Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Freak187
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-09 16:47
Gaaf museum overigens, daar in Toulouse!

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:38
deepbass909 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:05:
Ik zat de foto's terug te kijken, en het toestel dat ik toen heb gezien, was gespoten in Singapore Airlines kleuren (vziw de eerste klant die hem kocht), maar was nog ingericht als testtoestel.
Welke datum zijn jouw foto's genomen?

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:05:
[...]

Ik zat de foto's terug te kijken, en het toestel dat ik toen heb gezien, was gespoten in Singapore Airlines kleuren (vziw de eerste klant die hem kocht), maar was nog ingericht als testtoestel.
Was dat deze?

(foto uit Blagnac, 5 november 2005).

Deze op de foto was iig F-WWOW, oftewel MSN001.

Virussen? Scan ze hier!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:06
wildhagen schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:15:
[...]
Dat was volgens mij F-WWOW (MSN001) die die WorldTour deed, toch? Dus niet dit toestel?
Die maakte toch die 'soepele' landing in Los Angeles? :)

Dit is het enige beeld dat ik er nog van kon vinden. Was destijds wel iets beter in beeld.

iRacing Profiel

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Zenomorph

Freak187 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:11:
Naast die A380 is er ook een A340 en A320 naar het museum gebracht.

https://twitter.com/Frenchpainter/status/1167091182951944194

It takes two fools to argue.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01:34

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

wildhagen schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:14:
[...]

Was dat deze?

[Afbeelding]

(foto uit Blagnac, 5 november 2005).

Deze op de foto was iig F-WWOW, oftewel MSN001.
Ik kan jouw foto niet zien, maar ik hoop dat mijn foto goed gaat:

Dit is de beste foto in mijn collectie van het toestel.

Het was ergens midden februari 2006 dat ik op die airshow was.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

deepbass909 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:19:
[...]

[Afbeelding]

Ik kan de foto niet zien, is de link wel openbaar gemaakt? :p

• Piet91
deepbass909 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:19:
[Afbeelding]

Kan de foto niet zien (nog een tip voor de mensen hier; foto's hotlinken van Airliners.net heeft ook geen zin; die zijn ook niet zichtbaar).

Maar dat toestel van jou is MSN004 dat gedurende een maand (en wel februari 2006) in de Singapore Airlines livery rondvloog. Toestel heeft in die periode een heel aantal verschillende liveries/stickers achter elkaar gedragen, o.a. van Singapore, Emirates, Lufthansa en Etihad.
Heeft ook toen Airbus de A380plus probeerde te pitchen die winglets gehad:
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 5"

En welke zich in 2011 met z'n rechtervleugel in een gebouw boorde: XWB in "Het Luchtvaart Topic - Deel 2"

Dat toestel staat al een paar jaar in Musée de l’Air et de l’Espace op Paris Le Bourget.

Piet91 wijzigde deze reactie 29-08-2019 19:47 (5%)

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01:34

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

XWB schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:23:
[...]

Ik kan de foto niet zien, is de link wel openbaar gemaakt? :p
Daar was ik al bang voor, hij staat op mijn NAS en die is best wel picky... (lees, het is mij nog niet gelukt te sharen, terwijl het wel zou moeten kunnen).

Vanmiddag leek hij het te doen, maar dat was dus puur door een cache... Ik gooi hem morgen wel even in m'n tweakers fotoalbum.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

Dubai heeft de verdere ontwikkeling van de nieuwe Al Maktoum luchthaven (ook bekend als Dubai World Central) stopgezet.
Work on Dubai’s Al Maktoum airport, designed to be one of the world’s biggest with an annual capacity of more than 250 million passengers, is on hold as Gulf Arab economies falter, people familiar with the matter said.

Construction activity has been halted and finances for expansion frozen until further notice, according to the people, who asked not to be named due to the sensitivity of the topic.

The completion date for the first phase of the airport, envisaged as a $36 billion super-hub allowing locally based airline Emirates to consolidate its position as the world’s No. 1 long-haul carrier, had already been pushed back five years to 2030 in October.
Dubai Halts Mega-Airport Project as Gulf Economies Stumble

De plannen zagen er indrukwekkend uit, maar het feest gaat nu niet meer door.

Emirates zal nu wel in DXB moeten blijven.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 02:15

franssie

Save the albatross

@XWB ik kende de plannen eigenlijk niet, maar een soort Atlanta ATL 2.0 met minder banen. Het had technisch kunnen werken. Maar zonder regionale vluchten wel een beetje kansloos onhaalbaar.
Ach eerst maar eens zien of Berlijn -3.0 ooit opengaat.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 22:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Er waren altijd al de nodige ongelukkigen die met hun Transavia-vlucht op DWC uit bleken te komen :P Dat ligt echt in de middle of nowhere.

Wel lastig dilemma. DXB ligt helemaal ingebouwd en kan niet uitgebreid worden. Je staat soms Heathrow-style drie kwartier te wachten tot je op kan stijgen, en een half uur in een holding pattern is ook meer regel dan uitzondering.
Maar de tijd dat de bomen tot in de hemel groeiden is in de UAE ook wel een beetje voorbij, dit soort megaprojecten is ook daar onbetaalbaar geworden. Toerisme groeit er ook niet zo hard meer omdat het door de pittige inflatie en de introductie van btw in combinatie met een harde koppeling van de lokale munt aan de dollar takkeduur is geworden. Ik kom er sinds 2011 minstens 1x per jaar en een etentje is in die tijd in euro’s meer dan dubbel zo duur geworden. Met z’n 2en in een goed restaurant is zo 400 euro 8)7

Daniel wijzigde deze reactie 01-09-2019 10:27 (10%)

Twitter | Met Nerds om Tafel Podcast

• alexbl69
Daarnaast wordt, met de groei van het aantal point-to-point verbindingen, de hub functie in het Midden Oosten ook steeds onbelangrijker. Dubai cs. trekt flink wat verkeer, maar niet voldoende om dit soort megavelden te verantwoorden.

iRacing Profiel

• Piet91
Nu officieel:

Boeing, KLM Announce Order for Two 777 Jets
Boeing [NYSE: BA] and KLM Royal Dutch Airlines today announced that the carrier has ordered two more 777-300ER (Extended Range) airplanes as it continues to operate one of Europe's most modern and efficient fleet.

The order, valued at $751 million at current list prices, was previously attributed to an unidentified customer on Boeing's Orders & Deliveries website.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Freak187 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:11:
Speaking of toffe museum's musea: ik ben in Zweden naar het Luchtmachtmuseum Aeroseum geweest in Gotenburg. Een oude militaire basis gebouwd in de Koude Oorlog met een ondergrondse hangar. Bij de ingang van het vliegveld betaal je toegang per persoon, dan parkeer je de auto op de taxiway die de grot in gaat (linksonder op het plaatje) en loop je door de tunnel naar beneden langs oude straaljagers richting de hangar.

http://www.aeroseum.se/wp-content/uploads/2016/03/Vision-Berget.png

Erg cool, staat vol met oud en somewhat modern spul, vooral veel Saabs. Straaljagers, helikopters, wat antiek spul. Een aantal straaljagers en helikopters kun je ook zelf in de cockpit zitten

FastFred wijzigde deze reactie 04-09-2019 22:09 (3%)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19:38

4POX

Everybody is wired

Gisteren liep ik over het terrein van de Dalat Milk Farm in Vietnam. Opeens zag ik zag een vliegtuig met twee motoren laag overvliegen. Misschien een 737 of een kleine airbus. Een beetje rare locatie om laag te vliegen omdat het dichtbijste vliegveld 50 KM noordelijk ligt. Dus ik pak met mijn telefoon om op flight tracker te kijken. Geen vliegtuig in de buurt. Kan dit een militair vliegtuig zijn geweest?

AKA Rinkel weblog

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 01:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

4POX schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:53:
Gisteren liep ik over het terrein van de Dalat Milk Farm in Vietnam. Opeens zag ik zag een vliegtuig met twee motoren laag overvliegen. Misschien een 737 of een kleine airbus. Een beetje rare locatie om laag te vliegen omdat het dichtbijste vliegveld 50 KM noordelijk ligt. Dus ik pak met mijn telefoon om op flight tracker te kijken. Geen vliegtuig in de buurt. Kan dit een militair vliegtuig zijn geweest?
Liên Khương Airport ligt op zo'n drie kilometer. En verder heeft Flight Tracker niet zo'n goede dekking in Vietnam, te weinig mensen, die het volgen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Freee!! schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 09:06:
[...]

Liên Khương Airport ligt op zo'n drie kilometer. En verder heeft Flight Tracker niet zo'n goede dekking in Vietnam, te weinig mensen, die het volgen.
Verhipt. Ik wist niet eens dat daar ook een vliegveld is. Vietnam verbaast mij nog iedere dag. Ook hoe de markt voor vliegverkeer zo hard groeit hier.

Nog even goed naar de kaart gekeken. Ik dacht altijd dat 11°57'03.9"N 108°24'32.6"E het lokale vliegveld van Da Lat was. Het heeft de vorm van een vliegveld. Liên Khương Airport is dus het lokale vliegveld.

Grappig dat mensen hier het vliegtuig pakken voor stukjes van 300KM omdat ze reizen over de normale weg per bus niet vertrouwen. Een rijbewijs in dit land is gewoon te koop :S

4POX wijzigde deze reactie 03-09-2019 12:11 (31%)

AKA Rinkel weblog

• Freee!!

Freee!!

4POX schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:05:
[...]
Verhipt. Ik wist niet eens dat daar ook een vliegveld is. Vietnam verbaast mij nog iedere dag. Ook hoe de markt voor vliegverkeer zo hard groeit hier.
Was het eerste, dat ik zag toen ik het op Google Maps opzocht ;)
Nog even goed naar de kaart gekeken. Ik dacht altijd dat 11°57'03.9"N 108°24'32.6"E het lokale vliegveld van Da Lat was. Het heeft de vorm van een vliegveld. Liên Khương Airport is dus het lokale vliegveld.

Grappig dat mensen hier het vliegtuig pakken voor stukjes van 300KM omdat ze reizen over de normale weg per bus niet vertrouwen. Een rijbewijs in dit land is gewoon te koop :S
Ook macht der gewoonte, een aantal jaren terug duurde het gewoon negen tot tien uur om van Hà Nội naar Móng Cái te komen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

Hi Fly heeft zijn eerste A330neo in ontvangst genomen. Opmerkelijk zijn het aantal stoelen: maar liefst 371 stuks. De lease maatschappij heeft namelijk voor de krappe 3-3-3 opstelling gekozen (in de A330 is 2-4-2 gebruikelijk).

• alexbl69
XWB schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:04:
Hi Fly heeft zijn eerste A330neo in ontvangst genomen. Opmerkelijk zijn het aantal stoelen: maar liefst 371 stuks. De lease maatschappij heeft namelijk voor de krappe 3-3-3 opstelling gekozen (in de A330 is 2-3-2 gebruikelijk).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
2-4-2 is toch normaal?

However, 3-3-3 is niet te doen. Hebben ze daar trolleys van 10cm breed?

iRacing Profiel

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

Inderdaad, typo. Acht stoelen op een rij is standaard in de A330. Met negen stoelen krijg je dus iets als:

:p

• Piet91
In de Verenigde Staten is momenteel een historisch moment gaande; American Airlines faseert vandaag
in 1 keer al hun resterende McDonnell Douglas MD-80 "Mad Dogs" uit.
Momenteel zijn hangen er 7 MD-80's in de lucht, maar 6 daarvan maken hun allerlaatste vlucht naar Roswell, New Mexico.
De allerlaatste commerciële Mad Dog vlucht is nu halverwege Dallas - Chicago: https://www.flightradar24.com/AAL80/21f7c37a
De vlucht wordt gevlogen door N984TW; de laatst geproduceerde MD-80.

Voor vertrek in Dallas:

In totaal zal American Airlines vandaag in een keer 23 MD-80's uitfaseren en allen zullen vandaag achter elkaar naar Roswell gevlogen worden.
Twee worden gedoneerd en 1 toestel zal American Airlines in Dallas houden voor cabin training.
Dit betekent ook dat nu álle toestellen van AA in de 'nieuwe' livery rondvliegen.

In totaal heeft AA 383 Mad Dogs in gebruik gehad en kreeg de eerste in 1983 in de vloot en was al die jaren het werkpaard van AA op de regionale en binnenlandse vluchten.

Piet91 wijzigde deze reactie 04-09-2019 17:28 (3%)

• franssie

franssie

Save the albatross

Blijft een mooie kist - heb er denk ik misschien twee maal mee gevlogen in de VS.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
4x in de VS (Delta) en 1x in Europa voor mij (Alitalia)

Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt in dat laatste geval om van de achteruitgang gebruik te maken:

CyBeR wijzigde deze reactie 04-09-2019 17:37 (62%)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moderator General Chat
Topicstarter
Aan de ene kant zonde. Mooi kisten. Maar van binnen.... Een E175 is op alle fronten beter als passagier.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

XWB schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:04:
Hi Fly heeft zijn eerste A330neo in ontvangst genomen. Opmerkelijk zijn het aantal stoelen: maar liefst 371 stuks. De lease maatschappij heeft namelijk voor de krappe 3-3-3 opstelling gekozen (in de A330 is 2-4-2 gebruikelijk).

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien gaat die in Azie vliegen. Mensen zijn hier een stuk kleiner. Heb vaak genoeg een gezin van 5 mensen op een Honda Airblade scooter gezien. Toen ik van Saigon naar Taipei vloog zat ik echt letterlijk opgevouwen in de stoel. Het personeel heeft mij snel bij de nooduitgang geplaatst.

AKA Rinkel weblog

• Piet91
https://www.flightglobal....o-support-in-serv-460661/

Het lijkt erop dat Emirates haar eerste 2 A380's heeft uitgefaseerd.
Ze zijn opgeslagen op Dubai World Central en zullen worden gebruikt als donortoestellen.
Two A380s have been withdrawn from service at Dubai World Central (DWC) airport and will be used as a spares source for the operational fleet, says Clark.

“We are in the process of [starting A380 retirements]. Two have been deactivated. They are under retirement because we’ve got a major overhaul coming up and it’s best to take the old aircraft out – they’re all written down – and take the gear off them rather than buy a $25 million main landing gear. I need two, possibly three, to meet that [overhaul] requirement.
Het is nog niet (officieel) bekend welke 2 toestellen dit zijn, onder andere vanwege het feit dat Emirates momenteel meerdere A380's opgeslagen heeft.

We zullen de A380 nog wel een jaar of 15 zien bij Emirates:
“This aircraft will still be flying in Emirates in 2035. The fleet will stabilise at about 115…and then probably go down to about 90-100 by the middle of the next decade. So, the A380 will remain a major component of our fleet mix for the next 15 years at least...
Daarnaast zullen de A380's (zowel de huidige als de nog te leveren) niet de nieuwe first-class suites krijgen die ze eind 2017 op de 777's hebben geïntroduceerd.
Meanwhile, with the demise of its large contract for additional A380s, Emirates has dropped plans to install its new first-class suites into the aircraft, says Clark. However, the airline will introduce premium-economy cabins on the A380 in November next year.
Als ze tot 2035 dus niets meer aan de F-cabin gaan vernieuwen/veranderen op de A380's, betekent dat Emirates 27 jaar lang dezelfde first class zal hebben op de A380's (2008 - 2035).

De A380 die onlangs op haar neus is gevallen (A6-EOP: XWB in "Vliegen, Techniek en achtergrond")
kan overigens gerepareerd worden.

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

Hainan Arilines lijkt wat 787 bestellingen geannuleerd te hebben waardoor Boeing met zogenaamde white tails opgezadeld zit.
Hainan 787-9 returned to PAE from Portland today, all white, with reg N1006F. There are several white Hainan 787-9’s parked on the Everett flight line.

• KRASH
  • Laatst online: 13-09 23:57

KRASH

Juist ja...

Je ziet zo'n kist ook wel makkelijk over het hoofd :D

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:51
Heb ooit een Renault Kangoo busje onder de motor van een Martin Air vast zien zitten.

En een volle vrachtkar klem onder de romp,. Iedereen uitstappen in de hoop dat de kist iets hoger kwam zodat de kar eronder vandaan kon.
Helaas, klm pushback moest de kist optillen (matrinair had alleen maar de duw versie pushback.

De bestuurder van het busje gaf aan dat hij het niet had gezien. De vrachtkar was los geschoten.

En volgens mij was dit het gevolg van het onwel worden van de bestuurder

Emielvanputten wijzigde deze reactie 06-09-2019 23:34 (21%)

• Stewie!
  • Laatst online: 04:23

Stewie!

Keen must die!

XWB schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:56:
Hainan Arilines lijkt wat 787 bestellingen geannuleerd te hebben waardoor Boeing met zogenaamde white tails opgezadeld zit.

[...]

[Afbeelding]
Zijn die niet snel verkocht aan een andere maatschappij?

i3D.net - A Ubisoft Company
GameBlocks Anti-Cheat

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

Klein incident met het 777X static test airframe:
Sources telling me about an incident that happened during what was meant to be final structural test of new 777X yesterday. Plane was pressurized, under extreme load conditions on the ground. As FAA inspectors watched, door flew off.
Important to point out: these are extreme tests that never happen in the real world, but are required by gov't as "worst-case scenarios." No one hurt, may take a while to figure out what happened.
I'm told it's highly, highly unusual to have a door come off during these tests.
Ter referentie, hieronder het static frame:

2019_06_09 777X-9 by jplphoto2, on Flickr

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wordt de 777X ook in North Charleston gemaakt? :+

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• mstoel
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:51
Daarvoor zijn die testen ook uitgevonden. Zou er nooit wat onverwachts gebeuren, dan zou je die testen ook niet hoeven te doen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

mstoel schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:58:
Daarvoor zijn die testen ook uitgevonden. Zou er nooit wat onverwachts gebeuren, dan zou je die testen ook niet hoeven te doen.
Yup, maar de vraag is nu of dit voor verder uitstel van het 777X programma zal zorgen.

• Freee!!

Freee!!

XWB schreef op maandag 9 september 2019 @ 10:58:
[...]
Yup, maar de vraag is nu of dit voor verder uitstel van het 777X programma zal zorgen.
Zeker weten, ze moeten nu eerst uitzoeken hoe dit kon gebeuren en daarna hoe dit te fixen.

• demonic
  • Laatst online: 20:22
Freee!! schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:09:
[...]

Zeker weten, ze moeten nu eerst uitzoeken hoe dit kon gebeuren en daarna hoe dit te fixen.
En dan opnieuw testen. En dan nog een keer testen dat het echt niet nog een keer gebeurd.

Dat gaat inderdaad nog wel even duren.

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

Nog wat gave luchtfoto's van de nieuwe Beijing luchthaven, die eind deze maand opengaat:

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Iemand een idee (of kunnen achterhalen) wat er zojuist boven midden Limburg vloog? Vanuit west richting oosten (ongeveer)?

Ik klink misschien heel stom, maar het leek op een Osprey. Is dat überhaupt mogelijk?

TK: Lenzers LEW102 horloge

• MBV
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:11
De enige propellers die ik over Limburg zie vliegen zijn van een Dash8, niet bepaald een Osprey. En volgens mij moet zo ongeveer alles wat civiel vliegt zichtbaar zijn.

• Piet91
ToyotaMR2 schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:23:
Iemand een idee (of kunnen achterhalen) wat er zojuist boven midden Limburg vloog? Vanuit west richting oosten (ongeveer)?

Ik klink misschien heel stom, maar het leek op een Osprey. Is dat überhaupt mogelijk?
Correct, was een V-22 Osprey 11-006; http://www.airport-data.com/aircraft/photo/001463378.html
Vliegt nu boven het Kanaal, vliegt dus richting het westen i.p.v. oosten.
MBV schreef op maandag 9 september 2019 @ 18:38:
En volgens mij moet zo ongeveer alles wat civiel vliegt zichtbaar zijn.
Op de bekende trackingsites niet.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-09 16:43
Voor de fanaten onder ons, vandaag bij de Boeing fabriek in Everett geweest en toen (denk ik?) veel geluk gehad. De dreamlifter ging opeens bewegen en opstijgen en daar was ik bij. Wel geluk want het Skydeck was dicht voor renovatie dus ik kreeg hem niet goed op de foto. Nu dus wel inclusief film. Vanwege de trage upload niet mogelijk die te posten maar ik heb de volledige start erop staan :).

@Qu3st omdat jij ook zo'n trein/vliegtuig fanaat bent hier even een headsup ;)

Gebouw in Everett is trouwens wel sick groot. Je krijgt een 'vreemd' gevoel voor grootte in die hal als je twee 747's en een 767 naast elkaar ziet staan met aan de andere kant nog drie 767's. Totdat je je beseft dat die in één hal staan en allemaal voor je neus. Zet een en ander ook in perspectief. De gids vertelde ook of wij de rode knipperende lampen aan de andere kant zagen. Dat was indoor en precies 1km verderop :D. Ik kon het niet geloven maar hij had een digitale afstandsmeter bij en liet het zien: 1008m :o

Typhone wijzigde deze reactie 11-09-2019 05:12 (31%)

• Maarten_E
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22:07
Typhone schreef op woensdag 11 september 2019 @ 05:01:
Totdat je je beseft dat die in één hal staan en allemaal voor je neus. Zet een en ander ook in perspectief. De gids vertelde ook of wij de rode knipperende lampen aan de andere kant zagen. Dat was indoor en precies 1km verderop :D. Ik kon het niet geloven maar hij had een digitale afstandsmeter bij en liet het zien: 1008m :o
Misschien een stomme vraag, maar gebruikt Boeing metric bij alles? Of had hij de meter alleen even naar metric gezet voor mensen die niet helemaal bekend zijn met feet/inches?

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

De eerste A321neo voor startup airline Starlux is uitgerold in Hamburg.

https://twitter.com/AeronewsRO/status/1171127815414145025

De oprichter is afkomstig van Eva Airways.

XWB wijzigde deze reactie 11-09-2019 09:50 (16%)

• JK
  • Laatst online: 15-09 18:58
Typhone schreef op woensdag 11 september 2019 @ 05:01:
Voor de fanaten onder ons, vandaag bij de Boeing fabriek in Everett geweest en toen (denk ik?) veel geluk gehad. De dreamlifter ging opeens bewegen en opstijgen en daar was ik bij.
De Dreamlifter komt geregeld daar langs hoor. Toen ik er twee jaar terug was, stond er ook een Dreamlifter zijn cargo uit te laden. Gaaf om te zien hoe dat ding open knikt. Die stond precies naast waar ik de auto parkeerde achter het museumgebouw (gewone parkeerplaatsen waren al vol). Op Google Maps zie je ook een Dreamlifter op die plek staan, al stond ie bij mij voor het gebouw met het witte dak ipv er naast.

Na de tour in de fabriek toen we met de bus weer op weg terug waren naar het Flight Deck etc. steeg hij net op. Overigens vliegt er hier zeer regelmatig over Nederland ook een Airbus Beluga (Frankrijk -> Duitsland (via NL) en Duitsland <-> UK). Als het onbewolkt is kan ik 'm met enige regelmaat zien vliegen en zelfs op 9 km hoogte valt nog op dat ie trager vliegt en een andere vorm heeft dan regulier vliegverkeer. Met mijn 83x zoom Nikon P900 is 'ie helemaal goed te zien dan. :) Staat ook in mijn Alerts bij Flightradar, dan kan ik er af en toe nog wat plaatjes van schieten.
Maarten_E schreef op woensdag 11 september 2019 @ 06:17:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar gebruikt Boeing metric bij alles? Of had hij de meter alleen even naar metric gezet voor mensen die niet helemaal bekend zijn met feet/inches?
Toen ik dus 2 jaar terug de tour deed, werd alles uitgelegd met imperial units. Dus bij alles moest je weer de boel uit gaan rekenen. Aan het eind heb ik tegen die gids ook verteld dat het leuk was en goede uitleg, maar of ze in het vervolg ook een beetje willen peilen waar de bezoekers vandaan komen om dan ook gewoon het metrische systeem te gebruiken in de uitleg. Wellicht is het per gids verschillend. Aan haar reactie had ik niet helemaal het idee of ze dat in het vervolg zou doen, maar de gids van Typhone gebruikte in elk geval dus wel metrisch. :) Tijd dat Amerika over gaat op volledig metrisch, er zijn nog maar 3 landen op de wereld die het gebruiken en het is zoveel onhandiger dan metrisch. Gelukkig gebruiken ze al deels het metrische systeem.

Maar het de fabriek van Boeing is echt gigantisch. Volgens mij zijn er ook 4 restaurants on-site. Even weer wat anders dan de kleine bedrijfskantines hier in NL. :+
Als je in de buurt bent, zeker een keer langs gaan. Sowieso is de hele staat Washington prachtig (als je van natuur houdt).

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vertellen ze nog steeds the urban legend over de insluiper die nooit meer is gezien? :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189

• alexbl69
Heb in FR24 de Squawk 7700 alerts aangezet, krijg ik er praktisch direct een melding van: https://www.flightradar24.com/AFR31AN/220ec89b

Vliegtuig lijkt ook uit te wijken.

Komen dit soort meldingen vaak voor of is het een toevalstreffer?

iRacing Profiel

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

alexbl69 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:46:
Komen dit soort meldingen vaak voor of is het een toevalstreffer?
De afgelopen 10 jaar heb ik dat soort (verkeerde) meldingen 1 tot 2 keer per jaar gezien.

Even afwachten maar.

• alexbl69
XWB schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:48:
[...]

De afgelopen 10 jaar heb ik dat soort (verkeerde) meldingen 1 tot 2 keer per jaar gezien.

Even afwachten maar.
Zou wel heel toevallig zijn dan...

Het is een vlucht van Parijs naar Nice die uit lijkt te wijken naar Lyon.

Edit: data wordt blijkbaar niet meer ge-update.

alexbl69 wijzigde deze reactie 11-09-2019 15:50 (6%)

iRacing Profiel

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14-09 16:43
Maarten_E schreef op woensdag 11 september 2019 @ 06:17:
[...]

De guide wist dat ik uit Nederland kwam toen ik het vroeg en liet het in meters zien :). Voor de rest gebruiken ze imperial.

@mrsar die heb ik niet gehoord. Wel over hoe het gebouw en de eerste 747 binnen 28 maanden van scratch tot launch werden gebouwd. Die mensen staan bekend als ‘the incredibles’. Wel grappig feitje ook dat Eurodisney er in zijn geheel in zou passen en er dan nog ruimte was voor een parkeerplaats met 25.000 auto’s.

Typhone wijzigde deze reactie 11-09-2019 16:15 (27%)

• franssie

franssie

Save the albatross

JK schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:19:
[...]
<>
Tijd dat Amerika over gaat op volledig metrisch, er zijn nog maar 3 landen op de wereld die het gebruiken en het is zoveel onhandiger dan metrisch. Gelukkig gebruiken ze al deels het metrische systeem.
<>
Volledig metrisch (dan ook SI) zal zelfs dan nog lang duren in de luchtvaart. Alle afstanden zijn in nautische mijlen, hoogtes in voet. Het zou al wel helpen als ze brandstoffen etc metrisch/SI zouden gaan doen ipv gallons en pounds.
Wist je dat de Russen ooit gewerkt hebben met een metrisch/SI kompas met dus 10.000 graden ipv 360?
offtopic:
Ik de VS heb ik er eigenlijk nooit last van, tenzij ik kook uit een VS kookboek, bijvoorbeeld 1 cup boter afmeten moet ik altijd weer even opzoeken

franssie wijzigde deze reactie 11-09-2019 16:41 (6%)

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:30
Ik wilde 'm eerst al delen maar toen stond ie alleen nog op de facebook van m'n collega.

Hij wordt nu gedeeld door 'vkmag', dus dan deel ik 'm hier ook ff :P Zowel Walter als degene die dit geregeld heeft zijn collega's van me :)

Walter is 50 jaar geworden en mocht nood slide vliegtuig opblazen

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• franssie

franssie

Save the albatross

@FastFred Hoe gaaf - ik koop wel eens overjarige reddingsvlotten om mee te spelen maar dit is nog leuker, zeker aan de waterkant of vanaf een balkon. Maar je hebt leuke collegas!

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 17:24
franssie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:40:
[...]

Volledig metrisch (dan ook SI) zal zelfs dan nog lang duren in de luchtvaart. Alle afstanden zijn in nautische mijlen, hoogtes in voet. Het zou al wel helpen als ze brandstoffen etc metrisch/SI zouden gaan doen ipv gallons en pounds.
Wist je dat de Russen ooit gewerkt hebben met een metrisch/SI kompas met dus 10.000 graden ipv 360?
offtopic:
Ik de VS heb ik er eigenlijk nooit last van, tenzij ik kook uit een VS kookboek, bijvoorbeeld 1 cup boter afmeten moet ik altijd weer even opzoeken
Dat is dan operationeel. Maintenance zit ook volledig in inches en ft/lbs, voordat ze dat hebben overgezet naar metrisch ben je heel wat (vliegtuig) generaties verder.

• franssie

franssie

Save the albatross

chippie777 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:56:
[...]

Dat is dan operationeel. Maintenance zit ook volledig in inches en ft/lbs, voordat ze dat hebben overgezet naar metrisch ben je heel wat (vliegtuig) generaties verder.
Ik denk dat het nooit over gaat. Een nautische mijl is precies 1 minuut van een graad op een kaart. Dat rekent lekker makkelijk met een passer. Eigenlijk is de (kilo)meter best een raar ding.

• JK
  • Laatst online: 15-09 18:58
[...]

offtopic:
Ik doel eigenlijk meer voor het gewone leven, niet zo zeer de luchtvaart of andere industrie. Afstanden, temperatuur, gewicht etc.

10.000 graden ipv 360 graden, daar kan je behoorlijk nauwkeurig mee werken. :+

Het enige wat wel makkelijk is in Amerika is de nummers van de afslagen. Die zijn gelijk aan de milemarkers langs de weg. Dus als je weet dat je afslag 120 moet pakken, dan weet je bij paaltje 125 dat de afslag over 5 mijl er is. In Nederland is het maar een beetje gokken. Aan de andere kant; de meeste mensen rijden met navigatie, dus ze weten niet eens meer WAAR ze rijden, laat staan hoelang iets nog duurt. :D

Vorig jaar wel over de enige kilometersnelweg gereden in Amerika, de i19 bij Tucson, Arizona. Ik MOEST 'm gewoon rijden. :P

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 03:58
franssie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:00:
[...]

Ik denk dat het nooit over gaat. Een nautische mijl is precies 1 minuut van een graad op een kaart. Dat rekent lekker makkelijk met een passer. Eigenlijk is de (kilo)meter best een raar ding.
De kilometer, eigenlijk de meter, is ook op een vergelijkbare manier gedefinieerd in eerste instantie. 1 km is namelijk 1/10.000e deel van de helft van een meridiaan. Oftewel de afstand van de Noordpool naar de evenaar is 10.000 km. (nu zal het anders zijn omdat de meter inmiddels anders is gedefinieerd. Maar op kaarten is NM inderdaad wel ideaal vanwege het feit dat één minuut 1 NM is (langs een meridiaan).

Eigenlijk maakt de eenheid ook niet zoveel uit. Als je er een tijd mee werkt dan went het heel snel.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

chippie777 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:56:
[...]

Als NASA het kan moet Boeing dat ook wel kunnen. Of wacht... :+

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• chippie777
Boeing? Wat dacht je van GE, RR, PW en vele andere leveranciers die ook aan Airbus leveren.

• MBV
[...]
Het zou al wel helpen als ze brandstoffen etc metrisch/SI zouden gaan doen ipv gallons en pounds.
Da's best gevaarlijk hoor, brandstof in liters, daar is al een keer een vliegtuig bijna door neergestort: de Gimli glider :+

MBV wijzigde deze reactie 11-09-2019 21:49 (0%)
Reden: smiley

• Guusz
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06:54
Hier op Schiphol ( en waarschijnlijk in de rest van Europa ) tankt de tankdienst gewoon in liters... en in de vliegtuigen van HV wordt de hoeveelheid brandstof in de tanks in kilogram weergegeven....

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

chippie777 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:42:
Boeing? Wat dacht je van GE, RR, PW en vele andere leveranciers die ook aan Airbus leveren.
Een beetje een competent bedrijf kan dat. De reden waarom de hele wereld op het metrische systeem zit buiten wat Angelsaksische knarren is net omdat het handig omrekent, in tegenstelling tot imperial.

• franssie

franssie

Save the albatross

MBV schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:20:
[...]

Da's best gevaarlijk hoor, brandstof in liters, daar is al een keer een vliegtuig bijna door neergestort: de Gimli glider
Nee - dit is juist een voorbeeld dat standaardisatie veiliger is. En laten we dan wel voor Metrisch Liters/Kilo kiezen, maar desnoods Gallon/Pound maar niet beide. Juist daar krijg je dus dit soort ongelukken van (en er waren er wel meer).

• MBV
franssie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:41:
[...]

Nee - dit is juist een voorbeeld dat standaardisatie veiliger is. En laten we dan wel voor Metrisch Liters/Kilo kiezen, maar desnoods Gallon/Pound maar niet beide. Juist daar krijg je dus dit soort ongelukken van (en er waren er wel meer).
Sorry, de smiley vergeten ;( maar ook zonder smiley is het toch wel duidelijk hoe serieus mijn opmerking was?

En het is een voorbeeld dat verandering gevaarlijk is, niet dat metric of imperial gevaarlijk is.

• franssie

franssie

Save the albatross

MBV schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:48:
[...]

Sorry, de smiley vergeten ;( maar ook zonder smiley is het toch wel duidelijk hoe serieus mijn opmerking was?

En het is een voorbeeld dat verandering gevaarlijk is, niet dat metric of imperial gevaarlijk is.
50/50 ik twijfelde ;) En omdat imperial/metric net zoiets is zoals patat/friet en nu wat ik net las De matras of Het matras ... maar inderdaad, zeker met die hand computers (die alu schijfjes) die ik in de opleiding had was het heel makkelijk om een fout te maken.
Een slechte standaard is denk ik beter dan geen standaard.

• chippie777
Borromini schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:39:
[...]

Een beetje een competent bedrijf kan dat. De reden waarom de hele wereld op het metrische systeem zit buiten wat Angelsaksische knarren is net omdat het handig omrekent, in tegenstelling tot imperial.
In de luchtvaart gebruikt men sinds jaar en dag inches en feet voor het aanduiden van afmetingen. Als je er werkt weet je niet beter. Alle boutjes en moeren vervangen voor metrische varianten gaat je op een bestaand type nooit meer lukken. Echter kwa indicaties
Is er veel mogelijk met digitale sensors. Dat zie je dan ook terug in de cockpit. Probleem zit hem in een vliegtuig met metrische indicatie dat bijvoorbeeld getankt wordt in de usa. Het bonnetje van de brandstof leverancier is daar alles behalve metrisch. Je zult moeten omrekenen. Dat geeft ruimte voor fouten.

• cactusman
  • Nu online

cactusman

nu met extra naalden

Gaat er iemand nog naar Sanicole ? komt mooi spull dit jaar.
ik ga vrijdag even kijken.

- B52
- Awacs
- B17
- V22

euhmmmm

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 22:23
(jarig!)
franssie schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:00:
[...]

Officieel is het metrische stelsel (km/uur voor snelheid, meters voor hoogte en afstand) de standaard maar er is een min of meer permanente uitzondering voor de commerciele/gemotoriseerde luchtvaart (vandaar dat zweefvliegers wel weer in meters en km/uur werken). In die zin kan je zeggen dat China en Rusland meer de standaard volgen dan het 'westen'.

Inmiddels zijn voeten en knopen zoveel gebruikt dat ik niet verwacht dat het ooit nog anders wordt.

Sand0rf wijzigde deze reactie 12-09-2019 08:43 (6%)

/post

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je moet alle flightlevels gaan herdefinieren. :X
Maar dat betekent nog niet dat je volumes en gewichten niet metrisch kunt doen.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 06:21
Sand0rf schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:43:
[...]

Officieel is het metrische stelsel (km/uur voor snelheid, meters voor hoogte en afstand) de standaard maar er is een min of meer permanente uitzondering voor de commerciele/gemotoriseerde luchtvaart (vandaar dat zweefvliegers wel weer in meters en km/uur werken). In die zin kan je zeggen dat China en Rusland meer de standaard volgen dan het 'westen'.

Inmiddels zijn voeten en knopen zoveel gebruikt dat ik niet verwacht dat het ooit nog anders wordt.
Alsjeblieft niets veranderen aan de voetjes en de knoopjes, mensen die vliegen zijn dit toch helemaal gewend of niet? Dit nog weer gaan veranderen ga je juist fouten in de hand werken.

Ooit met de Antonov 2 gevlogen, waar alle instrumenten dus metrisch waren. Nou het voelde alsof we op de kop vlogen, dat voelt toch echt heel raar! Ook dat alle labels in het Russisch waren hielp niet mee :p

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:06:
Je moet alle flightlevels gaan herdefinieren. :X
Maar dat betekent nog niet dat je volumes en gewichten niet metrisch kunt doen.
Flightlevels hoeven toch geen mooi getal te zijn in meters?
En waren flightlevels in Rusland niet al metrisch?

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ANdrode schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:19:
[...]

Flightlevels hoeven toch geen mooi getal te zijn in meters?
Hoeft niet natuurlijk. Je kunt het flightlevel altijd definieren als meters gedeeld door 30 :*)

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• nustys
  • Laatst online: 19:28
cactusman schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:38:
Gaat er iemand nog naar Sanicole ? komt mooi spull dit jaar.
ik ga vrijdag even kijken.

- B52
- Awacs
- B17
- V22
jazeker :)
En vergeet Otto niet :o _/-\o_

YouTube: Otto the Helicopter Promotional Film

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

De geplaagde Boeing KC-46 tanker heeft te kampen met een nieuw probleem:
USAF bans Boeing tanker from carrying passengers after it malfunctions during test flight

The U.S. Air Force has indefinitely barred the Boeing-built KC-46 from carrying cargo and passengers, the trade publication Defense News reported Wednesday.

The decision followed an incident in which the cargo locks on the bottom of the floor of the aircraft became unlocked during a recent flight, creating concerns that airmen could potentially be hurt or even killed by heavy equipment that suddenly bursts free during a flight, Defense One reported.
:X

• Bl@ckbird
  • Niet online
De update van Lelystad Airport is verschenen in de AIP.

De CTR van EHLE / Lelystad Airport wordt actief per 7 november dit jaar. Op 6 November sluit het vliegveld een dag om de belijningen, etc. aan te passen. Hoewel het veld dan nog niet open is voor groot vliegverkeer, wordt er al wel luchtverkeersleiding gegeven. De verkeersleiders zijn inmiddels opgeleid en anders verliezen ze hun licentie.

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

Air France's eerste A350 staat momenteel bij het delivery center in Toulouse geparkeerd :)

Msn331-340 12/9/2019 by A380_TLS_A350, on Flickr

• Hmmbob
  • Laatst online: 22:17
Bl@ckbird schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:50:
De update van Lelystad Airport is verschenen in de AIP.

De CTR van EHLE / Lelystad Airport wordt actief per 7 november dit jaar. Op 6 November sluit het vliegveld een dag om de belijningen, etc. aan te passen. Hoewel het veld dan nog niet open is voor groot vliegverkeer, wordt er al wel luchtverkeersleiding gegeven. De verkeersleiders zijn inmiddels opgeleid en anders verliezen ze hun licentie.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor de eerste prijsvechter het tóch gaat proberen vanaf Lelystad.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 03:58
Ben ook wel benieuwd wat het met de general aviation gaat doen op Lelystad. Er blijven zo niet veel ongecontroleerde velden meer over in Nederland.

De nieuwe VFR kaart is ook al beschikbaar.

• cactusman
  • Nu online

cactusman

nu met extra naalden

Otto was heel cool :)

De show was gaaf ( wel kort) maar de rest was echt totale bagger... 45 min wachten op de eerste bus van parking naar veld... en terug ook 45 min wachten op de bus..

eten onbetaalbaar 7 € bakje friet... WC 2 € bandje.. en dat alles als je al entree en parkeren hebt betaald.

Personeel erg onvriendelijk...

euhmmmm

• Piet91

Gaat om G-UZLG, een A320neo geleverd aan Easyjet afgelopen dinsdag 10 september.

De eerste A320 werd op 26 maart 1988 aan Air France geleverd.

De data van leveringen:
4038 dagen later 1000e: 15 april 1999: (A319, F-GRHD, Air France)
1553 dagen later 2000e: 15 juli 2003: (A319, B-6022, Air China)
1283 dagen later 3000e: 17 januari 2007 (A320, 9M-AFP, AirAsia)
955 dagen later 4000e: 28 augustus 2009 (A319, PT-TMA, TAM Linhas Aéreas)
876 dagen later 5000e: 20 januari 2012 (A320, OD-MRL, Middle East Airlines)
776 dagen later: 6000e: 5 maart 2014 (A320, A6-ANW, Air Arabia)
791 dagen later 7000e: 3 mei 2016 (A320, XA-VLQ, Volaris)
640 dagen later 8000e: 1 februari 2018 (A320 B-1068, Air China)
587 dagen later 9000e: 10 september 2019 (A320neo, G-UZLG, Easyjet)

• Bl@ckbird
  • Niet online
upclocker schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:59:
Ben ook wel benieuwd wat het met de general aviation gaat doen op Lelystad. Er blijven zo niet veel ongecontroleerde velden meer over in Nederland.

De nieuwe VFR kaart is ook al beschikbaar.
Vliegschool Singles and Twins is er mee gestopt. Jammer want je kon goedkoop kisten bij hun huren. De MLA baan is al een tijd gesloten. Een MLA moet een minimum snelheid kunnen vliegen om te mogen landen op de main runway van Lelystad.

Onze vliegschool gaat binnenkort ook voor IFR opleiden. De verruimde openingstijden (tot 22:00) biedt ook mogelijkheden als straks Night VFR binnen Nederland mogelijk is. Over het algemeen wordt het als een flinke bedreiging gezien voor de general aviation. Maar het biedt ook kansen.

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

Piet91 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 22:41:
De data van leveringen:
4038 dagen later 1000e: 15 april 1999: (A319, F-GRHD, Air France)
1553 dagen later 2000e: 15 juli 2003: (A319, B-6022, Air China)
1283 dagen later 3000e: 17 januari 2007 (A320, 9M-AFP, AirAsia)
955 dagen later 4000e: 28 augustus 2009 (A319, PT-TMA, TAM Linhas Aéreas)
876 dagen later 5000e: 20 januari 2012 (A320, OD-MRL, Middle East Airlines)
776 dagen later: 6000e: 5 maart 2014 (A320, A6-ANW, Air Arabia)
791 dagen later 7000e: 3 mei 2016 (A320, XA-VLQ, Volaris)
640 dagen later 8000e: 1 februari 2018 (A320 B-1068, Air China)
587 dagen later 9000e: 10 september 2019 (A320neo, G-UZLG, Easyjet)
Inmiddels is ook de eerste A320 met een serienummer groter dan 10.000 gespot:

Iberia Airbus A320-251N cn 10002 F-WWBD // EC-NFZ by Clément Alloing, on Flickr

XWB wijzigde deze reactie 13-09-2019 22:53 (10%)

• franssie

franssie

Save the albatross

@upclocker dank voor de kaart - had die mail gemist denk ik. Het wordt wel steeds voller, ik zal morgen eens kijken of ik mijn kaart van 10+ jaar geleden kan vinden van dat gebied en kan scannen op het gebied EHLY.

• XWB
  • Niet online

XWB

Zenomorph

AirAsia ontvangt binnenkort zijn eerste A321neo en heeft daarvoor een speciale livery ontworpen:

AirAsia_A321neo_9M-xxx_20190914_XFW-2 by Dirk Grothe | Aviation Photography, on Flickr

AirAsia_A321neo_9M-xxx_20190914_XFW-1 by Dirk Grothe | Aviation Photography, on Flickr

• Piet91
Vlucht DL72 is zojuist vertrokken vanuit Atlanta, op weg naar Amsterdam.
De vlucht wordt gevlogen met Delta's vier na nieuwste kist en 3e en nieuwste Airbus A330-900neo N403DX.
Dit is de eerste commerciële vlucht voor deze kist die op 28 augustus aan de maatschappij geleverd werd.

Het is ook de eerste keer dat Delta een A330-900neo inzet op een route anders dan Seattle - Shanghai.
Hun eerste 2 A330neo's worden uitsluitend op die route ingezet, alleen hun eerste A330neo ging eenmalig Seattle - Tokio - Seattle (tevens diens eerste lijnvlucht)

En het is überhaupt de eerste keer dat er een A330neo naar Schiphol komt.

Vlucht DL72 landt morgenvroeg om 08:05 uur en vertrekt om 10:05 uur weer als DL73 terug naar Atlanta.

N403DX op 27 augustus in Toulouse, een dag voor levering aan Delta:
Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True