild!

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
Jelte,89 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:56:
Het is me om het even, maar kortstondige blootstelling aan harde geluiden gaat echt niet over 20 jaar gehoorschade opleveren,

Tuurlijk, goed dat je gehoorbescherming draagt, maar als je perongeluk onder een f-16 doorloopt ben je niet gelijk doof over 20 jaar
Inderdaad, tinnitus of gehoorschade treedt vrijwel meteen op, niet na 20 jaar.

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Jelte,89 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 21:56:
Klopt, dat duurt geen 20 jaar, die schade is er immers meteen.

Je hebt wel eens van tinnitus gehoord?

Dat treedt meteen op en is levenslang, het is niet te genezen.

Virussen? Scan ze hier!

• Hmmbob
Geloof dan gewoon iemand die daadwerkelijk onder een F-16 én een F-35 gelopen heeft: dat doet pijn aan je oren. Je stopt echt vanzelf je vingers in je oren (of beter, doet je doppen in en kappen op). Niet goed voor je.

• Megalodon_67
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Ik moest door de discussie hierboven meteen aan dit (oude) filmpje van Jackass denken, de meesten hier zullen 'm vast wel al eens gezien hebben, spelen met de jet blast van een Aero L-39 Albatros.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 15:47:
[...]

Kunnen ze lang wachten, want het WTO kán geen uitspraak doen in de zaak rond Boeing. Er zijn namelijk te weinig "rechters" (eigenlijk juristen) om een uitspraak te mógen doen.

En de VS (specifiek: Trump) houdt de benoeming van nieuwe rechters bij het WTO tegen, omdat ze vinden dat de WTO teveel in het nadeel van de VS (lees: Trump) beslist.

Daarom is de WTO op dit moment vleugellam. Zie dit artikel: Ook WTO op punt van ‘hersendood’

Dat is weliswaar voor een deel omzeild door een hoop landen, maar niet door de VS, dus die methode gaat hem ook niet worden. Zie EU en China zetten VS buitenspel bij handelsconflicten

[...]

De verwachting is dat deze impasse nog wel maanden of zelfs jaren (tot einde termijn Trump, eventueel dus nog een jaar of 5) kan duren.

Tot die tijd kan er dus geen uitspraak tegen Boeing worden gedaan, en kan de VS gewoon forse staatssteun aan Boeing blijven verlenen, zoals ze nu al doen.
Volgens https://leehamnews.com/20...ove-tariffs-still-likely/ gaat de EU de importtarieven voor Boeing producten gewoon doorvoeren. De beslissing wordt in mei of juni verwacht en daar is (blijkbaar) helemaal geen uitspraak van de WTO voor nodig.

It takes two fools to argue.

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:05
De laatste week voor weer een KLM 747. Deze keer is het PH-BFH "City of Hong Kong".
Momenteel staat ze op het punt te landen in Delhi. Komende zondag landt ze voor de laatste keer op Schiphol.
Een week later vertrekt ze naar Teruel.

Een opmerkelijk weetje; -BFH is een van de twee KLM 747-400's die zijn gebouwd als combi maar ze vliegt al sinds ~ juni 2009 rond als full pax 747.

Hier "Hong Kong" eerder deze maand, vertrekkend van baan 24 op weg naar Paramaribo:

KLM Royal Dutch Airlines | Boeing 747-400 | PH-BFH by Tim van Donselaar, on Flickr

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:21
Piet91 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:52:
De laatste week voor weer een KLM 747. Deze keer is het PH-BFH "City of Hong Kong".
Momenteel staat ze op het punt te landen in Delhi. Komende zondag landt ze voor de laatste keer op Schiphol.

Een opmerkelijk weetje; -BFH is een van de twee KLM 747-400's die zijn gebouwd als combi maar ze vliegt al sinds ~ juni 2009 rond als full pax 747.

Hier "Hong Kong" eerder deze maand, vertrekkend van baan 24 op weg naar Paramaribo:

[Afbeelding]KLM Royal Dutch Airlines | Boeing 747-400 | PH-BFH by Tim van Donselaar, on Flickr
Met Teruel bedoel je hierheen: https://www.tarmacaerosave.aero/?

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• Piet91
Correct; Teruel in Spanje.
Daar zijn ook al 6 KLM 747's eerder heen gegaan.

[Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 25-02-2020 12:12]

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:34
Angeloonie schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:32:
Iemand die zijn eigen livery wil ontwerpen en wil zien op een vliegtuig? :P
https://www.tui.nl/designthesky/
Nou, ik was dus begonnen maar door omstandigheden nooit meer aan gedacht.
Tot vanmorgen. Blijkt helaas gisterenavond om 23:59 de inzendtermijn gesloten te zijn.

Dan maar hier posten. Ik verwacht wel betere ontwerpen eigenlijk, ik vond het vrij lastig dat het een rechthoekig vlak moest zijn.

PV Output

• gop1
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:09
Kees_B schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:10:
[...]

Tot vanmorgen. Blijkt helaas gisterenavond om 23:59 de inzendtermijn gesloten te zijn.

Dan maar hier posten. Ik verwacht wel betere ontwerpen eigenlijk, ik vond het vrij lastig dat het een rechthoekig vlak moest zijn.

[Afbeelding]
Gewoon inzenden, als ze het een goed ontwerp vinden zullen ze echt niet zeggen "haha te laat".

• nustys
  • Laatst online: 06-06 15:53
Afgelopen zondag stond er een best windje :P
23033G48KT voor de liefhebbers.
Deze ABC 747 Cargo maakte de perfecte 'driepunts-landing' :o

00000112 by nustyR, on Flickr

• MrLink
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 05-06 16:27
De BFH, hierin heb ik mijn eerste vlucht gemaakt. Naar LAX, in mei 2005.
Echt een prachtige ervaring was dat.

Toen ik in maart 2018 weer naar LAX vloog. Was het zowel de heen als terugweg de BFH.

Een andere 747 welke ik ‘regelmatig’ trof was de BFL. Drie keer heb ik aan boord gezeten.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 06-06 15:28
Nou, dat wordt weer bal de komende tijd...

’Air France schrapt komende drie jaar 1500 banen’

En dat is dus nog buiten de eventuele Corona-ellende die nog volgt.

iRacing Profiel

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

alexbl69 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:26:
Nou, dat wordt weer bal de komende tijd...

’Air France schrapt komende drie jaar 1500 banen’

En dat is dus nog buiten de eventuele Corona-ellende die nog volgt.
Gaat toch niet door, gaan de Franse vakbonden gewoon weer voor liggen (met weer een aantal stakingen, die de zaken alleen maar erger maken).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:39
Freee!! schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:28:
[...]

Gaat toch niet door, gaan de Franse vakbonden gewoon weer voor liggen (met weer een aantal stakingen, die de zaken alleen maar erger maken).
Ze willen het via natuurlijk verloop doen, dus er komen geen gedwongen ontslagen. Ik denk dat dat wel scheelt.

Bron: https://www.luchtvaartnie...-personeel-de-toekomst-in

• Freee!!

Freee!!

upclocker schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:07:
[...]
Ze willen het via natuurlijk verloop doen, dus er komen geen gedwongen ontslagen. Ik denk dat dat wel scheelt.

Bron: https://www.luchtvaartnie...-personeel-de-toekomst-in
Dat scheelt niks, want het personeel gaat klagen zeuren over toegenomen werkdruk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Freee!! schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 12:25:
[...]

Dat scheelt niks, want het personeel gaat klagen zeuren over toegenomen werkdruk.
Dat weet je nu al :?

Wellicht voeren ze ook wel een efficiëntie slag door. Hetzelfde werk doen met minder mensen. Of verdelen ze het werk tussen AF & KL personeel. Gebruiken ze elkaars resources.

Kan vaak best als het puntje bij paaltje komt.
Zeker als je de plekken opvult met mensen die een dergelijke mindset hebben, oudere mensen kunnen vaak minder goed met veranderingen om gaan (uitzonderingen daar gelaten).

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Freee!!

Freee!!

Yup, de vloek van Cassandra. Daarnaast geven resultaten uit het verleden danwel geen garantie, ze geven wel een indicatie.
Wellicht voeren ze ook wel een efficiëntie slag door. Hetzelfde werk doen met minder mensen.
AF en efficiëntie :? Daar gaan de Franse vakbonden voor liggen.
Of verdelen ze het werk tussen AF & KL personeel. Gebruiken ze elkaars resources.
Geloof je het zelf :? Als dat zo was, vloog KLM allang vanaf CdG naar de halve wereld.
Kan vaak best als het puntje bij paaltje komt.
Zeker als je de plekken opvult met mensen die een dergelijke mindset hebben, oudere mensen kunnen vaak minder goed met veranderingen om gaan (uitzonderingen daar gelaten).
Nederlandse werknemers kunnen het, die Franse ambtenaren willen het niet en worden daarin tot het uiterste gesteund door hun vakbonden.

• XWB
  • Niet online
Air France en efficiëntie :')

Dat hebben ze enkele jaren nog eens geprobeerd: mensen ontslaan en meer laten werken. De manager die de beslissing toen aankondigde moest vervolgens rennen voor zijn leven.

Air France workers rip shirts from executives after airline cuts 2,900 jobs

• Piet91
Piet91 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:20:
De laatste A380 vleugel is vertrokken vanuit Broughton, Wales.
Gisteren ging de een-na-laatste vleugel op transport, vanmorgen is de laatste vertrokken:

De vleugel zal hierna overgaan op een ander schip die het uiteindelijk naar Bordeaux varen, waar ze overgezet word op een ander schip die haar uiteindelijk naar Langon brengt.
Hier wordt de vleugel op een vrachtwagen geladen die haar naar Toulouse brengt.
Iedereen heeft hier vast wel eens documentaires of foto's o.i.d. gezien over het vervoer van de A380 onderdelen naar Toulouse.
Een van de opvallendste onderdelen waren de konvooien van A380 door met name het dorpje Lévignac.

Gisteren was de laatste 'full convoy' van A380 onderdelen; dat wil zeggen de vleugels, een volledige romp en staart.

Nog een keer zal er een kleinere konvooi langstrekken met alleen nog rompdelen.

• XWB
  • Niet online
Aeroflot heeft zijn eerste A350 in ontvangt genomen :)

Aeroflot A350-41 msn 383 by dn280tls, on Flickr

• Piet91

[Afbeelding]KLM Royal Dutch Airlines | Boeing 747-400 | PH-BFH by Tim van Donselaar, on Flickr
Het lijkt er op dat het werk klaar is voor PH-BFH. Ze stond eerder nog gepland om een laatste retourvlucht te maken naar Paramaribo vandaag, maar die vlucht is overgenomen door zusterschip -BFN.
De laatste vlucht voor "City of Hong Kong" was dus donderdagmiddag als KL602 vanuit Los Angeles naar Amsterdam waar ze vrijdagmorgen om 09:04 uur aankwam.

PH-BFH resting at Amsterdam Airport Schiphol by BOSCHH, on Flickr

• P.B.
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Dus KL heeft alleen nog maar de PH-BFL en de PH-BFN (en de PH-BFY) over als full pax 747?

Dat lijkt mij tamelijk weinig voor:
  • Los Angeles
  • New York
  • Toronto
  • Mexico Stad
  • Paramaribo
  • Curaçao
  • New Delhi
@Derice dank voor de aanvulling

[Voor 67% gewijzigd door P.B. op 29-02-2020 15:54]

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

BFY is ook een combi die als full pax vliegt.

En de 747 wordt ook nog ingezet naar New Delhi (KL871/872)

[Voor 40% gewijzigd door Derice op 29-02-2020 15:37]

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Piet91
P.B. schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:32:
Dus KL heeft alleen nog maar de PH-BFL en de PH-BFN (en de PH-BFY) over als full pax 747?

Dat lijkt mij tamelijk weinig voor:
  • Los Angeles
  • New York
  • Toronto
  • Mexico Stad
  • Paramaribo
  • Curaçao
  • New Delhi
@Derice dank voor de aanvulling
Derice schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:33:

En de 747 wordt ook nog ingezet naar New Delhi (KL871/872)
De laatste KLM 747 vlucht naar Delhi is momenteel onderweg.
Vanaf morgen wordt de 787-10 ingezet.

KLM heeft nu dus nog 3 full-pax 747 en 4 combi-747's.
Naar Mexico wordt uitsluitend de combi ingezet en op Curacao voornamelijk de full-pax.
De andere bestemmingen varieert meer. Daarnaast vliegen ze ook niet op alle routes 7 keer per week.

• CyBeR
  • Niet online
Derice schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 15:33:
Dat was mijn meest recente 747 vlucht en daar heb ik idd heel vreemd naar zitten kijken aangezien alles (behalve KL zelf) aangaf dat dat een combi zou moeten zijn maar 't in werkelijkheid een full pax was.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Piet91
PH-BFH en -BFY waren zoals ik eerder aangaf bijzondere toestellen, want deze waren weliswaar -400M's, maar deze twee waren vanaf de bouw dusdanig geconfigureerd dat ze makkelijk(er) om te bouwen van combi naar full-pax en terug. Dan kun je denken aan de bedrading e.d.

Het is mij niet met zekerheid bekend hoe vaak ze zijn omgebouwd; de -BFH is in ieder geval in juni 2009 voor het laatst omgebouwd en -BFY begin 2012, beide dus van combi naar full-pax.

Deze 2 zijn dus net wat andere toestellen dan de overige 15 KLM 747-400M's.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Piet91
Afgelopen vrijdag is de laatst gebouwde Airbus A330-300 afgeleverd; EI-EIN voor Aer Lingus.
Die is die dag overgevlogen van Toulouse naar Brussel (voor Wifi-installatie)
Dit is bijna 26 jaar nadat Aer Lingus hun eerste A330 ontving in 1994.

Het is hiermee ook zeer waarschijnlijk de laatste gebouwde pax A330ceo.
Het zal niet de laatste levering zijn, want er staan nog een aantal gebouwde A330-300's, o.a. voor Hong Kong Airlines maar het is zeer de vraag of zij die nog in ontvangst nemen.

Daarnaast zal de A330-200 nog een tijdje gebouwd worden voor de Multi-Role Transport and Tanker (MRTT) (waaronder een aantal voor het Multinational Multirole Tanker Transport Unit (MMU) programma waarvan er 5 van de 8 op Eindhoven gestationeerd zullen worden) en nog 2 A330-200's als platform voor de BelugaXL.
Het Turkse MNG Airlines heeft ook een order openstaan voor 3 A330-200F's, maar die gaan waarschijnlijk ook nooit gebouwd/geleverd worden.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Piet91
TUI 787 zakt door asfalt op Bonaire
Een Boeing 787 Dreamliner (PH-TFM) van TUI fly zakte zaterdagavond door het asfalt op de luchthaven van Bonaire, zo bevestigt een woordvoerster van de maatschappij tegenover Up in the Sky. Passagiers werden op Curaçao in hotels ondergebracht.

Pushback
Het toestel dat vlucht OR394 naar Amsterdam zou moeten uitvoeren, werd bij de pushback iets te ver naar achter geduwd. Daardoor kwam het vliegtuig in een stuk asfalt terecht dat niet voldoende was verhard. Om de Dreamliner uit de kuil proberen te krijgen, moesten alle passagiers met hun bagage het toestel verlaten. Ook al het ruimbagage werd van de vlucht gehaald.

Engineers
Geprobeerd werd er om op kracht van de vliegtuigmotoren uit het asfalt te komen, maar dat mocht niet baten. “Uiteindelijk moesten onze engineers eraan te pas komen”, vertelt de woordvoerster. “Dat duurde langer dan gedacht en we konden de passagiers niet op Bonaire onderbrengen. Voor het comfort van onze reizigers hebben we besloten om naar Curaçao te vliegen. Daar hebben we de passagiers ondergebracht in hotels.”

Vervanging
Vanaf Curaçao kon er niet direct door naar Amsterdam worden gevlogen, omdat de crew het wettelijk maximum van het aantal uren al had overschreden door de vertraging. Uiteindelijk kon er zondagavond een vervangende vlucht naar Amsterdam vertrekken, welke maandagochtend aankomt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jeest
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 00:17
Watjes, gewoon allemaal even de handen uit de mouwen en gaan :D

https://www.catersnews.co...PLANE_PUSH_05-800x498.jpg

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Piet91

Acties:
  • +3Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Het faillissement van Flybe komt nu wel heel dichtbij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet91
XWB schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:08:
Het faillissement van Flybe komt nu wel heel dichtbij.

[Twitter]

[Twitter]
Het lijkt er op dat ze vanavond/vannacht gaan vallen.

Weer een airline weg...

Die laatste vlucht hoorde ik net nog overkomen :/ ...

[Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 04-03-2020 22:39]

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

FlyBE is de regionale airline van het VK. Southampton schijnt 95% van de vluchten FlyBE te zijn, dit is voor veel mensen een ramp. Plus 2000 banen en de banen bij vliegvelden weg.

Maar ik kan me goed voorstellen dat de overheid niet bijspringt, de nieuwe aandeelhouders schijnen er een potje te van hebben gemaakt: https://www.theguardian.c...-bailout-look-even-weaker

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• alexbl69
Is er een kans dat de KLM door de verminderde vraag naar verre reizen besluit de 747s eerder met pensioen te sturen?

Door het schrappen van alle vluchten naar China zal er overcapaciteit zijn van dit type vliegtuig, en het lijkt me dan logischer om die benzineslurpers aan de grond te houden en 'hun' routes te doen met toestellen die zuiniger zijn.

iRacing Profiel

• Davidshadow13
  • Laatst online: 06-06 14:07
gambieter schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 00:21:
FlyBE is de regionale airline van het VK. Southampton schijnt 95% van de vluchten FlyBE te zijn, dit is voor veel mensen een ramp. Plus 2000 banen en de banen bij vliegvelden weg.

Maar ik kan me goed voorstellen dat de overheid niet bijspringt, de nieuwe aandeelhouders schijnen er een potje te van hebben gemaakt: https://www.theguardian.c...-bailout-look-even-weaker
Zeker een hoop regionale vliegvelden zoals Exeter, Southampton, Doncaster-Sheffield, maar ook de wat afgelegen gebieden in Schotland gaan nu een stuk minder bereikbaar zijn.

Ondanks dat ik niet echt goede ervaringen heb met FlyBe, 10x mee gevlogen van AMS naar UK, 8x vertraagd hoop ik toch dat er nog een vervanger komt voor binnenlands verkeer.

HD4Life @ Full-HD

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:31:
Is er een kans dat de KLM door de verminderde vraag naar verre reizen besluit de 747s eerder met pensioen te sturen?

Door het schrappen van alle vluchten naar China zal er overcapaciteit zijn van dit type vliegtuig, en het lijkt me dan logischer om die benzineslurpers aan de grond te houden en 'hun' routes te doen met toestellen die zuiniger zijn.
Op zich is dat inderdaad mogelijk. Sowieso schuift KLM nu al in de schema's om de 777/787s die normaal op China vlogen op andere routes in te zetten (vaker vliegen of type wijziging). Al zijn de meeste wijzigingen tussen de a330 en de 777/787 een lijkt de 747 de meeste vluchten te blijven doen.

Probleem is wel dat dit een keer over gaat. En als dat niet al te lang gaat duren, wil je daarna niet een tekort aan vlieguigen hebben, dus enige planning is wel nodig.

• PF96
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 06-06 14:30
Davidshadow13 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:43:
[...]

Zeker een hoop regionale vliegvelden zoals Exeter, Southampton, Doncaster-Sheffield, maar ook de wat afgelegen gebieden in Schotland gaan nu een stuk minder bereikbaar zijn.

Ondanks dat ik niet echt goede ervaringen heb met FlyBe, 10x mee gevlogen van AMS naar UK, 8x vertraagd hoop ik toch dat er nog een vervanger komt voor binnenlands verkeer.
Ook een redelijke tegenvaller voor Eelde, FlyBe was daar volgens mij als enige actief met een dagelijkse lijndienst. Eelde gaat nu van 9 vertrekkende vluchten per week naar 2..

[Voor 4% gewijzigd door PF96 op 05-03-2020 09:24]

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 22:35
PF96 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:23:
[...]

Ook een redelijke tegenvaller voor Eelde, FlyBe was daar volgens mij als enige actief met een dagelijkse lijndienst. Eelde gaat nu van 9 vertrekkende vluchten per week naar 2..
Eelde is een beetje een dood paard toch? De tijd heeft nu wel uitgewezen dat er niet echt vraag en aanbod is voor die luchthaven.
Piet91 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:33:

[Twitter]
[Afbeelding]

Die laatste vlucht hoorde ik net nog overkomen :/ ...
Die hoor(de) ik altijd als ik in bed lag. Het enige vliegtuig wat je hier in de regio hoorde overkomen. Lang had ik mij afgevraagd wat ik nou toch hoorde want in een stille omgeving hoor je zo'n prop best lang.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

Ik zou denken dat hier toch wel nog genoeg markt voor is, bij gebrek aan een solide alternatief (lees: de trein) voor de lange afstand binnen de UK.

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• Angeloonie
  • Laatst online: 05-06 21:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kees_B schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:10:
[...]

[Afbeelding]
Dit gaat hem worden:

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Kees_B
Haha verrek, dat lijkt er wel een beetje op.

PV Output

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Luchtvaartbranche vreest 113 miljard omzetverlies door coronavirus

Kan nog een aardige klap worden voor de vliegbranche. :|

• Freee!!

Freee!!

Dat is omzet, iets anders dan winst. En daar staat een grote besparing aan brandstof tegenover (die door de lagere vraag waarschijnlijk ook nog goedkoper wordt).

• Hmmbob
Freee!! schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:28:
[...]

Dat is omzet, iets anders dan winst. En daar staat een grote besparing aan brandstof tegenover (die door de lagere vraag waarschijnlijk ook nog goedkoper wordt).
Nou wordt kerosine volgens mij op langlopende contracten ingekocht, maar de dieselprijs (als je het dan toch ergens mee moet vergelijken) heb ik de laatste 2 weken flink zien zakken inderdaad.

• Freee!!

Freee!!

Hmmbob schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:31:
[...]
Nou wordt kerosine volgens mij op langlopende contracten ingekocht, maar de dieselprijs (als je het dan toch ergens mee moet vergelijken) heb ik de laatste 2 weken flink zien zakken inderdaad.
Binnenkort worden er weer grote, langlopende contracten voor kerosine afgesloten, nu voor de lagere prijs.

• Angeloonie
  • Laatst online: 05-06 21:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kees_B schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Haha verrek, dat lijkt er wel een beetje op.
Dit is overigens de winnaar van TUI België :X

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• upclocker
Is een blackshape nu op de baan door z'n landing gear gezakt in Lelystad.

• Freee!!

Freee!!

upclocker schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 16:44:
Is een blackshape nu op de baan door z'n landing gear gezakt in Lelystad.
Link :?

• upclocker
Alleen liveatc. Komt straks wel in regionaal nieuws denk ik. Verkeer moet half uur wachten.

https://www.liveatc.net/search/?icao=ehle

• Kees_B
Persmelding via P2000:
https://112pers.nl/meldin...ad-ongevalluchtvaartcrash

[Voor 22% gewijzigd door Kees_B op 05-03-2020 16:54]

PV Output

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:21

franssie

Save the albatross

het zal er dan wel eentje van hun zijn denk ik?
https://www.vliegles.nl/blackshape

edit:

bron : https://www.omroepflevola...nding-op-lelystad-airport

[Voor 66% gewijzigd door franssie op 05-03-2020 17:47]

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:34
Angeloonie schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:36:
[...]

Dit is overigens de winnaar van TUI België :X
[Afbeelding]
Ziet er altijd nog beter uit dan de Peter Pan livery van Transavia :+

• Freee!!

Freee!!

Een deel van de routes van FlyBe worden overgenomen en personeel van FlyBe kan direct solliciteren:
https://news.stv.tv/scotl...-from-collapsed-flybe?top

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
XWB schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:25:
Aeroflot heeft zijn eerste A350 in ontvangt genomen :)

[Afbeelding]
Aeroflot A350-41 msn 383 by dn280tls, on Flickr
[...]

Volgens mij is in Schotland zelf Loganair heer en meester, dus dat valt wel mee. Vanaf Glasgow/Aberdeen/Edinburgh Engeland in is wel een aderlating maar dat neemt Loganair nu over.

• XWB
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 00:21:
FlyBE is de regionale airline van het VK.
Volgens mij ook de grootste regionale airline van Europa.

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:59
Fijn dat in ieder geval een deel van het personeel al aan de slag kan blijven.
Zou het voor KLM handig zijn om slots over te kopen? Of hebben ze er meer profijt van om bijvoorbeeld grotere kisten in te zetten op UK routes? Die vullen zich dan wel.

Het is wel apart stil zo zonder die overkomende turboprops. Die hoor je altijd erg lang. Dat geluid is op de een of andere manier veel doordringender dan dat van een turbofan engine.

• Piet91
cordonbleu schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:07:
Fijn dat in ieder geval een deel van het personeel al aan de slag kan blijven.
Zou het voor KLM handig zijn om slots over te kopen? Of hebben ze er meer profijt van om bijvoorbeeld grotere kisten in te zetten op UK routes? Die vullen zich dan wel.

Het is wel apart stil zo zonder die overkomende turboprops. Die hoor je altijd erg lang. Dat geluid is op de een of andere manier veel doordringender dan dat van een turbofan engine.
Slots zijn op Schiphol niet te koop. Maar KLM wil ze inderdaad maar wat graag.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Aangaande de graveyards in CA:

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

https://www.mirror.co.uk/...-face-losing-21648616.amp

Het huidige en voormalige FlyBE personeel krijgt nog een trap na: hun pensioenfonds blijkt in een tax haven te zijn gezet, waardoor het niet beschermd is onder het Britse stelsel. De investeerders (hedge funds en zo) krijgen wel geld, het personeel gaat de dupe zijn.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:21

franssie

Save the albatross

Beter topic
gambieter schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:08:
https://www.mirror.co.uk/...-face-losing-21648616.amp

Het huidige en voormalige FlyBE personeel krijgt nog een trap na: hun pensioenfonds blijkt in tax haven te zijn gezet, waardoor het niet beschermd is onder het Britse stelsel. De investeerders (hedge funds en zo) krijgen wel geld, het personeel gaat de dupe zijn.
Sneu. Dom.
offtopic:
er valt wel wat te verbeteren aan het NL pensioen systeem, zeker voor de jongere generaties - maar het is wel afgescheiden van het vermogen van het bedrijf, van de persoon zelf (dus het valt buiten een persoonlijk faillisement, en van de staat dus devaluatie heeft niet direct invloed - zouden meer landen moeten doen

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• gws24
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:55

gws24

Thinking is hard!

franssie schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:17:
offtopic:
er valt wel wat te verbeteren aan het NL pensioen systeem, zeker voor de jongere generaties - maar het is wel afgescheiden van het vermogen van het bedrijf, van de persoon zelf (dus het valt buiten een persoonlijk faillisement, en van de staat dus devaluatie heeft niet direct invloed - zouden meer landen moeten doen
offtopic:
tenzij je bij het abp zit want daar heeft de staat in het verleden geld uitgehaald

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
Au.

PH-BFH is vertrokken op haar laatste vlucht, KLM747 naar Teruel: https://www.flightradar24.com/KLM747/24202154

EDIT:

bron

bron

bron

[Voor 115% gewijzigd door Piet91 op 09-03-2020 21:44]

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 05-06 16:21
Piet91 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Au.

PH-BFH is vertrokken op haar laatste vlucht, KLM747 naar Teruel: https://www.flightradar24.com/KLM747/24202154
Op punt van landen. ;w

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91

Vanwege het Coronavirus en de daaruit volgende lage vraag naar tickets heeft Virgin Atlantic gisteren besloten om per direct de resterende 3 A340-600's uit te faseren.
Geplande uitfasering stond eerst voor eind mei.

G-VFIT "Dancing Queen" maakte de laatste A340 vlucht voor Virgin;
VS412 vanuit Lagos die gistermiddag op Heathrow landde (foto hierboven)

Virgin Atlantic was de launch customer van de A340-600 en maakte er de eerste commerciële vlucht mee,
op 1 augustus 2002 naar New York JFK.

Jerry staat naast de baan om haar uit te zwaaien (vermoedelijk naar Gatwick):

De andere 2 A340-600's (G-VNAP en G-VWIN) staan al op Gatwick, dit was dus dan na net iets meer dan 26 jaar, net de allerlaatste Virgin A340 vlucht vanaf Heathrow.

[Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 09-03-2020 15:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Au.

Na precies 30 trouwe jaren naar de shredder, TeCruel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
Piet91 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:05:
[Afbeelding]

Het einde van een tijdperk in Australië en de Verenigde Staten.
Ruim 5 uur geleden vertrok de QF47 vanuit San Francisco terug naar Sydney: https://www.flightradar24.com/QFA74/2310818a

Dit was na 48 jaar de laatste Qantas 747 vlucht naar de Verenigde Staten.
Qantas vloog al die jaren de 747-200, -300, -400 en -SP naar de VS.
Vanaf vandaag vliegt Qantas alle VS routes met de 787 en A380.

Eens vlogen de Qantas 747's de hele wereld rond inclusief Amsterdam en was de maatschappij gedurende een korte periode een all-747 airline. Nu zijn er nog slechts enkele 747 routes over:

[Afbeelding]

Ook is de Qantas 747 vloot gekrompen tot slechts 6 toestellen; allen de 747-400ER.
Deze 6 zijn de enig gebouwde 747-400ER toestellen. Er zijn overigens wel 40 747-400ERF's gebouwd.
Eind volgend jaar zouden alle Qantas 747's uitgefaseerd moeten zijn.

Aankomst en vertrek van de Qantas 747-400ERF in San Francisco:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bijzondere tijden vereisen bijzondere aanpassingen; per 18 april keert de Qantas 747 weer terug op de route Sydney - San Francisco en dus weer naar het Amerikaanse vasteland.

Qantas (net als vele andere maatschappijen) snijdt flink in de dienstregeling waarbij ze het komende 6 maanden zo'n 25% minder vluchten zullen uitvoeren en zullen het komende half jaar 10 van de 12 A380's aan de grond blijven.
Daarnaast vervalt per 20 april (tijdelijk) de route Sydney - Singapore - London dat met de A380's wordt uitgevoerd; en zal nu via Perth gaan met de 787. Vanaf dan zullen er dus ook 2 dagelijkse vluchten tussen Perth en London worden uitgevoerd.

Tevens heeft Qantas aan Airbus gevraagd om de deadline van de order voor 12 A350-1000's (van eind maart) vooruit te schuiven.

• alexbl69
Piet91 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:11:
[...]

Bijzondere tijden vereisen bijzondere aanpassingen; per 18 april keert de Qantas 747 weer terug op de route Sydney - San Francisco en dus weer naar het Amerikaanse vasteland.

Qantas (net als vele andere maatschappijen) snijdt flink in de dienstregeling waarbij ze het komende 6 maanden zo'n 25% minder vluchten zullen uitvoeren en zullen het komende half jaar 10 van de 12 A380's aan de grond blijven.
Daarnaast vervalt per 20 april (tijdelijk) de route Sydney - Singapore - London dat met de A380's wordt uitgevoerd; en zal nu via Perth gaan met de 787. Vanaf dan zullen er dus ook 2 dagelijkse vluchten tussen Perth en London worden uitgevoerd.

Tevens heeft Qantas aan Airbus gevraagd om de deadline van de order voor 12 A350-1000's (van eind maart) vooruit te schuiven.
Dus een 'oude' 747 is zuiniger dan een A380? Had ik niet verwacht.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Piet91
alexbl69 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:22:
Dus een 'oude' 747 is zuiniger dan een A380? Had ik niet verwacht.
Dat is niet de reden. Ze zijn flink aan het schuiven met routes en toestellen.
Qantas is momenteel bezig met cabine-ombouw van hun A380's en dat kan nu gewoon doorgaan; maar bijna de gehele A380 vloot valt nu dus wel weg.
Die werden o.a. gebruikt op hun lange vluchten naar de VS en Londen; die worden nu vervangen door de 787.
De 747 valt juist weer weg op de route naar Tokio (wordt nu A330), gaat juist vliegen naar San Francisco en blijft doorvliegen op de route Sydney - Santiago.

En die 747's hebben sowieso geen lang leven meer bij Qantas; de overgebleven 5 gaan er dit jaar nog uit.

[Voor 59% gewijzigd door Piet91 op 10-03-2020 14:48]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet91
THAI AIRWAYS AIRBUS A330 CHOPS TAIL OFF GULFSTREAM IV
A Thai Airways Airbus A330 has seriously damaged a Gulfstream IV private jet. This occurred whilst taxiing at Vientiane Airport on the 9th of March; after its wing struck the tail, chopping it clean off.

The aircraft, an Airbus A330-300 registered HS-TEU, was preparing to perform flight TG575 from Vientiane to Bangkok Suvarnabhumi, with 92 passengers and crew on board when the incident occurred.

Photos circulating on Twitter show the Gulfstream IV, operated by Blue Sky Leasing under registration M-YWAY, in its parking bay looking in pristine condition, other than the fact that its tail is hanging somewhat perfectly off the side.

However, upon closer inspection, the nose landing gear also appears to have endured considerable forces; as identified by its twisted stance, rather than being in line with the pavement markings.

As for the Airbus A330, the damage is entirely limited to the outboard leading edge of the wing; photos show a dent just prior to the wingtip.

For the Thai Airways Airbus A330 the repairs should be fairly easy, and at a time where travel demand is much lower due to COVID-19, this shouldn’t create too much of a problem in terms of operational performance.

However the story is different for the Gulfstream IV, which will have to undergo a large-scale inspection; primarily for structural deformation and any other internal components that may have been destroyed/damaged.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:15
De Fransen hebben weer een reden gevonden om te drammen. :')

Dat zij hun aandelen in AF verkopen moeten ze toch lekker zelf weten, dat zij het niet leuk vinden dat de Nederlandse Staat dat aandeel niet verkoopt is niet ons probleem 8)7

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• Piet91
FastFred schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:12:
De Fransen hebben weer een reden gevonden om te drammen. :')

Dat zij hun aandelen in AF verkopen moeten ze toch lekker zelf weten, dat zij het niet leuk vinden dat de Nederlandse Staat dat aandeel niet verkoopt is niet ons probleem 8)7
De Fransen hebben boter op hun hoofd: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"

• PolarBear
  • Niet online
Interessante infographics over flight paths en met name de bijbehorende kosten/controle:
https://multimedia.scmp.c...0/flight-paths/index.html

• Piet91
Na Lufthansa en Qantas die A380's aan de grond (willen) houden is ook Korean Air gevolgd, die houden ook hun 10 A380's aan de grond.
Dit zitten overigens nog veel meer in de problemen; de maatschappij heeft zo'n 80% van hun internationale capaciteit geschrapt en houd zo'n 2/3 van hun vloot aan de grond en er wordt zelfs voor hun voortbestaan gevreesd.

• Freee!!

Freee!!

Precies, correcte antwoord is gewoon meer aandelen aankopen, zeker nu de prijs net lekker aan het dalen is (bij voorkeur op het dieptepunt dus).

• XWB
  • Niet online
Zou mij niks verbazen als meerdere luchtvaartmaatschappijen de komende periode zullen omvallen.

• Freee!!

Freee!!

XWB schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:29:
Zou mij niks verbazen als meerdere luchtvaartmaatschappijen de komende periode zullen omvallen.
Ik vraag me meer af, welke luchtvaartmaatschappijen overeind blijven.

Norwegian en Ailtalia zijn sowieso ten doden opgeschreven. Op zich kan een kleine schoonmaak geen kwaad imho. (Puur zakelijk en macro economisch gekeken, niet negatief bedoelt voor de benadeelden)

• Freee!!

Freee!!

Pun, typo of Freudiaans :?

Had alle 3 kunnen zijn, maar dit was echt de autocorrectie :p

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 03:23

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Mja,ryanair koopt norwegian,hebben ze gelijk een longhaul .
Zie het wel gebeuren opzich.

En korean,die vluchten waren al aardig leeg vorige maand toen ik erin zat.

[Voor 30% gewijzigd door mrsar op 11-03-2020 23:10]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
mrsar schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:09:

En korean,die vluchten waren al aardig leeg vorige maand toen ik erin zat.
Ik plan een "sort-of last minute" vakantie naar Thailand, vanaf Helsinki. Het plan was eerst China maar dat is nu gewoon niet haalbaar. Dus of thuis zitten, of planning omgooien. Thailand lijkt redelijk OK momenteel. De Finnair vlucht heeft nu, zo'n 10 dagen voor vertrek, ongeveer 18 stoelen bezet... Op een A350-900 :P. Ben benieuwd of die uberhaupt gevlogen gaat worden als dit zo blijft.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mrsar schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:09:
Mja,ryanair koopt norwegian,hebben ze gelijk een longhaul .
Wat zouden ze daarmee opschieten? Vliegtuigen zijn zeer waarschijnlijk gehuurd en ik betwijfel of Norwegian verder iets heeft wat Ryanair zou willen.

• PolarBear
  • Niet online
downtime schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 01:10:
[...]

Wat zouden ze daarmee opschieten? Vliegtuigen zijn zeer waarschijnlijk gehuurd en ik betwijfel of Norwegian verder iets heeft wat Ryanair zou willen.

In 2019 11 787, 14 73 MAX, 40 737-800 van Norwegian zelf. Met 11 787 zou Ryanair makkelijk de meest lucratieve TATL routes kunnen vliegen. Maar ik denk inderdaad dat de kans klein is.

• XWB
  • Niet online
Vanaf vrijdag geen vluchten meer tussen Europa en de VS

Het wordt alleen maar pijnlijker voor de luchtvaartsector.

• wildhagen
  • Niet online
Kleine nuance: vrachtvluchten mogen nog wel gewoon doorgaa, en ook vluchten vanuit Groot-Brittanie mogen gewoon ongehinderd doorgaan.

De ban gaat alleen over de rest van Europa.

Virussen? Scan ze hier!

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 11:15
Ik ben benieuwd welke maatschappijen dit niet gaan overleven. De eerste waar ik aan denk zijn Norwegian, Alitalia en IcelandAir. Overigens zal men bij KLM ook wel aardig zenuwachtig worden vermoed ik

/post

• Kees_B
wildhagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:16:
[...]

Kleine nuance: vrachtvluchten mogen nog wel gewoon doorgaa, en ook vluchten vanuit Groot-Brittanie mogen gewoon ongehinderd doorgaan.

De ban gaat alleen over de rest van Europa.
Dus met een overstap in London kan je (als Europeaan) gewoon in de USA komen, lijkt het. Staat niet echt duidelijk in het AD-artikel.

PV Output

• wildhagen
  • Niet online
Kees_B schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:38:
[...]

Dus met een overstap in London kan je (als Europeaan) gewoon in de USA komen, lijkt het. Staat niet echt duidelijk in het AD-artikel.
Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is dat inderdaad gewoon toegestaan op die manier.

Virussen? Scan ze hier!

• KRASH
  • Laatst online: 06-06 14:44

KRASH

Juist ja...

wildhagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is dat inderdaad gewoon toegestaan op die manier.
De regel is dat je in de afgelopen 2 weken niet in een schengenland geweest mag zijn. Als je dus een overstap van 2 weken in de UK hebt mag het ;-)

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 05-06 22:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Nee, ik las een artikel bij de BBC https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-51846923 (via TheDirk in "Reizen met het Vliegtuig - Deel 1") waar staat
A presidential proclamation, published shortly after Mr Trump's speech, specified that the ban applied to anyone who had been in the EU's Schengen border-free area in the 14 days before their arrival in the US.
Dat houdt dus direkt in dat vluchten vanuit het Schengengebied niet meer door kunnen gaan, maar ook als je als Schengen-inwoner via een ander land naar de VS reist mag dat niet.

[Voor 22% gewijzigd door Maasluip op 12-03-2020 08:50]

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
Kees_B schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:38:
[...]

Nee, je komt als inwoner van één van de Schengen-landen de komende 30 dagen de VS niet meer in, ongeacht via welke route tenzij je onderweg eerst 14 dagen buiten de Schengen-zone bivakkeert. Anders zou het inreisverbod nogal een wassen neus zijn.

Ik mag dus zometeen nog wel de US in (20 dagen weg geweest uit NL) maar zodra ik eenmaal op Schiphol ben niet meer.

[Voor 17% gewijzigd door Daniel op 12-03-2020 08:55]

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

Pagina: 1 ... 71 ... 82 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True